
Hoera! Slingers & ballonnen! Feestmuziek! Kom maar naar beneden en haal die prijs voor Merk van het Jaar 2012 maar op... Douwe Egberts! Ja mensen, de oud-Hollandse koffieboer is verkozen tot allerbeste handelsnaam van Nederland. Dat is belangrijk hoor, in paarsebroekenland. Dat je via branding naar de loyale koopconsument toe wel enorm in the picture innoveert. Qua jaarcijfers dan he. Check de
uitslag hier. Nu willen we heus niet lullig doen en dit feestje voor zelbenoemde trendsetters verpesten. Maar hoe is het vredesnaam mogelijk dat uitgerekend DE met deze award naar huis gaat? Zijn we het grote nieuws van vorige week al weer vergeten? Herinnering: Douwe Egberts heeft jarenlang de kluit belazerd door te weinig surrogaat koffiepoeder in de pads voor Senseo te stoppen. Hiero, bestuursvoorzitter
Michiel Herkemij heeft het zelf toegegeven. Het toch al zo slappe bakkie Senseo is willens en wetens nog smeriger gemaakt door de CEO van Douwe Egberts. Uit kostenbesparing is die bagger stilletjes teruggebracht van 7,5 gram naar 7 gram per pad, maar dat werd natuurlijk niet aan klanten medegedeeld. Nee stel je voor. Straks koopt niemand dat veredelde slootwater meer. Jarenlang heeft DE hierover dus gelogen, en uitgerekend in de maand dat dit onder druk wordt toegeven krijgt die pleurfabrikant nog een prijs ook. Wat voor een signaal geven die reclameboys hiermee af? Dat je rustig je klanten ongestraft kan beduvelen zonder daarbij het risico te lopen een of ander flutprijsje mis te lopen. Supermarktklanten let dus op! Check altijd even of er wel echt zoveel koekjes van Verkade (nummer 3) of Melk van Campina (nummer 2) in de verpakking zit als wordt aangegeven.
Reaguursels
InloggenWeet waarover je praat:
www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/archief...
Verslaggever tot CEO van DE in vraaggesprek naar aanleiding van het laatste beursschandaal,dat de belegger voor de fraude in Brazilië moet opdraaien: "nou meneer de CEO, de koffie prijs is aardig aan het dalen, gaat u dat ook doorvoeren naar de consument?"Ëh nee, wij besteden dat aan marketing en mooiere verpakkingen."
De arrogantie, en dan moeten wij blij zijn dat ze weer Nederlands zijn? Die mooiere verpakkingen doen het danook héél goed in de winkel, en daar blijven zij, wat mij betreft, dan ook prachtig staan...
Goh voor een bedrijf dat al jaren niet geïnnoveerd heeft omdat het leeggetrokken is door investeerders is dat best knap.
hendrikjandetuinman | 05-11-12 | 16:53
Allemaal diep buigen voor deze faalhaas (of troll).
Campina is geen 'fabriek' (u bedoelde moederbedrijf?) Campina is een merk. Tot de fusie van moederbedrijf Campina met Friesland Coberco Dairy Foods werden de producten van het mérk Campina geproduceerd door het móederbedrijf Campina. Sinds die fusie worden de producten van het mérk Campina geproduceerd door het móederbedrijf FrieslandCampina.
Botergoud is een submerk van Campina (zie het als de Golf van Volkswagen, soort van modelnaam, misschien dat je het dan snapt).
Overigens vermeld ik graag dat door onze fijne NMa het merk Friesche Vlag (deels) over heeft moeten gaan naar het Scandinavische bedrijf Arla.
Ik las: meuk van het jaar. Was het er wel mee eens.
Dat is korte termijn visie tegen lange termijn visie.
Korte termijn betekend een besparing dus een bonus voor de CEO (die geen enkele binding met het bedrijf heeft)
Lange termijn betekend dat klanten weggaan en wegblijven. (En het kost heel veel moeite om juist die klanten weer terug te winnen)
DE is goor.
Net als Senseo.
Ik maal zelf de koffie en trek rustig een tijd uit om het oldskool te zetten, heet water, filter en tadaaa: echt een bakje goede koffie, merk noem ik niet.
Heb al heel wat jaren een Jura espresso volautomaat en daar gaan bonen in, dan weet ik tenminste zeker dat ik koffie drink plus een eindeloze keus aan smaken.
Nespreso is wel lekkerdur, en makkelijker. Laatst zo Nespresso-ckick op de PC Hooftstraat gedouwd. Niet daar, maar ze kwam wel heftig klaar.
@ milky bar | 05-11-12 | 18:14 |
Ja hoor. Dacht ik het niet?
Kinky landrottenspul.
Alle grote industriëlen doen dit.
Ik vraag me af welke journalist met ballen in zijn/haar broek het aan zou durven om de werkelijke hoeveelheid werkzame stof in geneesmiddelen te onderzoeken...
Koffie komt van zelfgemalen bonen en uit een percolator. En er zit een sigaretje bij.
Dmitri Dmitrievitsj | 05-11-12 | 18:17 |
Ik weet zeker dat ze je graag zien komen.
Al voel ik me een totale burgerlul als ik mezelf in de Nespressowinkel weer om paarse cupjes hoor vragen.
@bello | 05-11-12 | 18:08
Bialetti, lekker! Sinds ik een Nespresso heb gebruik ik mijn Bialetti niet meer. Nespresso is heel acceptabel van smaak en gemakkelijk. Een echt espressoapparaat staat op mijn lijstje, maar niet bovenaan.
Kapitein Sjaak Mus | 05-11-12 | 18:04
sc.sbcommerce.nl/prodimg/Images27/202...
Heb een keer mogen kijken in de DE fabriek. Automatenkoffie is de grootste bagger waar al 5 keer andere extracten als korrels en poeders van zijn gemaakt. Afval van afval zeg maar. Koffie is zwart goud en wordt vaak ook nog gepland op plekker waar ze vaak een 55 miljoen jaar oud oerwoud voor neerhalen. Nee maar verder top zo'n bakkie DE.
Laat maar, al gegoogled.
Wat is dat Buisman toch?
Ik heb al jaren zo' n aluminimum schroefding wat je op het vuur zet met kwaiteits koffie erin. Geen klachten. F* ck you met je zielige senseo© onzin.
Ik vind die Senseo apparaten behoorlijk aan de prijs, zo'n 80 Euro of meer.
Dat is 170 gulden voor een lauw-watermachine.
Bovendien moet je eerst wachten tot hij opgewarmd is voordat je nogmaals de knop moet indrukken.
Eigenlijk is het lekkerste en simpelste om met kokend heet water uit de fluitketel op te gieten, ook snufje zout en buisman toevoegen.
Lekker sterk bakkie.
Hele romans zijn er groot mee geworden.
@Eurotokkie | 05-11-12 | 17:57
Ja. Toevallig werd dat ding vorige week in een winkel alhier gedemonstreerd. En verdomd, het smaakte het naar echte koffie. Nou ik ben ik er ook de persoon niet naar om een gratis bakkie leut af te zeiken, maar de koffie die eruit komt smaakt heus goed. Helaas vermoed ik dat het ding wel binnen een jaar intensief gebruik kapot is, want erg solide ziet er niet uit in vergelijking met een Lavazza, Illy of Saeco.
@ milky bar | 05-11-12 | 17:54 |
Huh? Een trilspraaltje?
Kan me voorstellen dat je daar schuim van krijgt, maar om dat nou door je koffie te gooien...
damnschreeuwer | 05-11-12 | 17:58 |
Ik adviseer een apparaat met thermoskan.
damnschreeuwer | 05-11-12 | 17:58 | + 0 -
Al staat het 2 dagen erop ,nog altijd beter dan die Senseo troep.
iedereen die afgeeft op de senseo vindt filterkoffie wel te drinken, zelfs als het al een kwartier op de (te hete) warmhoud plaat heeft gestaan.
Dat is dus een beetje zielig.
Hebben mensen al ervaring hiermee.
www.hoogvliet.com/sites/default/files/...
LordNobady | 05-11-12 | 17:45 |
Slechter, maar ook veel goedkoper. Wie wilt er nu niet een Saeco, Jura of DeLonghi of nog duurder? Is dat niet het hele punt? Philips wist ook wel dat ze met deze merken niet moesten gaan concurreren, dus maakten ze een aftreksel. Het plebs weet toch niets van aroma, druk, stoom etc. Geef ze er een trilspiraaltje bij en ze geloven ook nog dat ze echt melkschuim hebben.
Koffie drink je sowieso niet thuis. Heel ongezellig.
De ultieme manier van koffie drinken is een espresso. Een klein kopje onder hoge druk geperste vloeibare bonbon van versgemalen koffiebonen met alle aroma's. De tweede keus is doodgewone filterkoffie van versgemalen koffiebonen. Zonder melk of suiker. De eerste is perfect als afsluiting van een maaltijd. De tweede als drank gedurende de dag. Elke andere koffie is een surrogaat voor de niet-koffieliefhebber.
@Winkelman | 05-11-12 | 17:44
Dan zou ik maar eens controleren of er niet een grote naaktslak of ander ongedierte tussen de sla zit.....
*gnehehehehe*
@James St John Smythe | 05-11-12 | 17:45
ja en het erge is ik drink niet eens koffie.
Mazzeltov | 05-11-12 | 17:39 | + 0 -
Maar heb je ooit wel echte koffie gedronken is de vraag , of was je eerste bakkie meteen Senseo ?
@milky bar | 05-11-12 | 17:37
klopt. ze hadden een beter product en vervolgens heeft VHS er meer aan gedaan om de content leveranciers over te halen het te gebruiken. en meer moeite genomen de mensen te overtuigen een VHS apparaat binnen te halen.
Nu komen ze zelf aanzetten met een product dat slechter is dan de alternatieven. ( en een bak pleur zetten is niet veel sneller ) en het verkoopt.
Ah, de zelfbenoemde koffie-experts zijn alweer gesignaleerd.
Winkelman | 05-11-12 | 17:44 |
Ook een vorm van bedrog.
Ik heb zojuist de 200 gram sla verpakking van de Aldi eens op de weegschaal gelegd, zit er 256 gram in !
Eurotokkie | 05-11-12 | 17:30 | + 0
En daardoor is de sociale cohesie verdwenen!
Als zelfs de koffie van Douwe Egberts niet meer op koffie lijkt zijn de Gouden Nederlandse tijden officeel voorbij. Hijs de witte vlag.
Mag ik dan hier even een lans breken voor Senseo ?
Drink het al jaren [regular] en ben dik tevreden, s'morgens een druk op de knop en na een minuut een heerlijk bakje.
Groeide op met Buisman koffiestroop en een half uur lang water gieten in het filter, daarna een gewoon koffiezet-apparaat gehad.
Die Senseo is een uitkomst, alleen mag dat heet worden van het water wel wat sneller gaan... dat is mijn enige kritiekpuntje.
LordNobady | 05-11-12 | 17:22 |
Wat heet fiasco... Het was beter dan VHS en Beta. Ik kon er 8 uur mee tapen, maar in de videotheek was niks te krijgen. Daar is het misgegaan, denk ik.
Juist door deze troep te drinken hebben mensen geen smaak meer .
Smaak wordt een deel ook bepaald door de geur en de geur van Senseo is ver te zoeken.
damnschreeuwer | 05-11-12 | 17:25 En dat is dan ook weer inclusief verpakking.
Senseo staat tot koffie
als
Buckler tot bier.
De kudde drinkt die bocht toch voor de punten?
zojuist nog gecheckt bij de AH:
Senseo: 36pads 250gram.
Perla : 36pads 250gram.
(6.94gram p/s)
Ben je toch weer mooi in dat verhaaltje van de paarsebroek/CEO van Senseo getrapt, Brusselmans ;)
Je zult je levenlang maar af moeten geven op Senseo(-drinkers).. dan ben je in essentie een nog grotere droeftoeter als dat je het daadwerkelijk drinkt.
zeg maar jansen | 05-11-12 | 17:06
Als in 'Bemelmans, Jack Bemelmans..'?
@milky bar | 05-11-12 | 17:12
hebben ze daar in Eindhoven toch wat geleerd van het video2000 fiasco.
@zeg maar jansen | 05-11-12 | 16:55
Spekblokjes en gehakt in de supermarkt zitten volgespoten met water. De rest van het gewicht zit al in het maandverbandje onderin.
Bij een goede slager krijg je wat meer vlees voor je geld.
Je merkt het wel die 5 gram erbij.
zeg maar jansen | 05-11-12 | 17:18
Ben jij net een minuut eerder. Snelle jongen ben jij.
Ach om 's morgens de stoelgang een beetje op gang te brengen in Douwe Egberts best te doen. Als je geen toegang hebtb tot een goed espresso apparaat ten minste. Ik ben opgehouden DE te kopen toen ik mijn espresso apparaat aanschafte. Voor goede koffie haal je de bonen bij een specialist en als het er niet toe doet dan is het huismerk van de lokale supermarkt goed genoeg. Of van de HEMA
WooHoo! Binnenkort intellectuele, diepzinnige en baanbrekende filmpjes op GS. www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/...
Ondertussen bij andere paarsebroeken: www.standaard.be/artikel/detail.aspx?a...
Steekproef onder 12000+ consumenten waarvan de helft ouder dan 50 en de 72% vrouw. Valt mee dat Tena niet heeft gewonnen.
DE is dan wel het enigste merk met een grove maling koffie.
ik roep op tot een boycot van DE producten
Het wachten is op de bijtelling inkomensafhankelijke koffie heffing indien U graties koffie consumeert op uw werkplek. Ambtenaren zullen hiervoor middels een koffievergoeding ten dele (73%) worden gecompenseerd. Lagere inkomens krijgen een gratis senseo apparaat.
Bij Duwen Echtpers en Phallips weten ze heus wel dat Senseo niks met echte koffie te maken heeft, maar wel dat je zulke overbodige producten met de juiste marketing aan de man/vrouw brengt.
Boeie. Een paarse broekenclub geeft de paarse broekenafdeling van zijn grootste klant een prijs omdat de deze enorm veel doekoes dropt bij het mediabureau van dezelfde paarse broekenclub. Dat is alles. Producten of echte consumenten komen hierbij niet aan de pas.
Goh zeg: wat is die Herkemij een betrouwbare man dat hij daar nu mee komt: 'De hoeveelheid koffie in de pads werd door Sara Lee uit kostenbesparing teruggebracht van 7,5 gram naar 7 gram, zo vertelt Herkemij. Volgens de bestuursvoorzitter heeft Sara Lee Douwe Egberts 'uitgeknepen als een citroen'.
Nu is Herkemij bezig om DE uit te knijpen als een citroen maar daar heeft hij het natuurlijk liever niet over.
Echt een kwaliteitsvent.
Die crisis moest maar niet lang meer duren, heb al gedowngrade naar Segafredo.
chinicurse | 05-11-12 | 17:04 Meneer Verkade, een typetje van Toon Hermans.
De mens zou eens wat moeten consuminderen. Alleen zo raak je die opgeblazen corporate-ballo's en politieke lullo's waar het pijn doet. In hun portemonnee.
Zolang het koopvee koopt wat RTL-Unilever voorschrijft en het stemvee stemt wat de NPO voorschrijft, zijn we nog lang niet verlost van het gelieg, het bedrog, het gedraai en het gegraai.
En je kunt zeggen wat je wil van de lullo's en de ballo's, maar ze zijn slim genoeg om dat te begrijpen.
@rara I know, ik kan thuis op 5 manieren koffie maken, allen zonder D.E.
Wat is Verkade?
..
Iemand?
@Shareholder II | 05-11-12 | 17:01
Voor hetzelfde geld koop je koffiebonen. Nog beter, want echte koffie.
Hetzelfde had DE gedaan met de gemalen espresso-koffie. Dat gebruikte ik al tijden, maar opeens had ik zowat twee keer zoveel koffie nodig. Ik een mail gestuurd: "ja, inderdaad is de maling wat veranderd". Wel lief extra pak koffie meegestuurd, maar nu is duidelijk dta die koffie gewoon versneden is geweest wegens te duur enzo.
Onnodig te zeggen dat we geen DE meer in huis halen. Dit zijn oplichterspraktijken.
Met die gore plastic cupjes, yek, voor hetzelfde geld koop je Nespresso.
Zou wel eens willen weten hoe evenredig zich de marketing budgetten 2013 verhouden tot de rangorde van winnaars
niksdoenerT | 05-11-12 | 16:54
Roodgemalen Libresse is ook erg smaakvol.
Koffie?
Tegen de tijd dat ik wakker word is het hier meestal al borreltijd.
Senseo is geen koffie.
harry poster | 05-11-12 | 16:56 Anders zou het ons allemaal ontgaan. Want who gives a fuck over een paarsebroeken-veren-in-de-reet-feestje.
Is toch slim, minder koffie er in doen en toch blijven mensen het kopen en maar beweren dat het lekkerder is dan ouderwets gezet, hahahaha, alleen daarom al verdiend gewonnen!
Godsammekraken | 05-11-12 | 16:55 Koop zelf maar Moorkoppen bij de bakker.
Zo, jullie zijn er vlot bij na de bekendmaking op woensdag 31 oktober!
De instant crap die uit de stations DE automaten komt heeft ook niets met koffie te maken. Zet je een automaat neer in een kiosk om automatisch instant koffie te mixen, heb je geen automaat voor nodig oplichters, maal bonen zoals iedereen anders.
Strohond | 05-11-12 | 16:53 Die is van de Nespresso. Die stoommachines voor echte mannen.
Senseo en koffie in 1 topic noemen. Pfffffff.
Bedrog is waar reclame om gaat. Geheel in lijn dus.
WTF *twee* mokka-topics en *geen* mocro-topic vandaag?!
Tellen en wegen. Nooit zomaar aannemen dat 'het er wel in zal zitten want anders stond het er toch niet op'.
Spekblokjes van de Appie bijvoorbeeld. Inhoud 250 Gram is de opdruk. Ga maar wegen en kijk niet raar op als je inclusief verpakking op 230 gram uitkomt.
Eerst koffie... *ketel vult
Senseo, ook zo'n naam. Klinkt als maandverband.
Dat is raar, want zowel Campina als DE zijn geen merk maar een fabriek. Respectievelijk Botergoud/Optimel/Vifit en Senseo/Pickwick zijn de merken
Senseo is bah. Zo, dat is eruit.
Komt ongetwijfeld door Sjors Kloenie.
Senseo is behoorlijk gay.
Zelfs de koffie wordt genivelleerd.
REAGEER OOK