
Nee dat is geen overdreven kop. Dat is de harde & doodzieke werkelijkheid. Check dit
artikel in de VK die beslag heeft weten te leggen op het rapport dat het bijna-faillissement en miljoenenschuld van scholenfabriek Amarantis heeft onderzocht. Voorzichtige conclusie: de baasjes op het pluche hebben er alles aan gedaan om hun eigen zakken te vullen en de scholen + 30.000 leerlingen naar de klote te laten gaan. Zelfverrijking, nepotisme en financieel gesjoemel door bestuurders en hun dikbetaalde adviseurs. Het kon allemaal bij Amarantis. Uiteraard onder toeziend oog van een snurkende RvT. Zo mocht iedereen uit de top twee dikke lease-auto's uitkiezen naast hun vaste OV-jaarkaart en de gebruikelijke taxi-vergoedingen. Ja hoor eens, die schoolbobo's moeten ook wel eens naar de hoeren of cokedealers (dit gokken we, staat niet in een rapport) en dat ga je natuurlijk niet zelf betalen. Ook liet bijvoorbeeld het hoofd huisvesting zijn woning in Oost-Nederland opknappen door aannemers die ook voor Amarantis werkten. Heel normaal hoor. Je bent als onderwijsparasiet toch geen dief van je eigen portemonnee? Ook vriendjespolitiek en belangenverstrengeling waren heel normaal bij Amarantis. Zo werd een lucratief klusje voor het leveren van kunstvoorwerpen (!) 'onder gunstige voorwaarden' gegund aan een vriendje en zouden er opvallend nauwe banden bestaan tussen de top van Amarantis, een Amsterdams adviesbureau en woningcorporatie De Key. Witteboordencriminelen noemen we dat. Smerige oplichters. Tuig van de richel. De grootste ladelichters van allemaal? Dat zijn Bertje Molenkamp (reeds op
nummertje 1 in de Top 15 Grootste Onderwijs Graaiers) die als een maffioso zijn poet verdiende met een dubieuze vastgoedtransactie en ROC-bestuurder
Leo Lenssen die het voor elkaar kreeg om in 2004 terug te treden MAAR GOEDVERDOEMME TOT 2010 MET BEHOUD VAN SALARIS + SECUNDAIRE VOORWAARDEN ADVISEURTJE MOCHT SPELEN TERWIJL HIJ IN WERKELIJKHEID GEEN REET UITVOERDE. En daar sturen we dan onze kinderen naar toe om iets te leren.
Reaguursels
InloggenBert Molenkamp, Leo Lenssen en Jan van Setten:
Het gaat om parasieten die zich vastzuigen aan (semi-)overheidsinstellingen zoals Amarantis en deze dan leegzuigen tot de laatste druppel.
Bert Molenkamp is nu bezig om ROC-rivor in Tiel leeg te zuigen.
www.linkedin.com/pub/bert-molenkamp/9/...
Bert Molenkamp
Chairman of the Board (ad interim) at ROC RIVOR
Utrecht Area, Netherlands
Education Management
Previous
ROC Rivor
, Amarantis Onderwijsgroep
, KBP
Doodmoe word je ervan: 15 jaar geleden wist Fortuyn wel raad met dit onderwijstuig. De ellende begon in de vroeg jaren '90 toen er zo nodig grote scholengemeenschappen en ROC's moesten worden gevormd.
Handige jongens zagen hun kans schoon.
En laat nu niemand denken dat Amarantis de enige is. Het is een brede en zeer structurele halve maffia wereld waar vrijwel iedere ROC in meer of mindere mate bij betrokken is en vele schapen die voor de klas staan van wisten/weten, maar hun mond niet open durfden doen.
Ik moet kotsen van de "geschrokken" reacties van "Den Haag".En waar is/was de onderwijs-*kuch*inspectie ???
Gewoon alles terugbetalen, zeker de periode dat ie niks deed. Bijstandstrekkers moeten dat immers ook. Maar waarschijnlijk hebben dit soort lui toch rugdekking van hun vriendjes op andere hoge posten.
Het plunderen mentaliteit is niet iets wat je op school leert, maar zit gewoon in de aard van een bepaald soort mens. Het heeft iets met wits te maken...
En weer zijn de politici geschokt en ontdaan, de huichelaars. Geen enkele politicus is erin geslaagd dit op de agenda te zetten en harde maatregelen te nemen tegen deze keiharde maffiosi van de lage landen. Nederland is inmiddels Italië voorbij gestreefd!
Managers zijn de kankergezwellen in onze maatschappij. Ze presteren niets. Breiden zich steeds verder uit. Nemen alle voedingsstoffen (geld) die ze maar te pakken kunnen krijgen. Uitroeien!!!!
Kijk ook eens binnen de brandweerzorg...
@HJdeT | 01-12-12 | 13:08
Heel goed, zo los je problemen op.
Kopje thee, iemand?
heb = hebt
appeltjesgroeneweide | 01-12-12 | 20:59
Ik hoop het met jou.
Overigens vind ik niet dat je een foutje heb gemaakt. Je commentaar is terecht.
@Van Duyvenbode
Foutje mijnerzijds. Had ik niet goed opgemaakt uit je verhaal. Ik ben blij dat je een hart hebt dat lijdt omdat het ergens om geeft. Ik hoop op een dag op een wereld zonder de bekende Goldman-Sachs mentaliteit die je overal terugziet.
appeltjesgroeneweide | 01-12-12 | 20:29
Nou ja, ik uit mijn kritiek middels cynisch commentaar. De managers en bestuurders, de hedendaagse Kommissarissen, hebben een staatsgreep gepleegd. De staat is overgenomen door vriendjespolitiek, in het geval van de (semi-)overheidsinstellingen, en door lobbyisme en afpersing als het gaat om het grote bedrijfsleven. Om maar te zwijgen van de maffiose financiële bendes. De media zijn in handen van een handjevol bedrijven, of in handen van de staat. Wij zijn hard op weg naar een keihard autoritair model. Het net sluit zich.
En intussen het onderwijs maar inleveren en de studenten maar lenen.
EEnzame SchizofrEEN | 01-12-12 | 16:57 |
Precies. Er moet een onderwijsmodel te verzinnen zijn waarbij de onderwijzers de hoogste sport vormen van het model, en waabij ze enkel ondersteund wordt door een aantal (gedeelde) staffuncties (en bij afroep een manager of zo)...
m@rkus | 01-12-12 | 20:14 | + 0 -
----------
Dat is in werkelijkheid de situatie van voor de mamoetwet. Jammer dat het kapot gemaakt is door de politiek. Maar ALLES kan weer teruggedraaid worden mits meer mensen kwaad worden. Op een gegeven moment kan de minister niets anders doen dan eens te gaan werken en naar deze oplossing kijken. Werk ie ook nog eens voor zijn geld.
Fijn de verontwaardigde reacties te lezen. Mooi. Maar toch denk ik dat waarschijnlijk de meerderheid van het volluk gewoon jaloers is en zichzelf liever had verrijkt op kosten van de gemeenschap dan dat aan anderen over te laten. De mainstream denkt simpelweg: had u ook maar zo slim moeten zijn om gratis geld te halen bij de overheid. Een heleboel mensen vinden hier namelijk niks fout aan. Het is survival of the fittest, nietwaar. Nice guys finish last. Het idee van "eerlijk duurt het langst" is voor de goegemeente een relict uit een duister verleden.
Van Duyvenbode | 01-12-12 | 18:19 | + -2 -
--------
Ik begrijp dat je gedesillusioneerd bent. Met jou velen maar toch moet je doorgaan met de wereld willen te verbeteren. Omdat dat je menselijke plicht is.
Ik haat managers omdat ze als pubers dingen kapot maken ten koste van anderen en simpelweg weglopen zonder om te kijken. Ik probeer door mijn schrijfsels de ogen van anderen te openen met de hoop dat 1000 knikkers de legendarische fles zullen gaan vullen.
En eerlijkheid duurt het langst is een tijdloos adagium. Dat managers/bestuurders is staat zijn geweest dit te corrupteren is niets minder dan een ontaarding van deze tijd. Blijf je omgeving informeren over dit soort misstanden opdat informatie mensen een beweging in werking kan zetten. Kijk maar naar het werk van Wilders en Fortuyn.
EEnzame SchizofrEEN | 01-12-12 | 16:57 |
Precies. Er moet een onderwijsmodel te verzinnen zijn waarbij de onderwijzers de hoogste sport vormen van het model, en waabij ze enkel ondersteund wordt door een aantal (gedeelde) staffuncties (en bij afroep een manager of zo)...
neemjemoederindemali | 01-12-12 | 10:52 | + 91 -
nog twee erbij
De computers op de A.G. en onderhoud zijn .. U begrijpt het al door een bevriende relatie ..
He, Kerel?
Bert Molenkamp is een vuile parasiet.
Bert Molenkamp is een vuile parasiet.
Bert Molenkamp is een vuile parasiet
Bert Molenkamp is een vuile parasiet.
Leo Lenssen is een vuile parasiet.
Leo Lenssen is een vuile parasiet.
Leo Lenssen is een vuile parasiet.
Leo Lenssen is een vuile parasiet.
Jan van Setten is een vuile parasiet.
Jan van Setten is een vuile parasiet.
Jan van Setten is een vuile parasiet.
Jan van Setten is een vuile parasiet.
-weggejorist-
Al zes jaar schrijft hij elke week zijn column op de weblog bij Beter Onderwijs Nederland. Drie boeken en een eigen website verder en eindelijk worden de bestuurders een beetje aangepakt. Maar wees gewaarschuwd dit is het topje van de ijsberg en het grote graaien gaat gewoon door. www.jeronimoon.nl
Van Duyvenbode | 01-12-12 | 18:19 |,
Niet jaloers maar verontwaardigd. Jaloers ben ik zelden, maar resoect heb ik wel voor mensen die veel geld verdienen op een eerlijke manier. Deze parasieten kots ik op, dat gebruik maakt van subsidie, prima, daar is het voor. Als je er zo schaamteloos en hebberig misbruik van maakt wens ik dat die hebzucht aan je hart knaagt en je spontaan deaud neerpleurt.
Maar ik kan natuurlijk ook gewoon die lui beroven, het recht van de sterkste toch?
Van Duyvenbode | 01-12-12 | 18:19 |,
Niet jaloers maar verontwaardigd. Jaloers ben ik zelden, maar resoect heb ik wel voor mensen die veel geld verdienen op een eerlijke manier. Deze parasieten kots ik op, dat gebruik maakt van subsidie, prima, daar is het voor. Als je er zo schaamteloos en hebberig misbruik van maakt wens ik dat die hebzucht aan je hart knaagt en je spontaan deaud neerpleurt.
Maar ik kan natuurlijk ook gewoon die lui beroven, het recht van de sterkste toch?
Er zit geen tooltip bij het fotootje.
Fijn de verontwaardigde reacties te lezen. Mooi. Maar toch denk ik dat waarschijnlijk de meerderheid van het volluk gewoon jaloers is en zichzelf liever had verrijkt op kosten van de gemeenschap dan dat aan anderen over te laten. De mainstream denkt simpelweg: had u ook maar zo slim moeten zijn om gratis geld te halen bij de overheid. Een heleboel mensen vinden hier namelijk niks fout aan. Het is survival of the fittest, nietwaar. Nice guys finish last. Het idee van "eerlijk duurt het langst" is voor de goegemeente een relict uit een duister verleden.
Daar leren onze kinderen dus hoe het werkt in de grote mensen wereld: De overheid int belasting bij de grijze massa, die wordt in het gareel gehouden met brood en spelen. Het domme volk U en ik worden uitgeknepen onder het voorwendsel dat zijn de kosten van de verzorgingsstaat. En de invloedrijke top zorgt dat ze heel goed worden verzorgd ten koste van kwaliteit. Een levend wezen dat beter wordt ten koste van andere levende wezens noemt men ook wel parasiet.
En parasieten dien je uit te roeien, zo grondig wn zorgvuldig mogelijk.
Woest word je hiervan!
@ M@rkus,La vie en Rose et al.,
ook deze onderwijsknar is het langzaamaan spuugzat, om voortdurend te worden geconfronteerd met besturen die first and foremost voor hun eigen portemonnee werken. Waarbij met name 'het is niet wat je kunt, maar wie je kent' telkens bevestigd wordt. Waarbij (om even mijn ergernis te spuien) mijn voltallige directie géén management-opleiding heeft genoten maar wél goede contacten heeft met het bestuur om vervolgens te horen dat de fout bij jezelf ligt...
Maar beste onderwijsmensen, bent u nu echt zo vastgeroest in uw lokaal? Het moet toch potdikkie mogelijk zijn, een eigen onderwijs-systeem op te zetten, dat op minimale wijze afhankelijk (lees: beïnvloedbaar) is van (en door) de overheid, met name de banencarrousel? Zoals geschreven, een instelling zonder complexe organisatie, maar waar de docenten gezamelijk verantwoording dragen? Waarbij 'de directie' voornamelijk voorzitter is van de vergadering maar de beslissingen v.w.b. het pedagogische en didactische deel bij de docenten liggen?
Kortom, alle insteek is welkom, ik ben het beu om telkens mee te moeten knikken, twee maal hardop te vloeken en dan de bladzijde om te slaan. Tijd voor actie. Kom uit dat lokaal, praat met collega's, en bedenk eens wat je met je kennis kunt doen. Sla je handen ineen en ga onderzoeken hoe je dit systeem kunt doorbreken.
Tot zover mijn oproep voor een revolutie.
@ mezelf... Halverwege de 40...
normanius | 01-12-12 | 13:00 |
... en 20 jaar geleden was die hele na-oorlogse generatie (de generatie '68 zeg maar) zo rond de veertig, en stond te trappelen om eindelijk te oogsten. En dat hebben ze dus gedaan.
Als de belastingdienst dit op zijn beloop laat dan maakt ze zichzelf belachelijk. Als ik van mijn baas twee leaseauto's, een OV-jaarkaart en een taxivergoeding kreeg dan zou de belastingdienst van die vier componenten er zeker drie als loon in natura bestempelen. Wat ook niet meer dan logisch zou zijn btw...
En de bestuurder die als adviseur nog jaren zijn salaris hield (Leo Lenssen) is inmiddels als onderwijsgoeroe bij de cbe-group in dienst om zijn voortreffelijke werk voort te zetten. Tegen een passende vergoeding uiteraard. Betaald met belastinggeld uiteraard en niet door de overheid gecontroleerd en op geen proefdier getest, anders dan op onze kinderen.
Waarom doet nou iedereen zo verontwaardigd?
Dit is gewoon de normale hgang van zaken in alle sectoren van de overheid of semi-overheid.
Ik vind het best allemaal.
privatisering brengt iedere keer het beste in de mens naar boven.
En nog een andere hier ook zeer herkenbare ontwikkeling:
"Legions of administrators, who now outnumber full-time faculty, are kept busy making students mind their manners, with good manners understood as conformity to liberal politics."
www.washingtonpost.com/opinions/george...
Hier een feitelijke vinger op de zere plek van ontwikkelingen in het zogenaamde hoger onderwijs in de VS. Past zowel als analytisch sjabloon als qua aangevoerde feiten onthutsend op de situatie hier.
Blijkbaar dus een algemeen verschijnsel van de degenererende Westerse onderwijscultuur.
www.washingtonpost.com/opinions/george...
Moonwarrior | 01-12-12 | 11:00 |
"Dit zijn dus vooral PvdA, GL en D66 bobo's die zich aan dit soort praktijken schuldig maken."
Helaas. Het zijn met name PvdA, VVD en CDA lieden die zich een slag in de rondte frauderen en zich helemaal suf declareren op kosten van de belastingbetaler. Dat is ook de reden dat je van die partijen nooit ferme maatregelen hoeft te verwachten. Ieder kamerlid en/of bewindspersoon van deze drie partijen weet dondersgoed dat zijn of haar baantje in Den Haag slechts tijdelijk ik. Hoe prettig is het dan om te weten dat je via de partizane baantjesmachine altijd op een mooie bestuursfunctie kunt rekenen in het onderwijs, als zorgmanager of dat je lekker ongestraft je zakken kunt gaan vullen bij één of andere woningbouwvereiniging?
Geld speelt geen rol.
Pek en veren!!! Vroeg of laat komen ze allemaal boven drijven.... de ware veroorzakers van de crisis!
nl.linkedin.com/pub/bert-molenkamp/9/1...
Misschien goed om even bij leraar Engels binnen te lopen?
Wich...
Zucht.
en dan wil dit regeringstuig ook nog her en der gevangenissen sluiten. Dit zichzelf verrijkend krapuul zou daar meteen moeten worden opgesloten, dan hadden ze zelfs nog gevangenissen te weinig.
..... Leo Lenssen behaalde op 21 maart 2011 zijn doctorsgraad aan de Universiteit van Tilburg met het proefschrift 'Hoe sterk is de eenzame fietser'........... Een regelrechte giller
Universiteit van Tilburg: Stapel heeeeeeereeeeeeeee weeeeeee cooooooomeeeee
again.
..... Leo Lenssen behaalde op 21 maart 2011 zijn doctorsgraad aan de Universiteit van Tilburg met het proefschrift 'Hoe sterk is de eenzame fietser'........... Een regelrechte giller
Lopende-Hollander | 01-12-12 | 14:59 | + 2 -
Wilt u dit soort lijstjes eens laten! Dat door de euro en het neoliberale gegraai alles duurder is geworden, is immers alleen maar 'een gevoel'.
Verder erger ik mij (zelf werkzaam in het onderwijs) kapot aan de Onderwijsvakbonden. Bij elke bezuiniging op het onderwijs, roepen zij hun leden op om daartegen te protesteren en zie je grote manifestaties met duizenden docenten. Maar nooit tegen dit soort graaiers in schoolbesturen, nooit tegen het feit dat er enorme bedragen aan reserves zijn en dus helemaal niet op het onderwijs an sich, (of dat nou het speciaal of het reguliere onderwijs betreft) dus op leermiddelen dan wel docenten bezuinigd moet worden.
En docenten lopen als makke schapen achter de bonden aan.
Nou ik niet. Om bovenstaande reden heb ik jaren geleden al mijn lidmaatschap opgezegd.
Maar ik snap wel waarom de vakbonden niet oproepen om massaal tegen dit soort schandalige praktijken te protesteren. Voor vakbondbestuurders liggen ook allerlei lucratieve baantjes in het verschiet.
ROC?
Zit Wintels van het CDA daar ook niet als een of andere bestuurder?
Hoe dik zou die zijn met Lenssen?
Vragen,vragen.
@Kaas de Vies | 01-12-12 | 13:46 |
Compleet mataglap!
Gemeentelijk Energie Bedrijf (GEB) fl. 34.50 p/m
telefoon (PTT) fl. 55.30 p/2m
ziekenfonds fl. 29.95 p/m
huur Stichting Ds. Schaepman fl.450.00 p/m
schoolgeld (incl 4dgn schoolreisje) fl.300.00 p/j
zucht.....
Is kennelijk inherent aan grote kolossen.
Nu wil het rijk ook gemeenten gaan samenvoegen tot 100.000 inwoners of meer.
Nu wil het rijk ook Noord-Holland, Utrecht en Flevoland gaan samenvoegen.
Drie keer raden wat er gaat gebeuren.
Nog meer over graaiende schoolbestuurders:
Klaas Koops, voorzitter van het Frieslandcollege, die bij zijn vrijwillige vertrek in 2007 een bedrag van 1.3 miljoen meekreeg. Daarover ontstond een enorme ophef.
"Van Bijsterveldt is van mening dat gemeenschapsgeld, bestemd voor onderwijs, niet aan riante vertrekregelingen mag worden besteed. Eerder gaf zij aan minder geld in te houden als het Friesland College de salariskosten zou beperken. Dat is gebeurd. In plaats van de voorgenomen 6,9 ton vordert het ministerie nu nog 200.000 euro van het Friesland College terug. Dit bedrag wordt ingehouden op de Rijksbijdrage."
www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-o...
Dus van Bijsterveld, de toenmalige minister van onderwijs vorderde een bedrag van 6,9 ton terug van de school, niet van Koops zelf. Toen de school de salariskosten voor bestuurders had beperkt, werd er slechts 200.000 euro op de Rijksbijdrage ingehouden.
Dus ook weer ten koste van leerlingen, leermiddelen en docenten.
Meer hier:
www.aob.nl/default.aspx?id=272&art...
En nog een graaier: Piet Boekhoud, toenmalig voorzitter van de RvB van het Albeda College te Rotterdam, die in 2009 aftrad. Ook over zijn vertrekregeling ontstond ophef, temeer daar het Albeda op dat moment in grote financiële problemen verkeerde en er dientengevolge docenten werden ontslagen.
"De riante vertrekregeling van Klaas Koops op het Friesland College staat niet op zichzelf.
Eenzelfde constructie is afgesproken op het Rotterdamse Albeda College. Piet Boekhoud treedt daar eind dit jaar af als bestuursvoorzitter, maar hij blijft nog maximaal drie jaar in dienst als adviseur. Boekhoud (CDA-voorzitter in Rotterdam), al vele jaren het boegbeeld van het Albeda, verdient vanaf volgend jaar bij elkaar ruim 7,5 ton. Dat is inclusief een extra pensioenbijdrage van 340.000 euro.
Dat bedrag wordt gefaseerd uitbetaald zodra hij in 2013 met behoud van een 'redelijk pensioen' vervroegd uit dienst gaat."
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
Saillant detail is dat het adviseurschap van Piet Boekhoud één dan wel anderhalve dag per week inhoudt.
En dan ook nog dit:
"Piet Boekhoud is op dit moment actief voor Rotterdams Offensief en is als lector werkzaam aan de Hogeschool Rotterdam. Momenteel bekleedt Piet Boekhoud diverse bestuurlijke functies. Ook was hij in 2001 voorzitter van de Commissie Boekhoud, ingesteld door minister Hermans, die zich bezighield met de doorstroomagenda voor het onderwijs."
En noot:
"Hij mag dan politiek gepokt en gemazeld zijn, de in 1950 in Ridderkerk geboren Piet Boekhoud staat bekend als een erkend topgraaier. Nog maar 2 jaar geleden liet het Rotterdamse Albeda College achter met een miljoenenschuld. Dat hij zelf een jaarwedde opstreek van 750.000,- euro zal hier zeker aan hebben bijgedragen.
Met zijn advieswerkzaamheden verdient Boekhoud een slordige 154.000,- per jaar."
www.devlaardinger.nl/p3Politiek/tabid/...
Ik zeg het nog maar een keer: Dit land is ziek, doodziek.
Dit gebeurt in de zorg, bij wooncooperaties en talloze andere sectoren, waar de overheid werkelijke marktwerking in de weg zit. Het is een voedingsbodem voor een bepaalt soort bestuurder. De graaier.
Geholpen door politieke vriendjes uit het centrum van de macht is het gewoon mogelijk om jarenlang te teren op de portomonnee van de gewone burger.
Het is blijkbaar allemaal mogelijk gemaakt door falend toezicht. Of zouden die hun zakken ook vullen? Ach, voorlopig gaan de vaste lasten per 1-1 aanstaande weer fors omhoog dus waar maken we ons druk om...
@Aktivist | 01-12-12 | 14:12
DE vraag is dus, waarom kijkt de politiek de andere kant op.
Omdat de ontstane idiotie aan de bergen wetgeving is te danken aan de ambtenaren die die uitspugen met name in de onderwijsbranche.
Zoiets zal het wel zijn.
@Symmachus | 01-12-12 | 12:12
Hulde !!
Intussen is er een hele bestuurskaste ontstaan die - zonder enig idee van of gevoel voor de situatie op de werkvloer alleen maar denkt in procedures en uitblinkt in megalomane vastgoed- en investeringsplannen met publiek geld. Zonder ooit persoonlijk risico te lopen of aansprakelijk gesteld te worden. De politiek kijkt de andere kant op: Er zijn heel wat vrindjes die nog wat te goed hebben en die op deze manier in een lucratief baantje geparkeerd kunnen worden.
We vinden momenteel alles te duur worden: gezondheidszorg, ouderenzorg, onderwijs, sociale woningbouw ('toevallig' de sectoren waarin het wemelt van dit soort overbetaalde bobo's), WW-uitkeringen. Wellicht is het een eye-opener als we eens gaan uitrekenen hoe veel miljarden per jaar wegsijpelen door de beloning en de manier van werken van deze parasitaire kaste!
Ook mogen we ons eens afvragen wat voor soort mensen er door de buitensporige beloningen worden aangetrokken. Zijn zij echt de beste, bevlogen bestuurders of zijn het grotendeels personen die vooral uit zijn op zelfverrijking zonder teveel moeite of risico?
@WirMachenMusik | 01-12-12 | 13:46 | + 0 -
Die cultuuromslag zie je ook bij de politie en de zorg.
In Rotterdam is iets vergelijkbaars aan de hand met Onderwijskoepel BOOR. Op de site van Leefbaar Rotterdam kun je lezen hoe in eerste instantie de PvdA, D66, CDA en de VVD het door LR,SP en GL aangevraagde debat daarover blokkeerden.
Daaronder staat een heel goed stuk van Mark Hoogstad 'Onderwijs lijdt onder falend bestuur' over BOOR, toentertijd geplaatst in de NRC.
"De Fridtjof Nansen School is een van de 85 scholen die vallen onder de stichting Bestuur Openbaar Onderwijs Rotterdam (BOOR). En die verkeert in financiële nood, amper vier jaar nadat de stichting op eigen benen kwam te staan, los van de gemeente Rotterdam. Oorzaken: financieel wanbeheer, falend toezicht en de naweeën van een omvangrijke bouwfraudezaak.
en:
"De vergelijking dringt zich op met het eerder dit jaar gevallen scholenconglomeraat Amarantis."
www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/mob...
Je leert daar wel degelijk. Kinderen weten nu dat ze later het best directeur (of moeten we CEO zeggen) kunnen worden van een instantie die met grote sommen publiek geld werkt maar tegelijk wel alle voordelen van een private onderneming heeft.
Ik ken die cultuuromslag van 'inside'.
Ván een cultuur waar enkele decennia geleden vrijwel alle docenten gepassioneerde 'vakidioten' waren die 'het onderwijzen en kennis overdragen' als roeping zagen. En in kleine overzichtelijke organisaties iets wat 'anarchistisch' zelfbestuur benaderde, uitoefenden.
Náár een cultuur waar pedagogen en andere gedragswetenschappers de vakdocenten geleidelijk verdrongen.
Waar managers, met hooguit een passie voor macht en schaalvergroting, én vooral ook topsalarissen, de macht overnamen.
Managers die in hun loopbaanplanning rekenden op de politieke banenmachinatie en er vaak genoeg prat op gingen dat op de vloer verworven verstand van onderwijs hinderlijk zou zijn geweest voor het uitoefenen van hun bestuurstaak.
Nee, het is echt niet zo moeilijk om met enkele decennia inside-ervaring en wat gezond verstand, duidelijk de oorzaak-gevolg-relatie te zien, tussen die cultuuromslag en het dalende instroomniveau van studenten, en misschien nog frusterender, de dalende trend in het niveau van instromende nieuwe collega's.
@hStripe | 01-12-12 | 12:28 | + 0 -
We have got him!
Weer een super terrorist van de straat.
www.powned.tv/nieuws/media/2012/12/14j...
we weten het het is dagelijkse kost in de kranten.
de heren treden terug met een vingers aflikkende regeling,zoals onze super leugenaar al eens uitdrukte.
als de deksel ooit eens van de beerput afgaat,hebben de kranten geen inkt en papier genoeg om te drukken
het hele zoodje dat de lakens uitdeelt,is een poel des verderfs
Vaak zijn die bestuurders en de overige parasieten ex politici of vriendjes daarvan...
Ze staan er allemaal bij en kijken ernaar. Woningcorporaties, ziekenhuizen, onderwijs.
Langzaam zakt het allemaal in elkaar, je ziet de ramp zich in slomo voltrekken.
Ook bij de grootste rampen aller tijden: de EU en de Islamisering.
De boodschapper wordt uitgemaakt voor tokkie, onderbuik, domoor en laag opgeleide.
Ze staan er allemaal bij en kijken ernaar.
Weerduivel | 01-12-12 | 12:18
Wat had je dan anders verwacht. Het is precies zoals bij het uitdelen van certificaten. Deze bureaus en accoutants worden ook betaald door dezelfde zelfverrijkende bestuurders. Je gaat als accoutants buro toch niet in je eigen voeten schieten. Je komt er toch altijd mee weg als het frauderen uitkomt.
Als je de berichten hierover leest zou je gaan denken dat het overal is maar dat is gelukkig niet zo. De goede bedrijven komen niet in het nieuws.
En wat stemmen al die hoge piefen? Juist.....
Hou je mond dus maar dat het weer die "linksen" zijn.
@ bello | 01-12-12 | 13:05 |
Ja iets over de zelfbevredigingszitzaksubsidie of zo.
N=1 | 01-12-12 | 10:42 |
Zo zo N=1, jij bent positief (naïef). Je gaat er van uit DAT ze überhaupt een straf gaan krijgen.
Ik hoorde dit op de radio vanochtend, heb besloten er mij niet druk om te maken, slecht voor mijn hart dit soort berichten.
@ Parel van het Zuiden | 01-12-12 | 12:34 |
Ik zie inmiddels meer heil in het keihard schandpalen via een burgerinitiatief. Gewoon met naam, toenaam, graaisalaris, en mugshot online knallen. dit soort parasieten hebben wat mij betreft hun recht op privacy verspild sinds eerste cent die ze uit hoofde van hun graaifunctie gevangen hebben.
Is de redactie naar de kroeg of zo? Al 2.5 uur geen vers topic.
Tja dat managers en bestuurders zichzelf verrijken zowel op kosten van de gemeenschap als het bedrijfsleven dat weten we nu wel. Kan er geen dagelijkse mibo komen of zo?
damnschreeuwer | 01-12-12 | 10:44
ICS Adviseurs uit Amsterdam en Rienks Bouwmanagement uit Amersfoort.
1-op-1 opdrachten tegen veel te hoge prijzen, onderzoek naar vastgoed, huisvesting en nieuwbouw, wat nooit rendabel uitgevoerd kon worden, etc.
Die dus.
@ m@rkus | 01-12-12 | 12:33 |
Ik ken uiteraard uw leeftijd niet, maar er was eens en dat is nog niet eens zo heel lang geleden (+/- 20 jaar geleden) een systeem wat prima functioneerde en uw beschrijving van een functionerend onderwijssysteem goed benaderd.
.
Helaas is dit omwille van de PVDA baantjescarrousel en het in stand houden van de commercie rond het "hoe introduceren we elke generatie minstens 2 nieuwe opleidingsmethodieken"
de nek omgedraaid.
Dit pakken die chinezen heul anders aan ....
Misschien kan de top in welke branche dan ook (maar bij voorkeur zorg en onderwijs) vakkundig worden weggesneden:
www.nu.nl/binnenland/2971505/zelfverri...
Zelden iets goeds gehoord over besturen.
Witteboordenboefjes.
Gemiste kans van GS om uit te halen naar de verderfelijke D66/VVD plannen om gemeenten/ziekenhuizen/scholen groter, groter en grootser te laten worden. Ik heb efficiëntie echt heel hoog in het vaandel staan, maar in de publieke sector leidt schaalvergroting enkel tot meer gegraai, dat is zo velen malen bewezen.
De fantastische economische modellen ten spijt, dit is de harde realiteit.
@Lafayette | 01-12-12 | 12:26 |
De analogie naar maffia, georganiseerde misdaad is treffender als GS zich wellicht realiseert. Feitelijk lijkt de huidige problematiek sterk op de VS in de jaren twintig waar de corruptie zo diep in het bestel zat dat gevestigde structuren niet meer zelfreinigend kunnen werken.
.
Het wordt tijd om een klein team op te richten gelijk de "untouchables" die zonder ruggespraak, zonder afhankelijkheid met deze structuren, puur taakgericht het probleem gaan bestrijden. Ze zullen er nooit 100% in slagen het fenomeen uit te bannen, maar wellicht kunnen zij in de eerste jaren een gevoelige slag toebrengen en het fenomeen in ieder geval tijdelijk binnen proporties brengen.
.
Gaat niet gebeuren, natuurlijk. De Hydra is al te ver gegroeid....
Onderwijs inrichten op zo'n manier dat de mensen die het werk doen, beschouwd worden als 'blue collar productievee' werkt dit soort zaken ook in de hand... Waarom kun je het onderwijs niet herinrichten op zo'n manier dat je voor scholen enkel onderwijzers hebt met wat staffuncties en dan 1 (inter)regionale directie ?
@Plafond, LOL, ja, dat dus niet! :-)
Even terzijde:
Zowaar een duidelijk stukje dit in de azijnbode.
De, ahem, scherpte van een GS analyse zal het wel nooi krijgen, maer dat is euck dan ook geenszins den cultuur.
maffia ? is mafia... onderwijs van tegenwoordig.
@ Parel van het Zuiden | 01-12-12 | 12:19 |
Nee ik vraag mij nooit af waarom dit soort zaken niet middels parlementaire enquêtes dan wel strafrechtelijke wijze aangepakt wordt. Zoals u zelf zegt "onze regenten hebben dit fenomeen geïnstitutionaliseerd voor eigen gebruik"
En zeker weer niemand opgepakt? Het moet iedereen zo langzaam toch op beginnen te vallen dit soort criminelen hun gang kunnen gaan zonder dat er een arrestatie-team 's-morgens de deur intrapt om het tuig in voorlopige hechtenis te nemen.
Hey politie, jullie lezen ook mee: jullie hebben je laten lijmen de gewone burger bij de minste geringste (slachtofferloze) overtreding af te straffen maar de destabilisering van de samenleving vindt toch echt op een hoger nivo plaats. Neem een voorbeeld aan jullie spaanse collega's!
www.youtube.com/watch?v=-DCkSX1txqA
onderwijs gewoon privatiseren, zal de kwaliteit en kosten ten goede komen.
Gisteren in VI: voetballers die van andere spelers in de kleedkamer horen dat die meer verdienen. En zelf met een fooi weggestuurd worden. Aldus Johan Derksen. En met die fooi bedoelt hij 250.000 euro op jaarbasis.
Ik wou dat ik ook zulke fooien kreeg.
@Parel van het Zuiden | 01-12-12 | 12:23
Inderdaad.
Zoals u stelt het gaat om een meerkoppig monster. Pas bij het 'besmetten'/bestempelen als een persona non grata kan je dit soort netwerken aanpakken. Iedereen die in het netwerk zit is verdacht en zou fikse schade moeten oplopen.
Cuyahoga | 01-12-12 | 11:05 |
zoeken naar evidente zondebok en dus geleuter. Waar het om gaat, is dat er een enorme bubs aan mensen was eind jaren '80 die, geholpen door de zeitgeist, een hard aantrekkende economie en veel goedkoop geld, zoveel mogelijk macht en geld naar zichzelf heeft toegeschoven. Het is de bulk aan babyboomers en daar net na, een berg goed opgeleide en uiterst ambitieuze mensen, een bulk die de ruimte heeft gepakt die ze gekregen heeft. En logisch dat deze bulk mensen weinig tegenwerking gekregen heeft, hun omgeving was van dezelfde leeftijdsgroep en die speelde het spelletje uiteraard mee.
De vraag is nu alleen: welk deel van de wittenboordenfraude is echt frauduleus en hoe pakt Nederland dat deel terug? Ik roep: riant pensioen afpakken.
@Lafayette | 01-12-12 | 12:19 |
U vergeet "naming & shaming", zwarte lijsten, en het op de korrel nemen van de facilitators rond zo'n persoon.
@normanius | 01-12-12 | 12:13 |
Onze regenten hebben dit fenomeen geïnstitutionaliseerd voor eigen gebruik. Dat heeft helaas weinig met slappe knieën te maken. Heeft u zich ooit eens afgevraagd waarom juist over dit soort zaken geen parlementaire enquete plaatsvindt, waarom juist hier geen toezicht op wordt gehouden, waarom dit nooit strafrechtelijk wordt vervolgd?
.
In het kort, de politieke Hydra ziet vooruit....
Dit is totaal geen openbaring.Ik kan me het IHBO West Brabant nog herinneren in Breda. Duizenden leerlingen inschreven (ook veel uit Belgie) die helemaal niet bestonden, bestuurders en afdelingshoofden met bv'tjes die onbeperkt konden declareren... Dit zou pas op kunnen houden als deze gasten echt aangepakt worden. Gevangenisstraf, terugvordering gelden, extreem hoge boetes, etc.
Parel van het Zuiden | 01-12-12 | 12:06 |
Volgens mij is het ook vrij simpel. Sommige corporaties, onderwijsinstellingen en zorginstellingen functioneren gewoon goed, die halen de krant dus nooit. Wat nu komt bovendrijven zijn de faalhazen, vroeger was dat falen er natuurlijk ook (misschien in mindere mate, maar echte succesverhalen waren er toen ook niet) maar werd falen afgedekt door de overheid.
Wel een weeffout in het systeem dus: die op afstand geplaatste organisaties kunnen niet failliet gaan.
Zou verder interessant zijn om te weten welke het niet en welke het wel goed doen en waarom precies.
Bijna iedereen vrat lekker mee uit de ruif. Vlak de rol van accountant Toilet en Douche niet uit. Jaar in jaar uit de jaarstukken goedkeuren zonder ze daadwerkelijk goed te bestuderen. En we kennen de uitslag al: iedereen komt er mee weg. Want tja er eerste een angstcultuur en daarom durfde niemand iets te zeggen. Slappe figuren.
@ Kaas de Vies | 01-12-12 | 11:56 |
Volledig mee eens, echter u weet zelf hoe slap de knieën van onze regenten zijn als het aankomt op dit soort zaken.
@necrosis | 01-12-12 | 11:25
Niet krachtig genoeg. Mensen die zo gewetenloos de boel belazeren en en passant een hele generatie naar de tyfus helpen wens ik echt, honderd procent de kanker.
@ Cuyahoga | 01-12-12 | 11:20 | + 2 -
Hulde voor wat je zegt. Het is een fijne gedachte om je op te concentreren.
.
Maar helaas klinkt er ook een soort naïviteit in door, die ik niet zomaar goedkeur. Het bewust de ogen sluiten voor de rauwe realiteit dat er nou eenmaal mensen zijn die volstrekt gewetenloos zijn en zich nergens ooit voor schamen, geeft juist de nodige ruimte dat deze figuren hun gang kunnen blijven gaan.
.
Als ik alleen het smoel al zie van bijvoorbeeld iemand als Lodewijk Asscher krijg ik bepaalde kriebels. En dat is maar goed ook. Ik raad iedereen aan om mensen slechts op hun trackrecord te beoordelen - dus niet op hun mooie praatjes - en ook ogenblikkelijk keihard op te treden zodat snode plannetjes in de kiem worden gesmoord. In geval van twijfel dus eerst schieten (binnen de mogelijkheden van de wet, dat spreekt vanzelf).
.
Daarmee wordt een hoop geld bespaard.
Het mooie is dat het zelfverrijking heet. Het is gewoon diefstal.
Ha nog meer Binnenhof-watchers met inside-informatie. Waar halen al die mensen hier de tijd vandaan om te commenten naast de topfunctie in het bedrijfsleven en/of de wetenschap die ze bekleden en hun drukbezette persoonlijke agenda? Ik vind het iig razend knap.
Niet alleen scholen heur, Uni-baasjes graaien ook gewoon mee, geholpen door corrupte toezichthouders. Zie bijvoorbeeld:
www.ftm.nl/original/toezichthouder-wel...
Doet mij denken aan een discussie een paar jaar geleden, je weet wel toen de crisis nog 'nieuw' was voor velen van ons. Daar werd de corrumpering der menschen als hoofdoorzaak aangewezen. Daardoor kon het o.a. het geldsysteem ook corrumperen.
Enfin, in die tijd werd ik nog weleens in de min geklikt voor de volgende opmerking:
Nederland = IJsland (financieel waterhoofd) + Ierland (mega vastgoedzeepbel) + Griekenland (vergaande geïnstitustionaliseerde corruptie)
@Tjemig | 01-12-12 | 12:01 |
Heeft niets met privatisering te maken. Corruptie, nepotisme, en clientelisme telen wierig in elke omgeving met een gebrek aan "checks & balances", publiek, privaat of middenweg..
Tjemig | 01-12-12 | 12:01
Ik ga het voor de allerlaatste keer uitleggen: verzelfstandiging en privatisering zijn twee verschillende dingen.
arretje | 01-12-12 | 11:54 Sukkel.
Tjemig | 01-12-12 | 12:01
Dacht het niet, dat is ons aangesmeerd door verschillende "leiders" onder het mom van marktwerking dus goedkoper.
We doen qua corruptie niet onder voor gemiddeld afrikaans land.
@Kaas de Vies | 01-12-12 | 11:56 |
Het zijn dan ook dooddoeners, burgertje! U denkt toch niet de we in de Tweede Kamer (Gemeenteraden, PS, etc.) precedent gaan scheppen zodat we daar zelf later in een bestuurlijk baantje door getroffen kunnen worden. We zijn godverdomme niet voor niets aan een politieke carrière begonnen!
Privatisering, dat wilden we toch met z'n alle? En dan nu ineens dom verbaasd zijn dat ons onderwijs, de zorg, de uitkeringsinstanties, de agentschappen, de woningbouwverenigingen, de banken, de energiebedrijven etc door graaiers naar de klote wordt geholpen.
Populisme!
een aspect dat onderbelicht blijft in de terechte rant op het inkomen van de reed van bestuur van amarantis is het feit dat de boel pas spaak ging lopen toen de bubbel van onroerendgoedspeculatie werd doorgeprikt. grote scholencombinaties als inholland en amarantis hebben geen enkele, maar dan ook geen enkele interesse in wat een leek als hun kernactiviteit zou zien. Onderwijs is volstrekt ondergeschikt in dit soort van schaalvergrotingsprojecten. het gaat alleen maar om maximalisatie van bijdragen van het ministerie van onderwijs en verder om het kopen van onroerend goed, het ontwikkelen van onroerend goed en het financieren van onroerend goed. de eerste geldstroom is gemaximaliseerd door het importeren van zoveel mogelijk buitenlandse studenten, je weet wel, leerlingen met zo'n lage beheersing van de taal waarin ze worden onderwezen dat de rest van de leerlingen van de weeromstuit helemaal geen opleiding meer krijgt. en de tweede, derde en vierde geldstroom komt uit ontwikkeling van onroerend goed, het verhuren van onroerend goed, het verkopen van onroerend goed en het financieren van onroerend goed. en onroerend goed, lieve kinderen, is het vehikel waarop de nederlandse ponzi-piramide is gebouwd. en toe de bubbel barstte ....
amarantis is de hoofdstad van nederland -griekenland.
@King of the Oneliner | 01-12-12 | 11:50 |
sterker nog, die laten ze bewust met rust want dat is het massale stemvee dat hun in het zadel houdt.
@normanius | 01-12-12 | 11:55 | + 0 -
Dat vind ik altijd zo'n onzin. Er zijn vele mogelijkheden om contracten te ontbinden, op te zeggen of te vernietigen.
Ze willen het gewoon niet, dat is altijd het probleem.
Kan de VVD uitrekenen hoeveel schade hun ideeën, over de vrije markt en de terugtredende overheid, inmiddels veroorzaakt heeft?
En aankomende week bij het rondje kamer vragen krijgen we uiteraard weer de gebruikelijke dooddoeners als;
- Kunnen we niets aan doen want contractueel geneuzel
- Dit mag niet meer gebeuren
- Dit moeten we hard aanpakken
Wat verbouwt die Lensen eigenlijk in die mega kassen achter zijn huis op de lindenlaan 61 in Groenekan??
Je kan Fortuyn vinden wat je wilt, maar hij waarschuwde langer dan 10 jaar geleden al voor dit soort toestanden. We moeten in het onderwijs terug naar de menselijke maat: geen megafusies maar decentrale units, de kans op corruptie neemt daarmee ook evenredig af en de leerlingen krijgen weer een persoonlijkere benadering.
Cuyahoga | 01-12-12 | 11:20 | + 1 -
Ben het helemaal met de strekking eens, behalve met je onrealistische verwachting van zelfreflectie bij dit soort figuren.
Als je al zo lang graait, in zo'n sector, willens en wetens de toekomst van 1000en kinderen negatief beïnvloeden door geld wat naar hun educatie kom in je eigen zak te steken, dan ben je zó door en door rot van binnen dat je het zelfs in het meest coke en alcohol-loze kijk in de spiegel-moment goed kan praten voor jezelf. Vermoed ik.
En karma laat de laatste tijd ook aardig wat steekjes vallen.
fout 1)Waarom kunnen directies van semi-overheidsinstellingen hun salaris zelf bepalen, en/of zodanig onkostenvergoedingen, ontslagregelingen creëren dat zij in verhouding veel te veel verdienen?
2)Raad van Toezicht staat alles toe, omdat behoort tot zelfde kliekje
3)Mensen van de werkvloer worden ontslagen of moeten bezuinigen, terwijl aan de top het geld rijkelijk vloeit?
4)Hoe lang laat Nederland dit alles nog gebeuren?
Langzamerhand wordt de bevolking digitaal en administratief geheel gecontroleerd door de overheid, dit is alleen om de massa te kunnen controleren. En mensen willen hun schamele "bezittingen" niet verliezen, dit is de enige reden nog waardoor de Nederlandse overheid macht kan uitoefenen en niet de revolutie uitbreekt.
Want zoals wij zien, kunnen zij geen macht uitoefenen op mensen die niets hebben, zoals uitgeprocedeerde asielzoekers, krakers, woonwagenkampbewoners.
Onderwijsinstellingen zijn rode bolwerken. QED.
@Therapietje | 01-12-12 | 11:40 |
De burger zit te slapen. Zo lang dat zo is gaan deze mannetjes en netwerkjes rustig verder, gedekt door de politieke hydra die op eenzelfde wijze opereert. Het is inmiddels overal, graait in elk potje, verdeelt elk baantje.
Nu blijft er nog maar 1 vraag over
WIE DAAGT ZE ALLEMAAL VOOR DE RECHTER?
En EIST volledige terugbetaling(desnoods verkopen ze de boot)van het gestolene?
Sofort abknallen.
Leo Lenssen nodigt ons graag uit te reageren, maar ik kan niet vinden hoe?
necrosis | 01-12-12 | 11:30 | + 0 -
Geloof dat ik dat per ongeluk deed, mijn motoriek laat wat te wensen over zo op de vroege zaterdagochtend.
Maar heb het hersteld :)
Gelukkig, de Parij van de Arbeid heeft weer iets helemaal nieuws bedacht:
www.telegraaf.nl/binnenland/21122571/_...
"Een Meldpunt voor verspilling in de zorg". Mag ik nog wat andere suggesties doen ?
Er zijn hier nog mensen die denken dat de raad van toezicht heeft lopen slapen. Onderschat nooit mensen in dit soort fucties. Zij moeten hiervan hebben geweten maar worden gewoon uitgekocht. Met geld is alles te koop.
Deze mensen verzamelen mensen om zich heen die voor geld de andere kant opkijken en dat is niet alleen in het onderwijs.
Terugvorderen, laat een deurwaarder er eens op los. Beslag kregen op zijn bezittingen, zodat elke euro terg in de kas gaat.
Zal wel weer een taakstraf worden. Ik ben het vertrouwen in onze overheid en justitie geheel verloren. Richtingaanwijzer vergeten? 150 euro boete. Miljoenen frauderen? Reprimande in de vorm van een voorwaardelijke taakstraf met behoud van functie in een bestuur. Nederland moet voorbeeld nemen aan USA: daar worden frauderende managers en bedrijven wel flink aangepakt.
Tijd voor een meldpunt voor misstanden in de semi publieke sector. Ik heb zo mn buik vol van dit soort graaiers. Ik hoop dat ze volledig kaalgeplukt worden. Pek & veren voor die lui.
De overheid is verantwoordlijk voor de toezicht hierop.
Maar deze graaibanen laten ze rustig bestaan,want vroeg of laat zijn ze zelf aan de beurt voor zo'n baantje.
Iedereen kan weer heerlijk de onderbuik legen, maar er gebeurt helemaal niets. Het is steeds hetzelfde riddeltje, dit soort mensen behoren in de gevangenis maar dat zal wel ijdele hoop van mij zijn.
Trouwens waar is Ebru gebleven?
@rara | 01-12-12 | 11:26
De man heeft gelijk maar je kunt het woord onderwijsinstelling veranderen naar regering en de naam naar rutte en dan gaat die vlieger landelijk ook op.
@Cuyahoga | 01-12-12 | 10:52
Misschien hebben deze mannen het onderwijsniveau zo verpunkt, dat ze terug zullen moeten vallen op de botte bijl. Guillotines zijn best moeilijk te maken.
@necrosis | 01-12-12 | 11:25
Degene die op -1 heeft gedrukt, heeft zeker het comment waarop ik reageerde niet gelezen....
Zoiets verwacht je toch niet met alleen maar ex-politici en vrouwen in de RvT en RvC....
@neemjemoederindemali | 01-12-12 | 10:52
Volgens Google werkt Bert Molenkamp nu bij ROC River: warnerboer.wordpress.com/2012/03/19/on...
Lees vooral het laatste commentaar even.
@Symmachus | 01-12-12 | 11:13
Wat is er mis met 'ongezien de typhus', of 'ongezien de jeuk op een plek waar je niet bij kunt?
Weet je wie ook d'r zakken vult met publiek geld?
Die ex-hoofdredactrice hier, die mevrouw Weensie.
Maar daar moeten we juist naar kijken, niet je kinderen naar zo'n school sturen hoor.
Als je het 'zelfverrijking en belangenverstrengeling' in plaats van diefstal en omkoping, wordt je alleen maar 'berispt'.
Guy de Lombard | 01-12-12 | 11:12
Waarom jaloers zijn?
Er komt voor iedere graaier een moment dat hij zonder alcohol of snuif in de spiegel kijkt en zich realiseert wat voor een ontzettend miserabele kakkerlak hij eigenlijk is.
Dan kan je wel een auto met chauffeur hebben en twee keer per week buiten de deur neuken, maar die momenten dat je alleen bent doen zeer.
En dan komt ook op een gegeven moment mevrouwtje Karma nog langs.
Nee, Guy, gewoon doorgaan met normaal doen en zo nu en dan een oud vrouwtje helpen, dan hou je het het langst vol.
Witteboordencriminaliteit? Maar dan wel zonder stropdas.
Schaalvergroting is absoluut noodzakelijk voor Grote Talenten. Zo'n kleine school van vroegah had hooguit een sigarendoos met wat kwartjes en guldens voor de koffiepot; en het cadeautje voor de juf die wegging. Dat geld werd nog goed geteld ook, geen enkele ruimte voor creatief beleid daar.
Daarom ook Europa. Vraag maar aan een Eurofiel waarom.
@McSnor | 01-12-12 | 10:46
Maar die fusie leverde de directeur meer geld op. Ik weet niks van jullie situatie, maar dat is in het algemeen wel de belangrijkste drijfveer.
Hoe groot zal de kans zijn dat iemand iets moet terugbetalen laat staan strafvervolging aan zijn broek krijgt? Ik gok op 5% maximaal...
wordt lulhannes en burg. van Zeist Koos Janssen (CDA), nu alsnog ontslagen?
zeist.allesvan.nl/nieuws/detail/id/145...
@Absoluut niet waar | 01-12-12 | 10:46
Moeten we de boel maar zo organiseren, dat die situaties beperkt worden.
Of we kunnen er al van te voren rekening mee houden: betaal ze niet, maar laat ze maar van de steekpenningen leven.
Motto van de 1%: privatiseer winsten, socialiseer verliezen. Niets veranderd, het oldboys network dekt elkaar, even pauze met graaien, dan weer vrolijk verder bij volgende grabbelton. Jammer dat Occupy door de 1% stuk geframed is, was wel mooi geweest als een groep maatschappelijk begane burgers die bij elkaar gegraaide villa's zouden bezetten.
@Cor Rupteling | 01-12-12 | 10:42
En als iemand iets moet kunnen, kunnen we zeker tot in de eeuwigheid polen inhuren?
Ik doe die dit vaak, maar ik wens deze mensen de kanker. Echt.
Wat ben ik toch een stomme eikel dat ik netjes de buurman groet, oude vrouwtjes de straat over help steken, het papier naar de papierbak breng, de lege batterijen netjes inlever en op tijd mijn belasting betaal.
Gelukkig heb ik nog iets van een geweten en fatsoen meegekregen.
Uiteraard zou ik zelf ook een graaier willen zijn maar zoals ik al opmerkte, dat vind ik onfatsoenlijk en oneerzaam.
resumé: ik ben gewoon jaloers op die figuren die zo goed voor zichzelf zorgen.
Die blauwe reaguurknop op Lenssens site is wel heel erg aanlokkelijk...
@Cor Rupteling | 01-12-12 | 10:42
Dat is een verdomd goede tegel. Hulde!
Ook de middeninkomentjes en de nog lagere inkomens draaien absoluut zeer beperkt de hele dag niksdoenerig mee in het bureaucratische onderwijscircuit. Baantjes bezet houden want het is crisis. Voor dat het cup-a-sup tijd is naar huis, want ik was vandaag al vroeg - half tien - achter mijn pc gaan zitten.
Verborgen werkloze huigzuigers van verspild belastinggeld.
Ik had die Top 15 Grootste Onderwijs Graaiers eerder moeten zien. Van Edo de Jaeger (ROC van Amsterdam) heb ik gehoord dat hij voor tienduizenden euro's aan taxikosten maakt. Toch lekker als je een prive-chauffeur hebt op kosten van de gemeenschap.
Laat me raden.
Zoals gewoonlijk allemaal leden van de Partij van de Analfabeten.
Het accountants kantoor van Amarantis heeft de afgelopen 10 jaar ook liggen slapen. Ben benieuwd welke Pvda-erT daar nu weer de dienst uitmaakt.
@Cuyahoga | 01-12-12 | 11:05
Waarom denk je dat de pvda nu ineens met een plan komt om een meldpunt voor misstanden in de zorg in het leven te roepen?
Zal toch wat managers en een raad van commissarissen dat meldpunt moeten besturen.
Zijn vast weer een paar pvda'ers die even geen leuk baantje hebben.
'Dankzij het afschaffen van het onderwijs is de onderklasse van Nederland een cliché van de meute geworden, angstaanjagend, dom en vijandig.' - Theo
@Bakito | 01-12-12 | 10:42
Ik heb je maar even een paar minnetjes gegeven, een of andere idioot zat je te plussen.
Er is maar één reden waarom organisaties als Amarantis in het leven zijn geroepen:
De Baantjescarrousel.
Dat en helemaal niks anders.
De gevestigde partijen, met de PvdA voorop, zijn vrijwel alleen maar bezig om baantjes te verzinnen omdat de carrousel overbezet raakt.
Via privatisering van staatsbedrijven, woningcorporaties, zorgverzekeraars, onderwijsmolochen en de rest van alle quango's.
Als morgen 90 % van die parasieten zou verdwijnen, zou de hele economie gewoon door kunnen draaien.
Sorry, kudt aifoon
In bestuurlijk Nederland zou men zeggen dat de handelwijze, goedgekeurd door de Raad van Toezicht en derhalve niet terug te draaien, weliswaar te goeder trouw was, maar onhandig. Verdere consequenties zullen dan ook niet nodig zijn.
Niet alleen Amsterdam. Overal! Hier in het Noorden : O2G2 en kop van Drenthe; stichting Baasis, ja echt met dubbel A! De inspectie blijft maar onvoldoendes uitdelen als het om de kwaliteit van het onderwijs gaat. De gemeenten moesten zonodig afstand nemen want verzelfstandiging was het helemaal. Roepen dat ze echt niet verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het onderwijs want dat zijn de schoolbesturen. Over kinderen van de rekening gesproken! En er is nog geen wethouder om naar huis gestuurd. Gaat niet gebeuren ook, wat hebben zij nu met die kids te maken
Niet alleen Amsterdam. Overal! Hier in het Noorden : O2G2 en kop van Drenthe; stichting Baasis, ja echt met dubbel A! De inspectie blijft maar onvoldoendes uitdelen als het om de kwaliteit van het onderwijs gaat. De gemeenten moesten zonodig afstand nemen want verzelfstandiging was het helemaal. Roepen dat ze echt niet verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het onderwijs want dat zijn de schoolbesturen. Over kinderen van de rekening gesproken! En er is nog geen wethouder om naar huis gestuurd. Gaat niet gebeuren ook, wat hebben zij nu met die kids te maken
Shit, had ik een paar jaar geleden toch die baan bij een hogeschool aan moeten nemen. Weer verkeerd gegokt.
Dit zijn dus vooral PvdA, GL en D66 bobo's die zich aan dit soort praktijken schuldig maken. Dus laten we zeggen de sociaal-voelende Nederlanders.
De enige manier om van deze corruptie-epidemie af te komen is door corruptie keihard de kop in te drukken. Gewoon Italian-style in een kooi voor de rechtbank met een camera op je bakkes. Niet aanpakken = uitzaaiingen.
@Bakito | 01-12-12 | 10:42
Waarom Google, we hebben jou toch;-)
@Cuyahoga | 01-12-12 | 10:52
Ik ben ook pacifist. Si vis pacem, para bellum!
Je zou verwachten dat de linkse regering van nu wat aan die salarissen gaat doen. Zo niet, dan stelt dat links ook al niks meer voor.
Witteboordencriminaliteit in optima forma, we kunnen de discussie uit het voorgaande topic prachtig laten overgaan in dit topic: TBS met dwangverpleging zou vele 'bestuurders' namelijk ook niet misstaan.
Alleen zal dát nooit gebeuren, we meten in dit land tenslotte wel met meerdere maten - hetgeen echter niet wegneemt dat het wel een aantrekkelijke gedachte is om ook dit graaiend gespuis voor eens en voor altijd van de Bühne te verwijderen. Mét rente, dat moge duidelijk zijn.
Bert Molenkamp is een vuile parasiet.
Bert Molenkamp is een vuile parasiet.
Bert Molenkamp is een vuile parasiet.
Bert Molenkamp is een vuile parasiet.
Bert Molenkamp is een vuile parasiet.
Zo Bert, zie dit maar eens van google af te halen.
T'is steeds duidelijk: Ieder voor zich, pakken wat je pakken kan. Voel sterke behoefte aan eigenrechterspelen opkomen hier
En toch, als je goed luistert, hoor je in de verre verte de hei- zaag- en slijpmachines.
De eerste guillotines kunnen echt niet lang meer op zich laten wachten.
En dan mag ik wel pacifist zijn, alles heeft zijn grens natuurlijk.
Ik ga mijn naam veranderen in Bennie von Nepotismus en ga de Internationale leren.
Dat werkt zeer zeker beter dan de manier waarop ik nu bezig ben..
Het nuanceert de criminaliteitscijfers in dit land een beetje: de Marokkanen slaan ons op straat in elkaar, de blanken doen het zonder vuisten vanaf hun kantoor. Ik fantaseer over een kinderboerderij waar we dit soort tuig opsluiten, achter een groot hek en dan 2 weken geen brood voeren. Kijken wat er gebeurt...
Om iets te leren...
En lieve kijkbuiskinderen, wat kunnen we hier van leren?
Juist, pak verdomme wat je pakken kan, dit kutland gaat toch naar de kloten dus voor die tijd vul je zakken zo goed mogelijk en maak dan dat je weg komt.
Ooit stond Nederland op een keurige 6e plaats in de wereld, als het ging om landen die het minst corrupt waren. Ik vermoed dat we nu de vergelijking met het eerste de beste bananenrepubliekje met glans kunnen doorstaan.
Heel het bestuur van dit land is één grote corrupte bende, kotsmisselijk word je ervan. Ik zeg:"ophangen" dat tuig!
En ik heb me dus een paar jaar de tyfus gewerkt op een Amarantis school. Eén keer Bertje gezien die kwam zeggen dat we het een beetje zuiniger aan moesten doen. Ik heb gewaarschuwd toen (rijke) mijn school zich bij Amarantis ging aansluiten. Maar wie luistert er naar een eenvoudige lesboer?
Wie heeft trouwens de naam Amarantis verzonnen? Die heeft blijkbaar ook z'n opleiding nooit afgemaakt.
Dat noemen ze nou "netwerken"..
In welke sector je ook kijkt, eigenlijk zie je gewoon de ware aard van de mens; egoistisch en onverzadigbaar.
Of het nu de zorg, politiek, industrie, onderwijs of woningcorporaties is; zo goed als niemand die in de situatie kwam dat hij/zij zichzelf kon verrijken heeft dit nagelaten.
En wat hebben we nu geleerdt?
welk amsterdams adviesbureau is dat?
en de juffies voor de klas staan al 6 jaar stil met hun maandloontjes, lachen in dit domme land
Het is toch te schandalig. Onderwijs moet betaalbaar zijn en blijven voor iedereen in de maatschappij. Door dit soort randdebielen blijft dat echter een utopie. Boevenbende.
Quangootjes: Geen tucht van de markt en lekker ver van democratische controle. Government corrupts everything it touches.
De leerlingen leren de belangrijkste les: het maakt niet uit wat je kunt, maar wie je kent.
Waarom dit soort figuren nou niet eens 8 jaar de cel in ipv 100 uur taakstraf. Als ze dat al krijgen.
Ach onderwijs is volslagen overbodig geworden.
We hebben toch Google ?
REAGEER OOK