Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU-ambtenaren krijgen 5,5% loonsverhoging

eurogeldvooreuroambtenarenVanwege een bureaucratische fuck-up krijgen 45.000 EU-ambtenaren een loonsverhoging van 5,5% vanaf januari 2013. Een solidariteitsbelasting valt weg, waardoor de vanwege aanhoudingen kritiek sinds 2004 getemperde lonen nu ineens weer in volle asociale glorie betaald gaan worden. De EU-lidstaten konden het namelijk niet eens worden over het vervolg van de solidariteitsbelasting, waardoor deze volgens protocol vanaf 1 januari 2013 niet meer geldt. En 45.000 EU-ambtenaren ineens een stuk meer gaan verdienen. Terecht, overigens. Die lui zetten zich zo hard in om de EU uit de crisis te halen. Werken zich een gat in het zitvlak van hun maatpak om geld van Noord-Europa naar Griekenland te sluizen. Winnen tussendoor gewoon de Nobelprijs voor de Vrede, ook geen kleinigheidje. Moeten constant hun best doen om democratische principes te omzeilen. Zwoegen zich een uur in de rondte om de soevereiniteit van de Europese staten te verkassen naar de EU. En doen dat allemaal ook nog eens terwijl maandelijks het hele apparaat verhuist tussen Brussel en Straatsburg. Ga er maar eens aan staan. Respect. Dit vereist de nodige inzet. Dat mag best wel eens beloond worden. Dus niet meer dan terecht dat de solidariteitsbelasting opgeheven wordt. Al die 45.000 EU-ambtenaren gewoon 5,5% er bij. Dat is belastinggeld goed besteed. Mooi om te zien dat al het geld wat wij als Nederland in deze crisistijd met krimpende economische groei richting de EU sturen vanwege ordinaire landenfittie zo tergend terecht in de juiste portemonnees verdwijnt. Anders hadden we dat geld zelf allemaal moeten uitgeven en dat is ook zo wat. Voor je het weet ben je uit de crisis en tja, dan is het lastiger krom liggen voor Europa. Nee, het is goed zo. De valuta heet niet voor niks 'euro'. Gefeliciteerd, EU-ambtenaren, doe er maar iets leuks van.

Reaguursels

Inloggen

Wat een gemopper allemaal op de EU.
.
Begrijpbaar dat de EU besloten heeft de verschillende Europesche volken af te schaffen. Geef hen maar een volk dat gemakkelijker te bedotten is.

du Roi Soleil | 20-12-12 | 21:16

Wat raar... er staat ineens schuim op mn bek....

God Zelf | 20-12-12 | 12:58

De enige goede ambtenaar is een dode ambtenaar.

KarelMarks | 20-12-12 | 12:17

Gezien de daadkrachtige aanpak van de crisis vind ik deze gepaste loonsverhoging zeker op zijn plaats.
* cynical mode off *

hournunsmeeop | 20-12-12 | 12:13

Wij worden leeggeplukt,terwijl de EU zich volpropt.

Bataaf | 20-12-12 | 11:42

"Government by the people, for the people" is nu "bestuur door een elite, los van het volk". Rompie en Rosssie zijn door niemand gekozen, leggen geen verantwoordelijkheid af aan 500 miljoen Europeanen, maar bepalen wel onze toekomst. Sterker zelfs, ze doen er alles aan om méér macht naar Brussel te trekken en zo min democratisch en transparant te blijven. Eigenlijk zouden ze wegens flagrante soevereiniteitsroof en ondermijning van de democratie per direct met pek en veren moeten worden afgevoerd. Want alleen met dit soort despoten kan je hebben dat zij met hun megalomane EURO de diepste crisis veroorzaken sinds WOII, die weer leidt tot de hardste bezuinigingen en algehele versobering, en tegelijkertijd hun eigen zakken vullen met een dikke 5%.
Ik zeg: Slijp de guillotine.
(Geintje. Niet letterlijk natuurlijk. Stem gewoon tegen. U vraagt hoe? Uhhhh. Juist ja.)

Zeddegeizot | 20-12-12 | 10:04

Ik krijg maar 1%, van een veel lager salaris. Als je de inflatie meerekent gaan we er dus op achteruit. Is dat wel fair eigenlijk? Dienen de EU ambtenaren geen voorbeeldfunctie te geven?

Hyper.nl | 20-12-12 | 10:04

@Ton Plafond | 20-12-12 | 08:26 | + -1 -
Je hebt helemaal gelijk, wat is je bankrekeningnummer? Maak ik direct wat over.

Kaas de Vies | 20-12-12 | 09:00

wat nu altijd leuk is zijn de mensen die dit goedpraten de echte VVDer want kom niet aan de Eu de oh zo goede Eu want nu Rutte is de man maar ja gelukkig bestaat dat clubje niet veel langer meer dictators gaan met regelmaat het hoekje om

rukkieduck | 20-12-12 | 08:42

Egoïsten.

watergeus | 20-12-12 | 08:32

Kaas de Vies | 19-12-12 | 19:39
Jij hebt toch geld genoeg Kaas, met jouw salaris. En dan hier zielig doen voor de kuddes? Walgelijk.
Betaal eerst de rekening eens van je ex-collega, maar dan heb je nog voldoende saldo. Patser zijn er al genoeg. Noem het een eenvoudig Kerstpakket, zeg maar met terugwerkende kracht. Het kan nog in 2012.

Ton Plafond | 20-12-12 | 08:26

Het artikel is feitelijk niet correct, en bevat wel significante fouten:De EU heeft lang niet 45.000 ambtenaren. Zo groot is het aantal werknemers, maar slechts ongeveer de helft valt onder het Statuut voor ambtenaren.De crisis heffing bestond reeds voor 2004, zonder enige rechtvaardiging.Deze heffing was altijd gekoppeld aan de methode van de inflatieaanpassing (geen salarisverhoging). De methode is gelijk te stellen aan de CAO afspraken, en deze afspraken worden eenzijdig geschonden door de werkgever (lidstaten. De lidstaten komen hun CAO afspraken niet na.De Commissie heeft een voorstel gedaan om de crisis heffing ook voor de komende jaren in te houden maar een deel van de lidstaten onder anderen Nederland was hierop tegen. Verder heeft de Commissie voorstellen gemaakt voor een loonsverlaging van 7% door onder anderen langere werktijden in te voeren (37,5 naar 40 uur/ week). Ook deze zijn verworpen door de lidstaten, lees Nederland. Zelfs als EU-ambtenaren zonder beloning zouden werken zou er kritiek zijn.

Ed5792 | 20-12-12 | 08:06

Ga de volgende periode toch maar een Europees-vakje volgen als ik dit zo allemaal hoor.
Onder het mom van: 'If you can't beat them, join them.'

Fred van Ria | 20-12-12 | 07:32

Maar juist WIJ, als agressieve internethufters, mogen niet vergeten dat die loonsverhoging van 5,5% ONZE eigen schuld is. Zolang wij, en alle andere maatschappelijke kritiekhufters, keer op keer aantonen dat men daar de zakken van de maatpantalon vult met schimmige declaraties, officieuze woonlocaties, vrindjespolitiek enz. enz. MOETEN ze eenvoudigweg zichzelf wel een loonsverhoging toekennen. Want ook kaviaar en champagne worden steeds maar duurder! Dus ton verlind heeft gewoon gelijk. Wij moeten gewoon beter gecontroleerd worden op onze (internet-)uitingen. Wij zijn de wortel van het kwaad.
Wanneer leren wij nu eens te begrijpen dat de EUSSR een feit is? Waarin we overbelast als domme lemmingen dagelijx naar onze kolchoze en sovchoze gaan. Per te kleine weg of te kleine trein. We moeten met zijn allen blij en trots zijn dat we geregeerd worden door volstrekt kanslozen en dat we het bestaan van deze kanslozen gewoon MOETEN bekostigen. Of dezen zich nu in 070, Brussel, Straatsburg of in een tentenkamp ophouden.
Verdikkie, de verhuftering dat zijn WIJ!

pennestront | 20-12-12 | 07:26

Geld speelt geen rol, zeker niet bij de bovenbazen!

Bommel007 | 20-12-12 | 01:23

Okay ik word op mijn studie financiering gekort vanaf jan 2013 waardoor 't al amper meer mogelijk is zonder bij te lenen een fatsoenlijke kamer te kunnen huren en deze corpsballen krijgen er weer iets bovenop? Ik zou eens moeten probéren wanprestaties te moeten leveren, ben ik de beurs linea recta kwijt. Zij zijn groot en ik ben klein en dat is... Oh wacht -.-

MaryJuanna | 20-12-12 | 01:15

@reageerbuis | 19-12-12 | 19:35
Er was en is 'n politieke partij die dit bijna 20 jaar geleden al riep

Tim Grimback | 20-12-12 | 01:05

Gelukkig is de meerderheid van Nederland het hier mee eens, anders zouden ze geen VVD, D66 of PvdA hebben gestemd. Dus wij kunnen inleveren, de EU krijgt erbij!

Moonwarrior | 20-12-12 | 01:01

@boterkaaseneieren | 19-12-12 | 23:26
Ja zeg.. Als iedereen gaat volgen en overstapt vanuit de horeca de ambtenarij in. Is er straks geen hond meer om de ambtenaar te bedienen op z'n lunches en werkbesprekingen.
Kunnen er geen foute declaratie meer ingediend worden. Gaat straks de burger weer gewoon een pak koffie van een pond bij de plaatselijke grutter kopen inplaats 2euro50 neer te tellen voor een slap bakkie bij de horecaondernemer op het dorp.

Zoals jij het stelt wordt het straks voor de echte burger (geen horeca en geen ambtenaar) een win/win situatie.

reageerbuis | 20-12-12 | 00:48

Kaas de Vies | 20-12-12 | 00:22 | + 0
Komen denk ik allemaal van InHolland.
Zijn quasi-hoogopgeleid, krijgen aan het einde van de rit gewoon hun sticker, om vervolgens te moeten constateren dat ze eigenlijk niet veel meer kunnen dan, tsja, parkeerwaggie worden?

Plus universiteit Nijmegen en UvA - daar gaat het niet om wat je presteert, maar om wat je mening is.

Erg volk ja, begint gelijk te schreeuwen, maar een origineel woord komt er niet uit.
Betaalde hufters, meer kan ik er niet in zien.

'k Ga nu pitten, CU later.

Ratzinger | 20-12-12 | 00:33

@Ratzinger | 19-12-12 | 23:15 | + 4 -
Hoopopgeleide parkeerwachters zijn de ergste.

Kaas de Vies | 20-12-12 | 00:22

Als je in een maand amper meer verdient dan een gewone werknemer in een jaar heb je die loonsverhoging hard nodig hoor.

Patatter | 20-12-12 | 00:14

@funkyd | 19-12-12 | 23:24
Ja, nog maar 4 jaar........

Slipsnifter | 19-12-12 | 23:41

@Armin Langbaard | 19-12-12 | 22:49
Die krijg je tegelijk met die 1000 euro van Marcos Ruttos.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-12-12 | 23:28

-weggejorist-

boterkaaseneieren | 19-12-12 | 23:26

Doe er iets leuks van, en blijf vooral achterom kijken, de verkiezingen in NL komen er weer aan.

funkyd | 19-12-12 | 23:24

@seven | 19-12-12 | 22:46
Over de VS.
Werkgelegenheid toegenomen, ja minimumloon voor inpakkers en medewerkers in magazijnen tijdelijk werk voor de kerstdrukte, staan in januari weer op straat.

Uw Verzekeringsadvis | 19-12-12 | 23:23

@martinned | 19-12-12 | 20:21

Om die reden ben je gaan werken voor een internationale organisatie? Links zorgt wel goed voor zichzelf. Ik dacht al waarom schieten die NGO's toch zo uit de grond? Paddenstoelen tijd is allang voorbij.

The_Challenger | 19-12-12 | 23:17

Iedere handelaar weet dat je moet investeren in opkomende economieën en niet in neergaande. Stop met dat geleuter over een Europese Unie en stel verdragen met een China of Brazilië op. Verruim die blik en ontsla die navelstaarders.

Armin Langbaard | 19-12-12 | 23:16

seven | 19-12-12 | 22:46 | + 2
Goeie reactie, seven.
Ik denk wel eens dat de toegevoegde waarde van een ambtenaar niet te meten is, domweg omdat die zo onwaarschijnlijk laag is.

Ik woon in 020, daar sterft het van de parkeerwaggies. Waarom, zou je denken? Als je de boete verdubbelt, kun je de helft ontslaan.

Laatst parkeerde ik in Purmerend, geen parkeermeter gezien. Binnen 5 minuten stond er zo'n malloot bij m'n auto en wat ik ook zei, die bon ging er komen. Hij zei letterlijk: We foeruh hier in Purmerent een serotollerans beleid, dus ik kan niet anders.
Waarop ik reageerde met 'Krijg jij lekker de kanker achter je hart, dat de dokter lang zoeken heeft'.
Dacht die lul dat ik Mulisch citeerde. Kortom, ik heb niks met die sukkels en zou ze het liefst gewoon platrijden. Nazi's meneer, anders niet, net als die flitssukkels met hun laserguns.

Wat een wereld!

Ratzinger | 19-12-12 | 23:15

@Martinned is vast ook even roken. ff bijkomen van de schrik van de tegels van met name Ratzinger.

En ook @seven laat zich geen knollen voor citroenen verkopen.

Haha, mooi!

La Vie En Rose | 19-12-12 | 23:12

Hulde voor de discussie, mannen!

La Vie En Rose | 19-12-12 | 23:07

Nequebard | 19-12-12 | 22:50 | + 1
Dat is in feite de Werdegang van elke bureaucratische instelling die niet hoeft te concurreren met derden.
De overheid is daarvan het beste voorbeeld. Zeer grote monopolistische ondernemingen (of oligarchische, zoals de oliemaatschappijen die qua prijsstelling niet te onderscheiden zijn, ook niet qua geleverd produkt) zijn een ander voorbeeld.

Elke onderneming streeft in wezen naar monopolie, zodat je zelf de prijzen kunt bepalen. In een economie met een goed functionerende overheid, voorkom je dat.

Van alle bureaucratieën op aarde is de overheid in het algemeen de slechtst presterende. Alle reden dus om die overheid zo klein mogelijk te houden. Dit zijn simpele noties die ook bekend zouden moeten zijn bij Rutte. Die pseudo-liberaal (in feite een socialist) heeft er niets, maar dan ook niets van begrepen.

Een stem op Rutte (tijdens de verkiezingen) was niet veel meer dan een stem voor het collectivisme, waarin elke uitvreter zowel stemrecht heeft als kan uitvreten, juist door dat stemrecht.
Ik vraag me elke dag af waarom netto-ontvangers (of het nou individuen zijn of, in Europees verband, landen) stemrecht hebben. Volslagen van de pot gerukt.
Degene die het feestje betaalt, bepaalt wat er op tafel komt.

Lijkt me allemaal nogal self-evident.

Ratzinger | 19-12-12 | 23:06

@Watapatja | 19-12-12 | 22:42
Geen inrichting in de betekenis zoals jij die bedoelt.
Hoewel... ;-)

La Vie En Rose | 19-12-12 | 23:04

@Watapatja | 19-12-12 | 22:42
Zie @Martinned81 op twitter of lees zijn blog: 'Ideas on Europe' van Martin Holterman.
martinned.ideasoneurope.eu/

La Vie En Rose | 19-12-12 | 23:02

@Bakito | 19-12-12 | 22:01
met deze tegel bewijs je, dat je diep in je hart een Fleur stemmert bent. Ook haar partij is voor het verlagen van de belastingen. Of dat nu is op accijnzen of de belasting daarover.
Luxemburg heeft dat heel goed begrepen en verkoopt meer benzine en sigaretten per week dan haar eigen bevolking rijdt of rookt per jaar.

reageerbuis | 19-12-12 | 23:01

Ruttekutten.
Her nieuwe woord voor 2013
Het betekent dat je altijd zegt wat een bepaalde doelgroep graag wilt horen en dat het verhaaltje dus altijd anders is.

Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:57

@Nequebard | 19-12-12
Klopt en de belastingbetaler als moderne slaaf, compleet schijt hebben ze aan ons, is nog nooit zo duidelijk geweest.
En wat doen we er aan, niets, je kan stemmen wat je wilt, kansloos.

Uw Verzekeringsadvis | 19-12-12 | 22:53

martinned | 19-12-12 | 22:39 | + 0
Je zit de boel lekker op te fukken.
Ik mag dat wel.

Hobbes, jou welbekend, groeide op in tijden van burgeroorlog. Dat zijn dingen die niemand wenst (tenzij totaal ignorant). Zij homo homini lupus is in die setting tot stand gekomen.

Je zou je evenwel kunnen afvragen of een 'balance of powers' niet ook zou inhouden dat burgers over wapens beschikken (en elke inbreker het huis uit kunnen blazen zonder strafrechtelijke consequenties, zoals in sommige staten van de VS).
Ik heb er niet zoveel problemen mee om het geweldsmonopolie bij de staat te leggen. Punt is, NIET VEEL MEER.

En ook dan zou ik voorstander zijn van vrij wapenbezit.

Ik dwaal wat af, maar 't gaat in wezen om de rol van de staat en dus ook van het aantal ambtenaren dat je nodig hebt. De staat heeft ambtenaren nodig, sure, maar voor de paar basale taken kun je met minder dan de helft toe.

't Is toch te krankzinnig voor woorden dat de staat verworden is tot een herverdelende moloch van gestolen geld? Het is jou misschien niet bekend, maar er is niet zoiets als 'gemeenschapsgeld'. Dat is geld dat je naar de hoeren brengt, als je eens wilt neuken.
't Is basically gestolen geld waarvan zaken betaald worden die uitstekend achterwege zouden kunnen worden gelaten of zouden kunnen worden gedaan door individuen.

Bij alle maatregelen, wetten etc. van de staat hoef je maar 1 vraag te stellen: Komt dit mijn autonomie ten goede?
If not, oprotten.

Lijkt me allemaal vrij eenvoudig te behappen, martinned. Wat is er wat je niet begrijpt?

Ratzinger | 19-12-12 | 22:53

de eu trein dendert maar door alle stations voorbij.
met een ongeevenaarde machts arrogantie
rutten met het herren volk vinden dat alles prima
maar op het moment,dat echt de financiele schoen gaat wringen,kan het voor deze heren nog wel eens gevaarlijk worden,geen cent meer voor griekenland.
dat maakt de eu wel uit.
vandaag of morgen barst de bom

soledad | 19-12-12 | 22:51

@Ratzinger, 22:44
Het is allang niet meer zo dat de overheid er is voor de burgers. De overheid is een entiteit op zich geworden, die bestaat voor zichzelf. La gouvernement pour la gouvernement.

De overheid is er niet voor de bouwvakker die met moeite rondkomt, of voor de ondernemer die zijn bedrijf door moeilijke tijden probeert te sturen en dan ook nog een extra dosis belasting krijgt om het enorme verlies op Griekenland te dekken.

De overheid is er nu primair voor zichzelf. Voor mensen die er al mee bezig zijn als ze op de middelbare school bij de model-VN zitten, op de universiteit fan worden van de Europese Unie en ergens daarna een goedbetaalde maar compleet nietszeggende baan vinden die alleen op papier bestaat.

Nequebard | 19-12-12 | 22:50

Wanneer krijgen we nou allemaal dat kerstpakket van de Grieken?

Armin Langbaard | 19-12-12 | 22:49

Deze loonsverhoging lijkt me meer een idee van reichsfuhrer van Rompuy & co. Even die ambtenaren loonsverhoging geven in het kader van wiens brood men eet.
Zo voorkom je boze EU-ambtenaren die niet meer in het sprookje geloven.

The_Challenger | 19-12-12 | 22:47

martinned | 19-12-12 | 22:16
Die 4e kan toch direct een nieuwe gaard maken en daar zelf extra struiken planten? Meer wijn, grond genoeg. Zelfs in de situatie dat er geen grond meer is kan hij irrigatiekanalen graven voor de droge periode, het werk voor ons verlichten (velen handen maken licht werk) en wat experimenteren met grondmengsels en mest wat maar de productie vergroot of het werk verlicht. Alles waar we maar behoefte aan denken te hebben. Desnoods gaat hij vissen, zeebaars heerlijk.

Behoefte aan een ambtenaar die belastingformulieren & belastingregels bedenkt en folders over hoe goed hij wel niet is zal er niet snel zijn. Die paar dingen waar wel behoefte aan is doen we gewoon direct zelf, maar dwang is niet iets waar men blij van wordt schat ik in.
Grappig trouwens dat je het ambtenaar worden als een promotie ziet. Dus je wil terwijl er minder is, meer wijn? Van productief naar improductief gaan is geen promotie, maar dat een ambtenaar dat zo ziet komt mss door de cognitieve dissonantie.

ps De US had in 2010 werkeloosheid, en raad eens.
'Recentelijk zijn weer studies gepubliceerd waaruit blijkt dat het multiplier-effect van overheidsuitgaven minder dan 1 bedraagt. Dus als je een dollar uitgeeft, levert dat minder dan een dollar op in de economie'

seven | 19-12-12 | 22:46

Ratzinger | 19-12-12 | 22:44 Zodra een ambtenaar iets begint uit te leggen valt binnen drie zinnen de uitdrukking: "De burger".

En dat geeft het wel weer. Zij denken ver boven ons verheven te zijn en dat is niet goed voor de dienstbaarheid.

zeg maar jansen | 19-12-12 | 22:46

Pleur op met die EU! GVD

am0rz | 19-12-12 | 22:46

zeg maar jansen 22:41
Soms ben ik jaloers op die Moffen, alles wat ze aanpakken verandert in goud.
De mooiste, snelste en de beste auto s maken ze.. we kunnen ze beter te vriend houden. Wie appelen vaart, wie appelen eet ofzoiets...
Helaas denkt Rutte net zo.

Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:46

oze | 19-12-12 | 22:42 We leven in de nieuwe gouden eeuw. Voor Eurocraten dan.

Niet voor het plebs waar ze zo op neer kijken vanuit hun ivoren toren.

zeg maar jansen | 19-12-12 | 22:44

The right to bear arms, in de VS, is ooit ingegeven door de gedachte van zeer wijze mannen dat dit kon voorkomen dat de staat het machtigste instituut in het land zou worden.
Wat het ook daar in feite al is.

De overheid is er om de burgers te dienen, dienstbaar te zijn. De burgers zijn er niet voor de overheid, al wordt daar door krankjoreme ambtenaren wel eens anders over gedacht. Zij weten niet wie hun salaris betaalt, dat zal het zijn.

De overheid, zij het op landelijk of lokaal niveau, is in feite totaal losgezongen van elke realiteit. Zij denken dat hun taak uit meer moet bestaan dan het voorkomen dat iedereen elkaar maar met een machete te lijf gaat.
Zelfs daarin slagen ze maar nauwelijks.

Wil je een prototype van een zeer slecht functionerende organisatie, dan kun je kijken naar vrijwel elke overheidsinstelling. Ik hoef alleen maar de naam te noemen van een kuiken als een Sharon D. - wordt staatssecretaris. Hoe krijg je het verzonnen?

Ik ben werkgever en zou haar nog niet als poetsjuffrouw willen hebben, met d'r leugenachtig gezemel.

Ratzinger | 19-12-12 | 22:44

Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:30
Hier in 0041 gaat het economisch in vergelijk met de EU goed voor de wind, dat onze valuta geforceerd van 1,56 naar 1,21 CHF/Euro wordt afgewaardeerd, om ons prachtige land niet volledig uit de markt te prijzen. Niet omdat wij het zo goed doen, maar omdat jullie EU'ers het zo slecht doen.

Ouslender | 19-12-12 | 22:43

@martinned

Het ging al mis met het referendum over de Europese grondwet in 2005, onder Balkende. Het was een raadgevend referendum maar bijna alle partijen beloofden te handelen naar de uitkomst.
Daar is t mis gegaan want op een zeker moment is die grondwet er doorgejast door de grote partijen. Dáár heeft de Nederlandse tak van de Europese Maffia toegeslagen om het Brusselse Gouden Baantjes Paleis met de Fluwelen Kussens te kunnen gaan bouwen.
Onze eigen politici hebben dit monster zelf gecreëerd uit opportunisme. Politici zijn gewone mensen, als ze een carrière mogelijkheid zien, grijpen ze 'm. Over onze ruggen. Op alle politieke niveau's zie je politici die er -op de één of andere manier- beter van willen worden.
Samen vormen ze de Rattenkoning.

oze | 19-12-12 | 22:42

Martinned, vertel eens eerlijk vanaf welke locatie je zit te reaguren. Met andere woorden welke inrichting heeft voor zijn patienten internet.

Watapatja | 19-12-12 | 22:42

Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:40 Het nieuwste bedrijfswagentje van Mercedes is een gepimpte Renault Kangoo.

zeg maar jansen | 19-12-12 | 22:41

Brussel is eigenlijk net Versailles onder Lodewijk XVI. Een versterkt paleis op comfortabele afstand van de mensen die ervoor moeten betalen. Binnen zitten ambtenaren en aristocraten met hun personeel de godganse dag te vreten en te zuipen, om 's avonds voor het slapengaan eens naar de hoeren te gaan.

En dat moet ons besturen. Net als in Versailles zien ze de onrust niet. Er zit een troebele glazen wand tussen hun blikveld en het onze. In Griekenland worden agenten in brand gestoken en minderheden vermoord, in Hongarije wordt een partij populair die Roemenië binnen wil vallen - maar in Versailles gaat het gefeest gewoon door.

Alles op Europees niveau, alles naar Brussel - tot ook het geweld naar Brussel komt en de wereld van de ambtenaren instort.

Nequebard | 19-12-12 | 22:40

martined 22:33
Aha, kon ook niet uitblijven, elk land heeft en krijgt last van de crisis.
Behalve Duitsland dan, met hun gewilde auto s scoren ze overal op de wereld, met name de Chineesjes en Russen, die zijn er dol op.
Mede daarom is Merkel het baasje en zolang zij de scepter zwaait kunnen wij janken wat we willen.
Voorman Rutte doet precies wat de baas wil en dat is in de EU blijven.

Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:40

Eigenlijk is het een gortdroge beschrijving...
Parel van het Zuiden | 19-12-12 | 22:35 | + 0

Ieder z'n ding. Ik vind dat hoofdstuk prachtig geschreven.

Kortom, ik heb het niet over alle ambtenaren, maar over 3/4. Kun je zonder enig probleem de straat opschoppen, de luie uitvreters.
Ratzinger | 19-12-12 | 22:35 | + 0

Je vroeg wat ik bedoelde met "alle", dus antwoordde ik met een (geleend) beeld van wat er gebeurt als je letterlijk alle ambtenaren ontslaat.

martinned | 19-12-12 | 22:39

Ik dacht al,het grootste tuig van Europa zit toch in Brussel en Srasbourg.

kweetitwel | 19-12-12 | 22:39

Ratzinger | 19-12-12 | 22:35 Boven elke ambtenaar zitten vier of vijf managers.

Het is een beetje het verhaal van de brugwachter.

zeg maar jansen | 19-12-12 | 22:38

Ratzinger | 19-12-12 | 22:35 |
Sorry, kan maar 1 plusje geven.

Watapatja | 19-12-12 | 22:37

@martinned | 19-12-12 | 22:26 |

Iemand die zijn eigen gedachten niet kan formuleren en zich verschuilt achter passages van andermans gedachtengoed moet zijn eigen status als "intellectueel" eens drastisch heroverwegen. Dat geldt natuurlijk niet voor Hobbes.
.
Speaking of which... Deze quote beschrijft de "state of anarchy". Een 1 op 1 koppeling tussen anarchie en absentie van (veel) ambtenaren is bespottelijk. Er zijn vele mechanismen in een maatschappij om orde te scheppen of te houden.
.
Dit zijn overigens geen mooie woorden. De Engelse taal heeft veel bloemrijkere mogelijkheden die klaarblijkelijk niet aan deze denker besteed waren. Eigenlijk is het een gortdroge beschrijving...

Parel van het Zuiden | 19-12-12 | 22:35

martinned | 19-12-12 | 22:16 | + -1
Je doet nu wel heel bespottelijk. Als drie mensen 40 uur per week werken, in totaal dus 120 uur. dan zou een 4e werknemer de werkweek terugbrengen tot 30 uur.

Jij noemt dat werkloosheid, ik noem dat vooruitgang. Vooropgesteld dat men ervan kan leven. We hoeven geen 30 man op een douanepost te hebben waar eens per jaar een auto voorbijkomt, dat ben ik wel met je eens. Dat zijn trouwens nog DDR-baantjes ook, ambtenarenbezigheden en in wezen niet meer dan verborgen werkloosheid.

Zonder ambtenaren staat alles stil? Werkelijk, de grootste grap ooit gehoord. Denk je nou in alle ernst dat we in NL niet met helft van het aantal ambtenaren toe kunnen dan dat we hebben? Een zeer groot deel heeft alleen maar een DDR-baantje, zitten met z'n drieën achter de balie om te kijken of de pasfoto voor je paspoort wel helemaal conform de richtlijnen is.
Een ministerie als Onderwijs, denk jij in alle ernst dat al die mafkezen daar ook maar enige bijdrage leveren aan de verbetering van het onderwijs, met hun jaarlijks productie aan halfgare nieuwe leermethoden?
Denk jij dat wij de stadsdelen nodig hebben?

Schei toch uit man. Al die mensen leven van gestolen geld, namelijk het geld van de belastingbetaler. Maar, maar, maar, een ambtenaar betaalt toch ook belasting?

Dat hoef ik toch niet uit te leggen?

Ik zou die hele troep het liefst de straat opgeschopt zien en zich voegen bij de nu nog beperkte haveloze horden in ons land. Dat is heel wat duidelijker dan dat je net doet of ze betekenisvol werk doen 'for the common good'.

Van ambtenaren heb je in feite alleen maar last en, inderdaad, zij vormen een grote last voor elke economie want ze produceren niks. Essentiële diensten even daargelaten, ook al zou je daarvan grote delen kunnen privatiseren. Elke ambtenaar, martinned, die niet direct uitvoerend bezig is, maar manager is tot en met de 12e graad kun je er zonder enig probleem uittrappen. Zou NL erg van opknappen.

Ik spreek uit ervaring. Destijds een poosje onder ambtenaren verkeerd (Onder ambtenaren, WFH-variant) en hun grootste zorg, op 35-jarige leeftijd, was hun pensioenregeling. De grootste horror was de gedachte dat je ooit in het bedrijfsleven zou moeten werken - daar kun je, wat Godt verhoedde, zo maar ontslagen worden. Stel je voor!

Academisch opgeleide ambtenaren, martinned. Te schijterig en te lamlendig om over te praten.

Kortom, ik heb het niet over alle ambtenaren, maar over 3/4. Kun je zonder enig probleem de straat opschoppen, de luie uitvreters.

Ratzinger | 19-12-12 | 22:35

@zeg maar jansen 22:33
Kunnen wij weer verder.

Waar waren we eigenlijk gebleven?

Bakito | 19-12-12 | 22:34

Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:33 Uit de Unie stappen en niet meer hoeven bij te dragen. Daar gaat op termijn winst in zitten.

zeg maar jansen | 19-12-12 | 22:34

Gulden terugkrijgen kost niks, peanuts tegenover al die miljarden euro s die we lenen / weggeven aan de Griekjes.

Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:33

Hoe slecht gaat het in Zwitserland?
Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:30 | + 0

Ze hebben wat moeite op de valutamarkten:

"the Swiss National Bank (SNB) lost nearly 1.85 billion francs in just one day. This is 231 francs, 250$ for each Swiss national, more than the average daily gross salary for the working population."

Read more snbchf.com/2012/12/snb-losses-dec18/

martinned | 19-12-12 | 22:33

Bakito | 19-12-12 | 22:31 Of een ander muntje. Als we maar uit die monetaire unie gaan.

Kunnen zij hun afspraken houden of breken, dat maakt ons dan niks meer uit.

zeg maar jansen | 19-12-12 | 22:33

Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:30 Heel slecht. Euro ten opzichte van de Swiss Frank is geen flikker waard. De Frank is sterk geld. En dus is het voor alle Europeanen een duur land.

zeg maar jansen | 19-12-12 | 22:31

@zeg maar jansen 22:27
Ok. Dat hele pleidooi om de gulden terug te krijgen slaat dus nergens op?

Bakito | 19-12-12 | 22:31

Hoe slecht gaat het in Zwitserland?

Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:30

Een ambtenaar is iemand die tbv zijn salaris zo veel mogelijk verantwoordelijkheden nastreeft, om vervolgens middels procedures te zorgen dat hij niet verantwoordelijk is. Deze technocraten hebben we te veel terwijl ze bij voorbaat overbodig zijn.

Watapatja | 19-12-12 | 22:28

"Ze werken hard om de crisis te bezweren...>> zonder de eu was er alleen crisis in de knoklooklanden en nu overal.

Terpen-tijn | 19-12-12 | 22:28

Bakito | 19-12-12 | 19:36 Rekenwonder. 5.5% blijft 5.5%.

Of je het nou in guldens uitdrukt of in Euro's, dat maakt niks uit.

zeg maar jansen | 19-12-12 | 22:27

Definieer uw "alles". In geval van de standaard definitie van "alles" wordt het wel erg moeilijk u nog serieus te nemen ...
Parel van het Zuiden | 19-12-12 | 22:21 | + 1

OK, nog een filosoof, maar dan alleen omdat het zulke prachtige Engelse zinnen zijn.

"In such condition [where there is no power to hold them all in awe] there is no place for industry, because the fruit thereof is uncertain: and consequently no culture of the earth; no navigation, nor use of the commodities that may be imported by sea; no commodious building; no instruments of moving and removing such things as require much force; no knowledge of the face of the earth; no account of time; no arts; no letters; no society; and which is worst of all, continual fear, and danger of violent death; and the life of man, solitary, poor, nasty, brutish, and short."

martinned | 19-12-12 | 22:26

nou de escort sector in Brussel krijgt het weer druk vanavond

Ir. Wilhelmus | 19-12-12 | 22:25

plEUROp

Tjemig | 19-12-12 | 22:24

Ratzinger | 19-12-12 | 22:09 |
Ja, wat typte ik nou?

kiezer | 19-12-12 | 22:23

@martinned | 19-12-12 | 22:16 |

Definieer uw "alles". In geval van de standaard definitie van "alles" wordt het wel erg moeilijk u nog serieus te nemen ...

Parel van het Zuiden | 19-12-12 | 22:21

Ratzinger | 19-12-12 | 22:12 | + 0

Die 4e doet niks omdat er maar voor 3 werknemers aan wijnstruiken is. (Als je wilt mogen ze ook allevier 1/4e werkloos zijn.)

En zonder ambtenaren staat alles stil. We kunnen het erover hebben of er teveel ambtenaren zijn (waarschijnlijk wel), maar je kunt ze toch moeilijk allemaal de deur uit doen.

martinned | 19-12-12 | 22:16

Het lijkt me heel wat makkelijker om wat aan te passen als zelfstandige staten de controle hebben over hun valuta.
Ratzinger | 19-12-12 | 22:09 | + 0

Dat klopt, maar dan heb je het over wisselkoersen die niet vast zijn, maar die zoals het Britse pond in 1993 aangepast kunnen worden. Dat is tot op zekere hoogte een kwestie van gradaties: hoe vaster je ze wilt hebben, hoe meer de problemen van nu optreden, maar ook hoe meer voordelen van vaste wisselkoersen je hebt.

martinned | 19-12-12 | 22:14

Vraagje: Maar..... wij mochten toch geen kritiek geven op deze nobelprijs winnaars?
Want: democratie?? Ow wacht fff....

kiezer | 19-12-12 | 22:13

martinned | 19-12-12 | 22:03 | + -1
Je geeft geen antwoord op de vraag waarom die 4e werkloze z'n handen niet uit de mouwen zou steken, zodat de andere 3 minder hoeven te doen.

Dat hele ambtenarengelul - man, wat is de toegevoegde waarde van een ambtenaar? Kom je wel eens buiten?

Ratzinger | 19-12-12 | 22:12

martinned | 19-12-12 | 21:59 | + -1
Het lijkt me heel wat makkelijker om wat aan te passen als zelfstandige staten de controle hebben over hun valuta. De invoering van een eenheidsworst als de euro bij de volstrekt onvergelijkbare economieën in Europa geeft domweg veel minder flexibiliteit.

Moet je zien hoe bang men is om een land de eurozone uit te trappen. De Duitsers willen het liever niet (als exportnatie hebben ze meer behoefte aan een laag gewaardeerde euro). Met het oude systeem van vaste wisselkoersen, die af en toe werden aangepast, hadden de Grieken er niet zo kloterig voor gestaan als nu.

Above all ben ik mordicus tegen een politieke unie als de EU, waar niet gekozen bureaucraten de dienst uitmaken en in feite doende zijn een dictatuur te vestigen.
Hoeveel procent van onze NL-wetgeving komt nu al uit Brussel, denk je? Onder de 70% zit je fout.

Ik vrees dat de klok niet terug te draaien is waar het de EU aangaat. Europa gaat daar nog spijt van krijgen. Ik kan eigenlijk niet wachten tot ook wat grotere economieën als Spanje, Italie en Frankrijk omvallen. Om dit megalomane project naar de verdommenis te helpen zullen er zeer bijzondere dingen moeten gebeuren, dingen waarop NL geen enkele invloed heeft.
Vind is allemaal nogal ziek. Om nog een beetje on topic te blijven - dat die bureaucraten salarisverhoging krijgen in plaats van -verlaging is natuurlijk al helemaal te zot voor woorden.

Ratzinger | 19-12-12 | 22:09

@joyriders | 19-12-12 | 21:51

En met u een groot deel van het Nederlandse volk terwijl het zich elk jaar meer vrijheden, meer burgerrechten, en meer welvaart laat afnemen onder valse voorwendselen. Niet willen zien, niet kunnen zien, wie zal het zeggen. Todat het te laat is natuurlijk. Dan is het lijen en last. "Hadden we maar of liever hadden zij maar.", zal er gemompeld worden.
.
Ik ben als oplettend burger u en al die mensen ontzettend dankbaar voor de desinteresse. Het kost mij namelijk ook mijn vrijheden, burgerrechten, en welvaart.
.
Duizend. Maal. Dank. Alvast!

Parel van het Zuiden | 19-12-12 | 22:05

oze | 19-12-12 | 22:02 | + 0

Euh, wie denk je dat dit besloten hebben?

"New staff regulations for EU civil servants have failed to materialize because member states have proved incapable of agreeing among themselves."

www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do...

martinned | 19-12-12 | 22:05

Ratzinger | 19-12-12 | 22:01 | + 0

Nee, Seven had er drie, en ik heb er een werkloze 4e aan toegevoegd. (Ik had ook Seven zelf werkloos kunnen maken, maar dat vond ik een beetje hardvochtig.) Het maakt voor het verhaal niet uit. Zolang je voor en na het introduceren van een overheid maar evenveel individuen hebt.

martinned | 19-12-12 | 22:03

roze_bril | 19-12-12 | 22:00 | + 0

Eens. Er zijn teveel zinloze regels. Maar dat is zo op alle niveaus.

martinned | 19-12-12 | 22:02

Vuile kl**tzakken zijn het, gore machtsmisbruikers! Bah, ik kots op ze en schijt er overheen! En het verschrikkelijkste is dat een staatsgreep niet eens mogelijk is.. We zijn ECHT de lul. Als we niet massaal de straten opgaan, in heel Europa, als er niets gebeurt, zullen we als citroenen uitgeknepen worden door dit Europese Centrale Comité met Politburo. Puur nepotisme, politieke incest.

oze | 19-12-12 | 22:02

@Ratzinger 21:55
Vroeger stopten de touringcars richting de Costa's nog in Luxemburg, zodat iedereen een slof shag kon inslaan. Those were the days.

Bakito | 19-12-12 | 22:01

Dat gaat betekenen, dat de waarde van Zwitserse Frank procenten naar beneden geforceerd moet worden.

Ouslender | 19-12-12 | 22:01

martinned | 19-12-12 | 21:54 | + 0
Ik beweer niet dat we geen overheid nodig hebben. Die overheid moet zeer klein zijn. Tweedens vind ik overdracht van autonomie aan niet gekozen bureaucraten in Brussel een grof schandaal.
Derdens vind ik, maar dit terzijde, Augustinus een ongelooflijke kwal met z'n zieke leer rond de predestinatie.

Wat ik jouw reactie op seven opvalt, is dat je beginsituatie niet klopt. Je hebt het over vier mensen, waarvan er 1 niet werkt. Plotseling komt daar een 5e bij, jij, de ambtenaar.
Dat schiet op ja.
Die vierde moet gaan werken, jij ook. Dat betekent dat je met z'n vijven in minder tijd het werk kunt doen en dus vrije tijd overhoudt, wat ook veel waard is. Ambtenaren zijn er uit armoe, niet uit rijkdom. Dat geldt a fortiori voor Brusselse ambtenaren.

Enfin, je zult het wel begrijpen.

Ratzinger | 19-12-12 | 22:01

@martinned | 19-12-12 | 21:48 |

Zeker. Hoe het idealiter zou moeten. Maar we zijn een beetje de andere kant op geslagen. De ambtenaar zou regels verzinnen waaraan de wijn moet voldoen. Ook moet de wijnboer de das die op zijn terrein huist een eigen plekje geven. De extra regels die hij verzint, moeten ook nog allemaal gecontroleerd worden. Dit alles helpt de wijnproductie niet echt.

roze_bril | 19-12-12 | 22:00

Ratzinger | 19-12-12 | 21:55 | + 1

Een systeem van vaste wisselkoersen is òf niet vast, òf het leidt tot dezelfde situatie als nu. Welke wil je?

martinned | 19-12-12 | 21:59

Basale vraag is natuurlijk of we een politieke en monetaire bureaucratie, die alleen maar meer geld zal gaan kosten (aard van het instituut) nodig hebben.

Volstrekt niet. We hadden destijds een systeem van vaste wisselkoersen en dat was al meer dan genoeg. Die hele euro had er nooit moeten komen. Een land als Griekenland betaalt daarvoor nu de prijs, bij wijze van spreken dan, want de noordelijke landen mogen het feestje betalen.

Een EU-bureaucraat vertrouwen? Doe mij maar Holleeder.

Ratzinger | 19-12-12 | 21:55

Welk soort organisaties doet hetzelfde? Iets Italiaans?
Ratzinger | 19-12-12 | 21:48 | + 1

Van Kaas mag ik geen filosofen citeren, dus maar een theoloog. St. Augustinus, de civitate dei:

Justice being taken away, then, what are kingdoms but great robberies? For what are robberies themselves, but little kingdoms? The band itself is made up of men; it is ruled by the authority of a prince, it is knit together by the pact of the confederacy; the booty is divided by the law agreed on. If, by the admittance of abandoned men, this evil increases to such a degree that it holds places, fixes abodes, takes possession of cities, and subdues peoples, it assumes the more plainly the name of a kingdom, because the reality is now manifestly conferred on it, not by the removal of covetousness, but by the addition of impunity. Indeed, that was an apt and true reply which was given to Alexander the Great by a pirate who had been seized. For when that king had asked the man what he meant by keeping hostile possession of the sea, he answered with bold pride, “What thou meanest by seizing the whole earth; but because I do it with a petty ship, I am called a robber, whilst thou who dost it with a great fleet art styled emperor.”

Het is vanuit allerlei perspectieven moeilijk uit te leggen wat het verschil is tussen de mafia en een regering, zeker als die regering niet democratisch is. Allerlei public choice modellen werken ook even goed voor allebei.

martinned | 19-12-12 | 21:54

Laten we het positief benaderen: het had ook NOG meer kunnen zijn! Per slot van rekening, wie kan er iets tegen doen als ze zichzelf nog meer verrijken? Als je niet gaat stemmen voor Europa, wat inmiddels bijna 70% van de Nederlanders doet, roepen ze in Brussel dat de Nederlanders zeer tevreden moeten zijn over het gevoerde beleid. Anders hadden ze wel een anti-stem laten horen. Met andere woorden: de politici en ambtenaren geven zelf aan HOE we ze tot de orde moeten roepen: stem op een ANTI-EU-Brussel-Straatsburg- partij, die geen corrupte zichzelfverrijkende weggepromoveerde faalpolitici levert, anders geldt het simpele regeltje dat we allemaal al kennen vanaf onze kleuterschooltijd: eigen schuld, dikke bult!

MarcAntony | 19-12-12 | 21:54

...... Ik sla even over

joyriders | 19-12-12 | 21:51

martinned | 19-12-12 | 21:42 | + 0
De morele taak, plicht, van die vierde man is om zich als een haas nuttig te maken. Wat is dat voor gezwam? Mensen die vroeger niet mee gingen op jacht (afgezien van ouderdom, ziekte e.d.), kregen niks en gingen binnen een week dood.

Zeer terecht. Wat ambtenaren daar mee te maken hebben is al helemaal van de pot gerukt. Die geven gestolen geld (belasting is een gedwongen bijdrage aan de overheid,desnoods te innen met geweld) uit.
Neuh, dat lijken me nogal overtollige en ook nog eens geld kostende dieven. Goed doen op andermans kosten. Sterker, goed doen van gestolen geld.

Welk soort organisaties doet hetzelfde? Iets Italiaans?

Ratzinger | 19-12-12 | 21:48

roze_bril | 19-12-12 | 21:45 | + 0

Als er nog steeds evenveel wijn wordt geproduceerd (en verder niks, per aanname), heeft die ambtenaar dus niet "een fractie van de tijd iets vaag nuttigs" gedaan. De gedachte is dat wetgeving en regulering in een samenleving van meer dan vier mensen ertoe leidt dat er meer geproduceerd wordt. Noem eens wat: als die ambtenaar ervoor zorgt dat die andere drie geen ruzie krijgen, wordt er meer wijn geproduceerd.

martinned | 19-12-12 | 21:48

@martinned | 19-12-12 | 21:42 |

Klopt. Die ambtenaar maakt regeltjes waardoor die 4e persoon ook weer aan het werk kan. Die ambtenaar maakt dus werk. Hoewel er eigenlijk nog steeds evenveel wijn is geproduceerd.

roze_bril | 19-12-12 | 21:45

Schaamteloos graaien door het EUgilde.

websenior | 19-12-12 | 21:43

seven | 19-12-12 | 21:38 | + 0
Goed verhaal. Moest denken aan onderstaand praatje van Friedman. De moeite van het beluisteren waard, zoals veel van zijn praatjes.
www.youtube.com/watch?v=5RDMdc5r5z8

Ratzinger | 19-12-12 | 21:43

seven | 19-12-12 | 21:38 | + 0

Dat is een goede analogie, maar niet voor de huidige economie. Jouw voorbeeld werkt namelijk met "full employment", dwz geen werkloosheid. Als er geen werkloosheid is, is de multiplier minder dan 1 en dus is Keynesian spending een slecht idee. Dat is een kwestie van crowding out.

Vertel je verhaal nu nog een keer, maar dan met een 4e persoon die aan het begin werkloos is en dus niks doet. Als ik mezelf tot ambtenaar promoveer, neemt die persoon mijn werk over. Als ik dan als ambtenaar ook maar een fractie van de tijd iets vaag nuttigs doe, gaat onze eiland-economie er al op vooruit.

martinned | 19-12-12 | 21:42

Gefeliciteerd EU ambtenaren! Jullie hebben er elke dag hard voor ge-uit-raam-gekeken, koffie-automaat-gesprekken-gevoerd, reiskosten-gedeclareerd en papieren vliegtuigjes gevouwen!

arie181818 | 19-12-12 | 21:42

Kom laatst bij de dokter, zegt hij: tijd niet gezien rechtvaardigerechter. Zeg ik nee, ben al die tijd ziek geweest. Tsja.

rechtvaardigerechter | 19-12-12 | 21:42

Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:21
Begrip is de basis;)
Stel Kaas, ik (seven) & Martin wonen op een eiland, daar is een wijngaard. Wij verbouwen wijndruiven en drinken haar uiteindelijk gezamenlijk op. Met z'n 3en al verbouwend en d wijngaard onderhoudend halen we een topkwaliteit wijn en een mooie ruime hoeveelheid ook. Genoeg om de dorst te lessen. Op een dag wordt Martin Eiland ambtenaar, en zal niet meer helpen met de wijngaard. Sterker, Wij, Kaas & ik (seven) moeten daarvoor een extra kantoor op het eiland bouwen en Martin helpt ook daarmee niet, hij wordt immers de ambtenaar. Met z'n 2en gaan wij door met de wijnbouw, maar er is veel minder opbrengst als eerst, Martin helpt niet meer mee, maar eist wel via eigen bedachte regels een deel van de oogst op. Wij hebben nu veel minder te drinken als eerst, maar als we dat zeggen dan heeft hij et over de multiplier. Het feit dat hij van onze arbeid drinkt zorgt ervoor dat er meer vraag naar wijn is, wij zien vooral dat wij zelf steeds minder kunnen drinken.
*Proost*

seven | 19-12-12 | 21:38

Tis wel weer goed voor de inkomsten van de vrouwtjes van plezier. Zo kunnen de ambtenaren ook weer een bijdrage leveren aan de economie.

meneer der meneren | 19-12-12 | 21:34

reageerbuis | 19-12-12 | 21:30 | + 0

Ja, want volgens de regels moet je gaat het om 70% van een salaris dat je minstens een jaar gehad moet hebben. So? Man krijgt een promotie, en een hoger pensioen. Het 2e is toch overal het gevolg van het 1e?

martinned | 19-12-12 | 21:34

Nou, normaliter vind ik secretaresses werknemers geen ambtenaren. Maar ik kom ook echt uit een hele vreemde wereld hoor.
Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:26 | + -1

In mijn wereld is iedereen die bij een overheidsinstelling voor onbepaalde tijd is aangesteld ambtenaar. In de EU-praktijk maakt men onderscheid tussen contractuele medewerkers en ambtenaren, maar niet tussen secretaresses en fonctionnaires. (Zie Seven's infographic: assets.vacature.com/sites/default/file...)

martinned | 19-12-12 | 21:32

@ martinned

En morgen weer acte de présence geven hè? Want even beroemd worden kan iedereen, maar het blijven...

eerstneukendanpraten | 19-12-12 | 21:32

@Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:16
Tsss, dat zou je toch moeten weten. Een administratief ambtenaar, van welk niveau dan ook, kan volstrekt niets nuttigs. De beteren kunnen zelstandig eten, poepen en slapen. Maar daar houdt het wel een beetje op. Voor al het andere is er personeel nodig.

Zie het als een soort maatschappelijk geaccepteerd Down-syndroom.
'Goh wat sneu voor hem, hij heeft EU', zal nog vaak gehoord worden.

koolteer | 19-12-12 | 21:31

@martinned | 19-12-12 | 21:23
Met al die linkjes vergeet je te vermelden dat de man die bijna pensioengerechtigd is 2 jaar voor zijn daadwerkelijk verdwijnen uit de ivoren toren nog 2 salarisschalen omhoog gaat. Met andere woorden schaal 15 wordt 17. Ik zei het al eerder deze draad tegen onze huistrol *bakito* tw:
Procentensommetjes blijven moeilijk voor de meesten die de lagere school na 1970 hebben genoten.

reageerbuis | 19-12-12 | 21:30

@ rechtvaardigerechter 21:20

Waar is je ... gebleven?

eerstneukendanpraten | 19-12-12 | 21:29

Laatst een oude studiegenoot getroffen in Brussel die voor de europesche commissie werkt. 18 maanden in de job nu, een dikke BMW onder de kont en zelf 2x in omvang toegenomen. Hij verraadde me, dat hij daadwerkelijk iemand kent die iemand kent in dat wereldje die laatst een keertje volle 40 uur op een week heeft gewerkt.
Dat ie een vet hart krijgt.

Clusterfuck-up | 19-12-12 | 21:27

@martinned | 19-12-12 | 21:24 | + 0 -
Nou, normaliter vind ik secretaresses werknemers geen ambtenaren. Maar ik kom ook echt uit een hele vreemde wereld hoor.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:26

Infographic salarissen EU assets.vacature.com... (Overzichtelijker, nietwaar martinned?)
seven | 19-12-12 | 21:22 | + 0

Mwah, ik heb wel eens betere infographics gezien. Maar het is helderder dan alleen tekst, dat klopt.

martinned | 19-12-12 | 21:26

Zal wel aan mij liggen.
Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:21 | + 1

Geen twijfel. Als je secretaresses per definitie geen ambtenaar vindt, mag je dat even uitleggen.

martinned | 19-12-12 | 21:24

@martinned | 19-12-12 | 21:21 | + -1 -
Je bent zo'n ontzettende vervelende nar. Nou goed ik ga maar eens op mijn Europese vriendin liggen. Tabee.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:24

reageerbuis | 19-12-12 | 21:20 | + 0

Bijna goed. Art. 77 (ec.europa.eu/civil_service/docs/toc100...)

"An official who has completed at least 10 years' service shall be entitled to a retirement pension. He shall, however, be entitled to such pension irrespective of length of service if he is over 63 years, if it has not been possible to reinstate him during a period of non-active status or in the event of retirement in the interests of the service.
The maximum retirement pension shall be 70% of the final basic salary carried by the last grade in which the official was classified for at least one year. 1,90% of this final basic salary shall be payable to an official for each year of service reckoned in accordance with Article 3 of Annex VIII.

martinned | 19-12-12 | 21:23

@martinned | 19-12-12 | 21:18 | + 0 -
Zucht. Jij zit zo diep diep met je oren in de vla van de EU, je begrijpt niets van wat ik zeg. Zal wel aan mij liggen.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:21

Hoe ziet dat er nou eigenlijnk van binnen uit, zo'n ivoren toren?
Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:19 | + 0

Gammel. Zowel het VN-gebouw in New York als het kantoor-gedeelte van het Justus Lipsius in Brussel krijgen never nooit niet geld om eens nieuwe vloerbedekking te leggen, bureaus te kopen, etc. Dus alles is altijd zo gammel als wat. Je voelt de vloer onder je voeten bewegen en zo nu en dan komt er zo'n prefab ding uit het plafond naar beneden.

martinned | 19-12-12 | 21:21

martinned en Kaas .....
Ik reaguur er even tussendoor.

rechtvaardigerechter | 19-12-12 | 21:20

VN-Nato- of EU ambtenaren hebben op pensioengerechtigde leeftijd (ver voor onze AOW) recht op 80 procent van hun laatstgenoten salaris. Uiteindelijk betalen ze dan wel loonbelasting daarover en vervallen al die voordeeltjes als belastingvrij winkelen.

Maar zoals Kaas in dit draadje al opperde is 80% longlife van een salaris van minimaal 5k euro's een stuk meer dan mijn vader en moeder aan AOW naar binnen harken.

reageerbuis | 19-12-12 | 21:20

@martinned | 19-12-12 | 21:12 | + 0 -
Hoe ziet dat er nou eigenlijnk van binnen uit, zo'n ivoren toren?

Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:19

Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:16 | + 0 -

Huh? Waarom is de secretaresse van de Directeur-Generaal geen ambtenaar?

martinned | 19-12-12 | 21:18

O, right, ze hebben het systeem van salarisschalen, enz omgenoemd. Tegenwoordig heb je AD 5-16 (administrators) en AST 1-11 (Assistants). Zie p. 43 hier:

ec.europa.eu/civil_service/docs/toc100...

martinned | 19-12-12 | 21:18

Mooi moment voor de neo-liberalen om 'scheefverdienen' eens aan de kaak te stellen.

oplichter | 19-12-12 | 21:17

@martinned | 19-12-12 | 21:14 | + 0 -
Maar dus geen ambtenaren. Interessant hoor. Je hebt gelijk... paupers verdienen natuurlijk niet.

Je hebt dus 2/3 losers en 1/3 ambtenaren. Waarom hebben ambtenaren zoveel personeel nodig eigenijk?

Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:16

wij kunnen er niets aan doen het is de politiek
in een week horen dat die mensen meer krijgen dan de meeste normal werkende nederlanders
sharon dijksmaa weer terug
rutte die liegt

dolffie | 19-12-12 | 21:16

Verdient daar trouwens iemand beneden modaal bij de EU?
Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:10 | + 0

Ja. Want voor het geval je het niet gemerkt had zijn er ook massa's secretaresses, schoonmakers, beveiliging, etc.

Van die 30.000 - 45.000 (afhankelijke van hoe je telt) is maar pakweg een derde A-rang.

martinned | 19-12-12 | 21:14

Cor Rupteling | 19-12-12 | 21:08 | + 0 -
Volgens mij ben jij een echte gangmaker op verjaardagsfeestjes, of niet Cor?

Bakito | 19-12-12 | 21:13

Kan iemand mij nog een keer de voordelen van de EU uitleggen?

salsaparilla | 19-12-12 | 21:13

Ze weten zich uitstekend gehaat te maken. Dat dan weer wel.

lekker wijf | 19-12-12 | 21:11

@RedSplat | 19-12-12 | 21:07

Ik denk vooral de allerbeste vriendjes.

Koninging Beatricks | 19-12-12 | 21:11

Goodknikkert | 19-12-12 | 20:43 | + 0 -
Ja, maar omgerekend is dat nog geen kwart van de totale budgetten.

Bakito | 19-12-12 | 21:11

@martinned | 19-12-12 | 21:03 | + 0 -
Waarom is dat licht progessief en niet zwaar progressief? Dat is nou ook toevallig. Verdient daar trouwens iemand beneden modaal bij de EU?

Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:10

@martinned | 19-12-12 | 21:06 | + 0 -
En ook in het Europarlement.
En de euroa-ambtenaren die daar wel zijn worden weggepest omdat ze fraude aan de kaak stellen.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:09

You wanted Rutte.
There you have Rutte.

oplichter | 19-12-12 | 21:09

@Bakito | 19-12-12 | 19:36
Ook in spijkerharde guldens is dat nog steeds 5%.

Cor Rupteling | 19-12-12 | 21:08

Ze wanen zich daar in Brussel op een andere planeet, ver weg van het plebs en de eigen "natie", weinig verantwoording afleggen en leven als god in La Douce France, met nu weer een salaris verhoging, die Eurocraten lachen zich allemaal een slag in de rondte!

lanexxx | 19-12-12 | 21:07

@Fisccon | 19-12-12 | 21:03 |
Dus alleen de allerbeste graaiers worden aangenomen?

RedSplat | 19-12-12 | 21:07

@Fisccon | 19-12-12 | 21:03

Jij bent EU ambtenaar?

Koninging Beatricks | 19-12-12 | 21:07

Fisccon | 19-12-12 | 21:03 | + 0

Het is niet voor niks dat Nederlanders ondervertegenwoordigd zijn bij de EU-ambtenaren. Die hebben geen zin in dat examen.

martinned | 19-12-12 | 21:06

Ik voorzie dat de Europese economie wordt gered door de enorme consumptiestijging die hier het gevolg van is. Prima maatregel.

roze_bril | 19-12-12 | 21:05

@Ohm | 19-12-12 | 20:42
Ja procentueel is dat maar een klein percentage. Als je de SP zou noemen gaat de hele partij er 5.5% op vooruit aan EU afdrachten van hun slaven ;).

reageerbuis | 19-12-12 | 21:04

martinned | 19-12-12 | 20:51
Ik heb zoiets gehoord als dat Internationale ambtenaren wel degelijk een soort interne belasting betalen. Klopt dat ? Ik moet wel zeggen dat ik daar dan geen kloot van begrijp. Betaal ze dan minder zou ik zeggen.
Bigi Bana Boy | 19-12-12 | 20:56 | + 0

Ja, de EU heeft ook een interne belasting. Ik heb geen idee waarom. Het is ongeveer 20%, geloof ik, maar licht progressief.

Maar misschien heb ik het verkeerd onthouden, want op Wiki hebben ze het vooral over pensioenpremies etc.: en.wikipedia.org/wiki/European_Civil_S...

martinned | 19-12-12 | 21:03

Ach gut, het oer Hollandse jaloersie gen wordt weer geprikkeld. Iedereen die meer verdiend dan een treurig modaal salaris is een graaier en alhoewel alle loonslaven maar wat graag ook 5.5% verhoging zouden willen, gaan we een beetje sneu zitten reaguren. Niet zeiken maar gewoon solliciteren bij de EU. Dan ga je merken hou lastig het is om EU ambtenaar te worden. Anders dan onze Hollandse rijks en gemeente ambtenaren worden EU ambtenaren zeer streng geselecteerd, alleen de allerbesten worden aangenomen. Moesten ze hier ook doen, heb ik graag wat extra voor over.

Fisccon | 19-12-12 | 21:03

Nederland export land? Ja klopt, daarom blijven we in de tolunie, en in Schengen. Maar al de overige onzin van de EU hebben we niet nodig. Dus Nederland d'r uit!
Old_Spice | 19-12-12 | 19:47 | + 3 -
.
Jazeker, export land. Export van euro's. Naar Brussel.

Jan Toeternuitje | 19-12-12 | 21:03

@martinned | 19-12-12 | 21:01 | + 0 -
Huh?

Kaas de Vies | 19-12-12 | 21:03

@martinned | 19-12-12 | 19:59
In dit geval is dat vestzak broekzak.

Is er iets dat je wel begrijpt?

Parsons | 19-12-12 | 21:02

Dat gebrek aan WW en pensioen had je ook je eigen zak kunnen opbouwen.

Tjeemienee. En een overheid kan nooit een werkgever zijn.
Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:55 | + -1

- Dat heb ik ook gedaan.
- Huh?

martinned | 19-12-12 | 21:01

seven | 19-12-12 | 20:53 | + 2

Je haalt wat dingen door de war, maar OK. (Keynes is, op dit moment, belastingverlagingen, niet verhogingen.)

Het onderscheid dat je maakt tussen overheidsuitgaven en consumentenbestedingen is onzinnig: waar denk je dat die overheidsuitgaven terechtkomen? De "klant" van de overheid is dezelfde persoon als de "werknemer" van de overheid: de burger. Het is equivalent aan een autofabriek die alleen maar auto's verkoopt aan z'n eigen werknemers.

martinned | 19-12-12 | 21:00

@martinned | 19-12-12 | 20:58 | + 0 -
Nee.

Want ik wil dat JIJ nadenkt, en niet anderen aanhaalt.
Jezus ben ik echt zo moeilijk te begrijpen... zal wel aan mij liggen.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:59

Waarschijnlijk ga je nu allemaal jurisprudentie linken of mooie denkers aanhalen waar je zelf niets van hebt begrepen.
Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:51 | + 0

Omdat je het vraagt:
Vandaag in Brussel: Heineken krijgt het deksel op de neus en mag nog steeds € 198 miljoen aftikken aan Brussel: eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriSer...

En de denker waar ik echt niks van begrijp, Martin Heidegger:
"But now a suspicion we have been suppressing too long must finally find expression. If Dasein can relate itself to beings only by holding itself out into the nothing and can exist only thus; and if the nothing is originally disclosed only in anxiety; then must we not hover in this anxiety constantly in order to be able to exist at all? And have we not ourselves confessed that this original anxiety is rare? But above all else, we all do exist and relate ourselves to beings which we may or may not be — without this anxiety. Is this not an arbitrary invention and the nothing attributed to it a flight of fancy?"

Tevreden?

martinned | 19-12-12 | 20:58

martinned | 19-12-12 | 20:51
Ik heb zoiets gehoord als dat Internationale ambtenaren wel degelijk een soort interne belasting betalen. Klopt dat ? Ik moet wel zeggen dat ik daar dan geen kloot van begrijp. Betaal ze dan minder zou ik zeggen.

Bigi Bana Boy | 19-12-12 | 20:56

Eerst allemaal maar een dikke middelvinger naar Europa opsteken. Fuck Europa stickers te verkrijgen via Marktplaats.
Niet allemaal tegelijk bestellen.

Holla Hezbollah | 19-12-12 | 20:55

@martinned | 19-12-12 | 20:51 | + 0 -
Dat gebrek aan WW en pensioen had je ook je eigen zak kunnen opbouwen.

Tjeemienee. En een overheid kan nooit een werkgever zijn.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:55

@martinned | 19-12-12 | 20:49 | + 1 -
Wel een mooie bril, maar wederom snap je er weer niets van. In ieder geval heb ik je wel kunnen afleiden 10 minuten lang van je propaganda campagne.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:54

martinned | 19-12-12 | 20:31
Het zijn niet de overheidsuitgaven die een economie kunnen dragen, maar de consumentenbestedingen. Daarom is het nu verhogen vd belastingen (wat de koopkracht consumenten verder ondermijnt) zo funest. Dat wordt nu verkocht als Keynes, maar dat is t niet helemaal.
De feiten waarom Keynes niet goed werkt liggen erin dat een euro uitgegeven door een overheid minder doet vd economische groei dat een euro vd burger. Dit heeft meerdere oorzaken; inefficiëntie vd bureaucratie, corruptie, overhead, nepotisme waardoor die euro niet naar de beste aanbieder rolt en het feit dat euro's vd overheid altijd (evt met vertraging&rente*) uit de zak vd burger&bedrijven komt en daar dus schade doet.

'Recentelijk zijn weer studies gepubliceerd waaruit blijkt dat het multiplier-effect van overheidsuitgaven minder dan 1 bedraagt. Dus als je een dollar uitgeeft, levert dat minder dan een dollar op in de economie.' tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2009-2...
Dus in geval van n keuze: bezuinigen op de overheid werkt altijd beter dan de belasting verhogen. Vreemd dat een overheid daar nooit voor kiest. Eigenbelang hè.

*Het tekort op laten lopen is wel puur Keynesiaans maar daar zijn de effecten ook kleiner dan keynesianen denken. NL draait voor groot deel op export dus bezuiniging hebben geen invloed op de vraag van die goederen en diensten. Verder komt alles wat een overheid uitgeeft uit de private economie, dat laat de vraag (door lager netto inkomen) nog meer dalen. Zelfs als het geld geleend wordt heeft het negatieve invloed, immers het beschikbare kapitaal voor private investeringen gaat dan naar de staatsobligaties.. Daarnaast is er idd sprake van ricardiaanse equivalentie beleidseconoom.blogspot.nl/2009/07/nie... . Consumenten weten dat geld wat de overheid teveel uitgeeft uiteindelijk via tax met rente uit hun zak komt en worden daardoor al koopaversief omdat ze er alvast voor gaan sparen.

seven | 19-12-12 | 20:53

-weggejorist-

Kudt_Janus | 19-12-12 | 20:52

@martinned | 19-12-12 | 20:48 | + 0 -
Fijn voor je.

Je bent matig in argumentatie en nu ook weer. Maar goed 5,5% voor iedereen.

Je bent een facilitator, een informatie agent. Vroeger kreeg ik het via TELEX maar tegenwoordig krijg jij het via je opleiding en heb je het zelf niet door.

Ooit wel eens kritisch geweest op je eigen denken?
Waarschijnlijk ga je nu allemaal jurisprudentie linken of mooie denkers aanhalen waar je zelf niets van hebt begrepen.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:51

Bigi Bana Boy | 19-12-12 | 20:49 | + 0

Die dingen krijgen ze van de werkgever of niet. Ik krijg hier (niet-EU) bij mijn vertrek een Termination of Contract Allowance als compensatie voor het gebrek aan WW, pensioen, etc.

martinned | 19-12-12 | 20:51

Hmm, tja... wij laten het toch allemaal gebeuren? Stem op Wilders!!

grote haas | 19-12-12 | 20:51

das_Freudenmädchen | 19-12-12 | 20:48 | + 1

Ja, teringzooi, dat is precies mijn indruk als ik na een buitenlands verblijf weer in Nederland kom. Hoe houden jullie het uit?

martinned | 19-12-12 | 20:50

Vergeet ook niet dat EU / VN ambtenaren volgens mij geen enkele aanspraak kunnen doen op sociale voorzieningen. Dus niks WW, WAO, kinderbijslag en AOW en ook niks hypotheekrenteaftrek. Medelijden hoeven we niet met ze te hebben, maar toch ... het is misschien niet zo geweldig als het lijkt. Verder heb ik wel eens bij de VN gekeken voor een baan, maar wat denk je dat een simpel huis in New York kost ?

Bigi Bana Boy | 19-12-12 | 20:49

Ken nog iemand die in Zwitserland begraven ligt, hij lacht nog steeds in zijn graf om de zotheid.
Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:47 | + 0

James Joyce? en.wikipedia.org/wiki/James_Joyce

martinned | 19-12-12 | 20:49

De Eu is net als Johannes (Johanna) de walvis niet meer te redden, maar een spuitje geven kan ook niet, want dan krijg je een klap van de staart.
Het wachten is nu dat de ingewanden zodanig gaan borrelen, rotten en gisten, dat het hele zaakje met een klap uit elkaar spat en de kwalijke gassen en klodders vet vlees ook nog eens de verre omgeving infecteren met etterende wonden...
*zich King of the Metafoor voelt vandaag*

King of the Oneliner | 19-12-12 | 20:49

Nederland heeft nauwelijks een leger.
Nederland heeft zo'n 35.000 agenten.
Nederland heeft ruim 1.000.000 ambtenaren.
.
Mag je raden waardoor het hier zo'n teringzooi is geworden.
Nu dus ook in de EU.

das_Freudenmädchen | 19-12-12 | 20:48

Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:47 | + 0

En daar was ik nou net zo trots op mezelf omdat ik had betoogd dat Bork had moeten opstappen in 1973 ipv Nixon zijn zin te geven.

en.wikipedia.org/wiki/Saturday_Night_M...

martinned | 19-12-12 | 20:48

Allemaal de straat op en niet thuis kankeren

heme | 19-12-12 | 20:48

Ik denk dat 1 januari een mooie dag is voor een demonstratie...

De burger moet krom liggen en elk dubbeltje op zijn kant zetten, terwijl de graaiers meer graaien..

Wanneer is de maat eens vol?

Faux pas | 19-12-12 | 20:47

@martinned | 19-12-12 | 20:44 | + 0 -
Ethiek bij ambtenaren? Nou in mijn geval kom je dan bij zelfdoding uit.

Hou toch op man. Academisch gevormd maar geen enkel kritisch kader in het brein.

Zonde.

Ken nog iemand die in Zwitserland begraven ligt, hij lacht nog steeds in zijn graf om de zotheid.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:47

Nee. Bakito:
Wie er vuistdiep inzit, kan rekenen op een topsalaris. :)

RedSplat | 19-12-12 | 20:47

seven | 19-12-12 | 20:12
Jawel, maar toch ... ik kan niet geloven dat ze per saldo niet verdienen aan de aanwezigheid van die Europese / Internationale instituties. Ik bedoel, landen en steden vechten elkaar de tent uit om dit soort organisatries binnen te halen. Ga mij niet vertellen dat die allemaal gek zijn. Volgens mij leven de steden Den Haag en Brussel er goed van.

Bigi Bana Boy | 19-12-12 | 20:46

Is er iets anders in je leven dan de EU?
Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:42 | + 0

Ja. Op het moment: het effect van track access charges op het gedrag van infrastructuurbeheerders op de Zwitserse spoorwegmarkt en het overlijden van voormalig Solicitor-General en rechter bij het Court of Appeals for the DC Circuit Robert Bork. (Al kom je bij die laatste al gauw bij de ethiek van ambtenaren en het recht op abortus uit.)

martinned | 19-12-12 | 20:44

@Kaas de Vies 20:40
Wie in de lift zit, kan rekenen op een topsalaris.

Bakito | 19-12-12 | 20:44

@reageerbuis | 19-12-12 | 20:32 |
Ja oke. Maar die 5.5% is er toch gekomen, sterker nog, een aantal mensen bij de PVV gaan er over 10 dagen 5.5% op vooruit.

Ohm | 19-12-12 | 20:42

@martinned | 19-12-12 | 20:41 | + 0 -
Is er iets anders in je leven dan de EU?

Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:42

seven | 19-12-12 | 20:37 | + 0

Zoals je misschien hebt gezien heb ik ook helemaal niet naar een verhaal van Krugman gelinkt. Alleen naar een grafiekje dat hij in elkaar had gebouwd. Tenzij je een betere hebt, vraag ik me af wat nou precies je bezwaar is.

martinned | 19-12-12 | 20:41

@Bakito | 19-12-12 | 20:39 | + 0 -
Ze gaan met de ski bergaf, maar economisch berg op.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:40

@seven 20:37
Bij Oostenrijkse School denken de meesten aan skileraren en bergafwaarts.

Bakito | 19-12-12 | 20:39

*meteen sollicitatie invult*

John Doorzon | 19-12-12 | 20:38

martinned | 19-12-12 | 20:27
Krugman is een gelovige, er is zoveel mis met z'n propaganda voor keynesiaans begrotingspolitiek. Eerst is er het kip/ei probleem, een land wat z'n economie ziet dalen zal al vooraf gaan bezuinigen terwijl als er groei voorzien wordt (90ies paars) bezuinigen niet echt nodig gevonden wordt. Twee correlatie is nog geen causaliteit. Neem IJsland, ook een crash, kregen geen EUleningen zoals Griekenland om een&ander uit te smeren en bezuinigde alles wat nodig in 1 keer en heeft nu alweer 3 jaar groei en is terug op bbp van 2005. De Oostenrijkse School is zo gek nog niet.

seven | 19-12-12 | 20:37

Je moet juist wapens en tanks gaan maken om uit de crisis te komen!
www.pbase.com...
sjaakdeslinksesul | 19-12-12 | 20:34 | + 0

Dat mag van mij ook, zolang je ze maar binnenlands bestelt.

martinned | 19-12-12 | 20:37

@martinned | 19-12-12 | 20:35 | + 0 -
Hou op met je regelgeving. Je hebt totaal geen ethisch besef, je bent een informatie officier.

Wat stond er in je TELEX, oh sorry ik ben van de oude school. Wat is je opdracht?

Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:37

Was ik maar souffleur van Wilders.
Weet precies wat die wel of niet moet doen of zeggen.
Want dat is het, sommige uitspraken zijn zo dom (polenmeldpunt, kopvoddentax) dat de rest van zijn boodschap verloren gaat.
Zo jammer is dat, want dat zijn nu juist die onderwerpen waar ik het wel roerend mee eens ben.

Terpen-tijn | 19-12-12 | 20:37

En wat zei de TELEX. Dat je nu weer moest reageren?
Ik ken die TELEX.
Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:33 | + 0

Goh, Telex, dat is lang geleden...

martinned | 19-12-12 | 20:36

Krijgen Rompie en die andere kinderlokker (je weet wel, die met het soepkomkapsel) uit België ook een loonsverhoging? Zij hebben immers keihard in ons gezicht gezegd dat ze het beter wiste
Nequebard | 19-12-12 | 20:28 | + 0

Als ik zo naar de Staff Regulations in kwestie kijk vallen de leden van de Commissie daar in elk geval niet onder (zie art. 1a) en Van Rompuy waarschijnlijk ook niet.

ec.europa.eu/civil_service/docs/toc100...

martinned | 19-12-12 | 20:35

@doenormaal 20:30
Daarbij vergeleken zijn gewone ambtenaren muggenbulten of meeëters.

Bakito | 19-12-12 | 20:34

@martinned | 19-12-12 | 20:17 |

Dat hoeft GS ook niet. Zolang geen Eurofiel of Eurocraat zich geroepen voelt met doorwrochte en valide argumenten te komen voor de ingrijpende veranderingen en exhorbitante uitgaven die zij voorstaan vallen er weinig details te bespreken. Het is in de normale wereld namelijk vrij gebruikelijk dat initiatiefnemers van projecten zich moeten verantwoorden voor hun wensen en moeten onderbouwen waarom bepaalde stappen en uitgaven daarvoor noodzakelijk zijn. Geen verhaal, geen ingrijpende veranderingen, geen exhorbitante uitgaven. Iets anders, feitelijk wat Eurocraten en Eurofielen willen, is de omgekeerde wereld. Een volmondig NEE tegen de EU, de Euro, en alle maatregelen daaruit voortvloeiend is dus volledig gerechtvaardigd.
.
Daarnaast zijn er ook nog reaguurders die heel prima voor details en duiding kunnen zorgen en ook willen zorgen. Niet omdat het zou moeten, maar omdat zij in ieder geval wel een verhaal met argumenten hebben en de moeite nemen die te delen. Tot de tijd komt dat Eurofielen en Eurocraten echt verantwoording gaan afleggen de volkeren die zij zouden moeten dienen is mijn slogan dan ook:,
.
"The Eurocrats must be stopped, not matter the cost"

Parel van het Zuiden | 19-12-12 | 20:34

@martinned | 19-12-12 | 20:31 | + 0 -
En wat zei de TELEX. Dat je nu weer moest reageren?
Ik ken die TELEX.

Kaas de Vies | 19-12-12 | 20:33

@Ohm | 19-12-12 | 20:28
Voor mij, was het Fleur. Op dit moment afwachtend met haar ziektebeeld zal het op dezelfde partij zijn waar ze nu op de 2e plaats staat. Zoals ik de wereld bekijk is dat de beste keus en is dat de enige partij die zijn/haar rug recht heeft gehouden de afgelopen 4 jaar en 2 regeringen later.

reageerbuis | 19-12-12 | 20:32

Geen enkele partij steunt de motie van de PVV hiertegen?! Wel allemaal grote woorden dat dit niet hoort maar ondertussen er niks aan doen. Elke dag bewijst me de onnozelheid van de huidige politiek.

lulkoekhapper | 19-12-12 | 20:32

ps Niet dat ik veel waarde hecht aan Keynes, snap het wel, maar doorzag ook waarom het vaak niet echt opgaat. *Ricardiaanse equivalentie*
seven | 19-12-12 | 20:28 | + 0

Mwahahahahaha!!!! Ja, ik ga nu mijn geld op de bank zetten omdat ik weet dat op een onbekend tijdstip in de komende 100.000 jaar de belastingen extra omhoog moeten om voor de belastingverlaging nu te betalen. Dat klinkt je plausibel in de oren?

martinned | 19-12-12 | 20:31

De Megastal van Europa.

Waar 45.000 sharrel-ambtenaren zichzelf wellustig vetmesten, zonder geslacht te worden.

Het stinkt in Europa.

Tijd om de messen te slijpen.

RedSplat | 19-12-12 | 20:30

EU ambtenaren zijn het kankergezwel van Europa.

doenormaal! | 19-12-12 | 20:30

@reageerbuis
De laatste keer was het VVD. Op dit moment gezien, wordt dat het de volgende keer weer. Zoals ik de wereld bekijk is de VVD voor mij de beste keuze. Jammer genoeg!

Ohm | 19-12-12 | 20:28

Deze mensen doen geweldig werk volgens hun eigen wereldje. Het is knap dat ze zich uit tientallen referenda hebben geluld. Het is knap dat ze de publieke opinie al meer dan twintig jaar omzeilen. Het beste is eigenlijk nog dat ze een Nobelprijs binnen hebben gesleept terwijl het land waar ze het meest de baas zijn, Griekenland, op de rand van een burgeroorlog staat.

Krijgen Rompie en die andere kinderlokker (je weet wel, die met het soepkomkapsel) uit België ook een loonsverhoging? Zij hebben immers keihard in ons gezicht gezegd dat ze het beter wiste

Nequebard | 19-12-12 | 20:28

martinned | 19-12-12 | 20:16
ps Niet dat ik veel waarde hecht aan Keynes, snap het wel, maar doorzag ook waarom het vaak niet echt opgaat. *Ricardiaanse equivalentie*

seven | 19-12-12 | 20:28

Die opmerking is zoo grappig. Multipliers eet als ontbijt.
seven | 19-12-12 | 20:25 | + 0

Omdat je het zo vriendelijk vraagt. Zie hier het verband tussen bezuinigen en economische groei: graphics8.nytimes.com/images/2012/10/1...

martinned | 19-12-12 | 20:27

@martinned | 19-12-12 | 20:21
Heb zelf ook jaren in Brussel gewerkt maar dan voor een bedrijf, was wel mooi al die belastingvoordelen.

Uw Verzekeringsadvis | 19-12-12 | 20:26

Onze politici zullen dergelijke berichten niet lezen laat staan dat ze daartegen protesteren.
Nee onze politici houden zich bezig met al dan niet onjuiste declaraties ad € 600 en geven de burger valse voorlichting waardoor ze een bon voor te hard rijden in de bus krijgen.

langsdekant | 19-12-12 | 20:25

@Terpen-tijn | 19-12-12 | 20:19
Ja...
En dan zie je die avond ervoor een uitzending van DWDD met een "ijzersterk" optreden van een of ander pvda figuur, waar alle bekende nederlanders en prominenten aan tafel vol ontzag naar luisteren en het vol-le-dig mee eens zijn.
En waar de kranten, je collega`s en familie de volgende dag vol lof over verhalen, en je besluit de PvdA toch nog een kans te geven omdat je er toch wel een goed gevoel bij hebt..

Slipsnifter | 19-12-12 | 20:25

seven | 19-12-12 | 20:21 | + 0

"kans"??? Me dunkt toch dat ik geen loterij heb beschreven.

En trouwens "200k netto"???

martinned | 19-12-12 | 20:25

martinned | 19-12-12 | 20:16
Die opmerking is zoo grappig. Multipliers eet als ontbijt.

seven | 19-12-12 | 20:25

Dan wil ik ook 5.5 procent loonsverhoging. Lijkt me niet meer dan logisch. Goed voor de economie ook. En politici geven altijd het goede voorbeeld immers. Oh, wacht...

doenormaal! | 19-12-12 | 20:23

fleurtje | 19-12-12 | 20:07 | + 4 -
Niet alleen een laf en laks volk. Ze verraden elkaar ook bij van alles en nog wat aan de popo's

wakker worden | 19-12-12 | 20:23

@Ohm | 19-12-12 | 20:17
Nee joh.. gewoon weer strategisch zoals 60% van die klojo's gedaan heeft de afgelopen verkiezingen.
* coalitiemodus uit*

reageerbuis | 19-12-12 | 20:22

martinned | 19-12-12 | 20:01
Dat is nog altijd een kans van 2,5%, best redelijk, want zie eens het gemiddelde ambtenaarstype lukraak solliciteren naar loonslaaf functies die 200k netto pj opleveren? Wat is de kans daarop? Laat staan vast. nos.nl/artikel/348811-uwv-vast-contrac... Je hebt het dan over senior software-architecten ceo's cfo's etc. Zeldzame functies.

seven | 19-12-12 | 20:21

Uw Verzekeringsadvis | 19-12-12 | 20:19 | + 0

Als de EU-ambtenaren Belgische belasting zouden betalen, zou dat betekenen dat wij met z'n allen de Belgische staat gaan zitten subsidiëren. Dat willen we toch ook niet, lijkt me.

(Om die zelfde reden betaal ik hier in Italië ook geen belasting over mijn internationale organisatie-salaris.)

martinned | 19-12-12 | 20:21

Slipsnifter 20:16
Jij kent mij niet, al moet ik op mijn knieeen naar het stembureau, volgende keer wordt het Wilders.

Terpen-tijn | 19-12-12 | 20:19

@martinned | 19-12-12 | 20:13
O gelukkig maar, het gat tussen de belastingbetaler en nuttelozen kan niet groot genoeg zijn.
Komen we een keertje in opstand misschien.

Uw Verzekeringsadvis | 19-12-12 | 20:19

Mijn hekel aan ambtenaren is met 5.5% toegenomen!

ZDEV | 19-12-12 | 20:18

Parel van het Zuiden | 19-12-12 | 20:12 | + 0

Ik had het gelezen...
Maar ik dacht, aangezien de GS-EU discussie geen moeite doet met details, weet ik er ook nog wel eentje.

martinned | 19-12-12 | 20:17

@fleurtje
Laf? Wat kan ik er aan doen dan? Geert stemmen?

Ohm | 19-12-12 | 20:17

@Terpen-tijn | 19-12-12 | 20:07
Dat zei iedereen voor de verkiezingen ook.
Als het er op aankomt stemt het volk toch iedere keer weer "veilig" op de gevestigde regenten.

Slipsnifter | 19-12-12 | 20:16

seven | 19-12-12 | 20:12 | + 0

Macro-economie is moeilijk.

martinned | 19-12-12 | 20:16

Wat een bende is het toch>> we worden gemangeld door het geld.
Is toch niet normaal bijvoorbeeld dat een uurtje wachten in de Vip ruimte gelijk staat aan een maandsalaris van een doorsnee werker?
De 1 geeft achteloos bakken met geld uit en de ander?
Voor wat??? Net niet te stom om een paar papiertjes te halen, de juiste kruiwagen en je kostje is gekocht.
De rest van je leven is daarna een luizenleventje, verdiend door anderen die zich krom moeten werken!

Terpen-tijn | 19-12-12 | 20:15

@reageerbuis | 19-12-12 | 20:14
O ja vergeet ik helemaal te vermelden dat die mannen en vrouwen ook geen loonbelasting betalen in de EU.

reageerbuis | 19-12-12 | 20:15

Ze krijgen dus helemaal geen loonsverhoging, want die 5,5 % behoorde al tot hun salaris.

Oud brood | 19-12-12 | 20:14

@Terpen-tijn | 19-12-12 | 20:05
Vergeet er ook niet bij te vertellen dat de gemiddelde EU ambtenaar, net zoals zijn NATO collega, inkopen kan doen in de zogenaamde belastingvrije winkels. Dat betekend:
Belastingvrije brandstof, drank, sigaretten en voeding. Gekocht in een EU-winkel of Nato store.

Lekker hoor een slofje hijgpijlen voor maar 4 euro of een litertje loodvrij voor 64 cent aan de essopomp. Hebben we het nog niet over een litertje jan de wandelaar voor 3euro50.

reageerbuis | 19-12-12 | 20:14

Zie het als ontwikkelingshulp, valt het ineens een stuk mee. Tsja.

rechtvaardigerechter | 19-12-12 | 20:14

1 partij met 1 ideologie: socialisme en 1 filosofie: altruïsme.

Andre1972 | 19-12-12 | 20:14

Netto mag ik hopen
Uw Verzekeringsadvis | 19-12-12 | 20:09 | + 0

EU-mensen betalen alleen een interne EU-belasting. Aan de Belgische staat (of waar ze ook mogen werken) betalen ze niks.

martinned | 19-12-12 | 20:13

@fleurtje | 19-12-12 | 20:07
Klopt, het is helaas niet anders..

Slipsnifter | 19-12-12 | 20:13

Godverdomme.
(en dan heb ik nog 5 minuten afkoeling in acht genomen voor mijn plempsel)

BP Richfield | 19-12-12 | 20:12

@martinned | 19-12-12 | 20:02 |

De motivatie van Standard en Poors gelezen? Leest als volgt weg.
.
"Wij van S&P hebben er alle vertrouwen in dat die sukkels in het Noorden van Europa de rekening uiteindelijk toch wel oppakken."
.
Ondertussen bevestigt het CPB het beeld dat de DNB eerder schetste over de door de hoeven zakkende Nederlandse economie. Een belangrijke oorzaak daarvoor zijn de zwaar achterblijvende consumptieve bestedingen.
.
Niet gek natuurlijk met zo'n pakket aan "bezuinigingen" (door een normaal mens herkent als lastenverzwaringen) ingegeven door het wegbloeden van miljarden aan andere landen.
.
Even ter relativering bij uw welhaast overdreven glunderende plemp.
.
Het belang van de Nederlandse werkende burger ondergeschikt aan uitvreters. "There has been a lot of that going around the last decade"

Parel van het Zuiden | 19-12-12 | 20:12

Bigi Bana Boy | 19-12-12 | 20:03
Dat is dan wel rondgepompt geld uit eigen zak hè. Geld wat eerst plus de bureaucratie kosten wordt afgenomen vd koopkracht van de bevolking. Daarbij hadden die ambtenaren anders gewoon nuttiger werk kunnen doen in de private sector wat wel de economie direct met waardecreatie laat groeien. En de diensten waar vrijwillig vraag naar blijft kunnen ze gewoon verkopen.

seven | 19-12-12 | 20:12

Tja, dat deden ze bij "de partij" in Sovjet Rusland ook. Dat hele parlement is op een paar splinterpartijen na 1 partij.

Andre1972 | 19-12-12 | 20:12

En zoals gewoonlijk spuien de meeste "reaguurders"
(zoals jullie zich uitspreken,waarom weet ik niet, misschien kunnen jullie geen abn) hun gal uit maar accepteren alles wat ze voorgekauwd worden.

respectvoorelkaar | 19-12-12 | 20:11

Doe eens een EU poll, kun je lachen.

Afgeschminkte Bassie | 19-12-12 | 20:11

reageerbuis | 19-12-12 | 20:05
In 0031? Kom op gast, wake up, het is inmiddels bijna 2013..!!

Bakito | 19-12-12 | 20:09

Netto mag ik hopen waar zouden we zijn zonder die fijne 45.000 overbodigen.
Zelf 30 % ingeleverd, maar goed ik ben maar een eenvoudige belastingbetaler.

Uw Verzekeringsadvis | 19-12-12 | 20:09

Heil Europa!

Mokum Kosher | 19-12-12 | 20:09

Nederland uit de EU!
Volgende keer stem ik op Wilders, kan me niet verrotten wat de consequenties zijn.

Terpen-tijn | 19-12-12 | 20:07

Allemaal jankers hier, bij de volgende verkiezingen stemt iedereen weer voor Brussel.
Ze mogen ze van mij nog veel meer geven,zodat er mischien n paar mensen wakker worden,maar het zit er niet in.Nederlanders zijn een laf volk,en slikken alles.

fleurtje | 19-12-12 | 20:07

Ongegeneerde parasieten, die hele boevenbende die EU heet, wat een schande!

sterretje | 19-12-12 | 20:06

5 en halve procent op een toch al riant salaris?
Nu is het wel bewezen>> we hebben er een stelletje opvreters bij, die niks anders kunnen verzinnen dan nieuwe wetjes en regeltjes te maken.
Uiteraard kost dat ook weer meer munten, want ze zorgen goed voor zichzelf.

Terpen-tijn | 19-12-12 | 20:05

@landlopertje | 19-12-12 | 19:54
Ja zoiets als met de btw verhoging ging maar 3% omhoog. Als ze hadden vertelt dat je 1/6 van het totaalbedrag je extra aan belasting moet betalen had je een andere discussie gehad in 0031.

Het is allemaal te danken aan het onderwijs en figuren als die trol.

reageerbuis | 19-12-12 | 20:05

Goed verhaal.
Al denk ik wel dat VVD en PvdA-stemmers de satire niet snappen, en daadwerkelijk blij zijn dat ons geld naar die infantiele club parasieten gaat.

koolteer | 19-12-12 | 20:04

Tsja, het is wel enigzins pervers maar anderzijds ... zo'n regio Brussel maar vooral hier in ons eigen Den Haag waar ook het eea aan Europese/Internationale organisaties zitten, varen er wel bij. Want reken maar dat makelaars, autodelears, restaurants en winkels goed verdienen aan die gasten. Waarom denk je anders dat landen elkaar zo bevechten om dat soort instituties binnen te halen ? Ik denk dat je als land per saldo wel wijzer wordt van al die expats. Want van die allochtonen en paupers moet de middenstand het in die steden niet hebben denk ik.

Bigi Bana Boy | 19-12-12 | 20:03

Kaas de Vies | 19-12-12 | 19:39 |
Wees blij dat er nog geen beeldreaguren is, ik zit hier noodgedwongen al in de nieuwe kleren van de keizer oen niet in bad).

Watapatja | 19-12-12 | 20:02

@@respectvoorelkaar | 19-12-12 | 19:57
En ik betaal er niet verplicht aan mee, dus boeien..

Slipsnifter | 19-12-12 | 20:02

Ze verdienen het , ze hebben net Griekenland weer uit de shit getrokken ; ooh wacht .
Henk.Streepje.S | 19-12-12 | 19:42 | + 3

Niet gezien? www.nytimes.com/2012/12/19/business/gl...

martinned | 19-12-12 | 20:02

Opeens weet je het... je word EU ambtenaar.!
Eshek | 19-12-12 | 19:51 | + 0

Probeer het maar. Maar 5% van de deelnemers aan het Concours mag door naar de 2e ronde. Dan valt nog eens meer dan de helft af, en als je dat eenmaal hebt overleefd, mag je een jaar lang gratis solliciteren op een baan.

martinned | 19-12-12 | 20:01

@respectvoorelkaar | 19-12-12 | 19:57
Daar krijgen we iets voor terug, namelijk een redelijk onpartijdig podium waar we onze mening kunnen plempen.
Wees blij dat dat nog kan.

Slipsnifter | 19-12-12 | 20:01

Dus we zijn niet meer voor belastingverlagingen?

martinned | 19-12-12 | 19:59

En weer een nieuwe aflevering van de grote Europese, ik schijt in je bek show.

netniet | 19-12-12 | 19:59

En morgen is het gewoon weer glas, plas...

Ven1V1d1V1c1 | 19-12-12 | 19:59

Nu Europa het masker liet zakken gaan de onbegrijpelijke dingen in snel tempo komen. Na een poosje zal het onvermijdelijk worden om kritiek daarop strafbaar te maken, om de solidariteit van lidstaten onderling te waarborgen en gevaarlijke populisten uit het openbare leven te bannen.
George Orwell is helaas niet meer, maar die had precies kunnen voorspellen hoe het verder gaat.

Jan Passant mk2 | 19-12-12 | 19:58

Net alsof ze bij geenstijl gen grof geld verdienen...
Het interesseert jullie geen ene shit.

respectvoorelkaar | 19-12-12 | 19:57

Boosmaak-topic van de week. Grrrrrrrrrr

Eric Blair | 19-12-12 | 19:55

@reageerbuis | 19-12-12 | 19:45
Gezien de plusjes die hij krijgt zijn er meer die daar problemen mee hebben.

landlopertje | 19-12-12 | 19:54

Graaien, graaien en nog eens graaien, en slopen, meer kunnen ze niet.

Slipsnifter | 19-12-12 | 19:54

*hoop touw inslaat en bomen zoekt*

haring met slagroom | 19-12-12 | 19:53

EPlid =6200netto +3040 tekengeld bij slechts 10 vergaderingen) +4299 onkostenverg =13.539 NETTO PM EU Ambtenaar 19k per maand netto ex vergoedingen (vaak meer dan 10k pm)
Check deze vette infographic en tel salaris + tig onkostenvergoedingen eens op. assets.vacature.com/sites/default/file...

Ps
Niet alleen de ambtenaren btw Onderzoek Sunday Times in 2009 'a MEP is getting more than £400,000 a year in salary pension & expenses. Over£2million in a 5-yrs period.' www.vrijspreker.nl/wp/2009/02/hoe-word...

seven | 19-12-12 | 19:52

Hoe meer je naar de kl*ten helpt hoe meer je verdiend , ga ik morgen bij mijn baas ook eens proberen .

Henk.Streepje.S | 19-12-12 | 19:51

Opeens weet je het... je word EU ambtenaar.!

Eshek | 19-12-12 | 19:51

NEE, nee ,nee, nee, nee, nee, nee. Dit is niet te verkopen.

toetanchamon | 19-12-12 | 19:49

reageerbuis | 19-12-12 | 19:45
PvdD.

Bakito | 19-12-12 | 19:49

Nou ja. Wat zeuren we nou. Alle targets zijn gehaald. Toch?

Wilhem van Nathouwe | 19-12-12 | 19:47

Nederland export land? Ja klopt, daarom blijven we in de tolunie, en in Schengen. Maar al de overige onzin van de EU hebben we niet nodig. Dus Nederland d'r uit!

Old_Spice | 19-12-12 | 19:47

Geweldig nieuws, geef die Barroso en zijn Belgische hofmeier een Nobel prijs! Hebben ze verdiend.

Conan de Rabarber | 19-12-12 | 19:46

de intense haat tegen de EU wordt dagelijks gevoed ..

(c)ZWITSUL | 19-12-12 | 19:46

Jullie laten ook geen enkele mogelijk liggen om de eu af te zeiken hè.. Stelletje wijven. Beetje het niveau "took our jobs!", loser mentaliteit.

kingdingeling | 19-12-12 | 19:46

@Bakito | 19-12-12 | 19:36
Moeilijk he die procentensommetjes. Jij zal wel links gestemd hebben.

reageerbuis | 19-12-12 | 19:45

Misschien in Strasbourg de guillotine weer eens van stal halen...

Rico Tampeloerus | 19-12-12 | 19:45

Ik zie hier de ultieme reden om de eerstkomende 5,5 jaar te stoppen met betalen aan de EUSSR...

Mike Echo | 19-12-12 | 19:45

Is toch de normale gang van zaken tegenwoordig?

Je fucked iets totaal kapot en je krijgt geld extra!

* Doet de winchester alvast uit de kast halen *

Silverbullet | 19-12-12 | 19:45

Ik gun het ze van harte! Ze hebben het vast verdiend. En wat moet je nu met een solidariteitsbelasting? Hebben we in NL toch ook niet?

de vicevoorzitter | 19-12-12 | 19:44

Vandaar dat ze bezig zijn met een Eurobelasting

Zbignew_the_Great | 19-12-12 | 19:44

Dit is echt een godvergeten, asociale schande. De schaamte heeeel ver voorbij!

Rest In Privacy | 19-12-12 | 19:42

Tja, zo'n puinhoop verdient een bonus...

chinicurse | 19-12-12 | 19:42

Een grotere FUCK YOU konden ze niet bedenken voor de Kerst.

Parsons | 19-12-12 | 19:42

Ze verdienen het , ze hebben net Griekenland weer uit de shit getrokken ; ooh wacht .

Henk.Streepje.S | 19-12-12 | 19:42

Mooi man, die koopkracht compensatie die ze zichzelf geven....

eelko1976 | 19-12-12 | 19:41

Zelfs Beatrix is nog goedkoper.

DoctahDie | 19-12-12 | 19:40

Wij breken onze krijgsmacht af, om een leger Brusselse ambtenaren op de been te krijgen. En dat mag wat kosten.

medusa324 | 19-12-12 | 19:40

Totaal gestoord die lui, elke realiteit verloren... het trieste is dat we het nu pas zien en dan doen we nog niets.

Nee maar let op hoor, wij voldoen niet aan de begrotingseisen van de EU. En in de toekomst kan de EU dan ingrijpen. Oh dat wordt genieten hoor....... echt waar

En ze zullen zich presenteren als "white knight's" eerst bevelen dat 25% van de ambtenaren weg moeten, om onze onderbuiken te stillen, maar dan gaan ze andere dingen offeren. Hypotheekrenteaftrek, WW, garantiestelsels, in ieder geval alles wat Nederland Nederland maakt moet weg.

Maar vergeet ook niet dat Spanje iets aan haar pensioen moet doen. Dat gaat natuurlijk harstikke fout en binnenkort komt de EU weer langs met haar solidariteitshoed, of we daar alvast wat souvereinteit in kunnen gooien, want die hoed die staat de nieuwe keizer van Europa zo mooi. Wat klachten over de nieuwe kleding van de Keizer? Kom maar mee!

Kaas de Vies | 19-12-12 | 19:39

EU. Flikker. Toch. Op. Uitvreters!

eerstneukendanpraten | 19-12-12 | 19:39

Gooooodver!!! Vieze vuile zakkenvullers!

John Dough | 19-12-12 | 19:38

Dit is veruit de beste manier om de weerstand tegen de EU te laten groeien. Niet alleen in 0031, ik denk dat de Spaanse en Griekse werknemers hier ook pissig over gaan worden. En zij kunnen iets beter demonstreren dan wij.

rara | 19-12-12 | 19:37

Omgerekend naar guldens is dat dus ruim 12% !

* Geert belt *

Bakito | 19-12-12 | 19:36

En net zoals de ministers ook doen, zal de EU minnende Nederlander snel de andere kant opkijken. Want wat je niet ziet, is er niet.

appeltjesgroeneweide | 19-12-12 | 19:36

kort.

miko | 19-12-12 | 19:35

Geert heeft gelijk. Zo snel mogelijk uit die EU.

reageerbuis | 19-12-12 | 19:35

Nou, dan hebben zij tenminste een deel van de inflatie gecompenseerd gekregen...

... want die inflatie is niet de 2-3% die men voorspiegelt!

Balsaq | 19-12-12 | 19:35

Binnenkrot is 4.5 van niks toch niks als die Euro in elkaar pleurot.

miko | 19-12-12 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken