Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Anti-raketschild Israel in werking

Filmpje uit Be'er Sheva. Het Iron Dome anti-raketschild houdt wat vanuit de Gaza-strip verschoten vuurwerk tegen. Hier vanuit een andere hoek. En hier een spannend uitlegfilmpje. Vethandig natuurlijk. Ook vooral tijdens oud & nieuw in een Nederlandse volkswijk. Het valt trouwens op dat deze pillarsmokewar de trekken begint te vertonen van een releaseparty van een nieuwe shootergame. Check die strategische twitteraccount van het IDF met bijbehorende filmpjes. Of deze gezellige cartoon. Of al die IDF-meisjes met hun hippe instagram. Hoeveel ontwerpers, developers en channelmanagers hebben ze in dienst daar? Zelfs in het heersende IDF-blog zitten spelletjes en eastereggs verstopt. Nou ja, hoort allemaal bij moderne oorlogsvoering. Dat je ook een paar extra loopgraven graaft op social media. Crowdbombing je weet zelluf. Zelfs de Al Qassam Brigade heeft tegenwoordig twitter. Whats next? In je browser zelf raketten kunnen afschieten met een met Facebook gekoppelde API op Google Street View? Like +1

Reaguursels

Inloggen

desgevraagd maak ik die app wel. i like.

(klap) (klap) (klap) | 16-11-12 | 20:54

Het wordt tijd dat de VN Duitse troepen stuurt om de orde te herstellen.

RichardWagner | 16-11-12 | 19:53

Eng geluid dat luchtalarm..

a1exs | 16-11-12 | 19:47

Ben benieuwd hoe onze overheid zou reageren als België raketten zou afvuren op Nederland?
Zou onze overheid de Nederlandse burger beschermen zoals de Israëlische dat doet?

lanexxx | 16-11-12 | 18:46

... met dien verstande dat deze samenlevingen verdwenen zijn en de Staat Israêl nu bestaat en de enig vigerende democratie in het Midden Oosten is.
Uw laatste vraag is dermate kolderiek dat ik het hierbij laat.

Jan Boule | 16-11-12 | 17:40

@ Jan Boule | 16-11-12 | 14:58 
Het gaat over hyrogliefen uit de tijd van Ramses 3 ongeveer 1200 BC. Er werdt veelvuldig gerefereerd aan een naburig volk waar deskundigen vertaald Palestijnen uit opmaken. In even oude hyrogliefen is ook Israel te vinden, echter naar alle waarschijnlijkheid als persoon. Het argument van opbouw slaat echt nergens op. Zo bouwden de Egyptenaren ook veel op, bouwden romeinen riolering en wegen in bezette gebieden en legden de Duitsers de eerste autobahn in Nederland aan. Vertel mij... Als u hedentendage met een lasergun gepakt zou worden door een agent van de Romeinse bezetter, zou u niet net als Obelix reageren?

Bergverzet | 16-11-12 | 17:12

Zou best dat salvo kunnen zijn toen ik gisteravond bijna Beer Sheva inreed. Mijn collega en ik stopten langs de weg en die installatie was zo dichtbij dat we de raketten konden horen vliegen. Werkelijk spectaculair. Dacht ook aan oud & nieuw in Nederland :)
Statistisch gezien geen reden natuurlijk om bang te wezen. Die weg waar we op reden is veel gevaarlijker. Zeker in Israel, waar raarder gereden wordt dan in NL.
Tijdens dit schrijven ging ook weer de sirene. Effe een paar minuutjes voor de zekerheid veilig midden in het huis gaan zitten. No spang.

hangbuikzwijntje46 | 16-11-12 | 15:27

@Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 11:05
Hoewel ik zeker weet dat jij Bakito niet bent en ik jou ook een ouwe zeikerd vind, vind ik het wel erg geinig dat diegene die nu weer schande spreekt over reaguurders die onder verschillende nicks opereren en joris verzoekt op te treden, zelf ook op 13-1-2012 een tweede nick heeft aangemaakt met een bepaald doel en tot 25-7-2012 onder twee nicks heeft gereaguurd. Daarna werd de grond te heet onder de voeten. Ow ironie.

La Vie En Rose | 16-11-12 | 15:03

Berverzet 14:24
welke zijn de "oudst bekende geschriften", u doelt op het Oude Testament ? Ik heb het niet over de Exodus waarvan u 'denkt' dat daar een historische waarheid in zit. Denken en waarheden zijn verschillende entiteiten. Ook heb ik niet gehad over 'geloof' en 'beloofde land'. Ik constateer slechts dat er reeds 700 BJC een Joods-Israêlitisch volk leefde op de plek die nu Israêl heet. De Israêlies hebben inderdaad bergen verzet om van dit land een vruchtbaar land te maken. Deze Staat is volkenrechtelijk erkend door de Verenigde Naties. Hieraan ontleent dit land terecht zijn recht op zelfbescherming. Nogmaals, de omringende landen hebben baat bij deze brandhaard. Indien de puissant rijke oliestaten een handreikng zouden doen naar hun Palestijnse broeders cq zorgen voor infrastructuur, universiteiten , scholen ed , was het probleem grotendeels opgelost. Nee, de oliemiljardairs geven hun miljoenen liever uit in de casino's van Marbella, Monaco en de Rolls-Royce dealers.

Jan Boule | 16-11-12 | 14:58

@Shareholder II | 16-11-12 | 11:47
De wens is bij u - en velen met u - de vader van de gedachte, kent u die uitdrukking? (het is een spreekwoord maar dit terzijde)

Gaat niet gebeuren. De leiders in de Islamitische wereld hebben het te druk met hun eigen landgenoten, die elkaar en elkaars vrouwen en kinderen verkrachten en beestachtig afslachten in naam van de profeet in toom te houden. Wie immer.

Daarnaast is de Arabische wereld ook nog eens verdeeld, afhankelijk van welke wereldmachten zij economisch afhankelijk zijn. Ebenso wie immer.

Persoonlijk vind ik het een fenomeen dat Hamas en haar aanhang nog steeds denkt ongestraft een paar honderd raketten op Israël af te vuren - ja zij zijn weer begonnen alleen hoort u dat niet van ons onafhankelijke en o zo betrouwbare staatsjournaal - en denkt dat het Israëlische parlement en leger de krant gaat zitten lezen.

Het ene pak slaag na het andere. En niks geleerd. Dan krijgen we weer de beelden van vaders met hun dode kinderen, kinderen die zijzelf sinds jaar en dag inzetten in de strijd tegen het o zo machtige en welvarende Israël.

En zij hadden net zo welvarend kunnen zijn als ze net als de Joden keihard hadden gewerkt om hun land vruchtbaar te maken en op te bouwen i.p.v. te blijven vechten en alle financiële steun uit andere landen aan wapens te besteden.

Maar het wentelen in slachtofferschap i.p.v. je verlies te nemen en keihard aan het werk te gaan, is nou eenmaal inherent aan woestijnvolkeren,voor wie het verspreiden van de Islam de ultieme droom in. Alles in naam van hun God (Allāhu Akbar) en als God het wil. (Insha'Allah)

Je zou toch denken dat er bij een of andere mohammedaanse, in dit geval Palestijnse slimmerik, eindelijk eens een lampje gaat branden. Dat zij van hun God in dit opzicht niets te verwachten hebben. Dat hun God hen straft voor de inertie, die slachtofferrol, die jaloezie op het Westen. Het inzetten van je eigen kinderen. Dat God wil dat ze eindelijk eens de handen uit de mouwen gaan steken.

God bestaat niet, maar mocht hij wel bestaan dan is God wel goed maar niet gek, natuurlijk. Dan is hij op de hand van in dit geval Israël. Wil hij niks te maken hebben met die onderontwikkelde troep. Hij heeft godverdomme wel wat anders te doen in zijn Hemels Paradijs.

Zo zie ik het.

La Vie En Rose | 16-11-12 | 14:44

@ Jan Boule | 16-11-12 | 14:12 | 
Helaas klopt je historische onderbouwing niet. Zelfs volgens de oudst bekende geschriften was het Mozes die zijn volk naar het beloofde land leidde en ik denk dat daar een historische kern van waarheid in zit. Zowel in Egyptische bronnen als in Joodse is bewijs te vinden voor de Exodus. Dat God bestaat en een beloofd land lijkt mij larie. Ook voor het ontstaan van het Mohammedaanse geloof werden ongelovige volken in de Canaanregio onderdrukt. De Joodse koningen waren allerminst vredelievend en moorden er vrolijk op los.

Bergverzet | 16-11-12 | 14:34

berverzet 13;33
de Joods-Israëlitische koning Salomo bouwde reeds in het jaar 700 voor Christus de tempel in Jeruzalem dus ruim 13 eeuwen voordat Arabische moslims na hun veroveringen op diezelfde plek de Al-Aksahmoskee bouwden. Het enige restant is de Klaagmuur onderaan de voet van bovengenoemde moskee. De Israêlieten en nu de Israêlies wonen inderdaad reeds 2500 jaar in hun eigen land, Judea en Samaria. Vervolgens kwam de diaspora en in de loop der eeuwen werden de Joden vervolgd en uitgemoord ( Mohammed heeft eigenhandig in Alexandriê 200 Joden vermoord ). De progroms -Jodenvervolgingen in Rusland kostten duizenden joden het leven begin 20e eeuw-- Veel Joden keerden daarom terug naar hun oorspronkelijke geboorteland waar ze van een zandbak een leefbaar land hebben gemaakt al gefaciliteerd door de Balfour Declaration en later door VN in 1948. Het zijn de Palestijnen als instrument van hun broedervolken die de oorlogssfeer warm houden en zo houdt bijvoorbeeld Saoudie-Arabiê zichzelf uit de wind. Het is een vuig geopolitiek islamitisch spel over de ruggen van pakweg 8 miljoen Israêlies in een wereld met 1.2 miljard vijandige moslims met als inzet Israêl met 0.6 procent oppervlakte van de Arabische wereld.

Jan Boule | 16-11-12 | 14:12

Bron van dit alles: religie
Tommygunner | 16-11-12 | 10:13

Neen, bron van dit alles is de niet aflatende haat van moslims tegen alles wat afwijkt van hun zieke manier van denken.

oranjeblanjeblue | 16-11-12 | 13:55

@DreqNeqSchot | 16-11-12 | 13:05 |
Misschien bedoelde hij iets anders, net als Maxima over de Nederlandse identiteit. Er bestaat misschien niet zoiets als een Hollander maar er bestaan wel mensen die Palestijn worden genoemd en zich dat ook voelen al duizenden jaren. Hetzelfde geld voor de Israeliers en de Joden, die komen vanuit de hele wereld naar een klein stukje land in het midden oosten en verdringen daar niet alleen de Palestijnen maar vele volken. Als je kijkt naar het regiovreemde immigratiepercentage ligt dat onder de Israeliers vele malen hoger dan onder de Arabieren.

Bergverzet | 16-11-12 | 13:33

@Pepin... stukje van Martin vabn Creveld(met die mooie hazenlip)
""We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets for our air force. Let me quote General Moshe Dayan: 'Israel must be like a mad dog, too dangerous to bother.' I consider it all hopeless at this point. We shall have to try to prevent things from coming to that, if at all possible. Our armed forces, however, are not the thirtieth strongest in the world, but rather the second or third. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that that will happen before Israel goes under"

Dit is wat anders dan ten tijde van Yom Kippoer, toen ging het om een handjevol a-bommen.Nu hebben we het over honderden H bommen.
Ook al sta ik in het ME conflict wel aan hun kant, als de pleuris echt uitbreekt moet je niet raar opkijken als die rancuneuzen orthodoxen ook een kernkop richting Duitsland sturen..

Foppezão | 16-11-12 | 13:11

In een interview van 31 maart 1977 met de Nederlandse krant Trouw , zei Zahir Muhsein, lid van het uitvoerend comité van de PLO (de terroristische organisatie die o.a. verantwoordelijk is voor de laffe aanslag en moord op Israëlische atleten in 1972:

"Het Palestijnse volk bestaat niet. De oprichting van een Palestijnse staat is slechts een middel ter voortzetting van onze strijd tegen de staat Israël voor onze Arabische eenheid. In werkelijkheid is er helemaal geen verschil tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen. Alleen om politieke en tactische redenen spreken we heden over het bestaan van een Palestijns volk, daar de nationale Arabische belangen vereisen dat we het bestaan poneren van een afzonderlijk "Palestijns volk" om het Zionisme tegen te gaan.

Om tactische redenen kan Jordanië , dat een soevereine staat is met vastgelegde grenzen, Haifa en Jaffa niet opeisen, terwijl ik als Palestijn, zonder twijfel Haifa, Jaffa, Beer-Sheva en Jeruzalem kan eisen. Maar vanaf het moment dat wij ons recht op geheel Palestina laten gelden, zullen we zelfs geen minuut wachten om Palestina en Jordanië te verenigen".

DreqNeqSchot | 16-11-12 | 13:05

AgressiefRood | 16-11-12 | 12:36 |

Mooi stukje geschiedvervalsing.

Skunk57 | 16-11-12 | 12:57

@Foppezão | 16-11-12 | 12:38
Het is niet dat Israel dat er voor kiest om aangevallen te worden. Maar als zij vernietigd worden zijn ze er zeker van dat de verantwoordelijken ook vernietigd worden. Dat lijkt mij wel zo eerlijk. Ik ben het niet eens met alles wat Israel doet maar gezien de geschiedenis vind ik de Samson optie volkomen redelijk.

Pepin | 16-11-12 | 12:57

@gider; zie direct boven je comment hoe het zit.
Criminelen en ballingen die bezit namen van een stukje niemands-land. Dus wat je stelt is onzin.

AgressiefRood | 16-11-12 | 12:54

Dat die Palestijnen niet verhuizen! Ik zou daar niet willen wonen.

Ja nee, geen mening | 16-11-12 | 12:50

Beter zal het dus zijn als Israël hun Jericho s tactisch al kleinschalig inzet tegen deze en gene en voorkomen dat ze die massaal moeten inzetten, en dan hipten dat de fall-out de goede kant opwaait..

Foppezão | 16-11-12 | 12:43

Shareholder heeft wel een punt, als israël wordt bedreigd met extinctie treedt de Samson optie in werking(andere samson).In die zin is Israël een grotere bedreiging voor Europa dan die haatbaarden, Israël is toch maar een klein landje, maar heeft wel de raketten die zover kunnen komen.

en.m.wikipedia.org/wiki/Samson_Option

Foppezão | 16-11-12 | 12:38

eigenlijk..... is dat strookje land niet van israel..

net zoals amerika niet van de amerikanen is maar van de indianen.

geschiedenis en bezit word altijd geschreven en bepaalt door de overwinner.

gider | 16-11-12 | 12:37

@irma zonderboezem ; probeer eerst eens de -werkelijke- geschiedenis van dat 'stukje land' te achterhalen. En dan doel ik op de tijd vér voordat er überhaupt 'Israelies' of 'Pallies' woonde.
Toen was dit een stuk niemands-land waar de criminelen uit de omliggende landen naar toe vluchtte om hun straf te ontlopen. Dat werd, later, het Pallestijnse volk. (mooi spul) nog steeds wisten deze niets van het land te maken en was het een dor stuk woestijn. (enkele stukjes uitgezonderd) De Israeli's hebben daar elke vorm van welvaart gebracht. Puur door hard werken en innovatie. Nu alles op de rit is willen de 'criminelen' het 'terug'. Ach, ze proberen maar. Maar zolang de Israeli's hun innovaties doorzetten en (gesteund door de VS) het modernste arsenaal wapentuig in die regio heeft is dit vrij kansloos voor de akbars. Jammer alleen dat het moslimvolk te dom gehouden word door hun (religieuze-)leiders om dit te snappen. Nutteloos verlies van levens aan beide kanten is altijd zóóóó zuur voor alle partijen.

AgressiefRood | 16-11-12 | 12:36

Interessante youtube tips aan het eind van het filmpje ook, trouwens..

sitzkrieg | 16-11-12 | 12:30

@Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 12:08
Ter info: *block*

doenormaal! | 16-11-12 | 12:13

de vs heeft heeft de israel volgestopt met geavanceerd wapentuig én kernbommen en de palestijnen hebben slechts afgedankte vuurpijlen van de zwarte markt. Het is een never ending story daar en die is begonnen met het stichten van de staat israel en het importeren van volksstammen duitsers, polen, russen waaronder veel fascisten enzovoort. Dat was op zich al landjepik van de bovenste plank en al meer dan 60 jaar ellende.

John Doorzon | 16-11-12 | 12:11

doenormaal! | 16-11-12 | 11:29
Niet zo bescheiden joh.

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 12:08

Shareholder II | 16-11-12 | 11:47 | + -1
Ach, dat zal wel meevallen. Jij denkt dat Israel in het uiterste geval de rest van het MO laat staan?

Ik heb zo'n vermoeden dat men er aldaar erg genuanceerd over denkt.

Ratzinger | 16-11-12 | 12:04

Ratzinger | 16-11-12 | 11:38
Israel vernietigt zichzelf.

Shareholder II | 16-11-12 | 11:47

Shareholder II | 16-11-12 | 11:28 | + -1
De meeste opblazers moet je toch serieus onder de mohammedanen zoeken. Die krijgen daar zelfs een incentive voor (70 druiven of zoiets), dus ze doen het ook nog eens om het gewin, wat het allemaal nog lager en minderwaardiger maakt dan het toch al is.

Als je hoort van een terroristische aanslag en je moet raden wat de religie is van de daders, dan ben je in 99% van de gevallen erg snel klaar.

Ratzinger | 16-11-12 | 11:38

Als een oorlog of ander conflict niet gelijk om de hoek is (en je er dus last van kunt hebben), levert het best boeiende beelden op. Ik vind het wel leuk, die raketjes die van plofplof de lucht uit worden geblazen.

Zal wel beetje incorrect zijn, maar... niet te vergelijken met de notie dat in elke oorlog (en elk conflict) de waarheid het eerste slachtoffer is.
Ja, daar moet ik ook altijd om lachen. Welbeschouwd is er op deze planeet best wel veel te lachen. Een goede zaak, want zo blijf je natuurlijk keipositief!

Ratzinger | 16-11-12 | 11:32

-weggejorist-

Sodeju¡ | 16-11-12 | 11:31

Hmmm.... als ik het nou goed begrijp is het inderdaad allemaal begonnen zo rond 1200 BC. Althans men gaat er van uit dat Moses toen mogelijk geleefd heeft. Moses leidde zijn volk weg vanuit Egypte omdat men daar in slavernij leefde. Als ongelovige zou ik dat kunnen accepteren. Dat alles in opdracht van God gebeurde daar durf ik aan te twijfelen. Anyway de Israeliers zijn dus eigenlijk een soort van asielzoekers avant la letre. Zonder vluchtelingenstatus, inreisvisum of verblijfsvergunning ging Moses in het donker op pad om vervolgens als een soort van magische bootvluchteling de zee over te steken en in Canaan aan land te gaan. Enfin, de rest is geschiedenis. Nogmaals om aan de woorden van Wilders en Van Agt te refereren kun je je dus afvragen of opvang in de regio altijd tot oplossingen leidt.

Bergverzet | 16-11-12 | 11:29

@eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 11:17
Het is hier soms een waar rariteitenkabinet. Als je er een paar rotte appels uithaalt, ruimt dat al een stuk op in ieder geval. Maar enfin daar ga ik verder niet over. Het komt de inhoud kwaliteit en sfeer in de panelen niet ten goede, is mijn bescheiden mening. Joris is in ieder geval heel tolerant in mijn bescheiden mening.

doenormaal! | 16-11-12 | 11:29

Al wat de Joden hoeven te doen is in te binden en mensen te respecteren. Alleen , dat zit niet in dit "uitverkoren" volk ingebakken. Liever blazen ze de wereld op.

Shareholder II | 16-11-12 | 11:28

De fanatieke moslims die in de EU wonen/ uitkering trekken worden opgeroepen zich tegen de Joden te keren, kan nog wat worden.

Uw Verzekeringsadvis | 16-11-12 | 11:18

doenormaal! | 16-11-12 | 11:11 | + 0 -

We wachten het af, maar als Joris het op zijn heupen krijgt zijn de rapen goed gaar. Holzie heeft in ieder geval een permaban op zijn huis-ip gekregen en ging daarna 4 maand als Zwitsal door het leven. En dat laatste is ook geen pretje...

eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 11:17

Bij 'Vethandig natuurlijk' ben ik maar gestopt met het door lezen van deze oorlogsverheerlijking. Paupers.

hölzenbein | 16-11-12 | 11:16

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 11:09 | + 0 -

Wat wil je, heb alleen lagere school gehad.

eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 11:14

Was dat laatste maar waar!.. tijd voor sidderpaaltje om de bezem er eens flink door te halen!

Sidderpaal | 16-11-12 | 11:13

@eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 11:04
Ik reken op Joris. Mag toch hopen dat Joris niet met twee maten meet. Dat zou niet eerlijk zijn. Het geval is in ieder geval 100% verdacht.

doenormaal! | 16-11-12 | 11:11

Het meeste bloedvergieten vindt plaats tussen Palestijnen onderling.

colonnecinco | 16-11-12 | 11:09

eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 11:07 |
Dank, ik dacht dat je dat bedoelde, want in de context van je reaguursel sloeg het niet echt ergens op. Dictie kun je alleen halen uit het gesproken woord, niet uit het geschrevene.

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 11:09

Het zou van beschaving getuigen om alle kinderen, die nooit om religieuze of ideologische oorlogen gevraagd hebben te ontzien in deze waanzinnige slachtpartijen, om ze door overleg met NAVO en of religieuze instanties te evacueren naar een save haven op een continent dat dan met rust gelaten dient te worden. Maak daar maar eens verdragen voor,.. hou je eraan en vecht het dan maar uit met de belofte dat de winnaar de verantwoordelijkheid neemt voor de kinderen van de verliezers.
Ik weet dat dit er nooit van zal komen, noem het een onnozele wens. Maar ach.. ik ben dan ook maar een gewone moeder, maar ik wed dat veel moeders dit met mij mee zullen wensen.

deraderendraaien | 16-11-12 | 11:07

Toch leuk dat er reaguurders bestaan die minkudo's geven over feitelijke informatie. Je kunt jaren twisten over of iemand wel of niet over water kon lopen, maar een steen is en blijft een steen. Raar ding dat geloof en politieke voorkeur.

Bergverzet | 16-11-12 | 11:07

eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 11:04
Dictie? Dat is toch zo'n bouwvakkersplee?

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 11:05

doenormaal! | 16-11-12 | 11:02
Goeie inhoudelijke repliek man.

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 11:05

doenormaal! | 16-11-12 | 10:58 | + 1 -

Ik zal zijn plempsels eens wat beter in de gaten houden wat inhoud, dictie etc. betreft. Wordt vervolgd...

eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 11:04

irma zonderboezem | 16-11-12 | 11:00
Wat zijn "Pallies" ?

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 11:03

@Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 11:00
Omdat je onzin uitkraamt die nergens op slaat. Daarom. Maar ik betwijfel of je dat snapt of wil snappen. Hoe dan ook. Baai baai.

doenormaal! | 16-11-12 | 11:02

Als de Joden de Pallies nou eens zoudn erkennen en een fatsoenlijk stuk grond zouden geven, dan waren we alweer een stuk verder met het ' vredesproces' .

irma zonderboezem | 16-11-12 | 11:00

doenormaal! | 16-11-12 | 10:58
Waarom? Omdat ik een andere mening heb dan de jouwe? Je lijkt wel een moslim.

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 11:00

Hmmm toch interessant die archeologie. Blijkbaar was het Palestijnse volk er mogelijk toch eerder dan het Israelische. Zo wordt er gesproken van Peleset (Palestijnen) ten tijde van Ramses III. Deze Peleset pleegden een invasie in Egypte wat natuurlijk niet echt positief op je cv staat.

Bergverzet | 16-11-12 | 11:00

Leuke propaganda.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de bom lost barst in Iran.

sadfkasdhfd | 16-11-12 | 10:59

Bakito | 16-11-12 | 10:57
Ja klopt, misschien ben ik wel eerstneukendanpraten die iedereen op een dwaalspoor wil brengen.
Zo blijft het leuk, toch?

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 10:59

@eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 10:49
Als het niet zo is (vreemd want hij reageert wel meteen....) dan is het toch in ieder geval een vriend of een look alike, kloon of hoe dan ook iemand met de gekke apen ziekte.

doenormaal! | 16-11-12 | 10:58

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12
Dat weet je niet.

Wie weet zit Parel van het Zuiden naast me op mijn pc te typen. Mysteries.

Bakito | 16-11-12 | 10:57

ik kan me werkelijk geen geweldloos moment heugen in die regio, en het blijft zich maar voortslepen. 't is een aaneenschakeling van verloren generaties, verstrikt in een impasse waar veel te veel mensen - zowel binnen als buiten Israël - belang bij hebben. Prachtig land, mooie mensen, maar wat een achterlijke wederzijdse kutzooi is het daar.

Ronald Waterneus | 16-11-12 | 10:56

@Betweetert 10:26: Stel: je hebt een half miljard op je begroting over. Waar zou je het aan uitgeven? Therapeutisch kleien in het basispakket, het zoveelste kindpardon, lokale warlords en de plaatselijke Range Rover-dealer in Fuckyoustan, of... aan leuk wapentuig? Ik zou het wel weten. En al helemaal als ik in Israel zou wonen.

Muxje | 16-11-12 | 10:53

Bakito | 16-11-12 | 10:52
Dat zijn jouw woorden..

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 10:53

doenormaal! | 16-11-12 | 10:47 | + -2 -
Nee Zeeppaardje, dat ben ik niet. ;)

Bakito | 16-11-12 | 10:52

doenormaal! | 16-11-12 | 10:47 | + 0 -

Nee, denk dat het Bakito niet is. Of wel soms Zeg maarKaas_Cuevara?

eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 10:49

Oh ja... ook toen al werd "Israel" blijkbaar al verwoest. Dus over de vraag wie er nou begonnen is mag gediscussieerd worden.

Bergverzet | 16-11-12 | 10:47

@Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 10:39
Bakito? Kijkt naar Joris... IP?
Je weet toch wel dat je van Joris geen dubbele accounts mag hebben he.

doenormaal! | 16-11-12 | 10:47

@Parel van het Zuiden | 16-11-12 | 10:44
"Olieprijzen door het dak"

:(

Koninging Beatricks | 16-11-12 | 10:47

Toch wordt het nu wel spannend allemaal. Als Hezbollah in Zuid-Libanon het nu op z'n heupen krijgt gaan alle lopende conflicten in de regio zich vermengen. Sunni versus Shia, Sunni versus Jood, Jood versus Shia, Shia versus Jood, Koerden rennen er nog tussendoor. Het Westen zal iets doen, de Russen zullen iets doen. Een grote onoverzichtelijke geweldadige en moordadige bende. Olieprijzen door het dak, nekslag voor de al stevig haperende Westerse economieën en daarmee ook de Aziatische economieën. Brrrrr, gevaarlijk spel de laatste twee jaar...

Parel van het Zuiden | 16-11-12 | 10:44

Israel is eigenlijk een sprookjesland. Tot 1948 bestond het eigenlijk alleen informeel. De VN sprak er al een tijdje over en ook aan het eind van de 19e eeuw werd er veel over gefantaseerd. Voor de echte sprookjesliefhebbers werd het woord Israel voor het eerst gevonden op een Egyptische steen. Van een land of staat was toen echter nog geen sprake, hooguit van een stad of persoon.
en.wikipedia.org/wiki/Merneptah_Stele

Bergverzet | 16-11-12 | 10:44

We kunnen ook alle Israëli's asiel bieden wereldwijd en dat hele gebied onbewoonbaar maken. Probleem eveneens opgelost. Al dat gezeik en al die haat, al die intolerantie en al dat religieuze gezeik. Pffff. Het is wel duidelijk dat Sire in de regio om Israël heen nog geen campagne heeft gevoerd.

doenormaal! | 16-11-12 | 10:43

Enige positieve aan oorlog is dat de techniek altijd weer even grondig getest wordt, en wat dan ook vaak tot innovatie van deze technieken leidt.

Ohja, en dat de mens vrede, gezondheid en luxe weer weet te waarderen. Maar dat heeft hier niets mee te maken.

De Slimmerick | 16-11-12 | 10:41

@necrosis | 16-11-12 | 10:30 | Ehm ja? Hamas dus uitschakelen, Gaza overnemen en later, liever niet, eventueel aan Abbas (Fatah) (terug) geven als Palestina weer onder één bestuur.

1oog | 16-11-12 | 10:40

doenormaal! | 16-11-12 | 10:36
Ha, ontmenselijken. Waar kennen we dat ook alweer van?

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 10:39

Yep, waarvan 750K aan wapens wordt uitgegeven, wan Nederlandse makelij, dus goed voor de schatkist... oh wacht...

Betweetert | 16-11-12 | 10:39

Merkava | 16-11-12 | 10:05

Gaat er niet 1 MILJARD per jaar van ons geld naar de palestijnen?

ongelovigethomas | 16-11-12 | 10:38

Is het niet zaak, voor ons allen, om een diepgewortelde haat jegens andere groepen om te zetten in meer verdraagzamheid? Of ben ik nu een eenzame pelgrim? Geweld is nooit een oplossing, al ziet men dat niet meer. Maar goed, om dan maar te stellen dat ze het lekker met elkaar uitvechten.... een keer slaat de vlam daar echt in de pan, Israel nuked de boel een keer uit pure frustratie en dan?! Bottom line gaat het hier om geloof. Is het dat waard om elkaar uit te roeien? Indoctrinatie is de bron van het kwaad, dat zie je daar wel. Wij goed, zij slecht. Praten, elkaar met rust laten, niet vechten of zeiken over een paar kilometermeter land. Echt, zo kansloos allemaal!

Betweetert | 16-11-12 | 10:36

@Dmitri Dmitrievitsj | 16-11-12 | 10:11
Ik heb genoeg gezien van moslims wereldwijd om te zien dat het haatdragende beesten kunnen zijn, niet alleen tegen het Westen en Israël maar ook jegens hun eigen mensen en dieren. Laat ze gewoon zo ver mogelijk weg blijven! Overal waar islam is, is ellende, haat, intolerantie, armoede, onderdrukking en geweld. En dat willen ze wereldwijd invoeren. Er zijn zelfs horden Nederlanders en eurofielen die vinden dat we er niet genoeg van kunnen importeren want leuk, lief en een verrijking! Ik kan er niks anders van maken dan dat mensen die dat nastreven zichzelf en anderen zo intens haten dat alles maar kapot moet en dat zij zich daar helemaal niet van bewust zijn. Rijp voor de psychiater. Allemaal!

doenormaal! | 16-11-12 | 10:36

@ Willianus Wortelus | 16-11-12 | 10:10 | + 1

Bedankt voor de tip maar daar komen me net ook iets teveel Russen.
Voor een vakantie zit ik het liefst in een geheel Russen vrij gebied.
Dus geen Turkije, Thailand, Egypte of Goa, of nog erger, Dubai.

Spokoynoy Nochi | 16-11-12 | 10:35

Het zaadje wat WOIII heet, is ontkiemd.

G.E. Neuzel | 16-11-12 | 10:34

Gefilmd met een dronken aardappel

Kringspiertyfus | 16-11-12 | 10:34

Wel een gelikt filmpje van Rafael over hun Iron-Domesysteem. Ik wil er bijna zelf één kopen.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-11-12 | 10:34

Dat die semieten elkaar uitroeien interesseert me eigenlijk geen fuck. Maar ja, ben toch blij dat de frontlinie in het midden-oosten zit en (nog) niet hier. Dus in dat opzicht krijgt Israel mijn volle steun.
.
Net zo met de VS als ze weer ergens een vuile oorlog aan het voeren zijn. Als we hen niet steunen, staan we als west-europeanen echt alleen.

ikhaatnicknames | 16-11-12 | 10:32

Al die geavanceerde wapens, dat gaat natuurlijk allemaal van het zakgeld van Wilders af...

Bakito | 16-11-12 | 10:31

Betweetert | 16-11-12 | 10:27 | +
Hoezo moedig ik dat aan? Ik heb echt niet de illusie dat ik door partij te kiezen op een weblog een draai aan dit eeuwige conflict kan geven. Net zoals onze, of iedere, politiek dat niet kan.
Ze willen niet anders, dus laat ze lekker en steek je energie in je eigen land. Dat was de strekking.

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 10:30

@1oog | 16-11-12 | 10:19
Abbas is baas van Fatah, en die regeert de Westelijke Jordaanoever.
De Gazastrook is in handen van Hamas.
En wat die twee groepen ook doen, ze worden door de Arabische buurlanden nog altijd als tweederangs mensen beschouwd.

necrosis | 16-11-12 | 10:30

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 10:24

Jij moedigt aan dat mensen elkaar maar uitmoorden? Ben je zover gezakt? Ga lekker daar wonen!

Betweetert | 16-11-12 | 10:27

Zoals ze met woningen doen, ook met Palestina doen: onbewoonbaar verklaren. :)

doenormaal! | 16-11-12 | 10:27

Palestina? Bestaat dat dan? Goh, volgens mij erkennen de Palestijnen en héél veel Israël omliggende landen Israël niet eens. En als ze dat al doen dan is het slechts met de intentie om Israël van de kaart te vegen. Waarom zouden wij Palestina dan erkennen? Gewoon dood negeren die hap. Beter nog zou zijn om al die, door Hamas en linkse activisten en zelfhaters en Joden- en Westen haters, benoemde underdog "zielige Palestijnen", asiel te bieden in een Arabisch land. het is daar toch nogal onleefbaar en dichtbevolkt. Probleem opgelost.

doenormaal! | 16-11-12 | 10:26

Hou er rekening mee dat dit soort systemen een slordige miljoen per stuk kosten, die ze nu dus even in salvo afvuren. Logisch, dat zouden wij ook doen. Valt me wel op dat er in dit soort landen nergens geld voor is, maar kwa wapentuig hebben ze de crem de la creme paraat staan. Goed beziggg!! Wonen in krotten, geen fatsoenlijke infra structuur, maar wel wapens waar onze defensie alleen maar van kan dromen!

Betweetert | 16-11-12 | 10:26

@eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 10:21
Linkje had ik al gezien, stond namelijk ook al op Pownews.

necrosis | 16-11-12 | 10:24

En dit moet ons interesseren omdat? Op hetzelfde moment worden op veel meer plekken op de wereld ergere oorlogsfeiten gepleegd. Dat wordt hier, terecht overigens, toch ook niet breed uitgemeten.
Ik snap die Nederlandse preoccupatie met die twee achterlijk oorlogszuchtige woestijnvolken nooit zo goed.
Laat ze elkaar lekker uitroeien.

Zeg maarKaas_Cuevara | 16-11-12 | 10:24

Sommige van de dames mogen ook wel een stukje Arhedis bezetten hoor. Onbesneden, is weer eens wat anders voor ze.

Arhedis-Varkenjaab | 16-11-12 | 10:23

Word steeds zieker dit likkebaardende schreeuwen en aanmoedigen van oorlogsgeweld.
Wellicht moeten een paar van de redacteuren en reaguurders eens een paar weekjes doorbrengen in een conflict gebied ipv als een stel neanderthaler achtige 10-jarige COD spelende jochies schreeuwen om dood en vernieling. Uiteraard met de nieuwste systemen want BAM jonguh! zo een Drone is toch wel kei vet.

CumGranoSalis | 16-11-12 | 10:23

En de wapenhandelaar scoort met zijn nieuwe anti anti anti anti raket syeteem weer tegen de tot dan goed werkende werkende anti-anti-missile defence system weer erg goed. En de grap, ze kopen ze steeds weer...*zucht!

Betweetert | 16-11-12 | 10:22

Bij de scuds heeft het toen nooit gewerkt. Dat werd later toegegeven. Ben benieuwd of het nu wel werkt.

Artwido | 16-11-12 | 10:22

necrosis | 16-11-12 | 10:19 | + 0 -

Kijk als je wilt eens naar het linkje van Mortimer 10:11, dan snap je dat ze het helemaal menen met dat "uitroeien van de zionisten"...

eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 10:21

Mortimerr | 16-11-12 | 10:11 | + 0 -

Wat een helden zeg en dat tegen een vastgebonden man. Dit filmpje moeten die kuttekoppen in Straatsburg en Brussel VERPLICHT uitzien van begin tot eind. Kunnen ze zien waar de door hen weggegeven centen naar toe gaan...

eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 10:20

Hamas is vuig tuig. De eenzijdige selectieve verontwaardiging vanuit de SP/Linksige hoek gewoon stuitend. Met de 'Arabische Lente' heeft Hamas nu via Egypte een mooie aanvoerlijn. Met andere woorden, wat mij betreft geen strafexpeditie maar zet Gaza maar onder Israëlisch gezag. Dan kan er laten altijd nog met Abbas gepraat worden voor herstel bestuur.

1oog | 16-11-12 | 10:19

Uit de statuten van Fatah, de Partij van de Theedoeken:
Artikel 12: Volledige bevrijding van Palestina en de uitroeiing van het zionistische economische, politieke, militaire en culturele bestaan.
Artikel 13: Vestiging van een onafhankelijke democratische staat met volledige soevereiniteit in alle Palestijnse gebieden, en met Jeruzalem als hoofdstad; en met bescherming van de rechten en de gelijkberechtiging van de burgers, zonder enige vorm van raciale of religieuze discriminatie.

Juist ja.......

necrosis | 16-11-12 | 10:19

Ik heb zo'n idee dat dit niet goed gaat aflopen,... ook voor het westen niet. En misschien wel voor heel de wereld niet!

deraderendraaien | 16-11-12 | 10:18

GroenLinks heeft plannen om een dergelijk apparaat in te zetten tijdens de viering van Oud en Nieuw, ter bestrijding van niet gecertificeerd vuurwerk dat door kinderhandjes in elkaar is gezet, CO2 uitstoot boven de toegestane norm of teveel decibellen produceert en de lucht in wordt geschoten.
Het CDA pleit voor kastjes in alle raketten om er een kilometerheffing op los te laten.
De PvdA heeft siervuurwerk inmiddels hallal verklaard maar beraadslaagd nog over de pijlen.
SIRE wil graag meer tolerantie voor hallal vuurwerk.

das_Freudenmädchen | 16-11-12 | 10:17

Toch respect voor de Israëli, ze zitten midden in de hol van de leeuw (of beter gezegd van de jakhals).

Elke beweging die ze maken kan tot een oorlog leiden, maar hier zijn ze dan ook goed op voorbereid.

Idontgiveafunk | 16-11-12 | 10:16

Gewoon dat hele oorlogzuchtige islamitische tuig dat nooit en met niemand samen kan leven kalt stellen. Elke aanval van dat jihaadtuig beantwoorden met hetzelfde x 100.

rien6139 | 16-11-12 | 10:14

Bron van dit alles: religie

Tommygunner | 16-11-12 | 10:13

@Merkava | 16-11-12 | 10:05 |

Onze overheid heeft al steun betuigd aan de Israeli's. De Merkava-IV tank's rollen straks met onze goedkeuring de Gaza-strook binnen...

Parel van het Zuiden | 16-11-12 | 10:11

Schokkende beelden. Dit is de Hamas manier om af te rekenen met tegenstanders. (video alleen voor mensen met een sterke maag)
.
www.youtube.com/watch?v=VtLGWKdbuc8

Mortimerr | 16-11-12 | 10:11

Spokoynoy Nochi | 16-11-12 | 10:03 | Boek een vakantie Goa. Daar crashen elk jaar 20.000 Israeli's (m/v) na hun verplichte diensttijd.

Willianus Wortelus | 16-11-12 | 10:10

Is dit nou de Star Wars waar Reagan zo op geilde?

Idontgiveafunk | 16-11-12 | 10:10

*Gretta en Harrie modus on*

Wat een jodenstreek om die arme Palestijen zo te beschieten. Die joden wonen daar nog maar net en willen nu al de baas spelen. Dan is het toch logisch dat er zo nu en dan een raketje op het door de joden gestolen grondgebied neerkomt. Een groot staatsman heeft vroeger helaas zijn werk niet kunnen afmaken anders hadden die arme Palestijnen gewoon voor altijd in vrede kunnen leven!

*Gretta en Harrie modus off*

eerstneukendanpraten | 16-11-12 | 10:09

Is er al een twitteraccount @lDFSpokesperson, retweeted bij @widtvoet?

Dmitri Dmitrievitsj | 16-11-12 | 10:08

@Pastor Sippenhaft | 16-11-12 | 10:06
Je vergat te vermelden dat die dames geen snor hebben...

necrosis | 16-11-12 | 10:08

@Spokoynoy Nochi | 16-11-12 | 10:03
Het zijn gewoon mooie jonge vrouwen. Zouden ook geil zijn met een jute zak aan.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-11-12 | 10:06

Ja, de legerchicks daar mogen er wezen. Strak getrainde body's zonder hoofddoek. Mooie bruine ogen en moderner dan de rest van die regio.... Hmmm.

Sorry. Ik draaf door, het is oorlog natuurlijk.

Pastor Sippenhaft | 16-11-12 | 10:06

Ideologisch neig ik iets meer naar de Palestijnen, maar na het checken van de Isrealische dames moet ik dat weer bijstellen.

Blauwe reiger | 16-11-12 | 10:06

Heeft onze overheid al steun betuigd aan de palestijnen? Een grote zak geld voor wapens kan er ook nog wel vanaf lijkt me.

Merkava | 16-11-12 | 10:05

@BibiNetanyahu: I just ousted @IsmaelHaniyeh as the mayor of Gaza City on @foursquare!

shakermaker | 16-11-12 | 10:04

Toch heeft het wel iets geils, zo`n vrouw in een leger uniform.

Wel vreemd trouwens dat het plotseling dag is in het filmpje met die andere hoek.

Spokoynoy Nochi | 16-11-12 | 10:03

Wat vindt Kempi hiervan?

Kansleaus | 16-11-12 | 10:03

Doe mij ook maar zo'n setje.. kan ik straks met oud & nieuw al die tokkiemissiles die hier in de omgeving worden gelanceerd tenminste doelmatig afweren.

Tietmier | 16-11-12 | 10:02

Als de Israeli’s *zouden* doen met de Pallies wat de Pallies *willen* doen met de Israeli’s, dan was het probleem morgen opgelost. Ik zou er geen moeite mee hebben.

Godsammekraken | 16-11-12 | 10:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl