Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Commissie Samson 'geschokt en verbijsterd'

other_angryKidFace.gifWeer een etterende pusbuil van kindermisbruik open geprikt. Jeugdzorgklantjes zijn massaal slachtoffer van pedoviespeukende hulpverleners en van elkaar. De vertrouwde procedure als alles en iedereen structureel heeft gefaald om kinderen te beschermen wordt weer doorlopen. Een groot onderzoek uitvoeren, geschokt reageren op de conclusies, sorry zeggen, een paar dossiertjes bij Justitie parkeren, glas, plas en bij het volgende schandaal (wij tippen: sportclubs (hee hoi), gehandicaptekindjes-internaten en de kinderopvang, of dacht u dat Mikelsons de enige ransbak was in dat circuit?) dit alles herhalen. De katholieken hebben een field day, hosanna, eindelijk een pedoschandaal bij hunnie, de heidenen. Ondertussen is de geplaagde justitietopper Joris Demmink weer druk met alle beschuldigingen aan zijn adres. Het AD snorde twee vermeende slachtoffers op die beweren misbruikt te zijn door Demmink, en bereid zouden zijn dit onder ede te verklaren. Geinig, want bij een eventuele rechtszaak zou het hun woord tegen het zijne worden en één van beide partijen pleegt dan meineed. Maar er komt alsmaar geen rechtszitting, onderzoek of verhoor in de zaak Demmink. Althans, niet tegen hemzelf. Hij staat alleen voor de rechter om media die schrijven over zijn vage uitstapjes aan te klagen. Alle Ministers van Justitie van de afgelopen jaren zien geen aanleiding om Joris zelf eens na te trekken. Heel gek. Maar of wij wel met ons allen willen geloven dat de politiek en Justitie er alles aan doen om kinderen te beschermen. Kijk maar, ze zetten hun allermooiste 'geschokt en verbijsterd' gezicht op. Hoe het dan wel moet: verjaring van misbruik opheffen. Organisaties die vergeven zijn van pedo's ontmantelen. Het vernietigen van archieven strafbaar stellen. Figuren die beschuldigd worden van misbruik een eerlijk proces geven, zonder aanziens des persoons. Maarja, dat is gedoe en geeft zo'n rommel, dus meh, laat maar. Kindertjes, zwaaien jullie mee? Dag mevrouw Samson, bedankt voor uw moeite en tot de volgende Commissie dan maar weer.

Reaguursels

Inloggen

KINDOFFERS GEBRACHT DOOR HETEROOS DIE HOMOFILIE EN PEDOFILIE TEN STRENGSTE AFWIJZEN:

Kindoffers nog steeds gebracht in Afrika
AMSTERDAM - Dramatische beelden uit Oeganda waar jaarlijks honderden kinderen worden geofferd. Het TV programma de Vijfde Dag filmde in het land en sprak met een slachtoffertje dat net wist te ontsnappen, maar ook met een dader.
Kinderen worden geofferd als mensen bijvoorbeeld een nieuwe zaak of fabriek starten. Want alleen met een offer is een goede toekomst verzekerd, geloven ze. Vaak wordt daarvoor een kind ontvoerd en tegen betaling geofferd door een medicijnman.

Uitzending donderdag 21.05 uur, Nederland 2. Voor meer informatie kijk op: www.eo.nl/devijfdedagBron telegraaf.nl

frnas | 10-10-12 | 18:24

KINDOFFERS GEBRACHT DOOR HETEROOS DIE HOMOFILIE EN PEDOFILie TEN STRENGSTE AFWIJZEN:

Kindoffers nog steeds gebracht in Afrika
AMSTERDAM - Dramatische beelden uit Oeganda waar jaarlijks honderden kinderen worden geofferd. Het TV programma de Vijfde Dag filmde in het land en sprak met een slachtoffertje dat net wist te ontsnappen, maar ook met een dader.
Kinderen worden geofferd als mensen bijvoorbeeld een nieuwe zaak of fabriek starten. Want alleen met een offer is een goede toekomst verzekerd, geloven ze. Vaak wordt daarvoor een kind ontvoerd en tegen betaling geofferd door een medicijnman.

Uitzending donderdag 21.05 uur, Nederland 2. Voor meer informatie kijk op: www.eo.nl/devijfdedagBron telegraaf.nl

frnas | 10-10-12 | 18:24

Maar ... maar: hoe moet het nu met de zwakkeren in een samenleving zonder roverheid?

Vrij spreker | 10-10-12 | 08:13

he gattekes: ging eens kijken op wiki naar de historie van de telegraaf, blijkt dat Geen Stijl nog familie is van de Telegraaf, waarom durft de Telegraaf geen woord te reppen over demmink??? zit dat Nazi geslijm uit de tweede wereldoorlog er nog steeds in?? het geslijm met het gezag, zielig, gaat de Telegraaf toch opbreken.

pinkypink | 09-10-12 | 22:00

Dieptriest allemaal. Tijdens onderzoek naar een gezagsdrager geconfronteerd met het seksueel misbruik van kinderen. Eerst kijk je er geschokt tegen aan, na onderzoek blijkt dit allemaal te kloppen, wat je slapeloze nachten en het maagzuur bezorgd. Hier het hele verhaal: www.argusoog.org/kort-feitenoverzicht-...

oscarweetmeer | 09-10-12 | 21:52

ben zelf slachtoffer en heb melding gedaan bij commissie samson. ben afgelopen maandag ook bij de bijeenkomst geweest.

het is echt zo; bedankt voor de melding en op naar de volgende commissie......

fasola | 09-10-12 | 21:26

De e-pic is epic.

techniks | 09-10-12 | 21:15

gepke: in de tijd van brongersma was het nog legaal, toen kwam de schande over dit soort volk en pleegde hij zelfmoord.

pinkypink | 09-10-12 | 20:40

Let eens op die hele grote kasteeldeur binnen rechtbank Haarlem/Jansstraat.
Een bedankje van Edward Brongersma?

Gepke de Leef | 09-10-12 | 20:29

wordt Steen Geil eindelijk wakker in de zaak "DEMMINK"?

pinkypink | 09-10-12 | 20:24

Het is zelfs al weer uit het nieuws.. Ongelofelijk wat een verschil in berichtgeving. Bij Deetman duurde het maanden, elke dag was er nieuws over en nu? Zal wel te maken hebben met enige voorkeuren..
Gisteren bij 8 uur journaal werden de cijfers niet eens meer behandeld. Ook niet de 42(!) zaken die naar justitie gestuurd worden. Alleen maar gewauwel over excuses. Doofpot.

Cidiood | 09-10-12 | 18:30

ik zie weer iedereen de vergissing maken en denken dat het over stichting jeugdzorg gaat, het gaat hier duidelijk om de pleegzorg

teleshopper | 09-10-12 | 17:36

"Vergeet u niet, om een dikke cheque op te halen bij de administratie?"

Cor Rupteling | 09-10-12 | 17:24

Zeker nu Nederland bijna ontmaskerd wordt als hoofdleverancier van kindertjes voor hooggeplaatste pedo's.
IQkulliku | 09-10-12 | 16:37 |
In België en Nederland staan minstens 5 "kasteeltjes" waar de ergste dingen gebeurd zijn, klanten, hoge jongens, de leveranciers waren allemaal working-types als Dutroux die soms de tel kwijtraakten... en kinderen lieten verhongeren.
DAAROM is deze waanzin in dit land volledig onacceptabel, de hoogste SG ambtenaar op justitie, 15 jaar onderwerp en niet voor niets...., WIE heeft in dit land eigenlijk de touwtjes in handen.
Ik kots erop.

hagelkruis | 09-10-12 | 17:09

ole guapa | 09-10-12 | 14:40 |
Mooi heh.... uit dat NRC verhaal blijkt dus dat de kritiek uit het onderzoek voor ten dienste van jeugdzorg zachter gecorrumpeerd is. Daarnaast zegt ze glashard dat de resultaten al tussendoor gecommuniceerd zijn met jeugdzorg zodat zij tussendoor al kunnen anticiperen op kritiek en eventuele rechtzaken. En tussendoor vertelt ze ook nog doodleuk dat jeugdzorg keihard verder moet dus dat welke conclusie ook... ze heerlijk mogen doorgaan en voor al het management geen blaam treft.
Daarnaast moesten vooral passages verdwijnen dat de directie het onderzoek frustreerde en dat er van opzet. sprake is.
Dit zou natuurlijk niet handig uitkomen. Zeker nu Nederland bijna ontmaskerd wordt als hoofdleverancier van kindertjes voor hooggeplaatste pedo's.
Als je nu in de handel met papier shredders gaat kun je goud verdienen.... en ook als je belastende informatie hebt natuurlijk.

IQkulliku | 09-10-12 | 16:37

Tijdens de persco van de commissie samson werd gesproken van "misstanden". Die woordkeuze geeft al aan hoe weinig serieus deze zaak genomen wordt, het gaat hier om keiharde misdrijven, niet over "misstanden"...

Mr Dixit | 09-10-12 | 16:33

vetkleppert | 09-10-12 | 14:38
Het is de vraag of criminele pedo's wel van kinderen houden.... hun daden lijken er eerder op dat ze kinderen haten.

IQkulliku | 09-10-12 | 16:25

Ze heeft hetzelfde boekje in handen gedrukt gekregen wat de keuningin altijd bij zich heeft bij narigheid van nationale omvang, het begint op blz 1 met "Wij zijn geschokt en verbijsterd", nog wat blabla erachter en klaar zijn we weer.

tiepmiep | 09-10-12 | 16:12

De foto's.... zullen menigeen nekken, er zijn mensen die het netjes hebben willen spelen in dit verdorven land (o.a. fam.Poot die verneukt is door dat justitie-gajus)
Verder is een simpele stemanalyse van het "bestellen"van een kind door... gisteren weer eens op radio 1 in allerbeste digitale kwaliteit langsgekomen.
Er zijn 20 programma's op het internet die deze stemvergelijking met 100% zekerheid analyseren, maar de minister zegt....
Wat een verdorven dom land, bekijk het maar(de foto's in aantocht)

hagelkruis | 09-10-12 | 15:56

@frnas | 09-10-12 | 15:47
* mompelt iets over oude hersenscheet van die Oostenrijkse schilder *

steven paul | 09-10-12 | 15:50

Toch vind het meeste kindermisbruik, kindermishandelingen en kindermoorden plaats binnen het gezin. Het wordt hoog tijd dat er eens wetten gaan komen wie er mogen trouwen en wie er kinderen mogen maken. Alleen het hetero-zijn is niet voldoende om de kinderen voor het vreselijke kwaad te behoeden. het is toch te gek dat jan alleman zich maar hetero noemt en kinderen misbruikt, of het nu hier of een land in het verre oosten is.
De normen moeten per wet worden vastgesteld, dus wie zich nog mogen voortplanten en voor wie het voortaan verboden is, en die zg heteroos die zich voortaan niet mogen voortplanten om zo de kinderen te beschermen; die zich voortaan niet-voortplantende heteroos; die plaatsen we bij de pedofielen voortaan.

frnas | 09-10-12 | 15:47

hüsnü & müsli | 09-10-12 | 15:17
Dit komt binnen de Islamitische gemeenschap gewoon niet voor.
------------------------

Ehm... www.youtube.com/watch?v=h3AvnWDYMpA

warlok | 09-10-12 | 15:41

@Z-PiLL | 09-10-12 | 15:25
Een gesprek lijkt mij altijd zinvoller dan een vragenlijst. Heeft wel wat praktische bezwaren, maar dat mag geen rol spelen in kwesties als deze.

Detlev Tarnowitz | 09-10-12 | 15:36

Het gaat mis bij het woord 'aanbevelingen'.

pius | 09-10-12 | 15:34

hüsnü & müsli | 09-10-12 | 15:17
Dit komt binnen de Islamitische gemeenschap gewoon niet voor.
------------------------
En ga er maar van uit dat dat voor zeker nooit zo uitgebreid met onderzoekcommissies en zo, in de MSM-publiciteit zal komen.

WirMachenMusik | 09-10-12 | 15:32

'Geschokt en verbijsterd' ? .......... Verschokt en gebijsterd klinkt een stuk geloofwaardiger. Tsja.

rechtvaardigerechter | 09-10-12 | 15:31

hüsnü & müsli | 09-10-12 | 15:17

Klopt. Daar is het verplicht gesteld

The_Challenger | 09-10-12 | 15:29

Vond Peter Rudolf de Vries gister ook niet echt sterk bij DWDD. In zijn ogen ben ik nu vast een complotdenker, veel nuttige informatie kwam er niet uit, het enige statement dat ie wilde maken is dat iedereen een complotdenker is die over Demmink berichten. Als je het met de zaak van Joran vergelijkt, zijn er in dit geval veel meer belastende verklaringen en ooggetuigen. Beetje krom, of niet Peter?

Latrinalia | 09-10-12 | 15:28

Detlev Tarnowitz | 09-10-12 | 15:06 | + 0 -

"De conclusies en aanbevelingen van de onderzoekers uit Groningen en Leiden waren kritischer en gingen verder dan de commissie wilde. Ook verdween kritiek op het management van Jeugdzorg Nederland, de brancheorganisatie van jeugdzorginstellingen."

Kijk toch eens aan; een onderzoek waar naar gewenste eindresultaten toegewerkt wordt.
Ongelooflijk gewoon.
Die conclusies van die "criticus" rammelden ook aan alle kanten overigens. Zo haalde hij aan dat het invullen van enquetes nooit leidt tot volledige informatie, dat zou in persoonlijke gesprekken gedaan moeten worden. Rrrright, wie zou die af moeten nemen en waarom gaat meneer ervan uit dat misbruikslachtoffers face-to-face wel voluit uit de school zullen klappen?

Z-PiLL | 09-10-12 | 15:25

steven paul | 09-10-12 | 15:20 | + 0 -

Gatverdamme, die ome Harry zeg. Doe me dan Adje maar.
Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 09-10-12 | 15:24

steven paul | 09-10-12 | 15:20
Brrr, was effe vergeten dat die instelling zo eng was.

de directeur | 09-10-12 | 15:24

Het deksel van die Demmink-beerput ligt nu al jaren op een kiertje en er blijft een onverdragelijke stank uit opstijgen. Opeenvolgende 'autoriteten' à la Donner en Opstelten staan met hun volle gewicht op het putdeksel terwijl anderen wanhopig sjorren om het open te krijgen.
.
Als Demmink niets te verbergen heeft had hij allang zijn recht gezocht en gekregen. Dat maakt hem extra verdacht. Hij wordt tot het uiterste beschermd door zijn broodheren en schimmige figuren in de rechterlijke macht. Nog een jaartje dan gaat hij met pensioen en is hij vogelvrij. Wordt nog interessant als Donner en Opstelten c.s. later voor de rechter moeten uitleggen waarom ze Demmink tegen beter weten uit de wind hebben gehouden.

M@verick | 09-10-12 | 15:24

@hüsnü & müsli | 09-10-12 | 15:17
Pedofilie?

steven paul | 09-10-12 | 15:23

@de directeur | 09-10-12 | 15:13

Ha. Dank.

pius | 09-10-12 | 15:22

hüsnü & müsli | 09-10-12 | 15:17
Klopt, want daar is kindermisbruik alom geaccepteerd.

de directeur | 09-10-12 | 15:18

Zoals veel katholieke homofielen dachten dat hun afwezigheid van hetero-neigingen een goddelijke aanwijzing voor roeping was, dachten/denken nogal wat pedofielen dat de aantrekkingskracht die kinderen op hen uitoefenen ze predestineert voor een jeugdzorgberoep.

WirMachenMusik | 09-10-12 | 15:18

-weggejorist-

hüsnü & müsli | 09-10-12 | 15:17

Mijn schoonzus werkt bij Jeugdzorg... frappant dat haar 17 jarige dochter (werd regelmatig mishandeld) is weggelopen en bij ons een paar maanden onderdak heeft gevonden. Jeugdzorg bestaat grotendeels uit jaloerse mensen die anderen gaan vertellen hoe je moet opvoeden om zo zelf hun totale pedagogische incompetenties of zelfs pedofiele lusten te maskeren. Dit is niet een kleine uitzonderlijke groep binnen Jeugdzorg, maar een meerderheid. De hardwerkende toegewijde en betrouwbare pedagogen met een roeping zijn juist de de uitzondering binnen dit verrotte instituut.

Lafayette | 09-10-12 | 15:14

pius | 09-10-12 | 15:09
Bij de NVSH kon je heel vroeger stiekum, dus zonder tussenkomst van huisarts of erger nog, je ouders, met je vriendinnetje terecht in het geval van een ongelukje en/of jeukende voorbips danwel jeukend plassertje.

de directeur | 09-10-12 | 15:13

afschaffen deze zelfbedruipende quango, laat de gemeenten het beleid terug bepalen dicht bij de burgers zelf.

cumshaft | 09-10-12 | 15:12

Lafayette | 09-10-12 | 14:55 |
.
Daar zijn al jaren sterke geruchten van.

The Russian | 09-10-12 | 15:09

@Bigi Bana Boy | 09-10-12 | 15:08

Dat is wel ziek ja. Bijna niet te geloven ook. Wat is de NVSH?

pius | 09-10-12 | 15:09

@vetkleppert | 09-10-12 | 15:05

Ah. Ok. En rechtse babyboomers, hoe vallen die te duiden?

*zich laaft aan babyboomersles*

pius | 09-10-12 | 15:08

pius | 09-10-12 | 15:03
Uiteraard niet, maar begrip voor pedofilie willen kweken was voornamelijk een porgressief stokpaardje in die jaren. De NVSH had zelf een werkgroepje voor die pleurislijers.

Bigi Bana Boy | 09-10-12 | 15:08

Samson heeft een onderzoek van likmevestje uitgevoerd. Zoals een criticus zei: hier zou ik mijn studenten een onvoldoende voor geven. Het is dus eigenlijk nog steeds niet duidelijk hoeveel misbruik voorkomt. Nanninga doet eigenlijk hetzelfde: op basis van non-informatie hoog van de toren blazen.

Detlev Tarnowitz | 09-10-12 | 15:06

vetkleppert | 09-10-12 | 15:00
Inderdaad. Een pedo zal nooit genezen. Nooit. Wie dat denkt is een volstrekte dwaas. Sex is een primaire drijfkracht van de mens en waarschijnlijk de sterkste. Wie op kindjes valt, zal dat nooit uit zijn hoofd kunnen zetten. Vandaar mijn pleidooi voor een "eeuwig" register. Het is niet te vergeven als een veroordeelde dus bekende pedo gewoon een aantal jaar later gewoon doodleuk weer in een functie zit waar hij veel contact met kinderen kan hebben. En dat gebeurt vaker dan je denkt.

Bigi Bana Boy | 09-10-12 | 15:06

Als de te verwachten media campagne tegen "kindermisbruik binnen instellingen" dezelfde titel krijgt als de zojuist geintroduceerde K.E.I.H.A.R.D.E aanpak tegen straatroof in ons mooie Rotjeknor onder de noemer 'Straatroof is Triest' , dan staat die pedo's nog wat te wachten.

de directeur | 09-10-12 | 15:05

Ik vind het eigenlijk nogal naïef. Het ligt helaas in de menselijke aard om misbruik te maken van zwakkeren. Dat is een natuurlijk proces. Elke vorm van geïnstitutionaliseerde opvang zal daar mee te maken krijgen.
Dus als je met droge ogen durft te beweren dat het bij jouw organisatie niet voorkomt. En vervolgens geschokt reageert, als dat wel het geval blijkt te zijn. Dan heb je wel enorm bord voor je kop en ben je in mijn ogen misschien nog wel schuldiger dan de daders.

Hastur | 09-10-12 | 15:05

@pius | 09-10-12 | 15:03
Opvallend veel babyboomers zijn blijven hangen in de dwaling dat links het tegendeel is van fascisme. En zijn aldus ongeneselijk links.

vetkleppert | 09-10-12 | 15:05

Toch blijft het raar dat in de zaak Demmink juist voordat hij met pensioen gaat nog wordt aangepakt via Amerika.
Wie hangt er daar aan de bel, en met welk belang?
Je zou het bijna zien als schot voor de boeg van de rest van chantabel nederland, en het zou mij niet verbazen als dit een flinke groep is.
Ondertussen: het is de hoogste tijd om de kinderkidnap praktijken eens tegen het licht te houden. Kan me niet voorstellen dat in andere landen net zo frequent kinderrazzia's worden gehouden als hier.
Wie ooit met Jeugdzorg contact heeft gehad weet wat voor doeve kinderloze rugzakjeambtenaren daar over het lot van kinderen beschikken. Het is gewoon een enge club.

das_Freudenmädchen | 09-10-12 | 15:04

@Bigi Bana Boy | 09-10-12
Goed punt. Het probleem is echter dat dat alleen werkt als ook verantwoordelijke bestuurders bestraft worden wanneer zij met mensen werken zonder VOG. Zo niet dan zal je zien dat de VOG een formaliteit wordt. De pedovriendjes zullen elkaar helpen en matsen.
In dit land ontspringen bestuurders altijd de dans, of het om kinderen gaat, ziekenhuizen, woningbouwverenigingen etc. Een grote mafia die elkaar beschermt.

Lafayette | 09-10-12 | 15:04

@Bigi Bana Boy | 09-10-12 | 15:01

Rechts babyboomers zijn dus iconen van rechtschapenheid begrijp ik dat goed?

pius | 09-10-12 | 15:03

steven paul | 09-10-12 | 14:36
Goed onthouden. Ik heb niet voor niks de pleuris aan linkse babyboomers. Daar zijn veel meer redenen voor maar dit is er één van. Ik ben niet vergeten dat het in progressieve kringen helemaal niet zo raar was om kinderen te molesteren in de jaren 70 en zal het die bebaarde spijkerpakken nooit vergeven.

Bigi Bana Boy | 09-10-12 | 15:01

dekromme | 09-10-12 | 14:38 | + 3 -

Dat is oude koeien uit de sloot halen en dat moet je in de geest van die tijd zien. Zegt hij zelf. Voor mij is eens een pedo, altijd een pedo...

eerstneukendanpraten | 09-10-12 | 15:01

@Bigi Bana Boy | 09-10-12 | 14:57
Helemaal eens. Maar ik zou nog liever zien dat pedo's worden verbannen naar een zelf te scheppen eiland in de Noordzee. Samen met andere onverbeterlijke types, trouwens.

vetkleppert | 09-10-12 | 15:00

Oplossing is simpel: alleen vrouwen alleen laten werken, en bij kerels alleen vier ogen principe. Dit consequent invoeren en loodzware straffen bij (stilzwijgen van) vergrijp.
Morgen nog doorvoeren en nooit meer klaar is Kees.

de Voorzittert | 09-10-12 | 15:00

@Bigi Bana Boy | 09-10-12 | 14:57

Eens. Goede maatregelen. Helemaal kan je het toch niet ondervangen idd maar het is onlogisch dat er geen uniform beleid is voor VOG's.

pius | 09-10-12 | 14:59

-weggejorist-

pius | 09-10-12 | 14:59

Als we eens beginnen met een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) verplicht te stellen bij ALLE instellingen waar mensen in professioneel of in clubverband in contact komen met kinderen. Dat is niet waterdicht maar je moet ergens beginnen. Verder moet en zal er een zwarte lijst met veroordeelde pedosexuelen komen die voor ieder politiekorps te raadplegen is ivm het verstrekken van een VOG. En die lijst dient "voor eeuwig" te zijn want zolang pedo's leven zullen ze deze gevoelens blijven houden. Tot slot moeten alle instellingen en (sport)verenigingen een protocol opstellen waarin staat hoe je met kinderen omgaat. Niet dat pedo's daar naar zullen luisteren, maar als je bijvoorbeeld afspreekt dat je nooit alleen met een kind in één ruimte mag zijn dan heb je iets om naar te verwijzen en elkaar op aan te spreken. Ik ken het bezwaar van veel verenigingen die met vrijwilligers werken dat ze nu al bijna niemand kunnen vinden, maar dat moet dan maar. Kindermisbruik is verschrikkelijk en de schaal waarop het nu voor lijkt te komen is al veel te groot. Daar moeten we iets aan willen en kunnen doen.

Bigi Bana Boy | 09-10-12 | 14:57

In de jaren zeventig was het erg progressief om voor sex met kinderen te zijn. Er waren sinds kort zelfs nog kamerleden die ervoor gepleit hebben. (Bv Brongersma van de PvdA) En sommige linkse partijen waren ook eigenlijk wel voor.
steven paul | 09-10-12 | 14:36 | + 1
Groen Links is daar nog steeds voor (nouja, met 'instemming' dan) tot een paar jaar geleden had Roze Links (wo Herman Meijer) nog een link naar Martijn op de GL website. (Sterf GL, sterf!) Check zijn wiki er maar op na!

Einde van de Domheid | 09-10-12 | 14:56

Die problemen kwamen al veel eerder ronduit in het nieuws.
Elk jaar bezwijken talloze kinderen onder huiselijk geweld, terwijl jeugdzorg en kinderbescherming al jarenlang van de situatie afwisten.
Daarintegen worden bij normale gezinnen willekeurige kinderen uit huis geplaatst zonder aanleiding.
Het CDA heeft gedurende 8 jaren als regeringspartij en 2 jaren in een koalitie geen redenen gezien om de jeugdzorg door te lichten en om periodieke kontroles uit te laten voeren.
Het CDA vond het wel best zo.
Tegen alle slachtoffers zou ik willen zeggen: dit heeft u te danken aan alle CDA-stemmertjes die enkel zichzelf belangrijk vonden en hopelijk komen er nu betere tijden met een regering zonder het CDA.

uitgeslapen | 09-10-12 | 14:56

arikanari | 09-10-12 | 14:38
.
Bel eens een willekeurige rechtbank op en vraag op zij bij jeugdzorg zaken aan waarheidsbevinding doen, je zult versteld staan van hun brutale antwoord.

The Russian | 09-10-12 | 14:56

Mannen "die graag met kinderen werken" Brrrrr. Bewaar me.

Marcus Porcius Cato | 09-10-12 | 14:55

Je zou bijna vermoeden dat Jeugdzorg door en voor pedos is opgezet.

Lafayette | 09-10-12 | 14:55

Ik ben geschokt en verbijsterd dat we in Nederland na de 400.000ste commissie nog steeds lijken te denken dat er ook maar iets van een oplossing uit zo'n politiek incrowd vehikel zou kunnen rollen...

Parel van het Zuiden | 09-10-12 | 14:55

De volgende golf is incest BTW.
Daar praten we over een paar jaar wel weer over want dat zijn tot dusver incidenten!

Einde van de Domheid | 09-10-12 | 14:54

Nu de padvinderij nog. Hoe komt het toch dat ik dit allemaal 40 jaar geleden al wist.

bennutzat | 09-10-12 | 14:54

Ik snap niet hoe iemand van een klein kind opgewonden kan raken.

VanDattum | 09-10-12 | 14:53

We leven in een pedocratie, zoalsch M. Kat het zo mooi weet te brengen.

scootah rijdert | 09-10-12 | 14:53

Na honderden jaren zijn we dan eindelijk leeggelopen op de katholieke kerk.
Maar het misbruik in de zorginstellingen was even bekend als dat in in de kerk!
Onderzoek had aangetoond dat 'daar waar kinderen in afhankelijek situaties zitten, misbruik veelvuldig voorkomt'.
Daar gaan we dan met onze hoogstaande moraal (of we nu boomer, x-er of GSer zijn)! Er was zelfs een minister voor aangesteld. Hij werd hier beken door schaamhaarcount. Ik vond dat flauw maar achteraf is het duidelijk. Hij had er iets aan kunnen doen maar was op twitter flauwe woordspelingsgrapjes aan het maken.
("Kuit geblesseerd hahahaha..)

Einde van de Domheid | 09-10-12 | 14:53

Freakster1986 | 09-10-12 | 14:36 |
.
Ik zou maar eens je feiten beter checken.

The Russian | 09-10-12 | 14:53

We hadden het kunnen weten>> overal waar kinderen in het spel zijn, heb je ook de pedofielen.
Plus dat systeem van jeugdzorg>> er moeten targets gehaald worden, het moet groeien, omzetcijfers.
Als dat onder de maat blijft, worden de normen van uithuiszetting gewoon verlaagd, zo worden nu om niets hele gezinnen uit elkaar gerukt.Elke futiliteit kan dan voldoende zijn voor uithuisplaatsing.
Soms laten ze ook daar een steekje vallen (expres???) om de indruk in de media te wekken dat ze hard nodig zijn.

Terpen-tijn | 09-10-12 | 14:51

@Freakster1986 | 09-10-12 | 14:36
Precies en wel meteen.

miko | 09-10-12 | 14:50

"Geschokt en verbijsterd", zo kijk ik ook uit mijn hoofd als ik 's morgens vroeg achterom kijk in de wc pot na een eerste bak koffie en eerste peukje.

de directeur | 09-10-12 | 14:48

Als we nou gewoon kinderen verbieden dan is het probleem ook opgelost.

TM | 09-10-12 | 14:46

Mijn vader was ook een liefhebbende man - soms iets teveel. Maar zo ging dat.

Smurfke Turbo | 09-10-12 | 14:45

Je kunt blijven roeren waar het stinkt, de lucht gaat niet weg maar 'men' raakt wel gewend aan de stank.
Zolang de boven ons gemanouvreerden blijven ontkennen dat het probleem wel eens echt in alle lagen van de samenleving voor komt (dus ook in hun laag!) gaat er niets veranderen.

paost712 | 09-10-12 | 14:44

@vetkleppert | 09-10-12 | 14:38

LOL - Klep for president!

Love it;)

pius | 09-10-12 | 14:43

@dekromme | 09-10-12 | 14:38
Het barst ervan. Het was in die tijd erg progressief om voor sex met kinderen te zijn. En al die progressievelingen zitten nu in de softe sector. En als ze een beetje carriere hebben gemaakt, wat logisch is omdat deze sector gigantisch is uitgedijt, dan zitten er dus ook een hoop mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan actieve pedofilie op hoge posten. Als je in die grote berg stront begint te roeren...

steven paul | 09-10-12 | 14:42

Annabel, als je zo doorgaat dan kun je een baantje bij de oude media wel vergeten. Wel een beetje aan je toekomst denken.

Strohond | 09-10-12 | 14:42

Vieze mannen weten precies waar ze moeten zijn en wie ze uit moeten kiezen, bestaat er soms een handboek voor de pedo of is dit gewoon een gedachten kronkel?

Idontgiveafunk | 09-10-12 | 14:41

Onder Amerikaanse druk wordt alles vloeibaar

Goldberg | 09-10-12 | 14:40

Hulpverlener: "Niet huilen, zuig maar op mijn hulpverleningslolly"

King of the Oneliner | 09-10-12 | 14:40

@steven paul
Vergeet Cohn Bendit in het europees parlement niet !

dekromme | 09-10-12 | 14:38

We zullen nog een tijd moeten volhouden (@GS: blijven roeren waar het stinkt), maar langzaam, heel langzaam, gaat de beerput open. Laat maar komen, het is goed dat afgelopen is met politiek correct gepolder. Bite the bullet en netjes afhandelen.
Geldt voor jeugdzorg, frauderende woningbouwstichtingen, banken, voor bankier spelende gemeentes, Europa, Joris Demmink en nog een paar meurende bestuurlijke vuilnisbelten.

ole guapa | 09-10-12 | 14:38

Ze moeten eens ander personeel selecteren daar bij BJZ, niet de grootste gevoelsloze mongolen een baan aanbieden. Mensen die kinderen letterlijk uit huis kunnen trekken bij hun ouders. Dat ene filmpje van paar maanden geleden staat nog op mn netvlies bah
 
En waarom zijn die rechters zo, waarom zit er een pedofiel op zo'n hoge positie, waarom verdedigen Dönner en Hirsch Balin hem, waar komt die kanker vandaan en waarom wordt die niet direct weggehaald. Bah
 
Go Micha Kat dan maar

arikanari | 09-10-12 | 14:38

Eigenlijk moet je alleen mensen met kinderen laten werken die daar absoluut geen zin in hebben. Want al die beroepen trekken mensen met een ongezonde kinderliefde aan.
Bijkomend voordeel is dat die kinderen dan ook wat strakker opgevoed worden, door die mensen die bij voorbaat al doodmoe worden van kinderen.

vetkleppert | 09-10-12 | 14:38

Dat was inderdaad een schrijnende toevalligheid: het rapport van Samson, op dezelfde dag als het verweer van Demmink.
Nu nog een onderzoek op sportclubs, scholen en madrassa's

dekromme | 09-10-12 | 14:37

In de jaren zeventig was het erg progressief om voor sex met kinderen te zijn. Er waren sinds kort zelfs nog kamerleden die ervoor gepleit hebben. (Bv Brongersma van de PvdA) En sommige linkse partijen waren ook eigenlijk wel voor.

steven paul | 09-10-12 | 14:36

Kindvergunning invoeren. Alle kinderen bij jeugdzorg komen uit paupergezinnen. Geef ze gewoon geen vergunning voor het fokken, dan heb je ook geen jeugdzorg nodig.

Freakster1986 | 09-10-12 | 14:36

Pedo's moet je veroordelen tot de botte roestige schaar.

gristen | 09-10-12 | 14:36

Joris Demmink dient te worden weggejorist.

Botte Hork | 09-10-12 | 14:35

Jeugdzorg.
Ze jatten je kinderen voor hun eigen genot.
Hoeveel pedo s werken er wel niet bij jeugdzorg?

Terpen-tijn | 09-10-12 | 14:35

De schijn des aanziens schijnt geen invloed te hebben op de geloofwaardigheid van de onkreukbaarheid van het departement Justitie dus?

Joris?

pius | 09-10-12 | 14:35

Gewoon Jeugdzorg verbieden, die organisatie richt meer schade aan dan het voorkomt.

kapotte_stofzuiger | 09-10-12 | 14:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken