
Is het de Week van de Religieuze Gekkies en hebben wij nooit een memo gehad, of zo? Na alle Sharia4IQuitgedaagden klappen nu de katholieken er weer overheen. In Leiden heeft een antisemitisch
priestergenootschap zich gevestigd in de
Sumatrastraat. Jup, antisemitisch. De
Sacerdotalis Sancti Pii X, kortweg de SSPX of Pius X-sekte, heeft als dwarse priestergenootschap al heel wat op haar kerfstok staan. Van (illegaal benoemde) bisschoppen die de holocaust ontkennen tot en met het opvangen van een Franse oorlogsmisdadiger en een mis opdragen bij zijn overlijden. Ook was de Pius X-sekte lovend over het regime van Vichy Frankrijk en verwerpen ze de Franse Revolutie. Dat laatste kan ons dan weer geen reet schelen, maar de enorme berg aan
antisemitisme bij dit fantasiagenootschap roept toch wel wat vragen op. Sowieso, de holocaust ontkennen en dan de letters SS opnemen in je naam. Dubieus! Enfin, beter gaan bekende katholieken zoals Maxime Verhagen, Mariska de Haas en Wesley Sneijder zich heel snel distantiëren van deze Roomse haatpriesters. Althans, dat is toch de normale oproep als een kluwen fundamentalisten van een bepaalde religie debiele dingen doen op basis van hun sprookjesboek en fantasiegeloof? Distantieerquotes van alle katholieken voor de SS Holocaustontkenners Pius X dus, per direct. Voordat we een paar
katholieke ambassades kathedralen op de brandstapel gooien uit pure gekwetstheid. Rechtsextremistische nazipriesters. Gefeliciteerd, Leiden, u heeft de hoofdprijs van het Rad van het Kwaad gewonnen.
Reaguursels
Inloggen@ Death Clutch | 19-09-12 | 16:35
Jij hebt echt geen last van mijn religie, hoor. Van de wieg tot aan het graf, niet. Of je moet militante hindoes zijn tegengekomen in Nederland. Ik vooralsnog niet.
Elke vorm van religie verbieden. Only solution.
En ze zitten midden in De Kooi. Het afvoerputje voor al het tuig van Leiden.
wat eenj onzin allemaal. deze mensen zijn juist niet rooms.
Namens alle katholieken, excuses voor deze malloten.
Hoe de f-ck kan zo'n bende uberconservatieve nazi's zo'n pand financieren? Flink gevulde collectezakken iedere zondag? Gemeente Leiden die graag wat stapeltjes euro's toestopt?
DeathValleyCreek | 18-09-12 | 22:58 | + 0
Grappig. Het is niet jouw taak om alle andere genocides te noemen. Maar je vindt het blijkbaar wel mijn taak. Wederom: het meten met diverse maten. Geeft niet hoor.
Ach of je nou als dat genootschap in iets gelooft wat je niet ziet maar er wel is of als GeenStijl in iets gelooft wat je wel ziet maar er eigenlijk helemaal niet is.
La Bailaora | 18-09-12 | 20:03 | + 1
Bedankt voor je reactie. Maar nogmaals: daar is het me helemaal niet om te doen, ik hoef en wil dat helemaal niet ontkennen. Je hele verhaal is nuttig op zich, maar beantwoord dus niet aan mijn vraag. Ik vroeg me alleen af hoe mensen hier tegen de grenzen van vrijheid van meningsuiting aan kijken. Waar liggen die grenzen en waarom? Ik weet wel dat die ontkenning historisch gezien geen hout snijdt, maar als mensen ook niet kritisch kunnen zijn op feiten, door bepaalde dingen eerlijk te onderzoeken en op basis daarvan te reviseren, dan vind ik dat ergens een kwalijke zaak. Maar daar ben je het dus mee eens?
DeathValleyCreek | 18-09-12 | 22:58 |
-
Correctie op eigen plempsel: "veel te weinig slachtoffers" in laatste alinea moet zijn "veel te weinig aandacht".
Michiel de Kater | 18-09-12 | 22:35
Wel, dan krijg ik een stevige allergie van u omdat u zomaar voorbij gaat aan Goelag slachtoffers van voor én na WO2 die Hitler het schaamrood op de wangen zou hebben gebracht. Of het niet noemen van de overtreffende trap in de vorm van Chinese slachtoffers tijdens het regime van Mao. Misschien had ik de Britse uitvinders van de concentratiekampen voor burgers in Zuid-Afrika nog moeten noemen?
Helaas, maar dan ook echt helaas is het aantal opsommingen veel te groot. Correctie, één noemer is al te triest voor woorden.
Hoewel de slachtoffers in Rwanda alsmede de vele andere slachtoffers uit de vele Afrikaanse landen inderdaad veel te weinig slachtoffers krijgen is het niet mijn plicht om deze te betrekken in een reactie op Holocaust slachtoffers.
Beterschap met uw stevige jeuk.
Snoodl!cht | 18-09-12 | 20:06 |
Geen medeverantwoordelijkheid, aangezien deze handelingen ver van de oorspronklijke theorie af staan.
Dat in tegenstelling tot andere dwazen die zogezegd een loopje met de originele theorie nemen, terwijl ze in feite er akelig dicht tegenaan zitten. Niet zo zwartgallig, niet iedere reactie doet recht aan uw onderbuik. Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde.
DeathValleyCreek | 18-09-12 | 22:20
"een plan waarin mensen werden gezien als ongewenst ziek vee dat afgemaakt diende te worden. De mens in complete degradatie". Behalve natuurlijk als het slechts negertjes in Rwanda betreft, dan blijft het bij "acts of genocide" en kun je nog steeds doen alsof je gek bent. In drie maanden 500.000 tot 900.000 slachtoffers. Zonder een enkele gaskamer. Van dat meten met diverse maten qua "planmatigheid" krijg ik stevige jeuk.
Strohond | 18-09-12 | 20:18 (vooral voor jou)
La Bailaora | 18-09-12 | 20:26
Michiel de Kater | 18-09-12 | 21:22
-
Variaties in het aantal Joodse slachtoffers lopen alleen al sterk uiteen vanwege de samenvoeging van verschillende nationale tellingen. In de Sovjet Unie berekende men het aantal oorlogsslachtoffers uit eigen gebied op 27 miljoen waarvan 8,7 miljoen militairen en 18,3 miljoen burgers. De burgers onderverdeeld in 2 miljoen Joden, 1-2 miljoen Polen (rekenden de Sovjets tot eigen gebied) 2-3 miljoen Russen, 2-3 miljoen inwoners van Oostzeestaten, 3-4 miljoen Wit-Russen en 5-8 miljoen Oekraïners. Ook hier dus gaat het om schattingen. De Polen echter bijvoorbeeld hebben daarnaast een eigen nationale telling waarin ook weer Joden zijn meegerekend. Dubbele tellingen waarbij het aantal van 6 miljoen Joden ruim werd overschreden. Sommige historici kwamen zodoende tot overdreven schattingen omdat er te simpele tellingen zijn losgelaten waardoor overdreven aantallen naar boven komen. 6 miljoen behoort echter niet tot die overdreven aantallen. Indien zeer terughoudend gerekend wordt met kritische inachtneming van de nationale variaties komt men iedere keer opnieuw op aantallen van tussen de 4,5 en 6 miljoen Joodse slachtoffers.
-
Over bovenstaande is echter het belangrijkste gegeven (zoals 'La Bailaora' al beschreef) dat het ging om een planmatige en doelgerichte actie om een specifieke bevolkingsgroep te elimineren. Geen bijkomstige slachtoffers door militaire acties maar slachtoffers van een plan waarin mensen werden gezien als ongewenst ziek vee dat afgemaakt diende te worden. De mens in complete degradatie.
Triest is dat naarmate meer overlevenden door het natuurlijke proces niet meer bestaan de grote ontkenningen beginnen. Maar ach, zelfs nog voor de beëindiging van WO2 wisten de Duitsers van niets.
Ook nu zijn er mensen die niets willen zien of leren die het leed van miljoenen ge(mis)bruiken om hun eigen haat te ventileren.
M@verick | 18-09-12 | 21:28
Ah, een neo-communist die een oude USSR-methode wil herintroduceren.
M@verick | 18-09-12 | 21:28
Jaja, met wachttorens er om heen. Een soort "concentratiekampen" eigenlijk. Heb je eigenlijk wel in de gaten hoe onverdraagzaam en totalitair je bent? Iedereen die er andere ideeën op nahoudt dan jij moet in een kamp. Maar waarschijnlijk vind je van je zelf dat je een heuse "liberaal" of "vrijdenker" bent. Integendeel, je bent slechts een simpele dorpsatheïst.
Als je haatbaarden toestaat moet je dit ook toestaan. Ik zou alleen me kinderen er niet in de buurt laten.
Religies en 'geloven' (b)lijken onuitroeibare splijtzwammen en kankergezwellen in onze mondiale samenleving. Voordeel voor haatkatho's à la Mariska de Haat en het facistokathotuigh in Leiden is dat ze eeuwen slimmer zijn dan de haatbaarden waar we hier zo vaak over klagen, maar ze zijn net zo gevaarlijk en verwerpelijk. Ideetje: als we nou alle religekkies eens bij elkaar zetten in een reservaat met een héél hoog hek erom. Lossen ze het lekker op hun manier zélf op, met elkaar. What a wonderful world that would be.
GS moeten jullie vaker het woord sprookjesboek in de mond nemen, dat zal vast helpen
La Bailaora | 18-09-12 | 20:26
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Hoe meer dode zielen, des te groter het morele verwijt, en des te meer credits je kunt peuren uit het gebeurde. Zoals de staat Israël doet. Het is dus zeker wel relevant hoeveel het er precies waren. In 1943 werd door joden al geschermd met het getal van "6 miljoen slachtoffers", ik heb het desbetreffende Readers Digest-artikel hier in de kast staan. Dat is op zijn minst een opzienbarend stukje helderziendheid.
En een (joodse, dus wat holocaustontkenning betreft onverdachte) historicus als Hilberg komt tot 5,3 miljoen. Dus die 6 is niet in graniet gebeiteld.
Het lijkt me dus niet onterecht om onderzoek te willen doen naar hoeveel het er waren. Zoals Williamson meedeelde.
Voor kerken afbranden en trve black metal bands vormen, ben ik altijd voorstander van. Iemand?
miko | 18-09-12 | 20:43
Christendomhaters uit het westen onderschatten vaak het collectivisme van de Oost-Aziatische culturen. Maar als je dat benoemt dan wordt meestal het individualisme van heidense pre-christelijke culturen erbij gehaald. Hoe het ook zij, het christendom kan het nooit goed doen. Ik heb vrij veel boeken gelezen en mijn sympathie voor Middeleeuwse christenen (uitzonderingen daar gelaten) is er enorm door gegroeid.
La Bailaora | 18-09-12 | 20:30
Dat lijkt me niet. Het nieuwe regime heeft de zaken die al slecht waren verslechterd en de zaken die goed waren vernietigend. Die andere revoluties die ik noemde idem dito. Eén van de weinige revoluties waar ik sympathie voor heb is de Amerikaanse revolutie van de jaren '70 van de 18e eeuw. Maar dat was eigenlijk geen revolutie maar een onafhankelijkheidsoorlog.
@Wayan | 18-09-12 | 20:30
Ik ontken niks maar ik vraag me af of dit alles niet ontstaan zou zijn zonder kerk en daar twijfel ik over.Dat de kerk voor winst ging tuurlijk. Maar kijk naar de zaken die bereikt zijn in China , Japan. Daar is geen christenkerk aan te pas gekomen.
Een in het oog springende (vooralsnog impliciete) rationaliseringslijn van (potentiële) dhimmies.
Premisse: Alle religies zijn kut.
Nú worden we gedwongen om te leven in een samenleving met uit het christendom voortgekomen onderhuidse cultuurelementen. Vind ik kut.
Geen zwaarwegend verschil dus met als ik straks gedwongen wordt om in een maatschappij te leven met misschien ietwat dominantere islamitische cultuurelementen. Vind ik (zolang dat nog gezegd mag worden) ook kut. En kut is kut.
Desmoulins | 18-09-12 | 20:26
Ik haal ze niet door elkaar. Ik stel dat die revoluties voorbeelden zijn van van kwaad tot erger.
hier maar eens mee beginnen:
www.nrc.nl/nieuws/2012/09/14/eurocrisi...
,dan de religie brengen waar die thuishoort:
sprookjesboek.
en overgaan tot de orde van de dag....
@rode peper | 18-09-12 | 20:29
Inderdaad.Ben er ook geweest. En dan te bedenken dat veel spullen vergaan of vernietigd waren.
@miko | 18-09-12 | 20:24 |
Je reactie is te fanatiek je wilt niet inzien dat de kerk vroeger uiteraard ook gedreven door eigenbelang maar dat geldt voor iedereen samen met de bevolking een samenwerking heeft georganiseerd die economische voorspoed heeft gebracht en natuurlijk veiligheid.
@Diemeisje | 18-09-12 | 20:22
Of het erger werd weet ik niet hoor. Het was een logisch gevolg van de gecreerde ellende zeg maar, waarbij idd. het oude regime dus ook pech had met de droogtes (ook dat is van alle dag dus), maar ik vind ook onze regimes van vandaag de dag echt heel erg hoor. Ik zie ze liever gaan dan blijven. Dus of het erger werd? Ik weet het niet. Het werd in ieder geval door het oude regime gecreerd, dus die zijn regelrecht de aanleiding.
@de directeur | 18-09-12 | 18:48 |
Kijk even terug in "jullie" geschiedenis. Mensen op brandstapeltjes gooien etc.. Probleem is dat het totaal onduidelijk is wanneer jullie het weer in je kop krijgen.
De aanhangers van deze heilig verklaarde Paus Pius X willen terug naar de historische 'goede oude tijd' dat de Kerk als instituut nog nauw verweven was in het dagelijkse leven en de politiek, de tijd dat men nog verheven was boven de meute. Het volk met als plicht te lijden tot de dood teneinde een goede plaats in de hemel te bemachtigen. Dit zodat de Kerk kan baden in weelde met de filosofische insteek van 'Carpe diem'.
De Joden alsmede overige 'afwijkingen' zoals bijvoorbeeld protestanten passen niet in hun straatje.
Zo'n antiek Christendom past goed bij de Islam. Beide propageren naastenliefde, echter wél alleen voor de naasten uit eigen gelederen... zolang deze de bevelen volgen.
@Strohond | 18-09-12 | 20:18 | + -3,
maakt het echt wat uit of het er 1, 2, 3 of 6 miljoen zijn geweest? Ga eens naar Auschwitz, zelfs al is het alleen maar de mensen aangedaan wiens koffers, schoenen, brillen, knuffels, protheses, brillen haarlokken daar liggen in de tentoonstelling dan nog moet ik huilen...
En waarom heb ik bij 100 van deze "katholieken" (die trouwens allang niet meer bij de kerk horen en geexcomuniseerd zijn) nooit hetzelfde bedreigende gevoel dan bij 1 zo'n Islamitische haatzaaier.
rien6139 | 18-09-12 | 20:07 | + 3
Omdat je waarschijnlijk net iets ouder bent dan 5 jaar en je niet echter bijster veel aantrekt van het lot van kinderen.
@Diemeisje | 18-09-12 | 20:26
Kan ik niet in vijf minuten tussen twee reaguursels. :)
Diemeisje | 18-09-12 | 20:07 |
Totaal onvergelijkbaar. U haalt zoveel zaken door elkaar. Enfin, we dwalen compleet af met uw vergelijking met de Russische en Iraanse revoluties.
@Strohond | 18-09-12 | 20:18
Het maakt niet uit joh, ook al waren het er 20.000.
Het gaat erom dat het zonder meer bewezen is dat het planmatig was en dat het doel was de joden uit te roeien. Ze werden in aparte wijken gezet, met sterren op, wachtende op hun gang naar de kampen.
Wat dat betreft hadden de Duitsers geluk dat de Gealieerden Duitsland veroverden in 1945, want wat dacht je nou dat het getal was geweest als ze bv. 2 jaar later waren gevallen?
Dus dat hele cijfer is alleen maar voor mensen als jij om die ellende te downplayen. Ik ken er wel meer die dat doen.
Overigens, net zo goed als dat het er minder geweest kunnen zijn, kunnen het er ook meer zijn geweest, omdat vooral in landen als Polen de administratie lang zo goed niet was als in Nederland. Nederland staat als land bekend waar procentueel de meeste joden zijn afgevoerd, schande dus, maar het kan net zo goed komen omdat andere landen niet alles registreerde.
Dus hou gewoon op, want dat gezeur over 6 miljoen is echt kansloos.
miko | 18-09-12 | 20:24 |
Lees die twee boeken nou maar die ik u heb aangeraden.
@Diemeisje | 18-09-12 | 20:16
Niks mis met winstoogmerk maar ga dan die kloosters niet aanhalen als zijnde goede instituten die werkelijk niks anders waren dan feodale instituten die ook gewoon voor de winst gingen.
En ook al was het zo,waarom moet ik dan nu hielen likken naar de kerk? Of bijvoorbeeld een koningshuis? Historisch recht?
Ga toch weg ...
La Bailaora | 18-09-12 | 19:53 |
Klopt, maar die heb je overal. Dat ligt aan mensen, die zijn nou eenmaal zo.
La Bailaora | 18-09-12 | 20:13
Ik ken de economische achtergronden van de Franse revolutie en ook, hetgeen ook te lezen is op de website van het Rothbard Instituut, wat er voor in de plaats kwam. Met recht schreef ik: van kwaad tot erger.
@DeathValleyCreek | 18-09-12 | 20:12
Eigenbelang is altijd en overal aanwezig, maar in tegenstelling tot veel andere culturen heeft de kerk in Nederland wel een sociale samenhang gecreeërd en de economie versterkt ook werd het veiliger na het bouwen van dijken. Lees het boek over het ontstaan van de Nederlandse mentaliteit meer eens van Simon Schrama 'Overvloed & onbehagen'
@Strohond | 18-09-12 | 20:11
Nee ik houd het niet bij zo weinig .Als ik tot iets bid moeten het niet alleen maagden zijn. (soms droom ik wel eens dat Bea en Maxima er ook tussen zitten maar die zijn geen maagd meer)
@Fatwabuster | 18-09-12 | 20:16
haha, tja, hij heeft het idd. nog steeds niet begrepen, alleen ik ga het hem dus niet opnieuw uitleggen. Zinloos.
La Bailaora | 18-09-12 | 20:03
Het getal 6.000.000 is ernstig overdreven, of in ieder geval niet aantoonbaar. De holocaust is uitstekend in de markt gezet pr-technisch bekeken. Mooi voorbeeld is ook dat Anne Frank verhaal. Niemand in Nederland wist ervan, totdat in de USA een groep Joden ontdekte dat dit verhaal uitstekend te vermarkten was.
Verschrikkelijk nieuws, maar ik heb wel een paar vragen:
Wat denkt deze club over:
-Het gelijkheids beginsel (vrouw vs man etc).
-Samenleven met andere geloven
-haatzaaien/doodsbedreigingen tegen hen die niet van de club zijn
-Spotten met hun godje
-De (Nederlandse) wet
-Pedofilie
-Bidden in de baas zijn tijd en werkruimte
-Rituele verminkingen
Want ik ken nog wel een ander geloof dat anti-semitisch is, dus dan kan niet de enige reden zijn hen te verbieden.
Generaal Tapioca | 18-09-12 | 19:58
Als mensen religieuze sieraden dragen en dat soort zaken, prima.
Mij gaat het erom dat je anderen met je geloof niet lastig valt. Haat demonstraties van mannen in jurken die de holocaust ontkennen, oproepen tot gewld, bedreigingen uiten naar personen om hun fairytale godje te behagen is onacceptabel.
Nogmaals, mijn eerste plemp was wat kort door de bocht, maar je begrijpt best wat ik bedoel.
@Diemeisje | 18-09-12 | 19:57
Alsof die niet voortdurend oorlog voerde en ophitste en mensen lieten creperen.Lood om oud ijzer.
miko | 18-09-12 | 20:11
Anti-christelijk en problemen met winstoogmerk. Het is mij volkomen duidelijk in welke u zit.
Ik kan u het boek "How the Catholic Church Built Western Civilization" van Thomas Woods jr. en "Gods filosofen" van James Hannan u van harte aanbevelen. Zo heeft u tevens een lange lijst als antwoord op uw vraag.
@La Bailaora | 18-09-12 | 20:14
Daar gaan we weer..... zucht!!
*wacht tot Ahleen de panelen binnen stuitert*
@Suubi Musajja | 18-09-12 | 20:12
Dan zou ik het nog maar eens teruglezen die plemps, want je hebt het dus duidelijk niet begrepen.
@Diemeisje | 18-09-12 | 20:07
De revolutie had vooral een economische rede. Het begon met misoogsten en met een financieel debacle heel erg gelijkend op de crisis van vandaag de dag:
rothbard.be/blog/275-inflatie-in-frank...
Diemeisje | 18-09-12 | 19:49
De kerk hield zich gedurende de door u aangehaalde periode bezig met dat soort zaken omdat zij de enigen waren die hiervoor de tijd en de middelen hadden. Het volk werd dom gehouden en geacht te betalen ter eer en meerdere glorie van de kerk. Kerk en politiek waren met elkaar verweven. Het gewone volk heeft deze kennis overgenomen (niet dankzij de kerk maar onder tegenwerking van de kerk) en uitgebreid. Lang leve de boekdrukkunst! Zonder het juk van de kerk heeft men door vrijheid van denken kunst en wetenschap ontplooit. De Christenen hebben Europa inderdaad naar een welvarend niveau getild, ondanks de Kerk als instituut.
Goh wat typisch. Er is me gisteren juist zo duidelijk uitgelegd door tientallen reaguurders dat dit alleen maar Islam-geinspireerd kan. Waarschijnlijk genoeg redenen waarom dit juist niet telt, net zoals gisteren de christelijke haatwetgeving van verschillende opkomende overheden niet telde. Koooom maar op weer.
rien6139 | 18-09-12 | 20:07 | + 1
Waarom niet?
@Diemeisje | 18-09-12 | 19:49
Ach, nee vertel dat de Katharen die met duizenden over de kling zijn gejaagd in een tijd dat Nederland een paar miljoen inwoners had.Dat inpoldering gedelegeerd werd door kerken kan ik mij voorstellen ze waren immers de werkelijke heren van het land maar terpen en dorps terpen werden in Friesland en Groningen al aangelegd lang voor er een pij rondliep ook niks nieuws dus.Dat had met goedheid niks te maken maar meer met winstoogmerk.Universiteiten zijn niks meer en minder een voortzetting van de filosofenscholen uit de oudheid.Nogmaals wat is er werkelijk cristelijk wat ons deugd heeft gedaan?? Wat?
miko | 18-09-12 | 19:56
Jij gelooft in sprookjes, wat leuk. Geloof je ook in die 72 maagden?
@Snoodl!cht | 18-09-12 | 20:06
Soms komen er dingen bloot te liggen op tafel waarbij mensen moreel gezien idd. een keuze moeten gaan maken, terwijl ze daarvoor er nooit over nagedacht hebben.
Wanneer zaken op scherp komen en je dan dingen voor je smoel ziet, gebeurt dat. Dan zal je toch moeten kiezen. Dan kan je ook zien welke mensen de morele keuzes maken en wie niet. Zonder die scherpe zie je het vaak niet.
Zie het als dat je als buurman nooit iets over Fritzl geweten hebt, maar altijd bij hem op de thee kwam. Dan gaat plotseling de kelder open..., dan zal je er toch wat van moeten zeggen.
Desmoulins | 18-09-12 | 20:02
Direct na de revolutie begonnen de executies. Met de guillotine, met vuurpelotons, met zwaarden, met boten waarin mensen vergast werden. Nee, dat heeft niets met reactie op het Ancien Regime te maken. Het is gewoon van kwaad tot erger. Net zoals de Russische revolutie en de Iraanse revolutie.
En waarom heb ik bij 100 van deze "katholieken" (die trouwens allang niet meer bij de kerk horen en geexcomuniseerd zijn) nooit hetzelfde bedreigende gevoel dan bij 1 zo'n Islamitische haatzaaier.
@vanvandaag | 18-09-12 | 20:02
jazeker, er is een soort maffia circuit zeker, en ja zeker, voor wat hoort wat, en aangezien opus dei veel geld en ook macht heeft, hebben ze veel tentakels in de hele maatschappij, en schuiven ze zo ook met banen.
@Desmoulins | 18-09-12 | 19:50
Ik was al bang dat het niet begrepen zou worden. Het gaat er om dat aan een hele groep gevraagd wordt afstand te nemen van iets waar ze nooit hun goedkeuring voor hebben uitgesproken. Dit puur omdat hetgeen waarvan ze afstand zouden moeten nemen gedaan wordt onder het mom van een gemeenschappelijke deler. Jij insinueert dat er ergens een vage morele grens van handelen zou liggen waarbij dit soort eisen geoorloofd zijn en er bij het ontbreken een soort medeverantwoording zou ontstaan. Ik stel dat dit soort verlangens per definitie als een tang op een varken slaan. Niet dat ik denk dat deze boodschap aankomt..
@M-Bozz | 18-09-12 | 19:53
Van mij mag je het ontkennen hoor. Maar het is wel een van de meest bewezen feiten uit de historie. Er zijn alleen al gewoon historische films uit die tijd met volle concentratie kampen en stervende, uithongerende en dooie mensen op hopen...
Daarnaast zijn er nog veel meer bewijzen natuurlijk, alleen al in Nederland door de relatief goede administratie weten we precies bij naam en toenaam wie afgevoerd zijn naar de kampen en wie nooit meer teruggekomen zijn. Kijk alleen maar naar Anne Frank. Fotoboeken, plakboeken, verhalen, getuigen, enz...
Daarnaast nog veel meer bewijzen natuurlijk, de kampen zelf, ooggetuigen, en heel veel indirecte bewijzen, zoals de februaristaking:
"Ook de Amsterdammers waren verbijsterd en hun woede over het optreden van de Duitsers was groot. De CPN zag haar kansen: wat op 18 februari niet was doorgegaan, zou nu misschien wel lukken. De CPN zag voldoende aanleiding 'om de gehele massa te mobiliseren, daar de gehele massa tegen deze antisemitische actie was'."
nl.wikipedia.org/wiki/Februaristaking
Holocaustontkenning staat wat mij betreft op dezefde schaal als totaal ontkenning van de geschiedenis. Het is nog makkelijker om te ontkennen dat het Romeinse Rijk ooit bestaan heeft, maar dat mag je ook hoor.
La Bailaora | 18-09-12 | 19:49
ter aanvulling (wat je wellicht al wist) :
en als je veel geld hebt (er dat zijn er nogal wat
bij Opus Dei), mag je dat inleveren in ruil voor
een prima baan (buiten de opus); geen geld, ook
welkom, maar dan zieltjes gaan winnen.
majorkingkong | 18-09-12 | 19:51
Alle religies kudt vinden is wel zo veilig. Stel je eens voor dat iemand je voor islamofoob uit maakt. Dan kan men altijd zeggen: "ha, ik vind alle religies kudt." Het is nihilisme waarmee men weg komt zonder een specifieke stellingname ten aanzien van de islam.
Diemeisje | 18-09-12 | 19:57 |
Oorzaak en gevolg blijven natuurlijk twistbaar.
Die veroveringsoorlogen waren niet zozeer een gevolg van de omverwerping van het ancien regime, maar een reactie daarop van de andere mogendheden die vreesde voor het revolutiespook. Er bestaan veel misverstanden over het verloop en de interpretatie van de Franse Revolutie. Het was een onvermijdelijk reactie op het ancien regime.
@Desmoulins | 18-09-12 | 19:40
Ach ik denk dat veel van onze wetten en denk beelden er in zaten door de germaans/keltische inslag .De tings en altings waren democratische instituten die er al waren voor de gristenen voet aan wal zetten.De meest aansprekende filosofische gedachten waren er ook al voor het cristendom en juist de grotere denkers in deze religieuze goep en in hun tijd werden vaak verketterd door de kerk zelf.We zijn hier gekomen ondanks de kerk.Juist zeer veel wetten die we nu hanteren komen niet uit het cristendom maar zijn ouder.Maar uiteraard denkt u ook dat het vredes feest met kerst en het vruchtbaarheids ritueel ook christelijk zijn.
@M-Bozz | 18-09-12 | 19:53
Dat verbod op holocaust-ontkenning slaat ook helemaal nergens op.
nielsjuuh 23 18.33: Waarom dan in Nederland, het minst gelovige land ter wereld?
Kan je dat niet begrijpen? Braakliggende (missie-) akkers zijn het vruchtbaarst (denkt men).
Overigens, als je dan toch naar de SS, dan is de keuze voor Nederland niet eens zo raar, terugdenkend aan de 30.000 vrijwilligers voor de Waffen-SS toen.
Botte Hork | 18-09-12 | 19:19 | + 2
En wat valt onder openbaar? Dat iemand een kruisje draagt, dat er een kerkklok luidt?
Ik heb er niks op tegen als iemand zich religieus geinspireerd voelt. Iemand die christelijk of boeddhistisch is blijft dat geloof aanhangen als hij de voordeur achter zich dichtdoet.
Koloniserende haatgeloven als de islam, die moet je zondermeer verbieden. En dan zal je vuile handen moeten maken, want met haatbaarden valt niet te praten.
Binnen enkele decennia breekt er een oorlog uit tussen de islam en de Europese volkeren. Dat betekent dat we een keuze moeten maken en de consequenties durven te overzien. Uitspraken als 'alle religies moeten worden verboden' zijn gratuit als je dat niet doet.
Desmoulins | 18-09-12 | 19:43
Ook ik vind het Ancien Regime een stuk minder onwenselijk dan de massamoordende dictatuur, gevolgd door veroveringstochten, die daarna kwam.
En bekijk vooral de video's.
brothernathanaelfoundation.org/index.p...
@Strohond | 18-09-12 | 19:37
Ach dat krijgt ze wel van het bedrijfsleven want zij levert hun zoveeeeeel meeer geld op.
Check deze coole dude uit
-
brothernathanaelfoundation.org/index.p...
@Diemeisje | 18-09-12 | 19:51
yep.
Nieuw HQ in Leiden, zei je? Naast het Bilderberg HQ? Waar is mijn rol alufolie!
Gezellig, vlakbij de haat-raket aan de Curacaostraat...
Zomaar even een belangstellende vraag: tot in hoeverre gaat het verbod op holocaust-ontkenning eigenlijk? Ik vind het goed dat je dit soort verschrikkelijke historische feiten niet openlijk mag ontkennen en bagatelliseren, maar je mag toch wel bv. kritisch onderzoek doen naar de feiten en op basis daarvan feiten reviseren? Ook bij dit soort zaken moet je kritisch kunnen zijn om de waarheid boven de tafel te krijgen. Anders is hierbij eigenlijk ook sprake van een soort politieke correctheid.
Laat ik nog eens benadrukken dat ik er helemaal niet voor ben om holocaust-ontkenners ruimte te geven voor hun zieke ideeën. Maar ik vind het gewoon interessant om te discussiëren over de vrijheid van meningsuitingvraagstuk en de grenzen ervan.
Snoodl!cht | 18-09-12 | 19:48
Afstand waarvan? SSPX roept niet op tot het doden van afvalligen, ongelovigen of degenen die zich beledigend over Christus hebben uitgelaten.
@Desmoulins | 18-09-12 | 19:46
Natuurlijk, islam is natuurlij een heel ander onderwerp en van een andere schaal. Maar goed, ook binnen het christendom heb je natuurlijk clubjes die toch echt niet zo bon-ton zijn.
"Na alle Sharia4IQuitgedaagden klappen nu de katholieken er weer overheen" door... zomaar een kapel te openen!
Waar moet het heen met dit land!!!
ams | 18-09-12 | 19:20
Ik zou u eigenlijk volstrekt willen negeren. Ik ken u ook niet, net zoals u mij -gelukkig voor u- niet kent. En dat moeten we maar zo houden, toch? En u beledigd, mijn vader is al overleden toen ik 10 was...... ongelooflijke klootzak!
En dan nu in het kader van Geenstijl vindt alle religies kudt niet alleen de islam. Beetje slap heur...
La Bailaora | 18-09-12 | 19:49
Wat erg voor u, dat uw zus moslima is. Is zij op een kwade dag verliefd geworden op een moslim?
Snoodl!cht | 18-09-12 | 19:48
Wegkijken en bagatelliseren, of het vergelijken met zaken die onvergelijkbaar zijn, is natuurlijk een blijk van intelligentie?
miko | 18-09-12 | 19:31
Het waren de monnikken die zich in de Middeleeuwen bezig hielden met het bouwen van dijken, op een moment niet niemand anders hier zich om bekommerde. Het was de kerk die een voor de wereld uniek onderwijsinstituut als de universiteit opzette, op een moment dat niemand anders interesse had in onderwijs of in wetenschap. Dat de westerse wereld een stuk leefbaarder is dan vrijwel alle gebieden erbuiten is voor een groot deel op het conto van christenen te schrijven. Natuurlijk hebben christenen ook fouten gemaakt, zijn ze intolerant geweest en zijn ze ook verantwoordelijk voor bloedvergieten, maar dat mag een schijntje heten vergeleken wat de atheisten in 70 jaar tijd geflikt hebben in Oost-Europa. De kerk heeft er nooit concentratiekampen op na gehouden.
@Desmoulins | 18-09-12 | 19:19
Ik ken er een aantal, een persoonlijk vrij goed zelfs. Komt wel eens op bezoek ook. Kun je nagaan. Verder wel eens in hotels geweest in de omgeving die hele grote reunies houden voor Opus dei leden.
Opoes dei is niet mijn club, in tegendeel. Leden zijn volgens mij ook gehersenspoeld, en ze moeten nog een deel van hun salaris inleveren ook. Net zoiets als bij Scientology, ook zo'n enge club.
Raar is dat het verder wel een aardige jongen is, ik snap bij god niet wat ie bij club moet.
Maar goed, mijn zus is ook moslima en daar snap ik ook niks van.
De 'oproep' aan katholieken om afstand te nemen is een mooie tik naar de eigen onrealistische reguurders die dit altijd verlangen van de moslimgemeenschap voor hun gekkies. Zo zie je maar weer, generaliseren is voor IQ-lozen.
Desmoulins | 18-09-12 | 19:43 |
-de, het was een groot denker maar 'de Burke' is iets teveel van het goede.
Tja de hele RKK, de grote hoer is niet bepaald een Jodenvriend dus wat verwacht je nou van deze gasten?
Gezien die revolutie ons "modern" heeft gemaakt en het geheel niet verbrand is, ook al zal het wel de eerste meltdown ooit zijn geweest, ben ik het onneens met iedere cultuur. Verdiep me meer in fysiologisch etnocentrisme wat me doet denken aan, epic facepalm..
Diemeisje | 18-09-12 | 19:42 |
Daar lijdt Nederland, of Europa, en massa aan.
Men streelt het ego door ook de afkeer uit te spreken over het Christendom of door spijkers op laag water te zoeken. De schrijver is en blijft natuurlijk Quid, die ietwat getraumatiseerd is geraakt na het lichtte van het offerblok.
Het is een vergelijking die kant noch wal raakt, aangezien de Islam een fopreligie is.
Diemeisje | 18-09-12 | 19:30 |
Ik had het over het Vichy regime. Natuurlijk mag men dat verwerpelijk vinden. Dat vonden er wel meer, vaak overigens uit pure onwetendheid of zoals de Burke om de juiste redenen. Volgens veel van de critici die de Franse Revolutie helemaal niks vonden had het ancien regime nooit afgeschaft mogen of hoeven worden.
Nood heiligt soms de middelen.
Dit is een voorbeeld van de politieke correctheid van Geen Stijl. Een volkomen onschuldige groep priesters, die niet schuldig zijn aan misbruik en die nooit een Jood hebben mishandeld, linken aan de nazi's. En dat allemaal om negatief nieuws rond moslim-fundamentalisten te compenseren.
miko | 18-09-12 | 19:31 |
Jij bent zo vooringenomen dat verder toelichting waarschijnlijk weinig zin heeft, militante atheisten; net zo vervelend. Misschien zegt Augustinus u iets of het feit dat het Christendom, en in minder mate ook het Jodendom, hebben bijgedragen aan de vorming van onze metaliteit en gebruiken maar ook de vorming van wetten (uitgezonderd godslastering;)
Het gaat dus niet alleen om fysieke overblijfselen zoals kerken, of de wijze waarop steden en dorpen ontworpen zijn.
Grappig hoe Quid een ander verwijt haatdragend te zijn maar zélf het ene haatstukje na het andere schrijft.
Bovendien slaat Quid zoals gewoonlijk de bal weer eens goed mis door gebrek aan kennis. Lefebvre is al lang geëxcommuniceerd en kan derhalve onmogelijk als "Rooms" omschreven worden.
Eventjes geheel uit onderwerp, maar ik moet het even kwijt als haar grootste fan. De allerhoogst bovenonsgestelde leeft met haar onderdanen mee en gaat er in 2013 op achteruit.
www.rtl.nl/components/financien/rtlz/n...
Wat is het toch een ontzettende schat van een vrouw.
Quid, je hebt vast geen tijd gehad om hun ordevoorschriften te lezen anders je zeker nog wel iets ontdekt dat wijst op verplichtingen waarbij vergeleken de koran een onschuldig jeugdboek is.
-weggejorist-
" Enfin, beter gaan bekende katholieken zoals Maxime Verhagen, Mariska de Haas en Wesley Sneijder zich heel snel distantiëren van deze Roomse haatpriesters."
Okay ze zitten in de Kooi, hoeveel meer afstand wil je dat we van ze nemen, in Almere wil je niet dood gevonden worden in de Kooi wil je niets een levend gevonden worden. Elke fatsoenlijke leienaar fietst om de Kooi heen, een enkeling fietst er heel snel doorheen. Ik wordt nog liever gefilmd dat ik bordeel inloop dan de Kooi.
@Desmoulins | 18-09-12 | 18:48
En waarom maakt het cristendom deel uit van ons erfgoed? Omdat we duizend + jaar geleden met harde hand bekeerd zijn?Wat heb je er op tegen dat de islam hetzelfde doet?Dit zijn de ratten van een religie geef deze de ruimte en de 'dark ages' komen sneller terug dan je denkt.Kijk maar naar Amerika en je weet genoeg hoeveel invloed gristen gekkies kunnen krijgen.Het begint klein maar het kan snel gaan.
www.google.com/search?q=cristian+terr...
Desmoulins | 18-09-12 | 18:48
De Franse revolutie: een massamoordende dictatuur die uiteindelijk is uitgemond in een agressieve Franse veroveringspolitiek die heel Europa in oorlog gestort heeft. Mag iemand dat verwerpelijk vinden?
"beter gaan bekende katholieken zoals Maxime Verhagen, Mariska de Haas en Wesley Sneijder zich heel snel distantiëren van deze Roomse haatpriesters. Althans, dat is toch de normale oproep als een kluwen fundamentalisten van een bepaalde religie debiele dingen doen op basis van hun sprookjesboek en fantasiegeloof? "
Ik vind ze ook niks, maar wat hebben ze jou of ons voor kwaad gedaan?
@You-On-A-Gin | 18-09-12 | 19:22
Waarschijnlijk is het verwerpen vanwege het feit dat de kerkelijke eigendommen genationaliseerd werden na de Franse Revolutie.
@Strohond | 18-09-12 | 19:11
Engelse Ale van Shepherd Neame. Een brouwerij die verschillende goede bieren brouwt. Aanrader.
www.bishopsfinger.co.uk/
Hoe is het technisch mogelijk om een waargebeurd feit als de Franse Revolutie te "verwerpen"? Hoe gaat dat in z'n werk?
Zo van: "Ja, het is gebeurd, een vaststaand gegeven en niet meer uit de geschiedenis te wissen, maar ik ben het er gewoon niet mee eens, lekker puh"?
La Bailaora | 18-09-12 | 19:01 |
Zijn er nog andere sektes actief in Europa die net zo groot zijn als de Opus Dei? (excuses, was eigenlijk onderdeel van mijn vorige post aan u)
@de directeur | 18-09-12 | 18:48 | + 9 -
Nee natuurlijk niet, dat stukje gaat niet over jou maar over paranoïde fascisten die menen dat alle moslims terrorist zijn tenzij ze afstand nemen van moslim-extremisme.
Directeur in het bedrijf van papa zeker?
La Bailaora | 18-09-12 | 19:01 |
''Verder zijn ze...'' Dat zou ik niet beweren nee, u woont daar toch?
Wat zijn uw ervaringen met de Opus dei, als ik vragen mag?
Generaal Tapioca | 18-09-12 | 19:03
Ok, dat is misschien te kort door de bocht van me, maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het 'openbaar' uitoefenen van religieuze bezigheden afgeschaft zou moeten worden. Het staat iedereen natuurlijk vrij te denken en geloven wat ie wil, maar anderen ermee lastig vallen is ongewenst. Dat opdringerige gedrag van reil-fundi's, van welk geloof of andere debiele sekte dan ook doen ze wmb maar lekker thuis, of in het geval van boze moslims in hun eigen zandbak.
Ik aanbid het Vliegend Spaghetti Moster, maar doe dat óók binnenshuis en dring dat niet op aan anderen.
Waar is guurder Pius??
Goed bezig Quid! Zo ben ik dan ook wel weer....
Wel goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Veestbeest | 18-09-12 | 19:07
Het is waarschijnlijk bruin bier.
Doen ze ook aan kinderneuqseksdingen? Anders kunnen we ze niet serieus nemen.
De SS-gekkies steunen ook ondemocratische regimes, dus Rutte heeft er ook weer een paar supporters bij.
@Generaal Tapioca | 18-09-12 | 19:03
Verbieden slaat ook nergens op, is ook onuitvoerbaar.... maar hun uitzonderingspositie uit de Grondwet schrappen is wel een mooie eerste stap....
Wie bepaald eigenlijk wat een godsdienst is? Kappen met die bullshit en schrappen dat artikel, zeker met het voortdurende gedonder rondom het nieuwste fenomeen (Islam) in ons land, werkt het alleen maar tegen de rechtsstaat!
@DoctahDie | 18-09-12 | 19:01
Wel lekker bier, maar je moet inderdaad niet gaan denken waar die vinger overal ingezeten heeft.
Abrahamowicz klinkt ietwat semitisch.
Maar de holocaust is toch ook gewoon Joodse propaganda.
Ik begrijp de noodzaak van een journalistieke onafhankelijke houding/mening, maar persoonlijk stel ik liever prioriteiten op dit moment...
Elke vorm van religie verbieden. Only solution.
Botte Hork | 18-09-12 | 18:34 |
En hoe wil je dat doen? Dat kan alleen middels vervolgen, opsluiten en uitmoorden. Accepteer dat je, en ja, jij ook zelf, vuile handen moet maken.
Anders moet je je mond houden met dit soort gratuit geblaat.
Tastes like alterboy shit...
twitpic.com/aw0hbu
@Desmoulins | 18-09-12 | 18:48
Opus Dei in Spanje is niet marginaal hoor, in tegendeel.
Wat zijn er toch veel gekkies op de wereld eigenlijk.
Da's bijna pal tegenover de haathut van Leiden (en nee ik bedoel niet die van Ome Henne)
Hebben de ontkennertjes nazipriests4holland al geregistreerd?
@Botte Hork 18:37
met mijn opmerking wilde ik aantonen dat mensen die deze levenswijze aanhangen (ik zie weinig verschil met een godsdienst - kom op diep in hun hart weten gelovigen ook wel dat een god ook wel door mensen is verzonnen) zich niet zo snel laten provoceren. Hulde inderdaad voor deze insteek! -Zen modus aanzet-
@ nielsjuuh23 | 18-09-12 | 18:33 | om datgene wat Tomonic | 18-09-12 | 18:31 | vraagt.
Iets zegt mij dat er altijd wat loos is met religie... wellicht is de tijd rijp om het bewuste artikel uit de Grondwet te schrappen..... !
''Ook was de Pius X-sekte lovend over het regime van Vichy Frankrijk en verwerpen ze de Franse Revolutie.''
Dat waren de Europese Aartvaders ook, Monet en Schumann. Dit soort sektes zijn nog steeds aanwezig, zoals de Opus Dei in Spanje. Verder zijn ze volgens mij marginaal. En buiten dat maakt het Christendom deel uit van ons culturele erfgoed. Ik heb liever met dit soort dwazen te maken dan de doodscultus genaamd de Islam.
Project X in Nederland en wel in het mooie Noorden er gaat niets boven Groningen nou behalve Haren op vrijdag:
www.facebook.com/events/1728519895063...
Kwit, je bent erg verwarrend. Hoe zo moet ik als katholiek afstand nemen van deze gekkies? We hebben met z'n allen toch geen last van ze. Verbranden ze vlaggen? Wensen ze de ongelovigen dood? Willen ze de sharia invoeren? Nope. Hun agenda? Het zal wel, mij boeit het niet en hetgeen je aanhaalt is ook wel erg 40-45 inmiddels.
Even wat achtergronden, voor de liefhebber:
www.geschiedenis24.nl/ovt/afleveringen...
Ik dacht dat Pius een break ging houden, maar dat het hiervoor was had ik niet van hem verwacht, eerlijk gezegd.
Botte Hork | 18-09-12 | 18:34 | + 0
Ja, dán leven we echt in een vrij land!
Het Leidsch Dagblad formuleert het enig eufemistisch. Het genootschap is niet onomstreden.... Waarom niet krachtig stelling nemen tegen een dergelijke smaad op het blazoen van de stad?
Mooi, dan heeft Dries "Gaza" van Agt ook eindelijk een thuis gevonden.
Lekker antisemiteren in plaats van vegeteren.
De katholieke kerk heeft al afstand van deze figuren genomen door ze te excommuniceren.
Zouden ze ook standaard bij alle pedopriesters moeten doen, maar dan zouden er niet veel overblijven natuurlijk.
Boeddhisme +10
Als zelfs de paus moeite heeft met dit clubje dan moet het wel redelijk ernstig zijn.
Het is niet alleen de week van de religieuze gekkies het is de week van de gekkies in het algemeen (of eigenlijk de climax van de eeuw van de gekkies). Kijk ook eens naar de bijdrage van Quid aan deze gekte (of liever, doe maar niet!).
Hij countert de gekte, niet wetend dat hij daarmee ook een deel van de gekte wordt. Maarja, dat is dan wel weer de lol van GS, dat leest hij dan weer wel.
Het is een groot verbond John en het idee erachter is dat wij dan denken dat al deze mensen iets met God te maken hebben. Dan worden wij weer boos op God. Dat is dan een beetje het idee.
arie181818 | 18-09-12 | 18:34
Boedhisme is gelukkig niet echt een religie, meer een 'way of life'. Iig peacefull!
Ja, en waar blijven de boedhisten? Iemand al op zo'n dik liggende boedha beeld gepist?
Elke vorm van religie verbieden. Only solution.
Waar blijven de Christendemonstraties?
Waarom dan in Nederland, het minst gelovige land ter wereld? !
Hebben ze al subsidie aangevraagd?
REAGEER OOK