Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Neutrale EU: voor moslims nu NOG neutraler

EurabischeUnie.jpgReligieuze vrijheden in de EU zijn voor sommigen iets vrijer dan voor anderen. In de EU hebben we vrijheid van religie. Dat is fijn voor mensen die mentaal niet in staat zijn te dealen met het leven zoals het is en die 'dood' een ongezellig en veel te definitief concept vinden. Religiemensen mogen dan ook in alle rust bidden, gebedshuizen oprichten en religieuze gebruiken en rituelen er op na houden, mits niet in strijd met de wet. Prima, laat ze lekker joh. Maar dan. De EU wil discriminatie van gelovigen tegengaan. Crap. Regelgeving, geloof en de EU, alle ingrediënten voor een faalcocktail van epische proporties. En jawel. Want wat blijkt, na een studie door de religieuze diversiteitsdenktank Religare: de neutrale houding van de Europese overheden inzake de godsdienstvrijheid is discriminerend voor moslims. De 'neutrale norm' past namelijk beter bij het christendom dan bij de islam, omdat het christendom de scheiding tussen kerk en staat erkent. En de islam niet. Dus is neutraal voor moslims niet neutraal genoeg want die zijn veels te middeleeuws voor neutraal. Dus wat gaan we daaraan doen? Gewoon tegen moslims zeggen 'Geloof wat je wil maar hou je aan de regels want die gelden ook voor jou'? Nee. Dat is natuurlijk niet weg-met-ons genoeg. Lidstaten worden aangemoedigd om bepaalde zaken voor het Europese Gerechtshof te brengen. Als de rechter oordeelt in het voordeel van de gekwetste en/of gediscrimineerde gelovige kunnen met dat vonnis dus uitzonderingen op de wet gemaakt worden op basis van geloof. Op die manier "komen we gelovigen tegemoet binnen het juridische landschap van de EU zonder daarbij de bestaande wetgeving aan te passen." Islamiseren onder de radar dus. Want ojee, niet iedereen erkent de scheiding tussen kerk en staat. Nieuwe EU volkslied: Alle menschen werden Moslimbrüder. Zie ook: Thilo Sarrazin LIVE in De Balie.

Reaguursels

Inloggen

Wat kunnen we doen tegen de EU?.... Een vrij internet is belangrijk. Daarnaast de eigen Nederlandse identiteit en cultuur proberen te behouden. De Europese superstaat wil zoveel mogelijk een eenheidsworst nastreven. Massaimmigratie is daarbij een prima middel gebleken om de eigen identiteit van de lidstaten te slopen. De eigen munt en daarmee verbonden soevereiniteit zijn we ook al kwijt.....

strikdewepstroper01 | 11-12-12 | 22:57

Sterf EU sterf

deMisantroop | 11-12-12 | 17:01

Nanninga, kun je even een samenvatting geven van hetgeen Sarrazin te vertellen had? Z'n Duits is al nauwelijks te verstaan, laat staan z'n Engels.

milky bar | 11-12-12 | 16:56

Opheffen van de scheiding tussen kerk en staat is een noodzakelijke preconditie voor rechtsgeldig maken van de sharia.

rootkapje | 11-12-12 | 16:07

Ieder flintertje nieuws dat moslims of degenen die moslims ruimte willen geven in een kwaad daglicht kan zetten wordt eindeloos onder de loep gelegd - zo ontstaat op dit soort fora en andere plekken waar iedereen het alleen met elkaar eens zit te zijn de indruk ontstaan dat we steeds dichter bij een gefantaseerde 'afgrond' komen. Dat is tunneldenken, en daar moeten jullie mee oppassen.

Suubi Musajja | 11-12-12 | 13:05

rukvogel | 11-12-12 | 12:40
Dat filmpje moeten we ook naar brussel sturen, en er onder zetten dat ook dit de pislam is die ze zo hoog in het vaandel hebben staan.

von sokkenstopfen | 11-12-12 | 12:44

Kijk is wat een barbaren we de EU binnenhalen, maar ssst de media is oorverdovend stil omdat Assad niet de dader is..
http://www.liveleak.com/view?i=475_1355172697

rukvogel | 11-12-12 | 12:40

Ze kunnen regels bedenken wat ze willen, maar zodra een reli-gek weer eens wat roept over dat wij iets MOETEN, dan veeg ik m'n reet af met de regels en
geef gewoon m'n ongezouten mening, want de vrijheid van meningsuiting staat nog wel boven de vrijheid van godsdienst! Bovendien is religie een privéaangelegenheid en geen maatschappelijke plicht, dus kan niemand je verbieden om kritiek te hebben op religiewaanzinnigen als die weer eens hun sprookjes op ons los proberen te laten!
Wil je niet dat je religie bekritiseert word?
Hou het dan voor je, want het heeft niks in de maatschappij te brokkelen, en word het juist eens tijd dat we elke religie hun zelfaangemeten macht ontnemen, want religies hebben geen macht, en al helemaal niet over de way of life we live, en is het mij wel een burgeroorlog waard om dat zo te houden!
Religieuzen leggen zichzelf religieuze wetten en regels op, maar vergeten dat dergelijke wetten niet rechtsgeldig zijn en ongelovigen zich daar niet aan oeven te houden, dus fuck it met whatever de EU aan het bekokstoven is! Nou, we rather go to war dan dat we onze mond laat snoeren door religies! En dat moet onze lijfspreuk worden!
Btw, heeft Wilders al gereageert op dit belachelijke
nieuws?

von sokkenstopfen | 11-12-12 | 12:25

Zum Kotsen .

Mammeloe | 11-12-12 | 11:36

@sobokan | 10-12-12 | 20:31
Is er ergens een originele tekst te vinden van die Strassbourg Resolutions?

Myron.L.Fox | 11-12-12 | 10:48

@koeke_bakker | 10-12-12 | 20:19 |
Onder meer door woorden aan elkaar te schrijven zoals koekenbakker en niet 'men' maar 'mijn' schrijven als je het bezittelijk voornaamwoord bedoelt. Helaas wordt bij GS niet meer gelet op dt, want ook dat schort er nog wel eens aan.

Van Dikhout | 11-12-12 | 10:37

stradi | 11-12-12 | 10:00 |
Ik ga steeds meer hierin geloven, een gruwelijk vooruitzicht!

lanexxx | 11-12-12 | 10:22

@sobokan | 10-12-12 | 20:31

Klinkt enorm aluhoedje. Ik neem aan dat resoluties van de EU (of voorlopers daarvan) openbaar zijn?
Heb je een linkje naar dit document, op een offciele EU-site? ("het staat allemaal zwart op wit" --> laat zien dan?)

Ballenman | 11-12-12 | 10:21

Martin Schultz voelde zich zeker geDrisscrimineerd(woordspeling).
Hier steekt weer veel meer achter. De verdere voltooing van een dictatuur waarin elke onwelgevallige mening gelijk bestraft wordt. Ook krijg ik dat nare gevoel terug wat ik ook had toen Ernst Hirsch Ballin de wet even veranderde waardoor Geert Wilders vervolgd kon worden. art, 137.
Het zal mij niets verbazen als deze plannen het doel hebben om sommige mensen verbaal kalt te stellen.
Ga vooral zo door EU. En blijf hopen dat ik nooit een terminale ziekte krijg.

The_Challenger | 11-12-12 | 10:04

Al eens stil gestaan waarom de islam door de EU zo gefaciliteerd wordt? Ze hebben de zelfde doelstellingen. Ondertussen is gebleken dat de islam het meest efficiënte systeem te zijn om politiek te bedrijven. Pas als de nieuwe wereldorde een feit zal zijn, dan pas zal de islam de plaats aangeboden worden wat het christendom de vorige eeuw aannam. De vraag is of de consensus die heerste in de middeleeuwen tussen de adel (nu EU) en godsdienst,( hou jij ze arm ik zal ze dom houden), mogelijk zal zijn. De islam kennende zal de Apocalyps bewaarheid worden, het christendom liet nog een “wereldse” macht toe.

stradi | 11-12-12 | 10:00

En lachend gaan we op weg naar een 2e Europese vernietigingsoorlog, want die op de Balkan bracht nog niet genoeg zuivering.
En let wel dit keer zal de tegenhanger van Srebrenica iets groter uitvallen, ik schat het verlies van moslimlevens in de tientallen miljoenen.
Met dank aan de blinde koning EU en zijn steeds bozer wordende onderdanen.

mothersfinest | 11-12-12 | 08:55

Moriarty | 10-12-12 | 20:22 | + 2 -
Ech nie

MBeen | 11-12-12 | 08:30

WirMachenMusik | 11-12-12 | 00:51
Het is goed dat je er over begint, want men is nog steeds op zoek naar gigacriminelen Günther (Gunther) Vermeulen en Hannes (Johannes, Hans) Dufour.

Daar kan jij en kunnen jullie vast wel bij helpen, toch?

Ouslender | 11-12-12 | 03:38

@Fransg | 11-12-12 | 01:07
Heb jij ergens in jouw lijf een latent talent, of kan jij alleen maar als een machinale zombie - ten dienste van de PvdA - zwakzinnig dom koppie-peesten?

Ouslender | 11-12-12 | 03:33

Geen alcohol voor kids, bruidschat voor je zoon met maagdelijke schoondochter, uhmm, nee, doe maar happyhour.

newray | 11-12-12 | 02:42

nee. ik bedoel dat de europeaan in opstand komt ,,, het word tijd dat wij eens uit een raket stappen.

The-Master | 11-12-12 | 01:39

Overigens geen EU-vondst. Dit is puur Cohen-beleid. Hij bedacht daarvoor de term 'compenserende neutraliteit'. Knettergek.
Hier een uitgebreide, afstandelijke en vernietigende bespreking van dit verhaal door een gepensioneerd advocaat:
www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...
Overigens kreeg ik in de Balie helaas niet de gelegenheid Thilo Sarrazin zelf te vragen naar zijn oordeel over het feit dat zijn uitgever actief vertalingen van zijn boek tegenhield.
www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

Fransg | 11-12-12 | 01:07

WirMachenMusik | 11-12-12 | 00:51 |
Excuseer!

WirMachenMusik | 11-12-12 | 00:52

Ik heb dit iets eerder al in een topic geplempt dat helaas nog maar nauwelijks gefrequenteerd wordt. Dus hier speciaal voor de nachtploeg. Niet helemaal off topic volgens mij:
"En ja hoor, betreffende die gangsterdeal met kampers in Maastricht vanavond op Nieuwsuur. 't Voormalige Vinkenslag de sterkste geografische concentratie van criminelen, belastingvrijgestelden en bijstandontvangers van Nederland. Met 45 miljoen (10 meer dan begroot) gesaneerd en omgedoopt tot de Karosseer. En nu door toeval bekend geworden dat een van de crimineelste families daar een miljoen verplaatsingskostenvergoeding kreeg voor (volgens de uitvoerder van die verplaatsing) 95.000 werkelijke kosten.
En ja hoor het is 'n PvdA-wethouder (Costongs) die kaltschnäutzig doet of dat de normaalste zaak van de wereld is. Een jonge roodharige CDA-milf (Roxanna van Wunnik) van het CDA die het aan het rollen bracht, en Joram van Klaveren van de PVV die vooralsnog als enige vindt dat daar ook in de Tweede Kamer een hartig woordje over gezegd moet worden."

WirMachenMusik | 11-12-12 | 00:51

WirMachenMusik | 10-12-12 | 20:40 |
En ja hoor, betreffende die gangsterdeal met kampers in Maastricht. 't Voormalige Vinkenslag de sterkste geografische concentratie van criminelen, belastingvrijgestelden en bijstandontvangers van Nederland. Met 45 miljoen (10 meer dan begroot) gesaneerd en omgedoopt tot de Karosseer. En nu door toeval bekend geworden dat een van de crimineelste families daar een miljoen verplaatsingskostenvergoeding kreeg voor (volgens de uitvoerder van die verplaatsing) 95.000 werkelijke kosten.
En ja hoor het is 'n PvdA-wethouder (Costongs) die kaltschnäutzig doet of dat de normaalste zaak van de wereld is. Een jonge roodharige CDA-milf (Roxanna van Wunnik) van het CDA die het aan het rollen bracht, en Joram van Klaveren van de PVV die vooralsnog als enige vindt dat daar ook in de Tweede Kamer een hartig woordje over gezegd moet worden.

WirMachenMusik | 11-12-12 | 00:45

Waarom geeft het trio Ros, Romp en Vis geen antwoord op de vraag: "Wat al die moslims naar die openstaande Europese varkensstal trekt? Waarom gaan ze niet naar een of ander Arbisch lenteland?" Alleen vanwege de gratis uitkeringen? Of is het een van die middelen waarmee het trio Ros, Romp en Vis de cultuur en saamhorigheid in de natielanden denkt te kunnen vernietigen?

~Johan | 11-12-12 | 00:36

Mensen die vinden dat religies 'een uitzondering' op de wet verdienen, hanteren twee maten. Discrimineren.

En dan proberen ze nog de enige partij die de wet ook onverminderd in gelijke mate voor gelovigen van toepassing acht, de pvv, discriminatie in de schoenen te schuiven? Het lef!

Het lijkt wel of die mensen de definitie van 'discriminatie' niet snappen: alsof 'nee' zeggen tegen een gelovige automatisch gelijk zou staan aan discriminatie!

Discriminatie = het hanteren van twee maten! Zoals iedereen die een uitzonderingspositie voor gelovigen bepleit, twee maten aan het invoeren is!

Karel Popper | 11-12-12 | 00:09

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 23:49

Wees maar blij. Scheelt een hele hoop gezeik en een dito drankrekening die, geheel cultuurgetrouw, voor jouw rekening komt.

pius | 10-12-12 | 23:54

Mwwah, de moskeeen hier in +48 zijn op 1 hand te tellen, ik kan er eigenlijk nul opnoemen nu.
Sterkte daar nogmaals!

polishLuke | 10-12-12 | 23:53

@pius | 10-12-12 | 23:34 | + 0 -
Ik heb ze allemaal uitgenodigd op mijn verjaardag, maar niemand kwam. Sniff.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 23:49

Al meer dan een decenium lang heeft Nederland de buik vol van de voorttredende Islamisering met reacties als "Nederland op weg naar de afgrond, het is vijf voor twaalf, etc."

En wat doet Nederland anno 2012: Massaal PvdA en VVD stemmen.

Misschien dan toch niet zo bezorgd?

suvois | 10-12-12 | 23:46

Sorry redactie... ditmaal moet ik toch echt de capstoets gebruiken: WEG MET DIE HELE EU!

meneer Q | 10-12-12 | 23:45

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:51

;)

pius | 10-12-12 | 23:34

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 21:59

In jou geval misschien- ik ken zat reaguurders.

pius | 10-12-12 | 23:34

Heel mooi. Dan kunnen we nu eindelijk de sharia gaan invoeren. Dat werd onderhand wel eens tijd. Overigens ligt het aan het voetbal.

Patatter | 10-12-12 | 23:30

Zo, ze houden de vaart er wel in. Eng.

Afgeschminkte Bassie | 10-12-12 | 23:25

En nu ga ik dus echt PVV stemmen. Randdebiel gedrag van EU - leiders/ ambtenaren/ niksnutten/ opvreterts.

Byter | 10-12-12 | 23:21

Jammer en onbegrijpelijk dat Sarrazin niet het Nederlands vertaald is. Duits lees toch minder lekker weg.

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 23:15

@Van Duyvenbode | 10-12-12 | 22:40

Of oorlog. Ik zoek het niet, hoor. Maar het is wel een van die consistente uitkomsten; dat leert de geschiedenis.

Job Cohen zei altijd dat migratie van alle tijden was; ik had 'm graag geantwoord dat de gevolgen daarvan ook van alle tijden zijn.

omanders | 10-12-12 | 23:13

@Van Duyvenbode | 10-12-12 | 23:02,
De geschiedenis wijst uit dat de Moren altijd sterk blijven. Je overschat het westen misschien? De beweging die het westen maakt is juist richting 'dom' materialisme met een occulte saus van hersenspoeling. Trouwens, ergens is het misschien wel goed dat juist de Islam wel eens een hefboom zou kunnen plaatsen tussen het onrecht en de waarheid, hoe raar dat ook klinkt. De kapitalisten hebben een kapitale fout gemaakt door de waarheid te willen gebruiken ten dienste van hen.

AntiSoof | 10-12-12 | 23:12

Ewald Engelen bij p&w, meestal wel mooie betogen.

Latrinalia | 10-12-12 | 23:07

@DijenkletserT | 10-12-12 | 21:09

Dat is de EGKS en de EEG. Het is alleen jammer dat de federalisten uiteindelijk de slag gewonnen hebben.
De EU is daar een voortvloeisel van en het einde van onze soevereiniteit ook. Nederland verdient eigenlijk ook niet beter.

Desmoulins | 10-12-12 | 23:05

Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat de islam ongewijzigd uit de strijd te voorschijn zal komen. De islam is demografisch wel sterk, jong, maar loopt het risico tegen een stenen muur stuk te lopen. Het zou best eens kunnen dat de positie van de islam een stuk wanhopiger is dan op het eerste gezicht lijkt en dat de gelederen alleen nog met geweld en intimidatie gesloten kunnen worden gehouden, maar dat de substantie allang is weggerot. De vraag is niet alleen of het Westen overleeft; deze vraag is voor de islam waarschijnlijk veel meer relevant. De islam kan zich niet of nauwelijks veranderen - en dat zou wel eens dodelijk kunnen blijken in een wereld volop in beweging.

Van Duyvenbode | 10-12-12 | 23:02

Van Duyvenbode | 10-12-12 | 22:40 | + 0
Denk dat het segregatie wordt. Apartheid dus.

Kan NL weer gidsland worden. Mooi man!

Ik was daar trouwens nooit tegen, maar dat mag je geloof ik niet zeggen van de politie - deze mededeling is multi-interpretabel, want waar 'daar' op slaat is moeilijk te zeggen, dus laat maar staan Joris.

Ratzinger | 10-12-12 | 23:01

AntiSoof | 10-12-12 | 22:47 | + 0
Heb geen idee wat jij weet, echt weet, van de evolutietheorie. 't is nogal een simpel algorithme, alle religieuze praatjes in bewijskracht ondermijnend, om niet te zeggen: overbodig makend.

Over Jezus zal ik je de bek niet openbreken. Hij was in zijn tijd, als hij bestaan heeft, wat niet eens relevant is, vrij innovatief, al was dan ook 3/4 gejat uit de Indische cultuur. Helaas, zou je kunnen zeggen, was hij niet de uitvinder van het christendom, maar was Paulus dat. Die heeft zo ongeveer alles geperverteerd, waarschijnlijk omdat gedachten die de moeite waard zijn bij het volk niet blijven hangen. Die willen weten waar ze aan toe zijn. Zie verder De Groot-Inquisiteur van Dosto.

Het lot van al het goede dat onder de mensen komt - een zeer kort leven beschoren. Nou ja. Dat is een van de redenen dat ik pilaarheilige ben geworden. Geloof je natuurlijk niet, maar toch is het zo - wat je tussen alle regels door kunt lezen, als je niet een betonnen plaat voor je harses hebt (wat ik bij jou niet denk).

Bedtime, spreek je later. Over de EU of zo.

Ratzinger | 10-12-12 | 22:56

Wat is dit voor troefkaart? Lekker stoken tussen het volk onderling?

Latrinalia | 10-12-12 | 22:55

Oh, ja en je eerste vraag betreffende het 'geestelijk leven'. Natuurlijk moet een ander daar van af blijven. De ziel is van God, niet van de Satan, om het maar eens makkelijk uit te drukken.

AntiSoof | 10-12-12 | 22:52

@Ratzinger | 10-12-12 | 22:37
Wat betreft de 'evolutieleer' heb ik me dusdanig ingelezen, zodat ik dat denkbeeld ook al wantrouw.
Wat betreft de Prediker, een wijze die zijn eigen wijsheid aanschouwde en de vreselijke paradox aanschouwde tussen onwetendheid - wijsheid, immoraliteit en liefde, kan ik alleen maar meedelen dat ik, bij het lezen van zijn woorden, een bepaald gevoel krijg van; het klopt wat hij zegt. Mijn onderbuik zegt dat hè? En wat betreft Jezus; Ik ben sprakeloos. Alhoewel... Breek me de bek niet open.

AntiSoof | 10-12-12 | 22:47

Lijkt me geen kwaad te kunnen in dit verband nog eens onze Kerkvorst, in een werkelijk sublieme rede, te citeren. Voor degenen die het Duits niet machtig zijn, er is ook een vertaling in het Swahili.

"In der von Professor Khoury herausgegebenen siebten Gesprächsrunde (διάλεξις – Kontroverse) kommt der Kaiser auf das Thema des Djihād (heiliger Krieg) zu sprechen. Der Kaiser wußte sicher, daß in Sure 2, 256 steht: Kein Zwang in Glaubenssachen – es ist eine der frühen Suren aus der Zeit, in der Mohammed selbst noch machtlos und bedroht war. Aber der Kaiser kannte natürlich auch die im Koran niedergelegten – später entstandenen – Bestimmungen über den heiligen Krieg. Ohne sich auf Einzelheiten wie die unterschiedliche Behandlung von „Schriftbesitzern“ und „Ungläubigen“ einzulassen, wendet er sich in erstaunlich schroffer Form ganz einfach mit der zentralen Frage nach dem Verhältnis von Religion und Gewalt überhaupt an seinen Gesprächspartner. Er sagt: „Zeig mir doch, was Mohammed Neues gebracht hat und da wirst du nur Schlechtes und Inhumanes finden wie dies, daß er vorgeschrieben hat, den Glauben, den er predigte, durch das Schwert zu verbreiten“. Der Kaiser begründet dann eingehend, warum Glaubensverbreitung durch Gewalt widersinnig ist. Sie steht im Widerspruch zum Wesen Gottes und zum Wesen der Seele. „Gott hat kein Gefallen am Blut, und nicht vernunftgemäß (σὺν λόγω) zu handeln, ist dem Wesen Gottes zuwider. Der Glaube ist Frucht der Seele, nicht des Körpers."

Ik denk dat het de taak van Ratzinger is om zich openlijk uit te spreken tegen de EU-politiek. Tegelijkertijd verwacht ik er niet veel van, gelet op de houding van de R.K.-kerk in WO-II.
Toch, hij is een doerak!

Ratzinger | 10-12-12 | 22:44

Heerlijk Brussel, ga lekker door met dit soort belachelijke dingen. Des te eerder het volk zich wil ontdoen van de tirannie uit Brussel.

Old_Spice | 10-12-12 | 22:40

De clash of civilisations van Huntington staat nog steeds op het menu foalks. Volgens mij heeft deze Huntington 100% gelijk.
Aan het eind van de Middeleeuwen hadden we de christelijke godsdienstoorlogen, die zijn overwonnen (min of meer) in de vrede van Westfalen. De nieuwe statenorde was gecreëerd als bastion tegen de destructie van het fanatisme. Nu wordt deze statenorde opgeheven en gaat op in een nieuw Rijk (of Reich) waarin de botsing van culturen plaats zal vinden. De Westerse cultuur moet voor het eerst strijden met een andere cultuur, de islam, op het grondgebied van de eigen bakermat, Europa. De formule die een einde heeft gemaakt aan de christelijke burgeroorlogen, nl. de neutraliteit, werkt niet bij de islam.
Als er geen gemeenschappelijke grond tussen het Westen en de islam gevonden kan worden, en daar lijkt het verdomde veel op, dan resteren er twee scenario's: 1) segregatie; 2) dictatuur.

Van Duyvenbode | 10-12-12 | 22:40

AntiSoof | 10-12-12 | 22:28 | + 0
Denk jij niet, Antisoof, dat het geestelijk leven iets is waar een ander eigenlijk niets mee te maken heeft? Niet dat je niet over zou mogen vertellen of zo, maar 't lijkt me nogal privé. Niemands business.

Is dat met religies nou echt anders? De Fore (een stam in Papoea huppeldepup) hadden er grote aardigheid in de hersenen van de overwonnenen op te eten. Kregen die sukkels allemaal Creutzveld-Jacob.

Naar mijn idee zou iedereen z'n bek moeten houden over z'n geestelijk leven, als er al zoiets bestaat. Wat jij?

Ook dat geestelijk leven heeft, uiteraard, een materieel substraat. Dat kompt omdat wij ook maar geëvolueerde wezens zijn, afstammend van dezelfde voorvader als de chimp en bonobo. Zoals de wijze Prediker al zei, één lot treft ons allen. Dat lot, dat ken jij, dat ken ik. Wat zouden wij ons wijsmaken? Niet uit wijsheid zouden wij aldus vragen, innit?

Jezus, dit is wel weer far out, al is het niet zo ingewikkeld om een link te leggen met het topic, waarin maangodaanbidders bepaalde voorrechten krijgen. Waarom eigenlijk? Omdat ze hun hormonen niet in bedwang kunnen houden, van opvoeding geen sprake is, ze overal worden uitgekotst?

Een wonderlijke wereld, dat is zeker.

Ratzinger | 10-12-12 | 22:37

Islamistische verdraagzaamheid? Denken de stomme linkse dhimmi's dat het bestaat?

-slachtoffers van verkrachting ter dood brengen of stenigen of ophangen. Saillant detail: maagden mogen niet ter dood gebracht worden dus worden ze en masse verkracht door brave islamisten en gevangenis bewaarders.

- ter dood brengen van ongelovigen/anders gelovenden (soennni/sjiïet allebei modslim), martelen, ogen uitbranden, reet neuken met brandende staven

- wetenschappelijke geschriften van de veroverde gebieden in het arabisch vertalen en de oorspronkelijke geschriften vernietigen. Historisch feit, de verovering van Azië door de islam, Perzië, Afghanistan, Pakistan, gedeeltes van Idia.

Beseft links Nederland niet wat uilevering aan de islam inhoudt? Vernietiging van onze cultuur, vernietiging van alles wat westers is.
Allah duldt geen kunst, dus de Beeldenstorm in het kwadraat: verbod op of vernietiging van:
--Kunst, schilderijen, beelden, kerken en alle kunstschatten
--verbod op muziek behalve het 'gezang' van de muezzin
--wetenschap gaat verloren omdat Allah alles perfect weet dus research is overbodig
--brouwen verworden tot handelswaar of couveuses voor de volgende generatie 'mannen

Als het zo ver komt dan.....

ongelovigethomas | 10-12-12 | 22:36

Jammer dat het zo gaat.
Want hier kan één partij worden voorgetrokken zodat het recht niet meer blind is, maar oordeelt met twee maten. Dat lijkt mij het einde van de rechtvaardigheid. Bovendien kan een rechter toch nooit oordelen over het geestelijk leven?

AntiSoof | 10-12-12 | 22:28

Ratzinger | 10-12-12 | 22:17
Die vergelijking mag je maken. Of deze fair is laat ik in het midden. Dank je, U too, sir.

* out *

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 22:21

Als het ze hier niet bevalt gaan ze toch lekker in een moslim land wonen

Idontgiveafunk | 10-12-12 | 22:17

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 22:11 | + 0
Ben blij dat je er baat bij hebt gehad. Als mensen echt luisteren kan dat al veel helpen.
Denk dat je geluk gehad hebt, maar bon, dat is dan nu verleden tijd.

Geloof dat ik ook wel zou luisteren naar iemand wiens hobby het is om pasgeboren konijntjes dood te trappen in de veronderstelling daarmee Isis een plezier te doen.

Ik dwaal af. Het ga je goed, man (of vrouw).

Ratzinger | 10-12-12 | 22:17

Ratzinger | 10-12-12 | 22:02
Toen ik begreep waarom ik deed wat ik deed, kon ik écht beginnen met doen wat ik altijd al had moeten doen. Zoiets. En dat deze man mij liet zien waar ik daadwerkelijk mee bezig was en haarfijn het hoe en waarom aangaf. Apofenie, maar dan juist niet.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 22:11

godver de godver wat zal die PVV groot worden .. oh wacht imgur.com/OuvzY

(c)ZWITSUL | 10-12-12 | 22:11

Ratzinger | 10-12-12 | 22:04

Eens. U kunt mijn vraag dus als een compliment beschouwen;-)

Geneeskrachtig Kruit | 10-12-12 | 22:09

Ik hoor het onmiskenbare aardappelstemgeluid van Bert Brussen in het publiek. Ken da ?

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 22:08

De minister van Australie die begrijp het probleem beter dan hier in Europa

wocky | 10-12-12 | 22:05

Geneeskrachtig Kruit | 10-12-12 | 22:00 | + 0
Dat kan ik je denk ik beter vertellen. Nee, niet bottehond.
Mis hem trouwens wel. Een ongezouter Zeeuwse bolus dan bottehond ben ik zelden tegengekomen.
Groot verlies voor GS.

Ratzinger | 10-12-12 | 22:04

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:59 | + 0
Dat kan kloppen, als je nog, zoals ik het maar even noem, jong en onbezonnen bent. Ben je al wat ouder, dan hoor je alleen maar gelul en zie je alleen maar totale verveling bij psychiaters. Vaak zijn ze zelf aan de drank, net als pius.

't Is me niet ook nogal een kutvak, waarbij 'vak' dan nog een groot woord is.

Ratzinger | 10-12-12 | 22:02

pius | 10-12-12 | 21:46

Ouwe nicks van Ratzinger? Vertel! Het kan zijn dat ik iets gemist heb? Is Ratzinger Bottehond?

Geneeskrachtig Kruit | 10-12-12 | 22:00

Ratzinger | 10-12-12 | 21:50
Een goede psychiater weet wat je daadwerkelijk zegt zonder dat je het zegt. Enfin, ik draaf door en volledig offtop allemaal weer. Tot ooit. Of nooit.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:59

@pius | 10-12-12 | 21:48 | + 0 -
Omdat je een anonieme reaguurder bent, net als ik. Wij zeggen dat we altijd onze ballen op de plaat leggen maar het kan nooit gecontroleerd worden.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 21:59

pius | 10-12-12 | 21:46 | + 0
Laten we er maar over ophouden. Met dingen als 'projectieve identificatie' kan ik niks.
Ja, het lijkt net of het wat betekent. Geitenwollensokkenjargon, meer niet. Daar moet maar eens een vergaderingetje of 30 aan worden gewijd (niet door mij, dat zul je begrijpen).

Terug naar de islamisering en debilisering van Europa! Hoe sta jij tegenover de islamisering van Europa? Fijn om die lui hier te hebben of zeg je, o.k., kut, maar 't is m'n broodwinning en liever zou ik die handel ook het liefst de straat van Gibraltar overgedonderd zien worden? Of ben je er nog erger aan toe en denk je alle culturen heel fijn in een 'melting pot' kunnen en we allemaal ontzaglijk veel van elkaar gaan houden (het doodschoppen van, enfin, dat zijn dan bijzaken, acculturatie heet dat toch?)?

Vragen, pius, verdomd man, daar kun je soms wijs van worden. Niet altijd van de antwoorden, dat is dan ook weer zo.

Ratzinger | 10-12-12 | 21:57

@idopane | 10-12-12 | 20:56
Klopt. Komt ook bij dat de VS door het hardere systeem zonder uitkeringen sowieso andere types aantrekt. Niet de uitvreters dus. Dat zorgt ervoor dat de islam daar inderdaad veel minder makkelijk kan 'wortelen'.

Maar idd., ook daar ligt het gevaar op de loer, want sommige kleine enclaves vormen ook daar al problemen hoor. Kun je nagaan.

La Bailaora | 10-12-12 | 21:51

Krieties | 10-12-12 | 21:22 |
Grotendeels mee eens. Maar een filosofische school die in het gedachtengoed dat hier geplempt wordt zeker niet herkend kan worden, althans niet betrekking tot maatschappelijke problemen, is de Stoa, die van je leg je neer bij het onvermijdelijke. En dat is maar goed ook. Ook al geeft die school óók richtlijnen waar ik iets aan heb (gehad).
nl.wikipedia.org/wiki/Stoa

WirMachenMusik | 10-12-12 | 21:51

pius | 10-12-12 | 21:48

* opstaat en applaudisseert *

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:51

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:36 | + 0
Beetje vertrouwen in jezelf, al mijn reaguursels lezen (haha) en voor je het weet ben je He-Man!

Zonder dollen, ben natuurlijk ook wel eens bij een spych geweest en had me met DSM-IV goed voorbereid, met name het stukje over 'simulatie'. Ik had van te voren de diagnose gesteld die ik wilde hebben en die kreeg ik ook.

Kwestie van reproductie, intellectueel het allerlaagste. 5 out of 7 en er wordt een kruisje gezet. Enfin. Kreeg toen tienduizenden pieken, moet er nog steeds om lachen.
Dat geld heb ik omgezet in vrij kostbare champagne, want ik vond het wel een feestje waard.

Zoals ik het ook wel een feestje waard zou vinden als Brussel zou worden genuk... ik bedoel, dat, uhh, hoe zeg je dat?

Ratzinger | 10-12-12 | 21:50

Er komt nog wel een positief bericht over de islam, dat denk ik tenminste en wel over 5 tot 10 jaar. Dan zijn we het zo zat hier in West Europa dat de exitoptie wel erg aantrekkelijk begint te worden voor de moslim. Op één of andere manier blijf ik nog steeds optimistisch over dit probleem, omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat we alles uiteindelijk zomaar weg zullen geven aan die volstrekte mafketels.

Vindefin | 10-12-12 | 21:50

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 21:45

En waarom krijg ik geen applaus, een beetje meelullen kan iedereen.

*beteuterd kijkt*

pius | 10-12-12 | 21:48

Pius mijn beste. Je bent niet gek, slechts een misantroop met een deterministische inslag... stop ff met die paddo's en eventueel andere troep.. het is niet anders.

gooischetrut | 10-12-12 | 21:47

@Ratzinger | 10-12-12 | 21:33

Of ik weet wat Pavlov is, goeie vraag. Wat dacht je van deze reactie R?

Verder zag ik gisteren, toeval of niet, nog wat ouwe nicks van je voorbijkomen en ik moet zeggen, zeer onvoorspelbaar, niet recalcitrant noch infantiel en enorm ontwikkeld door de jaren heen. Point taken dus.

Overigens begrijp ik heel goed waarom jij alle logen en gogen afwijst. Zaken als projectieve identificatie daar heb jij nu eenmaal weinig mee.

Net als de meeste hulpverleners overigens.


pius | 10-12-12 | 21:46

@Ratzinger | 10-12-12 | 21:33

Of ik weet wat Pavlov is, goeie vraag. Wat dacht je van deze reactie R?

Verder zag ik gisteren, toeval of niet, nog wat ouwe nicks van je voorbijkomen en ik moet zeggen, zeer onvoorspelbaar, niet recalcitrant noch infantiel en enorm ontwikkeld door de jaren heen. Point taken dus.

Overigens begrijp ik heel goed waarom jij alle logen en gogen afwijst. Zaken als projectieve identificatie daar heb jij nu eenmaal weinig mee.

Net als de meeste hulpverleners overigens.


pius | 10-12-12 | 21:46

@Krieties | 10-12-12 | 21:22 |

U bent vast de psychiater van Pius....

Parel van het Zuiden | 10-12-12 | 21:46

@BenBinnen | 10-12-12 | 21:40 | + 0 -
Klopt. Hulde en applaus.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 21:45

Reaguurder André van Delft bij De Balie. Een reaguurder die tenminste wat doet. Hulde!

BenBinnen | 10-12-12 | 21:40

Sarrazin: I.h.a. geen immigranten uit Afrika en Midden-Oosten.
Immigratie geen oplossing voor verouderingprobleem. Mensen tussen 65 en 75 moeten dan maar zorgen voor mensen boven de 75 etc.

ecologiste | 10-12-12 | 21:39

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-12-12 | 21:10
Het wordt niets zonder Annabel!

Nilfisk | 10-12-12 | 21:37

@neemjemoederindemali | 10-12-12 | 21:28
Ik geef toe dat ik geen gebruik maak van alledaagse opvattingen, maar hopelijk kan je af en toe wel *grinniken* om mijn comments....

necrosis | 10-12-12 | 21:37

@R&p: kan de vetpan op het vuur?
@r: heeft dr Rath idd een punt waar hij de farmacie als een golddigger binnen de EU ziet?
@p:wat heeft sociologie van doen met de EU?

bij gelegenheid | 10-12-12 | 21:36

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

--neus-- | 10-12-12 | 21:36

Ratzinger | 10-12-12 | 21:29
Na alles wat ik mijn nog redelijk jonge bestaan heb meegemaakt zou je haast kunnen zeggen dat het een wonder is dat ik hier en nu met jou hierover spreek. Dat dat kan heb ik niet alleen aan mijn haast superhero like karakteristieken te danken. That's all that matters to me, to be quite honest.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:36

Dit meen je niet. Net dat je denkt meer kan het volk niet verdragen gaat men doodleuk verder... Dit riekt naar een bewust opgezette gevaarzetting door onze leiders. Een donkere periode zal hierna aanbreken.

Bill Cosby | 10-12-12 | 21:35

pius | 10-12-12 | 21:32 | + 0
Neuh, ik kijk alleen maar naar misdaadstatistieken.

Kan prima zonder -gogen en -logen.

Ratzinger | 10-12-12 | 21:34

pius | 10-12-12 | 21:21 | + -2
Ik heb, na je lulverhaal over Dalrymple, moeite te geloven dat jij weet wie Pavlow was.

Als er iemand voorspelbaar, beetje infantiel recalcitrant, reaguurt op deze site ben jij het wel.

Maar... ik vertel je natuurlijk niks nieuws, al ben je dat door je overmatige gezuip misschien toch kwijtgeraakt.

Wist je dat ik diep in m'n hart eigenlijk een hulpverlenerT ben? Vandaar dat ik aandacht aan je besteed.

Keep the good work up, man! Free Bakito!

Ratzinger | 10-12-12 | 21:33

Och God Paul Scheffer geeft de Sociaal Democraten de schuld van de werkeloosheid van immigranten komt dat even goed 30 jaar te laat. Wat een lutsers daar in de Balie waar men probeert de put te dempen waar al miljarden euro's in verdronken zijn.

idopane | 10-12-12 | 21:32

@Ratzinger | 10-12-12 | 21:29

Als psychiatrie, sociologie en antropologie geen enkele waarde hebben berusten al jou aannames en speculaties alhier over andere culturen dus ook op drijfzand?

Dat is wat je zegt dus, begrijp ik dat goed?

pius | 10-12-12 | 21:32

Als je bereid bent in een sprookjesfiguur te geloven, dan ben je ook bereid in een prasitaire bestuurlaag te geloven. Als atheist ben je derhalve veel gevaarlijker voor de elite dan een paar iq-loze baardapen.
Zie ook: rt.com...
koolteer | 10-12-12 | 20:42 | + 0 -

Jij snapt het. Laat het werkvolk maar 8x per dag op het matje autistisch doen. De happy few leven als een god op aarde.

Joffri | 10-12-12 | 21:31

Oftewel: Geloof is een *hobby*,
die 100% los staat van de wetgeving en het gerecht.

hotmint | 10-12-12 | 21:30

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:22 | + 0
Na een paar minuten, maar wel een halfuur consult schrijven, niet?

Ach, een 'wetenschap' die meer dan 100 jaar na de uitvinding ervan nog steeds geen enkele voorspellende waarde heeft - hoe noem je dat? Meer dan astrologie of sterrenwichelarij is het niet.
't Zijn allemaal 'Inleidingen tot...', 'Prolegomena', 'De geschiedenis van...', 'Freud in zijn tijd en Jung ook' (twee voor de prijs van één) - ik kan er alleen maar om lachen. Hoorde van zeer gewaarde topcommenter alhiero dat begin volgend jaar DSM-V uitkomt.
Haast u!

"Publication of the fifth edition of Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5) in May 2013 will mark one the most anticipated events in the mental health field."
Hahaha! Weet je wanneer je, zoals pius, een alcoholist bent? Nou, luister en huiver, vooral als je 28 glazen of meer per week wegklokt.
Je werk schijnt daar ook onder te lijden.
En zo nog wat dingetjes.

Topamusement, ik zweer het je!

Ratzinger | 10-12-12 | 21:29

pius | 10-12-12 | 21:27 weno after all.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 21:28

@necrosis | 10-12-12 | 21:23

Merkwaardige fetish hou jij er op na.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 21:28

@bij gelegenheid | 10-12-12 | 21:19

Meno.

pius | 10-12-12 | 21:27

omanders | 10-12-12 | 21:15
"De `ik-generatie' (me-generation) wordt gevormd door yup(pie)-prototypes die de innerlijke contemplatie van de hippies uit de jaren zestig omzetten in een vergaande obsessie met zichzelf." Ik heb die tijd heel bewust meegemaakt maar het woord Yuppie bestond toen gewoon niet. Destijds werd de jaren 80 aangemerkt als het ik tijdperk en werd het woord yuppie pas na 1980 een woord wat sloeg op de ikke ikke maatschappij waarin mensen in tegenstelling tot de linkse jaren 70 meer materialistisch waren ingesteld.

idopane | 10-12-12 | 21:26

@necrosis | 10-12-12 | 21:25

*oordopjes uit kop trekt*

pius | 10-12-12 | 21:25

@Ratzinger | 10-12-12 | 21:21

Ik neem het leven net zo onverdund als jij R. Mijn geschiftheid is aangeboren. Al zie ik weinig daarvan terug in deze specifieke tegel bij de weg. Ik aanvaard het dus als een algemeen bedoelde opmerking.

Met je welnemen natuurlijk.

pius | 10-12-12 | 21:25

Jackanders | 10-12-12 | 21:22
True ;)

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:23

@neemjemoederindemali | 10-12-12 | 21:17
GU is de broer die ik nooit had.....

necrosis | 10-12-12 | 21:23

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:20
Hij woont wel in Amsterdam hè, die vlegel!

Jackanders | 10-12-12 | 21:22

Ratzinger | 10-12-12 | 21:19
Die van mij meent het! Dat heeft-ie mezelf gezegd. Ha.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:22

@Ratzinger | 10-12-12 | 21:19

En dat is Pavlov nummer twee. Easy. Al had ik beter verwacht van jou R. Helaas.

Business as usual.

pius | 10-12-12 | 21:21

pius | 10-12-12 | 21:15 | + 0
Zeg pius, dat je van klok-klok doet kan ik nog wel verdragen, maar is het nou echt nodig om er ook nog bij te snuiven?

Ratzinger | 10-12-12 | 21:21

Jackanders | 10-12-12 | 21:18
Idem dito. Ja die Pa is wel mooi hoor - mits je tussen de regels door kan lezen, dat is.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:20

Des te meer van deze prachtige voorbeelden waarom de EU op alle fronten zuigt, des te sneller is men er dusdanig ziek van dat er iets verandert. Als ik een EU politicus tegen zou komen zou ik in ieder geval verschrikkelijk mijn best moeten doen om hem niet keihard in zijn gezicht te spugen en met mijn schoen in zijn gezicht te slaan (een echte moslim liefhebber zoals zij moeten inzien dat dat heel moslim minded is en natuurlijk geoorloofd want immer cultuur)
Hoe meer je hoort des te kwader wordt je.

WatZalIkErvanZeggen | 10-12-12 | 21:20

pius | 10-12-12 | 20:56 | + -3
LOL. Waarom denk je dat die psychiater dat tegen jou zei?

Uit de oude doos hoor, allemaal: God, daar hebben we weer zo'n talentloze zeikerd, 'k zal maar zeggen dat hij het allemaal haarfijn aanvoelt en als het dan nog niet aankomt zeg ik wel dat hij hoogbegaafd is.

Business as usual.

Ratzinger | 10-12-12 | 21:19

pius | 10-12-12 | 21:09
Hm, oogkleppen op schijnt het zicht te belemmeren. En ten gevolge van dit verminderde zicht ist niet geheel onlogisch dat er een vertroebeld beeld naderhand de geest aanstuurt. Joeno.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 21:19

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:11
Ik lees voornamelijk hier, en plemp zo nu en dan eens iets.
Af en toe ook nog een beetje neuqen tussendoor, anders zit die Pa weer op je nek met het verwijt dat je geen leven hebt.
Het valt echt niet mee hoor, dat reaguren hier. ;)

Jackanders | 10-12-12 | 21:18

@@Swemmei | 10-12-12
Op de keeper beschouwt is het islamitische geloof zo gek nog niet hoor, je mag je vrouw slaan als ze geen sex wil. In ruil daarvoor moet je op een vrijdag je leuter lekker laten uithangen in een mosk, om daarna weer je vrouw af te rossen, niet omdat het niet kan, maar legaal gezien mag... Heil Europa, handje opsteken doet.

Implant | 10-12-12 | 21:18

@omanders | 10-12-12 | 21:13

Voorspelbaar? Wel. Beter een voorspelbare eenling dan een voorspelbare massa zullen we maar zeggen.

We weten allemaal waar dat toe kan lijden.

pius | 10-12-12 | 21:17

@necrosis | 10-12-12 | 21:03

Niet verstandig, als je gaat eischen helpen zelfs kisten baar geld en sigaren niet meer.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 21:17

@omanders | 10-12-12 | 21:11

Mooi of niet? Beetje uit je nek lullen en dan allerlei betweterige reacties krijgen. Pavlovshit en zo.

Ik vind dat mooi.

pius | 10-12-12 | 21:16

Thilo: In de USA hebben ze nauwelijks moslims uit N-Afrika omdat ze itt NL en D in de USA weinig sociale ondersteuning geven!

ecologiste | 10-12-12 | 21:16

@Ratzinger | 10-12-12 | 20:58

Zou zomaar kunnen R- ik sluit als beschermheer van de meerwaarhedenleer ook de jouwe niet uit.

Dat de toekomst geen routine is lijkt me zeker, nee het worden hollywoodtimes, yes sir.

Ik hou er wel van , chaos, wat jij?

pius | 10-12-12 | 21:15

@pius | 10-12-12 | 20:56

Die ken je wel, pius. Daarvoor is je mening veel te voorspelbaar.

omanders | 10-12-12 | 21:13

Dit in tegenstelling tot christenen die ook in de VS steeds meer in de verdrukking komen.

Mortimerr | 10-12-12 | 21:08

Dat, m'n beste, verdient een nominatie als de Grootste Onzin die ik ooit heb gelezen.

The Evil One | 10-12-12 | 21:12

@pius | 10-12-12 | 20:56

Een psychiater nog wel! Nou, dan weten we het wel: Jij bent niet alleen de slimste, je hebt zelf een officieel stempel dat je de slimste bent!

Knap hoor!

(Je reactie was een van de genantste die ik hier gelezen heb. Ik voel plaatsvervangende schaamte )

omanders | 10-12-12 | 21:11

Jackanders | 10-12-12 | 21:04
Mwah, zo gek zou dat niet zijn. Het is tenminste oprecht en rechtstreeks uit het hart. Mooi toch.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 21:11

Ik heb me verre gehouden van die Nobelprijs porno van vandaag waarin die uber Dhimmi's een prijs kregen voor het in rap tempo moreel en financieel afbreken van 3000 jaar Europese beschaving, maar waar houdt dit op???

The Evil One | 10-12-12 | 21:10

@neemjemoederindemali | 10-12-12 | 21:06

LOL. En tnx;)

pius | 10-12-12 | 21:10

Een beetje of topic, maar toch gewoon een veer voor Annabel. Want Nanninga is met stip de meest Stijllose scribent van het moment. Hulde!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-12-12 | 21:10

Desmoulins | 10-12-12 | 20:10
De EU is een voortvloeisel van WO II. De plannen lagen er al, alleen de aanpak is nu anders.

Aanstaande donderdag en vrijdag wordt er trouwens vergaderd in Brussel, over het reeds verder uitgewerkte plan voor een economische en monetaire unie. Het zou dus zo maar kunnen dat u aan het einde van de week geen echte Nederlander meer bent. Referendum.. kamer vragen.. iemand? Gelukkig zijn er landen om ons heen die wel de straat opgaan. Nederlander zijn net als proefkonijnen. Alles wordt op ze getest, zij slikken het zonder enig verzet.

DijenkletserT | 10-12-12 | 21:09

@omanders | 10-12-12 | 21:03

Ik geboren uit gemakzucht? You must be fucking kidding. Ik heb honger en dakloosheid meegemaakt. In het echt. Niet honger zoals Afrikanen maar wel honger voor Europeanen, enfin, aardig denkwerk verder.

Dat jullie-gelul is echter een beetje jammer. Ik ken ze niet namelijk die jullie.

Nooit van gehoord.

pius | 10-12-12 | 21:09

Het geloof maakt meer kapot dan je lief is

Rest In Privacy | 10-12-12 | 21:09

Geef ze gewoon direct de sleutel. Zijn we van dat gemor af.

Randvoorwaarde | 10-12-12 | 21:09

Islamiseren onder de rader; en weer heeft Geert Wilders gelijk gekregen , want ook hiervoor heeft hij gewaarschuwd.
.
Overigens is het niet alleen in Europa. In de VS zien we onder Obama en Clinton ongeveer hetzelfde. Daar zie je dat de Obama administratie een zeer toegevende houding heeft t.o.v moslims en Obama heel "lief" is naar het moslim broederschap toe. Dit in tegenstelling tot christenen die ook in de VS steeds meer in de verdrukking komen.
.
De z.g main stream media in de VS kritiseren ook vaak christenen maar moslims worden door de media over het algemeen met respect en begrip behandeld. Sommige zenders daar proberen dan ook het moslim broederschap te " promoten' als een gematigde vorm van de Islam.

Mortimerr | 10-12-12 | 21:08

omanders | 10-12-12 | 20:47
De jaren zestig movement is een fantasie die met name door links in stand wordt gehouden omdat dat ze meteen koppelt aan de veranderingen in de jaren 60. De werkelijkheid is echter dat links nauwelijks invloed heeft gehad laat staan initiator was van deze veranderingen. Het is juist de institutionalisering van de revolutie die met name nieuw-links in de jaren 70 realiseerde die nu uit eindelijk funest voor het Westen dreigt te worden i.p.v. de wat mij betreft positieve veranderingen in de jaren 60 die zich voornamelijk afspeelde bij niet linkse burgers en jongeren die politiek nauwelijks vast te pinnen zijn.
De linkse geschiedsvervalsing is wat dat betreft uiterst succesvol geweest.

idopane | 10-12-12 | 21:08

were sinking, were sinking... where are you sinking about.

Vervanmijnbed | 10-12-12 | 21:08

@Jackanders | 10-12-12 | 21:04
*digitale Vitesse-supporters inseinen doet, ende grinnikT*

necrosis | 10-12-12 | 21:07

@necrosis | 10-12-12 | 21:01

Ik heb geen idee waar je niet over hebt- en niet voor de eerste keer trouwens.

Maar dat is overbodige info waarschijnlijk.

pius | 10-12-12 | 21:06

@idopane | 10-12-12 | 20:56
Er wordt gesteld - demografisch gezien - dat er 300.000 immigranten per jaar zouden moeten worden toegelaten.
En dat er al veel werkloosheid is onder tweede generatie immigranten die hier al zijn.
Dat tast de welvaart aan, daarbij worden die ook ouder.

drs.Nee | 10-12-12 | 21:06

@necrosis | 10-12-12 | 21:01

De zin beter lezen, onze pius is onnavolgbaar soms maar in dit geval kan zelfs ik hem volgen.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 21:06

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 20:42
Nee, dat is mijn taak niet hier.
Bovendien is een 'Hup NEC' tegel onder ieder topic niet bevorderlijk voor het voortbestaan van mijn digitale leven hier.

Jackanders | 10-12-12 | 21:04

@eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 20:36

Tnx;)

pius | 10-12-12 | 21:04

@Freedom4 Ever | 10-12-12 | 20:10

Verbannen naar de zandbak is beter.

BenBinnen | 10-12-12 | 21:04

De islamisering gaat de eurocraten kennelijk niet snel genoeg...

Hufter | 10-12-12 | 21:03

@neemjemoederindemali | 10-12-12 | 20:59
*opheldering eischt van GU!*

necrosis | 10-12-12 | 21:03

@bij gelegenheid | 10-12-12 | 20:55

You have a way of putting things my dear sir. I like that.

pius | 10-12-12 | 21:03

@pius | 10-12-12 | 20:50

Nee geen humanisering. Een paar decennia consumptiemaatschappij. Of dacht je dat de soisante-huitards *echt* bekommerd waren om armoede? Welnee, hun revolutie was net zo'n consumptieproduct voor de geest als een hoer is voor hen die niet willen voelen hoe hard ze liefde nodig hebben.

Let op: De jaren zestig en zeventig waren de eerste decennia dat men zich *nooit* zorgen over honger en dergelijk hoefde te maken. Combineer dat met een grote groep jongeren die nooit iets anders dan voorspeod hebben meegemaakt, en een oudere generatie die alles in een verwoestende oorlog hadden verloren en je hebt je recept voor.. voor onze huidige cultuur. Een cultuur waar je voor niets een prijs hoeft te betalen. Huis kopen? Er is altijd wel een hypotheekverstrekker. Auto op je 21ste? Afbetaling. Lekker makkelijk een harde lul krijgen omdat je een moreel superieur gevoel krijgt bij het eisen van een kinderpardon? Nare gevolgen zal het wel niet hebben. En verzuiper er per jar 1500 mensen omdat ze er een been in zien bij ons illegaaltje te spelen? Dat ligt VAST niet aan jullie.

Jullie spelen de moreel meerderwaardigen (niet voor niets noemen jullie PVV-ers dom. Oh, wat moet het heerlijk voelen) maar in feite zijn jullei net so'n sprinkhanenplaag als hedgefunds en al die banken die too big too fail zijn. Geboren uit dezelfde gemakzucht.

omanders | 10-12-12 | 21:03

@pius | 10-12-12 | 20:56
Eerst heb je het over 'zij', vervolgens over 'hij'...
Moet je me toch eens uitleggen....

necrosis | 10-12-12 | 21:01

@necrosis | 10-12-12 | 20:57

Bij mijn laatste irl ontmoeting was hij al blij dat hij een glas bier van me kreeg. Maar ik heb natuurlijk ook een uitzonderlijke positie:-)

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 20:59

Stelletje godvergeten krankzinnigen

Rest In Privacy | 10-12-12 | 20:59

pius | 10-12-12 | 20:47 | + -1
Nou ja, ik vond die totale verloedering nogal schokkend. Dalrymple is meer een vastlegger van de gebeurtenissen, uit eigen ervaring, en vond het nogal stuitend wat hij tegenkwam.
Terecht ook. De onderklasse in Europa is vrijwel nergens zo totaal debiel als in het VK. Vadertje Staat regelt daar alles, koopt ongenoegen af etc. Net als de Noren en de Nederlanders.
Daar gaat nog een hoge prijs voor betaald worden, door wie, dat is misschien nu nog niet te zeggen.

Maar welke slachtoffercultuur heeft het ooit gemaakt in de historie? Denk wel eens dat wij Europeanen het weer zullen moeten hebben, again, van de Amerikanen. Die hebben niet zo gek veel geduld met compleet gestoorde massamoordenaars (tenzij er olie in het geding is - 't is geloof ik nogal een praktisch ingesteld volk; eigenlijk het sterkere deel van Europa).
Een enkel vliegdekschip met de vuurkracht van 3x die van het gehele NL-legerkorps stoomt al op richting SA. Geloof dat men wat uitgekeken is op Mekka.

Keyword: Shale gas.

Ratzinger | 10-12-12 | 20:58

@neemjemoederindemali | 10-12-12 | 20:51
En een kistje La Aurora, en baar geld!
*opgelet heeft tijdens Joris' masterclasses*

necrosis | 10-12-12 | 20:57

Scheffer maakt in het debat in de Balie een grove fout als hij de moslims in Amerika en hun relatieve economische succes aldaar ziet als een bewijs dat geloof er niet toe doet. Wat de linkse kwibus vergeet is dat het aantal moslims in de US vrij laag is waardoor zij zich wel moeten aanpassen. Uit de neus vreten of Koraantje lezen is er bij hun niet bij. Terwijl hier ten lande de uitkering en de te grote aantallen het hier voor de integratie fnuikend is hoeft men zich aan de andere kant van de plas nauwelijks zorgen te maken over problemen waar wij bij voortduring tegen aanlopen omdat ons immigratiebeleid al sinds de jaren 70 vooral niet deugt

idopane | 10-12-12 | 20:56

@Stormageddon | 10-12-12 | 20:49

Een psychiater, toevallig natuurlijk gezien het onderwerp, vertelde mij ooit dat ik mensen veel beter begreep dan zij zichzelf.

Verder vond hij me vele malen slimmer dan gemiddeld maar hij had niet de illusie dat mensen dat ooit toe zouden geven. Hij zag dat zelf als mijn grootste uitdaging- geaard blijven. Niet makkelijk natuurlijk met zoveel capaciteiten.

Het is zoiets als een hardloopwedstrijd met je kleine zusje, na de zoveelste keer heb je geen zin meer om ze te laten winnen, enfin, ik dwaal weer eens af.

Nu heb ik niets met psychiaters maar achteraf kan ik alleen maar constateren dat de man een punt heeft gehad.

Hoe verklaar je dit gedoe anders zeg nou zelf.

pius | 10-12-12 | 20:56

pius | 10-12-12 | 20:47
Waar het denken alleen al niet goed voor is. Goden overall, krijgen 't zo nog drukdruk met al die weldenkende niet-gelovigen. The land of arrivals.. zal nimmer cons tegenhouden.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 20:55

Ik vraag me af hoe lang je in dit land nog met je 'dinnetje naar de bios kan, voordat een woedende menigte haar stenigt wegens het niet dragen van een burqa, iets wat opvallend genoeg geen afkeuring kan vinden bij megalomane zakkenwassers als 'Rompi' of die zwerver Verhofstadt.....

necrosis | 10-12-12 | 20:55

Gelukkig is de Islam vrede, laten we dat vooral niet vergeten.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 20:54

Ik begin me als autochtoon af en toe allochtoon te voelen in Nederland en de EU.

zeertegendradig | 10-12-12 | 20:53

Als we dan toch straks allemaal voorover gebukt op de knieën moeten, dan laat ik binnenkort mijn anus alvast bleken.

wHiTeHaT | 10-12-12 | 20:53

Geert Wilders is een waardeloze politicus.

Hij is namelijk veel te mild.

Mark van Dam | 10-12-12 | 20:53

Bottomline is en blijft natuurlijk dat als maar genoeg
NL-ers er genoeg van hebben dat:
A die hele kudt eu geen stuiver meer krijgt en
B vervelende moslims retour afzender gaan
als monster zonder waarde
Onze overheid daagt ons gewoon uit....
Onze overheid kiest voor het ruwe pad der anarchie

pennestront | 10-12-12 | 20:52

@koeke_bakker | 10-12-12 | 20:19

Joris een doos single malt geven met de kerst.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 20:51

Zo is dat. Beleefde handkus voor de auteur.

Zyprexa20mg | 10-12-12 | 20:51

@omanders | 10-12-12 | 20:47

Je moet wel totaal de weg kwijt zijn een eeuwenlange treurmars te vergelijken met een paar decennia humanisering.

Dan spoor je dus echt niet.

pius | 10-12-12 | 20:50

Weet u, ik word kotsziek van alles wat met moslims en die islam te maken heeft. Ik weet ook eigenlijk niks zinnigs meer in te brengen tegen weer zo'n kronkel over, in onderhavig geval, rechten die moslims toegekend moeten worden door zekere entiteiten aan wie ik nooit enig mandaat heb gegeven.
Er zal dus op enig moment niets anders meer op zitten om mijn afkeur dan maar op een alternatieve, minder beschaafde, wijze tot uitdrukking te brengen.
Den Haag, Brussel en/of Straatsburg verkwanselen al mijn verworvenheden. Volgens het Nobel prijs commitee is oorlog in Europa voorgoed verleden tijd........ ik zou het graag willen geloven.

de directeur | 10-12-12 | 20:49

@pius | 10-12-12 | 20:47
Tussen een lezen en begrijpen gaapt een gigantische kloof, zo blijkt maar weer.

Stormageddon | 10-12-12 | 20:49

Keer op keer met dit soort waanzinnige wetjes en ideeen op de proppen komen en tegelijkertijd verschrikkelijk verbaasd doen over de toenemende populariteit van rechtse partijen zoals de PVV. Wat voor goudgerand marmeren bord hebben die lui voor hun kop?

Harry Turtle | 10-12-12 | 20:49

@Desmoulins | 10-12-12 | 20:37

Ik lees me helemaal suf. En bedank je vriendin van me. Erg vriendelijk allemaal. Ik ga toch wat anders naar conservatieven kijken merk ik.

En dat is alleen maar mooi.

pius | 10-12-12 | 20:49

@Ratzinger | 10-12-12 | 20:36

Ik heb alles van hem gelezen, in alle eerlijkheid.

En daarin beschrijft hij vooral de besmetting van de hogere culturen door low-culture maar het gaat mij vooral om zijn beschrijving van zijn ervaringen met de patiënten uit die lage cultuur en van zijn zienswijze op de verhouding tussen die lage cultuur en de meer 'superieure' vormen.

Maar mijn uitermate diepzinnige en erudiete betoog rekent af met de facade die door de dalrympelachtigen is gecreëerd. Je denkt toch niet dat ik klakkeloos aanneem wat hij beweert of wel?Dat heeft het pauperdom eeuwenlang gedaan.

Met verschrikkelijke en onomstreden gevolgen.

Verder vind ik het ook prachtig om constructies te bedenken die anderen de schuld geven van alles.

Je wil er toch een beetje bijhoren natuurlijk

pius | 10-12-12 | 20:47

@pius | 10-12-12 | 20:31

Het mooie van Dalrymple is dat hij aangeeft dat diegene waarvoor jullie het allemaal doen juist het hardst door de gevolgen getroffen worden. Dat is de perversie van de jaren-zestig "movement".

omanders | 10-12-12 | 20:47

De Chinezen pakken dat toch beter aan...
"Oeigoeren onder Chinese heerschappij
Toen in 1949 in China de communisten aan de macht kwamen kreeg China een veel grotere invloed op de gebieden in centraal-Azie. Mao’s Volksbevrijdingsleger nam de onafhankelijke Oeigoerse staat weer in bezit en een jaar later Tibet. In 1955 bepaalde de Chinese regering dat Oost-Turkestan als land niet langer bestond. Er werd beleid gemaakt dat er voor moest zorgen dat de etnische Han-Chinezen meer in de regio gingen wonen.

Eigen identiteit Oeigoeren wordt verboden
De cultuur van de Oeigoeren wordt eveneens onderdrukt, net zoals dat in Tibet het geval is. In de regio mag geen Oeigoers meer worden geven aan kinderen en alle tempels, moskeeën en islamitische scholen worden op last van de overheid gesloten."

Ben een Chinees in 't diepst van mijn gedachten...

Ratzinger | 10-12-12 | 20:47

We moeten en zullen geloven in de heilige drie-eenheid: Schulz, Rompuy en Barroso.

ecologiste | 10-12-12 | 20:46

Prof. Drs. Scheffers: lol

ecologiste | 10-12-12 | 20:45

@Red mij niet | 10-12-12 | 20:14

De Civitate Dei even nalezen, over het fundament in de Christelijke kerk voor de scheiding tussen staat en kerk. Daarna de interpretatie lezen van het "Geef Casar wat des Ceasers is, en de Here wat des Heres is".

Echt. De scheiding tussen kerk en staat is diepgeworteld in het Christensom. Nu iedereen en zijn grootmoeder het atheisme beleidt alsof dat het ware geloof is is dat natuurlijk niet bon ton. Maar er is wel meer politiek correct denken waar ik schijt aan heb.

omanders | 10-12-12 | 20:43

Jackanders | 10-12-12 | 20:37 :)
Ik zou zeggen: wat let je? Zo moeilijk is het niet, dat begrijp je.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 20:42

Als je bereid bent in een sprookjesfiguur te geloven, dan ben je ook bereid in een prasitaire bestuurlaag te geloven. Als atheist ben je derhalve veel gevaarlijker voor de elite dan een paar iq-loze baardapen.
Zie ook: rt.com/news/atheists-persecution-discr...

koolteer | 10-12-12 | 20:42

Stel. Stel dat je werkelijk van mening bent dat de moslim extra rechten moet krijgen vanwege zijn geloofsovertuiging. Zou het dan niet handig zijn om de negatieve effecten van zo'n maatregel ook mee te nemen in je advies? Zoals werkgevers die nog eens extra gaan nadenken of ze iemand met zo'n voorkeursbehandeling in dienst willen nemen. Of de extra wig die tussen moslims en niet-moslims wordt gedreven.

Wat is dat toch met onderzoekers/politici dat ze nooit verder denken dan het directe effect van hun maatregel?

Moishe Pipik | 10-12-12 | 20:41

@Robbie van Zon | 10-12-12 | 20:37
Kijk eens op GeenPeil, rechtsboven op deze pagina.....

necrosis | 10-12-12 | 20:41

Las in Elsevier dat vanavond in Nieuwsuur een deal tussen kampersmaffia en gemeentebestuur bekend wordt gemaakt waar je ook even stil van wordt. Niet dat je van zulke praktijken nog nooit gehoord had of ze niet verwacht. Dat niet. Het grote nieuws is vooral dat Nieuwsuur met zoiets komt.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/3...
Zal wel gewoon doorgaan zo, want een politicus die de maffiapraktijken van kampers aanpakt zal zo mogelijk nog meer voor zijn leven moeten vrezen dan die, die de islam voor de voeten lopen c.q. hebben gelopen.

WirMachenMusik | 10-12-12 | 20:40

@Jackanders | 10-12-12 | 20:32 |

Dat weet ik. De keuze is "fight or flight". Aangezien er weinig medestanders zijn te vinden onder dit ongeïnformeerde, ongeïnteresserde, en gevaarlijk goedgelovige volk zal het "flight" worden. Ik ben geenzins van plan mij te laten knechten vanwege mijn medelanders. Het is niet anders....

Parel van het Zuiden | 10-12-12 | 20:40

necrosis | 10-12-12 | 20:33 | + 0 -

Het recht om ongelovig te blijven al zal dit in de toekomst moeilijk worden .
Je zou bijna moslims worden en van al de voordelen genieten die je dan krijgt.

Eurotokkie | 10-12-12 | 20:39

@eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 20:27
Hoog tijd dat die weer eens voor wat reuring zorgt hier in de panelen.
Dat mee blaten met de meerderheid begint danig te vervelen hier.

Jackanders | 10-12-12 | 20:37

Ik voel een hele grote halalruft opkomen en die zou ik het liefst spetterend in het gezicht van een van die kutimams of weet ik veel hoe die gasten heten laten waaien.
Gewoon omdat het kan en omdat het lekker oplucht.
De PVV gaat nog eens heel groot worden vrees ik.

Robbie van Zon | 10-12-12 | 20:37

@necrosis | 10-12-12 | 20:35

Excuses dan, is dat beter?

pius | 10-12-12 | 20:37

@pius | 10-12-12 | 20:35

Juist en geen ideologie.
Lees toch eens wat. Van kansjongeren word je langzaam simpel.

Desmoulins | 10-12-12 | 20:37

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 20:33

Ik moet zeggen dat ik even een WTF-momentje had. Meestal is er niks noemenswaardig op de Joop maar mijn hart sloeg wel even over.

Is niets dan meer heilig dacht ik nog?

pius | 10-12-12 | 20:37

Ach als de neutrale norm discriminatie is en de norm word aan gepast voor moslims. is dat dan niet discriminatie wegens christenen? Want de norm is dan niet meer de neutrale norm en daarmee dus discriminerend.

Brussel moet eens ophouden met deze onzin.

Faux pas | 10-12-12 | 20:37

@The-Master | 10-12-12 | 20:15
Je bedoelt zoals in Gaza waar moslimterroristen de overwinning vieren en hun leiders uit een raket komen stappen waarbij de bedoelingen niets te raden overlaten? Ja, binnenkort ook hier. Hoe meer moslims er binnen komen hoe sneller we de Gazaproblematiek en de problematiek de we in moslimlanden wereldwijd zien ook hier in dezelfde mate zullen kennen: discriminatie en onderdrukking Christenen, Joden en vrouwen, armoede, agressie en haat. We hebben er nu al veel te veel van maar de EU zet de deuren open voor nog veel meer ellende. Ik zou onderhand willen dat ik 60 jaar geleden was geboren en niet deze degradatie van vrijheid en verlichting mee had hoeven maken. En dat nog wel door eigen toedoen van de verlichte wereld! Hoe gestoord wil je het hebben!?

doenormaal! | 10-12-12 | 20:36

pius | 10-12-12 | 20:31 | + 0
Weet niet wat jij van Dalrymple gelezen hebt. De flapteksten?

Juist hij gaat tekeer tegen de slachtoffercultus in Engeland, vooral onder autochtonen, maar uiteraard ook die onder de groep die daarin nog erger is. Die hoef ik denk ik niet te benoemen; daar kun je Doekle voor bellen.

Hoe je het ook noemt, het is zeker geen 'Dalrymple-movement'. Hij heeft het in feite over de afbraak van de middenklassen, iets wat je nu in NL en verder in Europa ook ziet gebeuren en wat het einde betekent van een enigszins beschaafde maatschappij waarin ook plaats is voor wat zweverige Gutmenschen zoals jij.

Jij moet ook maar eens je bonen gaan tellen, lijkt mij.

Ratzinger | 10-12-12 | 20:36

@pius | 10-12-12 | 20:20

Corporatisme, schrijvende clown.
Kusjes van mijn vriendin trouwens, virtueel welteverstaan, polygamie is voor holle vaten zoals u;)

Desmoulins | 10-12-12 | 20:36

@ Pius 20:34

Teut = onzinnige praat.

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 20:36

@pius | 10-12-12 | 20:32
'sorry' is zo'n beetje het meest overschatte woord van de laatste 50 jaar, kan je echt niet beter dan dat?

necrosis | 10-12-12 | 20:35

@Desmoulins | 10-12-12 | 20:33

Ik dacht al dat je zou reageren. Conservatisme is een attitude immers.

pius | 10-12-12 | 20:35

@ sobokan 20:31

Heb net mijn teiltje helemaal vol, heb jij er nog eentje voor me?

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 20:35

@eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 20:27

Teut, wat is dat?

pius | 10-12-12 | 20:34

Dus straks klagen over klokgelui mag wel, maar klagen over het geblaat uit die haatzaaiende moskeeën is een strafbaar feit.... zucht....

pim achtertuin | 10-12-12 | 20:34

@sobokan | 10-12-12 | 20:31
Hoe weg met ons wil je het krijgen....

RottingChrist | 10-12-12 | 20:34

Tja, zolang wij nog olie nodig hebben en zij met hun zand op onze olie zitten...

Flink Ployd | 10-12-12 | 20:34

*Gaat Animal Farm nog een keer lezen*

ZonderNaam | 10-12-12 | 20:34

pius | 10-12-12 | 20:31
Hahaha. Klootzak ben je ook hè. :)

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 20:33

@pius | 10-12-12 | 20:20

Een contradictie, zo kan men uw goed bedoelde maar volstrekt nietszeggende betoog het best beoordelen.
Het is veelzeggend dat u in de waan verkeert dat dit het lezen waard is, maar inderdaad joop.nl waardig.

Desmoulins | 10-12-12 | 20:33

Ik ben totaal niet religieus, kan iemand me vertellen wat MIJN rechten zijn?
*behalve belasting betalen en snel doodgaan*

necrosis | 10-12-12 | 20:33

@necrosis | 10-12-12 | 20:27

Oh ja. Sorry dan;-)

pius | 10-12-12 | 20:32

@Parel van het Zuiden | 10-12-12 | 20:27
En dat gebrek aan verzet, daar gokt die EU op.
Tot nu toe zeer voortvarend.
Die boostegels van u, mij en vele anderen hier, gaan het verschil niet maken.

Jackanders | 10-12-12 | 20:32

@bij gelegenheid | 10-12-12 | 20:29

Niets doen is ook handelen- ik ervaar het gewoon.

Maar leuk is het wel;)

pius | 10-12-12 | 20:32

Zag net op TV dat er in de islamitische heilstaat Turkije per dag vijf vrouwen door hun man/neef/broer/oom worden vermoord omdat ze bv van hun man wilden scheiden vanwege continue mishandeling. En Allah zag dat het goed was...

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 20:32

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 20:29

Ik hou het in de gaten dat begrijp je- dit zaakje stinkt.

pius | 10-12-12 | 20:31

Had ik al gezegd dat ik gewapend ben?

funkyd | 10-12-12 | 20:31

@Ratzinger | 10-12-12 | 20:28

Ok. Dat de conservatieve Dalrymple-movement de schuld is van alle ellende.

Goed idee of niet?


pius | 10-12-12 | 20:31

@Moriarty | 10-12-12 | 20:07

Niet geheel geheim, maar dat waren de Strasbourg Resolutions, in 1975.

Korte quote van iemand die dat jaren terug probeerde te duiden;

"In het document belooft de EEG om voortaan de Arabische immigratie actief te bevorderen, en de nieuwkomers ruim baan te geven om hun cultuur naar Europa te exporteren. De tekst benadrukt “de grote verrijking, die het Arabisch cultuurgoed ons te bieden heeft, vooral op het gebied van normen en waarden”, en draagt de lidstaten op om aan de verspreiding “de hoogste prioriteit” te geven. De pers moet worden ingeschakeld “om een gunstig klimaat te scheppen voor de immigranten”, en de academische wereld moet worden gemotiveerd “om de nadruk te leggen op de positieve bijdrage van de Arabische cultuur aan de ontwikkeling van Europa”. Geld moet worden uitgetrokken om de oprichting van moskeeën, Islamscholen, centra voor Arabische cultuur en wetenschappelijke instituten ter bestudering van de Islam te stimuleren. Het staat allemaal zwart op wit"

sobokan | 10-12-12 | 20:31

@laserbrains 20:25
Lol, of hij is er niet - Het is toch geen kwestie van geloven?
Geen bewijs = geen zaak

deepblue | 10-12-12 | 20:31

religie, elke religie geen uitgezonderd, maakt meer kapot dan je lief is.

John Doorzon | 10-12-12 | 20:30

pius | 10-12-12 | 20:24
3 reacties vandaag. Waarvan twee Godwins en één volledig uit de context getrokken citaat. Neh dat is 'em nie.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 20:29

pius | 10-12-12 | 20:26
Yep. en u weet als geen ander nep-keizert: handelen is geboden.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 20:29

Ik ben er namelijk zo klaar mee met die uitzonderingspositie van moslims. What makes your make belief better than others.

ShameLess | 10-12-12 | 20:29

pius | 10-12-12 | 20:25 | + 0
Ik begreep er de vorige keer al geen zak van. Dat is niet veranderd.

Wat is, in twee zinnen, je punt?

Ratzinger | 10-12-12 | 20:28

Ik heb net op het hoofd van mijn buurman Mohammed gepoept. Mag ik dat?

Plukkiehaar | 10-12-12 | 20:28

Ga ik te ver als ik zeg dat ik t niet erg zou vinden als er een nuke op Mekka terecht zou komen? Gewoon. Een kleintje maar.

ShameLess | 10-12-12 | 20:27

Alle onheil komt in drieen. Eens zien,
.
De EU wil politieke partijen toetsen op wenselijkheid,
.
De EU wil de Islam boven de rechtstaat verheffen,
.
What's next? Het leger mag met scherp op protesterende burgers schieten? Doodstraf op EU-kritiek? Marteling wordt een erkende ondervragingstechniek? Een verbod op autochtoon zijn, vanzelfsprekend ook strafbaar met de dood?
.
Het is tijd voor verzet!

Parel van het Zuiden | 10-12-12 | 20:27

@pius | 10-12-12 | 20:21
Dat ben ik niet, ik loop altijd rond in een bruin overhemd, je weet toch;-)

necrosis | 10-12-12 | 20:27

@ Pius 20:24

Lijt me meer teut van iemand als Bakito...

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 20:27

Het wordt eng hier,denk dat we moeten vluchten,Europa gaat ten onder door en dankzij de Islam en dankzij het het tolerante beleid wat gevoerd wordt door chantage vanuit de Islam "Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht "

L.M. | 10-12-12 | 20:27

wel allahverdomme. Het moet niet gekker worden! Ik zal maar niet opschrijven wat voor beelden me nu voor ogen komen, want heb geen zin om vannacht van mijn bed gelicht te worden. Gadverdamme.

TypeR | 10-12-12 | 20:27

Swemmei | 10-12-12 | 20:20 | + 0 -\

Moslims hebben nooit op hun eigen benen gestaan zolang ze in Europa wonen omdat ze vanaf het begin verwend zijn met allerlei lekkers om ze zoet te houden, maar dit is waarschijnlijk niet meer genoeg .

Eurotokkie | 10-12-12 | 20:26

-weggejorist-

pius | 10-12-12 | 20:26

@Ratzinger | 10-12-12 | 20:22

Klopt- wou een groter podium voor mijn tegel- heb hem niet voor niets getyped immers en dat andere topic was gegrensrechtert.

En, je bent het ermee eens is het niet? Zeg maar gewoon eerlijk.

pius | 10-12-12 | 20:25

@ koeke bakker 20:19

Door aan mej. Nanninga te vragen of ze je wil 'helpen' met je huiswerk.

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 20:25

Moriarty : Bedankt , lees Bat Ye’or maar eens , het is helaas wel een feit dat er geen documenten van deze regeling zijn.

Dus kan het altijd ontkend worden.

laserbrains | 10-12-12 | 20:25

Krijg zomaar het vermoeden dat het in de panelen van GS op den duur wat stiller zal worden als het om dit soort onderwerpen gaat.

De topics zullen er dan over gaan.

Ratzinger | 10-12-12 | 20:25

@ pius 20;20
'Een belangrijke reden dat de democratische EU zover is gekomen is natuurlijk door de neo-conservatieve lobby die allerlei vrijheden wil toestaan en verregaand niet wil ingrijpen in gedrag en zeden van mensen.'

Huh?

bij gelegenheid | 10-12-12 | 20:25

Iedereen is gelijk volgens de wet maar moslims zijn ietsjes gelijker. Toegeven, anders worden ze weer eens boos. Geef ze de kans en zie dan wat ze vinden van dat gelijkheidsbeginsel.

Zzzzooooffff | 10-12-12 | 20:25

Ach, ja, net of atheisten zo goed kunnen omgaan met het vooruitzicht van de eigen dood.

Diemeisje | 10-12-12 | 20:25

@janneman1977 | 10-12-12 | 20:09
Van Thilo Sarrazins boek Deutschland schafft sich ab werden in Duitsland meer dan een miljoen exemplaren verkocht.
Waarom er geen vertalingen zijn heeft te maken met angst.
bit.ly/12fwBlE

drs.Nee | 10-12-12 | 20:24

@koeke_bakker | 10-12-12 | 20:19 |
1 hele goeie opmerking maken...

Moriarty | 10-12-12 | 20:22

@koeke_bakker | 10-12-12 | 20:19
Door een verzoek naar Joris te sturen in Caps-Lock, om je onderscheiden van andere reacties, zeg maar.....
*gnehehehe*

necrosis | 10-12-12 | 20:22

Er komt een dag, dan sta je toch met je poten in de modder. Of ten minste mijn kinderen. Zoals generaties voor ons gedaan hebben. Met man en macht, en vooral met gebroken levens, worden de fouten van onze leiders betaald.

Statler en Waldorf | 10-12-12 | 20:22

Meer EU is meer islam, dat was vanaf het begin al duidelijk.
Gaat lekker mensen..

Slipsnifter | 10-12-12 | 20:22

pius | 10-12-12 | 20:20 | + 0 -
Vergis ik me nou of zit jij gewoon op diverse topics te dubbelposten?

Ratzinger | 10-12-12 | 20:22

@necrosis | 10-12-12 | 20:19

Jij bent dat toch, of ga je dat ontkennen?

pius | 10-12-12 | 20:21

@ Pius 20:15

Dat zal hem toch niet echt zijn, toch?

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 20:21

Nu maar hopen dat dat verbod op godslastering snel in de prullenbak verdwijnt.

doenormaal! | 10-12-12 | 20:21

@Pearlyan | 10-12-12 | 20:08
Dat is nu juist de truuk.
We slopen alles wat jullie lief is.
Juist daarom zou je er hard met de knuppel op moeten rossen.

RottingChrist | 10-12-12 | 20:21

Het heeft natuurlijk allemaal te maken met het structureel afnemen van vrijheden ter bevordering van een nieuwe elite;

Een niet onbelangrijke reden dat de antidemocratische EU zover is gekomen is natuurlijk door de neo-conservatieve lobby die allerlei vrijheden wil afnemen en verregaand wil ingrijpen in gedrag en zeden van mensen.

In naam van de vrijheid worden de doorgeschoten vrijheden van de laatste 40 jaar van de vorige eeuw razendsnel ingewisseld voor het tegenovergestelde.

En dat is dubbel de schuld van de conservatieven.

Zij staan namelijk voor hoe de wereld eeuwenlang was in al zijn onrechtvaardigheid en ongelijkheid en profiteren nu van de aversie tegen de uitwassen van die terechte morele revolutie in de twintigste eeuw en de bevrijding van de moderne mens van die oude wereld.
En bevrijding die tot de meest unieke en welvarende periode in de geschiedenis van de mensheid heeft geleid.

Dus creëerde deze Neo-Victorianen de grootste illusie van de moderne tijd door te wijzen op het (niet bestaande) Nirwana van Dalrymple als laatste redmiddel van de beschaving.

En geholpen door datzelfde onvermogen van de mens dat ze eeuwen aan de macht heeft gehouden, namelijk het onvermogen om te gaan met crisissituaties en daaruit de juiste lessen te trekken, zijn ze in staat geweest de leugen van de rechtvaardige en ethische samenleving aan de man te brengen.
Met alle gevolgen van dien.
Resumerend gesteld zijn het daders die zich als slachtoffer profileren en daarvan profiteren.
Zo redenerend is het gedrag van al die Marokkanen helemaal zo gek nog niet. Die hebben gewoon een beter dan gemiddeld ontwikkeld historisch besef.

Zo zou je het ook kunnen zien.

pius | 10-12-12 | 20:20

Waarom altijd maar uitzonderingen blijven maken , regels zijn regels en daar hoor je je aan te houden. Maakt niet uit of je gelovig of atheïst bent iedereen maar dan ook iedereen moet zich er aan houden.

Swemmei | 10-12-12 | 20:20

Goh. S. doet een Pim 3.0
'Hang him high'(PO)

bij gelegenheid | 10-12-12 | 20:20

ff compleet off topic hoe verlies ik men zwitsal?

koeke_bakker | 10-12-12 | 20:19

Godsdienstvrijheid is niet meer dan een klein, in wezen al eeuwen achterhaald onderdeeltje van de normale vrijheid van meningsuiting. Ik vind wel dat iedereen het recht heeft op z'n eigen krankzinnigheid, maar om dan net te doen alsof het geen krankzinnigheid meer is, haha, echt dikke lul drie bier voor die EU.

Erg plat ja - het is ook erg plat.

Ratzinger | 10-12-12 | 20:19

Je kunt natuurlijk hier om lachen (was ook mijn eerste reactie) maar dit is eigenlijk best wel erg.... en zeker voor diegenen die baat hebben bij deze wetgeving.... OMG.... wat doe ik hier nog???? Ik moet echt weg hier. Singapore? Hongkong? Geneve? Lichtenstein? San Fransisco? New York? Bejing? zijn er uberhaupt nog plekken waar ik weg kan vluchten voor de (bij voorbaat uitgenodigde) Islam terreur in deze wereld? Laten we eerlijk zijn, ze zijn wel succesvol... dat lijstje van plaatsen in de wereld word steeds kleiner hahahahaha!

Vandaahl | 10-12-12 | 20:19

@pius | 10-12-12 | 20:15
Jeauleau-shit posten op GS, jij durft....

necrosis | 10-12-12 | 20:19

Je moet maar rekenen dat die moslims over de grond liggen te rollen van het lachen. Overigens is de Europese Unie en al dat linkse plebs zowaar nog gevaarlijker dan de Islam zelf.

rien6139 | 10-12-12 | 20:18

Eurotokkie | 10-12-12 | 20:11
Grappig wel. Als je je bedenkt dat een moslim(a) op zijn/haar dag des oordeels ook maar twee mogelijkheden heeft die overigens niet optioneel zijn, maar terug te voeren op het leven dat geleefd is. Een christen zou dat vertalen naar heaven or hell. De twee tegenpolen waaruit het leven ontsproten is, als ik het goed begrijp.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 20:18

Pim had gelijk... :(

JIP! | 10-12-12 | 20:18

Jongens het was wel ff leuk die Verlichting en de moderne beschaving, maar nu is het wel weer mooi geweest.

Harry Turtle | 10-12-12 | 20:18

Zie het maar als een soort positieve discriminatie, ooit het paradepaardje van Links .
Moslims krijgen gewoon voorrang .

Eurotokkie | 10-12-12 | 20:17

Jaja, en wie moeten die fucking rechtszaken voor al die geschoffeerde relifuckers dan weer betalen? De hardwerkende belastingbetaler soms weer? En dan de actueelste vraag: waarvan?
Ook de eu ligt op ramkoers richting anarchie!

pennestront | 10-12-12 | 20:17

Zaad# bedoel ik....

pluizigkroeshaar | 10-12-12 | 20:17

Wanneer gaan we het eens hebben over de onderdrukking van de niet-gelovige? Die vele malen groter dan welke religie waar dan ook. Roep in gemiddeld Geitenland of in een zuidelijke staat van de VS dat je niet gelovig bent en je bent goed te klos.

Datzegiktoch | 10-12-12 | 20:17

Alle eurofielen zullen wel weer een vroegtijdige zaaglozing hebben gekregen, tijdens het lezen van dit artikel!

pluizigkroeshaar | 10-12-12 | 20:16

"the Eurocrats must be stopped no matter the cost!"

Parel van het Zuiden | 10-12-12 | 20:16

Mijn geloof stelt dat geld van iedereen is en vrij bij ieder die heft heeft mag worden opgehaald. Geld is volgens mijn religie publiek bezit en geen prive bezit.
Nu was mijn bank het daar vandaag niet mee eens.
Misschien dat ik naar het Europees hof ga vanwege discriminatie. Wie doet mee?

ZwarteKater | 10-12-12 | 20:16

Moslims moeten niet zo zeuren: met die nieuwe politieke partij screening, is het nu de tijd bij uitstek om de Groot Kalifatistische Eurabië partij te starten.

Niet alleen komen ze ongetwijfeld door de screening, ze zullen vast en zeker van alle subsidies mogen meegenieten, die de veranderingsperiode naar minder neutraal, die zij zelf op democratische wijze kunnen bespoedigen, zal verzachten.

Moslims, doe als wij, start een zakkenvullerspartij.

{de successen van de landelijke islamitische partijen kennende, kan ik dit idee met een gerust hart opperen}

ZKH EénOog | 10-12-12 | 20:15

@necrosis | 10-12-12 | 20:10

Joh over de EU gesproken- zit ik op Joop, lees ik dit ineens bij de reacties, jij waait ook met alle winden mee of niet?

Te bizar voor woorden.

www.joop.nl/wereld/detail/artikel/1755...

pius | 10-12-12 | 20:15

Nog een paar artikelen van dit soort news, en het gaat los!

The-Master | 10-12-12 | 20:15

janneman1977 | 10-12-12 | 20:13
solly voor m'n vmbo dinges.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 20:15

Waar blijft @Parsons?
Hij kan het beter duiden dan ik.
#feit

necrosis | 10-12-12 | 20:15

" Gewoon tegen moslims zeggen 'Geloof wat je wil maar hou je aan de regels want die gelden ook voor jou'? "

Niks mis mee, lijkt me.

de_Joego | 10-12-12 | 20:14

"omdat het christendom de scheiding tussen kerk en staat erkent"
Blijf lekker dromen, Nanninga. Het gristendom is in een hoek geknuppeld nadat te veel mensen de hypocrisie van de heren priesters en dames nonnen niet langer aan konden zien. En het was nog kantje boord ook, vandaar dat we nog allemaal van die rare dingen hebben als Speciaal Onderwijs en Vrijstelling van Belasting. De scheiding van Kerk en Staat betekend vooral dat de Kerk buiten de Staat staat, dan dat het een positie net-als-alle-anderen daarbinnen bekleed. En moet je eens proberen daar wat aan te doen: het CDA, CU en de mannenbroeders zullen je te vuur en te zwaard bestrijden. Met veel Gods Toorn als toetje.

Red mij niet | 10-12-12 | 20:14

En allah zag dat het goed was...

de honden blaffen... | 10-12-12 | 20:13

Gaan we nog meer toespelingen doen naar de Islam?
Als het de aanhangers van die achterlijke ideologie hier niet bevalt wordt het tijd voor de volgende boodschap:
Rot op!

Ik heb ooit eens iets gelezen over een geheime deal tussen het westen en de islamitische olie producerende landen ten tijde van de oliecrisis, begin jaren zeventig.
Iets met olie voor vrije toegang van moslims tot Europa.

Klopt Eurabia , was een zogenaamd komplot theorie , pas nog gehoord hier in Noorwegen nadat Anders die AP jugend vermoorde , dat EUrabia was een domme komplot theorie , bestond niet , is niks van waar bla bla.

Maar je ziet het :) het klopt.

laserbrains | 10-12-12 | 20:12

Ze lokken gewoon burgeroorlogen uit, is goed om uit de crisis te komen.
*aluhoedje weer terug legt

Kroepoeksclan | 10-12-12 | 20:12

Nee toch?. Dat moeten we niet willen met z'n allen, toch?

dubbelganger | 10-12-12 | 20:11

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 20:09 | + 0 -

Ach geen nood , aan het einde van de rit mogen we alsnog een keuze maken , of Moslim worden of anders je kop eraf.

Eurotokkie | 10-12-12 | 20:11

De EU wil discriminatie van gelovigen tegengaan?!

Atheïsten en andere mensen die sceptisch staan ten opzichte van religie, lopen in een groot deel van de wereld kans te worden vervolgd of gediscrimineerd. In ten minste zeven landen kunnen ze worden geëxecuteerd als hun overtuiging openbaar wordt, blijkt uit een maandag gepresenteerd onderzoeksrapport.

Er zijn volgens de onderzoekers 'wetten die het bestaansrecht van atheïsten ontkennen, hun vrijheid van overtuiging en meningsuiting belemmeren, hun recht op staatsburgerschap afnemen en hun recht om te trouwen beperken'.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...

drs.Nee | 10-12-12 | 20:11

Tja, je kan ongeveer 3 soorten conclusies uit een dergelijk onderzoek verwachten:
1) Gelovigen moeten niet zeiken en zich gewoon aan de regels houden, net als iedereen.
2) Er zijn hier en daar nog wel wat regels die gelovigen extra hard treffen en dus aanpassing behoeven.
3) Gelovigen hebben extra behoeften die zich in extra rechten vertalen.
Als je een dergelijk onderzsoek instelt, kom je *automatisch* op 3 uit. Want met antwoord 1 (en 2 deels ook) zeg je eigenlijk: "wij als commissie / denktank zijn volslagen overbodig". Stel je een veligheidscommissie in, dan vind je onveilige zaken. Stel je een armoedecommissie in, dan vind je schrijnende gevallen. En zet je een antidiscriminatiecommissie op, dan vind je zeikende moslims. T'was ever thus, and ever thus will be.

Muxje | 10-12-12 | 20:11

Waarom? Ik heb al tijden geen enkele andere vraag waarom we ons allemaal aanpassen. Ze komen toch gvd zelf deze kant op.

Jj- | 10-12-12 | 20:10

janneman1977 | 10-12-12 | 20:09
Doe es link janneman.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 20:10

Het gaat ze nog niet snel genoeg, de weg naar de totale chaos.

Jackanders | 10-12-12 | 20:10

-weggejorist-

Ratzinger | 10-12-12 | 20:10

Prima al die religie sprookjes enzo. MAAR NIET IN MIJN OMGEVING BITTE.

Botte Hork | 10-12-12 | 20:10

@miko | 10-12-12 | 20:04
Een jaar of wat geleden hebben we de Spaanse inquisitie er ook uitgesmeten, er is dus nog hoop.....

necrosis | 10-12-12 | 20:10

De Islam krijgt weer een speciale behandeling, en de andere ware religies krijgen de volle laag, of scharen zich achter deze doodscultus tegen beter weten in...
Om vervolgens genadeloos een dolk in de rug te krijgen.
De EU is het meest slechte wat ons overkomen is sinds WO II.

Desmoulins | 10-12-12 | 20:10

Islam moet verboden worden.

Freedom4 Ever | 10-12-12 | 20:10

Thilo Sarrazin LIVE kijken gaat

janneman1977 | 10-12-12 | 20:09

Uitzonderingen maken is vanuit het WegMetOns perspectief gewoon knielen, of bukken - zo u wilt.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 20:09

Ja de Islam is volmaakt en de EU niet dus daar hebben de moslims wel gelijk in .
De EU moet zich gewoon aanpassen zoals Nederland dit al 40 jaar doet.

Eurotokkie | 10-12-12 | 20:08

Om te kotsen. En het wordt gewoon gepikt want niemand durft er iets van te zeggen. Nou ja, ééntje misschien, maar dat is maar een rascistische fascist dan, toch? Brrr, de moslims zullen maar weer eens boos worden.

Pearlyan | 10-12-12 | 20:08

En weer wordt die belachelijke discriminatiekaart uitgespeeld! Maar wie stopt deze waanzin nu eens? Vanuit Brussel en Straatsburg hoef je echter niets te verwachten, die zijn zo islamofiel als het maar kan...

eerstneukendanpraten | 10-12-12 | 20:07

Ik heb ooit eens iets gelezen over een geheime deal tussen het westen en de islamitische olie producerende landen ten tijde van de oliecrisis, begin jaren zeventig.
Iets met olie voor vrije toegang van moslims tot Europa.

Moriarty | 10-12-12 | 20:07

zum kotzen...

koeke_bakker | 10-12-12 | 20:07

De islam kent maar een scheiding en die is die tussen moslims en niet-moslims. Vandaar dat ze overal gehaat worden, en terecht.

Zoveel begrip voor obscurantisme, hoe krijg je het verzonnen? Flikker die troep toch terug de zandbak in, asap. Gaan ze daar maar hun pedoprofeet aanbidden, intussen half omkomend van de honger en levend onder de knoet.

Hoe laat, ik bedoel, in welke eeuw, kunnen we een positief bericht over de islam verwachten?

Ratzinger | 10-12-12 | 20:06

'De EU wil discriminatie van gelovigen tegengaan'

omg

bij gelegenheid | 10-12-12 | 20:06

@necrosis | 10-12-12 | 20:02
Omdat ze het niet anders zien dan iets waar ze recht op hebben, op heel de wereld. Een beetje zoals de missionarissen onder de Spaanse vlag ook zowat heel de wereld hebben veroverd.

miko | 10-12-12 | 20:04

-weggejorist-

MaikolNicht | 10-12-12 | 20:04

Ja europa we zijn het wel zat met jullie.

MaikolNicht | 10-12-12 | 20:04

Nadat de gristenhunden en maangod aanbidders de rede hebben vermoord. zullen ze elkaar weer te lijf gaan. Dit keer niet in Oost Europa en in Spanje en zuid Frankrijk maar in de steden Londen Amsterdam Berlijn en ga maar door.

miko | 10-12-12 | 20:03

Mag ik me afvragen waarom moslims ooit naar het onreine Westen zijn gekomen?

necrosis | 10-12-12 | 20:02

Dat is toch ook een vorm van discriminatie: wetgeving aanpassen aan mindervaliden.

Veestbeest | 10-12-12 | 20:02

En we zijn weer een stapje dichterbij de afgrond..

Swemmei | 10-12-12 | 20:01

Lijkt wel of alle samenzweringstheorieën opeens niet meer zo gek lijken.

Ratzinger | 10-12-12 | 20:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken