Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREAKING! Reactie Mark Rutte op #ReyGate

corruptebende.jpg Exclusief interview met demissionair MP Mark Rutte in verband met de hele affaire met VVD-senator en wethouder Jos van Rey! GeenStijl kreeg de lachende premier vijf minuten aan de telefoon en stelde drie vragen. VanLeeuwen: Is dit de eerste keer dat uw partij te maken heeft met fraude en corruptie? Premier Rutte: "Ja, natuurlijk. Bij de VVD werken alleen maar integere mensen. Het zijn stuk voor stuk toppers. Kent u toevallig Ton Hooijmaijers? Ontzettende integere kerel! U kunt er met een gerust hart van uit gaan dat er enkel VVD-zwaargewichten op belangrijke publieke functies zitten, die een betrouwbaar en rechtvaardig bestuur als hoogste goed beschouwen. VanLeeuwen: Het is nu bekend, nadat onze eigen Bassie er al bovenop gedoken was, dat er onomstotelijk bewijs is tegen Van Rey, wat moet er volgens u nu gebeuren? Premier Rutte: "Ik wil in eerste instantie de conclusies van de recherche en de verschillende onderzoeken afwachten. Mocht Van Rey echt fout zitten dan lijkt een zware straf me terecht. Bijvoorbeeld een half jaar geen functie meer in het openbaar bestuur. Wie zich brandt, moet op het wachtgeld zitten, zeggen we altijd bij de VVD." VanLeeuwen: Hoe kan fraude en corruptie in de toekomst voorkomen worden? Premier Rutte: "Alle macht corrumpeert, zei Montesquieu eens. Ongeveer. U heeft het over een cultuur van corruptie en steekpenningen binnen de VVD? Als liberale vrijheidsliefhebber wil ik dan logischerwijs pleiten voor zoveel mogelijk overheidstoezicht en controle. Deze zaak heeft veel baat gehad bij het aftappen van de telefoongesprekken van Van Rey. Laten we voortaan maar preventief ALLE telefoongesprekken in Nederland aftappen. Wilt u nu ophangen? Dan ga ik snel Ivo Opstelten bellen!"

Reaguursels

Inloggen

Ik vind Nederland langzamerhand zo eng worden dat ik mijn mening over 'gunlaw' volledig herzien heb. Bij het overhandigen van een verklaring van goed gedrag gratis een pipa, op te halen bij oom agent. Alles ten faveure van een fatsoenlijke cultuur op straat en in de politiek natuurlijk...

Zookrates | 22-10-12 | 08:25

@Supermatthijs | 21-10-12 | 20:21
Een club die voor het meppen van zwangere vrouwen is

Volgens mij is dat het omarmen van een ander cultuur.

Ing. eslapen | 22-10-12 | 07:47

Mark Rutte heeft wel wat te zeggen over #GayReet

JoranVanderdood | 22-10-12 | 01:47

necrosis | 21-10-12 | 19:52
Kom je ook even af met bewijzen overdrijfix? Ach nee laat maar... Doe maar gewoon huiliehuilie over je clownpartij. Zielig figuur.

hölzenbein | 21-10-12 | 23:49

Uiteindelijk blijkt de VVD ook een criminele organisatie. Niet een elitair, noch libertair... nee... CRIMINEEL

Een Soort Iets | 21-10-12 | 23:35

La Vie En Rose | 21-10-12 | 21:57

En ze gelooft er verder in, in de partij die de vorige verkiezingen keihard op zijn bakkes gevallen is, naast die andere imbecielen van groenlinks.

Die domheid, die stuitende domheid.

Mens ga koken.

hölzenbein | 21-10-12 | 23:31

vanvandaag | 21-10-12 | 22:39 | + 0 -
Goede tip, dank!

erik koning | 21-10-12 | 23:11

Bakito | 21-10-12 | 19:50 | + -4 -
Mocht je liever iets autobiografisch lezen: Het lelietheater (Lulu Wang), absolute leestip!
Ideologie is in de theorie leuk, maar de geschiedenis heeft meermaals bewezen: de praktijk is anders. Gelijkheid bestaat niet, ook niet binnen het communisme.
Op zich overigens maar goed ook, het bijzondere van mensen is dat we allemaal anders zijn en dus in principale ongelijk.
Laten we werken aan gelijke startkansen voor kinderen. Maar wegwezen met iedereen is gelijk; is grootste onzin. Ongelijkheid=goed. Iedereen is anders en dient dus ook niet hetzelfde behandelt te worden.

erik koning | 21-10-12 | 23:05

Bakito | 21-10-12 | 19:50 | + -4 -
Je hebt blijkbaar weinig ervaring met communisme.
Ga animal farm maar is lezen. Geeft redelijk goed weer hoe het gaat in de echte wereld. Juist het communisme heeft bewezen geen gelijke kansen te bieden.

erik koning | 21-10-12 | 22:48

SamKoeman | 21-10-12 | 20:22
Harde neuQseks staat los van welke politieke voorkeur dan ook.

bolkebeer | 21-10-12 | 22:06

Gelukkig heb ik op de PVV gestemd. Meer dan een dommerd die gedreigd heeft in de brievenbus te pissen van buren die hun honden elke dag voor zijn deur lieten schijten, en een Graus die nooit is veroordeeld voor het mishandelen van zijn echtgenote omdat daarvoor geen bewijzen waren, was er niet. Owja Brinkman met een kopstoot waarvan nooit aangifte is gedaan. En wellicht nog een kleinigheid bij één of twee anderen, die later aan het licht kwamen omdat alles wat met de PVV te maken had en heeft nou eenmaal onder een vergrootglas werd en wordt gelegd.

Inmiddels heeft Wilders mensen die bewust iets verzwegen of gelogen hebben, uit de partij gezet, of ze zijn zelf opgestapt. Kom daar maar eens om bij andere partijen.

In elk geval staan deze zaken niet in verhouding met zaken als corruptie, fraude, graaien, wanbestuur en vriendjespolitiek waaraan bestuurders van de PvdA, CDA, de VVD en Groenlinks zich decennia lang schuldig maken.


En dan zijn er nog randdebielen in deze draad die op bovenstaande partijen hebben gestemd en maar naar de PVV blijven wijzen.

Je verzint het niet.

La Vie En Rose | 21-10-12 | 21:57

Voor iemand met een (bovenmatige) interresse in de Sovjet-Republiek, doet Rutte het goed..

Of hè, wacht ff..

Rest In Privacy | 21-10-12 | 21:51


nee, klopt willen we niet, dat schreef ik net
"nederland heeft net gestemd, uitslag bekend:
we willen de EU"

vanvandaag | 21-10-12 | 21:15

vanvandaag | 21-10-12 | 21:06 | + 0
Maar willen we dat dan, revolutie, instabiliteit, burgeroorlog? Het antwoord is nee, dat willen wij niet.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-10-12 | 21:09


alle politiek getinte artikelen (en reacties)
van de afgelopen dagen moeten toch de ogen openen
van IEDEREEN, en niet alleen van de reaguurdes?
corruptie, nepotisme, machtswellust,ondemocratische
handelingen... etc,etc.(even alleen nl. en eu)
niet, dat dit alles nieuw is in de geschiedenis,
maar je ziet toch een regelrechte ramp, die in
aantocht is?.
geen enkel protest, geen tocht naar brussel...
gewoon niets,
terwijl mensen gewoon worden uitgemolken t.b.v.
een kleine elite.
iemand zal toch wel rap iets moeten organiseren,
om dit proces te stoppen.
ik weet, dat er nogal wat mensen zijn, die er
precies zo over denken, maar hoe richt je de
organisatie in/op.
moeilijk, moeilijk..... en ook nog eens tegen
de wil van het volk (heeft net gestemd, uitkomst
bekend).





vanvandaag | 21-10-12 | 21:06

necrosis | 21-10-12 | 20:55 | + 0 -

Nee, natuurlijk niet. Zo´n gladde glibber van een liberaal. Weten we we ook weer eens wat ze met marktwerking bedoelen.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:57

@Kaas de Vies | 21-10-12 | 20:54
Kaas = Dorpsidioot?

necrosis | 21-10-12 | 20:57

Kaas de Vies | 21-10-12 | 20:48 |
Is het weer zover?

Bakito | 21-10-12 | 20:55

@necrosis | 21-10-12 | 20:51 | + 0 -
Zit je nou te vissen onder welke nick ik hiervoor / of af toe reaguur?

Kaas de Vies | 21-10-12 | 20:54

Kaas de Vies | 21-10-12 | 20:50 | + 0 -

Die ligt in het midden, maar niet bij Dion.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:51

@Kaas de Vies | 21-10-12 | 20:48
Je schoonmoeder komt op visite?

necrosis | 21-10-12 | 20:51

@Supermatthijs | 21-10-12 | 20:49 | + 0 -
Op de waarheid dan maar, wat dat ook moge zijn. Hips, burp...

Kaas de Vies | 21-10-12 | 20:50

Kaas de Vies | 21-10-12 | 20:48 | + 0 -

Proost, makker.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:49

@Bakito | 21-10-12 | 20:34 | + 0 -
Ik ga ook maar weers een pilsch halen, morgen zwarte maandag.

Kaas de Vies | 21-10-12 | 20:48

@Bakito | 21-10-12 | 20:32
Scherp !

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 20:38

Oja, ik heb weer weekend.

*plop*

Bakito | 21-10-12 | 20:34

Deze vuist op deze vuist, om maar eens met ome Willem te spreken.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:34

De limburgse ridder van de ronde tafel vrouwenmep orde.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:33

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 20:05 | + 0 -
Ok. Een anagram van Reygate is trouwens Retegay. Waarvan akte.


neemjemoederindemali | 21-10-12 | 20:21
Vroeger dacht ik altijd dat politici erudiete, deskundige en nobele mensen waren.

Bakito | 21-10-12 | 20:32

Nee, je zal je stem gegeven hebben aan een partij met Dion Graus in de gelederen.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:32

@pius | 21-10-12 | 20:28
OK

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 20:31

Grinnik.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:29

@SamKoeman | 21-10-12 | 20:22

Als Rutte een liberaal is dan is Louis van Gaal bescheiden.

pius | 21-10-12 | 20:29

@vanvandaag | 21-10-12 | 20:08
Offermans figuren zijn van het OG en Verzekeringsgebeuren in Limburg net als van Reij, wel toevallig.

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 20:29

necrosis | 21-10-12 | 20:26 | + 0 -

Ik reaguur hier op een comment van een zekere necrosis. Kent u die eikel ? Die heeft het over de PVV en niet het slappe aftreksel daarvan de VVD.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:28

@Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 20:21

Lastig lastig. Ik zet het op de agenda voor de maandag. Na de sollicitatiegesprekken met nieuwe secretaresses. I

pius | 21-10-12 | 20:28

@Supermatthijs | 21-10-12 | 20:21
Welke VVD'er mept zwangere vrouwen?
Tenslotte ging het toch over VVD?
zie: Supermatthijs 20:07
*grinnik*

necrosis | 21-10-12 | 20:26

@necrosis | 21-10-12 | 20:18

Nee dat is demoniseren. Je moet ze gewoon regelmatig bijknippen. Viespeuk.

pius | 21-10-12 | 20:26

@seven | 21-10-12 | 20:00

Ik denk eerder dat het een lekker "dom" slachtoffer was, hij heeft mensen kapitalen laten verdienen, dat kan niet anders.

neemjemoederindemali | 21-10-12 | 20:24

@WirMachenMusik | 21-10-12 | 20:14
Het gaat bij die types om macht niet om geld, heeft hij al.

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 20:23

@bolkebeer | 21-10-12 | 19:06
Ik denk niet dat Elio di Rupo een oogje heeft op Rutte, Rutte is tenslotte een liberaal.

SamKoeman | 21-10-12 | 20:22

@Bakito | 21-10-12 | 19:58

Volgens mij alleen maar, iemand met gezond verstand gaat niet in de 2e of 1e kamer zitten, laat staan dat hij wethouder wordt.

neemjemoederindemali | 21-10-12 | 20:21

@pius | 21-10-12 | 20:02
Precies, achterbaks k*dtvolk, het ergste is als je soortgenoten je naaien, vraag maar aan Mark Rutte met zn vrind de verdachte van R.
Komen we tot een belangrijke maatschappelijke discussie, moeten we nu uit principe Fiat 500 gaan rijden met reclameplakkaten er op.
Kan wel, dan na werktijd in de Maserati ( ook v/d zaak uiteraard ) stappen.
Moeilijk hoor dat Stg-en managen.

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 20:21

necrosis | 21-10-12 | 20:18 | + 1 -

Een club die voor het meppen van zwangere vrouwen is zal vast ook geen moeite hebben met een ingegroeide teennagel.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:21

@pius | 21-10-12 | 20:15
Natuurlijk, en die ingegroeide teennagel van je is ook de schuld van PVV.

necrosis | 21-10-12 | 20:18

@necrosis | 21-10-12 | 20:06

Die 39 zetels zijn de schuld van de PVV. Evenals het succes van de VVD.

Maar jij slaapt als een roos natuurlijk.

pius | 21-10-12 | 20:15

Lijkt me wel een wat ontypisch fraudegeval voor een VVD'er: twee vragen doorspelen aan een vriendje-kandidaatburgemeester. (Waarschijnlijk eerder regel dan uitzondering in het old-boys-netwerk). Dan verwacht je toch eerder het betere miljoenenwerk van Hooijmaijers of Jorritsma (Waarschijnlijk ook geen uitzonderingen bij VVD, CDA en PvdA)

WirMachenMusik | 21-10-12 | 20:14

necrosis | 21-10-12 | 20:09 | + 0 -

Ik heb nog nooit zolang op plus 1 gestaan trouwens.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:12

necrosis | 21-10-12 | 20:09 | + 0 -

Ik begon er niet over hoor. Holzie, waarvoor dank overigens.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:10

@Supermatthijs | 21-10-12 | 20:07
.... sprak Supermatthijs, die maar blijft zuigen over de PVV......

necrosis | 21-10-12 | 20:09


Twintig miljoen wachtgeld voor lokale bestuurders
Oud-bestuurders van de twaalf provincies en 26 grote(re) gemeenten hebben van 2006 tot en met 2009 minimaal 20 miljoen euro aan wachtgeld ontvangen. Dat blijkt uit onderzoek van het weekblad Elsevier, dat de resultaten deze week publiceert.
26 jan 2011 11 reacties
Oud-bestuurders van de twaalf provincies en 26 grote(re) gemeenten hebben van 2006 tot en met 2009 minimaal 20 miljoen euro aan wachtgeld ontvangen. Dat blijkt uit onderzoek van het weekblad Elsevier, dat de resultaten deze week publiceert.

Lijst
Uit het onderzoek van Elsevier blijkt dat de overheden van 2006 tot en met 2009 aan 161 ex-wethouders en ex-gedeputeerden 20.081.465 euro aan wachtgeld uitkeerden. Oud-PvdA-bestuurders voeren de lijst in aantal aan, gevolgd door VVD-bestuurders en CDA-bestuurders.

Overbrugging
Hoogleraar staats- en bestuursrecht Douwe Jan Elzinga van de Rijksuniversiteit Groningen zegt in het weekblad dat de wachtgeldregeling 'uit de rails is gelopen'. Hij vindt dat de wachtgeldregeling is bedoeld als overbrugging voor oud-politici naar ander werk. In de praktijk – zo blijkt ook uit de lijst – wordt de wachtgeldregeling door ex-politici als een inkomensgarantie gebruikt. Sommigen zitten jarenlang op wachtgeld en incasseren honderdduizenden euro's. Vier jaar wethouder zijn en in totaal acht jaar inkomen hebben, is een vrij gebruikelijke praktijk.

Weggestemd
Ook valt op dat een groot deel van de oud-politici op wachtgeld zelf is opgestapt onder informele politieke druk. In slechts één van de 161 gevallen werd een bestuurder daadwerkelijk weggestemd door de gemeenteraad.
...26 gemeeentes dus.

en er zijn 418 gemeentes

komen nu 2 opvreters bij: Offermanns en van Rey.

kots.

vanvandaag | 21-10-12 | 20:08

necrosis | 21-10-12 | 20:06 | + 0 -

Maar we hebben het nu over de VVD.

Supermatthijs | 21-10-12 | 20:07

@pius | 21-10-12 | 20:01
PvdA heeft inmiddels 39 zetels, en vreselijk veel burgemeesters en andere ruifvreters op lokaal en provinciaal niveau.

necrosis | 21-10-12 | 20:06

@Bakito | 21-10-12 | 19:55
Manoman, hoeveel letters zitten er in het woord " Corruptie ", dat verandert nooit hoor.
Niet meegekregen ?
Zuma had tot een paar jaar terug een paar hutjes met allerlei vrouwen er in, nu een heel nieuw villa dorp met nog meer vrouwen.
Niet dat we de beste man ongelijk moeten geven, maar toch, Mark R. heeft nog steeds alleen een flatje in 070 zonder mevrouwen.

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 20:05

@Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:59

Fuck de audi-dealers, VVD-ers zeker?

pius | 21-10-12 | 20:02

@necrosis | 21-10-12 | 19:52

Het is belangrijk dat er PVV-watchers in de draden zijn. Die zijn namelijk nogal ondervertegenwoordigd hier itt tot het aantal PVDA-watchers en dit terwijl de PVDA itt tot de VVD en het CDA na paars een marginale rol in de landelijke politiek heeft gespeeld.

pius | 21-10-12 | 20:01

neemjemoederindemali | 21-10-12 | 19:55
Conclusie, of hij was heel populair, doneerde royaal of hij wist iets te veel over partijgenoten.

seven | 21-10-12 | 20:00

@pius | 21-10-12 | 19:50
Bleken we toch weer gepakt door de Audi dealer, er blijkt nu dat er nog veel duurdere zijn, de eikels.

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:59

neemjemoederindemali | 21-10-12 | 19:55 | + 0 -
Het kenmerk van democratie is, is dat ook domme en malafide types in het parlement vertegenwoordigd zijn .....

Bakito | 21-10-12 | 19:58

Is hij al geroyeerd? Wordt btw nog de vraag of van Rey z'n zetel ook nog 'jat' van de VVD en in de senaat doorgaat als eenpitter groep Rey. Niet ondenkbaar ihkv fuck iedereen.

seven | 21-10-12 | 19:58

necrosis | 21-10-12 | 19:43 | + -1 -

Ze zijn net zo erg als de rest. Erger nog omdat ze met een zeer irritant vingertje naar anderen wijzen en zich ondertussen als law and order partij presenteren. Anderen de maat nemen en zelf zeker zo erg zijn. Familie als medewerkers aanstellen om zo europese subsisie te vangen en daar vervolgens als een idioot tegen tekeer te gaan. Wilders loopt al ruim 20 jaar rond in Den Haag. Vergeet dat niet. Hij loopt te schreeuwen over wat er allemaal mis is maar is daarvoor zelf verantwoordelijk.

Supermatthijs | 21-10-12 | 19:56

@necrosis | 21-10-12 | 19:28

Heel apart, vooral gezien zijn goede contacten in de bouwwereld, volgens mij is het 1 grote beerput. Vind het trouwens ook vreemd hoe die man op de hbs is terecht gekomen zonder dat hij de mulo heeft afgemaakt, de hbs heeft hij trouwens ook niet afgemaakt.

Dan vraag ik me af hoe die man ooit in de 2e en 1e kamer terecht is gekomen. Ik krijg een heel naar gevoel bij die man.

neemjemoederindemali | 21-10-12 | 19:55

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:51 | + 0 -
Erg cryptisch.

Hoeveel letters?

Bakito | 21-10-12 | 19:55

erik koning | 21-10-12 | 19:50 | + 0 -
Inderdaad, machtsconcentratie is a bitch.

Bakito | 21-10-12 | 19:53

@pius | 21-10-12 | 19:46
Ik heb zo'n beetje alle comments van (met name) Hölzenbein gelezen, gaat in 99% over de PVV....

necrosis | 21-10-12 | 19:52

@Bakito | 21-10-12 | 19:47
Dat zei meneer Zuma ook al.
En dat klopt ook sinds meneer de baas is in ZA staan daar een heleboel villa s als huizen plus een heleboel mevrouwen er in die liggen als huizen.

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:51

@Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:47

En of Collega en of. laat de corrupteN maar de hoon krijgen terwijl wij onze zakken volproppen.

Who needs a moralfag;)

pius | 21-10-12 | 19:50

Bakito | 21-10-12 | 19:41 | + -2 -
Klopt, net zoals corrumperende liberalen nep liberalen zijn.
Waar macht is is kans op corruptie.

erik koning | 21-10-12 | 19:50

erik koning | 21-10-12 | 19:46 | + 0 -
Onzin. In het westen kun je met geld rechters, politici, journalisten en juryleden omkopen.

In het communisme heeft iedereen tenminste evenveel kans om corrupt te kunnen zijn...

Bakito | 21-10-12 | 19:50

@pius | 21-10-12 | 19:40
En die anderen maar denken dat we achterlijk zijn, gna gna.
Ze hebben geen idee wat broederlijke samenwerking tussen links en rechts aan gratis geld op kan leveren ;)

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:47

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:42 | + 0 -
Dat zijn details.

De hoofdlijnen van mijn plan staan als n huis.

Bakito | 21-10-12 | 19:47

@necrosis | 21-10-12 | 19:43

Dat komt omdat ze nog niet salonfähig zijn, dan zal die achterstand snel genoeg ingelopen worden. Je zit toch Vaak genoeg op GS om te lezen dat de PVV in no-time de zittende politiek op alle andere voorkomende gebreken heeft achterhaald.

Of lees jij geen topics?

pius | 21-10-12 | 19:46

@Bakito @Supermatthijs
Corruptie komt overal voor waar macht is. Des te totaliter en bureaucratischer het systeem, des groter de kans op corruptie. Ook beloning/armoede en pakkans heeft er veel mee te maken.
Het is geen rechts/links discussie, komt in beide fronten voor. In communistische landen meer, doordat het systeem meer macht geeft aan ambtenaren.

erik koning | 21-10-12 | 19:46

necrosis | 21-10-12 | 19:35 |
Als je liegen en volksverlakken zou kunnen meten met warmte, wat zou die vent dan in lichterlaaie staan zeg.

scootah rijdert | 21-10-12 | 19:46

@Supermatthijs | 21-10-12 | 19:38
Kortom, je hebt dus feitelijk niets om de PVV mee om de oren te meppen, en zoals ik al eerder commentte: PVV draait niet mee in de banen-carrousel, iets wat slechts voorbehouden is aan 'oude politiek'.

necrosis | 21-10-12 | 19:43

@Bakito | 21-10-12 | 18:56
En wie gaat er dan in de commissie zitten, die luitjes moeten ook tegen het licht gehouden worden door weer een andere commissie maar wie zit er dan weer in die commissie en wie heeft die lieden dan weer tegen het licht gehouden.
Een pyramide van kansen voor de doorsnee volksverlakker.
Lijkt er op dat we die al hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:42

erik koning | 21-10-12 | 19:36 | + 0 -
Ik ontken ook niet dat er corruptie in China is, ik zeg alleen dat dit geen integere socialisten zijn, maar rechtse graaierts. Wolven in schaapskleren dus.

Bakito | 21-10-12 | 19:41

@Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:18
Wij wel ja;)

pius | 21-10-12 | 19:40

necrosis | 21-10-12 | 19:32 | + 0 -

Nou breek me de bek niet open, zou ik zo zeggen. Zo hebben we het vervalsen van cv´s, het ten onrechte opvoeren van medewerkers, het de hand boven het spuuglelijke hoofd van Dion Graus houden door gekke Geertje. Dat is allemaal niet niks.

Supermatthijs | 21-10-12 | 19:38

@seven | 21-10-12 | 19:12
Je komt goed in buurt !

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:37

Bakito | 21-10-12 | 19:25 | + 2 -
Ja hoor, zijn genoeg onderzoeken over:
www.jstor.org...
www.springerlink.com...
books.google.es...
erik koning | 21-10-12 | 19:35 |

erik koning | 21-10-12 | 19:36

@damnschreeuwer | 21-10-12 | 19:33
Ik ben necrosis en doe Ivo Opstelten na: euh, euh, euh.....

necrosis | 21-10-12 | 19:35

seven | 21-10-12 | 19:29 | + 0 -
Gna.

Bakito | 21-10-12 | 19:35

neemjemoederindemali | 21-10-12 | 18:43

Klopt, kijk maar ff.
Ook eigen bedrijven, plus adviseur van Meeus is van de Aegon en Aegon is..... ik zeg niks.

nl.wikipedia.org/wiki/Jos_van_Rey

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:35

heeft Ivo O. al 'geschokt gereageerd' en 'volstrekt ontoelaatbaar' gezegd?

damnschreeuwer | 21-10-12 | 19:33

@Supermatthijs | 21-10-12 | 19:19
Heb jij feiten over corruptie/ vriendjespolitiek binnen de gelederen van PVV?
Waarschijnlijk niet, aangezien PVV geen deel mag uitmaken van het 'old boys network'.
Daar zorgen die old boys wel voor.....

necrosis | 21-10-12 | 19:32

seven | 21-10-12 | 19:26 | + 0 -
De enige oplossing tegen corruptie is nog meer bureaucratie. Hoera!

Bakito | 21-10-12 | 19:32

Bakito | 21-10-12 | 19:25 | + 0 -

Net de Blaaskaas, ik wacht nog op die honderd voorbeelden, een hoop geblaat en weinig wol. De rechtsreaguurder weet wel wanneer hij fout zit.

Supermatthijs | 21-10-12 | 19:28

@drs.Nee | 21-10-12 | 18:51

Het lijkt me beter om hem kaal te plukken en een aantal jaren in een cel te gooien.

neemjemoederindemali | 21-10-12 | 19:28

@neemjemoederindemali | 21-10-12 | 18:43
Buiten de politiek is hij ook vastgoed-miljonair!

necrosis | 21-10-12 | 19:28

@eerstneukendanpraten | 21-10-12 | 18:59
Als het nu volledig hun "eigen" geld was... maar nee, het grootste deel komt van de Provincies Groningen en Drenthe en de omliggende gemeenten. De gemeenteraad van de Stad beslist even voor de hele regio dat de reeds geïnvesteerde gelden (die nota bene bedoeld waren voor het beter bereikbaar maken van de stad) gewoon weggegooid blijken.

Kortom: de gemeente Groningen krijgt nog een boel schadeclaims en dure rechtszaken. Uiteindelijk gaat het de Stad (en dus de belastingbetalende Stadjers - maar dat zijn er niet zoveel, studenten en uitkeringsgerechtigden betalen immers geen belasting) veel meer dan 40 miljoen kosten.

Stormageddon | 21-10-12 | 19:27

Oh, iig van Rey betreft corruptie in Limburg, het Palermo van Nederland, waar corruptie dus doodnormaal is, Limburrg tellen we toch niet mee voor de corruptieranglijst? ;)

seven | 21-10-12 | 19:26

de laatste 6jaar worden dit soort corrupte bejaarde graaiers van hun bed gelicht.
Dat is een hele verbetering met de periode daarvoor, toen werd er niemand vervolgd, alles werd afgedaan met een nutteloze onderzoekscommisie en ging over tot de orde van de dag en deed alsof men niks wist. (hoi, frankie deG, edje nijpels).
die corrupte generatie wordt er nu langzaamaan uitgewerkt.

damnschreeuwer | 21-10-12 | 19:26

erik koning | 21-10-12 | 19:19 | + 0 -
Heb je ook wetenschappelijk bewijs of alleen linkjes naar vage weblogjes? #dtv

Bakito | 21-10-12 | 19:25

Rechtgeaarde VVD-ers zoals mijn persoontje kotsen op de van R. types, moet iets ernstig mis zijn gegaaan in zijn jeugd, de griezel had rustig met pensioen kunnen gaan maar dat kan een zichzelf belangrijk vindende manipulator niet.
Jaren geleden iets van meegekregen hoe het werkt in Limburg tussen de griezels die op sleutelposities zitten, doodeng volkje, overigens het meest aangetroffen tussen nog veel engere CDA-ers, tuig met een das om.

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:22

Werd wel tijd voor de linkse guurders, een VVDer of 2, die gepakt zijn en pek&veren verdienen, terecht. Sla je het echter om naar zetelaantal, dan is telt een fraudegeval bij GroenLinks al zwaarder. [ Bijv de recente veroordeelde massa-oplichting bij greenchoice waar iemand van GL de baas is (en dit zelfs verzweeg voor de raad) . www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/08/... ]

seven | 21-10-12 | 19:19

hölzenbein | 21-10-12 | 19:15 | + 0 -

Hee Holzie, goed punt om ook weer eens die verachterlijke PVV naar voren te brengen bij een topic over corruptie. Want deze club zou het allemaal eens anders gaan doen. De law and order PVV zou eens wat voorbeelden gaan stellen. En wat krijg je dan als kiezer ? Dion Graus...

Supermatthijs | 21-10-12 | 19:19

@pius | 21-10-12 | 18:30
Kom, kom wij zijn voorzien van een beltere rugdekking dan die psychopatische machtswellusteling van een van R.

Uw Verzekeringsadvis | 21-10-12 | 19:18

De hele "Rey Gate" laat met name weer is zien hoe ziek de Nederland en de Nederlandse overheid/opsporing is.
Maandenlange telefoontaps, invallen, voorpagina nieuws en de conclusie?
Van Rey heeft misschien/waarschijnlijk in een telefoongesprek een kandidaat burgemeester 2 mogelijke vragen toegefluisterd, welke hem gesteld konden gaan worden. Nou nou nou....
Wat een land.

erik koning | 21-10-12 | 19:16

erik koning | 21-10-12 | 19:13 | + 0 -
Nogmaals, dat zijn geen socialisten, maar geïnfiltreerde rechtse oplichters.

Bakito | 21-10-12 | 19:16

Ze hebben te lang de PVV gelikt, dan krijg je corruptie..

hölzenbein | 21-10-12 | 19:15

Zit ff z'n cv na te pluizen, maar die Jos van Rey is dus het prototype vd omhoog gevallen proleet. Arrogante zonnekoning van Roermond spelen om zo te verhullen dat hij geen van z'n opleidingen ( ook z'n mulo (mavo) niet), op een assurantiecertificaat na, heeft afgemaakt. Het zijn sterke schouders die de weelde kunnen dragen zegt men wel eens. Die ontbraken dus bij Jos.

seven | 21-10-12 | 19:12

eerstneukendanpraten | 21-10-12 | 19:05 | + 0 -
Rofl

Meri59 | 21-10-12 | 19:11

Tjezus wat een flauw stukje... Snap best dat jullie hiet ook iets over willen zeggen, maar kom dan in ieder geval met iets wat ook maar het begin van nieuwswaarde heeft.

erik koning | 21-10-12 | 19:10

eerstneukendanpraten | 21-10-12 | 18:38 |
Nee, dat zou moeders de vrouw niet leuk vinden. Maar uit welingelichte bronnen in Brussel heb ik gehoord dat Elio Di Rupo wel een oogje op hem heeft.

bolkebeer | 21-10-12 | 19:06

@ meri59 18:57

Si!

eerstneukendanpraten | 21-10-12 | 19:05

En vertel maar eens vanLeeuwen op welke partij jij hebt gestemd onlangs!

eerstneukendanpraten | 21-10-12 | 19:01

Nu GroenLinks op sterven na deaud is heeft GS/PowNed dringend behoefte aan een nieuwe pispaal. Gevonden!! Met dank aan de rotte appels Hooijmaijer en Van Rey.
.
En qua stijlfiguur, zoals R0gu4 | 21-10-12 | 18:30 | terecht al schreef: "Die fictieve en bovenal flauwe 'interviews' kennen we nu wel een keer." Niveau 'tussen de schuifdeuren'. Verzin iets beters ajb.

M@verick | 21-10-12 | 19:01

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:57 |
Haha. Leve de democratie! ;)

Bakito | 21-10-12 | 19:00

Als zelfs een Annemarie Jorritsma wiens naam in de bouwfraudeboeken voorkwam, weer gewoon burgemeester kan worden... Tja.

Ven1V1d1V1c1 | 21-10-12 | 18:59

@ Supermatthijs 18:56

In de stad Groningen hebben ze net 40 miljoen belastinggeld weggesmeten door de tram af te blazen. Ach, het is maar belastinggeld nietwaar...

eerstneukendanpraten | 21-10-12 | 18:59

@Bakito | 21-10-12 | 18:56 | + 0 -
Stel een commissie aan en al snel worden deze gevuld met mensen die andere belangren hebben. Het is gewoon allemaal diep triest. Ik denk niet dat dit de oplossing is.

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:57

Ben fatto amico Marco, buona notte! E ciao a Tonio Hooijmaijers !

Meri59 | 21-10-12 | 18:57

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:47 | + 0 -

Beste Kaas,

De voorwaarden/kenmerken voor een "goed bestuurder" zijn in ons land matig tot slecht gedefinieerd. Ik pleit al jaren voor een integriteitscommissie die deze zaken eens onder de loep neemt en, waar nodig, significante richtlijnen formuleert, waaraan zo'n overheidsfunctionaris zich dient te conformeren.

De huidige stand van zaken is te diffuus, dat blijkt niet alleen nu, maar ook in het verleden. Dat moet en kan beter.

Bakito | 21-10-12 | 18:56

En laat Fatima en mij nou eens lekker genieten van die 20 miljoen. Dat gezeur over een paar centen belastinggeld.

Supermatthijs | 21-10-12 | 18:56

Begin maar eens een echt onafhankelijk onderzoek naar alle wethouders en gedeputeerden van alle politieke partijen. Ik zeg u deze heren van de VVD zijn maatgevend voor de standaard werkwijze. Dit krijg je wanneer je als bevolking toestaat dat een kaste zichzelf opricht en posities binnen bestuur afschermt van de burgerij. Dit is de politieke hydra. Nepotisme, clientelisme, corruptie...

Parel van het Zuiden | 21-10-12 | 18:55

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:52 | + 0 -

Geblunder moet zeker worden aangepakt en dat doet uiteindelijk de kiezer als het goed is. Maar jij doet alsof alleen rechtse politici worden aangepakt en linksige niet. Dat is onjuist.

Supermatthijs | 21-10-12 | 18:54

@Supermatthijs | 21-10-12 | 18:49 | + 0 -
Je maakt er een partij politieke issue van, terwijl ik wil aantonen dat het wijdvespreid is, alleen door partijpolitiek mensen beschermd worden.

Dat is net iets anders. Het valt mij nogal op als iemand die geen politieke voorkeur heeft.

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:52

Teleurgesteld in het land en in het OM zei Van Rey geschokt te zijn, want er is 'niets onoorbaars gebeurd'.

Die zou je toch een oorvijg cadeau willen geven.

drs.Nee | 21-10-12 | 18:51

vvd=corrupte regenten, dat was toen en is nu niet anders....

maraboe | 21-10-12 | 18:50

@Supermatthijs | 21-10-12 | 18:46 | + 0 -
Het is een stijlfiguur dat hyperbool heet.
Maar waar ik naartoe wil is dat fouten en fraude overal voorkomt bij alle politieke kleuren. En dat is nooit goed te praten. De vraag is hoe wordt er mee omgegaan. Hoeft niet specifiek strafbaar te zijn, verkwisting door domheid vind ik net zo erg.

Bijvoorbeeld een burgemeester van Utrecht.
Een GL gedeputeerde van NH met Icesave
Bestuurder van Vestia

en ga zo maar door. Overal kom je het tegen, en ik vind het goed dat als zoiets ontdekt wordt het onderzocht en aangepakt wordt. Maar er wordt zoveel niet aangepakt en dat bevreemdt mij.

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:50

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:47 | + 0 -

Als je onbehoorlijk bestuur aan wilt gaan pakken kun je beter bij de VVD en het CDA beginnen. Die partijen hebben het hier al jarenlang grotendeels voor het zeggen.

Supermatthijs | 21-10-12 | 18:49

@Supermatthijs | 21-10-12 | 18:43 | + -1 -
Strafrechtelijk misschien niet, maar onbehoorlijkbestuur of amateurisme....... JA! En dat moet al genoeg zijn voor een partij.

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:47

-weggejorist-

Vogelbeest | 21-10-12 | 18:47

Ach ja..... 5 rotte VVDers tegen heeel links...

Vogelbeest | 21-10-12 | 18:47

@Bakito | 21-10-12 | 18:43 | + 0 -
Er is geen strafbaar bewijs gevonden, er is wel bewijs gevonden dat ze een slecht bestuurder is maar steeds keert ze weer terug. Dat kan dus net zo schadelijk zijn voor de gemeenschap 20.000.000 ofzo. Dat kan je lezen in de openbare stukken.

Ik zit hier niets goed te praten, als deze man verkeerd heeft gehandeld moet hij veroordeeld worden. Alleen andere mensen zitten nog op precies dezelfde posities. Dat is het verschil wat ik probeer aan te geven Bakito.

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:47

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:39 | + -1 -

En kom eens op met die duizenden anderen dan. Die heb je niet, blaaskaas. Je hebt er nog geen honderd.

Supermatthijs | 21-10-12 | 18:46

*Naar @VanLeeuwen knipogen doet en tellen gaat*
Tot nu toe is de score: 8.

La Vie En Rose | 21-10-12 | 18:45

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:39 | + 0 -

Ik denk dat als men mevrouw Elatik echt op iets had kunnen betrappen ze ook een veroordeling had gekregen. Dit bleek dus niet het geval en we zullen moeten afwachten hoe het met van Rey gaat. De rechters in nederland straffen gewoon iemand bij voldoende bewijs. Ongeacht zijn afkomst.

Supermatthijs | 21-10-12 | 18:43

Dat burgemeestertje lekken was dus bijvangst in een grote fraudezaak, die van Rey mag flink hard aangepakt worden als blijkt dat hij bouwvriendjes heeft bevoordeeld.

Ik kan me niet voorstellen dat hij die kapitale villa kan betalen van een wethoudersalaris.

neemjemoederindemali | 21-10-12 | 18:43

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:39 | + 0 -
Tegen de onberispelijke en bevlogen politica Elatik is nooit een sprankje belastend bewijs gevonden. In ons land ben je dan altijd nog Onschuldig!

Als jou dat niet aanstaat, ga je maar lekker naar landen als N-Korea of Iran; daar stoppen ze onschuldige mensen WEL in de "nor" #feit

Bakito | 21-10-12 | 18:43

@ Bakito 18:40

Zelden zulke onzin gelezen. Echt!

eerstneukendanpraten | 21-10-12 | 18:43

@Plakkband | 21-10-12 | 18:40 | + 0 -
Nee dit wil men niet, en daarom worden ze ook voor het gerecht gehaald, met bewijs en zo nodig veroordeeld. Het zou anders als dit boven tafel kwam en we in ons gezicht worden uitgelachen, zoals bij Vestia.

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:42

Mensen, de VVD is het grootst in de peilingen! Men wil dit blijkbaar.

Plakkband | 21-10-12 | 18:40

Supermatthijs | 21-10-12 | 18:34 |
Socialiste/linksmensen frauderen per definitie niet.

De gevallen die hier doorgaans besproken worden zijn altijd geïnfiltreerde VVDers of ander rechts graaituig.

Bakito | 21-10-12 | 18:40

@Supermatthijs | 21-10-12 | 18:34 | + -2 -
Maar deze man wordt toch voor het gerecht gebracht. Mocht hij iets verkeerd gedaan hebben zal hij hangen.

Hoe is het Elatik, of hoe heet ze ook alweer, en zo zijn er nog 1000den te noemen. Daar gebeurt dus niets mee.

En is dat niet het verschil?

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:39

De onderkoning van Limburg heeft wel Roermond terug op de kaart gezet.
Dat was in de jaren '90 een echt pauperdorp maar na de verbouwing van de binnenstad en dat merkendorp is het er flink op vooruit gegaan.

Jammer dat zo iemand het niet kan laten om het te verklooien, maar als je macht hebt zul je sterker in je schoenen moeten staan Jos.
Helaas dus nu opsodemieteren!

irriducibili79 | 21-10-12 | 18:38

@ bolkebeer 18:32

Hoezo helaas, ben je verliefd op hem of zo...

eerstneukendanpraten | 21-10-12 | 18:38

DE VVD. Wilde de rechtstaat de nek omdraaien door het griffierecht dusdanig te verhogen dat Jan Boerenlul er geen beroep meer op kon doen.

Ook voerde ze de wietpas in om een klasse criminelen te creëren die de Law and order agenda de komende decennia betaald en in stand zou houden.

En verder mag je gerust een paar inbrekers voor hun klote schieten van deze recht in de leer partij want tuig moet nu eenmaal aangepakt worden.

Behalve als je Joris Demmink heet dan.

pius | 21-10-12 | 18:37

Tja, man heeft fraude gepleegd en is van de VVD. Hij zal berecht worden en indien schuldig zijn straf moeten ondergaan. Simpel, daar is iedereen het mee eens.

Hoe is het met die Staal van Vestia, die 30 miljard risico heeft gelopen. Is hij al strafrechtelijk aangepakt? En welke kleur had hij ook alweer. En zo kan je wel even doorgaan. En zo hebben we 1000den van dit soort klungels met een politieke kleur ons geld aan het verbrassen.

Het is gewoon meer scheringa, dan in inslag.

Kaas de Vies | 21-10-12 | 18:37

Aanpakken die zonnekoningen. Helemaal goed. Vriendjes de bal toespelen doe je maar als je een eigen bedrijf hebt, niet als Jan ambtenaar.

Hard stuurboord | 21-10-12 | 18:36

Een vvd'er die op zondag iets doet wat op werken lijkt? Ja ja......

Al SchietjemeLevend | 21-10-12 | 18:34

Bakito | 21-10-12 | 18:31 | + 0 -

Zo is het maar net. En als dan een linksige ook eens uit de corruptie ruif eet is het land te klein. De VVD, voor al uw zelfverrijking.

Supermatthijs | 21-10-12 | 18:34

sowieso genoeg redenen om Rutte vanaf nu dagelijks met roze plopkap te storen op straat, dit soort topics haalt helaas weinig uit als je echt iets wilt veranderen in het NL politieke klimaat...

Interpoolbal | 21-10-12 | 18:34

ha ha priceless vanleeuwen :D

TypischTypetje | 21-10-12 | 18:34

Wie doof, blind en stom is leeft voor 100 jaar in vrede.

The Anarchist | 21-10-12 | 18:32

Echt, ik las GayReet. Ik dacht; eindelijk Mark je bent uit de kast. Maar helaas laat hij de deur nog steeds op een kier staan.

bolkebeer | 21-10-12 | 18:32

Corruptie = rechtse uitvinding. #feit

Bakito | 21-10-12 | 18:31

VVD gedrag om je vingers bij af te likken.

Supermatthijs | 21-10-12 | 18:31

Een half jaar geen functie meer bij het openbaar bestuur? Als ik zoiets zou (kunnen) flikken kom ik nooit meer aan het werk in mijn werkgebied.

Liberaal hoor Marc.

pius | 21-10-12 | 18:30

De eerste tegel over Joris D. in 3, 2,1...

eerstneukendanpraten | 21-10-12 | 18:30

Tja, dat krijg je er nu van.

Iets zegt mij dat het algemene aftapgedoe en het monitoren van internet verkeer op onverklaarbare wijze vertraging gaat oplopen.

Wanneer er niets meer van gehoord wordt.

ik heet joran | 21-10-12 | 18:30

Die fictieve en bovenal flauwe 'interviews' kennen we nu wel een keer..

R0gu4 | 21-10-12 | 18:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken