Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Assendelftse auto blijkt smerige inbraakboef

deinbraakautouitdehelHet zijn altijd dezelfde. Auto's, bedoelen we. Crimineel tuig, die vierwielers. Allemaal. Met hun stuur. Bah. Het Noordhollands Dagblad schrijft over een auto uit Assendelft die 'toevallig' elke keer naar huizen was gereden waar enkele uren tot enkele dagen later de bewoners een inbraak ontdekten. De politie heeft een gps-zender die onder de auto zat uitgelezen en kon de ritten één-op-één koppelen aan zeventien inbraken. De auto was daar waar inbraken plaatsvonden, keer op keer. Nu zou u zeggen dat de kans dan groot is dat de auto-eigenaar Mohammed -met een strafblad dikker dan de trilogie van Lord of the Rings- en zijn zwager Rachid de inbrekers zijn geweest. Zeker omdat zij twee van de zeventien inbraken hebben bekend en er een inbraak is geweest waarbij ze zijn gezien door de inwoners, omdat deze in de slaapkamer lagen te tukken toen Mohammed en Rachid ineens aan het voeteneinde stonden. Maar u moet wel heel vooringenomen zijn om dan alle overige inbraken ook maar direct aan Mo en Rachid te koppelen. Dat de auto er stond wil niet zeggen dat zij er uitgestapt zijn. Dat is erg partijdig en u weet wat er volgens Peter R. de Vries met partijdige mensen moet gebeuren. Precies, die moeten dood. Dus, aangezien er geen direct bewijs is dat de zwagers al die inbraken hebben gepleegd, maar de auto wel steeds op de bewuste plekken stond rond de tijd van de inbraak, blijft er maar één mogelijke dader over. Onze conclusie is dan ook, net als die van de rechter, dat de auto al die inbraken op zijn geweten moet hebben. Wij hopen dan ook dat de auto veroordeeld wordt tot tien jaar bestuurd worden door een dronken Pool en navolgend een TBS-behandeling op de sloop. Aanpakken, zulk gemotoriseerd tuig.

Reaguursels

Inloggen

Kudtland

Ademnood | 05-12-12 | 09:55

@H.A. Ram
Ik werp, jij slaat?
Wel 'n 'home run svp'.... l

sir Its-a-shame | 04-12-12 | 23:08

Tja, "rechtsspraak" heet dat gewoon hoor...
Zonder hard bewijs simpelweg géén veroordeling. En dit is dus inderdaad geen hard bewijs.

Laat de politie maar eens wat werk verrichten (vingerafdrukken etc.) , in plaats van te gaan flitsen...

Piet_Snot | 04-12-12 | 21:46

Zo ken ik de linkse rechters weer, altijd het belang van de crimineel voorop stellen!

Moonwarrior | 04-12-12 | 18:40

De reden dat ze niet een hogere straf hebben gekregen, is waarschijnlijk omdat ze zich netjes aan de verkeers regels hebben gehouden.

Depatridoot | 04-12-12 | 18:02

Zeg me dat dit in Belgie gebeurt, zewg het mij!!

Fred van Ria | 04-12-12 | 17:45

Iemand thee?............... iemand?

Dr. Knochenhausen | 04-12-12 | 16:55

hier word je toch moedeloos van! echt bizar.

zoalshetis | 04-12-12 | 16:54

De pliessies doen hun uiterste best, de god ganze dag liggen ze in de bermen te ruften in hun bestelbusjes met flitsapparatuur. De auto voor ruim 10% van de rijksbegroting verantwoordelijk. Helemaal kapotbelasten was vroeger het idee om autogebruik te beperken. Al snel raakte de overheid verslaafd aan alle opbrengsten. Autohaattaksen zijn in Nederland prio #1.

Faragefan | 04-12-12 | 16:54

Mohammed en Rachid
Dus kan niet bewezen worden wie van de twee de inbraak pleegde en gaan ze vrijuit om de allochtonencriminaliteitscijfers laag te houden.

Patatter | 04-12-12 | 15:23

Mijn doosje tolerantie is stuk.

van Nazareth | 04-12-12 | 15:14

Stormageddon | 04-12-12 | 14:04
Naast die hufters die het betreft, wie ie er dan nog meer schuldig?

ITEACHYOU | 04-12-12 | 15:12

de directeur | 04-12-12 | 13:01
Gehersenspoeld door de media, dat is wat er gebeurt. Maar goed, ik zal het wel weer fout hebben, alle mensen die, ook al zijn ze hier geboren maar niet De Vries heten, zijn buitenlanders en dus schuldig aan het feit dat Sajid en Giovanni mensen vernmoorden. Probeer je me dat te zeggen?

ITEACHYOU | 04-12-12 | 15:10

@Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:33 |
Niet waar. Een rechter doet juist aan kansberekening. Anders is er (tenzij je bekend) namelijk geen enkele kans meer ooit veroordeeld te worden omdat er bijna nooit 100% zekerheid is.
.
Even een heel simpel voorbeeld: geflitst worden. Wie zegt dat er niet een zelfde auto in Nederland rondrijd als die van jouw met valse kentekenplaten? In dat geval gaat justitie er echter vanuit dat die kans zo klein is dat deze kan worden verwaarloost.
.
Dit had in mijn opinie bij Mo en Rachid ook moeten gebeuren. De kansen zijn namelijk zo klein dat hier moeilijk sprake kan zijn van toeval.

potsenmakkert | 04-12-12 | 14:24

Bedankt D66 rechters !

CornholioNL | 04-12-12 | 14:14

Ik vermoed dat het zoals gewoonlijk weer de schuld is van Geen Stijl. Verhuftering en racistisch oriëntalisme, van die dingen meneer, van die dingen.
Moeten we niet willen met z'n allen. Toch?

Stormageddon | 04-12-12 | 14:04

Hun auto reed uitzichzelf naar die inbraken toe. Kunnen we die rechters niet met beton aan de voetjes laten zwemmen en dan zeggen dat het niet aan het water lag dat ze verzopen zijn, maar aan hun zwemkwaliteit?

funkyd | 04-12-12 | 13:54

De politie in Nederland bestaat uit besnorde YMCA-liefhebbers en blonde wijven die een te dikke reet hebben voor de kassastoel voor de supermarkt.

De rechtsstaat bestaat uit mirthe-uit-de-tuin meisjes met ouders met een onderwijsgevulde portemonnee, en jongetjes die te dom zijn om te giechelen.

Thuis poepen ze zeven-en-dertig kleuren stront, maar op straat, of in de zaal met een Beatrix in je nek lijkt hun benoeming een heroïsche status te hebben, zodat ze weer 's avonds met een gerust gevoel naar huis kunnen zonder een boze import-pvda-chocoladebruine meneer bij hun bed-rand tegen te komen.

Regering! Dank! U! Wel!

Kan iemand van de redactie in plaats van het scheepje van Stimterklaas rechtboven een directe link plaatsen naar emigratieaanvraag? Dit land is het niet zat, maar de originele bewoners die dit land gemaakt hebben zijn het zat.

Jos Tiebent | 04-12-12 | 13:44

Weet je waar ik vandaag in ene zin in heb gekregen?
Stukje wandellen op de Amsterdamsestraatweg saampjes met een knuppel en de eerste de beste Fin met rotkop die ik tegenkom die honkbalknuppel in zijn kop te planten.... daar heb ik nu zin in.

H.A. Ram | 04-12-12 | 13:39

Dat komt doordat de rechterlijke macht nog niet zo bij de tijd is. GPS-zendertjes? Dat kennen ze niet, dus geen bewijs.

Jippie | 04-12-12 | 13:18

swassannuf | 04-12-12 | 12:35 |
Je hebt ze ook met 10 of zelfs 17.

van_de_pot_gerukt | 04-12-12 | 13:03

ITEACHYOU | 04-12-12 | 12:38
Alleen betreft die Henk in uw verhaal een - grosso modo en gelukkig - zeer incidenteel geval die na het uitkomen van z'n daad een gerede kans heeft om uitgekotst te worden door z'n familie en zeker door de maatschappij, ook en met name door de autochtoonse bevolking. Sajid en Giovanni echter blijven dezelfde prinsjes binnen hun "milieu" en stijgen in waarde daar waar het hun street credits betreft.

de directeur | 04-12-12 | 13:01

Tuig wordt beschermd door de privacy wetgeving, neem de anpr camera' s langs de snelweg. Zijn zoveel mogelijkheden mee.... Helaas mag het allemáál niet. Want privacy is veel belangrijker dan bekende criminelen aanpakken.

chiel_labiel | 04-12-12 | 13:01

Tuig wordt beschermd door de privacy wetgeving, neem de anpr camera' s langs de snelweg. Zijn zoveel mogelijkheden mee.... Helaas mag het allemáál niet. Want privacy is veel belangrijker dan bekende criminelen aanpakken.

chiel_labiel | 04-12-12 | 13:01

!!Altijd weer die autodrop!!

talibhagwan | 04-12-12 | 13:00

De politie weet dat het tuig is anders volgen ze ze niet. Waarom dan 17(!!!1!) keer hun gang laten gaan. Freddie Stobart | 04-12-12 | 12:44
.
En met het veeg-het-maar-onder-de-grasmat mentaliteit bij de politie heeft aangifte doen door slachtoffers 3 t/m 17 van "nalatigheid van/door politie" ook absoluut geen nut.....
Zeker niet zolang aangifte doen alleen is om een certificaat te krijgen wat je bij je verzekering kan/moet laten zien om je geld te krijgen.

frenkievee | 04-12-12 | 12:59

Ik stem PVDA .Partij Van De Auto's.

eef 47 | 04-12-12 | 12:57

De rechter heeft vast een telefoontje gehad van de familie. Het zou mij niet verbazen als er een lijst met NAW gegevens van rechters / aanklagers de ronde doet in dat milieu. Dat zou ook verklaren waarom een rechter hier de mazen van de wet opzoekt.

TunaTown | 04-12-12 | 12:54

ITEACHYOU | 04-12-12 | 12:39
Alles behalve "Telegraafpropaganda".

de directeur | 04-12-12 | 12:52

het betrof een golf tdi of een benz 190d?

de beer van de meer | 04-12-12 | 12:52

Islamofiel | 04-12-12 | 12:46
Precies, vindt nu eens een structurele oplossing. deze gasten kan je in het cachot gooien, maar zoals hen zijn er honderden zoniet duizenden. Veelplegers en recidivisten een vaste begeleider geven. Er zijn vast wel 500 agenten die dat kunnen doen. Hebben ze ook eens wat te doen. Criminaliteit daalt met 50% dus politiecapaciteit te over.

ITEACHYOU | 04-12-12 | 12:52

Nederland is geen rechtsstaat.

Tapu | 04-12-12 | 12:52

Die 2 waren dus dermate verdacht dat er een GPS tracker onder de auto is geplaatst.....
Dan zet je er toch *godverde* een rechercheur op die ze schaduwt ?????
Wat een land.....

lilluke halve hoan | 04-12-12 | 12:51

Valt nog mee dat ze wel wat bekend hebben.

Probleem is dat handenvol aanwijzingen nog geen doorslagevend bewijs vormen. Dat weten ze als geen ander.

Ik zou graag een aanvullende straf willen. Verscherpt toezicht van belastingdienst,sociale verzekeringsbank, UWV en sociale dienst, en dat voor de komende tien jaar.

Islamofiel | 04-12-12 | 12:46

Woedend kan je hier van worden. De politie weet dat het tuig is anders volgen ze ze niet. Waarom dan 17(!!!1!) keer hun gang laten gaan. Waarom niet op een goede nacht zo'n teringfin per ongeluk aan stukken laten scheuren door een politiehond? Twee minuten is genoeg.
Het komt echt nooit meer goed in Nederland. Het importtuig heeft gewonnen, met hulp van onze multiculturele D66 rechters.
Het is slechts een kwestie van tijd tot er iemand het recht in eigen hand neemt. Als Mo en Rachid met hun tengels aan mijn spullen of familie zitten zullen ze niet gevonden worden.

Freddie Stobart | 04-12-12 | 12:44

@Bolesmales | 04-12-12 | 12:40

Als je op Spanje zou rijden zo je allang geconfronteerd zijn met busjes slopende Loretgangers van niet geschminkte signatuur. En dan zou je gestolen portemonnee de minst van je zorgen zijn.

pius | 04-12-12 | 12:42

@ pius 12.35

Nee nog niet gedaan, maar ik vermoed dat jij het wel doet.

Bolesmales | 04-12-12 | 12:40

de directeur | 04-12-12 | 11:57
hoe wil jij het noemen dan?

ITEACHYOU | 04-12-12 | 12:39

Henk, een blanke Hollander randt kleine kinderen aan......, Sajid, een Marokkaan die een juwelier doodsteekt tijdens een overval...... Giovanni, een Antiliaan steelt huis leeg en vermoordt inwoner na betrapt te zijn. Die Henk, Giovanni en Sajid zijn de kolerelijers die een nekschot verdienen, niet de Hollanders, Antillianen en Marokkanen.

ITEACHYOU | 04-12-12 | 12:38

@Kees Maf | 04-12-12 | 11:57

Uhm, ja.. als iets zeventig jaar geleden op een bepaalde manier is uitgevoerd dan is het nu natuurlijk in al haar vormen tot besmet en vooraf verwerpelijk verklaard.

/ dit mag nooit meer gebeuren!

Bruno Alaska | 04-12-12 | 12:37

Toch is die maatwerkrechtspraak niet zo'n gek idee.
Zo zitten er bij het idoelgroepsmatig invoeren van de shari'a fraaie kanten.

* bijltje slijpt en mijmert over de klassieke straf die bij diefstal wordt aanbevolen *

Kapitein Sjaak Mus | 04-12-12 | 12:36

Valt niet mee om bij de kit te werken:

Je bent politieagent…

Je wandelt in een afgelegen straat met je vrouw en kinderen.
Plots verschijnt er een gevaarlijk individu voor je met een
gigantisch mes. Hij kijkt je recht in de ogen en brult dat
hij je geld wil, terwijl hij jou en je gezin bedreigt met zijn gigantisch mes.
Jij hebt je dienstpistool bij je en je bent toevallig de beste schutter van je korps.
Je hebt slechts enkele seconden om na te denken en te reageren
voordat hij aanvalt.

Wat doe je?

In Australië:
BANG!

In Amerika:
BANG BANG BANG BANG BANG BANG BANG!!
herladen
BANG BANG BANG BANG BANG BANG BANG!! click click click click!

In Nederland :
Om over te gaan tot actie eerst een diepgaand onderzoek uitvoeren:
- Is het mes toevallig geen plastic namaakmes?
- Verkiest de aanvaller te spreken in het Arabisch, Turks, Duits, Engels, Frans of het Nederlands?
- Gaat dit incident invloed hebben op mijn kansen voor promotie?
- Gaat de media een profiel van hem maken en concluderen dat hij geliefd is door iedereen, zelfs door zijn hond?
- Is hij lid van een bende die goed geïntegreerd is in onze maatschappij?
- Is hij een nieuwe immigrant die niet goed weet hoe hij de politie moet benaderen?
- Is het een TBS'er op proef verlof die nog steeds slecht gereïntegreerd is in onze maatschappij?
- Gaat dit geval aangemerkt worden als een racistische actie en verlies ik mijn baan?
- Is dit een slachtoffer van alcohol en/of drugs en weet hij niet wat hij doet?

Actie: Ik zal hem dan eindelijk maar eerst vriendelijk vragen zijn wapen neer te leggen en
als hij niet reageert op mijn herhaald en zeer vriendelijk verzoek, dan schiet ik hem neer.

DE GEVOLGEN:

In Australië:
Eenvoudig proces-verbaal; een verdachte is namelijk altijd fout.

In Amerika:
Een verslagje door middel van een standaard invulformuliertje van één bladzijde, felicitaties en de zaak is gesloten.

In Nederland:
- Proces-verbaal met alle mogelijke en onmogelijke motivaties
waarom je hebt geschoten en of dat wel nodig was.
- Verslag aan de korpschef.
- Verslag aan de Burgemeester.
- Verslag aan de Rijksrecherche.
- Verslag aan de Algemene Inspectie.
- Inbeslagneming van je wapen.
- Tuchtonderzoek.
- Verschijnen voor de onderzoeksrechter.
- Verschijnen voor de rechtbank als verdachte.
- Klacht tegen je met burgerlijke partijstelling door de familie.
- Klacht met burgerlijke partijstelling door het Centrum voor Gelijkheid van Kansen
en voor Racismebestrijding (hij bleek een illegale vreemdeling te zijn).
- Veroordeling wegens doodslag.
- Oneervol ontslag.
- Jarenlang trauma met zelfmoordneigingen.

swassannuf | 04-12-12 | 12:35

@Bolesmales | 04-12-12 | 12:20

Je rijd zeker niet op Spanje.

pius | 04-12-12 | 12:35

reageerbuis | 04-12-12 | 12:26
Alles wat ik kan doen om u gelukkig te maken zal ik niet laten. ;)

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 12:33

-weggejorist-

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 12:33

Ik zeg het volgende: als zij in de auto zaten, en de auto brak in, waren ze evengoed onrechtmatig op privé-terrein en dus minstens medeplichtig. AHA!

rund | 04-12-12 | 12:33

Het lijkt wel Sinterklaas voor de reaguurders met al die allochtonen.

pius | 04-12-12 | 12:32

@dr Rechts | 04-12-12 | 12:24
Een echte statisticus kan dit dus niet aantonen. Niet voor 100%. En lees ook eens 'statistisch bewijs" in nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Lucia_de_Be...

steven paul | 04-12-12 | 12:31

Al die Roemeense Dacia's ook die ons land overspoelen...

Petrus de Rewa | 04-12-12 | 12:31

Wat is dan het nut van een GPS zender aan de auto bevestigen? Of is dat een domme vraag?

God Zelf | 04-12-12 | 12:27

Ik heb pas nog de film 'Cars 2' gezien. Je moest weten waar die auto's allemaal toe in staat zijn.

DoOne | 04-12-12 | 12:27

@Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:57
Voordeel bij jouw dubbelpost is wel dat men je dubbel kan minnen. Dat dan weer wel.

reageerbuis | 04-12-12 | 12:26

@eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 12:10
Rechters toetsen. Het is het OM en de politie die faal op faal op faal stapelen. Wsat moet zo'n rechter dan? Oh, het bewijs is gebrekkig, in hoger beroep krijg ik indirecte tikken op m'n vingers. Weet je wat? Toch maar voor de volle mep veroordelen. Hoor je de advocaat, hoe pro deo ook, al gniffelen in z'n vuistje? Neen, het OM moet met politie een bunkerharde zaak maken en met onomstotelijk bewijs komen waar geen speld tussen te krijgen is. Met alle privacyschendende maatregelen voor handen in dit land moet dit toch geen probleem zijn. Tenzij je natuurlijk liever staat te flitsen, lasergunnen en scholieren op hun licht staat te controleren. Nou ja, je snapt de strekking wel denk ik.

Sliptong | 04-12-12 | 12:25

Een beetje statisticus kan aantonen dat dit geen toeval is, dat dezelfde auto zo vaak voor een huis staat op het moment dat de inbraak plaatsvindt, ook als je meeneemt dat mensen 1 op de zoveel keer wel in een auto zitten, maar niet uitstappen. Het bewijs kan dus met behulp van statistiek wel degelijk geleverd worden.

dr Rechts | 04-12-12 | 12:24

En gewoon niet een agent in burger laten volgen met een videocamera zodat je sluitende bewijsvoering hebt...
NL politie blijft incompetente lutsers categorie wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klpel hangt.

Rest In Privacy | 04-12-12 | 12:23

Nederland is de weg kwijt, net als die auto.

van_de_pot_gerukt | 04-12-12 | 12:23

Wanneer gaan we nou eens rechters om de 4 jaar kiezen ?

bas ooms53686289 | 04-12-12 | 12:22

Politie maakt zich er te gemakkelijk vanaf. Ze hadden een volgteam op die twee lieden moeten zetten. Een heterdaadje spreekt altijd hele boekdelen.

frnas | 04-12-12 | 12:20

Nou dan kan deze er ook nog wel bij,
Ik ben touringcar chauffeur en rijd regelmatig naar Londen, tot zover is er niets aan de hand.
Mijn jasje hang ik altijd netjes links van mij en mijn portefeuille zit daar ook in. Ik kijk op mijn passagierslijst en zie de namen Ibrahim Idrees staan en Abdullahi A M. Prachtige Finse namen, tot zover is er niets aan de hand. Iedereen is aan boord en mijn 1e halte plaats is Den Haag, ik stap uit om iemand te helpen met haar bagage en bij het instappen mis ik mijn jasje en de 2 van Finse afkomst. In mijn portefeuille zat € 110 en 20 Engelse ponden en mijn paspoort. Ik ben die mentaliteit van die woestijn bewoners zo verschrikkelijk zat dat ik me niet schaam en me zeker geen racist voel als ik schrijf dat alle marokkanen het land uit moeten, vanaf de 1e tot de 5e generatie. En kom niet aan met.. dan had je je spullen maar beter moeten opbergen, je blijft van iemands eigendom af!

Bolesmales | 04-12-12 | 12:20

AshleyJ"Ash"Williams | 04-12-12 | 12:15 | + 0 -

Heb een paar wijze spreuken van vroeger onthouden en dat is alles wat is overgebleven...

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 12:19

Geniaal, de auto.

van_de_pot_gerukt | 04-12-12 | 12:17

Ik weet de oplossing; dit soort vergrijpen ook scharen onder de wet Mulder! Meteen de klos !

Betweetert | 04-12-12 | 12:17

Volgende keer maar een op afstand bestuurde bom plaatsen onder die auto ipv. een gps.

Zzzzooooffff | 04-12-12 | 12:17

PVDA: Cultuurverrijkers

De Drent | 04-12-12 | 12:16

@endp 12:10
Wat gij niet wil dat u geschiedt,
doe dat ook een ander niet.

Jij bent toch gelovig? :)

AshleyJ"Ash"Williams | 04-12-12 | 12:15

.....en gelet op de aangekondigde "sneeuwval des doods" aanstaande vrijdag zal de berichtgeving daaropvolgend weer in z'n geheel in het teken staan van kutmocrootjes in de leeftijd van 8-12 jaar die het olijke sneeuwballen gooien wederom van een extra haat dimensie hebben voorzien.

de directeur | 04-12-12 | 12:15

Zoals Bram het altijd verwoordde; Recht is krom en krom is recht !

Betweetert | 04-12-12 | 12:12

Wat een kudtauto hebben die Moharammed en Rachid!

Fratello | 04-12-12 | 12:11

Dat wordt 2 uur schoffelen voor die auto !

Lichtstadfan | 04-12-12 | 12:10

Maar, ze hebben niet te hard gereden, dat argument kan de 2 inbraakjes van deze 2 slachtoffers van de maatschappij wegpoetsen.

Uw Verzekeringsadvis | 04-12-12 | 12:10

AshleyJ"Ash"Williams | 04-12-12 | 12:05 | + 1 -

Ik was er vroeger ook eentje van pappen en nathouden maar ben inmiddels wel 180 graden de andere kant opgedraaid. Maar je hebt er niks aan inderdaad, de rechters beslissen toch wel in naam van het volk/de staat. En dan weet je wel hoe laat het is...

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 12:10

Ik hoop dat dit een verzinsel is om te checken of NL gelooft dat onze rechtspraak zo ver van de realiteit is afgedwaald? En dat we hier nu met zijn allen in tuinen? Of zou het toch waar zijn?

Peerkepeer | 04-12-12 | 12:10

Bottomline: we staan apatisch en onmachtig naar hen die schijt hebben aan de samenleving en enkel redeneren vanuit egoisme en handelen zonder compassie. Alpha mannetjes doen dat ook en daarom overleven ze ook. Natuurwetje !

Betweetert | 04-12-12 | 12:09

Deze auto is gewoon een crime-fighter , een dappere vigilante die de begrijpt dat de overheid op het verkeerde pad zit en het heft in eigen handen neemt.

Tim Jansen6187 | 04-12-12 | 12:09

Je maakt mij niet wijs dat die zender door de popo onder die auto was gehangen voor wat inbraken.

Als je ziet wat voor toeren je uit moet halen om aangifte van een inbraak te doen lijkt me de oplossingsgezindheid van de wetgever ver te zoeken.

Die zender hing daar voor een andere reden, maar daar hebben ze dus helemaal niets mee gedaan.

zeg maar jansen | 04-12-12 | 12:07

Die moslim jugend wil toch zo graag eigen wetten? Komt ie. Voor hen geldt vanaf nu; schuldig totdat het tegendeel bewezen is. Iedereen weer happy! :p

Betweetert | 04-12-12 | 12:07

en ik was wel nog zo vrolijk opgestaan

(c)ZWITSUL | 04-12-12 | 12:06

De autocipatie van vierwielers doet onze samenleving geen goed! Richt FB pagina op en like in 3 seconden als je dat ook vindt! En ontvang 250+ meldingen hiervan per dag. Aanpakken dat schrottiemorem.

Sliptong | 04-12-12 | 12:05

@endp 11:37
Dat mag jij zeggen - maar wat schiet je er mee op? En waarom? Is dat niet het bewijs dat in de kern de mensheid weinig tot geen verschillen heeft?

AshleyJ"Ash"Williams | 04-12-12 | 12:05

Uiteindelijk maakte het toch niet veel uit, 1 krijgt nu 10 maanden terwijl er 20 was geeist waarvan dan weer een derde af gaat dus scheelt maar 3 maanden.

De straffen voor zulke in herhaling vallende figuren zijn gewoon veel te laag.
Buiten dat, het opsluiten ervan is ook veel te duur, gevangenissen moeten soberder en gevangenen moeten werken voor hun verblijf en anders eenzame opsluiting en aan het water en brood.

Zij moeten de gemeenschap terug betalen en niet andersom!

Idontgiveafunk | 04-12-12 | 12:03

Rechter Youssouf heeft gesproken.

R.B.Scott | 04-12-12 | 12:01

Zeg Che, ben je nog steeds boos? Kom er nou weer eens een keer in kerel!

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 12:01

Die rechter keek goed waar de grens lag. Maar het was geen grensrechter.

zeg maar jansen | 04-12-12 | 12:01

Het publiek wordt verzocht uit kijken naar een clown en een acrobaat

Axel073 | 04-12-12 | 12:00

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:58 | + 0 -

Een schizofreen is nooit alleen!

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 12:00

James Lastig | 04-12-12 | 11:52 |
Ja, tjeklijst is naar eigen believen uit te breiden:
Banken: stuk
Woningmarkt: stuk

triasenergetica | 04-12-12 | 12:00

Sorry voor de dubbelposts, ik heb geen idee hoe dat kan.

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:58

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:33
Je zou die minklikkers toch haast gunnen dat ze eens, puur en alleen op schijn tegen en op de gok, onterecht veroordeeld worden.

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:57

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:33
Je zou die minklikkers toch haast gunnen dat ze eens, puur en alleen op schijn tegen en op de gok, onterecht veroordeeld worden.

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:57

@Bruno Alaska | 04-12-12 | 11:48
In het Duits heet dat Gesundenes Volksempfinden toepassen in de rechtspraak. Hebben ze een jaar of 70 geleden geprobeerd, was achteraf gezien niet zo'n succes. Excuses voor de Godwin, maar het kon effe niet anders.

Kees Maf | 04-12-12 | 11:57

Alweer 'n Mohammed en Rachid als leidende voorwerpen...... Om onze dorpsgek Bakito maar even te citeren; "Telegraafpropaganda, meer niet"

de directeur | 04-12-12 | 11:57

James Lastig | 04-12-12 | 11:33 |

Da's geen toeval maar de corebusiness van TMG. En natuurlijk zijn alle allochtonen tuigh!

de betaalautomaat | 04-12-12 | 11:56

triasenergetica | 04-12-12 | 11:45
U vergeet er twee:
Belastingdruk richting 100% : check
Onzinboetes richting een miljard : check

James Lastig | 04-12-12 | 11:52

Ik weet eigenlijk niet wat tenenkrommender is: de misdaad door dit importtuig of de volstrekt wereldvreemde incompetente rechtsspraak die we in dit land hebben.

Hoeveel stront in je ogen kun je hebben??? Die rechters verdienen het om zelf aangeklaagd te worden, wegens laakbaar gedrag bij de vervulling van hun taak binnen de rechtsstaat. Je zou zelfs kunnen rederenen dat deze rechters de Nederlandse wet misbruiken om elementen van buiten onze landsgrenzen ruim baan te geven bij hun rooftochten door dit land. Dat heet volgens mij gewoon landverraad, en dient ook als zodanig te worden bestraft.

Professor Superhirn | 04-12-12 | 11:51

Kijk meneer opstelten, ga hier eens wat aan doen ipv te roeptoeteren over computerdingen waar u echt totaal de ballen verstand van heeft en dreigt in uw tomeloze naiviteit Noord Koreaanse wetgeving over te activeren. #fail

Sunabalk | 04-12-12 | 11:51

Altijd zijn Mo en Rachid ziek. Midden in de week maar zondags niet. Zondags gaan zijn naar het voetbalveld, voor een dagje vol geweld. Altijd zijn Mo en Rachid ziek. Midden in de week maar zondags niet.

Bigi Bana Boy | 04-12-12 | 11:50

Krom:::::
Bij recidive krijg je 1/3 strafverhoging!
Bij een straf van één jaar of langer hoef je maar 2/3 uit te zitten.
De één krijgt 10 maanden.
De recidivist krijgt 15 maanden.
.
*Koekoek*

Tjemig | 04-12-12 | 11:50

Het wordt hoog tijd voor de ont-groenlinksching van onze rechterlijke macht.

Marcus Porcius Cato | 04-12-12 | 11:49

@Boer in 020 | 04-12-12 | 11:42 |

Een rechtssysteem dat in enige mate uit zou gaan van wat gezond verstand, daar zou geen enkele reaguurder het mee oneens zijn, denk ik dan.

Bruno Alaska | 04-12-12 | 11:48

triasenergetica | 04-12-12 | 11:45 | + 0 -
En what about de stukgoedsector? Stuk of goed?

Echte naam7227 | 04-12-12 | 11:47

Ik neem aan dat de auto veroordeeld wordt tot de autopers op de sloop, alwaar er een mooie kubus van gemaakt wordt.
En mochten Mo en Rachid daarna als vermist worden opgegeven, hé, er valt niet te bewijzen of ze wel of niet zijn uitgestapt.

Cuyahoga | 04-12-12 | 11:47

@Bakito | 04-12-12 | 11:34
Kom op zeg, zo doorzichtig trollen ben ik van u niet gewend.

DoOne | 04-12-12 | 11:46

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:40 | + 0 -

Je weet het niet bij Joris, maar dubbele posts heeft hij wel een bloedhekel aan...

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 11:45

2 inbraken is mijns inziens meer dan genoeg om de intenties van de daders te kennen. Als het rechtssysteem nou ook daadwerkelijk intenties zou bestraffen ipv consequenties, dan was het niet relevant geweest hoe vaak ze gepakt werden. Deze daders hadden dan ook zwaarder gestraft moeten worden, en dit is dan ook niet de schuld van de rechter, maar van justitie als geheel.

PiraatNick | 04-12-12 | 11:45

Alle auto's het land uit!

de euro middenweg | 04-12-12 | 11:45

Is Nederland stuk?

Checklist:
Bouw: stuk
Horeca: stuk
Staal/aluminium: stuk
Vliegsector: stuk
Rechtelijke macht: stuk
Politie: watjes
Innovatie: ha, ha, ha.
Onderwijs: stuk
Overheidssector: stuk
Semi-overheidssector: stuk
Media: stuk
Criminaliteit: booming
Fraude/corruptie: booming
Geweld op voetbalvelden: booming
Gas: bijna op
Peter R. de Vries: gek geworden
Politici: incompetent
Baantjesmachine: draait volop
Verborgen werkloosheid: heel erg groot
Normen en waarden: bestaan niet meer.

Uitkomst test: positive.

triasenergetica | 04-12-12 | 11:45

Ok. Heren met een strafblad die bol staat van inbraken krijgen dus niet te maken met het alom bekende 'schijn tegen hebben' wanneer ze in het bezit zijn van gestolen goederen (hooguit door heling verkrgen) en hun auto op maar liefst 17 plekken heeft gestaan waar later blijkt te zijn ingebroken. Hoe terminaal ben je dan als land?

harry poster | 04-12-12 | 11:44

Dus was de dader toch een AUTOchtoon!

Echte naam7227 | 04-12-12 | 11:43

Ze hebben ook nog drie neefjes.
Die voetbalden....

swassannuf | 04-12-12 | 11:43

Toch: zo lang wij een rechtsysteem hebben dat uitgaat van de onschuld van de burger, voel ik me fijn in dit land. Ik ben ook geen debiel, ik snap ook wel dat Mo en Ras héle geschikte verdachten zijn voor die 15 andere inbraken zijn, maar zolang dat niet bewezen is, mag je er niet op handelen. Het systeem beschermt de burger, maar helaas ook de dader. En geloof me, andersom toepassen (iedereen is verdacht), dat wil je niet. Geen enkele reaguurder.

Boer in 020 | 04-12-12 | 11:42

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 11:37
Zal wel blijven staan, het valt je ook niet echt aan te rekenen namelijk.

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:40

-weggejorist-

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:40

@Diederik SAMSAM | 04-12-12 | 11:38
Ja, maar dan maak je deze slachtoffers nog meer slachtoffer. Weet je hoeveel trauma het oplevert wanneer ze schrikken van hun betrapping op heterdaad. Wat deze jongens nodig hebben is een boxje Tolerantie en een vers kopje muntthee.

harry poster | 04-12-12 | 11:40

Normpje | 04-12-12 | 11:36 | + 0 -

Nee, het is dit keer de kartelvorming van de autoindustrie. En ik ben niet gek, ik ben een space-shuttle...

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 11:40

Zoals de rechter al opmerkte. Ze leren er niks van.
Bij zoveel hardleersheid is maar 1 oplossing. 3 strikes out!

roze_bril | 04-12-12 | 11:39

Goed, maar, aangezien de bewegingen van de auto wél aantoonbaar zijn; hebben de eigenaren aangifte gedaan van joyriding? Nee? Goh.

Seraphin | 04-12-12 | 11:39

Wat raar dat ik soms het gevoel heb dat dit land zo lekker afglijdt. Met zulke rechters heb je volgens mij geen wet meer nodig.

Ivo9669 | 04-12-12 | 11:39

Ook handig dat de pliessie wel weet dat die auto zeventien keer in de buurt was, maar dat het waarschijnlijk teveel moeite was om aanvullend sporenonderzoek te doen. De inbrekers zijn veroordeeld vanwege een bekentenis en vanwege het feit dat twee bewoners hen toevallig gezien hebben.

steven paul | 04-12-12 | 11:39

Tien en vijftien manden. Dat vind ik best wat weinig voor recidivisten. Heeft die rechter wel enig besef wat een woninginbraak met de slachtoffers doet? Je voelt je NOOIT meer veilig in je eigen huis.

Kees Maf | 04-12-12 | 11:38

Indirect bewijs, daarnaast hoe moeilijk moet het zijn voor de politie om ze met zo'n GPS zender te volgen en ze op heterdaad te betrappen. Had wellicht 16 inbraken gescheeld.

Jezus man, breng je zo'n zender aan ga je ze niet volgen, wie bedenkt dit soort politiespeurwerk?

Op heterdaad is het mooiste wat er is, kun je eindelijk die knuppel of blaffer gebruiken. Kom je altijd mee weg.

Ik bedoel ik zou als agent gewoon staan posten bij die auto met getrokken gun en ze met gestolen waar die ze willen inladen aanhouden.

Hoe moeilijk is het??

Diederik SAMSAM | 04-12-12 | 11:38

0031 op zijn best, wel een zender monteren maar niet ingrijpen. Kan iemand dat uitleggen of denk ik weer te kort door de bocht.

Frietje_Oorlog | 04-12-12 | 11:38

En trouwens, O. moet vijftien maanden zitten, B. tien maanden.

Het is verdomme bij de wilde spinnen af in Nederland.
Een inbraak heeft zoveel impact op slachtoffers en op het gevoel van veiligheid.

Dan zijn dit dus weer twee absurd lage straffen.
Wanneer leren die wereldvreemde rechters het nou een keer?
Het wordt tijd dat er bij elke rechter in Nederland zelf wordt ingebroken en het liefst dat de rechter zelf ook thuis is en oog in oog komt te staan met dit lage, achterbakse kutvolk.

Aanpakken dat tuig. Volgens mij staat er in het WvSR nog altijd 4 jaar op diefstal en zelfs meer bij verzwarende omstandigheden *(middels braak, verbreking)

Spokoynoy Nochi | 04-12-12 | 11:38

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 11:37

en ze kunnen elkaar ook nog de schuld geven

roze_bril | 04-12-12 | 11:36

Dat volgen van die auto is een bedenksel van die vuige Geert Wilders. Wachten op slingeraap Bakito in 3, 2, 1......

Normpje | 04-12-12 | 11:36

Merkwaardig. Het CJIB gaat er wel altijd voetstoots vanuit dat ik degene was die te hard reed als ze mijn auto hebben geflitst.

Ja nee, geen mening | 04-12-12 | 11:36

Kudt auto's ook tegenwoordig!

deraderendraaien | 04-12-12 | 11:35

De rechter heeft duidelijk zijn uiterste best gedaan voor deze twee slachtoffers.

Muggenmepper | 04-12-12 | 11:35

Maar, maar... auto's kunnen dat toch helegaar niet?
*christine uit de mottenballen haalt en in videorecorder prakt*

sir Its-a-shame | 04-12-12 | 11:35

James Lastig | 04-12-12 | 11:33
En dan is het ook nog kudtweer.

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:34

James Lastig | 04-12-12 | 11:33
En dan is het ook nog kudtweer.

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:34

Ik las eerst van Richard en Mohammed en dacht: hoe kunnen dat nu zwagers zij? Bij betere herlezing van de eerste naam viel helaas alles weer op zijn plek...

eerstneukendanpraten | 04-12-12 | 11:34

Waarom wachten na 17 inbraken ? Als je al een zender onder het voertuig hebt zitten kan je na de 2e keer toch bij de auto posten tot de "eigenaren"klaar zijn met werken ? of is er dan niemand beschikbaar om te flitsen.

Mr aarsch | 04-12-12 | 11:34

De prijzen van auto's worden door kartelvorming binnen de autobranche kunstmatig hoog gehouden. Onnodig. Dit werkt dit soort incidenten in de hand.

Hopelijk worden deze malafide praktijken in die bedrijfstak snel aangepakt door Europese wetgeving.

Bakito | 04-12-12 | 11:34

Wtf-momentje van de week heb ik ook weer gehad. Waarom voel ik mij als braaf werkende en netjes belastingbetalende burger zo ontzettend in mijn hemd gezet door de rechterlijke macht van ons?!

harry poster | 04-12-12 | 11:34

Mohammed en Rachid... De onderbuik maakt overuren vandaag.

Kees Maf | 04-12-12 | 11:33

Net half twaalf en dit is het vierde of vijfde bericht over criminele moslims. Maar dat moet toeval zijn.

James Lastig | 04-12-12 | 11:33

"De kans is groot"
Gelukkig doet het recht niet aan kansberekening, maar aan waarheidsvinding.

Zeg maarKaas_Cuevara | 04-12-12 | 11:33

En ik maar denken dat KIT een echte mensenvriend was.

Spokoynoy Nochi | 04-12-12 | 11:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken