Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PERSCO. Live DNA-matchen met Boer Jasper

debewusteaansteker.jpg.jpg Hoera, de moord op Marianne Vaatstra is na 13 jaar opgelost. Welverdiende rust bij de familie, broodnodig succesje voor de Nederlandse opsporingsdiensten en oneindig veel toegeëigende pluskudo's voor PeterRrrdeFries. Wat weten we nu? Dat het DNA in sperma op het lijk, dat overeenkwam met het DNA op een aansteker in de tas van Marianne, gematcht is met het DNA van de 45-jarige boer Jasper S. (Jasper S? JASPERS!?) uit Oudwoude (koeienman, subsidievanger), die zichzelf vrijwillig moest melden op de wangslijmbraderie. Om 18:00 uur bevestigt het NFI de match en daarna hoeft Boer Jasper alleen nog maar te bekennen. Soort Boer Zoekt Berouw wordt het dan. Goeie vangst, maar wel een zorgelijke ontwikkeling voor alle onschuldigen in den lande. Nu waren het Friese boeren die hun onschuld moesten bewijzen. Moeten hierna alle Turken van 020 opdraven voor die onopgeloste Sloterplas-verkrachting? Jazeker, zegt totalitair journalist Steven de Jong in NRC Stoepkrijt, want dit is hét moment om een DNA databank van heel Nederland aan te leggen. Omdat een ideale, misdaadvrije samenleving heus geen utopie hoeft te zijn. En omdat Minority Report een gave film is. Eerlijke mensen hebben immers niets te verbergen voor onze betrouwbare overheid. Toch? TOCH? Privacyhaters mogen allemaal hun morbide dansje komen doen op de NPO de komende tijd. Maar nu eerst: de link tussen De Aansteker, Boer Jasper en Het Meisje, live op BIGBROTHER24. MATCH: Check. DNA komt overeen. EenVandaag: Verdachte meldde bij DNA-afname dat hij de dader was. LC: Boer Jasper had eerder last van dissociatieve fugue.

Reaguursels

Inloggen

@Godsammekraken | 19-11-12 | 22:13
Ik vond het ook wel leuk een lijstje te maken ;)

frank87 | 22-11-12 | 16:59

@Gekke-Bennie | 19-11-12 | 22:33
Kijk ff naar je nick.....
Gekke Jasper is zo ook gepakt..........

lilluke halve hoan | 20-11-12 | 14:38

Wat bezielt hem OM om dit door die mediahoer van de Vries wereldkundig te laten maken?

hStripe | 20-11-12 | 12:19

@ja,diedus! | 20-11-12 | 08:15 dat is niet verzonnen, maar er wordt dan even niet bij verteld dat ze eerst is gewurgd met haar eigen beha, waarna post mortem nog even haar keel is doorgesneden om het ergens anders op te laten lijken.

poppermotje | 20-11-12 | 08:46

poppermotje | 20-11-12 | 08:09 Ze is gevonden met een door gesneden keel , da's toch niet verzonnen ?

ja,diedus! | 20-11-12 | 08:15

Marx Rütte knijpt in z'n handjes, heel FF géén aandacht voor "zijn" kabinet Socialistisch Assimileren I

Faragefan | 20-11-12 | 08:09

@ja,diedus! | 20-11-12 | 08:06 het betreffende artikel is dan ook geschreven voor en door mensen die er niet aan willen dat het geen asielzoeker is geweest.

poppermotje | 20-11-12 | 08:09

miereneukert | 20-11-12 | 01:07 Haar keel was doorgesneden lees ik in je linkje. Mijn gevoel zegt mij dat deze man niet de dader is !

ja,diedus! | 20-11-12 | 08:06

ok. privacy belangrijker dan oplossen moord? wtf. prioriteiten, mensen.
als ze me vragen dna te komen geven dan kom ik fluitend met een smile op me gezicht. een veiliger nederland, daar kan ik blij van worden.

(klap) (klap) (klap) | 20-11-12 | 03:20

@spammie | 19-11-12 | 18:46
Is men nu dan voor een algemene database met alle vingerafdrukken dan?

frank87 | 20-11-12 | 01:01

Toch vreemd dat zo pril naar de aanhouding van de verdachte het nieuws naar buitenkomt na een positieve dna match,zonder bekentenis of met is er nog niks uitgesloten of er nog mede verdachten zijn in deze moordzaak.

poetsnoet | 20-11-12 | 00:58

De fuck, hij heeft een fuque. Nou dan heeft dan heeft de rechtelijke macht het weer makkelijk : Een jaartje cel en TBS.Allemaal heel beschaafd hoor,behalve dan dat beest natuurlijk.

Dolphi | 20-11-12 | 00:39

@James St John Smythe | 19-11-12 | 19:54
Het is een engie ja.

Snap je!? | 19-11-12 | 19:58

Tuurlijk. Alle eer voor Petor.

La Vie En Rose | 19-11-12 | 23:52

@ikkrijgjewel | 19-11-12 | 20:09
Nope. Ik vind het een hele kwalijke zaak dat iemand als Petor R de Vries vanmorgen om 06:00 uur als eerste meldde dat er een verdachte op was gepakt, over pers. info over de dader beschikte, dat ook op Twitter plaatste, terwijl er vandaag nog een keer DNA was afgenomen dat nog gecheckt moest worden, en de politie pas om 18:00 uur met een persco kwam.

Daar deugt geen klote van en had bovendien tot gevolg dat mensen gingen zoeken en o.a. foto's van de zoon op o.a. Geen Stijl plaatsten.

Maar daar had Petor in al zijn eigenpijperij natuurlijk geen boodschap aan. En de politie en justitie kennelijk ook niet, gezien het feit dat zij het niet betreurden dat die info zo vroeg naar buiten was gekomen.
En geen journalist die daar vragen over stelde.

Petor zit nu bij P&W en doet gvd net alsof hij bij justitie werkt. Wij hebben dit, wij hebben dat. Ook daar werden geen vragen gesteld over deze idiote gang van zaken.



La Vie En Rose | 19-11-12 | 23:51

boer zoekt touw. is het nu. leve het dna onderzoek

anton4423 | 19-11-12 | 23:45

Dus daar komt het idee van boer zoekt vrouw vandaan..

waarisdelol | 19-11-12 | 23:21

Of dat de spermabank en/of de bloedbank je DNA verkoopt. En dat je daardoor van je bed wordt gelicht om vervolgens onschuldig te worden opgesloten.
Er wordt teveel en te vroeg gejuichd, 100% bewijs via DNA bestaat niet..

DoctahDie | 19-11-12 | 22:58

En weer vindt Peter Rrrrrrrrrrrr de Vries dat hij in z'n eentje voor de oplossing heeft gezorgd. Is de Van Gaal onder de misdaadverslaggevers.

Bommel007 | 19-11-12 | 22:55

Op de site farmsubsidy.org/etc de volgende vragen:

Currently all we know about Jasper G. S. are the few bits of information released by the Netherlands government.

We need your help to find out more about this recipient. Is it a multi-national company or a small farm? What does it produce? Is it a subsidiary of a larger company? How large is it? Is it owned by anyone noteworthy?

Create an account or sign in to tell us something about Jasper G. S.

Iemand ?

Bopje | 19-11-12 | 22:33

@ gast128 | 19-11-12 | 21:55 |

Mooi verwoord !!
Maar waarom willen ze mijn DNA hebben dan ?

Rest In Privacy | 19-11-12 | 22:33

@poli | 19-11-12 | 18:12
GATT*A*CA!

Godsammekraken | 19-11-12 | 22:14

@frank87 | 19-11-12 | 21:53
Wacht! Ik pak even een krukje om het sarcasme er nog dikker bovenop te leggen ;-)

Godsammekraken | 19-11-12 | 22:13

Krijg zo'n vaag gevoel dat hij straks niet weet dat hij haar vermoord heeft.
Maar daarna wel haar de keel door te snijden om het op een beestachtige buitelandse moord te laten lijken.
Als hij het niet verzint doet z'n strafpleiter het wel.
Erg voor de fam Vaatstra en voor z'n gezin.

Toontje-lager | 19-11-12 | 21:57

@kapotte_stofzuiger: DNA-databanken voorkomen moorden. Hoe dacht je dat die Ron P. is gevonden? De meeste criminelen blijven in de fout gaan. Zelfs zedendelinquenten blijken vaak andersoortige misdaden te plegen. Deze huisvader was de uitzondering. Verder is deze vondst een bijna zekere veroordeling. Als hij er niks mee te maken had, heeft hij alle kans gehad om dat eerder op te biechten. Zo'n argument had die Ron P. ook. Opsluiten die gasten of gelijk de kogel.

gast128 | 19-11-12 | 21:55

@Godsammekraken | 19-11-12 | 18:06
Enkele zaken die de overheid al eens heeft afgeraden:
roken
drinken
vet eten
neuken zonder condoom (waar de kindertjes dan van moeten komen weet ik ook niet)
winkelen op zondag
wiet roken
belasting ontwijken

Wat je verdacht maakt:
geenstijl lezen
op het verkeerde moment in haren lopen, of donkere steegjes
encryptie gebruiken
privacy willen hebben
niet vaak genoeg thuis slapen

Nog steeds niks te verbergen?

frank87 | 19-11-12 | 21:53

@ANGEL70 | 19-11-12 | 18:01
Ik hoop dat pa nu weer een betere dagbesteding weet te vinden.

frank87 | 19-11-12 | 21:47

@ Tim Jansen6187 | 19-11-12 | 21:19 |

Heb je ook een beetje last van dissociatieve fugue ??

Rest In Privacy | 19-11-12 | 21:42

Boer was toen begin 30, affaire met 16jarig meisje is zo gek nog niet. Wie weet is er wat in of achter de disco gebeurd, heeft zij zijn aansteker geleend en in haar handtas gestoken,de rest horen we wel van de advocaat.(Hij heeft uiteraard niks gezegd, zou ook geen problemen willen,zeker niet met zijn vrouw/vriendin. Hij is nu in een slechte film terechtgekomen).

zwemverbrander | 19-11-12 | 21:35

@ Gekke-Bennie | 19-11-12 | 20:57 |

* Bij deze indicatie zou ik eerder een vorm van autisme verwachten

Rest In Privacy | 19-11-12 | 21:27

@ Jackanders | 19-11-12 | 21:00 |
Zelfs dat niet , uit het feit dat zijn sperma op / in haar is gevonden kun je slechts concluderen dat , tja , zijn sperma is gevonden. Dat zegt niets over hoe het daar komt.

Ik vindt het allemaal nogal een hetze. Leren mensen nou nooit eens? Voor het zelfde geld over een week weer de media die hand in eigen boezem steekt. Hij is nog steeds slechts ``verdachte``. Wat als hij nou vrijwillig seks met haar heeft gehad en ze bijvoorbeeld door een ander ( jaloers? ) is vermoord. Hij heeft nooit wat willen zeggen door zijn vrouw en kinderen...

Wacht nou eerst eens even af. Nederland luistert tegenwoordig alleen nog maar naar de onderbuik .

Tim Jansen6187 | 19-11-12 | 21:19

Een OM dat al jaren faal op faal stapelt, 10 jaar hoor je niks en dan: Tada, we hebben een dader! Niet eens een verdachte, ook geen bekentenis, maar wel een dader. DNA alleen is geen bewijs, maar er is wel een dader.
Gaat mij te snel en met teveel euforie...
Speur maar eens op de interwebs, daar hoef je geen Micha Kat of Peterrrr voor te zijn. Wie was DG IA&V ten tijde van de moord?

HoerenSloep | 19-11-12 | 21:18

Dus gewoon een keertje carjacken en dan wazig doen helpt je aan minder toerekeningsvatbaar. Mooi gedaan.

Thuisfluiter | 19-11-12 | 21:03

Zolang er geen bekentenis is, kan slechts geconcludeerd worden dat ze seks hebben gehad.
Het echte uitpluizen gaat nu pas beginnen.

Jackanders | 19-11-12 | 21:00

Bubba vraagt: "Jasper (doet het pijn als ik je) Ster In Ga?

Ouslender | 19-11-12 | 20:57

@Islamofiel | 19-11-12 | 19:25
verdomd, ik geloof dat je nog gelijk hebt ook. Hij zag de bui natuurlijk al hangen.

Elmer Fudd | 19-11-12 | 20:57

@ datzouzomaarkunnen | 19-11-12 | 20:49 |
Gaat niet gebeuren, dit is een aandoening die maar (ongeveer) op 2 van de 1000 mensen voorkomt.
ADHD daarentegen, komt veel vaker voor.
Iedereen heeft er in meer of mindere mate "last" van, en dat hoeft niet altijd of beter gezegd bijna nooit, tot een probleem te leiden.
Terwijl deze aandoening (bijna gegarandeerd) leidt tot problemen.

Rest In Privacy | 19-11-12 | 20:57

De vergelijking met ADHD, ontgaat mij daarom een beetje.
Gekke-Bennie | 19-11-12 | 20:27
Ik schoot misschien een beetje door, maar de vergelijking met ADHD gaat op als Dissociatieve fugue nu ook opeens gehypt gaat worden. 10 jaar geleden en ook nu af en toe nog waren drukke kinderen opeens "ADHD-ers".

datzouzomaarkunnen | 19-11-12 | 20:49

Het is mij allemaal een beeje onduidelijk.
Kan iemand Peter Rrrr interviewen.
Zoiets van journalist interviewt journalist.
Altijd een oplossing voor een impasse.

Emmy Grant | 19-11-12 | 20:40

Hij zal de dader wel zijn, maar juridisch kan hij haar verkracht hebben en daarna zijn weggegaan.
Vreselijk natuurlijk, maar zijn advocaat zal beweren dat wellicht iemand anders haar vermoord heeft..
Vooral die broertjesw die de verdediging gaan voeren zullen dat beweren.. die zijn er gek genoeg voor.

070 | 19-11-12 | 20:34

@ datzouzomaarkunnen | 19-11-12 | 20:15 |
Dissociatieve fugue, is een behoorlijke hoor.
Dit is iemand die omwille van de maatschappij en in iets mindere mate voor zichzelf, want dat schijnen ze nog wel door te hebben, lang opgeborgen moet worden.
En het liefst in de TBS, want daar krijgt hij de zorg die hij nodig heeft.
En dat weet een rechter ook of ziet hij in de rapporten, die ongetwijfeld gemaakt gaan worden.

De vergelijking met ADHD, ontgaat mij daarom een beetje.

Rest In Privacy | 19-11-12 | 20:27

Wat erg voor zijn vrouw en kinderen.

Rest In Privacy | 19-11-12 | 20:21

andorra | 19-11-12 | 19:59
Ieder jaar? Jij begrijpt het ook niet he?

Snap je!? | 19-11-12 | 20:17

dissociatieve fugue.
Prachtig dit soort diagnoses (not), ik voel een hype a la ADHD aankomen voor allegaar uitschot die een uitweg zoeken.
"Wat is uw verweer verdachte?"
"dissociatieve fugue."
"ah, maar dan is het begrijpelijk". zum kotzen.

datzouzomaarkunnen | 19-11-12 | 20:15

Boer zocht vrouw

HetSpookje | 19-11-12 | 20:10

La Vie En Rose | 19-11-12 | 19:43 | + 6 -

Ex slachtoffer van Peterrrrrrrrrr ????

ikkrijgjewel | 19-11-12 | 20:09

@La Vie En Rose | 19-11-12 | 19:43
@James St John Smythe | 19-11-12 | 19:54
Van mij mag Peter R. de Vries elke dag op TV, Twitter et cetera, als hij ook een moord (of zaaaak) oplost.

Leppa | 19-11-12 | 20:06

@ Islamofiel | 19-11-12 | 19:25 |
Gelukkig, hebben we voor dit soort gevallen de TBS-klinieken.
Hij zal er wellicht vanaf komen met een lage gevangenisstraf, maar TBS krijg je zeker met zo'n indicatie.
En ik weet niet of hij nu onder behandeling is (ga er voorlopig nog niet van uit), maar ik weet zeker dat hij "voer" voor de psychiaters is.

Rest In Privacy | 19-11-12 | 20:03

Gaat binnenkort ook in Zaandam gebeuren voor die moord uit 1992. Ik durf te wedden dat in de toekomst iedereen die in een grote stad woont, minimaal 1x per jaar langs mag komen.

andorra | 19-11-12 | 19:59

La Vie En Rose | 19-11-12 | 19:43
Het allereerste wat hij zei was : Ik wist het eerder !

Snap je!? | 19-11-12 | 19:58

@La Vie En Rose | 19-11-12 | 19:43
Het blijft inderdaad een verschrikkelijk nare pedante vent. Je gaat bijna hopen dat er niet nog een zaak opgelost gaat worden binnenkort.

James St John Smythe | 19-11-12 | 19:54

Megalomaantje | 19-11-12 | 19:41 |

... verdiend.

Megalomaantje | 19-11-12 | 19:48

@James St John Smythe | 19-11-12 | 19:39
Eerst alle 140 reaguursels lezen dan oordelen.

Buiswater | 19-11-12 | 19:45

Tijdens de pesco geen woord van excuus over het lekken naar Peter R de Vries, die zich vanaf zes uur vanmorgen niet meer in kon houden, het bericht via Twitter van de daken schreeuwde, terwijl er door het FIN nog een dubbelcheck moest worden gedaan.

Heb net de TL van Petor R de Vries @PeterRdeV op twitter bekeken. Hij heeft nog net de naam van de verdachte niet genoemd, maar verder alles, de leeftijd en de plaats waar hij woonde. Ben er misselijk van. Die enge eigenpijper.

Maar nog meer van het feit dat de berichtgeving van die arrogante lul, die zo graag met dat morele vingertje zwaait, tot gevolg had dat er allerlei Sherlocks aan het werk gingen en er binnen no time de naam, foto's, twitter en faceboekaccount van de zoon van de verdachte op GeenStijl werden geplaatst, en dat zal ook wel elders zijn gebeurd. Heel kwalijk.

Dankzij natuurlijk Petor, who else, is deze zaak opgelost, opdat wij niet vergeten en hem miljarden veren in zijn reedt zullen steken.

Nou niet van mij.
Doe mij maar een teiltje.

La Vie En Rose | 19-11-12 | 19:43

Het moeten voor de familie Vaastra verschrikkelijke jaren zijn geweest. Het alleen al in gedachten constant herbeleven van de moord op je kind is iets om gek van te worden, los van het feit dat je kind er niet meer is en vermoord door iemand die voor hetzelfde geld ergens met je aan tafel een bakkie troost zit te drinken. Hopelijk keert voor deze mensen een stukje vrede terug in hun leven, ik denk dat ze dat wel hebben verdient.

Megalomaantje | 19-11-12 | 19:41

" LC: Boer Jasper had eerder last van dissociatieve fugue."

Voor het kweken van medelijden-met-de-zielige-dader bij de publieke opinie gaat voor de linkschmensch geen zee te hoog.
Zo nodig brengt hij medische (en dus privégevoelige) informatie over burgers in de openbaarheid.
Een beslist perverse daad...

Ahasveros | 19-11-12 | 19:40

@Buiswater | 19-11-12 | 19:38
Of je bent gewoon de 1000ste die het hier vandaag neerplempt.

James St John Smythe | 19-11-12 | 19:39

-weggejorist-

Sodeju¡ | 19-11-12 | 19:38

@snotbel | 19-11-12 | 19:27
Volgens mij staat het hier onder ieder Vaatstra artikel vol met domme opmerkingen over boeren en/of Friezen.
Verder is het weinig chic om een dergelijke zaak te gebruiken om even lekker je vingertje op te kunnen heven.

DOUK | 19-11-12 | 19:38

Als je dit al wegjorist dan weet ik wel hoe laat het is bij GeenStijl.

Buiswater | 19-11-12 | 19:38

@spammie | 19-11-12 | 18:46
Ga jij toch lekker in een staat wonen waar iedereen slaafs doet wat de overheid wil.Van mij hadden ze geen cel gehad. Typh op met je onderzoek. Ik ben het niet geweest en dat is genoeg voor mij.

miko | 19-11-12 | 19:36

Peter geeft zichzelf zo een facial let maar op....

CornholioNL | 19-11-12 | 19:35

-weggejorist-

Ikbeneenzelfbouwer | 19-11-12 | 19:34

Islamofiel | 19-11-12 | 19:25 |

Het zou zomaar kunnen. Misschien is dit figuur in dat opzicht vies slim en heeft hij voorbereidend werk verricht.

Megalomaantje | 19-11-12 | 19:33

Volgens mij heeft hij nog meer op zijn geweten.
Want een meisje van 16 anaal verkrachten en dan de keel doorsnijden is niet het werk van een beginner.
*Net "Born To Kill" gezien heeft*

King of the Oneliner | 19-11-12 | 19:32

pius | 19-11-12 | 19:27
Succes heeft vele vaders zegt men wel eens. Peter R is imho zo'n 'vader'.

seven | 19-11-12 | 19:31

Ik vind dit DNA verwantschapsonderzoek maar heel dubieus en de oplossing naar deze verschrikkelijke moord net even te gladjes. Maar goed, een kniesoor die er op let en gelukkig heeft men iemand te pakken, daar draait het uiteindelijk allemaal om.
Overigens, de manier waarop het meisje is vermoord doet me denken aan iemand die vaker het mes heeft gehanteerd, bijv. een slager of mohammedaan.

Megalomaantje | 19-11-12 | 19:29

@ Islamofiel | 19-11-12 | 19:25 | + 1 -

Is wel een hele ingewikkelde manier om slim te doen. Emigreren lijkt mij makkelijker.

Leppa | 19-11-12 | 19:29

Als ik dat twitterlinkje lees, dan zou het zomaar kunnen dat de gierput nog open gezet moet worden.

Rest In Privacy | 19-11-12 | 19:29

@PiraatNick | 19-11-12 | 19:21

Hij creëerde op voorhand een plausibel argument voor zijn verdediging bedoel ik. Dat is een optie, en als dat zo is dan is dat redelijk intelligent bedacht ook.

Gewetenloos evenzeer trouwens.

pius | 19-11-12 | 19:29

Peteurrrrr zal zichzelf zometeen wel weer even live mogen pijpen bij DWDD

Snap je!? | 19-11-12 | 19:28

Hmmmm ... Opvallend weinig opmerkingen over zijn ras.

Het waren natuurlijk die asielzoekers die hier in Europa verkrachtend en moordend langs de huizen trekken.

snotbel | 19-11-12 | 19:27

@seven | 19-11-12 | 19:22

Ik heb die links niet- ik heb alle uitzendingen op TV gezien. Als je ze allemaal gekeken hebt dan hoor ik het wel.

Ben benieuwd wat je er dan van vind;--)

pius | 19-11-12 | 19:27

Slimme man, die heeft zich van tevoren al ingedekt met zijn dissociatieve fugue.
Gewoon opvallend gaan joyrijden en daarna doen alsof je zo ongeveer slaapwandelde.

Islamofiel | 19-11-12 | 19:25

" LC: Boer Jasper had eerder last van dissociatieve fugue."
-
Uh-oh:
Fase 1 in de 'medelijden-met-de-dader-kweken' pr-campagne.
Fase twee heet: 'blaming the victim'.
(bv: promiscue gedrag slachtoffer aantonen etc.)

Fase drie: 5 jaar TBS. ('Al voldoende door de media gestraft')
Fase vier: Volledige gerehabiliteerd en geresocialiseerd weer als volwaardig burger aan de maatschappij deelnemen.
Kunt erop wachten in Nederland...

Ahasveros | 19-11-12 | 19:25

Zag net Jan Blaauw op Rijnmond TV
www.rijnmond.nl/nieuws/19-11-2012/jan-...
Potdorrie wat is die man nog vief met zijn 84 jaar en verschrikkelijk bij de tijd.
Veel bewondering voor deze ouwe.

bas ooms53686289 | 19-11-12 | 19:23

Het OM zal meer bewijs moeten vinden, want een dna match alleen is onvoldoende, aldus een rechtspsycholoog

no-nickname | 19-11-12 | 19:23

@pius Erratum: .. gezegd... gemerkt.. En geef ook even een link, dat ik nauwelijks tv kijk komt mn omdat de infodichtheid zo laag is. Uitsmeren van beetje info over tig uitzendingen zeg maar.

seven | 19-11-12 | 19:22

pius | 19-11-12 | 19:09 | + 0 -
Tjah, als het echt spijt zou zijn, en hij zou zich verantwoordelijk voelen, dan verwacht ik dat iemand zich al sneller meldt. Eerst had hij een onschuldig meisje vermoordt. Nu heeft hij een onschuldig meisje vermoordt, 5000 mensen voor jan lul lastig laten vallen, een politieteam jaren bezig gehouden (liggen nog genoeg andere opgeloste zaken), en bovenal de familie in onrust gehouden. Dat laatste nog extra erg, omdat door zijn falen zich eerder te melden die zaak nog eens in de media kwam.
Ik word daar alleen maar triester van dan een dader die de verantwoordelijkheid wel voelt maar hem gewoon helemaal niet onder ogen wenst te komen.

PiraatNick | 19-11-12 | 19:21

-weggejorist-

Buiswater | 19-11-12 | 19:21

En het is een goed GRISTEN.

R. Abbit | 19-11-12 | 19:21

JASPERS ? Een woordgrapje ? Om met Bert Visscher te spreken : "Oooh wat slecht !!!!!".

Bigi Bana Boy | 19-11-12 | 19:19

Jahoor, meneer is niet gek, maar een vliegtuig:
www.waldnet.nl/wn/nieuws/26531/Boete_v...
"De Oudwouder was die avond bij een vergadering geweest, waar hij een paar borreltjes had genuttigd. Nadat iemand hem thuis had gebracht, kroop hij niet in bed. Hij pakte een fiets, hij wilde een blokje om. 'Ik had zoiets van, ik ga nog niet naar binnen. Ik fietste heerlijk alleen de nacht in', aldus de verdachte. Een stukje verderop, ging hij het erf van een boerderij op. Waarom? Hij wist het niet. 'Het trok', was zijn uitleg. Hij keek even bij de stal en zag een Volkswagen Passat staan, met de sleutels in het contact. Hij stapte in en reed weg.

Opnieuw kon hij niet uitleggen waarom hij dat had gedaan. Hij wilde de auto niet pikken. 'Ik heb altijd het verschil geweten tussen mijn en dijn. Dat ik een auto steel past niet bij mij'. Rijdend richting Kollum kruiste een politieauto zijn pad. Dat was schrikken. Toen pas drong het tot hem door dat hij in de auto van iemand anders reed. Hij wilde snel wegrijden, om de auto ergens neer te zetten en de benen te nemen. Het resultaat was een wilde achtervolging met pittige snelheden. De rit eindigde op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waar de Passat door de politiewagen werd aangetikt.

De eigenaar van de VW koestert geen enkele wrok jegens de Oudwoudster. De rechter las een brief voor, waarin de man zich lovend uitlaat. De verdachte staat bekend als 'eerlijk, betrouwbaar en degelijk' en hij verdient volgens de schrijver geen straf of boete. Volgens een door de Oudwoudster geraadpleegde psychiater kan er sprake geweest zijn van een soort van stoornis -'dissociatieve fugue'- waarbij iemand van alles doet, zonder dat hij echt beseft wat hij doet en zonder dat hij zicht heeft op de gevolgen. De officier van justitie wou best aannemen dat de man tijdens het plegen van de feiten enigszins verminderd toerekeningsvatbaar was. "

King of the Oneliner | 19-11-12 | 19:18

pius | 19-11-12 | 19:06
Goed, welke aflevering in sbsgemist moet ik bekijken om vooraf te horen, deze man, Jasper S. vd 8000 mannen in een straal van 5km is het waarschijnlijk? Misschien heeft hij het verhaal in de picture gehouden, maar als hij het had opgelost had de buuf van JS niet gezecht, nooit iets aan J gemarkt. Kortom, ondanks Peter bleef het: speld, hooiberg.

seven | 19-11-12 | 19:17

Leppa | 19-11-12 | 19:14 | + 0 -
Bij iedereen zit wel een steekje los denk ik.

Eurotokkie | 19-11-12 | 19:16

@pius | 19-11-12 | 19:12 |
Er is toch een steekje los aan iemand... als hij zoiets doet.

Leppa | 19-11-12 | 19:14

@Leppa | 19-11-12 | 19:10

Is wel erg convenient of niet?

pius | 19-11-12 | 19:12

@Lizard_of_Oz | 19-11-12 | 18:57 |

Dat zou juist een kenmerk van die geestesziekte kunnen zijn. Verdachte herinnert het zichzelf waarschijnlijk niet eens meer. Gruwelijk, maar niet uit te sluiten.

Leppa | 19-11-12 | 19:10

@PiraatNick | 19-11-12 | 19:07

Nee want als je je niet meld verval je onvermijdelijk tot verdachte na verloop van tijd. Hij gokte gewoon en wat dacht je van de sociale druk trouwens?

pius | 19-11-12 | 19:09

PiraatNick | 19-11-12 | 19:07 | + 0 -

Je kijkt teveel naar films denk ik.

Eurotokkie | 19-11-12 | 19:08

Hier was ik al bang voor toen bleek dat de verdachte zelf op was komen dagen, geen benul van verantwoordelijkheid voor zijn daad.
Ik begreep al niet waarom het zo'n goed nieuws was, was veel beter was geweest als de broer van de dader bijvoorbeeld gevonden was. Als iemand zich niet meldt bij de politie, en wel bij zo'n onderzoek, dan verwacht je toch een lange slopende rechtzaak?

PiraatNick | 19-11-12 | 19:07

@seven | 19-11-12 | 19:03

Iemand met jou voorkeur voor feiten, statistieken en onderzoek zal met iets beters moeten komen. Het feit dat je de afleveringen niet gezien hebben betekent dat je er ook niet over kan oordelen. Ik kan dat wel.

pius | 19-11-12 | 19:06

King of the Oneliner | 19-11-12 | 19:02 | + 0 -

Gelukkig dat we nu Geenstijl hebben.

Eurotokkie | 19-11-12 | 19:04

@de directeur | 19-11-12 | 18:58

Dat ben ik met je eens iemand is pas schuldig als hij schuldig is. En ook al is er een vrij waarschijnlijk het zou ook anders kunnen zijn. No argument on that.

pius | 19-11-12 | 19:04

pius | 19-11-12 | 18:43
Dus hij heeft er een spannend vervolgverhaal op tv van gemaakt, maar nooit echte juiste dader gevonden? Spannend hoor. & Nee, ik kijk geen SBS, maar afgaand op nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Mariann... is aandeel Nawijn & Teeven groter.

seven | 19-11-12 | 19:03

Prima dat het is opgelost.
Wel triest voor de vrouw en kinderen van die Jasper.

meneer Q | 19-11-12 | 19:03

treurig ook voor die kinderen. De zoon heeft zijn facebook profiel al gewist. Hij heeft een eigen bedrijfje en bouwt apps. Dochter is net afgestudeerd.

hanniehan | 19-11-12 | 19:02

150 jaar geleden had men simpelweg de dorpsgek gelyncht...

King of the Oneliner | 19-11-12 | 19:02

-weggejorist-

Fonnzie6 | 19-11-12 | 19:00

pius | 19-11-12 | 18:51 |
Klopt dus de context is relevant maar bij lange na nog niet juridisch sluitend. Geheid dat de usual suspects binnen 's lands strafrechtadvocatuur staan te trappelen.... helaas.

de directeur | 19-11-12 | 18:58

@Lizard_of_Oz | 19-11-12 | 18:57

Oftewel een geniale voorbereiding op het onvermijdelijke.

pius | 19-11-12 | 18:58

twitter.com/loggies/status/27055397770...

destijds zocht hij zelf contact met een psychiater.
en nu heeft hij zelf dna afgestaan.
Oftewel een ongelooflijke plaat voor de kop of grootheidswaanzin, en denkt overal mee weg te komen.

Lizard_of_Oz | 19-11-12 | 18:57

Crematorium-de-Asbak | 19-11-12 | 18:50
Beter je buurvrouw niet palen..
In ieder geval dan zelf je kapotje verdonkeremanen..

Ommezwaai | 19-11-12 | 18:56

@ spammie | 19-11-12 | 18:46 |
Omdat je met DNA meer kan, dan identificeren alleen.

www.erfelijkeziekten.be/labo_diag.html...

En dat zet de deur open, naar gepersonaliseerde zorgverzekeringen.
Waarbij dus bij een risico groep gezegd kan worden, we verzekeren je niet óf tegen de hoofdprijs.

Rest In Privacy | 19-11-12 | 18:56

Toch vreemd op zo,n dag als vandaag... Prins Friso vertoont 'tekenen van zeer gering bewustzijn'...

CornholioNL | 19-11-12 | 18:55

Ja leuk maar de beste man heeft nog steeds niet bekend dus we kunnen er nu zo weinig mee...

CornholioNL | 19-11-12 | 18:52

@mezelf
't' is 'd', excuus.

de directeur | 19-11-12 | 18:52

@de directeur | 19-11-12 | 18:50

Dna sporen op het lichaam werd op tv verteld.

pius | 19-11-12 | 18:51

-weggejorist-

Fonnzie6 | 19-11-12 | 18:50

@spammie | 19-11-12 | 18:46 | + 0
Omdat ik niet wil dat mijn buurvrouw een condoom van me kan jatten die in de vriezer stopt en me daarmee gaat/kan chanteren..

Crematorium-de-Asbak | 19-11-12 | 18:50

100% DNA match maar zolang hij niet bekent en/of er in de context van het DNA spoor nog onduidelijkheid bestaat is er geen sprake van sluitend bewijs. Stel dat het DNA 'slechts' gevonden is op spulletjes die Marianne bij zich droeg dan zal het OM hier nog een vette kluif aan hebben. Van spermasporen in het lichaam is volgens mij nog geen sprake. Dus Petur Rrrrr was iets te voorbarig!

de directeur | 19-11-12 | 18:50

GS lijkt Televaag wel: zaak is nog niet definitief opgelost, ze hebben de vermoedelijke dader. Alleen dit DNA is niet voldoende, en bovendien is het nog altijd aan de rechter om te bepalen of iemand de dader is. Zolang dat niet geval is, is elke conclusie voorbarig. Al hoop ik wel voor de fam. Vaatstra dat zij dit op korte termijn kunnen afsluiten en verder kunnen gaan...

Geil Kippetje | 19-11-12 | 18:50

Dus geen asielzoeker . Ja een boer in de omgeving kon het natuurlijk niet geweest zijn.

Eurotokkie | 19-11-12 | 18:48

@Lizard_of_Oz | 19-11-12 | 18:39

Essentiële info. Briljante zet van de verdachte.

pius | 19-11-12 | 18:47

Men was in het begin ook tegen vingerafdrukken i.v.m. de privacy. Waarom geen DNA-bank met de gegevens van iedereen. Zou een hoop ellende voorkomen.

spammie | 19-11-12 | 18:46

Willianus Wortelus | 19-11-12 | 18:36 | + 0
van Rossum zit in het geenstijl torentje... wij niet..

Crematorium-de-Asbak | 19-11-12 | 18:45

@mezelf: dissociatieve stoornis that is.

Gezwel | 19-11-12 | 18:44

Zijn familie heeft DNA afgegeven. Hij kon niet anders als DNA afgeven. Via zijn familie was hij uiteindelijk ook gepakt.
Je had dan alleen kans dat hij zich in de tussentijd van kant had gemaakt. Net als de moordenaar van Arthur Ghurahoo.

Maar de man die spijt had. My ass.
Hij wist dat hij toch wel gepakt zou worden.
Anders had hij na al dit bewijs gaan praten. Dit doet hij niet. Niks spijt, berekenend. Scheelt toch weer een paar jaar cel om zelf naar die wangslijmafname te gaan.

spammie | 19-11-12 | 18:44

Lepo | 19-11-12 | 18:33 | + 1 -

Zo'n zoon. Of de vrouw van. Arme mensen. Zij mogen hier juist niet op aangekeken worden. Verschrikkelijk voor hen!

mrska | 19-11-12 | 18:44

@seven | 19-11-12 | 18:37

Je hebt de uitzendingen niet gezien of wel? Het gaat om de gevolgde lijn in deze. Van de eerste tot de laatste aflevering. Hij heeft gewoon een substantieel aandeel in de ontwikkeling van deze zaak. Dat verdiend respect.

pius | 19-11-12 | 18:43

@ Gekke-Bennie | 19-11-12 | 18:31 |
Of andersom, dat je een verkracht meisje ombrengt.
Tenzij er meerdere daders waren natuurlijk.

Rest In Privacy | 19-11-12 | 18:41

Mijnheer schijnt te lijden aan een associatieve stoornis. Voila, daar is reeds het koren op de molen van de advocaat.

Gezwel | 19-11-12 | 18:41

@ Tok123. 18:28

Daar woon ik al!

eerstneukendanpraten | 19-11-12 | 18:41

Zodra een vader, broer, neef meedoet aan het onderzoek hang je bij onderzoek naar DNA-familieprofielen al. Hij kon dus geen kant op ...

mrska | 19-11-12 | 18:37

pius | 19-11-12 | 18:24
Sorry, maar het NFI heeft gewoon spreekwoordelijk een schot hagel gelost (iedereen uit de regio) in de hoop op een match. Dit soort onderzoek kan juridisch ook maar sinds kort. 'Verwantschapsonderzoek dat gebruikelijk is bij identificatie van rampslachtoffers en biologische ouders, maar pas sinds april 2012 wettelijk toegepast mag worden voor strafrechtelijke opsporing.'

seven | 19-11-12 | 18:37

Crematorium-de-Asbak | 19-11-12 | 18:30 | Vreemd...

Van Rossem mag wél NAW gegevens plaatsen?

Willianus Wortelus | 19-11-12 | 18:36

Crematorium-de-Asbak | 19-11-12 | 18:30 | Check de subsidievangerlink in het artikel van Van Rossem en herzie je mening over onze nieuwkomer.

Willianus Wortelus | 19-11-12 | 18:35

Wat ontzettend goed nieuws voor de familie. Nu kunnen ze het boek sluiten.
Hulde, driewerf hulde.

Lampelul | 19-11-12 | 18:33

Tsja.... Persco geeft beeld van zorgvuldig handelen hoewel 'dadersporen' herhaaldelijk werden gelinkt met de vers aangehouden 'verdachte'. Familie van verdachte heeft men bewust buiten schot gehouden maar goed-aan-de-weg-timmerende-en-studerende zoon kan optimale kans op baan / IT-bedrijfje afschrijven na alle tumult op de interwebs...

Lepo | 19-11-12 | 18:33

Dus is er nou een verdachte opgepakt?! Heeft deze meneer nou ook al bekend? Had de lafaard wel eerder mogen doen.

nietzofotograferen | 19-11-12 | 18:31

@ cumshaft | 19-11-12 | 18:26 |
Ik begrijp dat die mogelijkheid, zij het heel ver, er ook is.
Maar ik ken (hoop ik) geen mannen die staan te fappen bij een lijk van een vrouw.

Rest In Privacy | 19-11-12 | 18:31

Tok123 | 19-11-12 | 18:28 | + 0
Domme Zwitsal... Lees de huisregels nog eens door.. tot over een half jaar..

Crematorium-de-Asbak | 19-11-12 | 18:30

De hamvraag is... wat is het daderprofiel.

En niet alleen in deze zaak nee.

Zoals ik al zei - food for thought.

Parsons | 19-11-12 | 18:30

@Bakito | 19-11-12 | 18:27

Briljant comment.

pius | 19-11-12 | 18:29

J. Steringa had beter in de akkerbouw kunnen gaan.

De penen die hij uitgezweet heeft doen het goed op de veiling zo buiten het seizoen.

Willianus Wortelus | 19-11-12 | 18:29

Die DNA databank in wording bestaat dus allang. Twitterde vandaag al met Bas Taart over bovenstaande 'Toch?' link www.nieuwsbank.nl/inp/2000/08/0823B044... . De hielprik kaart www.artemis-verloskunde.nl/img/content... (Handig zo'n barcode, stel dat je ooit de nummers van miljoenen kaartjes handmatig moet overtypen. Duidelijk kaartje is here to stay ) wordt itt wat in folders wordt beweerd permanent in kelders vh RIVM bewaard. 'Weigering en bezwaar komt in de praktijk sporadisch voor. In 1998 gebeurde dat honderdtwintig maal (0,06%). De ouders zijn en worden echter niet geïnformeerd over het bewaren van de bloedmonsters en de daarbij behorende persoonsgegevens. '
'Het RIVM is in staat om deze setnummers te herleiden tot individuele natuurlijke personen.' (zie ook 4.1.2 & 4.2)
Enfin kwestie van tijd tot massaal DNA sequencen 3x niks kost een keer raden waar die kaartjes dan heengaan.

seven | 19-11-12 | 18:28

-weggejorist en opgerot-

Tok123 | 19-11-12 | 18:28

Bij veroordeling van geweld en zeden misdrijven moet je nu al DNA afstaan. Databank is allang in progress dus.

pius | 19-11-12 | 18:28

pius | 19-11-12 | 18:24 | + 0 -
De Vries heeft regelmatig kritiek geuit op Wilders en dan ben je in bepaalde kringen automatisch verdacht en ongeloofwaardig.

Vergelijkbaar met de inwoners van een Fries asielzoekerscentrum.

Bakito | 19-11-12 | 18:27

Op zich is het nog wel een discussie waard of van opname in een DNA-databank een preventieve werking uitgaat.

kezie | 19-11-12 | 18:27

En nu met hooivorken en fakkels richting zijn boerderij ! Oh nee wacht het is geen asielzoeker....

Miss Diction | 19-11-12 | 18:26

Waarom gaf meneer zich dan niet gelijk aan bij de politie als hij gepakt wilde worden? Had een hoop werk gescheeld...

hertoginvanbads | 19-11-12 | 18:26

@Gekke-Bennie | 19-11-12 | 18:17
aantreffen sperma hoeft (in het algemeen) niet te betekenen dat diegene ook de moordenaar is, maar misschien is het genoeg bewijs in deze zaak.

cumshaft | 19-11-12 | 18:26

@ANGEL70 | 19-11-12 | 18:01
BS

pius | 19-11-12 | 18:26

@seven | 19-11-12 | 18:06

Ik heb al zijn afleveringen over deze zaak gezien en hij heeft grote invloed gehad op de oplossing van deze zaak. Langzaam maar zeker heeft hij de onderzoekers op het spoor gezet en niet andersom. Zijn invloed is enorm en of hij of iemand anders de (hoogstwaarschijnlijke) doorbraak heeft geforceerd doet helemaal niet terzake. De kudo's zijn terecht.

pius | 19-11-12 | 18:24

Daarom: Iedereen registreren, iedereen een camera op zijn kop plakken en een chip in zijn kont.. Allemaal voor de veiligheid mensen.. Oja, internet is voor terroristen en dat mag al helemaal niet meer..
(Wel goed dat ie gepakt is, dat dan weer wel)

Crematorium-de-Asbak | 19-11-12 | 18:21

Kudo's voor de Vries. Die heeft hier heel veel in gedaan.

pius | 19-11-12 | 18:20

Ik vind het wel heel stigmatiseerend voor Frieze boeren hoor. De KRO moet al helpen bij het zoeken van een vrouw en nu dit weer.

Marcus Porcius Cato | 19-11-12 | 18:20

treser.info | 19-11-12 | 18:14
Wat dacht je van familiebanden van de dader?

Ommezwaai | 19-11-12 | 18:18

@ treser.info | 19-11-12 | 18:14 |
Misschien duidelijker: de verwantschap van het ingeleverde DNA, met het gevonden DNA.

Rest In Privacy | 19-11-12 | 18:17

-Ja, ik had een vraagje...
+Kunnen we nog niets over zeggen.
-Dan had ik een ander vraagje...
+Ook hier kunnen we niets over zeggen...
Mooie persco

grote haas | 19-11-12 | 18:17

En als die databank er dan eenmaal is, is het einde zoek want dan kunnen alle zaken lekker snel opgelost, zonder al te veel gerechercheer. Voorbeelden te over van hoe dat fout kan gaan. Dan kan iemand zomaar van zijn bed gelicht worden doordat zijn/haar dna op een plaats delict is achtergelaten. Ga dan maar eens bewijzen dat je onschuldig bent.

Ven1V1d1V1c1 | 19-11-12 | 18:16

Wat Lepo zegt. Overigens vind ik Peter R een irritant figuur, maar eerlijk is eerlijk, hij heeft de familie Vaatstra wel de nodige media coverage gegeven de afgelopen 13 jaar.

Jopie2009 | 19-11-12 | 18:16

flamingforce | 19-11-12 | 18:00 |
DNA afstaan, weten dat je matcht, en hopen ermee weg te komen? Meneer wilde gepakt worden, iets anders kan ik niet bedenken.

Leodeleukste | 19-11-12 | 18:15

@Gekke-Bennie | 19-11-12 | 18:11 | wat wil je daarmee suggereren? Dat hij familie is van haar?

treser.info | 19-11-12 | 18:14

@kapotte_stofzuiger | 19-11-12 | 18:11

Never mind. De -neuzen- zuigmondjes staan weer één kant op.
Should do.

Reinaert | 19-11-12 | 18:14

kapotte_stofzuiger | 19-11-12 | 18:07
De vader van Jasper(S) is ook op komen draven om zijn DNA te staan.
In dat licht was ie toch wel door de mand gevallen....

Ommezwaai | 19-11-12 | 18:13

@Lepo | 19-11-12 | 18:10
Hihi, ik lees het inderdaad net, "De mannelijke familieleden van de verdachte in de zaak-Vaatstra hebben ook meegedaan aan het grote dna-verwantschapsonderzoek.". Bedankt voor de aanvulling!

kapotte_stofzuiger | 19-11-12 | 18:13

er is nog helemaal niet zeker of hij haar ook daadwerkelijk vermoord heeft.
Wie weet heeft hij sex met haar gehad en is kort daarop vertrokken waarna een jaloerse kennis overgegaan is tot het vermoorden van haar.
Niets is 100% zeker ook geen DNA match.
En in de Benelux ben je nog altijd onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

treser.info | 19-11-12 | 18:13

Gattica was een beter voorbeeld gewesst ...

poli | 19-11-12 | 18:12

Hmmm, ik zou officier van Politie wel eens in sjaratels en hoge hakken willen zien :-)

akadukey | 19-11-12 | 18:12

Het is overigens niet zo interessant om na te denken of DNA-registratie wel of niet mag. Het wordt namelijk schrikbarend makkelijk om het *wel* te doen gezien de technologische vooruitgang. Veul belangrijker om te verzinnen wat er strafrechtelijk mee te doen als het er is.

Godsammekraken | 19-11-12 | 18:11

Ook als hij zelf geen DNA had afgestaan, dan was de kans nog zeer groot dat hij alsnog gepakt zou worden, omdat er ook op familiebanden is onderzocht.

Verder ben ik blij dat er nu eindelijk duidelijkheid is voor de familie Vaatstra.
Sterkte !

Rest In Privacy | 19-11-12 | 18:11

@Reinaert | 19-11-12 | 18:10
Excuses, maar het was bedoeld als extra argument tegen DNA-databanken. Tot zover de uitgerichte stofzuigerstang.

kapotte_stofzuiger | 19-11-12 | 18:11

Plus kudoos voor Peter nah dat wordt weer naast de schoenen lopen voor Peter 'de narcist' - onee dat deed hij vandaag al.

vrijheid-van-spreken | 19-11-12 | 18:10

kapotte_stofzuiger | 19-11-12 | 18:07

leest u eens in in de zaak. Het gaat om een verwantschapsonderzoek. Niet in eerste instantie om een direct-match zoektocht.

Lepo | 19-11-12 | 18:10

Tsja, DNA matching heeft zijn waarde weer eens bewezen. Maar om nu direct maar te pleiten voor een nationale DNA databank? Ik voel me daar toch niet gemakkelijk bij.

De hoofdreden van dat "niet gemakkelijk" ligt wat mij betreft in hoofdzaak bij het bewezen prutsniveau van de overheid op ICT gebied. Kortom, als zo'n DNA databank er komt, dan is één ding zeker: vroeger of later liggen de DNA gegevens van iedereen op straat. En de ICT kunde van onze overheid kennende, eerder vroeger dan later.

En áls mijn DNA gegevens dan op straat liggen, wat kan daar het gevolg van zijn? Gaan ziektekostenverzekeraars op basis van het DNA profiel hun premies aanpassen of zelfs verzekerden weigeren? Kan één of andere druiloor mijn DNA ergens achterlaten om mij voor een misdrijf te laten opdraaien? Komt er telemarketing op DNA basis? The horror.

Vragen, vragen, vragen. Waarop ik ook niet alle antwoorden heb. Maar zullen we tot die tijd zo'n DNA databank voor iedereen toch maar even NIET invoeren?

Bij twijfel niet inhalen, riep VVN vroeger. Lijkt me in deze context nog steeds wijsheid.

Magnum Force | 19-11-12 | 18:10

@kapotte_stofzuiger | 19-11-12 | 18:01

Je antenne staat niet helemaal goed gericht vermoed ik. Mijn opmerking ten aanzien van een DNA-database was sarcascynironisch bedoeld. Ik ben tegenstander van DNA-registratie, of welke andere biometrische registratie dan ook. Ik heb dan weliswaar niets te verbergen, ik hou er niet van om al a priori als verdachte te worden aangemerkt en dat doe je wanneer je als overheid de gansche burgerij oormerkt en registreert.

Registratie mag dan in incidentele gevallen een geweldig middel (b)lijken, dra een registratie in verkeerde handen valt wordt het een moordwapen. En dat moeten we niet willen.

Reinaert | 19-11-12 | 18:10

Belangrijkste nu is dat de fam. Vaatstra enige duidelijkheid heeft en wellicht haar rust kan vinden.
Bijkomend voordeel voor het OM is natuurlijk dat het een blanke mannelijke verdachte blijkt te zijn.

brutus68 | 19-11-12 | 18:09

Er is zo juist eene Peter opgenomen in het ziekenhuis... heeft al de hele dag last van een niet klein te krijgen plasser.. Krijgen we hem weer elke dag te zien.. NEE Maya's 21-12-2012 kom maar op..

Crematorium-de-Asbak | 19-11-12 | 18:09

@flamingforce | 19-11-12 | 18:00
Geeft u gelijk het dilemma aan: "ik wil mijn DNA niet afstaan, dus ben ik verdachte"
Maar voor de dader in kwestie, er waren voldoende weigeraars (iets van 15%?) om niet op te vallen.

kapotte_stofzuiger | 19-11-12 | 18:07

Met DNA-onderzoeken is de charme er helemaal af. Een moord oplossen, voor mij hoeft het eerlijk gezegd niet meer. Wat dat betreft was het vroeger een stuk leuker.

Bakito | 19-11-12 | 18:07

Wie prikt even t ego van Peter Rrrr door. Het was ondanks z'n trackrecord (oa Holloway )niet hij maar het NFI dat de zaak naar waarschijnlijkheid oploste. Doordat hij vaak&veel over onopgeloste moordzaken op jonge dames praat (gegarandeerd aandacht), en ook over deze Vaatstra zaak, betekent nog niet dat hij, op het doortwitteren vd uitkomst na, iets heeft opgehelderd of de dader kon aanwijzen.

seven | 19-11-12 | 18:06

Je hebt niets te vrezen of verbergen zolang je niets verkeerd doet. Verkeerd in de ogen van de overheid uiteraard.

Godsammekraken | 19-11-12 | 18:06

Fijn voor de ouders van Marianne Vaatstra, minder fijn voor spermaminnend Nederland.

kale nel | 19-11-12 | 18:06

Al het bewijs tegen deze man zo snel mogelijk rond maken en indien onomstotelijk bewezen is dat hij het gedaan heeft, voor het leven opbergen en sleutel weggooien!

Fatwabuster | 19-11-12 | 18:05

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier van moet vinden. DNA wordt steeds gevaarlijker. Food for tought in tijden dat je niemand, en de overheid al helemaal niet, kunt vertrouwen. Neemt niet weg dat het goed is als de echte dader is gepakt in dezen.

Parsons | 19-11-12 | 18:02

Het is vooral: als je iets te verbergen hebt, dan doe je dat toch wel.

Godsammekraken | 19-11-12 | 18:01

@Reinaert | 19-11-12 | 18:00
Kentekens voorkomen ook geen verkeersmisdrijven (de echte: dronken over fietser rijden, 130 km/h te hard over de speeltuin van een kleuterschool). Waarom zou een DNA-databank dat dan wel doen?

kapotte_stofzuiger | 19-11-12 | 18:01

De Vries doet net of hij de dader gepakt heeft, irritante vent.

De Vader van Marianne heeft er voor gezorgd dat het al die jaren in het nieuws is gebleven, en niet de Vries.

Voor de familie van Marianne ben ik dan ook heel blij dat de dader zichzelf verraden/aangegeven heeft.
Sterkte voor de fam. Vaatstra.

ANGEL70 | 19-11-12 | 18:01

@kapotte_stofzuiger | 19-11-12 |

Als hij het niet vrijwillig zou afstaan dan zou hij hebben opgevallen snappie? hij dacht er gewoon mee weg te komen.

flamingforce | 19-11-12 | 18:00

Game, set and DNA-match. Ik herhaal het maar even.

Brave burgers hebben uiteraard niets te vrezen van een DNA-database, tot het moment dat het de overheid behaagt daar anders over te denken dat is.

De Godwin volgt hieronder vanzelf. Kwestie van tijd.

Reinaert | 19-11-12 | 18:00

Eindelijk die Gore klootzak te pakken! Nu Is Buba aan de beurt!

Glas Koning | 19-11-12 | 18:00

Als DNA-databanken nu moorden kunnen voorkomen..., maar dat doen ze niet. Zelfs de dader in kwestie heeft nu zijn DNA afgestaan (dom?, berouw?), maar dat heeft hem er niet van weerhouden zijn vreselijke daad toch te begaan.

kapotte_stofzuiger | 19-11-12 | 17:59

Fijn voor de ouders van Marianne Vaatstra, minder fijn voor privacyminnend Nederland.

kapotte_stofzuiger | 19-11-12 | 17:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl