Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hard nodig: kickboksles voor inbrekers

mortalkombatwapensalstublieft Wat een schande, Nederland! Dat je niet eens meer het oeroude ambacht van dievepikkerij kan uitvoeren zonder gegijzeld en geslagen te worden. Belachelijk! Tijd dat inbrekers zich een beetje leren verweren tegen totaal ontspoorde huiseigenaren. Kickboksles voor alle inbrekers, juist nu! En gratis, natuurlijk! Neem bijvoorbeeld dat akkefietje in Den Bosch. Een 18-jarige inbreker uit Den Haag werd daar in de woning van een 27-jarige Boschenaar vastgegrepen, ontkleed, geslagen en in een schuur gestopt. Voor anderhalf uur, totdat de politie kwam. Hebben huiseigenaren dan helemaal geen respect meer voor mensen die op eerlijke wijze proberen hun woning leeg te roven? Deze 18-jarige Hagenees mag dan jong zijn, hij is een professional. Want hij begrijpt dat hij niet in zijn eigen stad moet inbreken, maar op boevenpad in den vreemde moet om aan zijn inkomsten te komen. Chapeau, good thinking, young warrior thief. Zo'n knul verdient het niet om in elkaar geslagen te worden tijdens het uitvoeren van zijn werk. Waarom beschermt de Nederlandse overheid dit soort beroepsdieven niet? En dan het gore lef van de huiseigenaar om te klagen. Hier, quote: "De bewoner van het huis is verontwaardigd omdat hij al 99 dagen vastzit en de inbreker al na twee dagen vrijkwam." Natuurlijk is die inbreker na twee dagen vrij. Wie moet er anders andermans huizen leegroven? En een voorarrest van 99 dagen voor de agressieve huiseigenaar die de inbreker op heterdaad betrapte is niet meer dan terecht. Net als de 2,5 jaar die OM eist voor de huiseigenaar die zijn eigen huis en haard beschermt zonder daarbij rekening te houden met de rechten van de inbreker. Zulke wandaden dienen hard afgestraft te worden. Goed bezig, OM. Waar gaan we heen als samenleving als huiseigenaren minder hard aangepakt worden dan de inbrekers die ze vastgrijpen? Assertieve huiseigenaren zijn tuig, allemaal.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

TOTAAL ANAAL | 11-12-12 | 11:09

Hoezo? Wil je onderscheid gaan maken tussen wie zich wel en niet tegen inbrekers mag beschermen? Ik heb geen verstand van juridische spitsvondigheden, maar dat de bewoner een drugsdealer is en dat hij zich verweert tegen inbraak zijn toch twee verschillende kwesties.
WirMachenMusik | 11-12-12 | 01:23 |
--
Dat zal best. Je bent alleen als huiseigenaar een kneus als de politie (veel) drugs bij je vind.
Dan wordt het namelijk een optelsom.
Afgelopen jaren zelfverdediging door burgers:
- juwelier pleurt object achter overvaller aan van de trap af. Overvaller komt te overlijden. Juwelier vrijgesproken.
- dit jaar nog, overval juwelier Wassenaar. Onstanders slopen overvaller en dragen deze direct over aan de politie. Geen vervolging omstanders. En die overvaller lag goed aan puin, is zelfs een filmpje van.
NIET zeiken over zelfverdediging, dat is goed geregeld in Nederland.
Als men toch wordt aangehouden speelt er meer. Meer dan de pers weet in ieder geval.

ratim | 11-12-12 | 05:04

Quichegerechtigde | 10-12-12 | 14:28 |
"Het werpt wel een heel ander licht op de zaak wellicht als erbij vermeld wordt dat de huiseigenaar een dealer schijnt te zijn: www.omroepwest.nl..."
--------------------
Hoezo? Wil je onderscheid gaan maken tussen wie zich wel en niet tegen inbrekers mag beschermen? Ik heb geen verstand van juridische spitsvondigheden, maar dat de bewoner een drugsdealer is en dat hij zich verweert tegen inbraak zijn toch twee verschillende kwesties.

WirMachenMusik | 11-12-12 | 01:23

Geert! Geeeeert!! GEEEEEEEERT!!!! hellup!

Wijze Uil | 10-12-12 | 22:39

Jammer dat hij niet verkracht werd door een manisch depressieve gay met enge kwalen aan zijn puddingbuks.

Real Dutch Meat | 10-12-12 | 22:31

Tering. 'Sprookjesboeken'.

dedeurs | 10-12-12 | 20:35

zeauzitdat | 10-12-12 | 17:47
Bedankt voor de info, zeauzitdat. GeenStijl stort dus door de mand.
Maar is het waar?
Is er nog iets waar, van wat iemand waar dan ook als nieuwsfeiten presenteert?
Ik ga me terugtrekken met sprookjeboekens en religieuze geschriften. Dan weet ik tenminste van te voren dat ik belazerd wordt. Op GeenStijl en PN gebeurt het hoaxen en in het wilde weg informatie geven een beetje te vaak, de laatste tijd.

dedeurs | 10-12-12 | 20:35

Heeft de huiseigenaar nog mazzel dat de laffe politie geen waxinelichthouders heeft gevonden . . .

Byter | 10-12-12 | 19:18

Slachtoffers die rechten krijgen en criminelen die langer vastzitten dan hun slachtoffers moeten we inderdaad niet willen. Anders gaat dit mooie land de guurrechtse PVV kant op.
En wij als PvdA, GL, SP, D66 en PvdD gutmenschen moeten dat niet willen.

Goofy Goofball | 10-12-12 | 18:46

pffff, amateur een inbreker die je betrapt die moet je ook niet overhandigen aan de politie...

BozeHenk | 10-12-12 | 18:04

Feynman | 10-12-12 | 15:06 | Ja, dat ben ik van mening.

Er lag een flinke hoeveelheid drugs in dat pand. Daarvoor staat de Bosschenaar terecht, naast het molesteren van een jeugdige inbreker.

Willianus Wortelus | 10-12-12 | 18:00

Toen ik dit artikel las was ik enorm over de zeik vanwege wederom een gigantisch falen van justitie.
Na het lezen van de verschillende reaguursels ben ik nog steeds over de zeik, maar dan wel op Geenstijl.
Blijkbaar ontbreekt er behoorlijk essentiële informatie in bovenstaand stuk. Het maakt voor mij namelijk nogal een verschil of de huiseigenaar nog vastzit, puur voor de behandeling van de inbreker, of dat ie vastzit vanwege drugs en wapens en de inbreker blijkbaar 'in opdracht' van een bekende uit het criminele wereldje van diezelfde huiseigenaar handelde.
Derhalve: Waardeloos stuk Quid en erg, érg laag om op deze manier je eigen reaguurders zo op stang te jagen tegen de overheid.
Ja, de overheid verdient niet beter, dat klopt. Maar ik ga dan graag wel de discussie aan op basis van de juiste gegevens.
Waardeloos!

zeauzitdat | 10-12-12 | 17:47

Dit kan toch GVD niet!! GS die er wat aan! Stuur al deze reacties richting de verantwoordelijken, organiseer een protestmars, bestorm de rechtbank, roof het huis leeg van de openbaar aanklagers en de rechters en en en Aaarghhh!!!! Zeg aub sddat GS ietwat overdreven heeft of wat dan ook Als dit echt zo is, pffff. Heel erg.

Rest In Privacy | 10-12-12 | 17:34

-weggejorist-

Suske doet Wiske | 10-12-12 | 17:22

Grootste fout is om zo'n gast te laten leven. Als die dood is heb je stuk minder gezeik gek genoeg.

Andersom dag | 10-12-12 | 17:01

Zal wel wat genuanceerder liggen vrees ik. Maar we zijn dus met zijn allen voor de sharia op dit punt? Je mag alles dus doen met een inbreker? Wat een gelul weer.
ITEACHYOU | 10-12-12 | 14:00 | + -66 -
Ja.
Onder het mom van: Als ie niet ingebroken had, was er ook niets met hem gebeurd.

Illegale realist | 10-12-12 | 16:57

Dan ben je ook dom, als je de politie erbij haalt. Je weet toch dat die er niet zijn voor de gewone burger.

me,myself and IK | 10-12-12 | 16:41

In Texas schiet je inbrekers dood, en je blijft vrij man. Wellicht een ideetje voor NL?

mazarax | 10-12-12 | 16:38

blinde kip | 10-12-12 | 14:02 |
En doe ook nog iets heel nuttigs voor de maatschappij, doneer de kleding, die je op dat moment aanhebt, direct in zo'n groene bak op de plaatselijke parkeerplaats

Tim Grimback | 10-12-12 | 16:34

@Ratzinger | 10-12-12 | 15:48

Oh sorry,

Ik dacht dat het een ode was aan de gebrekkige impulscontrole.

Mijn fout.

Bruno Alaska | 10-12-12 | 16:28

@Ds. GVD | 10-12-12 | 16:19
Wil je onze drinkwatervoorziening niet bevuilen a.u.b.?

Mokum Kosher | 10-12-12 | 16:25

De vraag eigenlijk die ik heb is hoe de tegenpartij het kan bewijzen dat de dader ontvoerd is.

Het is toch het woord van de inbreker tegen dat van de huiseigenaar?

Mokum Kosher | 10-12-12 | 16:24

@ITEACHYOU | 10-12-12 | 14:07
Nee hoor dat doe ik niet. Maar soms kan ik mij toch best verkneukelen om al die morele Nederlanders die zo hoog van de toren blazen, maar over 25 jaar lekker zelf onderworpen zullen zijn aan het kalifaat.

Is het iets dat ik wens of wil voor Nederland? Nee natuurlijk niet. Je wenst het je ergste vijand niet toe om onder islam te moeten leven.

Mokum Kosher | 10-12-12 | 16:23

@KingBee | 10-12-12 | 15:27.

Leuk dat u de sharia erbij haalt als oog om oog, tand om tand. Maar sharia is juist de staat ism met denkbeeldig vriendje allah.

basweetutwel | 10-12-12 | 16:21

Mooi ! Mocht ik een inbreker betrappen dan weten u en ik waarschijnlijk wel wat er met de inbreker gaat gebeuren: honkbalknuppeltje, ondiep graf in de duinen, en geen haan die er naar kraait !

Ds. GVD | 10-12-12 | 16:19

Jullie begrijpen er helemaal niet van. Het ligt aan het voetbal.

Patatter | 10-12-12 | 16:17

hierbij 1 van de vele voorbeelden van onze parel van een rechtstaat;
www.singeladvocaten.nl/nieuws-van-en-o...

Ik vind het zo fijn dat wij een modern rechtsysteem hebben.
We ons niet hoeven te verlagen naar het niveau welke de bananenlanden hanteren om ons recht te halen.

We kunnen er gewoon vanuit gaan dat het recht zege zal vieren.

Want zeg nu zelf, wat is geruststellender dan dat je er vanuit kunt gaan dat een gemiddelde Wesley die bewust onder invloed in zijn auto stapt en met zijn dronken kop uw kind dood kan rijden na 240 uur schoffelen / 6 maanden cel weer door kan met zijn leven?

En dat u beste brave burger, na het betrappen en kidnappen van een dief, welke ervoor gekozen heeft uw huis zonder uw toestemming binnen te dringen, 2,5 jaar het gevang in kan!
Ik kan me geen falender apparaat voorstellen…..

Slaap lekker verder allemaal
*zum kotzen!*

G0nz081 | 10-12-12 | 16:13

iets met gootsteenontstopper en een vat...
gewoon laten verdwijnen dat tuig
nooit meer over praten
popo heeft het toch te druk met bonnen uitschrijven
komen ze nooit achter

Fr3bzY | 10-12-12 | 16:13

We zijn hier in Nederland, vooral door de linkse partijen, helemaal van de pot gerukt.

joemiejas | 10-12-12 | 16:06

Het wordt tijd dat de term burgerarrest eens wat word verbreed.

rickie57 | 10-12-12 | 16:02

@meesterinche | 10-12-12 | 15:55
en nu 72 maagden om van te genieten? :-D

GekkeDave | 10-12-12 | 15:59

@blinde kip | 10-12-12 | 15:48
? juist niet.
Een inbreker die even zwaar word gestraft als een crimineel waar drugs en wapens zijn gevonden en op heterdaad is betrapt met martelen van een mens.

Jij vindt die 25000 euro aan belastinggeld voor het ook 99 dagen voor vastzetten van een inbreker, geen verspilling van belastinggeld? Heel apart.

Horagha | 10-12-12 | 15:59

Niet zo lang geleden waren er ook van die jochies die een weedhok dachten leeg te halen. Op de plek is wat bloed van ze gevonden, maar nooit meer iets van hen vernomen.

meesterinche | 10-12-12 | 15:55

Dus als ik het nu goed begrijp. Je pakt in het geval de inbreker stompt hem van zijn eigen propt hem in je kofferbak en dumpt hem ergens in het donker naakt in de sloot om niet zelf de bak in te draaien.

lange67 | 10-12-12 | 15:54

@FrankVeer | 10-12-12 | 14:12,

Precies, alsof een winkeldief binnen een uur wordt opgehaald.

basweetutwel | 10-12-12 | 15:53

@Horagha | 10-12-12 | 15:03
Maar waarom doen ze het dan niet voor beiden? Nu wordt er zeer scheef onderscheid gemaakt.

blinde kip | 10-12-12 | 15:48

Inbreker in een ton cement donderen en afzinken in de Noordzee. Dan heb je dit soort gezeik niet. Wie zei er dat strenger straffen niet werkt ? Wedden dat een afgezonken inbreker het nooit meer doet !

Rest In Privacy | 10-12-12 | 15:48

Bruno Alaska | 10-12-12 | 15:37 | + 0
Ik zou niemand de hersens inschoppen voor de rush, maar wie weet heb jij wat eigenaardige hobby's.

Zelfs een inbrekerT zou ik niet doodtrappen voor de rush, maar gewoon omdat het moet, hoort, bij normaal burgerschap hoort (nu je aan de Staat geen zak meer hebt).

Ratzinger | 10-12-12 | 15:48

@spanarchist | 10-12-12 | 15:41

Ik vind dat onmiddellijk bij wet maten en gewicht moeten worden vastgelegd.

Inbreken is leuk maar ordnung mus sein natuurlijk.

pius | 10-12-12 | 15:44

Laatst ook bezoek gehad van dat tuig, terwijl ik niet thuis was. Slot geforceerd maar ze hadden wel netjes de deur dicht gedaan zodat ik er niet in kon. Vervolgens anderhalf uur moeten wachten op de slotenmaker terwijl ik al die tijd in martelende onzekerheid zat wat ik binnen aan zou treffen. Als die gasten ooit worden gepakt ga ik ook smartengeld eisen!

John Toroflex | 10-12-12 | 15:42

Natuurlijk kunnen alle inbrekers zich, op kosten van een deel van hun met hun werkzaamheden verkregen honorarium, bij mij vervoegen voor een cursus kickboxen.

Want inbreken is kwalijk maar nog lang niet zo kwalijk als moraalhomofielerij.

Dat is pas het rot der beschaving.

pius | 10-12-12 | 15:42

grote haas | 10-12-12 | 15:08
Kan je misschien aangeven bij welke leeftijd en bij welke lengte het wel geoorloofd is om de inbreker een pak slaag te geven? Blijkbaar zijn dit criteria die bij jou een rol spelen.

spanarchist | 10-12-12 | 15:41

@Ratzinger | 10-12-12 | 15:21

Helemaal mee eens. Om te escaperen uit die inhoudsloosheid schop je dan ook her en der nog even iemand de hersens in om toch even te proberen die rush van betekenis te voelen.. alles voor de kick.

Bruno Alaska | 10-12-12 | 15:37

@codedelight | 10-12-12 | 14:24
Waar las jij 3 uur?

Pffffff | 10-12-12 | 15:29

Ik vraag me de hele tijd af wat dat 'vernederen' precies ingehouden heeft. Iemand?

En ook wat dat dondert.

Ratzinger | 10-12-12 | 15:28

grote haas | 10-12-12 | 15:08 | + 0
Zeg haas, als er iemand je huis binnendringt weet je niet of hij wel of geen wapen bij zich heeft. Dan doet lengte er niet meer toe. Die doet er trouwens nooit toe, dus ik begrijp niets van je gelul.

Better be safe than sorry. Wil je echt op safe spelen, moet je zo'n inbreker gelijk onthoofden, filmpje op YouTube en we hebben weer een brokkie entertainment d'r bij - win/win.

Ratzinger | 10-12-12 | 15:27

Iemand anderhalf uur vernederen en/of martelen kan en mag niet worden getolereerd. In het jargon het dit eigen richting en dat moet de kop in worden gedrukt anders stelt de Staat niets meer voor en wordt het een oorlog van allen tegen allen. Ook het oog om oog, tand om tand (=sharia) doen we in dit land niet. Het straffen is voorbehouden aan de Staat. Dus pakken die vent al dan niet met een paar rake klappen (louter funktioneel om het te Pakken) en direct de politie bellen.

KingBee | 10-12-12 | 15:27

Ik denk dat die inbreker drugs had het huis in had meegenomen om zo de bewoner verdacht te maken.

Een wonderlijke wereld, die van de drugs. Waarom drugs niet gewoon allemaal legaal zijn, blijft een mysterie. Moet je kijken wat die onzin aan 'bestrijding' kost. En moet je eens nadenken waarom zoveel mensen, niet alleen hier, maar ook in de VS bijvoorbeeld, ueberhaupt drugs gebruiken.

Ik zal het maar verklappen. Het leven heeft geen authentieke inhoud en een normaal mens verveelt zich al snel helemaal hartstikke dood. Kijk, dan wil je wel eens even escaperen. Of je dat nou doet met jonge jenever of coke, wat maakt het uit?

Goed, ik vind het allebei smerig en treedt het leven onverdund tegemoet, maar daar gaat het niet om. Niet doorvertellen hoor, maar af en toe laat ik me ook wel eens vollopen. Wie niet?

NL moet gewoon dé narcostaat van Europa worden, als we dat al niet zijn. Kwestie van VOC-mentaliteit.

Ratzinger | 10-12-12 | 15:21

Hoorde onlangs van iemand die de inbrekers in zn bedrijfspand iets te hard had aangepakt dat hij op het politiebureau moest blijven. De inbrekers waren in die tijd al vrijgelaten en hebben gelijk hierna zn bedrijfpand weer bezocht en spullen weggehaald terwijl de eigenaar nog een verklaring aan t afleggen was!

GebuktIsGenomen | 10-12-12 | 15:17

@neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:59

Zolang er niemand is veroordeeld wordt er altijd gesproken over mogelijk of vermoedelijk. Als er maar een beetje drugs wordt gevonden wordt er niet gesproken over drugshandel. Iedere zaak wordt afzonderlijk behandeld, dit wordt dus niet gelijktijdig met de inbraak gedaan.

Je bent pas crimineel als je kogels kopt op een station.

Bruno Alaska | 10-12-12 | 15:14

Of misdaad loont voor deze kruimeldief is aan en rechtert om te beoordelen. Artikel 321:http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/321.html

bij gelegenheid | 10-12-12 | 15:10

Het kan aan mij liggen, maar is dat niet een beetje dom? Je gaat toch niet de politie bellen nadat je het recht een klein beetje in eigen hand hebt genomen en er een halfnaakte enigzins beschadigde idioot in je schuur zit te schreeuwen?!

Beter zorg je gewoon dat het probleem verdwijnt, fix je je het slot op de deur en ga je weer op de bank liggen zappen. Denk ik dan. Maargoed.

zmooc | 10-12-12 | 15:10

Naam en rugnummer van die krommer please...

Klefbekje | 10-12-12 | 15:08

Misschien moet je de inbreker en de huiseigenaar eerst naast elkaar zetten voordat je oordeelt.
Huiseigenaar - een bodybuilder (32 jaar) lengte 192 cm.
Inbreker - nèt 18, een kind dus. Lengte 167 cm.
Tja, als je bestolen wordt in je eigen huis ben je loei kwaad en eist gerechtigheid. Okay, snap ik. Sla de boef een dikke lip, sluit hem op in de schuur en bel de politie. Tien min. later zit het blaag in de politiewagen.
Wat er gebeurd is, is buitenproportioneel. Maar 99 dagen zitten, deugt voor geen flikker. Die rechter had anders geoordeeld als er bij hem zèlf was ingebroken.

grote haas | 10-12-12 | 15:08

Past precies in het beeld wat ik zelf heb meegemaakt.
Als slachtoffer bestempeld en behandeld worden als dader.

wakker worden | 10-12-12 | 15:07

@Willianus Wortelus | 10-12-12 | 14:35 | + 0 -
U bent van mening dat er in het huis een behoorlijke voorraad drugs lag. Leuk verhaal, maar waarom staat daar niemand voor terecht? Inbreker en slachtoffer van de inbraak zijn beide aangehouden. Dan zou je toch beide partijen drugsbezit ten laste kunnen leggen?

En dan nog, ook al wil je als inbreker illegale dingen verwijderen uit een woning, dan ben je als inbreker nog steeds voor eigen rechter aan het spelen. Jij bepaalt namelijk zonder tussenkomst van de rechter welke spullen binnenkort onder jouw hoede vallen.

Mocht er daadwerkelijk sprake zijn van twee criminelen, dan lijkt me niet de bedoeling dat de rechter al te veel gaat lopen uitzoeken hoe hij de ene crimineel kan beschermen tegen de andere. Laat die gasten dat lekker zelf uitzoeken, ze betalen namelijk geen belasting.

Het is sowieso niet zo handig om als crimineel in te breken bij een andere crimineel. Die kunnen het niet zo waarderen als ze onverwacht in het bijzijn van hun vrouw en kinderen worden verrast met de handel en wandel van papa.

Wie kiest voor het criminele pad, komt onderweg aardig wat hindernissen tegen. Vooral van andere criminelen die het op jouw buit hebben voorzien. Concurrentie gaat in de criminele sector nu eenmaal niet met mooie glanzende folders.

Misdaad loont, daarom vindt het plaats.

Feynman | 10-12-12 | 15:06

Justitie heeft ons dus 24453 euro bespaart door hem vrij te laten.

GeenStijl kan beter een poll maken. In de verontwaardiging van de korte opsluiting van de inbreker 25000 euro van belastinggeld waard?

Horagha | 10-12-12 | 15:06

Als de ene crimineel de andere doodschiet, staan we hier te juichen. Maar hoe ik het begrijp is dit geval net zoiets. Alleen zijn er geen doden bij gevallen. Van mij mogen beide figuren 10 jaar het gevang in. Daar verliest de samenleving niks aan.

fredflange | 10-12-12 | 15:06

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:59 | + 0
Misschien had de eigenaar gemorst met Omo (wast op 30 graden wèl goed schoon) en had de hashhond nog een kater van de dag ervoor.

We weten het niet.

Ik zie overigens ook niet gelijk in wat er nou voor bezwaren zijn tegen het martelen of zelfs doodmartelen van inbrekers in je eigen huis. O.k., ik spoor niet helemaal, maar dat staat ook duidelijk op de deur (Bewoner spoort niet).

Ratzinger | 10-12-12 | 15:04

@neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:59
Als die vent aantoonbaar in 'de drugs' zit, duurt het nog even voordat Teeven met een strafeis komt.
Tenslotte is er maar één die legaal mag stelen, en dat is de staat der Nederlanden....

necrosis | 10-12-12 | 15:04

@blinde kip | 10-12-12 | 14:43
Dus ik hoor graag van je of je het een goede beslissing van justitie vond om de inbreker vrij te laten in afwachting op zijn rechtszaak. Of hadden ze de inbreker vast moeten zetten tot de rechtszaak.
En aangezien de martelaar nog steeds niets heeft bekend of zwijgrecht gebruikt. Dan zou de inbreker al 99 dagen zitten en couting.
En als je de kosten dan berekend van de gevangenschap van de inbreker, 99 x 247 euro= 24453 Euro.

Dat betekent dat de inbreker ons 24453 euro zou kosten en dat bedrag wordt nog hoger zolang het onderzoek naar die martelaar niet is afgerond.

Horagha | 10-12-12 | 15:03

@eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 14:16
Ik vergat nog de aftrek van straf vanwege stigmatisering door media aandacht. 1.5 jaar tops.

Myron.L.Fox | 10-12-12 | 15:00

@Bruno Alaska | 10-12-12 | 14:52

Ik draai helemaal niks om, dat doe jij.

Ik nuanceer je uitspraak even. Sowieso, de huiseigenaar zit in voorarrest voor het molesteren van een inbreker, niet voor de handel in drugs.

Als de politie rept over *mogelijke* drugshandel dan word ik al helemaal bang dat ze weinig tot niets hebben. Misschien een beetje weed, xtc, coke etc.

Als de man zou beschikken over echt grote hoeveelheden dan had de politie echt niet gesproken van MOGELIJKE drugshandel.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:59

Nou Teeven en Rutte, heb je nu gekregen wat je wilde?
Voelen jullie trots?

Spokoynoy Nochi | 10-12-12 | 14:58

Diegene die bij mij in huis komt, en niet uitgenodigd is én niet bekend bij enig huisgenoot én spullen mee wil meenemen wat tot ons bezit behoort, zal ter plekke spijt krijgen dat ie mij tegengekomen is. Trouwens, mijn vrouw is ook niet de makkelijkste vermoed ik.

tis_wat | 10-12-12 | 14:56

Kom op mensen, waarom maken we ons druk om dit figuur? Het is een drugsdealer die thuis wapens had en een junk anderhalf uur lang martelde. Die junk had wat langer de bak in gemogen wegens inbraak, maar deze strafeis vind ik gewoon terecht.

wazakzegguh | 10-12-12 | 14:55

Wij zijn het volk maar de inbrekers uit Brussel mogen gewoon hun gang gaan. Zie de drie cambrioleurs bij Nobelprijs. Monti heeft net zaterdag zijn hielen gelicht (ja hij zou de economie van Italië repareren...) en gelijk komt Spanje alweer met vermoedelijk een nieuwe bail-out aanvraag.

ecologiste | 10-12-12 | 14:55

In een omgekeerde wereld zou in Holland alles beter zijn.

Mgr. Denwop | 10-12-12 | 14:54

Overigens wist van Poelgeest wethouder 020 net te melden dat er in 020 geen illegalen zijn, wel ongeducumenteerden, zij zijn welkom in ZIJN stad.
Maar dat terzijde.

Uw Verzekeringsadvis | 10-12-12 | 14:54

@blinde kip | 10-12-12 | 14:43
Zo zijn de regels, zo is het spel.
Pliesie mag je 3x 24 uur vasthouden, doe jij bekennen ben je snel buiten. En doe je niet bekennen of beroep je op je zwijgrecht dan mogen ze je net zo lang vasthouden.
Heb je bekent wordt je vrijgelaten, vervolgens krijg je een paar weken later een brief van justitie in huis dat je je ergens over een tijdje moet melden bij de rechtbank voor je zitting. En op de rechtszaak hoor je je straf.

Waar ligt het probleem? Tussen de bekennen van de misdaad en de rechtszaak zit een behoorlijke periode soms van een aantal weken tot maanden.
Maar wat wil je anders doen? Ze in de HvB laten wachten tot de rechtszaak á 247 euro PER DAG per gevangene?
Dan gaan NL Failliet.

Kosten gevangenen.
www.nrcnext.nl/blog/2012/05/08/next-ch...

Horagha | 10-12-12 | 14:53

Wie belt er dan ook de politie...

mase | 10-12-12 | 14:52

@neemjemoederindemali

Lol.. nee, je draait het om. Als je in drugs handelt kan je verwachten dat het zakendoen niet altijd netjes verloopt. Met een klantenkring die uit criminelen bestaat is kredietwaardigheid niet je enige zorg.

Bruno Alaska | 10-12-12 | 14:52

@hysteria | 10-12-12 | 14:48
Criminelen die van criminelen stelen, het moet toch niet gekker worden.....
*onschuldig pleiten doet*

necrosis | 10-12-12 | 14:52

Een inbreker heeft recht op een cookie.

Koos Knak | 10-12-12 | 14:51

Overigens, als twee criminelen mot hebben met elkaar datn moet de politie ze dit ook onderling uit laten vechten... letterlijk. Zo makkelijk, geef ze een mes en een kamer. Kost niets en wordt iedereen beter van.

hysteria | 10-12-12 | 14:50

@ITEACHYOU | 10-12-12 | 14:00
Zelfs al pakte hij de inbreker te hard aan, dan hoeft hij het proces toch niet in de gevangenis af te wachten? Hij gaat toch niet weg (met deze huizenmarkt)?

frank87 | 10-12-12 | 14:49

necrosis | 10-12-12 | 14:44 | + 0
Geen hint, kwestie speelde in Braboland, tenzij ik me vergis en Den Bosch in de Achterhoek ligt.

Ik hou dat allemaal niet bij, waar die plaatsen liggen.

Ratzinger | 10-12-12 | 14:49

@Professor Superhirn | 10-12-12 | 14:45
Als ik Samsom ga uitleggen dat ik door inbrekers een stuk minder belasting kan afdragen, zal hij de straf op inbraak met minstens een miljoenmiljard jaar verhogen.

necrosis | 10-12-12 | 14:48

Als ik ze te pakken krijg,gaan ze het raam uit,o shit ik woon op 3 hoog.

marinus1927 | 10-12-12 | 14:48

Zeg Quid, denk je dat deze man zomaar in een willekeurig huis op zoek ging naar drugs? Was je al verbaasd dat deze inbreker helemaal naar een andere stad ging om in te breken? 10-tegen-1 dat deze heren elkaar vooraf ook al kenden. Wellicht een update? Leert ons wel weer om kritisch te zijn op wat we op GS lezen.

hysteria | 10-12-12 | 14:48

Hij had em beter dood kunnen slaan, dan wassie al vrij geweest.

Merkava | 10-12-12 | 14:46

Deze man staat niet terecht omdat hij in drugs handelde, deze man staat terecht omdat hij een inbreker 1,5 uur vast heeft gehouden. Een eis van 2,5 jaar gevangenisstraf is volkomen disproportioneel.

spanarchist | 10-12-12 | 14:46

First Contact | 10-12-12 | 14:36 | + 0
Prima ding, zo'n Eagle. Snatch als geheel vond ik matig, maar sommige scenes zijn erg grappig.

Denk dat ik maar een huisvarkentje neem ipv een hond, lijkt me betere bewaking...

Ratzinger | 10-12-12 | 14:45

@Quichegerechtigde | 10-12-12 | 14:28
Oh, dus als de 27-jarige een vermeende accountant was geweest had het anders gelegen?

Ik had 99 dagen voorarrest voor de inbreker en 2 dagen voorarrest voor de bewoner een redelijker verhouding gevonden. Als inbreker kies je bewust voor alle risico's die een inbraak met zich meebrengt, inclusief vrijheidsberoving (door bewoner danwel de staat) en letsel of de dood door noodweer van de bewoner. Ook ben je als inbreker verantwoordelijk voor het hele juridische proces dat er vervolgens aan gewijd moet worden, met alle bijkomende kosten.

Professor Superhirn | 10-12-12 | 14:45

@Elisabeth2 | 10-12-12 | 14:24
In kelderboxen weet men elkaar wel op te warmen.

blinde kip | 10-12-12 | 14:44

@Ratzinger | 10-12-12 | 14:38
Is dat een 'hint'?

necrosis | 10-12-12 | 14:44

.. hmm, een inbreker heeft redenen om PvdA te stemmen en dat wil de zittende macht zo houden.

Jan Passant mk2 | 10-12-12 | 14:44

wat een kromme redenering om te stellen dat er bij een drugsdealer wel ingebroken mag worden.
Waar slaat dat op?!?!?

treser.info | 10-12-12 | 14:44

@Bruno Alaska | 10-12-12 | 14:32

Ah, omdat het slachtoffer mogelijk in drugs handelde mag je gewoon bij hem inbreken. Met deze redenatie is het geoorloofd volgens jou dat er bij heel wat Nederlanders geoorloofd ingebroken kan worden.

Misschien heb jij wel een illegaal wapen in huis, of illegaal vuurwerk of misschien zelfs weed, hash, xtc etc.

Volgens jouw redenatie is het dan dus geoorloofd dat er bij je ingebroken wordt, je bent tenslotte zelf ook crimineel.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:43

@Horagha | 10-12-12 | 14:33
Dat het crimineel is, mag duidelijk zijn. Maar het is wel raar dat de inbreker zelf alweer na een paar dagen vrij rond loopt. De boodschap is duidelijk: een misdaad tegen de overheid (Geld verdienen met een VOC-mentaliteit en de fiscus niet inlichten) mag niet. Als burgers onderling iets uitspoken, komt de overheid af en toe in actie maar eigenlijk is het teveel moeite.

blinde kip | 10-12-12 | 14:43

@Ratzinger | 10-12-12 | 14:35

Ja, risico van het vak.. voor beiden.

Bruno Alaska | 10-12-12 | 14:42

@swassannuf | 10-12-12 | 14:35
Daarom zit ik zoveel op GeenStijl, dan heb je altijd een alibi!

necrosis | 10-12-12 | 14:40

@Willianus Wortelus | 10-12-12 | 14:35
Yup, dit heeft niets meer met huiseigenaren of dergelijke te maken.

Man uit Den Bosch is een crimineel en die 99 dagen zijn vanwege zijn criminele activiteiten, niets meer en nits minder.
Maar de reaguursels moeten binnen stromen dus hoeven we niet serieus om te gaan met de waarheid. Anders reaguurt straks niemand meer als alle topics "Drama-vrij" zijn.

Horagha | 10-12-12 | 14:40

Elisabeth2 | 10-12-12 | 14:24 In juni. Het was in juni.

zeg maar jansen | 10-12-12 | 14:40

@hendrikjandetuinman | 10-12-12 | 14:19 @neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:19

Dat staat in het bericht waar GS zelf naar toe linkte.

"De huiseigenaar betrapte de 18-jarige inbreker uit Den Haag maandagavond in zijn huis, en hield hem vervolgens anderhalf uur vast voordat hij de politie waarschuwde. In die tijd sloeg hij de inbreker meerdere keren. Ook bedreigde hij hem. De Hagenaar liep hierdoor verschillende verwondingen op."

www.omroepbrabant.nl/?news/1755361013/...

Zoals ik al zeg ik neem het niet zo zeer op voor de inbreker. Dat je klappen mag verwachten als je gepakt wordt ofwel dat iemand stevig zijn eigendom verdedigd prima maar daarna die persoon even zelf anderhalf uur vasthouden dan tja komt het op mogelijk gijzeling en mishandeling en dat gaat me wat te ver.

Bedenk | 10-12-12 | 14:40

Tsja. Dealer molt inbreker. Wat moet je er van zeggen. Niet dat het hier een onschuldig Hollandsch gezinnetje betrof of zo. Enfin. Dit gezegd hebbende: een inbreker tot moes slaan: ja. Maar Djiesus... anderhalf úúr? Zelfs de grootste psychopaten kalmeren sneller. En eigenrichting ALTIJD -100. Nu vinden we het nog leuk omdat het een inbreker betreft. Maar oh wee als we er op gaan timmeren naar eigen goeddunken. Dan sla je dus de andere kant op en word je... een Marokkaan. En voor de goede orde: ik heb het over eigenrichting, niet over zelfverdediging.

Boer in 020 | 10-12-12 | 14:39

Beste Quid.

Met alle respect, dit artikel zuigt. De Bosschenaar was een grote hard- en softdrugsdealer die de 18-jarige Hagenaar ernstig heeft mishandeld om achter de namen van zijn opdrachtgevers te komen.

Ben stoer en herschrijf je artikel.

Of ben je vóór drugscriminelen die het recht in eigen hand nemen? Dat kan natuurlijk ook.

Willianus Wortelus | 10-12-12 | 14:39

Voor de ambtenarenkliek is het belangrijk dat de inbreker beschermd wordt. Geen inbrekers meer betekent dat er 100.000 ambtenaren naar huis kunnen.

bennutzat | 10-12-12 | 14:38

Willianus Wortelus | 10-12-12 | 14:35 Dan snap ik niet dat ie daarna de politie belde.

Echt niet. Die gozer had ik met de boodschap in z'n kop gegraveerd teruggestuurd naar z'n vrienden.

zeg maar jansen | 10-12-12 | 14:38

Tja, het geweldsmonopolie ligt bij de overheid, maar criminelen gooien wel altijd dubbel zes bij dit spelletje. Over een paar jaar in de krant: lijken van vermoedelijke inbrekers gevonden in kruipruimte rijtjeshuis. Want daar gaat het heen met dit beleid.

Ja nee, geen mening | 10-12-12 | 14:38

necrosis | 10-12-12 | 14:33 | + 0
Geloof dat de meeste varkens in Brabant 'wonen', dus het moet niet al te moeilijk zijn een geschikte boer te vinden binnen een paar km.

Ratzinger | 10-12-12 | 14:38

hoog tijd dat Fred Teeven het inbrekersrisico definieert. Wat ik hier lees zou er volledig onder moeten vallen. wat blauwe plekken (geen blijvend letsel) en minder dan 12 uur opsluiten is niets mis mee.

benerzoeentje | 10-12-12 | 14:37

@Ratzinger | 10-12-12 | 14:29 | zie mijn reactie van treser.info | 10-12-12 | 14:27 |
Oud vat in de garage of schuur zetten waarin je de komende jaren al zuurhoudende vloeistoffen verzameld.
Let daarbij op dat het zuurgehalte voldoende hoog is om de botten volledig op te lossen ;-)
Evt het vat achter een raam in de garage plaatsen. Komt de inbreker door datzelfde raam binnen heeft hij zich natuurlijk zelf verzuurd.

treser.info | 10-12-12 | 14:36

ArroganteZak | 10-12-12 | 14:31
Ah, dat zie ik nu pas. Lijkt me toch best wel een belangrijk feit dat er bij gemeld mag worden Quid. Dit is een "internal affair" binnen het drugs gilde. Dat maakt het verhaal heel anders.

hysteria | 10-12-12 | 14:36

dat is nu eenmaal het risiko van het huiseigenaren vak (vrij naar Fred Teeven)

peter1953 | 10-12-12 | 14:36

Onterecht.

Die huiseigenaar verdient een medaille!

SirHammerlock | 10-12-12 | 14:35

In Amerika hebben ze dit in diverse staten al passend opgelost. In de staat Tennessee kom je ongestraft weg met het doodschieten van een inbreker. Ongeacht of de inbreker gewapend is of niet.
Natuurlijk zal onderzoek moeten uitwijzen of het werkelijk een inbraak betreft, maar als dit werkelijk zo is dan mag je schieten.

Ik heb begrepen, dat na het aannemen van deze 'bill' het percentage inbraken drastisch afnam.

HenkopKreta | 10-12-12 | 14:35

ArroganteZak | 10-12-12 | 14:31 | + 0
Wat is er tegen drugs, mag je daarvoor wel andermans huis binnendringen?

Totaal irrelevant dat de bewoner 'ook geen lieverdje' was.

Ratzinger | 10-12-12 | 14:35

Feynman | 10-12-12 | 14:26 |

De 27-jarige man uit den Bosch had een grote hoeveelheid hard- en softdrugs in huis. Daar was het de Hagenaar om te doen. Dat mislukte. Vervolgens nam de Bosschenaar het recht in eigen hand en heeft de Hagenaar ernstig mishandeld teneinde achter de namen van de opdrachtgevers te komen.

Willianus Wortelus | 10-12-12 | 14:35

necrosis | 10-12-12 | 14:28 | + 0 -

De nada,dat is juist de bedoeling.

swassannuf | 10-12-12 | 14:35

@Fred Janssen | 10-12-12 | 14:26

Je gaat er gemakshalve maar van uit dat je rustig alles overdenken kunt als je zojuist een stelende inbreker in je huis hebt betrapt?

Het is misschien niet proportioneel maar ik kan je uit ervaring melden dat een overval/inbraak tot jarenlange trauma's kan leiden. Iedereen reageert anders als het hem/haar overkomt. Dat je een stelende inbreker even aftuigt en hem vast houdt omdat hij niet wil vertellen waar hij de buit heeft gelaten vind ik overigens niet disproportioneel. Maar dat is een kwestie van interpreteren.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:34

Wat een schande! Gelijk vrijlaten die man en een lintje geven komende Koninginnedag!

bo-oz | 10-12-12 | 14:34

@Fred Janssen | 10-12-12 | 14:26
'Het geweldsmonopolie ligt bij de overheid'
Wat is dat voor belachelijke uitspraak? Leest u geen kranten ofzo?

deepblue | 10-12-12 | 14:34

@Ratzinger | 10-12-12 | 14:29
*varkens op boodschappenlijstje zetten doet, ende grinnikt*

necrosis | 10-12-12 | 14:33

Persoonlijk koos ik voor de 2.5 jaar, dat weer wel dan. Met zo een kloof machine aan de gang kan misschien leuk zijn, maar gezien de toekomst van Europa, is het handiger even wat beroeps cursussen te volgen in de lik betaald door de overheid. Stukje toekomst plannen.

No Mames | 10-12-12 | 14:33

Professor Superhirn | 10-12-12 | 14:28 | + 1 -
+100

swassannuf | 10-12-12 | 14:33

@Koninging Beatricks | 10-12-12 | 14:21
30 jaar...
Maar wat heeft dat er mee te maken? Vindt het behoorlijk grappig dat iedereen hier een drugsdealende crimineel uit Den Bosch die huiliehuilie aan het doen is, volledig lopen te steunen.

Maar goed, dit zegt meer over normen en waarden van GS en haar reaguuders.
Als je drugs dealt en iemand wilt je beroven dan mag je de dief martelen. En wanneer de politie, binnenvalt de dief bevrijdt van de marteling, je hard- en softdrugs en verboden wapens in beslag nemen.
Dan moet je hééééééééééééél verontwaardig doen wanneer je 99 dagen vast zit.

imho mogen beide criminelen wegrotten.

Horagha | 10-12-12 | 14:33

@neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:19

Een inbreker neerslaan met een knuppel, uit reactie misschien zelfs angst getuigt toch van een heel andere mentale gesteldheid als iemand uitkleden, martelen en daar eventjes de tijd voor nemen. Bij die laatste liggen de grenzen wat anders. Dat de inbreker waarschijnlijk op zoek was naar de drugs die inderdaad in het huis lag zegt mij dat dit niet echt een slachtoffer is dat zich verdedigde.

Bruno Alaska | 10-12-12 | 14:32

Fred Janssen | 10-12-12 | 14:26 Fred, du moment een inbreker zich toegang verschaft tot mijn woning verspeelt ie al zijn rechten.

En als de politie hun monopoly willen houden komen ze snel. Anders geldt het recht van de sterkste en dat moet je meten.

zeg maar jansen | 10-12-12 | 14:32

Ik vraag me echt af waarom deze man aangepakt wordt. Als ik zo'n luis 's nachts in mijn huis vind dan ga ik er hysterisch op tekeer en kan de politie hem 3 uur later komen opvegen. Ongeacht eerder opgelegde straffen aan anderen.
Maar anyway, heeft de PVV al kamervragen gesteld? Dat helpt tegenwoordig vaak wel.

hysteria | 10-12-12 | 14:32

Zal wel wat genuanceerder liggen vrees ik. Maar we zijn dus met zijn allen voor de sharia op dit punt? Je mag alles dus doen met een inbreker? Wat een gelul weer.
ITEACHYOU

JA! natuurlijk! Zodra iemand er voor kiest om zonder mijn toestemmin mijn huis te betreden en daarmee mijzelf en mijn dierbaren te bedreigen zou je er wat mij betreft alles mee mogen doen.
Het moment dat je met je smerige luie poten over mijn drempel stapt, zou je het grootse gedeelte van je rechten (of wellicht alle?) wat mij betreft mogen inleveren.
EN dat er verdoemme nog mensen zijn zoals jij die met wat voor nuances dan ook wensen aan te komen, dat stemt mij in en in triest.
De inbreker kiest ervoor om ongevraagd bij iemand binnen te gaan, laat ze er zich dan ook van bewust zijn dat ze keizen voor een dergelijk risico, liefst met hun dood tot gevolg.
Bij geen enkel vergrijp is de schuldvraag, of beter, het antwoord daarop, zo duidelijk als bij inbraak.
EN niet iedereen is een getrainde commando die precies weet hoe hij diegene moet uitschakelen en in bedwang moet houden, met precies de juiste dosering van geweld. De meeste mensen staan doodangsten uit, ook tijdens ogenschijnlijk heldhaftig optreden tegen de inbreker. En mensen in angs doen rare dingen. Ok het laten uitkleden van de inbreker is wat raar, overtrokken in ogen van buitenstanders wellicht. Maar wat als de man in doosangs besloot dat het laten uitkleden een goede maatregel was tegen ontsnapping... ik noem maar wat..
Als je dan al iets wil nuanceren, nuanceer dan ten gunste van slachtoffer en niet van dader...

ozewiesewoze | 10-12-12 | 14:31

En die twee telegraafjournalisten dan?
Die waren dagenlang nodeloos gegijzeld bleek een jaar later.
Nog niet eens een excuus.
Dat noem ik pas buitenproportioneel.

swassannuf | 10-12-12 | 14:31

@ pejoar | 10-12-12 | 14:27 |

Je vergeet er nog één:

5. Mijnenveld voor de deur aanleggen en voorbereiden op belegering door minstens 30 vriendjes van de inbreker.

Kapitein Sjaak Mus | 10-12-12 | 14:31

Ha! Die huiseigenaar was zelf ook niet zo'n lieverdje. Hier is meer aan de hand dan een eerzaam burger die zijn have en goed verdedigt:
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...

ArroganteZak | 10-12-12 | 14:31

Ik zie al een levendige business in hout versnipperaars, hydraulische hout kloofers etc. Een beetje inbreker verteld zijn familie toch niet waar hij zijn boterham verdiend. Geen haan die er naar kraait. Je moet er alleen zelf mee kunnen leven, maar dat zal ongetwijfeld wennen naar een inbrekertje of 3.

No Mames | 10-12-12 | 14:30

@Feynman | 10-12-12 | 14:26

Ik mag toch aannemen dat onze inbrekert de verdiensten van zijn onderneming keurig opgeeft bij de fiscus, toch?

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:30

Zo zie je maar. Doodslaan, in stukken hakken en opstoken in je openhaard is slimmer dan de popo bellen.

Bezorgde vader | 10-12-12 | 14:30

pejoar | 10-12-12 | 14:27 Blinddoeken en een eind Duitsland in rijden en daar ergens midden in een bos loslaten.

zeg maar jansen | 10-12-12 | 14:29

Ja, dan kun je zo'n inbreker natuurlijk beter gelijk doodmaken. Praktisch probleem is hoe je van het lijk afkomt, nog niet zo eenvoudig.
Hoewel,
www.youtube.com/watch?v=CyEBXTL1Y3U

Ratzinger | 10-12-12 | 14:29

Zuurteregelaar | 10-12-12 | 14:27 Ik heb geen plan. Anders pakken ze je voor de voorbedachte rade.

Gewoon aanpakken. En niet bellen.

zeg maar jansen | 10-12-12 | 14:29

Het werpt wel een heel ander licht op de zaak wellicht als erbij vermeld wordt dat de huiseigenaar een dealer schijnt te zijn: www.omroepwest.nl/nieuws/07-06-2012/mi...

Quichegerechtigde | 10-12-12 | 14:28

@swassannuf | 10-12-12 | 14:25
Mag ik deze kopiëren en op mijn voordeur spijkeren?
*alvast dank*

necrosis | 10-12-12 | 14:28

@ITEACHYOU | 10-12-12 | 14:00
Inderdaad. Laten we een inbreker in ons eigen huis vooral geen strobreed in de weg leggen. Gewoon je waardevolle bezittingen afstaan, voor zover die nog niet door de inbreker zijn weggeraust. Kopje koffie erbij misschien? Zal ik de huissleutels meegeven voor het geval dat u zin krijgt in een volgende inbraak?

In deze zaak maakt het OM zich totaal ongeloofwaardig. En de rechter die het voorarrest van 99 dagen mogelijk heeft gemaakt maakt ook geen goede reclame voor de rechterlijke macht. Of het nu allemaal wat genuanceerder ligt of niet, dit is het zoveelste voorbeeld van daderknuffelen en onrechtvaardige bejegening van mensen die in de eerste plaats slachtoffer zijn, en dit alles door een politiek correcte en wereldvreemde elite. Dit kan uiteindelijk maar tot een resultaat leiden: de totale ineenstorting van het gezag op het moment dat Nederland massaal zegt: "NEE. DIT PIKKEN WE NIET LANGER."

Dat moment komt steeds dichterbij. Dat kun je zien, ruiken, horen en voelen; overal. De politie staat nu al jarenlang machteloos tegenover het tuig, en moet tandenknarsend toezien hoe een te hardhandige arrestatie of het neerschieten van een draaideurcrimineel onmiddelijk tot schorsing en gerechtelijke onderzoeken leidt, en gefronste wenkbrauwen bij het landsbestuur. Slechts een fractie van de misdaad kan worden opgelost. Al ze al gepakt én veroordeeld worden, lopen daders na een lachertje van een straf weer vrij op staat rond. Die politiemensen hebben ook familie en vrienden die slachtoffer zijn, en op een bepaald moment zegt iedereen "Fuck You" tegen het gezag. Niet dat ik het zo zou willen, maar het gaat heel hard die kant op. En vanaf dan is het ieder voor zich.

En als die pleuris eenmaal uitbreekt, dan zijn er wat dit verhaal betreft twee verantwoordelijken aan te wijzen: de inbreker enerzijds en het OM en de rechter anderzijds. En uiteraard de bagger aan politieke partijen die al tientallen jaren lang het echte probleem in dit land niet durven te bespreken, laat staan aan te pakken.

Professor Superhirn | 10-12-12 | 14:28

Hahahaha, en die gast komt met een strafblad weer op straat in een al verneukte maatschappij. Kan hij gelijk een B.V.tje opzetten met die knul van 18. De oortjes en oogjes goed openhouden dan tijdens die 2.5 jaar, voor de kneepjes van het grof geld verdienen.

No Mames | 10-12-12 | 14:28

de regels bij inbraak:
1. inbreker bewusteloos slaan
2. inbreker dumpen op stille plek
3. nooit politie waarschuwen!
4. alibi voor jezelf regelen

pejoar | 10-12-12 | 14:27

Ik kijk uit naar het moment dat ik hier in huis een inbreker aantref. Het plan van aanpak ligt al klaar.

Zuurteregelaar | 10-12-12 | 14:27

de huiseigenaar heeft volledig verkeerd gehandeld.
Beter was geweest wanneer hij de inbreker in een groot vat met zuur had gedumpt ipv 1,5 uur later de pliesie te bellen.
Je moeten anno 2012 ook wel een ontzettende mongeaul zijn om de pliesie te bellen.
Dit relaas is daar weer een heel goed voorbeeld van.
Dan is toch beter jezelf en de maatschappij te beschermen en voor eigen rechter te spelen.

treser.info | 10-12-12 | 14:27

Elisabeth2 | 10-12-12 | 14:24
Peentjes zweten met een ontbloot bovenlijf; jammie.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 14:27

Wat een stoer cafekrukgelul hier. Ben het eens met het OM, proportioneel betekent niet eerst iemand 1.5 uur gijzelen. Het geweldsmonopolie ligt bij de overheid, anders moeten we ook gewoon bewusteloze metro oude mannetjes, dode NS-hindoestaantjes met luchtgaatjes en voetbalgrensbewaakerts accepteren. Aanhouden prima, daarna direct overdragen.De rechtstaat geldt voor iedereen, niet alleen voor slachtoffers, maar ook voor daders m/v.

Fred Janssen | 10-12-12 | 14:26

Ik hoop dat de inbreker die bij mij wil toeslaan een goede tandartsverzekering heeft.
Ik trek me namelijk niets aan van gutmenschen die met het vingertje staan te wapperen....

necrosis | 10-12-12 | 14:26

Daar gaat weer een VVD verkiezingsposter de prullenbak in. www.vvdshop.nl/producten/promotioneel-... "Meer straf en minder begrip voor criminelen". Samen met een Fred Teeven die een hoop extra zetels binnenhaalde. Blijkbaar durft de beste man wel openlijk de dood van een inbreker te verdedigen, maar niet anderhalf uur detentie ?!?

De achttienjarige Haagse inbreker, hoefde alleen maar zijn pantalon uit te trekken. Best praktisch, mocht de inbreker alsnog vluchten. Ook handig aangezien er na aanleiding van de inbraak op dat moment nog zo`n 2500 euro en een telefoon zoek was.

De officier van justitie gooit nog even de gotspe van de eeuw erin, die zij tegen het slachtoffer van de inbraak, na ruim drie maanden voorarrest, dat anderhalf uur lang was. Nou, daar was het zevenentwintig jarige slachtoffer van de inbraak al een tijdje achter, zo`n 1400 keer heeft de man in voorarrest zitten wachten tot de zitting.

Dat de politie pas naar anderhalf uur gebeld werd, ligt vooral aan de moeder van de inbreker. Die werd direct gebeld of ze even namens haar zoon 2500 euro en een telefoon wilde betalen. Die mama had naar aanleiding van dat belletje ook zelf de politie kunnen bellen, of haar zoon uitleggen dat het handig is de buit terug te geven als je betrapt bent.

De inbreker heeft twee dagen gezeten voor 2500 euro. Dat maakt ruim 50 euro per uur, ook voor de uren dat hij sliep. Of ruim 150 euro per uur als je uitgaat van een achturige werkdag. Beide netto, schoon in het handje. Wij verdienen onze doekoe niet in dat tempo.

Misdaad loont, daarom vindt het plaats.

Feynman | 10-12-12 | 14:26

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 14:01
hahahahaha =) meesterlijk.

ShameLess | 10-12-12 | 14:26

Het wordt tijd dat we een artikel aan onze wet toevoegen, zo als in Frankrijk reeds is gebeurd. Als je de wet overtreedt kun je even geen beroep doen op deze zelfde wet, immers je hebt je al buiten de wet geplaatst. Scheelt al gauw een hoop aanklachten van mishandelde inbrekers.

Watapatja | 10-12-12 | 14:25

echt ongelovelijk dat dit realiteit is. dit geeft zo'n gevoel van onmacht! bah.

zoalshetis | 10-12-12 | 14:25

Met al die inbraken tegenwoordig heb ik volgende tekst op mijn achterdeur geschreven:


داخل دون الاتصال
الخارج دون الكرات


Vertaling:


“Binnen zonder bellen”


“Buiten zonder ballen”

swassannuf | 10-12-12 | 14:25

@Horagha | 10-12-12 | 14:19 |
oh ja, dat zou ook kunnnen...
*godfather nog keertje kijken gaat*

deepblue | 10-12-12 | 14:25

@Horagha
Adem even rustig in en uit en probeer het nog eens.

Peauper | 10-12-12 | 14:24

Stijlloze tip: opbellen dat je de inbreker heel hard zag wegrijden. Massale politie-inzet gegarandeerd.

kapotte_stofzuiger | 10-12-12 | 14:24

Het is ook onmenselijk. In je blote bast in een onverwarmd schuurtje...

Elisabeth2 | 10-12-12 | 14:24

@necrosis | 10-12-12 | 14:21

Tuurlijk niet, ik voer hem gewoon aan mijn varkens. Die verwerk ik naderhand natuurlijk wel in mijn snert.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:24

ho ho ho, normaal gesproken ben ik niet zo van de appelmoes maar ik denk dat het terecht is dat er hier eens kritisch gekeken wordt naar wanneer iets vrijheidsberoving, gijzeling en foltering betreft. Wat als meneer nog even 3 uur was doorgegaan met meppen en bedreigen. Wordt het dan anders? Of pas na 5 uur? Of zelfs 24 uur.

Een paar rake meppen en vasthouden tot de politie komt, oké. Maar eerst 3 uur vasthouden in een schuur? Nope, da's ook weer niet nodig, wel?

En houdt afkomst even buiten beschouwing lieve mensen. Maakt dan toch niet uit waar meneer de inbrekert vandaan komt?

codedelight | 10-12-12 | 14:24

@blinde kip | 10-12-12 | 14:12
Een oudhollandse boksbeugel!

deraderendraaien | 10-12-12 | 14:23

Op het moment dat je als individu, zonder toestemming van de bewoner/eigenaar, andermans woning binnentreed, met de bedoeling om met je klauwen aan de bewoner zijn spullen te zitten of de bewoner kwaad te doen, neem je een weloverwogen risico. Als bewoner heb je dan naar mijn mening het recht om de regels te overtreden. Dat doet de inbreker immers ook. Wanneer gaan wij het in dit land nu eens begrijpen? Die yanks zijn in veel opzichten niet goed wijs, maar in deze hebben ze toch net iets meer logica gehanteerd betreffende de regelgeving. Namelijk, jij mag in je eigen huis, jezelf beschermen tegen indringers. Letterlijk betreden op eigen risico. En terecht.

ShameLess | 10-12-12 | 14:22

-weggejorist-

deepblue | 10-12-12 | 14:22

Of het vasthouden en een paar lichte tikken uitdelen van een inbreker overtrokken is laat ik in het midden. Maar om hier 2,5 jaar (!!) voor te eisen is echt helemaal van de zotte. En dan heb je nog een OM die er 'moeite mee heeft' om ook nog schadevergoeding voor de inbreker te eisen. Belachelijk, problemen worden nooit opgelost met justitiepersoneel als Roel Krijtenburg.

deepblue | 10-12-12 | 14:22

@neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:17
Je gaat hem toch niet in je snert verwerken?

necrosis | 10-12-12 | 14:21

@Horagha | 10-12-12 | 14:19

U bent 18 en komt uit Den Haag?

Koninging Beatricks | 10-12-12 | 14:21

Denk dat een groot probleem juist ligt bij de straffen en de nazorg die criminelen krijgen in Nederland, ieder mens maakt tenslotte keuzes en afwegingen met het bijhorende risico. Te gek toch dat ze verwachten dat je de inbreker vriendelijk moet verzoeken je woning te verlaten. Denk dat honden het helemaal gaan worden in 2013, ben je direct van al het gezeik af.

First Contact | 10-12-12 | 14:21

naughty genius | 10-12-12 | 14:18
"Dit emailadres is niet meer actief. Mijn nieuwe email account is: [email protected]"

spanarchist | 10-12-12 | 14:20

@Bedenk | 10-12-12 | 14:12

In het artikel staat ook dat de moeder van de inbreker werd gebeld om de schade te vergoeden. Btw, wat heb jij tegen nodeloos geweld tegen een smerige inbreker?

In mijn optiek mag hij blij zijn het er levend vanaf te hebben gebracht.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:19

"Deze 18-jarige Hagenees mag dan jong zijn, hij is een professional. Want hij begrijpt dat hij niet in zijn eigen stad moet inbreken, maar op boevenpad in den vreemde moet om aan zijn inkomsten te komen. Chapeau, good thinking, young warrior thief."

Serieus? Vertel dan de waarheid ofzo? Die gozer uit Den Haag is daar heen gegaan op bestelling. En die 27 jarige Bosschenaar, liep die gozer uit en Haag te martelaren zodat hij wist wie hem verraden heeft.

Dit is wel heeeeeeeeel duidelijke gekleurde topic.

Horagha | 10-12-12 | 14:19

Aangeboden voor weinig: Krav Maga lessen voor huiseigenaren!

necrosis | 10-12-12 | 14:19

@Bedenk | 10-12-12 | 14:12
Hoe weet je dat nou? Misschien is de bewoner wel anderhalf uur flauwgevallen, of moest hij o van de schrik bekomen dat hij eerst nog een fles whisky achteroiver moest slaan. Daar ben je wel een tijdje mee bezig. Het is alleen daarom al prijzenswaardig dat hij na anderhalf uur het nummer van de politie nog wist

hendrikjandetuinman | 10-12-12 | 14:19

Koninging Beatricks | 10-12-12 | 14:08 | + 0 -

En dat hij niet van allochtone afkomst was want die zijn extra zielig. Discriminatie en zeau...

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 14:19

What´s new? Ik pakte een keer iemand terwijl hij het kinderfietsje van m´n dochter van 6 wou jatten, de held! Toen de man zich van mij wilde losrukken ging z´n shirt kapot. Twee dagen later belde een politie-rechercheur mij met de vraag waarom ik ´mijnheer´s spullen kapot had gemaakt.´
Op mijn vraag of hij zich niet beter kon richten op de fietsendief, was het antwoord ontkennend.: ik was de enige getuige en dat is niet genoeg; dat mijn (andere) dochter van 10 het ook had verklaard telde niet, want die was minderjarig.

VolleZak | 10-12-12 | 14:18

Poehe, 2,5 jaar cel wordt er geëist. Is die inbreker vermoord of zo, dat die arme huiseigenaar zoveel straf krijgt? 2,5 jaar, dan moet je het wel bont maken...

Oh wacht, het is een brave burger zonder zielige excuses zoals slechte jeugd, schaamte cultuur en draaideurervaring, stom stom.

HJdeT | 10-12-12 | 14:17

Jammer dat de inbreker het niet bij mij heeft geflikt, meer wil ik er niet over kwijt.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 14:17

Myron.L.Fox | 10-12-12 | 14:04 | + 1 -

Er was zelfs al een reaguurder die hier wat jurisprudentie voor een soortgelijk geval had geplempt over een soorgelijk geval van mishandeling. En de uitkomst was ongeveer zoals jij beschrijft helaas...

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 14:16

Ik wordt hier zoooooooooooooooooooooooo godvergeten moe van! Nu heb ik geen hoge pet op van de rechterlijke macht en de studie die hebben gedaan. Maar enig intellect lijkt mij toch geen moeilijke eis, of wel? Hoe kun je dit dan met droge ogen verzinnen en uitvoeren? Ben je dermate cognitief beperkt dat je niet snapt wat je aan het doen bent? Dat je bepaalde groepen in bescherming neemt (boevengilde) t.o.v. mensen die voor hun spullen opkomen? Dat je hiermee dus impliciet aangeeft, eigenaren, doe niets, boefjes ga je gang, jullie rechten worden verdedigd door de "objectieve" *keiharde proest* rechtstaat?

Man man man, wat een land, wat een inzicht en wat een verstand van hoe zaken werken in hoofden van alle betrokken. KOTS!

Baruch de Spinazie | 10-12-12 | 14:16

Ophitsen is ook een vak (onder het mom van satire), de inbreker is anderhalf uur gegijzeld en gemarteld, een vrij zwaar misdrijf lijkt me, zelfs al gaat het om een inbreken...

CCheck | 10-12-12 | 14:15

Nou pius, kom er maar in.....

necrosis | 10-12-12 | 14:15

Wat nou verontwaardigd omdat ie 99 dagen vastzit. Ruus, Bart en Willem hebben in 1999 maar liefst 100 dagen vast gezeten en alleen Bart kreeg 100.000 gulden. Ruud en Willem, díe hadden pas het recht om verontwaardigd te zijn. Wat dénkt ie wel...

prutt_stift | 10-12-12 | 14:14

@blinde kip | 10-12-12 | 14:02
Politie bellen is inderdaad een grote fout geweest. Niemand had dat stuk ongeluk gemist

hendrikjandetuinman | 10-12-12 | 14:14

De bewoner van het huis is verontwaardigd omdat hij al 99 dagen vastzit en de inbreker al na twee dagen vrijkwam."

Tja, een volledige wietkwekerij in je huis hebben, mensen martelen en verboden wapens in bezit hebben dan zit je wat langer dan twee daagjes.

Horagha | 10-12-12 | 14:14

Ik lees zo her en der dat deze huiseigenaar ook te boek staat als drugsdealer.
Dat maakt het wel een interessant stuk: mag je je illegale goederen op dezelfde manier verdedigen als je legale spul?

Ballenman | 10-12-12 | 14:13

Inbrekers horen ter plekke neergeschoten te worden, net als in Amerika.

Mark van Dam | 10-12-12 | 14:13

Bloed kookt.

Koosjere Moslim | 10-12-12 | 14:12

Is dat wel Halal?

PapaXL | 10-12-12 | 14:12

@Quid Niet voor het één of ander maar je schrijft "Voor anderhalf uur, totdat de politie kwam." terwijl in het originele artikel staat dat hij de inbreker anderhalf uur vasthield meerdere keren geslagen heeft en bedreigd VOOR DAT HIJ DE POLITIE WAARSCHUWDE.

Niet dat ik het voor die inbreker wil opnemen maar dit heeft niks meer met noodzakelijke zelfverdediging te maken.

Bedenk | 10-12-12 | 14:12

Maar goed, zolang het kennelijk nog steeds zo werkt, alle retortiek van Rutte en Teeven ten spijt, kan de KNVB oproepen doen tot ze een ons wegen. Zolang mensen die het juiste doen nog altijd vervolgd worden alsof ze de grootste misdadigers zijn .....

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 14:12

@deraderendraaien | 10-12-12 | 14:10
Wat heb ik gewonnen?

blinde kip | 10-12-12 | 14:12

Bloed kookt.

Koosjere Moslim | 10-12-12 | 14:12

Dus niet meer de politie bellen, zoveel is duidelijk.
Overigens: "... zegt officier van justitie Roel Krijtenburg. 'Gepast geweld mag je gebruiken maar de jongen was onder controle. Anderhalf uur is verschrikkelijk lang. Het is heel beangstigend geweest.'

Maakt meneer Krijtenburg wel deel uit van dezelfde maatschappij als de normale burger? Hoe beangstigend is het wel niet voor bewoners om er achter te komen dat er een wildvreemde je huis is binnengedrongen en mogelijk een bedreiging voor jezelf en/of familie vormt. Denkt meneer Krijtenburg daar ook wel eens over na? Of behoort meneer Krijtenburg tot de geprivilegieerde klasse waar binnen 15 minuten na een telefoontje een politiemacht voor de deur staat? Dat in tegenstelling tot de normale burgerij die in de stront kan zakken als er wat aan het handje is.

FrankVeer | 10-12-12 | 14:12

Een taxichauffeur die een klant doodtrapt krijgt minder straf. Jammer dat deze man niet uit een schaamtecultuur komt, de eis zou een stuk lager zijn.

spanarchist | 10-12-12 | 14:10

@blinde kip | 10-12-12 | 14:05
Kom maar binnen! ;)

*open deurtje weer dicht doet.*

deraderendraaien | 10-12-12 | 14:10

Speaking of which.. Is de waxinelichtgooiert al vrij?

PapaXL | 10-12-12 | 14:10

hallo-er was eens een filmpje over een recht studente-
en die werdt verwijderd op last van?

meer hoef je niet te weten.

poli | 10-12-12 | 14:10

Dit kan niet waar zijn?? Is dit geen grap??

number668 | 10-12-12 | 14:09

@eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 13:57

Dus het probleem is eigenlijk dat de man alleen thuis was.

Koninging Beatricks | 10-12-12 | 14:08

Junk breekt in bij dealer, dealer betrapt junk en pakt het vervolgens stom aan. Ik kan me er niet erg druk om maken eigenlijk.

Dampert | 10-12-12 | 14:07

Gelukkig woon ik in een beschaafd land waar de politie alleen de rotzooi komt opruimen als je een inbreker verrot hebt geslagen.

James Lastig | 10-12-12 | 14:07

Dit land gaat echt helemaal naar de kl*ten..

Rico Tampeloerus | 10-12-12 | 14:07

Dit is toch een geintje hè, hoop ik...?

Posselmetzuremossel | 10-12-12 | 14:07

Ben benieuws welke advies Peter R de Vries binnenkort geeft. Want dat er iets moet gebeuren aan de gebrekkige kennis van de bewoners is natuurlijk duidelijk.

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 14:07

je verwacht het niet.

Oplossing Gastje in elkaar beuken en dumpen bij een gay ontmoetingsplaats. Laat het gastje het maar uitleggen.

Mokum Kosher | 10-12-12 | 14:03
Ik denk dat je beter even stil in een hoekje kan gaan zitten als je het Israëlische/Palestijnse conflict erbij gaat betrekken. Of ben je zo blind om te denken dat alles wat Israël doet wel te vergoeilijken is mbt dat conflict?

ITEACHYOU | 10-12-12 | 14:07

Dit zou mij dus ook kunnen gebeuren.
Er is een tijdje geleden bij me ingebroken om de autosleutels, terwijl vrouw, kind en ik sliepen.
Als ik die nacht wakker had geworden had ik hem zonder pardon in een rolstoel geschopt. En nu waarschijnlijk achter de tralies gezeten.

Freddie Stobart | 10-12-12 | 14:06

Ik meen me te herinneren dat de 27 jarige zijn toko vol drugs had liggen en daardoor zal de straf hoog uitvallen.

Zure Boer | 10-12-12 | 14:06

Volgende keer direct in het beton storten...

da wizard | 10-12-12 | 14:05

Als die vent die inbreker nou dood had geslagen had ie maar 2 jaar gekregen. * taxikickbokschauffeur die klant dood sloeg, hoewel, dader was Marokkaan, slachtoffer van de inbraak waarschijnlijk niet *

Winston1 | 10-12-12 | 14:05

@deraderendraaien | 10-12-12 | 14:03
Een D66 rechter natuurlijk.

blinde kip | 10-12-12 | 14:05

@eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 13:57
Zo zal het ook wel gaan met die voetbalpareltjes uit ASD West. Wie gaf uiteindelijk de schop die tot de dood van de grens leidde? Niet te bewijzen, dus lagere straffen for all. Jeugdrecht, en binnen twee jaar weer vrij met aftrek van voorarrest.

Myron.L.Fox | 10-12-12 | 14:04

Prima om je huis te verdedigen en een pak rammel uit te delen, waarbij hij voor mijn part een flinke kneuzing aan een of ander lichaamsdeel mag hebben.. maar dit gaat verder dan dat. Dat is geen gepast geweld meer. Maar omdat iemand zich (ongewenst) op zijn terrein bevond vind ik wel dat de strafeis een flink stuk omlaag mag..

Lin035 | 10-12-12 | 14:04

Kaas de Vies | 10-12-12 | 14:01
Doch, de badvraag aller badvragen: baddert 't met deze gast..

bij gelegenheid | 10-12-12 | 14:04

@Idontgiveafunk | 10-12-12 | 14:02 | + 0 -
Het geeft in ieder geval aan dat de OvJ weer lekker absurd bezig is.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 14:04

Tsja waarom uberhaupt de politie er bij halen? Functioneert al jaren niet meer, die handel. Ik hoop serieus dat het optreden van deze huiseigenaar een trend gaat worden.. Wellicht denkt zo gast de volgende keer eens na voor ie het in zijn domme hersens haalt bij een ander in te breken.

Big Swinging Dick | 10-12-12 | 14:04

Het laten uitkleden van de dader had tot doel dat de inbreker niet zou willen vluchten, toen hij dit alsnog dreigde te gaan doen werd ie natuurlijk in de schuur vastgehouden tot de politie tijd kon vrij maken om de dader op te halen. Welke rechter zou dit niet snappen?

deraderendraaien | 10-12-12 | 14:03

Ik vind het eigenlijk wel een mooie ontwikkeling hier in Nederland.

Nederland krijgt steeds meer eigen Gazastroken met Hamas Jeugdbewegingen en de overheid ontwikkelt zich steeds meer tot een Palestijnse autoriteit. Volledig de weg kwijt, onbetrouwbaar en vasthoudend aan het handboek "Weg met ons!" met als regel #1 "dood aan het eerlijke Nederlandse volk".

Ach, Nederland krijgt wat het verdient. Sorry voor als ik zo negatief klink..

Mokum Kosher | 10-12-12 | 14:03

Een ontvoerder/verkrachter krijgt nog minder straf tegen zich geeist, absurd dit!

Idontgiveafunk | 10-12-12 | 14:02

Idontgiveafunk | 10-12-12 | 13:57 | + -5 -

Denk dat het uitkleden en het slaan het probleem was. Maar om hier nu 2,5 jaar voor te eisen slaat toch alles?

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 14:02

Daarom dus nooit de politie bellen maar zelf de zaken regelen. Zorg voor genoeg wapens in huis,vuilniszakken, ongebluste kalk, chloor en het nodige gereedschap (een zaag is essentieel voor grote botten) en u kunt aan de slag.
Verder wil ik er niks meer insinueren.

blinde kip | 10-12-12 | 14:02

Ik begrijp niet waarom die man ook de politie erbij heeft gehaald, die inbreker die ik in mijn tuinhuis heb opgesloten zit er nu 5 jaar. Ik vond het een prima oplossing.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 14:01

Zal wel wat genuanceerder liggen vrees ik. Maar we zijn dus met zijn allen voor de sharia op dit punt? Je mag alles dus doen met een inbreker? Wat een gelul weer.

ITEACHYOU | 10-12-12 | 14:00

Het is geen inbrekersprobleem
Het is een huiseigenarenprobleem

watsinneneem | 10-12-12 | 14:00

Voor zoiets zou ik graag 99 dagen zitten,
vind het wel een toffe actie van die kerel!

de_Joego | 10-12-12 | 13:59

Natuurlijk, kom niet met je poten aan het geweldsmonopolie van vadertje staat. Dan loopt het slecht met je af.

Myron.L.Fox | 10-12-12 | 13:59

Maar liefst 1½ uur in gevangenschap doorgebracht.
Vrijspraak voor deze inbrekert Edelachtbare. En zeau geschiedde het/aldus.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 13:59

Rutt: " Het mag nooit meer zo zijn dat een slachtoffer achter de tralies beland ,en de dader vrijuit gaat!"

Toch???? Rutte!

deraderendraaien | 10-12-12 | 13:58

ik bedoelde *dood* slaan, had meneer uit Den Bosch dus beter kunnen doen.

Idontgiveafunk | 10-12-12 | 13:58

Doet het vertrouwen in het rechtssysteem goed!

BassieB | 10-12-12 | 13:58

Oneerlijke concurrentie. Als de rechterlijke macht ergens een hekel aan heeft is het dat wel.

spanarchist | 10-12-12 | 13:57

Da.. Fuq!?

Maargoed, wat was de nationaliteit van inbrekert?

Kabila de stijlloze | 10-12-12 | 13:57

In een land waar D66'ers de magistratuur bemannen, kun je zoiets verwachten.

Diareeremmer | 10-12-12 | 13:57

Prima. Hoe durft die huiseigenaar zo'n arm slachtoffer van de maatschappij/hardwerkende inbreker te slaan, te schoppen en van zijn vrijheid te beroven? Keihard aanpakken, die huiseigenaren.

Aldus Peter R. de Vries.

Prins Fontainebleau | 10-12-12 | 13:57

Je kunt in Nederland beter met zijn tweetjes op een gestolen scooter een onschuldige op het trottoir doodrijden en dan volhouden dat de ander heeft gereden want dan wordt er voor dat doodrijden NIEMAND bestraft. Snapt u het nog? Nou ik allang niet meer...

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 13:57

Inbreker door slaan geen probleem, maar anderhalf uur vasthouden is wel een beetje te gek voor woorden.

Idontgiveafunk | 10-12-12 | 13:57

In Nederland moet je als slachtoffer op je knieën.

Blue Light | 10-12-12 | 13:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken