Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LET OP! SYMPATHIEKE AUTODEALER

letopdepijl.jpeg Ze bestaan nog. Types die iets doen voor het algemeen nut zonder een tegenprestatie. Van die figuren die iets over hebben voor hun medemens. Zulke mensen zijn eigenlijk helden. Wij houden van jullie. Opklikken voor GROTE FOOTOO! (p.s. mocht deze heersende actie een prent opleveren dan betalen wij die volgaarne. Erewoord!)

Reaguursels

Inloggen

Beste mensen LIKE autocenter oss OP FACEBOOK
alvast bedankt Autocenteross team !!

Jv3L | 13-12-12 | 14:32

@SuperRogier | 11-12-12 | 18:04
Dan doen vrachtwagenchauffeurs dat slimmer!
Die houden na het seinen een tachograafschijf voor het raam.....
Elke chauffeur weet dan: Haartjes netjes kammen, ze staan foto's te maken.

lilluke halve hoan | 12-12-12 | 16:04

maik78 | 12-12-12 | 08:13
Sorry, jij had het ook al gemeld ;)

Vidi Veni Verdommi | 12-12-12 | 12:58

WTF das in Oss!

Vidi Veni Verdommi | 12-12-12 | 12:55


FustViking | 11-12-12 | 19:13 | + 6 -

En even later zag je hem zeker weer ?
Maar nu op een dames fiets.

ikkrijgjewel | 12-12-12 | 12:40

@ikkrijgjewel | 11-12-12 | 19:31
Leer eens fatsoenlijk te posten of joris je zelf weg! met je lappen van tekst.
*alvast zwaait*
miko | 11-12-12 | 19:40 | + -1 -

Dat was een fout van de server, was bij veel reaguurders zo, er stonden opeens veel berichten aanelkaar.

ikkrijgjewel | 12-12-12 | 12:35

weggejorist-
ikkrijgjewel | 11-12-12 | 19:31 | + 0 -

Hoezo weggejorist ??
Er stond niets verkeerds.

ikkrijgjewel | 12-12-12 | 12:31

En meneertje, wat gaan we doen? Weet u wel dat dat helemaal niet mag?

Jan Gordelroos | 12-12-12 | 10:27

Tenzij dat bord aan de andere kant ook dezelfde text toont, staat ie mooi de verkeerde kant op... lekker dat beetje mosterd na de maaltijd!

Piet Pielemuis | 12-12-12 | 08:27

Ondanks het bord heeft dit niet echt geholpen. oss.kliknieuws.nl/nieuws/150168/1-315-...

1/5 van de auto's die passeerden reed te hard.
Ik moet er wel even bij vertellen dat je een half jaar geleden op deze weg nog 80 km/u mocht en dat er verder naast de verlagen van de maximumsnelheid helemaal niets aan de weg veranderd is en dat je wel heel goed op moet letten om te weten dat je hier tegenwoordig nog maar 50 mag.
Dit is een weg door een industrie zone en waar nauwelijks fietsers of voetgangers komen (is zelfs verder gescheiden van de hoofdweg dan een gemiddelde nederlandse provinciale weg).

Deze belachelijke maximumsnelheid op een weg die geschikt is voor 80 km/u is mede mogelijk gemaakt door de SP in de gemeenteraad.

maik78 | 12-12-12 | 08:13

Heeft helemaal geen zin want de gemiddelde automobilist ziet nog niet eens wat er vijf meter voor hem gebeurt, laat staan wat er op dat bord staat.

Warhoofd | 12-12-12 | 01:16

* een probleem van omdat het in de wet staat...

Dat dan ook weer | 12-12-12 | 00:28

Er is een groot verschil met iemand die 200 rijdt waar hij 120 mag en iemand die 120 rijdt waar hij 50 mag...

Binnen de bebouwde kom te snel gaan rijden (zeker overdag) is gewoon onverantwoord!
Op de autostrade ben ik van principe dat je rijdt hoeveel je wilt, zolang je anderen niet in gevaar brengt. Nu maakt men er gewoon een probleem v

Dat dan ook weer | 12-12-12 | 00:28

Even een kleine kanttekening bij de discussie over dronken / te snel rijden en de gevaren daaraan verbonden. Stel: je hebt te veel gedronken, maar je rijdt wel voorbeeldig en houdt je aan alle verkeersregels (uitgezonderd dan die wat betreft teveel drinken:)). Is dit dan erger of minder erg dan iemand die broodnuchter met 90 door de dorpskern scheurt? Wat is op dat moment het grootste risico?
Als je iemand beboet omdat die in theorie teveel gedronken heeft, maar desondanks zich toch mooi gedraagt op de weg, zou je dan ook iemand moeten beboeten omdat hij/zij met een snelle wagen rijdt, alhoewel hij/zij op dat moment niet te snel rijdt? Je gaat dus iemand straffen omdat hij een gevaar op de weg kan zijn, maar het op dat moment niet is. Ik weet het, nogal vergezocht, maar toch iets om over na te denken. Ik heb stellig de indruk dat je zowat alles mag mispeuteren wat er in het wetboek staat, zolang je maar niet gedronken hebt. Let wel: dit is geen pleidooi voor straalbezopen achter je stuur te kruipen, maar enige nuance in het huidige beleid vind ik wel op zijn plaats.

The Sarge | 11-12-12 | 22:39

Nestorix | 11-12-12 | 19:25 | + 1 -

En wat was hun weerwoord toen je er wat van zei?

de_Joego | 11-12-12 | 22:03

Dit mag wel, seinen met je lampen mag niet en kan bekeurd worden. Seinen met lichten mag per definitie niet en dus ook niet om te waarschuwen voor een flitser. Stel dat je je claxon zou gebruiken dan zou je daar ook voor bekeurd worden.
Het bord mag wel omdat dat onder de vrijheid van informatieoverdracht valt. Een tekst valt daar onder, een ligtsignaal wordt niet gezien als informatie en valt daarom ook niet onder de vrijheid van informatie.

Sjoerd5000 | 11-12-12 | 21:46

-weggejorist-

GagarinY | 11-12-12 | 21:16

Dit is gewoon toegestaan, net als met een bord langs de weg gaan staan waarmee je waarschuwt voor een flitser. Dat is al eens voorgekomen en de rechter was ook van mening dat het doel is dat de mensen langzamer gaan rijden, en niet om geld binnen te harken. Het bord draagt daar zelfs aan bij. Geen probleem dus.

WillemWordtWakker | 11-12-12 | 20:42

Lachen.
Wel typerend dat hij dealer is van sjappie golfjes.

Captain Pervert | 11-12-12 | 20:42

@Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 19:10 |
Ik denk dat ook de roes van de alcohol, en de daarbij behoren ´´onoverwinnelijkheid´´ een risico geeft. Men denkt met een slokje op over het algemeen ook minder na, en neemt meer risico. Juist daar schuilt het grote gevaar, samen met het afgenomen reactievermogen. Hoe vaak zie je niet dat bestuurders onder invloed verkeerde beslissingen nemen in het verkeer, of ´´per ongeluk´´ op de verkeerde rijbaan rijden.

T.E.Meijer | 11-12-12 | 20:40

Een flitser flitst niet meer sinds de flits is gedigitaliseerd.

_pacman_ | 11-12-12 | 20:16

-weggejorist-

Fred van Ria | 11-12-12 | 19:52

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:19
Als je te hard rent op schoolplein, krijg je een pilletje,want te druk!

koekje erbij? | 11-12-12 | 19:45

Lijkt mij niet dat je hier een boete voor krijgt. Je hebt toch het recht om iemand voor iets te waarschuwen? Er staat niet in de wet dat je niet mag waarschuwen als er flitsers zijn, anders waren die flitssites ook al lang offline gehaald.

LassieAkka | 11-12-12 | 19:42

@Dmitri Dmitrievitsj
Jij bent denk ik 1 van de domste reaguurders hier. Overschrijding van de maximumsnelheid is gevaarlijker dan alcohol? Ofwel; met mooi weer met 150 over de snelweg vlammen is dus in jou ogen levensgevaarlijk, maar stomdronken in de auto zitten niet. Ik denk juist dat dodelijke ongelukken vaker de oorzaak alcohol hebben dan flink doorgassen op de snelweg..

SuperRogier | 11-12-12 | 19:41

@ikkrijgjewel | 11-12-12 | 19:31
Leer eens fatsoenlijk te posten of joris je zelf weg! met je lappen van tekst.
*alvast zwaait*

miko | 11-12-12 | 19:40

De politie is verworden tot een verkapte belastinginspecteur. Getuige het quota dat inmiddels is afgeschaft(?) en dat de bekeuringen omhoog zijn gegaan omdat er minder uitgedeeld werden. Daarom vind ik het niet gek dat de politie aan gezag en sympathie inboet. Ik kan er geen respect voor opbrengen dat er geen misdaden opgelost worden, maar wel de gemiddelde burger op deze manier geld aftroggelen.

W. Adama | 11-12-12 | 19:39

@ikkrijgjewel | 11-12-12 | 19:31
Perdonnelijk op de verkeerde knop gedrukt maar je post wel erg irritant. Doe er eens wat aan. Je gaat over de grens!

miko | 11-12-12 | 19:38

@Muxje 19:35: Het is 2012, en GS kan nog steeds niet met een kleiner-dantekentje omgaan. Zucht. Anyway:
- Kleine boetes (minder dan 30km/h of 30% te hard, fietsen zonder licht, te voet door rood oversteken) krijgen een willekeurig getal van 0-50 op de acceptgiro gedrukt.
- Tel het (op een handige website gepubliceerde) oplossingspercentage van misdrijven er bij op.
- Resultaat kleiner dan 50? Boete vervalt.

Muxje | 11-12-12 | 19:38

SuperRogier | 11-12-12 | 18:04
Ik sein dan meestal even terug bij wijze van "bedankt!". Het hoeft dus niet per se zo te zijn dat ze het niet begrijpen.

Ingeniero de Montes | 11-12-12 | 19:37

Lekker symphatiek. Je kijkt 5 meter omhoog en je zit tegen een boom aan.

niksdoenerT | 11-12-12 | 19:36

@Bas_wever 19:25: Mijn voorstel: een sociaal contract, zoals dat heet. Maar dan echt. Een prestatiecontract om de boetes te koppelen aan het oplossingspercentage, als volgt:
- Alle verkeersboetes voor kleine overtredingen zonder gevaar of overlast (<30km/h of <25% te hard, fietsen zonder licht, te voet oversteken bij rood, dat soort dingetjes) ploffen op de mat met een willekeurig getal van 0-50 op de acceptgiro gedrukt.
- Tel het kwartaalcijfer van het oplossingspercentage van alle misdrijven bij het getal op.
- Is de uitkomst kleiner dan 50? Dan vervalt de boete.

Muxje | 11-12-12 | 19:35

*alvast naar ikkrijgjewel zwaait*

Professor Superhirn | 11-12-12 | 19:35

Hè?

deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 19:35

@ikkrijgjewel | 11-12-12 | 19:31
Ga je lekker?

dennis3210 | 11-12-12 | 19:34

Lijkt mij midden in de bebouwde kom. Daar moet je niet te hard rijden.

Dr. Mabuse | 11-12-12 | 19:32

-weggejorist-

ikkrijgjewel | 11-12-12 | 19:31

@Skunk57 19:27
Dank voor het aanbod, maar tijdens de feestdagen is het bakken met geld verdienen in mijn branche.

Zal ik heel januari komen?

Bakito | 11-12-12 | 19:31

@pius | 11-12-12 | 19:27 | + 1 -
Aha. Beschaafd opgevoed zijn en die ervaring gebruiken tevens.

deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 19:29

Bakito | 11-12-12 | 18:15 |

Dank voor het cijfermatige.
Is u al onder dak met Kerst, maak graag plaatsje vrij.

Skunk57 | 11-12-12 | 19:27

@deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 19:20

Intelligentie en het gebruiken zijn twee hele verschillende dingen.

pius | 11-12-12 | 19:27

Hopelijk bent u allen gerustgesteld in de feitelijke wetenschap dat voorbij racende klusbussen met Poolse kentekens niet op kenteken worden bekeurd en dus niet hoeven te betalen omdat zij hard werken en op tijd voor weinig geld en zonder BTW bij de klant moeten zijn. Alleen NL-kentekenplaten worden met stasiprecisie tot aan de poorten van de hel achtervolgd door het CJIB. Duitsers en Belgen mogen af en toe dokken als hun eigen politie tenminste tijd en zin heeft om te gaan innen Alle andere kentekens zijn vogelvrij.

Nestorix | 11-12-12 | 19:25

Over controles gesproken. Staan ze van de week iedereen te bekeuren op fietsen door de binnenstad. Op zich prima. Komt er een horde scootergaaies, u weet precies welk soort. Die ja. Reden ook nog eens kmtje of 50 en zonder helm. Krijgen niet eens een boze blik van agent. Je gelooft het niet. Gebeurd onder je neus. Houden gewoon de volgende oudere dame met boodschappentasjes aan. Tja.

Bas_wever | 11-12-12 | 19:25

@Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 19:15

LOL

pius | 11-12-12 | 19:23

@vetkleppert | 11-12-12 | 19:14 | + 0 -
Veel mensen zijn dom en onintelligent. Verstand gebruiken? haha.

deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 19:20

Zou meneer de autodealer nu ex post facto een boete kunnen verwachten dan? Lijkt me niet. Toch? Mmmm.

AshleyJ"Ash"Williams | 11-12-12 | 19:19

@Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 19:13 | + 0 -
Een hoop mensen zijn onbeschaafde proleten die niet zo denken als u.

deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 19:19

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 19:15
Af, slapbegaafd.

Bakito | 11-12-12 | 19:19

Het zou pas echt sympathiek zijn als er "Pas op, hier km-stand + 50.000!" op zou staan.
Maar dat doet hij dan weer niet, die dealerT.

Jackanders | 11-12-12 | 19:18

Een NSBer. Zo iemand die tijdens een feestje een ander baantje zal opgeven als de werkelijke. Je zou ze vogelvrij moeten verklaren, ze kaal scheren, vernederen en met pek en veren de straat op sturen en als je dacht dat dit het was, het jachtseizoen openen.

Mr_Pikibelly | 11-12-12 | 19:18

@ Tim Grimback | 11-12-12 | 19:09 | + 0
Denk, weet overigens wel zeker, dat er binnenkort een autodealer voor 'n jaar achter de tralies verdwijnt

zo werkt dat nu eenmaal in dat plezante nederland

degene die bekend zijn in de buurt weten dat het bord niet van een van de autodealers daar is...

ZwetsNekker | 11-12-12 | 19:17

@Bakito | 11-12-12 | 19:13
Ik probeer zo veel mogelijk met mijn lul te denken.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 19:15

@pius | 11-12-12 | 19:07
Je deed een necrosisje.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 19:14

@deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 19:09
Nee, een mens zonder al te veel regels gebruikt zijn verstand.

vetkleppert | 11-12-12 | 19:14

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 19:10
Net als dinosaurussen, zouden automobilisten een gedeelte van de hersenen in hun rechtervoet moeten hebben.

Bakito | 11-12-12 | 19:13

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Vandaag gezien hoe een zeer prototypische Nieuwe Nederlander-met-bontkraagje een braaf meisje troostte dat door een bus van haar fiets was gereden (bus reed door) en onbedaarlijk zat te snikken op de grond. Ik zag zowel een Norm als een Waard. Faith in humanity has been slightly restored.

FustViking | 11-12-12 | 19:13

@deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 19:09
Ik niet hoor. Ik laat me liever leiden door beschaving en welwillendheid dan door regels. Hoop op beloning en angst voor straf zijn de drijfveren van honden.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 19:13

Hilarisch :-)Hij zal idd wel een boete krijgen. Kan GS woord houden.

andalucia | 11-12-12 | 19:12

@r04drunn3r | 11-12-12 | 19:00
De motoriek gaat pas bij heel hoge alcoholspiegels achteruit. Zelfs dan gaat de rijvaardigheid een stuk minder achteruit dan de loopvaardigheid. Het heeft vooral met evenwicht te maken (meer precies met toxiciteit voor de kleine hersenen). De meeste mensen die worden bekeurd bij een alcoholcontrôle kunnen nog prima lopen. Nee, in de praktijk is het risico dat in verband wordt gebracht met dronken rijden te wijten aan de langere reactietijd, niet aan evenwichtsstoornissen die hun oorsprong vinden in de kleine hersenen.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 19:10

pius | 11-12-12 | 19:07 |

Vast...

Jaimy Fox | 11-12-12 | 19:10

Een mens is zonder regels als een wild beest.

deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 19:09

Denk, weet overigens wel zeker, dat er binnenkort een autodealer voor 'n jaar achter de tralies verdwijnt

zo werkt dat nu eenmaal in dat plezante nederland

Tim Grimback | 11-12-12 | 19:09

pius | 11-12-12 | 18:06 | + -32
Je moet wel lezen wat er staat. Waar wordt hier aangespoord tot wetsovertreden? Er wordt juist aangespoord om je snelheid te matigen. Het is toch alleen maar een bonnenmachine die daar staat. Heeft met verkeersveiligheid weinig te maken. Geld, dat moeten ze hebben. Desnoods een bord 60 neerzetten of 50 zodat er nog meer geld binnenkomt.

Maurice63 | 11-12-12 | 19:08

@vetkleppert | 11-12-12 | 19:04

Laatst werd er een kwijtgescholden ter plekke. Nadat ik ruimhartig schuld had bekend en het nut van boetes had geprezen. Ik heb natuurlijk aangedrongen alsnog te betalen.

Maar tevergeefs.

pius | 11-12-12 | 19:07

@pius | 11-12-12 | 19:03
Dan zijn ze je gegund.

vetkleppert | 11-12-12 | 19:04

Ik juich boetes toe.

pius | 11-12-12 | 19:03

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:53 |
Insgelijks!

Bakito | 11-12-12 | 19:03

Een pluim voor dit bedrijf, december is al duur genoeg

Sky Lukewalker | 11-12-12 | 19:03

SuperRogier | 11-12-12 | 18:04
Daar heb ik dus werkelijk waar eens een boete voor gehad. Ik was langs een verkeerscontrole gereden en seinde naar 2 auto`s ter waarschuwing.. Blijkt 50 meter verderop nog een motormuis in de bosjes te staan die me aanhoudt; een prent van 75 euro geloof ik.

Het ergste is nog het lulverhaal wat hij tegen mij ophangt; de reden waarom ik die prent kreeg is omdat er geen gevaar dreigde. Wanneer mensen die dag geen gevaar zagen, maar wel mijn lichtsignalen, was volgens hem de kans groot dat ze latere lichtsignalen (bij echt gevaar) zouden negeren en bijvoorbeeld een motorrijder die op de grond ligt zouden overrijden...

Absoluut niet waar | 11-12-12 | 19:01

@deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 18:45
Verheugt u zich niet teveel. Het is meestal in een flits gebeurd.

Veestbeest | 11-12-12 | 19:01

Ingezonden mededeling aan redactie: www.politie.nl/nieuws/2012/december/11... "Vier jongens met een donkere huidskleur met een lengte van ongeveer 1.80 m. Eén van de verdachten droeg een grijze gebreide muts. Twee verdachten droegen een zwarte Nickelson jas met een bontkraag." Nou: kom d'r maar in, GeenStijl :-)

Jerry Nick | 11-12-12 | 19:01

@Bakito | 11-12-12 | 18:59
Waar kan ik tekenen?
Goed je weer te zien trouwens.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 19:00

@Dmitri Dmitrievitsj

Echt! ben je dom ofzo?
Door alcohol gaat de hele motoriek achter uit.
Dat is ook de rede dat mensen f*ing niet meer recht kunnen lopen, laat staan normaal kunnen auto rijden.

r04drunn3r | 11-12-12 | 19:00

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:53 | + 0 -
Verkeer zonder verkeersregels is als betaald voetbal zonder ME-inzet.

Bakito | 11-12-12 | 18:59

Hulde voor de auto dealert maar een jongen die een onschuldig met zwarte humor doorspekt tweetje loslaat stampen we in de grond.
Persoonlijk maakt het me geen moer uit maar als je dit soort mensen helden noemt de volgende keer niet meer zeiken over zwart rijders en dood gereden cabaretiers omdat de taxi door rood reed.

miko | 11-12-12 | 18:58

El Sympathico.

Jaimy Fox | 11-12-12 | 18:56

@deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 18:50
Dat is dan twee vliegen in één klap. Dat zou het tenminste zijn als stoppen met het handhaven van de verkeersregels tot meer ongevallen zou leiden. Wat nog te bezien valt.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:53

We hebben een flits-probleem.

Normpje | 11-12-12 | 18:52

@die ene van daarzo | 11-12-12 | 18:48
Wat klopt er niet aan wat ik beweer? Kom op, één dingetje dat in strijd is met feiten of de wetmatigheden van de logica. Nee? Dacht ik al.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:51

Held!!

KrentCanyon | 11-12-12 | 18:51

@Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:47 | + 0 -
Zo pakken we wel het donorentekort aan, dat weer wel.

deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 18:50

Professor Superhirn | 11-12-12 | 18:41 |

Vergeet niet dat Bakiot en pius ook deeltijd Imam's zijn. De Vierdaagse Moeftie uit Nijmegen en de Moeftie van Brabanistan.

Jaimy Fox | 11-12-12 | 18:50

Pfff. Heb zonet iemand langs de snelweg opgepikt die anders een aantal km moest lopen voor een litertje peut. Ploegen door de besneeuwde berm zonder jas is niet zo handig. Nu jij weer...

Datzegiktoch | 11-12-12 | 18:48

@Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:39
Ter verduidelijking: er zouden niet meer snelheidscontrôles moeten komen, maar juist ook minder alcoholcontrôles. Boeven vangen in plaats van verkeersregeltjes handhaven.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:47

Lichtend voorbeeld voor je medemens van deze man ...

duitse herder | 11-12-12 | 18:47

Hulde aan deze persoon!!

Ga zo door

r04drunn3r | 11-12-12 | 18:46

@vetkleppert | 11-12-12 | 18:42 | + 0 -
Als dat moet dan moet dat.

deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 18:45

@andorra | 11-12-12 | 18:34
Die reflectie in de bumper is een reflector.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:45

@deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 18:41
Misschien moet jij eens gepakt worden.

vetkleppert | 11-12-12 | 18:42

Ik voorzie voor Pius en Bakito een glansrijke carriere bij de flitsNSB. Gatso opstellen in de berm achter een boom, en dan met het laptopje op schoot zieke tegels plempen totdat Joris er genoeg van heeft en er weer 100k aan flitsboetes zijn geproduceerd.

Professor Superhirn | 11-12-12 | 18:41

Hardrijders moeten niet gewaarschuwd worden maar gepakt worden.

deoudererijperevrouw | 11-12-12 | 18:41

officieel mag dit niet en is het strafbaar. Niet wanneer hij er op zet: Pas Op, niet te hard rijden nu!

IQkulliku | 11-12-12 | 18:40

@kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:02 |

*Moeten ze geen boeven vangen?

The_Black_Knight | 11-12-12 | 18:39

Te hard rijden is gevaarlijker dan dronken rijden.
Door alcohol neemt de reactietijd toe. Als er iets onverwachts gebeurt neemt met meer alcohol op de kans toe dat de bestuurder te laat reageert.
Ook door snelheid neemt de kans toe dat de bestuurder te laat reageert. Hij zal er immers eerder zijn en heeft dus minder tijd om te reageren.
Het verschil is dat de dronken bestuurder weliswaar langzamer reageert, maar andere weggebruikers hebben even veel tijd om op hem te reageren als in het geval dat hij nuchter zou zijn. Bij een te snel rijdende auto heeft niet alleen de bestuurder minder tijd om te reageren, maar ook andere weggebruikers.
Overschrijding van de snelheidslimiet is dus gevaarlijker dan overschrijding van de alcohollimiet. Iedereen die zanikt over snelheidscontrôles en roept om alcoholcontrôles meet met twee maten.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:39

@kapotte_stofzuiger 18:32
Ah, vandaar je nick...

Bakito | 11-12-12 | 18:37

Zo waarschuw ik al jaren voor marokkaans tuig.
Ben ik nu ook sympathiek?

Hufter | 11-12-12 | 18:36

@SuperRogier | 11-12-12 | 18:04
Misschien denken ze wel dat je gewoon "hallo" wil zeggen en "hallo"en ze je gewoon terug.

lekkurlinx | 11-12-12 | 18:36

Geachte officier van Justitie, Geen Stijl is toch bekend van de FotoFucks! Bewijst u maar dat dit echt is!

L. Rakker | 11-12-12 | 18:36

@zoalshetis | 11-12-12 | 18:30

Uiteraard. Je krijgt een exemplaar.

pius | 11-12-12 | 18:35

@kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:30

Je bedoeld om plaats 4 tot tien? :)

pius | 11-12-12 | 18:34

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:11

Het is duidelijk te zien dat aan de achterkant ook een bord zit. En je kan de reflectie zien in de bumper van die Polo.

andorra | 11-12-12 | 18:34

Hulde voor deze man!
-
Flitsen moeten ze verbieden. Laat oom agent je gewoon ff aanspreken. Stuk sympathieker. Waarom je burger uitzuigen voor die paar km/h te hard?

Freakster1986 | 11-12-12 | 18:34

Vraag me af hoeveel Marrokkaanse politiemensen kiezen voor de mobiele flitsteams. Lijkt me het ultimo beroep om legaal terug te kunnen fucken.

Habibi | 11-12-12 | 18:34

@Elmauro | 11-12-12 | 18:32
Nee. Tien miljoen keer meer respect en liefde voor een uitkeringstrekker dan voor zo'n struikrover.

vetkleppert | 11-12-12 | 18:33

@Bakito | 11-12-12 | 18:31
Niet voor niets mijn heil gezocht in, oh la la.., Frankrijk. Na 3 jaar volledig uitgeput.

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:32

@vetkleppert | 11-12-12 | 18:21 |

Liever een flitsfiguur dan een uitkeringstrekker.

Ik zou mijn kennissen en familie op verjaardagen toevoegen als vriend in de Find my friends app van Apple.

Elmauro | 11-12-12 | 18:32

  
POWNEWS
18:19 Mishandeling agent gefilmd
 
Ik zie op deze foto niets van dat moois ...
 

Rebellis | 11-12-12 | 18:32

Flitsen is op zich niet erg, mits er op een gevaarlijke weg geflitst word.
Maar dat is eigenlijk nooit het geval.

Rimpeldoos | 11-12-12 | 18:31

@kapotte_stofzuiger 18:28
Geen wonder dat half Nederland een slecht seksleven heeft met zulke leermeesters.

Bakito | 11-12-12 | 18:31

Epische baas, iedereen die dit jaar nwe auto koopt, koopt em daar.

dutchdj | 11-12-12 | 18:30

Honderd meter verderop is een grensrechter doodgereden.
Stille tocht dan maar Brusselmans?

Strohond | 11-12-12 | 18:30

@pius | 11-12-12 | 18:28
Het wordt nog spannend in het minkudoklassement [link die Joris standaard verwijdert]

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:30

pius | 11-12-12 | 18:27 | + 0 -
ik sla even over. maar laat ff weten hoe 't was.

zoalshetis | 11-12-12 | 18:30

Aan dat hersenloze vee gaat weinig verloren.

Mooi hoe creatief de natuur overtolligheden opruimt.

Bakito | 11-12-12 | 18:29

Hoelang heeft Bakito nog een ban trouwens, word saai hier.

pius | 11-12-12 | 18:28

@Bakito | 11-12-12 | 18:23
Het was in 19xx notabene de rijinstructeur die mij vertelde wel op de snelheid te letten, maar vooral door te rijden: liever iets te snel, dan te langzaam.

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:28

@zoalshetis | 11-12-12 | 18:26

Ja. Ga je mee?

pius | 11-12-12 | 18:27

@de Bree 18:23
Ok. Zullen we alle onnatuurlijke doden als terrorisme betitelen?

Bakito | 11-12-12 | 18:27

zoalshetis | 11-12-12 | 18:25

Ik las Dealer. Case closed.

Jaimy Fox | 11-12-12 | 18:27

pius | 11-12-12 | 18:25 | + 0 -
dius jij vindt iemand die met de dood speelt een echte vent?

zoalshetis | 11-12-12 | 18:26

@Bakito | 11-12-12 | 18:15
Je moest eens weten hoeveel mensen er dood gaan aan een hartaanval van die anderhalf uur enkele reis treuzelen en benzine verbranden voor een traject van twintig minuten.

vetkleppert | 11-12-12 | 18:26

Jaimy Fox | 11-12-12 | 18:23 | + 0 -
waarom haal je dat nu aan in dit topic? ben gewoon even benieuwd.

zoalshetis | 11-12-12 | 18:25

Als je echt een vent bent ga je een pornofilm opnemen midden in het centrum van Kandahar.

pius | 11-12-12 | 18:25

@Bakito | 11-12-12 | 18:20
Alleen geweld door een erkende terreurorganisatie is terrorisme?
*naar bond voor officiele terreurorganisaties speurt*

de Bree | 11-12-12 | 18:23

Ook een Marokkanenprobleem.

Jaimy Fox | 11-12-12 | 18:23

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:20 | + 0 -
Zeg nou eerlijk, de ouders van deze wegpiraten hebben verzuimd hun kinderen op te voeden met de normen en waarden in het verkeer. De overheid is niet verantwoordelijk voor de verkeersboetes.

Bakito | 11-12-12 | 18:23

top! mooie kerstgedachte om je medeburgers voor rovers te behoeden.

zoalshetis | 11-12-12 | 18:23

Wat zou zo'n flitsfiguur nou vertellen op feestjes dat ie doet? Want dat is blinde haat tot in het bejaardenhuis aan toe natuurlijk.

vetkleppert | 11-12-12 | 18:21

@de Bree 18:17
Voor zover ik weet heeft Al Quaida dit niet opgeëist.

Bakito | 11-12-12 | 18:20

@Bakito | 11-12-12 | 18:15
Sinds wanneer heeft Joris uw kooi weer opengezet?

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:20

Hoe komen we van flitsen naar moslims?

rayfill | 11-12-12 | 18:20

@de Bree | 11-12-12 | 18:12
Was het maar een ouderwets schoolplein, dan werden de tuigkindertjes tenminsten aangepakt door de leraar. Nederland is het schoolplein waar de kinderen die te hard rennen strafwerk krijgen en zij die pesten, vechten en anders ruzie maken alleen vermanend worden toegesproken.

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:19

Automobiele solidariteit. Daar houd ik van.

vetkleppert | 11-12-12 | 18:19

Als je je aan de snelheid houdt, hoef je niet op te passen voor flitsers dat lijkt mij ten eerste logisch. Ten tweede.Als je geflitst wordt, is het je eigen schuld en dien je op de blaren te zitten zo simpel is dat. Eigen keuze. Tuurlijk heb je van die kneuzen die bezwaar maken tegen flitsboetes maar dat is laf en kost alleen maar belastinggeld, wees een vent en betaal gewoon. Te hard rijden is een keuze...

Maargoed.....

Zo is het ook een keuze om een flitsnazi te worden. Grote bek als je ze op hun kansloze beroep aan spreekt tijdens werktijd. Maar buiten werktijd om heb ik nog NOOIT eentje in real life mogen ontmoeten. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat je trots op je werk bent als je als een kansloze idioot je mede burgers op kosten jaagt door achterover te hangen. Tot slot. Waarom... echt WAAROM staan ze NOOIT in een woonwijk waar 30 km/u is toegestaan of zelfs 15 km/u in de buurt van een school. Nee hoor. Lekker laf langs provinciale wegen en snelwegen....

overVecht | 11-12-12 | 18:18

Gewoon je verkeersboetes doorsturen naar de Gemeente Maastricht. Die betaalt ze met liefde....

Prins Fontainebleau | 11-12-12 | 18:18

@Bakito | 11-12-12 | 18:15
uhh.. iets met een grensrechter?

de Bree | 11-12-12 | 18:17

@de Bree | 11-12-12 | 18:12 | + 0 -
Je kent het verschil tussen misdrijf en overtreding niet, en snapt het begrip proportionaliteit niet? Tja dat verklaart inderdaad je repliek.

Kaas de Vies | 11-12-12 | 18:17

t Is wachten op de eerste (minder intelligente) klant die komt vragen wat de flitsers kosten...

Sherman | 11-12-12 | 18:16

©lin | 11-12-12 | 18:13 | + 0

Jij denkt werkelijk dat bedrijfsnaam los van elkaar wordt geschreven? Bedrijfs naam? Serieus?

Moe | 11-12-12 | 18:16

In Nederland vallen jaarlijks 681 verjeersdoden. Dat is ca. 681 meer dan door moslimterrorisme. Even ter info voor de Telegraaflezers.

Bakito | 11-12-12 | 18:15

@de Bree | 11-12-12 | 18:14

LOL.

pius | 11-12-12 | 18:14

@pius
dezelfde reactie, jij -4 ik +1, heb jij soms een slechte naam of ben ik nou zo populair?

de Bree | 11-12-12 | 18:14

@Professor Superhirn | 11-12-12 | 18:13

Een theedoek (ook: afdroogdoek, droogdoek, schoteldoek) is een doek van katoen of linnen waarmee het afgewassen eet- en kookgerei (de vaat) wordt afgedroogd.
Een theedoek - hoewel deze wordt gebruikt om de vaat mee af te drogen - moet niet worden verward (zeker niet in het gebruik) met een vaatdoek. Hoewel met het woord schoteldoek soms ook een vaatdoek kan worden bedoeld.
Omdat een theedoek steeds natter wordt tijdens het afdrogen, is het van belang dat eerst het glaswerk, daarna het eetgerei en ten slotte het kookgerei wordt afgedroogd. In deze volgorde is het achterblijvende water steeds minder hinderlijk.
Om ervoor te zorgen dat een theedoek zo goed mogelijk afdroogt, moet deze na het wassen worden gestreken.
De theedoek is oorspronkelijk de doek waarmee de theekopjes worden afgedroogd. Er was ook een doek voor het glaswerk. Dat werd gedaan met een (afzonderlijke) glasdoek.

pius | 11-12-12 | 18:13

@pius | 11-12-12 | 18:06
Hoe zo? Ik zie nergens een oproep tot te hard rijden. Integendeel.

Professor Superhirn | 11-12-12 | 18:13

Aparte bedrijfs naam!!

©lin | 11-12-12 | 18:13

@Watapatja | 11-12-12 | 18:10

De
wet
een
mens
kan
niet
zonder
of
met

pius | 11-12-12 | 18:12

@Kaas de Vies | 11-12-12 | 18:08
Het schoolplein: ja maar juf, hij deed het ook en dat was veel erger.

de Bree | 11-12-12 | 18:12

Het bord van de autodealer is niet te zien uit de richting waar het witte busje vandaan komt. Die wordt geflitst en ziet de waarschuwing niet. Tenzij het ook aan de andere kant staat of ook in de andere richting geflitst wordt helpt de actie van de sympathieke autodealer weinig.
Los daarvan: het graaien van de overheid moet zo veel mogelijk ondermijnd worden.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-12-12 | 18:11

Hahahahaha, geweldige reclamestunt!

SpringKier | 11-12-12 | 18:11

Gelukkig heb ik in mijn Cantia hier geen last van.

brutus68 | 11-12-12 | 18:11

pius | 11-12-12 | 18:06 |
Nee, de wet geldt voor iedereen. Uiteraard is het wel een spel tussen ongehoorzame burger en overheid.

Watapatja | 11-12-12 | 18:10

@kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:09

Nee- die rijden weer andere mensen dood.

pius | 11-12-12 | 18:10

@de Bree | 11-12-12 | 18:08

Doe jij mij nou gewoon na-apen? de Bree toch.

pius | 11-12-12 | 18:09

@pius | 11-12-12 | 18:06
Want elke hardrijder schopt de zaterdag erop een grensrechter dood.

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:09

@kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:02

"Het zou je kind maar zijn!"

Biff Eagleburger | 11-12-12 | 18:09

@de Bree | 11-12-12 | 18:07 | + 0 -
1,2% oplossingspercentage van MISDADEN
100% opossingspercentage van OVERTREDINGEN

Haal je hoofd uit je reet of uit het zand. Proportionaliteit is echt ver te zoeken in dit land, zeker met dit soort "heulers".

Kaas de Vies | 11-12-12 | 18:08

Helden!

FireFox1 | 11-12-12 | 18:08

@de Bree | 11-12-12 | 18:07
Alles wat onder bestuursrecht wordt afgehandeld is geen misdrijf. (om in Bakito stijl af te sluiten: #feit)

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:08

Gut Pius, jonguh...

de Bree | 11-12-12 | 18:08

-"Flitsen verhoogt de verkeersveiligheid"

Daarom staan ze vaak ook (hier) op doorgaande wegen met gescheiden fietspaden en ruime groenstroken.

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:07

Ja, want wij gillen hier het hardst om wetshandhaving en hardere sancties....... maar effe niet als het om onszelf gaat.

de Bree | 11-12-12 | 18:07

Ik zou d'r doen!

breakingnews | 11-12-12 | 18:06

=D

Badderbeest! | 11-12-12 | 18:06

Het toejuichen en aansporen tot wetsovertreding is een teken van normvervaging.

Of geld de wet alleen maar voor 'anderen'?

pius | 11-12-12 | 18:06

Harstikke lief, maar nu kan de OvJ alsnog overgaan tot vervolging. Dat wordt 4 jaar brommen voor de mijnheer de autodealer wegens staatsondermijnend gedrag en terrorisme.

Kaas de Vies | 11-12-12 | 18:05

Ik sein wel eens met groot licht als er een flitser staat naar tegemoetkomend verkeer. Helaas krijg ik als bedankje soms groot licht terug in m'n bakkes en rijden ze net zo snel door..

SuperRogier | 11-12-12 | 18:04

-"Als je je aan de snelheid houdt, hoef je niet op te passen voor flitsers"
-"Als je geflitst wordt, is het je eigen schuld en dien je op de blaren te zitten"
-"Bezwaar maken tegen flitsboete is laf en kost alleen maar belastinggeld, wees een vent en betaal gewoon"

Iemand nog meer dooddoeners?

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 18:02

Hulde! Faith in humanity (a little bit) restored!

EllaRouvoet | 11-12-12 | 18:02

Gewoon gratis publiciteit opzoeken...
Bespaart hardrijders wel een prentje,

Kebaffi | 11-12-12 | 18:02

Dat is wel mooi gevonden zo.

Ommie de HaatMoker | 11-12-12 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken