Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VARA: alle negers zijn Morgan Freeman

freemansouth.gif Welkom in de wondere wereld van de verschillige en kritische VARA-redacteur, aflevering #137. Voor u begint een aantal basisvoorwaarden. Eén: Alle negers (m/v) hebben enorme geslachtsdelen. Dat is positief, dus een feit. Twee: moslims mogen geen onderwerp zijn van spot en satire, want moslims zijn zo puppy-lief dat ze alleen maar positieve aandacht verdienen. Drie: Geert Wilders is de satan, de antichrist. Als u ook maar zegt dat z'n haar vandaag netjes geblondeerstraald is, staat u op straat. Vier: misstanden en taboes laten we lekker met rust, stelt u zich voor dat we nooit meer moreel kunnen vingerwapperen nadat de een of andere zeloot een taboe doorbreekt. Vijf: PVV-stemmers zijn niet welkom bij de uitzendingen en voorstellingen van de VARA. Geen verdere toelichting nodig. Komen er toch PVV-ers op onze shows af dan cancellen we die gewoon. Zes: alleen roomblanke mannelijke salonsocialisten kunnen verschillige topverdieners worden. Bent u vrouw of tussen zeer licht getint en pikzwart in? Jammer. Zo, dat zijn zo'n beetje wel de basisvoorwaarden om er bij te kunnen horen. Gesnopen? Mooi. We bedoelen: 'een mens moet 'verschillig' zijn en kritisch, maar niet de verkeerde kant op, dat kan natuurlijk niet. Met kritisch zijn moet je natuurlijk wel keurig in de pas blijven lopen.' Pluskudos voor deze gratis rondleiding kunt u sturen naar Haye van der Heyden.

Reaguursels

Inloggen

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 09:54
"Verschillig" is het newspeak tegendeel van onverschillig. Onverschillig betekent dat je geen verschil maakt, dat het je niet uitmaakt.
Verschillig is dus onderscheid maken, het maakt je wel uit. Dus synoniem met discrimineren.
Dat bedoelen ze niet bij de VARA, maar dat betekent het wel.

Stormageddon | 10-12-12 | 17:20

Hebben die negers morgen ALWEER vrij?

Jonge jonge...

Ik heb Morgen helemaal geen Free, man!!!! :(

KingBenzai | 10-12-12 | 16:13

@Einde van de Domheid | 10-12-12 | 14:02 | + -1 -
Ik zeg dat een vergelijking die vaak wordt gebruikt tussen de Joden toen en de Marokkanen nu niet opgaat. Die verschillen leg ik uit.

Maar je doet aan pavlov-rethoriek. Jij schiet direct in een stuip als ik stel dat bepaalde bevolkingsgroepen anders zijn. Soms is dit negatief en soms is het positief. En alleen maar omdat ik dat zeg en kan onderbouwen met emperische gegevens ben ik een Nazi.

Dat klopt toch gewoon niet.

Ik vind het allemaal schrikbarende cijfers, zowel van hoogte psychische aandoeningen als relatief laag iq. Er moet dus onderzocht worden waardoor dit komt en dan actie ondernomen worden.
Maar daarvoor moet je het wel durven benoemen en feiten niet doodzwijgen over doodschreeuwen door NAZI te roepen.

Trouwens ik vind snelwegen ook heel erg fijn en kevers grappige autootjes, ben ik nu een nazi?

Hou op met die pavlov-stuip, ik zag m al van verre aankomen.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 15:22

WTF doet Haye van der Heyde in godsnaam bij de roze sturmer???
Een x anti policor poep roepen en ge zijd een believer?
Pritt die zulks zich laat aanleunen???
Haye schrijft klote en is en blijft een CorrectClown.
Klassiek gevalletje: If you cant beat them, join them.
Dit is zoiets als bij het verzet gaan na dolledinsdag,
Schijt opportunisten!

SpekJood2.0 | 10-12-12 | 15:10

In de middeleeuwen werden kunstenaars naar het hof gehaald en vorstelijk beloond voor het verheerlijken van de gevestigde orde. De vraag is of het daarna ooit echt anders is geweest en of zoiets ook herkenbaar is bij de publieke omroep.

WirMachenMusik | 10-12-12 | 14:37

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:45 | | Reageer+ |
9
Kaas, jij bent begonnen met de vergelijking maken tussen Joden en Marokkanen. Je kwam hardstikke leuk binnen op GS maar je verwording 'GSer dan GS zijn' heeft je geen goed gedaan. Vandaag is een absoluut dieptepunt. Je zegt bijna dat Hitler gelijk had gehad wanneer het om Marokkanen had gegaan. Haastig voeg je daaraan toe dat vernietigingskampen uit de boze zijn. Maar het kwaad is dan al geschiedt Kaas.
Statistieken die kloppen hoeven niet te worden bediscussieerd. Noem het zo je wilt maar de enige oplossing die wij hebben en die prima functioneert is het strafrecht en de handhaving daarvan.
Gezeik over Islam of land van herkomst heeft geen zin. Algerijnen in Parijs waren in 1950 al brutaal, dat veranderd misschien niet of weinig. Men dient zich aan de wet te houden. Verder hoef je niet te gaan. Het wordt direct een bruin maar vooral zinloos wespennest. Laat pownews maar eens naar Cherrib gaan en zijn conclusies dunnetje op de PO overdoen.

Einde van de Domheid | 10-12-12 | 14:02

nu even niet | 10-12-12 | 13:01 |
Precies, en de ene vorm van discrimineren is geoorloofd, zelfs gewenst, en de andere vorm van discrimineren is dat niet.

Schoorsteenveger | 10-12-12 | 13:48

De TV kun je nog uitdoen of naar iets anders gaan kijken om niet gehersenspoeld te worden.
.
Anders is het met het basisonderwijs. Diverse keren is mij gebleken dat daar precies dezelfde indoctrinatie plaatvindt: Multikul Is Goed en Geert Wilders Deugt Niet.
.
Helaas kun je niet zo gemakkelijk van school zappen. Eigenlijk is dat nog veel ernstiger.
.
Wie bepaalt het lesprogramma en wat is de politieke kleur.
-Massaimmigratie in de Gouden Eeuw heeft veel bijgedragen aan de welvaart.
-Holocaust?
-EU?
-Bush was een lul, Obama is een goeierik.
-Assad is een lul. De Arabische lente is een verademing?
.
Ik maak me daar ernstige zorgen over omdat ik weet dat er een hele hoop verschillige onzin over die arme kinderen wordt uitgekotst. Het is gvd erger dan religie.
.
Daarom geloof ik ook niet dat Nederland terug gaat bouncen, de geest van vrijheid wordt volledig gesmoord voor volgende generaties.

Greetje Duisenberg | 10-12-12 | 13:35

Schoorsteenveger | 10-12-12 | 12:53

verschillig betekent volgens mij dat je expliciet en bewust bezig bent met verscheidenheid. In normale mensen taal noemen we dat discriminatie.

nu even niet | 10-12-12 | 13:01

Ik heb nooit helemaal begrepen wat 'verschillig' nou eigenlijk betekent. Als je verschillig bent, dan ben je niet onverschillig, tot zover kan ik het nog volgen, dan ben je begaan met de wereld, met de ander, met het milieu, met waar het met de mensheid naartoe gaat. Maar dan raak ik het spoor bijster, want kennelijk is de ene verschilligheid de andere niet, is de ene verschilligheid goed en de andere verschilligheid fout, en ligt dat onderscheid tussen goed en fout impiciet ingebed in de term 'verschilli'. Met andere woorden, als je verschillig bent, dan ben je op de 'juiste' manier verschillig, dan maak je de juiste onderscheiden, zie je de juiste nuance, neem je de juiste stelling in, neem je de juiste beslissingen, enzovoorts. Aan de verschilligheid van de Vara zit dus een hele moraal vast welke voorschrijft welke verschillen gemaakt dienen te worden en welke niet, welke verschillen gemaakt mogen worden en welke niet.
Het probleem met de term 'verschillig' is wat mij betreft dat die moraal volledig onzichtbaar is, gemaskeerd wordt, waardoor de suggestie gewekt wordt dat we eigenlijk allemaal wel weten wat verschillig is.
Slodderwetenschapper Roos Vonk vindt verschilligheid ook een vanzelfsprekendheid. Wereldverbeteraars hoeven zich ook wat haar betreft helemaal niet af te vragen of ze wel juist denken en handelen, want ze zijn verschillig, en als je verschillig ben dan deug je impliciet. Je hoeft je dan alleen nog maar af te vragen hoe je de rest van de wereld verschillig maakt.
www.psychologiemagazine.nl/web/Artikel...
De verschilligen zijn precies als de gelovigen, ze hebben a priori het gelijk aan hun zijde en mogen zich erop laten voorstaan... vinden ze.

Schoorsteenveger | 10-12-12 | 12:53

Die Matthijs van nieuwkerk kan ook echt niet van de vrouwtjes afblijven. Zelfs op die foto is ie al weer bezig.. onverschillige man.

Scrabble | 10-12-12 | 12:32

Kaas de Vries "De mooie vergelijking dat men vreest voor een nieuwe kristalnacht en dat de Marokkanen de nieuwe Joden zijn (die nogal gehaat worden door moslims, oh de ironie) gaat dus ook niet op, omdat de Joden in de jaren 30 werden vervolgd om redenen die niet gebaseerd waren op feiten"
.
Of misschien snap jij niet helemaal wat zich aan het begin in Rusland heeft afgespeeld met dat communisme, een revolutie die dreigde over te slaan naar Duitsland, dat met de rug tegen de muur stond als gevolg van de moordadige sancties die de geallieerden hadden opgelegd aan de Duitsers in Versailles. En de communistische beweging werd aangevoerd door de joden. De strijd in de jaren dertig ging tussen nationalistisch Duitsers en de communisten, dwz joden aan de top met zeg maar de duitse pvda-ers en SP-ers als voetvolk. In 1933 behaalden zoals bekend de nationalisten de overwinning en werd begonnen met het uitsluiten van joden uit de maatschappij met als doel ze te verschepen naar Palestina of Madagaskar. Toen de oorlog uitbrak was dat niet meer mogelijk omdat de zeeweg was afgesneden en bleeft alleen nog de Oekraine over als dumpgebied. Als de nationalisten hadden verloren en de communisten de macht hadden gegrepen dan was in Duitsland precies hetzelfde gebeurd als in Rusland en was de hele competente bovenlaag uitgemoord. Duitsers mogen wellicht geen lekkere jongens zijn, maar communistische joden waren nog veel erger. Het idee dat Duitsers achter de joden aangingen voor de lol of uit sadisme is krankjorum, het ging om puur lijfsbehoud. Helaas voor de Duitsers hadden de joden al de overhand in de VS, UK. En dus Rusland, en die begonnen gezamelijk aan te sturen op een coalitie tegen Duitsland. Het conflict tussen de Duitsers en de Polen over de duitse stad Danzig escaleerde en de Polen, die al voor de Duitsers gemobiliseerd waren, begonnen met het vervolgen van Duitsers die tgv Versailles in Polen moesten wonen en tienduizenden vluchtelingen waren het gevolg. De situatie was onhoudbaar geworden. Maar de VS en Churchill en de Fransen zaten in het geniep de Polen op te stoken dat ze voet bij stuk moesten houden en dat ze in geval van nood wel te hulp zouden schieten, wat een loze belofte bleek na de oorlog, toen Polen zonder slag of stoot werd overgedragen aan de liefhebbende zorgen van Stalin. Het ging dus nooit om Polen maar om de vernietiging van Duitsland. Nadat de nationalisten in Duitsland, Italie en Japan waren verslagen door links, dwz door globalisten (lees joodse dominantie) was de vraag, hoe de komende geglobaliseerde wereld er uit zou zien: rood en bestuurd vanuit Moskou of kapitalistisch, multicultureel, massa-immigratie, holocaust-religie, bestuurd vanuit Washington, Jeruzalem. De tegenstelling werd ook gevoedt doordat na de oorlog de rol vd joden in het oostblok werd teruggedrongen tot aan regelrecht antisemitisme aan toe, een verkapte wraak vd russische bevolking die was gaan begrijpen wie er werkelijk achter de moorden zat uit de begintijd vh communisme. Nu is er alleen nog het Westen over, met de VS aan de leiding, waar de joden de dominante groepering zijn met als doelstelling wereldregering en de vernietiging van naties mbv massaimmigratie en alle westerse regimes volgen slaafs de voorschriften in Washington en wordt elke nationalist stelselmatig verketterd door de heersende elite. Uiteindelijk zullen de westerse globalisten het loodje leggen, net als hun collega's uit het oosten, omdat ze hun bevolkingen onnatuurlijke systemen opdringen, economisch c.q. raciaal communisme, beide systemen uitgedacht door joden en gedragen door verschillige minkukels uit zowel oost als west. Het is maar dat U het weet.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 10-12-12 | 12:32

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 11:16
Dat maakt jou nog steeds niet zielig.

Canis Spurcus | 10-12-12 | 12:29

@Hanxie | 10-12-12 | 12:12 | + 0 -
Ga maar een staf voor jezelf verzinnen.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 12:14

VARA lijkt wel anarchistisch. In die kraakpanden heb je namelijk ook vrijheid van meningsuiting. Zolang je mening maar voldoet aan wat iedereen vindt.

Krieties | 10-12-12 | 12:13

Ik heb het nog nooit tegen niemand durven zeggen maar ik moet het echt even kwijt. .. uh.. eh... Een van mijn neefjes werkt bij de Vara.

Hanxie | 10-12-12 | 12:12

VARA is toch die zender voor zendtijd voor politieken partijen.Wat een verscheuring

wocky | 10-12-12 | 12:08

necrosis | 10-12-12 | 10:13 | + 7

"Ze moeten wel, ze verliezen zoveel leden dat de subsidiekraan wordt dichtgedraaid."

Dat is dan ook precies de reden dat men de subsidies wil verdelen naar "kwaliteit" van de programma´s. Ik weet al wie het meeste krijgt. Als de ene hand de andere wast met peop dan blijven beide vies.

Vara=de drie aapjes. ikke niet zien, ikke niet horen, ikke alleen politiek correct lullen.

nu even niet | 10-12-12 | 12:08

Als verschillige VARA-roomblanken een getint persoon zien, is het eerste waaraan zij denken ras of afkomst. Alles wat die getinte persoon doet of zegt, wordt vervolgens door hen aan dat ras of die afkomst gerelateerd. Is dat racisme of is dat racisme?
De wannabe-gutmenschen van de VARA en aanverwanten zijn gebrainwasht, leven in een parallel universum en doen me aan een sekte à la scientology denken. Gecombineerd met hun latent racisme kunnen ze zo het Nederlandse chapter van de KKK gaan vormen!

Aktivist | 10-12-12 | 11:26

nl.wikipedia.org/wiki/Erich_Honecker
.
Even geheugen opfrissen, Erich Honecker. Die dacht in 1987 dat zijn macht en die van zijn communistische kliek onaantastbaar was. Een paar jaar later al moest de hele linkse troep de wijk nemen naar Chili om de gevangenis of erger (denk aan Ceaucescu in Roemenie!) te ontlopen. In feite zijn de misdaden die de westerse linkse multiculturele regimes tegen de eigen bevolking begaan nog veel erger dan wat die linkse snoeshanen deden in het oostblok: namelijk het weggeven van het eigen land en cultuur aan dommige criminele kolonisten uit de derde wereld, waarvan het aanbod onbeperkt is. Dat betekent dat we ten dode opgeschreven zijn door toedoen van 'onze eigen' heersende malloten. Die moeten dus verdwijnen en die gaan verdwijnen.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 10-12-12 | 11:17

Canis Spurcus | 10-12-12 | 11:05 |
De Spanjolen hebben de Moren (lees Marokkanen) Europa uitgeschopt. Mij dunk dat we ze daar de 80 jarige oorlog danwel voor mogen vergeven. Ik bedoel dat heeft ze 700 jaar oorlog gekost.

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 11:16

@Latrinalia | 10-12-12 | 11:14 | + 0 -
De grootste malloot vind ik toch wel Guy Verhofstadt. En ik ben wellicht een vervelio, maar hij is Commissaris bij het grootste pensioenfonds van Nederland het ABP.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 11:15

Laatst werd Farage bij dwdd weggezet als totaal mongool. Lieten ze die verschillige preek van VARA vriendje Guy Verhofstadt zien, was volgens iemand het moment van de maand, wtf u serious?

Latrinalia | 10-12-12 | 11:14

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:45

Neef-nicht huwelijken zijn toch bij de grondwet verboden? Voor die huwelijken moest dispensatie gevraagd worden.

Dat bloedverwandschap inteelt oplevert weet iedere boer of fokker.

ongelovigethomas | 10-12-12 | 11:12

Mijn punt is dat geen één van zelfvoldane potsenmakers in Nederland de kloten van een pakweg Theo van Gogh heeft om de groep die het echt verdient aan te pakken. Niet dat ik het zou durven, maar provincialen, Gristenen, negertjes, burgermannetjes enzo belachelijk maken is zo gratuit en makkelijk. Mij dunkt dat er we urgentere issues zijn.

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 11:12

@Canis Spurcus | 10-12-12 | 11:05 | + 0 -
Vergeet de Italianen niet die jouw over-over-overgrootmoeder de haren afsneed voor hun blonde pruiken.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 11:12

Moet je al die reacties zien onder het artikel van Haye van der Heyden. Stelletje onverbeterlijke maakbaarheidsmongolen die VK lezers. Weigeren kritisch op zichzelf te zijn.

AndroidLouWebber | 10-12-12 | 11:11

Woehahahaa | 10-12-12 | 10:43
Humorloze zak.

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 11:09

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:56 |
je oproep voor meer Birmezen is heel vertederend

necrosis | 10-12-12 | 10:57
Je hebt gelijk maar Westerse landen noemen het land vaak nog Birma en hun inwoners Birmezen

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:58
ben in het oude Rhodesië geboren in de Ian Smith tijd

benerzoeentje | 10-12-12 | 11:07

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 10:27
Ik spreek nog dagelijks Spanjaarden aan over wat ze in de 80 jarige oorlog hebben geflikt. Ik lijd daar namelijk enorm onder ondanks dat ik niemand ken die iemand kent die het heeft meegemaakt. Toch wil ik geld zien!1!1!!

Over 600 jaar vergeef ik Rutte. Over 8000 jaar de moffen.

Canis Spurcus | 10-12-12 | 11:05

Ik kan me voorstellen dat de VARA meent dat zij reputatieschade oploopt als ze iemand handhaaft op een zo kwetsbare plek als die van Haye van der Heijden, als theatermaker namelijk. Dat is een plaats waar je mee het gezicht van de VARA bepaalt en die club wil liever niet worden aangesproken op tv stukken over onsympathieke joden geschreven door de zoon van een NSB’er. Begrijpelijk.

Troef | 10-12-12 | 11:04

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:58
Tegeltjeswijsheid van ondergetekende:
Je bent pas oud als je terugverlangt naar de leeftijd die je NU hebt!
*plusjes eischt*

necrosis | 10-12-12 | 11:03

@Onderbuik | 10-12-12 | 10:53
Zwarte Piet zit alweer steun te trekken in Spanje, zullen we het eens gaan hebben over de Kerstman?

necrosis | 10-12-12 | 11:01

@necrosis | 10-12-12 | 10:57 | + 0 -
Ja ben wellicht een beetje oud, ik heb het ook nog steeds over Rhodesie.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:58

@Einde van de Domheid | 10-12-12 | 10:43

Nee, dat probeer je niet. Je probeert met beladen begrippen dwarsverbanden te leggen naar een andere situatie. Je probeert een in het algemeen onvergelijkbare situatie in het algemeen vergelijkbaar te maken.

Dat zegt iets over je eigen denkwijze, irrationeel.

Bruno Alaska | 10-12-12 | 10:58

@benerzoeentje | 10-12-12 | 10:53
Heet Myanmar tegenwoordig weer Birma?

necrosis | 10-12-12 | 10:57

@benerzoeentje | 10-12-12 | 10:53 | + 0 -
Ik gebruikte de Birmezen als voorbeeld omdat er hier erg weinig van zijn (racisme!) en men daarom geen exposure heeft, dus als je dan een mening vormt dan is dat nergens op gebaseerd.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:56

Zo duidelijk en zo helder en toch ziet de Linkse Kerk dit niet. Zoals Stephen Covey zei: "fish discover water last".

Hanz Ziezo | 10-12-12 | 10:54

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:34
dank voor de verduidelijking.
Ik zie het verschil ook niet tussen Noord-Afrikanen. Dus als ik Marokkanen discrimineer, doe ik dat voor alle Noord-Afrikanen, want ik ga niet eerst vragen of de persoon niet toevallig uit een buurland komt. Maar op welk moment kom je dan in een "Birmezen" scenario? (als in discriminatie die niet op feiten is gebaseerd)

Overigens blijf ik van mening dat de bal bij de Marokkaanse gemeenschap in Nederland ligt.

benerzoeentje | 10-12-12 | 10:53

Om even een zijspoor te noemen: van het weekend kreeg ik het blaadje van Amnesty International in de brievenbus. Als Gütmensch ben ik natuurlijk lid van deze organisatie...
Toch is AI ook op de verkeerde weg, op de voorpagina stond al een artikeltje over dat Zwarte Piet weg moest, en in het blad stond een uitgebreid artikel over de slavernij. Kortom allemaal uitgekauwde onderwerpen.
Wat ik me afvraag is waarom kijkt AI niet eens wat meer naar de situatie in Nederland, hoe vinden zij de multiculturele samenleving. Wat voor oplossingen hebben zij?
Op dit moment neig ik er sterk naar om mijn lidmaatschap maar op te zeggen.

Onderbuik | 10-12-12 | 10:53

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 10:43
Doe eens niet zo verschillig.

Strohond | 10-12-12 | 10:46

@Einde van de Domheid | 10-12-12 | 10:37 | + 0 -
De term untermenschen is geen goede term. Als je een probleem wilt aanpakken, moet je het analyseren en niet "sugarcoaten".

Als ik het emperische bewijs nog goed in mijn hoofd heb zitten zijn er in de Marokkaanse gemeenschap de volgende opvallende conclusies.

-vaak psychische klachten (wellicht door neef-nicht huwelijken)
-gemiddeld lager IQ

Dit zijn negatieve extra ingredienten van de cocktail der Marokkanen problematiek. Maar wat je mij wilt horen zeggen is dat je dan maar alle Marokkenen om zeep moet helpen, nee natuurlijk niet. Maar je moet wel eerlijk zijn over de eventuele genetische, culture en religieuse factoren en in ieder geval bespreekbaar maken. Zo komen we nergens.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:45

@Bigi Bana Boy: wat is (gvd) je probleem man, "de vorige eeuw", vergeet je voor het gemak even alle 'herstelbetalingen" die we al decennia in de negerputten uitstorten en waarvan vooral slechte dingen gedaan worden (oorlogen, misbruik, corruptie, dictatuur) ga in afrika janken man, dan zie je hoe goed negers, joden, chinezen, moslims en alle minderheden het in Nederland hebben sinds die vorige eeeuw'. '(droeftoeter!)

Woehahahaa | 10-12-12 | 10:43

necrosis | 10-12-12 | 10:40 | | Reageer+ |
0
Ik probeer de denktrend van Kaas te volgen..

Einde van de Domheid | 10-12-12 | 10:43

* gooit potpourri in Strohond z'n koffie *

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 10:43

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:34 |
Beste Kaas, mensen die het verschil niet horen tussen de Joden vervolging in Nazi Duitsland en de Marokkanen problematiek van nu, hebben een steekje los, ze denken niet na, ze praten na, ze horen graag bij de Gutmensch groep want dan zit je veilig, dat is alles.

lanexxx | 10-12-12 | 10:41

De "tolerantie" van links: Berufsverbot (beroepsverbod), zwarte lijst. Hee, ooit uitsluitend toebedacht aan rechts!!

inge wijde | 10-12-12 | 10:41

@Einde van de Domheid | 10-12-12 | 10:37
Hitler is al 67 jaar dood en met 'als' stop je Parijs in een flesje....

necrosis | 10-12-12 | 10:40

Haye van der Heyden snapt het niet helemaal. De Vara bepaald namelijk wat een taboe is en niemand anders.
Iets is alleen een taboe wanneer de Vara dat iets wil doorbreken, anders is het geen taboe.

Strohond | 10-12-12 | 10:37

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:34 | | Reageer+ |
0
Dus als Hitler leefde en Marokkanen untermenschen zou noemen dat had hij minder ongelijk als destijds?

Einde van de Domheid | 10-12-12 | 10:37

Did U guys know everytime Morgan Freeman explains a plot he receives a freckle? It's true.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-12-12 | 10:36

De Stijlloze poll gaat de goede kant uit....

necrosis | 10-12-12 | 10:35

@benerzoeentje | 10-12-12 | 10:29 | + 0 -
Goed.

Wat ik probeer te zeggen is dat de Joden in de jaren 30 een etiket "slecht" kregen en de Joden niet onevenredig slecht waren. In elke groep komen criminelen voor.

In de problematiek van de Marokkanen is wel aantoonbaar dat de groep onevenredig groot crimineel gedrag vertonen.

Sowieso ben ik niet voor een oplossing zoals in Nazi Duitsland, niet voor Joden en niet voor Marokkanen.

Mijn punt is in ieder geval dat de vervolging van de Joden in Nazi-Duitsland niet te vergelijken is met de gevoelens die nu in de samenleving heersen over de problematiek in de Marokkaanse gemeenschap.

Nou "benerzoeentje", nee dat kan ik niet want ik mag ze niet aankijken want anders krijg ik een muilpeer. Maar je vraag is vreemd aangezien ik niet zo snel oordeel op straat, ik oordeel op de statistieken.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:34

VARA-coryfee Paul de Leeuw (kots) zong ooit een liedje dat hij zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk was "want Wilders die is dood".
Hier even een andere tekst Paultje, "want Wilders wordt heel groot".

misant(i)ropie | 10-12-12 | 10:33

@[email protected] | 10-12-12 | 10:23
Het is: verdiend!
Nog even los van het feit dat ze het niet 'verdienen' maar het geld gewoon krijgen.
Als ik kijk naar de kijkcijfers van 'uniek talent' Paul de Lul, begrijp ik niet dat ze die vetzak niet op de keien gooien.
Bij een commerciële omroep had hij allang de zak gekregen.

necrosis | 10-12-12 | 10:30

Na de Vlaamsche Pot nu VARA kritiek.
Volgens mij is er gewoon een script afgewezen.
The Dutch B&W minstrel show misschien?

Einde van de Domheid | 10-12-12 | 10:30

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:15
Je kristalnacht vergelijking kan ik niet volgen.
Eerst zeg je dat feiten doorslaggevend zijn en daarna veroordeel je de hele Marokkaanse gemeenschap op basis van gedrag van individuen uit die groep. Ik weet zeker dat er joden waren in de jaren dertig die zich op een of andere manier misdroegen - dat komt immers in iedere groep mensen voor. Dus volgens jouw redenering konden Nazies daaruit terecht de conclusie trekken voor hun veroordeling van joden? Ik denk niet je dat bedoelde.
En dan nog wat: kun jij een Algerijn of een Tunesiër van een Marokkaan onderscheiden als je die op straat tegen komt?

benerzoeentje | 10-12-12 | 10:29

Howard Komproe zat ook bij de Vara, maar die sloeg z'n wijf dan weer regelmatig de tyfus. Qua een stukje stereotypering zitten ze dan ook weer goed.

Biff Eagleburger | 10-12-12 | 10:29

@[email protected] | 10-12-12 | 10:24
Ah, ze was nog jong? Dan is het inderdaad vergeeflijk socialistische gedachten er op na te houden. Verstand komt met de jaren hè.

Niels Scholten | 10-12-12 | 10:28

Haye moet niet zo janken. Mij dunkt namelijk dat wij negertjes al voldoende van jullie voor ons kiezen hebben gehad in de overige eeuw ? Niet dat je geen grapjes mag maken hoor, maar kies eens een andere groep ? Ik bedoel, wij worden doorgaans niet boos en dan is het wel een beetje makkelijk he ? Bovendien kennen al die negertpotsen inmiddels wel. Ga eens de held uit hangen tegen de groep die heel beroepsmatig "leuk" Nederland angstvallig uit de weg gaat, Haye ?

Bigi Bana Boy | 10-12-12 | 10:27

VARA-lidmaatschap dus...

Niels Scholten | 10-12-12 | 10:27

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:24
Ik kreeg gratis bij mijn VARA twee potjes: Witte verontwaardiging en witte verschilligheid. Wilde het toch even proberen.

Niels Scholten | 10-12-12 | 10:27

Die foto is briljant. Bedrijven verplichten om een bepaald allochtonen in dienst te nemen, uiteraard, wie het daar niet mee eens is is een racist. Maar, zoals gebruikelijk, not in my backyard. Waarom moet ik nu ineens aan Wouter Bos denken?

spanarchist | 10-12-12 | 10:25

@Einde van de Domheid | 10-12-12 | 10:23 | + 0 -
Adolf Hitler?

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:25

Hayo zegt: Als vrouwen onderdrukt worden kiezen ze daar zelf voor. Daar moet je respect voor hebben en absoluut niet helpen want dan discrimineer je automatisch. Kennen we Pim Fortuyn nog en weten we nog wat hij over discriminatie zei? Dus.

roze_bril | 10-12-12 | 10:25

Briljant stuk van Haye. legt de zenuwziekte van neerlands mentaliteit volledig bloot. Niks aan toe te voegen. Hulde! *diepe buiging maakt*

Woehahahaa | 10-12-12 | 10:24

@Niels Scholten | 10-12-12 | 10:21
Je andere nick heeft geen zwitsal....

necrosis | 10-12-12 | 10:24

Het Gutmenschvraagstuk.

Smurfke Turbo | 10-12-12 | 10:24

@Niels Scholten | 10-12-12 | 10:16
ach, zo'n naïef meisje weet niet beter.
En zo lelijk was zij nou ook weer niet.

@Niels Scholten | 10-12-12 | 10:21 | + 0 -
Doe niet zo verschillig, joh.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:24

Quote du jour;
Van wie is deze?
'He who deals unfairly with others can never become a useful member of the society'

Einde van de Domheid | 10-12-12 | 10:23

@necrosis | 10-12-12 | 10:13
mee eens.
Die omroep leeft op subsidies en is de spreekbuis van de PVDA, afgezien van de absurde salarissen die daar worden verdient door uitgekotste coryfeeën.

@Bieluh | 10-12-12 | 10:17
Geniaal in al zijn eenvoud!
Ik zeg: comment van het jaar!

necrosis | 10-12-12 | 10:22

Je wilt toch niet dat we kiezen tussen VARA en PVV?
Dat kan namelijk niet. In mijn boek zitten ze er beiden naast.

Einde van de Domheid | 10-12-12 | 10:21

@Canis Spurcus | 10-12-12 | 10:19
Wat een beroerde versierpoging!

Niels Scholten | 10-12-12 | 10:21

*edit: het moet natuurlijk meneer van der Heyden zijn

GödelsRevenge | 10-12-12 | 10:21

Verschillig... Groene boekje, computer, en rode golfjes onder het woord says Noooooooooo!!!!!!!!!

The_Challenger | 10-12-12 | 10:21

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:16 | Dat weet ik alleen zeg ik het nog niet hardop! U weet de PvdA zit in de regering u bent gewaarschuwd! *alluhoedje strak aantrekt*

Indoneesje | 10-12-12 | 10:20

Maar, om de Ochtendgodwin even in te koppen, de Kulturkammer heeft dus een Berufsverbot afgekondigd, of de Grootmufti van de VARA een fatwa?

Sneue gasten toch. Niets geleerd ook. Al jaren niet.

FustViking | 10-12-12 | 10:19

Niels Scholten
Zeg, ken ik jou niet ergens van?

Canis Spurcus | 10-12-12 | 10:19

We hebben een mediaprobleem.

Bieluh | 10-12-12 | 10:17

Je moet hier tegenwoordig alles echt uit gaan leggen. Nooit naar Tan en die vrouwelijke Tan met haar geluisterd? Ach hoe heet dat wijf...

Dat zijn de negertjes (no pun) die wél mogen aanschuiven want tegen zwarte piet en tegen pvv en voor alles waar de vara voor is.

Canis Spurcus | 10-12-12 | 10:17

Haye is eindelijk wakker geworden. En hem zo kennende zal hij hier wel meelezen.
Is het niet zo dat jij als tekstschrijver en acteur daar zelf jaren aan hebt meegedaan?
De prachtige serie Porridge.. eeehhh ik bedoel... Laat maar zitten was qua casting nu ook eigenlijk ook niet iets wat met de werkelijkheid overeenkwam.

En niet alleen de VARA doet aan die onzin mee. Al die series op TV lopen over van de politieke correctheid en echte stigmatisatie van de Nederlander. Kijk maar eens naar al die politieseries. Het is altijd de blanke die het gedaan heeft.

De NOS is er nog beter in, en voor de goeie orde in dit huis van afgevaardigen hou ik me maar even bij het werk-item. De enkele allochtoon van het bedrijf is gauw gevonden voor een interview en in een volle kantine zitten die enkele samen bij elkaar centraal voor de camera om de kijker er maar van te overtuigen dat het die groep wel degelijk werkt.

Net zo als al die SIRE spotjes. Als ik die over tolerantie zo bekijk lijkt het net of alleen de autochtone Nederlander niet tolerant is.
Het huiselijk geweld spotje? Precies hetzelfde.. Een Nederlands gezin wat vecht en een allochtone vrouw die belt. Wat raar dan dat het blijf van mijn lijf huis voor 90% gevuld is met niet autochtone vrouwen met hun kinderen.

Zo kan ik nog weken doorschrijven, maar voorlopig is het ergste weer gekanaliseerd

The_Challenger | 10-12-12 | 10:16

@Indoneesje | 10-12-12 | 10:13 | + 0 -
Nazi's zijn ook gewoon socialisten.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:16

Mag de stekker dan ook uit gesubsidieerde sites zoals Joop?

necrosis | 10-12-12 | 10:16

@[email protected] | 10-12-12 | 10:10
Ik had ze direct gestenigd!

Niels Scholten | 10-12-12 | 10:16

Das dat typische NL gesubsidieerde linkschinfuus gedrag DWDD tog?

william7055 | 10-12-12 | 10:15

@Merkava | 10-12-12 | 09:58 | + 3 -
Intressant relaas. Je bent eigenlijk geen racist als je op basis van negatieve ervaringen je gedragingen hierop aanpast. Het is eigenlijk heel erg natuurlijk. Je zou een racist zijn als je op basis van niets zomaar gaat oordelen, bijvoorbeeld alle Birmezen zijn dieven en ik vertrouw hun rare ogen niet. Nu ga ik er vanuit dat je geen ervaring hebt met Birmezen en zo'n mening op niets gebaseerd is.

Maar als je zegt dat je bang bent van een grote groep Marokkanen die dreigend sissen en fluimen en dat je hierop je gedrag aanpast, dat is geen racisme. Als iemand je dat wijsmaakt, dan weet je dat je met een Gutmensch praat.

De mooie vergelijking dat men vreest voor een nieuwe kristalnacht en dat de Marokkanen de nieuwe Joden zijn (die nogal gehaat worden door moslims, oh de ironie) gaat dus ook niet op, omdat de Joden in de jaren 30 werden vervolgd om redenen die niet gebaseerd waren op feiten. Bij de Marokkaanse gemeenschap is er evident iets mis als je kijkt naar de statistieken. Dat de maatschappij hier tegen ageert is logisch, dat is geen racisme en is dus ook niet te vergelijken met de holocaust. Maar als de politiek eens gaat nadenken en de problemen een gaat aanpakken kan erg veel leed voorkomen worden.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 10:15

Hypocrisie is wat ons allen verbindt.

Niels Scholten | 10-12-12 | 10:15

Mevrouw van der Heyden verifieerd hierbij dus wat we eigenlijk al jaren weten van de linkse media: wensdenken gaat boven realiteitsbesef.

Maar goed dat mevrouw binnenkort door stamayatollah als zondebok wordt verklaard wordt en uit de linkse stam verstoten wordt. Dan kan Matthijs weer een verschillige kop trekken, Prem zeggen dat het allemaal een schande is en Felix Rottenberg verklaren dat allemaal de schuld is van de satanistische driehoek van Telegraaf, Geenstijl en Geert Wilders

GödelsRevenge | 10-12-12 | 10:15

VARA-Zuurhoofden... een ding hebben ze gemeen met socialisten en godsdienstgekkies... geen gevoel voor humor.

meneer Q | 10-12-12 | 10:13

Zum kotsen! De gedachten kronkel bij de Linksmensch van de VARA. Nazi toestanden bij nota bene de publieke omroep. Jup, Nazies wisten ook heel goed hoe men het volk kan voorliegen. Ik zeg stekker eruit en weg met die graties subsidie!

Indoneesje | 10-12-12 | 10:13

@[email protected] | 10-12-12 | 10:10
Ze moeten wel, ze verliezen zoveel leden dat de subsidiekraan wordt dichtgedraaid.
Iets waar ik niet mee kan zitten......

necrosis | 10-12-12 | 10:13

De verschillige nationaal socialisten van de PVDA/Vara hanteren dezelfde principes als de islam. Ze zijn moreel superieur, haten alle anderen, en hebben een alles vernietigende bekeringsdrang. Geen wonder dat links en islam bij elkaar in bed liggen. Liegen en bedriegen is hun manier om de maatschappij van binnen uit te 'verschillen'. Niet alleen in Nederland, in heel Europa is dit de laatste 40 jaar aan de gang. De Chinese staats TV is objectiever, en journalistiek beter dan de Vara.

Zwanger Nijlpaard | 10-12-12 | 10:13

Haye van der heyden is een baas!

necrosis | 10-12-12 | 10:11

Meneer heeft ook gelijk dat het land zo afzakt vanwege de Nederlanders zelf. In de mediacratie is links oppermachtig en "kritisch" zijn is aan strenge regels gebonden.
Een lichaam waarvan het eigen afweermechanisme is afgebroken kan doodgaan aan betrekkelijk eenvoudig te bestrijden ziektes.

Vandaar dat marokkaanse pubers zo'n invloed hebben op het openbare leven, het feest wordt uit veiligheidsredenen afgebroken zodra de marokkaan binnenkomt.

Jan Passant mk2 | 10-12-12 | 10:10

De VARA is zieltjes aan het winnen, zelfs via mobiele stands in winkelcentra.
Gisteren nog komt er zo'n doos in een rood jasje op me aflopen. "Meneer, mag ik u wat vragen"
"Nee, ik ben geen fan van VARA"

@Parelman | 10-12-12 | 09:57 & Kaas de Vies | 10-12-12 | 09:58

Aha.Dank jullie wel.

PapaXL | 10-12-12 | 10:07

De meeste zwarte pieten zitten bij de VARA: Erik van Muiswinkel, Piet Römer, cs.
Zou de VARA dan toch stiekem een verschillige racistisch broeinest zijn?

Onderbuik | 10-12-12 | 10:07

Heb mij laatst weer kapot zitten ergeren aan die moralistische negertjes bij dwdd.

Canis Spurcus | 10-12-12 | 10:07

Alle VARA-leden vanaf heden weren van geenstijl

henkfromhell | 10-12-12 | 10:06

PVV stemmers zijn te herkennen aan een bepaalde symbool op hun kleding of stand van hun ogen ofzo? Of moet je je politieke voorkeur doorgeven wanneer kaartjes koopt voor vara meuk?

Idontgiveafunk | 10-12-12 | 10:05

Goed verhaal van Van der Heyden. stemt tot nadenken en hopelijk ook tot actie

... Het land is zichzelf aan het kwijtraken, en dat komt dan niet door Europa of testosteronrijke onopgevoede kut-voetbal-Marokkaantjes, maar door de Nederlanders zelf...

benerzoeentje | 10-12-12 | 10:05

.. aha, inside informatie uit de Noord Koreaanse incestkelder van de verschillige VARA. Je weet dat het er niet pluist, dat is duidelijk te zien aan de polletiek o zo correcte zuurhoofden, maar een bevestigd vooroordeel is nooit weg.

Jan Passant mk2 | 10-12-12 | 10:05

Waar is de tijd gebleven dat de Vara haar uitzendingen begon met een rode psalm....

Polletje Piekhaar | 10-12-12 | 10:04

Ik kan die Haye toch niet helemaal volgen, moet ik zeggen. Hij beticht de Vara van censuur, vindt dat die omroep de 'islamitische allochtonen' al te zeer met fluwelen handschoentjes aanpakt, maar veroordeelt vervolgens weer de reacties op die zogenaamde halalhuizen.
"Zijn de moslima's makke schapen die niet voor zichzelf op kunnen komen en bescherming nodig hebben van hun superieure westerse seksegenoten? Mogen vrouwen niet leven zoals ze willen leven en mogen aannemers - al dan niet door de overheid geïnitieerd - niet bouwen wat de klanten willen?"
Hij is op zijn manier erg verschillig moet ik zeggen.

Schoorsteenveger | 10-12-12 | 10:04

@landlopertje | 10-12-12 | 10:01
U vergeet kaaskoppen en homo's. Volgens mij kan je dan niet eens terecht bij een bond tegen discriminatie. Ze zullen ontkennen dat dat het geval is.

harry poster | 10-12-12 | 10:04

Als ik ergens een grondige hekel aan heb is het wel die Gutmenschen van de VARA. Bah !

Marcus Porcius Cato | 10-12-12 | 10:02

Het tekent de ultieme onzekerheid; niemand in je buurt laten met een andere mening. De angst om beïnvloed te worden door rede zit er schijnbaar toch flink in.

God, wat voelt het toch lekker veilig om als guttmenschen onder elkaar te zijn. Elkaar lekker bevestigen in de illusie dat de boze buitenwereld het niet snapt. Lekker blijven geloven in de droom dat iedereen gelijk is en dat iedereen samen kan leven onder de blauwe lucht met regenboog.

Laat de buitenwereld maar roepen dat verschillen in normen/waarden/opvattingen leiden tot problemen en spanningen. Dat nog eens in het openbaar benoemen moeten we helemaal niet willen. Hebben we geen argumenten meer om iemand tegen te spreken? Wel ja, laten we dan de 2e wereldoorlog erbij betrekken. Want dàt zal ze leren, die ongemanierde schreeuwerts.

Ik zie ze al helemaal zitten met elkaar. Incestueuze bende. *bleegh*

Absoluut niet waar | 10-12-12 | 10:01

Alleen boeren, Limburgers, Belgen, Moffen (oei), Katholieken, etc etc mogen gediscrimineerd worden, maar beslist niet die lieve mensen waar Wilders zijn pijlen op richt.

landlopertje | 10-12-12 | 10:01

Ik zie toch een aantal vrouwen op de roomblanke mannen foto, ja het zijn niet de mooiste vrouwen maar ze zijn het toch echt.

Idontgiveafunk | 10-12-12 | 10:00

Maar Fransisco van Jole en Paul de Leeuw mogen wel?

CytiseChromatique | 10-12-12 | 09:59

Doet mij denken aan het PVDA congres; er liepen daar minder kleurtjes rond dan op een kruisverbranding van de KKK..

dlseth_ | 10-12-12 | 09:58

Ik ben een racist en ik ben er ondertussen nog godverdomme trots op ook. Ben ik bekrompen of een hufter? Nee, ik ben getraumatiseerd door het softe beleid dat de overheid decennia lang heeft gevoerd, waardoor ik ondertussen goed moet uitkijken wie ik aanspreek of tegen wie ik per ongeluk aanloop. Door jaren lange ervaring weet ik ondertussen dat mensen met een licht kleurtje een risico factor zijn, dus daar loop ik dan ook zo veel mogelijk met een grote boog omheen. Dank je wel, overheid!

Merkava | 10-12-12 | 09:58

@PapaXL | 10-12-12 | 09:55
Stop discrimineren, dat help echt.

Parelman | 10-12-12 | 09:56

Hulde Haye

watsinneneem | 10-12-12 | 09:56

@Kaas de Vies | 10-12-12 | 09:54
Verschillig: dat je meer dan 90.000 pluskudo's op Joop hebt

kapotte_stofzuiger | 10-12-12 | 09:56

Ik zal wel oud zijn of onder een steen leven ofzo maar wat heeft dit met Morgan Freeman te maken?

PapaXL | 10-12-12 | 09:55

kzie toch regelmatig pvv'ers aanschuiven bij p&w

Satria | 10-12-12 | 09:55

Die Rooien hebben er altijd een handje van om woorden te kapen en dan de definitie te veranderen of newspeak te introduceren.

Goed voorbeeld is het woord progressief en ook verschillig. Wat betekent verschillig?

Ik ben niet zo'n taalwonder maar ik snap het woord niet.

Kaas de Vies | 10-12-12 | 09:54

Acht: Norit, veel te zwart, helpt niet tegen onderbuikloop

kapotte_stofzuiger | 10-12-12 | 09:54

Zeven: Geenstijl is de onderbuik van Nederland

kapotte_stofzuiger | 10-12-12 | 09:53

VARA = PvdA = baantjescarrouseljagers = blanke gutmenschen

James Lastig | 10-12-12 | 09:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken