Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Turk dood slaan: twee jaar cel

jeeejbloemenmeisjeshippiejoecheilinnetasjes.jpgIn een opwelling een Turk dood slaan. Vindt het OM niet heel schokkend. Ook niet als je Henk en Ingrid heet. Tegen Henk (van Ingrid) is twee jaar cel geëist. Twee jaar. Voor het doodschoppen van iemand. Henk & Ingrid (zo heten ze echt) slaan een Turk dood: een eis van twee jaar. Beetje frauderen met kinderopvang: een eis van drie jaar. Oh, zit dat zo, in dit land. De overheid geeft meer om geld dan om haar allochtonische burgers. U zegt dat we niet zo moeten overdrijven? Ha. De Officier van Justitie bepaalde dat er geen racisme in het spel was, hoewel iedereen weet dat Henk en Ingrid de Turkse buren constant aanspraken met dingen als 'we moeten jullie ras niet'. Typisch Nederlands weer van het OM. Beetje de racisten de hand boven het hoofd houden. Kijk, we kunnen niet in de koppetjes van Henk en Ingrid uut Almelo kiek'n, dus we hebben geen 100% zekerheid over hun motieven. Laten we het zo zeggen, we gaan niet tien jaar Michakatten om vervolgens compleet voor snikkel te staan als het uiteindelijk inderdaad geen racistische moord blijkt te zijn. Maar laten we vooral niet bij voorbaat net doen alsof er geen racisten bestaan in Nederland. Wij zeggen 'P', u zegt 'VV'. P! ... P! ... Daarover gesproken. Heeft Geert Wilders zich al uitgesproken tegen Henk en Ingrids die Turken doodmeppen? Als het Marokkanen waren geweest en geen Turk maar een grensrechter, had hij zich door twee touchscreens heen getwitterd om zijn verontwaardiging te uiten. Afijn, weer één grote fuck up dit, van alles en iedereen. Iedereen de boel lekker claimen voor zijn eigen politieke dan wel narcistische agenda, ophef van hier tot Almelo over de moord dan wel over het feit dat er geen ophef is en uiteindelijk verandert er geen reet. Aziz Kara blijft dood en Henk zit zich binnen een jaar vanachter de gordijnen samen met Ingrid weer te verknokkelen om alle klot'nturk'n die hij voor zijn raam voorbij ziet lopen. Top. Goed bezig OM. Goed bezig politiek. Goed bezig media. Applausje voor jezelf. Zo komen we er wel, mijn zijn allen.

Reaguursels

Inloggen

Goed deze verontwaardiging "de andere kant op"
ook eens te lezen.
Henk verdient meer dan 2 jaar bubba!

hotmint | 13-12-12 | 19:30

Heerlijk die reacties. Wat laat iedereen zich kennen. Ongelooflijk.

Fatbirdsdontfly | 13-12-12 | 12:03

Tsjonge Quid... Ik denk dat iedere PVV stemmert twee jaar voor doodslag ook bedroevend weinig vindt. Maar goed je hebt er een gevonden, dus uitmelken die autochtone doodschoppers.

Doc Damage | 13-12-12 | 11:07

Ik snap echt niet dat mensen hier een revu artikel gebruiken als argument. Je gelooft toch ook niet alles wat in de Stroy staat? Domheid van mensen....

lekkerboeiend0000001 | 13-12-12 | 10:04

Quid, de Bakito van de GS-redacteuren: doelbewust hinten op racistische motieven voor de moord die er niet bleken te zijn (www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article... ), en 'PVVers zijn racisten, allemaal' roepen, alleen om de heerlijke hyperventilerende reacties los te trekken van de immer groeiende PVV aanhang in de panelen.

Quid jongen, wat ik me nu afvraag: wordt je betaald per trolltopic of per stuitercomment?

ZKH EénOog | 13-12-12 | 00:28

Iemand een klap voor zijn kop geven is iets van alle dagen. De meesten onder ons zullen ooit wel eens een klap hebben uitgedeeld. Maar waarschijnlijk nooit met het motief om iemand te doden. Tenzij je een martial arts specialist bent met de kennis om iemand in een keer dodelijk te raken, moet het in normale omstandigheden wel heel raar lopen als iemand sterft van een enkele vuistslag. In dit geval zal "dood door schuld' het hoogst haalbare zijn, en daarom 2 jaar eis.
Anders is het als iemand door 5 man tegen de grond wordt gewerkt waarna er voluit meerdere malen tegen zijn hoofd wordt geschopt. Dan kun je redelijkerwijs wel vermoeden dat dit fout kan gaan.

Mouth Of The South | 12-12-12 | 23:18

@supah | 12-12-12 | 16:16
Na een half jaar zijn je vakantiedagen op, en ben je je baan kwijt. Of Henk zijn huur dan nog kan betalen weet ik niet. Maar reken maar dat een jaartje er tussenuit ingrijpend is voor de meeste mensen.

frank87 | 12-12-12 | 23:16

Echt Quit, leer artikelen schrijven. Het is gewoonweg te vervelend om te lezen. Ik heb het dan ook niet uitgelezen.

Vip3r | 12-12-12 | 23:08

En dan nu de straffen die aan voetbalsupporters worden opgelegd vergelijken met straffen voor dezelfde vergrijpen die in het dagelijks leven plaatsvinden.

Oh nee, toch maar niet want dat blijft makkelijk "scoren".

010waus | 12-12-12 | 23:06

dirkieeee | 12-12-12 | 21:49 | + -1 -
Dat jij onder dit topic nou 150 keer wilt lezen hoe vreselijk die lage straf is... Nogmaals, is het ook, maar ik plaats m'n kanttekeningen bij een artikel in een opinieblaadje. Ik praat geen doodslag goed. En nee, geen directe problemen met Turken gehad. Zeikwijf.

Bas_wever | 12-12-12 | 22:38

henk had moeten zeggen dat ingrid het gedaan had en ingrid vervolgens weer, nee henk heeft het gedaan.
kom je er altijd mee weg

Toontje-lager | 12-12-12 | 22:08

Lekkere scheve regelgeving weer!

Dat betekent dus dat als er een belastingcontroleur aan de deur staat, je er wettelijk gezien beter vanaf komt als je hem/haar doodschopt / -slaat dan wanneer je hem/haar binnenlaat en een bakje koffie aanbiedt.

Dat zet je toch aan het denken...

Mastermattie | 12-12-12 | 21:56

Bas_wever | 12-12-12 | 20:35 |

Kerel die Turk is niet "half dood" die vent is,as we speak, wijlen!Wat moet er daar nu "eenzijdigs" aan zitten,volgens mij ben jen een keer goed genomen door z'on behaarde Turk aangezien je in this case,judge and jury bent,

En wat mij betreft,een hele Turk maakt nog geen kwart Fin,ik heb nooit maar dan ook nooit last van of met die gasten gehad,ik heb ook niet veel contact met die gasten,

Maar dat flikkert niet,het is en blijft krom dat je in NL een man kan vermoorden en er na 2 jaar mee weg kan komen,of je nou een Turk of een Belg hebt vermoord who gives a fuck!

dirkieeee | 12-12-12 | 21:49

Moord, doodslag, dood door schuld. Turk, Nederlander, Marokkaan. Racisme, ruzie, onhebbelijkheden. Feit is dat de schuldige een lagere straf krijgt dan iemand die een waxinelichthouder richting de gouwe koets gooit. En als alle reaguurders dát nu ff proberen te begrijpen ipv meteen in hun Pvv of racisme mode te schieten, zijn we al een heel stuk verder in dit land.

Pernambuco | 12-12-12 | 21:44

maakt het echt uit of er racisme in het spel is dan?

Ik vind het zorgwekkend dat een mensenleven maar 2 jaar cel waard is.

Bij wijze van spreken he, als een mensenleven 2 jaar waar is, moet je het even omdraaien: je maakt alle kinderen van 2 jaar oud van kant, omdat ze hun 2 jaar al gehad hebben. En dat is dan de waarde van een mensenleven. Puur theoretisch, want in werkelijkheid hou je dan geneens een menselijk ras over, omdat kinderen van nog geen 2 jaar niet voortplanten.

gruzelement | 12-12-12 | 21:39

Quid, ik geef een groot feest als jij vertrekt bij GS.

Jonkheer Wttewaall | 12-12-12 | 21:22

Racisme richting de Nederlander.
Als die Turk het gedaan in de desbetreffende casus was het waarschijnlijk een half jaar geworden. Dit is discriminatie van de D'66 rechters naar Henk en Ingrid toe.
Je schijnt een rechter tegenwoordig niet eens meer humorloos te kunnen noemen. Dan krijg je gelijk de orde van advocaten achter je aan als je Geert Wilders publiekelijk verdedigd.

The_Challenger | 12-12-12 | 21:01

De rechters sporen gewoon niet, compleet uit de bocht gevlogen. De doodstraf is niet getolereerd hier. Toch lopen regelmatig burgers hier tegen aan een mongool die het uitvoert. Gemiddelde straf? 6 jaar met aftrek ... 3 jaar brommen. De moeite waard na wikken en wegen. bla bl bla bla bla bla steeds verbaas ik mee weer 2 jaar! met aftrek is GVD een jaartje man man man...

ikdenkwat | 12-12-12 | 20:47

dirkieeee | 12-12-12 | 20:16 | + -1 -
Ik zie het Lutser, dat jij het topic heel erg goed begrepen hebt. Knap hoor. Dat de strafmaat te laag is vind ik ook. Maar ik vind het artikel wat voor ons als 'bewijs' wordt aangedragen wat eenzijdig belicht. Niet off topic lijkt me. Je bent het er niet mee eens. Dat kan.

Bas_wever | 12-12-12 | 20:35

Bas_wever | 12-12-12 | 20:09

Kerel heb je het met je ogen of met je a.. nus gelezen? Dat die Turk dood of vermoord is not te issue,het gaat hier niet om de slachtofferrol maar om hoe belachelijk de wetgeving in deze kutland is,2 jaar voor moord daar hebben we het over..

Nu wel begrepen?

dirkieeee | 12-12-12 | 20:16

Een Turk doodslaan vind ik persoonlijk weer iets te ver gaan, maar een corrigerende tik moet kunnen.

Larry Cook | 12-12-12 | 20:16

Alle details om de slachtofferrol te benadrukken zijn wel overvloedig aanwezig zeg in dat revu artikel. Leidzaam toezien, zelf niets uitgelokt en uiteindelijk totale berusting en geen wraakgevoelens. Ik herhaal... Ja het is duidelijk hoor. Zo kennen we ze, de Turken. Ik sluit niets uit, maar ergens bemerk ik wat achterdocht bij mezelf. Kan ook aan mij liggen.

Bas_wever | 12-12-12 | 20:09

En weer een bijzonder slecht geschreven stuk van Quid. En weer een veel te lage straf voor doodslag.

Hans Hillen | 12-12-12 | 19:52

Normaal gesproken hadden Henk en Ingrid vrijgesproken moeten worden wegens wettelijke zelfverdediging maar ja dat kan natuurlijk niet als de agressor een allochtoon is.

Dirk123 | 12-12-12 | 19:44

Goeie zaak! Het ziet er naar uit dat we onze straten weer terug kunnen veroveren! Hier heb ik lang naar uitgekeken!

Eiwitshake | 12-12-12 | 19:28

Ik kan sommigen reacties niet geloven.. Guys er is iemand dood getrapt en de (volwassen) dader komt er mee weg met 2 jaar..2 jaar!!.. Het zal een van je familieleden overkomen,zouden de reacties dan ook zo zijn?

Iemand vermoorden en dan 2 jaar krijgen,we hebben het hierover niet over een of andere bananenrepubliek maar Nederland!!!!

dirkieeee | 12-12-12 | 19:21

WirMachenMusik | 12-12-12 | 17:46

Beschimmeld brood mag je toch gewoon beschimmeld brood noemen.

Skunk57 | 12-12-12 | 19:21

Mezelf 19.14

"Marookaanen"moet zijn "Marokkanen", maar gewoon een typfout hoor..

knerf | 12-12-12 | 19:16

Zeg quid, weet jij eigenlijk wel tot welk ras (je begint er zelf over) de Turken behoren?
Ik niet eigenlijk want al het speurwerk dat ik deed leidde tot niets.
Overigens voor je begint te zeiken over Marookaanen die behoren in ieder geval tot het Kaukasische ras waar de blanke Europeaan ook toe behoort.

Check your facts, voordat je je onzinnige columns schrijft.

knerf | 12-12-12 | 19:14

Racisme? Moet je Poetin eens horen, die wil minimaal voor elke blanke Rus drie nazaten! Ja, moeten ze hier ook doen. Heb je geen Turk -slash- Marokaan -slash- of Pool meer nodig! En je lost ook de vergijzing er mee op! Plus het Racisme vraagstuk,... Slim bezig!

Ducthmann | 12-12-12 | 19:14

Henk verdient 12 jaar cel, Ingrid min. 2 jaar.
Dit moet als voorbeeld gesteld worden voor kwaadwillenden en racisten, ongeacht afkomst of sociale klasse.

Als dit verhaal een beetje in de buurt komt van de werkelijkheid www.revu.nl/2012/07/18/hoe-henk-en-ing... dan mogen Henk en Ingrid heel lang opgeborgen worden.

Johan1438 | 12-12-12 | 18:58

Wanneer spreken de Henk en Ingrid's zich uit over deze schofterige Henk en Ingrid?

Jaimy Fox | 12-12-12 | 18:49

Moord en brand als een taxichauffeur een man doodslaat. Maar veel achteloosheid als het een Henk is. Twee jaar voor doodslag (of twintig maanden) is veel en veel te laag. Dat is een vrijbrief om veel frustraties eruit te gooien. 'Voor jouw kop onder de grond ga ik wel twee jaar zitten". Twee jaar voor doodslag (of mishandeling met de dood als gevolg) is imo geen passende straf, geeft geen genoegdoening aan nabestaanden, heeft geen preventieve werking en biedt de maatschappij onvoldoende bescherming.
Dat kuttuig uit Sloten gaan er dus met nog veel minder wegkomen, want minderjarig.

ChillBill | 12-12-12 | 18:43

Wat een gelul. Het is precies dezelfde straf als die de taxichauffeur kreeg voor het doodslaan van Rob Sitek. Je kan het veel vinden of weinig, maar het is blijkbaar een gangbare straf voor mishandeling met de dood tot gevolg.

Weer echt zo'n Quit stukje. Kan Joris zich niet eens over deze man ontfermen?

Arhedis-Varkenjaab | 12-12-12 | 18:30

ik lees steeds dat de rechterlijke macht grotendeels d66 stemmer is.
klopt dat eigenlijk wel?

zeeman73 | 12-12-12 | 18:27

Quid is overduidelijk product van zijn ouders.

opgroeien met haat naar de oorspronkelijke Nederlandse bevolking levert nu zijn vruchten af.

blanko | 12-12-12 | 18:22

@Johnny Quid Demoniseren, voelt dat lekker?

--neus-- | 12-12-12 | 18:21

Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 17:58
Kijk, dat klinkt alweer een stuk gezelliger.

Strohond | 12-12-12 | 18:01

-weggejorist en opgerot-

Basirux | 12-12-12 | 17:59

@Strohond | 12-12-12 | 17:53

Nou goed dan...

* "grof" vervangt met "niet bijzonder zoetgevooisd" *

Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 17:58

Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 17:38
Nou breekt mijn klomp. Dat u mijn tegels als grof omschrijft is tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.

Strohond | 12-12-12 | 17:53

Effectief 16 maanden voor iemand dood slaan. Dit is toch niet uit te leggen?

Willem VanDer Decken | 12-12-12 | 17:47

Voor wie hier vindt dat GS evenwichtig over de PVV bericht. Uitgesproken pro-PVV berichten van de redactie zijn me nog niet opgevallen. Wel verhoudingsgewijs veel PVV-stemmers die tegengas geven aan de PVV-bash artikelen. Waarbij Quid overduidelijk de kroon spant.
En misschien is dat ook wel goed zo.

WirMachenMusik | 12-12-12 | 17:46

1 klap, coma dood, doet me denken aan die karate-taxichauffeur,Sidi Mohamed B. uit Den Haag, was ook 1 klap, slachtoffer in coma en dood, Sidi kreeg 20 maanden.

Causa Sui | 12-12-12 | 17:45

Zelfs op GS neemt na de laatste peiling de policolor PVV-laster toe. Wat moet dat dan wel niet worden in de rest van de media.

WirMachenMusik | 12-12-12 | 17:40

wil het verhaal van henk en ingrid wel eens horen dan .. komt van 2 kanten he,

The-Master | 12-12-12 | 17:40

@Horagha | 12-12-12 | 17:30 |

U vraagt mij een reaguurder te duiden? Ik heb geen idee wat Strohond stemt.
.
Nou heb ik een redelijk goed geheugen en meen mij te herinneren dat ik eens een paneelaanvaring met die nick heb gehad over Joden en Israel. Gezien zijn standpunt en dat van de PVV daarin lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij PVV stemt.
.
Strohond drukt zich wel vaak grof uit. Dat kan. Ook dat staat 'm vrij, zoals het u en mij vrijstaat iets te vinden en te ventileren. Ik zit er iets anders in, maar da's een andere tegel.

Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 17:38

Horagha | 12-12-12 | 17:32
Linkje volstaat. En nu uw punt. Het verhaal van deze Henk(die van I.)die een slag uitdeelde, ontbreekt in dit revu-verhaal. Hoe kortzichtig.

bij gelegenheid | 12-12-12 | 17:37

Te makkelijk om weer PVV te bashen over de rug van een doodgeslagen turk meneer Quid. -5 voor u!

Koning één oog | 12-12-12 | 17:37

Ben benieuwd of de advocaat van die gast nu ook vanavond uitgenodigd wordt om iets te vertellen over de toedracht en de jeugdtraumata van zijn cliënt.

WirMachenMusik | 12-12-12 | 17:37

@Horagha | 12-12-12 | 17:32
Ik heb dit soort dingen alleen maar andersom gezien, maar goed.
Als jij het zegt zal het vast zo zijn.

Slipsnifter | 12-12-12 | 17:35

Horagha | 12-12-12 | 17:30
Ik stem Partij voor de Dieren. Daar had jij vast geen rekening mee gehouden. Turken zijn ook dieren, net zoals alle andere mensen, dus eigenlijk had ik wel een iets diervriendelijkere tegel mogen plaatsen.

Strohond | 12-12-12 | 17:35

@necrosis | 12-12-12 | 17:23
Ja, ik benoem feiten. Dat is toch heel normaal? Dat sommige mensen daar pislink van worden is daarentegen niet normaal. Ik blijf feiten gewoon benoemen. Mensen die daar niet tegen kunnen die moeten maar naar Teheran of Noord Korea verhuizen ofzo. Die horen niet thuis in een land van vrije meningsuiting.

doenormaal! | 12-12-12 | 17:35

Quid is beetje eenzijdig in zijn haat naar autochtonen Nederlanders!
zijn eigen allochtone ras(Israëlieten) vermoorden elke dag onschuldige kinderen/burgers en komen er met NUL staf vanaf.
Maar ja.. zal wel een reden voor zijn. collateral damage misschien?

www.youtube.com/watch?v=_ItjgZP7Cxw

blanko | 12-12-12 | 17:33

@Horagha | 12-12-12 | 17:23 |

Vanwege mijn werk ontmoet ik vele mensen in vele geledingen van de maatschappij. Daar ik niet bijzonder oordelend ben over iemand's politiek (in Nederland vallen alle extremen heel erg mee in verhouding tot buitenland waar ik ook veelvuldig vertoef), het staat eenieder vrij te kiezen ongeacht mijn mening daarover, zijn mensen in sommige perioden wel eens genegen te delen wat zij stemmen.
.
PVV -stemmers stemmen dat vanwege legio redenen. Marokkanenterreur spuugzat. Vinden Islam een gevaar. Zijn de gevestigde politiek spuugzat. Tegen de EU. Voor OAW op 65. Etcetera, etcetera. Vrij zelden kom ik er tegen die gewoon een hekel aan buitenlanders hebben of aan specifieke kleurtjes.
.
U kan het policor veroordelende toontje jegens PVV-ers richting mij blijven doordrammen. Whatever. U kunt racisme blijven doordrammen. Whatever. Ik kijk daar anders tegenaan. Blijft ook zo.
.
Nogmaals jammer. Racisme is een aanduiding voor een ander soort (gevaarlijke) problematiek en die herken ik hier niet per definitie in.

Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 17:33

@Sisenandus | 12-12-12 | 17:28
Er zijn hier weinig die van de informatie-generatie zijn.
*Gaat hoofdschuddend naar huis*

Jullie teringturken!
Drie weken geleden komt Deniz naar Almelo om zijn nieuwe Audi TT te laten zien. Hij loopt even terug om een tas uit de auto te pakken als hij ineens oog in oog staat met buurvrouw Van W.. ‘Ze stond er met haar honden en deed hetzelfde wat ze al tijden met mijn ouders en zus deed, me vuil aanstaren.’ Na een woordenwisseling – ‘wat kijk je?’ ‘wat kijk jij?’ – zegt Kara: ‘Jij moet lekker je bek dichthouden.’ Ik sloeg met een klap de achterbak dicht en dacht nog: ze mag ons niet omdat we Turks zijn.‘ Dan hoort Deniz ineens schreeuw. Haar echtgenoot Henk van W. komt op hem afrennen. Hij neemt zich voor de 60-jarige man niets te doen. Hij verwacht alleen niet dat Van W. hem direct bij zijn lurven grijpt en begint te slaan. Dan verliest ook hij zijn beheersing en wordt er over en weer gemept. Ook Ingrid van W. mengt zich in het gevecht en slaat Kara van achteren. Deniz: ‘Ik weet wat ik moet doen om iemand van me af te houden en te laten stoppen met slaan. Op een gegeven moment zakte Van W. iets in elkaar. Toen stopten ik en zijn vrouw ook.’ Deniz Kara’s arm is uit de kom en hij weet die terug te duwen. Henk van W. heeft een gezwollen rechteroog en een snee waar bloed uitkomt. Deniz roept: ‘Ik ga nu de politie bellen dan mag je aan hen uitleggen waarom je me hebt aangevallen.’ Op dat moment valt Van W. Kara nog eens aan (‘jullie teringturken! vuile vieze kankerturken!’) en raakt arm opnieuw uit de kom. Hij hoort plotseling van achteren voetstappen, terwijl de buurvrouw gilt: ‘Nee, niet doen!’ Hij ziet een onbekende jongen op zich afrennen. Deniz: ‘Ik had alleen mijn linkerarm nog.’ Hij weet de jongen, zoon Wiebe van de Van W.’s, een beetje van zich af te houden tot zijn vader en moeder ook bovenop hem springen.’ Deniz wordt duizelig: ‘Jezelf omdraaien is nooit goed, maar ik moest wegkomen. Ze sloegen me op mijn hoofd en ik dacht: als ik nu flauwval, trappen ze me dood.’ Hij probeert zijn ouderlijk huis een paar meter verderop te bereiken. Op een gegeven moment kan hij niet meer en zakt in elkaar. ‘Alles deed pijn. Ik werd geschopt en geslagen.’
Deniz’ vader Aziz die naar buiten is gekomen om de Audi te bewonderen, ziet wat er gebeurt en rent in paniek op hen af met zijn handen omhoog om het geweld te stoppen. ‘Hij zei twee keer mijn naam, dat staat me nog heel duidelijk voor de geest. Mijn vader had geen enkele kans en hij keek naar me. De buurman en zijn zoon beukten meteen volop met hun vuisten op zijn hoofd. Hij deed niets, verstijfde en stond aan de grond genageld. Als beesten bleven ze op hem inslaan, tot hij op de grond kieperde.’ Deniz valt af en toe weg en zit half op zijn knieën. Als hij zijn vader ziet vallen, krabbelt hij op met het idee om op zijn vader te gaan liggen. ‘Om hem te beschermen tegen de klappen en ik schreeuwde met alles wat ik in me had: ‘Stop! Stop!’ Toen pas hielden ze op.’ Inmiddels is ook moeder Kamer op het geschreeuw afgekomen. Aziz Kara ligt bewegingloos op de stoep vlakbij zijn huis met zijn bloedende zoon bovenop hem en de buren erbij. ‘De buurman en zijn zoon waren stil. Ik ga niet liegen, de buurjongen kwam zelfs naast me zitten, terwijl we mijn vaders hoofd ondersteunden. We zwegen allemaal. Plotseling begon de buurvrouw weer tegen mijn moeder te schelden: ‘Ik hoop dat jullie branden in de hel! Vuile teringkankerturken!’ Dat deed me het meeste pijn.’
www.revu.nl/2012/07/18/hoe-henk-en-ing...

Horagha | 12-12-12 | 17:32

@Horagha | 12-12-12 | 17:30
Dan was het niet Tariq Aziz.

Slipsnifter | 12-12-12 | 17:32

Wanneer iemand door verkeerd gedrag (te hard rijden, dronken rijden, slaan, schoppen ed.) dood gaat, dan vind ik een minimumstraf van 10 jaar heel legitiem. De achterblijvende familie heeft immers levenslang.
Bovendien is dat een duidelijk signaal naar iedereen die denkt: laat ik dat figuur eens lekker op zijn/haar bek slaan of schoppen of dronken of te hard gaan rijden. Als je dat wenst te doen, dan weet je tenminste wat je riskeert. Prima zaak.

doenormaal! | 12-12-12 | 17:30

De rechter maakt dus geen onderscheid tussen autochtoon of allochtoon. Iedereen lekker mild straffen FTW!

Jaimy Fox | 12-12-12 | 17:30

Het doodslaan van de Turk had de Almeloër gedaan met economisch motief. De Turk had een uitkering en nu de Turk dood is niet meer. De rechter heeft met deze verzachtende omstandigheid rekening gehouden.
@Strohond | 12-12-12 | 17:15
Oh ja, Parel van het Zuiden. Hoe wil je types zoals Strohond dan noemen? Weet zijn politieke voorkeur niet maar is vast niet zo moeilijk te raden.
Assumption is the mother of all fuckups, strohond
Meneer Aziz (64 jaar) ging bijna met Pensioen en werkte sinds zijn 26ste (1974) als productiemedewerker bij Philips in Almelo.
www.revu.nl/2012/07/18/hoe-henk-en-ing...

Horagha | 12-12-12 | 17:30

necrosis | 12-12-12 | 17:20
En juist daarom functioneert deze 'kwit' als spreekbuis voor de onderbuik aller mensen. je weet; onderbuik en ziel zijn volgens de Vies nauw met elkander verbonden.

bij gelegenheid | 12-12-12 | 17:29

Lijkt toch iets anders in elkaat te zitten,Kwit:
"Op 23 juni kregen de moeder van het Nederlandse gezin en de Turkse buurman op straat woorden met elkaar. Daarna liep de zaak snel uit de hand. De vader van het Turkse gezin zou geduwd zijn toen hij de moeder van het Nederlandse gezin aanviel. Daarbij viel hij. Hij liep hersenletsel op, waaraan hij op 4 juli overleed. Voor de man werd een drukbezochte stille tocht gehouden in Almelo."

Sisenandus | 12-12-12 | 17:28

Wederom een belabberd stuk Quid.
Je kent de achtergronden niet, je hebt je niet verdiept in deze zaak, toch wil je plaats nemen in de stoelen van zowel de officier als de voorzitter.
Wees dan een vent en plaats het hele verhaal zodat iedereen objectief kan reaguren, dan zou je je werk tenminste een beetje goed doen.
Shame on you Quid.

oranjeblanjeblue | 12-12-12 | 17:25

@doenormaal! | 12-12-12 | 17:17
Je bent de eerste en enige die de strekking van mijn comment durft te benoemen.
Hulde!

necrosis | 12-12-12 | 17:23

@Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 17:13
Ja, de kant van het verhaal van alle buren in de straat tegen Henk & Ingrid. Ben ook heel nieuwsgierig naar het verhaal van Henk & Ingrid.

Maar je probeert je er onder uit te lullen door technisch door te drammen op het woordje "Racist" en zo duidelijk te maken dat PVVers geen racisten kunnen zijn.
Het leven is niet zwart/wit maar (50 tinten) grijs.
Lees mijn reactie @ 16:47 nogmaals. En hoop dat je hem dan wél door hebt.

Horagha | 12-12-12 | 17:23

@Roer | 12-12-12 | 17:05
Daar heb je zowaar een punt: Geert heeft niet de schuld, maar krijgt de schuld!
En door wie denk je?
En 'Johnny Quid' is niet het juiste antwoord.......

necrosis | 12-12-12 | 17:20

Moraal van het verhaal; leg alles vast, doe aan dossier vorming.

Bertus Brulbroek | 12-12-12 | 17:19

@necrosis | 12-12-12 | 17:01
Zeg maar gerust discriminerend. Wanneer het allochtonen betreft die misdaden begaan wordt het meestal doodgezwegen. Wanneer een allochtoon wordt doodgeslagen moet er uitgebreid bij komen te staan dat het een allochtoon betrof. Tot de dood van de grensrechter werd afkomst zoveel mogelijk verzwegen. Laten we hopen dat het wel vermelden van de afkomst een nieuwe trend wordt. Maar ik vrees het ergste want volop censuur. Dat gaat nog een tandje verder dan "subjectief".

doenormaal! | 12-12-12 | 17:17

Ik bedoel natuurlijk de Officier van Justitie. De rechter hamert het af met extra korting, want de Almeloër denkt mee met de begrotingsproblemen van Dijsselbloem.

Strohond | 12-12-12 | 17:17

Het doodslaan van de Turk had de Almeloër gedaan met economisch motief. De Turk had een uitkering en nu de Turk dood is niet meer. De rechter heeft met deze verzachtende omstandigheid rekening gehouden.

Strohond | 12-12-12 | 17:15

@Horagha | 12-12-12 | 17:02

Ik heb net uw linkje even zitten lezen. Beroerd verhaal inderdaad. Kanttekening daarbij is dat dit een kant van het verhaal is. Langlopende burenruzies zijn meestal nog complex.
.
Maakt mij verder niet uit. Henk, Mohammed, Paashaas, wanneer ze over de schreef gaan verdienen ze wat mij betreft allemaal harde straffen. Zo ook hier.
.
Maar helemaal niets onderbouwt de link die u legt naar de PVV. Waar staat dat deze mensen PVV stemmen of dat ze hun leven inrichten naar PVV gedachtengoed?
.
Zo ook voor de koppeling PVV en racisme die wat mij betreft niet bestaat. De PVV haalt spijkerhard uit naar Moslims (religie, geen ras) en Marokkanen (nationaliteit, geen ras) naar aanleiding van gedrag. Er is een hoop op de PVV aan te merken maar racisme is onjuiste aantijging.
.
Racisme is een kwalijk gegeven en zou niet te pas en te onpas uitgeschreeuwd moeten worden. Doet af aan het woord, de lading, en is schadelijk voor de bestrijding van echt racisme.

Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 17:13

Ja, wij Henk en Ingrids zijn verschrikkelijke rascisten.
Een overdosis Tolerantie ™, dat is wat we nodig hebben..

Slipsnifter | 12-12-12 | 17:12

Ook dit tuig dient gewoon keihard het land uitgeschopt te worden, ware het niet dat ze enkel een Nederlandse nationaliteit bezitten. In ieder geval 20 jaar opsluiten! Iemand kapot dood schoppen voor een ruzie maakt nog geen zinloos geweld, maar bewijst wel dat je ongeschikt bent om vrij rond te lopen in de maatschappij.
.
Hoe dan ook ik stem PVV, want ook voor deze mongolen wil de PVV minimumstraffen inzetten terwijl D66 rechters ze na 2 jaar weer terug met een bos bloemen op straat zet.

lulkoekhapper | 12-12-12 | 17:10

Ja zo rolt de pvv verontwaardigd zijn als ze
stemmen kunnen winnen. voor de rest geven ze niks
om veiligheid op straat.

de linkse rechter | 12-12-12 | 17:10

meneer Q | 12-12-12 | 16:52 |
Grapjas. Ga lekker bij JQ op schootzitten.
Mr_Pikibelly | 12-12-12 | 16:55 | + 0

JQ plant een troll; betekenis: een commentaar geven met de bedoeling veel (kwade) reacties uit te lokken en achter de reactie niet zelf te staan.

meneer Q | 12-12-12 | 17:10

Dat die mensen al na twee jaar vrijkomen voor het doodslaan van een vader die zijn zoon probeert te beschermen van een poging tot doodslag is ziekmakend.

Dit prutstukje van Quid waarin hij de link legt tussen dit misdrijf met de PVV en de PVV'ers en passant voor racisten uitmaakt, is dat ook.

Realisties | 12-12-12 | 17:05

Zo Quid. Ik sta van je te kijken. Je hebt verder helemaal gelijk, maar da dat hier mag. Leuk.

Geert heeft niet de schuld, maar is wel oorverdovend stil. Maar dat is logisch. Racistische motieven bij Nederlanders, daar krijgt hij stemmen van, dus die veroordeelt ie niet.

Roer | 12-12-12 | 17:05

Had Quid nu haast of is zijn gebazel erger geworden?

3*links=rechts | 12-12-12 | 17:05

@Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 16:55
Dat CBS daar geen data van heeft. Simpelweg omdat er geen politieke voorkeuren van de burger in de statistieken worden opgenomen.
Maar als je het achtergrond verhaal leest over Henk en Ingrid en dan nog wilt beweren dat je niet de link kan leggen naar een bepaalde PVV-er, dan zul je toch echt bij jezelf moeten kijken.

Horagha | 12-12-12 | 17:02

2 jaar voor doodslaan van een Turk ? Nou dan zal de klap van Badi Sadr in die sky-box maar 2 maanden opleveren, wed ik.Wel leuk als Estelle er nog even voor moet zweten en stotteren.

Dolphi | 12-12-12 | 17:02

@doenormaal! | 12-12-12 | 16:53
Dank voor je comment, ik wilde namelijk aangeven dat berichtgeving erg subjectief is......

necrosis | 12-12-12 | 17:01

Die kwit weer. Bericht gaat over 2 jaar voor doodslaan mens en kwit loopt gelijk te ranten over de pvv. Ik stem ook pvv en sla niemand dood.

rexmundi666 | 12-12-12 | 17:01

Wat is er mis met twee jaar?
Die marocs die opzettelijk een grensrechter hebben doodgeschopt krijgen minder.
Oh wacht... stukje is geschreven door Quid!
Ik weet genoeg, doei.

copywriter | 12-12-12 | 17:00

Mwahaha.... uiteraard heeft de PVV dit(weer) op zijn geweten,,pas die grensrechter al naar de rambam en nu weer deze racistische moordaanslag...
Henkie en Ingridje plagen (zo heten ze echt hoor!)is natuurlijk logica,wie plaagt een geblondeerde racist nou niet ?
De PVV vol met eurofielen ,,trots roepend dat ze in de EU zitten waar baardmannen een filmpje veroordelen en de 100 doden die door dat filmpje stierven zijn netjes vergeten(Denk dat de PVV daar ook achter zit !)
De PVV had in de zak van die andere racist gemoeten uhh Sinterklaas afgebrand tot een zielig hoopje roet..
De PVV naar de ratsikidee en de VVD ?
Dat worden dan weer de volgende racisten,o.k ??
Kom op Joopie je kan hèt !!

The real Flex | 12-12-12 | 16:58

Hoe verziekt is je wereldbeeld als alles de schuld van GW is?
Daar is vast wel een medische term voor.

de Bree | 12-12-12 | 16:58

Gelukkig voor Henk is de theedoek vol met bloedvlekken van het slachtoffer niet gevonden. Mogelijk was de eis dan langer geweest.

pluizigkroeshaar | 12-12-12 | 16:58

Maar goed, wie het achtergrond verhaal over Aziz, Deniz en Henk & Ingrid leest dan moet je je toch je ogen uit je kop schamen dat je het hier opneemt voor Henk & Ingrid.
Maar grote kans zullen deze types zichzelf herkennen in Henk en vrouw Ingrid en het doodnormaal vinden, hoe het stel zich gedraagt tegen de buitenwereld.
www.revu.nl/2012/07/18/hoe-henk-en-ing...

Horagha | 12-12-12 | 16:57

quid <-> supermathijs Zoek de verschillen...

Petrus Poortwachter | 12-12-12 | 16:56

@Horagha | 12-12-12 | 16:47 |

Net even gegooglt en naar o.a. het CBS gesurfd maar geen data kunnen vinden die uw bewering over PVV-ers kan staven. Ik ben er bij mijn zoektocht gemakshalve maar even vanuit gegaan dat het u vooral om significante percentages ging en "elke" slechts dichterlijke overdrijvingen zijn.
.
Weet u wat vreemd is? Als ik zo'n zelfde zoektocht naar data over de door u aangehaalde Marokkanen en Moslimsterreur doe wordt ik overladen met data die e.e.a. kan staven.
.
Wie weet toch allemaal niet zo hetzelfde als u stelt?

Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 16:55

meneer Q | 12-12-12 | 16:52 |
Grapjas. Ga lekker bij JQ op schootzitten.

Mr_Pikibelly | 12-12-12 | 16:55

@DeRossi | 12-12-12 | 16:41
Ah ow, en dan kunnen het geen racisten zijn want ze zijn zelf buitenlands.. ja ja .
Verzuipen in satesaus dan maar?

miko | 12-12-12 | 16:53

@necrosis | 12-12-12 | 16:35
Goed punt. Derhalve dient de kop aangepast te worden in: "Man doodgeslagen".

doenormaal! | 12-12-12 | 16:53

Quid, bij ieder item zuren over Wilders is saai

Etsi ketsi | 12-12-12 | 16:53

Dus ht is erger om vermoord te worden omdat je van een ander ras bent dan bv laten we een dwarstraat noemen, je vrijwillgerswerk als grensrechter niet naar believen van iemand hebt uitgevoerd. Bedoel je dat??

irma zonderboezem | 12-12-12 | 16:53

We hebben een J, We hebben een o, We hebben een h, We hebben een n, We hebben nog een n, We hebben een y, We hebben een Q, We hebben een u, We hebben een i, We hebben een d.
Mr_Pikibelly | 12-12-12 | 16:49 | + 0

En we hebben een troll.

meneer Q | 12-12-12 | 16:52

Al is het een Marokkaan, grensrechter, Pool, Nederlander, Turk of wat dan ook. Straffen met minimaal 20 jaar cel tot levenslang (99 jaar).
Kei en keihard aanpakken dit tuig!

Schrale bal | 12-12-12 | 16:52

@jeejoo | 12-12-12 | 16:30
Iemand die zich verweerd, Aaah dat mag niet!

miko | 12-12-12 | 16:51

De straffen in dit kleine landje zijn net zo klein als ons land zelf. Maar zouden van mij wel wat groter mogen zijn. Wel wat. Heel groot. Stel maar eens voorbeelden qua strafmaat. Altijd dat slappe gelul: 'strenger straffen heeft geen zin'. 'Kijk maar in Amerika'. Ik denk dan: 'niet geschoten is altijd mis'. En je gaat respectvol om met de nabestaanden/slachtoffers.

bosa | 12-12-12 | 16:50

Tja volgens de televaag viel die Turkse vader dus, waarom over moord spreken als je rollator omvalt?

Implant | 12-12-12 | 16:50

Ik vind twee jaar voor zelfverdediging veel te veel...

totaal geen benul van de achtergronden heeft (net als Quid)

Petrus Poortwachter | 12-12-12 | 16:50

hahahahahaha Q. plant een troll.

meneer Q | 12-12-12 | 16:50

Z-PiLL | 12-12-12 | 16:14 |
Helaas heb je helemaal gelijk

graag zou ik er iets verder op ingaan maar;
a durf niet bang dat morgenvroeg de bel om 5 uur gaat
b mij plechtig voorgenomen heb om voortaan aan de huisregels te voldoen

uiteraard is het natuurlijk gewoon belachelijk 'n *mens* doodtrappen en net iets meer dan 1 jaar cel krijgen
over een paar weken kan het nog belachelijker, let maar op, iets met vrijspraak en 'n grensrechter tevens *mens*

Tim Grimback | 12-12-12 | 16:50

We hebben een J, We hebben een o, We hebben een h, We hebben een n, We hebben nog een n, We hebben een y, We hebben een Q, We hebben een u, We hebben een i, We hebben een d.

Mr_Pikibelly | 12-12-12 | 16:49

@Cuyahoga | 12-12-12 | 16:27
Turk een blanco strafblad en geen overlast, de andere een geschiedenis van geweld en aso gedrag.
Een voordeel hij zal het niet leuk in de bak hebben.
want in de bak, daar is hij de Turk.
Vrij naar American history X

miko | 12-12-12 | 16:49

Deze Henk en Ingrid mogen van mij net zo goed hun verdere leven lang weggestopt worden in een donker hol dan bijv. een Marokkaan. Dat het nu een Nederlander betreft doet er niet toe.

Het doet er sowieso niet zo toe waar iemand vandaan komt, zo ga je gewoon niet met elkaar om, klaar. Alleen is het gewoon wat vaker andersom. Dit soort dingen moeten eens wat harder bestraft worden. Punt.

ShameLess | 12-12-12 | 16:48

Hee Quit, heeft iemand je wel eens gezegd dat je een waardeloze politiek correcte zak bent met een GW neurose?

Hanxie | 12-12-12 | 16:48

Dat behoorlijk straffen wil men maar niet onder de knie krijgen...

Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 16:48

Is elke PVV stemmer een racist?
@de Bree | 12-12-12 | 16:17 |
Off course!
Zoals elke mohammedaan een terrorist is.
En elke mocro een crimineel.

Dat er misschien een paar nette mensen tussen lopen maar die hoor je nooit of zie je nooit. Dus kan je beter die hele groep wegzetten als racist,terrorist of crimineel.
Het leven is zo makkelijk als je zwart/wit denkt.

Horagha | 12-12-12 | 16:47

@nietvoordekat

Stil zijn kan altijd nog, bedoel het niet als humor, maar meer het aantal artikelen die op GS verschijnen na dood van grensrechter, die andere kant van spectrum in Nederland belichten. Zeg maar Tokkies versus Finnen

Diederik SAMSAM | 12-12-12 | 16:46

zuurkool | 12-12-12 | 16:38 | + 1
volgens Quid kunnen we dit elke week weer opnieuw waarnemen in het programma Opsporing Verzocht.. ohnee wacht...
Wanneer gaat Quid nu eens ballen krijgen en inhoudelijk uitleggen wat dit met a racisme te maken heeft en b. wat Geert Wilders hier mee te maken heeft?
c. waarom hij gestopt is met zijn medicijnen in te nemen.

Vieslinks | 12-12-12 | 16:45

Blijft wel een feit dat 2 jaar verdomd weinig is vooral omdat deze roomblanke tokkie geen schaamtecultuur heeft om zich op te beroepen.

25TaLife | 12-12-12 | 16:44

Niet zeuren mensen, deze tokkie wordt wel degelijk keihard gestraft. Twee jaar = 24 maanden en dat is toch wél mooi TWEE maanden meer dan voor die zware crimineel die met een waxinelichthouder gooide.....

Prins Fontainebleau | 12-12-12 | 16:43

Wanneer loopt Quids contract af?

McPhart | 12-12-12 | 16:42

Riep Henk "Geert Akbar" toevallig Quid toen hij die irritantie Turkse buurman doodtrapte? Ohnee die viel zelf in de handen van Allah .

Maar dit gebeurde dus omdat Henk was geïnspireerd door het partijprogramma van Geert toen hij ruzie kreeg met een irritante Turk? Aha, bedankt voor duiding weer. Zoals ik gisteren al zei: stop eens met snuiven Quid want je hersens smelten met de minuut verder weg.

Vieslinks | 12-12-12 | 16:41

Ahh zo bestaan er ook genoeg linksdraaiende neo-fascisten met een christen-fetisj in dit land. Wij zeggen 'Q', u zegt 'uid'. Q! ... Q! ... .

Zo lusten we er nog wel een paar.

25TaLife | 12-12-12 | 16:41

Henk en Ingrid zijn zelf deels Indisch.
De zoon is een bekende van mij

DeRossi | 12-12-12 | 16:41

Mijn respect gaat uit naar de nabestaanden van deze tragedie... Er zullen altijd onschuldige slachtoffers vallen...

Ons land wordt geregeerd door fukkers, wij worden geleefd door fukkers en we laten ons naaien door deze fukkers... Op alle fronten... tijd om wakker te worden.. niet?

machete74 | 12-12-12 | 16:40

Dit is toch normaal nieuws? Als een of andere bontkraag een Hollander de dood in slaat is de eis toch ook altijd 15 jaar maar worden het er uiteindelijk drie of vier vanwege het "goede gedrag"?

bartjeb1989 | 12-12-12 | 16:40

Vieslinks | 12-12-12 | 16:35
Kwit gedraagt zich nu als een opruierende aandachtshoerr. het is aan de commenterts deze kwalijke praktijk te willen doorzien.

plusje voor Kwit.

bij gelegenheid | 12-12-12 | 16:39

Is dit trouwens een incident, of moet het dan vaker voorkomen?

zuurkool | 12-12-12 | 16:38

Fuck alle Turken, Marokkanen, Anitilianen, Surinamers, Nederlanders, Javanen, Hindoestanen, Polen, Bulgaren, Eskimo's, Finnen, Duitsers, Belgen, Fransen, Engelsen, Ieren, Schotten, Scandinaviers, Molukkers, Indonesiers, Italianen, Spanjaarden, Grieken, Portugezen, Amerikanen, Latino's, Russen, Arabieren, Israeliers, Chinezen, Japanners, en iedereen die maar ook iets is van deze wereld.

Mijn sigaretten zijn op!!!

machete74 | 12-12-12 | 16:37

Verzekeringswaarde 1 persoon in NL 1 miljoen..
ff rekenen... 1 miljoen belasting weg = 2 jaar. 2 miljoen belasting weg is 3 jaar.. klopt idd niet...

wwwsparks | 12-12-12 | 16:37

@Johnny Quid

Ah, dus nu zijn het een keer Hollandse kaaskoppen die een allochtoon doodslaan. Een schande, 2 jaar cel! Helemaal mee eens. Maar de link met de PVV vind ik net zo schandalig. Dus iedere keer dat er iemand wordt doodgeslagen moet Geert Wilders hier iets als eerste van zeggen? Ontken je hierbij trouwens ook het feit dat er procentueel meer allochtone crimminelen dan autochtone in de Nederlandse cellen zitten? Ik vind het triest voor iedereen die slachtoffer wordt van zoiets schandaligs. Turk, Marokkaan of Nederlander. Je blijft van elkaar af. Maar jouw stuk raakt kant nog wal!

Howling Hound | 12-12-12 | 16:36

Had de 'doodgeslagen' man een Nederlands paspoort?
Zo ja, dan heb ik nog wat kanttekeningen.....

necrosis | 12-12-12 | 16:35

Quid : "Heeft Geert Wilders zich al uitgesproken tegen Henk en Ingrids die Turken doodmeppen?"

Dat gaat Geert Wilders pas doen als 80% van alle doodmeppers in Nederland Henk en Ingrid zijn en dan moeten ze ook nog PVV stemmen.

Sterkte Quid, wat een zieke dwaas ben je toch ook. Ja bann me maar. Gaap.

Vieslinks | 12-12-12 | 16:35

Lekker appels en peren met elkaar vergelijken zonder inhoudelijke kennis van zaken.

Dakota85 | 12-12-12 | 16:35

Gerd Hardleers | 12-12-12 | 16:29 |
Geëist he, blijft dus niks van over.

zuurkool | 12-12-12 | 16:35

2 jaar cel is toch te belachelijk voor woorden.

CortezTheKiller | 12-12-12 | 16:35

Strafrecht in NL is ontzettend slecht en de rechters zijn gestoord. Overigens zou eventueel racisme niet moeten uitmaken. Dood is dood en moord is moord en voor dat laatste zou je gewoon de doodstraf moeten krijgen.

sitzkrieg | 12-12-12 | 16:35

Ze kregen maar 2 jaar celstraf omdat Henk en Ingrid PVDA stemmers zijn. Zo rollen we in Nederland.

Vieslinks | 12-12-12 | 16:33

De moordenaars van de grensrechter krijgen het niet eens.

van_de_pot_gerukt | 12-12-12 | 16:31

@ jeejoo | 12-12-12 | 16:30 | + 0 -
Ga jij eens terug onder je steen, zwitsal.

BeunDeHaas | 12-12-12 | 16:30

Mmm hoor niemand over hhet feit dat Papa Turk ,Mama tokkie heeft aangevlogen?

Turk of geen Turk je blijft met poten van Vrouwen af vuile Hond en dat je daarbij dan iets wat ongelukkig ten val komt is jou pech. Racisme me anus

Wie zijn billen brand!

jeejoo | 12-12-12 | 16:30

Celstraffen tot 6 maanden...

Gerd Hardleers | 12-12-12 | 16:29

Zouden ze dan toch echt gewoon compleet van de pot gerukt zijn? Jazeker dames en heren. Onze rechtsstaat ligt onder vuur! Ik besefte het voor het eerst werkelijk toen ik dit bericht las:

6 april 2011 15:52
AMSTERDAM - Officier van justitie Machiel Woudman heeft woensdag tegen zes mannen twaalf maanden gevangenisstraf geëist, waarvan zes maanden voorwaardelijk, wegens hun aandeel in de groepsverkrachting van een 16-jarig meisje, in mei vorig jaar.

De politie vond het slachtoffer in de nacht van 12 op 13 mei op een metrostation in Amsterdam-Zuidoost.
Zij was ontredderd en flink toegetakeld. Enkele dagen later wist de politie de eerste verdachten op te sporen. Het ernstige misbruik vond deels plaats in zorginstelling Cordaan. Enkele verdachten verbleven daar.

Het slachtoffer was een paar van de mannen tegengekomen in het centrum van Amsterdam, nadat zij was weggelopen uit een jeugdinrichting in Groningen. Zij zocht een slaapplaats. De jongens namen haar mee en al snel kwam het tot seks.

Volgens Woudman is die van vrijwillig overgegaan op onvrijwillig, in ''een sfeer van ontremming en geweld''. In de groep mannen, die steeds groter werd, heerste ''een cultuur van misbruik''. De verdachten hebben het slachtoffer onderworpen aan ''perverse praktijken die iedere beschrijving tarten''.

Het misbruik duurde meerdere dagen en voltrok zich op verscheidene plaatsen in de stad. Het slachtoffer durfde en kon niet weg, aldus Woudman.
Op momenten heeft zij ''geschreeuwd van de pijn'', aldus de officier. Het meisje is ''als gebruiksvoorwerp, als een vod van hand tot hand gegaan'' en tenslotte ''afgedankt achtergelaten op straat''.

Voor zijn bewijsvoering leunde Woudman niet alleen op de verklaringen van het slachtoffer en de verdachten. Een paar van de mannen heeft delen van het misbruik gefotografeerd en gefilmd. Volgens de officier hebben zij zich daarmee schuldig gemaakt aan het maken van kinderpornografie.

Gerd Hardleers | 12-12-12 | 16:28

Quid's schrijfstijl doet mij plotsklaps heel erg denken aan Dolf Jansen...

landlopertje | 12-12-12 | 16:28

Twee families gaan met elkaar op de vuist, één man valt ongelukkig en overlijdt.
Heet niks met racisme te maken, gewoon blanke tokkies tegen Turkse tokkies. Tough shit, hadden ze maar niet moeten gaan vechten, dan hadden ze allebei nog voor de geraniums gezeten.

Cuyahoga | 12-12-12 | 16:27

2 jaar is veel te kort. Anderzijds, als het andersom was geweest dan was het misschien nog wel minder, want rekening houden met schaamtecultuur en moeite hebben met aclimatiseren en integreren in een westers land. Zullen we voor een keer niet zeiken over iemands afkomst, maar gewoon met zn allen dit rechtssysteem bashen?

shamehair | 12-12-12 | 16:27

Henk sloeg, turkie viel, boem auw.

In ieder geval dood door schuld, in een langlopend conflict, waarbij Henk bekend stond als relatief kort lontje. Mag je toch wel minimaal 5 jaar verwachten... toch?
Slappe rechters over & weer, doet die gast het zo nog een keer.... meh.

TeeJee | 12-12-12 | 16:26

Mijn zijn allen? Koninklijk meerfout?

Call on the attacker | 12-12-12 | 16:26

aow gat probleem ook weer opgelost.wel diep en diep triest dit.

leen5402903052189263 | 12-12-12 | 16:25

Wat maakt de afkomst uit? Is het doodschoppen van een Duitser veel erger? Of van een Noor?
Iemand doodschoppen: eis 2 jaar. Gaat nergens over. En dan zijn er mensen die beweren dat men in Nederland zwaar straft...

BeunDeHaas | 12-12-12 | 16:25

@niksdoenerT | 12-12-12 | 16:22
Ga je als Zwarte Piet? Da's wel enorm racistisch! Vraag maar aan GeenStijl!

Nietvoordekat | 12-12-12 | 16:24

Is je verontwaardiging zo groot Quid dat je het stukje niet eens fatsoenlijk kan afsluiten?
Of ben je werkelijk zo narcistisch?

Spokoynoy Nochi | 12-12-12 | 16:24

Tuurlijk, Kwit, het is allemaal de schuld van Wilders (gaap)...

Aktivist | 12-12-12 | 16:24

@hypocratie | 12-12-12 | 16:15
U heeft niet goed gelezen.

landlopertje | 12-12-12 | 16:24

Onderbuik/feiten vs Journalistieke onafhankelijkheid.
@Quid volgende keer maar toontje lager als onze noord-Afrikaanse medemens weer eens van zich laat horen.

First Contact | 12-12-12 | 16:24

Gewoon twee kansentokkies die op typische kansentokkiemanier communiceren. En eentje had er pech.
Zei Klep in zijn comfortabele wijk.
Effe serieus: het zal je maar gebeuren. Jarenlange ergernis, conflict, handgemeen, oeps, nou issie dood.
Ben je mooi klaar mee.

vetkleppert | 12-12-12 | 16:23

.. de linkse rechter straft altijd zo slap. Ik vind het wel getuigen van een soort van rechte rug dat hij dat ook doet terwijl half Turkije straks rassiesme gaat roepen.

Jan Passant mk2 | 12-12-12 | 16:23

Als de turk een andere Henk was geweest was het afgedaan als een tokkiefight en had men de schouders opgehaald, nu wordt ineens de racisme-kaart getrokken?

akhrm | 12-12-12 | 16:23

Ongeacht wie je doodslaat zonder dat het zelfverdediging is, het is te weinig...

da wizard | 12-12-12 | 16:23

@Nietvoordekat | 12-12-12 | 16:20
Ook prima.... *Schmink uit de kast trekt* ;)

niksdoenerT | 12-12-12 | 16:22

Het kapotstuk slaan van het slachtoffer door ene Henk(die van I.) is vooralsnog niet bewezen. Het slachtoffer raakte na een slag van ene Henk.. in coma en overleed laterz. Kom op Kwit, je kunt zoveel beter. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/...

bij gelegenheid | 12-12-12 | 16:22

@Diederik SAMSAM | 12-12-12 | 16:19
Doe maar gewoon stil zijn. Alle gein terzijde: mensen doodstukmaken, ongeacht het kleurtje dat de dader of het slachtoffer heeft, is nog steeds echt een heel erg grote nee.

Nietvoordekat | 12-12-12 | 16:22

Ik snap niet wat het motief boeit voor de strafmaat. Als je dochter verkracht is of iets anders van een dergelijk bizarre strekking snap ik dat je bij vergelding door ontoerekeningsvatbaarheid strafvermindering kan krijgen maar of je racist bent of niet is toch compleet irrelevant bij moord?

mr.knetter | 12-12-12 | 16:22

Mijn ervaring is dat Turken precies zo over niet Turken denken als hoe Nederlanders over Turken denken.

Het is alleen racistisch als het Turken betreft, maar andersom natuurlijk nooit. Op de een of andere manier kan racisme alleen Turken overkomen. Maar als je hoort hoe Turken over niet Turken praten dan is dat zeer zeker geen racisme.

Dat gezegd hebbende....

Dit is natuurlijk een droevig verhaal. Droevig voor de nabestaanden en betrokkenen. Hoe kunnen kleine dingen zo groot worden dat er doden vallen?

Mokum Kosher | 12-12-12 | 16:21

Dit noem je toch geen straffen? Iemand hartstikke doodslaan en daarvoor slechts twee jaar de cel in moeten? Wat zeg ik.. nog geen 1,5 jaar en misschien zelfs nog wel korter omdat meneer zich gedraagt.

Nederland is ziek. Terminaal. Het gespuis heeft het voor het zeggen in dit land met zo'n rechterlijke macht.

harry poster | 12-12-12 | 16:21

Een dode Turk. En nou?

Derk E Durr | 12-12-12 | 16:21

tja als het een tweezijdige vechtpartij was en de leverancier van de vuist niet de bedoeling had om te doden, dan zou ik ook niet de maximum straf eisen. Ik weet er niet meer vanaf, maar zeker als de andere partij de vechtpartij begint hoeft de straf niet te hoog te zijn.

1 miljoen frauderen is wel erg veel, daar kan je meer levenskwaliteit mee genereren dan bij die 64 jarige man is afgenomen. Dus relatief is dit wellicht terecht, misschien zijn beide straffen wat aan de lage kant.

Joepp | 12-12-12 | 16:20

@niksdoenerT | 12-12-12 | 16:18
"Pak de volgende keer iemand als Marokkaan"
Heb je even verbeterd. Marokkanen schoppen is racistisch, en Marokkanen DIE schoppen, da's gewoon koeltoer.

Nietvoordekat | 12-12-12 | 16:20

Lijkt meer op een column, Quid.

De Regeering | 12-12-12 | 16:19

OK 2-2 dan

Diederik SAMSAM | 12-12-12 | 16:19

Racisten worden inderdaad het hand boven het hoofd gehouden, maar dan in alle kleuren.

De blanke racist komt alleen wat minder vaak in het nieuws of op opsporing verzocht.

Idontgiveafunk | 12-12-12 | 16:19

Henk zal waarschijnlijk ook tuig van de richel zijn en mag van mij dan ook levenslang wegrotten in de cel. Iets zegt me alleen dat er bij Henk geen rekening wordt gehouden met een "schaamtecultuur". Als autochtoon wordt het je juist zwaarder aangerekend door de D66 rechters.

Pantheist | 12-12-12 | 16:19

Jongens, niet te hard reaguren! Straks gaat Nourdeen weer een artikel maken over dat we allemaal racisten zijn!

Ik vind Nourdeen nog steeds een rare naam trouwens.

Nietvoordekat | 12-12-12 | 16:19

2 jaar voor een Turk kapotstuk meppen. Pak de volgende x een marokkaan en je komt er met 60 uur schoffelen vanaf.

niksdoenerT | 12-12-12 | 16:18

Ik vind 2 jaar voor doodslag te kort, ook voor Henk en Ingrid.

Kaas de Vies | 12-12-12 | 16:18

Alle Tukkers deporteren naar Twente, dat zal ze leren!

Pi Mol | 12-12-12 | 16:17

Dus de PVV is racisme volgens de schrijver.
Is elke PVV stemmer een racist?

de Bree | 12-12-12 | 16:17

Klaar met schuimbekken Quid?
Schandalig dat er slechts twee jaar cel is geeist overigens. Bedroevend lage straf. Maar racisme? Mwoah. Eerder een burenruzie. En aan die ruzie liggen racistische motieven ten grondslag.

Pouline | 12-12-12 | 16:16

Zelfs al is het doodslag dan is twee jaar alsnog schokkend weinig.

supah | 12-12-12 | 16:16

Inderdaad, de schuld van de PVV...
Ik kan er in ieder geval geen touw aan vastknopen.
Maar goed, Quid is de auteur.

Desmoulins | 12-12-12 | 16:15

-weggejorist en opgerot-

hypocratie | 12-12-12 | 16:15

Dat is geen straf, dat is een openbare uitnodiging.

Z-PiLL | 12-12-12 | 16:14

Als ik het wel heb, werd er over en weer gemept en had de Turk de pech op zijn kokosnoot te kletteren.
En als je je ergert aan een Turk vanwege overmatig en luidruchtig Turks gedrag, hoeft dat dus niet meteen racisme te wezen.

vetkleppert | 12-12-12 | 16:14

Ja, nu hoor je de rijdende rechter niet....

brutus68 | 12-12-12 | 16:14

Overheid benadelen = zwaarste straf. Dat mag nu toch wel duidelijk zijn.

blinde kip | 12-12-12 | 16:13

1-1?

Diederik SAMSAM | 12-12-12 | 16:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken