Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU wil politieke partijen inhoudelijk toetsen

w00ttargh.gif Het volgende heroïsche, democratie-bevorderende, vrijheidslievende en vreugdevolle idee van de Nobelprijs winnende eurocraten ligt alweer klaar: politieke partijen inhoudelijk toetsen aan de vraag of ze 'de waarden waar de EU op gebouwd is' wel ondersteunen.Een soort VARA-sollicitatieprocedure maar dan voor politieke partijen. Zo'n wet is feitelijk de papieren versie van een kettingzaag om de ongewenste delen uit de gemeenschappelijke tuin weg te hakken. Drie keer raden welke partijen last krijgen van deze laatste vrucht van de EU? Juist: partijen die geen heil zien in de psychotische weg richting superstaat, eenheidsworst en economische slavernij. Maar er is meer. Naast de inhoudelijke toets wordt er gekeken of een politieke partij intern wel democratisch genoeg is. Dat is absoluut niet ironisch, want de EU is zelf het lichtende voorbeeld van transparante democratie. Nu het goede nieuws: heel politiek Nederland is tegen. Inclusief de PvdA en zelfs D66, aldus Plasterk in de Volkskrant. Dat verwacht u inderdaad niet. Het slechte nieuws: we hebben er uiteindelijk geen fuck over te zeggen. Nederland heeft geen veto en is daardoor bijzonder onmachtig om iets aan het voorstel te doen. Het is slechts wachten op de unanieme AYE van de lidstaten die profiteren van de EU en dit prachtige project ongehinderd door willen duwen. Dat heet nou Europese democratie, per 1 juli 2013 nog democratischer. Weet u wie er ook een verbod wilde voor... Argh laat maar. Update: Hier een longread van het hele plan in PDF.

Reaguursels

Inloggen

@Desmoulins | 10-12-12 | 18:24
Ik ken die theorie en dat zou zo maar de waarheid kunnen zijn, maar maakt het uit wié het heeft geschreven als het wel heel erg op een blauwdruk lijkt van hetgeen wij nu meemaken?
Het doorlezen van de protocollen heeft mij wel aan het denken gezet. Er zijn wel heel erg veel overeenkomsten. Of heb ik nu een te negatief beeld van de werkelijkheid?

GaatDeGoedeKantOp | 11-12-12 | 19:40

ZSU-23-4 | 10-12-12 | 20:31
Geen controle over de pers en politieke partijen?
Valse keuzes, zelfde uitkomsten.

JoeBlow | 11-12-12 | 12:23

Mocht er ooit de pleuris uitbreken,zitten al die lui uit Brussel de andere dag met z'n allen op de Malediven.

fleurtje | 11-12-12 | 06:42

De 0041'ers hebben binnenkort per ingang van het nieuwe politieke kalenderjaar de nieuwe Bondspresident;
Ueli Maurer:

- Lid van de SVP. Als PVV in 0031. check!
- Tegen de ultralinkse hobbyclub EU: check!
- Verstand van defensie: check!
- Tegen massa-immigratie uit anti-westerse contreien: check!
- Niet zo dol op het ziekelijke socialisme: check!
- Geen Bilderberger: check!
- Joris Demmink is niet zijn vriend: check!
- Tegen jullie crisis in toch eco-groeien: check!
- Geen rozeballetter: check!
- Hart op de juiste plek: check!
- Het beste voor met Europa zonder EU: check!
- Voor vrijheid van meningsuiting: check!

Conclusie:
Ueli Maurer is de enige persoon, die heel het continent Europa behoorlijk kan leiden. Als iemand President van de EU zou moeten zij, dan is het Ueli Maurer.

Heeft iemand in deze reaguurderspanelen naar aanleiding van de bovengenoemde opsomming nog wat te mekkeren?

Ouslender | 11-12-12 | 02:47

WirMachenMusik | 10-12-12 | 22:06
"
Bovendien kunnen we hier nog altijd beschikken over een volksmentaliteit die zich niet zo onderdanig laat piepelen als Duitsers en Belgen zich dat laten geworden. Alhoewel gezegd moet worden dat vanuit Vlaanderen (politiek establishment en MSM uitgezonderd) hoopt gloort."
Beetje jammer, maar hier zitten we opgescheept met mensen die niet zelfstandig kunnen denken of zich een mening vormen....
Mensen die heulen met de vijand en op landverraders stemmen.
Het is tijd voor pek en veren!

Hendrikaatje | 11-12-12 | 02:17

Geheel in de lijn de verwachting lijkt me.
*termen als subversief en staatsgevaarlijk afstoft*

SyntaxError | 11-12-12 | 02:01

Op naar de Europäische ReichsEinheitsPartei

WirMachenMusik | 11-12-12 | 02:00

EU-commentaar Britse tabloid-style, zie ik?

martinned | 11-12-12 | 00:10

Lang leven de libertariers!

Tointje | 10-12-12 | 23:43

Gegarandeerd met forse bijval van Duitsland. Daar is men al zover dat men al verschillende pogingen heeft ondernomen om rechtse (en eerder linkse) politieke partijen wil verbieden.
Daarbij schuwt men zelfs niet om via massale infiltraties door de BundesNachrichtenDienst die partijen geweldsmisdrijven aan te smeren.
Bij Die Piraten hebben ze het nog kunnen redden om die partij via infiltraties en perscampagnes in interne chaos te laten verzinken.
En dan zijn er hier nog plempers die zouden willen dat we een provincie van Duitsland worden.
Nee dank je, hoe verrot het politieke systeem en de MSM hier ook zijn, het is nog altijd niet zo erg als in Duitsland en België. Bovendien kunnen we hier nog altijd beschikken over een volksmentaliteit die zich niet zo onderdanig laat piepelen als Duitsers en Belgen zich dat laten geworden. Alhoewel gezegd moet worden dat vanuit Vlaanderen (politiek establishment en MSM uitgezonderd) hoopt gloort.

WirMachenMusik | 10-12-12 | 22:06

EU = 't Vierde Rijk. En hopelijk heeft 't net als het derde rijk geen lang leven.

Avant | 10-12-12 | 21:30

Heeft Hitler toch nog gelijk gekregen. De EU voert gewoon zijn testament uit. Ein Volk, ein Reich Ein Fuehrer. De gecentraliseerde overheid in Brussel is straks zo groot dat wij als plebs gewoon moeten meelopen anders....... tja we kunnen ook niet zeggen wir haben es nicht gewusst maar wat hebben we er eigenlijk echt aan gedaan om het te verhinderen??

sjipsknip | 10-12-12 | 21:19

@spanarchist | 10-12-12 | 17:58
Zo gaat het nu steeds, de politici roepen tegen ons dat ze tegen ons dat ze tegen deze regel zijn (downloadverbod, ontpolderen Hedwigerpolder, extra strenge natura2000-regels, verdergaand Europese integratie), maar in de EU-overleggen stemmen ze overal in toe (vaak door niet uit te zoeken, wie wat wanneer moet aangeven).

Er komen rare plannen uit de EU, maar altijd met (stilzwijgende) instemming van de Nederlandse regering.

frank87 | 10-12-12 | 21:04

@BlitzFlicker | 10-12-12 | 17:54
En hoewel die hele wet geschreven is om de Centrum Partij van het pluche af te houden, wordt er met geen woord gerept over de normen en of waarden die een politieke partij moet vertegenwoordigen.
(Iedereen die meewerkte met de CP werd gewoon uitgeleverd aan de toenmalige indymedia-lezertjes)

frank87 | 10-12-12 | 20:44

Heeft de EU overigens al een geheime dienst, soort EuroHimlerFor?
De EU geeft trouwens wel gewoon subsidie aan mensen, of de staat geeft subsidie aan mensen die de EU helemaal geen warm hart toedragen. Kijk dat is nou het voordeel van bureaucratie, ze weten aan de voorkant niet eens wat ze aan de onderkant doen.

ZSU-23-4 | 10-12-12 | 20:39

Ik zie overigens mogelijkheden genoeg de EU te breken op juist deze punten en bovendien dit voordeel in het nadeel van de EU te veranderen.
Daarbij komt, de EU baasjes hebben nog geen controle over de pers, internet, de politieke partijen, particulier initiatief en de vrijheid van meningsuiting in het algemeen. Soms kun je met weinig middelen meer bereiken dan al die apparatsjiks met veel geld bij elkaar ooit zullen bereiken.

ZSU-23-4 | 10-12-12 | 20:31

Grappig hoe de EU bedoeld was om een interne markt te maken met een gemeenschappelijke munt. En nu gaan ze dus al zo veer dat zij bepalen welke partijen aan verkiezingen mogen meedoen in de lidstaten. Ook mogen zij bepalen of begrotingen van lidstaten acceptabel zijn. Ook mogen zij rucksichtlos geld ophalen uit landen dmv het fijne ESM, kleine landen (zoals NL) kunnen hier niks aan doen.

Ik moet zeggen dat ze het slim doen, het zijn steeds kleine stapjes. Als een kikker in een opwarmende pan laten wij ons koken zonder eruit te springen. Want was is nou 1 graad warmer? Wat is nu 1 extra maatregel van de EU? Wat is nu 1 extra stukje soevereiniteit wat we overdragen? Op het vlak van verander management zijn ze sterk.

ijsblok | 10-12-12 | 20:30

@ kiezer | 10-12-12 | 20:16 |

Is uw toetsenbord kaduuk?

Geil Kippetje | 10-12-12 | 20:17

@bij gelegenheid | 10-12-12 | 19:54

Dank!

ga ik zeker doen.

pius | 10-12-12 | 20:17

Nee. Lees zelf maar.

Geil Kippetje | 10-12-12 | 20:16

Is weg hier. Moet cookies acsepteren op pownews anders geen nieuws..., opgelegd door de Overheid.
Laten wij de Overheid maar beter afschaffen!
De vriendelijke groeten allemaal!!

kiezer | 10-12-12 | 20:16

Geil Kippetje | 10-12-12 | 20:10
Doe is uitleggen, maakt het uit op wie of wat je gaat stemmen?

kiezer | 10-12-12 | 20:12

Klinkt een beetje als een hoax, zie www.speld.nl/2012/12/07/eu-%E2%80%98kw...

Overigens mist dit n.m.m. elke juridische grondslag en voorziet het EG-verdrag helemaal niet in deze mogelijkheid. Leuk troll-topic, GS, maar helaas....

Geil Kippetje | 10-12-12 | 20:10

Ih8yousf | 10-12-12 | 18:47 |
Denk jij dat Wilders anders is als de rest?

kiezer | 10-12-12 | 20:04

ongelovigethomas | 10-12-12 | 19:55 |
Als je de boeken van George Orwel bedoeld, die lijken nu werkelijkheid te worden.
(1984 en Animalfarm)

kiezer | 10-12-12 | 20:03

Het is niet eens meer de EUSSR maar Gulag Stalin aan de Noordzee á la 1984 met een sausje van Kafka.

ongelovigethomas | 10-12-12 | 19:55

Stormageddon | 10-12-12 | 19:02 | + 3
Als het dan oorlog wordt, dan maar samen met de Duitsers.
Na afloop potje voetballen, goed letten op buitenspel e.d. en We are the champions!

Ratzinger | 10-12-12 | 19:53

janneman1977 | 10-12-12 | 19:46
.
Shit, ik begin vergelijkingen te zien, gaat heel erg de verkeerde kant op dit, volgens mij hebben de eurofielen iets te vaak star wars episode 1, 2, 3 gekeken ( hoe je iedereen zand in de ogen strooit en intussen bezig bent met een dictatuur op te zetten ).

The Russian | 10-12-12 | 19:53

pius | 10-12-12 | 19:21
Je kan er op los filosoferen, maar wat er in de middel-euwen gebeurde lukt de elite nu niet meer, vandaar dat wij nu zelf aan beurt zijn om leeggezogen te worden. En die lui die dat doen zijn eigenlijk maar kleine jongetjes, waar wij braaf op gaan stemmen enzo.

kiezer | 10-12-12 | 19:53

erratum:
moet zijn: Krav Maga

ongelovigethomas | 10-12-12 | 19:53

Ondergronds gaan met een kartonnen marxje en didi als schietschijf.
Mag krava is ook nuttig want wij, autochtone vrouwen moeten onszelf ook kunnen verdedigen, en onze dochters en kleindochters.

ongelovigethomas | 10-12-12 | 19:51

Euh right.....

Denk een beetje dat Hitler helderziend was oid.
70 jaar later en Europa ziet er precies zo uit zoals hij voor ogen had.. Hij pakte het alleen wat minder tactisch aan.

Anyway, ik mag hopen dat niet alleen Nederland hier op tegen is en dat bv landen zoals Denemarken er ook niet akkoord mee gaan.

Faux pas | 10-12-12 | 19:48

@bij gelegenheid | 10-12-12 | 19:43

In alle eerlijkheid, ik heb daar nog nooit van gehoord.

Maar toch bedankt;)

pius | 10-12-12 | 19:48

Ik roep het al zoooo lang, en Wilders trouwens ook.

Uit de EU, nu!

En deze klootzakken hebben zojuist de Nobelprijs gewonnen? het is gewoon een hele grote soap.

Methylfenidaat | 10-12-12 | 19:44

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 18:44

"We kunnen met gebalde vuist achter ons toetsenbordje zitten omdat we weten dat als we iets anders zeggen opeens staatsgevaarlijk zijn."

In de tijd van Lubbers en Kok, zeg maar toen het spel bedacht is, konden ze niet vermoeden dat het internet een enorme bron van informatie zou worden, laat staan dat ze rekening hebben gehouden met kritische weblogs. Dat is destijds de enige fout in hun smerige plannetje geweest. Ze zijn uit alle macht aan het proberen grip te krijgen hierop (verbieden in het kader van terrorismebestrijding en zo).

Onderschat de kracht van het toetsenbord niet (op het internet, that is). Dat er nog geen Marie-Antoinetjes zijn uitgevoerd is m.i. uitsluitend te danken aan het feit dat we nog geen honger hebben.

Komt nog wel. De vraag is of we er beter van worden. Zie Rusland bijvoorbeeld.

david keel | 10-12-12 | 19:44

pius | 10-12-12 | 19:21
Uw redenatie vloeit mi voort uit de 'from Aristotle to Hawking'. Interessante materie waar het nodige over te citeren is.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 19:43

The Russian | 10-12-12 | 19:34 |
Daarom word er nu dus door de elite grond gekocht in bananen republieken.

kiezer | 10-12-12 | 19:43

Adolf ligt te fappen in z'n graf

PopperFlopper | 10-12-12 | 19:42

Hadden wij die EU eerst maar grondig getoetst, nu is het te laat.
Conan de Rabarber | 10-12-12 | 17:49
Kregen we daar de kans voor, dan?

kiezer | 10-12-12 | 19:41

En volgens Hollande is de crisis voorbij, dus geen vuiltje aan de lucht. Oh Monti die de economie gezond zou maken heeft ontslag ingediend? Niets aan de hand gewoon doorlopen en doorbetalen en geloof hebben in een rooskleurige toekomst met Brussel, Parijs en Straatsburg.

ecologiste | 10-12-12 | 19:40

Tegenstanders wegjorissen, zo begint dictatuur.

The Keymaker | 10-12-12 | 19:38

Sodom en Gomorra ,
nederland het Sodom vanwege de extreme belastingen, controle, politiek wenselijk denken en vrijheidsbeperkende maatregelen inclusief een horde van gewillige gewapende uitvoerders cq beulen met het niveau schoenzool om het perverse nepotisme en de persoonlijke geilheid op pluche, aandacht en macht van de door ons gekozene te kunnen blijven houden.

(ik voel een godwin opkomen)

brussel het gomorra vonwege de overtreffende trap hiervan...

schoften zijn het. allemaal! groot, klein. raamambtenaar, beleidsmaker op elk niveau, staats controlleurs op elk niveau en in elke hoedanigheid, gevestigde media en weet niet wat meer. ALLEMAAL VOOR DE GUILLOTINE!

yuryzelluf | 10-12-12 | 19:37

Zijn Hitlers bouwplannen voor de megalomane Germania hoofdstad van stal gehaald ?

The Russian | 10-12-12 | 19:36

Waarom zien maar zo weinig mensen toch het gevaar van de Europese Unie?
@Parel van het Zuiden | 10-12-12 | 19:23
Omdat we in een soort opgedrongen schijnluxe wereldje leven.
Het is voor velen een soort ver- van- mijn- bed show.
Het kernwoord is dualiteit. Dat word eenieder vanaf de geboorte traditioneel erin geramt.
Zorg dat je de ander VOOR bent! Geen plaats voor losers.

kiezer | 10-12-12 | 19:35

*politiek en economisch asiel in Australië aanvragen doet*
Botte Hork | 10-12-12 | 17:48 |
.
Krijg je niet, EU wordt als veilig gezien dus kun je waarschijnlijk alleen asiel krijgen in landen die wij voor kort zagen als bananenrepublieken.

The Russian | 10-12-12 | 19:34

@Spokoynoy Nochi | 10-12-12 | 18:32

Dat is geïnitieerd door de E.E.G. Zie bijvoorbeeld hier:
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriSer...

De E.E.G, hetgeen een samenwerkingsverband van soevereine staten was, daar hadden maar heel weinig burgers problemen mee . U had het over de EU, de politieke unie, waartegen enorme weerstand bestaat, met name onder de burgerbevolking.

Maar vooruit, herkansing.

david keel | 10-12-12 | 19:24

Waarom zien maar zo weinig mensen toch het gevaar van de Europese Unie?
.
Dit soort voorstellen zijn toch een helder teken aan de wand. Een staatsvorm die gaat bepalen wie er met welke (politieke) denkbeelden mag deelnemen aan het besluitvormingsproces. Hoe noemen we dat ook alweer?
.
Wordt in hemelsnaam eens wakker!!! Moeten de antidemocratische implicaties, de kwaadwillende intentie, en het volstrekt onrechtstatelijke karakter van alleen al zo'n voorstel godverdomme met harkpoppetjes uitgetekend worden?
.
Djeezzzz, het vrijheidsbesef is echt helemaal weg in dit land..

Parel van het Zuiden | 10-12-12 | 19:23

"Het Europees Parlement gaat bepalen welke politieke partijen erkend worden en dus financiële steun krijgen als ze aan het Europese democratische proces mee willen doen."

"DEN HAAG - De publieke omroepen zullen niet langer worden gefinancierd op basis van de ledenaantallen, maar op basis van de kwaliteit die ze gaan leveren.

Omroepverenigingen krijgen vanaf 2016 een minimumbedrag. Daarnaast krijgt de raad van bestuur van de NPO meer invloed op wie wel budget krijgt."
Zoek de overeenkomsten.
Big Brother is laughing his ass off.

de honden blaffen... | 10-12-12 | 19:22

Een niet onbelangrijke reden dat de antidemocratische EU zover is gekomen is natuurlijk door de neo-conservatieve lobby die allerlei vrijheden wil afnemen en verregaand wil ingrijpen in gedrag en zeden van mensen.

In naam van de vrijheid worden de doorgeschoten vrijheden van de laatste 40 jaar van de vorige eeuw razendsnel ingewisseld voor het tegenovergestelde.

En dat is dubbel de schuld van de conservatieven.

Zij staan namelijk voor hoe de wereld eeuwenlang was in al zijn onrechtvaardigheid en ongelijkheid en profiteren nu van de aversie tegen de uitwassen van die terechte morele revolutie in de twintigste eeuw en de bevrijding van de moderne mens van die oude wereld.

En bevrijding die tot de meest unieke en welvarende periode in de geschiedenis van de mensheid heeft geleid.

Dus creëerde deze Neo-Victorianen de grootste illusie van de moderne tijd door te wijzen op het (niet bestaande) Nirwana van Dalrymple als laatste redmiddel van de beschaving.

En geholpen door datzelfde onvermogen van de mens dat ze eeuwen aan de macht heeft gehouden, namelijk het onvermogen om te gaan met crisissituaties en daaruit de juiste lessen te trekken, zijn ze in staat geweest de leugen van de rechtvaardige en ethische samenleving aan de man te brengen.

Met alle gevolgen van dien.

Resumerend gesteld zijn het daders die zich als slachtoffer profileren en daarvan profiteren.

Zo redenerend is het gedrag van al die Marokkanen helemaal zo gek nog niet. Die hebben gewoon een beter dan gemiddeld ontwikkeld historisch besef.

Zo zou je het ook kunnen zien.

pius | 10-12-12 | 19:21

De introductie van de gedankenpolizei door onze Europese toppers. De Europese Unie in optima forma, de waardenunie waar iedere burger op zit te wachten. Het morele kompas waar je blindelings op kunt vertrouwen.

Ik zou dan direct ook maar een eigen Europese Veiligheidsdienst zoals de securitate of de STASI willen oprichten. In ieder geval een dienst die weet wat hoe je om moet gaan met 'crowd control'.

therealbraindump | 10-12-12 | 19:20

We hebben ooit middels een referendum aangegeven dat we niets in de EU zien maar dat werd democrat... eehhh weggeveegd. Nu zien we daar de wrange vruchten van.

Mike Echo | 10-12-12 | 19:19

Dus, als ik het goed begrijp gaat de EU de politieke partijen toetsen die er eerst voor zorgden dat ons land verkwanseld aan die EU werd?
Dus de niet democraties tot stand gekomen EU gaat nu ook al de dienst uitmaken bij ons, terwijl ze die macht gekregen hebben van ene meneer Balkenende en aanhang?
Want die meneer vond de mening van de burger toch niet zo belangrijk?
Ik snap er echt helemaal niks meer van.
O, dat vergat ik nog: die opa Rompiej (of hoe heet die wereldvreemde "figuur" kreeg vandaag nog de nobelprijs voor de vrede. De vorige keer was dat ene Obama, "leider" van het meest oorlogszuchtige en egoistiese land ter wereld.
De EU dictatuur is een feit vanaf vandaag geloof ik.
We moeten daar vast CDA voor danken op onze knieen.
As, donderdag worden ons NOG meer rechten (democrtatie)afgepakt.
En we kunnen er niets aan doen! Goed werk POLITIEK (vooral CDA) den Haag!!!!
Laat je landgenoten maar doodvallen, als je zelf maar goed geld incasseert!!!
Jullie (politici, dus)zijn nog zo stom dat je desnoods jezelf afschaft, kwa inkomen heb je daar toch geen last van? (want wachtgeld genoeg na aftreden).

kiezer | 10-12-12 | 19:16

dit is pure dictatuur, niets meer niets minder.

uncle A, stalin , Kim nog iets, het nazisme, communisme, fascisme, barbarisme kunnen de het een Europa niet overtreffen. en het 'volk staat erbij en kijkt ernaar.

en dan ook nog een nobelprijs... wat zullen ze rukken/ vingeren (merkel) vannaaf

het zijn gewoon Godenzonen en dochters, 0 realiteit, 0 besef maar ze zouden voor de Guillotine gebracht moeten worden!

yuryzelluf | 10-12-12 | 19:12

Ik begrijp gewoon zoveel elementen hier niet aan. Die anit-globalisten die bij elke G-top alles in de hens willen steken hebben volgens mij nog nooit tegen de EU geageerd. Dat is toch raar, ik snap dat niet. Zal wel weer aan mij liggen.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 19:12

CDA heeft de VOC mentaliteit. Die kunnen we ook meteen op de brandstapel zetten, naast SP en PVV. Bijna de helft van het parlement buitenspel, met een klap, briljant toch.

Heeft Marks zijn handtekening al gezet?

nu even niet | 10-12-12 | 19:08

@ Red mij niet | 10-12-12 | 18:07
Het EP gaat wel over die subsidies, het zijn EU-subsidies uit de EU-begroting, waarover het EP dus WEL budgetrecht heeft (co-decisie met de Raad).

@ Bedenk | 10-12-12 | 18:56
Het gaat niet om de financiering van de fracties die in het EP zitten of de salarissen van de europarlementariers. Alleen om EU-subsidie voor 'partijen' die zich 'europees' noemen, met tenminste 1 vertegenwoordiger in het EP. Dus als ze niet verkozen zijn, geen soepsidie.

www.rijksoverheid.nl/documenten-en-pub...

Wubbo Ockels | 10-12-12 | 19:08

Opa gaat zijn oude karabijn weer van zolder halen

Rijole | 10-12-12 | 19:08

necrosis | 10-12-12 | 18:40

Ja is ook goed, zal wel onze 'liberale' leider Mark Rutte zijn geweest, in ruil voor steun aan bukken voor EU ofzo.

Pindakees | 10-12-12 | 19:07

Geloof in de kracht van burgeroorlogen.

Shareholder II | 10-12-12 | 19:07

likmegaties | 10-12-12 | 19:03
Maja wist het wel maar Willy, de sufferd, natuurlijk weer niet.

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 19:05

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 19:01
ESM verdrag. Dat is.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 19:03

necrosis | 10-12-12 | 19:00
Nou moe. Ben zo terug met mijn deegroller als ik die rol toch moet spelen. Momentje. ;)

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 19:03

De Maya's wisten het al , in 2012 is er stront aan de knikker .

likmegaties | 10-12-12 | 19:03

@Ratzinger | 10-12-12 | 18:20
Nee. Het wordt oorlog. Het is een illusie te denken dat het vrede blijft en dat de EU daarvoor zorgt. Integendeel: het wordt oorlog en de EU is de oorzaak. Dat maakt die hele vredesprijs (gegeven door een Europees land dat géén lid is van de EU, oh sweet irony) ook zo belachelijk.

Stormageddon | 10-12-12 | 19:02

Ja wat een stinkzooitje weer die Europese wetten. Gelukkig wisten Balkenende en z'n vriendjes wat toendertijd beter voor ons was.

2low4zero | 10-12-12 | 19:01

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 18:51

Het ESM verdrag? De ESM bank zul je bedoelen, de bank waarvan de bestuurders en werknemers onschendbaar zijn en door geen enkele rechter berecht of ter verantwoording mogen worden geroepen.

De oplichters hebben volledig vrij spel gekregen van onze debiele politici.

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 19:01

Ligt het aan mij of is de server van geenstijl stervende?

Kaas de Vies | 10-12-12 | 19:00

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 18:54
Ga jij eens naar de keuken als volwassen mannen converseren;-)

necrosis | 10-12-12 | 19:00

De EU is heel democratisch. Dus als iedereen precies gehoorzaam doet wat de EU zegt dan is dan toch ook heel democratisch ?

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 19:00

De EU: een verkrachter die het slachtoffer (gewone burger) inmiddels goed heeft vastgebonden. 'Verkrachter' is nu niet meer te houden en gaat zowat ongeremd aan de gang.

je postbode | 10-12-12 | 18:59

Kaas de Vies | 10-12-12 | 18:54

En dan ook nog-for free- een montechristo/made in cuba+ bluelabeldrank. Met Irma* natuurlijk. jaja, lastig blijft 't, zo'n leven;)

bij gelegenheid | 10-12-12 | 18:59

Jaja, alle partijen zeggen wat het volk wil horen in de wetenschap dat er toch geen reet meer aan te doen is. Great!

Rest In Privacy | 10-12-12 | 18:58

Niet janken, iedereen behoort te weten dat de oplichtende bankiers in Frankfurt de baas zijn, gewoon je bek houden en wat harder werken.

Iedereen die nog steeds geloofd dat we in een democratie leven moet een psychiater opzoeken. De smerige ESM bank zal onze pensioenpotten tot de allerlaatste cent leegroven.

Met vriendelijke groeten,

Uw feodale heerser.

Fam. R

neemjemoederindemali | 10-12-12 | 18:57

EU en democratie, het blijft een lastig verhaal. Net zoals Noord Korea en democratie. Of Cuba en democratie en nou ja, vul zelf maar in.

De EU is hard op weg een groter gevaar te worden dan het communisme indertijd.

Goofy Goofball | 10-12-12 | 18:57

@gider | 10-12-12 | 18:39

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo 1 2 3 op internet kan terug vinden. Wat ik namelijk opmerkelijk vindt is het eerste stukje waarin men het heeft over een "check of iets wel een politieke partij is of een mantelorganisatie".

Vraag is dus gaat dit om EU subsidie voor politieke partijen die in het EU parlement zitten of gaat dit om een EU subsidie die in landen door individuen aangevraagd kan worden onder het mom politieke partij te willen zijn?

Bedenk | 10-12-12 | 18:56

Wij zijn als de kikkers die in het (onjuiste) verhaal in de pan zitten die op het vuur staat en die er niet aan denken uit de pan te springen omdat het water zo langzaam warm wordt.
Goede nieuws: Dat verhaal dat kikkers dat zo doen is niet waar.
Slechte nieuws: Wij zijn stommer dan kikkers.

Alteidt Glijck | 10-12-12 | 18:55

pius | 10-12-12 | 18:48
Begrijp ook niet waarom hij zich daar zo druk over maakt, eerlijk gezegd. @necrosis leg es uit. :)

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 18:54

Argh, en nu heeft net mijn Spaanse vriendin mijn Italiaanse keuken half in de hens gezet omdat ze mijn Italiaanse vloer wilde stofzuigen met mijn Duitse stofzuiger en daarmee mijn Hongaarse Goulash heeft verziekt terwijl ik een Poolse schoonmaker heb.

Dat wordt dus vanavond Chinees eten.

Wat een leven heb ik toch.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 18:54

@pius | 10-12-12 | 18:48
Zeikwijf!

necrosis | 10-12-12 | 18:54

Zegt peggold van D(ictatuur)'66 dat EU democratischer moet worden.
Nu gaan ze precies de andere kant op, de naïevelingen

ProAsfalt | 10-12-12 | 18:52

oftewel, alleen D666 blijft over

Shoxxie | 10-12-12 | 18:51

Zo klaar met die EU. Alle tegengeluiden worden vakkundig de kop ingedrukt. Als straks de volledige controle over het internet is geregeld kunnen we ook de alternatieve nieuwsbronnen vaarwel zeggen... 2013 is het nieuwe 1984.

Afgeschminkte Bassie | 10-12-12 | 18:51

Ik heb er niet zo veel verstand van maar het Europese recht is eigenlijk eigendom van het internationale publiekrecht dat weer heel erg gestoeld is op gewoonterecht en voor een deel op het natuurrecht.

Dit natuurrecht is vrij Hollands en hebben we aan onze grote vriend Grotius te danken.

Dit natuurrecht komt ons allen toe, maar dat wordt verzwegen en dat referendum waar wij in Nederland met de meerdeheid NEE hebben gezegd tegen de EU, dat is het natuurrecht in optima forma. Maar er wordt ons een rad voor de ogen gedraaid. Want zo zeggen ze... dat geldt niet voor ons, nee nee, dat is niet voor ons. Maar dat is het juist wel, we staan volledig in ons recht om met zijn allen de EU de rug toe te keren, maar we zijn te zwaar geworden, wellicht zelfs door onze onderbuik om ons om te draaien.

Ik treur om Nederland, ik heb al afscheid van haar genomen deze zomer toen het ESM werd aangenomen, maar elke keer weer word ik verdrietig als met dit soort voorstellen en regelgeving ook de rest van Nederland inziet dat we verloren zijn.

Ik weet dat Nederland terminaal is, nu jullie nog.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 18:51

necrosis | 10-12-12 | 18:49
Mooi. handig dit interwebs.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 18:50

@bij gelegenheid | 10-12-12 | 18:45
Die bedoel ik!

necrosis | 10-12-12 | 18:49

.. met als gevolg dat het waardenstelsel in de EU alleen nog maar aangepast kan worden middels een revolutie.

dugo | 10-12-12 | 18:48

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 18:45

En aan welke vrouw zou hij dat moeten vragen? Begrijp je.

pius | 10-12-12 | 18:48

Het gaat echt van kwaad tot erger dit... WTF echt! Iedereen is vrij om een partij op te richten... als jij genoeg mensen achter te je weet te krijgen, dan heeft de rest dat gewoon te accepteren! Dat is namelijk democratie! Dit begint echt heel eng te worden... wtf man. Nog meer koren op de molen van Wilders dit.

Ih8yousf | 10-12-12 | 18:47

Dat de EU op zulke gedachten komt zegt al genoeg waar ze heen willen. Het einde van de democratie komt steeds sneeler dichterbij. De subsidie is de eerste stap. De volgende stap is dat je niet meer mee mag doen. Daarna exit democratie. Leuk he die EU!

Moonwarrior | 10-12-12 | 18:46

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 18:44

België is een prachtig land met een totaal geperverteerde politiek.

Zoiets?

pius | 10-12-12 | 18:46

necrosis | 10-12-12 | 18:40
Je zou voor de grap es aan die vrouwen zelf moeten vragen of zij een probleem hebben met de positie c.q. rol die zij vervullen in het leven. Je zal verbaast zijn - en gelijk begrijpen dat jij je drukker maakt dan die vrouwen zelf.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 18:45

Weet je wat nou zo bizar is, en dat is veel ernstiger.

Het gaat om het denkpartroon. Dit wordt voorgesteld... dan wordt er over nagedacht... en dan wordt het goedgekeurd intern. Die hele kliek daar is anti-democratisch en niemand die het ziet en niets wat ik of jou hiertegen kunnen doen.

We kunnen met gebalde vuist achter ons toetsenbordje zitten omdat we weten dat als we iets anders zeggen opeens staatsgevaarlijk zijn.

Wat een ontzettende gore kliek zit daar in Brussel, de poel des verderfs. Het is een lelijke gore stad, een halve hoofdstad van een land dat totaal maf is en nu van een nieuw land dat totaal gestoord is.

Met zijn allen in een stille tocht als lemmingen de afgrond in.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 18:44

Hoe gek het ook klinkt: dit voorstel is goed nieuws! Want nu zal zelfs de gemiddelde idioot gaan begrijpen dat de EU ten dode is opgeschreven. De EU heeft op deze manier immers geen draagvlak meer bij de bevolking.

jodidor | 10-12-12 | 18:44

Enfin, 18:44, next.

Pa Cartwright | 10-12-12 | 18:44

Eurotokkie | 10-12-12 | 18:15 | + 0 -
Die bestaan niet meer.

MBeen | 10-12-12 | 18:42

@Pindakees | 10-12-12 | 18:33
We hebben de EU niet nodig om SGP op de knieën te krijgen.
Een tijdje geleden werden hun financiën afgekapt wegens hun discriminatie inzake de vrouwen.
Helaas was er een politicus (weet niet meer wie) die besloot dat SGP alsnog geld mocht krijgen, ONDANKS het feit dat ze vrouwen nog steeds openlijk discrimineren!

necrosis | 10-12-12 | 18:40

dus als ik het goed begrijp? als ik tegen europa en eu enz ben. en ik een partij wil oprichten die anti europa is en pro-nederland op zich zelf kom ik dus nooit door de "keuring"en mag ik dus niet meedoen aan de verkiezingen?? of zie ik dat verkeerd/

zo ja is het natuurlijk de grootste politieke kill sinds de 2de wereld oorlog.

gider | 10-12-12 | 18:39

Don't fix it if it isn't broken.

Myron.L.Fox | 10-12-12 | 18:38

Control and power..

Edward Bernays | 10-12-12 | 18:37

@Eurotokkie | 10-12-12 | 18:26

Ze houden het lang vol;)

pius | 10-12-12 | 18:37

EUSSR

ProAsfalt | 10-12-12 | 18:37

Degenen die ervoor gezorgd hebben dat we geen veto recht hebben zouden strafrechtelijk vervolgd moeten worden!

lanexxx | 10-12-12 | 18:36

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 18:29

Nogmaals een prima analyse. Uitgezonderd veel reaguurders overigens, die weten precies wat ze doen- hebben altijd gelijk, hebben het altijd al gezegd en staan midden in de realiteit.

Maar voor de rest ben je prima op dreef amice;)

pius | 10-12-12 | 18:35

blinde kip | 10-12-12 | 18:28 No Shit.
Je_verwacht_het_niet.
Is er dan niemand te vinden die onafhankelijk van zo'n moloch iets durft/kan publiceren?

bij gelegenheid | 10-12-12 | 18:34

Zolang ze het verbod op de SGP houden, ben ik voor. Als ze ook partijen gaan verbieden omdat ze zich niet zo graag zonder vaseline laten nemen, dan is het opeens iets heel anders. Maar goed, het zal wel dat laatste zijn.

Pindakees | 10-12-12 | 18:33

@ mezelf, zonder spatie.

Spokoynoy Nochi | 10-12-12 | 18:33

Die De Bree is, welbeschouwd, eigenlijk ook wel een ontzettende zwakzinnige idioot hè, welbeschouwd dan.

Pa Cartwright | 10-12-12 | 18:33

necrosis | 10-12-12 | 18:30 | + 0 -

Ik dacht meer aan een nageboorte.

Eurotokkie | 10-12-12 | 18:32

@ david keel | 10-12-12 | 18:22 | + 0

Vooruit dan, eentje.
Het tegen gaan van kartel vorming.

Spokoynoy Nochi | 10-12-12 | 18:32

De EU is een ongewenst bastaardkind waar niemand op zat te wachten.
Wat begrijpt zo'n Verhofstadt niet aan 'nee'?

necrosis | 10-12-12 | 18:30

@de Bree | 10-12-12 | 18:25

Dat is jouw natte droom hè.

pius | 10-12-12 | 18:29

pius | 10-12-12 | 18:24
Eigenlijk probeert iedereen wel te ontsnappen aan de realiteit - in alle facetten van het leven en op elke manier mogelijk. Logisch. ;)

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 18:29

@bij gelegenheid | 10-12-12 | 18:03
Wat een verrassing:
"Sebastiaan Princen (1971) is fellow van het Montesquieu Instituut. Hij is docent en onderzoeker aan de Universiteit Utrecht op het gebied van internationaal en Europees bestuur. Zijn onderzoek richt zich met name op agendavorming in de EU."
www.europa-nu.nl/id/vhyjnlmtplxz/s_b_m...

blinde kip | 10-12-12 | 18:28

Daar bij EU in Brussel is Kroetsjov en Ceaucescu goed vertegenwoordigt.

kweetitwel | 10-12-12 | 18:28

Demos&cratie. In alle eenvoud kun je stellen dat links/rechts niet aan de EU-grondbeginselen hebben voldaan. Iets met conventionele noties enso* Wat u nep-keizert.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 18:27

pius | 10-12-12 | 18:22 | + 0 -

Ja ze moeten toch wat , ze zien ook dat het niet goed gaat dus dan maar doen alsof.

Eurotokkie | 10-12-12 | 18:26

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 18:23 | + 0
Zo is het ja. Daarom hoef je eigenlijk ook niet zo treurig te zijn om het verlies van een totale nep-democratie.

Ratzinger | 10-12-12 | 18:26

Straks trekken de Einsatzgruppen door de straten van Utrecht en Gouda.

de Bree | 10-12-12 | 18:25

@AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 18:23

Prima analyse.

pius | 10-12-12 | 18:24

@GaatDeGoedeKantOp | 10-12-12 | 18:11

De protocollen van de wijze van Sion zijn gefabriceerd door een Parijse afdeling van de Russische geheime dienst.
Het is bedacht om Joden te belasteren, of zionisten zoals u wilt. Een beetje vreemd om als bron te gebruiken...
Het plan van de EU is een voortzetting van totalitaire ambities. Het gebeurt nu alleen onder een dun laagje van fatsoen en weldenkendheid, met de media in de zak en een volk dat alles voor zoete koek slikt.

Desmoulins | 10-12-12 | 18:24

Ratzinger | 10-12-12 | 18:13
Iedereen maakt toch eigenlijk al zijn eigen realiteit, afgesloten in een klein wereldje met enkel primaire prioriteiten. Want face it: 70% van de bevolking heeft geen flauw benul waar je het over hebt. 20% snapt het, maar polletiek meh. En de 10% die zich daadwerkelijk zorgen maken zijn roepende in een woestijn. Een woestijn waarin de alles overschaduwende leegte domineert.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 18:23

Doodeng hoe de EU zich de laatste jaren zich gedraagt. Een machtsgeilmonster dat bestaande samenlevingen wil slopen.

Grachus | 10-12-12 | 18:23

Moi2 | 10-12-12 | 18:22 | + 0 -

Bij wie moeten we dan de ruiten ingooien ?

Eurotokkie | 10-12-12 | 18:23

@Spokoynoy Nochi | 10-12-12 | 18:07

Kunt u mij eens voorbeelden noemen van die "prima dingen" die de EU heeft gedaan? Vooruit, één dan.
En dan bedoel ik de huidige politieke unie, niet de voorlopers hiervan.

david keel | 10-12-12 | 18:22

Het is nu Duitsland begin 30'er jaren dus de hoogste tijd om tegen deze dictatuur in opstand te komen.

Moi2 | 10-12-12 | 18:22

Hadden we nou maar nee gezegd tegen de europese grondwet. Oh wacht...

Seeker020 | 10-12-12 | 18:22

@ Desmoulins | 10-12-12 | 18:11 | + -2
Dat kan ik niet omdat ik daar ook niet in geloof.
Wat ik bedoelde is dat het prima is dat de EU er is voor handelsdoeleinden, open grenzen und so weiter.
Maar het opgeven van je identiteit als land daar ben ik het niet mee eens.
En wie controleert de controleur?

Spokoynoy Nochi | 10-12-12 | 18:21

Zolang partijen als de PVV subsidie krijgen en er dus sprake is van niet-ideologische toetsing ben ik voor.

En anders ben ik tegen.

pius | 10-12-12 | 18:21

Stormageddon | 10-12-12 | 18:17 | + 0
Los van je comment, denk je dat de EU te stoppen is, zonder geld, zonder wapens, zonder echte invloed?

Die trein rijdt gewoon door hoor, stipt op tijd. Destijds ook...

Ratzinger | 10-12-12 | 18:20

@BlitzFlicker | 10-12-12 | 17:54
Oftewel, de EU hoeft zich niet te bemoeien met nationale politieke partijen, aangezien wij al regels hebben. De conclusie die je kan trekken is dus dat de EU probeert nationale politiek te beïnvloeden door regeltjes te verzinnen die alleen maar ten goede komen van pro-EU partijen. Met andere woorden, het democratische proces manipuleren, nationale politieke draagkracht afdwingen door EU-kritische partijen maar gewoon te verbieden. Redelijk dictatoriaal, oppressie, tirannie.

Old_Spice | 10-12-12 | 18:18

@de Bree | 10-12-12 | 17:57
De politieke moord op de gebroeders de Witt, door de orangisten en prinsgezinden vind je een goede illustratie en juiste vergelijking voor wat de burgers met de eurocraten zouden moeten doen? Bizar.
De gebroeders de Witt, dat zijn wij. Gelyncht door de EU.

Stormageddon | 10-12-12 | 18:17

MBeen | 10-12-12 | 18:14 | + -1 -

Groen Links ?

Eurotokkie | 10-12-12 | 18:15

Vroeger had je de nationaalsocialisten.
Nu heb je de internationaalsocialisten.

Karel Popper | 10-12-12 | 18:15

Gewoon onze F16s/F35s een paar cirkeltjes boven Brussel laten vliegen, dan luisteren ze wel.

Teuderik | 10-12-12 | 18:15

Ik vind het zo langzamerhand echt niet zo leuk meer. Ik ga eens kijken of ik me kan laten om-neutraliseren tot Spanjaard. lekker weer, veel tapa's, in zo'n beetje iedere sport kampioen én ik krijg lekker gratis geld uit Nederland. Geld waar ik nu 30 uur per week voor werk, (ik geef toe, ik doe niet zoveel, maar er zijn mensen gek genoeg om me wél lekker te betalen voor hetgeen ik doe), maar wat ik net zo hard weer mag inleveren. Ik zit liever voor een iets lager inkomen de hele dag op mijn luie reet in een strandtent. Die wil ik dan ook best wel runnen hoor, samen met 10 knechten. Het moet tenslotte niet op werken gaan lijken. Ik teken ervoor, fuck dit maar lekker hier.

prutt_stift | 10-12-12 | 18:14

Weten jullie welke partij in Nederland hier het meest tegen zal strijden?

MBeen | 10-12-12 | 18:14

F*ck de EU en F*ck Brussel!

r04drunn3r | 10-12-12 | 18:13

Natuurlijk heeft de EU nazistische, totalitaire trekjes. Ik denk zomaar dat ons oude kapitalistische systeem met een beetje democratie z'n langste tijd gehad heeft.

Er is geen enkele grootmacht op de wereld die werkelijk democratisch is, of het nou over Rusland, China, de VS of een ander land gaat. Hetzelfde geldt voor de EU.

Hoe jammer ook, het is de loop der dingen. We zijn min of meer verwend geweest de afgelopen 50 jaar, maar dat loopt nu op een eindje. We worden als het ware alsnog ingelijfd bij Duitsland.

Ja, je kunt terugwillen naar een EU-loze situatie. Dat gaat niet en nooit gebeuren, dat weet iedereen wel, hoeveel tegenstand er ook is. Heb jij de vinger op de trekker, run jij het leger, heb jij het geld?

Zou denken, doe als de Chinezen (hebben geen zin tegen de stroom in te zwemmen als je ook stroomafwaarts kunt) en profiteer er zoveel mogelijk van. Dat lijkt me de belangrijkste taak voor NL. In feite de enige, want dat we 'onafhankelijk' zijn is in feite ook niet speciaal onze verdienste.

Nieuwe realiteiten, dames, heren. Face it! Doe er wat mee.

Jaja, ik had het ook liever anders gezien, maar dit is the way it is. Dunkt mij. Mogelijk houden we nog zeggenschap over het aantal wipkippen in een buurtspeeltuin - mogen we al blij zijn.

Alternatief is de EU verlaten. Denk dat het daarvoor te laat is. Niet Den Haag gaat daarover, maar de multinationals, kortom het geld.
Tijd voor een requiem.
Meh.

Ratzinger | 10-12-12 | 18:13

De democratie in een compleet continent vernietigen...

Karel Popper | 10-12-12 | 18:13

Hier heeft LULLO Balkenende toch goed voor gezorgd.

kweetitwel | 10-12-12 | 18:12

Zeis slijpen gaat.
Echt.

Mammeloe | 10-12-12 | 18:12

@Spokoynoy Nochi | 10-12-12 | 18:07

Kunt u ook uitleggen waarom het goed is dat de natiestaten zullen verdwijnen, en vervangen zullen worden door een centraal aangestuurde superstaat?

Desmoulins | 10-12-12 | 18:11

De Maja´s gaan dus toch gelijk krijgen.

spanarchist | 10-12-12 | 18:11

@meneer Q | 10-12-12 | 18:05
Dat kan niet, ik ben namelijk anti-EU!
*bruin overhemd strijken doet*

necrosis | 10-12-12 | 18:11

Hebben ze ook al een uniform bedacht? Iets dat militair aan doet want daar staan die medailles die ze aan zichzelf gaan uitreiken zo mooi op. Oeh, en dan om het af te maken zo'n mooie brede donkerblauwe band om de bovenarm met een cirkel van gele sterren. Oh ja, en een gemeenschappelijke groet, iets roepen met een stijve arm omhoog of zo. En stevige zwarte stiefel want dat hebje nodig als je veel open neer marcheert tussen Brussel en Straatsburg.
Het worden interessante tijden.

Conan de Rabarber | 10-12-12 | 18:11

De protocollen van de wijze van Sion - Protocol 5:
2. We zullen een stevige centralisatie van de regering in het leven roepen om alle sociale krachten
bij ons te verenigen. Door nieuwe wetten zullen we het politieke leven van onze onderdanen regelen
als het raderwerk van een machine. Deze wetten zullen langzamerhand alle vrijheden en concessies,
die door de volkeren werden aangehouden weer terugnemen. Op deze wijze zal onze heerschappij
zich ontwikkelen tot een oppermachtig despotisme, dat te allen tijde en op alle plaatsen in staat zal
zijn de mensen, die zich verzetten of ontevreden zijn, het zwijgen op te leggen.
Samenvatting: wimjongman.nl/artikelen/protocollen.pd...

GaatDeGoedeKantOp | 10-12-12 | 18:11

Kaas de Vies | 10-12-12 | 18:06 | + 0 -
dat was toch een False flag van ah om met zijn politieke tegenstanders of te reken

janneman1977 | 10-12-12 | 18:10

Reactie van Plasterk lijkt me prima en sluit mooi aan op wat alle reaguurders hiervan vinden.

Den Meester | 10-12-12 | 18:10

De EU heeft een maakbaarheidsprobleem.

bij gelegenheid | 10-12-12 | 18:10

Eurotokkie | 10-12-12 | 18:06 |
Und wann mann nicht mitarbeitet......... Wir brauchen Siberien nicht, wir haben Antarktika.

Watapatja | 10-12-12 | 18:09

Spokoynoy Nochi | 10-12-12 | 18:07 | + 0 -

Waar veel geld is doen mensen nooit normaal , de EU is hier geen uitzondering.

Eurotokkie | 10-12-12 | 18:09

Het ergste is dat de incompetente zakken hooi die met deze waanzinnige ideeën komen met belastinggeld betaald worden...

Prins Fontainebleau | 10-12-12 | 18:07

Ik begin een beetje schijtziek te worden van die hele fucking EU.
Tuurlijk, prima dingen gedaan, goed dat het er is, maar het is nu wel tijd om weer even normaal te gaan doen, ja?
Dus begin maar eens met het stoppen van die onzinnige verdeling tussen twee steden, maar vooral met je grootheidswaan denken.

Spokoynoy Nochi | 10-12-12 | 18:07

Goeie grap vanLeeuwen: het EP heeft helemaal geen budgetrecht, dus ze gaan helemaal niet over de subsidies.

Red mij niet | 10-12-12 | 18:07

Niet zo zeiken allemaal!!! We hebben zelf voor van Rompuy gekozen. Oh nee wacht...

Lustobject | 10-12-12 | 18:06

Watapatja | 10-12-12 | 18:04 | + 0 -

Denn heute, da gehört uns Europa und morgen die ganze Welt.

Eurotokkie | 10-12-12 | 18:06

Ik wacht eigenlijk nog op een "Marinus van der Lubbe" moment om het net te sluiten.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 18:06

stel nou dat je op een partij heb gestemd die niet door de EU toets komt
wordt je dan straks van huis opgehaald daar mannen in blauwe overhemden en naar een camping gebracht?
janneman1977 | 10-12-12 | 17:56 | + 5

Kunnen zo maar bruine of zwarte hemden zijn.

meneer Q | 10-12-12 | 18:05

Op een dag als vandaag kan dat er nog wel bij. Wat waren ze blij en werd de uitreiking van de vredesprijs nog wat kracht bijgezet door een wereldvreemde Noor en wat propagandistische filmpjes.
De EU en alles en iedereen die deze waanzin vertegenwoordigd zien zichzelf als onoverwinnelijk; het einde van de geschiedenis.

Wie nog Eurofiel is, is dus een fascist. Dat zullen deze dwazen zelf nog niet helemaal doorhebben, maar daarom zijn het ook dwazen. We zullen nog eens met weemoed terugdenken aan 12-09-2012.

Desmoulins | 10-12-12 | 18:05

Deze wil ik u niet onthouden:
Artikel 3.
1.
De Vereniging heeft als doelstelling het bedrijven van GroenLinkse politiek.
2.
In haar programma's wordt omschreven wat onder GroenLinkse politiek wordt verstaan.

Dus morgen kan er in het partijprogramma staan dat "alle dieselrijders per trein naar concentratiekampen vervoerd moeten worden"
dnpp.eldoc.ub.rug.nl/FILES/root/statut...

kapotte_stofzuiger | 10-12-12 | 18:04

ach zie het zo, nog ffies en dan zijn we het gewoon allemaal zat. WW3 zo snel mogelijk, kunnen we het daarna weer zo snel mogelijk opnieuw opbouwen.

GekkeDave | 10-12-12 | 18:04

Blijkbaar is het werkboek van Mein Kampf ,"Mein Europa", in verkeerde handen gevallen.

Watapatja | 10-12-12 | 18:04

Met de VVD als Pro EU partij aan het roer komt alles goed .

Eurotokkie | 10-12-12 | 18:04

Om te huilen dit, hoe kan iemand hier nu voor zijn.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 18:03

Das ist wat Wir Wöllen... Ein Europa Ein Volk.

meneer Q | 10-12-12 | 18:03

Dat is toch dat clubje waar we nadrukkelijk Nee! tegen hadden gebruld?

vetkleppert | 10-12-12 | 18:03

Mussert was maar een kleine baas vergeleken bij het hoogverraad dat door de huidige generatie politici geplaaegd wordt. Oh ja, sorry voor de Godwin.

Jopie2009 | 10-12-12 | 18:02

@ janneman1977 | 10-12-12 | 17:56 | | Reageer+ | 0
Vergeet de "vernieuwde" rol voor je buren niet ;)
Een bonus voor iedereen die zijn "verkeerd denkende" buren en kennissen aangeeft.

GaatDeGoedeKantOp | 10-12-12 | 17:59

Nou, met dit nieuwsbericht zal de PVV komend weekend wel voorbij de 30 zetels flitsen in de LOLpeilingen van de hond.
Ga maar alvast een stukje typen bij PowNed, Y. Ritzen.

Professor Superhirn | 10-12-12 | 17:59

@BlitzFlicker | 10-12-12 | 17:54
Genoeg Kinnegins die plaats willen nemen in de commissie om die waarden te bepalen. Slechte zaak.

blinde kip | 10-12-12 | 17:58

"Weet u wie er ook een verbod wilde voor...?"
Anne Frank?
Moeder Theresa?
Martin Luther King?
Hugo de Groot?
Juliana?

hfakker | 10-12-12 | 17:58

Alle politieke partijen zijn tegen. Want het is heel makkelijk en goedkoop scoren om tegen zo´n impopulaire maatregel te zijn als je weet dat je er toch niets over te zeggen hebt. Als het kereltje de beslissende stem zou hebben zou hij zeker voor zijn.

spanarchist | 10-12-12 | 17:58

Overigens ook bijzonder slim, om andersdenkenden het zwijgen op te leggen. Dan zit er nog maar één manier op voor ze, om gehoord te worden...

Als dit erdoor komt, zijn alle voor-stemmers in de EU persoonlijk verantwoordelijk voor alle toekomstige Breiviks.

ZKH EénOog | 10-12-12 | 17:57

Als ik PVV of UKIP lid zou zijn zou ik voor stemmen. Topidee als je doel is de EU zo snel mogelijk kapot maken. Als je regeert met een technocratisch parlement krijg je de democratische lidstaten veel makkelijker los dan een niet legitiem parlement dat nog wél democratisch gekozen wordt. Het legitimatie-probleem wordt juist heel zichtbaar gemaakt op deze manier, dus dat van die transparantie klopt eigenlijk best goed, ondanks dat het op een ironische manier klopt.

PiraatNick | 10-12-12 | 17:57

@BlitzFlicker | 10-12-12 | 17:54
Het stichten van een socialistische heilstaat vind ik niet binnen het democratisch proces passen. Net zo min als een rechtsstaat gebaseerd op het 'woord van God'. Toch zijn beide partijen niet verboden, integendeel zelfs.

kapotte_stofzuiger | 10-12-12 | 17:57

Wacht even, het gaat om financiele steun aan partijen. Partijen die niet EU-gezind zijn, krijgen geen geld. Dat betekent dat de regerende FIDESZ partij in Hongarije ook geen stuiver meer zou krijgen, met hun anti-EU retoriek.

Petrus de Rewa | 10-12-12 | 17:57

Het wordt tijd, dat die Fransen de guillotine weer eens van stal gaan halen...

saintinel | 10-12-12 | 17:57

Goh, je ziet toch duidelijke overeenkomsten met de NSDAP destijds in de jaren 30'. Die kwamen ook 'democratisch' aan de macht en schafte binnen enkele jaren de democratie af. Te beginnen bij degene die er een andere mening op nahield. De EU en zijn (nationaal) socialisten zijn wat dat betreft geen haar beter! Nee tegen de EU dictatuur! Weg met de Euro facisten! Krieg nu!

Indoneesje | 10-12-12 | 17:56

stel nou dat je op een partij heb gestemd die niet door de EU toets komt
wordt je dan straks van huis opgehaald daar mannen in blauwe overhemden en naar een camping gebracht?

janneman1977 | 10-12-12 | 17:56

Je meent het niet!? Wie had dit ooit verwacht?
Nou zeg, EU is liefde + geluk. Niet zo negatief allemaal.

GaatDeGoedeKantOp | 10-12-12 | 17:55

Weten we wel zeker dat Hitler dead is?

Leaque of Morons | 10-12-12 | 17:55

U wilde een dictatuur? U krijgt een dictatuur. Remember september 12th, 2012. U heeft pro EU gestemd, weet u nog wel? Boontje komt om zijn loontje.

Van Duyvenbode | 10-12-12 | 17:55

Ik zie in mijn glazen bol...
... subsidie voor de partijen van Schulz en Barroso.
... subsidie voor de partij van Verhofstadt.
... geen subsidie voor de partij van Farage.

Nequebard | 10-12-12 | 17:55

ei

Jan Passant mk2 | 10-12-12 | 17:55

'Zelfs pvdA en D66 zijn tegen...'

Totdat ze weer extra eurosubsidie voor het één of ander hebben losgekregen, dat is.

Mooi man, dat EU. En men heeft er zelf voor gekozen.

ZKH EénOog | 10-12-12 | 17:54

.. ziener Berlusconi zij al jaren geleden dat herr Schultz van de Europese Opperste Sovjet veel weg had van een Nazi-kampbeul.
Over een jaar of wat zou hij daar dus een ster voor krijgen.

Jan Passant mk2 | 10-12-12 | 17:54

Leuke klus voor Guy verhofstadt of misschien wel Mark Rutte als hij straks voor de EU werkt !

TunaTown | 10-12-12 | 17:54

Diverse Europese landen (waaronder Nederland) hebben binnen hun staatsrechtelijksysteem een waarborg dat partijen moeten voldoen aan bepaalde fundamentele waarden om mee te mogen draaien binnen het democratisch proces. Hoewel mogelijk onderwerp van een academisch/maatschappelijk debat (denk aan de uitspraken van Donner over de invoering van de Sharia een aantal jaar terug) is dit juist bedoeld om het functioneren van de democraie te waarborgen. Ongetwijfeld dat Wilders er weer eens een hartaanval van krijgt, maar geheel onzinnig is het niet.

BlitzFlicker | 10-12-12 | 17:54

Als Nigel Farage de toekomstige dictator wordt ben ik voor.

de Bree | 10-12-12 | 17:54

Goedverdoemme, wat een lef om zoiets voor te stellen. Daar kan geen Godwin tegenop.

blinde kip | 10-12-12 | 17:54

Wat zou het toch mooi, prachtig zijn als.... ach ik droom wat, maar als er een bom op formaat boven op Brussel neerdaalde en een bepaalde gedeelte van Brussel van de aardbodem zou laten verdwijnen, wat zou dat mooi zijn.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 10-12-12 | 17:53

Laten we de Europese Commissie eens inhoudelijk toetsen, middels een referendum ofzo. Dat gaat het trio Schultz, Rompie en Barosso een epische nederlaag bezorgen.

van heinde en verre | 10-12-12 | 17:53

Dictatuur van het proletariaat.

Petrus de Rewa | 10-12-12 | 17:52

Mijn god, de natte droom van een of andere Duitser uit de jaren 30, vorige eeuw is werkelijkheid aan het worden. Fucking creepy..

Botte Hork | 10-12-12 | 17:52

Allemaal bukken

Nieuwbe | 10-12-12 | 17:52

Daar gaan we weer. We staan erbij en kijken ernaar. Heerlijk zo'n veto recht dat je niet hebt.

Henry | 10-12-12 | 17:51

Wakey wakey! the EU = post democratic bankocracy

Bertus Brulbroek | 10-12-12 | 17:51

Als de EU zich zo blijft ontwikkelen dan krijgen we hele generatie van nieuwe NSBers, landverraders die ons uitgeleverd hebben aan de EU.

stormtijd | 10-12-12 | 17:51

@Botte Hork | 10-12-12 | 17:48 |

Dacht je dat ze je daar toelaten. Ze zijn wel wijzer.

roze_bril | 10-12-12 | 17:51

Leave Johan Vlemminx alone!

zeauzitdat | 10-12-12 | 17:51

Aangezien politiek correcte Duitsers en Fransen maar wat graag hun "extreem-rechtse" concurrenten uitschakelen [let op de aanhalingstekens], zal deze EU-wetgeving snel ingevoerd worden. Uiteraard met gevolgen voor een partij als de PVV.

kapotte_stofzuiger | 10-12-12 | 17:50

Brezjnev krijgt er postuum nog een warm gevoel van.

H. Drievuldigheid | 10-12-12 | 17:49

Hadden wij die EU eerst maar grondig getoetst, nu is het te laat.

Conan de Rabarber | 10-12-12 | 17:49

Weg met die hele EU!!!

meneer Q | 10-12-12 | 17:48

*politiek en economisch asiel in Australië aanvragen doet*

Botte Hork | 10-12-12 | 17:48

Volgende keer screenshotje van VK?
Nu moet je inloggen.
Over m'n lijk.

Ratzinger | 10-12-12 | 17:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken