Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SlamDunk doet Barney

Tot aan het gaatje...Onze vaste columnist SlamDunk! mag zich graag druk maken over hoofd- en bijzaken in de sport. Sport ja, dus geen Paralympics en zeker geen darten. Op dit moment zit half Nederland weer aan de buis gekluisterd voor de verrichtingen van Barney en consorten. De drievoudig winnaar van de Embassy wist gisteravond de laatste acht te bereiken. Voor SlamDunk! is hij echter niets meer dan een dikke pijltjesgooiende Tokkie...


SlamDunk! doet de pijltjesgooiende Tokkie's

Net terug van een weekje skiën, maar één blik op de televisie en je voelt je weer helemaal thuis in ons eigen kikkerlandje. Een avondje zonder voetbal gisteren en dus op de publieke ruim aandacht voor marathonschaatsen en veldrijden. Typische charmante poldersport, maar wel loodzwaar. Sleuren door de modder of stoempen over krakend ijs tegen de wind in (want "de baan is niet helemaal overdekt"). Door de rondjes van modderfietsers als Nijs, Vanthourenhout en Groenendaal komt langzaam het verlangen naar het voorjaar. Naar fietsen op asfalt, naar klassiekers, naar de Tour de France. De rondjes van schaatsende boer'n als Angenent, De Vries en Heideman wakkert het verlangen aan naar natuurijs, naar de Elfstedentocht. En ook naar zelf een paar rondjes krabbelen op de gracht om de hoek om vervolgens met tien rum-choco achter je kiezen te stranden in de koek&zopie.

Maar de jaarwisseling brengt ons nog een 'sport', dat bleek na een onverschillige zap naar SBS. Ik belandde midden in het pijltjesgooien. Of nee, sorry, ik moet natuurlijk zeggen: Het Lakeside World Professional Darts Championships 2005. Een hele mond vol, maar allemaal volstrekt overbodig zonder de toevoeging "voorheen Embassy". Inderdaad dit is die wedstrijd die Van Barneveld in het verleden heeft gewonnen. Knap, maar is dit sport? Nee toch zeker. Persoonlijk vind ik het thuishoren in dezelfde categorie als 'ons' carbidschieten. Een leuk spelletje dus, dat je vooral niet te serieus moet nemen. Een blik op de deelnemerslijst leert mij dat er bijna alleen maar Britse en Nederlandse pijltjesgooiers meedoen aan dit zogenaamde WK. Zelfs schaatsen is nog nternationaler.

Als ik de zuigend lange analyse op SBS goed heb begrepen won vorig jaar een Engelse Bultrug van bijna 200 kilo. Zo een met een vette 80's-mat in de nek en armen vol kauwgomballenplaatjes. Tussen het biertappen door gooit hij nog wel eens een pijltje. Dat het niveau geen reet ene voorstelt blijkt alleen al uit het feit dat voetbalman Hans Kraay jr. het presenteert. Ik heb mij de rest van de uitzending alleen maar afgevraagd hoe laat Kraay de blonde deskundige Mieke de Boer languit op zijn motorkap krijgt. (Hij flikte dat eerder toch mooi bij Daniëlle Overgaag, respect dus!) De dartskampioene heeft soapsterretje Bas Muis gedumpt en schijnt haar bijnaam "Bambie" dikwijls eer aan te doen. Ze huppelde trouwens ook bloot voor de Sportweek deze zomer.

Tegenover de luchtige De Boer (niet geplaatst voor het WK) staat de serieuze manier waarop SBS dit kroegspelletje benaderd en meer nog de überserieuze aanpak van Raymond van Barneveld. Hij doet werkelijk alsof hij een mega-topsporter is. Sterker nog, met zijn benadering degradeert hij sportkampioenen als Pieter van den Hoogenband, Erik Dekker en Dennis van der Geest bijna tot amateurs. Onze beste pijltjesgooier had zondag namelijk een heuse zweepslag. Zijn haptonoom (echt waar) moest er aan te pas komen en pas na een lange praatsessie in een heet bubbelbad was hij weer in topvorm. Vervolgens gooide hij binnen een half uur (vijf baco's verder) zijn tegenstander naar huis. Gsus, Barney get a life! Ook jij bent niets meer dan een domme dikke pijltjesgooiende Tokkie! Gelukkig had ik ook aan de echte Barney vroegah al een hekel omdat hij nooit verder kwam dan "Oke Fred". Ik wacht met smart op het First Official Drenthe-Side World Professional Carbid Championchips.

SlamDunk!

Reaguursels

Inloggen

Pijltjes gooien of niet, ik heb kaartjes voor de finale: effe stijlloos mee 180e!

Nooit meer slapen | 06-01-05 | 16:32

Beetje laat, maar toch: fantastische analyse! Zo liep het me ook dun door de pijpen toen ik las dat darten een topsport is waar je je niet in moest vergissen. Wat je allemaal niet moet laten om op dat niveau te komen stond er laatst in de Telegraaf. Yeah, right. Metertje of twee bier als jij staat te gooien en je vrienden verder zuipen.

Jawel | 05-01-05 | 08:12

De middenstip van WVHEDW brengt meer op

squire | 05-01-05 | 01:26

Mexicaan in een doeltje schoppen.
Sta je op doel: echt wel dat ik die Mexicaan terug stomp!

Nooit meer slapen | 05-01-05 | 00:58

Die liefdesbrieven van je.

Die begonnen toch met Lieve Sharon?
heb je het linksebolwerk nog een beetje onder controle

Maar ff on topic.

Geldgebrek? Of veil je die middenstip voor giro 555. Man dat brengt toch niets op. De middenstip van Heerenveen!

Sunnygirl | 05-01-05 | 00:22

Koekje erbij voor tegen het kwijlen?

Sunnygirl | 05-01-05 | 00:18

Ik hou ervan als mannen voor me op de knieen gaan.

Sunnygirl | 05-01-05 | 00:18

Chatten is trouwens veel overzichtelijker!

Sunnygirl | 05-01-05 | 00:17

Hard van buiten zacht van binnen en eigenlijk is het niet meer dan een hap zeewater die veel te duur betaald is.

Doe mij maar Oesters.... ik hou wel van een stevige bite

Sunnygirl | 05-01-05 | 00:16

@Sunny Voor jou? Daar buig ik voor!

Starf*cker | 05-01-05 | 00:13

@Sunny Dat "leren waarderen" ligt als kaviaar in mijn mond!!!!

Starf*cker | 05-01-05 | 00:12

Bukt u nu even?

Sunnygirl | 05-01-05 | 00:12

Morgen staat Dr. Love op voor de Male loveprutsers op middelbare leeftijd!

Zoveel scheidingen en nog steeds niets geleerd!

Geduld F*ckertje..... er zijn wel meer dingen die je moet leren waarderen!

Sunnygirl | 05-01-05 | 00:11

Gaat je column morgen over darten?

Starf*cker | 05-01-05 | 00:08

En we zijn weer on topic!

Sunnygirl | 05-01-05 | 00:05

Kansloos dat darten!

Sunnygirl | 05-01-05 | 00:05

Ik ben zoooooooooo lenig!

Sunnygirl | 05-01-05 | 00:02

@Sunny Topplaatjes. Zelf gemaakt?

Starf*cker | 05-01-05 | 00:01

@Sunny Maak me gek, doe je haar los.

Starf*cker | 05-01-05 | 00:00

@ SF Loveprutser
Jarretelletjes. Zweepje zal je bedoelen. En voor jou trek ik mijn spikes aan!

Sunnygirl | 04-01-05 | 23:58

@Sunny Die foto met jarretels?

Starf*cker | 04-01-05 | 23:53

@ StarF*cker

Splendid....... Thanx! Foto komt goed!

@ de Bier...... neem het niet te serieus he!

Sunnygirl | 04-01-05 | 23:49

@Starf*cker Is Mexicaantjes gooien hetzelfde als dwergwerpen?

squire | 04-01-05 | 23:46

Ik snap jullie commentaar op Hans Kraay en het hele SBS circus. Misschien een idee om voortaan naar de BBC te kijken?

Het ouderwetse commentaar, de ouderwetse beelden backstage, ouwbollige interviews en quasi-grappige filmpjes rond de nicknames van spelers... het ademt gewoon sfeer uit allemaal, echt prachtig. Ik volg het al 10 jaar en in die 10 jaar zijn de uitzendingen op de BBC geen SPAT veranderd.

En natuurlijk de altijd galante Bobby George die de boel van commentaar voorziet.

Kamphuijs | 04-01-05 | 23:42

@Sunny Die stip ligt bij mij in de schuur. Ik heb net trouwens 100 Euri gestort op 555 voor een column van jouw hand. Doe je er wel een foto bij? Alles voor het goede doel.

Starf*cker | 04-01-05 | 23:38

@Koos Kraay dart niet hoor. Is die verslaggever zonder nek er nog bij?

@Kamp SlamDunk is zelfs een darts-hater. Ik vind het in de kroeg wel aardig net als Mexicaantjes gooien of pokeren.

Starf*cker | 04-01-05 | 23:24

Whoaaa idd optiefen met dat zwaar zuigende darts!! Die kleine punica drinkende Kraay zie liever gisteren nog van de buis gaan dan vandaag.

Koosstijlloos | 04-01-05 | 23:16

@St*rfucker

Excuses, was even in de war. In de war door mijn blinde liefde voor het edele dartsvak en blinde haten tegen all ketters die dat niet met mij delen.. .aaaaargh!!!!

;)

Kamphuijs | 04-01-05 | 23:15

Als ie het op tig borden tegelijk doet...
dan ben je iemand:)

squire | 04-01-05 | 23:11

Gaat Barney nu ook blind darten? Ezeltje-prik was ook spannond, hoor!

squire | 04-01-05 | 23:06

@Kamp 8 uur per dag pijijijijijijltjes gooien is toch geen trainen? Biertje erbij, noootjes. Dat trek ik ook nog wel.Net als op zo'n Powerplate zitten zoals die postbode uit Den Haag. En dan heb je ook nog die snuivende trambestuurder. Het is me de sport wel. Verder is het mijn column niet, maar van mijn gewaardeerde vriend Slamdunk.

Starf*cker | 04-01-05 | 23:00

@Starf*cker

Moeilijk he lezen, 8 UUR PER DAG trainen. Doen ze ook niet allemaal, maar de prof's in ieder geval wel. Anders kun je simpelweg niet meedraaien op dat niveau.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie er ook het sportelement niet in. Maar wel het wedstrijdelement, het kan echt verdomd interessant zijn hoe sommige potjes verlopen.

Vind alleen de toon van je column gewoon nergens voor nodig. Maar goed, dat is de trend onder alle matige columnisten tegenwoordig: lekker afzeiken waar een hoop mensen een hekel aan hebben en dit ook nog eens op een bijzonder on-originele manier doen. Tevens is het een onderwerp waar alle echte collumnisten een jaar of 7 terug zich al over gebogen hebben. (Toen Barney zijn eerste titel won). Maar hee, hou je vooral niet in, if it makes you happy...

Kamphuijs | 04-01-05 | 22:33

@SF: ergens voel ik me onbegrepen. Heb zelf 5 jaar competitie gespeeld en daarna uit wanhoop maar gaan wielrennen. Maar je hebt gelijk, zolang het een publiekelijk gebeuren van dezelfde omvang betreft en de plankenkoorts te overwinnen is.

Don Quichote | 04-01-05 | 22:26

@Don Zelden zo prozaisch iemand over een kroegspelletje zien schrijven. En als je nou Darts vervangt door Mexicaantjes gooien? Dan blijft het principe toch hetzelfde?

Starf*cker | 04-01-05 | 22:15

Een column met als enige inhoud de mening van Slamdunk, ontsproten aan frustraties van de wannabee topsporter. Dat topsport een samenspel is van zowel de fysieke als de geestelijke beheersing schijnt de heer Slamdunk niet te begrijpen.
Dat Darts daarvan een ultieme uiting is al helemaal niet. De perfecte cotrôle en lichaamsbeheersing bereikt door een statische geestestoestand, verworven door jaren van intensieve training, mag men niet als "sport" betitelen? En Raymond, die in de 2e ronde gooide met een aan de perfectie grenzende acuratesse, mag geen "topsporter" worden genoemd?
Get real Slamdunk. Je bekrompen mening is GS-onwaardig en heeft enkel tot doel je afkeer, van elke, van fysiek geweld ontdane sport te uiten

Don Quichote | 04-01-05 | 22:09

@Kamphuijs 8 keer per week pijijijijltjes gooien. Is dat trainen?
Ik ben allesbehalve een topsporter maar ook maanden per jaar van huis.Mens-erger-je-niet is dan ook topsport. want gooien met een dobbelsteen ...

Starf*cker | 04-01-05 | 21:57

Als Barney niet meer zuipt ben ik de Paus!

CaptainGrunn | 04-01-05 | 20:00

barney - lucifer - viking ??????

topsport????

De Bok | 04-01-05 | 19:48

Wat dachten wij van "couveuseschaatsen"?
(Havekotte in het prachtige pramma Ard en Keessie)

squire | 04-01-05 | 19:06

Paar dingetjes:

-Barney drinkt al jaren geen alcohol meer, zeker niet tijdens een 'wedstrijd' (ik prefereer ook 'potje' maar goed, vroeger dronk hij idd 2 Baceautjes tegen de zenuwen)
-Ja het heet 'Professional Darts Championship'. Praktisch alle deelnemers zijn professioneel darter, maw ze verdienen genoeg om alle tijd aan hun 'sport' te kunnen besteden. Je kunt het bullocks vinden, maar preaufessioneel is het zeker.
-8 uur trainen per dag (keer of 6x zoveel als de gemiddelde topvoetballer), de wereld overreizen, maanden per jaar van huis zijn... lijkt me verdomd veel op de gemiddelde tennisser die jaarlijks de ATP afreist.
- Als je beaugschieten wel sport vindt en darts niet (Want Olympische sport): Boogschieten is niks meer dan een x-aantal pijlen afvuren op een bord, vervolgens doet je tegenstander hetzelfde. Degene met de hoogste score wint, klaar, einde verhaal. Een goede partij darts is echt vele vele malen spannender. Toegegeven, HEEL veel tactiek komt er niet bij kijken maar reken maar dat er een mooi wedstrijdelement in zit. Als je maar eens een keer de moeite neemt om het eens goed te volgen.
- Wat nou alleen Nederland en Engeland? Deelnemers van de afgelopen jaren komen uit GB, Ierland, Nederland, Belgie, Zweden, Noorwegen, Finland, USA, Australie, Denemarken etc...

Kamphuijs | 04-01-05 | 17:41

Hoe kan er nou in Godsnaam iets mis zijn met darten. Rokend en drinkend je geld verdienen, man.. rocksterren zijn er niets bij.
Bierdrinken en roken voor je sport, dat is toch helemaal geweldig? Darten is zeker een sport, zo zeker als webloggen journalistiek is, Slamdunk you biaaaatch!
;

Dicky ! | 04-01-05 | 17:17

Door de TV is met sport niet meer de criteria welke inspanning of training vereist is om tot een bovenmenselijke inspanning te komen. Dit wordt bepaald door de amusementswaarde en de mogelijkheid om tussendoor reclame uit te kunnen zenden. Daardoor krijgen bijv. triatlon atleten niet de waardering die bijv. voetballers en darters krijgen, terwijl de geleverde trainings- en wedstrijd inspanning voor triatlon atleten vele malen groter is.
Zoals op sportprijzengala?s is blijkt is het allemaal appels met peren vergelijken tussen de verschillende sporten.
Maar naast darts of pijltjes gooien zijn er nog veel meer sporten op te noemen, waarvan je je af kan vragen of het wel sporten zijn:

Darts: pijltjes gooien
Voetbal: balletje schieten
Schaatsen: ijsje glijden
Basketbal: balletje in netje gooien
Korfbal: balletje in mandje gooien (gemengd, dus extra moeilijk!)
Fierljeppen: slootje springen
Dammen: steentje slaan
Handbal: Handje ballen
Wie vult aan? ????

Elk sport zijn rituelen. Wat is de definitie van sport, Slamdunk!?

Nooit meer slapen | 04-01-05 | 17:12

"@"slammie"

Programmeer anders vast even je dvd-recorder voor domino d-day, ook met onzer Hans....."

World?s Funniest doet ie ook.
En hij is niet eens in staat om funniest goed uit te spreken.

cheese | 04-01-05 | 17:00

en dan ook nog eens op twee netten:(

exarchos | 04-01-05 | 16:49

en dan ook nog eens op twee netten:(

exarchos | 04-01-05 | 16:49

niet stilzitten miekie Mieke de Boer over de sport Darten: "het belangrijkste is dat je stilstaat" (zucht)

de 4e koning | 04-01-05 | 14:56

maakt niks uit ik haat sport dus ook darten maar Mieke is de laatste 2 jaar wel vrouw geworden miekie idtje mijn champion?

de 4e koning | 04-01-05 | 14:05

@"slammie"

Programmeer anders vast even je dvd-recorder voor domino d-day, ook met onzer Hans.....

Blue-one | 04-01-05 | 13:50

@Amsterdammer
Nee, dat is een postbode

@Ruler
Uuuuuuuuuuh.......

Taaie | 04-01-05 | 13:49

@69, het zijn anders 26 mongaulen, je vergat de 4e official :P

Jemme101 | 04-01-05 | 13:47

iemand die acht uur per dag oefent en dan ook de post nog wegbrengt is geen Tokkie.

Amsterdammer | 04-01-05 | 13:38

@Taaie: Voetbal, stoer en kerels haahhaha Doe eens mee met een potje rugby, lekker in de scrum staan met 800 kg op je ruggegraatje.... Pffff

Ruler | 04-01-05 | 13:35

dat bedoel ik, weg wezen met die kut sport

Ghosty J | 04-01-05 | 13:13

Is het btw iemand wel eens opgevallen hoe prominent Kraay jr altijd in beeld is als hij "zijn vriend" Marco van Basten interviewed? Je ziet vaak meer Kraay dan van Basten...

TV Dominee | 04-01-05 | 13:04

Wereldkampioenschappen Monopoly (echt! Het bestaat!) is toch interessanter om te zien dan een Gerrie Ruymgaart zien darten..

Stijlloze Rukker | 04-01-05 | 12:21

Die Van Dale def. van crz_06 vind ik wel OK. Darten is dus een sport. Maar als je het niks vindt hoef je er toch niet naar te kijken, SlamDunk?
Van Barneveld een Tokkie noemen snap ik niet. Hij doet wat hij deed toen de Tokkies nog niet in de media waren en ik heb nog niemand de Tokkies 'asociale Barneys' horen noemen.

kalief | 04-01-05 | 12:11

@st*rfucker stappen is ook een sport ;)... Maar wat vind je dan van onze grootheid in handboogschieten dan? Dat is een olympische sport.. ennuh laten we reeel zijn das darten in het groot :)

Hakkert | 04-01-05 | 12:09

@69
Nee, 25 man

Taaie | 04-01-05 | 12:07

Mieke de Boer over de sport Darten: "het belangrijkste is dat je stilstaat" (zucht)

l3nt | 04-01-05 | 12:06

Als je zit te gamen, ben je ook aan het sporten toch?

Math2k | 04-01-05 | 12:02

he jongens wat een gezeik, darts is gewoon sport, sterker nog het vertegenwoordigd een cultuur, hele volksstammen genieten deze dagen, laat ze toch
ik kijk trouwens ook wel eens en het is soms verdomd spannend
enne voor de voetbal liefhebbers; ik moet bij darts het eerste spreekkoor nog horen...

MILF | 04-01-05 | 12:02

@Mexicano
Kennis van me werkt bij de camera's maar neemt nu expres eerste week januari vrij om er niet meer naar toe te hoeven.

gymp | 04-01-05 | 12:00

helaas heeft dit watje geen miljoenen te verslinden....

The Evil One | 04-01-05 | 11:59

@taaie
dus je denkt nog altijd dat 22 man achter de bal aan RENNEN?

69 | 04-01-05 | 11:58

Ër is maar een echte sport en dat is voetballen"....... muwhahahahahahahahaha

*denkt weer aan miljoenen verslindende watjes die denken tegen een balletje te kunnen trappen*

DeKeet | 04-01-05 | 11:58

@69
Een keeper die stil staat tussen de latten, nee, dat is geen goeie keeper. Aan de andere kant, wanneer hij achter de bal aan zou lopen zou de bal hem feitelijk gepasseerd zijn, dus dat is ook geen goede keeper, maar het kan wel. Dus ik heb gelijk!

Taaie | 04-01-05 | 11:55

@Gymp Hoe weet je dat? Fanatiek aanhanger van deze topsport?

Mexicano | 04-01-05 | 11:49

@. Taaie
nou blijven 2 van die mongeaulen altijd stilstaan tussen de latten dus nee die rennen niet achter de bal aan.

69 | 04-01-05 | 11:47

leg nou niet zo te lullen allemaal. Wees blij dat ze lekker met alle UK/NL tokkies een week lang bij elkaar in zo'n goor hol duiken; waar het publiek overigens onder de tafels pist ipv even naar de plee te lopen. Niet een maar echt big time; je stinkt er na een wedstrijdje of drie volledig de tent uit.

gymp | 04-01-05 | 11:47

Ik wil sjoelen op SBS op Prime Time...
waarom goedverdoeme niet!!!!!

Working Class Zero | 04-01-05 | 11:42

@Arma
och, gewoon goed rekening houden met de wind. kijk maar naar 9/11, er waren erbij die vanaf 120 hoog een putdeksel konden raken.

Tubifiks | 04-01-05 | 11:34

@69
Tellen is ook moeilijk. Het zijn namelijk 22 gewone mongeaulen en 3 super mongeaulen (Scheids- en lijnrechter).

Taaie | 04-01-05 | 11:33

@Taaie
20 mongeaulen rennen achter een bal aan, hebben ze de bal trappen ze 'm weer weg. nou nou nou dat is pas sport. wel eens op de gemiddelde tribune gekeken daar zijn de tokkies niks tegen

69 | 04-01-05 | 11:29

Nee, basketballen is een leuke sport! De enige voorwaarde daarbij is dat je langer bent dan je tegenstander. Niks geen behendigheid, tactiek of inzicht is dan meer nodig. Er is maar een echte sport in de wereld en dat is voetballen. De kerels die aan voetballen doen zijn ook het stoerst, sterkst, best. Laat ik nu zelf ook een voetballer zijn......

Taaie | 04-01-05 | 11:17

Het is dan wel de kunst om de triple 20 te raken op de grond.

Armageddon | 04-01-05 | 11:16

homo's van flatgebouwen gooien wel iig.

Armageddon | 04-01-05 | 11:16

is homo's in elkaar meppen sport?

Tubifiks | 04-01-05 | 11:15

@da wizard, precies :)
@Sebaat, sommige dames maken er wel een sport van als ze een stuk of 600 heren of zichheen laten spuiten anders :P

Jemme101 | 04-01-05 | 11:12

Webloggen is ook sport. ;-)

Armageddon | 04-01-05 | 11:10

@ crz_06 04-01-05 @ 10:56
ik mis in de porno industrie het spel of wedstrijdelement alleen... bij huis tuin en keuken beoefening is dat natuurlijk anders ;-)

Sebaat | 04-01-05 | 11:07

@ evil one
F1 rijden is ZWAAR...
wij zijn bekaf als we een halfuurtje gekart hebben... zij moeten 2u F1 rijden, om over het focussen a 300km/h maar te zwijgen.
Ik vind F1 ook geen klap aan, maar sport is het zeker

Sebaat | 04-01-05 | 11:05

@ZI, ik ben ook niet voor de naam sport; hooguit voor de naam concentratie-sport a la schieten wat we altijd op de Olympische Spelen zien. Net als schaken een denk-sport is. Enz..
@Dansk, ook jij lult naar je verstand want darten in bv Nederland is een team-sport waarbij teams van tenminste 4 tegen 4 in competitieverband uitkomen tegenelkaar.

Jemme101 | 04-01-05 | 11:04

@ ZI
heb je wel een gezien hoe ze bier drinken, daar is maar 1 uitdrukking voor professioneel.

69 | 04-01-05 | 11:00

@ZI jah dat krijg je... als er allemaal kroeg-tokkies naar gaan kijken en als er dan nog eens een nederlander iets wint.... dan willen die sponsors wel!

LifeSucks | 04-01-05 | 11:00

Ach maak je niet druk, dit is gewoon een slecht geschreven, provocerend stukje nonsens. De heren GS moeten maar eens naar de lokale dartkroeg gaan en dit verkondigen , want dit goedkope scoren kan iedereen.

Jemme101 | 04-01-05 | 11:00

Kijk als je geen vrienden hebt in de kroeg ga je pijltjes gooien en als je heel lang geen vrienden hebt in de kroeg gooi je dus heel lang pijltjes. En tja.. dan komt er een moment dat je goed bent. En zong Herman Brood niet ooit "Als je wint heb je vrienden...". Dus neem van mij maar aan dat dit iets tijdelijks is... Barney krijgt nu vrienden en gaat dus minder oefenen.... maar goed zoals we dit verhaal moeten geloven komt het weer terug.....

Ik vlieg straks weer weg uit Nederland. Waneer ik terug kom, we zien het wel weer.

Dansk | 04-01-05 | 10:59

@crz_06:
Een boek schrijven is dan ook een sport.

OoO | 04-01-05 | 10:59

@Jemme101
:) Ik meende het niet serieus. Het punt wat ik wilde maken. Darten is een kroegbezigheid. Sport is het gewoon niet. Het is ook niet de aandacht die SBS eraan geeft ofzo, het is dei irritante benadering van Van Barneveld en het hele idee van dat WK. De naam alleen al "Het Lakeside World Professional Darts Championships 2005" Doe normaal. 'professional', denk na....

ZI | 04-01-05 | 10:58

is schaken dan topsport?

69 | 04-01-05 | 10:58

@crz_06 Ik hou graag een fijne lijn tussen het vasthouden van een klein kutpijltje en een zware gun met flinke terugslag die je dan nog goed moet mikken.

LifeSucks | 04-01-05 | 10:57

Trouwens als ik zo die definitie volgens de VanDale over sport lees:
"lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn".

Wie zegt mij dan dat het hebben van seks (danwel als amateur bij je vrouwtje thuis, danwel als prof. porno acteur) geen sport is, het voldoet aan de gestelde definitie

crz_06 | 04-01-05 | 10:56

@ The Evil One 04-01-05 @ 10:50
probeer het zelf eens 79 rondjes in een kart en als je dat gedaan hebt doe je hetzelfde met een F3000, ik denk dat je de F1 laat staan als ze je daarna de kans geven.

69 | 04-01-05 | 10:56

@The Evil One ooit in zo een bak gezete? je lichaam komt onder gigantische krachten te staan die je ook tot de limit laten gaan. degenen die dit niet kunnen trotseren (lees: Verstappen) eindigen in de grindbak. Ze trainen hun spieren ook om dit aan te kunnen. En dat valt het bij mij onder sport. Je moet namelijk een conditie als een paard hebben hiervoor. En dat zie ik bij darten niet terug. Je traint alleen je armen met het gooien van een klein pijltje en het hijsen van bier.
Maar to be honest: duivensport is ook geen sport. hier zit namelijk ook weinig lichaamsinspanning bij.

LifeSucks | 04-01-05 | 10:55

Sport = werken op Alang Shipyard. En nu: koffie!

YerOldeNewspaper | 04-01-05 | 10:55

Laten we dan VanDale maar aanpassen. Dan kan ik ook weer gaan sportvissen.

OoO | 04-01-05 | 10:54

@Starf*cker, je mag verwijzen wat je wilt SF, maar die tekst van ZI raakt ook kant noch wal. Darten is namelijk helemaal niet ontstaan in de kroeg.
En dat boogschieten iig nog kracht zou kosten is ook lariekoek. Zeker nog nooit een pijl afgeschoten op een boog. Boogschieten is voor 95% techniek.

Jemme101 | 04-01-05 | 10:54

@OoO: is kleiduivenschieten dan wel topsport? (is het volgens noc*nsf nl wel), Dat is wel een olympische sport, terwijl je dat best kan vergelijken met darts. Veel vaardigheid en weing conditie vereist.

crz_06 | 04-01-05 | 10:53

@The Evil Ik heb niks met F1 maar de strijd tegen de G-krachten in de cockpit van een F1-bolide is afgrijselijk zwaar. Vraagt een topconditie.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:52

Duivensport??? Is toch ook sport??

Het feit dat Hr. Schumacher 79 rondjes lang het stuur van zijn Ferrari vast kan houden, is dat dan sport??

The Evil One | 04-01-05 | 10:50

Stijlloze Rukker 04-01-05 @ 10:34
wk flipperen:
www.papa.org/
je hebt natuurlijk wel kans dat je gerrit zalm tegenkomt.

69 | 04-01-05 | 10:49

@suoperjan voor mij is de term sport heel makkelijk. een lichamelijk inspanning, training, je lichaam tot het uiterste van zijn capaciteiten werken en zo laten zien dat jij het beste in huis hebt. Daar heeft darten weinig mee te maken want dat is niet een lichaamsinspanning.
Je hebt gewoon uber-aim als je dit goed kan. En dan val je bij mij in dezelfde catogorie als ganzenbord, schaken en dammen. Plezierspelletjes. Gewoon voor de fun. Maar niet sporten.

LifeSucks | 04-01-05 | 10:47

"volgens de VanDale is sport:
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn".

Alleen het woord conditie nog.

OoO | 04-01-05 | 10:46

je moet het gewoon niet zo serieus bekijken. Doet SBS6 namelijk ook niet. Die kijken maar op 1 manier en dat is commercieel. Elke kroeg-tokkie die ook maar een beetje een hekel aan lichaamsbeweging heeft kijkt naar deze kutsport. Als je het al een sport mag noemen. Ik heb namelijk ooit een kennis gehad die het in zijn hoofd haalde om met mij in de buurt te roepen dat biljart een sport is. Dat heeft ie geweten want ik maakte hem af. (met woorden uiteraard)
Maar back on-topic. Er zijn genoeg mongolen die ernaar kijken. Dus wat doen ze? ze zetten er een blonde snol en een afgekeurde voetballerszoon neer en voila! kijkcijfers! het zijn helaas allemaal tokkie gerelateerde mensen die dit serieus volgen. Maar van sport valt hier niet te spreken. Zoals je al lekker strak in je collumn zegt Slam.... Pieter vd Hoogenband en Dennis vd Geest moet je niet degraderen tot 2de klas sportertjes en jezelf de hemel in prijzen als je een sport doet als deze! ik bedoel kom op.... met rukken kweek je nog meer spieren in je armen!

LifeSucks | 04-01-05 | 10:44

Ik ga weer verder met werken. Gaat nergens over dit.

Armageddon | 04-01-05 | 10:43

@Jemme Mag ik je verwijzen naar de prima tekst van ZI? Verder is er niets mis mis met pijltjes gooien. Maar het is een kroegspelletje.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:43

@crz_06: VanDale is abuis. En gelukkig is alcohol (20+ bier per avond) minder schadelijk dan een puntje coke!

YerOldeNewspaper | 04-01-05 | 10:42

eigenlijk kun je bijna alle "sporten" relativeren. Met 20 man achter een bal aanlopen, met een stok tegen een balletje slaan, op een hopskussen rondjes draaien,
een balletje over een netje of in een netje zien te mikken, ga zo maar door.
Belachelijk, maar sorms wel spannend.

Alleen noodzakelijke sporten zoals hardlopen, boksen en zwemmen zijn serieus te nemen.
Maar ja waarom zou je zo moeilijk doen?

Ik vind het een beetje makkelijk om darts te fileren. T is juist mooi dat je ook in de kroeg nog echt kan sporten.

superjan | 04-01-05 | 10:42

Hmm soortgelijk verhaal kan je ook voor voetbal schrijven, amateurvoetbal is hier het bewijs van.

sick | 04-01-05 | 10:41

Schaken is ook geen sport, discuswerpen ook niet, ralley en F1 rijden ook niet ....
Wat is de definitie van sport dan heren GS?
Naar een door doping verziekte sport als wielrennen kijken? Mag ik een teiltje voor zoveel onzin.

Jemme101 | 04-01-05 | 10:40

volgens de VanDale is sport:
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden.

Dus JA ook darts voldoet daaraan. Maar denk dat Slamdunk doelt op het proffesionalisme van een sport. Ok er kijken geen miljoenen (oh, toch wel ...), en mensen trainen niet 8 uur per week (oh, dit toch ook ..), en er zijn geen fulltime profs (ohja, toch wel (co en barney bv.). Dus ik zou geen argument kunnen bedenken waarom Darts géén sport is. Kan zijn dat je de heren en dames aanstootgevend lelijke en dikke tookies vindt, maar is dat dan je enige criteria om een 'sport' aantevallen. En over dat alcohal gebruik, ja en, darters presetern nu eenmaal beter met 2 bacootjes op om de zenuwen beter aan te kunnen, maar ik zie ze niet zoals bij ander A-sporten massaal cocaine, danwel EPO, of hormonen slikken. Enniewee, kort gezecht denk ik dat je een beetje loopt te zwetsen, en je een 'meerderwaardig' mens voelt over deze ktookies (maar ja, wie vindt dat nu niet .. :) )

crz_06 | 04-01-05 | 10:39

De enige sport voor Anky is "The World Largest Gangbang - BlowJob Edition". Met 4 a 5 lullen tegelijk parkeren in die centenbak, kan ze het record sneller verbreken dan dat Barney een paar pijltjes in zijn groene gaatjes jast.

YerOldeNewspaper | 04-01-05 | 10:39

Darten, jongens?! Darten is niets meer dan pijltjes gooien naar een bord. NIets mis mee, vasthouden die gedachte, maar sport? Rot op joh, het is een perfecte kroegbezigheid. In een klauw een biertje, andere klauw een pijltje. Zo is het bedacht en niet anders!

In Engeland, je weet wel dat eiland waar alleen idioten wonen, heeft toen een nuchter persoon naar een stel dronken idioten staan kijken die pijltjes aan het gooien waren. Hij vroeg aan de barkeeper of hij even uit wilde leggen hoe het spel in elkaar zat. Toen hij dat doorhad vertelde hij de dronken, vette, werklozen dat ze eigenlijk heel goed waren. Wat ze zelf nooit door hadden gehad, omdat ze het pijltje niet meer zagen nadat het elk contact met hun vettige knuistjes verloren was. Deze mannen geloofden de nuchtere man niet, gooiden hem het cafe uit. Toen om half 5 de tent ging sluiten strompelden de dikke, vadsige pijltjeswerpers naar huis, droomden s nachts van eeuwige roem met hun pijltjes. Eenmaal wakker smeerden zij bij het ontbijt hun keel door met het eerste biertje van die dag.
Eenmaal in het cafe aanbeland blijkt dat elke pijltjesgooier in de ban is geraakt van de mysterieuze nuchtere man en dat men allen dezelfde droom had. Ze wachtten tot de man terugkeerde en lalde met hem over pijltjesgooien. De man vond 'pijltjesgooien' geen goede omschrijving en verzon 'Darts'. De man werkte het idee verder uit en uiteindelijk bleek dat er nog zo'n debiel volk was wat kon pijltjespleuren. De Nederlanders... uiteindelijk vond men Engeland-Nederland-Dart-kampioenschappen ergens-in-een-kroeg-in-Engeland een te lange naam en bedacht: The Embassy. ZO is het ongeveer gegaan, dus wie Darten een sport noemt is gek.

ZI | 04-01-05 | 10:37

Ik mag dat toch wel graag zien dat zo'n amazone de driedubbele dwarslegger eraf kopt..

Tubifiks | 04-01-05 | 10:37

@Stijlloze Ik hoorde dat na zware onderhandelingen die rechten zijn vergeven aan SBS 6. Het NK is in hun clublokaal, Panama, te groot Mokum.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:36

bij retecool kan je darten... ook leuk

Suard | 04-01-05 | 10:35

En volgend jaar zijn we helemaal de Sjaak. Door allerlei slimme mensen en nieuwe technologie *uche-uche* zijn er nu ook darts met zogenaamde 3-fin flights. Niet alleen vliegen ze beter, maar je hebt ook minder kans om je eigen darts te raken in het bord.

Dus, volgend jaar 50% extra zendtijd voor SbS6 voor alle herhalingen van geavanceerdere darts die nog mooier met een droge plop in een gekleurde pleebril belanden.

YerOldeNewspaper | 04-01-05 | 10:35

@O Ankie is meer een sjoelbak (LOL).

Starf*cker | 04-01-05 | 10:34

Wat betreft het wereldkampienschap flipperen. Wanneer gaat dat worden uitgezonden?

Stijlloze Rukker | 04-01-05 | 10:34

Mja dit blijft een welles nietus spelletje, ik ga maar weer door met werken. Het zal Barney en de rest n worst zijn wat wij er van denken, ze verdienen er goed brood mee en daar is niks mis mee, net zoals de miljarden die omgaan in de voetbalwereld.

sick | 04-01-05 | 10:31

@O Op zo'n knol zitten is ook geen sport. Dat kan iedere boer. Afserveren.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:31

@Oil Het is net topsport, geloof ze nooit in interviews.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:30

Zijn er ook nog mensen die denken dat paardrijden/dressuur een sport is? Van die Ankie kunnen ze ook beter een pooltafel maken.

OoO | 04-01-05 | 10:30

@ Starfucker!
FF ter info --> Kraay jr. is niet in onderhandeling met Endemol, hij vertelde vorige week nog in een interview zijn contract bij sbs met 3 jaar te hebben verlengd, omdat hij het daar zo naar z'n zin had.

oli4amsterdam | 04-01-05 | 10:29

Dubbelfris!

Armageddon | 04-01-05 | 10:29

@sick Dat boogschieten vraagt tenminste nog kracht. Pijltjes gooien alleen een alcohol-handje. Verder hoorde ik dat vanavond Kraay wordt vervangen als presentator door de al bij leven legendarische Mex Luller, de one and only copy-paste van Clif Richard. Past beter in de Engelse sfeer. Mex heeft beloofd dit keer geen grappen over bommen te maken.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:28

@sick Dat boogschieten vraagt tenminste nog kracht. Pijltjes gooien alleen een alcohol-handje. Verder hoorde ik dat vanavond Kraay wordt vervangen als presentator door de al bij leven legendarische Mex Luller, de one and only copy-paste van Clif Richard. Past beter in de Engelse sfeer. Mex heeft beloofd dit keer gen grappen over bommen te maken.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:28

"en dat Barney darten" even wegdenken.

sick | 04-01-05 | 10:27

Een beetje zeiken in de ochtend op Starf*cker en SlamDunk! steent grote tijd. :-) Hebben jullie het al gehoord van de olifanten trouwens?

Armageddon | 04-01-05 | 10:27

@slamdunk & starfucker.

Jullie zijn voor mij de dwerg als jullie langs me gaan staan of zijn beide langer dan 2.11m?

Ramon | 04-01-05 | 10:27

Ik zou zeggen, ga de WW in en ga trainen, denk dat je meer kan verdienen dan je nu doet. Don't get me wrong, Erik Dekker die na 230 km op kop te rijden even Parijs Tours wint vind ik sport, en dat Barney darten, en dat vind ook nog es meer waard dan de miljoenen die de gemiddelde topvoetballer krijgt. Maar voor bijvoorbeeld boogschieten hoef je ook over een topconditie te beschikken en dat is wel een olypische sport.

sick | 04-01-05 | 10:25

@Hakkert Pijltjes gooien en baco-drinken is niet trainen. Dat noemen wij stappen. Ook niks mis mee.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:24

Kraay lijkt wel het meeste op Spongebob.
Hij heeft wegens herhaaldelijk rijden onder invloed al honderd keer 'een vriendje' achter het stuur moeten zetten. Dag roze papiertje...

SlamDunk! | 04-01-05 | 10:24

@The Evil Je bedoelt het pijltje erin gooien bij Mieke?

Starf*cker | 04-01-05 | 10:23

@ SlamDunk: Neuh, er zijn blijkbaar ook nog mensen die gewoon werken. Jij hebt blijkbaar tijd zat. Je zou eens aan darten kunnen gaan denken. ;-)

Armageddon | 04-01-05 | 10:22

Beetje onzin.. Darten is naar mijn mening dus echt wel een sport.. Als je 5 a 6 uur per dag traint voor dit dan ben je in mijn ogen wel een sporter. En wees blij dat ze deze tokkies van de straat houden zo.. kunnen ze ook nix anders raars doen in tegenstelling tot de echte tokkies :|

Hakkert | 04-01-05 | 10:22

Hans Kraay Jr. mogelijk naar Nickelodeon, het dieptepunt van 2005 hebben we dan al weer binnen, dat wandelende neusgat bij zowat iedere knappe pot voetbal...

Tubifiks | 04-01-05 | 10:21

@Arma Lees zijn interviews. Hij is de vleesgeworden Baco-propaganda.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:21

Ik vind ik het spelletje wel vermakelijk... jezus jullie nemen alles zo serieus.

Maar Mieke de Boer zou ik ook wel eens serieus willen Nemen.

Tsja mijn ambitie om grappen a la Seth Gaaikema te schrijven ontwikkelt zich gestaag...

The Evil One | 04-01-05 | 10:20

@Sick
Het is best moeilijk hoor, die dubbels en triples vanaf een meter of 2 raken. Maar je hoeft er geen talent voor te hebben. Als ik een half jaar elke dag 5 uur 'train' op pijltjes werpen, dan win ik dat toernooitje.

Die van Barneveld, jezus wat een idioot. 'Mijn team dit, mijn team dat.' Anders ga je even dood ofzo! Wat nou team! Die dikke 'bultrug' zit de ganse dag in de kroeg te zuipen, verliest als hij niet minstens 20 bier in zn kanaal heeft kunnen gieten, maar onze 'Barney' heeft een team, met een fucking 'teamcoach' En dan zeggen dat je vorig jaar 'je team er van langs hebt gegeven' omdat je zelf in de halve finale dr uit word gekegeld. Jezus waar hebben we het over? Darten?! Mentaal en Fysiek een slopende sport, dat heeft Andy 'Bultrug' Fordham wel bewezen.

ZI | 04-01-05 | 10:19

@ Arma
dus de redactie zelf heeft op 4 januari nog steeds niets geschreven. Knap!

SlamDunk! | 04-01-05 | 10:19

@Sick Of te weinig gekken die daar in zo'n achterlijke pub in Engeland voor lul gaan staan. Een camera op zondag bij Bolle Jan is veel leuker. Brand in het bordeel, retteketet. En twee sigaren van vier. Dat niveau is pijltjes gooien ongeveer.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:18

Goddomme kut dubbelfrispost! :-(

Armageddon | 04-01-05 | 10:18

@armageddon
hij had ween fles jagemeister op z'n kamer staan [zag ik bij een interview]

Suard | 04-01-05 | 10:17

@ SF: Waar haal jij de wijsheid vandaan dan Barney er baco's inplempt?

Armageddon | 04-01-05 | 10:17

@ SF: Waar haal jij de wijsheid vandaan dan Barney er baco's inplempt?

Armageddon | 04-01-05 | 10:17

Sinds er n paar op de wereld zijn die er hun geld mee kunnen verdienen, als het zo eenvoudig is, zou er elk jaar een andere winnaar zijn.

sick | 04-01-05 | 10:16

SD: Je viert oud en nieuw of je viert geen oud en nieuw hè? ;-) En daarbij moet je beter lezen. Het was niet mijn flat maar van een LMK bezoeker.

Armageddon | 04-01-05 | 10:15

@Arma
Voetbal vergelijken met pijltjes pleuren :) dat meen je niet serieus toch?

ZI | 04-01-05 | 10:15

@Sick Sinds wanneer is pijltjes kunnen gooien een talent?

Starf*cker | 04-01-05 | 10:14

Ha ha, in plaats van een sportdrank gooit die gestoorde Barney er gewoon bacootjes in. Niet eens Bacolietjes (Bacardi-Cola Light).

Starf*cker | 04-01-05 | 10:13

Pff bal trappen, pijltjes gooien, paardrijden, als het maar gehyped wordt, worden mensen ervoor betaald. Zou jij het nalaten om dik betaald te worden om n bepaald talent ten toon te spreiden?

sick | 04-01-05 | 10:12

@Arma Pijltjes gooien. Hoor wat ik zeg. Pijltjes gooien. Ik ben wel eens 8 uur aan het bamzaaien geweest aan de bar maar kreeg geen uitzending bij SBS 6. Ik hoorde trouwens dat vanavond de beste Clif Richard Look-a-like van de wereld gaat optreden, Lex Luller de sportchef van SBS.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:11

@ Star
zou zo maar kunnen
@ Arma
Zozo weer bij bewustzijn... vier dagen lang LMK dood en ook nog een brandje in je flat... en je dan druk maken over mijn mening over pijltjesgooien ;)

SlamDunk! | 04-01-05 | 10:11

@Sick Dat ga je toch niet vergelijken met een kroegspelletje?

@Slam Die Ramon die net reageerde zou dat dezelfde zijn die ooit aan zijn enkels vastgehouden op de kop uit het raam hing. Een soort Tokkie avant-la-lettre? De dwerg bij het dwergwerpen?

Starf*cker | 04-01-05 | 10:09

Idee voor Endelol: speerhappen, kogelkoppen en discusvangen. Trekt kijkers en ramptoeristen.

fuckje | 04-01-05 | 10:08

Zum Kotsen. Op het heuse dartforum bij SBS
www.sbs6.nl/modules.php?site=sbs6&...
(onderaan de pagina) maakt een aantal stumpers zich nu al druk over of ze donderdag wel de volgende wedstrijd van Barney kunnen volgen. SBS6 doet namelijk mee aan de uitzending voor Azië...

SlamDunk! | 04-01-05 | 10:07

Ik zie voetballers geen 8 uur per dag trainen inderdaad. En die krijgen wel 8 keer zoveel betaald. De tiefus voor SD en SF! ;-)

Armageddon | 04-01-05 | 10:07

Gelukkig krijgen voetballers miljoenen betaald om tegen n bal aan te trappen.

sick | 04-01-05 | 10:06

@ boertje: Op RTL5 de Lakeside?

Armageddon | 04-01-05 | 10:05

En natuurlijk die briljante bijnamen: The Count, the Matchstick.... pfff

Alleen Tripod (iemand die met een duidelijk 'derde been')is wel origineel, hoewel... die gebruiken wij al jaren voor onze Starf*cker.

SlamDunk! | 04-01-05 | 10:05

Mooi Slam. Afserveren dat pijltjes gooien. Voor je het weet zendt SBS 6 het WK Ganzeborden uit. Brrr ... Sommige spelletjes zijn leuk voor in de kroeg maar noem het geen sport. Heeft Kraay jr hier wel tijd voor? Ik hoorde dat hij druk onderhandeld met De Mol over een contract bij Nickelodion. Maar goed. Darts is geen sport maar een spelletje en een beschuitje doe ik liever met andere dames.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:05

Krijg wat aan je endeldarm SlamDunk! ;-) Darten steent! Probeer jij die triple's en dubbels maar eens te raken. Gasten trainen 8 uur per dag. Wat nou geen sport?

Armageddon | 04-01-05 | 10:04

Wat is die mieke toch een lekker ding:P

Ramon | 04-01-05 | 10:03

en dan die show vooraf, alsof ze aan een K1 toernooi gaan beginnen, stumpers..

Tubifiks | 04-01-05 | 10:00

We moeten niet vergeten dat SBS voor een bepaalde doelgroep uitzendt...

RTL 5 is met de Lakeside toch 'n stuk beter, Taylor-Dudbridge kon pas een dartpartij worden genoemd.

Desondanks blijft het een kut'sport'.

boertie | 04-01-05 | 09:52

Veel praatjes. Ik wil Slamdunk wel eens zo goed zien darten. Niet alleen hard rennen of achter een bal aanlopen is sport...

Filo | 04-01-05 | 09:49

Tsja....
Voor ieder (lichamelijk)figuur een sport.
Binnen een aantal jaren kent iedereen de sport armpje heffen ook. Biertje?

Stijlloze Rukker | 04-01-05 | 09:42

Mieke de Boer daar zou ik best een beschuitje mee kunnen eten.

Admin | 04-01-05 | 09:40

Die Tokkiemansen zijn zo vet; als een pijltje is gevallen zit hun vetpens hun zo in de weg dat ze dat pijltje niet eens meer zelf kunnen oprapen, Sumidarters!!

fuckje | 04-01-05 | 09:39

mooie column en helemaal gelijk heb je! In Nederland wordt Darts al aangenomen als olympische sport. Laat me niet lachen. Het meest erge is nog dat Kraay jr zit te geilen op Mieke de Boer.. wat een lul

Suard | 04-01-05 | 09:39

compleet mee eens!

oli4amsterdam | 04-01-05 | 09:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken