Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MustSeeDocu: landmijnen in Afghanistan

Kunnen we wel een beetje zieken op die vluchtelingen die we hier opvangen, maar vluchtelingen zijn wel een manier om met behulp van Nederlandse opvang + kennis de wereld weer een stukje veiliger te maken. Neem Massoud Hassani (Blogspot). Vluchteling uit Afghanistan. Kwam terecht in Nederland. Deed de Design Acadamy in Eindhoven. Combineerde zijn selfmade speelgoed uit Kabul met de kennis die hij tijdens een Nederlandse opleiding opdeed en ontwikkelde daaruit een spotgoedkope mijnenveger. Apparaat is gebaseerd op zijn windspeelgoed uit zijn jeugd en biedt arme Afghanen een alternatief om van al die dodelijke mijnen af te komen. Epic. Feelgood story to the max. Boven een prachtige docu van een kleine drie minuten. Massoud Hassani heerst. Wij zeggen: meer vluchtelingen opvangen, opleiden en de wereld over sturen om lokale problemen op te lossen. Kijk, dankzij Massoud en zijn mijnenveger staat Nederland er weer mooi op in de internationale wereldpers. WINNING!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

zilla | 06-01-13 | 11:40

Geweldig, ook al is het geen 100% oplossing.
@alle azijnpissende negatieve reaguurders: tijd voor prozac, droeftoeters.

zilla | 06-01-13 | 11:40

Nee hoor, is helemaal veilig die akker. We hebben 3 x onze pluizenbol losgelaten, dus de kans dat daar nog wat ligt... jammer.

techniks | 05-01-13 | 17:24

@reageerbuis | 04-01-13 | 21:45
En hoe gaat dat ding over muurtjes lopen? Door struikgewas? leuk in een winderige woestijn,waar niemand komt.
En inderdaad al meer dan een half jaar oud.

miko | 05-01-13 | 16:35

Oorlog haalt het beste in mensen naar boven...

Arendz | 05-01-13 | 16:32

Leuk zo'n feelgood verhaal, maar je laatste statement is onzin Quid. Als wij vluchtelingen opvangen, kost dag geld. Als wij vluchtelingen opleiden, kost dat geld. Als deze vluchtelingen vervolgens weer terug naar eigen land gaan, of elders, zien wij dat geld nooit meer terug. Oftewel, een waste of money allemaal.

Old_Spice | 05-01-13 | 16:19

wat velen van u schijnt te ontgaan is dat het in dit geval om kansberekening gaat. Natuurlijk is dit geen manier om een mijnenveld 100% op te ruimen. Een 100 procents ruiming is gigantisch duur, tijdrovend en het aantal mensen dat ze uit kan voeren klein waardoor het jaren kan duren voor een mijnenveld uberhaupt geruimd word.

Elke mijn die deze constructie tot ontploffing brengt is een mijn minder om op te gaan staan.
Dit houd niet in dat het mijnenveld daarna 100% veilig is om er doorheen te lopen, maar je overlevingskansen zullen een stuk hoger zijn.
Kies zelf maar: als kind achter je voetbal aan een mijnenveld inrennen met 100 mijnen verspreid, of hetzelfde mijnenveld met 25 mijnen verspreid.

Daarnaast is deze manier van ruimen spotgoedkoop ten opzichte van conventionele methoden en daarnaast ook nog eens binnen handbereik voor mensen over de hele wereld. Hulde voor deze man die de wereld voor zijn medemens een stukje veiliger maakt, hetzij stukje bij beetje.

Brainfood | 05-01-13 | 15:44

er ijn er veel meer kijk op de tu's in nederland daar lopen slimme vluchtelingen die nog wel rekenen geleerd hebben en weten dat een goede opleiding essentieel is.

Diemensen moeten wij koesteren. Want wat zijn wij trots dat de tu delft 5o miljoen of zo krijg maar daar wekren relatief veel buitenlanders hoor. Nederlanders studeren dit niet mee is te saai te ingewikkeld.

dolffie | 05-01-13 | 14:48

necrosis | 05-01-13 | 03:38
Klinkt mij toch guurrechts in de oren.

Pindakees | 05-01-13 | 13:33

Prima idee maar het blijft natuurlijkt schieten met een proppenschieter op een zwerm muggen. Wat je nodig hebt is een soort scanner die alle landmijnen detecteert in een gebied. Zo kan je 100% een gebied schoonvegen.

Ome Gijs | 05-01-13 | 12:07

Vlijmscherpe stukken bamboo die rondvliegen en achterblijven is inderdaad veel veiliger. Maar dit is minimaal jaar oud "nieuws".

Andersom dag | 05-01-13 | 12:07

@snakeplisskin | 05-01-13 | 10:57 |

"Waren er van dat soort maar meer."

Weest gerust: er zíjn er veel meer.

Peyronie | 05-01-13 | 11:32

Als subsidiabel ontwerp zie ik wel een markt voor dit windspeelgoed. Zeker in Nederland.
Of het wat doet met mijnen in akelige landen is de vraag, maar het idee is warm en lief.

Jan Passant mk2 | 05-01-13 | 11:03

Gewoon met een mijnenprikker, liggend op de grond.
Al prikkend, om de 5cm onder een hoek van 45gr, het terrein afzoeken.
Dit geeft een 100% veilig resultaat!
Deze waaibol is niets meer dan een leuk verhaal.

number668 | 05-01-13 | 11:00

Of het nu werkt of niet. Deze jongeman heeft met zijn vluchtelingenstatus en kansen die geboden zijn er iets van gemaakt in zijn leven. Waren er van dat soort maar meer.

snakeplisskin | 05-01-13 | 10:57

Beetje dom en onwetend van sommigen om Afghanen vooral als subsidieslurpende vluchtelingen en netto kostenfactor over de kam te scheren.
Ik ken nogal wat Afghanen die de afgelopen 20 jaar op de vlucht moesten voor de islamitische baardapen en uiteindelijk in Nederland terecht zijn gekomen.
Zonder uitzondering zijn dat uiterst aimabele en beschaafde mensen, goed geïntegreerd, hoogopgeleid, doorgaans seculier, hun kinderen scoren bovengemiddeld goed in het onderwijs, en ze werken zich meestal ook nog eens een slag in de rondte. Wat er in ze geïnvesteerd is zullen zij, maar zeker hun kinderen uiteindelijk in ruime mate voor ons terugverdienen.
Die Afghaanse designjongen kan dus net zo goed als de norm dan als de uitzondering worden gezien.

Peyronie | 05-01-13 | 10:44

ik heb niet zo veel verstand van, maar op een oogopslag zie je dat dit niet goed kan werken.
Het is te rond en het oppervlak dat het raak is klein hij gaat naast de mijn gewoon verder en als je daar achter gaat lopen, wat die mensen die niet zo ontwikkeld zijn graag zullen doen, dan zullen er slachtoffers blijven vallen.
Neen je kan beter een onbemand vliegtuig er overheen laten vliegen met een 10 meter breed hogerdruk spuit die allemaal ronder ijzeren balletje laat inslaan op de grond.
Je zou i.p.v ijzeren ronde balletjes, natuur afbreekbaar stevige balletjes kunnen ontwikkelen zo dat de schade van de natuur beperkt blijft.
Net zoals een sproei machine over velden gaan..

ciater | 05-01-13 | 10:37

Zeg schijnheilige hier, jullie banken en pensioenfondsen schijnen goed te verdienen aan die landmijnen
.

Links om | 05-01-13 | 10:17

@Tim Jansen6187 | 05-01-13 | 09:35
Jep, we hebben een nieuwe milieu ramp weten te creeeren. Net als de containers met badder eendjes op de oceanen.

MarcS | 05-01-13 | 10:03

@Simon_GS | 05-01-13 | 09:36
Niet, vandaar dat de echte ruimers veel geld kosten.

MarcS | 05-01-13 | 10:02

@necrosis | 05-01-13 | 08:47
Ik hahahahahaha, gewoon omdat t kan :-)

MarcS | 05-01-13 | 10:01

Pure Kunst natuurlijk maar ik vraag mij af hoe effectief het werkt omdat maar een heel klein gedeelte de grond raakt.

Simon_GS | 05-01-13 | 09:36

Ik voorzie een woestijn vol gestrande , half opgeblazen waairolbollen en niemand die ze durft op te ruimen.

Tim Jansen6187 | 05-01-13 | 09:35

daarom niet bezuinigen op de kunst en cultuur sector. De man heeft iets moois bedacht.

is wel een oud item dit. Zelfs de publieke omropen meen de vpro heeft er aal aandacht besteed.

dolffie | 05-01-13 | 09:19

Afghaanse eindbaas. Er is nog hoop.

Hei-kneuter | 05-01-13 | 09:15

@roze_bril | 05-01-13 | 08:57
Voor dat gelul over hoe goed de EU voor 'ons' is, terwijl Verhaar zit te lachen in zijn kasteel in Frankrijk?
Ik wil liever een stukje van Nanninga!

necrosis | 05-01-13 | 09:13

roze_bril | 05-01-13 | 08:57 |
Goed dat je het zegt!
*out*

Ik was in Haren | 05-01-13 | 08:59

Zit al weer klaar voor Verhaar.

roze_bril | 05-01-13 | 08:57

Goedemorgen! Ik vind het een pracht idee! Maar ehm, komt het er nu op neer dat mensen met hersens, die iets moois uitvinden, best wel welkom zijn en dat mensen, die als bouwvakker aan de slag gaan, worden gezien als mensen die onze baantjes inpikken?

Ik was in Haren | 05-01-13 | 08:54

@ necrosis 08:47

Maar de verhalen zijn onsterfelijk. Er is net al weer een nieuwe film over de oorlog uitgekomen, het zit bij vele nog wel diep. En bij mijn post van 21:33 ben ik ook net van +106 naar + 103 gegaan. Lijkt me geen toeval...

eerstneukendanpraten | 05-01-13 | 08:53

@eerstneukendanpraten | 05-01-13 | 08:41
Ik weet het niet, mijn leven begon pas een paar decennia later.
En btw: welke losers zitten op mijn -1 knop te hameren?
*WOB indienen doet bij Joris*

necrosis | 05-01-13 | 08:47

@ necrosis 08:34

Het waren rare tijden zo net na de oorlog...

eerstneukendanpraten | 05-01-13 | 08:41

Leuk design. Maar daarvoor is hij ook designer. Andere specialisten laten iets werken.

roze_bril | 05-01-13 | 08:40

@eerstneukendanpraten | 05-01-13 | 08:18
*even stil is*

necrosis | 05-01-13 | 08:34

@ Mycatisdoeingthis 07:51

Moet nu opeens hieraan denken: net na de oorlog werd mijn vader als puber een geweer in de armen gedrukt en moest hij Duitse krijgsgevangen bewaken. Hun eerste taak was het weghalen van de landmijnen die ze bij een aantal bunkers zelf hadden geplaatst. Als ze daarmee klaar waren moesten die Duitsers gearmd over het geruimde gebied lopen. Er bleef daar dus never nooit 1 mijn over. Maar daar in die woestijn zou ik nog geen 10 meter in het mijnengebied willen lopen ondanks dat het geruimd zou zijn...

eerstneukendanpraten | 05-01-13 | 08:18

Maar als die bollen over een landje hebben gerold, wie van jullie durft dan daar te lopen?

MyCatIsDoingThis | 05-01-13 | 07:51

@WirMachenMusik | 05-01-13 | 07:01
Ik persoonlijk vind, dat je Quid ernstig tekort doet met een dergelijke plemp.
Maar dat is mijn mening.......

necrosis | 05-01-13 | 07:48

Nafta78 | 05-01-13 | 03:04 |
Weet je het nu nog niet? Quids taak is, Joopers lokken. De rest interesseert dat niet zo, die komt toch voornamelijk voor de reaguurders.

WirMachenMusik | 05-01-13 | 07:01

@necrosis | 05-01-13 | 05:13
Lijkt er wel op.

Humpf | 05-01-13 | 05:26

@Stormageddon | 05-01-13 | 04:33

En ik had nog wel extraspeciaal een extra tabje geopend om te kijken of-ie niet alsnog geplaatst was.

Biff Eagleburger | 05-01-13 | 05:01

@necrosis | 05-01-13 | 04:50
Het kan aan mij liggen, maar wat was de vraag?
Ik ontwijk niemand en als ik geen antwoord heb of je niet van repliek kan dienen zeg ik dat. Het leven kan zo simpel zijn.

prafatio | 05-01-13 | 04:55

@prafatio | 05-01-13 | 04:46
Je ontwijkt mijn vraag, en ik vraag me af waarom....
Je wilt dat anderen met antwoorden komen, maar zelf blijf je stil in je PvdA hoekje zitten.

necrosis | 05-01-13 | 04:50

@Stormageddon | 05-01-13 | 03:50
Niet iedereen kan op conceptueel niveau denken of discussiëren. Dat weet jij als geen ander vermoed ik. Wat het onderwijs in Nederland aangaat moet het leerlingen meer stimuleren eigen oplossingen te bedenken, dat gebeurt nu te weinig. Het kan en moet beter, dat onderschrijf ik ook.

prafatio | 05-01-13 | 04:46

@prafatio | 05-01-13 | 03:51
Ik heb al eerder gememoreerd aan 'opvang in de regio'.
Minder 'cultuurshock' en hopelijk net zo menselijk.
Wat is daar mis mee?

necrosis | 05-01-13 | 04:39

@Biff Eagleburger | 05-01-13 | 04:27
De nachtelijke server back-up. Tussen 3.30u en 4.30 is de 500-error een gegeven. Ik kan me een tijd herinneren dat je dat niet had. Dan kon je gewoon de hele nacht door met reaguren.
Zoals de oud-SS'er al zwetend mijmert in Paraguay: Schön war die Zeit.

Stormageddon | 05-01-13 | 04:33

Sterf! Internal server errort!

Biff Eagleburger | 05-01-13 | 04:27

-weggejorist-

Biff Eagleburger | 05-01-13 | 04:26

Leuk ding, maar in een bosrijk gebied gaat het 'm echt niet worden. Laos ligt na 35 jaar nog vol met Vietnamoorlogmijnen en bommen.

Biff Eagleburger | 05-01-13 | 04:19

Even ontopic gerelateerd: met de meeste 'vluchtelingen' lossen we geen problemen op, de problemen worden alleen maar groter.

necrosis | 05-01-13 | 04:12

De Storm raast weer door de panelen blijkbaar.

prafatio | 05-01-13 | 04:10

Even ontopic gerelateerd: met de meeste 'vluchtelingen' lossen we geen problemen op, de problemen worden alleen maar groter.

necrosis | 05-01-13 | 04:09

Wat een waardeloos idee die bollen, ze zijn nog serieus getest ook. De uitslag daarvan is uiteraard negatief.

Als die dingen een tijdje door de wind zijn voortbewogen eindigen ze nutteloos in een kuil of tegen een rotswand.
Misschien hebben ze onderweg wel een landmijn tot ontploffing weten te brengen, maar zijn dan ook vleugellam geworden.
Het gebied waar ze zijn door gerold ligt echter verder nog vol landmijnen?

Rollen die kunstobjecten toevallig door papavervelden dan lopen ze ook spoedig vast in de planten.

Geloofd men het zelf dat voor 40 euro, ter plekke, die faaldingen in elkaar gezet kunnen worden?

Ik denk dat er door techneuten wel betere vindingen kunnen worden gedaan om landmijnen op een gemakkelijke en effectieve manier onschadelijk te maken.
Met flink wat staal en geen bamboestokken dus.

ataman | 05-01-13 | 03:54

Wat een waardeloos idee die bollen, ze zijn nog serieus getest ook. De uitslag daarvan is uiteraard negatief.

Als die dingen een tijdje door de wind zijn voortbewogen eindigen ze nutteloos in een kuil of tegen een rotswand.
Misschien hebben ze onderweg wel een landmijn tot ontploffing weten te brengen, maar zijn dan ook vleugellam geworden.
Het gebied waar ze zijn door gerold ligt echter verder nog vol landmijnen?

Rollen die kunstobjecten toevallig door papavervelden dan lopen ze ook spoedig vast in de planten.

Geloofd men het zelf dat voor 40 euro, ter plekke, die faaldingen in elkaar gezet kunnen worden?

Ik denk dat er door techneuten wel betere vindingen kunnen worden gedaan om landmijnen op een gemakkelijke en effectieve manier onschadelijk te maken.
Met flink wat staal en geen bamboestokken dus.

ataman | 05-01-13 | 03:54

@necrosis | 05-01-13 | 03:47
Verklaar je nader?
Ik gaf mijn denkbeelden de ruimte en dat mag jij slecht vinden hoor.

prafatio | 05-01-13 | 03:51

@prafatio | 05-01-13 | 03:40
Behoorlijk. Dat is een trend die al een jaar of 2-3 aan de gang is, maar het wordt de laatste tijd wel opvallend.
Zelfs bij stukjes waar het bijkans onder hoge druk in je gezicht gescheten wordt, weten sommigen het nog te ontwijken en vliegt het compleet langs hun heen.

Of dat nu te wijten is aan de neergang van het onderwijs van de afgelopen 20 jaar of aan een algehele debilisering van de maatschappij, daar ben ik nog niet uit. Het gaat ook hand in hand denk ik.
Baldrickificatie, heb ik heb het wel eens genoemd, maar Blackadder's trouwe knecht zou tegenwoordig in Nederland al snel hoogbegaafd genoemd zijn, denk ik wel eens.

Stormageddon | 05-01-13 | 03:50

@prafatio | 05-01-13 | 03:40
Jij was afgelopen nacht anders ook niet al te sterk bezig.
Maar ik vergeef je, ruimhartig als ik ben.....

necrosis | 05-01-13 | 03:47

-weggejorist-

prafatio | 05-01-13 | 03:40

@Pindakees | 05-01-13 | 03:30
PvdA is nog steeds links, zolang het om geld van een ander gaat.
Maar wat betreft eigen geld zijn ze net zo links als beursgenoteerde bedrijven.....

necrosis | 05-01-13 | 03:38

@Nafta78 | 05-01-13 | 03:04
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_stijlf...

Goed bestuderen. Met name de lemma's ironie, hyperbool en sarcasme. Die worden op deze pagina's nogal vaak gebruikt namelijk. Je zou bijna kunnen zeggen dat ze tot het verplichte standaardrepertoire behoren.
Als je dat allemaal snapt mag je daarna weer terugkomen.

Stormageddon | 05-01-13 | 03:31

Nafta78 | 05-01-13 | 03:04
Zal vast niks te maken hebben gehad met gebrek aan regels in die tijd rondom immigratie/gastarbeiders, en de weigering van VVD en bedrijven om dat wel op te pakken. Hetzij de integratie, hetzij het beleid om ze terug te keren, ondanks aandringen van het toen nog wel linkse PvdA.

Pindakees | 05-01-13 | 03:30

En toch ben ik meer voorstander van opvang in de regio.
De overgang naar een westers land als NL is te groot, en die psychische druk is iets wat we natuurlijk niet moeten willen met z'n allen....

necrosis | 05-01-13 | 03:28

Nafta78 | 05-01-13 | 03:04 |
Ca 30% keert terug, CBS, dus degelijke cijfers.

Watapatja | 05-01-13 | 03:19

-weggejorist-

prafatio | 05-01-13 | 03:13

O God help mij ik ben zo dronken en nu moet ik dit ove rlandmijnen kijken ik wil Annabel Nanninga please help me god vergeef me

mijntweecent | 05-01-13 | 03:11

Nafta78 | 05-01-13 | 03:04
Note to self: Funky!

Nafta78 | 05-01-13 | 03:05

-weggejorist-

Nafta78 | 05-01-13 | 03:04

Prachtig toch. Eén enkele vluchteling vindt iets uit wat het leven in zijn contreien van afkomst veiliger maakt, terwijl duizenden anderen van zijn soort het leven hier in het westen onveiliger en ongenietbaar maken, en de loftrompetten worden gestoken, ja de zaak is zowaar in evenwicht! Sukkel.

Tricephalus | 05-01-13 | 02:45

distel | 05-01-13 | 01:45 |
Oké, je boodschap is duidelijk.
Je houdt dus niet meer van me. Even goede vrienden en ik ga wel verder op Joop.nl kijken of daar nog gelijkgestemden zijn die mijn fantasieën kunnen vervullen.

bolkebeer | 05-01-13 | 02:15

Het gehele Nederlandse asielbeleid kan worden teruggebracht tot enkel één criterium.

Geen procedures. Geen beroepen. Geen opvangcentra.

Een Mensa lidmaatschap.

www.mensa.nl/lid-worden/wat-kost-lidma...

Simpel.

Sermo Vulgaris | 05-01-13 | 02:04

Fijn nieuws allemaal en zo, maar wat heeft dit in godsnaam met Rafael en Sylvie te maken?

Nina Haanzuiger | 05-01-13 | 02:00

@Quid, wat voor server lag heb je? Dit is al 2/3 dagen oud nieuws. Dit is net zo voorspelbaar als dat charley sheen het weer doet met een porno sterretje.

BraakBaar | 05-01-13 | 02:00

bolkebeer | 05-01-13 | 01:35

Neuqen betekent volgens de topreaguurder Lewinsky geen neuken op GS. Maar soms ook wel. In dit geval weer niet. Dus v.w.b. het masturberen, zou ik je toch willen verwijzen naar sites met webcamps en moet ik je helaas teleurselletn. Kolere, wat een een niveau.

distel | 05-01-13 | 01:45

@distel
@fleischer
Ik snap er helemaal niet meer van. Ga van ellende maar toekijken terwijl ik onderhand masturbeer... oké?

bolkebeer | 05-01-13 | 01:35

*valreepje @ distel**
Hou ik je aan!
*nat kusje voor compliment doet*

fleischer | 05-01-13 | 01:26

fleischer | 05-01-13 | 01:16

Zo dan. Je hebt ook nog humor om te lachen. Kennelijk onderschat ik je nogal. Neuqen?

distel | 05-01-13 | 01:22

Vluchteling deed de Design Acadamy in Eindhoven betaald door ? Ontwerpt dit, kunnen we hier niet echt gebruiken denk ik, dus wat is de meerwaarde voor Nederland?

non_de_pier | 05-01-13 | 01:20

@ Bolke

blijf likken
*OUT*

fleischer | 05-01-13 | 01:17

*distel heupwiegt*
Slaap lekker, mijne stekeligheid.

fleischer | 05-01-13 | 01:16

@bolkebeer | 05-01-13 | 01:14
LOL! Niet doen, nee.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 01:15

fleischer | 05-01-13 | 01:05 |
Dus ons triootje gaat niet door?

bolkebeer | 05-01-13 | 01:15

lewis lewinsky.
Voor een man ben je dan weer behoorlijk geemancipeerd met je teksten...

Terpen-tijn | 05-01-13 | 01:15

Terpen-tijn | 05-01-13 | 01:00 |
Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 01:04 |

Moet ik me morgen nu wel of niet laten opereren?

bolkebeer | 05-01-13 | 01:14

@Terpen-tijn | 05-01-13 | 01:10
Ik ben een man, dus je geeft me ongelijk. Seksist! Terwijl wij mijnenveegtuimelballen uitvinden, en wasmachines, en zo.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 01:13

@Lewis Lewinsky
@fleischer

Nee toch, ik word in de zeik genomen door jullie allebei, of is dat kortzichtig? Kut, dat wordt geen oog dicht doen vannacht. "totaal van slag is". Yikes. Heb meelij!!

distel | 05-01-13 | 01:11

Lewis Lewinsky.
Nou, ik weet dat je een vrouw bent, zal ik je maar gelijk geven.
Anders niet, snap je.
Daarom is neutraal beter.

Terpen-tijn | 05-01-13 | 01:10

Allemaal gelul, want ik ben de enige echte uitvinder van de tumbelweirde lawaaiballen. Heb daar zelfs lang geleden een waardeloze vredes Nobelprijs nominatie voor gekregen.

Maar goed, daar is geen octrooi c.q patent op verleend, want vrede op deze aardkloot is veel meer waard dan een globaal kopijrecht.

Ouslender | 05-01-13 | 01:09

Stelletje lamballen

fleischer | 05-01-13 | 01:05

@Terpen-tijn | 05-01-13 | 01:00
Nee. Geslacht is reaguurdersinvariant. Mooi, lelijk, arm, rijk, dat verdwijnt als je inlogt, maar sekse niet.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 01:04

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 01:01 Jakkes is poep.

Van een Yak ja.

zeg maar jansen | 05-01-13 | 01:03

@distel | 05-01-13 | 01:00
Yikes is gewoon jakkes!

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 01:01

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:53

Nou, ik heb het nogal eens in een andere context gelezen. Maar los daarvan, ik snap er geen klote van wat die fleischer nu wil met zijn reaguursels. Lees de laatste maar eens. Wellicht kan jij het voor hem vertalen

distel | 05-01-13 | 01:00

Iedereen is onzijdig hier.

Terpen-tijn | 05-01-13 | 01:00

@ Lewis
.
YIKES

fleischer | 05-01-13 | 00:59

@fleischer | 05-01-13 | 00:57
Aha. Maar distel is toch een man?

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:58

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:56 | + 1 -
LOL

Rammstein | 05-01-13 | 00:58

@zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:56
Briljant.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:57

fleischer | 05-01-13 | 00:55 | + -1 -
Doe maar eens nuchter reaguren, flamin' alco.

Rammstein | 05-01-13 | 00:57

@ Lewis
.
'T laatste, mijn waarde.

fleischer | 05-01-13 | 00:57

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:47 Dit is een stopcontactsite.

Zó heb je nog contact en het volgende moment stopt het.

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:56

rechtsjadigerechter | 05-01-13 | 00:47 | + -1 -
Succes. U heeft het nodig.

Rammstein | 05-01-13 | 00:55

haha, distel de kortzichtige brandnetel.
Doe maar es geduld uitoefenen, sweet paranolia....

fleischer | 05-01-13 | 00:55

@distel | 05-01-13 | 00:50
Maar het kan natuurlijk ook *neuken?* betekenen.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:55

@distel | 05-01-13 | 00:50
*Neuqen?* is GS-taal voor *ik ben het met je eens*.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:53

fleischer | 05-01-13 | 00:42

Ik heb door de jaren heen best gestoorde reaties gehad. Maar jij zit toch wel in de overtreffende trap. Ben je nou echt zo bezopen, of reaguur je vanuit een TBS-kliniek? Ik ken je niet en het lijkt me goed, dat we dit zo houden.

distel | 05-01-13 | 00:50

Idee is leuk maar werkt niet.
Ook al stuur je honderd van die dingen de woestijn in, je hebt geen enkele garantie dat het gebied daarna mijnenvrij is.

Terpen-tijn | 05-01-13 | 00:49

Wat me op valt is dat de laatste reaguurders, een hoop stopcontacten in hun huis hebben. Ze zullen hiervan niets begrijpen, en slechts reaguren met ongerief. Adios.

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:47

@Russ Meyer | 05-01-13 | 00:46
LOL

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:47

@zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:42
Goed gezien!
Bilplåtslageri is dan weer autouitdeukerij. Weten we dat vast.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:46

Nederland deed in Afghanistan iets met playmobil als ik me niet vergis. Als ik dit zie kunnen we beter technik lego sturen.

Russ Meyer | 05-01-13 | 00:46

@fleischer
Morgen als de sodemieter naar transgenderkliniek Trudy gaat.

bolkebeer | 05-01-13 | 00:45

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:41 Mooi. Vooral dat 'tidningen'.

Tijdingen. Oud-Hollands voor topics.

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:42

@ distel
fijn dan dat je naar huis begeleidt kan worden en
't droog kan houden....

fleischer | 05-01-13 | 00:42

@zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:38
Hemlösatidningen hirre?

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:41

@Diepe Vuist | 05-01-13 | 00:30

Ik vraag het mij evengoed af of je het kan.... maar ik daag je uit... doe eens een poging om uit te leggen wat nou PRECIES links en rechts is droeftoeter...

Sterkte alvast...

overVecht | 05-01-13 | 00:41

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:37 Makkelijk. Geen mijnen daar dus dan zijn we er zó.

Moet je wel het Zweeds nog instuderen.

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:38

@ Bolke
Alleen als je een natte voorbips hebt.

fleischer | 05-01-13 | 00:38

fleischer | 05-01-13 | 00:32

Als ik zo'n aanbod krijg, is dat meestal van een vrouw, die nog recht kan lopen en me niet onderkotst.

distel | 05-01-13 | 00:38

@zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:36
Nee, dan moeten we al mijnenvegend door naar Zweden.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:37

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:34 En is dat nog een beetje melodieus?

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:36

Vind deze uitvinding best aardig, als tumbleweed mijnen uitschakelen. Voor iedere uitgeschakelde mijn wellicht een slachtoffer minder. Door de willekeurigheid is het niet dé oplossing voor het mijnen probleem maar zeker een goed hulpmiddel!

whatsnext | 05-01-13 | 00:35

@fleischer
Trio?

bolkebeer | 05-01-13 | 00:34

@Diepe Vuist | 05-01-13 | 00:30

En daar ga jij over? ALLES in de wereld wat niet Arisch danwel Hollandsch is is kudt? Wees blij dat er wat economische vluchtelingen juist wél iets voor de wereld betekenen....

Als het een in Nederland wonende Amerikaan was geweest had je waarschijnlijk geroepen: "Nobelprijs voor deze jongens"

Hypocriet ben je.... maar dat is een aanname...

overVecht | 05-01-13 | 00:34

@zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:29
hjemløseavis hirre?

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:34

Stukje economisch aspect zo laat op de avond nog.
Meneer heeft het er over dat het ~$1200 kost om een mijn te ruimen. Zijn ding kost €40.
Wanneer je 10% van de mijnen ruimt dmv. zijn plastieke tumbleweed zul je zien dat de kosten per mijn opeens $1320 + €4 zijn aangezien nog steeds het gehele gebied door een gespecialiseerd machien gecleared moet worden alvorens het signaal 'veilig' gegeven kan worden. Dit komt omdat het geld kost om een gespecialiseerde machine een bepaald stuk land te laten clearen ongeacht hoeveel mijnen er liggen.
Uiteindelijk is het dus duurder en is de bijdrage aan de efficiency van deze meneer dus negatief; in dit voorbeeld dus €4 per mijn.
Hij kan dus het best bijdragen door zelf het mijnenveld in te lopen, ook voor het milieu.
Ik kom terug op mijn eerdere final-statement.

CaesarSalad | 05-01-13 | 00:33

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:30 En als je ze niet kwijt kunt dan is het Denemarkermeer een stuk dieper.

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:33

@ distel
Neuqen?

fleischer | 05-01-13 | 00:32

Diepe Vuist | 05-01-13 | 00:30 De meest veelzijdige scribent. Die wil jij naar Joop sturen?

Hij zou meteen ruzie hebben met van Jole, die duldt geen talent boven hem namelijk.

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:31

Ik speur met mijn ballen ook geregeld een mijnenveld af naar het juiste knopje... doorgaans levert mij dat een fikse trap in mijn noten op....

Hulde voor deze mannen.

overVecht | 05-01-13 | 00:31

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:27 | + -1 -
Ja, aandacht .... ergens anders krijgt u het niet, oder ?

Rammstein | 05-01-13 | 00:31

@zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:29
LOL!
*opzoeken gaat onder het motto succes is een keuze*

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:30
-weggejorist-
Diepe Vuist | 05-01-13 | 00:30

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:28 Wat is 'straatkrant mineer' in het Deens?

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:29

@zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:26
Een beetje kille mensen, toch, denemarkerlingen? Hier ben ik autist en daar zou ik een mensenmens zijn.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:28

distel | 05-01-13 | 00:25 Later zullen ze zich afvragen waarom er zoveel 'Tsja' in voorkomt.

Ze zullen het opzoeken en er achter komen dat het een uitspraak van twijfel is.

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:27

Wat heerlijk, al die aandacht. Wie durft dit op GeenStijl? Tsja.

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:27

distel | 05-01-13 | 00:25 | + -1 -
Per vandaag, bij voorkeur.

Rammstein | 05-01-13 | 00:27

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:24 Niet verkeerd. Denemarken is best een goed land.

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:26

Vanaf zomer 2013 ook inzetbaar op het strand van Scheveningen........

wel/niet | 05-01-13 | 00:26

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:19

Uw plemps worden onderschat. Net als velen groten dezer aarde, zal men pas later uw inbreng op waarde schatten en gaat u voorgoed de geschiedenisboeken in.

distel | 05-01-13 | 00:25

@zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:23
Ja. Maar vaak heb je wind uit één richting in een land, zoals bij ons zuidwest.
Wij zouden in Denemarken uitkomen, al pluizebollend.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:24

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:22 Huldo's.

Ik ook.

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:23

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:20 Dat hangt van de windrichting af.

zeg maar jansen | 05-01-13 | 00:23

Engineers, je kunt er nooit genoeg van hebben.

In de USA is de verhouding engineer - advocaat 1 op 42. Dan hoef je je niet maar af te vragen waarom het met je land niet zo goed meer gaat.

van heinde en verre | 05-01-13 | 00:22

@rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:19
Onmiddellijk na het woord rechtvaardigerechter ben ik gestopt met lezen.

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:22

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:19 | + -1 -
U woont alleen hè ?

Rammstein | 05-01-13 | 00:20

En waar komen ze uit, die afghanen, als ze zich met de wind mee verplaatsen, nu dat kan?
*voorziet volksverhuizing*

Lewis Lewinsky | 05-01-13 | 00:20

rechtvaardigerechter zegt tegen zichzelf: U heeft vanavond weer iets teweeg gebracht, vele zullen er niets van begrijpen maar wie maalt daar nu om? De minkudo's zijn binnen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:19

distel | 05-01-13 | 00:01 | + 0 -
Vanaf happy hour ?

Rammstein | 05-01-13 | 00:17

rechtvaardigerechter | 04-01-13 | 23:49

Wat een gezeik over kudo's. Dit is toch geen pubersite? Word je geil van kudo's?

distel | 05-01-13 | 00:17

@ distel
Is dat nadat ik uw nederige dreauge neteligheid heb mogen aanschouwen cq 'beproeven'?
.
GRAAG

fleischer | 05-01-13 | 00:15

Als die jongen nog een manier vindt om die dingen in een - min of meer - rechte lijn te laten rollen ( zodat je gestructureerd stukken woestijn mijnvrij kan maken ) verdient hij wat mij betreft de Nobelprijs voor de Vrede ( en dat van iemand die Nobelprijzen per definitie onzinnig vindt ). Voor 1 - moderne - landmijn kun je 40 van deze detonators financieren, dus dat zal de prikkel om in landmijnen te investeren behoorlijk doen afnemen.
Hulde voor deze meneer!

Graaisnaaiert | 05-01-13 | 00:13

Promotiefilmpje van vluchtelingenwerk waarschijnlijk.

de honden blaffen... | 05-01-13 | 00:13

Ik begrijp overigens wel dat bij zoveel kunstzinnig, allochtoon en mannelijk vernuft de Groen_lniks vrouwtjes kwijlend danwel soppend achter het beeldscherm zitten en ik hoop dan ook niet dat ik dezen al te zeer kwetste met bovenstaand commentaar.
Overigens, de uitvinder zou kunnen overwegen meerdere opruimers te koppelen (misschien via simpel touw) of ipv een bol er een wals van te maken en zodoende een breder opp. schoon te maken. Nu lijkt het project meer op een subsidieaanvraag voor een grachtengordel-sop-op-uw-stoeltje en kunstobject (lees, schattig voor de verheven linkse Grachtengordelongediertjes en Milou van Hintum, maar verder ineffectief). Ofzo.

ZSU-23-4 | 05-01-13 | 00:11

rechtsjadigerechter | 05-01-13 | 00:07 | + 0 -
..... schrijven ....

Rammstein | 05-01-13 | 00:11

rechtsjadigerechter | 05-01-13 | 00:07 | + 0 -
Lezen, ook niet uw sterkste punt ?

Rammstein | 05-01-13 | 00:10

@rechtvaardigerechter
BedoelT... ajsT.

bolkebeer | 05-01-13 | 00:09

fleischer | 05-01-13 | 00:04

Nee, doorvertellen is niet nodig. Neuken lukt je toch niet meer, dus ik zeg: kotsen, tanden poetsen en naar bed.

distel | 05-01-13 | 00:09

wat een moraalridders hier toch weer... GS is niet meer wat het vroeger geweest is.

kapitein_iglo | 05-01-13 | 00:09

Rammstein 00.04.
welke van de twee bedoeld u?

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:07

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:00 | + 0 -
Nee, niet echt.

Rammstein | 05-01-13 | 00:06

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:00 | + 0 -
Uw min-kudo's ? Uw oubollige voorkomen ?

Rammstein | 05-01-13 | 00:05

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:00 | + 0 -
Dat u niet kunt tellen ? Geen humor heeft ? Al uw zinnen eindigt op "tsja"?

Rammstein | 05-01-13 | 00:05

@ distel
.
Altijd thuis ladder, weet je wel......
Niet doorcvertellen hè ;-)

fleischer | 05-01-13 | 00:04

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:00 | + 0 -
Op wat? Op u ?

Rammstein | 05-01-13 | 00:04

Effectiever bedoel ik, niet affectiever.

ZSU-23-4 | 05-01-13 | 00:03

Ok, fantastisch hoor, maar alleen erg jammer dat het ding dus afhankelijk van de wind enigszins random het land afzoekt en de helft of meer of minder overslaat. Wie gaat de overige vergeten mijnen vinden?
Misschien zou een device dat in linie werkt affectiever zijn?

ZSU-23-4 | 05-01-13 | 00:02

fleischer | 04-01-13 | 23:45

Hoeweel uur heeft u in de kroeg gezeten? Laat me raden, er tenslotte uitgpleurd?

distel | 05-01-13 | 00:01

Ramstein 23.53
Jaloers?

rechtvaardigerechter | 05-01-13 | 00:00

@Einde van de Domheid | 04-01-13 | 23:55
"Afstandbestuurbare" is zo vorige eeuw. Zie mijn comment van 04-01-13 | 23:01

porcodio | 05-01-13 | 00:00

@kapitein_iglo
Laat je niet gek maken; zelfs de tweede keer dat ik op het linkje klikte moest ik lachen. Zelfs hier wordt het steeds meer policor, opgeheven vinger en FOEI!-roepen.
Jammer.

CaesarSalad | 04-01-13 | 23:59

Ghe, Rammstein...
ik doe nog een bojjemke Jameson, en dan ga ik inderdaad maar es me mandje opzoeken,....
Toedels, dudes et dudettes

fleischer | 04-01-13 | 23:57

fleischer | 04-01-13 | 23:54 | + 0 -
Plof lekker je bed in.

Rammstein | 04-01-13 | 23:55

jakethesneek | 04-01-13 | 21:51 | | Reageer+ |
10
Maar een heel grote afstandbestuurbare gemotoriseerde versie met GPS kan bijvoorbeeld weer wel werken. Goed uitvindingen hebben veel prototypes nodig en als zo'n ding zo groot kan zijn dat die mijn het ding niet kapot maakt.....

Einde van de Domheid | 04-01-13 | 23:55

Zieken op vluchtelingen presteert meer?

fleischer | 04-01-13 | 23:54

rechttsjadigerechter | 04-01-13 | 23:49 | + 0 -
Tellen niet uw sterkste punt ?

Rammstein | 04-01-13 | 23:53

rechtvaardigerechter ........ 21.32
100 minkudo's ................. wie presteert dit? Tsja.

rechtvaardigerechter | 04-01-13 | 23:49

.. als ik nu zeg dat hij mijn allochtone vervanger is en een papagaai op zijn schouder krijgt en een houten been, maakt dat wat goed?

kapitein_iglo | 04-01-13 | 23:48

Taida Pasic werkt ook in het geheim aan een uitvinding waar ze vredelievend geweldloos en democratisch sukkels van politici een fijne levensavond bezorgd.

Einde van de Domheid | 04-01-13 | 23:47

Soms als onstuimige binnen vallen komt,....
Scuzi dat ik jullie vreaulijcke draadje enigszins uit het veld plof...

fleischer | 04-01-13 | 23:45

Ik heb er nu het volste vertrouwen in dat onze economie er weer boven op komt.

knight03 | 04-01-13 | 23:44

@kapitein_iglo | 04-01-13 | 23:39
Soms is een grap gewoon niet leuk. Heeft geen fuck met links of rechts te maken. In jouw zieke brein was het natuurlijk dolkomisch, maar het is gewoon niet grappig. Get over it.

Stormageddon | 04-01-13 | 23:42

kapitein_iglo | 04-01-13 | 23:39 | + -2 -
U weet niet eens wat humor is, laat staan zwarte humor.

Rammstein | 04-01-13 | 23:42

Stormageddon | 04-01-13 | 23:38 | + 1 -
Juist, in tegenstelling tot Captain Gramps

Rammstein | 04-01-13 | 23:40

Pffrt, landmijnen in Afghanistan ogguttegut...
Het equivalent van 1 mijndode is in Iraq of Bosnië de vernietiging van complete generaties; mocht u VOORAL verarmd uranium in ogenschouw nemen.

fleischer | 04-01-13 | 23:40

Aan al die reaguurders die gelijk in een linkse joop kramp schieten om mijn post met foto van 21:39
Een beetje zwarte humor moet kunnen.... toch jongens?
Of is iedereen nu plotsklaps veranderd in een potentiele foster parents kind pleegouder na het zien van die fotofuck?

kapitein_iglo | 04-01-13 | 23:39

tiswat | 04-01-13 | 23:13

Mijnen zijn en blijven gewoon laf en smerig oorlogstuig. Hoewel ik het niet zo heb op onze Islamitische vrienden, vind ik het wen een initiatief met een goede intentie. Echter, ik vraag mij af in hoewerre dit effectief is. Ik vermoed dat studenten aan bijv. de TU in Delft, toch met betere oplossingen zouden komen. Trouwens, best bizar om mijnen in je eigen woestijnland te plempen, waarschijnlijk bedoeld voor buitenlandse troepen, maar dat je eigen kinderen ook slachtoffer kunnen worden, so what. Of je er nu 18 of 19 hebt, dat merk je toch niet.

distel | 04-01-13 | 23:39

@porcodio | 04-01-13 | 23:23
Ricky zou die "grap" nooit maken.

Stormageddon | 04-01-13 | 23:38

watsinneneem | 04-01-13 | 23:33 |

Zeg, poppedijn, wat denkt u dat een militaire interventie zoal kost? Als hier al subsidie ingestoken zou zijn (ik denk het niet: het lijkt me gewoon een afstudeer- of promotie-opdracht bij een opleiding Industrieel Ontwerpen ofzoiets) zal het qua bedrag volstrekt in het niets vallen bij de kosten daarvan.
Bah, zure subsidiehaters bij GeenStijl. Bah.

henkvaningrid | 04-01-13 | 23:37

Bij windstil weer sturen we een paar bontkraagjes om te duwen

Ik_weet_het_beter | 04-01-13 | 23:36

Goeie bedoelingen ten spijt, de harde technische realiteit is dat het niet werkt.

Het ding is zowel door de Nederlandse EOD als hun Duitse tegenhanger getest en ongeschikt bevonden.

hetiseendrama | 04-01-13 | 23:34

porcodio | 04-01-13 | 23:23 | + 2 -

Vergelijk je nou iemand van hier met Ricky Gervais ???
Bitch, please !

Rammstein | 04-01-13 | 23:34

leuk om eens een vluchteling een positieve bijdrage te zien leveren
maar ben toch benieuwd hoeveel subsidie hierin gestoken is..

watsinneneem | 04-01-13 | 23:33

Ken je dat spelletje niet? Wie het snelste aan de overkant is ;)

pleuriskind | 04-01-13 | 23:33

Mooi..!

Bono | 04-01-13 | 23:28

@kapitein_iglo | 04-01-13 | 21:39
Als Ricky Gervais zo'n grap maakt dan vinden de noobs hier het ineens wel grappig.

porcodio | 04-01-13 | 23:23

Ik zou 'm doen!

Willie Wartaal | 04-01-13 | 23:20

Leuk bedacht en elke landmijn is er één. Toch zie ik liever een bredere rol zodat je meer land bestrijkt. Overigens, was dit een idee van onze pensioenfondsen?

tiswat | 04-01-13 | 23:13

Totaal nutteloze uitvinding van een knuffelvluchteling.

Gash | 04-01-13 | 23:13

Geenstijl aan de docu's en tegen de politiestaat. Infiltratie door Indymedia?
Ik ben helemaal voor, top docu

Errujd | 04-01-13 | 23:12

En veertig euro om 3 à 4 mijnen veilig te killen i.p.v. 10.000 per mijn is nog eens waar voor het geld ook.

henkvaningrid | 04-01-13 | 23:10

Effectief en het ziet er nog mooi uit ook. Eindbaas.

henkvaningrid | 04-01-13 | 23:09

Nog een 2-vliegen-in-1-klap idee:
Dump J.K. de Jager daar neer en zeg "Lopen, en kom niet terug totdat je ons rente gevonden heb!"

porcodio | 04-01-13 | 23:09

nietzofotograferen | 04-01-13 | 22:56 | + 0 -
doet me denken aan zo'n beetje elke natuurfilm. eerst ons lekker maken met de mooiste dierenbeelden, en dan snel er achteraan zeggen dat de mensheid de natuur volledig kapot heeft gemaakt en dat moeder natuur snel wraak zal nemen en ons allemaal zal wegvagen.

zoalshetis | 04-01-13 | 23:04

nietzofotograferen | 04-01-13 | 22:56 |
Tuurlijk, dit is de zeiknatte droom voor elke linkse knuffelwerker. Maar goed, ik weet ook geen oplossing voor dat land. Dat dan ook weer wel...

Grote Joop | 04-01-13 | 23:02

Het is helaas heel ver van praktisch (de waslijst aan tekortkomingen laat ik achterwegen). Alleen een groenlinksmongool (met bijbehorende zwaar verdraaide realiteitsvisie) zal hier subsidies aan willen besteden.

Grote UGVs met nauwkeurige GPS navigatie kunnen zo'n taak veel effectiever en veel goedkoper uitvoeren, en belangrijkst van alles: met enige zekerheid van welke oppervlakten wel of niet behandeld zijn. Next.

porcodio | 04-01-13 | 23:01

leuk maar werkt niet... stuur een paar van die dingen een veld over en je kinderen erachteraan? mijnen ruimen moet nogal wat gestructureerder dan met een windvaantje

dutch driver | 04-01-13 | 22:57

Grote Joop | 04-01-13 | 22:47 | + 0
Paar weekjes geleden was er een interview met de knul die dit ding heeft gemaakt,op Nederland 2. En het ging er weer eens over hoe zielig Afghanistan wel niet is.

nietzofotograferen | 04-01-13 | 22:56

Slowchat? @ @ @!..

DoctahDie | 04-01-13 | 22:54

landlopertje .... 22.47
Wat lief, het kan best nog wel iets worden tussen ons. Pfff

rechtvaardigerechter | 04-01-13 | 22:51

@kapitein_iglo

Politiek gezien sta ik zelf rechts, maar dit kan echt niet.

mer266 | 04-01-13 | 22:50

Tja zou een mooi NPO filmpje zijn voor bijvoorbeeld het Jeugdjournaal, ter indoctrinatie van het linkse denken aan onze kinderen (dank je JQ). Iedereen die zelf kan nadenken ziet natuurlijk dat het ding zeer inefficiënt is in het ruimen van een mijnenveld. Je kan het niet sturen en het raakoppervlak met de grond is zo klein dat je eindeloos bezig zal zijn om 10m2 te ruimen. Desalniettemin +1 voor creatief denken.

Grote Joop | 04-01-13 | 22:47

@rechtvaardigerechter | 04-01-13 | 22:43
Tsja

landlopertje | 04-01-13 | 22:47

Klasse van die man, nu weer tijd om naar huis te gaan, en neem dan gelijk al die andere afghanen mee!

Blafkonijn | 04-01-13 | 22:45

landlopertje ...... 22.35
Ik ben tenminste iemand ................. , bedankt.

rechtvaardigerechter | 04-01-13 | 22:43

@Glas Koning | 04-01-13 | 21:33
"Een vluchteling met een Nederlands accent. Hoe is het mogelijk, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!"

Inderdaad. Meestal zie je het omgekeerde: roomblanke Nederlanders met een Mocro-accent. Dat doet gewoon pijn aan je oren.

Prins Fontainebleau | 04-01-13 | 22:40

Van mij mag tie de Nobelprijs krijgen, zoveel voordeel voor de mensheid!

Ikbeneenzelfbouwer | 04-01-13 | 22:38

@kapitein_iglo,

Ik moest lachen, maar wel omdat het écht niet kon! Ik heb rare humor, i admit.

Koempel Ouwhoer | 04-01-13 | 22:37

Heb je de analyse van de professional wel gelezen?
Eén mijn, zelfs een APM, en dat ding ligt stil.
Maar goed, ik houd het voor gezien. De toetsenbordridders hier weten het toch beter dan de pro's van de EOD.
Voor de enkeling die feiten prefereert boven feelgood, hier de link:
www.bbc.com/future/story/20120503-blow...

Tapu | 04-01-13 | 22:36

Kudde schapen werkt ook.

hamstr | 04-01-13 | 22:32

kapitein_iglo | 04-01-13 | 21:39 | + -36
Haha, ik kon de grap wel waarderen... Het was toch wel een grapje he?

nietzofotograferen | 04-01-13 | 22:32

@rechtvaardigerechter | 04-01-13 | 22:27
Jij bent net zo'n lul als Kapitein iglo.

landlopertje | 04-01-13 | 22:32

@Tapu | 04-01-13 | 22:20
Mijn bestrijden blijft altijd nutteloos en tijdrovend. De Europese marines hebben nog steeds een dagtaak om alleen al onze scheepvaartroutes mijnenvrij te houden. Nog wekelijks wordt er door de Koninklijke Marine een 1e of 2e wereldoorlogmijn of bom onschadelijk gemaakt.

En als je dus bekijkt dat aan zo'n rond ding dat op een vlakte wel 40 kindervoetjes verplaatst, heeft het wel degelijk nut, om het vrijwel kosteloos te gebruiken.

reageerbuis | 04-01-13 | 22:32

@reageerbuis | 04-01-13 | 21:45:

"It's not suitable for de-mining activities," was van der Slik’s stark analysis. In other words, if the idea is that the Kafon can hit a mine, survive the blast, and then continue to roll on and detonate other mines and eventually clear an area, then van der Slik says it will not work. As it stands, he says, 100g of explosive (the average for antipersonnel mines) stops the Kafon dead it in its tracks right in the middle of a probable mine field, which would make retrieval and repair very dangerous. There are also a couple of other obvious drawbacks. First, you have to have a wind blowing for the Kafon to move. And second, it will only work on fairly flat and open terrain, like a desert. It isn't designed to move in jungles and the like.

Also, van der Slik notes, "when the Kafon is rolling, it would activate trip wires (on fragmentation mines)." If the mine explodes into fragments, he says, it causes “bigger problems”, because in subsequent sweeps “every fragment will be detected as a potential mine." In other words, more metal pieces mean more work for the human de-miners who have to prove 98% clearance.

Artikel uit mei 2012.

Tapu | 04-01-13 | 22:29

Kapitein iglo is allang weer op zee, die heeft niet zo lang tijd voor deze onzin. Deze stoere zeeman zit alweer op zee, om vissticks te vangen. Goede vangst Kapitein, tsja.

rechtvaardigerechter | 04-01-13 | 22:27

@Predateur | 04-01-13 | 22:13
Misschien een gps inbouwen en hem uitlezen op een laptop? Mijn 10 jaar oude Magellan meridan gps kon dat al.

reageerbuis | 04-01-13 | 22:23

@Kapitein-iglo,
Kijk je uit waar je loopt?

Tjemig | 04-01-13 | 22:23

@Predateur | 04-01-13 | 22:13,

Toch wel, want ze worden met GPS uitgerust. Desalniettemin zijn ze nagenoeg nutteloos.

Tapu | 04-01-13 | 22:20

En we neme er nog ene tralala,
ow *verkeerd topic*, wacht...

fleischer | 04-01-13 | 22:18

@Kapitein iglo ........
Ach, morgen eten ze allemaal weer uw vissticks. En wie schrijft dan de pluskudo's weer op de bankrekening? Tsja.

rechtvaardigerechter | 04-01-13 | 22:18

@PiraatNick | 04-01-13 | 22:14
daar kan ik niet veel tegenin brengen.

prafatio | 04-01-13 | 22:18

prafatio | 04-01-13 | 22:12 | + 0 -
Alsof dit de eerste keer is dat design academy nut heeft. Kijk eens om je heen, overal ontwerpen, daar zitten ontwerpers achter.

PiraatNick | 04-01-13 | 22:14

kapitein_iglo | 04-01-13 | 21:39 | + -25 -

Hierbij promoveer ik u tot kapitein kloothommel.

Lutser.

KenTochNait?! | 04-01-13 | 22:14

@Emsarrev | 04-01-13 | 21:59
Ik heb jaren in het mijnenveld gewerkt, horeca, vol gesnoven koppen, korte lontjes en een explosieve sfeer.
Los van het feit dat je dan soms op je tenen moeten lopen, kan 1 verkeert woord al een explosie tot gevolg hebben.

Uw auto moet voldoen aan strenge eisen, u rijd op een mooie verlichte wegen en toch gaan er elke dag mensen dood in het verkeer.

Een gevoel van veiligheid is niks meer dan een gevoel.

toetanchamon | 04-01-13 | 22:14

Dit ding heeft één enorm nadeel: je weet nooit waar hij is geweest en waar niet.

Predateur | 04-01-13 | 22:13

@reageerbuis | 04-01-13 | 22:03
Misschien is het ironisch van kapitein_iglo, maar in dit geval had hij dat duidelijk moeten laten blijken. Mijn onmiddellijke idee was hij is een racist.

landlopertje | 04-01-13 | 22:13

Voor mensen die denken dat het niet werkt, omdat het niet alle mijnen opruimt: het is niet zo dat er betere alternatieven zijn. Of spreken we af dat jullie je morgen allemaal met een schopje op schiphol melden om naar kabul te vliegen?
We kunnen natuurlijk ook wachten tot 3fm alle mijnen heeft opgeruimd, alle beetjes helpen moet je maar denken, lijkt me geen miljardenproject dit.

PiraatNick | 04-01-13 | 22:12

Heeft zo'n kunstacademie warempel een keer nut.
Ik zeg subsidie! Mooi ontwerp van deze jongen dat kan een boel levens redden.

prafatio | 04-01-13 | 22:12

Ik zie hier een nieuw format voor SBS in: "Sterren rennen over het mijnenveld"

Hans Otjens | 04-01-13 | 22:11

@reageerbuis | 04-01-13 | 22:03
Nederland bewaarde ze in een woonwijk in enschede

dj tonedeaf | 04-01-13 | 22:07

Emotie op GS ..................... ha, ha, ha, ha, ha wat een komedianten vanavond.

rechtvaardigerechter | 04-01-13 | 22:06

dat noem ik nog eens integreren. Zelfs zijn accent bij het Engels spreken is Nederlands.

dezeookalbezet | 04-01-13 | 22:04

@landlopertje | 04-01-13 | 21:42
Ik denk dat de foto meer zegt dan duizend woorden en dat kapitein_iglo | 04-01-13 | 21:39 met deze foto heel duidelijk laat zien dat landmijnen niet alleen de soldaten treffen maar ook de kinderen in de regio.

Nederland is jarenlang het exportland geweest van dit vreselijke wapentuig.

reageerbuis | 04-01-13 | 22:03

Lijkt wel een kunstobject van Theo Jansen.
Zo'n Strandbeest.

mothersfinest | 04-01-13 | 22:02

Of je stuurt gevangen genomen taliban strijders het veld in... twee vliegen, één klap

dj tonedeaf | 04-01-13 | 22:01

@kapitein_iglo | 04-01-13 | 21:39 |
Rot gewoon op.

Proud2Bstupid | 04-01-13 | 22:01

@eerstneukendanpraten | 04-01-13 | 21:48
Natuurlijk, scholieren die de ingang naar de buurtsuper blokkeren omdat ze niet massaal naar binnen mogen.
Dat het een VMBO-school is (of is het 'sgool') mag ik natuurlijk niet zeggen......

necrosis | 04-01-13 | 22:00

@toetanchamon | 04-01-13 | 21:52
Zou u zich veilig voelen om door een voormalig mijnenveld te lopen waar alleen deze dingen overheen zijn gegaan?
@Pindakees | 04-01-13 | 21:52
Oh, uiteraard, het zal uiteindelijk wel verschil maken, maar je houdt nog steeds een aantal slachtoffers denk ik. Het leger dat die mijnen daar gelegd heeft zou het eigenlijk ook op moeten ruimen, maar zo simpel is de wereld niet ben ik bang.

Emsarrev | 04-01-13 | 21:59

Op zich een leuk idee, iedere ontplofte mijn is er één.
Ik zie alleen een mijnenveld voor me met tientallen van deze dingen vast is struikjes en zandhopen en niemand die ze durft te gaan halen.
Mijnenvegen heeft m.i. alleen zin wanneer je achteraf kunt zeggen dat een bepaald gebied mijn-vrij is zodat mensen het gebied weer veilig kunnen betreden.
Een vluchteling die zn eigen broek op houd: +1

CaesarSalad | 04-01-13 | 21:56

@reageerbuis | 04-01-13 | 21:45

Is heel raar, maar eigenschappen van landmijnen maakte bij mij op school geen deel uit van de lesstof natuurkunde.
Misschien bij jou in Afghanistan wel.

Ik heb minstens een half jaar geleden al een artikel over dit ding gelezen waarbij commentaar geleverd werd door militaire explosievenexperts en die vonden het ding zo goed als nutteloos. Maar goed, jij hebt mijnenles gehad bij natuurkunde, dus jij weet het beter.

Tapu | 04-01-13 | 21:55

Oud nieuws of niet, ik kende het nog niet.
Best een goed idee.

@kapitein_iglo | 04-01-13 | 21:39 |
Lul.

Kroepoeksclan | 04-01-13 | 21:53

Pindakees | 04-01-13 | 21:45 |
Dat is me bekend, maar ik mis wat standvastigheid en karakter. Aan het enthousiasme en de creativiteit ligt het niet. Hij gaat nu al twee jaar voor de onderbuik of voor waar hij (positief/negatief) door geraakt wordt. Meer een trucje dan professioneel. Net als Nanninga btw.

Pastor Sippenhaft | 04-01-13 | 21:52

Emsarrev | 04-01-13 | 21:49
Wie gaat dat betalen? Tuurlijk zal dit nooit alle landmijnen daar opruimen, maar het zou een heleboel afgerukte benen kunnen schelen. Maar weinig kans dat een bankier denkt, goh nu heb ik wel genoeg gegraaid, laat ik me geld maar eens gebruiken om kindertjes te redden.

Pindakees | 04-01-13 | 21:52

@Emsarrev | 04-01-13 | 21:49
Vraagje, heeft u wel de garanties gekregen dat u een 100% veilig leven heeft? U is en zal niets overkomen? kan ik u ontmoeten? want dat wil ik ook............

toetanchamon | 04-01-13 | 21:52

Kan nou niet zeggen dat ik het zo'n handig ding vind haha...

Doc Damage | 04-01-13 | 21:51

Ik kan ook bijna niet wachten op de uitvinding van Mauro.
Die heeft zelfs nog een studievisum daarvoor gekregen, dus dat moet helemaal iets geweldigs worden.

Cuyahoga | 04-01-13 | 21:51

Alle lof voor initiators, maar is de koers (welke door wind en relief wordt bepaald) niet veel te willekeurig? Een oppervlakte uitkammen lijkt me zodoende moeilijk beheersbaar. En hoe windzeker is het op locatie?

Anyway: hoop dat 't werkt!

jakethesneek | 04-01-13 | 21:51

Oud nieuws dus.
Laat dat prul een spoor na waar je veilig kan lopen?
Dit is dus echt bagger.

scott_0 | 04-01-13 | 21:50

Het zal vast wel werken, maar je zult nooit zeker weten dat je daadwerkelijk alles hebt opgeruimd voor het te laat is. Die dingen waaien ook maar ergens heen en er zal altijd wel een landmijn zijn waar ze dan toevallig niet overheen rollen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prima "uitvinding", en ook lekker low cost, maar zijn die lage kosten het waard dat je je nog steeds niet 100% veilig voelt? Om ECHT zeker te weten dat alles weg is zul je nog steeds met zwaarder / duurder materiaal aan de slag moeten.

Emsarrev | 04-01-13 | 21:49

Arhedis-Varkenjaab | 04-01-13 | 21:44
Ah, de andere 99% is de Somaliër die een bomaanslag wil plegen?
Vluchtelingen zijn iets anders dan Finse bontkraagjes over 't algemeen. Ik denk dat 't het grootste deel van de vluchtelingen die hier komen wel iets nuttigs doen, willen doen en/of hun best doen. Het zijn die tweede/derde generatie arbeiders die voor problemen zorgen als gevolg van gebrek aan integratie.

Pindakees | 04-01-13 | 21:49

@ Kaptein iglo

Maar goed dat de scholen volgende week weer beginnen toch?

eerstneukendanpraten | 04-01-13 | 21:48

Leuk voor op de kunstacademie maar praktisch en realistisch een waardeloos prul,bedacht door degene die geen kaas van mijnenvelden heeft gegeten.
Categorie "bloem in loop van geweer" en gebroken geweertje op de kraag van je colbertje.

K.Zwellever | 04-01-13 | 21:48

Geweldig apparaat en idee, maar ook heel oud nieuws

Kees8374 | 04-01-13 | 21:47

@Tapu | 04-01-13 | 21:37
Je had zeker altijd al een slecht cijfer op school voor natuurkunde.
Voor antitankmijn zal het idd te licht ontwerp zijn. Maar een apm gaat al af bij een gewicht van rond de 5 kilo (daarom zijn er zo veel jonge kinderen met afgerukte ledematen).

reageerbuis | 04-01-13 | 21:45

Pastor Sippenhaft | 04-01-13 | 21:43
Johnnyboy is streng christen (geweest/is nog steeds/geweest). Verklaart soms het een en het ander.

Pindakees | 04-01-13 | 21:45

Een fantastische uitvinding, maar was het niet zo dat deze man hier onderdak heeft gekregen omdat hij gevaar liep in eigen land? dat is toch de reden van zijn asielaanvraag? Nu zie ik hem in zijn woestijn om zijn ding te promoten.
W

toetanchamon | 04-01-13 | 21:45

Ehm, dus omdat 1% van de "vluchtelingen" een zinnige bijdrage levert aan Nederland moeten we er ineens heel veel meer gaan opvangen? En de andere 99% dan?

Arhedis-Varkenjaab | 04-01-13 | 21:44

Aardige docu, maar van u Kwit begrijp ik geen sikkepit.
Wel integratie, niet integratie.
Wel religie, niet religie.
Wel vrouwen, niet vrouwen.
Wel goed stukje, niet goed stukje.
Sky high, low as hell.
Bordeline ofzo?

Pastor Sippenhaft | 04-01-13 | 21:43

Altijd +veel voor mensen die niet bij de pakken neer gaan zitten, maar nuttige oplossingen bedenken.
No metter wer joe kom fram!!

ZKH EénOog | 04-01-13 | 21:42

Fijn om te zien dat de miljarden die we geïnvesteerd hebben in opvang van asielzoekers ook eens wat opleveren.
Nu nog even zorgen dat ze die studie en ontwikkeling in hun eigen land gaan doen zodat ze niet meer hier naartoe hoeven te komen, en dan zijn we weer een stapje verder.

Cuyahoga | 04-01-13 | 21:42

@kapitein_iglo | 04-01-13 | 21:39
Jezus wat ben jij een klootzak!

landlopertje | 04-01-13 | 21:42

Hey Johnny, 2012 belde.

Rest In Privacy | 04-01-13 | 21:41

Geef die man een biertje... Hulde!!

Akkefietje | 04-01-13 | 21:40

Zo kan 't ook. Leuk bedacht natuurlijk.

Pindakees | 04-01-13 | 21:40

Ik heb zelf ooit een moslimveger ontworpen, maar de Design Academy vond de motor niet zuinig genoeg.

Xelodaddy | 04-01-13 | 21:38

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat geval wel een paar landmijnen zal missen. Ik zou mijn kinderen er daarna niet over laten lopen in ieder geval.

BedrijfsTijgerT | 04-01-13 | 21:37

Dat. Ding. Werkt. Niet.

Leuk verzonnen, maar ongeveer even nuttig als een katteluik in een olifantenhuis. Te licht om mijnen te detoneren. Maak het zwaarder en het wordt niet meer door de wind voortbewogen.

En BTW: dit "nieuws" is al minsten een half jaar oud.

Tapu | 04-01-13 | 21:37

Mooi werk!

Cuyahoga | 04-01-13 | 21:35

In 1 woord: geweldig!

Rest In Privacy | 04-01-13 | 21:35

"De wereld is mijn land, wetenschap is mijn geloof."
-Christiaan Huygens-

Lijkt me logisch... | 04-01-13 | 21:35

Een vluchteling met een Nederlands accent. Hoe is het mogelijk, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Glas Koning | 04-01-13 | 21:33

De uitvinder van die landmijn-destroyers mag van mij de Nobelprijs voor de vrede krijgen!

eerstneukendanpraten | 04-01-13 | 21:33

Na het woordje vluchtelingen ben ik gestopt met lezen.

rechtvaardigerechter | 04-01-13 | 21:32

Nederland... Kennisland.

reageerbuis | 04-01-13 | 21:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl