Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De GS antiracisme MysteryGuestGids

MysteryguestMelden.jpegDiscriminisme! Godverdegodver, hebben we net besloten dat allochtonen voortaan in het kader van benoemen & bouwen niet meer benoemd gaan worden. Krijg je dit ontluisterende bericht van rassenscheiding in het Amsterdamse uitgaansleven. Segregatie aan de deur van highbrow feestpaleizen als Jantjes Verjaardag, de Cooldown, de Bastille en meer hoofdstedelijke hotspots. Apartheid in de disco. Drugshandel, aanranding, zakkenrollerij, zwart geld en comazuipen zijn ook niet best, maar alle misstanden in de Amsterdamse horeca verbleken bij deze grove mensenrechtenschendingen. Amnesty International start een kaartenactie waarmee betrokken burgers in bijvoorbeeld Angola of Iran aan de HaatPortiers duidelijk kunnen maken: tot hier en niet verder, met jullie mensonterende racisme. De VN interventiemacht ligt al voor de Ringweg, klaar om op te rukken naar Leidse en Rembrandt, maar de stad krijgt nog één kans om de toelatingsproblematiek op te lossen. Want ondernemers die, door schade en schande wijs geworden, bepaalde groepen niet meer in hun zaak willen toelaten moeten natuurlijk kapot. Amsterdam gaat keihard zero tolerance met de inzet van mystery guests. Best een goeie vervanging voor dat verderfelijk stigmatiserende haatwoord 'allochtoon' trouwens, mysteryguest. Maar dit terzijde. Bent u ooit slachtoffer van discriminatie in de horeca? Meld het en sloop de ondernemer, al na drie meldingen gaat de tent dicht dus samen staan we sterk. Racistische portiersopmerkingen plus duiding en meldingsadvies na de leesverder. Nee, op gympen kom je er niet in: Sooo. Diss. Dit betekent: je bent een pauper. Keiharde inkomensdiscriminatie. Onderscheid maken op schoeisel is dus niet waar we in een tolerante maatschappij op zitten te wachten met ons allen. Bovendien dragen negers ook weleens gympen, dus daar ga je al. Discriminatie: Ja. Actie: MELDEN. Dit is een besloten feestje: Ja hoor. Daar is dus alle ellende mee begonnen he. We leven allemaal op één planeet en die beslotenfeestjesmentaliteit maakt alles kapot. Waarom kunnen we er niet een feestje van maken waar iedereen welkom is hier op Aarde? De deur staat open, we horen de muziek en het feestgedruis en hee kijk nou, die drie chickies mogen wel gewoon naar binnen. Besloten feestjes zijn de bijl aan de stam van de beschaving. Discriminatie: Ja. Actie: MELDEN. Sta je op de lijst?: Welja. Weet je wie ook graag mensen op lijsten zette? Precies. Zes miljoen mensen de ooit op een lijst stonden en in allerlei plekken geweigerd werden kunnen dat dus niet navertellen. Dat is waar de lijstenterreur toe leidt, uiteindelijk. Onze jongens zijn niet gevallen op de Grebbeberg zodat mensen een paar decennia later weer gewoon op lijsten worden ingedeeld en al dan niet ongewenst verklaard worden. NIE WIEDER! Discriminatie: Jawohl. Actie: SOFORT MELDEN. We zitten vol.: Tsss. Nou, moeten we deze nog uitleggen? Vol= vol, verwerpelijk. De kille centrumpartijslogan van weleer schalt nog dagelijks uit de mond van portiers. Die opvallend vaak zwarte overhemden dragen trouwens, 'nuff said. Discriminatie: Ja. Actie: MELDEN Alleen toegang als je een dame meebrengt.: Ja soms zijn er te veel mannen in je club, nou en? Wat is er mis met mannen? Dronken mannen op jacht naar vrouwen die er niet zijn? En die daar een beetje narrig van worden en testosteronnig? En dan de weinige dames die er wel zijn lastigvallen? Waardoor de tent een slechte naam krijgt? Hmm? Nou? Wat is daar erg aan? Zo'n ondernemer moet niet denken dat hij de mix van de bezoekers in zijn eigen tent zomaar mag samenstellen. Wensdenken over maakbaarheid is alleen voor mysterygueststurende fatsoensclubjes, snapt u wel. Discriminatie: Ja. Actie: MELDEN Nee sorry, niet voor negers: Ja dat kan gebeuren he. Clubs die dubstep draaien bijvoorbeeld, of Hollandse hits. Die proberen de brothers aan de deur al te beschermen tegen de wansmaak van de blanken. Beetje betuttelend, soit, maar we moeten minderheden helpen. Discriminatie: Nee. Actie: Mystery Guest die wel naar binnen moet uitlachen

Reaguursels

Inloggen

Suubi Musajja | 21-09-12 | 10:15 | + -1

Grootste discriminatie gebeurt door volkeren die denken dat ze zelf geen lessen uit hun verleden hoeven te trekken. En nee ik heb het dan niet over autochtonen

frotteurist frenkie | 21-09-12 | 11:59

Wat een gelul. Een ondernemer moet vrij zijn zelf te bepalen wie hij in zijn tent toelaat.

Mag ik straks nog een huisfeestje organiseren waar geen lesbische gehandicapte negerinnen aanwezig zijn?

frotteurist frenkie | 21-09-12 | 11:58

Dat het hier verdedigd wordt dat cafés het recht zouden hebben om mensen op basis van afkomst te weigeren; jullie zijn echt ongelooflijk. Eén generatie die even niet oplet en we zijn alle lessen weer vergeten.

Suubi Musajja | 21-09-12 | 10:15

Als ik gekleed in camouflage, compleet met kisten en bomberjack, bij een club kom, dan zal de portier zeker denken: "Hij is blank, dus hij mag wel naar binnen!"? Onzin, een portier kijkt of je op zoek bent naar een leuke tijd of ruzie. En kleding is daarvoor een redelijk goede indicator.

SamKoeman | 21-09-12 | 02:22

Als je nog in Amsterdam gaat stappen......
Dus niemand die zich hier druk om maakt, behalve misschien de tssss "mensen" dan.

deuZigeZelluf | 21-09-12 | 01:46

Het probleem waar we nu mee kampen, is terug te herleiden tot de anti-discrimitatie die in de jaren 80 er door is gedrukt, door zogenaamde goedbedoelende linkschmensen.
Vanaf toen, kom elke allochtone medemens, als hij/zij ook maar een beetje het idee dacht te hebben verkeerd aangekeken, kon hij naar het dichtstbijzijnde politie buro, waarna het discriminerend individu zich voor de rechter moest verschijnen, met een boete en een waarschuwing tot gevolg.

Dit verleende zekere kwaadwillende allochtone medemensen een vrijbrief om te doen en laten wat men wilde.
Immers, mocht iemand het aandurven om hun op hun gedrag aan te spreken, hoefde ze maar het toverwoord "diskkkkkriminassie" te roepen, om menig welwillende burgen de mond te snoeren.

Lullig dat zoiets ons 30 jaar na dato, ons in de reet neukt. Het probleem is dat we het nog lekker moeten vinden ook!

RightOfMind | 20-09-12 | 23:40

Ik heb net nog eens even de lijst van vaste columnisten van Geenstijl bekeken. Yep 100% blank. Er zit zo te zien geeneens een modderbloedje tussen. En die zitten dan veilig vanuit Amsterdam-Noord achter hun laptops te roepen dat iedereen die beweert gediscrimineerd te worden het aan zichzelf te danken heeft en dat iedereen die er wat aan probeert te doen een soort onnozele kruising tussen Johan Vlemmix en Ghandi is en dus volstrekt belachelijk gemaakt moet worden. Ik begrijp die intense haat van ze tegen alles en iedereen die niet in dogma's als zwart VS wit geloven niet.

rdeman | 20-09-12 | 23:15

Ik word helemaal ziek van dat technisch inferieure positief systeem van Geenstijl. Alles gaat dubbel. Is dut nu het beste wat deze zelfbenoemde kruisridders van de 'netwerk generatie' te bieden hebben? Falende comment systemen? Mijn oude tante heeft een beter werkend posting systeem op haar Wordpress. Geenstijl gebruikt nog steeds webforms uit HTML1.0 en geen double POST detection... Faal. Kom op Joris fix die shit eens op een normale manier. Zelfs ik kan dat.

rdeman | 20-09-12 | 23:04

@de grote Anti: u bent zelf een Vollidiot. Ik had het toch overduidelijk over de mono-culturele redactie van Geenstijl. De vaste columnisten daar zijn 100%. Niet gehinderd door enige praktijk ervaring is het makkelijk lullen voor ze vanuit die ivoren schrijfhut van ze in Amsterdam-Noord.

rdeman | 20-09-12 | 22:59

@de grote Anti: u bent zelf een Vollidiot. Ik had het toch overduidelijk over de mono-culturele redactie van Geenstijl. De vaste columnisten daar zijn 100%. Niet gehinderd door enige praktijk ervaring is het makkelijk lullen voor ze vanuit die ivoren schrijfhut van ze in Amsterdam-Noord.

rdeman | 20-09-12 | 22:59

Ik kom liever niet in die tenten waar die gorilla's voor de deur staan. Geef mij maar een kroeg of bruin cafe Het is er meestal gezellig en vrij van paupers en ander geteisem.

firecow | 20-09-12 | 22:41

@rdeman | 20-09-12 | 22:03
Mono-cultureel?
Kijk eens goed rond in amsterdam,idioot.
Mensen van over heel de wereld kun je daar vinden.
Maar niet iedereen is even blij met de zandbak aanwinst en de hypocriete kudthippies.

de grote Anti | 20-09-12 | 22:12

@rdeman | 20-09-12 | 22:03 ,

kijk rdeman als de gemiddelde bontkraag normaal zou doen zou geen enkele ondernemer zijn euris weigeren en misschien is a.nanninga wel vaker een tent binnengelopen zonder selectief deurbeleid en dacht ze, de sfeer hier bevalt me niet en is ze weer weggegaan en misschien kan ze zich ook wel inleven in al die ondernemers die van hun levensonderhoud afhankelijk zijn van goed runnende tenten en zich dus helemaal geen gezeik van bontkraagjes kunnen veroorloven omdat ander klanten wegblijven en ze failliet gaan....

rode peper | 20-09-12 | 22:10

@rdeman | 20-09-12 | 22:03 | + 0 -
Ik ben helemaal niet xenofoob, ik vind damesch met hoofddoek, hartstikke sexy.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 22:04

Gaat A. Nanninga hier nu werkelijke als blanke vrouw -die dus zelf never ever nooit niet geweigerd zal worden bij de deur van een horeca tent, en dus volstrekt niet weet waar ze over praat- deze anti-discriminatie poging van de stad Amsterdam belachelijk zitten maken? Lekker makkelijk lullen A. Naninnga. Maak iedereen maar belachelijk die wel een beetje normaal wil doen, het levert je vast veel kudo's op dit rechts-blanke-licht-xeonofobe geheel door 100% blanke, mono-culturele mensjes gemaakte weblog genaamd Geenstijl.

rdeman | 20-09-12 | 22:03

@SyntaxError | 20-09-12 | 19:54 | + 0 -
Nee Joris en vrienden hebben al mijn onuitputtelijke stroom van onzin e-mails moeten verduren.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 21:54

Het uitgaansslagveld Hilversum is inmiddels wel het meest toonaangevende voorbeeld met wat iedereen straks te wachten staat wanneer de antidiscriminatie-fascist zijn zinnetje krijgt.

vrijheid-van-spreken | 20-09-12 | 21:29

@Grachus | 20-09-12 | 21:20
Hoho,wacht eens even.
Je mag als hardwerkende blanke best in amsterdam blijven als je een kunstje kan of op een andere manier de linkse elite kunt vermaken.En die maken zich uiteraard geen zorgen om het importtuig,want daar komen ze zelden mee in aanraking.
Het versterkt hun positie alleen maar.Zij kunnen opgaan in de anonimiteit terwijl de rest van nederland mag vechten met het gajes.

de grote Anti | 20-09-12 | 21:28

Als je naar die kokosnotenmuziek luistert nee dan zit je niet tussen de brave autochtone landgenoot.
Gewoon binnen laten dat volk en bij moeilijkheden eruit smijten. Daarom heet het ook UITsmijter.

Mestkever | 20-09-12 | 21:28

Het aantal faillismenten in de Amsterdamse horeca zal flink toenemen.
Niemand is zo gek om op zijn vrije avond waar hij leuk gezelschap wil tussen agressieve bontkraagjes te vertoeven.
Maar ach, het is Amsterdam maar; de stad waar hardwerkende blanken er uit worden getrapt om plaats te maken voor nutteloos importtuig.

Grachus | 20-09-12 | 21:20

Geef Nederland verdoemme terug aan de Nederlanders!

number668 | 20-09-12 | 21:13

@Sliptong | 20-09-12 | 19:32
Oh natuurlijk gebeurde er wel eens wat maar een stuk minder dan daarvoor = vooruitgang, toch?

toetanchamon | 20-09-12 | 21:13

Nou weet ik toevallig, via via, dat Kempi op zoek is naar een nieuwe baan. Dus als u een zwaar getatoeeerde neger met een negatieve uitstraling die alleen maar loopt te vloeker, te tieren en te schelden uit uw zaak weigert dan bent u een racist.

Osdorpertje | 20-09-12 | 21:07

@reageerbuis | 20-09-12 | 20:59
Iemand met zijn/haar eigen onzin confronteren ROFLOL +1

toetanchamon | 20-09-12 | 21:03

Als je als overheid een minderjarige de toegang tot horecagelegenheid mag weigeren omdat daar alcoholische dranken worden verkocht, mag je die toegang ook weigeren voor personen die volgens hun geloofsregel geen alcohol mogen nuttigen.
Dat is geen discriminatie maar gewoon handhaving.

reageerbuis | 20-09-12 | 20:59

Waar de PvdA in Islamsterdam aan voorbij gaat is het feit dat het deurbeleid geen discriminatie is, maar het beschermen van eigen bezit en hun gasten. Dit doen ze niet uit vooroordelen, maar uit ervaring. Een soort bescherming, die je eigenlijk van de overheid zou mogen verwachten.

Uit ervaringen is ook gebleken, dat elke vorm van schade een kostenpost is voor de uitbater en nooit en te nimmer verhaald wordt op de daders.

Niederländer | 20-09-12 | 20:58

@Cor Rupteling | 20-09-12 | 20:26
De tegel was zo helemaal bedoeld.
Wat de horeca wel heeft en de politiek niet dat is een beleid/planning en een aanpak. Wordt je geweigerd dan ga je weg, geef je een grote bek, kom je er nooit meer in. Wordt je eruit gezet omdat je misbruikt maakt van onze gastvrijheid of andere lastig valt dan wordt je meestal de volgende dag wakker met veel spierpijn en wil niet eens meer bij ons naar binnen.
Daar hebben je gasten wat aan, iedereen die binnen is mag wat verwachten voor zijn/haar geld en er is duidelijkheid voor iedereen.

toetanchamon | 20-09-12 | 20:56

@Cor Rupteling | 20-09-12 | 20:26
Het zijn de zelfde zatlellen geweest die dachten NL HET kennis land te maken door iedereen na de middelbare school te dwingen (nou ja .. gratis geld en bij werk tot 23 een kutloon) te gaan studeren en scholen te belonen voor geslaagde studenten. (de HBOers van tegenwoordig lijken het zelfde niveau te hebben als een 3e jaars mavo scholier van 20 jaar geleden).
Diezelfde idioten dachten dat het goed zou zijn om een enorme groei in de vastgoedmarkt te forceren EN zwartgeld tot aan de wortel uit te roeien, want goed voor de economie.
Zij vonden ook dat NL zo rijk en welvarend was dat we maar verplicht geld naar alle zielige mensen op aarde moeten overmaken. En dus ook alle zelige mensen die hier aankloppen moeten voorzien van een waardige levens standaard.

Maar ok .. die jongens vonden (vinden) het natuurlijk helemaal prachtig om met hun 200k p/j aan tafel te zitten met "het groot" .. en het idee te hebben dat ze nog iets te vertellen hebben ook ... laat ze maar lekker doen .. zolang ik er geen last van heb ..

SyntaxError | 20-09-12 | 20:55

Gelukkig is het woord allochtoon eindelijk verbannen. De Bijbel kent het woord ook niet. Kudtmarokkaan daarentegen wel weer. Zij het in de bewoordingen uit den Bijbel als Flamorus, waarvan dan weer ons woord 'flamoes' afstamt. Flamorus is een samenvoeging van flamoes en moor. Moren waren de vroegere Allochtonen. Kudt. Ik bedoel Marokkanen, uiteraard. Tot zondag.

DeVoorganger | 20-09-12 | 20:53

Deze jongen gaat niet meer uit omdat men juist niet streng genoeg discrimineert op Marokkaans uitschot dat meisjes lastig valt en ruzie zoekt dan wel strak van de coke staat boos te kijken. Discrimineert deze jongen nou ook door weg te blijven?

vrijheid-van-spreken | 20-09-12 | 20:52

@miko | 20-09-12 | 19:27
Ah, jeugdsentiment. De Leeuw van Vlaanderen. Daar was het goed bollekes vatten

Niederländer | 20-09-12 | 20:48

@Bakito | 20-09-12 | 19:31
-
Potverdikkie - hebben ze u nu alwéér uw lunchbanaantje onthouden?

azoturie | 20-09-12 | 20:48

Lijkt me geweldig: Uitbatert die dan ook de misgelopen omzet en kosten van ruzies bij de gemeente declareert. Omdat mensen die bij hun volle verstand zijn niet in een ruimte feest gaan vieren waar ook kutmarokkanen zijn. Wel sneu voor de goeden onder ons. Maar ik moet zeggen dat een normale nette Marokkaanse vriend als hij met ons mee op stap is door de portiers echt never nooit geweigerd gaat worden. Een portier heeft echt wel genoeg mensenkennis om testosteronbommetjes van een evenwichtige normale gast te onderscheiden. Trouwens, stel je wordt in een van die tenten door een groepje Marocs afgetuigd? Ik zou de gemeente tot op het bot aanklagen!!

Salutis Humanae | 20-09-12 | 20:43

Ik zelf heb 2 tenten in het uitgaansleven kapot zien gaan door de komst van onze Medelander.
Sfeer werd verziekt en klanten gingen weg.....
Logies dat er een deur-beleid is.
De dames willen toch ook een leuke avond.

hansvanvoren | 20-09-12 | 20:41

@toetanchamon | 20-09-12 | 19:08
Mooie (onbedoelde?) vergeljking.

Onze politici (van nu en weleer) hebben zonder onderscheid des persoons, iedereen die dat wilde naar Nederland laten komen.

We merken dagelijks wat een slimme zet dat is geweest.

Cor Rupteling | 20-09-12 | 20:26

de grote Anti | 20-09-12 | 20:20
The post-modern hippie can slip under the radar. They can look normal… but it’s all about ‘health food’ and ‘yoga.’ If you unexpectedly find yourself in a post-modern hippie encounter, it is important not to panic. I recommend that you stay calm and back away slowly.

Jeweet.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-09-12 | 20:24

Dikke Mik | 20-09-12 | 19:08
Dat is simpel, een lang verleden bij de NSB? Een foto van een trotse opa die joden in de trein schopt? Name it, Cv's zijn divers.

Smarties | 20-09-12 | 20:22

@AshleyJ"Ash"Williams | 20-09-12 | 19:56
Hehe,ook die film gezien dus?
Inderdaad,fucking hippies everywhere.
In de stad lopen ze rond in italiaanse designkleding,maar wat mij betreft blijven het fucking hippies.

de grote Anti | 20-09-12 | 20:20

roze_bril | 20-09-12 | 20:14 |

Inderdaad. Als de gemeente het niet publiek maakt kun je als disco-eigenaar de lijst wobben. Betere reclame is er niet.

zovoklets | 20-09-12 | 20:17

PSV mag ook wel es iets aan haar deurbeleid doen, want die uitsmijters in de defensie laton werkelijk alles er doorheen glippen.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-09-12 | 20:17

Wel makkelijk zo`n lijst. Weet je in ieder geval waar je wel naar toe moet.

roze_bril | 20-09-12 | 20:14

Mooi! Meer dan vijf mensen bij elkaar moet verboden worden. Met of zonder alcohol onder handbereik.

zovoklets | 20-09-12 | 20:10

De lol van het uitgaan in NL is mij al lang geleden vergaan. De leuke bruine krigjes verdwijnen en in plaats daarvan komen er enge hiptenten voor een doelgroep engmensen waar een paard de hik van krijgt, drank is onbetaalbaar, peuken mag niet meer ( ja, dat stoort, terwijl ik niet eens rook ) en de agressieve en geforceerde sfeer staat me ook tegen ( en mocht ik nog geen vrouw hebben, de kans dat ik in die baggertenten de vrouw van je leven tegenkomt is ook vrijwel nihil ). En dan heb ik het nog niet eens over prachtmensen, hun en mijn belevingswereld staan zo ver van elkaar af dat ik daar eigenlijk niet mee in aanraking kom.
Nee, doe mij maar een pilsje thuis met wat maten, scheelt een hoop poen, en je kunt ook nog eens lekker je eigen muziek opzetten.

Graaisnaaiert | 20-09-12 | 20:05

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 20:02
Ik had al trek in een overbodig kopje t. Solly, heul flauw.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-09-12 | 20:04

@de grote Anti | 20-09-12 | 19:54
Ja, blijburg staat er ook bij. Kom ik ook al drie jaar niet meer, sinds de verrijking en de bijbehorende camera's hun intrede deden.

vetkleppert | 20-09-12 | 20:03

Ik vind een streng deurbeleid wel fijn eigenlijk. Het zijn altijd die paar bontkraagjes die het voor de rest verzieken. En als er bontkraagjes binnen zijn krijg je ruzie, dan komen de vrouwen niet meer, want geweld en intimidatie. En zonder vrouwen komen mannen ook niet, want ja waarom zou je nog dan. En dan kan je de tent wel sluiten. Je hebt trouwens ook niet zoveel aan bontkraagjes qua inkomsten want ze bestellen 1 a 2 cola en dat was het dan.

vikingchild | 20-09-12 | 20:02

@alle
Waar kan ik dat spul krijgen, wordt ik misschien ook eens een keertje leuk op GS. Tjsa.

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 20:02

Bakito ..... 19.55
Ik ben geen rechter, slechts een rechtvaardigerechter. Neem eens de moeite via google, alvorens u weer iets uit kraamt jegens mij. Alhoewel humor u niet echt op het lijf geschreven is. Tsja.

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 20:00

de grote Anti | 20-09-12 | 19:54
Anders sluit je je toch aan bij een vaag hippiegenootschap. Rijden ze je auto graties en veur niets in de plomp. Fuckin' hippies everywhere!!11 ;)

AshleyJ"Ash"Williams | 20-09-12 | 19:56

Nu ken ik alle eigenaren van de door jullie genoemde etablissementen en die zijn zelf allochtoon of hebben een bloedhekel aan racisme dus de kans dat je daar geweigerd wordt vanwege je afkomst is absoluut nul. Het zou dus aardig zijn als je een andere chique tent noemt!

E Rectus Magnificus | 20-09-12 | 19:56

Reken er maar op dat Femke de Grachtengordel en de rest van haar blank-enklave d'r eigen gelegenheden blijft houden.

Tenslotte hebben we Groen-blank voor haar soort en Ellende-multikul voor de rest.

smdyasc | 20-09-12 | 19:55

@rechtvaardigerechter 19:50
Typisch. Van een rechter mag je toch verwachten
dat ie weet wat verboden is.

Bakito | 20-09-12 | 19:55

@Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:47
Toch wel een Joris vriendelijke vengeance mag ik hopen?
---
on topic:

Moeten die *kutten zelf eens een maandje bij de deur gaan staan, dan janken ze wel anders.

*de politie
(Ja .. heb net wat New Kids filmpjes zitten kijken)

SyntaxError | 20-09-12 | 19:54

@vetkleppert | 20-09-12 | 19:46
Onzin,want terwijl er in sommige horeca lekker geknokt wordt zit de moderne hippie ergens anders te verstoppen.Erg achterbaks allemaal,ook dat deurbeleid bij sommige tenten.Maarja,whatever,ik kom er niet (meer).
unlike.net/amsterdam

de grote Anti | 20-09-12 | 19:54

Pfffff... wat een gezeik. Ik groeide als roomblanke jongen op in Woensel West. Probeer dan maar eens het buurthuis binnen te komen zonder de juiste sneakers en je spijkerbroek op je knieeën. Het was ook lastig als je het K woord niet minimaal 5 x per minuut in de mond nam. Ik werd gediscrimineerd omdat ik geen echte neger was.....

PythonJunkie | 20-09-12 | 19:52

@rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:50 | + 0 -
Heerlijk spul, ik reaguur ook niet zonder. Wellicht verklaart het een hoop.
Echte mannen drinken het puur en snijden hierna een oor of, of was dat Gaugain, in ieder geval was het een mooie wedstrijd.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:52

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:50
LOL. Je gaat er helegaar kromme zinnon van schrijvon.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-09-12 | 19:51

In welke wet staat trouwens dat de overheid mag voorschrijven dat een ondernemer iedereen in zijn onderneming moet toelaten? Een horecagelegenheid is geen openbare ruimte. Het is hooguit toegankelijk voor publiek, maar daarmee nog geen openbare ruimte.

Stormageddon | 20-09-12 | 19:51

@rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:50
pernod-plus.

vetkleppert | 20-09-12 | 19:51

Bakito ........ 19.38
Geen idee wat absinth is, wellicht zegt dit meer over uzelf dan van mij. Tsja.

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:50

@fender05 | 20-09-12 | 19:48
Niet alleen de dames. En dat sluiten komt heel snel.

vetkleppert | 20-09-12 | 19:50

Als je teveel testosteron korte lontjes figuren in je tent hebt, dan gaan de dames wegblijven. Dit betekent dat je uiteindelijk je tent kan sluiten.

fender05 | 20-09-12 | 19:48

@SyntaxError | 20-09-12 | 19:45 | + 0 -
With a vengeance.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:47

Binnen een half jaar is alle horeca plus de bezoekers kort en klein geslagen. En dan hebben ze eindelijk hun zin in Amsterdam. Dan is het eindelijk het muisstille babyboomende provinciale reservaat voor alle import linksleuteraars.

vetkleppert | 20-09-12 | 19:46

@Real Dutch Meat | 20-09-12 | 19:44 ,

of van rechtvaardigheid of de grondbeginselen van de ethiek(namelijk het eigendonsrechts)

rode peper | 20-09-12 | 19:46

Kaas Kut !! Je bent er weer junge :)
WB

SyntaxError | 20-09-12 | 19:45

Gewoon lekker thuis je drankje ,pilletje ,blowtje nuttigen met je eigen vrienden,muziek en ambiance....
Wel zo gezellig en zeker goedkoper!
Ook hoef je niet met je aangeschoten kop door het centrum (met alle gevaren van dien) naar huis te zwalken.....

lilluke halve hoan | 20-09-12 | 19:44

Die gasten die de wetten maken hebben nul komma nul verstand van de horeca en de samenleving in het algemeen.

Real Dutch Meat | 20-09-12 | 19:44

'De Stad' wil gewoon van de ellende tijdens en na het stappen af maar kiest daarvoor een andere methode dan de ondernemers.

De ondernemer(s) willen het tuig uit hun zaak weren maar De Stad wil ze knuffelen en in feite hun wangedrag goedkeuren.

3 x raden wat voor coalitie het in Amsterdam voor het zeggen heeft...

paost712 | 20-09-12 | 19:42

Joden worden ook geweigerd in een Moskee. Tsja...

Ing. eslapen | 20-09-12 | 19:40

Dus als ik het goed begrijp moeten we iedereen maar overal binnenlaten als die daar zin an heeft
Kijk, dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen want zo dreigt de totale chaos en daar zit niemand op te wachten, zou je zeggen

Tobi | 20-09-12 | 19:40

rode peper | 20-09-12 | 19:36 | + 0 -
".... ondernemers voelen dat soort zaken doorgaans haarfijn aan."
Ik denk dat je hier gewoon van keiharde en duur betaalde ervaring kan spreken.

Moi2 | 20-09-12 | 19:38

@rechtvaardigerechter 19:36
Bijzondere lezing van het hele gebeuren.

Zit je aan de absinth?

Bakito | 20-09-12 | 19:38

Ik denk dat het een samenzwering is. Of de tent dicht wegens discriminatie, of de tent dicht wegens constante vechtpartijen.

Zoiets | 20-09-12 | 19:37

Lazer op met je discriminatie meldpunten.
Dat zijn subsidiesponsclubjes van blanke Gutmenschen die menen dat iedere kritiek van blanken op kleurlingen discriminatie is want "Kleurlingen zijn per definitie zo vreselijk zielig en hulpeloos".
Als kleurling zou ik juist die instelling heel discriminerend vinden.

Moi2 | 20-09-12 | 19:36

@Sliptong | 20-09-12 | 19:31 ,

Uiteindelijk wil een ondernemer maar een ding, en dat is zoveel mogelijk winst maken en als hij denkt dat hij meer winst kan maken door bepaalde groepen buiten te sluiten is dat zijn goed recht, ondernemers voelen dat soort zaken doorgaans haarfijn aan.

Voor een ondernemer is winst ook zijn levensonderhoud, wil van der Laan nou echt dat tenten failliet gaan en ondernemers op over de fles om zijn ideaal te verwezenlijken, of springt hij alle horecagelegenheden in Amsterdam bij omdat ze het financieel niet meer bolwerken?

rode peper | 20-09-12 | 19:36

Bakito 19.31
Door de sprong was hij vrij, de parasiet heeft hierna zelf (zoals alle andere) zelf besloten om hier te blijven. Was u niet opgevallen natuurlijk, had van u ook niets anders verwacht. Tsja.

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:36

Als 'onze bestuurders' echt tegen racisme zouden willen optreden, dan werd er in Amsterdam, Rotterdam, Gouda, Hiversum, Utrecht en verder, door het leger de straten veilig gemaakt en het volk beschermd.

smdyasc | 20-09-12 | 19:35

Of een Marokkaan bij de deur zetten zoals toetanchamon | 20-09-12 | 19:26 zegt. Helpt ook niet altijd hoor btw.

Sliptong | 20-09-12 | 19:32

Ik discrimineer helemaal niet. Ik koop mijn drugs altijd van een allochtoon. *grapje*

doenormaal! | 20-09-12 | 19:31

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:25 |
U vergeet dat Bokito onschuldig vastzit door een dwaling van het systeem dat u vertegenwoordigt. Zijn ontsnapping was het gevolg van langdurige treiterijen door een van uw soortgenoten.

Dus pas maar op.

Bakito | 20-09-12 | 19:31

En gelijk hebben ze! Want ook donkere portiers willen liever geen Noord-Afrikaans tuig in hun kroegen. En een horde losgeslagen Antillianen binnen is ook niet prettig. Want je laat ze per een, twee of drie binnen en binnen een uur of twee staan er twintig binnen. En dat is me d'r toch gezellig... Bij de toegang moet gewoon hangen: de directie behoudt zich het recht voor bezoekers te weigeren. Gewoon omdat het kan en de toko van de directie is die dus zelf wil kunnen uitmaken wie er binnenkomt en wie niet teneinde de fijne feestvreugde te bewaren.

Sliptong | 20-09-12 | 19:31

Kaas ........19.25
Inderdaad een (bijna) naamgenoot. Niet dat dit iets uitmaakt natuurlijk. Tsja.

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:31

Op het boekenbal kwam ik er ook niet in. Terwijl ik toch aardig wat liefdesbrieven (literair verantwoord)aan de gravin had geschreven.

Graaf van Egmont | 20-09-12 | 19:30

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:25
Nou kan je je natuurlijk afvragon wie er hier parasiteert. De trotse silverback die eigenlijk gewoon gevangen zit of de mensen die persé deze krachtpatser in zijn soort van natuurlijke habitat willon aanschouwen.

Tsja.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-09-12 | 19:28

Annabel zou voor de verandering eens bemind moeten worden door een intellectuele neger met een integere grondhouding en een eloquent taalregister. Piept ze wel anders, de kortzichtige muts.

MindControl | 20-09-12 | 19:28

Ach vroeger was alles beter.In Antwerpen op stap met mijn neger vrienden naar De leeuw van Vlaanderen en daarna met mijn geschoren kop en dansen in de Black star op mijn Dr Martins.

miko | 20-09-12 | 19:27

Ik vind het zo zielig voor toeristen die hier komen en verwachten nog Roxy, Richter, It en Mazzo achtige gezelligheid te kunnen vinden, omdat de reputatie van islamsterdam 10 a 15 jaar achterloopt.
En dan na lang zoeken alleen nog een hengstenbal vol booskijkers vinden.

vetkleppert | 20-09-12 | 19:27

1 van mijn mooiste ervaringen tijdens mijn werk in Haarlem (waar we vroeger ook veel last met k.t Marokkanen) daar hebben we een Marokkaan aangenomen en aan de deur gezet probleem opgelost. Dan hebben k.t Marokkanen ineens geen grote smoel meer en druipen heel snel af.

toetanchamon | 20-09-12 | 19:26

@rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:25 | + 0 -
Dat was Bokito.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:25

Ik ga alleen nog maar naar normale cafe's waar mensen in gepaste eerbied van hun drankje genieten en en-passant samen de wereldproblemen oplossen. Of in restaurants met goed eten.
Elke hut met te harde muziek (inclusief winkels), fout volk of deurwaarders krijgt mijn geld niet. Ze sterven maar af.

ole guapa | 20-09-12 | 19:25

Bakito ....... 19.12
Uw (bijna) naamgenoot in Rotterdam vond het binnen ook niet gezellig, hij sprong uit wanhoop over de veilig geachte afscheiding en mishandelde een onschuldige vrouw. Zonder straf kwam deze paratiserende allochtoon er mee weg. Tsja.

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:25

Ghe, de eerste vier punten zijn overigens ook deurbeleid bij de meeste moskeeën. Nummer 1 in ieder geval...
Discriminatie! Oh nee, dan niet.

Pastor Sippenhaft | 20-09-12 | 19:24

Nooit problemen met gehad uitsmijters.
Liefst met ham-kaas-ananas (meegebakken).

Jens Liegt | 20-09-12 | 19:24

En wat gebeurt er als een dame zonder hoofddoek een moskee in wil?
Valt dat ook onder deurbeleid?
Of bepaalt de deur waar je aanklopt of het discrimineren is?

das_Freudenmädchen | 20-09-12 | 19:22

Uitgaan in Amsterdam is voor mensen die geen kranten kunnen of willen lezen.

spuitje11 | 20-09-12 | 19:21

@Bakito | 20-09-12 | 19:12
Precies,tenten waar men over je kleding zeikt en dat je snor te lang is.moet je niet willen komen.Afbranden dat soort gelegenheden.
Maar sinds wanneer kun je uitgaan in Amsterdam?

miko | 20-09-12 | 19:21

vetkleppert | 20-09-12 | 19:17 |
Als je 'n keertje mee wilt, hoor ik het wel hè... ;)

Bakito | 20-09-12 | 19:19

@vetkleppert | 20-09-12 | 19:17 | + 0 -
Ah net als googlemail.
Ik word nooit uitgenodigd, daarom zit ik hier altijd.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:18

Cuyahoga | 20-09-12 | 19:14
Alle topjournalisten werken al voor GSmedia.

Strohond | 20-09-12 | 19:17

@Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:14
Waar het wel leuk is. Moet je voor uitgenodigd worden.

vetkleppert | 20-09-12 | 19:17

@Cuyahoga | 20-09-12 | 19:10 de mystery guests werken doorgaans in combinatie. Eén exemplaar van de te onderzoeken groep probeert binnen te komen en als het niet lukt probeert een exemplaar van de controlegroep het meteen daarna ook. Dat zou jij dus kunnen zijn.

poppermotje | 20-09-12 | 19:16

@Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:06

Oh ja, die gaan we binnenkort ook weer krijgen. Jottem.

ZKH EénOog | 20-09-12 | 19:16

Gaan we toch lekker stappen in het koffiehuis? Hardop klagen dat ze geen irish coffee schenken.

Sadomassochristus | 20-09-12 | 19:15

Mag ik als blanke autochtoon ook een klacht indienen, of is het alleen bedoeld voor kleurige kansenjongeren?

Strohond | 20-09-12 | 19:15

@das_Freudenmädchen | 20-09-12 | 19:14 ,

wat dacht je een socialist natuurlijk....

rode peper | 20-09-12 | 19:15

"In 2011 ontving het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam 151 klachten over discriminatie in de horeca, waarvan er 56 betrekking hadden op deurbeleid.

Overigens worden veel gevallen van discriminatie nooit gemeld."

Dafuck, wat zijn dat voor Stapelonderzoeken?
Het gewenste aantal is niet hoog genoeg, dus we zetten er maar bij dat veel gevallen niet gemeld worden.
Wat is dat voor broddeljournalistiek en waarom is er geen hoofdredacteur die daar ingrijpt?

Cuyahoga | 20-09-12 | 19:14

@vetkleppert | 20-09-12 | 19:12 | + 0 -
Wat is de speakeasy? Is dat een soort van second life?

Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:14

Discriminatie is gewoon een grondrecht, iedereen mag zelf bepalen met wie hij zich associeert, handelt, bevriendt en met wie niet en op welke gronden dat gebeurt.

Serieus, ik bedoel moet ik anders bij de overheid gaan klagen dat alleen een neger over Doutzen heen mag en ik niet omdat ik blank ben en dus gediscrimineerd word?

rode peper | 20-09-12 | 19:14

Maar nee sorry voor negers is toch fout, er zijn grenzen aan vrijheid

Bokito ergo sum | 20-09-12 | 19:14

Precies, je moet gewoon de tent politiek correct laten afbreken door een stel ongeletterde bavianen.
Welke mongeaul heeft dit bedacht?
Namen en rugnummers graag.

das_Freudenmädchen | 20-09-12 | 19:14

Ik kom alleen nog in de speakeasy. Alleen leuke, gezellige mensen die roken en/of niet zeiken.
En ze doen nog enige moeite andermans plezier niet te bederven met hun voorkomen.
Zoek het maar uit met je buttmuziek, je multicul, je rookverbod, de pleeborstelkapsels, de spijkerbroeken, de slobbertruien, de moelijke brillen en de kinderbedtijdsluitingstijd.

vetkleppert | 20-09-12 | 19:12

Bewaking en deurbeleid zijn typisch voor bepaalde horeca.

Het is sowieso een teken dat het binnen niet gezellig is.

Bakito | 20-09-12 | 19:12

Misschien wat "community work" voor Badr Hari? Ik zie mogelijkheden.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:12

Gaat men zich ook voordoen als pedofiel en een rekening proberen te openen bij de Rabo?

BP Richfield | 20-09-12 | 19:12

En als zo een mystery guest, ingehuurd door de gemeente, wel binnenkomt; wie betaald 's mans of vrouws drankjes? Dat mystery guest lijkt me een soort legaal en betaald zuipen onder werktijd?

breakingnews | 20-09-12 | 19:11

Ik zou dat wel willen doen, mystery guest.
Waar kan ik solliciteren.
Oh wacht, ik ben blank, dus dan kom ik niet in aanmerking.
Maar... dat is....: discriminatie!

Cuyahoga | 20-09-12 | 19:10

Het woord allochtoon wordt verboden, kut Marrokaan mag gelukkig nog wel. Maar hoe lang nog? Tsja.

rechtvaardigerechter | 20-09-12 | 19:09

Hoe zou het cv van zo'n mysteryguest er eigenlijk uit moeten zien?

Dikke Mik | 20-09-12 | 19:08

Ik geef alle ondernemers en portier groot en groot gelijk.
De politiek zou er een voorbeeld aan kunnen nemen en er een punt aan kunnen zuigen. Het is niet vanzelfsprekend dat je overal bijhoort.

toetanchamon | 20-09-12 | 19:08

Dus tuig buiten de deur houden noemen ze tegenwoordig discriminatie .

Eurotokkie | 20-09-12 | 19:08

Welk uitgaansleven dan? Was er nog iets over, sinds het rookverbod, de totaalvertrutting en de multiculturele testosteron?
Ennehh... where are the women?

vetkleppert | 20-09-12 | 19:08

Alles kan kapot. En zo gaat ook alles kapot.

Normpje | 20-09-12 | 19:07

Als 'Oude' Nederlander binnenkomen is gelukkig zelden een probleem. Het veilig naar huis komen dan weer wel.

Pindakees | 20-09-12 | 19:07

Het zal allemaal wel loslopen. Je maakt van je disco gewoon een besloten club. Dat kan met pasjes. Maar je kunt het lidmaatschap ook gewoon in de entreeprijs verrekenen. Dus gewoon een handtekening in een schriftje. Desnoods maak je een ballotagecommissie bestaande uit de uitsmijters.

Veestbeest | 20-09-12 | 19:07

@ZKH EénOog | 20-09-12 | 19:05 | + 0 -
Ja en straks weer de discussie over regenboogpieten, nou die komen er bij dus ook niet in.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:06

Als je een groep van vijf man hebt die niet toegelaten wordt, is het natuurlijk zo gebeurd met de aangifte. Horecabazen wees op uw hoede van dit naderende onheil!

lanexxx | 20-09-12 | 19:06

Zolang de rokers gediscrimineerd worden in de horeca -Stivoro bedankt-, blijf ik er weg. (zelf geen roker)

Pastor Sippenhaft | 20-09-12 | 19:06

Nanninga komt ook nog maar sporadisch de deur uit, ik lees het.

Pa Cartwright | 20-09-12 | 19:06

Ah, de hetze tegen mensen die zelf willen bepalen wie ze in hun eigen toko willen toelaten wordt weer opgewarmd.
Lekker, ik begon die discussie al te missen.

ZKH EénOog | 20-09-12 | 19:05

Discriminatie betekend -onrechtmatig- onderscheid maken. Die portiers doen gewoon het werk waarvoor ze geld ontvangen. Oproerkraaiers en geteisem buiten de deur houden. Dat lijkt mij erg -rechtmatig-

Ammenooitniet | 20-09-12 | 19:05

Zal niet lang duren voordat al die 45 tenten in het centrum die een portier hebben gesloten zijn. Behalve Bitterzoet, want daar komen alleen maar negers.

Omdat | 20-09-12 | 19:04

Als ondernemers nee zeggen tegen een stukje omzet zullen ze daar wel goede redenen voor hebben. Oh sorry, dat riekt naar economische logica.

Godsammekraken | 20-09-12 | 19:04

Ben ooit eens geweigerd bij een bar voor homosexuele vrouwen. Nou die hebben me toch een lange brief van mij gekregen.

Jammer dat ze het doorhadden, maar als opeens zo'n minaret opkomt heb je aan je burka niets.

Grote schande.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 19:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken