Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Gemeente Amsterdam financierde PvdA-campagne"

cheatercheatpumpkineater.jpgAantijgingen! Beschuldigingen! Vuige praat! Er zouden stukken circuleren waaruit blijkt dat de gemeente Amsterdam betaald heeft aan de nationale campagne van de PvdA, omdat fractiemedewerkers van de PvdA in Amsterdam mee heben gewerkt aan die campagne. Dat mag dus niet. Medewerkers worden betaald ter ondersteuning en niet om campagne te voeren voor de partij. Door fractiemedewerkers van de Amsterdamse PvdA in te zetten voor de PvdA-campagne, betalen ook de niet-PvdA kiezers in 020 mee aan de PvdA-campagne middels belastingcenten en dat is niet eerlijk. En dus illegaal. Het bewijs? Volgens conceptnotulen van een PvdA-vergadering zou de Amsterdamse fractie bedankt worden voor hun inzet tijdens de campagne en is er zelfs een kamer in het gemeentehuis omgedoopt tot 'war room'. Toe maar. Een 'war room' op het Amsterdamse gemeentehuis om de PvdA-campagne in 020 te coördineren met Amsterdamse fractiemedewerkers. Dat is nogal een cheatcode. Als het dus waar is. Want de beweringen worden gedaan door de Televagijn en die hebben toch een soort Gilles de la TouPvdA, dus we houden nog even een slag om de arm. Maar als deze politieke maffiapraktijken waar zijn, nou, berg je dan maar. Want dan... Uhm... Ja, dan wat eigenlijk? Moet het PvdA dan zetels inleveren? Komt er een boete? Een schorsing voor deelname aan de volgende verkiezingen? Wordt de PvdA teruggezet naar de Jupiler League? Of moeten de verkiezingen gewoon in zijn totaliteit over gedaan worden? Geen idee, maar er zijn vast talrijke factcheckers die haarfijn kunnen uitleggen op welke manier de PvdA voor dit vergrijp genadeloos wordt afgestraft. Mocht het waar zijn. En anders zijn er waarschijnlijk nog veel meer non-factcheckers die zelf met creatieve oplossingen komen voor deze louche zaak. Het moet eerlijker, aldus de PvdA, terwijl er een extra aas uit hun mouw valt op de pokertafel der verkiezingen.

Reaguursels

Inloggen

Man man, wat zal ik blij zijn als die Stadsdeelraden worden opgeheven. Een hoop PVDA bobo's werkloos. Alhoewel, de mooie ambtenaren baantjes liggen alweer voor ze in het verschiet. Hoe zit het eigenlijk met het PVDAbolwerk-grachtenpand? Wilde Spekman dat hoofdkwartier niet verhuizen naar West? Nooit meer wat van gehoord natuurlijk.

Frans1156 | 18-09-12 | 20:15

Dat hebben de andere partijen niet gedaan en het gebeurt in andere gemeenten en bij het rijk en de provincie ook niet.

Roer | 18-09-12 | 19:25

bello | 18-09-12 | 09:24 |
Samsom, want jij denkt wellicht dat wij, het volk allemáál debiel en analfabeet zijn..
-----------------------
Samsom c.s. weten best dat dat niet zo is. Maar het zal ze een zorg zijn zolang er genoeg zwakbegaafden en opportunistische profiteurs rondlopen die voor rond de veertig zetels kunnen zorgen. En ze bij het in de mand houden van die zieltjes op basis van 'voor wat hoort wat' op de steun van een DDR-like PO kunnen rekenen.

WirMachenMusik | 18-09-12 | 16:47

Ik ben altijd heel erg tegen corruptie enzo, en ik weet ook wel dat er heel veel onrechtmatig gebruik van publieke middelen voorkomt in Nederland, maar...

Ik kan me voorstellen dat als je fractiemedewerker bent, dat het onderscheid met campagne voeren heel lastig is. Je hebt zelf het idee dat alles in het belang van de Partij is, de Partij heeft 1 doel en dat is groot worden.. Nou ja ik kan me er iets bij voorstellen, kan me voorstellen dat het bij andere partijen ook speelt.

Maar dat neemt niet weg dat men zich of aan de regels moet houden, of de regels moet aanpassen aan de realiteit zodat niet de helft van de partijen zich wel netjes aan de regels houdt, en de helft niet. Ik kan me zo voorstellen dat men bij de SGP heel integer met dat soort dingen omgaat (stereotype, ik weet het) en dat men bij de grote partijen het verschil niet wenst te maken, en dat men bij sommige partijen het verschil niet begrijpt. (gnagna, het zou grappig zijn als het niet zo triest was.)

gruzelement | 18-09-12 | 13:41

Het is zo'n stinkpartij. Waarom trapt het klootjesvolk er continu weer in?

Jippie | 18-09-12 | 12:51

Is dit repost van 2 jaar terug?

waarisdelol | 18-09-12 | 12:20

De nederlanders hebben dit keer weer massaal op deze vreselijke partij gestemd, dus blijkbaar willen ze niet anders.
Sukkels..

Slipsnifter | 18-09-12 | 12:08

Die illegaal geplaatste PvdA borden zie je trouwens door heel Nederland heen. Ze staan er nog steeds. Hangen aan lantaarnpalen, staan op illegaal geplaatste palen met borden her en der verspreidt ook.
Daar hoor je de linkse media dan natuurlijk weer niet over he. Het zouden eens PVV borden geweest moeten zijn... Dan zou het hele land in rep en roer zijn geweest.

doenormaal! | 18-09-12 | 11:24

Ik vermoed dat er ook ergens een rekening moet slingeren waarmee alle illegale geplaatste borden van de PvdA campagne zijn betaald.

doenormaal! | 18-09-12 | 11:21

Petey Morris | 18-09-12 | 09:12
Het "hullie doen het ook" argument. Komt PVVers altijd op hoon te staan, dus nu óók PvdAers.

Remy Martin Louis 13 | 18-09-12 | 11:16

Met welk formulier kan ik de door mij teveel betaalde gemeentebelasting terugvorderen? Echt te gek voor woorden dit.

harbi | 18-09-12 | 11:08

Tsja, Als je een half miljard per jaar wegsubsidieert kan het natuurlijk best gebeuren dat een beetje van dat geld ergens terecht komt waar het misschien niet had gemoeten. Begrijp ik best, is best moeilijk om 500.000.000 eurootjes allemaal stuk voor stuk te track&tracen.

Badderbeest! | 18-09-12 | 11:07

@Bakito | 18-09-12 | 09:41
Het is weer een "incident".

Typisch.

FreeElectron | 18-09-12 | 11:05

Met de gemeenteraad verkiezingen stonden alle grote politici ook reclame maken en te flyeren voor hun partij in gemeentes. Ik zie het probleem niet zo waarom iemand van de gemeenteraad niet mag flyeren voor zijn partij

Wenna | 18-09-12 | 11:01

@hölzenbein | 18-09-12 | 10:54 | + 0 -
Als sofist kom ik bijna klaar door zo'n tegel.

Kaas de Vies | 18-09-12 | 10:55

Volgens mij heeft de vraag door wie iets betaald heeft of niet niets te maken met stemgedrag. Domme issue dus en inderdaad zeurgezeik. Overigens is de PvdA de tweede grootste Nederlandse partij, net als vorige keer dus wen er maar aan.

hölzenbein | 18-09-12 | 10:54

@swassannuf | 18-09-12 | 10:01
En daar is waar ze op uit zijn al die tijd, dat onze nekjes gaan hangen, bij jou gelukt dus.
De pvda zege is nogal merkwaardig, de eerste peilingen gaven aan dat ze rond de 22 zetels zouden komen en nu bijna 40??? De opperhoofden uit Turkije en Maroc hebben een bindend stemadvies gegeven en is de doodsteek voor NL.

Implant | 18-09-12 | 10:37

@Einde van de Domheid | 18-09-12 | 09:48 | + -2 -
Flauwe poging tot karaktermoord. Ik ben mijzelf, is al uniek genoeg nietwaar? Sterker nog ik heb strak zwart haar en een snor. Oh nu doe ik karakter zelfmoord.

Och dan kloppen mijn historische onderbuik exlamatio's niet helemaal betreffende pand, maar het is niet zo erg als het financiele beleid van Amsterdam. Is trouwens niet alleen PvdA schuldig aan, alhoewel ze wel vaak negatief boven komen drijven.

Kaas de Vies | 18-09-12 | 10:35

Eerst maar eens kijken of het waar is. De Telegraaf als bron, dan weet je het wel....

Boer in 020 | 18-09-12 | 10:23

@Ben7943 | 18-09-12 | 09:10
Plemp maar een linkje dan.
Of doe het in de suggestiebox (lees: redactieshredder)

Sylvester Calzone | 18-09-12 | 10:22

Artikel klopt en weet je wat zo'n assistente verdient voor het hoog houden van een paraplu? Een kleine 4.500,-

harrybarry | 18-09-12 | 10:22


Liever PvdA dan CDA, SGP of CU.
kapotte_stofzuiger | 18-09-12 | 09:06 | + -30 -

Heeft u al hulp gezocht?

Grachus | 18-09-12 | 10:14

Bakito | 18-09-12 | 09:53 |
Best wel. Perfecte achterfrond voor een fractiemedewerker die geen grenzen trekt, toch?
Ach, het gebeurt gewoon. Zal bij andere partijen ook wel gebeuren. Glas, plas.
Maar ik vind het wel tekenend hoe meneer zich verdedigt, dat dan weer wel. Alsof we ons gewoon de vraag niet mogen stellen waar een betaalde baan eindigt en campagnewerk begint.
Maar goed, vwe kunnen, als het om de socialistische moraal en de socialistische idealen gaat, veel beter onze blik richten op de heer Samsom die de eerste stappen heeft gezet richting het naaien van de kiezer.

Schoorsteenveger | 18-09-12 | 10:12

Voor straf alle zetels naar de derde partij..

* wegduiken doet *

Ing. eslapen | 18-09-12 | 10:10

Uiteindelijk gaat 90% van de te verdelen belastingpoet naar Amsterdam, dus de gemeente zelf heeft er ook wel degelijk belang bij!

zeertegendradig | 18-09-12 | 10:09

@goedverstaander | 18-09-12 | 09:56
Het verhaal moet ergens op het smoelenboek ronddwalen, en die heb ik zelf niet. Wat die prijs betreft is voor de PvdA geen prijs te hoog om weer op het pluche plaats te nemen hoor.

deraderendraaien | 18-09-12 | 10:09

De schaamte voorbij die club. Als het waar is tenminste maar dat lijkt me helemaal niet ondenkbaar in dit rode hol.

aardappelninja | 18-09-12 | 10:07

Gezien de miljoenen euro's die in de diverse Amsterdamse bouw- en bodemloze putten zijn verdwenen, valt het campagnebudget van de PvdA nog reuze mee.

Petrus de Rewa | 18-09-12 | 10:04

Ik geef het op.
Word er moe en kotsmisselijk van.

swassannuf | 18-09-12 | 10:01

@ deraderendraaien | 18-09-12 |
Hoe interessant!

Allemaal hear say. Met zulke verhalen kunnen we niet zoveel natuurlijk. Bovendien zit je met de bribe van een blikje Red Bull en een roos ver boven de 1 euro per kiezer.

goedverstaander | 18-09-12 | 09:56

Geenstijl doet huiliehuilie.

The Green*Machine | 18-09-12 | 09:55

Schoorsteenveger | 18-09-12 | 09:47 |
Tsja, een politicus met een pr/evenementen achtergrond. Ook dat zal toch wel vaker voorkomen?

Bakito | 18-09-12 | 09:53

@goedverstaander | 18-09-12 | 09:45
Mij kwam het verhaal ter oren dat PvdA medewerkers langs MBO en HBO 's gingen om stem machtigingen te ruilen tegen een roos en een blikje redbull. Gouwe handel voor die luie niet politiek geïnteresseerde leerlingen toch?
De PvdA economen zoeken dat soort vergeten doelgroepen op en lijmen ze met een drankje,gelijk een loverboy doet met een breezersletje.

deraderendraaien | 18-09-12 | 09:53

Maar hoeveel heeft ING Direct Spanje overgemaakt aan de oorlogskas van de PvdA? Daar ben ik benieuwd naar.

tipo | 18-09-12 | 09:52

Tja, laten we dan alle steden maar langs gaan voor een onderzoek... of zijn CDA, VVD, D66 roomser dan de paus?

Verder in de Telegraaf: Dirk Taat moet rust houden en Kate Moss betrokken bij Nipplegate schandaal???!!!1!

harry poster | 18-09-12 | 09:50

Kaas, ik begrijp dat je de gemodereerde Geert 2.0 wil worden maar je MuzyQ quotes kloppen niet. (EN is HQ van Pownews.)

Einde van de Domheid | 18-09-12 | 09:48

Bakito | 18-09-12 | 09:41 |
Als die werknemer op persoonlijke titel die 'war room heeft ingericht en vanuit die war room heeft geopereerd wel ja, maar het heeft er alle schijn van dat het een collectief gebeuren was.
Sailaant detail:
www.ziezozuid.nl/nieuws-amsterdam-zuid...
"Thans is hij zelfstandig ondernemer in de campagne- en evenementenbranche."
Iemand die weet hoe je campagne moet voeren dus.

Schoorsteenveger | 18-09-12 | 09:47

Als ik Rutte was zou ik als eerste agendapunt nemen het schrappen van kiesrecht voor langdurig werklozen.
Dan komt de PvdA nooit meer in de regering.
Basta!

wakkere_nederlander | 18-09-12 | 09:47

datzouzomaarkunnen | 18-09-12 | 09:39 | + 0 -

Elitak heeft als allochtoon nu eenmaal haar beperkingen, dat verlies kun je haar nu eenmaal niet persoonlijk aanrekeken. Ze heeft gewoon haar best gedaan.

*verder teiltje volmaakt*

eerstneukendanpraten | 18-09-12 | 09:46

'Frank dankt het fractiebureau voor het werk dat verzet wordt, met name het inspelen op de actualiteiten.'

Zelfs als niet-PvdA-stemmer vind ik dit toch wel heel erg mager. Die actualiteiten kunnen natuurlijk van alles zijn, Amsterdam is een grote stad waar van alles gebeurt. Ik zou aan zoiets algemeens als 'actualiteiten' mijn vingers niet aan branden. Is er dan echt niets beters te vinden tegen de PvdA?

goedverstaander | 18-09-12 | 09:45

Het socialisme is gewoon een geseculariseerde versie van het Christendom, inclusief de zelfbenoemde morele superioriteit en de daaruit voortvloeiende overtuiging dat het doel de middelen heiligt.

aceofspades | 18-09-12 | 09:45

Lodewijk Ascher krijgt er wel wat voor terug natuurlijk.
En als vd Laan met een probleempje komt te zitten dat een Haags oordeel of beslissing vergt,hoeft ie alleen maar even te bellen met Didi. ... hij heeft z'n 06 nummer.

deraderendraaien | 18-09-12 | 09:45

Schoorsteenveger | 18-09-12 | 09:43 | + 0 -

Jonge Socialisten willen het liefst een uitkering van 18-68 jaar blijkt wel...

eerstneukendanpraten | 18-09-12 | 09:44

Las gisteren in de krant (en dus is het waar!) dat de PvdA ongeveer € 1,- per stemmer had uitgegeven aan campagnegeld en de VVD nog niet de helft. En was het niet GroenLinks die er drie keer zoveel tegenaan had gegooid voor 4 armetierige zeteltjes. Hoop dat de neergang van de partij ook zijn weerklank zal hebben op provinciale verkiezingen over twee jaar. Want Karin Dekker MOET worden gestopt, dat mens is knetter-knetter-gek met haar megalomane projecten...

eerstneukendanpraten | 18-09-12 | 09:43

roze_bril | 18-09-12 | 09:29 |
Over socialistische heilstaat gesproken. Gisteren een hilarisch stukje radio op BNR, daar zaten een pief van de JOVD en een pief van de Jonge Socialisten gebroederlijk te verdedigen waarom een kabinet VVD-PvdA best wel kon. Jonge Socialist: "het is even niet het goede moment op de socialistische heilstaat verder op te tuigen, we zitten in een diepe economische crisis, dus moet er even flink aangepakt worden".

Schoorsteenveger | 18-09-12 | 09:43

Zoiets als Brussel iets uit laten rekenen, maar dan minder erg natuurlijk, dus gewoon doorlopen?

Dropke | 18-09-12 | 09:42

@Schoorsteenveger 09:35
Dat zou dan een individuele fout zijn van een werknemer van de gemeente. De kwestie is dan een arbeidsrechtelijke en geen politieke...

Bakito | 18-09-12 | 09:41

Ik ben blij dat iedere ondernemer angstvallig VVD heeft gestemd.
Aangezien dat gore PvdA tuig iedere verkiezingen de zaak ANGSTVALLIG bedondert!

Ik ben zo benieuwd wat de daadwerkelijke uitslag zou zijn voor de PvdA zonder al hun NPO NPI troeven cq steekkaarten.
Wacht die vraag is makkelijk te beantwoorden.
Tel alle ambtenaren, subsidiehoeren en beroepswerklozen bij elkaar op en je hebt de uitkomst.
Nog ff wachten tot meer dan de helft van Nederland aan het staatsinfuus ligt dan is de PvdA meteen de grootste.

Tja en ♪ wie zal dat betalen ♫ ... :-(

wakkere_nederlander | 18-09-12 | 09:40

Is die 10 miljoen van Elatik al terug? Ruiken we hier iets dat stinkt? Iets met campagne budget?
Enfin, denk niet dat we hier nog iets van gaan horen. Tot nu toe komen "bestuurders" met dit soort zaken gewoon weg.

datzouzomaarkunnen | 18-09-12 | 09:39

@rode peper 09:33
Ach, in elke gemeente gaan 's avonds de locale politici de straat op om posters te plakken voor hun partij. En dan niet alleen mensen van de PvdA, maar ook van andere partijen. Stukje engagement dat we moeten koesteren.

Deze hetze is een pure lastercampagne, waarschijnlijk bedacht door een stel PVVers die niet tegen hun verlies kunnen (pleonasme)

Bakito | 18-09-12 | 09:37

Quid gaat Brussen.

Einde van de Domheid | 18-09-12 | 09:36

@Petey Morris | 18-09-12 | 09:31
Je ziet het verkeerd.
De PVV is ondanks een jarenlange, onafgebroken en massale shitshower uit alle media toch nog derde geworden.
En de PVDA is met jarenlange wind mee van alle media slechts tweede geworden.
Ruik aan me reedt. Reken maar uit.

vetkleppert | 18-09-12 | 09:36

rode peper | 18-09-12 Andere partijen doen exact hetzelfde alleen weten ze het beter te verbergen of niemand zoekt er naar. Trouwens het is een beroemde uitspraak dat macht (politiek) corrumpeert, echt niet alleen de socialistische macht.

vangodverlost | 18-09-12 | 09:35

Bakito | 18-09-12 | 09:30 |
Het gaat uiteraard om de vraag of dat "in hun vrije tijd" wel klopt:
'Brahim Abid, directeur van het PvdA-fractiebureau in Amsterdam, zou een coördinerende rol hebben gespeeld. "Ik heb hard campagne gevoerd. Weken van wel 70 uur gedraaid. (...) Vertel mij maar wanneer sprake is van fractiewerk of campagne en wat onder mijn 32-uur contract valt en wat in eigen tijd is gedaan", verdedigt hij.'
Precies, meneer Abid leeft in een wereld waarin die scheidslijnen in het geheel niet bestaan en kennelijk ook niet zouden moeten bestaan. Is zelfs verontwaardigd dat iemand überhaupt een onderscheid zou willen maken tussen fractiewerk en campagnewerk.
"Weken van wel 70 uur gedraaid." Fijn om te weten, maar hoevel uur werden aan de campagne gewijd?

Schoorsteenveger | 18-09-12 | 09:35

Het schijnt zelfs dat PvdA EU-gelden heeft gebruikt om nationaal onderzoek te financieren.... o... wacht.....

Einde van de Domheid | 18-09-12 | 09:34

Huh? Dit lijkt me een onthulling van niks. Ik mag toch hopen dat VVD- (CDA, etc.)fractiemedewerkers ook meedoen met de campagne van hun partij? Anders zijn ze als partijlid geen knip voor de neus waard.

Dr. Mabuse | 18-09-12 | 09:34

PvdA en AMsterdam, tja.

MBeen | 18-09-12 | 09:34

@kajleers kom er maar in! #bam

BjdeB | 18-09-12 | 09:34

@Kaas de Vies | 18-09-12 | 09:09 | + 9
ik heb je een plusje gegeven vanwege het pijnlijke feit dat je gelijk hebt.

Zuitschuip | 18-09-12 | 09:33

@Bakito | 18-09-12 | 09:30 ,

kennelijk gelden er bepaalde regels wat fractiemedewerkers wel en niet mogen doen tijdens een campagne, andere partijen hebben zich daar wel netjes aangehouden maar je aan de regels houden was voor die corrupte socialisten te veel gevraagd.

rode peper | 18-09-12 | 09:33

Ik heb zelfs gehoord dat een voormalig Hitlermedewerker de massa's heeft gehypnotiseerd om geen PVV te stemmen. (En de Mohammedfilmmaker heeft omgekocht om de film NA de verkiezingen te releasen!)

Einde van de Domheid | 18-09-12 | 09:32

''Ze doen het tenslotte om duidelijk te maken dat ze er voor ons (het volk) zijn.''
.
*proest*
.
Tja... tijd voor wat anders.

Bertus Betonsloper | 18-09-12 | 09:32

@Bakito | 18-09-12 | 09:30 |

Het "nieuwe" werken.

roze_bril | 18-09-12 | 09:32

Ook al is het allemaal waar, er gebeurt toch he-le-maal niets. Luisteren naar het gepeupel of volgens de regels spelen, muhahaha.
Overigens vind 75% van de campagnes plaats op de PO, ook door ons betaald. afschaffen wat mij betreft

drs.Aeneid | 18-09-12 | 09:32

En hoe gaan ze die frauduleus gewonnen zetels nu terugbetalen dan?

Ik zeg: voor straf alle PvdA stemmen uit Amsterdam verdelen over de overige partijen. Wel zo eerlijk.

ZKH EénOog | 18-09-12 | 09:31

Heerlijk om te zien dat alle rechtspiepeltjes zo ongelooflijk op hun neus kijken. Ja, PvdA is enorm gegroeid in de verkiezingen, en PVV gekelderd. Heerlijk! Maar dat is zeker te lastig om te accepteren, en dus moet nu alles en iedereen de schuld krijgen, want aan Geertje lag het vast niet. En de vuige lastercampagne van de Telegraaf, die de hele verkiezingen al overuren draaide, gaat rustig door... Is het nou eenzaam, daar bovenop de kast?

Petey Morris | 18-09-12 | 09:31

Ik wil ook wel eens weten waarom "wij" er niet bij mochten zijn bij het tellen in Hotel Krasnapolsky en er een agressieve cokesnuivende deurkabouter neergezet is om te voorkomen dat iemand het "democratisch" proces daar kon volgen.

BedrijfsTijgerT | 18-09-12 | 09:31

Als locale politici in hun vrije tijd willen meewerken aan de landelijke campagne van hun partij, moeten ze dat lekker zelf weten. We leven altijd nog in een vrij land.

Deze hele ophef slaat helemaal nergens op.

Bakito | 18-09-12 | 09:30

@Bertus Betonsloper | 18-09-12 | 09:25 |

Goed beschouwd is het een hele knappe prestatie. Maar niet iets waar je in een niet socialistische heilstaat op zit te wachten.

roze_bril | 18-09-12 | 09:29

De PvdA kan een donatie (ter waarde van de bijdrage van de Amsterdamse fractie) doen aan de gemeente Amsterdam. Betalen mag ook in termijnen, daar houden ze wel van bij de PvdA.

brunz | 18-09-12 | 09:29

Zeg nu we het toch over mee betalen aan de PvdA campagne middels belastingcenten hebben, hoe zit het met de NPO hoeveel zetels heeft de inzet/propaganda van de NPO de pvda wel niet opgeleverd?

janneman1977 | 18-09-12 | 09:27

Toch logisch, een publieke partij die met publiek geld campagne voert. Ze doen het tenslotte om duidelijk te maken dat ze er voor ons (het volk) zijn. Go PvdA.

vangodverlost | 18-09-12 | 09:27

Dat is altijd nog beter dan stemmen kopen in Rotterdam door miljoenen subsidie voor moskeeën en stichtingen enzo te beloven wanneer de ihmans hun achterban zouden overtuigen om PvdA te stemmen. En dat van het geld van de privatiseren van AVR die nogal wat miljoenen opleverde. Dat geld was ook meteen pleitte toe de PvdA aan de macht kwam.

dhr v Puffelen | 18-09-12 | 09:26

De mensheid heeft net genoeg moraal om zich te schamen voor wat ze doen, niet om er dan mee te stoppen.

PvdA-ers missen zelfs de eerste stap.

zovoklets | 18-09-12 | 09:25

Voor elke euro die gebruikt, gaarne 1 zetel afpakken.

Fred van Ria | 18-09-12 | 09:25

roze_bril | 18-09-12 | 09:19 |
.
Precies. Binnen een paar weken van zinkend schip met nog maar 14 zetels in de peilingen naar 39 zetels in de kamer... onder leiding van The Joker. Op een eerlijke manier godsgruwelijk onmogelijk natuurlijk, maar geen haan die ernaar kraait.

Bertus Betonsloper | 18-09-12 | 09:25

@Ben7943 sorry hoor maar echt, wat bedoel je? billboards en grondspeculatie, vastgoedmiljonairs die betalen... waar heb je het over. Het gaat hier over publieke middelen die onrechtmatig worden ingezet voor een partijcampagne en dat hoort niet. Kom nou niet met zo een stom verhaal.

Reaaalist | 18-09-12 | 09:24

Die complete pvda campagne was ' rigged'. De ' nee knikker mol' in het ' debat ' tussen Mark en Didi is daar onweerlegbaar bewijs van. Lul je dáár maar eens uit Diederik Samsom, want jij denkt wellicht dat wij, het volk allemáál debiel en analfabeet zijn, maar dan maak je dus een hele, hele domme fout.* koffie lurkt*

bello | 18-09-12 | 09:24

Wie nig denkt dat NL een corruptievrije democratische rechtsstaat is mag op zijn zachtst gezegd naïef genoemd worden.

James Lastig | 18-09-12 | 09:24

@Ben7943 | 18-09-12 | 09:19,

Snap je nou echt het verschil niet tussen mijn en dijn en ons? Van mijn geld blijf jij af daar bepaal ik wat ik ermee doe, van dijn geld blijf ik af en bepaal jij wat je er mee doet en van ons (gemeenschaps)geld beslissen we het samen, niet jij of ik afzonderlijk.

rode peper | 18-09-12 | 09:24

Subsidie voor politieke partijen vind ik ook onbegrijpenlijk.

Petrus de Rewa | 18-09-12 | 09:23

Petey Morris | 18-09-12 | 09:12 | + -3
U bent kampioen jij-bakken! Gefeliciteerd!

zeefert | 18-09-12 | 09:21

@rara | 18-09-12 | 09:15
Een makkelijk een-tweetje, maar de meeste reaguurders die het wel kunnen waarderen zitten in het cachot bij Joris.

kapotte_stofzuiger | 18-09-12 | 09:19

Begrijp de commotie niet. De hele publieke omroep heeft gewerkt als campagneteam voor de PvdA. Dit is pure afleiding van de grootste oplichterij.

roze_bril | 18-09-12 | 09:19

Ze hebben altijd al Sinterklaas gespeeld van onze belastingcenten dus laat ze er lekker in creperen dat rooie zooitje!

roybean | 18-09-12 | 09:18

Even compleet off topic:
Ik heb hier nog een voorraad waxinelichthoudertjes.
Die moeten weg of ik GOOI ze weg.
Wie bied?

MyCatIsDoingThis | 18-09-12 | 09:17

Mag van mij nog verder onderzocht worden dit ook graag op landsniveau... miljoenen hebben de PvdA besteed aan hun PR-campgagne, waar komt deze gelden vandaan?

First Contact | 18-09-12 | 09:16

Van AT5: "Brahim Abid, directeur van het PvdA-fractiebureau in Amsterdam, zou een coördinerende rol hebben gespeeld. 'Ik heb hard campagne gevoerd. Weken van wel 70 uur gedraaid. (...) Vertel mij maar wanneer sprake is van fractiewerk of campagne en wat onder mijn 32-uur contract valt en wat in eigen tijd is gedaan', verdedigt hij."

Deze arme man die ook in de verste verte niet snapt wat ie verkeerd gedaan heeft. Met dank aan de PvdA voor het verrijken van onze politieke cultuur.

Godsammekraken | 18-09-12 | 09:15

@kapotte_stofzuiger | 18-09-12 | 09:06
Liever gewoon helemaal niet. Mag dat ook?

rara | 18-09-12 | 09:15

Volgens mij zit het voltallige Polit-bureau van PvdA op onze min-knopjes te 'stemmen'....
#care

necrosis | 18-09-12 | 09:15

Leermomentje, excuses, volgend jaar anders doen.
En volgend jaar gebeurt hetzelfde...
En ja, volgend jaar, ik denk niet dat ze zo lang stand houden.

Sadomassochristus | 18-09-12 | 09:14

Waar zou de PvdA anders geld vandaan moeten halen. Van vereniging 'De Linkse Ondernemer'?
Whoehaha!

wakkere_nederlander | 18-09-12 | 09:13

@Cuyahoga | 18-09-12 | 09:09
Goed punt, laten we 'Hilversum' opblazen!
*oh, wacht eens even, dat ging Weesie al doen*

necrosis | 18-09-12 | 09:12

Ruim twee miljoen mensen die hier totaal geen problemen mee hebben... want ambtenaar, subsidiespons of uitkeringstrekker.

Bertus Betonsloper | 18-09-12 | 09:12

De uitslagen zijn sinds gister na publicatie van de kiesraad bindend en zelfs als er fouten gevonden worden kunnen deze niet meer worden teruggedraaid.

rode peper | 18-09-12 | 09:12

Mooi gesproken vetkleppert maar vindt het ronduit schandalig dat hier voor het gemeenschap geld voor wordt gebruikt.

Soledi Kidswear3995 | 18-09-12 | 09:12

Het zou de krant van zwakker Nederland sieren als ze OOK zouden bekijken waar Wilders' miljoenen vandaan komen, maar dat zal wel weer 'demoniseeeeruuuuh' zijn. Zielige kutkrant.

Petey Morris | 18-09-12 | 09:12

Ja. De PvdA krijgt geen koffertjes met geld van hun achterban, die achterban heeft zelf koffertjes vol geld nodig.
De PvdA krijgt al het geld om koffertjes te vullen van de afgestoten voormalige achterban, de arbeiders, de belastingbetalers die zij tegenwoordig "Tokkies" noemen.

Jan Passant mk2 | 18-09-12 | 09:12

Wat dan? Dan wordt de PvdA vriendelijk verzocht dit de volgende keer niet meer te doen, of al thans een en ander tot een minimum te vbeperken teneinde scheve gezichten te voorkomen.

Schoorsteenveger | 18-09-12 | 09:11

Hoe kan het dan dat de PvdA zo weinig stemmen heeft gehaald in Amsterdam?
Nee wacht...

wakkere_nederlander | 18-09-12 | 09:11

De hele publieke omroep zet zich al gratis in voor de pvda, kan dit er ook nog wel bij....

Dikkie_Dik | 18-09-12 | 09:11

Komt er ook een artikel over de tig VVD-billboards die er door bouwmafia zijn neergezet ? Betaald uit woekerpolissen, grondspeculatie, enz. enz.

Ben7943 | 18-09-12 | 09:10

Pvda heeft een lange traditie in een lichtzinnige omgang met overheidsgeld, niet echt schokkend dus.

mijntweecent | 18-09-12 | 09:10

Had Foutima Elastiek nog een paar miljoen over?

necrosis | 18-09-12 | 09:10

Als we moeten beginnen met lijstjes van mensen die op onze kosten de pvda door onze strot rammen, zijn we nog wel even bezig. Alleen de PO al voor driekwart.

vetkleppert | 18-09-12 | 09:09

Tjonge, dat dit kan gebeuren in Pyongyang a/d Amstel.

Hemelterijk | 18-09-12 | 09:09

@Zuitschuip | 18-09-12 | 09:07 | + 0 -
Je ervaart het als gezeur omdat het niet meer in je brein aankomt. Het gebeurt zo vaak maar het is natuurlijk gewoon steeds weer een schande.

Kaas de Vies | 18-09-12 | 09:09

Peanuts.
De hele PO wordt gefinancierd door stemmers van álle partijen, die dus meebetalen aan de campagne voor de PvdA.
Dát, beste mensen, is één van de grootste onrechtvaardigheden in de naoorlogse geschiedenis van dit land.

Cuyahoga | 18-09-12 | 09:09

zeurgezeik dit.

Zuitschuip | 18-09-12 | 09:07

Terugzetten naar de Jupiler League? Wij hebben geen eredivisie meer in Nederland. Ten eerste is er uberhaupt geen sprake van `eer` en ten tweede is het complete speelveld al van het niveau Jupiler League. En dan ben ik nog vrolijk/positief wakker geworden ook nog.

Absoluut niet waar | 18-09-12 | 09:07

Heeft de Partij van de Allochtonen nog hulp nodig dan, in Amsterdam?
Ik dacht dat het wespennest gewoon daar zat, in linkse grachtenpanden.

das_Freudenmädchen | 18-09-12 | 09:07

Leuk hoor, wederom een fraude ontdekt met de PvdA er in. Nepotisme in het kwadraat. Muziekhal of verkiezingsfraude, niemand doet er iets aan.

Kaas de Vies | 18-09-12 | 09:07

Doe maar nieuwe verkiezingen dan.
Er waren toch al niet voldoende debatten te zien op tv.

Spokoynoy Nochi | 18-09-12 | 09:06

Je verwacht het niet....

Haarkopje | 18-09-12 | 09:06

Liever PvdA dan CDA, SGP of CU.

kapotte_stofzuiger | 18-09-12 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken