Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Zimra voxpopt volk inzake Bram Moszko

teambram534.jpgTragische dag voor Bram Moksifiets Milosevic Moszkowicz. Mijnheer de strafpleiter kreeg vandaag een levenslang Berufsverbot aan de pantalon. Wegens sjoemelen met bonnetjes is de officiële lezing. Payback voor het Wilders-proces, zegt de onderbuik. De Volkskrant trapte vandaag nog even fijntjes na met een artikel vol anonieme lafbekjes en het was groot feest bij de Wilders-hatende grafdansers op Vara-blog Joop, waar men de gehele dag in polonaise doorbracht. Aartsvijand Jort Kelder (over wie Bram ooit eens zei: "een journalist in een Maserati, dat vertrouw ik niet") schoof gewillig beulend aan in DWDD. Hij had nog net geen feesthoedje op. Onze lieftallige vliegende kiep Zimra van GeenStijl.TV ging de straat op om te vragen wat de mense er nou zelf van vonden. FILMPJE!!! (Aansluitend komt gewipte pleitmeneer zelf aan het woord bij Pauw & Witteman op Ned1. Kijken dus.) Update: Uitzending Gemist? Hiero Moszko.

Reaguursels

Inloggen

De Nieuwe Moszkowicz (voor jonge advocaten) was echt een toonbeeld van zijn juridisch genie.
Jammer dat het verder mis is gegaan.

bastemeijer | 01-11-12 | 06:04

@BarneyBoner | 31-10-12 | 08:05
Verklaar u nader?

INH.30CL | 01-11-12 | 01:15

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 20:26
Die x factor zou ik - als ik hem als advocaat nodig zou hebben - eerder wantrouwen. Het gaat immers als het goed is om de zaak en niet om de advocaat. Je ziet ook in de reacties hierboven dat die met elkaar vereenzelvigd gaan worden en dat hoeft helemaal niet in het belang van de cliënt te zijn. Maar ik ben een nuchtere Hollander.

Simon_GS | 31-10-12 | 23:19

@Miep Scharensliep | 31-10-12 | 20:26
Dat advocaten zichzelf inzetten vanuit persoonlijke politieke sympathieën is niet nieuw. De Amerikaanse burgerrechtenbeweging, linkse RAF ideologieën in Duitsland, Prem enz.

Ven1V1d1V1c1 | 31-10-12 | 21:31

Ven1V1d1V1c1 | 31-10-12 | 17:53 |
De keuze om Wilders bij te staan zal Bram M en met hem geen enkele andere advocaat ooit een politieke keuze noemen. Als je dat in overtuiging wel doet ben je niet in staat om je client naar beste kunnen bij te staan. Politiek, moraliteit, het is niet relevant. Het gaat om de merites van de casus en niet om het gevoelen of gedachtengoed van de raadsman/vrouw. Buitenstaanders mogen het idee hebben dat een raadsman/vrouw het volledig eens is met het gedachtengoed van een client omdat het met verve wordt verdedigd in de context van het ten laste gelegde maar het is niet noodzakelijkerwijs het geval en verder zoals gezegd ook niet relevant.
.
Een advocaat zal een client weigeren als hij weet dat hij niet in staat is om zijn beste werk te leveren, om wat voor reden dan ook. Ik begrijp volkomen dat het voor de familie M. onmogelijk is om rechts-extremisten/oorlogsmisdadigers bij te staan. De persoonlijke insteek, de emotionele beladenheid weerhoudt hen ervan om de client bij te staan op een manier waarop iedere client recht heeft. Het is niet de afschuw van de daad. Als je daar last van hebt moet je het niet in het stafrecht zoeken.
.
Simon_GS | 31-10-12 | 18:40 |
Er zijn heel veel slimme en bekwame advocaten in vele specialisaties die nooit op de tv zullen komen, geen bestsellers schrijven en in een zekere anonimiteit prachtig werk verrichten. De strafrechtwereld is een buitenbeentje in de juridische wereld. Als je grote bekendheid in die specialisatie verwerft dan ben je niet alleen slim en bekwaam maar heb je ook nog andere eigenschappen die je onderscheiden van anderen. De beruchte x factor of it factor, persoonlijkheid of hoe je het ook wilt noemen.
.
Of hij ooit zijn best heeft gedaan om de oekaze van de Orde te veranderen is mij niet bekend. Anderen zullen nu een les hebben geleerd want Bram M is zeker niet de enige die zich niet geheel aan de Orde regels heeft gehouden

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 20:26

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 17:35
Moedig is hij denk ik inderdaad wel. Maar ik denk vaak dat er zoveel goede advocaten zijn die je nooit in de media ziet die minstens zo slim en bekwaam zijn. Verder vraag ik mij af in hoeverre hij nu echt zijn best heeft gedaan regelingen die hij in strijd acht met zijn geheimhoudingsplicht vanuit zijn beroepsgroep te wijzigen. Hij wist immers dat hij in de problemen zou geraken met zijn handelswijze. En iemand die belasting betalen voor het plebs vindt schurkt te veel tegen zijn clientèle aan en heeft mijn respect sowieso niet.

Simon_GS | 31-10-12 | 18:40

@Miep Scharensliep | 31-10-12 | 17:35
Van zijn joodse afkomst heeft Bram nog nooit een geheim gemaakt en dat hij iedereen behalve rechts-extremisten zou kunnen en willen verdedigen ook niet. Terecht denk ik, net als bij z'n vader Max (die ook de publiciteit niet schuwde maar het ook niet zo nadrukkelijk opzocht, ik mis zijn columns).
Zijn keuze om Wilders bij te staan kan dus ook beschouwd worden als een politieke keuze en als je de aanval dan zo frontaal kiest, dan kan je inderdaad misschien beter je zaakjes op orde hebben.
Wat hem nu rest: Wie geschoren wordt, moet stil zitten.

Ven1V1d1V1c1 | 31-10-12 | 17:53

Simon_GS | 31-10-12 | 15:18 |
Sommige rechters hebben minder moeite met wrakingsverzoeken en nemen het niet persoonlijk, in de zin van rancune. Anderen wel en als je als ervaren advocaat weet dat je met iemand uit die categorie te maken hebt en het ook nog iemand is die veel invloed/connecties heeft dan vergt het toch enige moed om voor je client op die manier door het vuur te gaan. Je zult de raadslieden de kost moeten geven die het eigen hachje belangrijker vinden.

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 17:35

@La Vie En Rose | 31-10-12 | 13:16
Oepsch. 2e regel: 'die' i.p.v. 'dat'

La Vie En Rose | 31-10-12 | 17:25

je bent al niet goed bij je hoofd als je bij deze gast aan klopt.. je kan deze bevolkings groep niet vertrouwen, maken nooit zelf vuile handen, een kind van god betaald ook bijna geen belasting en probeert zoveel mogelijk voordeel te halen uit onze democratie.. dit alles bespreken ze op vrijdag avond en de jongste krijgen dit al met de pap lepel ingegoten.. Ik vind heel die familie maar een stel losers.. geven geld uit als water (jong vrouwelijk schoon) en betalen geen belasting in Wo2 wisten ze wel raad met deze groep fraudeurs.. Hij heeft ook nog buitenlandse bankrekeningen (swiss) als kind van god is hij in swiss kind aan huis..

tonyhigh | 31-10-12 | 16:11

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 13:20
Er zijn 557 wrakingsverzoeken ingediend in 2011 dus ik zie niet waarom hij daarin zo bijzonder zou zijn.

Simon_GS | 31-10-12 | 15:18

Dat complot tegen Moszkowicz, is dat tijdens een ander etentje bij Bertus Hendriks?

Generaal Tapioca | 31-10-12 | 15:07

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 12:44 |
Prima stuk.
Mosko is één van de vele boven het maaiveld uit komende moedige advocaat die een lesje geleerd moet worden door de elite van de eigen beroepsgroep. Zijn gedrag wordt niet getolereerd, derhalve gaat de dwarsligger bloeden en krijgt een publiekelijke afstraffing als wraak voor eerdere successen, waarvan de pijn voor de heren rechters nog steeds voelbaar en zichtbaar is.

lanexxx | 31-10-12 | 14:24

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 12:44 | + 1
Mijn complimenten voor uw mooie en m.i. ook juiste tegel;uw analyse van het inquisitie-duo PenW had de mijne kunnen zijn.
PenW geven de kleinheid aan en Mozko daarentenen zijn........(vult u zelf maar in).
Ik ben nooit zo'n fan van Mozko geweest,maar hier stond een man die veel respect afdwong.

pielewaaier | 31-10-12 | 13:24

Simon_GS | 31-10-12 | 13:12 |
Bram M durft een rechter te wraken ook als hij weet dat hem dat niet in dank wordt afgenomen en zelfs schade kan berokkenen. Er zijn advocaten die niet zo moedig zijn en het belang van hun client in zo'n situatie niet laten prevaleren.
In zijn professioneel optreden maakt Bram M geen onderscheid des persoons. Of je nu tot de juridische kliek behoort en om die reden respect wenst af te dwingen of niet. Hij houdt geen handen boven hoofden zoals in die subcultuur vaak geschiedt en dat vind ik verfrissend en moedig.

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 13:20

@Miep Scharensliep | 31-10-12 | 12:44
Goede analyse weer.
Hulde!

La Vie En Rose | 31-10-12 | 13:19

Gezien het enorme leedvermaak bij met name het linkse addergebroed in de MSM, bij de NPO, en sociale media, dat niet geheel toevallig ook een godsgruwelijke hekel aan Wilders hebben en die graag hadden zien hangen, én cliënten die pas gingen klagen nadat Bram om andere zaken in opspraak kwam, zoals hij gisteravond bij P&W aangaf, kan niemand mij wijsmaken dat hier geen andere krachten in het spel zijn.

Natuurlijk heeft Bram fouten gemaakt, toch ruik ik iets:
De stank van rancune en wraak van de beledigden en jaloezie op Brams flamboyante leefstijl en succes.

You Go Bram. Mijn sympathie heb je!

La Vie En Rose | 31-10-12 | 13:16

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 12:44
Klinkt wel lekker populistisch "omdat hij het verdomt het ons kent ons van een stinkende subcultuur te respecteren" maar daar is mij niets over bekend. Volgens mij past hij juist bij uitstek bij die subcultuur in die zin dat hij het normaal vindt 70 tot 80% van zijn omzet contant te innen en buiten het zicht van de fiscus te houden. Doen zijn collega's het anders? Inderdaad stinkt dat maar dan stinkt Bram ook.

Simon_GS | 31-10-12 | 13:12

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 12:44 | + 0 -
Of ik het hier 1005 mee eens ben zeg ik niet maar wel dat het mooi neergetypt is, meestal trek ik dit soor lange reaguursels niet haha.

MBeen | 31-10-12 | 12:57

Wat ik inhoudelijk over de 'zaak' M vind heb ik bij een eerder topic al aangegeven en dat ga ik hier niet herhalen. Het gaat mij nu om de berichtgeving in de media en dan in het bijzonder bij DWDD en Paul & Witteman.
.
Ongelofelijk stuitend hoe Jort Kelder de vlag uithing en het een geweldige dag voor de advocatuur noemde. Nee Jort, dat was het niet en dat is het vandaag nog steeds niet maar ik vermoed dat jij dat nooit zult willen inzien omdat je de waas van een persoonlijke vete voor ogen hebt. Bram M. is nog steeds een rolmodel voor veel advocaten omdat Nederland geen enkele 'trial lawyer' kent die zo goed is als Bram M. en ik heb er een beetje zicht op. Spong is een goede tweede maar ook hij staat in de schaduw van Bram.
.
Het is een nare eigenschap om op iemand te willen trappen als hij (tijdelijk) ligt. Dat zegt iets over je karakter. Jort Kelder bewees zichzelf bij DWDD geen goede dienst. Blaaskakerig, rancuneus mannetje vol gebakken lucht. Er valt Bram M ongetwijfelt het een en ander te verwijten maar hij opereert in een subcultuur die per definitie niet brandschoon is en dat weet iedereen die in die cultuur werkt.
.
Het interview met P&W was bizar. Bram M mocht zijn verhaal doen maar het stond ook als verdachte terecht. Vooral Witteman schoot door in zijn drammerigheid over 'de feiten' en 'de waarheid'. Het filmpje over de successen van Bram was tranentrekkend. Een glimp van Eva. Een glimp van papa. Om op zo'n dag met die beelden niet vol te schieten, dat vergt veel van een mens. Alles was erop gericht om Bram emotioneel te breken. Hij deed het van binnen, maar hield zijn 'composure'. Op dat moment ontroerde Bram mij. Naar je vader kijken, je professionele leven in een flits aan je voorbij zien trekken en dan weten dat een tuchtraad met een dubbele agenda je alles wenst te ontnemen omdat je je niet wenst te conformeren aan de mores van hun subcultuur. Want daar gaat het om. Bram moet hangen niet omdat de kwitanties niet kloppen of een paar clienten na de maaltijd over de mosterd gaan zeuren, hij moet hangen omdat hij het verdomt het ons kent ons van een stinkende subcultuur te respecteren.
.
Ik zal de advocaat Bram M altijd blijven waarderen en een lummel als Kelder verandert daar niets aan. Een tuchtraad met dubieuze motieven evenmin.
Bram, als u dit leest: uw vader heeft me indertijd geinspireerd wbt de studierichting en u valt als appel niet ver van die fantastische boom.

Miep Scharensliep | 31-10-12 | 12:44

@Ratzinger | 30-10-12 | 23:07
Hehehe. Een gevoelige snaar geraakt, zie ik.

La Vie En Rose | 31-10-12 | 12:32

Ik wacht met spanning op het hoger beroep. Aan de ene kant ben ik het eens met reaguurders die erop wijzen dat er hier een machtsspel aan de gang is. Meneer heeft vijanden, ook onder rechters vanwege de wraking, en moet blijkbaar kapot. Aan de andere kant heeft meneer waarschijnlijk (tenzij hij aannemelijk kan maken dat het niet klopt) dingen uitgehaald die ik als ondernemer met mijn klanten niet durf uit te halen.

Ik ben een kleintje, qua ondernemerschap. Ik weet dat de belastingdienst niet bij mij op de stoep komt omdat er bij mij niet genoeg te halen valt, en omdat mijn boekhouding/ aangiften er allemaal zeer aannemelijk uitzien. Desondanks probeer ik te zorgen dat ik alles correct doe in het mijnenveld wat de Nederlandse fiscale regelgeving heet. Dus des te meer zou Brammetje dat moeten doen, die ook nog eens de middelen heeft om het allemaal correct te laten afhandelen. En ik neem aan dat hij belang heeft bij een correcte afhandeling. Dus wat dat betreft is het ook wel goed dat de man, als hij zich inderdaad misdragen heeft, wordt aangepakt.

Omdat niemand in Nederland te groot, te machtig moet zijn om boven de wet te komen te staan. Bij Bram heb je dat gevoel soms wel.

Maar er komt nog een beroep, ik ben zeer benieuwd. De materie zal ongetwijfeld ingewikkelder zijn dan het lijkt, er is ongetwijfeld een grijs gebied, en hij zal ongetwijfeld iig voor een deel van de feiten kunnen aandragen dat hij in het belang van zijn clienten heeft willen handelen. Maar nu moet uit het uiteindelijke vonnis dus nog gaan blijken of hij daarbij ook nog vanwege bijvoorbeeld grootheidswaanzin tot strafbare feiten is gekomen. Zo niet, dan is de uitkomst van gisteren blijkbaar rancune geweest. Maar aangezien Bram zelf zegt vertrouwen te hebben in het beroep, denk ik dat er geen reden is om al te grote complettheorieen te gaan verzinnen.

gruzelement | 31-10-12 | 11:37

Blijkbaar mag je in Nederland alleen mensen verdedigen met linkse politieke ideeën. Anders moet je genadeloos worden afgemaakt.
.
Jammer dat Bram bij Pauw en Witteman niet veel kon zeggen. Dan schaadt hij zijn zaak. Heel duidelijk was wel zijn reactie op de stukjes film die ze lieten zien. Vooral bij het stukje over Wilders en de wrakingen.
.
Eens kijken, in welk hof zit Kemper? O, Amsterdam? Waar toevallig ook die gewraakte rechters zitten? Die er behoorlijk de pest in hebben. Die wraking die terecht was? Waarmee Wilders vrij kwam, de rechtbank had geen keus meer? Allemaal toeval. Echt waar. Echt, echt, eerlijk echt.
.
Dus als je de message niet af kunt schieten, schieten we tegenwoordig de messenger af?

Patatter | 31-10-12 | 11:24

"Moszkowicz erkent dat hij te weinig studiepunten heeft en wijt dat aan een chronisch ziek familielid. Dat heeft mijn prioriteit, zei hij in een interview. 'Daarna komen mijn cliënten en zittingen, daarna komen de punten." Wat hij vervolgens bij elk mediaoptreden blijft herhalen.
Mwhohahahaha.. proest!

Bij Bram komen eerst z'n televisie- en overige mediaoptredens, boekpresentaties, trophee-liefjes, bezoekjes aan de kapper, kleermaker, juwelier, zonnebank, sociëty-feestjes, P.C. Hooftstraat, dure etentjes, eigen talkshowplannen, 'overige activiteiten' (waarvoor hij z'n familiebedrijf uit is gezet) en daarna een heel eind verderop misschien z'n cliënten, financiële administratie en wat studiepuntjes.

Ven1V1d1V1c1 | 31-10-12 | 11:22

Naar welke tokkiebuurt hebben ze die Zimra nu weer gestuurd. Lekker verhelderend die reactie's van die Einsteins daar..

hölzenbein | 31-10-12 | 10:56

Yup, je trekt conclusies zonder feiten te kunnen presenteren die die vermoedens staven.
@Bertus Betonsloper | 31-10-12 | 10:39
.
De eis was 1 jaar, waarvan een half jaar voorwaardelijk, de beslissing levenslang. Dat zijn de feiten en het is de discrepantie tussen eis en beslissing op grond waarvan ik van mening ben dat 'dit zaakje stinkt'. V.w.b. je twijfels: sterkte ermee.

Bertus Betonsloper | 31-10-12 | 10:52

@Niels Scholten | 31-10-12 | 10:11
Teveel toeval is niet erg handig. Zeker niet als ook nog mevrouw Britta Bohler als een van de aanklagers van meneer Moszkowicz fungeerde.
Die mevrouw komt zuiver toevallig te vaak langs wanneer er vreemde dingen gebeuren met de democratie.

Jan Passant mk2 | 31-10-12 | 10:45

@Bertus Betonsloper | 31-10-12 | 10:39
Yup, je trekt conclusies zonder feiten te kunnen presenteren die die vermoedens staven.

En ga lekker spelen met je badinerende "knul", ik betwijfel dat je de credentials hebt om mij zo aan te spreken. VakkenvullerT.

Niels Scholten | 31-10-12 | 10:44


neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:14 |

Bakito | 30-10-12 | 23:18 | + 9 -

Toevallig meen ik te weten wat jullie twee zoal doen. Bakito werkt normaal op andere tijdstippen dan 6 uur in de morgen. Neemjemoederindemali doet ook iets anders dan uitkering krijgen.

Dus stop eens met het wisselen van jullie accounts stinkapen !! KAPPEN!

hölzenbein | 31-10-12 | 10:43

Ik ben niet degene die meent te weten hoe het zit, dat ben jij.
@Bertus Betonsloper | 31-10-12 | 10:25
.
Ow ja? Omdat ik van mening ben dat dit zaakje stinkt ben ik degene die meent te weten hoe het allemaal zit?
Alweer een conclusie die nergens op gebaseerd is, knul. Wellicht dat jij hier degene bent die beter op moet blijven letten.

Bertus Betonsloper | 31-10-12 | 10:39

Sjeng de helle | 31-10-12 | 07:52

Dat is precies wat er gebeurt. Ik zie het ook zo. Vreselijk vooruitzicht, maar de ontwaarding van onze samenleving gaat steeds verder.

ecologiste | 31-10-12 | 10:38

@Bertus Betonsloper | 31-10-12 | 10:25
Ik ben niet degene die meent te weten hoe het zit, dat ben jij. Ik merk slechts op dat het geenszins zeker is dat deze gebeurtenissen met de zaak Wilders te maken hebben.

Wel op blijven letten, ga nu maar weer vakken vullen.

Niels Scholten | 31-10-12 | 10:27

Niels Scholten | 31-10-12 | 10:09 |
.
Ah... en dan kom je, zoals eigenlijk wel viel te verwachten, alweer met de volgende drogreden op de proppen. Hunnie ook... en dan ook nog van mening zijn dat de bal gekaatst is. Tja.
.
*tijd voor wat anders*

Bertus Betonsloper | 31-10-12 | 10:25

Ze hadden die crimineel Jorritsma moeten arresteren.

Mammeloe | 31-10-12 | 10:15

@Jan Passant mk2 | 31-10-12 | 09:58
Granted, maar dan nog is de hele theorie over een "links complot" slechts gebaseerd op vermoedens. Feit blijft dat Mosko op vele punten over de schreef is gegaan. Het is dus minstens even waarschijnlijk dat het niks met de zaak te maken had.

Niels Scholten | 31-10-12 | 10:11

@GS Bach | 31-10-12 | 10:07
Hear hear!

Niels Scholten | 31-10-12 | 10:09

@Bertus Betonsloper | 31-10-12 | 10:04
Net zoals dat uit: "men heeft geprobeerd Wilders te veroordelen en nu wordt zijn strafpleiter aangepakt" niet logischerwijs kan volgen dat die twee zaken met elkaar verbonden zijn. De bal is gekaatst.

En die aannames over mijn persoon (die overigens in al je comments voorbijkomen) zijn te kolderiek voor woorden.

Niels Scholten | 31-10-12 | 10:09

Zullen we het maar gewoon bij de feiten in plaats van "de onderbuik" houden? Nog nooit zo'n verzameling complottheorieën en schaamteloze huilie-huilie gezien als in dit topic + reaguursels.

GS Bach | 31-10-12 | 10:07

Het feit dat Wilders niet veroordeeld is vind ik het beste tegenargument in deze discussie.
Niels Scholten | 31-10-12 | 09:54
.
Het is geen argument, de vraagstelling komt voort uit een kennelijke drogreden. Uit 'het is niet gelukt de heer W te veroordelen', volgt niet logischerwijs 'dus kan er geen sprake zijn van dergelijke krachten'.
.
Het feit dat jij een drogreden aandraagt als 'beste tegenargument' zegt eigenlijk genoeg over je.

Bertus Betonsloper | 31-10-12 | 10:04

lekker ongenuanceerd in de topicje jaren onderzoek naar Mosko wegmoffelen meneer GS?

Naall | 31-10-12 | 10:01

@Niels Scholten | 31-10-12 | 09:54
Alleen in een openlijke dictatuur is het mogelijk om iemand onterecht te veroordelen. In een democratie zal eerst alle schijn van een eerlijk proces in leven gehouden moeten worden.
Dat was absoluut onmogelijk in de krankzinnige klucht die deze mislukte poging tot een Janmaat-02 werd.

Jan Passant mk2 | 31-10-12 | 09:58

Terpetijnzeikert | 31-10-12 | 09:37
Welnee ik vond Jort op dreef. Hij prikkelde zijn collega's op leuke wijze om kritische vragen te stellen. Bij P&W kon Bram 4 keer hetzelfde vertellen om de tijd te vullen.

Simon_GS | 31-10-12 | 09:56

@Jan Passant mk2 | 31-10-12 | 09:50
Ik denk dat het niet goed is voor een samenleving wanneer schijn wordt opgeklopt tot zekerheid...

Wat ik zo vreemd vind in wat je aandraagt is het volgende: Als er toch werkelijk dergelijke krachten aan het werk zijn, waarom is het ze dan niet gelukt een veroordeling te bewerkstelligen?

Het feit dat Wilders niet veroordeeld is vind ik het beste tegenargument in deze discussie.

Niels Scholten | 31-10-12 | 09:54

Nonbeliever | 31-10-12 | 09:38 | + -1 -
REchtbank wreken.
Wilders verdedigen.
Echt wel dat ze je dan willen pakken.
H Janmaat: verguisd en zwartgemaakt door alles en iedereen en zijn vrouw door een aanslag in een rolstoel beland.
P Fortuyn: Doodgeschoten en voor weet ik wat uitgemaakt op tv.
En dan hebben we nu G Wilders die 24/7 bewaakt moet worden,aangeklaagt is, doodsbedreigingen, bekende Nederlanders (het liefts uit ADam komend)die op de publieke zenders hun gal mogen spuwen over GW.
IK ga niet beweren dat ze hem pakken omdat hij GW heeft bijgestaan maar ik sluit het ook niet 100% uit want er worden dus echt wel vieze spelletjes gespeeld.

MBeen | 31-10-12 | 09:50

@Niels Scholten | 31-10-12 | 09:37
Denk jij dat het goed is voor de samenleving wanneer het zelfs maar de schijn heeft dat de Rechterlijke macht; extreem links; milieuterroristen; en fundamentele moslims samenwerken om Wilders bedreigd en aangeklaagd te houden? Terwijl zijn advocaat voor het leven geroyeerd wordt?

Zelfs was meneer Moszkowicz zo "fout" als maar kan zijn, dan zijn de timing en de nominatieve opsomming van zijn aanklagers stinkend verdacht.

Calimero my ass.

Jan Passant mk2 | 31-10-12 | 09:50

Ben Adam | 31-10-12 | 09:42
.
Big Time. And they know it.

Bertus Betonsloper | 31-10-12 | 09:48

Bram rules.

Ben Adam | 31-10-12 | 09:42

@ Ratzinger | 30-10-12 | 22:54 |
@ brutus68 | 30-10-12 | 22:55 |
Typische reactie van Wilders fanboys (niet te verwarren met Apple fanboys). Nee, hij is gewoon op zijn bek gegaan omdat hij zelf fouten heeft gemaakt. Niet meer en niet minder. Gewoon een foute gast die zich in de nesten heeft gewerkt.

Nonbeliever | 31-10-12 | 09:38

@Nonbeliever | 31-10-12 | 09:35
Precies, Mosky schopt al jaren tegen de zittende macht, dat gaat je ooit inhalen. Het Wilders-proces was maar een deel ervan.

Maar ach, voor de die-hard PVV-fan is het duidelijk: Iedereen is tegen hen #Calimero

Niels Scholten | 31-10-12 | 09:37

Jeurt Kelder (zat hij daar maar) misdroeg zich echt bij DWDD. Gelukkig werd hij op zijn nummer gezet.

Terpetijnzeikert | 31-10-12 | 09:37

@ Parsons | 30-10-12 | 22:48 |
Hahahaha! Nee, gewoon omdat hij zelf de fout in is gegaan.

Nonbeliever | 31-10-12 | 09:35

@The_Challenger | 31-10-12 | 08:35
Contant geld aannemen mag zeker, maar vanaf bepaalde bedragen niet zonder het te melden (Wwft) Buiten dat moet je het altijd, vooral in die wereld, met een gezonde dosis achterdocht toetsen voor je het aanneemt.

Maar ik vermoed dat Bram naast alle andere studie-onderdelen ook de Wwft module links heeft laten liggen. www.advocatenorde.nl/3288/advocaten/we...

harry poster | 31-10-12 | 09:34

Het vertrouwen in de Nederlandsche rechtstaat wordt wel behoorlijk op de proef gesteld met dit soort acties. Advocaten die milieuterroristen vertegenwoordigen, zoals Moszkowicz-aanklager Britta Bohler, worden vast en zeker nooit om "bonnetjes" gevraagd. Niet in de laatste plaats omdat de verdediging van dat soort lui betaald wordt uit het koffertje van de belastingbetalers - en dan is het "in orde". Volgend de machthebbers. Wilders werd door de Rechterlijke macht aangevallen en moest zijn verdediging zelf betalen. Wie niet genoeg geld heeft, of "bonnetjes", heeft geen recht op Recht.

De verdediging van Wilders zal met dit zaakje wel "niets te maken hebben", maar maak dat je valse linkse moeder maar wijs. De schijn is tegen.

Jan Passant mk2 | 31-10-12 | 09:31

@MBeen | 31-10-12 | 09:09


Want? Wat mij betreft is direct een links complot verdenken een goed teken van paranoïa. Daarbij, dit is GS. Ik beledig lekker wie ik wil.

Niels Scholten | 31-10-12 | 09:19

Nou sinds maanden weer een stukje van P&W gezien, maar waarom laten die verschillige VA!RA boys (witteman, matthijs van nieuwkerk cs) andere mensen nog steeds niet uitpraten, vinden ze zichzelf zo belangrijk?

Onderbuik | 31-10-12 | 09:13

Niels Scholten | 31-10-12 | 08:57 | + -1 -
Rustig aan jij met je beledigingen stinkjong.

MBeen | 31-10-12 | 09:09

De eeuwige slachtofferrol van de PVV-fanboy. Tragisch.

Bram had veel meer vijanden hogerop dan degenen die hij maakte tijdens met Wilders-proces, doe toch niet zo paranoïde stelletje schizo's.

Niels Scholten | 31-10-12 | 08:57

Bram heeft vooral gelijk waar hij aangeeft dat de regeling rond zwart geld betalingen en geheimhoudingsplicht niet erg sterk is. Dat hij daar zo'n zwaar punt van maakt komt hem ook wel goed uit. Ik garandeer mensen ook anonimiteit in mijn vak maar als ik ze betaal moeten ze wel tekenen met naam en al hun gegevens t.b.v. mijn administratie die ten alle tijde in te zien is door de Belastingdienst. Dat is een eis van de Belastingdienst en dat begrijp ik ook. Bram begrijpt het ook best. Ik vermoed echter dat hij niet anders handelt dan zijn collega's in het strafrecht dus als je die meetlat zou hanteren ben ik benieuwd hoeveel strafrecht advocaten hun vak nog mogen uitoefenen.

Simon_GS | 31-10-12 | 08:55

necrosis | 31-10-12 | 08:46 | + 0
Zou het niet zijn omdat ze via Bram, de journalistiek door Eva willen raken. (*slikt*)

Einde van de Domheid | 31-10-12 | 08:55

Moszkowicz, pleiter (zonder air)

Poeple | 31-10-12 | 08:53

[Complottheorie modus]
Vrijwel gelijktijdig met het nieuwe regeerakkoord, wordt Bram in alle media aangepakt.....
[/complottheorie]

necrosis | 31-10-12 | 08:46

De beslissingen van de Raad van Discipline zijn inmiddels gepubliceerd. De feiten die bewezen verklaard zijn, zijn zeer ernstig (mensen die in aanmerking komen voor toevoeging daar niet op wijzen, onduidelijke en veel te hoge declaraties). Hij heeft zijn clienten dus flink belazerd.

Als Moszkowicz niet kan aantonen dat de feiten die bewezen geacht worden, niet kloppen, is het afgelopen. Iemand die zijn clienten zo belazerd moet worden geschrapt.

Niks geen complot. Als de feiten zo liggen, gaat de uitkomst in hoger beroep niet anders worden.

ik heet joran | 31-10-12 | 08:41

Joost Maghetweten | 31-10-12 | 07:58 | + 0

Vrouw.

Maar waar haal jij vandaan dat mannen geen oog voor kleuren zouden hebben trouwens?

gruzelement | 31-10-12 | 08:39

harry poster | 31-10-12 | 08:04

De mensen die in de complottheoriëen geloven zoals door jou net beschreven vierden gisteren een feestje na de uitspraak.

Contant geld aannemen? Mag dat niet van de wet?

The_Challenger | 31-10-12 | 08:35

@Joost Maghetweten | 31-10-12 | 08:07
Plusje voor jouw!! Ik ben geen fan van deze twee journalisten maar ik moet zeggen dat die Pauw het Brammetje moeilijk maakte.

Mohammed is een rolmodel voor .......

Displaced | 31-10-12 | 08:31

The Great Heisenberg | 31-10-12 | 08:25

Als dat zo is heeft ie een paar lijntje van Jeroen Pauw gekregen. Die pakt s'avonds rare pakketjes aan op de fiets onderweg naar zijn werk

The_Challenger | 31-10-12 | 08:30

Volgens mij was Bram doorgesnoven gisteravond.

The Great Heisenberg | 31-10-12 | 08:25

@harry poster | 31-10-12 | 08:04
Nee hoor, geen complot theorie, alleen ook geen onpartijdige rechters in deze zaak. Eigenlijk zou de deken gewraakt moeten kunnen worden...

Joost Maghetweten | 31-10-12 | 08:10

Proberen om het zwarte geld uit de advocatuur te halen is als een tour zonder doping: Praktisch niet haalbaar en stukken minder spectaculair.

Bovendien is het niet het probleem van de advocaat om te controleren hoe de 'verdachte' aan z'n geld is gekomen; laat de fiscus maar aan de hand van het tarievenlijstje van Bram besluiten dat 'de verdachte' Mozko niet kan betalen (op papier) dus reden voor een onderzoek.

Dat Mozko de advocatuur een slechte naam heeft gegeven is ook onzin; ik denk dat hij voor 50% van de huidige studenten misschien wel de reden is geweest om in het vak te stappen, ik kan me niet indenken dat 'meester' Mohammed Enait het grote rolmodel is voor de jeugd...

Joost Maghetweten | 31-10-12 | 08:07

@INH.30CL | 31-10-12 | 00:50
Ja, hadden ze enkele weken geleden moeten doen...

BarneyBoner | 31-10-12 | 08:05

Zo te lezen is iedereen er weer van overtuigd dat er een complot gaande is... jullie geloven zeker ook dat Bush achter 9/11 zit, Kennedy niet door Oswald is neergeschoten en vliegtuigen de zogenaamde chemtrails uitstoten?

Genoeg over deze belastingontduikende, crimineel geld aannemende en niet clientvriendelijke 'Griekse' advocaat. We horen wel hoe het hem zal aflopen in hoger beroep. Next!

harry poster | 31-10-12 | 08:04

De (te) zware sanctie die de rechter hier geeft komt voort uit het feit dat Mockowicz de rechters in het Wilders proces publiekelijk aan de schandpaal heeft genageld.De kwalijke rol die de deken hierin speelt is er één van de huichelaar. Binnen de orde weet eenieder dat er veel meer advocaten zijn die net als deze advocaat niet alles up to date hebben,en ook geld á contant innen.
Dat wordt door de vingers gezien,en dat deden ze tot de wraking in het Wilders proces ook bij Mosckowicz.
Het lijkt er dus op dat deze straf ook een waarschuwing in zich heeft voor de rest van de advocaten.. Wraken oké!, maar niet voor het oog van de natie, want dat wordt niet gepikt.

deraderendraaien | 31-10-12 | 08:01

roze_bril | 31-10-12 | 07:45 | + 0 -
Dat u vraagt om uitleg geeft aan, dat er te weinig uren in een dag zitten om het u uit te leggen.
Dus.

Rammstein | 31-10-12 | 08:00

@gruzelement | 30-10-12 | 22:54
Homo?

Joost Maghetweten | 31-10-12 | 07:58

Mogguh @ All,
Als bram definitief wordt geschorst dan hebben we met z'n allen een probleem erbij. Het probleem dat zich aankondigd is dat de heersende nomenclatura de dienst verder kan uitmaken en de vrije geest verder onderdrukt wordt. De indruk dat Bram moet hangen omdat hij Wilders heeft weten vrij te pleiten is wellicht niet zo afwezig als wordt gesuggereerd, gezien de vrolijkheid bij de Joop. Het politiek correcte denken gaat weer hoogtij vieren de roeringen in de Hofvijver na het optreden van Fortuijn ebben weer eens weg. Het onder de oppervlakte werken van de Onaantasbaren gaat vrolijk verder.

Sjeng de helle | 31-10-12 | 07:52

@Rammstein | 31-10-12 | 07:35

Oh nee, dan.... je hebt helemaal gelijk. Met wat eigenlijk?

roze_bril | 31-10-12 | 07:45

Als Bram weinig steun krijgt in het publieke domeingaan ze hem afmaken. Krijgt hij wel genoeg steun dan zullen ze hem niet echt iets durven doen.
Het is duidelijk weer een geval van natrappen door onaanzienlijke achter de coulissen opererende non-valeurs die zich afgelopen jaren enorm hebben zitten ergeren aan de flamboyante keigoede advocaat. Ze sprongen bijkans uit hun vel toen Bram Geert wist vrij te pleiten. Dat kwam 1 doordat hij zo goed is (intellectueel goed plus - en dat is niet onbelangrijk- het hart op de goede plek). en 2 doordat iedereen massaal achter hem is gaan staan. Is het nu GVD afgelopen met dat links rechts gedoe, ja? Laat Bram in zijn waarde!
Wat mij betreft is de hele justitie sector in dit land net zo rot als de woningmarkt. Dit is het gevolg van het feit dat er veel te veel non-valeurs rondlopen met gigantische privileges op zak. Het zijn de gepriviligeerden, het is de hofhouding van de regenten die hier de dienst wil uitmaken en uitmaakt. Iedereen die tegen die lui opstaat zal achterbaks weggewerkt worden. Dit is het ware monster van NL.

ecologiste | 31-10-12 | 07:43

Jorritsma kijkt naar Bram Moszkowitcz zoals ene Melkert ooit naar Pim Fortuyn keek ............... niet, of zo weinig mogelijk.

Rammstein | 31-10-12 | 07:35

Haal je studiepunten van de afgelopen 5 jaar eens Bram, beloof beterschap en ga bij een bureau werken dat een financiele administratie heeft.

Einde van de Domheid | 31-10-12 | 07:19

Die meneer die met die fiets wegloopt, zijn vuist omhoog heft en 'Wilders' schreeuwt', die heeft vast gelijk!

Einde van de Domheid | 31-10-12 | 07:17

Ruys de Beerenbrouck | 31-10-12 | 01:32 | + -10 -
Kijk eens iets verder dan Paars & Wittevoet en/of Knuppel & van der Bek.

Rammstein | 31-10-12 | 07:13

Zijn verhaal bij Pauw en Witteman was wel erg goedkoop voor een topadvocaat.
De opmerking: ik geef het criminele geld, dat ik ontvang, niet op bij de belastingdienst, op grond van mijn geheimhoudingsplicht, is wel heel erg krom.

Johannes D. | 31-10-12 | 07:09

Mosko vindt het wel best, anders had ie dit wel serieus genomen. Waarschijnlijk is het voor hem beter om niet langer meer dit ambt uit te oefenen omdat hij anders dieper de onderwereld wordt ingetrokken.

roze_bril | 31-10-12 | 06:59

Het wachten is op een door derden geënsceneerde ´zelfmoord´ van Bram. Hij weet teveel van velen.

Ayatollah Oink-Oink | 31-10-12 | 05:37

boeglul | 31-10-12 | 03:23 |
Ik schreef niet dat méér dan 100% sjoemelt. Ik bedoelde méér regelovertreding dan slechts met zwarte honoraria sjoemelen. Maar toegegeven nogal onduidelijk uitgedrukt.
Bovendien schreef ik ook niet dat die praktijken niet bestreden moeten worden.
Ik verwees naar de waarschijnlijke aanleiding waarom Moszkowicz nú wel aangepakt wordt en voorheen niet. En dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat Moszko de enige is waarvan ze het weten.

WirMachenMusik | 31-10-12 | 05:14

Moszkowicz is gewoon een boef klaar, dat weet iedereen.

sparkler_dynamo | 31-10-12 | 04:20

markwiering | 31-10-12 | 02:30 |

Lief he, ze mag blijven van me.

Methylfenidaat | 31-10-12 | 03:57

Ik heb Bram zijn verhaal aangehoord en het klinkt allemaal best complot achtig inderdaad.

Methylfenidaat | 31-10-12 | 03:37

@WirMachenMusik | 31-10-12 | 02:07

Je schrijft dat meer dan 100% vd top-stafrechtadvocaten sloemelen met zwart geld.

In dat geval is Bram geen uitzondering en zouden we hem dus moeten beschermen?

Krijg de hik!

boeglul | 31-10-12 | 03:23

Vermoed dat vrijwel alle top-strafrechtadvocaten sjoemelen met zwarte honoraria. Misschien nog wel meer. En al heel lang. Zo ook Moszkowicz. Maar vermoed dat hij net als voorheen met rust zou zijn gelaten zonder de affaire Wilders.

WirMachenMusik | 31-10-12 | 02:07

Waarom doet die stream het niet #Pauw en Witteman?

El PiS | 31-10-12 | 01:55

Tis wat spongetje zegt. Als je geschoren wordt mot je ff stil blijven zitten. Maarja als je bij een eerdere scheersessie al neeschuddend je oortjes bent kwijtgeraakt, hoe dan te luisteren. Dag Bram, weinig aan verloren.

schele schoft | 31-10-12 | 01:52

Iemand die spreekt van karakter moord terwijl hij zelf in de media ieder die tegengas geeft bestempeld als dom. Hooghartig noem ik dat. Het gaat over een advocaat. Dat zijn de mensen die je helpen bij een echtscheiding meer niet. Waarom deze ophef? De stront hang bij hem omdat het terecht is. Er zijn zat goede advocaten.

ikdenkwat | 31-10-12 | 01:38

Valt dat even tegen, regels gelden blijkbaar ook voor Brammemans en dat terwijl onze uitverkoren vriend dacht dat hij daar boven stond. Met Wilders heeft het allemaal niets te maken, wat dit gedrag vertoont hij al jaren en hij was al meerdere malen eerder op zijn vingers getikt. Laat hem maar eens flink op zijn Grieks door het stof gaan, wellicht dat in hoger beroep nog eens met de hand over het hart wordt gestreken. Het zou hem sieren als hij wat meer het boetekleed aantrok.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 31-10-12 | 01:35

Een beetje officier komt met de grootste blunders of zelfs gorigheden makkelijk weg...

Lafayette | 31-10-12 | 01:33

@Parsons | 30-10-12 | 22:48 | + 27 -

Aluhoed much?

Zo grappig dat allerlei sujetten zich plots verliezen in complottheorieën en het opnemen voor een frauderende, regels overtredende advocaat.

Querulantisme ten top. De man was fout, maar sommigen willen het niet aannemen en draaien de bewijslast om, gebruiken het om "links", de "rechtstaat", whatever, de schuld te geven. En bouwen hierdoor mee aan de verheerlijking van Moszkowicz. Wat een gewoon een buitengewoon matige advocaat is, fraudeur bovendien.

Maar ach, elk excuus is gerechtvaardigd om tegen "het systeem" te ageren toch?
Parsons, Superjan, en anderen, jullie maken je onsterfelijk belachelijk. Kies een legitiem iemand om over diens rug "de strijd" te voeren. Maar niet een halve crimineel als Moszkowicz. Je haalt jezelf er enkel mee onderuit.

Ruys de Beerenbrouck | 31-10-12 | 01:32

@Watapatja | 31-10-12 | 01:07

"Bedrijfsvoering niet op orde, dan kan de gemiddelde middenstander morgen ook een beroepsverbod tegemoet zien".

Voeg daar 99,5% van *alle* (semi-)overheden in dit land maar aan toe want ook zij zijn niet in staat een potlood te laten slijpen zonder daarbij gigantische en veelal niet of nauwelijks verantwoorde kostenoverschrijdingen te creëren.

En dat 'creëren' gebruik ik overigens welbewust daar ik niet in toeval geloof, wel in nepotisme, cliëntelisme en uiteraard Machiavelli.

Reinaert | 31-10-12 | 01:13

Troef | 31-10-12 | 00:28 |

Helemaal met je eens.

Advocaten die opkomen voor de scheiding conform trias politica hebben te maken met een door en door verrot OM, waar allerlei persoonlijke belangen de boventoon voeren. Overigens veelal georganiseerd via herenclubjes, Rotary en Lions. Het recht zegeviert allang niet meer in dit land, het OM en de rechterlijke macht maken deel uit van het old boys network.

Dit is een van de lastige vliegen die ze hebben uitgeschakeld, overigens op zeer dubieuze gronden. Bedrijfsvoering niet op orde, dan kan de gemiddelde middenstander morgen ook een beroepsverbod tegemoet zien.

Watapatja | 31-10-12 | 01:07

@Stormageddon | 31-10-12 | 01:00
Dat klopt en zal ik ook zeker niet tegenspreken.

hölzenbein | 31-10-12 | 00:54 |
Dank je Holzie

INH.30CL | 31-10-12 | 01:05

@INH.30CL | 31-10-12 | 00:38
In die jaren hadden alle songs van één van beiden credits voor allebei, ook al had de ander geen noot of woord aan het nummer geschreven. "Let it be" is 100% (tekst en muziek) van de hand van Paul McCartney. Lennon heeft er verder niets aan bijgedragen.
Dat kun je allemaal nalezen in het boek waarvan ik de titel @00:29 heb gegeven. Geen dank.

Stormageddon | 31-10-12 | 01:00

INH.30CL | 31-10-12 | 00:50
En gelijk heb je. Kudo!

hölzenbein | 31-10-12 | 00:54

@Meeroever | 31-10-12 | 00:46
What the fuck kan je die advocaat eigenlijk schelen! Een groot technisch bedrijf (NL) maakt vandaag bekent dat er 900 man uitgaat, dat is erg!

INH.30CL | 31-10-12 | 00:50

@Meeroever | 31-10-12 | 00:46
Bram had het ook over papegaaien die papegaaien.
Als ik jou zou hoor heb je ofwel bij DWDD aan tafel gezeten, of jij bent één van die papegaaien waar bram het over had bij P&W.

deraderendraaien | 31-10-12 | 00:50

Hebben ze het criminele maffiamaatje eindelijk eens op zijn nummer gezet. Prima!

hölzenbein | 31-10-12 | 00:48

Ik heb vertrouwen in de acties van de raad, en betwijfel of het hof een andere uitspraak zal doen. Bram lijkt me persoonlijk een fout persoon, te veel uit op persoonlijke eer en publiciteit en te weinig gericht op zijn cliënten. Ik zal daarom nooit een dergelijke advocaat inhuren.

Ik heb het optreden in P&W gezien en vond de vragen soms kritisch genoeg, maar had graag zelf aan tafel willen zitten met enkele vragen. Ik had Bram graag willen vragen of iedere klacht feitelijk juist of onjuist is. En waarom Bram een rookgordijn opwerpt door steeds één punt naar voren te halen.

Waarom Bram de media beschuldigt van stemmingmakerij terwijl hij zelf de media altijd lijkt op te zoeken en sorry Bram dat heeft twee kanten.

Waarom hij niet wil dat er op de man gespeeld wordt terwijl hij dit in zijn verweer wel doet, en daarmee kritiek van anderen op zijn persoon afdoet als rancune of jaloezie.

Meeroever | 31-10-12 | 00:46

@: AfrikaansePostbode | 31-10-12 | 00:43 | + 0
moeilijk

AfrikaansePostbode | 31-10-12 | 00:43

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:37 | + 0
De kwestie met brutus68 heb ik niet bijgehouden, weet er dus niks van.

Zou m'n tijd niet verspillen aan onzin, ook niet als het gratis is. Dan al helemaal niet.

Dat je hier post (ik ook) is eigenlijk al te maf voor woorden, al krijg ik dan per woord betaald.
Jij ook?

Zie je later, gotta go now.
R.

Ratzinger | 31-10-12 | 00:43

'Knap', dat ze Moszkowicz zo snel, zo kapot proberen te maken/hebben gemaakt.
Maak nu eens iemand 'kapot' die het WEL verdient, ik noem een Joris Demmink ...
Even de genadeslag, duurt nu al decennia, dus zo moelijk moet dat toch niet zijn ...?

AfrikaansePostbode | 31-10-12 | 00:43

@Strohond | 31-10-12 | 00:39
Laten we nou niet allemaal met een losse letter ondertekenen. Quod non.
LL

Lewis Lewinsky | 31-10-12 | 00:42

Ratzinger | 31-10-12 | 00:31
Pas je wel op. Je bent je losse R vergeten.
S.

Strohond | 31-10-12 | 00:39

@Stormageddon | 31-10-12 | 00:13
Macca is Paul McCartney dus de beatles. John Lennon kreeg the credits overigens voor de compositie.

INH.30CL | 31-10-12 | 00:38

@Ratzinger | 31-10-12 | 00:26 | + 1 -
Haha denk je dat het gezeik met brutus68 mijn iets oplevert.

Het gaat niet altijd om geld.

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:37

Troef | 31-10-12 | 00:28 | + 1
Leuke koppiepeest van Wordpress.
Verhaal slaat in feite nergens op. M. treft een schikking met de fiscus. Wat is er verder aan de hand?

Zo goed als niks.

Knettergek, die Raad. Ook maar gestuurd, daar twijfel ik eigenlijk niet aan, al zijn die dingen niet te bewijzen (door mij).
R.

Ratzinger | 31-10-12 | 00:36

Troef | 31-10-12 | 00:28
Jij beweert dus dat er krachten bezig zijn de rechterlijke kapot te maken.
Dat is triest,dat dat gebeurt.

AntiSoof | 31-10-12 | 00:35

Troef | 31-10-12 | 00:28
Klaverjassen is maar een kutspel.

Strohond | 31-10-12 | 00:35

Het vriendje van Rutte heeft ook weer een grote waffel over de opvoeding van Meester Max en zijn zonen, omdat ie zich gesterkt voelt door de positie van dat zelfde vriendje die een partijgenoot op de post van justitie heeft met banden binnen de rechtsspraak.
Het vermoeden is sterk aanwezig dat de mosco hunt is ingegeven door het niet veroordeeld krijgen van Wilders, door het wraken van een rechtbank met een politieke pro Europese kleur die het niet kunnen zetten dat Wilders nog steeds rondloopt om hun stokpaardjes neer te sabbelen in het parlement. En dat door toedoen van Mosco.

deraderendraaien | 31-10-12 | 00:33

Schrijf deze man niet af. Als het waar is wat hij beweert zal hij pas schitteren op het allerlaatste moment. Zijn tegenstanders zullen behoorlijk en vooral met meer voor de dag moeten komen willen ze hem werkelijk kunnen uitschakelen. Daarbij komt nog dat al die aanvallen makkelijk niet alleen contra productief werken ze kunnen wanneer hij voor echte rechters in z'n gelijk wordt gesteld zelfs het einde van bepaalde carrières betekenen. De verschrikkelijke middelmaat in gevecht met een strafpleiter van allure. Dit gevecht is tekenend voor een land dat in een diepe crisis verkeerd

idopane | 31-10-12 | 00:32

Sorry voor foutje 00:26. Natuurlijk geef ik niks aan de Dierenbescherming, Jezus!

Ratzinger | 31-10-12 | 00:31

prekert | 31-10-12 | 00:20
Ik vermoed dat Eva hard met zijn ballen heeft lopen spelen. Golddigger eigen.

kneuterzak | 31-10-12 | 00:30

@Strohond | 31-10-12 | 00:24
Revolution in the Head : The Beatles' Records and the Sixties / Ian MacDonald. - London: Pimlico, 2005. - (2nd. Revised ed.).
Beetje saai geschreven, maar wel veel leuke feitjes over de fab four.

Stormageddon | 31-10-12 | 00:29

Stormageddon | 31-10-12 | 00:20
Figuren die niet het lef hebben om me midden in mijn gezicht uit te lachen, daar wil ik niets mee te maken hebben.
Met D66 trouwens ook niet.

Strohond | 31-10-12 | 00:29

'Iedereen die een beetje nourri is dans le sérail weet dat er nogal wat advocaten zijn die ernstige beroepsfouten op hun conto hebben staan en die niet worden vervolgd en gestraft. Maar bij Moszkowicz stonden tegenover de beroepsfouten ook prestaties die er wezen mochten. Deze uitspraak maakt de indruk van een vendetta van de rechterlijke macht tegen een advocaat die zijn cliënt op een onorthodoxe manier heeft verdedigd. In feite heeft hij voor Wilders vrijspraak gekregen door de rechter die zijn vervolging bevolen had het rechterlijk leven onmogelijk te maken. Die rechter had dat zelf uitgelokt en had niets te klagen. Je kunt daar mogelijk anders over denken, maar ook de schijn van een vendetta past de rechterlijke macht niet. Mr. Drs. Blokland uit Alkmaar zou meer wijsheid en een grotere beheersing aan de dag hebben moeten leggen. De overige leden van de Raad, mrs. M.A. le Belle, H.C.M.J. Karskens, J.M. van de Laar en B.J Sol, confrères van M. hadden Drs. B. van deze uitschieter moeten weerhouden.

Een uitspraak conform de eis was terecht geweest en als Moszkowicz zijn leven daarna niet zou hebben gebeterd was er ruimte geweest voor een opvolgende zwaardere straf. Dit is geen rechtspraak dit is oorlogvoering. Het verbetert de mores in de advocatuur niet en het beschadigt de reputatie van allebei, van de advocatuur en van de rechterlijke macht.'
akasdorp.wordpress.com/2012/10/30/bram...

Troef | 31-10-12 | 00:28

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:24 | + 0
Kun je doen, maar allemaal vrij zinloos als het jou 20K kost plus ergernis en het je 10K oplevert.

Zo werkt het meestal. Ik ben dan vrij praktisch en geef nog wat aan de Dierenbescherming.
R.

Ratzinger | 31-10-12 | 00:26

de betaalautomaat | 31-10-12 | 00:17
Ik las net een mooi boek: 'Gods wil of de mafia.' Nou als men zo dat boek gelezen heeft, dan ziet men zulke zaken weer in een heel ander perspectief. Alles is relatief, ook perceptie en dat is ook weer onderhevig aan mode, indoctrinatie en gewoonte. Het is erg ingewikkeld. Of niet, maar dat is afhankelijk van de inteligentie en de kennis enzo.

AntiSoof | 31-10-12 | 00:24

@Ratzinger | 31-10-12 | 00:22 | + 0 -
Ik ben zo'n vervelende de rukker die wel naar de HR gaat.

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:24

Stormageddon | 31-10-12 | 00:13
Ik steek nog wat op vanavond. Eerst met de zon en nu dit weer.

Strohond | 31-10-12 | 00:24

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:14 | + 0
Als dat een reactie op mijn comment is, eerste zin eens.

In feite is het nog erger. Mij is recht in het gezicht gezegd dat we, in een bepaalde zaak, ook zouden kunnen gaan procederen (wat mij duizenden aan omzet kost) en dat het hun niks kost - gewoon hun werk. Plus, het kost mij jaren tot aan de HR.

Zo dus, simpel. Godverdomde klootzakken dus. Het lijkt er op of een schikking een overeenkomst is tussen gelijkwaardige partijen, in feite ligt het mes op tafel en kun je akkoord gaan of de tering krijgen.

De staat van het land. Dit is waarschijnlijk niet de enige reden waarom mensen een tyfushekel aan de fiscus hebben. Luie kutambtenaren die verdomd goed weten dat een proces jou zeer veel geld en tijd kost en die dus gewoon vooraf een sommetje maken, no matter of ze gelijk hebben of niet.

Ik zou niet op een verjaardagsfeestje durven vertellen dat ik voor de fiscus werk (wat ik dus ook niet doe, enfin). Weet niet zeker of je dat overleeft.
Zou niet moeten ook, dat laatste.
R.

Ratzinger | 31-10-12 | 00:22

prekert | 31-10-12 | 00:20 | + 0 -

Gaat hij het dit keer met viagra proberen ?

Eurotokkie | 31-10-12 | 00:22

@Slipsnifter | 31-10-12 | 00:12
Dat geldt voor alle Nederlanders inmiddels.

INH.30CL | 31-10-12 | 00:21

@Strohond | 31-10-12 | 00:18
Als een pretentieuze hoofdstedelijke zak hooi met paarse broek en/of moeilijke bril bent, op D66 stemt en met je maten en/of dispuutgenootjes jezelf lekker belangrijk wilt vinden op een terras terwijl iedereen je achter je rug uitlacht: dan wel.

Stormageddon | 31-10-12 | 00:20

Ik denk overigens dat Bram nu hard ball gaat spelen en Eva daar buiten wil houden.

prekert | 31-10-12 | 00:20

@AntiSoof | 31-10-12 | 00:17
Maar hmm,ga gerust door met filosoferen hoor.
Ik heb er geen last van .. Die omelette is nog steeds binnen.

de grote Anti | 31-10-12 | 00:20

@Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:15
Dat is ook verdacht. Iedereen trekt af. Doe je dat niet dan moet je maar bewijzen dat je impotent bent.

Stormageddon | 31-10-12 | 00:18

Stormageddon | 31-10-12 | 00:08
Ach, als de zon hard schijnt, zoals de zon op een zomerse dag soms schijnt te doen, dan valt het best te kachelen.

Strohond | 31-10-12 | 00:18

De fiscus is ook niet erg intelligent, wanneer er een dergelijk onderzoek gaande is een schikking treffen terwijl je nu een mooi "vonnis" (beslissing) had om naar te verwijzen en het volle pond eruit te slepen. Maatvoer de sport is bij de belasting dan ook om het bij Jan Modaal te halen.

de betaalautomaat | 31-10-12 | 00:17

Strohond | 31-10-12 | 00:10,
Tsja...

AntiSoof | 31-10-12 | 00:17

Glas Koning | 31-10-12 | 00:12 | + 0 -

ongetwijfeld.

Eurotokkie | 31-10-12 | 00:15

@Ratzinger | 31-10-12 | 00:12 | + 0 -
Ze snappen dus ook niet dat ik 0,0 aftrek. Dat is dus al verdacht en een bewijsvraagstuk.

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:15

Dat de fiscus maar wat claimt soms. Automatische bullshit, want het is al moeilijk zat. Maar ja dat doen ze zelf.

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:14

Die P&W zaten Bram de Wraker in de schoenen te schuiven dat het onbeleefd, onhandig en verkeerd was om niet zelf te verschijnen voor het tribunaal van zijn mede-advocaten, en zich liet vertegenwoordigen door een advocaat.

De ironie hadden P&W niet door. De hele essentie van het beroep advocaat is dat de cliënt niet zelf ter zitting hoeft te verschijnen. Als dat niet mag, dan is de hele beroepsgroep afgeschaft.

Lewis Lewinsky | 31-10-12 | 00:14

Stormageddon | 31-10-12 | 00:08 | + 1
Je vergat te vermelden dat Corona daarbij ook nog eens erg overpriced is...

Ratzinger | 31-10-12 | 00:14

@Strohond | 31-10-12 | 00:10
"Let it be" is van Macca.

Stormageddon | 31-10-12 | 00:13

@ Eurotokkie | 31-10-12 | 00:09
Dat komt omdat kneusjes het niet begrijpen. De man heeft een vacubulaire waar mensen zo als jij inderdaad geen raad mee weten.

Glas Koning | 31-10-12 | 00:12

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:10 | + 0
Begrijp je verhaal niet. Als jij een schikking treft, ben je d'r zelf bij. Althans, meestal. Je kunt je ook laten vertegenwoordigen.

Wat is je punt eigenlijk? Just a question.
R.

Ratzinger | 31-10-12 | 00:12

Bram verdient beter dan nederland.

Slipsnifter | 31-10-12 | 00:12

AntiSoof | 31-10-12 | 00:04
Let it be.
All you need is love.
Imagine.
Die John Lennon was zo gek nog niet.

Strohond | 31-10-12 | 00:10

Bram greep te vaak naar z'n stropdas en was te emotioneel, maar brute ondervraging. Voortaan toch maar waterboarden op tv; trekt nog meer kijkers.

prekert | 31-10-12 | 00:10

@Ratzinger | 31-10-12 | 00:08 | + 0 -
Yep.

Common practice.

Zo heb ik er ook 1 liggen

Ze eisen 110%, ik heb 120% betaald en ik krijg 70% terug.
Dit keer wel met rente.

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:10

@AntiSoof | 31-10-12 | 00:04
Het is zo mooi dat er nu een omelette du fromage op mijn toetsenbord ligt.Geef je toevallig ook yoga lessen,want mijn middelvinger is een beetje gekneusd.

de grote Anti | 31-10-12 | 00:09

Glas Koning | 31-10-12 | 00:06 | + -1 -

Ik kan me voorstellen dat mensen in de rechtszaal in slaap vallen , wat kan die man saai lullen zeg.

Eurotokkie | 31-10-12 | 00:09

@Strohond | 31-10-12 | 00:02
Corona is sowieso niet te drinken. Smerig hipster-drankje met een pretentieuze schijf limoen in de hals dat de naam bier niet verdient.

Stormageddon | 31-10-12 | 00:08

xspalm | 30-10-12 | 23:52 | + -2
Je bent wel een beetje rare zwamneus, vind je niet? Hij, M., treft een schikking met de fiscus en daarmee is de zaak afgedaan. De fiscus had ook kunnen besluiten hem strafrechtelijk te laten vervolgen. Vonden ze kennelijk kansloos.
Everyday practice.

Jij weet gewoon niks. Dit soort dingen gebeurt elke dag. Deze vertoning bij het Tuchtcollege is niet meer dan toneel. Dooft uit, zoals jij al uitgedoofd bent.

Heb je dat? Goed zo! En nu maar, hoppa, naar bed.
R.

Ratzinger | 31-10-12 | 00:08

@ pielewaaier | 31-10-12 | 00:03
Amen! De man is een baas!

Glas Koning | 31-10-12 | 00:08

75000 eurie betalen en dan sturen ze Adje.. ja dan zou ik ook pissig worden.

RentaHam | 31-10-12 | 00:07

@brutus68 | 31-10-12 | 00:01 | + -2 -
Nee joh geen wraak, gewoon gelijk. Het is allemaal perceptie, vraag maar aan Pius.

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:07

@Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:45

Door rijden dient veel zwaarder bestraft te worden, tenminste, als een nutteloze kutburger het doet. #NKB

neemjemoederindemali | 31-10-12 | 00:07

@teccan9ne | 31-10-12 | 00:02 | + -1 -
Prima.

Maar voor zijn verweer heeft hij genoeg tijd.

Het is gewoon leuk om te zien waar hij op "gepakt" wordt door de media en door direct en correct een antwoord op heeft. Er is niets tussen te leggen.

Dat is knap.

Ik verdedig niet al zijn punten mede, behalve die van de geheimhouding en ik vind de straf buiten proporties.

Kaas de Vies | 31-10-12 | 00:06

Dat was dank zij Moszkowicz weer eens een mooie aflevering. Elke als hij of Peter de Vries daar zit is het wel interessant
Elke andere dag is waardeloos. Helemaal die linkse Witteman maakt er een potje van.

Glas Koning | 31-10-12 | 00:06

de grote Anti | 30-10-12 | 23:53
Licht zijn de elektromagnetisch stralen die ons de illusie van zien en het beleven geven. Zover is wel duidelijk.
M.I. is licht de 'onuitsprekelijke´, de eerste bron van liefde en zijn, eerlijk waar.
Zonder dollen. Licht is eigenlijk bewustzijn. Tenminste, zo zie ik dat.
Mooi he?

AntiSoof | 31-10-12 | 00:04

@Eurotokkie | 31-10-12 | 00:03
Ik niet.

Lewis Lewinsky | 31-10-12 | 00:04

Lewis Lewinsky | 30-10-12 | 23:59 | + 1 -

Ik vond die zeilmeneer wel leuk.

Eurotokkie | 31-10-12 | 00:03

Wat een entertainer is die Mozko toch... de manier waarop deze scherpzinnige man Pen W als broekies in de hoek zet en er uitstekend voor weet te zorgen dat hij ZIJN verhaal doet... dus de regie in handen heeft... getuigt toch van behoorlijke klasse.
De lieden die denken deze Mozko te kunnen slopen,konden zelf wel eens gesloopt worden.

pielewaaier | 31-10-12 | 00:03

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:59 | + 1
Ik had in eerste instantie al niet verwacht dat die hier vanavond bij zou zijn gezien alles wat hij vandaag aan zijn hoofd heeft gehad. Zou ook wel beter zijn voor hem kon die wat beter aan zijn verweer werken want wat die net heeft gepresteerd is dus gewoon 3 keer niks ...

teccan9ne | 31-10-12 | 00:02

Stormageddon | 30-10-12 | 23:41
Corona hoort koud te zijn, anders niet te drinken.

Strohond | 31-10-12 | 00:02

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:56

Je blijft een naargeestig kereltje vol wraakgevoelens, he?

brutus68 | 31-10-12 | 00:01

@teccan9ne | 30-10-12 | 23:58 | + 0 -
Zou je het hem kwalijk nemen?
Ik denk eerder dat even dikke adreniallalalniae is.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:59

Pauw en Witteman, lakeien van de macht, maken een waardeloos programma, waar bovendien geen reedt aan is.

Lewis Lewinsky | 30-10-12 | 23:59

Hoogmoed komt voor de val. Zo goed was hij niet 80% van zijn zaken heeft hij verloren. Met zijn mond in de media de beste! Koffers met geld leurende, niet aan de belasting aangevende. (vergeten? tja elk declaratie bonnetje niet), boekhouding??? nooit van gehoord. Mosko neem je verlies als een man en ga niet zitten janken als een baby. Jammer.. zijn trots heeft hij al lang verloren. Of je hem nu aardig vindt of niet de feiten spreken voor zich. Hoe meer hij aanvecht hoe groter de beerput zal zijn we zullen zien.

ikdenkwat | 30-10-12 | 23:59

hij zat bijna te janken

teccan9ne | 30-10-12 | 23:58

Struisvogel nek Joritsma. Wat een gruwelijk vis wijf is dat zeg! Je zou er maar op moeten elke maand...

Glas Koning | 30-10-12 | 23:58

de grote Anti | 30-10-12 | 23:53
Ik denk dat u er nu te licht over denkt.
Als licht niet bestond, dan zou het te donker zijn.
Daarentegen is het dan wel mogelijk om tegen de zon in te kijken.

Strohond | 30-10-12 | 23:58

@Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:54
Je kunt het ook beter aan een Achmea bestuurder vragen.

INH.30CL | 30-10-12 | 23:57

@brutus68 | 30-10-12 | 23:55 | + 0 -
Bedankt ethicus. Waar kan ik uw handtekening bekomen?

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:56

xspalm | 30-10-12 | 23:52

Hij heeft inderdaad zijn hand overspeelt. En zijn bedrijfsvoering dient in orde te zijn, dat moet iedereen in Nederland.

brutus68 | 30-10-12 | 23:55

Rare vraag

"heeft u geld?"

Moet je eens vragen aan een bank
Dat is nu strabaar.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:54

Ha ha, die kerel in dat filmpie. Vraag: weet u wie dit is. Antwoord: milosevic

INH.30CL | 30-10-12 | 23:53

@AntiSoof | 30-10-12 | 23:44
Juist.. want de maan schijnt niet die reflecteert enkel licht.Maar wat is licht? Moet licht perse gegenereerd worden om licht te zijn.. Wat als licht eigenlijk helemaal niet bestond en wij gewoon denken dat het licht is?

de grote Anti | 30-10-12 | 23:53

Het heeft er wel enigszins de schijn van dat die deken heer Bram niet zo kan waarderen, maar feit is wel dat Moszko er een rommetje van maakt.
- Terugkerend gerommel met jaarrekeningen
- Belastingprobleem (en niet voor 2500 euro)
- Slechte dienstverlening door stagiairs e.d. te sturen
- Niet bijhouden studiepunten (lijkt mij klein bier, maar goed)
- Gerotzooi met contante betalingen. In een enkel geval kan ik me daar wel iets bij voorstellen, maar toch niet constant. En dat gerommel met incorrecte kwitanties: vreemd. Als je 60K lapt en je krijgt een kwitantie van 25k, dan vraag je toch even hoe en wat?

Verder is de man wel een tikje arrogant. Gewoon niet op die zitting komen om te illustreren hoe het met dat contante geld zit, zou wel handiger zijn (als er iets uit te leggen is dan he...).
En jam, zoals ook in de VK stond, telkens wordt dat verleden van pa er weer bijgehaald. Daarmee besmet je de discussie zelf, want je opponent kan nauwelijks nog vrijuit spreken.

Het maakt me niet uit wie hij verdedigt, maar mijn smaak is het niet. En Jinek zag de bui wel hangen, lijkt wel. Nou ja, ook niet mijn smaak.

Leuke soap wel, beter dan GTST :0)

xspalm | 30-10-12 | 23:52

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:50 | + 0 -

Derksen zou al in slaap zijn gevallen .

Eurotokkie | 30-10-12 | 23:51

Bram, eerst je kids, nu weer je vader.
Het is wachten op....

kneuterzak | 30-10-12 | 23:50

@brutus68 | 30-10-12 | 23:49 | + 0 -
Als hij maar signeert.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:50

Ik vind het wel mooi dat de 4de gast Derksen zou zijn, is gewoon weer afgebeld. Mhoehahaha.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:50

Iedereen met honderden of duizenden klanten kan niet anders dan M. gelijk geven. Die dingen gebeuren in elke praktijk. Om daar een patroon in te 'herkennen' - what a joke! Een luie rechter (met wat mislukte advocaten) oordeelt over een topadvocaat, gehgeh. Laat die zak zelf eens 60-80 uur per week gaan werken en ophouden met stemmen op D'66.

Hoger beroep wordt hij in gelijk gesteld.

Keywords, D'66, NRC. Lafste conformistische eikels van het land. Bah!
R.

Ratzinger | 30-10-12 | 23:50

Na het tafelgesprek belt Witteman met Marcel van Dam. Of hij het zo goed heeft gedaan.
Die lul heeft altijd zijn melktanden gehouden.

das_Freudenmädchen | 30-10-12 | 23:50

AntiSoof | 30-10-12 | 23:44
Het schijnt dat de zon voor de maan schijnt.
Beetje lui bolletje die maan.

Strohond | 30-10-12 | 23:49

Zuigende SMSjes krijg ik ook.
Kost me verdomme 1.50 per sms.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:49

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:47

Quote non, hoe abject en infaam! Het is moeilijk praten over een boek dat er nog niet is.

brutus68 | 30-10-12 | 23:49

Wat is die Witteman een ongelovenlijke kneus! Het is net kneevel.
Moszkowicz is een baas!

Glas Koning | 30-10-12 | 23:48

Contant geld is een bescherming tegen een totalitaire IT-overheid-dictatuur.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:47

Denken jullie dat hij ook zo boos wordt als Peter R de Vries (Jesus II) dat hij niet over zijn boek mag praten.

Denken jullie dat?

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:47

Witteman is een linkse hond die nog steeds boos is op Bram om zijn inzet voor Wilders. Witteman laat hier zijn ware linkse gezicht zien. Drammen tot hij zijn zin krijgt, gelukkig werkt de wet anders. Shame on you Paulus.

Pastor Sippenhaft | 30-10-12 | 23:45

Ik heb eens door rood gereden.

Maar nu word ik veroordeeld voor mishandeling. Maximale straf. 5 jaar.

De voorzitter van die tuchtcommissie is een rechter. Lachen toch... dat is toch mooi. Heb je ooit wel eens een rechter zo zien oordelen?

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:45

Nilfisk | 30-10-12 | 23:43 | + 0 -

Eerst sloopt hij zichzelf bij P&W.

Eurotokkie | 30-10-12 | 23:45

Strohond | 30-10-12 | 23:39,
Inderdaad, de zon schijnt oprecht. De maan schijnt helemaal niet zoals ze schijnt.

AntiSoof | 30-10-12 | 23:44

Strohond | 30-10-12 | 23:39,
Inderdaad, de zon schijnt oprecht. De maan schijnt helemaal niet zoals ze schijnt.

AntiSoof | 30-10-12 | 23:44

@Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:38

Onbezoldigd, en als je het onbezoldigde werk niet goed doet krijg je nog een boete toe. Wat een tuig is het ook.

neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:43

Mosko gaat iedereen slopen, kan nog leuk worden.

Nilfisk | 30-10-12 | 23:43

Een kapstop aanklacht met 5 klaaghaken.

Herkenbaar dit. Dit is denk ik wat Bram bedoelt.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:43

@Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:39
Zo is het. Plus dat een deken die de lakens uitdeelt natuurlijk kudt is.

Lewis Lewinsky | 30-10-12 | 23:42

Stormageddon | 30-10-12 | 23:36 ,
Jullie, die ken ik niet. En bekakt praten doet een kwal. Met zijn glibberige tentakels. En drank maakt je hersenfuncties heus niet beter hoor, weet ik uit redelijke ervaringsdeskundige. Maar evengoed proost.

AntiSoof | 30-10-12 | 23:41

Met andere woorden hij kan dus niet met de deken overleggen omdat deze geen geheimhoudingsplicht heeft?

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:39

AntiSoof | 30-10-12 | 23:16D
De zon is wel zoals die schijnt.

Strohond | 30-10-12 | 23:39

Bram wordt een beetje boos.

Eurotokkie | 30-10-12 | 23:38

Bram heeft helemaal gelijk dat hij geen verlengstuk is van de overheid is, geen financieel recherche is.

Maar ik als ondernemer moet ik wel BTW innen.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:38

Wie was de advocaat van de doodrijdende scooterklootzakjes in Nijmegen? Die twee die weigerden te vertellen wie er reed? En die toen wegkwamen met een straf van niks?

Jawel, Bram Moszko.

Red mij niet | 30-10-12 | 23:37

Hij mag nooit meer advocaat zijn, als deze beslissing doorgaat... zou mooi zijn als hij terugkomt als OvJ of rechter.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:36

*in de stront zit* dus.
Ik typ weer beroerd vanavond. Tijd voor een drankje.

Stormageddon | 30-10-12 | 23:36

Mosko en Wilders zijn criminelen. Allemaal

neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:36

Ik vraag me echter wel af, Moskovic uit z'n ambt zetten, is dat niet ongeveer hetzelfde als een Vrachtwagenchauffeur / koerier z'n rijbewijs permanent afpakken na een (lichte)verkeersovertreding?

Ok, Ok, Mosco heeft alleen wat meer reserves...

Mastermattie | 30-10-12 | 23:35

Hoe dieper Bram stront zit, hoe bekakter hij gaat praten. Valt dat jullie ook op?

Stormageddon | 30-10-12 | 23:35

Leuk hoor om Eva Jinek een voice over te doen.
Tjee zeg wat grappig.......

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:35

@Ruskin | 30-10-12 | 23:26
Yep,allemaal zodat de burgerlul thuis met zijn vuist op de ikea tafel kan slaan en roepen 'zie je nou wel !!
'Truus,haal de bitterballen alvast uit de vriezer.

de grote Anti | 30-10-12 | 23:33

Allemaal kijkon!! spannond!
Jort Keldert omschreef het maffiamaatje ooit als geparfumeerd poepje.
Dat is dan wel weer grappig.

Strohond | 30-10-12 | 23:30

brutus68 | 30-10-12 | 23:21,
Je kunt het ook zo zien dat mevrouw Jorritsma gewoon zegt wat anderen denken. Want een burger is voor de vrijen als een dweil om de vloer te doen. Zo zie ik het tenminste.
Het woord burger in de oren van de vrijen als het woord kamper in de oren van burgers.

AntiSoof | 30-10-12 | 23:29

Ah. De zapzervize. KotZ.

Lewis Lewinsky | 30-10-12 | 23:29

Wat moet pettemans op de televee?

Lewis Lewinsky | 30-10-12 | 23:28

Ik kan toch wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat de media-aandacht welks geschonken wordt aan dit verhaal buitengewoon dan wel buitensporig genoemd kan worden.

Ruskin | 30-10-12 | 23:26

@Stormageddon | 30-10-12 | 23:20 | + 0 -
LoL, wat een sukkel ben ik ook.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:23

Dit moet een kwelling voor Bram zijn,eerst die andere toestanden te moeten aanhoren voordat hij zijn ei kan leggen.... zouden ze bij P en W nou niet door hebben,dat een groot deel van hun publiek Bram wil horen... daar hebben we de hele dag al op moeten wachten.

pielewaaier | 30-10-12 | 23:22

werkvoorandere | 30-10-12 | 23:21 | + 0 -
Idd het is allemaal een complot, echt.

Eurotokkie | 30-10-12 | 23:22

Moszkowicz moet bloeden voor die zich op hun tenen getrapt voelen. Het is van de zotte.

werkvoorandere | 30-10-12 | 23:21

Het dedain waarop Jorritsma over de "burger" praat blijft en is walgelijk.

brutus68 | 30-10-12 | 23:21

@Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:17
Ja, het is nog behoorlijk ingewikkeld, zo'n linkje copy-pasten van @Mastermattie | 30-10-12 | 23:12

Stormageddon | 30-10-12 | 23:20

@Bakito | 30-10-12 | 23:18

Om 6.00 uur neem ik nog een glaasje Schültenbrau, doe je wel even hard werken morgen zodat ik op tijd mijn uitkering krijg?

neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:19

Bakito | 30-10-12 | 23:11 | + 1
Grappig, hoe jij soms vanuit je verdomde linkse kuthol iets zinnigs weet te brengen. Plusje man!
R.

Ratzinger | 30-10-12 | 23:19

vorige keer dat geenstijl met een foto in amsterdam-noord stond, wist zo goed als niemand wie de vier mannen op de foto waren
bram Moszkowicz herkennen ze dan weer wel, komt dat door dat bram wel eens bij die kwalbert verlinde aan tafel zit?

janneman1977 | 30-10-12 | 23:18

Hoor je wat ze zegt

"Dat we geld hebben, maar geen vermogen"

Aha daar komen de boekhoudkundige truukjes.
Negatief vermogen kan ik zo voor je regelen hoor, meer geld van de burger, meer meer meer.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:18

neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:14 | + 0 -
Jij blowt je maar lekker naar de tering jonguh.
Morgen uitslapen zeker?

Enfin, hier gaat de wekkerT morgen weer om 06.00 uur.

Trusten @all

Bakito | 30-10-12 | 23:18

Je wereld zo maar op z'n kop staan; baan weg, vrouw weg, iedereen lijkt tegen je...

En dan moet je verplicht luisteren naar Annemarie Jorritsma met een uiterst saai verhaal.

Ik vermoed dat Bram nu denkt: WHHAAAAAAAAAAA!!!!1!!

Pastor Sippenhaft | 30-10-12 | 23:17

@Bakito | 30-10-12 | 23:11
Britta Böhler (ook zo'n pareltje in de advocatuur) nam de verdediging van (oa) Volkert op zich....

necrosis | 30-10-12 | 23:17

Kan iemand even dat vette, volgevreten en oplichtende wijf van de VVD een lul in haar bek kunnen stoppen?

#Jorritsma #PenW

neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:17

@Eurotokkie | 30-10-12 | 23:14
Ik wel.

Gravin v Kippenbouth | 30-10-12 | 23:17

@Stormageddon | 30-10-12 | 23:16 | + 0 -
Mijn dank is groot, jij ook met je techniek.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:17

Altijd leuk dat winkelcentrum,ergens in 020 noord geloof ik.. hehe.Zoveel deskundigen bij elkaar dat het bijna emotioneel wordt.

Maarja,bram lacht zich de ballen uit zijn broek.
Hij heeft het gemaakt dus zal het hem waarschijnlijk zijn reedt oxideren wat anderen denken en doen.

He kijk,een lekker wijf - uploadpic.org/v.php?img=gP04wJ7NTl
Wel apart gezicht,beetje bosnimpf soort van.

de grote Anti | 30-10-12 | 23:17

Ongelofelijk. Dat ik nog mag meemaken. De top-pleiter is aan de kant gezet. Eigenlijk is dat te vergelijken met het aan de kant zetten van de paus door de 'familie'. Dit is écht groot. Tenminste, dat denk ik dan weer he. Voor dat wat dan weer waard is. Nix dus ergens, maar goed, dat begrijpt weer geen ziel... En aan de andere kant, de poppekast is nooit zoals die schijnt, dat dan ook weer. Ach. Laten we het simpel houden. Eten drinken en een dak. En iedereen is tevre. Laten we daarom maar liever mediteren op rust.

AntiSoof | 30-10-12 | 23:16

Zirma, ik zou jou wel eens in je ... willen tampeloeren.

Glas Koning | 30-10-12 | 23:16

effe wat anders, brammetje valt in slaap aan tafel van Paul en Witman , dat slappe geouwehoer van dat vette wijf word em te veel , roflol

jan platzak | 30-10-12 | 23:16

Hee! Anonieme Lafbekjes is van ONS !!

AlphaKenny 1up | 30-10-12 | 23:16

Blijft een belachelijke situatie natuurlijk. Hij heeft niets gedaan wat tegen de wet is, maar wordt veroordeeld tot een levenslange straf door een private instelling zónder een mogelijkheid dat een echte rechtbank naar de zaak gaat kijken.

Lumenatra | 30-10-12 | 23:15

Bakito | 30-10-12 | 23:11

Ja, je zou de gebroeders Anker eerder in een verfilming van de "Olijke Tweeling" verwachten. Maar deze ironische verwijzing van og is iets teveel gevraagd van de gemiddelde reaguurder...

brutus68 | 30-10-12 | 23:14

Zo'n geniale mediageile advocaat zou moeten weten dat enveloppen onder tafel, een nagel aan je doodskist kunnen zijn. Valt me toch een beetje tegen van Abraham.
*Tip van Kneuterzak, psssst Western Union.*

kneuterzak | 30-10-12 | 23:14

Doet P&W ook aan livestreams en heeft iemand er 1 voor me?

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:14

@Bakito | 30-10-12 | 23:11

Een teken dat de regenten de rechtsmacht hebben overgenomen en de rechtstaat niet (meer) bestaat. Hoog tijd om een Joint op te steken. (zolang het nog kan)

neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:14

Gravin v Kippenbouth | 30-10-12 | 23:12 | + 0 -

Niemand zal hem missen.

Eurotokkie | 30-10-12 | 23:14

We moeten er wel wat voor over hebben om Moszkowicz te zien. Niet te harden dat gelul van Jorritsma.

kutsmurf | 30-10-12 | 23:13

@brutus68 | 30-10-12 | 23:06 | + -2 -
Ik zag net op PowNews dat ze mijn tegel uit de "walk of fame" in Rotterdam gaan weghalen.

Joris heeft lange vingers

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:13

@Mezelf, staat alleen waardeloos gesorteerd!

Mastermattie | 30-10-12 | 23:13

Nu Eva niet meer bij hem bed ligt wordt Bram door de deken genaaid.

Stormageddon | 30-10-12 | 23:13

Ik vind de wereld met advocaat Bram Moszkowicz toch net een stukje leuker.

Gravin v Kippenbouth | 30-10-12 | 23:12

Garage H.Lal?

Nilfisk | 30-10-12 | 23:12

Grappig trouwens, die comments aan de rechterkant van de site:
http://pauwenwitteman.vara.nl/fileadmin/liveplayer/liveplayer-penw.html

Mastermattie | 30-10-12 | 23:12

neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:08 | + 0 -
Nou en? Spong heeft Desi Wouterse verdedigd en de Gebroeders Anker speelden in "De Kameleon"

Mosco heeft op de tenen der gevestigde orde gedanst en moet dat nu bezuren. Een teken dat we geregeerd worden door machtige personen die beslissingen kunnen nemen.

Bakito | 30-10-12 | 23:11

@neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:08 | + 0 -
Bakito, altijd alles wat je zegt, raakt kant nog wal.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:10

@zeg maar jansen | 30-10-12 | 23:09

Heb je honger?

neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:10

neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:08 Man, ga toch koken.

zeg maar jansen | 30-10-12 | 23:09

@Bakito | 30-10-12 | 22:47

Flikker toch op, Bram liep die populistische lul van Wilders te verdedigen, is zijn verdiende loon.

neemjemoederindemali | 30-10-12 | 23:08

Ach over een maand zien we Moszkowicz samen met Patty vrolijk van de duikplank springen.

Eurotokkie | 30-10-12 | 23:07

zeg maar jansen | 30-10-12 | 23:03 | + 0
Vrijheid, blijheid.

Op zichzelf hoeft het trouwens niet veel te betekenen als M. niet meer in de zaal verschijnt. Een goeie stand-in kan wonderen doen (moet wel een IQ hebben van 2x dat van de gemiddelde reaguurder, dus minstens 80).

Ratzinger | 30-10-12 | 23:07

Nee Bram, onkruid is gewas wat groeit op een plek waar je het niet wil hebben.

zeg maar jansen | 30-10-12 | 23:07

Ik denk dat onze vriend Bram het over de Trias Parasitica gaat hebben.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:07

Twee criminelen en een mafkees aan tafel bij P&W, we worden weer verwend...

brutus68 | 30-10-12 | 23:06

Ratzinger | 30-10-12 | 23:01 Als je belooft geen klaagmail te schrijven.

zeg maar jansen | 30-10-12 | 23:03

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:01 Ik zag die spleet in haar decolleté en ik dacht ineens aan gesneden brood.

Sorry.

zeg maar jansen | 30-10-12 | 23:02

Ik trek maar nog een fles wijn open, ik voel de hete karnemelk adem van Joris in mijn nek. Toedels.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:02

zeg maar jansen | 30-10-12 | 22:59 | + 0
Had jij geen ban? Korte duur dan. Vertel!
Daarna komt Moszko wel weer.

Ratzinger | 30-10-12 | 23:01

@zeg maar jansen | 30-10-12 | 22:59 | + 0 -
Nee, jij begrijpt duidelijk niet wat ik bedoel.

Wat ook gaaf is na Zimra dan, dat zijn van die plastig buisjes met water en kleurstoffen en die doe je in de vriezer en dan zijn het opeens ijsjes.

Fantastisch.

Hier heb ik er nu 40 van op.

Ik mag namelijk laat opblijven van Brutus68 om te kijken naar Paul en Witman. Spannend.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 23:01

Het proces tegen Mosko zal wel voorgekookt zijn. Tijdens een etentje of een diner als er wijn ter tafel kwam.

zeg maar jansen | 30-10-12 | 23:01

Komt hij nog een keer uit de kast of zit die voor zijn plezier naast Albert .

Eurotokkie | 30-10-12 | 22:59

Kaas de Vies | 30-10-12 | 22:58 Gesneden brood. Ook zo fantastisch.

zeg maar jansen | 30-10-12 | 22:59

Zimmie trek eens wat comfortabelers aan voortaan.

mijntweecent | 30-10-12 | 22:58

Weet je wat ik echt gaaf vind? Zal ik dat eens vertellen?

Aardappelpuree in poedervorm. Gewoon pannetje aan, beetje water erin en dan zo'n gek zakje en opeens

Paf
Aardappelpuree.

Ik vind dat een van de gaafste vondsten ooit.

Hierna vind ik Zimra een goede tweede.

Kaas de Vies | 30-10-12 | 22:58

Ik zou Jort Kelder wel eens met een Blockhead willen zien.

1+1 | 30-10-12 | 22:58

Zimra is duidelijk geen Jinek, dat kun je zien en horen.

Pastor Sippenhaft | 30-10-12 | 22:58

Ik weet het niet, maar mijn onderbuik rommelt toch wel erg in deze zaak.

ole guapa | 30-10-12 | 22:58

Wie is die zwerver?

#PenW

zeg maar jansen | 30-10-12 | 22:58

Nee, waar we behoefte aan hebben is aan een Gerard Spong. Da's een fijne advocaat. Zou hij enige kloten hebben, zou hij het voor Bram opnemen.

Vrees echter dat z'n ego hem in de weg zal zitten.
R.

Ratzinger | 30-10-12 | 22:57

Mosko moest (ritueel) geslacht worden vanwege de casus Wilders. Door al zijn fratsen heeft men een mooie stok gevonden om met hem af te rekenen, al is de koers nog niet gelopen.

brutus68 | 30-10-12 | 22:55

@zeg maar jansen | 30-10-12 | 22:52
Toch wel, hou het verder op Schalken.

Uw Verzekeringsadvis | 30-10-12 | 22:54

Wat zijn dat nou weer voor kleurcombinaties Zimra.

gruzelement | 30-10-12 | 22:54

Eigenlijk is het ook zo fucking voorspelbaar dat als je Wilders verdedigt of hoe dan ook uit de toon valt bij de 'powers that be', je dat gaat verliezen en op non-actief wordt gesteld.

Soms gebeurt dat met een kogel, zoals bij Fortuyn. Het kan ook anders, zo blijkt wel weer. Het kan toch niet anders, ik speculeer maar, dan dat de top van Justitie hiertoe opdracht heeft gegeven. We moeten van die man af, hoe doen we dat?

Zo dus.

Ratzinger | 30-10-12 | 22:54

Ah, het tegenoffensief is begonnen. Counterculture for the win.

Moishe Pipik | 30-10-12 | 22:54

Uw Verzekeringsadvis | 30-10-12 | 22:48 Mij niet. Ik had van Jort niets anders verwacht.

Zo'n messentrekker uit gegoede stand, die duwen hun mes uitsluitend in een rug. Het liefst van iemand die zich niet kan verweren.

zeg maar jansen | 30-10-12 | 22:52

Parsons | 30-10-12 | 22:48 | + 0
Meestal doe ik eerst eigen comment, maar in dit geval uitzondering.

Helemaal eens.

Ratzinger | 30-10-12 | 22:51

Verdoemme, weer niet de blote jetsers van Zimra...

Tommygunner | 30-10-12 | 22:49

Viel me tegen van Jort.

Uw Verzekeringsadvis | 30-10-12 | 22:48

Moszkowicz moet bloeden omdat hij het vriendje van de deken heeft gewraakt in het Wilders proces.

#feit

Parsons | 30-10-12 | 22:48

Leve Bram Moszcovicz!

Bakito | 30-10-12 | 22:47

Ja, de "Deken" en Moscow waren altijd al water & vuur dus ook dat hoger beroep zal 'ie wel tegen zich krijgen.

Mastermattie | 30-10-12 | 22:46

Duckface -1

xzaz2 | 30-10-12 | 22:46

Ondertussen hebben DWDD en Nieuwsuur het schavot al geverfd en voorbereid voor de executie. Dat alleen al geeft aan dat Mosko wetteloos omgebracht wordt.

Stroopdoos | 30-10-12 | 22:46

Waarom treurig Zimra? Bram kan wel wat troost gebruiken tussen een paar dikke zachte...
*filmpje kijken gaat*

blinde kip | 30-10-12 | 22:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken