Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Laf Nederland heeft geen mening over Palestina

lafacepalmdujourNou. Gefeliciteerd Palestijnen. Waarnemersstatus bij de VN. Een upgrade van de status en weer een stapje dichterbij erkenning als soevereine staat. Champagne! 138 voor, 41 meningloze zakkenwassers en 9 tegen. Geheel in de lijn der verwachting stemde Israël tegen. En dat deed ook de Verenigde Staten. Politics, fuck them. Komen we even bij die meningloze zakkenwassers. Raad eens wie daar bij hoorde? Precies, Gidsland Nederland. Wapperend foeivingertje Nederland. De arrogante moralisten uit de Lage Landen. Wij, de absolute labbekakkerige lafbekken. Zodra het echt ergens over gaat, zodra onze mening echt telt, zodra we ons echt ergens op voor kunnen laten staan -of juist niet- klappen onze balletjes terug onze buikholte in. "Oh, Palestina? Gaat het daar over", aldus een zenuwachtig lachend Nederland bij de Verenigde Naties. "Ja, nee, uh, niet echt een mening. Maakt ons niet uit, eigenlijk. Doe maar wat" Had gewoon keihard voor gestemd. Of bruuthard tegen. Stelling innemen, hoppa. Maar niet dit halfzachte gekutzooi. Frans Zimmermanz mompelt iets als "statusverhoging is ontijdig en onverstandig want wanshoopsdaad". Oh. Goh. Echt. Stem dan tegen, lul! Beetje neutraal de kat uit de boom kijken in plaats van snikkelhard voor een mening staan. Bah. Gore lafbekken zijn we. Zoutloze kneuzen. De D66 van de VN. Nederland zou zich moeten schamen. In de hoek met ons. Leer eerst maar eens een mening vormen alsmede de ruggengraat om voor je mening te staan, kom dan maar weer terug. Statusverlaging bij de VN naar waarnemersland, want wij zijn die stem echt niet waard.

Reaguursels

Inloggen

Fisccon | 30-11-12 | 23:07
.
Zeg treurige JodenhaterT. Aantal lesjes geschiedenis gemist... of toch gewoon te dom om te poepen, net zoals al die andere shit-for-brains?

Bertus Betonsloper | 02-12-12 | 08:39

Maserati | 30-11-12 | 17:11 | + 0

Ik ontken niet dat er geen Joden woonden in het huidige Israël voor 1898, maar dit was een zeer klein aantal. Het grappige is juist dat voor ze massaal naar het gebied trokken de Arabieren en de Joden vrij goed door één deur konden. In de jaren '20 begonnen de eerste echte schermutselingen pas, voor die tijd waren de Joden zelfs heel 'oriëntalistisch' in hun doen en laten. Dat 'gepest' waar je het over hebt was overigens geheel van beide kanten. En laten we wel wezen t/m 1945 was ik liever een Jood in een Islamitisch land dan in een Europees land. Die haat waar je het over hebt van Islamieten richting Joden is namelijk relatief. Het waren niet de moslims die grootschalige pogroms, een reconquista en als grote anti climax de holocaust voor de Joden in petto hadden. Daarmee wil ik niet beweren dat Joden het voor '45 prima hadden in Islamitische landen, maar de echte haat is vrij recent. Wat je zegt over Egypte is overigens gewoon bullcrap. Ze zijn zeker niet pro-Israel, maar dat is iets anders dan dat ze oorlog willen voeren.

Coffeeblend | 01-12-12 | 09:43

davidman
Zeg treurige pijpenkrul, zit je keppeltje wel goed ? Israel trekt zich inderdaad niets aan van de mening van de wereld, vandaar dat voor de wereld Israel niet meer meetelt. Hoe treurig ben je als land als je landjepik gaat doen omdat volgens een of ander oud boek het land van jou is. Stel dat de Belgen nederzettingen in Limburg zouden gaan oprichten omdat volgens het geschrift van de heilige Jodocus Limburg van Belgie is, en Brabant ook , eigenlijk is heel Nederland van Belgie volgens de leer van Jodocus. Vinden wij natuurlijk prima, en we gaan met z'n allen in Zeeland en Drenthe wonen. Boze Hollanders schieten vanuit Zeeland vuurpijlen op Belgie, en krijgen clusterbommen terug. 1400 Nederlanders dood en 13 Belgen. Die Belgen noemen de Nederlandse pijlenschieters terroristen. Hoe halen ze het in hun hoofd om boos te zijn over het landjepik, het staat immers in de geschriften van Jodocus, het land is van Belgie. Davidman, je kunt lullen als een pijpenkrul, maar de Joden blijven ordinaire land dieven. En de Palestijnen hebben groot gelijk dat ze via de VN een stem krijgen.

Fisccon | 30-11-12 | 23:07

WirMachenMusik | 30-11-12 | 17:15
Lesje geschiedenis:
1947 en 1948: "Palestijnen" weigeren een eigen staat.
1948: Vijf Arabische staten vallen Israël aan
1949: Wapenstilstand tussen Arabische staten en Israël. "Palestijnen" weigeren eigen staat.
1949-1967: Dit bestand werd duizenden keren door Arabische terroristen geschonden, meer dan 1000 Israëlische doden.
1967: Aanval door Egypte, Jordanië en Syrië en verliezen: Israël verovert o.a. West Bank. "Palestijnen" weigeren eigen staat. Vlgns intern. recht verspelen hebben "Palestijnen" alle rechten op dit gebied verspeeld.

davidman | 30-11-12 | 22:50

Dezelfde 138 landen die vóór stemden, zijn dezelfde landen die vlak vóór het begin van de "Arabische Lente" ook vóór Kadaffi stemden, die toen voorzitter werd van de mansenrechtenorganisatie van de VN.
Elke resolutie van de Arabische/Islamitische landen wordt automatisch gesteund door alle "niet gebonden landen" en een aantal laffe Europese landen. Logisch dat Israël zich daar niets van aantrekt.
Massada zal nooit vallen!!!

davidman | 30-11-12 | 22:26

@Mammeloe, net als uw eerdere vraag (de Joden hebben immers een eigen staat) was ook de mijne retorisch. Palestijnen zijn vooralsnog stateloos en deze kleine stap in de goede richting is voor het hele MO een opsteker.

Ignatius Barracuda | 30-11-12 | 21:37

Nederland is altijd al een opportunistisch, laf, slap en meegaand land geweest zonder principes, zie onze grote voorbeeld op het moment in de figuur Rutte.
Niks nieuws onder de zon!

lanexxx | 30-11-12 | 21:03

Wanneer Israel en de VS samen tegen zijn, dan is 'voor' zijn een keuze die later niet moeilijk uit te leggen is aan je kleinkinderen. Voor het omgekeerde geldt hetzelfde trouwens.

Kwijldraad | 30-11-12 | 20:51

Helaas voor jou moet ik je melden , dat je ook nu weer de plank misslaat . Ik heb een half jaar in Israel gewerkt en heb ook de Palestijnse gebieden bezocht. Daarnaast vlogen in de kop van Israel ook mij de raketten om de oren. Maar toch met Isrealische en Palestijnse mensen van gedachten gewisseld. Gezien hoe het systeem van
verdeel en heers van Israel werkt. Ik lul niet uit mijn nek. Ik hoor dus waarschijnlijk bij de 25% die er WEL geweest is en gezien heeft HOE het werkt en hoe de Palestijnen in het algemeen worden behandeld.

Dappere dildo | 30-11-12 | 20:42

@ Dappere dildo | 30-11-12 | 17:35 | + 0 -
Ik hoef helemaal niks. Als het mij beïnvloed, dan zal ik pas een kant kiezen. Als ik me met elk conflict in de wereld zou moeten bemoeien, dan heb ik geen tijd voor mijzelf. Als nog roept iedereen: ''Het moet zus, het moet zo''. Durf te wedden dat 75% van de mensen die er een uitgesproken mening over hebben nog nooit in Gaza/Israël/Palestina zijn geweest. En dus puur hun mening baseren op wat de media bericht. Ik vertrouw de media niet meer, en dat moet u ook niet doen. Beste waarneming is uw eigen waarneming, en niet die van iemand anders.

Maserati | 30-11-12 | 18:37

Maserati 17.05
Mijn vader zei destijds altijd "jullie" is jodenvolk !
Zonder daar mijn Joodse vrienden te willen belasten ,neemt U wel een grote stap. DUS men moet GEEN stellingnemen tegen achterstelling en
vernederingen van de Palesteinen door Israel. Zwijgen is m.i. voor de lafaards , trek uw kaart !!!

Dappere dildo | 30-11-12 | 17:35

O,dus ik ben laf omdat Palestijnen maar ook fundamentalistische joden me geen donder interesseren ? Zolang ze zich niet met mij bemoeien al helemaal niet. Ook die hele Arabische "lente" kan me gestolen worden en als het een besmettelijke ziekte is,zetten we ze wel in quarantaine.Wapens zat in het westen,oftewel ze hebben geen schijn van kans baasje over ons te spelen.Het MO,ingewisseld voor het oost-blok na 1989 ? Vergeet het maar: De laatste islamitisch grootmacht ,het Ottomaanse rijk, is al een eeuw ter ziele.De erfgenamen,wie dan ook, hebben geen schijn van kans,ondanks al hun olie.Die wordt in afzienbare tijd overtroefd door door de laatste grootmacht Amerika en die spelen de macht uit al een eeuw. Quid ,beperk je dus tot de prioriteiten,anders wordt je gek. (zelf ondervonden).

Dolphi | 30-11-12 | 17:15

Israel heeft vandaag zijn vredeswil nog eens benadrukt door te besluiten om 3000 nieuwe woningen voor joodse kolonisten te bouwen op de bezette westelijke Jordaanoever.
www.spiegel.de/politik/ausland/nach-un...

WirMachenMusik | 30-11-12 | 17:15

@ Coffeeblend | 30-11-12 | 15:31 | + 0 -
Er woonden ook al Joden, maar verspreid. Ze werden ook door de moslims gepest. De onvrijwillige verwijdering van deze mensen vond plaats omdat de Joden zich niet veilig voelden door deze haatdragende moslims. Ik snap zelf niet waarom moslims zo´n hekel hebben aan Joden, volgens mij staat er zelfs in de Koran dat je niet mag handelen met een Jood.
´´Egypte heeft geen belang bij oorlog´´, nou zeerzeker zelfs. Aan wapensmokkel verdienen veel Egyptenaren veel geld. Daarnaast is Egypte ook anti-Israel.

Ik ben niet pro-Israel en zeker niet pro-Palestina. Conflict speelt ver van mijn huis af dus ik bemoei me er niet mee. Zouden meer mensen moeten doen. Het is nog nooit rustig geweest in het Midden-Oosten.

Maserati | 30-11-12 | 17:11

Als ze voor hadden gestemd, zaten jullie te kankeren over ''een stelletje zandnegers toevoegen aan de beschaafde VN'' en ''groter gevaar van moslims''. Als ze tegen hadden gestemd dan zaten jullie te kankeren over ''hoe Nederland wel niet de bitch is van de US en Israel'' en ''dat we ons nou eindelijk eens moeten losmaken van al die bemoeials''. Het is nooit goed bij jullie zeikerds :).

Maserati | 30-11-12 | 17:05

ik zie slecht ge-exploiteerde ellende veroorzaakt door een achterlijk wereldbeeld van een woestijncultuur. islam is een ziekte.

minimá-armezusvan.. | 30-11-12 | 15:37

Ik begrijp niet waarom (bijna) iedereen hier zo uitgesproken pro-Israël is. Ik dacht dat iedereen hier altijd religiegekkies uit zit te lachen. Of dachten jullie echt dat Israël een seculiere staat is, waar dezelfde normen en waarden gelden als in West-Europa of de VS?

Is het niet ironisch dat juist in een discussie over Israël-Palestijnen, mensen aankomen met het non-argument dat er geen Palestijnen bestaan. Uhhh dus de Israeliers zijn geen verzonnen volk? Denken jullie echt dat de mensen die zich Palestijnen noemen niet iets meer verwantschap hebben dan de Israeliers waarvan een deel uit Ethiopië komt, een deel uit de voormalige Sovjet Unie, een deel uit Noord-Afrika, een deel uit het Midden-Oosten en een deel uit Europa afkomstig is. Hoezo één volk?

Als je de Israeliers een volk noemt prima, maar ontken dan niet dat Palestijnen bestaan. En los daarvan, al bestaan ze niet, er woonden Arabische mensen in het gebied dat we nu Israël noemen voordat de eerste grote immigratiegolf van Joden eind 19e eeuw op gang was gekomen. Punt. Geen discussie over mogelijk. Evenmin over het feit dat er honderdduizenden Arabieren op moesten bokken om plaats te maken voor de Joodse immigranten. Zij wilden namelijk een Joodse staat, dat gaat een beetje lastig wanneer er te veel niet Joden wonen. Dus er woonden mensen in het gebied en Israël is mede verantwoordelijk voor de onvrijwillige verwijdering van deze mensen. En dus voor een groot deel verantwoordelijk voor de huidige problematiek. Ook hierover valt bijna niet te discussiëren.

Omdat Israel mede verantwoordelijk is voor de problematiek in Gaza en de West Bank, heeft het ook een morele plicht om op een humane wijze bij te dragen aan de oplossing er van. Steeds meer nederzettingen bouwen in de bezette gebieden is geen oplossing, de bewegingsvrijheid van Palestijnen beperken is geen oplossing, toegang tot voorzieningen en infrastructuur aan Palestijnen beperken is geen oplossing.

Hierbij wil ik niet zeggen dat alles wat de Palestijnen doen en niet doen, door de beugel kan. Integendeel. Maar zoals ik hierboven aangaf, Israël heeft de morele plicht hier op een humane wijze een oplossing voor te verzinnen, aangezien zij voor een belangrijk deel verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van het probleem.

Persoonlijk zie ik echter niks in een tweestaten oplossing. Simpelweg omdat een Palestijnse staat totaal niet levensvatbaar is. Kans op normalisering in de regio is dan nog steeds nihil. Het best zou het zijn wanneer Gaza gewoon Egypte wordt. Egypte heeft geen belang bij oorlog en is in tegenstelling tot Hamas een gesprekspartner van Israël. Ze kunnen dus aangesproken worden op vervelend gedrag. De Palestijnen op de West Bank krijgen de zelfde status als de al aanwezige Arabische Israëli. Israël stapt dus af van het streven een Joodse staat te zijn, maar ze zullen zien dat wanneer ze de nieuwe groep Arabische Israëli als volwaardige burger erkennen, dat deze zich tamelijk vreedzaam zullen gedragen.

Waarom denk ik dat? Omdat de huidige Arabieren met een Israëlisch paspoort zich relatief rustig gedragen. Daarom ook moet Israël zich af vragen waarom ze raketten op hun hoofd krijgen uit Gaza en niet uit Jaffa. Want hoe creëer je rustige burgers? Niet door ze op te sluiten, af te sluiten, maar door ze op te nemen en te erkennen. Voor die tijd kan en mag je niet verwachten dat de Palestijnen zich op een vreedzame manier in hun rol schikken, evenmin dat er niet van de Israëli verwacht mocht worden dat zij zich zouden schikken in hun rol in de jaren voor de staat Israël werd uitgesproken (en.wikipedia.org/wiki/Lehi_(group)).

Coffeeblend | 30-11-12 | 15:31

@polt 14.52
Het is net Nederland , zij welke de macht denken te hebben beslissen ! Wij zijn ook opgezadeld met onze regering. Wanneer we NU verkiezingen zouden houden , zag onze regering er echt anders uit !
Verder heb ik echt vertrouwen in de kracht van de goedwillende Palesteinen. Het komt goed , ben ik van overtuigd . De vredelievende Palesteinen en Israelies hebben dezelfde belangen . Alleen de wapenleveranciers en mensenhaters hebben belang bij verdeeldheid en oorlogen. Dat meen ik echt. Als de belangen gebundeld zouden worden zou deze regio wellicht de voedselbank voor HEEL Afrika kunnen worden . Lost wellicht ook vele ander problemen in die regio op !

Dappere dildo | 30-11-12 | 15:30

Wat MIJ betreft mogen de vredelievende Palesteinen een rol in de VN spelen. ...
Dappere dildo | 30-11-12 | 14:20 |

Maar die hebben het niet voor het zeggen.

polt | 30-11-12 | 14:52

@oombob
Leuk idee die sticker. Maar dan kan ik op vrij veel plaatsen in Holland mijn auto niet meer parkeren zonder mijn auto terug te vinden onder de krassen of uitgebrand.

Mika6101 | 30-11-12 | 14:46

gratis WIJ STAAN ACHTER ISRAEL auto-stickers NU verkrijgbaar. Laat zien waar uw hart ligt!

oombob | 30-11-12 | 14:28

Niet zo snel die lafbutton uitdelen. Kijk eens wat verder dan het waarnemerstatusneusje lang is please. De nieuwe status van Palestina mag dan een doekje voor het bloeden zijn, het geeft wel recht op deelname aan allerlei VN organisaties EN het is daarmee mogelijk om Israel voor het International Court of Justice in Den Haag te slepen. DAAR gaat het om. Die consequentie is op dit moment ongewenst omdat het contraproductief in de onderhandelingen zal werken.
.
Nederland geeft met de blanco stem wel een mening. Waarnemerstatus ok, Court procedures/deelname aan bepaalde VN organistaties niet ok. Daar heb ik vrede mee.

Miep Scharensliep | 30-11-12 | 14:20

Laten we svp verschil maken tussen de minderheid van hardliners en de gewone bevolking (meerderheid) van Palesteinen. Je kunt ze beiden op een hoop gooien , dan wordt het nooit wat. Maar er zijn ook mensen met gezinnen net als wij in ons land , welke vrede en veiligheid willen. Het standpunt van onze regering ( haha !!) verwoord door onze ReserveNederlander de limburger Timmermans. Eerder bekend van de uitspraak , dat we ons moeten richten op Duitsland !!Wel , wat is het spannende en weloverdachte standpunt van deze aan de knoppen draaiende regering ? Niets, GEEN MENING (def. van niets ; een bolhoed zonder bol waar de rand van weg is !). Wat een stelletje slapjanussen. Zeg dan gewoon nee ! Typerend voor het zooitje ongeregeld , dat thans in Nederland de dienst uitmaakt.
Wat MIJ betreft mogen de vredelievende Palesteinen een rol in de VN spelen. Als volwaardig wereldburger, gemiste kans voor ons land !!

Dappere dildo | 30-11-12 | 14:20

Maar ridder KwidT, waaruit bestaat uw nobele heldenstatus dan?
Die van quirulant achter een pseudoniem?
Het ruig schrijven met altijd de uitvlucht: "ja maar want cynisch, knipoog, vrijheid van humor om te lachen"?
Hollands laffer krijg je ze niet hoor.
Op sokken, allemaal!!!1!!

hfakker | 30-11-12 | 14:09

@Reinaert
Er zijn 3.7 miljoen Palestijnen in de gebieden rond Israel. Deze mensen (grootste deel) haten joden zoals mocro's een hekel hebben aan varkens en vrouwen.
Erdogan van Turkije noemde Israel al een terroristen staat. Morsi van Egypte is Moslim Broederschap... die in hun handvest hebben staan dat Israel kapot moet.

Nethanyahu zegt niet dat de palestijnen dood moeten. ook haat hij mensen niet. Hij wil net als VS en Canada vrede... maar heeft terecht voorwaarden om de veiligheid van zijn burgers te kunnen garanderen.

Hamas haat mensen. Fatah haat mensen. Ik zie zulke grote verschillen in wereldbeeld tussen deze leiders. Hoe lang staat Israel er nog alleen voor. Nederland staat net als in de tijd van de 2e wereldoorlog met de handen in de zakken LAF te zijn. Geen kant kiezen hier in is een kant kiezen voor Hamas en Fatah. Het is hun initiatief.

fleerman | 30-11-12 | 13:40

Ik heb er een heel duidelijke mening over.
Gaza en de westelijke Jordaan bij Israël voegen, en alle Hamas/Fatah eikels naar Transjordanie sturen ( zoals de Britten het ook bedoeld hadden).
Daarnaast alle geflipte kolonisten en reli- fundi's richting de Bible-belt in de VS sturen.
Dan is Israël voor de gewone Israëli's en de gewone Arabieren die geen kwaad in de zin hebben.

mothersfinest | 30-11-12 | 13:37

Hoezo laf..... gewoon hersens gebruiken! Hoe kan je nou tegen 2 ruzie makende jongetjes zeggen, die blijven ruzie maken dat de ene gewonnen heeft.Eerst die ruzie stoppen, en dan zeggen dat ze beide gewonnen hebben.

L.M. | 30-11-12 | 13:25

Ik zeg; muur om al die hysterische zandlanden. Ben een beetje klaar met die "als Allah het wil" landen.

Metale Sjaak | 30-11-12 | 13:11

Mooi. Mij boeit het niet.
Ik heb nog nooit op de VN gestemd. Instituut zonder democratisch gehalte dat dit bemoeit met het democratisch gehalte van lidstaten.

Palestina? Waarnemersstatus? Mij best.
Doe dit dan gelijk ook maar met Vlaanderen.
En met Baskenland, Catalonia en Friesland. Of zo. Verdere liefhebbers ook welkom. Allemaal best.

Als Palestina maar geen EU lidstaat wordt. En geen Nato lidmaatschap krijgt.

lustkapper | 30-11-12 | 13:05

Van 00.00 uur tot 24.00 uur neutrale flapdrollen.

Bataaf | 30-11-12 | 13:00

@Insp.Gadget | 30-11-12 | 10:38
Hahahaha. Moet.Gewoon.Hard.Lachen.

Pffffff | 30-11-12 | 12:51

@Pffffff | 30-11-12 | 12:46 | + 0 -
Alleen in Legoland hebben ze een maakbare maatschappij ;-)

Smalhout | 30-11-12 | 12:51

Die gaan de horden criminele parasieten die op de hollandsche wegen loslopen zomaar eens even tegen de haren in gaan strijken zeker.

Tricephalus | 30-11-12 | 12:50

Lafheid is een eigenschap die Nederland moeilijk kan weerleggen. #volksaard

Shareholder II | 30-11-12 | 12:49

Natuurlijk waren er veel dappere mensen die enorme risico's genomen hebben, maar ik durf te wedden dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking zich neutraal en passief opstelde tegenover de Duitse bezetter, bang dat er wat business verloren zou gaan.

bokkenrijder | 30-11-12 | 10:26

Wow, durf je daar zelfs om te wedden? Niet dat het door onderzoek is vastgesteld dat - ik noem maar een zijstraat - de politie grotendeels collaboreerde, tot aan jodenopsporing toe, ofzo. Dat niet, maar je durft er wel om te wedden?

Wat is je punt eigenlijk? En licht dan meteen even toe wat de correlatie is tussen Srebrenica en 'maakbare samenleving'.

Oh, en als je dan nog tijd over hebt, lees dan eens Das Kapital. Spreken we mekaar daarna weer eens over de maakbare samenleving.

Pffffff | 30-11-12 | 12:46

Ze stichten palestina maar in jordanie, plek zat.
Oja Jordanie wil ze ook niet hebben. Overigens Libanon en Syrie ook niet.

Smalhout | 30-11-12 | 12:44

Neutrale stem van NL in de VN-Raad verbaasd me hogelijk. Al jaren draagt BuZa een constructief geluid uit, dat inhoudt dat Israel en de PA samen moeten zoeken naar een oplossing. Hierbij tekent men echter duidelijk aan dat NL Israel steunt. In deze lijn was het niet meer dan logisch geweest dat de NLse vertegenwoordiging tegen het verworden van een 'waarnemersstaat' had gestemd. Opvallende breuk met het verleden dus.

schreeuwitje | 30-11-12 | 12:37

Ongeacht of je voor of tegen een Palestijnse staat bent.
De mensen daar hebben een stem nodig in de wereld.
Aangezien niemand met een andere oplossing komt is dit een stap in de goede richting...

da wizard | 30-11-12 | 12:29

Waarvan Akte.

henkojenko | 30-11-12 | 12:24

Wat wil je, met een windvanende kameleon kabinet met Marx Rütte en Hondje Samson

Faragefan | 30-11-12 | 12:18

Nederland is altijd een merchant natie geweest, handel is het meest gebaat bij een bepaalde neutraliteit. We steunde de de Amerikanen in hun onafhankelijkheid tegen de Britten, maar tegelijkertijd verkochten we ook wapens aan diezelfde britten.Ik vind de Joden ook een heel dapper volkje, uiteindelijk weten zij ook zelf dat die harde houding onhoudbaar is, daarom ging die grondoorlog ook niet door.De intelligence community in de VS en zelfs Henry Kissinger zien de huidige situatie als onhoudbaar over tien jaar en zien zelfs de prognose van het ophouden van het bestaan van de natie Israel. Oud bondgenoot Turkije keert zich tegen Israel, Egypte, en zelf Barry denkt dat het "muslim brotherhood" Egypte leiding moet nemen in vredesbesprekingen.Op de lange termijn is Israel wellicht het verkeerde paard waarop je geld kon zetten, hoe pijnlijk dat mag klinken. Je kan zeggen dat wij geen mening hebben, anderzijs hebben we niemand tegen ons opgezet in die regio.

Timmermans heeft gelijk dat de Kamer waarschijnlijk toch weer anders had gestemd.

Foppezão | 30-11-12 | 12:10

Vanmorgen po tv een dolgelukkige Palestijn gezien, hij kijkt nu al uit naar de vernietiging van Israel. Daar heeft de VN voor gekozen.

nieuwe-haring | 30-11-12 | 11:59

Tsja, ik vind de houding van NL wel goed eigenlijk. Want hoe meer ik van de situatie ter plekke en de ontstaansgeschiedenins begrijp, des te minder ben ik in staat een goed oordeel te vormen. Soms is het dus maar beter om gewoon geen mening te hebben. Een al dan niet gefundeerde mening heeft iedereen al. Ik zeg dat dit één van de weinige verstandige beslissingen van NL van de afgelopen jaren is. Het is a priori onze kwestie niet en laten we daarom buiten deze onoplosbare kwestie blijven.

Bigi Bana Boy | 30-11-12 | 11:58

gasboer | 30-11-12 | 11:38
Heerlijk perspectief! +1 voor jou

polt | 30-11-12 | 11:41

Hipe, hiep, hoera voor de Palestijnen.
Nu nog even blanco stemmen voor:
Koerden, Basken, Friezen, Limburgers en Brabo's!

Voor de ge-interesseerden, hier speelt het zich allemaal af:

www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl&am...

gasboer | 30-11-12 | 11:38

'Laf Nederland', is dat geen pleonasme?

Chiant | 30-11-12 | 11:36

Tja, het vorige kabinet had uiteraard tegen gestemd. Want Greet wordt gesponserd uit die hoek. PvdA is mogelijk genuanceerde tov het conflict. Vandaar het compromis: we laten anderen er wat van vinden, dan vinden wij dat ook. Sneu.

deropofderonder | 30-11-12 | 11:34

En weer wordt de geschiedenis herhaald
In de w.o.2 Collectief weg kijken.
Dus neutraal stemmen er is niets veranderd.

yes | 30-11-12 | 11:31

@polt | 30-11-12 | 11:16

Dan is er niets aan de hand, je tegel wekt voor de minder geoefende lezer echter wel die indruk, da's de enige reden dat ik me geroepen voelde e.e.a. even te melden. Er is zo schrikbarend veel foutieve informatie omtrent het Midden-Oosten in omloop dat het soms gewoon even moet ;-)

Reinaert | 30-11-12 | 11:26

@Einde van de Domheid | 30-11-12 | 11:15 | + 0 -
-"Wat jij haat noemt is vrijheid van meningsuiting."
Namecalling vind ik geen vrijheid van meningsuiting dat vind ik beperking van meningsuiting, dan moet je het met sluitende argumenten kunnen onderbouwen

-"Het topic gaat over zijn wij laf of niet. Ik vind van niet."
Om zo'n mening te vormen moet je ook de onderliggende materie behandelen

-"Ieder staat heeft zijn issues. Binnen jouw trend van redeneren zouden wij bij de VN geroyeerd zijn vanwege Srebrenica."
Deze begrijp ik niet. Palestina is namelijk geen staat

-" Praten is geen oordeel over de gesprekspartner. Praten is praten en dat doen we bij de VN."
Maar dat is dus 1 van mijn punten, ze voegen selectief gespreksparters toe, dus dat is dan wel een oordeel. De VN is politiek, en geen neutral overlegplatform. Waarom heeft de FARC dan niet dezelfde status?

De reden dat ik er een boel bijsleep is om mijn punten over te brengen. En als ik het zo 1,2,3 teruglees doe ik dat proportioneel.

Dank voor je mening, mag ik bij die nieuwe club?

Kaas de Vies | 30-11-12 | 11:25

I@gnatius Barracuda | 30-11-12 | 10:13

In 1950 gaf de UNRWA als definitie van een Palestijnse vluchteling “iemand die ontheemd is tijdens door de Arabische / islamitische landen begonnen oorlog in reactie op de door Israel uitgeroepen onafhankelijkheid. Vijftien jaar later besloot UNRWA – ondanks bezwaar van de Verenigde Staten – ook hun kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen als vluchteling aan te merken. En in 1982 werd dit door UNRWA verder uitgebreid tot alle volgende generaties – tot in de eeuwigheid.

Onder de afwijkende UNRWA-definitie blijft iemand een vluchteling zelfs als diegene inmiddels een andere nationaliteit heeft gekregen. Zo zijn er bijvoorbeeld 2 miljoen vluchtelingen geregistreerd in Jordanië, maar die hebben bijna allemaal de Jordaanse nationaliteit. (Niet verwonderlijk, want Jordanië neemt meer dan driekwart van het mandaatgebied Palestina in.)

Dit beleid van UNRWA is een flagrante schending van het Verdrag van 1951 inzake de status van vluchtelingen. Daarin staat klip en klaar dat een persoon niet langer als een vluchteling wordt beschouwd als hij "een nieuwe nationaliteit verworven heeft."

UNRWA is zelfs van plan om het aantal Palestijnse vluchtelingen verder uit breiden – in plaats van te krimpen - tot in het oneindige. In 2030 zullen er volgens voorspellingen van de VN 8,5 miljoen Palestijnen op de UNRWA-lijst van vluchtelingen staan. Dat aantal groeit in 2060 door naar een 25-voudiging van het oorspronkelijke aantal geregistreerden in 1950. Ook al zal vermoedelijk niemand meer in leven zijn van de mensen die Israël daadwerkelijk verlaten hebben.

Mammeloe | 30-11-12 | 11:25

Goed. Moediger was geweest "tegen" te stemmen, maar dan hadden alle terroristenvrinden en andere kwezels op hun achterste benen gestaan. Daar heeft Nederland er nog al wat van, niet waar Kwit?

Jan Passant mk2 | 30-11-12 | 11:25

' Nederland zou zich moeten schamen '
Nee.. voor moslimterroristen buig je niet.. nooit !

(c)ZWITSUL | 30-11-12 | 11:19

@Einde van de Domheid 11:15
Magnifieke tegel!

Bakito | 30-11-12 | 11:18

Reinaert | 30-11-12 | 11:09
Ik had het niet over Egypte en Jordanië :)

polt | 30-11-12 | 11:16

Waarom zou je een mening willen hebben over een stel kleuters die ruzie maken in een zandbak, behalve dan dat die kleuters zich teminste nog volwassener gedragen dan dat zielig volk in Israël en de Gaza strook.

me,myself and IK | 30-11-12 | 11:15

Kaas,
- Wat jij haat noemt is vrijheid van meningsuiting.
De blonde (het is de enige die consequent zijn haar verft en een rode stropdas draagt om op te vallen!) noemt iedereen naar hij belieft tuig, knettergek, laf, dhimmie en wat niet. Ik vind dat ik hem dan gerust zakkenvuller mag noemen.
VVM toch? Of is het bij Wilders een briljante woordkeuze en bij mij haat?
- Het topic gaat over zijn wij laf of niet. Ik vind van niet.
- Ieder staat heeft zijn issues. Binnen jouw trend van redeneren zouden wij bij de VN geroyeerd zijn vanwege Srebrenica.
- Praten is geen oordeel over de gesprekspartner. Praten is praten en dat doen we bij de VN. (En als dat niet lukt richten we daar een nieuwe club voor op.)
Ik voeg hiermee niets toe Kaas, maar denk wel dat je voor rede vatbaar bent (al sleep je er wel een boel bij!)

Einde van de Domheid | 30-11-12 | 11:15

Zou me wat zijn, als Nederland een mening of idee zou ventileren.
Nergens voor kiezen is "gedogen", en "pragmatisch", en goed voor de handel.
"We are just the pianoplayers" en dan keer 16 miljoen.

Die slappe kut-mentaliteit heeft in een kleine 5 eeuwen grote welvaart gebracht.

Dat dan weer wel.

mijnvrouwenik | 30-11-12 | 11:13

@polt | 30-11-12 | 11:02

Voor de goede orde: Egypte en Jordanië erkennen Israël, check Your facts, al zou Egypte die erkenning gezien de lenteachtige omstandigheden aldaar wel eens kunnen intrekken, maar da's koffiedikkijken.

En Abbas wint weliswaar aan status, neemt niet weg dat 'ie inderdaad intern macht inboet, het schisma tussen Hamas en Fatah is nog nooit zo duidelijk geweest als nu.

Reinaert | 30-11-12 | 11:09

De enige reden dat ik zonder verdere redenen voor Israel ben, is omdat de fundamentalistenna Israel een nieuw doelwit zullen zoeken voor hun haatreligie.

Ik heb het front in dit religieuze conflict liever heel erg ver weg...

dlseth_ | 30-11-12 | 11:07

@fleerman | 30-11-12 | 10:55

De Arabische landen zitten over 't algemeen ook helemaal niet op Palestijnen te wachten - al wonen er alleen al in Jordanië meer dan in Gaza, maar da's een (weliswaar schrijnend) detail. Er is geen twee staten-oplossing denkbaar zolang er nog zoiets als Israël is, hetgeen meteen de blinde Palestijnse haat jegens dat land verklaart.

Redelijkerwijs zie ik in elk geval geen werkbare oplossing, daartoe is de situatie domweg te complex. En ja, ik weet een béétje waar ik over lul aangezien ik een tijdje in de Sinaï heb gebivakkeerd en de kemphaantjes van dichtbij heb leren kennen. Sentimenten incluis.

Reinaert | 30-11-12 | 11:05

@Buffell | 30-11-12 | 11:00
We zijn een uitgesproken landje, met laffe volksvertegenwoordigers.

necrosis | 30-11-12 | 11:04

Moet zeggen dat het mij ook geen tyfus interesseert.

de betaalautomaat | 30-11-12 | 11:03

Ik zou ook neutraal stemmen. Eerst moeten ze maar tot een goede oplossing komen, voordat we weer kunstmatige grenzen gaan trekken en landen gaan maken. We hebben gezien in Afrika hoe goed dat NIET werkt.

zeertegendradig | 30-11-12 | 11:03

Blijven ze nu wel die Egyptische en Jordaanse wetgevingen (lol) behouden?

Israël had niet voor kunnen stemmen want de Arabieren en Oud-Grieken (daar bestaan de zich nu noemende Palestijnen uit) erkennen Israël niet. Je stemt niet tegen je eigen bestaan. Lijkt me logisch.

Verder denk ik gewoon dat dit een machtsversterkende positie van Abbas is, nu hij veel aan Hamas aan het verliezen is. Op zich is een politieke stap goed, maar het had wel beter op orde moeten zijn zoals het gegeven dat er geen doodstraf meer mogelijk is als je grond verkoopt aan een Israeli, bv. En dat je toelaat dat joden er ook mogen wonen. En dan heb ik het nog niet over garanties aan de eigen bevolking wat betreft persvrijheid, vrouwenrechten, de positie van christenen en dergelijke.
Die garanties geeft Abbas niet.

En dat zou voor mij genoeg redenen zijn om tegen te stemmen. Anders hadden ze wel mijn stem gekregen.

polt | 30-11-12 | 11:02

Artikel slaat de spijker op z'n kop. Volledig waar, we zijn echt een laf, onuitgesproken landje.

Buffell | 30-11-12 | 11:00

@Zeg maarKaas_Cuevara | 30-11-12 | 10:54 | + 0 -
Tja ik moet het van de kwantiteit hebben, dan zou je het van de kwaliteit moeten hebben.

Deze had ik al voor je klaarliggen, omdat het allemaal vrij voorspelbaar is. Volgende zal waarschijnlijk een opmerking zijn over de bijstand.

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:58

Het Beloofde Land. Beloofd door dhr. F. Fluitketel.

Montgomery Burns | 30-11-12 | 10:57

@Zeg maarKaas_Cuevara | 30-11-12 | 10:53 | + 0 -
Een driepunter. 0-7. Klasse gedaan hoor.

Ik wist niet dat het zo lastig discussieren met mij was, en dan toch nog scoren. Hulde en applaus.

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:55

Moet je nu maar eens opletten wat er gebeurt met VS en Canada. Ik voorspel grote financiele voorspoed en economische groei. Wie voor Israel is lijkt altijd aan het juiste eind te trekken.
Nederland is LAF! Israel is al 3000 jaar in dat land,weet je nog David die daar Jersualem stichtte! Eenzijdig een Hamasstan uitroepen in de VN heeft geen zin. Die status upgrade, daarmee zeggen we eigenlijk dat de Palestijnen gelijk hebben. Dat hebben ze niet. Hamas gedraagd zich hetzelfde als de bondkraagjes bij ons in de achterstand wijken... Het probleem zit 'm in die haatdragende religie van ze. Weg met die Islam en haar kromme Sharia. Stel dat Belgie de Sharia zou invoeren en Brabant en Amsteram willen hebben... Opzouten. Ben zo klaar met die Arabische hypocriete luit. Waarom geeft Jordanie/Egypte/Turkije en Libanon geen hulp en land. Plek zat daar.

fleerman | 30-11-12 | 10:55

Linkse Zakkenvuller | 30-11-12 | 10:36
De Britten stemden toch vóór?

PalingboerJoop | 30-11-12 | 10:55

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:51
Ik heb niet de hele dag tijd om te F5'en.

Dag.

Zeg maarKaas_Cuevara | 30-11-12 | 10:54

@johnny quid,
U bent een roepende in de woestijn. Iedereen weet het, niemand doet er wat mee.

ratelaar | 30-11-12 | 10:54

"Doe maar wat", vind ik ook, eigenlijk.

RusMor | 30-11-12 | 10:54

Quid, je bedoelt dat ze tegen hadden moeten stemmen. Zeg dat dan ook zouteloze lul.

roze_bril | 30-11-12 | 10:53

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:44
Uw reaguursel is nogal tegenstrijdig. Dat maakt het lastig om tegenargumenten in te brengen, omdat ik dan hetzelfde zou gaan doen. Dat trucje gebruikt u vaker, evenals het voortbouwen op een door u zelfbedacht uitgangspunt van de opponent, daardoor wordt de voordiscussie dusdanig vermoeiend dat de hoofddiscussie al zinloos wordt.
Evdd reageerde hier adequaat op.
Fijne dag verder.

Zeg maarKaas_Cuevara | 30-11-12 | 10:53

Frans Zimmermans is een onbetrouwbaar sujet, als ik zijn porum zie, dan krijg ik stante pede oprispingen!
Dus dat 'we' kan je wat mij betreft achterwege laten.

BadLieutenant | 30-11-12 | 10:52

@Zeg maarKaas_Cuevara | 30-11-12 | 10:34 | + 0 -
Nou het is erg stil, dat zal dan zal de score wel 0-4 zijn.

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:51

@Zeg maarKaas_Cuevara | 30-11-12 | 10:34 | + 0 -
U bent ook een aanhanger van het "talk to the hand" principe? Wat is de score nu eigenlijk?

Ben er niet uit om te winnen maar om te leren, waarschijnlijk is dat te lastig om te begrijpen.

Elke keer als ik een discussie "verlies", leer ik. Ik leer helaas al jaren niet meer.

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:44

Palewat?

sjaakdeslinksesul | 30-11-12 | 10:44

@Einde van de Domheid | 30-11-12 | 10:27 | + 0 -
Terugkomen jij, dat "talk to the hand" gewauwel is vrij laf, niets fijne dag nog verder.

Natuurlijk haat jij iemand als je iemand stelsel matig een "naampje" meegeeft. Je hebt het zelf niet door omdat je in je eigen hoofd niet mag haten, maar dit eigenlijk wel doet. Ik hou je alleen een spiegel voor en bevalt het blonde haar?

Farc praat? Je weet niet precies waar je het over hebt.

" De groepering wordt door de Colombiaanse regering, de VN, de Verenigde Staten en de EU beschouwd als een terroristische organisatie"

De ETA is gestopt? Nou vertel dat de Baskische ondernemers maar, die elke keer weer geld moeten afstaan. Onlangs nog een grote vis vrijgelaten van de ETA, want die scheen terminaal te zijn. Nou die man is miraculeus genezen.

Bij de ETA, Koerden, FARC, IRA hebben nog over mensen die daar 1000den jaren woonden, bij de Palestijnen niet. Wel interessant dat de Palestijnen zo'n status krijgen, wie gaat ze vertegenwoordigen? De regering denk ik, wie is die regering? Hamas, al een aantal niet plaatsgevonden verkiezingen te lang.

En wie steunt de Hamas? Iran & Syrie. Ontploft je hoofd al?

Pro Hamas en anti Assad. Het moet heel erg moeilijk zijn om jou te zijn, of heel makkelijk. Ik ben er eigenlijk niet over uit. Maar het weglopen van een discussie geeft mij al aan dat je een kuil aan het graven bent ergens, om je hoofd in te stoppen.

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:43

Nederland, het land van labbekakkerige mentaliteit! Weer een reden om me te gaan verdiepen in immigratie naar buitenland. Even mijn lijstje aanvullen....

1) Belastingverhogingen voor werkend Nederland. U betaalt meer aan de staat dan u zelf mag overhouden! Succes wordt beloont met Straf! Het zielige hoopje ondernemersgeest dat er nog in Nederland is (door doemdenken en crisis kramp) wordt kapot gemaakt door belastingverhogingen voor de rijken. Slave of the State!

2) Niet-werkend Nederland bedekken in een laag van subsidies en toeslagen, zodat de drempel tussen het inkomen wat je krijgt door niet te werken of wel werkt volledig 'nivelleerd'. Nederland wordt een land van lauwe pis en slappe hap.

3) Verzorgingstaat die onbetaalbaar wordt omdat we ouder worden. Wellicht heeft het onbetaalbare te maken met privatisering van de zorg en het laten runnen van zorginstelling door zichzelf-verrijkende incapabele bestuurders?

4) Pensioenfondsen die (wanneer niet leeggeroofd door EU) straks minder uitkeren dan beloofd omdat ze niet konden bedenken dat we met z'n allen welvarender zouden worden en daardoor langer zouden leven (dat wordt dus bijsparen voor je oude dag en doorwerken tot je 70 bent)

5) een incapabele en bejaarde Min van Veiligheid & Jusitie die de een op het andere fail besluit door het parlement wil rammen. Wetten die privacy inperkt (dna bank, decryptie wet) een slap standpunt inneemt met de staatskasspekkende a2 trajectcontrole en stelling inneemt over de digitale wereld die hij niet kent maakt deze man een gevaar voor de samenleving. Maar in plaats van deze beste man wordt teruggefloten door zijn collega's of door te verwijzen naar het bejaarde tehuis krijgt hij pluche!

6) Politie die niet kan opsporen. De criminelen die wel opgespoord worden, worden of niet vervolgd en mogen na een nachtje zitten weer de straat op geschopt, of ze krijgen een tik op de vingers en gaan schoffelen. Criminelen wanen zich in een paradijs, en de marktwerking treedt ook hier op (internationale criminelen vinden hun weg in het walhala dat Nederland heet. Heeft het incapabele jusitie en politie apparaat je opgepakt (zij het met hulp van een narcistisch en media geile speurder) dan krijg je de straf die je verdient: een kort verblijf in een lux 5-sterren hotel, ingekort met standaard 1/3 periode wegens goed gedrag. Nederland? Anything goes!

6) standpunten innemen in de politiek. Zoals dit topic wederom weer goed aangeeft. Zelfde slappe hap mentaliteit is er met EU besluiten, Kunduz missie etc. Ik signaleer een trend. Down Hill!

Kortom... verhuizen wordt steeds meer een serieuze optie!

Nlz | 30-11-12 | 10:43

Praat lekker over jezelf Quid - en over onze laffe bestuurders - maar niet over "wij". Ik voel me niet aangesproken en velen met mij ook niet. De bestuurders die in dit land komen boven drijven zijn vooral berekenend, kijken altijd naar de gevolgen voor de portemonnee. Niet mijn manier maar 't hele volk laf noemen draagt alleen maar bij aan het "weg met ons" syndroom en is volkomen onterecht. "Wij" zijn zeker niet laffer dan andere volken. Als het puntje echt bij het paaltje komt zijn er zelfs onder ons met heuse heldenmoed. Alleen vind je die niet onder onze bestuurders.

AndroidLouWebber | 30-11-12 | 10:38

-weggejorist-

Insp.Gadget | 30-11-12 | 10:38

Onze buren, de Duitslanders en de Britten hebben anders ook een 'don't care' vote in het mandje gelegd.

Wij stemmen gewoon lekker met de buurtjes mee, houdt de boel gezellig.

Linkse Zakkenvuller | 30-11-12 | 10:36

Zo zitten politici in elkaar. Zal me benieuwen hoe ze zich hier weer uitlullen.

niks mis mee | 30-11-12 | 10:35

Als je er politiek geen belang bij hebt, kies je neutraal. En nuanceren blijft moeilijker dan polariseren.
Heb je nog andere vragen Quit?

Leppa | 30-11-12 | 10:35

Einde van de Domheid | 30-11-12 | 10:27
Hoppa, 1-0.

Zeg maarKaas_Cuevara | 30-11-12 | 10:34

@Brakke Obama | 30-11-12 | 10:30 | + 0
"Eigenlijk zijn we al neutraal sinds de Eerste Wereldoorlog."
Sinds de tweede wereldoorlog heeft Nederland volop meegewerkt aan een hele vracht oorlogen. Dus met die neutraliteit valt het dus wel mee.

alcor | 30-11-12 | 10:32

Eigenlijk zijn we al neutraal sinds de Eerste Wereldoorlog. Maar in tegenstelling tot de Zwitsers hebben wij geen ruggengraat.
Brakke Obama | 30-11-12 | 10:30 | + 0
Onze ruggengraat is hooguit een muggengraat.

pielewaaier | 30-11-12 | 10:32

Voor ruggengraat en straffe meningen moet je toch echt bij de PVV zijn. Dat scheelt menig beschamende stellingnames.

Hanxie | 30-11-12 | 10:32

Vroeger stonden Nederlanders bekend om het geven van hun mening. Tot grote ergernis of tot grote bewondering van andere landen. Nu zijn we een soort schaap geworden. Jammer, maar verbaasd me ook niet meer. Leuk voor de Palestijnen, maar ze hebben toch maar 1 doel en dat is het vernietigen van Israel. Dat zal echter nooit gebeuren en maar goed ook.

Calvin Candie | 30-11-12 | 10:31

Meneer Ouid... Den Piel is het volledig met u eens.

pielewaaier | 30-11-12 | 10:30

Eigenlijk zijn we al neutraal sinds de Eerste Wereldoorlog. Maar in tegenstelling tot de Zwitsers hebben wij geen ruggengraat.

Brakke Obama | 30-11-12 | 10:30

goed ideetje Quid, die waarnemer status.
We hebben toch niets te vertellen, want geen veto.
En we kunnnen mooi onze controbutie verminderen, want, zoals gewoonlijk, betalen we weer meer dan je zou verwachten: www.vntop.nl/2012/09/het-prijskaartje-...

watergeus | 30-11-12 | 10:27

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:21 | + 0
ETA heeft de handdoek in de ring gegooid, FARC praat en Kurdistan, waarom niet? Als zij willen mogen ze gerust bij de VN meepraten.
Daarboven is er een gewapend conflict, mensen sterven. Wie kan er dan tegen diplomatiek zijn? (Oja, de man waarvan jij denkt dat ik hem blind haat...)
En zo zijn we rond Kaas, fijne dag!

Einde van de Domheid | 30-11-12 | 10:27

Ach ik denk persoonlijk ook al langer dat het met die zogenaamde "heldenrol" tijdens de tweede wereldoorlog die Nederland zichzelf (!) altijd toebedeeld ook reuze meevalt.

Natuurlijk waren er veel dappere mensen die enorme risico's genomen hebben, maar ik durf te wedden dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking zich neutraal en passief opstelde tegenover de Duitse bezetter, bang dat er wat business verloren zou gaan.

Diezelfde houding zie je overal in de Nederlandse samenleving wanneer het gaat over zaken als privacy en regeltjes naleven. Slaafs je op een verlaten weggetje aan de snelheidslimiet houden, netjes je fiscaal laten uitmelken, braafjes je medisch dossier in een databank laten opslaan en keurig het geld naar Griekenland en de EU overmaken. Dienst ist Dienst, Befehl ist Befehl, want zo zijn de regeltjes.

Dat de rest van de wereld niet volgens dezelfde naïeve "maakbare samenleving" regeltjes werkt is op een pijnlijke manier duidelijk geworden in Srebrenica, en ook nu met Palestina is Nederland weer het domste, meest naïeve, braafste jongetje in de VN klas.

bokkenrijder | 30-11-12 | 10:26

@k3 | 30-11-12 | 10:17 | + 0 -

Klopt,doe die dan maar ook. Sterker nog, doe alles maar onder die lijn.

NoObmetPeeCee | 30-11-12 | 10:25

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik van dit conflict moet vinden.

Weerduivel | 30-11-12 | 10:25

De tegenstemmers volgens wikipedia: Canada, Czech Republic, Israel, Marshall Islands, Micronesia, Nauru, Palau, Panama, and United States of America.

alcor | 30-11-12 | 10:23

Ach nog 22 dagen en dan gaan we allemaal deaud!

das_Freudenmädchen | 30-11-12 | 10:23

ik ben pro israel!

snelders NL | 30-11-12 | 10:22

Palestina, evenveel bestaansrecht als Al Qaida.
Opdoeken die handel.

_pacman_ | 30-11-12 | 10:22

@Einde van de Domheid | 30-11-12 | 10:16 | + 0 -
Waarom zit de ETA daar dan niet, en de FARC, de Koerden etc etc? Het is erg selectief allemaal vind je niet? Zo kan je er wel meer opnoemen.

De reden om Wilders aan te halen in de andere post is wederom selectieve verontwaardiging aan te tonen in de media, politiek en de mensenmassa. Als jij dat er niet uit kan halen door blinde haat, dan zegt dat wat over jou en niet over mij.

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:21

Net zo laf als met die illegale asielzoekers.
Pappen en nat houden.

Kamervraag | 30-11-12 | 10:21

Nederlandse politici:Israel konteneukers!

kweetitwel | 30-11-12 | 10:18

Fijn dat Quit zijn huiswerk heeft gedaan. De joden zijn helemaal niet tegen het erkennen van een Palestijnse staat. Ze hebben simpel gezegd. Als jullie ons erkennen dan erkennen wij jullie ook. Maar de pallestijnen erkennen Israel niet. En daarom doen de Israeliers dat ook niet andersom. Wat moeten ze dan zeggen: Wij vinden dat jullie recht hebben om te bestaan en dat wij hebben dat recht zelf niet? Dat is pas wat je zegt een weg met ons mentaliteit.

Mika6101 | 30-11-12 | 10:18

@NoObmetPeeCee
Limburg is nauwelijks nog echt religieus. Misschien is dat moeilijk te zien vanuit de rampstad. De Katholieken daar zijn redelijk seculier. Enger is het op de bible belt (grofweg de lijn van zeeland tot groningen. sites.rnw.nl/images/Biblebelt-religion...

k3 | 30-11-12 | 10:17

Palestina bestaat toch niet?

das_Freudenmädchen | 30-11-12 | 10:17

Ik vind de neutrale houding in deze eigenlijk een zeer goede keuze.
Het conflict tussen de Palestijnen en de Joden is te absurd voor woorden. Twee walgelijke oorlogszuchtige volkeren die al duizenden jaren om een stukje kudtzandbak strijden. Alsof ze daar om zand en rotsen verlegen zitten...

Natuurlijk weigert Nederland een kant te kiezen in dit trieste kinderachtige conflict!

wakkere_nederlander | 30-11-12 | 10:16

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:15 | + 0
De VN is opgericht om met elkaar te praten.
Je KUNT daar eigenijk partijen niet van uitsluiten.
Belachelijk dat het zolang geduurd heeft.

Einde van de Domheid | 30-11-12 | 10:16

Dit komt omdat de overheid niet meer weet wat haar moraal is.

Ik zal eens een poging wagen.

De fundamenten van een vrije samenleving zijn individuele rechten. Deze rechten zijn het best en mooist verwoord en ook toegepast in de Grondwet van de Verenigde Staten(helaas wel met een aantal lacunes waardoor langzaam de individuele rechten ook daar worden aangepast maar dat terzijde).

Als onze moraal in Nederland zou zijn dat wij streven naar een vrije samenleving dan moet het uitgangspunt individuele rechten zijn bij de keuze die hier worden gemaakt (Palestina een staat). Maar wat is de stand van zaken in Palestina wat betreft individuele rechten? Die zijn er niet of nauwelijks. Die "staat" (inmiddels maar niet volgens mijn principes) wordt door totale tirannie en irrationaliteit (religie) "geleid". Onderdrukking van vrouwen, afvalligen, ongelovigen, geen eigendomsrechten etc. etc. Dat is terug naar de dark ages.

Als de VN voor Palestina stemt en Nederland geen keuze durft te maken dan geeft dat aan wat de stand vd wereld en Nederland nu is. Het is een wereld waar alleen nog maar lafbekken, onderdrukkers (daar bedoel ik alle voorstemmers mee) en misdadige tirannen de dienst uitmaken.

Het is een trieste constatering, heel erg triest.

Andre1972 | 30-11-12 | 10:15

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:13 | + 0
Wat een flutpost Kaas, ik zie hier geen enkele relatie met die inmiddels paniekvoetballende tendensieusist!

Einde van de Domheid | 30-11-12 | 10:15

Ik voel me absoluut niet persoonlijk aangesproken...

Ja nee, geen mening | 30-11-12 | 10:15

@Einde van de Domheid | 30-11-12 | 10:13 | + 0 -
Maar door het onthouden van stemmen geef je Palestina een voet aan de grond. Dit zijn van die kleine onomkeerbare stappen. Steeds een stapje verder.

Je moet gewoon je rug recht houden.

Maar goed dat gebeurt al jaren niet, steeds een stapje verder richting de afgrond, of het nu dat wespennest middenoosten is of de clusterfuck Griekenland het gaat stapje voor stapje.

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:15

Vanmorgen in het NOS journaal een Palestijn aan het woord: Als Allah het wil zullen Fatah en Hamas samen Israel vernietigen.

Hamas erkent Israel niet en heeft gezworen Israel te vernietigen. Er staat nu eenmaal in de Koran dat moslims Joden moeten vernietigen.

Maar dat is voor Nederland geen reden om tegen te stemmen, D66.PVDA en CDA vinden de houding van de Palestijen ook geen probleem.

Palestijen hebben ook recht op een stuk land maar dan en slechts dan als ze Israel erkennen en het geweld afzweren, en niet zoals nu zweren Israel te vernietigen en met duizenden Iraanse rakketten Israel te bestoken.

Als Iran over een paar maanden (weken?)de vuile of atoombommen klaar heeft kunnen de Palestijnen mooi met steun van de VN en met steun van Iran hun voornemen om Israel te vernietigen waarmaken.

Ga maar rustig slapen, de regering waakt.

MijnSmurf | 30-11-12 | 10:14

@Mammeloe: en die 1,9 miljoen Palestijnse vluchtelingen in Jordanië (slechts 40% van het totaal), wat is hun status?

Ignatius Barracuda | 30-11-12 | 10:13

Ik vond het eigenlijk een prima keuze.
Eigenlijk zeiden we daarmee: 'Prima om het hierover te hebben maar laten we dat even over het huidige conflict heentillen, we willen niet de indruk wekken dat we met een keuze -welke dan ook- een van de partijen gelijk geven.' (Dat kan ook niet want jullie kloten al zolangen wellicht tot het einde der tijden, als je een babysitter zoekt... doei!!!)

Einde van de Domheid | 30-11-12 | 10:13

Deze buitenlandse (economische) politiek word al eeuwen met veel winst toe gepast. Niets is zo winstgevend om beidde partijen gas & gasmaskers te verkopen.

Bertus Brulbroek | 30-11-12 | 10:13

Het is wel interessant dat als Wilders een mening heeft dit slecht is voor de handelsbetrekkingen, maar nu Nederland zich door onthouding van stemmen zich tegen Israel keert is dat niet erg voor de handelsbetrekkingen.

Nee hoor, ik zie de palestijnen al een grote bestelling doen bij Ten Cate, of Signaal of al die andere Nederlandse industrieen. Gaan zij wellicht ook een JSF kopen, alhoewel ik er op tegen ben, is dit een heerlijk gelegenheidsargument, want daar gaan we namelijk nogal rijk van worden. Althans dit vertelt de overheid mij.

Wat een sukkels.

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:13

Ze moeten Gaza gewoon afzinken, daar heb je geen mening voor nodig.

* | 30-11-12 | 10:09

@Normpje | 30-11-12 | 10:06
En ik zie wat jij zegt.

vetkleppert | 30-11-12 | 10:09

Ik ben tegen godsdienst... in elke vorm. En wie deze het meeste uit/opdraagt verfoei ik het meest. Daarom stem ik voor afscheiding van Limburg

NoObmetPeeCee | 30-11-12 | 10:09

Enige goede dat je als nederlandse overheid kunt doen. Afhouden van oordeel, niet onze zaak. Daarbij loopt het altijd volledig in het handerd als de NL overheid mening ergens over heeft. lekker zo laten dus.

drs.Aeneid | 30-11-12 | 10:08

Nederland is verworden tot een zwalkende en bangige provincie van de EU. Met stemonthouding kunnen ze iedereen te vriend houden.

Ja, inderdaad. Weg met ons.

goedverstaander | 30-11-12 | 10:08

Wat is eigenlijk de status van die 1 miljoen Joden die in 1948 uit de Arabische buurlanden moesten vluchten ..??

Mammeloe | 30-11-12 | 10:08

aceofspades | 30-11-12 | 09:55
Joden rennen altijd weg.

Strohond | 30-11-12 | 10:07

Nederland dat probeert neutraal te blijven.. waar hebben we dat eerder gezien?

yespur | 30-11-12 | 10:07

Al iemand begonnen over WO II?
Iets over het land met de minste ruggegraat en weerstand enz.
Laat ik het niet doen..

Wandelstok | 30-11-12 | 10:07

Quid en al die sukkels hier maar denken dat het conflict gaat over de strijd tussen Israel en een paar Palestijnen.

mixey | 30-11-12 | 10:07

Vetkleppert 10:00, ik heb altijd goed opgelet bij geschiedenisles. Ik kijk nu vaak het journaal. En daar zie ik dat de joden de geschiedenis aanpassen naar eigen goeddunken.

Normpje | 30-11-12 | 10:06

Dames en heren: In effect is een Abstain bij de Verenigde Naties exact hetzelfde als een "tegen"-stem: het quorum verandert niet dus je hebt nog steeds dezelfde hoeveelheid "in favour" nodig. Grote voordeel: je kan het naar je bevolking toe spinnen dat je "niet tegen hebt gestemd'. Ik vind het verstandig en realistisch en voorkomt rompslomp. Laten we onze energie maar steken in zaken die onze aandacht meer nodig hebben; dit was een gewonnen/verloren strijd (vul maar in wat voor jou van toepassing is).

Xap | 30-11-12 | 10:06

Belachelijk natuurlijk dat we schijnbaar te laf zijn om een mening te hebben. Heel fijn dat der Franz het gisteren heeft proberen uit te leggen, maar dit soort belachelijke acties zijn niet uit te leggen. Gewoon JA of NEE stemmen. Al zou het naar mijn mening NEE moeten zijn, want ik steun geen terroristen. De Nederlandse regering doet dat echter wel bij Syrie, Egypte, Tunesie en Libie. Maar goed, dat is tenminste een keuze.

pascallo | 30-11-12 | 10:04

Zo. Geregeld. En nu snel Palestina opnemen in EU en NATO.

de euro middenweg | 30-11-12 | 10:04

Ja maar wij hebben al die FARC strijdster die de Palestijnen helpt, dus....

Kaas de Vies | 30-11-12 | 10:03

Iets met handelsnatie en VOC mentaliteit
Verder had tegen stemmen natuurlijk prima geweest

deepblue | 30-11-12 | 10:02

Gaat Nederland nu ook zijn steun voor de fopstaat Israël intrekken? Natuurlijk niet, dan heeft Nederland opeens weer balletjes.

Strohond | 30-11-12 | 10:02

Al wat de VN nu gedaan heeft is het opleuken van de status van een *volk*, een *land* is er immers niet en zal er wellicht ook nooit komen. De papieren status van de Palestijnen is er dus mooier op geworden, de praktijk is en blijft als altijd echter verdoemd weerbarstig want hoe creëer je een staat die eigenlijk door niemand écht gewenst is? De Gazastrook is met recht niet meer dan een 'strook', de West Bank is omstreden, net als Jeruzalem omstreden is.

Wie het weet mag het zeggen, tot die tijd is dit slechts een doekje voor het bloeden waarmee niemand echt geholpen is.

Reinaert | 30-11-12 | 10:01

300 jaar geleden legde wij iedereen onze wil op, nu worden wij door iedereen in onze poeperd genomen omdat onze politiek zo zwak is. *Terug denkt aan balkenende die de ballen van bush likte* BAHBAHBAH nederland is ziek. HUILEN DOET.

WhenShitHitsTheFan | 30-11-12 | 10:01

@Normpje | 30-11-12 | 09:59
Nooit fatsoenlijk geschiedenis gehad, zeker?

vetkleppert | 30-11-12 | 10:00

Beter niet stemmen dan voor stemmen, maar het liefst had ik gehad dat we tegen hadden gestemd!

Energya | 30-11-12 | 10:00

Bakito | 30-11-12 | 09:57 |
Volledig mee eens.

Zeg maarKaas_Cuevara | 30-11-12 | 10:00

Ach, niets nieuws: de eerste en tweede WO hadden we ook geen mening. De derde denk ik ook niet.

BedrijfsTijgerT | 30-11-12 | 09:59

Waarom ergens een mening over hebben terwijl de partijen aldaar er zelf helemaal niks van willen maken. Prima die blanco stem. Het beste wat dit kabinet heeft besloten tot nu toe.

harry poster | 30-11-12 | 09:59

Het Beloofde land van de Israeli is toch wel het geroofde land van de Palestijnen.

Normpje | 30-11-12 | 09:59

Waarom zou Nederland een mening hebben over dit semitische broeder conflict? Joden, Arabieren, zoek het lekker zelf uit, te lang heeft dit conflict de voorpagina's en de internationale agenda bepaald. Wij zijn niet voor een staat, we zijn niet tegen een staat -van welke partij dan ook; het kan ons gewoon helemaal niks schelen! Hek er om, slotje erop, sleuteltje weggooien. Klaar.

Fred Janssen | 30-11-12 | 09:59

Voor de grap:
Pak een atlas en draai de wereldkaart eens op zijn kop.
Probeer dan Nederland te vinden.
En zo denkt de rest van de wereld over ons.
We zijn het Bangladesh van het Westen. Who cares?

MyCatIsDoingThis | 30-11-12 | 09:58

Gewoon niet toelaten om blanco te stemmen. Je bent voor of tegen.

Mordax | 30-11-12 | 09:58

Ik heb er wel een mening over.
Als je het ene terroristische volk erkent, moet je dat met het andere terroristische volk ook doen.
Ja, ik weet Palestijen zijn geen volk, maar ik heb geen zin om een andere term te bedenken.
Voor de rest laat dit hele conflict me koud, en dat zou het onze regering ook moeten laten.

Tenslotte, bij voorbaat -1 voor iedereen die de term "Pallies" gaat gebruiken.

Zeg maarKaas_Cuevara | 30-11-12 | 09:58

Iemand met een beetje kennis van zaken stemt gewoon voor of tegen, dit toont desinteresse of geen ruggengraat om je ware mening te tonen.

Ik begin me steeds meer te schamen voor Nederland .

Idontgiveafunk | 30-11-12 | 09:58

Laf is om veilig vanachter het toetsenbord stelling te nemen in dit conflict en de schuld uitsluitend bij een van de beide kemphanen te leggen en juichen als de andere partij wordt getroffen door bommen en granaten.

Bakito | 30-11-12 | 09:57

He leuk, een onderwerp waar zelfs Quid niet over durft te schrijven wat-ie er zelf van denkt.

Ctrpllr | 30-11-12 | 09:57

Het had erger kunnen zijn, namelijk dat "we" voor hadden gestemd.

vetkleppert | 30-11-12 | 09:57

En wie zijn straks aan de beurt? De Koerden, de Lappen of de Eskimo's?

eerstneukendanpraten | 30-11-12 | 09:57

Tsja, wat wil je met een *kuch* regering die zijn eigen land nog niet eens fatsoenlijk kan besturen.

Botte Hork | 30-11-12 | 09:56

Poldermodel, he? Niet de slechtste oplossing, niet de beste, maar een oplossing waar niemand wat aan heeft.

Merkava | 30-11-12 | 09:56

Valt dit ook onder de 'weg met ons'-mentaliteit?

Frdnnd | 30-11-12 | 09:55

Bij de Palestijnse kwestie is het altijd aan te raden de landkaart enkele duizenden kilometers ten oosten, westen en zuiden daarvan te bekijken, om te snappen hoe warm ingeklemd en uitgedreven de Joden zich voelen in deze Arabische lente

en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_fr...

aceofspades | 30-11-12 | 09:55

Als Nederland heb je met deze volksvertegenwoordigers, altijd een wapperende mening.

reageerbuis | 30-11-12 | 09:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl