Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl presenteert: de alternatieve zorgpremie

oie_117117CKF10tvi.gifDe VVD geeft geen fuk. De achterban kan de tiefus krijgen. Ofschoon 87% (!) van de VVD-stemmers wil dat de coalitie afziet van De Plannen gaan bij de VVD de vingers -lalalala- in de oren en blijft de fractie na urenlang beraad en 7345 8432 9321 comments op het VVD-blog achter het doodvermoordakkoord staan. Daarom willen we even onze nieuwe plannen omtrent de inkomensafhankelijke zorgverzekering onder de aandacht brengen, want dat wordt weer volledig genegeerd door de Main Stream Media. De inkomensafhankelijke zorgverzekering klinkt als een goed en solidair plan, behalve dan dat je geen 70k per jaar moet verdienen want dan ben je zwaar de sjaak. Is onze conclusie na twee dagen. Driewerf kut, aangezien de gemiddelde GeenStijl-redacteur zeker drie keer 70k per jaar verdient. Daarom tijd voor goede ideeën voor een solidaire zorgverzekering waarbij de zorg betaalbaar blijft; ideeën die we echt niet voor 80% uit de tweets van twitteraar Miko Flohr hebben gevist omdat die man nu eenmaal altijd gelijk heeft. Het is een crowdsourceproject, dus een panel van vier gortig lekkere stagiaires zal uw reaguursel beoordelen op haalbaarheid, doorrekenen wat uw voorstel betekent voor de zorgverzekering en u dit persoonlijk komen vertellen. Komt 'ie dan. FrituutTax Met de zorgverzekering van GeenStijl gaan we de fuck uit frituur taxen. Kroketten naar vijf euro, Mexicano's vanaf zes en een familiebak friet begint pas bij twintig piek. Ook extra hoge accijnzen voor andere ongezonde zaken, zoals alcohol (55%), tabak (75%) en het kijken naar RTL Boulevard (95%). SportPremie Mensen die sporten betalen extra. Vanwege blessuregevoeligheid. Fysio. Gebroken been en kaken. Gescheurde spieren. Dit is goed want dit doen ze in Duitsland ook. Aldus een retweet van Miko Flohr. U kunt dit in twijfel trekken, maar dan is uw argument bij voorbaat ongeldig. BabyboomerCompensatie Babyboomers betaalden hun hele leven nauwelijks premie en zijn nu de grootste aftrekkers van zorg. En dus de belangrijkste reden dat de zorgpremie nu stijgt richting Felix Baumgartner-achtige hoogtes. Daarom betalen babyboomers voortaan standaard voor vijf bijstandsgezinnen de zorg. Een speciaal Tokkie-adoptieprogramma waaraan Babyboomers verplicht moeten deelnemen. Met hun geld. In ruil sturen de kinderen uit deze gezinnen de Babyboom Overlords -zoals ze vanaf nu genoemd worden- met kerst een dankjeweltekening voor op de koelkast, staan de ouders elke ochtend op de oprijlaan bij de villa's van de Babyboomers om met vlaggetjes hun Overlords uit te zwaaien en hebben de Babyboomers het FIRST-recht op de meisjes uit de bijstandsgezinnen zodra deze 18 worden. Eerlijk is eerlijk, moet je maar hardwerk zoeken. WietTax Cannabis is gezond, maar door het te legaliseren komt er een hoop extra BTW in het laatje. Win-win. Waarom is hier nog nooit iemand op gekomen? Miko, zeg er eens wat van. No-Claim Hall of Fame Ergens in het Groene Hart bouwen we een gigantische Hall of Fame. Hierin worden de mensen opgenomen die geen gebruik van zorg hebben gemaakt. De helden en heldinnen van Nederland. Elk jaar wordt de No-Claim Hall of Fame bijgewerkt. Uiteraard mogen deze No-Claimers gratis naar binnen. De rest betaalt een tientje en de Babyboomer Overlords duizend euro. No-Claimers zijn de mensen die dit land op poten houden. Misschien is het ook leuk om deze No-Claimers een bepaalde speld of patch te geven, die ze op hun kleren kunnen dragen zodat we ze allemaal kunnen herkennen op straat en kunnen eren. Zo'n patch levert dan ook korting op bij diverse winkelketens en voor concerten en sportevenementen. KudoTopperKorting Als je heel goed bent in het reageren op website en jouw comment menigmaal de dubbele cijfers in gepluskudoot wordt, krijg je korting op je zorgpremie. Omdat het kan. Tenminste, dat denken we. Wacht, we bellen Miko even. Lijfartsclausule Mensen die een collectief vormen en daarvan een eigen lijfarts + medicijnenleverancier inhuren, betalen geen zorgpremie. Ziekenhuisbezoek en operaties zijn extra bij te verzekeren en anders voor eigen kosten. Of, als je het geheime wachtwoord weet, op rekening van de Babyboomers. Het geheime wachtwoord is Babyboomer. Eventueel kunt ook collectief een (mobiel) ziekenhuis aanschaffen. Hey, VVD, eigen initiatief, ondernemerschap en geen overheidsbemoeienis: WAAROM ZIEN WE JULLIE NOG NIET FAPPEN OP DEZE? Goede ideeën die hieronder staan Alle goede ideeën die hieronder in de reaguursels staan, nemen we ook mee. Met elkaar kunnen wij namelijk een beter systeem verzinnen dan wat Diederik Rutte nu heeft verzonnen. En minder belachelijk ook.

Reaguursels

Inloggen

Met recht: Marx Rutte.........

Joostmagtweten | 03-11-12 | 12:31

Poliektax: Door in de politiek te gaan (nadat u van u vanwege vermeende nevenactiviteiten) bent ontslagen van uw 70K+ baan, mogen weer vriendjes worden beloond met (ons) gesubsidieerd geld. Aktie: alle "niets" kunners met dito verleden belasten met een aktietarief van 70%, weet je hoe snel er weer eerlijk werk wordt verricht zodat er geld naar de kas zal stromen in plaast van andersom.

Leefgezondtax: Door gezonde te leven is er een grotere kans dat u uw pensioenpremie gaat trekken, slecht voor het totaal saldo van de miljardenfondensen en dito beloonde bestuurders. Slecht voor beoogde pensioenfondsensteun aan banken Naarder is het feit dat langlevende een disproportionele aanslag doen op de zorg. Heupen, chemo, bypasses, tia's, schijnbotox etc zijn geen waarschijnlijkheden in een statestiek meer, maar echte waarheden. Pleidooi voor een "leef maar raak en ga vroeg dood" subsidie of anders een gezondheidstax op slateters, sandalendrager, bomenknuffelaars, tonijnliefhebbers, etcetera, die er teveel zijn. Bijkomend voordeel, ze zijn met veel dus daarom maar een belasting van 5% op rare haardracht, kleding, 2 dagen vleeseters en rare vervoermiddelen rijders (o.a fiets, prius)

Schijnvecherstax: Beter niet verder benoemd omdat er ook nog leuke feestjes moeten blijven zijn zonder dat er blondjes moeten jokken over het uitglijden van een handschoenridder.

Ga zo door, ga zo door

Bezorgdestem | 03-11-12 | 00:45

"Babyboomers betaalden hun hele leven nauwelijks premie en zijn nu de grootste aftrekkers van zorg."

Je bent vol-ko-men gestoord Quid. Vol-ko-men ge-stoord.

TM | 02-11-12 | 13:54

Warhoofd | 02-11-12 | 11:19 |
Lekker dan als je onterecht veroordeelt bent.

scootah rijdert | 02-11-12 | 12:09

Er mist nog het een en ander hiero.

Bontkraagjes tax.
Petjes tax.
"Glimmende jasjes" tax.
Laaghangende broeken tax.
Extra belasting voor buitenlanders met scooters
(behalve italianen natuurlijk, kijk naar rome gaat altijd goed)
Condoom tax (stomme uitvinding)
Pil tegemoetkoming (YES!)
kraagjes tax.
kerken btw. naar 44 procent.
fietsenmakers tax naar gewoon 21%, evenals kappers.

giulioo | 02-11-12 | 11:59

Verplichte euthanasie bij 80 , dan weet je waar je aan toe bent en kan je je budget aanpassen aan de omstandigheden. Niemand uitgezonderd , ook B. niet. Op je tachtigste verjaardag een feestje met 80 kaarsjes uitblazen en dan oprotten.

Minus Richels | 02-11-12 | 11:40

Overigens, denk ik al dat ik er achter ben. Het is niet zo moeilijk eigenlijk.
Het nivelleren is namelijk maar een paar euro. Maar de zorgtoeslag wordt nu gewoon op een andere manier betaald, niet meer door de overheid. Of terwijl, dit is helemaal geen nivelleren, dit is gewoon een keiharde bezuiniging van 4,5 miljard. Of ja, bezuiniging, lastenverzwaring. Maar goed, lasten verzwaren is het nieuwe bezuinigen, dat wisten we al langer.

Pindakees | 02-11-12 | 11:19

Criminelenheffing:
Elke crimineel die veroordeeld wordt betaalt €40 per uur voor gemaakte politiekosten (gunstig neveneffect: liegen en ontkennen = duurder) en €125 per uur rechtbankkosten.
Bovendien standaard 150% van het schadebedrag als vergoeding naar de benadeelde.

Warhoofd | 02-11-12 | 11:19

Jaja... zat eraan te komen! definitief ben ik weg uit dit land, nog 2 maanden en op naar de heilstaat waar belasting nog leuk is om te betalen (CH). Daar is een zorgstelsel dat prima functioneert zonder allerlei fratsen van de overheid. En inmiddels beter betaalbaar dan hier in NL! Dit land heeft het een tijd lang goed gedaan maar nu is het einde daar. Succes verder hier.... ik kom wel op vakantie mn keiharde franken uitgeven!

HIJ | 02-11-12 | 11:18

swassannuf | 02-11-12 | 10:08

Klopt, maar dat zou de excessieve bedragen niet verklaren, wel weer wat kleine verschillen natuurlijk.

Pindakees | 02-11-12 | 11:16

swassannuf | 02-11-12 | 10:08

Klopt, maar dat zou de excessieve bedragen niet verklaren, wel weer wat kleine verschillen natuurlijk.

Pindakees | 02-11-12 | 11:16

Eerst de vingers aflikken en nu de vingers in de oren. WET WILLY!

Kromst | 02-11-12 | 11:07

@ProAsfalt | 01-11-12 | 19:51
Wijn in het basispakket!

lekkurlinx | 02-11-12 | 11:03

De VVD heeft een Einstein in de vorm van Hoogervorst die dit zorg model heeft verzonnen. Aan alles maar dan ook alles is het fout gegaan, de zorg is geëxplodeerd, en wat zou volgens de andere Einsteins moeten gebeuren, juist, veel meer geld overhevelen zonder naar de werkelijke oorzaken te kijken, dus grenzeloos dokken. Een simpele oplossing zou zijn: terug naar het ziekenfonds/particulier model, dan maar een uitgekledere zorg maar wel prima mee te leven.

lanexxx | 02-11-12 | 11:00

tl;dr -tax/

vmbo-plutser | 02-11-12 | 10:43

Pindakees | 02-11-12 | 01:45 | + 0 -
Ik niet , maar snap je het zelf nog wel?
btw niet alle 17 miljoen Nederlanders zijn 18+,niet alle 18+ -ers betalen trouw .
En dan hebben we het ook nog niet gehad over de awbz afdracht gemeten over het zorginkomen,onlangs verhoogt van 35000 naar 50000....
Hoor ik nooit meer iemand over.

swassannuf | 02-11-12 | 10:08

Begin eens met alle medicijnen gewoon zelf door de lokale laborantenopleidingen te laten maken zonder licentiekosten.

Heeft als bijkomend voordeel dat de Nederlandse XTC weer van topkwaliteit wordt met al die goed opgeleide chemici.

frank87 | 02-11-12 | 10:01

Pindakees | 02-11-12 | 01:45 | + 0 -
Ik niet , maar snap je het zelf nog wel?
btw niet alle 17 miljoen Nederlanders zijn 18+,niet alle 18+ -ers betalen trouw .

swassannuf | 02-11-12 | 09:57

Wiettax zou inderdaad behoorlijk wat opleveren, echter het bestaat fiscaal niet, en al helemaal niet in de BTW.

TheStef | 02-11-12 | 09:56

@pindakees
Dat rekenen van jou klopt zo ongeveer wel. En ik heb op rekenen gezeten qua studie. Het is inderdaad de vraag waar die enorme extra bedragen voor nodig zijn.

De zorgkosten schijnen jaarlijks maar met een aantal procenten te stijgen. Dus dat kunnen de kosten niet zijn.

van heinde en verre | 02-11-12 | 09:52

Iedereen een zorgafhankelijk inkomen.
Is dat wat dan?
Inleveren,muil houden en doorlopen.

swassannuf | 02-11-12 | 09:46

Een vette wegenbelasting invoeren voor scootmobielen en rollators. Het zijn verdomme mobiele hekwerken die je altijd en overal de weg versperren als ik een beetje wil opschieten. Het gaat ook altijd hand in hand met chronische doofheid. Vrijdagmiddag at Appie Happie bij de koffieautomaat... Need i say more?? Alsof ze daar grondwerkzaamheden aan het doen zijn.

DSM IV: 302.89. | 02-11-12 | 08:53

niemand die dit nog leest, maar:
1. rokers moeten 50% van de kosten betalen voor kankerbehandelingen, hartfalen, hersenbloedingen en dergelijke. Ze kunnen hier natuurlijk een aanvullende verzekering voor afsluiten. Hulp om te stoppen met roken wordt onderdeel van deze aanvullende verzekering.
2. Veel te dikke mensen moeten ook 50% van de kosten zelf betalen, incl aanvullende verzekering. Ook daar weer dieethulp in de aanvullende verzekering.
3. Eigen risico moet weer een noclaim worden -> nu worden mensen gestraft die ziek worden, je kan beter een beloning krijgen als je geen kosten hebt gemaakt. Ziek zijn is geen keuze.
4. Noclaim moet vooral gelden voor zaken die mensen in de hand hebben. Een chronische ziekte waar je pillen voor moet slikken: mensen hebben geen keuze. Noclaim moet dus niet voor alles gelden. Je kan de noclaim ook half laten mee telen: dokterbezoek kost 100 euro (ik noem maar wat): 50% krijg je gewoon vergoed, 50% moet je uit je noclaim betalen. Je kan beter hebben dat mensen hun noclaim van ongeveer 300 euro grotendeels behouden, dan dat mensen hun noclaim eind januari al hebben uitgegeven en de rest van het jaar alle zorg kunnen krijgen, die ze maar willen. Dat is namelijk nu wel het geval. Ongezonde mensen worden gestraft voor het ongezond zijn, maar worden niet gestimuleerd om minder zorgkosten te veroorzaken. Dom systeem.
5. Kosten voor behandelingen moeten via internet inzichtelijk worden gemaakt voor patienten. Mensen worden zo geconfronteerd met de kosten & er is meer controle mogelijk. Geef mensen 5% vindersloon als ze fraude weten op te sporen in hun ziektekostendeclaraties. Immers hoor je genoeg dat ziekenhuizen maar wat aanrommelen.
6. Met behulp van de versoepeling van de ontslagvergoedingen kunnen we managementlagen uit de zorg gaan snijden. Levert in het begin geen besparing op, maar op lange termijn dus wel.

Quacka | 02-11-12 | 08:36

Heel gewoon: leeftax.

Iwmac | 02-11-12 | 08:25

Voor alle Bakito's en andere betweters die denken de wijsheid in pacht te hebben en menen iedereen langs hun eigen meetlat te kunnen halen. Mensen zijn individueën. Stof X doet niets voor persoon A, maar persoon B kan er een heftige reactie op hebben.
BMI en zo zijn leuk, maar is geen 100% garantie voor een goed leven.
Ken mensen die heel gezond leven, maar toch problemen hebben, door allergieën, aangeboren afwijkingen, etc.
Plannen van ons nieuwe kabinet zijn dus volledig van de pot gerukt.
Ze kunnen beter de verspilling in de zorg en politiek aanpakken, dan de rekening bij een kleine groep mensen te leggen, die al hun hele leven genaaid worden, omdat ze wat harder willen lopen dan hun medemensen.
In lijn met bovenstaand artikel, wil ik dus pleiten voor een arbeidsparticipatie-tax. Iedereen die minder dan 40 uur per week werkt moet hiervoor een toeslag betalen per uur minder gewerkt.

de-compositie | 02-11-12 | 07:55

Misschien een hele domme opmerking, maar is het niet handiger om eerst eens af te wachten wat het nu allemaal inhoudelijk gaat betekenen voor iedereen? Er is nog niks concreets gepubliceerd. Zodra de bedragen bekend zijn DAN mag de pleuris uitbreken, maar de huidige heisa lijkt meer op een groep dorpelingen met fakkels en hooivorken die achter een vermeende heks aan rennen.

petros666 | 02-11-12 | 07:25

-weggejorist-

appie happie | 02-11-12 | 06:25

Overigens, die frituurtaks, daar zal nonkel frituur niet echt op zitten te wachten en vind ik de KudoTopperKorting wel heel erg zielig voor Bakito.

Pindakees | 02-11-12 | 01:47

40x12 IS 480*

Pindakees | 02-11-12 | 01:46

Ik moet het ergens gaan vragen aangezien ik het me al een tijdje afvraag.

Voor zover ik het heb begrepen, gaan de minst verdiendenden van Nederland nu 20 euro voor hun zorg premie betalen. Klinkt als 'n enorme opluchting van 100 naar 20. Maar de zorgtoeslag van 70 euro verdwijnt even goed, dus die gaan er 10 euro op vooruit per maand. Opzich niks mis mee, beetje solariditeit in de crisis, klinkt best leuk.
Nu het minder leuke deel, de mensen die boven-modaal verdienen tot grofweg 70.000/ 2x modaal, gaan 140 euro betalen. Das wel 'n flinke klap. En als klap op de vuurpijl gaan ze daar boven nog veel meer betalen.
-Ook wel humor natuurlijk, een inkomensafhankelijke zorgpremie, die niet inkomensafhankelijk is, maar dat zal we de deal zijn die de VVD nog heeft kunnen sluiten voor hun bankiers en andere graaiers-.
.

Maar als we nou eens een beetje gaan rekenen... gewoon beetje semi-CPB spelen enzo...
De armste klasse dus.. Die gaat er 10 euro per maand op vooruit. Hoeveel gaat dat kosten?
Tussen de vele gegevens die afgelopen dagen op mij afkwamen vliegen kwam er volgens mij een bedrag van 4,5 miljard langs die we uitgeven aan zorgtoeslag. Of terwijl 4,5 miljard delen door 70x12, komen we uit op 5.357.143 mensen, grofweg 30% van de bevolking, die zorgtoeslag krijgt (volgens de belastingsite heb je recht op zorgtoeslag als je inkomen onder de 35.000 euro bevindt).
Als ik het goed begrijp, gaan die er nou dus 10 euro per maand op vooruit. 120 euro op jaarbasis, dus 5357143 maal 120 wordt een grapje van 643 miljoen. Dat delen door de rest van Nederland levert een bedrag van 55 euro op, dus als verder iedere nederlander 55 euro per jaar zou betalen, zouden we dat alweer bij elkaar hebben. Dat is nog geen 5 euro per maand meer?
.
5 EURO per maand!!!!!!!!!!!!!
.
Laten we het nog anders doen, stel dat we zeggen dat we die slechts laten betalen door de rijkste 10% van Nederland, gewoon een beetje SP-solidair doen (dus niet VVD/PvdA solidair) maar de middeninkomens buitenschot laten. Dan zouden die alsnog maar 380 euro per jaar moeten inleveren, = 32 euro per maand.
.
Hoe de fuck komen we dan uit op 140 euro voor die bovenmodaal tot 70.000 en daar boven nog eens 400 euro?
Maak ik nou zulke grote fouten in mijn benadering? Zit zoveel meer in die groep die er 10 euro per maand op vooruit gaat?
.
Als de onderste 30% van de bevolking er 10 euro in de maand bij krijgt, zouden bovenste 30% er toch 10 moeten inleveren?
.

Goed, laten we het van de andere kant bekijken, vanuit de door de regering berekende waarde.
De armste gaan er 120 euro per jaar op vooruit, de rest van NL er 40x12- 480 euro op achter uit.(laat ik de 70.000+ nog even buiten beschouwing)
Of terwijl dat geeft een vergelijking van 480x = 120(1-x) en zou betekenen dat 80% van nederland die 10 euro er bij krijgt, en de rest die moet betalen? - en dat 80% minder verdient dan modaal-
Dus dat klopt toch allemaal niet?
Of zit ik er echt zover naast? Dit zou toch wel 'n beetje redelijke schets moeten zijn of niet?

-ik ga overigens uit van 17 miljoen nederlanders die keurig hun zorgpremie betalen-
.
Kan iemand mij 't uitleggen?

Pindakees | 02-11-12 | 01:45

an heinde en verre | 02-11-12 | 00:30
Leuk voorstel, simpel gedacht alleen nooit uitvoerbaar. Want in datzelfde geval zou je de salarissen van heel Nederland in 1 pot moeten gooien en daar alles moeten betalen. Kortom het maakt niet uit of je schoenenpoetser bent of hartchrirurg. je betaalt hetzelfde. Je krijgt hetzelfde. Er zijn geen prikkels meer om je te verbijzonderen. Zeg maar de communistische gedachte. Iedereen wordt, dociel en slaaf van de meester. Succes ermee.

sterke koffie | 02-11-12 | 00:52

En bijna niemand die erop wijst dat zorgkosten helemaal geen zorgkosten zijn maar overheadskosten aka gelul in de ruimte en graaierij.

Waarom die die schizofrene gedachte toch vandaan dat als iets veel kost er dan maar gelapt moet worden?

Ga godverdomme eens SNIJDEN in het gelul.

Parsons | 02-11-12 | 00:39

Tobus | 01-11-12 | 23:45

Nadeel van de LP is zeker kennis van de Nederlandse taal...

Ofschrijvenzebijjulliegewoonallesaanelkaar?

hölzenbein | 02-11-12 | 00:34

Een simpel doch doeltreffend alternatief voor de hoge zorgkosten:

We tellen alle zorgkosten bij elkaar op en delen dat door de hele bevolking van 18+. Dat gemiddelde brengen we bij ieder persoonlijk in rekening.

Dat is volgens mij heel eerlijk en sociaal. Bij een willekeurig zeilweekendje, borreluurtje, huishouden of wat dan ook gaat het volgens mij ook zo.

van heinde en verre | 02-11-12 | 00:30

Nu verdien ik meer dan gemiddeld zeg maar. Maar even...
1. Bij de eerste belastingschijf betaal ik sowieso al veel meer belasting in absolute bedragen dan mijn armere medemens.
2. Boven de, grofweg, 30k en 50k komen daar nog eens 2 versnellingen bovenop van 42% en 52% resp.
3. Betaal ik ook nog eens een inkomensafhankelijke zorgpremie van E 400 meer dan minder verdienend Nederland.
Pardon?
Dat is niet meer nivelleren. Dat is parasiteren.

van heinde en verre | 02-11-12 | 00:23

Bakitotax. Voor elke trollpost moet hij de helft van zijn uitkering inleveren.

Pearlyan | 02-11-12 | 00:14

De Christentax .Ze zijn tegen aborteren ,kinderen met handicaps geestelijk zowel lichamelijk zijn verschrikkelijk duur,andere erfelijke ziektes zijn niet alleen lichamelijk ,maar ook financieel killing. Voorts laten ze zich ook langer doorbehandelen ,want lijden hoort bij het leven.De goedkope oplossing euthanasie is uit den boze.Voorts moeten filtersigaretten goedkoper, sjek duurder want de kanker van sjek is beter te behandelen.Rokers zijn goedkoper dan niet-rokers ,want eerder dood(geen pensioen,A.O.W, nieuwe heup,verzorgingstehuis etc.).Stivoro kan dan ook opbokken.

arlen | 02-11-12 | 00:00

Crak-ho | 01-11-12 | 23:24
Hoezo verzekeren een keuze. De fiscus haalt het gewoon van je rekening hoor straks. Ook wel opmerkelijk om een verzekering via de fiscus te gaan heffen, maar hey, Welcome in de New Order.

sterke koffie | 01-11-12 | 23:55

telegraaf:
" Asscher is beoogd vicepremier en minister van Sociale Zaken. Hij zei te beseffen dat de ophef groot is. Volgens hem worden zeer ingrijpende besluiten genomen. „Het is een zware verantwoordelijkheid voor het nieuwe kabinet”, aldus Asscher. Hij benadrukte dat de politici niet meer aan hun partijbelang moeten denken, maar aan het belang van het land."
.
Welk landsbelang? Het is toch Europa waarin we leven. Waarom een staatsbegroting redden waarover we niks meer te zeggen hebben. Want ESM is toch waarmee je hebt ingestemd als PvdA. Laat de ECB maar bijspringen als we hier een financieringsprobleem hebben met de zorg.
.

sterke koffie | 01-11-12 | 23:52

8. GEZONDHEIDSZORG

Wij zijn voor de volledige scheiding vangezondheidszorg enstaat.Hetrecht vanhet individu op zelfbehandeling erkennend streven wij naar de afschaffing van alle overheidsbeperkingen van het recht van individuen om alternatieve geneeswijzente volgen. Individuenmoetenvrij zijn om in zee te gaan met geneesheren vanhunkeuze voorallemedischedienstverlening. Wij wijzen iedere overheidsinbreuk op de relatiegeneesheer-patiëntdoor regulerende instanties af.

Wij wijzen iedere vorm van een verplichte volksverzekering voor ziektekosten af. Wij zijn voor afschaffing van het verbod op reclame voor medische diensten op doktersverwijzing en voor producten op recept. Verder zijn wij voor afschaffing vanwettendie receptenvereisenvoorde verkoop van medicijnen of andere medische artikelen.

Wij veroordelen pogingen van de overheid om een medische orthodoxie op te leggen aan de samenleving. Wij zijn tegen vergunningenstelsels voor artsen die de kosten van de gezondheidszorg doen stijgen terwijl er een door de overheid opgelegd monopolie van artsen ontstaat.

Omdat het lichaam van een mens zijn of haar eigendom is zijn wij voor afschaffing van het verbod op de koop en verkoop van lichaamsdelen. In de huidige situatie gaan veel mensen onnodig dood door het tekort aan donororganen en worden tegelijkertijd in sommige landen mensen vermoord om hun organen.

Wij zijn voor deregulering van de bedrijfstakder ziektekostenverzekeraars. Wijzijntegen wetten die de contractvrijheid van patiënten en dienstverleners in de gezondheidszorg beperken, of hen dwingen medische diensten te verlenen in (nood)situaties. Wij zijn tegen de regulering van geneesmiddelen, omdat individuen de vrijheid moeten hebben die geneesmiddelen te gebruiken die zij willen. Wij verdedigen ook op dit terrein het recht op vrije samenwerking – het recht om niet samen te werken inbegrepen.

Wij veroordelen pogingen om de vooruitgang van de wetenschap tegen te gaan door wettelijke beperkingen van wetenschappelijk onderzoek. Wij eisen een einde aan het overheidsbeleid om individuen te dwingen zich te onderwerpen aan medische experimenten, behandelingen of onderzoeken.

Punt 8 op het partijprogramma van se Libertarische Partij.

Tobus | 01-11-12 | 23:45

Keuze aan de burger om onverzekerd te zijn.

Crak-ho | 01-11-12 | 23:24

@irma zonderboezem | 01-11-12 | 22:12
Dan had de familie dat moeten weigeren. Dat kan namelijk. Dementen zijn wilsonbekwaam.

La Vie En Rose | 01-11-12 | 23:20

@Ratzinger | 01-11-12 | 22:02

Applaus!

La Vie En Rose | 01-11-12 | 23:18

@Ratzinger | 01-11-12 | 21:38
Zo is het.
Hulde ende Applaus!

La Vie En Rose | 01-11-12 | 23:16

@Eurotokkie | 01-11-12 | 21:10
We hebben een economische crisis SP-tokkie.
Daarnaast vergeet links dat dankzij de midden en hogere inkomens mensen met een laag inkomen, zieken en echte ruifvreters een behoorlijk leven hebben. Daar zal je ze niet over horen. (Wel over ruifvreters die het verrekken om te gaan werken.)

Dus het stomste wat je kunt doen, zeker in crisistijd, is mn de midden maar ook de hogere inkomens nog zwaarder gaan belasten. Dan vertrekken die lekker naar het buitenland. En dan? Heb je daar weleens over nagedacht?

Het typische van mensen zoals jij is, dat zij nergens op willen bezuinigen én menen dat het vanzelfsprekend is dat mensen met een hoger inkomen voor de rest zorgt. Welnu, dat doen zij ook, via de belasting. Meer dan genoeg zou ik zeggen.

La Vie En Rose | 01-11-12 | 23:14

@hölzenbein | 01-11-12 | 22:57
Je vergat wat: wat betaald een Duitser aan belastingen wat kost daar een huis een auto de wegenbelasting, juistem.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 23:10

@Ratzinger | 01-11-12 | 22:51
Sorry voor de eigenaardige verwoording moet de laptop eigenlijk opnieuw opstarten geen zin in.
De 10 jaars boete regeling geeft idd weer meer reden om via U-bochten MOE- stakkers in te huren en onze stakkers in de WW/Bijstand te laten zitten, veel te link om die in te huren los van de lagere kosten van de MOE-ers.
Daarnaast zie ik het zwart geld circuit ook groeien, laatst nog m n dieren- en tandarts, hadden geen enkele moeite om het zwart te doen, lag voorheen wat anders, ook die jongens denken nu f*ck de overheid.
Lutsers R en S onderschatten de negatieve grondhouding en creativiteit v/d belastingbetaler, gaat ze dik minder opbrengsten opleveren.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 23:03

sex belasting invoeren,dus een wip belasting elke stoot €1 voor het goede doel,bv mauro,s invoeren.
een verplichte stappenteller,elke dag 5000 stappen ter verbetering van de volksgezondheid met controleurs
werklozen ,die net hun woning hebben opgegeten.
scholieren meer respect bijbrengen ochtend gymnastiek voor de school aanvang om 6 uur op apel
eerbied aan de vlag,en de grootste uitkering trekkers van dit land.
in het weekend niet luieren,maar op afroep naar een cultuur centrum of leegstaande kerk die nog niet omgebouwd is als moskee,voor de nodige geestelijke indoctrinatie,van de nieuwe leer,geloven in de politiek,en niet langer zeuren.
criminelen heel simpel van smorgens vroeg tot s,avonds laat laten marcheren met bepakking scheelt vrachtkosten.

soledad | 01-11-12 | 22:59

VVD-ers zijn zeikerts en jankerts. Mijn god nog nooit zo'n zielig volk meegemaakt. Ze zijn nog zieliger dan groenlinksers. Als je met zijn tweeen meer dan 140.000 euro per jaar in zakken vult dan kan je daar eenvoudig +650 pop p/m van uitgeven aan de zorg. Vertel het bijv. eens aan onze Oosterburen en ze geloven het gewoon niet!!. Die betalen namelijk meer voor de zorg als je zo'n inkomen hebt. Veel meer. Zielige VVD-lutserts !!!

hölzenbein | 01-11-12 | 22:57

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 22:45 | + 0
Je verwoordt het wat eigenaardig, maar je hebt wel een punt. Ik denk dat binnenkort de Joegoslaven het extra druk gaan krijgen. 't Is me niet nogal een premie die men op iemands kop zet, haha. Tien jaar ja, ik heb het gelezen.

Wat kost een Joego, 20K? Heb je d'r zo uit, geh.

Ratzinger | 01-11-12 | 22:51

ZKH EénOog | 01-11-12 | 22:40 | + 0
Eensch, totaal van de zotte.

Wat een beetje onder het tapijt geveegd wordt, is dat de belastingverhogingen (iets anders is het niet) zijn ingegeven door de problemen in Griekenland. Daar komen straks Spanje (25% werkloos) en Italië (gratis gezondheidszorg aldaro) bij.

Dit is nog maar het begin. Ik verwacht hier binnen een jaar of vier, als men zo doorgaat, Griekse toestanden, met betogingen, brandstichtingen, moordpartijen etc.

Dat horen we niet van de Marx Rutte en Didi. Ben blij dat ik niet 'strategisch' gestemd heb. Al die Vollidioten die geen andere keuze meenden te hebben dan VVD of PvdA - hoe pathetisch allemaal. 't Beste zou zijn als ze allemaal de t.v. het raam uit zouden donderen en, indien van toepassing, hun abonnementen op NRC en VK zouden opzeggen. Dit hele feestje hebben we te danken aan de MSM, no doubt about that.

Ratzinger | 01-11-12 | 22:47

@Ratzinger | 01-11-12 | 22:30
Kutcontinenten klopt, ken er zelf ook 2 die dat doen, specialisten zijn in doorsnee geen graaiers.
Gaat het ook niet om zeker qua kosten in het totaal plaatje.

Over het stimuleren van ondernemerschap hoor je niks, heeft met visie te maken heeft men niet.
Nog erger, nieuwe regeling ,als ik iemand in dienst neem, 1/2 jaar contract, ziek wordt na 1 dag, het UWV circuit in verdwijnt kan je 10 jaar lang een boete betalen, knap bedacht, lutsers.

Waar die drang vandaan komt om de onrendabelen rollebuikend v/h lachen door het leven te laten gaan is en blijft een raadsel, kan ik ook niet verklaren.

Over huizen en auto s etc. de sukkels motten gewoon tig belastingcentjes binnenalen waarom omdat ze wederom geen visie hebben voor een visie moet je lef hebben en dat hebben ze niet.

Transportbranche gaat kut, moeten weer meer accijns op diesel gaan betalen plus 11,3 % ectra op hun verzkeringen, gaat daar om flinke premies.
Die branche ligt op apegapen net als de bouw.

Delachende derden de mannenin jurken met baarden in de grote steden kunnen morgen weer meteen gerust gemoed met hun reet omhoog de moskee in, wat zullen ze een plezier hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 22:45

Wouter Bos tax.. te betalen door iedereen die zo heten of die hem werk geven. Ook 20% van het inkomen.
Stef Blok accijns.. ook redelijk simpel, te betalen door allen met zo'n naam die na zo'n enorme bok de poot stijf houden en proberen uit te leggen alsof het om fooien gaat. Laten we de hoogte afprijzen op 25% van het inkomen als beloning voor dit geweldige staaltje onderhandelen. En geld voor de cursus terug, want duidelijk gezakt.

Kan iemand de aankomende parlementaire enquête al afroepen die gaat komen over het begin van de volksopstand??

chinicurse | 01-11-12 | 22:44

@Ratzinger | 01-11-12 | 22:30

Hoe gek?

Eigenwoningforfait: Een fictief inkomen over een huis, waar je zelf in woont, terwijl je er ook huur over had kunnen vangen. Of zo.

Openbaar vervoer, dat zwaar gesubsidieerd wordt, heeft een niet onaanzienlijk deel van die subsidies nodig om precariobelasting te betalen.

Publieke dienstverleners die uit de publieke kas hun loon vangen, moeten een stukje van dit loon terugstorten in de publieke kas onder toezicht van weer andere publieke dienstverleners, die ook weer uit diezelfde kas hun loon vangen waar zij ook weer een stukje van terug moeten storten in diezelfde kas.

Een stuk blik, waar je aanschafbelasting, onderhoudsbelasting, houderschapsbelasting en mobiliteitsbelasting over betaalt, daar moet je ook belasting over betalen als je hem op een bepaalde plek NIET wilt gebruiken.

Ongetwijfeld is deze lijst nog eindeloos aan te vullen.

ZKH EénOog | 01-11-12 | 22:40

Ik zeg 50% belasting op alle subsidies!

naadschrobber | 01-11-12 | 22:38

Niet doorvertellen hoor, maar dat netto-ontvangers stemrecht hebben is natuurlijk het basale probleem.

Die zullen ALTIJD PvdA stemmen.

Ben met de dag groter voorstander van censuskiesrecht. Dat Jan Lul met een uitkering bepaalt wat ik moet betalen aan zijn uitkering, tss. Toch te bespottelijk voor woorden of wat? Echt arbeidsongeschikten laat ik buiten beschouwing, want we blijven wel humaan.

Ratzinger | 01-11-12 | 22:37

We schaffen alle uitkeringen en onrendabelensubsidies af. rendabelen krijgen hiervoor een giga lastenverlichting in ruil. PvdA stemmers kunnen met hun eigen geld naar eigen inzicht de onrendabelen helpen. daartoe mogen ze onbeperkt belastingvrij storten in de onrenabelenpot. de inhoud hiervan wordt eerlijk verdeeld over de onrendabelen.

Badderbeest! | 01-11-12 | 22:33

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 22:22 | + 0
Logisch ook, ik zou het zelf ook niet doen. Ken trouwens genoeg mensen in de branche die in de laatste maanden van het jaar in Afrika of een ander verloren kutcontinent for free gingen werken.

't Idee dat het alleen maar graaiers zijn, is onzin (niet dat jij dat zegt, overigens). Komt bij dat daar de torenhoge kosten niet zitten. Als je in NL meer dan een ton verdient, bruto, ben je al een halve misdadiger. Men stimuleert kennelijk liever het slachtofferschap dan het ondernemerschap. De staat van het land.

Zum kotzen. Aardig voorbeeld is de OZB. Je hebt een huis van 5 ton met een even hoge hypotheeklening. Je hebt dan dus nul vermogen. Mag je toch betalen. Hoe gek wil je het hebben? Vergelijkbare verhalen kun je houden over auto's en wegenbelasting en alle andere shit waarin de 'sterkste schouders' de zwaarste lasten moeten dragen. Wat wil men nou, dat iedereen uiteindelijk modaal verdient, zodat je dus met z'n tweeën een 60K verdient, FT, en naar de bank gaat voor een lening van 3 ton om een huis te kopen, wat de bank je never nooit gaat geven (mag al blij zijn met 2 ton, waar je in de Randstad niks voor koopt, behalve dan een doorgeblazen krotwoning in een prachtwijk)?

Echt waar, die kant moeten we op. Stempt PvdA of VVD!

Ratzinger | 01-11-12 | 22:30

@ZKH EénOog | 01-11-12 | 22:24
Klopt, zal het je nog sterker vertellen mede daarom is in 2006 het nieuwe Zorgstelsel uitgevonden, de particuliere premie was voor 2006 onbetaalbaar voor de arme ZZP-ers.
Die zijn in 2014 de winnaar, 8 jaar over gedaan.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 22:30

Als de Hypotheekrenteaftrek nu eens ECHT aangepakt werd in plaats van de wassen neus korting van 0,5 procent per jaar (vergeleken met honderden procenten verhoging INEENS van de zorgpremie). Cappen dus, boven de 500,000 GEEN hypotheekrente aftrek meer geven.

Verder krijgt de poltie er 100 miljoen bij, krijgen we de JSF voor een paar miljard terwijl we toch nu bij Europa horen en die met andere toestellen vliegen? Makes no sense.

Bovendien op ALLE ministeries 10% personeel eruit en de budgetten bevriezen, geen geld erbij.

Alle ambtenaren boven een bepaalde schaal, salaris bevriezen.

En om het af te toppen dienen de eerste en tweede kamerleden ook de besparen, begin maar eens met een 10% salarisverlaging.

Finn | 01-11-12 | 22:30

naadschrobber | 01-11-12 | 22:20

Gratis en een wijf is als een koe met warm vreten kerel.
"oud friese tegel in schijthok afstoft".

naadschrobber | 01-11-12 | 22:25

@Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 22:16

Weet je hoeveel kleine zelfstandigen dromen van modaal?

Maar goed, dat was zomaar ff een vraagje. Voorlopig vind ik het best, dat iedereen nu eens gaat voelen wat ie altijd al onzichtbaar betaalde. Kan ik aan de zijlijn gaan staan genieten.

Laat het plebs maar morren. Ze hebben hier zelf voor gekozen met een overweldigende meerderheid. Prima zo!

ZKH EénOog | 01-11-12 | 22:24

Gelukkig maakt het geen zak uit of je MEER dan die 70k verdient en hoeven de rijken dus echt niet meer te betalen dan de hardwerkende middenklasser. Je weet wel, die zonder huursubsidie, die zonder kinderen met beurs, die man die bij de voedselbank staat omdat hij netto niets over houdt. We zijn heel blij dat die man alles gaat betalen en vooral niet de rijken. Zo is het toch weer een heel mooi akkoord. De uiteindelijke doelstelling van de PvdA wordt zo zeker gehaald: iedereen werkloos in een uitkering.

Patatter | 01-11-12 | 22:24

naadschrobber | 01-11-12 | 22:20 | + 0
Je kunt er niet graties op? Zou ik haar de deur uitdoen.

Ratzinger | 01-11-12 | 22:22

@Ratzinger | 01-11-12 | 22:17
Toendertijd zijn er heel wat handicaps omhoog getrokken, althans qua golf.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 22:22

hoe ouder je wordt des te meer premie je betaalt. Als je niet kunt betalen ga je vanzelf dood en lost het probleem zich vanzelf op.

Paasumeensdoor | 01-11-12 | 22:22

Ratzinger | 01-11-12 | 22:17

Ik werk nu voor mijn wijf haar kudt, das nog wat tenminste.

naadschrobber | 01-11-12 | 22:20

Zorggraaierstax. Alle zorggraaiers betalen zorgpremie van hun netto salaris dat gelijk is aan hun brutosalaris.

Badderbeest! | 01-11-12 | 22:19

We betalen al redelijk veel tax aan de pomp, misschien dat Shell en de andere olieboeren aan wat tekorten van ons bijleggen? Kunnen ze ook doen door de prijs te verlagen.
Lijkt me een redelijk marktconforme oplossing.

chinicurse | 01-11-12 | 22:19

naadschrobber | 01-11-12 | 22:12 | + 0
Het is zelfs jaren zo geweest dat het budget op was half november en geen specialist nog ene malle moer meer uitvoerde.

Waarin ze groot gelijk hadden, want waarom zou je voor de kat z'n kut gaan werken?

Ratzinger | 01-11-12 | 22:17

@ZKH EénOog | 01-11-12 | 22:12
Nou maar hopen dat je een modaal inkomen hebt en in elk geval geen zelfstandige bent, ken je helemaal lachen.

Kijk maar :

docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0A...

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 22:16

VVD-TAX. Ze zitten met 40 kamerleden in de kamer. Goed voor een boel geld (40 x een ton ongeveer) is 4 miljoen !!! strijken ze op. Daar kan vast wel 25 % terugvloeien.

Stoker | 01-11-12 | 22:14

Mongolentax: elke mongool die op de PvdA of de VVD heeft gestemd moet per maand €400,- extea zorgpremie betalen!

T2000 | 01-11-12 | 22:14

Grappig eigenlijk dat er nog geen cartoon is met daarop de koppen van Volkert en Didi met daaronder de vraag: Zoek de verschillen.

Ik zou waarschijnlijk geen of weinig verschillen zien. Anderen misschien wel.

Opinions are like assholes etc.

Ratzinger | 01-11-12 | 22:14

Ze moeten kijken naar de andere kant van het verhaal. De uitgaven. In Belgie en Duitsland is de zorg wel betaalbaar, hier niet. Dat komt ergens door. Zoek eerst even uit hoe de Belgen en Duitsers dat doen.

jaco | 01-11-12 | 22:13

In ziekenhuizen werken afdelingen ook met "kuch" budgetten.

Moet wel op einde van het jaar hoor!, anders krijgen we volgend jaar minder is de meestgehoorde quote aan het eind van het jaar.

naadschrobber | 01-11-12 | 22:12

@Eurotokkie | 01-11-12 | 22:04

De nominale premie wordt verlaagd van 1200 naar 400 en de bovengrens van de inkomensafhankelijke premie wordt verlegd van 50k naar 70k. Maar ik denk dat iedereen vooral gaat morren, omdat die inkomensafhankelijke premie nu zichtbaar geïnd gaat worden door het zelf te moeten overschrijven naar Ome Fiekus, waar de inkomensafhankelijke bijdrage, de huidige versie, onzichtbaar voor werknemers door de werkgever werd ingehouden (of voor personeel: door de 'baas' werd betaald).

Het plebs gaat nu pas zien, wat het werkelijk betaalt.
En ik zeg: prima zo!! Doorgaan zo!! Morren met die hap!!

ZKH EénOog | 01-11-12 | 22:12

Ratzinger22.02
Maar wie houden die kasplanten in leven? Juist, de specialisten! Die moeten stoppen met behandelen maar nee hoor, zo geil op wat ze kunnen vandaag de dag dat ze niemand laten gaan. Voorbeeldje uit de praktijk. Mijn tante van 79, dement als een deur met een tumor op haar been. Niemand vd familie wilde dat mens haar nare leven nog gaan rekken maar de specialist zag het wel zitten om nog een operatie en een chemo te gaan doen. Schandalig!

irma zonderboezem | 01-11-12 | 22:12

Ratzinger | 01-11-12 | 22:02 | + 0 -

Dus om kosten te besparen trekken we gewoon de stekker eruit ?
Mensen hebben recht op zorg tot hun laatste adem.

Eurotokkie | 01-11-12 | 22:10

Welke koekebakker had ook weer een begin gemaakt met dit zorgstelsel....was dat Ab Klinkt als CDA die is er mee begonnen met dat gesodemieter van Privatisering. Belasting op politici zou een mooie zijn, incl dijkgraven, comm. vd koningin, gedeputeerde staten en weet ik het allemaal

Stoker | 01-11-12 | 22:10

@Eurotokkie | 01-11-12 | 21:56
Is een ander onderwerp, zijn niet geinstitutisonaliseerd.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 22:07

Bankentax invoeren: voor mensen die met hun werkloze flikkor de hele dag op de bank hangen belastingcenten te vreten.

whitechocolateface | 01-11-12 | 22:06

@Ratzinger | 01-11-12 | 22:02
Wederom de spijker op z n kop.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 22:05

ZKH EénOog | 01-11-12 | 22:01 | + -1 -

Ik denk dat heel veel mensen rond de 70K verdienen , en die worden nu op eens wakker .
Dat ze al die tijd te weinig hebben betaalt daar hoor je niemand over.

Eurotokkie | 01-11-12 | 22:04

Halitosetaks, ff meteen aftikken Jan Roos!

mijntweecent | 01-11-12 | 22:04

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:46 | + 0
Managers in de zorg hoeven van mij ook niet zo gek veel te verdienen. De salarissen waar jij het over hebt komen soms, heel soms, voor in kringen van medisch specialisten.

Je bent waarschijnlijk niet bekend met het feit dat bijvoorbeeld een maatschap van 12 radiologen (ondernemers) per jaar evenveel werk verzet als 50 radiologen in loondienst.

Moet jij raden waarom. Wat denk je, dat specialisten (in feite een vrij lage kostenpost in de gezondheidszorg) in loondienst meer gaan doen dan ondernemers die hetzelfde werk doen? Schei toch uit. Die melden zich op maandagochtend ziek. Ik ken er veel, 't zijn verdomd harde werkers. Als je die in het keurslijf van een dienstverband gaat proppen zullen de kosten van de gezondheidszorg alleen maar stijgen.

Dat ze niet goedkoop zijn, is zo. Wil je een goeie advocaat, fiscalist of ict-er ben je ook niet klaar onder euro 500-1.000 per uur. Ook maar ambtenaar maken?

De kosten in de gezondheidszorg zitten vooral in het nutteloze management en in de nutteloze kosten die men maakt om 80-plussers nog een halfjaar volkomen gedrogeerd te houden en er talloze uren mee bezig is, zelfs in gevallen van uitzichtloos lijden en gevallen waarin van herstel nimmer sprake kan zijn. Wat is dat toch raar, dat je mensen niet gewoon kunt laten doodgaan? Het merendeel van de medische kosten maakt iemand na z'n 75e of 80e. Geef goede voorlichting en vertel vooral dat er niet zoiets is als een eeuwig leven (nou ja, voor de gelovers onder ons dan wel, maar juist die zouden eerder de pijp aan Maarten moeten geven, want ze krijgen het immers beter - kennelijk geloven ze er toch geen zak van).

Weg met het socialisme!

Ratzinger | 01-11-12 | 22:02

Tax op tattoo's per cm2

ren-forrest-ren-e | 01-11-12 | 22:01

Ratzinger | 01-11-12 | 21:38 | + 2 -
+10
Eerst alle treiterambtenaren er uit flikkeren.
Verbod op het declareren van zonnebrillen door ambtenaren en ander tuig.

Gewoon niet betalen die verhoging op zorgpremie.
1789......

swassannuf | 01-11-12 | 22:01

Zou de loonslaaf met 50k bijdrage inkomen beseffen dat ie nu ook al € 395,- per maand betaald?

En zelfs degenen met 20k bijdrage inkomen nu al zo'n € 220,- betalen?

Waarom begint iedereen NÚ PAS te morren?

ZKH EénOog | 01-11-12 | 22:01

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 21:53 | + 0 -

Ze hebben de tandartsen 1 jaar geven en dit is al teveel , marktwerking is een flop en dit zal over 5 jaar niet veel beter worden.

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:56

Ministers zouden eens een half jaar in de zorg moeten meelopen,en d'r oren en ogen de kost geven.Praat met personeel hoe het anders en goedkoper kan .Medicijnen er worden vrachten weggegooid,toplui met een riant salaris nog een bonus meegeven met d'r vertrek,moet afgelopen zijn,de verplegers doen het zware werk voor een salaris en krijgen geen bonus terwijl zij het zijn die het zouden verdienen.
Manieren om Nederland om zeep te helpen zijn er momenteel al genoeg,daar hebben we de praktijken van de PVDA en de VVD niet voor nodig.

fleurtje | 01-11-12 | 21:56

HoogToontje | 01-11-12 | 21:45 |

Tegel voor hoog toontje vorige post , hersenpillen regelen gaat via ziekenfonds

naadschrobber | 01-11-12 | 21:55

@Eurotokkie | 01-11-12 | 21:46
Ik zeg de hele zorg naar de vrije markt, bewezen is dat overheidsbemoeienis de kosten onhanteerbaar maakt, geef de markt 5 jaar.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 21:53

Gezien de enorme weelde bij medicijnfabrikanten, de absurde marges op die rotzooi, en de bonussen die verstrekt worden denk ik persoonlijk niet dat het een miniem deeltje is van het volledige pakket.

Het gedeelte bureaucratisch in uw plemp kan ik mij volledig in vinden overigens, tenenkrommend dat is.

naadschrobber | 01-11-12 | 21:52

Het is allemaal de schuld van Unilever, eerst die potjes Olvarit voldouwen met ADHD verhogende middelen om op de lange termijn ADHD remmers te kunnen verkopen via de medische tak ;-)

Bo Dreksma | 01-11-12 | 21:49

@GaatDeGoedeKantOp | 01-11-12 | 21:04 | + 1

Dus jij ontduikt belasting?? Dat had ik niet achter je gezocht.

Maar je moet begrijpen: een taks over de ontdoken bedragen, die leuke dingen kun je nog steeds doen. Lijkt me redelijk. Je vult op de belastingaangifte het ontdoken bedrag in (100% vertrouwelijk uiteraard) en over dat bedrag wordt dan een taks berekend.

gruzelement | 01-11-12 | 21:49

@Eurotokkie | 01-11-12 | 21:30
Waarom niet gewoon bezuinigen in plaats van belasten?
Overheid, JSF (fuck dat rapport over die kosten bij stoppen), Griekenland, Europa, etc.

GaatDeGoedeKantOp | 01-11-12 | 21:49

blootaftrek:

prettig ogende dames die regelmatig schaars gekleed over straat gaan krijgen 50% korting, op alles. Ze zorgen namelijk voor een grote vermindering van klachten in het algemeen. bij de rest van de bevolking.

141535979 | 01-11-12 | 21:48

De overheid is er weer in goed in geslaagd om te verdelen en heersen. Iedereen begint elkaar lekker de maat te nemen op levensstijl en inkomen.

Moishe Pipik | 01-11-12 | 21:48

@Ratzinger | 01-11-12 | 21:38
Juistem, OOK uit de algemeen belastig opbrengsten plempt men geld in het gat dat Zorg heet.
7,1 % plus nominale premie dekt de kosten niet de derde stroom zijn de progressief geheven belastingcentjes.
Of die stroom met dit waanzin idee niet meer nodig is vertelt het verhaal niet.

Laatste alinea, is zo waar, en we kunnen er geen ruk aan doen, teveel belangen politiek/ambtenarij/semi overheidclubjes/consultants, een grote inteelt bende.

Tucht v/d markt, het zal ze hun reet roesten, betalen zal je sukkel.

De macht van links is niet te doorbreken op het vage onderwerp Zorg, Zorgkosten zijn een groot rookgordijn.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 21:47

Deze bezuinigingsplannen slaan echt alles. De arme sloebers gaan erop vooruit, terwijl ze geen ene donder doen en iemand die een beetje verdient door gewoon te werken mag straks (2x modaal) bijna 3000 euro! per persoon! per jaar gaan bijlappen! Dit draait de hele economie kapot en er zal een uitstroom van hogere inkomens zijn uit Nederland. 23% BTW, asociale zorgpremie (PvdA zegt sociaal... lol!!). Ik overweeg nu serieus om te emigreren. Ga niet werken voor die arme sloebers! Klerezooi...

Orator | 01-11-12 | 21:47

Ratzinger | 01-11-12 | 21:38 | + 1 -
Ik zeg de hele zorg terug naar de overheid en de topmanagers tot onder de Balkenendenorm.
Salarissen vanaf 8 ton in de zorg, hoe haal je het in je hoofd.

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:46

@ naadschrobber | 01-11-12 | 21:23

Geen zin om te zoeken, maar het mag geen verbazing wekken: de zorg is nogal arbeidsintensief en bureaucratisch, en dat zijn altijd de kosten, zeker in moderne rijke westerse landen. Er valt ook niet zoveel te outsourcen of automatiseren, dat helpt ook niet mee.

HoogToontje | 01-11-12 | 21:45

@Koos Knak | 01-11-12 | 21:35
Pil van Drion mag niet drie x raaien van wie niet, juistem, van 500 ambtenaren 16 commissies en tig politici is men jaren mee bezig geweest met voornoemde gehele volksstammen dat kost ook bakken geld met de bekende uitkomst, daar weer een stuk overbodige kosten.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 21:40

Invoeren van de fabtax op de vrijdag misschien een idee.

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:38

De progressie is al ingebakken in de inkomstenbelasting. Het is dan totaal van de zotte om ook op andere gebieden progressie in te bouwen.

Ik vind een progressieve heffing in de inkomstenbelasting al totaal absurd (waarom niet gewoon proportioneel als in de BTW), maar om dit ook uit te breiden naar de bakker (uw brood kost 28 euro, volgende klant) is totaal absurd. Die inkomensafhankelijke zorgpremie is niet meer dan een buitengewoon ordinaire belastingverhoging, gemaskeerd door het al jaren krankzinnige toptarief van 52% terug te brengen naar 49%. Sta je nog steeds van maandagochtend tot woensdagmiddag voor de staat te werken. En dan opkijken als steeds meer mensen in deeltijd gaan werken, tsss.

NL is een godverdomde socialistische heilstaat aan het worden. Of dat zal werken, is geen vraag. Het werkt, bewezen, niet. Bovendien is het ook richting buitenland een grote leugen. Een toptarief van 49% is nog steeds bezopen, maar in feite is het tarief 57% bij een inkomen van rond de 60K.

De insteek moet ook niet zijn hoe we die zorgpremie moeten financieren, maar hoe de overheid zelf de kosten matigt. Talloze nutteloze overheidsinstellingen, subsidies, instanties (PS, 1e Kamer etc.) met de meest nutteloze werknemers, ambtenaren - saneren die hap. Elk bedrijf heeft een zelfreinigend vermogen vanwege de tucht van de markt. Onbekend in overheidsland. Ik durf er m'n eikel onder te verwedden dat zeker 20% van alle werkzame ambtenaren in feite een DDR-fan is die geen klote presteert, nergens op wordt afgerekend en nooit wordt ontslagen.

Snij in je eigen vlees, stelletje malloten!

Jezus, je moet ook alles uitleggen...

Ratzinger | 01-11-12 | 21:38

@Paasumeensdoor | 01-11-12 | 21:34
Waarom heb je die spuit niet laten zetten door een junk achter het station dan?

Parsons | 01-11-12 | 21:36

@Paasumeensdoor | 01-11-12 | 21:34
Drie x raaien wie dit systeem heeft bedacht, juist 500 ambtenaren, geniaal, een kind kan de was doen, maar niet als het om Zorg gaat.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 21:36

tom smits9660 | 01-11-12 | 21:30 | + 0 -

Dan mogen de AOW'ers wel een lintje onvangen , die hebben namelijk jaren voor de rijken meebetaalt .

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:36

Alleen een nieuw gebit en de pil van Drion nog verzekeren, al het andere valt onder eigen risico.

Koos Knak | 01-11-12 | 21:35

Er moet een politicitax komen. De Nederlandse politiek zou flink opknappen als er alleen mensen in gingen zitten die bereid zijn stevige persoonlijke offers te brengen voor de eer dit land te mogen vormgeven. Flankerend aan de invoering van deze tax zal er een absoluut verbod moeten op het wisselen van positie tussen de drie machten. Een ex-politicus zal dus bijvoorbeeld nooit bestuurder mogen worden...

Parel van het Zuiden | 01-11-12 | 21:35

Afschaffen van de verplichte verzekering. Gewoon ieder voor zich, veel fijner.

lekker wijf | 01-11-12 | 21:35

No-claim werd destijds vervloekt door de ziek/zwak/misselijken onder het mom van discriminatie.

Was oneerlijk volgens hen. Dat ze vervolgens een eigen risico aan hun broek kregen was even leuk.

Maar laten we nu weer terug gaan naar een eerlijk stelsel met no-claim korting. Wordt iederen beter van.

Bo Dreksma | 01-11-12 | 21:35

Laatst 5 minuten bij de specialist binnen geweest voor een ontstekingsremmende spuit in mijn knie. Zag op de rekening dat dit 420 euro kost. Laten we daar eens wat aan doen want dit gaat nergens over. Gewoon 5 tientjes rekenen, lijkt me meer dan voldoende. Dan kan iedereen gewoon 70 euro in de maand premie betalen.

Paasumeensdoor | 01-11-12 | 21:34

Denk dat je de loontrekkenden met meer dan 70 k in Pvda kringen moet zoeken hogere ambtenaren, bestuurdertjes, directeurtjes van zorg en vage instellingen, organisaties en weet ik veel allemaal.
Mensen die zelf geld verdienen zitten en veelal bij de VVD en die worden harder aangepakt dan loontrekkende Pvda figuren met dit systeem.

Bijveurbeeld :

docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0A...

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 21:34

Laatste 5 minuten bij de specialist binnen geweest voor een ontstekingsremmende spuit in mijn knie. Zag op de rekening dat dit 420 euro kost. Laten we daar eens wat aan doen want dit gaat nergens over. Gewoon 5 tientjes rekenen, lijkt me meer dan voldoende. Dan kan iedereen gewoon 70 euro in de maand premie betalen.

Paasumeensdoor | 01-11-12 | 21:34

GaatDeGoedeKantOp | 01-11-12 | 21:25 | + 0 -
De middenklasse zijn juist ontzien de laatste jaren onder Rutte I, ik bedoel de laagste inkomens die van 1x modaal , die op een gegeven moment hun zorgpremies niet meer konden betalen.

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:30

Bart_Bart | 01-11-12 | 19:27 | + 31 -
En dat die kut eenden ook nooit voorrang geven als je van rechts komt, daar wordt ik nou schijtziek van.

me,myself and IK | 01-11-12 | 21:30

zorgkaart met kleur code als ik veel betaal dan ook de status geen betere zorg maar wel iets meer waardering

tom smits9660 | 01-11-12 | 21:30

Ik vind het vrij vermakelijk dat een aantal van de reaguurders werkelijk denkt dat zaken als frietuurtax en accijnsverhogingen op alcohol en tabak werkelijk bedacht worden als middelen om mensen tot minderen/stoppen te bewegen. Je reinste Bullshit. Enige reden om dergelijke maatregelen in te voeren is het spekken van de staatskas over de rug van één 'makkelijk te misbruiken' doelgroep.
.
De regelmatige accijnsverhogingen op tabak van de afgelopen 20 jaar hebben duidelijk uitgewezen dat het verhogen van de accijns voor de meeste rokers geen aanleiding geeft om te minderen of stoppen.
.
Maatregelen als deze kunnen daarmee feitelijk zinloos verklaard worden. Ze dragen totaal niet bij aan een lager percentage longkankerpatiënten, diabetici, overgewicht of gezondere maatschappij in zijn algemeenheid.
.
Nee Accijnzen en verhogingen hiervan welke dan ten gunste zouden moeten vallen aan de zorg om deze betaalbaar te houden, lijkt me geen succesformule.
.
Neem als off topic voorbeeld de autoverzekeringen.
Ben je woonachtig te 020 of welk randstedelijk dorp dan ook, dan betaal je per definitie meer premie dan wanneer je in Schubbekutteveen woont. Dit soort selectiviteit resulteert niet in een lager randstedelijk diefstalpercentage, het levert geld op.
.
Ik zie meer heil in het schoonvegen van de top bij zowel de publieke als de semi-publieke sector.
De riante Balkenende-norm +veel salarissen, exorbitante onkostenvergoedingen, dubieuze declaraties, speculatie met publieke gelden, fraude en vriendjespolitiek alleen al effectief aanpakken zou ruimschoots voldoende besparingen opleveren om de aangekondigde 18 miljard aan lastenverzwaringen te dekken.
.
Helaas voor mij en menigeen met mij, hetgeen hierboven zal met onze aanstaande bewindvoerders niets meer zijn dan een natte droom overgaand in de zoveelste politieke nachtmerrie

normanius | 01-11-12 | 21:30

Mijn huisarts mocht mijn premie wel bepalen, ken de beste man niet eens.

naadschrobber | 01-11-12 | 21:29

Als niet zorgafnemer wordt ik behoorlijk bij de taas genomen. En heb ik de dokter wel een keer nodig kan ik meteen de hoofdprijs (eigen risico) betalen.

Eigen risico afschaffen en net als "vroeger" weer no-claim korting invoeren.

Belonen werkt immers beter dan straffen.

Bo Dreksma | 01-11-12 | 21:29

@Eurotokkie | 01-11-12 | 21:26
Ja. Doen ze heel goed. Zitten nog steeds op hun reet en krijgen gratis geld bij de miljarden voor dat op hun reet zitten.

Zeer slim volkje, die Grieken.

Parsons | 01-11-12 | 21:29

Zet werkelozen in lege winkelpanden en laat ze diensten leveren en hulpmiddelen in elkaar timmeren voor ouderen en/of gebrekkigen. Social shops.

spelen | 01-11-12 | 21:29

Tis heel simpel. De grootverbruikers van de zorg zijn de asiel(geluks)zoekers en de vele illegalen. Hier wordt nooit over gesproken wat dit kost. De verzekeringsmaatschappijen weten dit maar al te goed. Betaal het geld van die gasten voor de zorg uit de pot van de ontwikkelingshulp en de zorgpremie kan omlaag.

cappy942 | 01-11-12 | 21:28

Mensen die woorden als frituurtax, vettax, rooktax en wiettax in de mond nemen worden onmiddelijk geëxecuteerd. Daar heeft een maatschappij ten eerste niets aan en ten tweede zijn het geen fijne mensen die te lang leven en ondanks dat zij geen enkele hersencel hebben toch hun mening denken te kunnen uitschreeuwen. Dood ermee.

deuZigeZelluf | 01-11-12 | 21:26

Parsons | 01-11-12 | 21:22 | + 0 -
Zoals in Griekenland bedoel je ?

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:26

Omdat je werkt betaal je loonbelasting en daarmee heb je een vrijwaring op de ziektekostenverzekering. Dus wie werkt is automatisch verzekerd.

Degenen die niet werken zijn niet verplicht zich te verzekeren. Maar kunnen ervoor kiezen om de verzekering in te laten houden op de uitkering/ bijstand. Of zich niet te laten verzekeren.

De onverzekerden moeten het dan maar uitzoeken. Risico van het vak!
Ze hebben immers een keuze door maandelijks in te leveren op de uitkering/ bijstand.
Of bij hulp de volle mep betalen. Nie betalen, geen zorg.

De meer welgestelden onder de bevolking kunnen er voor kiezen om een extra zorgpremie te betalen waarmee ze voorrang in de zorg kunnen afkopen.

Rest In Privacy | 01-11-12 | 21:25

@Eurotokkie | 01-11-12 | 21:10
Onderkant? De gehele middenklasse.

GaatDeGoedeKantOp | 01-11-12 | 21:25

HoogToontje | 01-11-12 | 21:17

U zult ongetwijfeld gelijk hebben, linkje?

naadschrobber | 01-11-12 | 21:23

Bakito | 01-11-12 | 19:26 | + -11
Antwoord is ja. Of mogen we nu opeens wel discrimineren omdat het niet over huidskleur gaat???

Maurice63 | 01-11-12 | 21:23

Stappenplan:
- Koningshuis afschaffen;
- Republiek stichten;
- Grondwet wijzigen;
- Directe democratie bewerkstelligen waar ieder
mens een vrije keus heeft (om al dan niet deel
te nemen aan collectief zorgsstelsel).

hStripe | 01-11-12 | 21:23

Er is maar één echte oplossing.

Zorgen dat je in Nederland niet belastingplichtig bent.

Massaal belasting ontwijken en die hele Haagse oplichtersbende met pek & veren de Markerwaard in bonjouren.

Parsons | 01-11-12 | 21:22

Als ik de zusterT van de pica er gratis bij krijg wil ik best een paar tientjes meer zorgpremie betalen.

niksdoenerT | 01-11-12 | 21:21

Geppie. | 01-11-12 | 21:17 | + 0 -

Daarom zolang mogelijk door blijven werken als het kan .

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:20

@HoogToontje | 01-11-12 | 21:17
NEt zoals alle zorgverleners van specialist tot huisarts tot fysiothrapeut, de bureaucraten oftewel de politiek die het niet wil zien is het probleem.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 21:20

Twittertax: Elke tweet € 0,01
Eind van het jaar staatskas vol. Tevens idee doorverkopen naar het buitenland... Einde recessie

bubba ho tep | 01-11-12 | 21:19

Krijg een beetje schruft van al die mensen die socialisme, communisme en niveleren roeptoeteren. De top inkomens gaan er op vooruit doordat de zorgpremie een plafond heeft van 472 euro pp per maand terwijl de inkomsten belasting word verlaagd.
Dus al die geenstijl redacteuren met 6 keer modaal (zes keer het gemiddelde salaris in Nederland- een van de rijkste landen ter wereld. ach gut.) moeten niet lopen janken want ze gaan er van profiteren.

Niveleren zou betekenen dat iemand die 1 milioen verdient 50k eurootjes aftikt voor de gezondheids zorg. in plaats van 6k. En GS redacteuren 10k.

boomchirurg | 01-11-12 | 21:19

Bakito | 01-11-12 | 19:15 | + -61
Ik lees hier net dat Bakito alles gaat betalen, want hij/zij zeurt niet.

Maurice63 | 01-11-12 | 21:18

Volgens mij snappen jullie het spelletje niet. Gezond leven betekend langer leven en dat is wat de zorg duur maakt. De vergrijzing is juist wat onze generatie zo tegen zit.

Roken,Vet eten, blessuregevoelige sporten etc moeten dus zoveel mogelijk gestimuleerd worden want na je 65ste kost je de samenleving alleen maar geld.

Geppie. | 01-11-12 | 21:17

@ naadschrobber | 01-11-12 | 21:07

Medicijnkosten zijn een marginaal onderdeel van de zorgkosten.

HoogToontje | 01-11-12 | 21:17

Ennuh Quid rekenen kan je niet, maar goed je kan wel meer niet, als je 220.000 krijgt ga je er in 2014 6600 op voor uit, wat kan jou dan de zorgpremie verrotten.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 21:17

Wel leuk dat kunstenaars die nu een uitkering hebben erop vooruitgaan , beter dan dat ze toen in de WIK zaten.

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:17

DIt heeft niks met kosten te maken, een visie hier op heeft men niet en komt er niet, de kosten blijven stijgen.
Om de een of andere onduidelijke reden mot de hele zooi op z n kop gezet worden, terwijl het resultaat volgens R en S neutraal is, waarom dan de boel omgooien.
Om de onrendabelen nog een lagere neus naar de werkende sukkels te kunnen laten maken ?
Grappig is dat als ik de huilfiguren zo om me heen hoor het laatste restje wil tot werken bij de minder verdienenden er nu wel uit geramt wordt.

Nogmaals, visie hebben R en S niet laat de Zorg aan de markt over, voorbeelden zijn er scheelt bakken geld en de kwalitiet gaat omhoog, maar dat mag niet, ( semi ) ambtenaren moeten kunnen blijven uitvreten.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 21:12

@Pastor Sippenhaft | 01-11-12 | 20:15
Ik ben enkel voor 'reorganiseren' als daarmee een flinke muur en een vuurpeleton bij betrokken zijn.

dlseth_ | 01-11-12 | 21:12

denoorman | 01-11-12 | 21:09 | + 0 -

Zolang de PVDA en VVD op 1 lijn blijven gaan ze de 4 jaar uitzitten.

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:12

Geil Kippetje | 01-11-12 | 21:05 | + -1 -
Beetje dom.

swassannuf | 01-11-12 | 21:10

GaatDeGoedeKantOp | 01-11-12 | 21:07 | + 0 -

Ja bezuinigingen aan de onderkant , nu is de andere kant aan de beurt , en wat een paniek zeg.

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:10

Nederland wordt bevolkt door asocialen. Nu is het dus al zover gekomen dat men niet eens meer een kleine bijdrage wil leveren aan de gezondheid van de minima in dit land. En ondertussen natuurlijk wel een smartphone bezitten, plus een flatscreen aan de muur.

HoogToontje | 01-11-12 | 21:09

Met dit nieuwe kabinet is het communisme effectief terug. Het blijkt totaal zinloos om te werken, een huis te kopen of pensioen op te bouwen. Dit kabinet gaat het niet lang volhouden. Kiezerbedrog. Nog nooit waren er zoveel leugens in een verkiezingscampagne. Schandalig.

denoorman | 01-11-12 | 21:09

Kattenluiktax ,is meteen alle zorg gratis.

swassannuf | 01-11-12 | 21:09

Zet in ieder ziekenhuis een goede inkoper neer en laat ziekenhuizen hun medicijnen zelf inkopen bij de fabrikanten.

Een beetje marge erop voor salaris inkoper en het ziekenhuis een beetje extra et voila meer dan aanzienlijk dalen van de zorgkosten.

naadschrobber | 01-11-12 | 21:07

Geil Kippetje | 01-11-12 | 21:05 | + 0 -

Geenstijl = Telegraaf.

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:07

Jeetje, GS gaat de Televaag na. Verrassend. Zuur, hoor.

* bij de Makro Rennies bestellen doet *

Geil Kippetje | 01-11-12 | 21:05

1: Prikpil verplicht bij schuldsanering.

2: Onterecht op de eerste hulp is een boete van 1x maandalaris.

3: Formulieren voor uitkeringen en bijstand dienen ter plekke in correct Nederlands te worden ingevuld door de aanvrager, zonder hulp van derden. Iedere fout is 5% malus gedurende de hele periode.

4: JSF-gekoppelde-oproeplicht. Militairistisch haantjesgedrag belonen we met uitzending naar een kutwoestijn. Duur van de uitzending is in dagen gelijk aan het maandsalaris in euros. Met uitzondering van Mark Rutte, voor wie zijn maandsalaris in Indiaanse roepies gebruikt zal worden.

dlseth_ | 01-11-12 | 21:04

@gruzelement | 01-11-12 | 19:52
Nee, die niet, daar kunnen we nu nog leuke dingen van doen. Slecht plan.
Prinspils-tax en Pedohandbovenhethoofd-tax hebben we meer aan. Of, nee beter, dat verbieden we gewoon. Afschaffen scheelt ook een hoop.

GaatDeGoedeKantOp | 01-11-12 | 21:04

@gruzelement | 01-11-12 | 19:52
Nee, die niet, daar kunnen we nu nog leuke dingen van doen. Slecht plan.
Prinspils-tax en Pedohandbovenhethoofd-tax hebben we meer aan. Of, nee beter, dat verbieden we gewoon. Afschaffen scheelt ook een hoop.

GaatDeGoedeKantOp | 01-11-12 | 21:04

@Muxje
Idd als ik zo hoor van mensen bij verzekeringen en instanties wat voor bedragen betaald worden voor Bv. behandelingen dan zakt je broek vanaf,
of hoe er met geld wordt gestrooid bij ministeries.
Ze zijn zo gewend dat er bakken met geld komt dat ze ermee omgaan alsof het pepernoten zijn.

expat | 01-11-12 | 21:03

Malieveldkorting voor wie komt opdagen + 10 jaar geheel premievrij, inclusief gratis O V

Van Roden Den Drons | 01-11-12 | 21:03

Ja de achterban zijn Ex PvdA'ers met 70k die dachten dat ze bij de VVD goed zaten.
Trouwens je gaat dan wel met 70k meer betalen maar via de belasting krijg je een gedeelte terug dus geen paniek.
Er blijft dus genoeg over om 3x per jaar op vakantie te gaan en om de 2 jaar een nieuwe te wagen te kopen en vervolgens om met deze wagen in de file te staan.

Eurotokkie | 01-11-12 | 21:00

@Bakito | 01-11-12 | 19:31
Gozer... Doe nou niet.

GaatDeGoedeKantOp | 01-11-12 | 20:59

@CoJoNes | 01-11-12 | 19:13
Leuk voor gezonde fitness luitjes met 7% vet.

blinde kip | 01-11-12 | 20:57

@reageerbuis 20:29: Ach ja, Pim. Die riep destijds al dat je de problemen in de zorg niet op gaat lossen met meer geld, maar door het anders in te richten. En hij heeft nog steeds gelijk.

Muxje | 01-11-12 | 20:56

Tabak en alcohol gratis verstrekken.

Frans1156 | 01-11-12 | 20:56

@irma zonderboezem | 01-11-12 | 20:28
Gelul. In de na 1945 hebben er meer kostenexplosies plaatsgevonden dan een eenvoudig Tsjernobyl.

Je hoeft alleen maar te googlen op wat onze frans sprekende zuiderburen allemaal hebben uitgevreten na die jaren.

reageerbuis | 01-11-12 | 20:54

Ontwikkelingshulp in Nederland: de harde werker kan nu de premie van de minderbedeelde gaan betalen. De minderbedeelde kan leven als iemand die zich uit de naad werkt maar niets verdient, allemaal even arm!
Rutte heeft afgedaan!

lanexxx | 01-11-12 | 20:53

Einde van de Domheid | 01-11-12 | 20:36

Omdat PVVers terecht of onterecht altijd keihard worden aangepakt.
Guusje ter Horst wordt gewoon weer minister na diverse malen dronken achter stuur en het onder druk zetten van een politiecommisaris om belastende verklaringen in te trekken.

Wat zou er gebeurt zijn als Guusje PVVer zou zijn??
Juist ja!!

stormtijd | 01-11-12 | 20:51

Bakfietsbelasting. Brilbelasting. MeerDanTweeKinderbelasting.

vetkleppert | 01-11-12 | 20:51

@Bakito | 01-11-12 | 19:15
Ow, dus die verhoging in harde euries die gaat er niet komen? Dat wentel ik af door een gezonde levenstijl?
Rare trol!Wat is de reden van je aanwezigheid hier?
Een trol ben je... Eentje met duidelijk teveel tijd.
Al eens aan werken gedacht?

GaatDeGoedeKantOp | 01-11-12 | 20:49

Elke nl-er chippen. (Dus ook als je 2 paspoorten hebt.....) Zo kan eenvoudig elke actie (uitslapen of juist werken, roken of juist neuqen, snacken of kudtpeulen vreten) vertaald worden in een automatische bankincasso. Zorgpremie, kilometerheffing, OV, IB, enz. Aangiftes niet meer nodig.
Dit MOET gewoon de natte droom zijn van elke politicus!

pennestront | 01-11-12 | 20:48

De BBT: BovenBalkenendeTax. Alle mensen in (semi)overheidsdienst lappen boven de Balkenendenorm de Hollandequote; 75%.

Mauguio | 01-11-12 | 20:47

Schaf medische patenten en octrooien af. Hierdoor kunnen andere medicijnfabrieken de voorheen dure medicijnen voor een fractie van de oude prijs produceren. Als de kosten op die manier fors omlaag gaan, hoeft de premie voor niemand omhoog.

Stem volgende keer dus geen PvdA of VVD maar stem op de Piratenpartij!

malle_eppie | 01-11-12 | 20:46

Misschien kunnen ze bij de VVD de SAP-stekker eens proberen. Slechts eenmaal gebruikt en zo goed als nieuw, werkt perfect.

Nestorix | 01-11-12 | 20:45

@Einde van de Domheid | 01-11-12 | 20:36
Dat weet je best. Nog een keer in het kort: bedreiging, ook van familie, berufsverbot, napluizen tot aan geboorte, jarenlang brievenbuspisser roepen na een extreem zelfbeheerste reactie op schijtende honden in je tuin?
Vind maar iemand die daar zin in heeft.

vetkleppert | 01-11-12 | 20:39

vetkleppert | 01-11-12 | 20:25 | | Reageer+ |
1
PVV is 99% goed?
Maar, hoe verklaar je dan al die verraders, Judassen, kakkerlakken, afvalligen. Eerst 99% goed en dan 100% fout?

Einde van de Domheid | 01-11-12 | 20:36

Wat Kaas de Vies... NIET zegt!
Dat kan veel zijn. Of niet, eigenlijk.

Tjsek wel deze...
_- ViXXeN -_ | 01-11-12 | 19:22 |

Mark Rutte is geinformeerd!
/informeren, formatie, formatie.. iets met form/

_- ViXXeN -_ | 01-11-12 | 20:34

En toch had de kopvoddentax met gemak de financiele misere van heel Europa kunnen oplossen.

vetkleppert | 01-11-12 | 20:32

reageerbuis | 01-11-12 | 20:29 |

Ik ook.

1+1 | 01-11-12 | 20:31

@1+1 | 01-11-12 | 20:27
Ik mis Pim Fortuijn.

reageerbuis | 01-11-12 | 20:29

Eric Blair | 01-11-12 | 20:24 Hitomi Tanaka. You're welcome.

AshleyJ"Ash"Williams | 01-11-12 | 20:29

Ja leuk allemaal gezond leven, doe ik ook. Toch is de kans om kanker te krijgen natuurlijk aanwezig. En wel door Tsjernobyl! Het zal door de roverheid natuurl glashard ontkent worden. Maar wij hebben toendertijd aan zoveel meer stralings ellende blootgestaan dan ze ooit zullen toegeven! Ik weet zeker dat er een verband is tussen kanker nu en de straling van toen.

irma zonderboezem | 01-11-12 | 20:28

Fietstax.
Oostblokauto`s tax.
Sterrenrestauranttax.
Macdonalds tax.
Graaierstax. (minimaal 70%)
Accyns op verkeersboete`s.
Paul de Leeuwtax.
P & W tax.
Zo, we zijn er al.

Dostranamus | 01-11-12 | 20:27

@Kaas de Vies | 01-11-12 | 20:21
Een B'tje kerel zegt gewoon NEE. Tegen zijn/haar partner.

reageerbuis | 01-11-12 | 20:27

Ik mis het ziekenfonds.

1+1 | 01-11-12 | 20:27

@Einde van de Domheid | 01-11-12 | 20:21
Dat is dus het enige kritiekpunt op de PVV. Dat ene procentje nadeel. Dat ze niet aardig doen tegen de dopegezinde gemeente. Maar daar staat 99% helemaal goed tegenover.
En die percentages zijn bij alle andere partijen precies andersom.

vetkleppert | 01-11-12 | 20:25

@Kaas de Vies | 01-11-12 | 20:21
Break a legg kaasie!

deraderendraaien | 01-11-12 | 20:25

Geil gifje trouwens.

Voor zo'n verpleegstertje naast mijn bed heb ik best wel 478 euro in de maand over.

Eric Blair | 01-11-12 | 20:24

@deraderendraaien | 01-11-12 | 20:16 | + 0 -
Verder onthou ik mij van commentaar, ik moet over 9 minuten optreden.

Kaas de Vies | 01-11-12 | 20:21

De combi PVV politburo en pro-wiet is natuurlijk ook schitterend!

Einde van de Domheid | 01-11-12 | 20:21

Hoe kunnen we het zorgstelsel goedkoper maken?
Misschien kunnen we wat onderdelen in China laten maken
Verplicht iedereen een kunstgebit het is even een investering, maar het zou zich terug kunnen verdienen geen tandartskosten meer
Ik ben ook wat van paralympics gezien op tv van de zomer, dat meisje die zo hard liep op die kunstbenen dat ging toch heel goed
Wat je niet heb daar kan je ook geen last van hebben, dus!

janneman1977 | 01-11-12 | 20:21

Schattig toch, die man in zijn krijtstreeppak die overdag thuis bij de openhaard zit te vertellen hoe verschrikkelijk het allemaal is.....

Einde van de Domheid | 01-11-12 | 20:19

Iemand wel eens nagedacht dat je helemaal geen 70.000 kunt verdienen als je ziek bent? In veel contracten staat dat je 70% vh max. dagloon krijgt bij ziekte. Dit is op basis van 3500 bruto en daar dan 70% van. Als je dan altijd al 480eur premie hebt betaald en je wordt ziek en dan ook nog eens zo'n inkomensval maakt, ben je goed zuur.

PockyMaster | 01-11-12 | 20:18

@Kaas de Vies | 01-11-12 | 20:03
Gelukkig is die ouwe Helder al gevuld en gestopt.

deraderendraaien | 01-11-12 | 20:16

"directeuren van zorginstellingen,
bestuurders van zorgverzekeringen,
medewerkers van de publieke omroep, onderwijsinstellingen,
woningbouwcorporaties,
bestuurders van openbaarvervoerbedrijven, energiebedrijven en zelfs sociale diensten, worden niet zelden beter betaald dan de minister-president, hoewel hun verantwoordelijkheden toch aanzienlijk geringer zijn."
bron wikipedia.
.
we worden al jaren geknipt en geschoren, tijd om terug te knippen, scheren en schieten.

Kaatje v.d. Naus | 01-11-12 | 20:15

Geen geld meer naar Zuid-Europa, nog een paar miljard minder naar 'ontwikkelingshulp', reorganisatie bij de overheid en in de zorg.

Zo wordt zorg tientjeswerk, voor iedereen.

Pastor Sippenhaft | 01-11-12 | 20:15

Wachtgeldtax. (semi) Ambtenaren en bestuurders die toch wachtgeld krijgen bij bewezen fraude en onregelmatigheden voor 100% belasten.

Russ Meyer | 01-11-12 | 20:12

@ProAsfalt | 01-11-12 | 19:59
Voor mij heb jij de oplossing gevonden als je bedoelt dat: Te veel graaiers.
Te veel scooterklootzakjes.
Te veel wachtgeldregelingen krijgers
Te veel linksmenschen.
Te veel Eurofiel.
Te veel islamieten.
Te veel Oostblokkers.
Te veel pardon kinderen.
Betekend dat die groepen het gaan betalen vind ik het best.

deraderendraaien | 01-11-12 | 20:11

Waarom moet de zorg betaalbaar blijven. Onbetaalbaar geworden lost het probleem zich vanzelf op.

schele schoft | 01-11-12 | 20:09

Om de zorg betaalbaar te houden is het goed dat de gemiddelde leeftijd in Nederland omlaag wordt gebracht. Daarom zeg ik: geen accijns op rookwaren. (En al die Belgen en Duitsers komen lekker hier kopen.)

Rommelende Onderbuik | 01-11-12 | 20:04

@(klap) (klap) (klap) | 01-11-12 | 20:02 | + 0 -
Fuck Parkheuvel?
NOOIT!

Terug naar de tekentafel jij!

Kaas de Vies | 01-11-12 | 20:03

Aluhoedjes-tax. Wie gewag maakt van een mogelijk complot of belangenverstrengeling krijgt 50% premieverhoging. Zo houden we Demmink wel uit de bajes.

Miep Scharensliep | 01-11-12 | 20:02

accijns op dure italiaanse roestbakken als ferrari. omdat de eu gaat zeiken over discriminatie maken we er de top 5% duurste auto's van en zeggen we mea culpa tegen spyker.
accijns op alle consumentenproducten die een stuksprijs hebben van diezelfde prijs of hoger, behalve huizen. wat net zoveel kost als een sportwagen = decadentie.
accijns op top 5% duurste voedsel. fuck kaviaar. en fuck parkheuvel.
accijns op alle copyrighted spullen. de proceeds gaan naar de pirate bay.
acccijs op advocaten en therapeuten en dat soort gespuis.
accijns op joop.nl.
accijns op alle fc's behalve ajax en feyenoord. zodat de competitie weer een beetje normaal wordt.
accijns op ambtenaren.
bonus voor ministers per ontslagen ambtenaar. keep firing.
boete voor het dragen van livestrong bandjes.
accijns op managers.

(klap) (klap) (klap) | 01-11-12 | 20:02

Of we nemen een variant op deense model: 35% BTW op producten en de zorg is gratis. Dan moeten de prijzen in de super natuurlijk wel ff zakken, maar als het in Denemarken kan, waarom dan niet hier toch? (ter info: de prijzen in Denemarken verschillen nauwelijks met die van Nederland).

Melk met klonten | 01-11-12 | 20:01

@Bakito | 01-11-12 | 19:22
Jij bent gewoon zonder te psychologiseren een grote klootzak. #waarheid.

reageerbuis | 01-11-12 | 20:00

@Basirux | 01-11-12 | 19:50
Je vergeet uit EU stappen, terwijl dat ons nou juist miljarden kan schelen.

deraderendraaien | 01-11-12 | 19:59

Retweet tax. Als je het zelf niet kunt verzinnen ben je een loser en ga je ons geld kosten.
.
Ontvriendentax. Zonder vrienden ga je vereenzamen en dat is slecht voor lijf en geest. Dokken.

Miep Scharensliep | 01-11-12 | 19:59

@Fritsjoffer | 01-11-12 | 19:53 |
Kan nooit geen kwaad om wijn te drinken.
Overigens alles waar te voor staat is ongezond.
Dus dan zou men 'te' moeten belasten.
Gelukkig is dat geen doen.

ProAsfalt | 01-11-12 | 19:59

Wat is dit nu weer voor Pavlov reactie, we vinden de ene regel die iedereen naait niet goed dus laten we een andere regel die iedereen naait invoeren? Bullshit! Minder uitgeven in plaats van minder meer uitgeven. De enige regel die in het regeerakkoord zou moeten staan is dat er gesneden wordt in alle overheidsorganen. Te beginnen met het deel dat zich met de EU bezig houdt.

Lumenatra | 01-11-12 | 19:57

@Katte Nut 19:47: De oppositie ziet de herrie bij de VVD, en gaat in de 1e kamer wellicht "strategisch stemmen" en instemmen met het voorstel, gewoon om de VVD een loer te draaien.

De ophef is overigens terecht. Wie VVD stemde mocht met recht iets heel anders dan dit accoord verwachten, en heeft het volste rechtt om boos te zijn over deze draai.

Muxje | 01-11-12 | 19:54

@ProAsfalt: dit onderzoek wees uit dat dit geldt voor mensen boven de 40, dus niet al op je 16e gaat wegtikken die glazen rood.

Fritsjoffer | 01-11-12 | 19:53

Wat Fritsjoffer zegt.

Hmm ik moet nu kijken naar een toneelstuk, ik heb er helemaal geen zin in. Maar ik moet, zucht was ik maar single.

Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:53

Noclaim korting op de overlijdensrisicoverzekering.

TunaTown | 01-11-12 | 19:53

Belachelijk om nieuwe belastingen te verzinnen.
Alsof wij er nog niet genoeg hebben.
Het wordt eens tijd om de belastingaantallen eens te verminderen evenals de zwaarte van de belasting.

ProAsfalt | 01-11-12 | 19:53

Wat dacht je van een belastingontduiktaks? Moet veel opbrengen lijkt me.

gruzelement | 01-11-12 | 19:52

Wat Kaas de Vies zegt.

Fritsjoffer | 01-11-12 | 19:52

(...)
Gezondheid is geen geldkwestie, maar afhankelijk van levenstijl. Verantwoord eten, voldoende bewegen, niet roken en geen alcohol. (..)
Bakito | 01-11-12 | 19:15 | + -24

Beste Bakito,

Op een punt slaat gij de plank mis.
Aangetoond is dat 2 glazen wijn per dag het leven met maar liefst 5 jaren wordt verlengd. Dus hoezo geen alcohol?

ProAsfalt | 01-11-12 | 19:51

Als we nog maar 3 bakken koffie per dag toelaten op de ministeries en iedereen verplicht hard te werken daar, kan binnen no-time de helft eruit.
Zelfde op de gemeente- en/of stadhuizen.

Grasgriezel | 01-11-12 | 19:51

-weggejorist-

Basirux | 01-11-12 | 19:50

Grappig overigens dat Roemer het niks vindt, die heeft gezegd geen steun te geven. Hoe ver liggen de idealen dan val elkaar af als het aan beide kanten zo fel wordt bekritiseerd? Rechts vindt het absurd omdat rijk te veel betaalt, links vindt het niet genoeg omdat rijk niet genoeg betaalt. Ga toch eens goed beleid bedenken in plaats van altijd maar dat schreeuwen tegen elkaar. Opleiding voor politici zou wat goed doen denk ik.

Fritsjoffer | 01-11-12 | 19:50

@Katte Nut | 01-11-12 | 19:47 | + 0 -
Eigenlijk is de 1e kamer daar niet voor, maar door het kwaliteitsgebrek in de 2de kamer hebben ze die rol maar noodgedwongen op zich genomen.

Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:48

en dat hebben we allemaal te danken aan dat dikke wijf van de plusmarkt

gerben48 | 01-11-12 | 19:48

Verdoemd, nou zie ik het:
Miko Flohr lijkt op Mr Bean!

Conan de Rabarber | 01-11-12 | 19:48

@Bakito | 01-11-12 | 19:31
Ik snap dat je weg moet. Straks is het loket dicht.

Magnum Force | 01-11-12 | 19:48

Ik snap die opheft niet helemaal. VOlgens mij zijn dit soort wetten nog lang niet door de eerste kamer heen. Ze hebben daar een MINDERHEID!!. En de rest vd partijen schreeuwt moord en brand. duss.....

Katte Nut | 01-11-12 | 19:47

@Muxje: goed punt.

Fritsjoffer | 01-11-12 | 19:46

@brutus68 | 01-11-12 | 19:43 | + 0 -
1 ruzie met jou gevolgd door een ban en het inkomen van de staat valt droog.

Staat er een busje voor je deur?

Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:46

Vergeten jullie trouwens niet te roken tijdens het reaguren?!

Botte Hork | 01-11-12 | 19:46

Ik ga bij de belastingdienst werken.

N=1 | 01-11-12 | 19:45

Lachbelasting, schaambelasting en woedebelasting. Hebben ze de complete staatsschuld dankzij dit regeerakkoord zo afgelost.

Meeroever | 01-11-12 | 19:44

@Fritsjoffer 19:40: Prima, maar dan wil ik ook korting op de premies voor pensioen / AOW.

Muxje | 01-11-12 | 19:44

Ondanks die kudtopperkorting blijft Kaas een dure klant. Maar goed, de sterkste schouders etc etc...

brutus68 | 01-11-12 | 19:43

OVbelasting. Voor OVreizigers die stelselmatig het spoor overbelasten. ICM een fietsbelasting, onder het mom van veiligverkeernederland. ICM Rekeningrijden, gewoon omdat het kan! ICM bezuigingen op trottoir. En dit alles onder het mom van een hervorming:)

analcharist | 01-11-12 | 19:43

Ik weet de oplossing: borstverkleining uit het basispakket!

bassie1972 | 01-11-12 | 19:42

Ach, ik ben te moe voor grapjes. 40-plussers die braaf gewerkt hebben worden eruit gewerkt, mogen hun huis opeten en op bijstandsniveau zitten, de managment-idioten die hen ontslagen hebben graaien door en hebben van tevoren hun ontslagpremie bedwongen. En als ik opsta liggen de oud-asielzoekers aan de overkant nog in hun nest. Als ik in het donker thuiskom lachen ze me vriendelijk toe, ik betaal hun huis en zorg wel. Ze hebben nog geen dag gewerkt en dat willen ze niet eens. Ze zijn nog te beroerd hun eigen heg te knippen of de stoep sneeuwvrij te houden. Flikker op met je solidariteit.

lieverpindakaas | 01-11-12 | 19:42

Oranjeverenigingentax. Wie op 30 april met schuim op de bek naar de Koningin staat te zwaaien wordt er niet gezonder op. Dokken!

Miep Scharensliep | 01-11-12 | 19:42

Koninklijkhuis-Tax.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 01-11-12 | 19:42

heethoofd | 01-11-12 | 19:40
Don't believe the hype.

Botte Hork | 01-11-12 | 19:41

@boterkaaseneieren | 01-11-12 | 19:32 | + -1 -
Dat hebben we toch al? Zelfs met een flat-tax hebben we dat! Zucht.

Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:41

Vind die frituurtax geen slecht idee. Deel van accijns op tabak kan ook direct naar de zorg wat mij betreft. Alles in de supermarkt dat alcohol, te veel vet/suiker/zout bevat extra belasten en dat naar de zorg. Laat ze maar aftikken voor die chips, cola, chocola, zogenaamde 'gezonde keuze zonder vet' toetjes tjokvol suikers en niet vergeten de vette zoute kaas en worsten. Pepernoten en chocoladeletters? Gewoon effe aftikken. Als je niet wilt betalen koop je maar fruit en groente. Vind ook het extra verzekeren van teamsporten een goed idee, al die halve zolen die ongetraind elke zaterdag koud op een slecht onderhouden voetbalveld staan en dan mijn premie opslurpen als ze weer eens iets breken. En dan heb ik het nog niet over de wintersporters.

Fritsjoffer | 01-11-12 | 19:40

@eagleye | 01-11-12 | 19:38 | + 0 -
Liever katten en honden.

Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:40

-weggejorist en opgerot-

heethoofd | 01-11-12 | 19:40

Doodstraf invoeren voor bewezen moordenaars met voorbedachte rade, scheelt honderden euro's per dag per levenslang veroordeelde.

eagleye | 01-11-12 | 19:40

www.marxrutte.nl is al geregistreerd, hoop dat iemand er iets leuks mee gaat doen, bij voorkeur rond de gemeenteraadsverkiezingen van 2014

Aero9-5 | 01-11-12 | 19:40

Overheidsuitgaven belasten met 90%, staatschuld is dan zo verdwenen.

smdyasc | 01-11-12 | 19:38

Tulik Canna belasten! Ik heb Dumpert van de week nog nog een staatje gestuurd van Doden en Oorzaak, dacht je dat ze het plaatsen, tulik niet.

eagleye | 01-11-12 | 19:38

Bakito | 01-11-12 | 19:15 |
Ohja. Daarom krijgen kindjes van 6 leukemie. Omdat ze al jaren roken, drinken en in hun wieg liggen te ruften.
Sowieso_21 | 01-11-12 | 19:19

Excellent point. *werpt plusje*

Vergeet ook niet dat gezond leven een keuze is. Een keuze die in álle lagen vd bevolking individueel wordt gemaakt.

Verder heb je genetische factoren. Sommigen zijn vanaf hun geboorte al de lul.
Anderen hebben geluk.

*plop*

Botte Hork | 01-11-12 | 19:37

Of Johnny Quid stuurt zijn gehele salaris naar de belastingdienst. Is een druppel op een gloeiende plaat, maar als je zulke slechte stukjes schrijft dan verdien je het niet om er een cent aan over te houden. Dan dien je de maatschappij financieel te compenseren voor je hersenscheten.

fender05 | 01-11-12 | 19:37

Hoofddoekjesbelasting, halaltax, vrouwmetsnortax, toeteropmoskeetax.

Strohond | 01-11-12 | 19:37

@damnschreeuwer | 01-11-12 | 19:32 | + 0 -
Alles onder de 260 is gewoon betalen.

Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:37

Of we sturen een deurwaarder naar Griekenland.

gruzelement | 01-11-12 | 19:36

"WAAROM ZIEN WE JULLIE NOG NIET FAPPEN OP DEZE?"

We zijn bang voor faptax met terugwerkende kracht.

Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:36

Amsterdam-tax voor mokummers. Gewoon omdat dat dorp klauwen met geld kost.

Strohond | 01-11-12 | 19:35

We kiezen 1 geboortejaar uit, en alle mensen uit dat geboortejaar gaan voortaan als dwangarbeiders aan de slag, goedkope producten produceren om te concurreren met Zuid-Oost Aziatische landen. De opbrengst gebruiken we volledig voor de zorgkosten.

Dit kan gewoon democratisch geregeld worden, want iedereen die niet uit dat geboortejaar komt, is vóór.

gruzelement | 01-11-12 | 19:35

Zorgverlener-bestuurders-tax
Niet-transparante-inkoop-zorgverzekeraar-tax
Ambulancepersoneelinmekaarslaan-tax
Bedreiging-ziekenhuis-personeel-tax
Graagvrouwelijkeartsnaarmijnvrouwkijk-tax
Iknievrouwhandschudgaweg-tax

Is dat nou zo moeilijk?

Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:35

@Bakito
Nee we moeten naar het bedrijfsleven kijken!

xzaz2 | 01-11-12 | 19:34

@Bakito | 01-11-12 | 19:26
Ja, dat vind ik inderdaad.

Op het moment dat je de zorgbijdrage afhankelijk gaat maken van iemands persoonlijke omstandigheden of levensstijl is het einde zoek en leg je de bijl aan de wortel van het zorgstelsel. Het begint met de frietvretende alcoholistische roker, maar waar houdt het op? Bij de sporter met blessurerisico? De persoon met een gevaarlijk beroep? De persoon onder stress? De motorrijder? De persoon die graag rood vlees eet? Of hagelslag?

In de wereld van de grote getallen volgen zorgkosten per individu uiteindelijk een Pareto verdeling. Zinloos om daar aan te gaan liggen morrelen.

En die inkomensafhankelijke zorgpremie is ook al zo'n aanfluiting. Voor inkomenspolitiek zijn er al voldoende instrumenten van fiscale aard. Volslagen waanzin om dat ook nog eens via de zorgpremie te willen doen.

Keep it simple stupid: zorgpremie een gelijk percentage van het inkomen, van hoog tot laag en voor iedereen.

Magnum Force | 01-11-12 | 19:34

Aan GS: Sodemieter toch op met je VVD voorkeur en je rechtse praatjes. VVD staat voor Vuile Vieze Dieven, dat weet je toch! Ga maar naar Hogervorst met zijn vinger in zijn keel, die heeft alle arbeiders genaaid. Nou is 't even andersom, koekoek!

eagleye | 01-11-12 | 19:33

Bontkraagjestax. Omdat het aantal bontkraagjes hand over hand toeneemt. En Marianne Thieme is natuurlijk een lekker wijf.

niet voor de hond | 01-11-12 | 19:33

@Bakito | 01-11-12 | 19:28
Precies, zo zwart-wit ligt het allemaal niet.

Jackanders | 01-11-12 | 19:32

het is gewoon heel simpel. Hoe meer je verdient hoe meer belasting je betaalt.
Je hebt ook banen waarin je niks verdient en je toch helemaal de tering werkt daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
ga niet in de horeca werken dat is mijn advies

boterkaaseneieren | 01-11-12 | 19:32

@Fatwabuster | 01-11-12 | 19:27
goed idee!
het schijnt een beetje een taboe te zijn, maar het is een feit dat mensen met een IQ onder de 80 een veel groter aanspraak maken op de zorg.
Beneden de 60 is het helemaal schrikbarend.
Boven de 130 mogen ze het van mij gratis maken. :)

damnschreeuwer | 01-11-12 | 19:32

@Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:30 | + 0 -
Als ik moet betalen via de kudo-tax, vind ik dat bakito sowieso moet bijdragen, ik ga hem niet betalen met al die minnen.

Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:32

LordNobady | 01-11-12 | 19:22
En dat is het probleem van een socialistische verzorgingsstaat. In vrije markt maakt het mij geen reet uit hoe iemand anders leeft, maar wanneer we samen ons geld poolen is het wél mijn probleem wanneer iemand niet 'gezond' (subjectief) leeft: www.youtube.com/watch?v=3S9dwP-fV3o&am...

Bij de VVD zitten alleen maar ja-knikkers. Geen enkel kamerlid dat zegt 'Ho eens, dit kunnen wij niet maken als Liberale partij'. Nee, ze zitten er alleen maar voor zichzelf. Career politicians zoals Nigel Farage ze noemt.

Een andere reaguurder zei al dat er toch nog een zonnig stukje aan dit akkoord zit: er valt nu echt bijna niets meer te plukken van werkend Nederland.

Ik gok erop dat wij binnen twee jaar alsnog rekeningrijden en de woon-werkverkeerbelasting door de maag gesplitst krijgen.

Leucopterus | 01-11-12 | 19:31

Enfin, heeft heeft geen zin om mijn kennis en
energie te steken in een discussie met een stel eenzijdig geïnformeerde zwakzinnigen met tunnelvrees. Nuff said.

Z*^out/*

Bakito | 01-11-12 | 19:31

Neon | 01-11-12 | 19:28 |
Best een hilarische tegel xD

brx | 01-11-12 | 19:31

Reaguur-tax!

Kaas de Vies | 01-11-12 | 19:30

@damnschreeuwer | 01-11-12 | 19:26
ja en bij (tand)arts is het lastig switchen.

LordNobady | 01-11-12 | 19:30

Hoge basispremie invoeren die iedereen door goede testresultaten omlaag kan halen. Een keer per jaar met 2 herhalingsmogelijkheden.De beste waarde telt. Bmi/zuurstofopname/bloeddruk....

erger | 01-11-12 | 19:30

Ook een atomentax trouwens.

Wat denken die atomen wel niet, dat ze hier gewoon maar vrijelijk kunnen rondwaren?

Betalen zullen ze, die atomen.

Bart_Bart | 01-11-12 | 19:29

Tja er is natuurlijk geen een VVD-kamerlid die tegen druft te stemmen, want dan is dat kamerlid gelijk woordvoerder-koffiezetten en prullenbakken legen
En als er nieuw verkiezingen komen, ja dan gaat dat kamerlid naar Siberië

janneman1977 | 01-11-12 | 19:29

Wat mij betreft privatiseert de overheid de zorg, het onderwijs, ontwikkelingshulp en ga zo maar door. De staat zorgt enkel voor den bescherming van mijn lijf, fraude, eigendommen en de vruchten van mijn arbeid.

Politie is dus ok. Gerechtelijke macht is ook wel handig. Legertje kan ook nog wel (is dat nog nodig?) MAAR je zou ook net als nu beveiligingsbedrijven inhuren.

The rulls are simpel.

Geen geweld gebruiken tegen anderen, geen diefstal/fraude plegen en andere mensen in hun waarde laten en de keuzes van elkaar respecteren zonder anderen te beperken in deze vrijheden.

However. wie deze simpele en volstrekt logische regeltjes breekt zou zijn/haar vrijheden moeten verliezen en/of de geleden schade moeten vergoeden. Hierbij valt ook te denken dat het slachtoffer een beslissende rol kan spelen in de uitspraak.

Tha Analyzer | 01-11-12 | 19:29

@Bakito | 01-11-12 | 19:26
ja vegetariërs hebben moeite om bepaalde bouwstoffen binnen te krijgen die veel ik vlees zitten.

en veel wandelen is slecht voor je gewrichten en betekent dat je eerder aan kunst gewrichten moet.
daarnaast vegetariërs

LordNobady | 01-11-12 | 19:29

Doe mij maar RUTTECARE.......... maar dan wel weer met onderscheid ziekenfondss particulier , ik ga toch niet samen met zo een 20 euro pauper op een kamer liggen als ik 482/maand betaal???

arretje | 01-11-12 | 19:28

@Ferdi Rivas | 01-11-12 | 19:24
je begrijpt statistiek zeker ook niet?

damnschreeuwer | 01-11-12 | 19:28

Belastingvrijstelling voor oldtimers is natuurlijk altijd al belachelijk geweest. Ophoeren met die walmende stinkbak.

BTW mag best nog wat omhoog, dat merkt bijna niemand. (Oh, wel? U staat elke keer verbijsterd naar uw kassabon te kijken bij de supermarkt? Juist, dat bedoel ik.)

Accijns op drank kan fors omhoog. Je hersenen verneuken is prima, maar dan wel alvast dokken voor het feit dat je daarmee je lijf verziekt,

Accijns op tabak: afblijven. Ome Neon rookt.

Neon | 01-11-12 | 19:28

Wat

Toetsiemonster | 01-11-12 | 19:26 |
Zegt...

_- ViXXeN -_ | 01-11-12 | 19:28

Jackanders | 01-11-12 | 19:24
Ja en nee.

Bakito | 01-11-12 | 19:28

@Bakito | 01-11-12 | 19:26

Die gaat net zoveel betalen...... zucht!!

Fatwabuster | 01-11-12 | 19:27

Eendentax. Elke eend betaalt vanaf nu tweehonderd euro per maand pacht om op Nederlands grondgebied te mogen leven.

Het wordt tijd dat ook die kuteenden eens bij gaan dragen aan het oplossen van de crisis. Alleen de lusten, maar niet de lasten.

Bart_Bart | 01-11-12 | 19:27

@Bakito | 01-11-12 | 19:22

Je begrijpt er zelf niks van en dat is jouw eeuwige tekortkoming... #feit

Pleit voor IQ zorgkortingtax

Fatwabuster | 01-11-12 | 19:27

We gaan gewoon weer lekker leven. Als je wilt roken, ga lekker roken want dan ga je eerder dood. Scheelt minimaal 5 jaar ouderdom zorg. Als je wilt drinken, zuip je helemaal lam. Scheelt ook weer een aantal jaren ouderdom zorg. Frituren mag pas vanaf je 50e want anders wordt je te dik en dan kost je op jonge leeftijd veel geld. Maakt niet uit je kunt wel lekker roken en drinken tot je er bij neer valt en die frituur rotzooi is niet te haffelen.
Bovenstaand scheelt ook een hoop geestelijke gezondheid zorg want je kunt gewoon weer lekker leven zonder dat er tegen je aan gejengeld wordt dat je zo ongezond leeft. De staat ontvangt op deze manier meer accijns, er zijn minder te oude ouderen en Mac Donalds gaat terug naar de US of A. Meer belasting inkomsten, minder pensioenen uitkeren en weer gewoon lekker ouderwets snacken voor boven de 50 Win-Win-Win situatie.

Toetsiemonster | 01-11-12 | 19:26

@Ven1V1d1V1c1 | 01-11-12 | 19:17
Er IS GEEN MARKTWERKING in de zorg.
Je mag je eigen medicijnen niet kiezen, ook al is de merkloze variant 10x goedkoper.
Je kunt ook niet kiezen door welke ambulance je vervoerd wilt worden. En je kunt als leek ook niet selecteren op kwaliteit, want dat kost 6 jaar studie.
Ik kan misschien m'n eigen tandarts kiezen, maar omdat je de rekening achteraf krijgt is dat zeker geen marktwerking.

damnschreeuwer | 01-11-12 | 19:26

* 2015, na je pensioen nog maar een tablet beschikbaar *

Ing. eslapen | 01-11-12 | 19:26

Ik snap nu wat ze met bruggen bouwen bedoelen: The Bridge over the River Kwai met de werkende Nederlander als dwangarbeider.

Zoiets | 01-11-12 | 19:26

Magnum Force | 01-11-12 | 19:22
Dus jij vindt dat een frietvretende en kettingrokende alcoholist net zo veel premie moet betalen als een vegetariër die veel wandelt?

Bakito | 01-11-12 | 19:26

"aangezien de gemiddelde GeenStijl-redacteur zeker drie keer 70k per jaar verdient"

Waarom heb ik toch zo het gevoel dat de schrijver van dit stuk juist degene is die het gemiddelde flink omlaag haalt?

Absoluut niet waar | 01-11-12 | 19:25

Discrimineren mag niet maar als het om het inkomen gaat dan is het natuurlijk geen probleem om een hele groep in het hokje kaalplukken te zetten als ze net over de grens komen van wat is afgesproken. Hoe liberaal is dat! Dag vrijheid!

c.onjo | 01-11-12 | 19:25

Ik ken een aantal personen die hun hele leven hebben gepaft en gedronken hebben en nog geen aandoening hebben gehad. Daarentegen ook personen die enorm gezond hebben geleefd en die al gezondheidsproblemen hebben gehad.
.
Dus wat is nou "gezond" leven?

Ferdi Rivas | 01-11-12 | 19:24

@Bakito | 01-11-12 | 19:15
Dus van die ontwikkelingshulp had nog best een miljard of 6 af gekund.

Jackanders | 01-11-12 | 19:24

Wat dachten jullie van een emigratie-bonus voor bejaarden. Als ze naar Spanje verhuizen en daar iedereen op kosten jagen, dan krijgen ze een zakje geld een ferme handdruk op het vliegveld.

Merkava | 01-11-12 | 19:23

Bakito | 01-11-12 | 19:15
Mag het ook de boezem van mijn buurmeisje zijn?

Strohond | 01-11-12 | 19:23

@Bakito | 01-11-12 | 19:15
Natuurlijk. Als u maar gezond leeft gebeurt u niets. Geen kans op kanker, geen kans op verminkingen door ongelukken, kortom u kost qua zorg helemaal niets. Yeah, right.

Eikel

Magnum Force | 01-11-12 | 19:22

De mocro-scooter-tax.
Wellicht verlaagd het ook het aantal overvallen.
Twee mocro's in een klap

_- ViXXeN -_ | 01-11-12 | 19:22

De mocro-scooter-tax.
Wellicht verlaagd het ook het aantal overvallen.
Twee mocro's in een klap

_- ViXXeN -_ | 01-11-12 | 19:22

@Bakito | 01-11-12 | 19:15
onder omstandigheden heeft iedereen zorg nodig. het is een taak van de overheid dat deze zorg voor alle inwoners betaalbaar is.
bij slecht leven duurdere zorg kan maar is heel lastig te bewijzen.
daarom vind ik dat de duren verzekeringsbedrijven eruit moeten en dat ziekenhuizen hun best moeten doen om te bezuinigen op overhead. daarmee kan zorg weer betaalbaar worden. zeker in combinatie met vrijwillige levensbeëindiging.

LordNobady | 01-11-12 | 19:22

Kijkgeld invoeren. TVkijkers zijn minder gezond...dus dokken en ze kunnen verdienen door niet te hangen.

erger | 01-11-12 | 19:22

Degenen die mijn tegel van 19:15 niet begrijpen, snappen er dus he.-le.-maal niks van. #feit

Bakito | 01-11-12 | 19:22

Religietax.
Alle gelovigen worden belast met een religiebelasting wegens - in sommige gevallen - verregaande aanpassingen cq afwijkingen in gedrags en/of gedachtenpatronen.
Een extra belasting wordt geheven over de Midden-Oosten religiën gezien de risico's die een religie/ideologie daar met zich meedraagt.

lion@night | 01-11-12 | 19:22

Iedereen die zich vóór het ouderschap laat steriliseren 50% korting geven, dan komen er vanzelf minder zieken.

Ik was in Haren | 01-11-12 | 19:21

PvdA-tax. Als je lid bent van de PvdA betaal je extra premie, want PvdA-ers zorgen voor een hoge bloeddruk bij weldenkenden.

Strohond | 01-11-12 | 19:21

Neuqtax, daar repte de Bie al over eind jaren 70, wat zei ie ook al weer; "ken je belasting betale voor elke keer datje je eige wef leg te dauwe"
(iemand een joetjoeplinkje? ik zit nu even te poepen...)

diekale | 01-11-12 | 19:21

Van mij mag het doorgaan zoals de plannen er nu liggen ! Lekker maar 20 euries pm betalen .
Ik zet nog ff lekker de frituutpan aan ..... Maar eerst een lekker peukie !

maflodder020 | 01-11-12 | 19:21

Gewoon BTW omhoog, belastingvrijstelling oldtimers afschaffen en hypotheekrente niet meer aftrekbaar maken.

Oh, wacht...

Magnum Force | 01-11-12 | 19:20

@Ven1V1d1V1c1 | 01-11-12 | 19:17

Ja dat mag... dat heeft de VVD hier ook mee losgelaten, straks mag u uw brood afrekenen met een jaaropgave in uw hand....

Fatwabuster | 01-11-12 | 19:20

Fatwabuster | 01-11-12 | 19:17
Don't feed the troll.

Botte Hork | 01-11-12 | 19:19

Bakito | 01-11-12 | 19:15 |
Ohja. Daarom krijgen kindjes van 6 leukemie. Omdat ze al jaren roken, drinken en in hun wieg liggen te ruften.

Sowieso_21 | 01-11-12 | 19:19

damnschreeuwer | 01-11-12 | 19:16 |
Aan mijn tekst kun je niet zien of ie serieus of sarcastisch is bedoeld, verwacht dan ook veel kudo's voor de KudoTopperKorting

CoffeePatch | 01-11-12 | 19:19

Mag er ondertussen eens niet geconcludeerd worden dat de marktwerking in de zorg compleet heeft gefaalt?

Ven1V1d1V1c1 | 01-11-12 | 19:17

@Bakito | 01-11-12 | 19:15
Het is alleen zo jammer dat de overheid continu hierover naar de burger wijst.

Dömper | 01-11-12 | 19:17

@Bakito | 01-11-12 | 19:15

Wat bedoel je eigenlijk? Geen touw aan vast te knopen!

Fatwabuster | 01-11-12 | 19:17

Hey Bakito, ik leef gezond, maar ik moet tóch die idiote premies betalen. Dus wat lul je nou?

Neon | 01-11-12 | 19:16

Als de zorg ook nog eens een verbod krijgt op het adverteren binnen Google d.m.v. SEO, SEA en Affiliate marketing, dan kan per persoon iig de eerste maandpermie bespaard worden. Het kan veel goedkoper! Maarja concurrentie is goed toch? Die zorgboeren concurreren elkaar bijna de markt uit met 10 tot 20 euro per klik op een advertentie binnen Google, +€100 per sale binnen aff netwerken en dan nog eens alle kosten die bij SEO komen kijken.

st3fan07 | 01-11-12 | 19:16

@CoffeePatch | 01-11-12 | 19:14
je wordt er alleen zo werkloos van

damnschreeuwer | 01-11-12 | 19:16

Telt mijn beroep als nachtapotheker ook als lijfarts?

Botte Hork | 01-11-12 | 19:16

NeukBonus. Een goede wip is goed voor lijf en leden, dus mensen die aantoonbaar bovengemiddeld vaak van bil gaan krijgen korting op de zorgpremie.

Neon | 01-11-12 | 19:15

De broeksriem aantrekken.
*pica* /mopelt iets van../
De borstrits aantrekken.

_- ViXXeN -_ | 01-11-12 | 19:15

Weer dat gezeik over centjes.

Gezondheid is geen geldkwestie, maar afhankelijk van levenstijl. Verantwoord eten, voldoende bewegen, niet roken en geen alcohol.

De zeurpieten moeten niet naar de overheid wijzen, maar hand in eigen boezem steken.

Bakito | 01-11-12 | 19:15

Cannabis is gezond, dat blijkt maar weer uit dit topic.

CoffeePatch | 01-11-12 | 19:14

VVD Fractie heeft zojuist besloten om vierkant achter de plannen voor een onafhankelijke zorgpremie te staan en heeft zich derhalve als liberale partij definitief gediskwalificeerd en is toegetreden tot de linker vleugel van ons politieke bestel.

Mark en consorten, heel erg bedankt.... hoop dat jij en jullie als fractie snel worden afgeserveerd door jullie achterban.

Fatwabuster | 01-11-12 | 19:14

iedereen verplicht laten roken, en zorg gratis tot 65 jaar.
Kan makkelijk betaald worden van de accijns

damnschreeuwer | 01-11-12 | 19:14

BMI toeslag, alles boven de 25 is €100 per maand extra zorgpremie.

CoJoNes | 01-11-12 | 19:13

Ademhalingstaks.

drs.Nee | 01-11-12 | 19:12

FrituutTax?

Dömper | 01-11-12 | 19:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken