Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Voedselbank gaat voor Michelinster

hertbeef.jpg Ieder jaar, op het moment dat het dieptepunt van uw anti-zieligheidsindustrie-detector is bereikt, kunt u ongeveer dezelfde reclames en acties verwachten. Of u nog wat centen kunt missen voor de babies, of u nog een makkelijk handbare tent kunt missen voor een rondzwervende bende illegalen en of u misschien een pak hagelslag over heeft voor de voedselbank. Aan het einde van het jaar krijgen de voedselbanken traditiegetrouw extrabonus veel nieuwe aanmeldingen, en al die arme mensen moeten eten. En hoe: 'Een rollade, een stuk kaas, chips, roomboter, chocolade en tonijn', volgens de Televaag voor veel mensen normale kost. Juist. Maar zie ook dit filmpje. Strijkmuziek, indringende voedselbankmeneer ('volgend jaar wordt het nóg rampzaliger'), beelden van de rijke maar onbereikbare wereld van overvloedigheid (C1000) en dat allemaal tegenover de absolute Darfur-karigheid bij de voedselbank. Nouja, karigheid. Zelfs dagvers brood is niet goed genoeg voor de voedselbank, en heeft u die oneindige lijst A-merken en topgerechten in de voedselpakketten gezien? Optimel, Fanta, hertenbiefstuk, kaviaar, coquille, alles erop en eraan. U heeft al snel een sterren-waardig kerstdiner van de voedselbank. Vandaar dat alle Surinaamse vrouwen hun pakketten altijd op komen halen in glimmende Mercedessen, zulke klandizie gaat toch zeker niet met de tram? Ineens snap je het, die toeloop bij de voedselbanken: ze delen luxe verwen-pakketten uit.

Reaguursels

Inloggen

@Kutmaatschappij | 25-12-12 | 07:32 | + 0
Al onze potjes zitten in Griekenland.

MacMiep.nl | 25-12-12 | 19:26

Als vrijwilliger bij de Voedselbank (chauffeur) kan ik alleen maar zeggen dat er heel veel reaguurders zijn die er geen reet van begrijpen!
Mercedessen,merkartikelen?
Ja die zitten er ook tussen.....
Laatst leende een kennis mijn dikke auto om zijn spulletjes te gaan halen....
Die Audi was dus niet van hem maar stond wel daar voor de deur!
En van die genoemde 340 euri moet je niet alleen de boodschappen doen!
Denk aan kleding ,schoeisel,kapper, evt fiets voor de kids ivm school.....
Vreet je allemaal maar lekker klem en denk niet aan diegene die het vet minder hebben dan jij achter je traditionele kutkalkoen.....

lilluke halve hoan | 25-12-12 | 13:19

@macmiep.nl | 24-12-12 | 13:59 mensen klikken niet omdat ze geen gezeik willen,en van het klikken toch niets beter worden.in de oorlog was dat wat anders toen kreeg je 7 zilveren gudens per verklikte jood.Nu illiegaliteit strafbaar is geworden zou een meldpunt illegalen best wel handig zijn,want die geven we wel graag aan.Want behalve vreemde ziektes brengen deze mensen niks mee naar Nederland.Prettige kerst nog.

leen5402903052189263 | 25-12-12 | 09:27

@macmiep.nl | 24-12-12 | 13:59
En hoe denkt u dat het komt dat de ww naar 1 jaar toe gaat?Komt dat niet omdat alle potjes die zo vreselijk goed gevuld waren al jaren leeggeparasiteerd zijn?Iedereen kent wel een WAO'er die makkelijk kan werken ( het vaak zwart doet naast de WAO), een WW'er die zegt nee ik blijf eerst eens een jaartje thuis, ik heb het wel verdiend want ik werk al 10 jaar.Vrouwen met een weduwenpensioen die 10 uurtjes erbij werken en derhalve recht hebben op alle subsidies.Vluchtelingen die in nederland door loketten met mensen worden opgewacht om hen de weg te wijzen in nederland subsidieland?
Laten we eerlijk zijn, iedereen kent wel een paar van die gevallen.... we zijn schijnbaar zo een rijk land dat we er niet over klikken.

Kutmaatschappij | 25-12-12 | 07:32

Gun die mensen met kerstmis toch wat meer luxe in hun pakketje. De grootste boeven lopen echt niet bij de voedselbank hoor, die hebben dat helemaal niet nodig.

du Roi Soleil | 24-12-12 | 21:07

Vroeger ploeterden we 18 uur per dag in de kolenmijnen, vraten kouwe kiezels en zaagsel.
En nog klaagden we niet.

oplichter | 24-12-12 | 20:30

Solidariteit, eerlijk delen.
Maar dat is wel eenrichtingsverkeer.
Wordt het niet eens tijd dat de 'armen' en uitkeringstrekkers solidair worden aan de hard werkenden.
who cares | 24-12-12 | 14:19 | + -1 -
Je kunt wachten tot je een ons weegt, maar de zogenaamd armen zien bijstand als het hun godgegeven recht ipv dankbaar te zijn voor de opoffering door die kleine groep werkenden. Nog nooit een uitkeringstrekkert gezien die je auto wel voor je wil wassen. Kijk ook maar eens rond bij verenigingen. Overal zie je hetzelfde patroon. De vrijwilligers bestaan altijd voor 99% uit moeders, gepensioneerden en hardwerkenden. De uitkeringstrekkers hebben nooit zin of andere kutsmoezen.
De enige solidaire hulp is onderlinge vrijwillige hulp. Niet ´hulp´ die er is obv het roven van anderen om het aan de lamlendigen te geven.

Grachus | 24-12-12 | 19:21

mijn moeder moest vroeger in haar eentje 2 kinderen groot brengen zonder steun of overheid.
We hadden nauwelijks wat maar toch wist zij elke dag brood op de plank te brengen zonder klagen of zeuren.
elke dag had ze onzekerheid met hoe ze alles moest betalen enz. was er toen een voedselbank? NEEN!
laat staan hele 5 sterren maaltijden!

gewoon WERKEN met je donder!!
Er zijn altijd grote huizen of kantoorgebouwen die moeten worden schoongemaakt hoor.
Laat maar wapperen die handjes!!!

neptietus | 24-12-12 | 18:12

Dames en heren,
ik ben arbeids-ongeschikt, hoe dit komt doet er even niet toe maar geloof me werk zal ik niet meer kunnen krijgen.
Ik leef dus van de wao.
Omdat ik zuinig leef, geen mobiel abbo maar een prepaid van 15 euro en dergelijke, hou ik net iets meer dan 160 euro over per maand na aftrek van vaste lasten.
Ik kom daarom dus nergens voor in aanmerking. Niet voor enige kwijtschelding, niet voor bijzondere bijstand en al helemáál niet voor de voedselbank.
Ik ben dus absoluut van mening dat degenen die daarvoor wél in aanmerking komen dit dan ook echt nodig hebben en ik gun het ze van harte...
Fijne feestdagen voor jullie allemaal.

jimbo888 | 24-12-12 | 15:58

Dat er voedselbanken zijn is het probleem niet, het is enkel een symptoom van een veel groter probleem.

Als mensen in de bijstand zelfs met huursubsidie geen geld meer hebben om eten te kopen, zijn de huren te hoog. Als gezonde mensen geen geld hebben voor hun zorgpremie, moeten ze daar vanaf kunnen zien. Als mensen niet voor hun pensioen willen sparen moeten ze dat zelf kunnen uitmaken. Als die dwangmatige 'solidariteit' zorgt er enkel voor dat mensen geen ruk meer om elkaar geven omdat de overheid zichzelf een allesomvattende zorgplicht toedicht. Politico die met geleend geld stemmen kopen en ieder jaar weer een groter gedeelte van ons BNP naar zich toetrekken. Het simpele feit dat voedselbanken bestaan is al bewijs dat belastinggelden niet doelmatig worden uitgegeven. Er blijft teveel aan een heeeele lange strijkstok hangen waardoor miljoenen in Nederland al dan niet financieel een zeer pover bestaan hebben en gebukt gaan onder dwang( arbeid), en mensonterende praktijken (voedselbanken). Geestelijke en maatschappelijke armoede in Nederland is een gebrek aan sociale samenhang en gemeenschappelijke doelen, het zich bij elkaar betrokken en voor elkaar verantwoordelijk voelen. Zolang openbaar bestuur enkel het eigenbelang dient wordt de armoede steeds erger, gaat de criminaliteit omhoog en worden de tekorten steeds groter. Kortom het is crisis in Nederland deze kerst wat gaan we er in 2013 aan doen? Fijne kerst allemaal.

Finn | 24-12-12 | 15:57

@NR3 | 24-12-12 | 14:55
idd. Een reaguurder typt wat frustratie naar de redactie, die schrapen wat random linkjes bij elkaar en typen er wat semi-populistische rommel omheen.

Er staat ook nergens wat voor mercedes het is. Er rijden ook van die aftanse mercedes diesels rond van meer dan 30 jaar oud. Kan me zo voorstellen dat je je daar goedkoper mee verplaatst dan met het OV.

cartman666 | 24-12-12 | 15:50

@Mr_Pikibelly | 24-12-12 | 14:26
Mijn baantje heb ik zelf gecreëerd.
Heb m'n prijzen verlaagd met de crisis en ik heb hartstikke veel werk.
Zolang er niks aan m'n handen mankeert zal ik m'n eigen boterham verdienen.

who cares | 24-12-12 | 14:58

Wat een tyfus artikel. Lekker elkaar na-lullen. Duidelijk dat niemand hier ooit iets met de voedselbank te maken heeft gehad.

NR3 | 24-12-12 | 14:55

Maar als de armen geen geld meer hebben om brood te eten, dan eten ze toch gewoon cake?

MyCatIsDoingThis | 24-12-12 | 14:52

Zolang ze 300.000 andere europeanen nodig hebben om vacatures in te vullen en er bij het uwv over het algemeen stumperts lopen die ze vertikken om af te keuren (blijkbaar om de aantallen hoog te houden, onze systemen zijn waterdicht om je te begeleiden naar een goede uitzuiger of andere profiteur die je een cursus windows 95 oid wil aansmeren om je "kansen op de arbeidsmarkt te vergroten " , en ja mensen die zich te goed wanen om te werken, moeten ze ook afkeuren, zijn ook ziek in hun hoofd (megalomanie is een geestesziekte)

tweekeerdehelft | 24-12-12 | 14:43

Ja, die Surinaamse vrouwen zijn maar bevoorrecht.
Hun achterste heeft meestal een dermate omvang
dat ze dat als kofferrek, c.q. boodschappenrek
kunnen benutten.
Dergelijke hobbezakken passen alleen maar in
een royaal uitgevallen Mercedes.
De gehaktballetjes, sorry, de honger druipt er vanaf...

Alpha et Omega | 24-12-12 | 14:29

who cares | 24-12-12 | 14:19 |

Rot 's op, er zijn werkelozen die je baantje willen hebben.

Mr_Pikibelly | 24-12-12 | 14:26

Solidariteit, eerlijk delen.
Maar dat is wel eenrichtingsverkeer.
Wordt het niet eens tijd dat de 'armen' en uitkeringstrekkers solidair worden aan de hard werkenden.

who cares | 24-12-12 | 14:19

@eerstneukendanpraten | 24-12-12 | 14:11
Ghihi. Haatdragend en gefrustreerd. Die persoon leeft niet met liefde in zijn/haar hart. Zielig dus. En dat nog wel met de kerstdagen, wanneer iedereen vrede op aarde zou moeten voelen en ervaren. Man man man.

doenormaal! | 24-12-12 | 14:17

@ doenormaal! 14:06

En nou doet ie het weer!

eerstneukendanpraten | 24-12-12 | 14:11

paul de vries9779 | 24-12-12 | 13:24
Ik wens u veel sterkte. En fijne dagen met het kroost.

Smarties | 24-12-12 | 14:08

@eerstneukendanpraten | 24-12-12 | 14:00
Waarschijnlijk ook maar ik gok eerder op een nogal behaard iets.

doenormaal! | 24-12-12 | 14:06

@ doenormaal! 13:53

Ik gok op een vrouw!

eerstneukendanpraten | 24-12-12 | 14:00

De WW gaat naar 1 jaar.
Dus mensen die hun baan kwijtraken en niet binnen een jaar een nieuwe baan vinden (boven de 40 wordt het al moeilijk) zitten dus na dat jaar in de bijstand.
Huis gekocht, autobezit? Eerst opeten tot al je reserves nihil zijn. En dan gaat de wasmachine stuk en de koelkast en....

Of boem je krijgt een ongeluk en wordt volledig arbeidsongeschikt. Na een paar jaar ben je ook door je reserves heen.

Dit kan iedereen overkomen. Iedereen. Denk er maar eens over na.

MacMiep.nl | 24-12-12 | 13:59

@Zoetwaterpanharing | 24-12-12 | 13:10
Er komt een dag dat mensen het zat zijn. Dan stopt iedereen met werken omdat het echt niet meer loont. Dat is nou socialisme. Proest! Ramkoers op algehele misère en armoede. Vandaar dat bepaalde bevolkingsgroepen zich hier al zo goed thuis voelen.

doenormaal! | 24-12-12 | 13:57

@miko | 24-12-12 | 13:22 | + 0 -

1- Die 127 volt waar jij het over hebt zijn heel makkelijk op te lossen.

2-Die importheffingen waar jij het over hebt zijn helemaal niet van toepassing op 3e wereld landen omdat de interne markt daar helemaal niks voorstelt.

3-Computers hebben ze daar wel degelijk, anders zou er toch ook geen oproep zijn geweest voor randapparatuur.

4-Die monitoren waren absoluut geen oude troep, maar deden het nog prima. Alleen om de ruimte bij iedereen op het bureau groter te maken zijn we toen overgestapt.

Het is dankzij goedgelovige linksmensen als jij dat dit land zich uit laat kleden.

Gasbuis34 | 24-12-12 | 13:54

kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 12:32
Plempsels kosten geen tijd, leveren energie op! :)

ZDEV | 24-12-12 | 13:54

@necrosis | 24-12-12 | 13:01
Ik weet van wie dat trouwe minnetje/trouwe minnetjes komt/komen ;) Ik moet er steeds om lachen.

doenormaal! | 24-12-12 | 13:53

roze_bril | 24-12-12 | 12:55 |

Anderhalf jaar terug een nieuwbouw huis gekocht. Niets mis mee hoor, dus waar baseer jij je mening op ?

Crosskabouter | 24-12-12 | 13:52

Maar Albert Heijn is in deze ook wel flink hypocriet, want als je afgeschreven voedsel uit een afvalcontainer, wat nog prima eetbaar is, weggeeft aan derden wordt je ontslagen. 'Diefstal' noemen ze dat dan zogenaamd, ken zo iemand die daarom ontslagen was, wegens zonder enige belang weggeven wat naar de vuilnisbak moest zeg maar. Bovendien, Albert Heyn is veeeeel te duur, niet kopen daar.

ZSU-23-4 | 24-12-12 | 13:48

@paul de vries9779 | 24-12-12 | 13:24 Dan lees je verkeerd. In jou geval is het niet jou eigen schuld. Maar er zijn mensen die heel goed in staat zijn te werken en dat gewoon weigeren omdat de bijstand ze goed bevalt. Dat soort mensen zorgen er ook voor dat mensen zoals jij die het echt nodig hebben, minder krijgen. De profiteurs is de doelgroep waar hier terecht over wordt geklaagd. En die mensen moeten door de overheid ook eens goed worden aangepakt omdat ze onterecht een beroep doen op voorzieningen die een ander keihard nodig heeft.

Gasbuis34 | 24-12-12 | 13:43

Lokaal beleid is de norm. Ik zit hier in een regio waar een volledige screening plaatsvindt, voordat je voor de voedselbank in aanmerking komt. En dat zijn zeker niet allemaal bijstandstrekkers.

Het blijft natuurlijk een schande dat 1 van de rijkste landen ter wereld voedselbanken kent. Een voortvloeisel van het doorgeslagen individualisme.

Watapatja | 24-12-12 | 13:43

het lijkt er op dat powned z'n domein 1 dag te laat heeft vernieuwd, nu duurt het een tijdje voordat het in alle dns servers weer goed staat.

141535979 | 24-12-12 | 13:43

Voedselbanken, dat is toch voor mensen die op de pof een paar nieuwjaarsloten kopen in de hoop dat volgend jaar alles beter is

WaitingLine | 24-12-12 | 13:42

@paul de vries9779
Reaguurders alhier uitmaken voor Liberale Roeptoeters, veel te veel eer voor die gasten die niet door hebben dat ze gemiddeld maar drie gemiste termijnen van een executie verkoop af zitten em dan de gang kunnen maken naar de sociale dienst om te horen dat de voedselbank voor hun er niet inzit.
.
En dan nog even over de voedselbank, want die kunnen van mij ook een veeg uit de pan krijgen. De nodige vrijwilligers daar zitten er niet zozeer omdat het noodzakelijk is, maar ook toch vooral voor zichzelf, kijk eens hoe goed ik wel niet voor samenleving ben, al die arme stakkers die geholpen moeten worden. En dat soort gedrag maakt sommige behoorlijk blind en arrogant.

Ranja Drinker | 24-12-12 | 13:42

De Voedselbank is een privé-organisatie, de overheid geeft ze geen cent. Bijna al hun eten komt van supermarkten die het niet meer verkopen wegens versheidsdata, dus daarom zit er weleens wat lekkers tussen. Daarnaast is het een initiatief van een christelijke organisatie, maar laat ontvangers niet eerst een preek horen zoals zoveel anderen(leger des heils) wel doen. Al met al very much +1 dus.

Greed=Good | 24-12-12 | 13:42

die AH man klinkt inderdaad als een bezorgde geenstijl lezer...

paranoya | 24-12-12 | 13:41

paul de vries9779 | 24-12-12 |

Ik heb een middelgroot bedrijf gehad met 3 medewerkers. Door een mongeaul die me onverwachts aanviel heb ik mijn rud e.d. gebroken. Nu geheel afgekeurd en mag eigenlijk niet een een deur open doen, laat staan tillen. Ik zou graag willen werken, maar kan het niet meer. Ik red het nog met de bijstand, maar alleen doordat ik geen schulden heb en had.

Mr_Pikibelly | 24-12-12 | 13:37

@ Bakito 13:26

Ben geen fan van Wilders maar wat hij zegt over die doorgeschoten knettergekke idioterie die verenigd Europa heet, daar ben ik het 99 van de 100 keer roerend mee eens.

eerstneukendanpraten | 24-12-12 | 13:36

Allemensen, gun die mensen nou toch eens een zakkie chips. En al zitten er mensen onder die dat zakkie zelf kunnen betalen, dan ben je toch al zielig genoeg als je dat bij de voedselbank gaat halen?

bennutzat | 24-12-12 | 13:35

Leuk dat mensen hier elkaar wat gunnen zeg.
''Nou nou nou die meneer haalt wel A-merken bij de voedsel bank.. ''
SjesusKristes en zelf maar zeiken omdat je MAAR een 3G iPad hebt gekregen dit jaar.. Tis fokkn kerst mensen. Alsof jullie graag bij de voedsel bank zouden staan! Haal toch lekker die zilveren lepel uit je aarschkanaal en wees gewoon es liev tegen elkaar. Wel honderden euro's doneren wat toch in de achterzak van een cleutzak beland die al een dikke Lamborghini rijd en dan gaan lopen bitsjen over mensen die een luxe brood gratis krijgen. Hypocrisie.. Heerlijk.

SchuchterSerpent | 24-12-12 | 13:35

harrybarry | 24-12-12 | 13:24 |

Dat zijn de z.g. GODEN. Diegene die hard rijd, als er ijs ligt of dronken is, maar van mening nog een auto te besturen. Dat soort zielepoten. Hier veel blabla.. Maar in het echt, nog minder is als wat je kan oplopen tijdens een wandeling door een hondeuitlaat veldje.

Mr_Pikibelly | 24-12-12 | 13:31

En opeens horen we de Nederlandsche politici niet meer... nou ja opeens

duitse herder | 24-12-12 | 13:28

Nog even sec over de inhoud van het voedselpakket:
Er zitten veel A-merken in.
Nogal logisch: merken zoals Unilever en Procter and Gamble nemen geen enkel risico voor wat betreft de houdbaarheidsdatum.
Imagoschade is voor deze bedrijven het slechtste wat ze kan overkomen.

Daarnaast volgen productinnovaties volgen elkaar zo snel op dat voedingsmiddelen uit de markt genomen worden en vanuit de schappen van Albert Heijn belanden in de voedselpakketten.

En mede daarom zijn die A-merken zo duur en daar betalen wij dus
allemaal voor.

Guy de Lombard | 24-12-12 | 13:27

@ Ing eslapen 13:20

Of je nu door de kat of door de hond wordt gebeten maakt ook niet veel uit. Maar ik zie ze de rit niet uitmaken iig.

eerstneukendanpraten | 24-12-12 | 13:26

eerstneukendanpraten | 24-12-12 | 13:18 | + 1 -
Jawel hoor, het merendeel van het volk is dolblij dat de racisten en christenen buitenspel staan.

Bakito | 24-12-12 | 13:26

Het is wel weer typisch om te zien dat de fatsoen reaguurders zo duidelijk weten dat niemand in aanmerking dient te komen voor (gratis) voedsel. Ik ben het eens dat misbruik niet getolereerd kunnen worden. Maar de gezinnen, die om talrijke redenen echt niet instaat zijn om rond te komen, laat die mensen met rust en in hun waarde.

Even een zijnoot voor de reaguurders die altijd als eerste reageren en meestal dit soort gal verspreiden, mag ik vragen hoe jullie altijd zo snel kunnen reageren op elk onderwerp. Moeten jullie niet werken of zitten jullie zelf in de bijstand?

Karma is a bitch reaguurders..

harrybarry | 24-12-12 | 13:24

Het zijn niet alleen negerinnen in mercedessen die naar de voedselbank gaan. Ik zou er ook naartoe moeten, maar heb geen auto, geen fiets en ernstige gewrichtsproblemen. Kan het wel vergeten dus, ik zou niet weten hoe ik het moet halen. De gemeente heeft de voedselbank van het bereikbare centrum verbannen naar een afgelegen terrein waar geen bus of niets komt. Ik moest noodgedwongen stoppen, want thuisbrengen dat ging niet meer door terugloop van het aantal vrijwilligers.

Ik kan u verzekeren dat ik het goed kan gebruiken. Gewoon als aanvulling, zodat er ook eens een extraatje op tafel komt voor de kids. Heb bijstand, is van te leven, maar na een kapotte wasmachine en hoge zorgkosten is al het vet van de botten.

Wie hier gaat zitten schelden en tieren over de voedselbank : 5 jaar terug had ik nog 60.000 per jaar en kon ik me niet voorstellen dat het ooit anders zou worden. Nu ben ik ziek, heb bijstand en geen stuiver reserves meer. Fijn he ? Maar goed, dat zal wel weer mn eigen schuld zijn volgens de liberale roeptoeters hier.

paul de vries9779 | 24-12-12 | 13:24

Gotverdoeme dit jaar geen slof shag in de voedselbankpakket!

Eshek | 24-12-12 | 13:24

@Suriboy | 24-12-12 | 12:33
Raarrrr, veel mensen willen vooral niet gezien worden bij de voedselbank.

miko | 24-12-12 | 13:24

@Gasbuis34 | 24-12-12 | 12:30
Lijkt me heel sterk,bovendien kunnen ze niet veel met die Nederlandse monitoren want de meeste derde wereld landen hebben 127 volt. Ook is de import van tweedehands materiaal vaak onderhevig aan behoorlijke import heffingen om de eigen markt te beschermen en te voorkomen dat ze een dumpplaats worden. En als laatste, wat moet men met beeldschermen als je toch geen computers hebt?
Maar mensen denken al gauw dat de 'derde' wereld alle afgedankte meuk met open armen moet ontvangen. En dan dank je wel zeggen. Waarschijnlijk zijn nieuwe schermen goedkoper als het importeren van oude versleten meuk.

miko | 24-12-12 | 13:22

Voedselbanken en voetbal: zolang we die twee hebben, slaat het plebs elkaar de hersens in, in plaats van in opstand te komen tegen onze berovers.

"Panem et circensus", na ruim 2100 jaar nog steeds actueel én functioneel.

Dan mag dat best met een beetje luxe, hoor...

{'Sterph, slachtvee, sterph' mompelt...}

ZKH EénOog | 24-12-12 | 13:22

@eerstneukendanpraten | 24-12-12 | 13:18
Dan toch maar een stabiele gedoogconstructie ?

Ing. eslapen | 24-12-12 | 13:20

In Turkije (en zeker in alle 'echte' islamitische landen) wordt brood dat over is in een zakje op een muurtje of verhoging bij de gemeenschappelijke afvalcontainers gelegd. Het verbaast mij dag in dag uit hoeveel daarvan wordt meegenomen. En heus niet om de eendjes mee te voeden! De islam verbiedt brood weg te gooien. Niets voor dat AH-filiaal dus...

Van Dikhout | 24-12-12 | 13:20

@ Bakito 13:10

Die verkiezingen zouden best al wel eens volgend jaar gehouden kunnen worden. Het huwelijk tussen vleespet en lachebekje is niet bepaald stabiel te noemen...

eerstneukendanpraten | 24-12-12 | 13:18

Diegene die nu nog een baantje hebben en "nog" geen problemen komen er wel achter als hun financiele toestand tot een dipetepunt daalt. Dan staan ze zelf bij de voedselbank te bedelen. 700+ mensen per dag krijgen dagelijk te horen dat er geen werk meer voor ze is. We zien Kerst 2013 gaarne tegemoet en dan nog maar eens zien of ze dezelfde mening toebedeeld hebben als nu. Voor zoalng er niets met ze gebeurt, staat de GOD-modus nog bij ze aan.. maar oei oei oei.. er mocht eens wat met ze gaan gebeuren. Dan zijn dat de eerste die een touw pakken en een hoge boom zoeken. Dus kom maar op met je MIN kuddo's nu je nog kan. www.cijfers.net/zelfmoord.html

Mr_Pikibelly | 24-12-12 | 13:17

En waarom mag een Mercedes van een Surinamer niet glimmen.

Uw Verzekeringsadvis | 24-12-12 | 13:15

Dat er gefraudeerd word, is helaas niet te voorkomen. Corruptie zal er altijd zijn. Dat neemt niet weg dat de voedselbank een prima initiatief is voor gezinnen die haast geen geld hebben om rond te komen. Dat er dan A merken bijzitten is niet relevant, daar kiezen die mensen niet voor, dat doet de voedsel bank.
Over dat mailtje over het brood, er is nu nog geen te kort en dus waarschijnlijk ook genoeg vers brood, waarom zouden ze dan brood dat 1 dag oud is nemen? Is dan toch gewoon niet nodig. En het argument dat mensen het zelf veroorzaakt hebben zal waarschijnlijk wel kloppen, maar dat betekend niet dat hun kinderen daar onder moeten lijden. Voor veel mensen is het elke week weer een walk of shame naar de voedselbank.

BasvdBerg | 24-12-12 | 13:15

Ga fietsen met je honger lijden.... Wat een bullshit. Van je uitkering kun je prima vreten halen. Je moet alleen stoppen met zware shag roken. Gele klauwen van de teer.... Maar geen geld om eten te halen. Ja drie keer naar de mc donalds

chiel_labiel | 24-12-12 | 13:13

@Bakito | 24-12-12 | 13:10
Gelukkig, want in 2015 kan ik mijn derde auto al kopen...

kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 13:12

Dit onderwerp is eigenlijk de moeite van het reaguren niet waard....... er zouden eigenlijk in het geheel geen voedselbanken horen te bestaan in ons land....... ware het niet dat het helaas toch zo is, dat het zo is zou de medemens moeten triggeren...... om daar nooit gebruik van moeten te maken..... ook weer helaas is dat het soms niet anders gaat, dat het leven soms net even anders loopt dan dat je had verwacht........ degenen die bij de voedselbank aankloppen die het niet nodig hebben, tja die zijn al zo verrot door het poldermodelsysteem dat er geen eer meer aan te behalen valt.
De mensen die het wel echt nodig hebben horen geholpen te worden door de sociale omgeving...... maar hé, die is ver te zoeken op dit moment, toch?

wel/niet | 24-12-12 | 13:10

Te zot voor woorden dat er in dit land enerzijds mensen zijn met twee auto's en huis van vier ton, maar dat anderzijds de onderlaag honger moet lijden met de kerst.

Geen wonder dat de SP de grootste wordt bij de verkiezingen in 2016!!!

Bakito | 24-12-12 | 13:10

@doenormaal! | 24-12-12 | 12:49
+1
Dat is exact wat PvdA, GroenLinks, D66 en SP willen. Als de helft van Nederland krom ligt om de andere helft in leven te houden, zijn beide helften gebonden aan de staat. En dat willen ze het liefst via zo veel mogelijk herverdelende regelingen, zodat het zo lastig mogelijk wordt om het allemaal weer af te schaffen.

Zoetwaterpanharing | 24-12-12 | 13:10

Wel frappant dat zulke voedselbank figuren wel.geld hebben.voor shag, brandstof en tattoos
Kwestie van verkeerde prioritering.... Leer die figuren eerst eens met geld omgaan. Kwestie van geen rommel op afbetaling kopen e.d.

chiel_labiel | 24-12-12 | 13:09

mij is altijd geleerd dat 'honger rauwe bonen zoet maakt'..
die mensen moeten niet zeiken en dankbaar zijn dat ze iets krijgen.
in dit land hoeft niemand honger te lijden dus huilen mag je in Ethiopië gaan doen

de beer van de meer | 24-12-12 | 13:07

@Beloved Infidel | 24-12-12 | 13:04
ipconfig /flushdns

kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 13:06

@leen5402903052189263 | 24-12-12 | 12:51
Volgens mij was de strekking van dit verhaal (en de vele reaguursels) dat werken voor je geld bij een baas het stomste is wat je kan doen; lekker uitkering trekken en je hertenbiefstukje bij de voedselbank ophalen.

kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 13:04

powned gepowned?

Beloved Infidel | 24-12-12 | 13:04

Gister nog een mooi verhaal gehoord van de teamleidster van de plaatselijke grootgrutter. Zo als vele bij vele supermarkten heeft ook deze supermarkt een winkelwagen waar ze boodschappen inzamelen voor de voedselbank. Echter, mevrouw vond het niet zo fijn dat mensen fruit/broden/andere versie producten in de winkelwagen doneerde. Zo als hierboven vermeldt accepteert de voedselbank namelijk geen verse producten, die een dag in de winkel hebben gelegen! Deze teamleidster moest dus al het fruit/broden óf terugleggen in de winkel met een kortingssticker of weggooien. Belachelijk.

prikbordpen | 24-12-12 | 13:03

@SIRSMOKEALOTT2 | 24-12-12 | 12:46
Ook geprobeerd, maar kom er nog steeds niet op.
Zouden ze het zelf wel doorhebben, want ze zetten er voortdurend nieuwe topics op, maar het zal er wel akelig stil zijn..
Iemand nog tips?

plaszak | 24-12-12 | 13:03

@doenormaal! | 24-12-12 | 12:49 |
En dan kreeg je ook nog een minnetje....
(iets wat ik gelijk hersteld heb)

necrosis | 24-12-12 | 13:01

@Ayatollah Oink-Oink | 24-12-12 | 12:54
Die phone is in de geschetste situatie het slimste deel van het geheel. De naam is dus correct.

rara | 24-12-12 | 12:56

Lekker gezeik hiero. Industrie maakt luxe zooi wat jullie niet vreten en dat gaat door naar een voedselbank. is zo anno 2012. next..........

Mr_Pikibelly | 24-12-12 | 12:56

@mijntweecent | 24-12-12 | 12:21
Ik zou nu wel kunnen zeggen :Tulpenbollen! Maar die zijn dan weer te duur.

miko | 24-12-12 | 12:55

Armoede bestaat niet in Nederland, eenzaamheid des te meer.

colonnecinco | 24-12-12 | 12:55

@een5402903052189263

Je moet wel een idioot zijn als je de laatste jaren een huis hebt gekocht. Dan verdien je ook niet beter.

roze_bril | 24-12-12 | 12:55

Veel van die ´cliënten´ een BMI van 50, ´n IQ van 30, 10 kilo shagteer in de longen en dan een SMARTphone?

Ayatollah Oink-Oink | 24-12-12 | 12:54

rara | 24-12-12 | 12:48 |
U naam zij geheiligd, uw koninkrijk kome

sjaakdeslinksesul | 24-12-12 | 12:51

kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 12:43 | Niemand verplicht je om ondernemer te worden,Ze verplichten je wel om voor een baas te werken.

leen5402903052189263 | 24-12-12 | 12:51

@kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 12:43
Tenzij je huis gebouwd is van voedselpakketen. Maar die schijnen erg vers te zijn dus dat zal wel niet.

blinde kip | 24-12-12 | 12:50

Er komen ook meer auto's op de weg dus ook meer voedselbanken.

Voormalig persoon uit hongerwinter 1945.

heme | 24-12-12 | 12:50

Goed artikel in de Groene Amsterdammer. Dat is dus de culturele verrijking waar de PvdA en GroenLinks en D66 het over hebben. De mensen die we zo haard nodig hebben op de arbeidsmarkt. De mensen die onze pensioenen gaan betalen. Muhahahahaha!
De Turk die zijn analfabete vrouw laat overkomen die nooit Nederlands zal leren. Mensen die hun kinderen niet opvoeden. Kinderen aan de drugs die niet naar school gaan, criminaliteit. Wat een verrijking! En derde van de bevolking in Rotterdam! Een derde mensen. Met dank aan GroenLinks en de PvdA. En als het aan hun ligt komen er nog meer! Wat willen ze nou, dat de helft van Nederland krom ligt om de andere helft in leven te houden en zich in ruil daarvoor moeten laten bestelen en overvallen? Wat een ontstellende droefenis en wat een verpaupering van een eens zo mooi, vrij, tolerant, vrij, gezellig en welvarend Nederland.

doenormaal! | 24-12-12 | 12:49

Wat een onzin. Laatst stond de voedselbank bij de AH te collecteren. Wat wilden ze hebben voor in de voedselpakketten? Euroshopperproducten, waaronder de Euroshopperkoffie die ik zelf niet eens zou zuipen bij wijze van te goedkoop en te ranzig. Dat lijkt me echt niet iets waarvoor je naar een voedselbank gaat als het niet hoeft.

Doldwaas | 24-12-12 | 12:48

@sjaakdeslinksesul | 24-12-12 | 12:25
Geen idee.

Misschien moeten jullie eens stoppen om mij overal bij te halen. Ik ben niet alwetend of zo.

rara | 24-12-12 | 12:48

@de SENSEI | 24-12-12 | 12:40
Ff tussendoor, als u ff u modem herstart dan, kunt u weer kijken.

toetanchamon | 24-12-12 | 12:48

@kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 12:37
En op de valreep worden ze al meerder kabinetten geschoffeerd door weggezet te worden als rijk en profiteurs en voorgelogen dat het zoet voor hen later komt. Ondertussen moeten ze nog weer opnieuw bukken voor verder 'sociale' nivellering. Wat een leuk speeltje, die middenklasse.

blinde kip | 24-12-12 | 12:47

Schaamte! Als je met een mercedes een voedselpakket komt halen, is er van schaamte geen sprake.
Erg voor de mensen die het pakket wel nodig hebben, en het wel waarderen.
Ik denk trouwens dat je meer overhoud als je niet werkt en alle subsidies krijgt, dan dat je een iets minder dan gemiddeld salaris verdient en alle belastingen moet betalen en geen voordeeltjes van de overheid krijgt.

Rimpeldoos | 24-12-12 | 12:47

@de SENSEI ben ik weer. Ik heb Adblock verwijderd en opnieuw gedownload en nu kan ik er weer opkomen.

SIRSMOKEALOTT2 | 24-12-12 | 12:46

340 - fucking euros, met 2 kinderen. Ik kan je vertellen ik heb het vorig jaar met 3 kinderen met minder moeten doen. En dat lukt prima. Alhoewel ik toen wel 8 maanden niet gerookt heb.

raoul_203 | 24-12-12 | 12:44

@leen5402903052189263 | 24-12-12 | 12:41
Je zal maar ondernemer zijn en je zaak gaat, door omstandigheden, failliet. Heb je zelfs geen gratis WW voor 1 jaar.

kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 12:43

Mercedes is weg?

Einde van de Domheid | 24-12-12 | 12:42

Luxe voor iedereen!
Maar dan is het toch geen luxe meer?

vetkleppert | 24-12-12 | 12:42

@de SENSEI aaah bedankt! Dacht ff dat ik de enige was!

SIRSMOKEALOTT2 | 24-12-12 | 12:41

Door de nieuwe ww wet,krijg je na het eerste jaar ww nog maar 70 % van het minimumloon,heb je dan een hoge hypotheek of huur,dan sta je dat jaar met een beetje pech ook bij de voedselbank.Maar dat zal u als reagurder natuurlijk nooit overkomen?En om dan de tering naar de nering te zetten,heb je natuurlijk zo je huis verkocht zonder restschuld,en snel effe een goedkoop huur woning gevonden?.

leen5402903052189263 | 24-12-12 | 12:41

FF tussendoor... is pownews site gehackt met die verzekringssite eraan vast?

de SENSEI | 24-12-12 | 12:40

@MarcS | 24-12-12 | 12:23 | + -3 -
Oh nee..... en nu?

Kaas de Vies | 24-12-12 | 12:40

Kortingsbonnen voor de KFC, daar maak je ze pas echt gelukkig mee.

sjaakdeslinksesul | 24-12-12 | 12:39

De enige mensen die echt armoede lijden in Nederland zijn zij die tussen de 30.000 en 60.000 euro bruto verdienen en derhalve de meeste belasting betalen en geen recht op toeslagen, uitkeringen en ander 'gratis geld' hebben, laat staan dat de voedselbank een hertenbiefstukje voor hen heeft liggen.

kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 12:37

In een eerlijke wereld zouden onze goede doelen de armlastigen aan een inkomen en onderdak en eten helpen,
helaas lukt het ze alleen om aan fondsenwerving toe te komen..

tweekeerdehelft | 24-12-12 | 12:37

tulpenbollen zeg ik.
suikerbieten, mais, paardebloemblad, brandnetelsoep.
je kunt overal een goed maaltje van maken.

zeeman73 | 24-12-12 | 12:36

Armoede in Nederland is betrekkelijk. Natuurlijk hebben veel "klanten" van de voedselbank slechte keuzes gemaakt. Objectief is er geen reden waarom zij medelijden verdienen.

Daarom is het zo mooi dat er desondanks mensen zijn die empathie hebben voor deze armen. Iets doen voor een medemens die het niet eens verdient. Belangeloos mededogen is mooi. De vrijwilligers van de voedselbank hebben geen kerstmis nodig om goed te doen. Kudo's.

Dmitri Dmitrievitsj | 24-12-12 | 12:34

Geloof me: ik kom prive-matig veel Surinamers, Turken en Marokkanen tegen.
.
Geen 1 heeft last van de crisis. Het leven is voor hun 1 groot feest met alle uitkeringen en toeslagen. Deze gasten weten precies waar de subsidiepotten liggen.
.
Allemaal gaan ze stiekempjes op vakantie en leven zich uit in hun moederland.
.
Naar de voedselbank gaan ze ook voor de show; men moet laten zien dat het niet goed gaat. Intussen wordt al het geld/de auto geparkeerd op naam van een familielid.
.
Wij, de gekken die werken en veul belasting betalen, worden vierkant uitgelachen door deze mensen.

Suriboy | 24-12-12 | 12:33

@ZDEV | 24-12-12 | 12:27
Dat u nog tijd overhad om die 15 reaguursels per dag te kunnen plaatsen ;-)

Voor de rest geeft u uitstekend weer waar het in Nederland fout gaat qua armoedebeleid: het loont om "arm" te zijn.

kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 12:32

De website van De Groene Amsterdammer is niet berekend op meer dan 100 bezoekers..

Muggenmepper | 24-12-12 | 12:32

Echte oplossingen komen er niet, die zieligheidsindustrie moet ook draaien, anders hebben ze geen bestaansrecht..

tweekeerdehelft | 24-12-12 | 12:32

Even serieus, ik breng daar ook wel eens wat.
Ook oude electrische apparaten of spullen waar je op marktplaats misschien nog een tientje voor krijgt geef ik liever weg aan iemand die er echt blij mee is.
Maar helaas weet je dat er ook een hoop profiteurs komen, die wel gewoon hun 42-inch flatscreen aan de muur hebben en drie I-phones op de salontafel hebben liggen en er dan achter komen dat ze geen geld meer hebben voor chips en cola
In principe is het zo dat je het hier wel heel erg moet verkloten, wil je niet genoeg geld hebben om eten te kopen. Dat mensen een andere volgorde van eerste levensbehoeften hebben ontwikkeld kan dan inderdaad een probleem worden.
Overigens werken er ook veel mensen met het hart op de goede plek bij de voedselbank. Mensen die het puur uit naastenliefde doen en niet om te laten zien dat ze moreel superieur zijn aan een ander, zoals bij de meeste zieligheidsindustrie-projecten het geval is.

Cuyahoga | 24-12-12 | 12:31

Er zullen zeker mensen zijn die echt van bijna niets moeten rondkomen.
Voor hen is de voedselbank bedoeld.en dat gun ik hun van harte!
Maar NIET voor uitgenaste berekende profiteurs , die ook de voedselbank zien als een mooie manier om ook nog het eten gratis te krijgen, naast de uitkering, het PGB, de huursubsidie, de uitkering van de reisverzekering, de opbrengst van de wiet
thuis wel een grote flatscreen, dure smartphones, vliegvakanties, en een luxe auto voor de deur.
Dit soort smerige profiteurs moet je volgen, filmen, vastleggen , en aan de schandpaal ermee.

watsinneneem | 24-12-12 | 12:31

Ik ga me aanmelden voor de voedselbank. Gewoon eten met kerst is kennelijk heel armoedig.

blinde kip | 24-12-12 | 12:30

Ik heb ook zoiets mee gemaakt een bedrijf waar ik toen werkte ging over op van die grote vierkante monitoren naar van die platte beeldschermen. Dus het bedrijf dacht iets goed te doen voor de arme medemens in afrika en heeft de grote monitoren weggebracht naar een of andere stichting. Toen ze daar klaar waren met uitladen werden mijn collega's vriendelijk bedankt voor de moeite, maar of ze de volgende keer wel met platte beeldschermen wouden komen want die grote monitoren zaten ze toch eigenlijk niet zo op te wachten in de 3e wereld. Sindsdien gaat alle overbodige apparatuur naar Nederlandse basisscholen en/of Kinderdag verblijven.

Gasbuis34 | 24-12-12 | 12:30

Misschien ook iets voor Groen Links: Meldpunt Inhoud Voedselpakket: 'ja hallo, er zit nu voor de tweede week achter elkaar foie gras in mijn pakket..'

mijntweecent | 24-12-12 | 12:29

Merkava | 24-12-12 | 12:23 | + 0 -
Er is zeker wel armoede in nederland. Alleen die word veroorzaakt door de mensen zelf. Mensen die in armoede leven in nederland, en die er niks aan kunnen doen ( zijn opgelicht, of die zanger rinus figuren)krijgen weinig begrip in nederland omdat de meeste armen het aan hun zelf te danken hebben.

afcaforlife | 24-12-12 | 12:28

Ik denk dat ook hier weer geldt dat de 'goeden' hebben te lijden onder de 'kwaden'. Er zijn helaas mensen écht aangewezen op het eten van de voedselbank en ik denk niet dat zij dat brood weg zouden sturen. Voortaan een bewijs van bijstand inleveren in ruil voor je voedselpakketje? En controleurs op de uitkijk die checken op te dure auto's?

Helsie | 24-12-12 | 12:28

Jammer voor al die voedselbankmensen. Maar de door hen gekozen volksvertegenwoordigers besteden het geld liever aan dictaturen in Afrika, uitkeringstrekkers over de grens, zorgmanagers, megalomane musea en hun nationale en Europese baantjescarrousels.

Fijnstoffer | 24-12-12 | 12:27

Uitkering.
Toeslag.
Kinderbijslag.
Huursubsidie.
Sociale voorzieningen.
Jeugdwerk.
Scholing.
Zorg.
Kwijtschelding.
Openbaar vervoer.
Kortingspas.
Stadjerspas.
Voedselbank die alleen verse A-merken eist.

Nederland ontspoort.
Kijk dat je een jonge moeder die door haar kerel in de steek is gelaten en drie kinderen aan hun lot overlaat gaat helpen: deal. Als ze niet op familie of vrienden kan terugvallen. Want daar hoort de basis te liggen. Niet bij de overheid, dat moet het laatste vangnet zijn.

Maar al dat luie tuig dat niet werkt, rondhangt, mensen lastig valt nu thuis zit dankzij de voedselbank met een lekkere truffelsalade terwijl ik tot en met september voor de overheid heb lopen werken, 60 uur per week... GVD.

Belastingweigering wordt het helemaal in 2013.

ZDEV | 24-12-12 | 12:27

Wat ze bij de voedselbank weggegeven daar kiest de voedselbank voor, niet de "klanten". Dus een stukje kritiek richting "de bank" is prima, maar ga de mensen die ervan vreten geen decadentie verwijten.

Ik heb zelf een tijdje vrijwillig bij de Voedselbank gewerkt en ik kan helaas 1 ding beamen, de helft van de mensen hoort er niet. Mensen die makkelijk zelf voer van de Lidl kunnen betalen komen bij de voedselbank gratis eten scoren. Zodat ze hun geld kunnen uitgeven aan "leuke" dingen.

Als ik dan de echte noodlijdende gezinnen bedroefd zie kijken bij alle pracht en praal waarmee sommige mensen (etniciteit overigens heel gemixed, van negermoeder tot blanke tokkie-vader incluis tattoo's en oorbellen) komen "showen" bij de Voedselbank denk ik weleens: "Moet daar nou niet een extra krediet-onwaardigheids-checkje tussen?".

VierkantBanaan | 24-12-12 | 12:27

Maar zijn die pakketten wel halal ?

Ing. eslapen | 24-12-12 | 12:27

Zo is het altijd, een mooi systeem om mensen die het echt nodig hebben te helpen, trekt parasieten aan. De oprichters en vrijwilligers zijn de naïf om dat te signaleren. Dan zou hun warme sociale gevoel worden verstoord. Jammer want ik denk toch dat veel mensen het nodig hebben in de tijd dat EU gelden voor mensen gaan.

doskabouter | 24-12-12 | 12:26

Ik zit bij de rijkste 1% en de dunste 1% van Rotterdam-Zuid. Rara, hoe kan dat?

sjaakdeslinksesul | 24-12-12 | 12:25

Hier ken ik er ook zo één die erg blij is met z'n voedselpakket, nu houdt die meer geld over voor zijn andere hobby.. de slijter..

tweekeerdehelft | 24-12-12 | 12:25

De Mercedes is natuurlijk van de buren, jullie snappen ook niets. Heeft iemand een voedselbankadresje in of rond Amsterdam? Mijn Volvo is nl ook van de buren.

Pi Mol | 24-12-12 | 12:25

@tweekeerdehelft | 24-12-12 | 12:21
Voedselprijzen in Nederland behoren tot de laagste in Europa.
evmi.nl/marketing-sales/voeding-in-ned...

Alleen twee plasma's op afbetaling, 3 iPhones met dito abonnement, 2 honden en die oude Mercedes maken het duur.

kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 12:25

GS, spiegeltje van het Mercedes linkje, servertje rookt al.

James Lastig | 24-12-12 | 12:25

Ik vind de voedselbank helemaal niet zo slecht fonds. Er zijn helaas nog veel kinderen in Nederland die niks te eten krijgen, omdat hun ouders er een bende van hebben gemaakt in hun leven. Die kinderen krijgen nu te eten dankzij de voedselbank. Ook moet je niet vergeten dat er mensen zijn die er niks aan kunnen doen dat ze arm zijn. Ik zou 10 keer sneller iets geven aan de voedselbank dan aan die 'goede doelen' die zogenaamd de bevolking van Afrika helpen.

afcaforlife | 24-12-12 | 12:24

Al vrat iedereen in Nederland kaviaar van een zilveren schaal, nog steeds zullen er mensen zijn die zichzelf en/of anderen zielig vinden. Armoede in Nederland is een aanfluiting. Zelf veroorzaakte miserie die niet in de verste verte te vergelijken is met de levensstandaard in derde derdewereldlanden waar schoon water vaak niet eens te krijgen is. Ik weiger dan ook om ook maar een enkele traan te laten om de "erbarmelijke omstandigheden" waarin veel van mijn landgenoten moeten leven. Alles waar een gemiddeld mens een moord voor zou doen is hier vanzelfsprekend en nog is het niet genoeg. Ze zoeken het maar uit, moet ik zelf ook doen.

Merkava | 24-12-12 | 12:23

Het is maar wat je armoede noemt ...

James Lastig | 24-12-12 | 12:23

@Kaas de Vies | 24-12-12 | 12:19 -- Zo dan, had je redelijk hoog zitten maar om nu Diederikaans te gaan zitten janken met jouw kompas ........ Jammer heur, echt jammer

MarcS | 24-12-12 | 12:23

Is er eigenlijk al een app voor de Iphone-5, voor klanten van de voedselbank?
Lijkt me wel handig voor ze, kunnen ze thuis bestellen en staat het klaar.
Houden ze tijd over voor andere dingen.

Cuyahoga | 24-12-12 | 12:22

Armoede is een keuze, een kansloos modeverschijnsel dat vanzelf verdwijnt als er niets meer te vreten is.

Parsons | 24-12-12 | 12:21

Vreemd hoor, gratis luxe voedselpakketten uitdelen en 20% groei per jaar krijgen. Je verwacht het niet...

Tommygunner | 24-12-12 | 12:21

ZDEV | 24-12-12 | 12:18
Precies.. Wat is er mis met suikerbieten?

mijntweecent | 24-12-12 | 12:21

Kunstmatig prijzen hooghouden door doordraaien van overschotten gaat het helemaal worden in 2013

tweekeerdehelft | 24-12-12 | 12:21

Welke reaguurder heeft die mail gestuurd?

sjaakdeslinksesul | 24-12-12 | 12:20

Honger maakt rauwe bonen zoet. Zeiden ze vroeger al.
Oef, een nationalistische kreet...

Goedzo | 24-12-12 | 12:20

Weer dus een bank waar de ethische kompas van kapot is. Wat houden we nu nog over?

Kaas de Vies | 24-12-12 | 12:19

Schrijnende armoede. Morele armoede welteverstaan.

Godsammekraken | 24-12-12 | 12:19

Ook armoede is een kwestie van smaak.

kapotte_stofzuiger | 24-12-12 | 12:18

Decadentie ten top.
Wat is er mis met bruine bonen en brood?

ZDEV | 24-12-12 | 12:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken