Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dit vindt Nederland dus een rustige jaarwisseling

erasmusbrug2013Volgens de autoriteiten die het kunnen weten was het een rustige jaarwisseling. Wij hebben geen idee wat hun definitie is van 'rustig', maar dat moet ergens liggen tussen Jochen Meyer en Bert Visser. Loopt u even mee? Amsterdam: 180 arrestaties. 190 ambulanceritjes. 118 containterbrandjes. Rotterdam: 116 arrestaties (ANP). 600 brandweerritjes. gemepte brandweermannen. Den Haag: 100 slachtoffers. 37 autobranden. Vechtpartij in Haastrecht. Gouda: brandweermannen bekogeld met vuurwerk in Oosterwei. Utrecht: autobranden, arrestaties, slachtoffers. Oss: dode man. Breda: schietpartij. Roosendaal: hele straat verwoest. En verder ook in Brabant talrijke autobranden. Veilinghal afgebrand in Zetten. Arrestaties in Beesd en Rivierenland. Twente: 169 brandweerritten. Gewonden. Eén geslagen politieman. Heeze: station vernietigd. En ook in de overige provincies en regio's branden, gewonden en arrestaties. Als dit al het resultaat is van een O&N met stromende regen, was het een gekkenhuis geworden als het helder weer was geweest. Rustig blijkt ook dit jaar weer behoorlijk relatief. Maar goed, je hoort ons niet zeiken. Dit is blijkbaar wat we normaal en geaccepteerd vinden in dit land. Wie zijn wij om dat tegen te spreken, toch? Iemand al schandalige woorden op internet gevonden wat we de schuld kunnen geven van de oh zo toegenomen verhuftering? Iemand?

Reaguursels

Inloggen

@Bo Dreksma | 01-01-13 | 20:34
Ik heb dat idd ook eens onderzocht en je hebt gelijk.
Die vlinders zijn tricky,soms knallen ze bijna meteen....
Ik hou het op Cobra's en die Italiaanse "uitjes".
Die geven je de kans om weg te lopen.....

lilluke halve hoan | 02-01-13 | 15:36

@necrosis | 01-01-13 | 14:56
Hoezo dat dan?
Die van mij zijn helemaal zilver als ik aan het knutselen ben.....
Bv snoepblikje (die zuurtjes) vullen en goed inpakken.
Vervolgens (niet vergeten) een hele lange lont (uit Romeinse kaars) eraan knopen!
Dat gaat harder dan zo'n zeikCobra...

lilluke halve hoan | 02-01-13 | 15:30

Geenstijl, je zeikt.

Dasch76 | 02-01-13 | 09:38

Dode nr 5 na ruzie door de ruit gesprongen van de tweede etage van een flat in Dordrecht
of geholpen dat kan ook.

dortse poorten | 01-01-13 | 23:03

Ja GS, wat willen jullie nou? Eerst iedereen die de vuurwerkcultuur in Nederland im Frage stelt uitmaken voor linkse betuttelaar.
En als het dan uit de hand loopt, zoals het al decennia lang uit de hand loopt (als die hand niet is afgerukt tenminste), dan ineens moord en brand roepen? Om Quids (ongetwijfeld retorisch bedoelde) vraag te beantwoorden: nee dit moeten we niet normaal en geaccepteerd vinden. En daarom: afschaffen dat particuliere vuurwerk en die tokkie-boomverbrandingen zoals in Floradorp.

Djong | 01-01-13 | 21:57

Een citaat "De jaarwisseling verloopt vooralsnog zonder buitengewone problemen in de steden Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam" Zo dan kunnen we de lat voor de volgende jaarwisseling weer iets hoger leggen. Want auto's in de fik steken, slopen wat je op je pad tegenkomt, je medemens flink in elkaar meppen, openbaar dronkenschap behoort blijkbaar al niet meer tot de categorie buitengewone problemen. Wat zal dat wel zijn ? Vooral blijven bagatelliseren, er je afkeer over uitspreken, er afstand van nemen, er een zwaarte van ernst aan toe kennen, en er vooral heel veel, en lang over praten.

carabinieri | 01-01-13 | 21:54

Ik vind het typisch dat in de meeste bovengenoemde gevallen er nog geen oorzaak bekend is m.b.t de branden. Wacht eerst het onderzoek af. Ik vind het feit dat hulpverleners nog steeds worden afgetuigd, zowel geestelijk als lichamelijk, een veel erger punt.

bartjeb1989 | 01-01-13 | 21:37

Downplayen die handel! Niets aan de hand mensen, doorlopen! In Afghanistan was het ook rustig

dekogelkwamvanlinks | 01-01-13 | 21:32

Regeltjes voor opslag en verkoop van vuurwerk worden steeds strenger, zal je favoriete BE leverancier bevestigen.

Maar aan de kwaliteits-eisen van de rotjes is niks geregeld..

Bo Dreksma | 01-01-13 | 20:57

Groot professioneel vuurwerk op het dorpsplein zoals geopperd door een bepaalde politieke stroming (GL) gaat niet werken:

- Grote mensenmassa op 1 plek is wat je juist niet wil op zo'n avond, vraag maar aan de chef van je veiligheidsregio

- het is wachten op een afzwaaiende bombshell in het publiek, gaat zeker zwaar gewonden en doden opleveren. Moet je niet willen.

Affijn, zoals altijd blijkt wederom dat GL aanhangers niet van realiteitszin beticht kunnen worden.

Bo Dreksma | 01-01-13 | 20:46

...en voor de zoveelste keer sturen bange bestuurderen hun woordvoerders op pad om te verkondigen dat de zaak rustig is verlopen, dat de zaak geheel onder controle is en dat wij allen rustig kunnen slapen -God verhoede dat de burger zou denken dat de Dickerdacks van deze wereld niet berekend zijn op hun taak.
-
En voor de zoveelste keer slikken onze vaderlandsche media /partijvriendjes de kant en klare voorlichtingstitbits voor zoete koek - waarom zou je bronnen raadplegen op wat feitelijk een vakantiedag is?
-
Netto resultaat van een oudejaarsnacht:
-
Twee (waarschijnlijk: drie) aantoonbaar 'toerekenbare' doden;
-
Meer dan negentig auto's moedwillig in brand gestoken (waarschijnlijk: tientallen meer)
-
Meer dan vijfhonderd arrestaties in den lande (tendens: stijgend)
-
Waarschijnlijk ergens tussen de zestig en tachtig miljoen Euro schade.
-
-
...en bij 'Haren' is het land te klein, wordt een complete onderzoekscommissie opgetuigd,kost een simpel onderzoeksrapportje tónnen, houdt Ome Job er een dikke schnabbel aan over - alleen de stille tocht ontbreekt nog.
-
(...maar daar hadden wij gelukkig die potvis voor...)
-

azoturie | 01-01-13 | 20:46

EU zou zich eens in moeten zetten voor kwaliteits eisen aan het in de EU legaal verkrijgbare vuurwerk. En dan met name het onsteek mechanisme. Vooral de import meuk uit China wil nog wel eens onvoorspelbaar ontploffen.

Neem een Weco strijker van Duitse makelij (de bekende groene) en je kan de stopwatch erop gelijk zetten dat ze allemaal na aanstrijken exact dezelfde tijd nodig hebben om te ontploffen, hetzelfde geldt voor Cobra-6 (Italiaans produkt).

Neem daarintegen de ook legaal in de EU (België) verkrijgbare "Widowmakers" of Spanish crackers (vlinderbommen) van Chinese makelij en het blijft een gok of ze afgaan en wanneer..

Bo Dreksma | 01-01-13 | 20:34

Hoop mensen kunnen wel zeiken over illegaal vuurwerk, maar sinds Cobra-6 rotjes de markt overspoelen hoor je nog maar weinig over doe het zelf bommen makers.

Is het rotje dat elke knal liefhebber altijd al wilde hebben. Enorme knal en een deugdelijk onsteek mechanisme.

Bo Dreksma | 01-01-13 | 20:19

Voor een goed feest moet je normaal in Haren zijn, op oudejaarsavond heeft Heeze de voorkeur, als je trein er tenminste stopt en niet ontspoort door de ruiten die op de rails liggen.

Holland Olee | 01-01-13 | 20:05

Ik moet GroenLinks toch gelijk geven met hun standpunt over vuurwerk. Omdat de verhuftering en toenemende achterlijkheid in ons land het verantwoord gebruik ervan onmogelijk maken.

caspert79 | 01-01-13 | 20:01

Een vuurwerkverbod doets niets tegen tuig dat de overlast veroorzaakt. De zwaarste knallen waren er voor en na het siervuurwerk. Rustig verlopen? Right.

Fast Forward | 01-01-13 | 19:46

Mensen die opgepakt worden voor het hinderen / mollesteren van hulpverleners gewoon nationaal registreren in een databank. Zodra diegene zelf hulp nodig heeft van een hulpdienst zsm de databank raadplegen waneer mogelijk. Indien deze persoon dan ook daadwerkelijk voorkomt in betreffende databank direct alle hulpverlening opschorten.
--
Oog om oog, tand om tand...

davimore | 01-01-13 | 18:44

Het Nederlandse volk is grotendeels verworden tot een zootje schorum met een regering die absoluut niet in staat is dit weer in het gareel te krijgen.
Ondanks alle verboden en regeltjes.
Het wordt steeds erger.
Een rustige jaarwisseling, ja me hoela.
Hoe lang worden mensen nog bedonderd?

misant(i)ropie | 01-01-13 | 18:15

"Geeft het volk brood en spelen..."

R0BB3RT | 01-01-13 | 18:01

Minder druk, beheersbaar?!?!?
Blijkbaar wordt dit gedrag en troep heel normaal gevonden.
Nederland is ziek, ernstig ziek!!!!

TheNox | 01-01-13 | 17:56

Al die criminelen gewoon doodrammen, ze hebben geen enkel nut in de maatschappij zijn anderen tot last. Kijk hier moeten ze de ME voor inzetten en gewoon slaan totdat het niks meer doet. Dat is een statement maken, niet deze onzin van nachtje slapen in de cel en daarna met een aai over de bol naar huis

ellendigbestuur | 01-01-13 | 17:44

Sorry nieuw hier

Ronnie Rauwkost | 01-01-13 | 17:15

-weggejorist-

Ronnie Rauwkost | 01-01-13 | 17:14

-weggejorist-

Ronnie Rauwkost | 01-01-13 | 17:14

Nou nou, de raddraaiers die zijn opgepakt zullen het wel dun in de broek doen.
Die gaan verschrikkelijk zwaar gestraft worden, tenminste als ......

Ronnie Rauwkost | 01-01-13 | 17:14

@TheNox | 01-01-13 | 14:21
Dus als vuurwerk verboden word dan gebeurt er niks? Geen vernielingen? Hadden ze dat maar in Haren geweten dan hadden ze voor het X feestje even het vuurwerk verboten!

miko | 01-01-13 | 17:00

@endtotrolling | 01-01-13 | 15:01
Dat is leuk als je in de buitenwijken van een stad woont. Zie je dus geen moer. Met zijn alle opeen gepakt op een plein staan .Wedden dat er dan op korte termijn ook nog eens entree gevraagd word?

miko | 01-01-13 | 16:57

@abrakadavert | 01-01-13 | 16:04
Dat brengt het (voorlopige) totaal op drie doden:
1. Oss
2. Velsen
3. Ruischerwaard (prov. Groningen)

Lewis Lewinsky | 01-01-13 | 16:57

Gek dat in Berlijn met 1 miljoen mensen op de been het niet uit de hand loopt.

marco de lepper6280 | 01-01-13 | 16:55

Dit is wel een beetje episch. Ben ik lekker in mokum op stap komt mijn dorp met ze'n porem op GS. Welke kroeg in Haasterd hebben ze afgebroken jongens? Ik ga der wel heen met een paar planken en een blik havanageel.

Chesh | 01-01-13 | 16:55

@endtotrolling | 01-01-13 | 13:44
Deden ze ooit op st maarten ook. Tot zo een professionele shell omlazerde en zich precies op een gezinnetje richten en een dode en twee zwaargewonde opleverde.

miko | 01-01-13 | 16:55

We zijn toch nog iets vergeten dacht ik. Hoeveel meldingen waren er van vuurwerkoverlast? Of telt dat nu ineens niet meer.

jasser | 01-01-13 | 16:50

Ik heb een doosje lucifers gekocht maar ben ze vergeten aan te steken.

IQkulliku | 01-01-13 | 16:29

ZKH EénOog | 01-01-13 | 15:56 | + 0 -
Omdat je met mensen zoals jou (blijkt maar weer) geen discussie kan voeren.Zeker als je het op de man gaat "spelen",maar zo ben ik weer,wens ik je wel een fijne dag toe knul.

endtotrolling | 01-01-13 | 16:16

Van Dikhout | 01-01-13 | 15:23 |
ja precies. Je mag alles schrijven, maar de feiten moeten juist zijn. En dat begint bij zoiets onbenulligs als namen. Veel journalisten vinden hun eigen mening echter zo interessant dat ze eigenlijk vinden dat de feiten er niet toe doen, terwijl als ze wel op zoek zouden gaan naar die feiten, zou blijken dat hun eigen meninkje helemaal nergens op slaat.

triasenergetica | 01-01-13 | 16:09

@endtotrolling | 01-01-13 | 15:01

Uiteraard komen we geen slag verder, als je zelfs blind bent voor wat je zelf schrijft.

Iemand die denkt dat het verbieden van verboden spul werkt durft een ander naïef te noemen. En zo iemand gaat nog onder de nick 'endtotrolling' ook...

Dank je, Bakito, ik heb mijn dosis nieuwjaarshumor al binnen. Maar ik dacht dat je weg was?

ZKH EénOog | 01-01-13 | 15:56

Gelukkig nieuwjaar u allen !!

Adriaenszoon | 01-01-13 | 15:37

hader | 01-01-13 | 15:27 |
Met deze reactie geef je nogmaals aan dat je uitgaat van vergelijkingscijfers en op grond daarvan conclusies trekt. Ik kjik gewoon plain naar de cijfers van dit jaar en concludeer dat we geen rustige oud en nieuw gehad hebben, de maatschappelijke schade aangericht door tuigh is onaanvaardbaar. Dit heeft overigens niets met blaten of onderbuikgevoelens te maken, wel met de feiten onder ogen te zien. Dit land is namelijk verziekt omdat lui zo als jij elk jaar weer hun best doen om de feiten te vergoelijken.

Watapatja | 01-01-13 | 15:34

Maar let maar eens op hoe zwaar de daders gestraft zullen worden.

bas ooms53686289 | 01-01-13 | 15:33

Van Dikhout | 01-01-13 | 15:27 | + 1 -
haha +1

endtotrolling | 01-01-13 | 15:31

@TisNieZoMoeilijk | 01-01-13 | 15:04 |
Joh. Jij bent een échte man. Ik wist nooit dat je eerst vuurwerk moet afsteken om je man kunnen te voelen. Altijd gedacht dat dit kinderspel was.
Nou, gefeliciteerd dan maar.

Van Dikhout | 01-01-13 | 15:27

@Watapatja | 01-01-13 | 14:32 |
Ik weet niet waar je over blaat, maar als je het vergelijkt met vorige jaren is het idd rustiger geweest t.o.v. andere jaren. Dat heeft niet met een mening te maken, maar met een feit. Dat is wat de media behoort te spuien, niet met onderbuik gevoelens. Ieder slachtoffer is er een teveel als je van dit artikel uitgaat. Man er zijn jaren geweest waarbij doden zijn gevallen, en tig incidenten.

hader | 01-01-13 | 15:27

@triasenergetica | 01-01-13 | 14:26 |
Elke zich journalist mogen noemende figuur zou op zijn minst namen foutloos gepubliceerd willen zien.
Zoals je Jochem Myjer en Bert Visscher schrijft.
Ja toch, Kwidt?

Van Dikhout | 01-01-13 | 15:23

@Smaakpapil | 01-01-13 | 14:51
Ze hebben elkaar lachend en nieuwjaars wensend op hun smoel geslagen.

miko | 01-01-13 | 15:21

Prima, dat vuurwerk, maar ruim wel even alle rommel op, vergoedt even alle schade en was mijn auto even. Dank u.

triasenergetica | 01-01-13 | 15:14

endtotrolling | 01-01-13 | 15:01 | + 0 -
Ja die dingen zijn leuk voor die 5% van de bevolking die er op afkomt... of iig zware minderheid. Pa en ma gaan ff niet met 4 dochters op stap in de nacht om naar 1 punt te staren voor wat pijltjes... o&n in verschillende steden in de wereld gevierd, maar die vuurwerkjes in NL blijven wel lekker lijps en volks. Lekker koesteren. Beter dan ff zurenbommen eten in een maya-proof-schuilkuilder als je lijps er van wordt.

Latrinalia | 01-01-13 | 15:11

@endtotrolling | 01-01-13 | 15:01 | + 0 -
Zie je het al voor je in Nederland? Een grote massa op een plein die niet tot problemen leidt?
Nee, daar zullen ouders hun kinderen graag mee naartoe nemen. Lekker samen vuurwerek kijken met 20.000 anderen, entree betalen, slap pisbier voor €2,50 per beker(!).
Jaja, daar zit je als fatsoenlijk mens op te wachten.

Snap je het nou echt niet? Mensen willen gewoon graag hun vrijheden houden. Diegene die niet met hun vrijheden om kunnen gaan moeten aangepakt worden. Daar betalen wij met zijn allen de overheid voor.

Dan zit ik er met oudjaarsavond niet op te wachten om verplicht naar een of andere commercieel evenement te moeten gaan om wat vuurwerk te zien. Omdat de overheid het tuig niet onder controle heeft ondanks dat ik ze ieder jaar een zeer royale donatie geef.

TisNieZoMoeilijk | 01-01-13 | 15:10

necrosis | 01-01-13 | 14:56 | + 0 -
Ik zou het niet eens meer durven wist je dat.
Vroeger wel maar nu word ik van een trekrotje al zenuwachtig. Wijsheid komt met de jaren denk ik.

snakeplisskin | 01-01-13 | 15:06

De vriendelijkheid van verNederland is duideloijk als je naar het o zo mooie oosten gaat:
verdraagzaamheid - 0
Vrouwen accepttie - 0
Gelijkheid in denken - 0
Auto's - 1
Domheid - - heel veel.
Compassie - niet te vinden,
dus min heel veel.
En die eikels beseffen niet dat ze wel uit de schoot van zo'n wezen zijn geboren, logica maakt dat ze zelf erg niet oké zijn.
Hoe kun je helder zijn als je geboren bent vanuit een schoot van verachting?

sTiRf | 01-01-13 | 15:05

Vuurwerk-probleem! Is er al een meldpunt?

Latrinalia | 01-01-13 | 15:04

@Chiant | 01-01-13 | 14:44 | + 0 -
Zelf heb ik voor €70,- netjes legaal vuurwerk gekocht. Na de gebruikelijke wensen en champagne plop hebben we dit met 2 man ten overstaan van de dames en de kids achter het raam in 20 minuten weggestookt.
Daarna, ondanks de reeds ietwat kennelijke staat, als een braaf burger de rommel op straat opgeruimd en binnen het feestje nog even voortgezet.

En dat wil men mij gaan verbieden?!
Zo'n weekdier als die Arno Bonte. Zum kotsen. In dat filmpje met Tom Staal, "het maakt lawaai en het stinkt".
Niet genoeg buiten gespeeld vroeger en geen echte man geworden, dat is mijn gedacht.

TisNieZoMoeilijk | 01-01-13 | 15:04

Brekend: GS geeft toe dat alcohol een groter probleem is dan straattuig van Marokkaanse afkomst.

Einde van de Domheid | 01-01-13 | 15:04

Ghpy newyear to allll.
Ik kan je vertellen dat mijn nieuwjaar ook rustig verlopen is,. oef.

miko | 01-01-13 | 15:03

ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:33 |

Ik weet dat je naïef bent,maar het ja en nietes verhaaltje komen we niet verder mee.

maar kijk een voorbeeldje:

www.youtube.com/watch?v=4e8vfRTsFU4

Zo kan het ook.

endtotrolling | 01-01-13 | 15:01

Het ligt aan het voetbal.

Patatter | 01-01-13 | 15:00

Kortom, allemaal de schuld van Tim Kuijk.

neemjemoederindemali | 01-01-13 | 15:00

dj tonedeaf | 01-01-13 | 14:53
Wablief? Ik versta dat zwitsal accent zo slecht.

Smaakpapil | 01-01-13 | 14:57

@Chiant | 01-01-13 | 14:40

De naam staat er meestal onder, hè?

Biff Eagleburger | 01-01-13 | 14:57

Ga lekker janken Johnny, alsof we geen belangrijkere zaken hebben om te behandelen dan wat kapotte bushokjes.

De Harde Waarheid | 01-01-13 | 14:56

@snakeplisskin | 01-01-13 | 14:51
Tip: draag latex handschoenen tijdens de 'fabricage'.
Als je strijkerkruit op je handen krijgt, heb je een probleem......

necrosis | 01-01-13 | 14:56

@Smaakpapil | 01-01-13 | 14:51
Gekke reserve-belg, hoe gemoedelijk is die dooie in die tuin in oss dan? ;p

dj tonedeaf | 01-01-13 | 14:53

Ik word zo moe van dat vingerwijzend, afschuivend, "niet in mijn achtertuin" zeik/jankvolk waar Nederland mee bevolkt is......

wel/niet | 01-01-13 | 14:52

"In Amsterdam verliep het gemoedelijk, met een aantal vechtpartijen hier, dit en dat daar"

Gemoedelijk :') Betekent hier in Brabant toch echt wat anders.

Smaakpapil | 01-01-13 | 14:51

@necrosis....yup of strijkers en natuurlijk flink en ruim met de ducktape.
typexflesjes werkt ook perfect ;)

snakeplisskin | 01-01-13 | 14:51

@Taggart | 01-01-13 | 14:44
Hij is anders wel zijn oeuvre aan het verbreden hoor!
Nog niet zo gek lang geleden kwamen er van zijn hand alleen maar stukjes -tegen- over Wilders. En @Ratzinger, @Pa Cartwright en @Bakito willen hier natuurlijk ook wel eens bediend worden.

Chiant | 01-01-13 | 14:49

Ik heb eens even wat Duitse en Franse media gescand. Geen woord over eventuele onrustigheden in bepaalde delen van grote steden. Zou het?
Wel steeds een bericht over de vuurwerkpaniek in Abidjan.
Misschien ook interessant: In Duitsland schijnt parallel aan de 'Verdummung' (Thilo Sarrazin) nu ook 'n moderne versie van Babylon te ontstaan. De voorzitter van de Berlijnse Ärztekammer klaagt dat steeds meer Duitse patiënten (Berlijn voorop) hun artsen niet meer verstaan. Ook chefartsen melden in toenemende mate 'Verständigungsproblemen' met hun ondergeschikten. En ja, het staat er: vooral 'Ärtzte aus Arabien' vormen daarbij, mede vanwege hun 'losse taakopvatting', een probleem.
www.focus.de/gesundheit/news/berliner-...

WirMachenMusik | 01-01-13 | 14:48

@Taggart | 01-01-13 | 14:44
Ik denk dat jij zometeen de groeten van Joris gaat krijgen.....

necrosis | 01-01-13 | 14:47

@snakeplisskin | 01-01-13 | 14:41
Astronautenkruit?
Amateur!

necrosis | 01-01-13 | 14:45

@ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:33
Het is zinloos, dit soort mensen wil de waarheid niet onder ogen zien. De overlast van het illegale spul (dat dus al verboden is) en de daden van vandalen (die dus ook al verboden zijn) worden als vehikel aangewend om ook het consumentenvuurwerk te verbieden. De enigen die van een derlijk verbod de dupe van worden zijn juist de brave burgers die geen overlast veroorzaken.

Het verboden spul is er nu immers ook al en zal er dus ook zijn als er een verbod komt op consumentenvuurwerk. Sterker nog: de illegale import van zeer zwaar spul zal juist enorm toenemen.

Maar ik oreer hier tegen de verkeerde, want u hoef ik niet te overtuigen.

Chiant | 01-01-13 | 14:44

Is er al een Unox meisje bekend?

Eshek | 01-01-13 | 14:44

Beste redactie,
Kunnen jullie Quid niet alleen maar topics over basketbal laten tikken? Op mijn joop-meter scoort hij intussen bijna 92%, hetgeen onacceptabel is conform TMG-normen. Met andere woorden, kappen met dat gemoraliseer, en als suggestie: flikker die fop-'hufter' buiten.
Groeten.

Taggart | 01-01-13 | 14:44

In den haag verliep het ook rustig zeiden ze, daarna hoorde ik "26 auto's in brand gestoken". ik verbaas me dat dit rustig wordt genoemd.

jodidor | 01-01-13 | 14:44

@ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:34
Accijns gaat traditiegetrouw ook weer omhoog.
DAT is pas een straf!

necrosis | 01-01-13 | 14:43

Heb het ergens al eens gezegd; we hebben niet meer wetten nodig maar handhaving van de bestaande wetten. We zijn het punt voorbij waarbij 2 platte petten gezag uitdragen tenzij zij meer ruimte krijgen om af en toe rake tikken uit te delen.

Er moeten gewoon op afroep beschikbare 'me-peletons' komen die een situatie snel aan kunnen pakken. Tuig ff met de lange lat verspreiden en de grootste bekken meteen afvoeren.

Denk dat er zat werkelozen geschikt en bereid zijn om zich daarvoor in te zetten. Ik zou het doen, zit tussen 2 banen in dus geef me een pak, een helm en een stok en ik ga mee, ik zweer het je.

dj tonedeaf | 01-01-13 | 14:42

Ach tennisbal, flink wat astronauten, moeders keukentafel en hup bom is made.

snakeplisskin | 01-01-13 | 14:41

@Biff Eagleburger | 01-01-13 | 14:25
Auteur gezien van dit stukje?

Chiant | 01-01-13 | 14:40

Blauwe reiger | 01-01-13 | 14:35 |
En waar leg je de grens, 107 is een half dorp (zie Raard). Overigens, nieuw beleid is de ergste gevallen op te pakken, meelopers haal je later nog even van huis.

Watapatja | 01-01-13 | 14:38

Ik lees toch echt in het artikel achter de eerste link: In Amsterdam 107 arrestaties tov 180 vorig jaar. Dat is dus bijna de helft minder. Het maakt dit topic in 1 tel waardeloos.

Blauwe reiger | 01-01-13 | 14:35

@Snorry! | 01-01-13 | 14:33

Ehhhh.... Waarom denk je dat vuurwerk hier al een veelvoud duurder is dan over de grens?

En waarom zou je de brave burger nog verder willen straffen?

ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:34

@ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:25
Ik ben wakker, en nuchter, grapjas....

necrosis | 01-01-13 | 14:33

@endtotrolling | 01-01-13 | 14:26

Het vuurwerk waar de echte ongein mee uitgehaald wordt IS AL NIET TE KOOP IN NEDERLAND!!

Dat is al verboden vuurwerk. Illegaal. MAGNIETSPUL.

Die astronautjes die je hier koopt, kan je gewoon vast blijven houden. Daar blaas je nog geen watje mee op.

Maar het illegaal geïmporteerde spul en die zelfbouwbommen, daar gaan vandalisten mee aan het werk.

En dat is nu al verboden. Dus je schrijft zelf met open ogen op dat een verbod niet werkt, en je ziet het gewoon niet.

ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:33

Ik zeg: belasting op vuurwerk! Als we dan toch zoveel uit kunnen geven aan die rotzooi, dan maar belasten.

Snorry! | 01-01-13 | 14:33

Oudejaarsconferentie kijken op 1 januari, #yolo

Nietvoordekat | 01-01-13 | 14:32

hader | 01-01-13 | 14:20 |
Zonder vergelijkingsmateriaal heb je geen mening, een trieste zaak.

Watapatja | 01-01-13 | 14:32

@endtotrolling | 01-01-13 | 14:26

Zucht. Drooglegging!!! Werkt NIET!!!

ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:27

De verhuftering is begonnen met Geenstijl, sindsdien is de baldadige jeugd niet meer te stoppen.

websenior | 01-01-13 | 14:26

ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:13 | + 0 -
Niet helemaal mee eens,ik denk een verbod op los verkoop,veel minder gewonden zullen vallen,veel minder mensen en dieren overlast hebben ,die niets met vuurwerk hebben.Kijk dronklappen die overlast veroorzaken ben ik met je eens,maar die heb je overal,maar het vuurwerk geef je hun weer de kans om meer ongein uit te halen,met die zooi.
Een centraal punt in elke stad met een show zou beter zijn,en je zal zien dat er veel minder gewonden zijn ,want dat is toch echt het vuurwerk,dat kan je echt niet ontkennen toch?
Over werkkampen etc daar ben ik het deels met je eens,maar daar spreek je je zelf tegen,als je al die zooi verbied heb je al minder Vandalisme door bezopen imbecielen met vuurwerk.

endtotrolling | 01-01-13 | 14:26

Elke journalist die zijn stukjes nu nog baseert op wat autoriteiten te melden hebben is een eikel. Iedereen weet nu wel dat dat voor het grootste deel leugens zijn. Dat kan ook niet anders gezien het feit dat al die instanties een miljoen-miljard communicatie-meisjes in dienst hebben (in de dertig, jonge kinderen, leuke babbel, drie-en-halve dag werken), die maar één taak hebben en dat is roepen: HET GAAT ZO ENORM GOED IN NEDERLAND. Niet dus. Tijd dat we af gaan rekenen met deze journalisten en met de media waar ze werken. Journalisten moeten alle berichten van autoriteiten compleet negeren en weer zelf dingen gaat uitvogelen. En Geenstijl: ga je in 2013 eens wat minder bezighouden met die falende media, die er sowieso totaal niet meer toe doen, en ga zelf journalistiek bedrijven.

triasenergetica | 01-01-13 | 14:26

@hader | 01-01-13 | 14:20

Wat? Stemmingmakerij op GS? De tering, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Biff Eagleburger | 01-01-13 | 14:25

@necrosis | 01-01-13 | 14:22

Maar wat doen we nou met 31 november?

ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:25

@FromClithuania | 01-01-13 | 14:18 Politie in Nederland is voor het overgrote deel een zooitje laffe bonnenschrijvers. Veel van de echte smerissen zijn al lang afgehaakt/weggetreiterd door de bende "beleidsmakers" die nog nooit een achterstandswijk van dichtbij heeft gezien.

Het geweldsmonopolie zou bij de overheid moeten liggen, als "brave burger" heb je je daar naar te voegen. Het tuig is echter de baas op straat en wordt geen strobreed in de weg gelegd.

Echter: als JIJ er iets aan doet en dat tinnef verbouwt of erger, dàn weet de politie ineens wèl wat haar kerntaak is en zit jij achter de tralies.

Waarom pikken we dit nog? Ik weet het echt niet.

vraagstaart | 01-01-13 | 14:24

En ineens weet je het: we schaffen 31 December af, en voegen die weer toe als 29 Februari!
Probleem opgelost.

necrosis | 01-01-13 | 14:22

Nul dooien, tot zover ik heb gehoord? Iemand al vingers kunnen tellen?

Pindakees | 01-01-13 | 14:22

Vreemd!!
Hoe zou het zijn als vuurwerk werd verboden?
Wie betaald alle kosten van afgelopen nacht??
Maar de politiek vind vuurwerk zooooo leuk, ze ruimen de rotzooi ook niet op

TheNox | 01-01-13 | 14:21

Ach, Job Cohen moet toch ook werk houden?

gjk4all | 01-01-13 | 14:21

Ja, dit was een hele rustige jaarwisseling. Welke zure oliebol heeft dit hoogst irritante stukje geschreven? Waar gaat het heen met GeenStijl: de website voor jankende babyboomers en Libelle-lezers?

Gash | 01-01-13 | 14:20

Kom op GS! Doe eerst eens een vergelijking met voorgaande jaren voordat je met zo'n uitspraak komt. Dit is gewoon stemmingmakerij.

hader | 01-01-13 | 14:20

Staan ze hier met een stuk of 10 a 15 man, van die leeghoofdige hooligantypes, illegaal vuurwerk af te steken - dreunen, echt niet normaal. Heel de dag hopen dat ze het niet in je voor- of achtertuin of in het poortje flikkeren. En dit doen ze de hele dag, ze hebben namelijk sporttassen vol van die tyfuszooi. En ze blijven gewoon op dezelfde plek afsteken, want de politie komt toch niet. Naarmate de avond vorderde werd er meer gesloopt en opgeblazen. De politie gebeld: "We hebben geen capaciteiten. En het is een verzekeringskwestie. Wij adviseren om binnen te blijven. Succes meneer". Lekker dan, wordt je geterroriseerd, en er is niets wat je er tegen kan doen. Nederland = hufterland, en het beste meetpunt is nieuwjaar.

FromClithuania | 01-01-13 | 14:18

BTW Gisteravond waren er hier een paar dronken (zijn er andere?) Aussies bezig met het afsteken van zwaar vuurwerk midden op straat, met nogal wat gevaar voor langs rijdende brommers.

Binnen vijf minuten was de Pecalan (burgerwacht van de wijk) ter plaatse, met vier man. De Australiërs zijn er heelhuids afgekomen, omdat ze direct stopten en hun verontschuldigingen aanboden.

Zo ga je om met tuig. Tijd voor dit soort burgerwacht in Nederland wellicht, maar ongetwijfeld roept onze politieke "elite" met een beroep op de Wet op de Weerkorpsen dan weer dat de WA nooit mag terugkeren.

Het èchte tuig zit op het Binnenhof.

vraagstaart | 01-01-13 | 14:18

Ik heb me op 23:00 lekker teruggetrokken met een portje en goede muziek.
Verder was het rond 0:00 erg rustig in Zwolle: geen voordeur opgeblazen, geen huis in de fik, geen dronken buurman die over auto's liep.
De papiercontainer is niet in de fik gestoken.
Het enige vervelende is alle nieuwe wetgevingen, belastingregels en de beperkingen van je vrijheid. Nederland is zo Oost-Duitsland aan het worden.
Maar je mag het niet zeggen. Toch doe ik het: Nederland is het nieuwe Oost-Duitsland.
En bijna islamitisch.

sTiRf | 01-01-13 | 14:17

Algemeen kunnen we stellen:
"het tuigh regeert".
Een dubbelzinnige waarheid.

Watapatja | 01-01-13 | 14:17

Op naar de nieuwjaarsrecepties dan maar?

Greetje Duisenberg | 01-01-13 | 14:16

@me,myself and IK | 01-01-13 | 13:53
valt wel mee, in andere landen wordt nog lager gestraft.

cumshaft | 01-01-13 | 14:16

Aantal incidenten valt wel mee, de ernst van de incidenten daarentegen is de afgelopen 40 jaar fors toegenomen, iets met normen en waarden misschien.

Watapatja | 01-01-13 | 14:13

@endtotrolling | 01-01-13 | 14:02

De roep om het verbod, komt meestal (99%) ter sprake op momenten dat vuurwerk wordt afgestoken, wanneer dit al verboden is (ongeveer de laatste twee maanden van het jaar). Niet zelden betreft het vuurwerk, dat zelfs in de laatste drie dagen NIET verkocht mag worden.

Men roept op iets te verbieden wat al verboden is, en onderstreept daar blind mee, dat een verbod niet werkt.

Simpel, geef het dus vrij.

In landen waar vuurwerk vrij te koop is, hoor je zelden iets over vuurwerk overlast.

Vandalisme door bezopen imbecielen blijf je altijd houden. Met of zonder vuurwerk. Dan moet je dus niet iets aan het vuurwerk doen, maar iets aan die imbecielen.

Werkkampen om de schade terug te verdienen bijvoorbeeld. Zal ze afleren om andermans eigendommen te slopen. Handhaven van het respecteren van de grenzen tussen mijn en dijn. DAT is de oplossing. Een drooglegging niet.

ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:13

En het gaat verder: www.rtvnoord.nl/ipad/index.asp?p=11666... ME in Groningen stad. Direct na 12 uur stonden de nieuwsberichten over het rustige verloop al online. Zegt wel genoeg.

Jackie Chiles | 01-01-13 | 14:12

Het zou al een hoop schelen als er een algemeen Tokkieverbod zou worden afgekondigd, met een bijbehorend tokkie-smeltpunt.

Kunnen we ze als brandstof gebruiken. Hebben we tenminste nog wat warmte van dat tuig.

vraagstaart | 01-01-13 | 14:12

Het vervelende van de hele verhuftering is, dat mensen bang zijn om zelf mensen op gedrag aan te spreken. Voor je het weet heb je een pak slaag te pakken, en mag je blij zijn dat je het overleeft.

Borrelende Boris | 01-01-13 | 14:05

Hé kwitje, vergeten wat relativeren is? Tendentieus en ongefundeerd: dat zeker, maar de vermakelijkheidswaarde duikt onder 0.

3*links=rechts | 01-01-13 | 14:04

Typisch zuurlinks Arnold Bonte stukje. Graag de volgende keer op Joop.nl plaatsten.

WaarDeWindWaait | 01-01-13 | 14:04

17 miljoen - x aantal incidentjes = verbieden jaaaaaaa lekker alles verbieden!!! Een vuurwek-probleem!!! Dat dit kan in Nederland!!

Latrinalia | 01-01-13 | 14:03

ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:00 | + 0 -
Met vraag teken inderdaad,nou vertel is,wat is jou oplossing?

endtotrolling | 01-01-13 | 14:02

@endtotrolling | 01-01-13 | 13:44

Je doet je nick geen eer aan...

Met een verbod aan komen. En het dan nog een idee noemen ook.

ZKH EénOog | 01-01-13 | 14:00

Beetje als de Banlieues in Parijs.

Conan de Rabarber | 01-01-13 | 13:56

Leuk, mijn eerste comment van 2013 is gelijk een Godwinnetje.

King of the Oneliner | 01-01-13 | 13:54

Petrus Poortwachter | 01-01-13 | 13:49 | + 0 -
Tja,Ivoorkust,daar kunnen ze net hun kont af vegen laat staan een vuurwerkshow geven bij wijze van speken,kijk mee denken is beter als overal geven aan trappen en geen alternatieven bieden...Hier in Nederland zijn ze wel een hoop stappen voor in veiligheid etc.Dus ik denk dat een show veel beter zal zijn.

endtotrolling | 01-01-13 | 13:54

Kapitein Sjaak Mus | 01-01-13 | 13:49 Als lemmingen.

zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:53

Hier in de straat is het als de aftermath van WO II.
We verkeren nu in de opbouwfase.
De verwerkingsfase komt zoals gebruikelijk 40 jaar later.

King of the Oneliner | 01-01-13 | 13:53

Zelfs voor de ergste misdaden krijg je in dit land maar een zeer lichte straf. Bijna geen van deze straffen is een gevangenisstraf. De kans dat als je een misdaad pleegt ja voor de rechter moet verschijnen is lager dan 1 procent. En meneer Quid vraagt zich af wat de oorzaak van de verhuftering is. De antwoorden op deze vraag staan bijna dagelijks op dit blog.

me,myself and IK | 01-01-13 | 13:53

Dan stel ik voor om naast consumentenvuurwerk ook de volgende zaken te verbieden:
- containers
- hulpverleners
- stations
- auto's
Geeft ieder jaar weer gezeik met oud & nieuw. Als je bijvoorbeeld containers verbiedt, dan kunnen ze ook niet in de fik gestoken worden. In plaats daarvan zou je per gemeente een grote zeecontainer door de brandweer in de fik kunnen laten steken waar het publiek dan op een centrale plaats van kan genieten.

Chiant | 01-01-13 | 13:53

kampeerder | 01-01-13 | 13:50 De burgemeester daar is connected met wat nieuwsredacties.

zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:52

Oh ja.
De schuldvraag.
Dat wisten we toch al?
Alles is toch de schuld van De Rabiate Reaguurders?
(Studio Vandersteen, 2013)

Kapitein Sjaak Mus | 01-01-13 | 13:51

Dit zijn allemaal slechts incidenten hoor.

CupDCake | 01-01-13 | 13:51

konden jullie nou helemaal niets over Hilversum vinden?

kampeerder | 01-01-13 | 13:50

Ik had dit van het vorige topic van Annabel al wel begrepen John. Alles onder de mat is in NL de norm sinds CDA PVDA en de zieke en blinde rest.

Stroopdoos | 01-01-13 | 13:50

Mooi!
Kan Pieter van Vollenhoven weer penningen uitdelen!

Gmt Master | 01-01-13 | 13:49

Inderdaad. Rustig.

Wat blik- en rookschade, hier en daar wat gekraakte botten of geflambeerde vingers. Eigenlijk weinig aan de hand.
Kunnen we wel met z'n allen gaan blazen en zedenmeester spelen als de ouwe lullen die we zijn, maar degene die zonder zonden is (of was, in de periode tussen pukkels en baardje) werpe de eerste kanonslag.

Kijk. Dit noem ik pas oud en nieuw vieren....
www.nu.nl/buitenland/2994347/zeker-60-...

Kapitein Sjaak Mus | 01-01-13 | 13:49

De combinatie alcoholische versnaperingen, stupiditeit en vuurwerk zal nooit een gelukkige worden.

BeunDeHaas | 01-01-13 | 13:48

Bigi Bana Boy | 01-01-13 | 13:43 Dat is ie nou ook. Geen last meer van.

zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:46

@Sliptong | 01-01-13 | 13:30
*gnehe*

necrosis | 01-01-13 | 13:45

We lopen de feiten weer achter na,elk jaar hetzelfde liedje,dus is het niet beter om een vuurwerk show in elke stad te geven,en het losse verkoop te verbieden?
Zo maar een idee?! scheelt een hoop geld,stress bij huisdieren,en gewonden.

endtotrolling | 01-01-13 | 13:44

We gingen langlaufen met een paar man, zijn ze de ski's vergeten te reserveren...........tsja, dan kan je lang laufen.

DANNY3960 | 01-01-13 | 13:41

@flenny | 01-01-13 | 13:35
Godgloeiende, mijn zoon wordt 16 binnenkort, wilde hem een scheerapparaat geven voor zijn verjaardag maar twijfel nu of ik hem niet beter een pipa kan geven.

Wat een pleuriszooi in dit land.

dj tonedeaf | 01-01-13 | 13:41

Generatiekloof. Vroeger gingen we belletje trekken, tegenwoordig steekt men het huis in de fik (inclusief bel). Niks aan de hand, toch?

Borrelende Boris | 01-01-13 | 13:40

Vergeleken bij vroeger, met echte oud en nieuw vieringen, valt het allemaal reuze mee. Luilaknacht en Oud en Nieuw zijn nog de weinige mogelijkheden om het van je gejatte belastinggeld terug te "vorderen" en zo'n kans moet je niet laten lopen !

Holland Olee | 01-01-13 | 13:40

Zoals altijd volgt meteen na een jaarwisseling de downplay "het was rustig verlopen", waarna het tegendeel blijkt. Het is een nieuwjaarsritueel geworden.

Zoetwaterpanharing | 01-01-13 | 13:38

Het is gewoon de hoogmis van de Moet Kunnen mentaliteit. Een aantal mensen heeft niet helemaal begrepen wat dat betekent.
Die vinden hun eigen gelijk de norm, dus alles wat zij denken en doen normaal.
Gelukkig weten we hier beter.

Bert op Safarie | 01-01-13 | 13:38

flenny | 01-01-13 | 13:35 Je weet het hè? Geen identiteit in het bericht betekent dat het om een Mocro gaat.

zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:36

The Black Sint | 01-01-13 | 13:33 Beter opletten, volgens Sliptong toch nog één.

zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:36

En dan staat er niet: Jongen dood getrapt op feest Snowplanet? Waarom worden zulke dingen verzwegen in de media.

flenny | 01-01-13 | 13:35

Geen ene dooiuh gevallen, dus errug rustig ja...Beste wensen nog!

The Black Sint | 01-01-13 | 13:33

@zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:26
Je gaat Slomo dus niet NSB-knoppen dit jaar?

Sliptong | 01-01-13 | 13:30

Ik snap opnieuw waarom ik 5 jaar geleden ben geëmigreerd...

duitse herder | 01-01-13 | 13:29

@zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:25
Maar blijkbaar dood. Staat nergens iets over.

Sliptong | 01-01-13 | 13:29

Hier was het een prima uiteinde, niets mis mee.

Credit Card | 01-01-13 | 13:29

Maar wat is verder het probleem? Met die honderden arrestaties is er toch voldoende mankracht binnengehaald om de schade terug te verdienen?

ZKH EénOog | 01-01-13 | 13:29

Wat verwacht je? Oud en Nieuw is samen met Koninginnenacht het feestje waar alle Wesleys en overige tokkies uit hun krochten kruipen, zich klem zuipen en zich lallend en vernielend jaar in jaar uit misdragen. Fijn dat het allemaal weer voorbij is.

Prins Fontainebleau | 01-01-13 | 13:28

Al met al hebben we dus een nieuwjaarsprobleem.

zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:27

Denial is not just a river in Egypt...

Fijne kerel | 01-01-13 | 13:27

2013 het jaar van de thee

justtheblues | 01-01-13 | 13:26

Sliptong | 01-01-13 | 13:24 Ik doe niet aan rare voornemens op 1 januari. Komt toch nooit wat van terecht.

zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:26

Alcoholoverlast.nl
Misschien kunnen we een drooglegging proberen.
We proberen in dit land immers altijd al dingen opnieuw uit die ergens anders totale faal zijn geworden.

BedrijfsTijgerT | 01-01-13 | 13:26

Het is zot, maar dat station in Heeze....tjeeesis, hoe?

BekiekUtMoar | 01-01-13 | 13:25

Blijkbaar zijn de bontkraagjes toch bang van regen.

Barbatruuk! | 01-01-13 | 13:25

Sliptong | 01-01-13 | 13:24 Snowplanet. Tokkie dus.

zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:25

Iets met platen en voorhoofden.

thapriest | 01-01-13 | 13:25

@zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:23
Hou vast hè die goede voornemens!

Sliptong | 01-01-13 | 13:24

Jammer voor kwit dat die bestuurder in Raard nuchter was, anders hadden we daar weer een moralistisch stukje over gezien.

vila | 01-01-13 | 13:24

Vast nog rustiger dan een normale avond in een wijk in Frankrijk...

da wizard | 01-01-13 | 13:24

Slomo | 01-01-13 | 13:22 Ga zo door. Jij komt er nog wel dit jaar.

#banlijst.

zeg maar jansen | 01-01-13 | 13:23

Doet Hilversum niet mee dit jaar of zijn de cijfers daar zo schokkend dat ze liever nog even niets zeggen.

toetanchamon | 01-01-13 | 13:23

Job Cohen gaat het nog heel druk krijgen in 2013.

Borrelende Boris | 01-01-13 | 13:22

Wat een gezeik. Is GS een oud wijf aan het worden? We zullen het zien in 2013.

Slomo | 01-01-13 | 13:22

@eerstneukendanpraten | 01-01-13 | 13:19
Het is een autoriteitsprobleem. Als de politie overal massaal aanwezig is, autoriteit zou uitstralen en doen gelden zou het minder verhufterd zijn in dit land. Maar nee, wij zitten met laffe petten die niet gesteund worden door de nog laffere OvJ's waarop rechters dan vervolgens weer eens slap straffen of niet eens veroordelen. Onvoorstelbare lafheid is wat dit land doet afbrokkelen. Proost!

Sliptong | 01-01-13 | 13:22

Valt inderdaad nog mee, met 10 miljoen doldwaze dronken feestgangers op straat...

dj tonedeaf | 01-01-13 | 13:22

Dat komt omdat die stations en afvalcontainers aan het provoceren waren, meneer agent. Een beetje ongesloopt publiek eigendom lopen zijn, de schoften.

Nietvoordekat | 01-01-13 | 13:22

aha ja, sorry, haal maar weg die post...
*kater wegspoelen gaat*

Edding3001 | 01-01-13 | 13:22

In vergelijk met de komende regeringswissel in Brussel, was dit inderdaad vrij rustig...

ZKH EénOog | 01-01-13 | 13:21

Nou en? Wil je dit dan ook nog afnemen? Gewoon een beetje feest vieren mag ook al niet meer.

zwartepoes7087 | 01-01-13 | 13:20

Nou en? Wil je dit dan ook nog afnemen? Gewoon een beetje feest vieren mag ook al niet meer.

zwartepoes7087 | 01-01-13 | 13:20

Wat verwacht je anders, met 16 miljoen op een paar vierkante kilometer. Waarvan de helft onderklasse of importinteelt. En een sloot alcohol.
Valt mij nog mee.

Freddie Stobart | 01-01-13 | 13:20

Rustig my ass. Slaap lekker verder overheid en geniet van je verdiende brunch.

Sliptong | 01-01-13 | 13:20

Het is een verhufteringsprobleem, toch?

eerstneukendanpraten | 01-01-13 | 13:19

Allemaal de schuld van Groenlinks.
Hun meldpunt spoort aan om meer illegaal vuurwerk af te steken.

Henk003 | 01-01-13 | 13:17

Nou ja, het was hier rustiger dan in Syrië. Dat dan weer wel.

Botte Hork | 01-01-13 | 13:16

REAGEER OOK