Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kerstpakketten: omdat Nederlanders sneu zijn

oie_1892210tehjJVv6.gifKerstpakketten zijn de reden dat dit land in crisis is. Althans, niet de kerstpakketten zelf, meer het kerstpakketten verwachtingspatroon. Vandaag met koeienletters bij BNR: "geen kerstpakket is funest voor motivatie." Funest, hoort u. Funest. Als in: wanneer de werknemer geen kerstpakket krijgt, gaat zijn motivatie dood. Nooit meer te herstellen motivatie. Vanwege het niet krijgen van een kerstpakket. Hoe sneu ben je dan? Want om de inhoud kan het niet gaan. Fles wijn, blikje ananasschijven, dubbelwandige theeglazen en een zakje met één of ander gedroogde exotische vrucht omhuld met chocolade en kokoskruimels. Kerstpakketten zijn per definitie kudt. Maar het gaat om het krijgen. Het vinden dat je recht het op zoiets lulligs als een kerstpakket. Want anders is het dodelijk voor je motivatie. En dat, precies dat, is precies de reden dat dit land in crisis is. Deze mentaliteit. Deze "als ik geen flutpakket met kerst krijg vind ik het niet meer leuk" mentaliteit. Wat een stel slappe zakken zijn we ook. Allemaal. Dat je niet kan functioneren als je geen lelijke verhuisdoos vol met kartonnen slierten krijgt. Deze instelling dat je zomaar recht hebt op van alles, inclusief de grootst mogelijke onzin als een kerstpakket, maakt dit land stuk. Keihard werken. Zwoegen. Uitdagingen aangaan. Loyaal zijn aan je bedrijf. Je werk proberen zo goed mogelijk te doen. Niks extra's verwachten. Niet de ballen uit je broek werken omdat je complimenten verwacht, maar omdat het harde werken op zich al een beloning is. En wellicht, als je dan af en toe een extraatje krijgt, oprecht verrast en dankbaar zijn. Met zo'n instelling komen we uit de crisis. Met zo'n instelling brengen we de Gouden Eeuw terug. Maar ja. Momenteel zitten we op de arbeidsmarkt vooral met overdosis losers die gaan janken als ze geen kerstpakketje krijgen. Dus die crisis gaat nog wel even duren, mensen. Maar dan heb je wel een mooi kerstpakket in de kliko liggen.

Reaguursels

Inloggen

@lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:42
En wat ben je nou?

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 22:09

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:42

@Bigi Bana Boy | 18-12-12 | 14:35
Je hebt gewoon gelijk!
Ondanks al dat gezever hier blijft t een oerhollandse traditie: Lekker zeiken over je kerstpakket, mar het toch wel leuk vinden he?

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:37

@zeg maar jansen | 18-12-12 | 13:01
*iets mompelt van zuster en houtvlot*

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:30

@necrosis | 18-12-12 | 13:05
Ja , je stond meteen in de picture NECROSIS in lights!
Langzaam aan gaan we de eindejaarslijstjes krijgen...

Maar idd hoe is t er nu mee?

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:28

@Pffffff | 18-12-12 | 12:58
Trucker!
bij veel bedrijven(vooral kleinere)vang je nogal eens wat.
En ik breng alleen de spullen maar.

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:22

Bedrijven die tegenwoordig nog een kerstpakket uitdelen zijn in mijn ogen niet goed bezig. De helft van zo een ouderwets pakket beland voor eind december in de prullenbak omdat het toch vaak troep is, die je normaal gesproken zelf nooit zal kopen.
Investeer dit geld liever in een gezellige kerstborrel of scholing voor het personeel.
Persoonlijk vind ik tegenwoordig een lekkere kerststol en een bedankje via e-mail al voldoende.

DeMof | 18-12-12 | 21:21

@Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:56
De mijne lukt zelfs met Absinth niet....
zelf geprobeerd!

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:21

@Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:49
Die heel ploteling stopt!
*stikt in lach*

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:19

@Piet van Schwaffelen | 18-12-12 | 12:44
Die boven jou was voor u!

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:17

Er zijn werkgevers die het wel snappen, een kroeg afhuren en een cadeaubon geven ipv zo'n waardeloos pakket.

Bo Dreksma | 18-12-12 | 21:17

@miko | 18-12-12 | 12:46
lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:14 | *trekt bij deze keutel weer in!*

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:16

@Chow | 18-12-12 | 12:41
Ja, en dan plempen ze er een leuk eindejaarsfeestje tegenaan en das aftrekbaar dacht ik....

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:14

@CoJoNes | 18-12-12 | 12:39
Bij dat eerdere topic was je winner!

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:12

@miko | 18-12-12 | 12:44
Hahaha luistert!
Mijn Pa zat bij Defensie en had met de leveranciers voor de keuken van doen!
Tegen kerst wist ik al dat er diverse "gezelligheids"bezoekjes kwamen van diverse groothandels.
Je wil niet weten wat er binnengesjouwd werd aan groenten ,fruit, vlees, drank..
maar dat was geen , ik herhaal, géén corruptie!

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:10

@vetkleppert | 18-12-12 | 12:31
U is Jehova? Moslim?

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:06

@zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:36
Ik sleur die chicks van kantoor mee de slaapcabine van mn truck in...
Is de wa?
Ja die staan op t terrein en ik heb de sleutel!
Mooi man!

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 21:04

@lilluke halve hoan | 18-12-12 | 20:59
Kut! weer dat S-je

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 20:59

@normanius | 18-12-12 | 12:46
Stainles steel ball's overhere....
Achter t toetsenbord dan he.....

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 20:59

@zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:24
Rond Kerst vangen ze bij die Voedselbank oa hele mooie winterrollades, zalm, mooie kaasjes, varkenshazen....
Blijft allemaal over in de winkels....
Yep ik ben vrijwilliger als chauffeur daarzo!
Als je daar komt heb je met 2 kinderen minder dan 180 euri in de maand om te eten, kleding ed van te bekostigen
Al dat gezeik over die voedselbank, het is triest dat ze bitter nodig zijn en nog gaan worden!
Mark my words!

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 20:57

@DANNY3960 | 18-12-12 | 12:49
Krijg jij er dan geen van de Voedselbank?

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 20:49

@Absoluut niet waar | 18-12-12 | 12:21
Kijk ! Ik kreeg van het baasje een mooie houten kist met daarin van elk 1 fles:
Jack Daniels, Gordon's Gin ,Baccardi Black, Remy Martin,
Moét Champagne, en 2 flessen Bourgogne Passetoutgrain, Emmanuel Rouget 2009
Kijk zo kan t ook!
Fijne feestdagen......

lilluke halve hoan | 18-12-12 | 20:48

Kerstpakket, welk kerstpakket? Dat maakt inmiddels deel uit van vervlogen tijden.

natte krant | 18-12-12 | 20:36

@kapotte_stofzuiger | 18-12-12 | 12:18
Shit zeg, vrije dagen, die krijg ik ook al niet.

frank87 | 18-12-12 | 19:26

@irriducibili79 | 18-12-12 | 12:22
Dan boek je het als relatiegeschenk

frank87 | 18-12-12 | 19:24

Ach niks mis met een klein kado van de werkgevert. Het hoeft van mij niks groots te zijn, maar vindt het toch wel zo sympathiek overkomen. Flesje wijn is trouwens ook prima, dat pakket mag verder achterwege gelaten worden, drink toch alleen de wijn.

zeertegendradig | 18-12-12 | 18:50

Mr. Bigglesworth
Captain Biggles dat waren nog eens avonturen, zo heb ik engels geleerd.

websenior | 18-12-12 | 18:37

Wij krijgen al jaren geen kerstpakket. Maar de top krijgt wel een gratificatie voor onsuccesvol beleid. Dat motiveert.

websenior | 18-12-12 | 18:33

Ik kreeg vorig jaar ook een pluim. Onpersoonlijker wordt t bijna niet.
Ik ben eerlijk hoor, geef me maar liever knaken. Maar goed, das weer niet aftrekbaar he, stelletje vrekken.

ShameLess | 18-12-12 | 17:19

-weggejorist-

rien6139 | 18-12-12 | 17:17

Nederlanders zijn luie donders welke de kantjes eraf lopen in de regel. Alles willen hebben, als het de baas maar centen kost. En als er dan daadwerkelijk gewerkt wordt dan hebben we het over ouwehoeren in besprekingen, niet te intensief in ieder geval. We verdienen een faillissement.

No Mames | 18-12-12 | 16:39

Het ergste zijn de ontvangers die het duurste pakket van een bedrijf,THUIS ontvangen.(er zijn wel gradatie's in pakketten hoor).Het wordt dan gebracht door een bediende die er soms uren voor moet rijden,aanbellen en dan de opmerking krijgen: "Oh,leuk,zet maar in de gang en tot volgend jaar he".Het aanbieden van een kop koffie kan er niet af.Nee en de hotemetoot mag het niet op zijn werkplek ontvangen hoor,want dat komt niet integer over en daar heeft hij een eed op gezworen.Ook komt het voor dat een collega het doorgeeft (op kantoor),die dan de opmerking krijgt: "Hoe haal je het in je hoofd om dat aan te nemen,geef het maar terug" en zegt er niet bij : Dan krijg ik het wel thuis gestuurd en jij krijgt dus geen promotie voorlopig.Ach,vertel mij van al die poep-lappen,die in deze tijd een einde-jaar-rally op de beurs aansturen om hun bonus weer veilig te stellen.

Dolphi | 18-12-12 | 16:28

M'n ouwe heer daarentegen krijgt 20 jaar na z'n pensioen altijd nog een kerstpakket van het bedrijf waar hij werkte. Dat is weer het andere uiterste.
(hoewel ik het een mooie geste vind).

PisFinger | 18-12-12 | 16:01

@Stormageddon | 18-12-12 | 15:44

Weggejorist en opgerot denk ik.

Prins Fontainebleau | 18-12-12 | 15:58

He Quid, er al eens bij stil gestaan dat voor velen het kerstpakket het enige extraatje per jaar is, wat men nog krijgt?
Ik heb in ieder geval de laatste 10 jaar geen kerstpakket of winstdeling meer gezien... Werk geregeld over zonder er ook maar iets voor terug te krijgen en zo langzamerhand gaat dit wel ten koste van de motivatie. Zeker als er wel gewoon winst gedraaid wordt, maarja, wie weet of dat volgend jaar ook zo is, dus sorry.

PisFinger | 18-12-12 | 15:58

Ik heb mijn Geen Stijl kerstpakket dit jaar ook nog niet gehad. Dat heeft wel degelijk invloed op mijn reaguurmotivatie. Dus.
Waar blijft die doos?

Stormageddon | 18-12-12 | 15:44

Vrijdag begint voor deze meneer de vakantie en ik heb nog geen tekenen gezien van een pakket in welke vorm dan ook. Ik ga echt wel heel nijdig worden als ik niks krijg.

De Harde Waarheid | 18-12-12 | 15:40

Een pluim gekregen ... kan je geld bijleggen om een keer je met je wijf te gaan paintballen!

hannoes | 18-12-12 | 15:27

@miko | 18-12-12 | 12:44
Ik denk een euro of 25.
Een goed boek of een pakket met:
1 fles sap, 1 fles witte wijn, pakje koffie, pakje thee, 300 gram chocola en een kaars.

voldemort | 18-12-12 | 15:15

Geen kerstpakket bij het Aziatische bedrijf waar ik werk.
Maar wel een vrije dag (kosten baas) met Sinterklaas, elk jaar weer, lachen!.

Koningsluis | 18-12-12 | 15:13

Dus het kerstpakket valt tegen dit jaar, johnny?

caspert79 | 18-12-12 | 14:40

Zeist voert een 'burgerdialoog' (eufemisme voor volksverlakkerij), mbt het kerstpakket. Het dorp heeft maar liefst 400 lieden in dienst, Joost mag weten waarvoor want 'uitbesteding' is hun tweede naam.
Wedden dat de ambtenaar die de burgerdialoog leidt en afschaffing vh pakket voor de werkvloer voor elkaar krijgt, dit jaar een vette gratificatie kan tegemoet zien?

eastender | 18-12-12 | 14:35

Ik krijg geen kerstpakket maar mijn vrouw vroeger wel en mijn kinderen vonden het uitpakken altijd helemaal het einde, net als ik vroeger met het kerstpakket van mijn vader. Dus tsja, er is wel wat voor te zeggen.

Bigi Bana Boy | 18-12-12 | 14:35

En dan dat gelul over het kerstpakket bij de koffieautomaat. Wat een tuinkabouters.

Masturwasbeert | 18-12-12 | 14:30

Die Gouden Eeuw kon ook alleen maar ontstaan na 80-jarige oorlogsvoering tegen allochtonen uit Spanje. De tegenwoordige Nederlander is een sneue, humanitaire, stille tocht lopende, land-weggevende, naar kerstpakketjes smachtende, huilebalk geworden.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 18-12-12 | 14:25

Aan het kerstpakket kun je zien wie je ware vrienden zijn. Dat van de baas is jaarlijks karig, maar die van de leveranciers, waar ik namens hem zaken mee doe, maken het helemaal goed.

Jonkheer Wttewaall | 18-12-12 | 14:17

Fred Teeven schijnt een kerstpakket te hebben gekregen van Stichting BREIN.

Prins Fontainebleau | 18-12-12 | 14:13

Sommige mensen, die de kantjes ervan af lopen of erger, verdienen helemaal geen kerstpakket. Zou ook een mooi duidelijk signaal zijn. Gewoon niks geven. Dan weet je meteen dat je op kan/moet rotten.

doenormaal! | 18-12-12 | 14:05

Ik heb mijn kerstpakket cadeaubon al lang weer uitgegeven. Geld moet rollen. Goed voor de crisis.
Wel ideaal trouwens dat "carrousel" waarbij je je eigen cadeau mag uitzoeken, alsnog voor een verrassingspakket kiest of een cadeaubon, of zelfs aan een goed doel mag geven als je wil.
Al die stomme dozen met dingen erin waar je niks aan hebt en die je toch weer weggooit of weggeeft. Blergh. Zonde van het geld.
Eens een keer een heel boze werkgever tegenover me hebben staan toen ik vroeg of ik het geld van mijn kerstpakket mocht doneren aan een goed doel. NEE! was het antwoord. "Dit is een blijk van waardering voor de werknemer."

doenormaal! | 18-12-12 | 14:03

Kerstpakketten kun je ook gewoon in een envelop geven. Scheelt de werknemert weer een boel moeite op marktplaats. Gelukkig snapt mijn werkgever dat.
"Voor voedselpakketten bel je het Zweedse Rode Kruis maar".

Stokman | 18-12-12 | 13:58

Allejezus wat een soft gejank hierboven allemaal over loyaliteit, motivatie etc. Je hebt gvd gewoon een zakelijke overeenkomst: je verkoopt een bepaalde hoeveelheid arbeid voor een afgesproken bedrag. Je bent niet getrouwd of zo.

John Muts | 18-12-12 | 13:55

Ach ja, hier raken ze al gedemotiveerd als de koffie (bocht) automaten het niet doen.
Sterker nog, waar ik zit staat het krijgen van een boter en choco letter met klaas, en t kerstpakket, op prio 1!
Want je moet ze zien zweten en zo als ze denken dat ze t mislopen.
Trouwens, welke crisis bedoelen jullie?
Want zolang iedereen meuk kan kopen die ze niet niet nodig hebben, maar willen omdat ze er anders niet bij horen, is er hier in 0031 geen crisis, hooguit recessie.
Maar dat heb al vaker gemeld

dani7902 | 18-12-12 | 13:50

Je draait het om vriend. Juist in deze tijd willen medewerkers vertrouwen en waardering voelen. Een goede manager/directeur hoort dat te bewaken. Dat heeft alles met people management te maken. Een tevreden werknemer is gemotiveerd en werkt zich de touwtyfus voor je.

Keihard werken. / Werk-privé balans voor je mensen bewaken
Zwoegen. / werkdruk in balans houden
Uitdagingen aangaan. / uitdagingen voor je personeel creëren die aansluiten op de behoeften
Loyaal zijn aan je bedrijf. / loyaliteit terugbetalen, je personeel op waarde schatten.
Je werk proberen zo goed mogelijk te doen. / Je medewerkers motiveren
Niks extra's verwachten. / extra werk belonen
Niet de ballen uit je broek werken omdat je complimenten verwacht, maar omdat het harde werken op zich al een beloning is. / Medewerkers complimenteren als ze in hun vrije tijd, kosteloos zitten te werken.
En wellicht, als je dan af en toe een extraatje krijgt, oprecht verrast en dankbaar zijn. / je medewerker af en toe eens een schouderklopje geven voor z'n extra effort ipv alleen wat van je te laten horen als t niet goed is.

ShameLess | 18-12-12 | 13:50

'Keihard werken. Zwoegen. Uitdagingen aangaan. Loyaal zijn aan je bedrijf. Je werk proberen zo goed mogelijk te doen. Niks extra's verwachten. Niet de ballen uit je broek werken omdat je complimenten verwacht, maar omdat het harde werken op zich al een beloning is. En wellicht, als je dan af en toe een extraatje krijgt, oprecht verrast en dankbaar zijn. Met zo'n instelling komen we uit de crisis.'
/
De grootst mogelijke onzin weer Quid. Waarom zou een werknemer nog loyaal zijn aan een bedrijf, als die zelfde werkgever met succes de rechten van zijn werknemer inperkt? Geen ontslagrecht meer, en na een jaar op bijstandsniveau als je wordt ontslagen. De werkgever versobert de relatie met de werknemer. Dan hoef je ook geen loyaliteit meer te verwachten.

Old_Spice | 18-12-12 | 13:43

Wat zijn we ook een verschrikkelijk klaag volk en idd Quid heel lui.

Jaimy Fox | 18-12-12 | 13:36

necrosis | 18-12-12 | 13:21 | + -1 -

Denk eerder dat dit jaar Kaas aan de beurt is. Die mag op kosten van GS naar Hilversum om samen met Irma bij Paul de Leeuw in bad te mogen zitten...

eerstneukendanpraten | 18-12-12 | 13:35

necrosis | 18-12-12 | 13:22
Nee, vanaf jouw intrede.

Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 13:32

PopperFlopper | 18-12-12 | 13:22 | + 0 -
Nee joh, het komt van de *proest* gerenommeerde *hinnik* "business university" *gniffel* Nyenrode.

John Muts | 18-12-12 | 13:27

Kaas de Vies | 18-12-12 | 12:18
En dan alle Kerstgeschenken die bij een bedrijf binnenkomen van andere bedrijven. Verdelen onder het personeel, maar eerst het mooiste eruit jatten als directeur. Gelukkig valt zoiets buiten de tellingen van de voorraad. Als personeel moet je gewoon zelf voor je Kerstpakket zorgen in de loop van het jaar. En Kaas, dan worden de tellingen ook veel spannender. Slagvaardig werken, met als resultaat een soort belastingvrije 13e maand. Ik had nog nooit zoveel motivatie en zou BTW zo op het Binnenhof aan het werk kunnen.

Ton Plafond | 18-12-12 | 13:25

@Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 13:16
ALLE comments?

necrosis | 18-12-12 | 13:22

Kut

PopperFlopper | 18-12-12 | 13:22

Heel misschien, ik zeg héél misschien, komt dit bericht wel bij kerstpakkettenboeren vandaan om werkgevers op de valreep ertoe te bewegen vooral een kerstpakkettenboeren te kopen voor de werknemers? Misschien dan hè?

PopperFlopper | 18-12-12 | 13:22

ag wij kregen een cadeaubon te besteden bij het eigen bedrijf. ik was allang blij want de meesten gingen ervanuit dat we niks gingen krijgen en ik koop toch wel af en toe iets op het werk.

BozeHenk | 18-12-12 | 13:21

@eerstneukendanpraten | 18-12-12 | 13:15
Pas maar op, straks verschijnt er een ENDP-topic.....
*in handen wrijven doet ende grinnikt*

necrosis | 18-12-12 | 13:21

Commenters die '*proest*' tikken zijn sissy's van de bovenste plank. Die giechelen de hele dag en huppelen naar de koffie-automaat. Waarschijnlijk aaien ze ook over de strakke spijkerbroek van de buurman en hebben ze huispantoffeltjes onder het bureau staan.

Jos Tiebent | 18-12-12 | 13:18

Als je heel t jaar je de schompes hebt gewerkt voor je baas zijn pensioen/winstdeling dan mag er wel een kerstpakket vanaf ja. Dit jaar was het pakket 3x kut. En ja dat demotiveert mij de komende 2 weken.

Eshek | 18-12-12 | 13:17

necrosis | 18-12-12 | 13:05
Heb het net nog even teruggelezen. Men was toen niet mals voor je. Op sommigen na..

Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 13:16

@zeg maar jansen 13:14
;)

Bakito | 18-12-12 | 13:16

-weggejorist-

Kudt_Janus | 18-12-12 | 13:15

@zeg maar jansen | 18-12-12 | 13:08 |
Als ik nou Bakito was*, zou ik nu dus:
"Ga je zus fingeren, i.p.v. je bedrijfje."
plempen.

*Nee. Dit is geen sollicitatie. ;()

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 13:15

@ Necrosis 13:12

Ja, daar was ik ook verantwoordelijk voor, het spijt me...

eerstneukendanpraten | 18-12-12 | 13:15

Bakito | 18-12-12 | 13:11 Zat zeker in een van je 52 'kerst'pakketten?

zeg maar jansen | 18-12-12 | 13:14

@zeg maar jansen | 18-12-12 | 13:06
Zo'n opmerking verwacht ik van Pa Catfight, niet van jou.

necrosis | 18-12-12 | 13:14

Wat een heisa over een kerstpakket, ga je liever druk maken om de miljoenenbonussen bankiers elkaar uitdelen deze tijd van het jaar.

Ali d | 18-12-12 | 13:13

@eerstneukendanpraten | 18-12-12 | 13:09
Nope, toen ik het topic 'binnen wandelde' was de advertentie al verwijderd, vast de schuld van de reaguurders.
Die laten alle servers roken....

necrosis | 18-12-12 | 13:12

Gewoon net als vroeger de zaterdag weer als werkdag invoeren. En twaalf uur per dag werken. Als de baas je op zondag nodig hebt om bij hem te komen behangen (zonder er wat voor te krijgen) dan kom je gewoon en je zegt netjes Meneer tegen hem. En je doet je inkopen verplicht bij de winkel van de baas z'n vrouw voor prijzen die minimaal het dubbele tov andere winkels liggen.

Terug de 19e en vroeg 20e eeuw. Vort, aan het werk! Arbeidt aedelt!

JoranVanderdood | 18-12-12 | 13:12

Geen Kerstpakket, geen bonus (bedrijf boekt tonnen resultaat), geen salarisaanpassing, maar het ergste val alles is nog geen "dankjewel voor je inzet" richting het personeel."

SnikkelSnor | 18-12-12 | 13:12

@zeg maar jansen 13:08
Heb hier nog van dat AH winkelspeelgoed liggen, je weet wel mini's. Kun je dat niet gebruiken voor je "winkeltje" ? * proest *

Bakito | 18-12-12 | 13:11

@Watapatja | 18-12-12 | 13:06

Ik het niet over afkopen, dat is niet wat ik bedoel maar natuurlijk is winstdeling geen slechte zaak.

pius | 18-12-12 | 13:11

@ necrosis 13:05

Maar je weet nog steeds niet wie het nu echt was...

eerstneukendanpraten | 18-12-12 | 13:09

Bakito | 18-12-12 | 13:06 Ga je zus, etc.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 13:08

pius | 18-12-12 | 13:03 |
Is winstdeling een goede optie om de rest af te kopen, dat is namelijk zo als wij het invullen.

Watapatja | 18-12-12 | 13:06

necrosis | 18-12-12 | 13:05 Had je toch nog iets om op klaar te komen hè?

zeg maar jansen | 18-12-12 | 13:06

@zeg maar jansen 13:01
Haha, ben je weer bedrijfje aan het spelen.

Blikken ham? Je bedoelt blikken fanta zeker...

Bakito | 18-12-12 | 13:06

@Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 12:59
Toen ik mijn pc aanzette die avond, schrok ik me de typhus en dacht ik dat ik in de zeik werd genomen, 100'den comments over MIJ!
Maar achteraf is mijn ego er flink van gegroeid, MIJN topic, 1300+ comments.
Eat that!

necrosis | 18-12-12 | 13:05

@Watapatja | 18-12-12 | 13:01

Werk is meer dan een uitwisseling van diensten en geld mijn beste. Althans als er van beide kanten op een goede manier mee omgegaan word. En dan zeg ik niet dat daar perse een kerstpakket bij hoort.

Maar u begrijpt wat ik bedoel.

pius | 18-12-12 | 13:03

Pffffff | 18-12-12 | 12:58
Sportclub, kantklosvereniging, buurtcommissie, 12 pakken Dixan bij de lokale super, zegeltjes plakken voor de Albert Heijn en een chagrijnige 9-5 baas. Dat zijn er zes.

Jos Tiebent | 18-12-12 | 13:03

Uw Verzekeringsadvis | 18-12-12 | 13:00 |
Heb ik met mijn aandeelhoudersvergadering.

Watapatja | 18-12-12 | 13:02

Veel sneuer is dat veel mensen niet tevreden zijn met een kerstpakket als ze dat wel krijgen. Het is nooit goed.

Typisch Nederlands.

pius | 18-12-12 | 13:02

Nu is ineens hard werken een beloning op zich.

Rofl. Jij werkt ook voor niets Quid?

Tripps | 18-12-12 | 13:01

JanRap | 18-12-12 | 12:59 Ik heb ze hier eens een loeizwaar kerstpakket gegeven. Met drank, met blikken ham en het duurzame was een opvouwbaar boodschappenwagentje.

Mooi man. Iedereen sjouwde zich er een breuk aan om er thuis achter te komen dat ze het hadden kunnen rollen.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 13:01

Raar fenomeen in economisch moeilijke tijden, een kerstpakket. Iedereen heeft toch een salaris om in zijn onderhoud te voorzien. Minstens zo'n vreemd fenomeen, een vertrekpremie, je bent toch al betaald voor je werkzaamheden.

Watapatja | 18-12-12 | 13:01

@Chow
Leest u de nieuwe belastingregels er even op na, boven een bepaald geschonken bedrag eist de fiscus zich een toeslag op van meer dan 100%! Het is gewoon niet leuk meer om voor je personeel een goed gevuld kerstpakket te kunnen maken. Als werkgever vind ik dat je je personeel altijd een extraatje moet kunnen geven in december, stukje blijk van waardering en erkenning in hun betrokkenheid. En dan krijg je dus spontaan een door het personeel gekocht cadeau al voordat je de kerstpakketten uberhaupt hebt uitgedeeld, al 5 jaar op rij....

sir Its-a-shame | 18-12-12 | 13:01

@FrankVeer | 18-12-12 | 12:47

Zit ik alleen aan een tafel in een restaurant, komt u doen vraagt de ober, ik heb een eindejaarsdiner v/d zaak.

Uw Verzekeringsadvis | 18-12-12 | 13:00

@Chow
Leest u de nieuwe belastingregels er even op na, boven een bepaald geschonken bedrag eist de fiscus zich een toeslag op van meer dan 100%! Het is gewoon niet leuk meer om voor je personeel een goed gevuld kerstpakket te kunnen maken. Als werkgever vind ik dat je je personeel altijd een extraatje moet kunnen geven in december, stukje blijk van waardering en erkenning in hun betrokkenheid. En dan krijg je dus spontaan een door het personeel gekocht cadeau al voordat je de kerstpakketten uberhaupt hebt uitgedeeld, al 5 jaar op rij....

sir Its-a-shame | 18-12-12 | 13:00

necrosis | 18-12-12 | 12:57
En oh, wat vond je dat leuk..

Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 12:59

necrosis | 18-12-12 | 12:57 Is dat Lizzy verhaal alweer een jaar geleden joh?

En hoe is het in de liefde nu?

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:59

Ik heb voor een Amerikaans bedrijf gewerkt en toen nog nóóit van een kerstpakket gehoord. Daarna voor een Engels bedrijf dat er een punt van maakte zich aan NL gewoontes aan te passen: daar begonnen de kerstpakketten. Spannend was dat, zonder de doos open te maken deden we het spel van kerstpakketje raden. Klotst de doos een beetje? Dan zit er wijn in. Issie zwaar? En zo raadden wij verder, leuke tijd was dat. Daarna als freelancert gewerkt voor een NL bedrijf: kerstpakket vaste prik. Nu zijn ze door een US bedrijf overgenomen: iedereen gedemotiveerd... hoe kan dat nou?

JanRap | 18-12-12 | 12:59

@Mr. Bigglesworth | 18-12-12 | 12:47
Exact!

Pffffff | 18-12-12 | 12:59

Ik gun iedereen een cd van Miss Montreal in het kerstpakket.

Conan de Rabarber | 18-12-12 | 12:58

@Jos Tiebent | 18-12-12 | 12:46
Mensen die zes kerstpakketten ontvangen hebben doorgaans geen baas maar zakenrelaties. Want die weten mekaar uitstekend te vinden.

Pffffff | 18-12-12 | 12:58

Ik moet de kadootjes nog kopen maar heb geen inspiratie. En de advertenties bij Powned kan ik niet meer bekijken want ik lust geen cookies.

bruine kikker | 18-12-12 | 12:57

Vorig jaar kreeg ik mijn eigen Kersttopic van Quid!!
Dit jaar van Nanninga?

necrosis | 18-12-12 | 12:57

[quote]Niet de ballen uit je broek werken omdat je complimenten verwacht, maar omdat het harde werken op zich al een beloning is.[/quote]
Nee, hard werken omdat het bedrijf daar beter van wordt, met als resultaat dat ik aan het einde van het jaar de juiste waardering daarvoor krijg in de vorm van een beetje extra loon in het jaar daarop.
.
Als ik (als 1 van de 100 werknemers) er voor kan zorgen dat het bedrijf minimaal 1% extra winst kan maken, kan het bedrijf er voor zorgen dat mijn salaris ook met enkele procenten omhoog kan gaan.
.
Daarvoor werk ik snoei hard, omdat ik van het bedrijf waarvoor ik werk een succesverhaal wil maken. Dat de afdeling waar ik werk een afdeling is waar iedereen wil werken (omdat het daar zo goed gaat en het zo;n succes is).
Respect vanuit de werkgever, maar ook vanuit de (in)directe collega's, daarvoor werk ik snoeihard.
Dat kerstpakket is grappig, maar niet noodzakelijk.

ikweetgeennicknaam | 18-12-12 | 12:57

@miko | 18-12-12 | 12:46
Fabrieksluiting is kut voor consulenten. Maareh geef jij je vaste medewerkers dan vrij op jouw kosten of moeten ze verplicht verlofdagen opnemen? Ik vind dat laatste gemeen van werkgever. Maar ja, jouw toko jouw regels.

Horagha | 18-12-12 | 12:56

@Jos Tiebent | 18-12-12 | 12:52 |
Daar zou u wel eens gelijk in kunnen hebben. Maar ìk krijg het mijn bek niet uit hoor!!1!!

"Retsgaajrevnedgrozeb"

(Met veel wodka moet het lukken...)

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:56

Wat lezen wij hier?
Wij Nederlanders kunnen appreciatie, een oppepper, een teken, een gebaar waarderen en een positieve uitwerking heeft op onze economie?
.
Hoe komt het dan dat de PVV virtueel zo groot is?
Die doen exact het omgekeerde.

Einde van de Domheid | 18-12-12 | 12:56

@miko | 18-12-12 | 12:52
Riep je?

Pffffff | 18-12-12 | 12:55

@Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:49
Alleen bij Quid, omdat ik op hem schijt. En bovendien, jij leest het toch ook? Of kom je hier alleen reaguursels lezen?

Pffffff | 18-12-12 | 12:54

Elkaar cadeautjes geven altijd +1

Bakito | 18-12-12 | 12:54

Je kan gaan bekritiseren dat werknemers het erg vervelend vinden als ze geen kerstpakket krijgen. Wat je ook kunt doen is meteen stoppen met zeiken en accepteren dat het rendabel is om werknemers te verwennen met een kerstpakket, omdat als je het niet doet - een motivatieprobleem ontstaat. Het is een soort van hygiënefactor geworden in het beloningssysteem en gezien de betekenis van een kerstattentie lijkt me dat ook heel normaal.

Snelle Jeroen | 18-12-12 | 12:53

Wanneer komen er eigenlijk suikerfeest pakketten?
@die ene van daarzo | 18-12-12 | 12:37
Die zijn er al jaren gozert! Beetje bij de tijd blijven. Loop anders eens langs de duizenden Turkse bakkers tijdens het Suikerfeest en zie al die mooie verpakte schalen met koekjes.
Bij Den Haag HS heb je een mocro patisserie tegenover Toc Toc zitten. Zeker de moeite waard als je van snoep of koekjes houdt.

Horagha | 18-12-12 | 12:53

@Pffffff | 18-12-12 | 12:45
pfffffff

miko | 18-12-12 | 12:52

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:49
Jouw nick achterstevoren klinkt als een directeur die onder zijn bureau de kerstborrel al 5 keer genomen heeft.

Jos Tiebent | 18-12-12 | 12:52

Knap dat mensen überhaupt nog motivatie kunnen opbrengen.

Rico Tampeloerus | 18-12-12 | 12:50

@Pffffff | 18-12-12 | 12:45 |
Lees jij die troep dan? En ook nog reaguren?

(Wist je trouwens dat jouw nick achterstevoren uitgesproken klinkt als een natte wind?)

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:49

breakingnews | 18-12-12 | 12:48 Nee, die kregen niks.


Die pakten maar wat.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:49

Kudt_Janus | 18-12-12 | 12:22 | + 5 -

KudT hé, dit jaar alweer geen kerstpakket. Tsja de sociale dienst moet ook bezuinigen.

DANNY3960 | 18-12-12 | 12:49

-weggejorist-

Jaimy Fox | 18-12-12 | 12:48

Pffffff | 18-12-12 | 12:45 Quid krijgt geen kerstpakket.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:48

Die "medewerkers" van de VOC, kregen die eigenlijk een kerstpakket?

breakingnews | 18-12-12 | 12:48

De arbeiders van GS hebben zeker weer last van hun vagina?

nietzofotograferen | 18-12-12 | 12:47

Als zzp'er koop ik voor mezelf wel wat leuks, een kerstpakket van de Makro bijv.

FrankVeer | 18-12-12 | 12:47

Ik kan me anders nog herinneren dat de levering van een palet met Red Bull, met een minimum aan fantasie toch te zien als een vervroegd,c.q. verlaat kerstpakket, door de redactie op de voorpagina gezet moest worden. Sterker nog, later werd er nogmaals om gebedeld : "[noot voor Red Bull promo-afdeling, niet voor publicatie: Graag gedaan. Komen jullie nu weer zo'n voorraadje brengen? Thanks.] "
Dus of het nou een kerstpakket is of een pallet Red Bul, stiekem is iedereen er toch blij mee...

Mr. Bigglesworth | 18-12-12 | 12:47

@Horagha | 18-12-12 | 12:42
Ik gooi de zaak dicht van 17 december tot 5 januari.Mooi geen gelul met kerstpakketten,toespraken en mensen die tussen de feestdagen maar op 50% werken.

miko | 18-12-12 | 12:46

Ah BNR en nog tig anp overtikkers. Vertaling nieuwsbericht naar het Nederlands.

Een wc-eend onderzoek van de kerstpakettenhandel onder 6 collega's met een stempeltje van een prof. dr. in de marketing wiens zus iets doet in de handel concludeert dat geen kerspakket krijgen funest is. Dus of de bazen & HR afdelingen nog ff wat bestellingen doen dan volgt nu reclame voor kerstpakketten.nu

seven | 18-12-12 | 12:46

Stel dat elk kerstpakket een waarde vertegenwoordigt van 50 euro. Belastingtechnisch gezien dan. Als we dan 320 miljoen kerstpakketten naar Griekenland verschepen hebben wij voldaan aan onze bijdrage, heeft Griekenland geen honger en dorst meer, en hebben wij een werelddaad verzet! Ik heb gelezen dat er mensen zijn die 6 kerstpakketten ontvangen dit jaar, dus we zouden een eind moeten komen! En als De Jager er nog bij past hebben ze daar gelijk genoeg te eten tot volgend jaar kerst. Rutte krijgen ze als satéprikkertje er gratis bij.

Jos Tiebent | 18-12-12 | 12:46

@ Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:30 |
Stalen ballen + zeewater = een roestige combinatie!
*pot Hamerite aanreiken doet*

normanius | 18-12-12 | 12:46

Hoe sneu ben je als je hier een topic over schrijft.

Pffffff | 18-12-12 | 12:45

Dwight FTW!

Jaimy Fox | 18-12-12 | 12:45

Nou Quid, denk je niet dat het feit dat van onze zuurverdiende centen het overgrote merendeel linea recta de staatskas in verdwijnt (om vervolgens in Souvlakistan gedumpt te worden) reden is voor een gebrek aan motivatie? Als zo'n kerstpakket, hoe kudt ook, die motivatie ietjes verbetert dan geef die baggerpakketten gewoon.

Toontje Larger | 18-12-12 | 12:44

@voldemort | 18-12-12 | 12:32
Goh dat zei mijn vader 35 jaar geleden ook.Hoe groot zijn die kerstpakketten nu? Als een lucifer doosje?

miko | 18-12-12 | 12:44

Sneuer dan sneu: Belasting betalen over het kerstpakket. En dan aan types als Weekers, het mediafonds, waterschappen, etcetera.

STAATSHEFFINGEN: Over het bedrag tot € 70,- betaal je 20% eindheffing, daarboven geldt het 'gebruteerde tabeltarief'. Dit tarief is afhankelijk van het jaarloon van de werknemer. Voor 2012 geldt voor werknemers jonger dan 65 jaar de volgende tabel.
Jaarloon 2012

Tarief eindheffing 2012
€ 0 t/m € 6.141 0% (met loonheffingskorting)
49,4% (zonder loonheffingskorting)
€ 6.142 t/m € 18.945 49,4%
€ 18.946 t/m € 33.863 72,2%
€ 33.864 t/m € 56.491 72,4%
€ 55.492 of meer 108,3%

Piet van Schwaffelen | 18-12-12 | 12:44

vetkleppert | 18-12-12 | 12:41 De mistletoe hangt er al.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:43

Je werkgever kan je ook 50 euro (voor de mindere bedrijven 25 euro) cash geven.
Maar ik vind het gebaar van een kerstpakket mooi en ben er altijd wel blij mee, behalve als het fairtrade troep is.

Weet je wat werkgever ook kan doen ipv een kerstpakket???
Iedereen de 21ste dec optrommelen in de ochtend en dan verplicht de toespraak van de CEO aanhoren. Een sapje en en afbakbroodje voor de lege maag en daarna weer hard aan het werk.

Horagha | 18-12-12 | 12:42

Mag ik nog even heel hard lachen om "loyaal aan je bedrijf"? Want die is nul komma niks want wederzijds.

vetkleppert | 18-12-12 | 12:42

@zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:38 |
Dank. U begint ook al aardig in kerstsferen te geraken.

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:42

Of misschien maken we als werknemers een beetje zorgen over de gezondheid van het bedrijf als deze zich geen kerstpakketten meer kan veroorloven?

Dibs | 18-12-12 | 12:41

Piet van Schwaffelen | 18-12-12 | 12:39 |

Onder de 70 euro aftrekbaar meen ik..

Chow | 18-12-12 | 12:41

@zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:36
Copuleerhok zul je bedoelen.

vetkleppert | 18-12-12 | 12:41

Het meest sneue in dit land is nog wel dat werkgevers hier ook nog eens belasting over moeten betalen. Dus je geeft een werknemer een fles wijn, en de Staat eist een tweede fles wijn voor zichzelf erbij op.

Piet van Schwaffelen | 18-12-12 | 12:39

Ik zag het, en het verklaarde een hoop. Mijn productiviteit is al tijden waardeloos, en nu weet ik waarom: Italië = geen kerstpakket.

martinned | 18-12-12 | 12:39

Een kerstpakket is zóóó roken

CoJoNes | 18-12-12 | 12:39

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:36 Dat kan heel goed op zo'n survivalkamp.

Een beetje raften in Twente bijvoorbeeld.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:38

Wanneer komen er eigenlijk suikerfeest pakketten?

die ene van daarzo | 18-12-12 | 12:37

Niet altijd met Quid eens maar nu wel.

Zzzzooooffff | 18-12-12 | 12:37

Kerstpakketten = LIEVV

Lepo | 18-12-12 | 12:37

@DANNY3960 | 18-12-12 | 12:32 |
Of je moet met de zaak mee op survivalkamp. Terwijl je eigenlijk alleen maar ontzettend graag dood wil gaan.

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:36

Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 12:28 Precies. Met voor iedereen gelijke kansen om al aangeschoten dat lekker ding van HR te pakken in het kopieerhok.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:36

j0shua | 18-12-12 | 12:32 Moeten ze die éne maandag nog komen ook? Dát is pas beroerd voor de motivatie.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:34

Iedereen ZZP-er maken. Ben je van al dat gekudtpamper af.

ZKH EénOog | 18-12-12 | 12:33

Ik stel een kerstpakket altijd wel op prijs maar hij wordt ieder jaar kleiner. Het budget is peanuts vergeleken met wat een willekeurig consultant per uur weg sleept. Vorig jaar heb ik een boek gehad. Dit jaar heb ik zelf maar een blik ragout en pasteibakjes in de supermarkt gekocht.

voldemort | 18-12-12 | 12:32

Ik hoef geen kerstpakket. Die loonsverhoging eis ik echter WEL op.

Albasalix | 18-12-12 | 12:32

Ik ga ze de 24ste uitdelen.. iets op tegen?

j0shua | 18-12-12 | 12:32

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:25 | + 0 -

Of langlaufen en niet vergeten de ski's te reserveren, anders kan je lang laufen.

DANNY3960 | 18-12-12 | 12:32

Ik krijg van mijn baas geen kerstpakket, want we doen niet aan kerst bij Klepco.

vetkleppert | 18-12-12 | 12:31

@normanius | 18-12-12 | 12:27 |
U heeft zeker gemist dat de gemiddelde reaguurder ballen van staal heeft?

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:30

@Absoluut niet waar | 18-12-12 | 12:24
Weet ik, ik doelde meer op de reaguursels dan op de werknemers.

Steilloos ten Onder | 18-12-12 | 12:30

Beetje een sidenote, maar zelfde thema. Ik zat afgelopen vrijdag met vier hoogopgeleide jonge werkende vrouwen te borrelen.. die allemaal klaagden over de druk en eigenlijk liever minder zouden werken. Ze verdienden allemaal vrij goed (advocaat, arts, etc), maar zouden zo voor iets minder geld iets minder gaan werken en daar meer tevreden mee zijn.

Waarom ik daar over begin: er zijn zo weinig mensen in Nederland die écht willen werken. Velen doen het er maar gewoon een beetje bij.

Sjors W. | 18-12-12 | 12:30

@Steilloos ten Onder | 18-12-12 | 12:22
Je krijgt niets gratis, het bedrijf waar ik werkte wat met medewerking van de fnv or voorzitter kapot is gegaan kregen wij als ploegendienstmedewerkers op zaterdagnacht een sinaasappeltje.
Toen de medewerkers vroegen om een kerstpakket kon dat wel, dan moesten de ploegendienst medewerkers afzien van hun sinaasappeltje.
Het was een onderdeel van het nobele akzo waar ik werkte.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-12-12 | 12:30

Anders zuip je je al roddelend een migraine van lauwe witte wijn in een sfeerloos aangekleed bedrijfszaaltje.

Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 12:28

@ Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:25 |
U heeft zeker gemist dat Ecomare het wadlopen voor dit jaar sterk afgeraden heeft i.v.m. exploderende potvissen?

normanius | 18-12-12 | 12:27

Gewoon met alle collega's verplicht naar de sauna. Elkanders intiem piercings bewonderen motiveert enorm.

PureYak | 18-12-12 | 12:27

Hey quid, dat kerstpakket mogen ze houden... Maar nu we het hebben over loyaliteit tomeloze inzet en trots zijn op je werk. Dat wordt dusdanig gewaardeerd dat op de organisaties waar die normen en waarden regeren bezuiniging op bezuiniging krijgen. Dat kut kerstpakketje en die holle uitspraken van de MinDef Ik zou willen dat iedereen ziet wat voor goed werk U doet en U mag trots zijn op uw bijdrage aan de wereld zijn eerder een belediging als een motivator! Ik ben mijn kerstpakketje aan een dakloze geven, de groeten!

ratelaar | 18-12-12 | 12:27

Kerstpakketten?... Right!! Alsof mijn personeel die dingen met doorgaans slechts afvalbak onwaardige inhoud wil hebben. Neh daar hebben wij toch een betere oplossing voor namelijk het verdelen van de door het jaar opgespaarde pot dubieus geld. Voor mijn personeel gemiddeld genomen een maandsalaris cash in het handje. Daar hebben ze wat aan.

normanius | 18-12-12 | 12:25

Wat Jos Tiebent | 18-12-12 | 12:22 zegt dus eigenlijk.

Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 12:25

Pindakees | 18-12-12 | 12:23 En een zwik plastic foetusjes.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:25

loyaal aan je bedrijf hahaha Das war einmal ja. Sinds ze complete afdelingen verhuizen naar landen die 't voor de helft doen en nederlanders de ww in sturen heb ik 't wel een beetje gehad met loyaliteit.

sufkut | 18-12-12 | 12:25

Anders ga je gewoon met z'n allen een keertje karten. Of steengrillen bij de Japanner. Of je gaat wadlopen. Of wat lopen. Of 'ns lekker met zijn allen naar het strand. Of de hoeren. Toch?

Bezorgdenverjaagster | 18-12-12 | 12:25

Bij de voedselbank krijgen ze zo'n pakket elke week.

Daar zal nu de lol er wel van af zijn. Over motivatie gesproken.

Eén kerstpakket is goed voor de motivatie, tweeënvijftig kerstpakketten is funest.

Stapelmodus weer uit.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:24

Dit heeft er volgens mij meer mee te maken, met dat het dat laatste druppeltje is.
Medewerkers zijn onzeker over de baan en zien collega's verdwijnen. Ondertussen rijdt de baas lekker weg met zijn nieuwe bonus en hoeft zich geen zorgen te maken.
Dan ook nog eens dat laatste leuke presentje afpakken, dat zou veel mensen inderdaad boos kunnen maken.

riotstarter | 18-12-12 | 12:24

We kunnen de zesjescultuur vervangen door de gratiscultuur. Van mij mogen ze die gratis 13-in-een-dozijnmeuk ongezien naar Griekenland sturen.

Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 12:24

Steilloos ten Onder | 18-12-12 | 12:22
Dat is het punt ook niet. Een extraatje is welkom, maar ga niet lopen janken dat je niet gemotiveerd bent als je het niet krijgt..

Absoluut niet waar | 18-12-12 | 12:24

Wat zit er in jouw kerstpakket johnny? Aangereden diertjes en basketbalschoenen gemaakt m.b.v. kleine kinderhandjes?

Pindakees | 18-12-12 | 12:23

Bij mij gaf dat kerstpakket juist een deuk in mijn motivatie de laatste jaren. Dan bedenk ik me telkens weer hoe weinig mijn werkgever om me geeft.

watergeus | 18-12-12 | 12:23

Lekker man, Fair Trade kerstballen, de halve snoepafdeling van de Xenos en een kerstkaart van de Wibra. Allemaal verstopt in shredder-materiaal van dubieuze mailwisselingen en in een overgespoten frites-doos van de lokale snackbar.

Smaeckelyk.

Jos Tiebent | 18-12-12 | 12:22

Godsammekraken | 18-12-12 | 12:18 | + 0 -

Bingo! Bepaalde bedrijven waar het FNV meer dan 90% leden heeft hebben vaak dat soort personeel in dienst. Als er weer eens een half procentje te weining loonsverhoging aan zit te komen gaan ze allemaal lekker staken want het is me daar toch een kutbedrijf waar ze voor werken. En het FNV laat die gasten liever het bedrijf kapotstaken dan dat ze moeten toegeven...

eerstneukendanpraten | 18-12-12 | 12:22

@Kaas de Vies | 18-12-12 | 12:20
Volgens mij trapt onze belastingdienst daar niet in.

irriducibili79 | 18-12-12 | 12:22

-weggejorist-

Kudt_Janus | 18-12-12 | 12:22

Krijg je een keer iets gratis, is het weer niet goed.

Steilloos ten Onder | 18-12-12 | 12:22

Wegens de crises een kerst snol.

joyriders | 18-12-12 | 12:22

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:19
It´s funny because it´s true.

spanarchist | 18-12-12 | 12:22

Absoluut niet waar | 18-12-12 | 12:21 Vergeet de kortingsbonnen niet voor dat vakantiepark.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:22

Zo kut is een kerstpakket toch niet? Er gaat een mooie gedachte vanuit. Wie het pakket niet hoeft schenkt het aan de minder bedeelden, natuurlijk na het verwijderen van de fles wijn.

Nooiing | 18-12-12 | 12:21

irriducibili79 | 18-12-12 | 12:20 Precies, dát klusje.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:21

Dus een slappe fles wijn, een pak toastjes en een doos vol zaagsel moet de werknemers motiveren?

Dat moet wel hetzelfde volk zijn dat geraakt wordt door The Voice. Of het volk dat geanimeerd naar Hart van Nederland zit te kijken.

Wat een droevigheid.

Absoluut niet waar | 18-12-12 | 12:21

Aldus Henry Robben, bijzonder hoogleraar kerstpakketologie.

Godsammekraken | 18-12-12 | 12:20

Alle kerstpakketten naar Griekenland sturen lijkt me wel zo sociaal.
Als blijk van waardering voor hun harde inzet zeg maar..

Botte Hork | 18-12-12 | 12:20

@zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:19
Ik weet niet waar u het over heeft.

irriducibili79 | 18-12-12 | 12:20

@irriducibili79 | 18-12-12 | 12:18 | + 0 -
Waarom zou je het niet doen? Het verlaagt je belastingdruk.

Kaas de Vies | 18-12-12 | 12:20

De reden dat we in een crisis zitten heeft helemaal niets met kerstpakketen te maken en ook niet met de motivatie van de werkende Nederlander. De ware reden kun je 2 topics terug zien.

Idontgiveafunk | 18-12-12 | 12:20

@Kaas de Vies | 18-12-12 | 12:18
Joris plust mij +10.000, sta ik nog steeds onder u.

kapotte_stofzuiger | 18-12-12 | 12:19

irriducibili79 | 18-12-12 | 12:18 Voor een ZZP-er is het kerstpakket dat ene klusje wat je buiten de boeken wist te houden.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:19

Als je het als werkgeverT niet kunt opbrengen om je personeel een bedanktpleziertje te doen, wat voor sneu's er ook in een "pakket" mag zitten, ben je gewoon een lulhannes.

BedrijfsTijgerT | 18-12-12 | 12:18

De kaasvlinders in het kerstpakket zijn toch waar je het voor doet.

mijntweecent | 18-12-12 | 12:18

Hard werken is een beloning op zich? Interessant, je bent blijkbaar nooit te oud om te leren.

spanarchist | 18-12-12 | 12:18

Bedrijf wat ik werk geeft elk jaar een legendarisch zuipfeest ipv kerstpakket, veul beter!

Rest In Privacy | 18-12-12 | 12:18

4 jaar geen kerstpakket gehad, maar wel 42 verplichte vrije dagen. Over motivatie gesproken...

kapotte_stofzuiger | 18-12-12 | 12:18

Ik ben benieuwd wat er dit jaar in ons Geenstijl kerstpakket zit.
Ik neem aan dat Geenstijl geen boze en ongemotiveerde reaguurders wil die rabiaat hun onvrede in de panelen gaan uiten?

Kaas de Vies | 18-12-12 | 12:18

Als een kerstpakket funest is voor je motivatie dan mis je wel meer dan motivatie.

Godsammekraken | 18-12-12 | 12:18

Een oud-Hollandse traditie. Die houden we in ere.

zeg maar jansen | 18-12-12 | 12:18

En hoe zit dat dan als je jezelf als ZZP'er geen kerstpakket geeft.

irriducibili79 | 18-12-12 | 12:18

Eens! (en ja, ik heb m'n kutkerstpakket al gehad!)

freakin77 | 18-12-12 | 12:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl