
Lekker
bezig Henkie Bleker. Even een ritueel slachtbesluitje erdoorheen frommelen terwijl de joden Loofhuttendinges vieren en de moslims, oh ironie, het jaarlijkse slachtfeest
voorbereiden. In de kleine lettertjes haalt demissionair stas van Zielige Diertjes subtiel het eerder gesloten
convenant onderuit. De huidige status van het religieus doodmartelen van vee is dat het mag. In plaats van bam, een pin door de harses en omnomnom schapie, is het a-okay in Nederland om galama-galama prevelend een beest te laten doodbloeden om het pas na minuten stuiptrekken in zijn eigen bloed bij Allah/Jahwe te laten arriveren. Bleker heeft een typisch Nederlandse oplossing gevonden: een ambtenaar ertegenaan gooien. Deze halalBOA gaat aanwijzingen geven bij het creperen. Zijn ze niet blij mee want "Joden vrezen dat de ambtenaar boven de opperrabbijn komt te staan." Oh noes! Nee dat zou echt niet moeten mogen kunnen natuurlijk, zomaar vertegenwoordigers van de staat wier gezag boven dat van een zeloot met een mal mutsje gaat. Ey Bleek, tijd voor het genadeschot voor deze discussie die niet alleen is leeggebloed maar ook uitgemolken. "Na 400 jaar rituele slacht kun je niet verwachten dat deze kwestie in een paar dagen wordt opgelost," zeggen de joden, maar dit gezeik duurt geen 'paar dagen' maar al jaren. En de moslims denken "dat Bleker goede intenties heeft." Boeie, komop Henk, je bent demissionair, kan jou het schelen! Legisleer ze eens rap naar de 21ste eeuw met een ferm, welgemeend NEEN voor de hocuspocusslacht. Verdoven die beesten. Of anders tofu knagen, een klein offer voor de kieskeurige wensen van hun hemelse vrindje, toch?
Reaguursels
InloggenJa nog even beste mensen, en u zult snakken naar een nieuwe periode van verlichting in Europa.
Triest, maar de geschiedenis herhaalt zich.
@C_L_A_W | 07-10-12 | 01:04 |
neej het is andersom, jij begrijpt niks je bent een stedeling en je weet niks van dieren en natuur, hoe denk je dat doden er in de natuur aan toegaat? Nou, nog een stuk gruwlijker dan op die opgeblazen drama filmpjes.
@ inktpot
Als jij niet kan of wil voelen wat er met die links gezegd wordt dan ga je dat nooit begrijpen. Het zijn in ieder geval niet alleen meisjes van 11 die ritueel slachten schokkend vinden. Wel apart overigens met je meisjes van 11 engnek
Komt niet door Bleker, was de keuze van de stemmer die wist dat dit voorkomen had kunnen worden als hij/zij op PVV had gestemd.
@Willem X | 06-10-12 | 18:45
"Dit alles is ziek. Naar zulke video´s zouden de Minister van Landbouw en alle anderen moeten kijken, die voorstander zijn van deze speciale vergunningen voor onverdoofd slachten uit religieuze redenen. Ze moeten weten wat ze doen"
Sluit ik me volledig bij aan.
@Schietmijmaarlek | 06-10-12 | 15:20 |
Moeten we nu emotioneel worden en geschokt zijn?
Ben je soms een meisje van 11 ofz
Ook hier zo een gezellig feestje.
ejbron.wordpress.com/2012/10/05/video-...
hfakker | 06-10-12 | 14:34 |
Er is uitgebreid wetenschappelijk bewijs.
Het is dan ook niet voor niets dat bijvoorbeeld de Europese verenigde dierenartsen, de Britse Farm Animal Welfare Council, de Raad voor Dierenwelzijn in België en in Nederland de Raad voor Dierenaangelegenheden en de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (vereniging van dierenartsen),allemaal concluderen dat onverdoofd ritueel slachten een onaanvaardbare aantasting van het welzijn van dieren oplevert. Ook de Europese voedsel- en warenautoriteit is voorstander van bedwelming vanwege dierenwelzijnsrisico's.
Zie verder: www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer... en
docs.google.com/viewer?a=v&q=cach...
@Schietmijmaarlek | 06-10-12 | 15:20
Ah je bent t met me eens, dat schreeuwen met 'kijk ik heb gelijk' materiaal van een zijde.
Hoe voelt t nou, dat filmpjes kijken van lijdende dieren, binnen op zaterdag?
Ik zit in de zon namelijk aan n zwembad in Zuidelijk Europa (Stierengevechten en dan rechtsaf)
Het is dat hier geen foto kan sharen, maar de Ibericoham is verrukkelijk
@Parel van het Zuiden | 06-10-12 | 12:06
Zonder het 'overvloedige' en ietwat badinerende 'jochie' een uiterst prima tegel dit, waarvoor +1
Ik mocht 4x door Afrika trekken, waarvan een deel per motor door 'autochtone gebieden', onbezoedeld door westers denken.
Schattige geitjes en koetjes...
Men hield er echt van en kon er ook niet zonder ze te slachten.
Hopla hop en klaar is Kees (nu ja, andere naam, M'ndamele ozi)
Nee heur, lief zijn voor dieren en dan tjop...20seconden duizelig worden en dan.... Eeuwige pijnloosheid
@hfakker | 06-10-12 | 14:34
www.youtube.com/watch?v=Az2xbVYS44U&am...
www.youtube.com/watch?v=-UYnhlK4aDw
www.youtube.com/watch?v=Z3Cwu3W8D3c
www.youtube.com/watch?v=1P0c1-aB1U4
www.youtube.com/watch?v=woSm-KTwe-Y&am...
www.youtube.com/watch?v=hDYgn_RUf7M&am...
@hfakker | 06-10-12 | 14:46
Sure. Je hebt helemaal gelijk :)
@doenormaal! | 06-10-12 | 13:48
Het gebruik van "whatever" vraagt dan wel weer om een verzachtigende omstandigheid, wegens associatie met 'Jerry Springer'-publiek.
Men gebruikte het daar ook, als eea onhoudbaar werd.
De volgende stap was dan slaan en schoppen.
En de kijkers wisten dat iedere derlnemer ongelijk had...
@doenormaal! | 06-10-12 | 13:48
Je diskwalificeert je wel erg gemakkelijk zo.
De ene na de andere projectie en makkelijk te weerleggen aanname, die als deze onderuit gehaald wordt, stuit op een 'nietus jij bent stom' betoog.
Schrijf dan niks!
Mensen hebben snijtanden, zijn omnivoor (1e klas vwo biologie).
Onderbuikgevoelens zijn geen leidraad.
Straks gaan we nog Gnoes therapie geven opdat zij zich niet nodeloos een rivier instorten vol ritueel slachtende krokodillen.
@Schietmijmaarlek | 06-10-12 | 14:27
Je betoog kent niet één valide of te valideren argument.
"Ik heb gelijk want ik kan een extreem voorbeeld laten zien dat overschreeuwt"
Alleen als je kunt aantonen (wetenschappelijk) dat slachting dmv keeldoorsnijding structureel relevant veel meer leed berokkent, heb je, heeft men een punt.
Tot dan ben je net zo'n schreeuwert als de wat labiel aandoende fundi's die claimen 'dat het gewoon moet'
Ik heb het met eigen ogen gezien.... een dier dat op deskundige wijze dmv de schietpen hersendood wordt gemaakt, bloed keurig leeg en heeft er zelf totaal geen idee van.
Hoe halal wil je het hebben?
Als een mens de strot door wordt gesneden, dan is het barbaars, verschrikklijk, walgelijk..... maar als het een dier overkomt, dan is het opeens aanvaard, want religieus?
Het gaat hier wel hoofdzakelijk om een groep idioten, die zowel mensen als dieren met alle plezier de strot door snijden.
Die vaak al hakkenbar gillend en met cameraatjes in de hand vastleggen, hoe een mens of dier langzaam krepeert.
En wat de dieren betreft.... niks respect.
Snij lekker hun luchtpijp ook open, kunnen ze namelijk niet meer gillen.
Voor wie het nog nooit gezien heeft en wie een sterke maag heeft.... zo verging het een groep kamelen in een Arabisch slachthuis.
En zo gebeurt het overal.
Deze link bevat schokkende beelden!
www.youtube.com/watch?v=edkBpkAMSx8
Weg met ritueel slachten!!
Parel van het Zuiden | 06-10-12 | 12:15 |
Vanuit die invalshoek moeten we inderdaad de voorkeur voor keeldoorsnijden die moslims tonen bij ongelovigen die op hun dodenlijst ook maar eens gaan zien als ingegeven door humane overwegingen.
in bijna alle omliggende buitenlanden is rituele slacht toch al verboden?
@hfakker | 06-10-12 | 13:23
Whatever. Projectie en verkeerde aannames en vooroordelen etc. heb ik geen zin in. Vermoeiend. Doei.
@hfakker | 06-10-12 | 12:43
... bepaal-d+t...
*zich niet voor straf in vinger snijdt, maar wel foei zegt*
@doenormaal! | 06-10-12 | 13:08
Weer dat stoere, zelfgenoegzame. En uiteraard geen inhoudelijke reactie.
Gevalletje 'Wie het oneens is, is stom'?
Je hebt er gewoon geen weet van en handelt vanuit onderbuikgevoelens.
Ik heb me regelmatig gesneden, met koken, met werken in bos en tuin, met het villen van een dier ook ja.
Flinke japen hoor, onlangs nog met het kappen van een heg; tot op het bot. En die snee voel je dus nauwelijks. De kneuzing door de dreun wel (zoals bij het 'gewone slachten). Maar een snee met een scherp mes nagenoeg niet. En het bloeden voel je ook niet echt.
Daar, pats, feit, eigen ervaring.
@hfakker | 06-10-12 | 12:43
Ik vond je eerdere reactie vanochtend ook al niet veel hout snijden en warrig en hier kan ik ook niks mee. Als het allemaal niet zo erg is pak dan een mes en snij jezelf even. Ik begrijp dat de adrenaline rush wel lekker is? ;)
@lieverpindakaas | 06-10-12 | 11:04
Dat 'gewoon slachten' ook doet leegbloeden is aperte onzin.
Feitelijk zo je wilt wetenschappelijk hoopt het bloed zich meer op vanaf de pinslag. Vaak mogen de dieren ook niet 'spartelen', maar hangen ze of staan ze ingeklemd. Dit werkt nog meer verkramping in de hand. En bloed, met name van een stervend beest met adrenaline en andere troep erin, is nu eenmaal slecht en vies smakend.
Vraag na bij Neerlands beste slachter Jan Voordouw te Woerden.
@doenormaal! | 06-10-12 | 09:58
Typische redenering voor iemand die eerst zijn eigen gelijk (prematuur) bepaald en tweedes daar een argumentatie voor bijeen sprokkelt, het eerste dienend.
"BMW's zijn ban rijken en dus vervuilend.
(Ook al hebben ze de schoonste motortechnieken)
Ze gaan hard en zijn wat duurder en luier en dus slecht en moeten beboet worden."
Ten grondslag ligt n intrinsieke afkeer, die zich niet door feiten of kennis laat weerleggen.
Zie kernenergie
Zie 'geweld om groter geweld in te dammen (Syrië iemand?)
Zie linkse hobby versus gezonde economie
Zonder de religie is het op doeltreffende wijze doorsnijden van de keel helemaal niet zo pijnlijk. Er zijn zelfs mensen die dat hebben overleefd, of een polssnijding, die dat kunnen ondersteunen.
Het lichaam maakt meteen een dreun adrenaline aan dat pijn stilt. Er komt sowieso niet heel veel pijn bij.
Kijk, het is niet leuk, het voelt niet fijn...
Maar t valt echt reuze mee.
Zie filmpje buffels in Indonesië van zelfbenoemd en -claimend dierpijnspecialist @doenormaal
Ook daarin valt het allemaal erg mee.
Wij kunnen het niet aanzien, omdat het appelleert aan ons gevoel voor eigen keel. Maar met lokale verdoving ziet het er echt niet anders uit.
Tell' em.. IJzersterk verhaal!
@Nugger | 06-10-12 | 11:20 |
Overigens zou ik u wel eens een poging willen zien wagen een schaap of geit met één klap van de kop te ontdoen. Dat gaat hoogstwaarschijnlijk een stuk inhumaner uitpakken als de hier bediscussieerde rituele slachtmethode. Tenzij u een praktiserend samoerai bent natuurlijk, dan neem ik deze tegel op voorhand terug....
@Nugger | 06-10-12 | 11:20 |
Lekker verder walgen jochie. Jij weet helemaal niets van mij en hebt allerlei conclusies getrokken n.a.v. mijn tegels die je vooral voor eigen rekening moet nemen. Ik martel helemaal niets en dood bij voorkeur snel en zonder rommel. In Afrika echter is doodbloeden de praktijk van vele stammen.
Stukje van alleenstaande vrouw met poeshuisdier en daarmee 'beestjes zijn lievvvvv' instabiliteit.
Beesten zijn beesten, moet je goed voor zorgen, op zo'n manier dat het voor beesten fijn is.
Niet voor mensen fijn is, maar voor beesten.
Het grotere probleem dat de Nanninga's dezer wereld, de zelfberoepen alwetenden, hierin treft, is de ballen verstand hebben van hoe je beesten behandelt.
Zij groeiden niet op met beesten, maar 'kregen een diertje', een poesje. En dan werd het al snel: "kom maar bij mama"... En vergelijkend: "oh dat vinden we (niet)leuk hè".
"Oh voel je je alleen..."
"Oh heb je mama gemist..."
"Oh heb je t koud, moet mama je even n kleedje geven..."
Beesten zijn beesten; goed verzorgen en dan goed (uitgebloed, want gezonder en lekkerder) slachten, mits eetbaar...
Gelukkig is Noach tijdens zijn vaart nooit op het dwaze idee gekomen de dieren te gaan slachten.
Eén ding is zeker. Voor mij geen halal vlees (soms een stukje biologisch) en in Indonesië NOOIT vlees eten. www.youtube.com/watch?v=aGkH9UQuYAg&am...
Parel van het Zuiden | 06-10-12 |
Ik walg van mannetjes, die hun mannelijkheid moeten bewijzen door, "in de vrije natuur" een dier dood te martelen met hun zakmes. Barbaarse rituelen, die geen ander nut dienen dan zelfbevrediging. Aan de andere kant slacht ik ook, met enige tegenzin, de jonge hanen, die ik niet kan houden. Maar dan wel met één klap de kop eraf en geen martelpraktijken.
@Nugger | 06-10-12 | 11:11 | + 0
Ik betwijfel het als hij denkt dat verdoofd slachten met een spuitje gebeurd.. ipv met de penmaschine..
@mothersfinest | 06-10-12 | 10:01
Nee, het gaat hier om onnodig dierenleed. Of religie daar nou de oorzaak van is of dat het een andere reden heeft is irrelevant en dient buiten de discussie gehouden te worden. Dat religies achterhaalde ideeën hebben die voor dit soort misstanden zorgen staat natuurlijk wel buiten kijf en dat de methode van onverdoofd slachten achterhaald mag natuurlijk best gezegd worden.
KlopKlop | 06-10-12 |
Moeite met lezen? Volgens mij geeft mothersfinest juist aan ervaring te hebben in slachthuizen. Er gaan bij iedere vorm van slacht, wel eens zaken mis. Een goede opleiding/training voor (ritueel)slachters lijkt me een eerste vereiste. En werkdruk of religie mogen een snelle dood van het dier niet in de weg staan.
@doenormaal! | 06-10-12 | 10:59
Mensen die dichtbij de voedselketen staan slachten gewoon een dier en maken zich vervolgens druk over het conserveren of consumeren van buit. Vooral de te gebruiken kruidenmélange verdient de juiste aandacht...
@necrosis | 06-10-12 | 10:15
Eensch!
@Parel van het Zuiden | 06-10-12 | 10:08
Geheel mee eens. Zoals ik al meermaals heb gezegd hier: diervriendelijk vlees bestaat niet. Als je dan per se vlees wil eten laat dieren dan op zijn minst een fatsoenlijk leven leiden en laat ze niet onnodig lijden. We hoeven bovendien helemaal niet zoveel vlees te eten als we nu doen. Ook dat zou al een hoop leed voorkomen en die megastallen, waarin dieren hun hele leven lijden en er bovendien helaas maar al te vaak gruwelijk met hen wordt omgegaan, overbodig maken.
Ritueel slachten is dommigheid. Ook bij 'gewoon' slachten bloedt een dier leeg. Als je er als gelovige problemen mee hebt, dan vreet je geen vlees. Overigens: goden die de tijd hadden zich in bezig te houden met voedsel-,haar- en kledingadvies, hadden een verkeerd prioriteitenlijstje. Zulke goden neem ik niet serieus.
"Joden vrezen dat de ambtenaar boven de opperrabbijn komt te staan".
Dat probleem hebben zij, en met hun de moslims, wel met meer dingen. Ik word ziek van religie.
@Parel van het Zuiden | 06-10-12 | 10:38
Hoe dichter je bij de voedselketen staat overigens, hoe meer je zou beseffen dat dit helemaal geen non-discussie is. Ik zou juist zeggen dat het probleem is, dat we juist te ver van de voedselketen afstaan en dieren niet meer als levende wezens maar als stukken vlees zien. Mensen die WEL oog voor dieren hebben en dichter bij dieren staan, weten maar al te goed dat we op een juiste manier met hen om moeten gaan. Geen enkel levend wezen, mens nog dier, wil mishandeld of barbaars afgeslacht worden.
De stelling dat dit soort discussie juist nodig zijn omdat we ver van de voedselketen afstaan zou derhalve juister zijn m.i.
Ik eet vlees en vind het ook lekker maar van mijn mogen ze alle vleesproducten verbieden in NL zodat niemand meer vlees kan eten zodat al die dieronvriendelijke bedrijven geen bestaansrecht meer hebben. Ik zal het eten ervan missen maar na een paar maanden weten we met zijn allen niet beter meer.
Je kan ook zeggen verbeter de wereld en begin bij je zelf, maar zoiets als dit kan je niet in je eentje daar moet heel NL achter staan en daar ligt het probleem.
@mothersfinest | 06-10-12 | 10:01 | + -2
U denkt werkelijk dat verdoofd slachten inhoud dat er een dierenarts er een spuit van 80 euries in duwt ?
.... Zucht hopeloos...
@Donkey Bong | 06-10-12 | 09:08
Waarom tenen of tietjes? Ik weet een bepaalde religie voor je, waar je van (hoofd)haar ook al geyl wordt. Dan ligt er een wereld aan je voeten man...
@Dmitri Dmitrievitsj | 06-10-12 | 10:18
@Bakito | 06-10-12 | 09:29
.
lees mijn stukje van johannes1964 | 06-10-12 | 10:35 eens en pas eens euthanasie toe op elk familielid of vriend die je hebt als die ondragelijk zou lijden in het ziekenhuis... (en ik hoop dat je dit nooit hoeft mee te maken!)
Geen genadevolle injectie na een sereen afscheid met alle geliefden om het bed. Maar gewoon het hoofd eraf zagen in het ziekenhuisbed, want de patiënt voelt toch niets... wel even dweilen achteraf he?
@Parel van het Zuiden | 06-10-12 | 10:38
Geheel mee oneens dus. Maar dat moet mogen ;)
ole guapa | 06-10-12 | 10:34 | + 0 -
Oh, dus als zo'n plofkip aan de boer/kampbeul vraagt of ze lekker vrij mag rondlopen buiten, wordt dat verzoek volgens jou ingewilligd.
Zelden zo'n idiote tegel gelezen als die van jou. Hulde.
@doenormaal! | 06-10-12 | 10:28 |
Ik vind dit geen misstand. De enige misstand die ik in dit paneel aantref is het kinderachtige gezeur over de manier van slachten. Wat m.i. blijk geeft van een maatschappij die zo ver van de "roots" en de voedselketen verwijderd is dat dit soort nondiscussies mogelijk worden.
Iedereen die vóór ritueel slachten is, omdat de dieren er niet onder zouden lijden... die kunnen dus ook zonder enige terughoudendheid en empathie naar een islamitische onthoofdingsvideo kijken.
Hier word een gevangene van islamongedierte ook onverdoofd de keel doorgesneden door een psychopaat met een scherp mes die bij de keel begint te snijden tot het hoofd van de ongelukkige eraf ligt onder het geroep dat allah een hakkenbar heeft.
Ja ja... het geschreeuw en de door bloed verstikte doodsreutel doet mij inderdaad vermoeden dat dit slachtoffer totaal op zijn gemak is en geen pijn voelt of zo...
Of is het dan opeens anders...
Ze zouden henkiepankie en al die andere hypocryte dhimmies eens 4 video's van vier mensen wiens hoofd eraf wordt gezaagd door zo'n vertegenwoordiger van de godsdienst van de vrede moeten laten zien.
En als henkiepankie huilend met een pisbroek bibberend die videoruimte uitkomt, de vraag stellen of deze mensen net zo weinig merken van de halssnede als al die dieren die nu massaal de strot af wordt gesneden....
Nee, maar dan zal dat wel weer anders zijn...
. De overheid subsidieert megastallen e.d. zodat jij voor een dubbeltje minder een chronisch gemarteld dier kunt vreten.
Bakito | 06-10-12 | 09:46 | + 1 -
Niet correct. Jij hebt de keuze om plofkip of bio-vlees te kopen. Een dier dat onverdoofd ritueel geslacht wordt heeft geen keuze.
Dat hele ritueel slachten is zo achterhaald. Ook wij laten het vlees volledig uit bloeden, met onze manier van slachten. Oorspronkelijk doel was waarschijnlijk puur om te voorkomen dat het vlees snel bederft. Vlees met bloed, bederft sneller. Gewoon een hygiëne maatregel anno jaar 0. Stop gewoon met die onzin, het is achterhaald.
Ik zou wél gaarne een HaramBOA willen zijn.
@necrosis | 06-10-12 | 10:26
Je hebt het recht om alleen vlees te eten dat naar jouw idee zo diervriendelijk mogelijk is gefokt, gehouden en geslacht. Voor dat recht maakt het niet uit dat daarnaast ook vlees uit de bioindustrie verkocht wordt, of ritueel geslacht vlees.
@Parel van het Zuiden | 06-10-12 | 10:14
Natuurlijk geheel mee eens dat er nog veel meer en ook nog grotere misstanden zijn (die helaas maar al te vaak ontstaan uit hoofde van religie).
Dit is één van de misstanden die de aanpak van andere misstanden niet in de weg hoeft te staan. Kan allemaal gewoon naast elkaar plaatsvinden. Helaas worden de grotere problemen echter niet aangepakt. Maar ieder misstand dat de wereld uit wordt geholpen is er een.
Tsja, minnetjes voor Parel van het Zuiden | 06-10-12 | 09:51 | -6
.
Ongetwijfeld van "natuurmensen" opgegroeid met kinderboederijen, Seabert-achtige knuffelpropaganda, en de standaard femine agitpop van deze rubberentegelmaatschappij. Mensen die hoognodig eens een maandje moeten gaan "survivalen" in Afrika en eens echt ervaren hoe de "circle of life" werkt...
@vetkleppert | 06-10-12 | 10:21
Dat al helemaal. In Nederland gaat het de laatste jaren alleen maar over triviale zaken. Gelukkig het land dat zich druk kan maken over duizend jaar oude spijswetten, maar het is jammer dat dit ten koste gaat van het oplossen van echte problemen - en die hebben we.
Ik krijg trouwens wel enorme zin in vlees door al dat boehoehoebeestjes gedoe. Ik geloof dat we maar eens een flinke rollade gaan eten vanavond.
@Dmitri Dmitrievitsj | 06-10-12 | 10:18
Dergelijk gejank komt vrijwel altijd uit de religieuze hoek.
Ik vraag me wel eens af welke rechten ik heb als niet-gelovige.....
@tipo | 06-10-12 | 10:03
Let vooral op het kopje "voorkomen onnodig dierenleed"
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/diere...
@Dmitri Dmitrievitsj | 06-10-12 | 10:18
Ik zie inderdaad een groot aantal gedragingen die ik met veel grotere spoed volgens onze normen en waarden geregeld wil hebben dan het slachten van dat vlees.
@Nugger | 06-10-12 | 10:14
Je hebt gelijk, en dat zeg ik niet vaak!
@eerstneukendanpraten | 06-10-12 | 10:10
Ik sla even over, ik trouw nog liever met mijn rechterhand en ga vreemd met mijn linkerhand.
Nugger | 06-10-12 | 10:14 |
"bedoelt" dus. Wat ik al zei: "Best lastig".
@Springbank | 06-10-12 | 09:47
"Je moet toch ergens beginnen."
Wat dacht je van beginnen bij jezelf? Iedereen die zo begaan is met dierenwelzijn staat het vrij om vlees te eten van dieren die niet ritueel geslacht zijn, scharrelvlees te eten of zelfs geen vlees te eten. Maar nee, voor de moralistische opgeheven-vingerzwaaiende wereldverbeteraars, of eigenlijk moslimhaters, want daar gaat het natuurlijk om, is dat niet genoeg.
Het is vergelijkbaar met christenen die niet-christenen de zondagsrust willen opdringen.
Verder vind ik het erg prettig dat we Bleker niet meer gaan terugzien.
@doenormaal! | 06-10-12 | 10:09
Dierenwelzijn is een taak van mensen.
Maar sommige mensen gedragen zich als beesten, waardoor ik ze nog lager kwalificeer dan microben....
necrosis | 06-10-12 | 09:44
Ik neem aan dat je biologisch onderwijs op een fatsoenlijk niveau bedoeld. Best lastig, dat taaltje van ons.
@doenormaal! | 06-10-12 | 10:04 |
Onderscheid maken is geneuzel in de marge. Nogmaals als je niet wilt dat dieren lijden, geen vlees eten. En als het motief is om Moslims en Joden als barbaars te bestempelen dan kan men zich beter focussen op de veel grotere onderwerpen die religies gevaarlijk, onmenselijk en onwenselijk maken.
@ necrosis 10:02
Er is nu een sappige dame beschikbaar met zeeën van tijd...
Ongelofelijk that is
@tipo | 06-10-12 | 10:03
Dierenwelzijn is wel degelijk een taak van de overheid.
Doen ze dat pas 400 jaar?
Is dat sinds de geboorte van Mozes ouzo?
Gelovigen (speciaal van de semitische varianten) vertragen de vooruitgang alleen maar.
Zij zijn de monkelende meute die roepen dat de melk zuur wordt door het voorbij komen van de stoomtrein, en dat al die nieuwerwetsigheden ook niet in de Bijbel/Thora/Koran voorkwamen, dus niet deugen...
Logisch, stelletje dwazen, in de tijd dat die boekjes werden geschreven liep de meerderheid van de bevolking nog geitekeutels te tellen in de woestijn en huizen van stront te bouwen.
Ongelovige achterlijke sukkels dat jullie zijn.
Ik ben het niet vaak met Bleker eens maar ik zou zeggen: Go, Bleker.
Overigens 'gamala gamala prevelend...': geniaal.
@doenormaal! | 06-10-12 | 09:58 |
Oneens. Doden is doden. Het reguliere slachtproces heeft namelijk ook mindere kanten. Dit is een hypocriete discussie.
.
Enneh, als je niet wilt dat dieren lijden moet je geen vlees eten. Zo. Simpel. Is. Dat!
@Parel van het Zuiden | 06-10-12 | 09:56
Je kan de keel ook doorsnijden nadat een dier op een diervriendelijker manier is gedood. Niet dat er een diervriendelijke manier bestaat maar onverdoofd de keel doorsnijden is wel heel barbaars.
De overheid moet zich niet bemoeien met de wijze van slachten, want dat is geen overheidstaak.
@Aktivist | 06-10-12 | 09:51
Marianne Thieme is 'zevende-dag Adventist', en die hebben een hekel aan homo's.
Iets waar meerdere religies last van hebben.
Sommige wetten in dit land (vrijheid van meningsuiting/ vrijheid van religie) bijten elkaar.
Wat mij betreft gaat ook religie achter een decoder.
Ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting, zolang andermans mening mijn vrijheid niet beperkt.
En voor de duidelijkheid: ik val op oudere vrouwen.
*bekend gegeven*
Verdoven voor ±80,- per spuit, dan gaat het lappie met 15,- per kilo omhoog.
Voor een systeem waarin (hier in Nederland) het beest amper lijdt, omdat hun wetten voorschrijven dat het beest binnen 7 sec. in een hypovolemische shock moet verkeren.
(Heb bij de oude Rabbi in Amsterdam dit soms in 3 sec. zien gebeuren)
In het buitenland, en met name in Zuid Amerika gaat het er anders aan toe (door Katholieke slachters).
Deze lappies liggen dagelijks bij uw super en kiloknallers, maar daar hoor ik nooit iemand over.
ook bij het slachten van varkens (electriciteit) gaat het structureel mis, in tegenstelling tot halal/kosher slachten, waar het in 99,9% snel genoeg gaat.
Ik heb dit werk 20 jaar met plezier gedaan tot ik verdreven werd door Polen, en ben NIET religieus, maar denk dat het hier gewoon gaat om religasten te bashen zonder enige kennis van zaken, en vind dát bah.
Als joden en islamieten zich aan wetten mogen houden uit hetOude Testament and beyond, ga ik me eens lekker bezig houden met Oudtestamentisch wrake nemen door slechts Tienden (oftewel 10%) belasting te gaan betalen...
Religion is regarded by the common people as true,
by the wise as false,
and by rulers as useful.
@Parel van het Zuiden | 06-10-12 | 09:51
Het is ONNODIG leed toebrengen aan een levend wezen met zenuwen, gevoel en bewustzijn. Let vooral op het woordje "onnodig". Betekent zoiets als niet noodzakelijk. Het kan anders en diervriendelijker. Dus waarom op deze barbaarse manier? Omdat wij dat leuk vinden dat een dier meer lijdt dan nodig is? Wat is er mis met mensen dat ze dieren onnodig willen laten lijden? Stel jezelf die vraag maar eens.
En het is inderdaad geen open vraag. Het lijkt me allemaal nogal duidelijk namelijk dat we hier mee moeten stoppen. De mensen die dat niet duidelijk is moet dat duidelijk worden gemaakt, aangezien ze er een nogal idiote overtuiging op na houden.
Dit stukje bevat een paar stilistische juweeltjes. Chapeau, juffertje Nanninga.
@Parel van het Zuiden | 06-10-12 | 09:51 |
Eigenlijk is dat doodbloeden een maatregel voor de volksgezondheid geweest. Hoe sneller een kadaver ontdaan is van al het bloed (&organen) hoe kleiner de kans dat het vlees snel bederft.
necrosis | 06-10-12 | 09:51 |
Wat ik bedoel is dat je met de helft van het aantal mensen ook weer beestjes door weitjes kan laten huppelen. En dat iedereen elkaar niet zo in de weg zit. Dat voorkomt dat mensen elkaar slachten. En dat vind ik geel interessanter dan dat dierengedreutel.
Dit is Nederland. Een van de weinige westerse landen waar we spastisch doen over geloof. Geloof is hier altijd al een ongemakkelijk onderwerp geweest en daarom doen we al honderden jaren hetzelfde: we doen onze handen op de oren en kijken de andere kant op. Vol trots noemden we dat jaren lang "tolerantie" en wat waren we trots en de hele wereld moest het weten. Deze hele discussie laat zien wat we echt zijn: laf. We zijn zo bang om andersdenkenden het gevoel te geven dat ze achterlijk bezig zijn, dat we alles maar goed vinden. Het is een wonder dat we in dit land officieel nog geen sharia erkennen, maar ik vermoed dat dat ook niet lang op zich laat wachten.
@vetkleppert 09:48
Ook zoiets. Terwijl drie kwart van ons land leeg staat en geschikt is voor een normaal huis met tuin.
@vetkleppert | 06-10-12 | 09:48
Ik heb er anders geen problemen mee, ik hoef geen trappen te lopen....
Bakito | 06-10-12 | 09:18 | + -7 -
Helemaal waar, daarom geen megastallen-vriend Bleker of soortgenoten stemmen, maar Dierenpoes en haar martelvlees-tax!
Onverdoofd slachten is de normaalste zaak van de wereld. Slachten is doden en dus sowieso niet leuk voor het lijdend voorwerp. Doden om te eten is onderdeel van de natuur. Deze hele discussie geeft wel aan hoe ver mensen in Nederland van de natuur afstaan. Weleens een leeuw een gazelle verdoofd zien slachten?
Wegens steeds opnieuw aangetoonde achterlijkheid moet religie gewoon verboden worden.
De reden dat een islamiet in Allah gelooft of een jood in jaweh is omdat zijn ouders dat ook deden, het begint dus al met achterlijkheid, want het kind is gewoon gemanipuleerd vanaf de geboorte.
Die kinderen moeten we in bescherming nemen tegen deze manipulatie, want het wordt vanaf de geboorte de kans op vrij nadenken ontnomen.
@Bakito | 06-10-12 | 09:46
En jij eet natuurlijk alleen maar soja....
*gestoofde apenkool op boodschappenlijstje noteren doet*
compromis: Voortaan mogen alleen varkens ritueel worden geslacht. Iedereen blij, behalve de dieren.
Bakito | 06-10-12 | 09:46
Zolang er nog mensen in flats wonen, hoef ik niks over megastallen re horen
Prima column, en degenen die met de bio-industrie aankomen, ja dat idd ook wreed, maar je moet toch ergens beginnen. En als die joden er een probleem mee hebben kunnen ze altijd nog verhuizen naar het beloofde land, en voor onze moslim vrienden is er ook altijd wel een warm plekje in een van die islamitische prachtlanden.
@necrosis 09:38
Bulshit. De overheid subsidieert megastallen e.d. zodat jij voor een dubbeltje minder een chronisch gemarteld dier kunt vreten.
Hahaa, grrristen-hypocriete het-een-zeggen-en-stiekem-het-ander-doen Pwnage,
Bleker +1,
Religion=FAIL, toch!
@Bakito | 06-10-12 | 09:35
Duidelijk is, dat jij nooit fatsoenlijk onderwijs hebt genoten op biologisch niveau.
Daar laat ik het maar bij.....
OT. Pieter Broertjes was aanwezig bij de uitreiking van het Gouden Kalf. Die verdoofde geit heeft niets beters te doen?
Zo'n schapenhouder, mag die eigenlijk ritueel schieten als hij op onrechtmatige wijze van zijn vee ontdaan wordt?
Hulde voor Bleker! Onverdoofd slachten is barbaars en moet worden verboden. Mensen die vinden dat vlees pas lekker is als een dier op een walgelijke manier onverdoofd de keel is doorgesneden zijn nodig toe aan een nader psychologisch onderzoek.
Laat één ding helder zijn: een dier lijdt net zo zeer wanneer de keel wordt doorgesneden als dat een mens zou lijden. En maak je maar geen illusies dat een dier niet net zo goed beseft als een mens wat er gebeurt.
Mensen die dit niet beseffen hebben nog minder inzicht dan een dodo.
Ik stel een compromis voor: de joden mogen het wel en de moslims niet.
En zo is het maar net Annabel!
... daarom moet de overheid....
Bakito | 06-10-12 | 09:29
De overheid moet niets, de verantwoording ligt bij jezelf.
Ik eet dode dieren, net zoals sommige dieren mensen doden en opeten.
Dat noemt men 'natuur'.
En daar zijn jij en ik onderdeel van.
Deal with it!
Mijn voorstel is, dat de slagers eerst oefenen op eigen familie.
@necrosis 09:31
Ok, dus de Holocaust was het gevolg van de Duitsers/Joden curve ?!?
Duidelijk.
De boodschap dat de groep allahtonen die ons als varkens ziet het jaarlijkse slachtfeest voorbereidt baart mij grote zorgen.
@Bakito | 06-10-12 | 09:18
Heb jij ooit gehoord van de vossen/ konijnen curve?
Een curve die afhankelijk is van vraag en aanbod.
De mens is een zoogdier, net als konijnen en vossen.
Moet jij me eens uitleggen waarom men zo krampachtig zijn best doet om 'de mens' in stand te houden.
De bio-industrie heeft alleen bestaansrecht als gevolg van het aantal mensen.
Als je de natuur haar gang laat gaan, zouden er minder problemen zijn.
@necrosis 09:25
Jazekers, ik ben zelf ook onderdeel van het probleem. Zelfdiscipline is een bitch, daarom moet de overheid de barbaarse veeteelt afschaffen, de markt kan het kennelijk niet zelf.
Neemt niet weg dat het kinderachtige bashen van
religies de aandacht moet afleiden van de wreedheden binnen de bio-industrie, waar zowat iedereen direct of indirect voor verantwoordelijk is.
@Bakito | 06-10-12 | 09:18
Ben jij je ervan bewust dat jouw gebruik van stroom voor het commenten op GeenStijl elke 10 minuten het leven kost aan een Korenwolfje?
Gelovigen zijn moordenaars. Allemaal. En kinderverkrachters. De meesten.
Jammer dat de aandacht wederom wordt afgeleid van het wezenlijke probleem: de overconsumptie en de bio-industrie. #fail
Annabel, wat heb je toch een heerlijk schrijftalent!
Geen enkele godsdienst is het waard, om dieren nodeloos te laten lijden.
Zou Bleker wel eens de filmpjes op internet hebben gezien hoe mensen ritueel geslacht worden?
Ik begrijp die man niet!
Bleker is blijkbaar niet geiteresseerd in transparantie en doet het liefste zaken via de achterkamer. Maar dat is niet vreemd, hij is een CDA'er.
Qua bijschrift bij foto: www.youtube.com/watch?v=wnd1NzV51Zk
Ik word een beetje religie moe. Doe eens een paar tenen of tietjes.
REAGEER OOK