Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU vindt Chinese censuur wel prima

fatchineseobesekid.jpg Zo dan. Over laffe Europese machthebbers met slappe knieën en rubberen ruggengraten gesproken. Check dit persbericht: "European Union officials cancelled a planned news conference with China's Premier Wen Jiabao on Wednesday after the EU and China failed to agree on the format for the event. The news conference was scheduled to take place after an EU-China summit in Brussels on Thursday and would have involved European Commission President Jose Manuel Barroso, European Council President Herman Van Rompuy and Wen. China insisted that it be provided a list of the names of the journalists that would be attending and have the right to vet them, one EU official said. The EU refused. 'It was not possible to agree conditions to enable the press conference that we would have liked to take place,' Commission spokeswoman Pia Ahrenkilde Hansen told reporters. Responding to a comment by a journalist that the EU was being spineless in not pushing harder for open media access, Ahrenkilde Hansen said: 'It takes two spines to tango.'" OMG die Europees-Chinese top in Brussel is één groot feest van democratie en openheid. Wat fijn dat de EU-leiders metersdiep door hun hurken gaan omdat de Chinezen geen lastige vragen over Taiwan of Tibet willen beantwoorden. Natuurlijk meneer Chen, flikkeren we alle journalisten de deur uit. We moeten toch nog een triljoentriljard aan elkaar verdienen? Daarom! Wat zegt u meneer Chen? Het wapenembargo opheffen? Maar natuurlijk. Consider it done. Wanneer slaan jullie Chinezen nu met geweld protesten in? Helemaal nooit toch. Precies! We zijn hier tenslotte om elkaar te helpen. invoerheffingen afschaffen? Kleine moeite, groot plezier. Aan ons zal het niet liggen hoor, meneer Chen. Wij in Europa zijn heel erg pro-China. En pro-Chinees geld. U komt ons over een poosje toch outbailen? Toch? Wij houden van u meneer Chen. U ook van ons? Kom hier, dan kussen we uw kloten. Hallo meneer Chen. Hoort u ons?

Reaguursels

Inloggen

Het valt me nog mee. Ik zou er niet eens meer van opgekeken hebben als de EU die lijst gewoon gegeven had. Gewetenloze machtswellustelingen zijn het. De eurocraten, en de CCP nog veel meer.

Ivoren Toren | 20-09-12 | 23:01

Money. Walks. Bullshit. Talks.

VanDattum | 20-09-12 | 22:14

De Neo-liberalen don't care shit.
It's all about the fucking money.
En laat dat nou ook de grootste partij van dit land zijn.
Alle produkten komen zo ongeveer uit de 'peoples rebublic'.
Gemaakt door slavenarbeid en kinderen.
En iedereen vindt het prima.
Tot we zelf, de arbeider (inclusief kantoorpik) tenminste, ook aan de beurt zijn.
En die tijd gaat komen.
De elite kent geen enkele loyaliteit. Blank en Nederlander. They couldn't care less.

oplichter | 20-09-12 | 21:28

In het artikel, waarnaar de link onder het woord 'wapenembargo' wijst, lees ik deze zin:
.
"De eigen omroep van de EU zendt de top wel uit, maar na de kritische woorden van Wen werd de uitzending plotseling afgebroken."
.
Dus lekker met zijn allen zitten mekkeren over vermeend gebrek aan persvrijheid in China, maar als de Chinese premier de Europeanen een veeg uit de pan geeft, zit er meteen iemand van de EU-televisie klaar om het beeld op zwart te zetten.
.
Had iemand nog iets over persvrijheid?

Takamitso Muraoka | 20-09-12 | 19:39

@pfffft! | 20-09-12 | 15:56
De Japanse Yen? Je bedoelt zeker de Chinese Yuan...

John Toroflex | 20-09-12 | 16:13

Feit is dat China het economisch relatief beter doet dan het westen in het algemeen en Europa in het bijzonder. Daarbij heeft de elite aldaar veel meer bewegingsvrijheid dan hier, want individuen hebben niet zoveel in te brengen. Zij die aan de touwtjes trekken hebben ook weinig last van deadlock tussen rechtse en linkse politici. Dat idee van efficient bestuur is wat wat de EU ook wilt. Dat is ook wat de banken willen. Ik vrees dat het Chinese model meer invloed heeft op het westerse model dan andersom. In hun model valt er namelijk veel meer geld te verdienen. Op lange termijn is dat waarschijnlijk niet zo, maar als ons kapitalisme ergens in tekortschiet dan is het wel een visie voor de lange termijn. In de USA zijn ze reeds zover of je af kunt vragen of er nog sprake is van een democratie. In de EU hoef je die vraag niet eens te stellen.

D.Turpin | 20-09-12 | 16:04

@Niederländer 20-09-12 13:50
Ja je zal maar met de grote boze buitenwereld te maken krijgen, he?

Met je vooroordelen over copy-gedrag. Wat ben jij voor fossiel?

drekzooi | 20-09-12 | 14:14

Ik begrijp het stukje niet helemaal. Ze doen nu toch een keer iets goed? Of hoe moet ik dat zien?

TM | 20-09-12 | 14:03

China doet het nu beter, omdat ze ik weet niet hoeveel jaren moeten inhalen op het Westen. Als het volk daar ook mondiger wordt en eisen gaat stellen, dan lopen ze in no time tegen dezelfde problematiek aan als wij in het Westen al jaren hebben en dan doel ik op minimum lonen, arbo wetgeving enz. enz/

ITEACHYOU | 20-09-12 | 13:50

@drekzooi | 20-09-12 | 13:02
Ja en moslims kunnen er ook zó uit zien:
www.dewanand.com/moslima03.jpg

Wil nog niet zeggen dat ik ze vertrouw. Geldt ook voor die chinezen

Overigens china moet buiten Europa gehouden worden. Hun idee van copyright is 'the right to copy'.

Niederländer | 20-09-12 | 13:50

Chinezen hebben hier niks te zeggen of af te dwingen. En die zogenaamde Europese leiding moet zich niet laqten ringeloren. De watjes en oncapabelen niet-gekozen Euro-drammers!

Iwmac | 20-09-12 | 13:36

@Synecdoche | 20-09-12 | 13:06
Klopt op zich. Maar in dit geval wordt een geplande persco afgeblazen omdat de EU niet aan de eisen van de Chinezen wilde voldoen. Wat ik wilde zeggen is dat die Chinezen hier in EU-land niets te eisen hebben op dat gebied.

lekkurlinx | 20-09-12 | 13:20

-weggejorist-

Jezusmina | 20-09-12 | 13:20

@Den Meester | 20-09-12 | 12:11
Precies, houden ze een keer de rug recht, is het weer niet goed!

Nibdib Niddib | 20-09-12 | 13:12

Als die chinezen hier in europa willen confereren met de EU moeten ze accepteren dat hier persvrijheid heerst
lekkurlinx | 20-09-12 | 12:14 | + 0
Persvrijheid betekent niet automatisch dat er na afloop van de conferentie een bijeenkomst met de pers belegd wordt, net zo min als dat de pers vanzelfsprekend toegang tot de vergadering heeft. Er zijn genoeg andere manieren om te weten te komen wat er besproken is.

Synecdoche | 20-09-12 | 13:06

@Kaas de Vries @ ole guapa , zij kunnen ten alle tijden goedkoper produceren dan waar dan ook. En wie bepaalt de economische cijfers in China , precies China zelf.
Het zal wel meevallen met die Chinese economische crisis die er aan zit te komen. Die lossen een crisis op in 1 week. Waar wij door alle inspraak 5 jaar over doen.

treflef | 20-09-12 | 13:03

... dus niet zeuren gewoon bukken en incasseren.
Tomonic | 20-09-12 | 12:51 |
.
Het wrange is dat een meerderheid van de Nederlanders niet eens doorheeft hoe diep er gebukt en hoe hard er geïncasseerd wordt. Sheeple. Allemaal.

Bertus Betonsloper | 20-09-12 | 13:02

@Tomonic | 20-09-12 | 12:51
Ikke niet heur! Heb op Fleur gestempt.

reageerbuis | 20-09-12 | 12:57

@Kaas de Vies | 20-09-12 | 12:46
Tel daar ook hun milieuproblemen en de enorme kloof tussen rijken, bijna-slaaf-arbeiders zonder enige status en de totale armoede op het platteland bij op.
Wel een cynische uitkomst gezien vanuit communistisch perspectief ....

ole guapa | 20-09-12 | 12:54

Tuurlijk heulen de Eurofielen met niet-democratische landen en niet-democratische regimes. Is hun grote voorbeeld, mensen mond-dood maken en dan lekker makkelijk met propaganda hersenspoelen.
-
Maar goed NL is pro-europa toch? Verdag van Lissabon is een prachtig verdrag toch. Ik bedoel men heeft gestemd op pro-europa, dus niet zeuren gewoon bukken en incasseren.

Tomonic | 20-09-12 | 12:51

@ole guapa | 20-09-12 | 12:44 | + 0 -
En er een middenklasse is die gewend is aan luxe. Dat wordt vuurwerk.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 12:46

Ja, zo werkt de grote mensen wereld. Als je maar genoeg centjes hebt zijn er altijd wel mensen die je ballen willen likken.

fender05 | 20-09-12 | 12:44

China gaat de komende jaren een groot probleem krijgen. De vraag uit het westen daalt hard. Er is veel te weinig binnenlandse vraag om dat op te vangen. Teldaar de trend tot reshoring bij op Veel van hun enorme bouwprojecten zijn met schulden gefinancierd. De huizenmarkt stort er momenteel in elkaar. *rustig achterover leunt*

ole guapa | 20-09-12 | 12:44

Tuurlijk vindt de EU dat prima. Het is immers de EUSSR.

ProAsfalt | 20-09-12 | 12:43

Breaking.....
scholier met vuurwapen in school zoetermeer

kattenfluisteraar | 20-09-12 | 12:39

@Pimp my Voortuin | 20-09-12 | 12:19
sambal bij?

lekkurlinx | 20-09-12 | 12:38

Farage wordt beboet om wat ie zegt.
Er wordt geheuld met een vijandige ideologie.
Er wordt toegegeven aan Maoistische dictaturen.

What's next?

ZKH EénOog | 20-09-12 | 12:34

het gaat er steeds meer op lijken dat de verworvenheden van de Westerse samenleving vanaf het humanistisch-renaissancistisch denken in de 16e eeuw, de Verlichting in de 18e eeuw en de heropbouw van Europa na WO 2, in de uitverkoop worden gedaan. Verregaande concessies aan een obscurantische en fascistoïde godsdienst en nu weer buigen voor het superkapitalistische Communistisch China. De Europese Nomenclatura doet ons allen in de uitverkoop. Een schande van jewelste.

Jan Boule | 20-09-12 | 12:34

Brusselmans moet z'n ANTI-EU stok even uit z'n reedt halen en het bericht even goed lezen denk ik, en niet alleen maar de eis van China, die overigens z'n zin niet kreeg.
Ik hou zelf ook niet van de EU, maar nu zit je te mekkeren over iets dat niet gebeurt is.

Dibs | 20-09-12 | 12:34

Dat kussen van die kloten Brusselmans, laat ik geheel aan jou over.
En die invoerheffingen afschaffen, lol, ja dat zie ik de EU doen zeg.

Implant | 20-09-12 | 12:21

@Cuyahoga | 20-09-12 | 12:14
Wilde ze niet gewoon rijst?

deraderendraaien | 20-09-12 | 12:20

witte lijst...

Pimp my Voortuin | 20-09-12 | 12:19

Gisteren de haatbaarden en vandaag de spleetogen. Martin Schulz kan het komende weekeinde niet meer normaal op een stoel zitten.

Godsammekraken | 20-09-12 | 12:18

China wilde een lijst?
Je kan toch ook gewoon zeggen:
Nummer 6, nummer 17, nummer 34 en nummer 42 en we komen ze over twee dagen brengen.

Cuyahoga | 20-09-12 | 12:14

@Den Meester | 20-09-12 | 12:11
Dat is wel goed. Wat beroerd is is dat vervolgens die persconferentie niet doorgaat. Als die chinezen hier in europa willen confereren met de EU moeten ze accepteren dat hier persvrijheid heerst

lekkurlinx | 20-09-12 | 12:14

@La Bailaora | 20-09-12 | 12:11
Hmmm ja... maar een vrij land is even iets anders dan een vrij Europa natuurlijk.;)

deraderendraaien | 20-09-12 | 12:13

@Old_Spice | 20-09-12 | 12:12
'het ligt'? Oh my god Old_Spice, wat de neuq.
Het licht natuurlijk.

Old_Spice | 20-09-12 | 12:13

@La Bailaora | 20-09-12 | 12:11 | + 0 -
Hmm inderdaad. Een canard, ik stop mijn onderbuik weer in de pyama.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 12:13

Gelukkig stemmen alle journalisten PVV, de enige partij die wat durft te zeggen van dit soort tirannieke EU-praktijken.
Oh, wacht.....

Cuyahoga | 20-09-12 | 12:12

En Wen bleef glimlachen terwijl hij wegliep en mompelde all your debt are belong to us.

zooishettoch | 20-09-12 | 12:12

Misschien moeten we al die EU-lieden verplicht naar een dansacademie sturen om hun spagaat goed te trainen.

lekkurlinx | 20-09-12 | 12:12

Haha, persconferenties met haatbaarden, en nu dit. De EU, ondemocratisch, censuur en een graaicultuur. Dit blijft niet lang meer standhouden. Ik neem aan dat Schulz als laatste weggaat, en het ligt uitdoet? Of blijft van Rompuy verdwaast achter in z'n ééntje als de boel is geklapt, en houdt hij persconferenties met de lokale Brusselse zwervers in het inmiddels onbewoonbaar verklaarde gebouw van het Europarlement? Ik kijk uit naar die dag.

Old_Spice | 20-09-12 | 12:12

"China insisted that it be provided a list of the names of the journalists that would be attending and have the right to veto them, one EU official said. The EU refused."
Volgens mij betekent dat toch dat de EU niet akkoord ging met de 'controle' op de journalisten, wie wel en niet mochten aanzitten? Die weigering lijkt mij terecht.

Ik ben heel erg tegen EU, tenminste de huidige, met Schulz en co., bah, maar de weigering om een lijst te maken van journalisten die wel of niet mogen komen lijkt mij een goed idee. Alle journalisten moeten welkom zijn, we leven toch in een vrij land of niet meer?

La Bailaora | 20-09-12 | 12:11

Waar gaan we in Kaasnaam naar toe met z'n allen!
Het is nu nog niet te laat om eruit te stappen hoor.
Wat zeg ik?.. het is nooit vroeg genoeg om eruit te stappen!

deraderendraaien | 20-09-12 | 12:11

China wilde lijst en EU zei "no way, Jose". Dat is dan toch goed? Of snap ik het nu weer niet?

Den Meester | 20-09-12 | 12:11

De EU is vooral heel erg pro-communisme / socialisme.

DerUnterMensch | 20-09-12 | 12:09

die europese journalisten kunnen ook beter eerst kritisch zijn op wat er thuis gebeurt. Wat schrijven over China kan dan in de vrije uurtjes wel

Pimp my Voortuin | 20-09-12 | 12:09

Gezien alle ontwikkelingen aangaande de EU snap ik dat ze een andere houding hebben aangenomen ten aanzien van censuur.

Vaak zie je van die leuke hashtags met "durf te vragen", binnenkort durf ik niet meer.

Kaas de Vies | 20-09-12 | 12:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken