achtergrond

Geenstijl

Douwe Egberts merk van het jaar

koffiemokdesdoods.jpg Hoera! Slingers & ballonnen! Feestmuziek! Kom maar naar beneden en haal die prijs voor Merk van het Jaar 2012 maar op... Douwe Egberts! Ja mensen, de oud-Hollandse koffieboer is verkozen tot allerbeste handelsnaam van Nederland. Dat is belangrijk hoor, in paarsebroekenland. Dat je via branding naar de loyale koopconsument toe wel enorm in the picture innoveert. Qua jaarcijfers dan he. Check de uitslag hier. Nu willen we heus niet lullig doen en dit feestje voor zelbenoemde trendsetters verpesten. Maar hoe is het vredesnaam mogelijk dat uitgerekend DE met deze award naar huis gaat? Zijn we het grote nieuws van vorige week al weer vergeten? Herinnering: Douwe Egberts heeft jarenlang de kluit belazerd door te weinig surrogaat koffiepoeder in de pads voor Senseo te stoppen. Hiero, bestuursvoorzitter Michiel Herkemij heeft het zelf toegegeven. Het toch al zo slappe bakkie Senseo is willens en wetens nog smeriger gemaakt door de CEO van Douwe Egberts. Uit kostenbesparing is die bagger stilletjes teruggebracht van 7,5 gram naar 7 gram per pad, maar dat werd natuurlijk niet aan klanten medegedeeld. Nee stel je voor. Straks koopt niemand dat veredelde slootwater meer. Jarenlang heeft DE hierover dus gelogen, en uitgerekend in de maand dat dit onder druk wordt toegeven krijgt die pleurfabrikant nog een prijs ook. Wat voor een signaal geven die reclameboys hiermee af? Dat je rustig je klanten ongestraft kan beduvelen zonder daarbij het risico te lopen een of ander flutprijsje mis te lopen. Supermarktklanten let dus op! Check altijd even of er wel echt zoveel koekjes van Verkade (nummer 3) of Melk van Campina (nummer 2) in de verpakking zit als wordt aangegeven.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.