Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verkiezingen? Dan geen zondagsrust SGP

tuurlijkdredaardoetgodvastnietmoeilijkover.jpg Heidense campagneswitch van de Staatkundologische Gestoorde Partij. De altoos zo rigide nageleefde zondagsrust wordt in het kader van #TK2012 eventjes met een vloek en een zucht aan de kant geschoven. Check die fonkelnieuwe verkiezingswebsite van de grootste gristengekkies van dit land. Zie hoe toegankelijk en bereikbaar die URL is op zondag, nota bene de dag des Heeren. En dat terwijl bezoekers van de oorspronkelijke website sgpnieuws.sgp.nl godverdomme een uitgebreide disclaimer te lezen krijgen over de heilige rustdag die we moeten eerbiedigen want gift van God blah blah blah. What's next hypocriete mannenbroeders? Lesbisch vrouwenvoetbal op zondag in Elburg?

Reaguursels

Inloggen

@Finn | 26-08-12 | 16:28
Heejjjj heeft Sjuul Patrijs z'n oorlobben laten liposucken? Of istie ziek?

Conan de Rabarber | 27-08-12 | 10:14

er is slechts een ding tegen de doodstraf, er moet 200% zekerheid bestaan over het gepleegde feit!

vergissingen zijn dus niet toegestaan, maar verder kom maar robert m., mohammed b., folkert g. etc

hendrik j. | 27-08-12 | 09:41

Relifundies, compleet van de pot gerukt.
Iedere partij met als basis een sprookjesverhaal valt per definitie af voor 12 Sept.
O ja, en dan dit nog: www.nrc.nl/nieuws/2012/08/17/spieg-in-...
Zie je um al fliten met Mark Huftert, want ja, die vind de SGP "een prima club"
Tenminste dat zei hij vlak na de eerste kamer verkiezingen.

Lenco | 27-08-12 | 07:35

God is weer veel te vaak in het nieuws. Aandachtshoer nr 1.

dedeurs | 26-08-12 | 22:39

M@verick | 26-08-12 | 15:21
eenvoudig antwoord
mijn dochtertje WEL.............

varies | 26-08-12 | 19:27

Het wordt godverdomme weer een keer tijd dat de moslims en de joden hier aan het kruis genageld worden. Laat onze eigen religekkies toch eens met rust. Onze religekkies hebben zich redelijk aangepast aan onze heidense maatschappij en we hebben er relatief weinig last van.

Strohond | 26-08-12 | 19:21

linda79122914 | 26-08-12 | 18:56

Goed punt! Vergeleken met de Islam-appeasers (=alle partijen links van de PVV) steekt de SGP gunstig af als westerse, progressieve partij.

Van Duyvenbode | 26-08-12 | 19:18

linda79122914 | 26-08-12 | 18:56

Inderdaad Linda, de andere partijen zijn dhimmie-partijen (behalve de pvv uiteraard) en kunnen dus nog niet tippen aan het nivo van de SGP!!!

Van Duyvenbode | 26-08-12 | 19:13

Website op zondag in de lucht? Belachelijk! Die van http://www.snelstart.nl/ is altijd gesloten op zondag. Dat zijn pas de echte harde kern gelovigen. Slappe hap die SGP.

doskabouter | 26-08-12 | 19:04

nou als de pvv er niet was dan zou ik heel sterk neigen om de sgp te stemmen ivm hun probleem met de islam
de linksen zijn wat dat betreft geen haar beter als de sgp want die zijn blij met de islam die nog veel harder hun vrouwen onderdrukken en homohaters zijn en de sharia willen invoeren dus mensen denk daar maar eens over na voordat je een gristelijke partij ,die trouwens de oudste is in dit land zo afbrandt
en ik ben dus totaal niet gelovig !

linda79122914 | 26-08-12 | 18:56

Goeie partij. Fatsoenlijke en keurige kamerleden en 90 procent van hun standpunten is ook nog uitstekend. 'k hoop dat ze het goed gaan doen.

sitzkrieg | 26-08-12 | 17:59

Ze gebruiken ook van die duivelse cookies op hun website, stel heidenen

Ronman2k | 26-08-12 | 17:57

@La Vie En Rose | 26-08-12 | 16:35
Of heeft gewoon geen flikker te doen net als kaas :)

miko | 26-08-12 | 17:52

@ SjakkieBaggen | 26-08-12 | 16:34 | + 0 -
Willen ze echt de doodstraf weer invoeren? Die SGP heeft tenminste eigenzinnige ideëen en lopen niet maar wat na te papagaaien.
.
Ik vind het wel wat hebben.

Greetje Duisenberg | 26-08-12 | 17:49

@rode peper | 26-08-12 | 16:25
Maar wel een die allerlei verboden en geboden oplegt in naam van hij die we nooit zullen zien of horen.Geen last van de overheid maar wel van Jahweh of hoe die knakker ook mag heten.

miko | 26-08-12 | 17:47

Wat is er nou mis met dat vrouwen rokjes moeten dragen?

MisterMossel | 26-08-12 | 17:47

Hoe zit het eigenlijk met pastores, pristers en koordirigenten? Die worden betaald om op zondag te werken!

Jos Tiebent | 26-08-12 | 17:44

Altijd leuk om na een drukke werkdag eens te kijken op GS. Ik heb even de moeite genomen om de website van het SGP te bekijken... iets waar ik gezien mijn drukke baan op een doordeweekse werkdag al helemaal niet aan toe kom.
Tsja het staat vol met loze beloften en rare standpunten:

"Het oprichten van alcoholpoli’s"

"Het drugsbeleid in Nederland is te soft." (Hijs goed)!

"Een heldere keus voor een andere, gezinsvriendelijke koers op belastinggebied is dringend nodig. De financiële lasten van gezinnen zijn zwaar, zeker voor grote gezinnen."

"Een overheid die toestaat dat pril kinderleven, leven met een handicap of leven in de laatste fase wordt gedood, gaat eraan voorbij dat God Zelf de Gever van ieder mensenleven is."

"De mogelijkheid van het zogeheten 'homohuwelijk' wordt zo snel mogelijk weer ongedaan gemaakt."

Opvallend is wel dat de kandidaten allemaal kalende mannen zijn van in de vijftig. Je zou zeggen dat een goedgelovige eerder een ouder manspersoon met een baard zou volgen... een profeet, een zoon van, sinterklaas. Nee ik heb er niets mee persoonlijk trek ik toch meer naar het Hindoeïsme met zijn schaars geklede en mooi gebruinde godinnen (die met die slurf even niet meegerekend dan) of het oud Germaanse geloof je weet wel met Odin Thor Loki en Wodan... die gaven wilde feesten en hadden meerdere vrouwen en waren weerbarstig.

Ik ga maar eens de tuin in met een goed glas wijn en een blowtje...

manmettas | 26-08-12 | 17:39

@La Vie En Rose | 26-08-12 | 16:05
Sluitingstijden zijn zowiezo belachelijk.Waarom mag een ondernemer zelf niet uitmaken wanneer hij werkt? Zolang het geen overlast veroorzaakt zie ik het probleem niet zo.Er zijn landen genoeg waar winkeltjes van 5 uur s'morgens tot 11 uur s'avonds open zijn ook in de weekenden.

miko | 26-08-12 | 17:38

@Waanzinsdwang Waarom zeg je nou niet gewoon Marokkanen als je Marokkanen bedoelt? En wat die met lesbish voetbal in Elburg te maken hebben ontgaat me al helemaal. Beetje dom? Als je ze nou Waanzinsdwangmatigen had genoemd kon ik me erin vinden.

Finn | 26-08-12 | 17:27

Ik ben er weer weg van.
Succes aan de ingehuurden en politieke stagiaires. Trollen = koning.

Shareholder II | 26-08-12 | 17:14

Oh ja die laatste optie over Lesbisch vrouwenvoetbal op zondag in Elburg is al lang een feit. Het blijft een mooi gegeven dat men zo over Elburg blijft denken. Dat houdt die Finnen en andere schorriemorrie mooi buiten onze stadsmuren.

Waanzinsdwang | 26-08-12 | 17:14

Van der Staaij kan zijn gang gaan want er is helemaal geen god.

Het heet niet voor niets "geloven".

Shareholder II | 26-08-12 | 17:04

Ver-schik-ke-lijk Brusselmans, goed dat je deze enorme misstand hier zo aan de kaak stelt.
*hoestend dit blogje weer wegklikt*

Dr.Zeldenrust | 26-08-12 | 16:53

@lijstnegen | 26-08-12 | 16:43
Het kost inderdaad meer werk om de site twee keer per week, rond de zondagsrust aan te passen.

Ven1V1d1V1c1 | 26-08-12 | 16:52

@La Vie En Rose | 26-08-12 | 16:30
dan i.p.v. dat.

La Vie En Rose | 26-08-12 | 16:51

@rode peper | 26-08-12 | 16:32
Kan ook.
En verder lig ik er niet van wakker.

La Vie En Rose | 26-08-12 | 16:49

@vetkleppert | 26-08-12 | 16:20
Maar dat kun je nu toch ook? Of ben je in de Biblebelt gaan wonen?
De SGP heeft twee zeteltjes van de 150. Who cares wat de SGP wil. Mij leggen ze echt geen strobreed in de weg.


Ik vind het CDA veel gevaarlijker, met hun pro-Islam, Pro-ESM en Pro-EU en hun gedraai. Dat zijn de echte palingen in een emmer snot.

La Vie En Rose | 26-08-12 | 16:48

-weggejorist-

lijstnegen | 26-08-12 | 16:43

Ok, ok, het huwelijk is een geschenk van God, of het nu de liefde tussen twee mensen met een voorbips, of twee mensen met een staart van voren aangaat, en de Tweede Kamer was, en is het daar zo helemaal mee eens, dat ze dit wettelijk hebben vastgelegd, want ze zagen dat veel van dit type buitengewone Christenen heel veel van elkaar hielden, ook al vond hun geloof dat niet goed, dus hebben onze gezagsdragers dit onder de noemer 'huwelijk' gerangschikt en er gelijk maar een extra bepaling in de wet voor gemaakt! Goed he! De vooruitgang is gewoon goed ! En eerlijk ! Alleen, de SGP die heeft daar nog zo een moeite mee, dat ze dit niet op hun website durven te zeggen ! Als ze DAT nou es deden ! Aaach... dat zou pas een Vernieuwing zijn binnen die partij !

Menno Edens | 26-08-12 | 16:39

die uitgestreken flapdrol op de foto krijgt zeker geen 3000 dollar boete voor te luidruchtig neuken. Mocht ie willen.

lanc@ | 26-08-12 | 16:36

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 15:06
Jij zit ook overal op hè Jansen? Twitter, feestboek, en ongetwijfeld ook op linkedin.

Druk baasje, jij.

La Vie En Rose | 26-08-12 | 16:35

HALLO!!! Dit gaat over een partij die vrouwen minder rechten toedicht. De doodstraf wil herinvoeren. Ik herhaal; de !!!doodstraf!!! wil herinvoeren. En dat alles overgoten met een bevindelijk gereformeerde saus, geserveerd met 10 geboden.
-
Ben blij in een land te leven waar we de vrijheid dusdanig interpreteren dat dergelijke partijen mogen en kunnen bestaan. Hulde voor de rechtstaat. Jammer dat die doorgaans alleen voor de onverdraagzame van geest dient. Wie vandaag de dag beweert dat religie (en islam in het bijzonder) te bespottelijk voor woorden is. Wie wijst op het feit dat er eigenlijk geen grond bestaat voor een opperwezen, bezijdens een filosofisch standpunt dat je het niets niet kunt bewijzen. Die riskeert vandaag de dag nog al eens etiketten 'onverdraagzaam' of nog erger.

Tot zover mijn Zondagse preek. Ga nu heen en vermaak u.
Amen.

SjakkieBaggen | 26-08-12 | 16:34

Dankzij god lopen we nu nog steeds achter in alles> hoeveel uitvindingen en ontdekkingen zijn niet tegengehouden / ontkend door god. (de kerk... whatever...)
We hadden nu al veel verder kunnen zijn zonder hem.
Achterlijke ouwe sok>> wie heeft er ooit verzonnen ook dat vrouwen ongeschikt zijn voor de politiek?
Zat schapen die nu dat nog steeds geloven!

Terpen-tijn | 26-08-12 | 16:32

@Resumé: hypocriet die campagne-site,

het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat de webmaster is vergeten het zondagslot te activeren

rode peper | 26-08-12 | 16:32

Beetje hypocriet ja, om op je oorspronkelijke site de zondagsrust te eerbiedigen en op die campagnesite niet.

Die laatste is niet bestemd voor de vaste kern die al sinds jaar en dag op de SGP stemmen, maar een service naar kiezers toe die niet zo streng, of helemaal niet in de leer zijn en wellicht overwegen om dit keer op de SGP te gaan stemmen, uit protest én omdat ze van der Staaij een goed politicus vinden.

Dat laatste vind ik overigens ook. Net zoals zijn voorgangert Bas van der Vlies een goed politicus was met meer kennis over het staatsrecht en parlementaire geschiedenis in zijn pink dat de huidige Tweede Kamerleden bij elkaar.
Dat mag ook weleens worden gezegd.

En verder is de SGP een rechtse partij. Is eveneens tegen nog meer Islam in Nederland, was ook tegen het ESM en is tegen een politieke Unie. Dat kan voor niet gelovigen die niet op de PVV willen stemmen ook een reden zijn om op de SGP te stemmen. (voor dat vrouwenstandpunt krijgen ze alleen bij hun vaste kern de handen nog op elkaar)

Resumé: hypocriet die campagne-site, maar van der Staaij wil kennelijk verbreden. ;-)

La Vie En Rose | 26-08-12 | 16:30

@Finn | 26-08-12 | 16:28 |,

lol peggold en vooral samson zijn dwergen vergeleken met Wilders

rode peper | 26-08-12 | 16:30

Elke religie gaat kapot aan gebrek aan consistentie. Ze kunnen nooit een principe concequent toepassen. Altijd maar aanpassen en aanpassen.

relihaater | 26-08-12 | 16:28

Alsof er enig verschil is in de mate van hypocrisie binnen de politieke partijen zelf. Gelukkig is daar de media die hen altijd kritisch tegen het licht houdt, en waar ze voor sidderen van angst om op een foutje betrapt te worden. Ben blij dat de politiek en de media helemaal geen een-tweetjes met elkaar uitvoeren.

images2-telegraaf.nl/multimedia/archiv...

Finn | 26-08-12 | 16:28

@Mastermattie | 26-08-12 | 16:18
Dank voor je reactie. Goed dat het je gelukt is afstand te nemen.
Kinder-indoctrinatie is onlosmakelijk verbonden met het geloof. Anders werkt het nauwelijks. Inprenting op gevoelige leeftijd.

Mitochondrion | 26-08-12 | 16:28

Komkommertijd Brusselmans?

Heisessie | 26-08-12 | 16:28

Wel grappig, van de degenen die de facebook pagina van de SGP 'liken' hebben veel favoriete TV programma's en houden van andere discutable zaken.

kees de short | 26-08-12 | 16:26

@Mastermattie | 26-08-12 | 16:18,

Jij pleit voor een grote overheid, die bepaalde idealen oplegt aan anderen, dat is leuk zolang jij je kan vinden in die idealen maar kan je niet gewoon beter voor een minimale overheid zijn die helemaal niet de macht heeft om jouw leven te bepalen. De overheid die de SGP wil is zo klein dat je er vrijwel geen last van zal hebben.

rode peper | 26-08-12 | 16:25

Buma dan weer niet al heeft ie waarschinlijk wel een Bonsai lulletje, dat dan weer wel.

Conan de Rabarber | 26-08-12 | 16:25

Kleine Bonsai-partijtjes zoals SGP zijn lievvv.

Conan de Rabarber | 26-08-12 | 16:24

@La Vie En Rose | 26-08-12 | 16:05
Ik ben vanwege linkse hel, automobilist treiteren en multicul de grote stad ontvlucht.
Maar het gaat me erom dat ik gewoon gebruik wil maken van mijn zondag zoals ik dat wil. Boodschappen doen, uitgaan, alles gewoon. Anders is een van je twee vrije dagen gewoon gristenstraf. Ik probeer die gristenen toch ook niet te dwingen op zondag te gaan winkelen. Misschien moeten we als tegenprestatie gewoon eens zien af te dwingen dat kerken dicht moeten blijven op zondag. Weten die hufters ook eens wat het is.

vetkleppert | 26-08-12 | 16:20

SGP staat al decenialang stabiel op 2 zetels met een zeer trouwe aanhang. Komt nooit iets bij, gaat nooit iets af. Eigenlijk een refo-nichepartijtje dus die wel aan het gehele land mag opdringen wat wel en wat niet te doen op onze vrije zondag.

Laatste keer dat ik in mijn bijbel keek stond er nog "De sabbat is er voor de mens, en niet de mens voor de sabbat" Woorden van Jezus zelf in Marcus 2:27.

Selectief de bijbel lezen en interpreteren is bij alle religies overigens zeer gebruikelijk.

Ven1V1d1V1c1 | 26-08-12 | 16:19

rode peper | 26-08-12 | 16:15 |

Ja, 'zou moeten', maar het homohuwelijk bestaat nu volgens de wet, en die wet is er met een kamermeerderheid doorgekomen, dus SGP moet daar van rechtswege in meegaan, doen ze dat niet, dan zijn ze hypocriet met hun leus op de website 'voor huwelijk en gezin'.

Menno Edens | 26-08-12 | 16:19

@Mitochondrion | 26-08-12 | 16:06
Je kunt het god-dingen doen noemen, maar het is nog steeds werken aangezien de dominee gewoon betaald krijgt voor dat wat hij doet. Als het nu vrijwillig was....

Ter info: ik ben sowieso voor scheiding van kerk en staat. Dit omdat het geloof bepaalde zaken welke anno 2012 echt niet meer van toepassing zijn of zelf in strijd met de huidige wetgeving nou niet echt bepaald gunstig is voor dit land.

Ik ben daarbij ook nog eens gelovig (evangelisch) opgevoed en heb, toen ik ouder werd, willens en wetens afstand genomen van deze vorm van leven. Persoonlijk vind ik het bijzonder schokkend hoe deze verhaaltjes al van peuter af aan bij de kinderen als zijnde waar wordt verkondigd.

Mastermattie | 26-08-12 | 16:18

Stemmen op de SGP zonder hersenspoeling is zooooo dom.

Terpen-tijn | 26-08-12 | 16:16

Zitten ze me weer te minnen... ha ha ! Leuck ! De waarheid is hard he ?

Menno Edens | 26-08-12 | 16:16

@Menno Edens | 26-08-12 | 16:10,

Ik ken niet precies de standpunten van de SGP over het homohuwelijk maar de bekende libertarier (tevens fundamenteel christen) Ron Paul zegt daarover dat het huwelijk een zaak is tussen twee mensen (en evt god) en niet de staat en dat de staat daar dus geen wetten over zou moeten beslissen.

rode peper | 26-08-12 | 16:15

EJB86 | 26-08-12 | 16:04 | + -2 -
Dus jij bent tegen:
Abortus
Homohuwelijk
Uberhaupt het homo zijn
Scheiden
Vloeken (niet te vergeten)
Winkelsluiting op zodag
Stamcelonderzoek
Anticonceptiemiddelen
Hardrock
En nog een paar van die achterlijke ideeën
Dan ben je, of heel erg dom, of heel erg gek. (Als je dus niet gereformeerd bent)

Ko Reander | 26-08-12 | 16:11

EJB86 | 26-08-12 | 16:04 |

Je mag wel, maar we 'proberen je te beschermen tegen de wolf in...' zolang ze zulke onchristelijke uitspraken doen m.b.t gelijkheid van man en vrouw en homo's en lesbiennes...

Menno Edens | 26-08-12 | 16:10

@Polletje Piekhaar | 26-08-12 | 15:39
Jah, Maar die IKEA kast kun je dan alvast niet meer op zondag halen, dat zal je dus op een nóg drukkere zaterdag moeten doen.

Mastermattie | 26-08-12 | 16:08

Afgezien van de voornamelijke christelijke en achterhaalde standpunten over technologie etc vind ik dat de SGP altijd een heel redelijk en weloverwogen standpunt inneemt. hun standpunten over de overheid, over het tekort en de verzorgingsstaat etc kan ik me altijd goed in vinden.

dmekdn | 26-08-12 | 16:08

Oei, ik word weggestemd. Nou dan stem ik zeker op ze!

EJB86 | 26-08-12 | 16:07

@Mastermattie | 26-08-12 | 15:55
De SGP-zondagsrust is (helaas) niet bedoeld om te rusten, maar om god-dingen te doen. Dus zolang de (volgens miko) dominee niet gaat timmeren of z'n auto wassen mag hij gewoon kerkdiensten leiden. In dit geval niet zo hypocriet.

Mitochondrion | 26-08-12 | 16:06

Het blijft een vreemde zaak dat mensen in iets kunnen geloven wat nooit bewezen is. Dus officieelniet bestaat. Nog gekker wordt het als deze mensen kunnen meebeslissen hoe het land er uit gaat zien. Is het nu Godverdomme eens afeglopen met die onzin!!!!

Ko Reander | 26-08-12 | 16:05

@vetkleppert | 26-08-12 | 15:11
Ik heb helegaar geen last van SGPers. Hier in Rotjeknor maar ook elders in Nederland zijn de winkels gewoon open. Alleen in de biblebelt niet en dorpen. So what? Dat weet je als je daar gaat wonen.

En verder kun je op je twee vrije dagen gewoon aurorijden, naar het strand, fietsen or whatever.
Of word jij gelijk afgeschoten als je je op zondag naar buiten begeeft.

Vertel!

La Vie En Rose | 26-08-12 | 16:05

Op de PVV stem ik niet meer, want dat is een socialistische tokkiepartij gebleken waarin alleen Martin Bosma te vertrouwen lijkt.

Op de VVD stem ik niet omdat het een brallerige JOVD-achtige club is met mensen die over liberalisme schreeuwen maar veel liever over de grote BMW van papa praten.

Misschien stem ik dit jaar wel op de SGP. Gewoon omdat dat kan. Ook al vinden sommigen dat dat helemaal niet MAG.

EJB86 | 26-08-12 | 16:04

@pim achtertuin | 26-08-12 | 15:09
De joden en de dierenpoes denken daar heel anders over.

hhmariavanempel | 26-08-12 | 16:01

De Gnoe | 26-08-12 | 15:32
Ooit is eens in zo´n natuurfilm gezien hoe een larf zich nestelt in de neusholte van een Gnoe.
Het beest gaat rondjes lopen die steeds kleiner worden en valt uiteindelijk ten prooi aan Hyena´s.
Gristenen zijn Gnoes.

Ratzing. | 26-08-12 | 15:59

@Mastermattie | 26-08-12 | 15:55
dominee

miko | 26-08-12 | 15:57

Altijd al hypocriet geweest. Alsof de pastoor niet op de loonlijst van de kerk staat. Hij werkt ook op zondag!

Mastermattie | 26-08-12 | 15:55

@De Gnoe | 26-08-12 | 15:32
Weet je wie ook voor hun zaak stonden?

miko | 26-08-12 | 15:54

De stilte in sommige Zeeuwse dorpen, en niet alleen op zondag.

Ratzing. | 26-08-12 | 15:51

Mitochondrion | 26-08-12 | 15:46 |

Nou goed, dan klopt die stelling, dat ze 'voor huwelijk en gezin zijn' op hun site niet, en die hele rechte rug van ze komt nou ook te vervallen, want ze volgen de wet niet... Exit SGP !

Menno Edens | 26-08-12 | 15:49

Ze staan in het rijtje naast alle Katholieken, "do as I say not as I do" , de paus voorop

beniknougek-ofwa | 26-08-12 | 15:47

@Menno Edens | 26-08-12 | 15:41
Bij sommige onderwerpen (huwelijk, gezin, opvoeding, geaardheid) verdwijnt bij de SGP het zicht op de werkelijkheid sneller dan bij andere. Om je (retorische) vraag toch te beantwoorden: ze zijn tegen het homohuwelijk, met of zonder kinderen. Iets met god.

Mitochondrion | 26-08-12 | 15:46

pielewaaier | 26-08-12 | 15:43

Nee, aapjes likken en peuzelen en vlooien elkaar schaamteloos, waar en wanneer ze willen, allemaal al gezien in Artis...

Menno Edens | 26-08-12 | 15:45

Hoe krijgen ze die vrouwtjes toch zover, dat ze zelf gaan denken dat ze ongeschikt zijn voor de politiek, terwijl Markel zo ongeveer het baasje van Europa is?
Of krijgen ze ook gratis een setje oogkleppen?

Terpen-tijn | 26-08-12 | 15:45

De Gnoe deelt allemaal minnetjes uit... ha ha ! Heb je 't in de gaten ?

Menno Edens | 26-08-12 | 15:44

Ach.. laat Den Heere nu af en toe ook eens een oogje dicht knijpen zoals de mens ook regelmatig doet... Den Mensch is tenslotte naar Zijn Evenbeeld geschapen.
Zouden aapjes ook hypocrysie kennen?.. op naar de dierentuin.

pielewaaier | 26-08-12 | 15:43

De Gnoe | 26-08-12 | 15:32
Behalve vandaag... zondag..

j0shua | 26-08-12 | 15:42

SGP is volgens hun website 'voor huwelijk en gezin', maar daar valt tegenwoordig volgens de wet ook het homo huwelijk met kinderen onder, zijn ze daar dan ook voor ? Eh... ja ! Want ze hebben zo'n Rechte Rug, toch ? Wie A zegt die moet... toch ?

Menno Edens | 26-08-12 | 15:41

@Suzamigo | 26-08-12 | 15:37,

geen SGP'er die een vrouw zal stoppen een partij op te richten of zich aan te sluiten bij een andere politieke partij. Als je het daar niet mee eens bent stem je gewoon niet op de SGP maar respecteer mensen met een andere mening.

rode peper | 26-08-12 | 15:41

Wanneer het nou alleen maar om die zondagsrust ging, maar ze willen op zoveel terreinen hun bijgelovige zin doordrijven, euthanasie, abortus, smalende godslastering, (dus een IKEA kast krijg je nooit meer in elkaar) enzovoort...

Polletje Piekhaar | 26-08-12 | 15:39

De Gnoe | 26-08-12 | 15:32 |

Maar juist die stijve rechte rug is het, waardoor je met de SGP geen kant op kunt...

Menno Edens | 26-08-12 | 15:39

Heb inmiddels het gehele verkiezingsprogramma doorgekeken. Niet allemaal raar natuurlijk. Bijvoorbeeld over Turkije: "Turkije moet geen EU-lidstaat worden. Het land ligt grotendeels niet in Europa, kent een islamitische bevolking en cultuur, wil een antiwesterse rol in het Midden-Oosten spelen, maakt inbreuk op de rechten van minderheden (christenen, Koerden en Armeniërs) en grenst direct aan Iran, Irak en Syrië. Toetreding overvraagt ook de financiële draagkracht van de EU. De SGP vindt een geprivilegieerd partnerschap tussen de EU en Turkije een prima alternatief, om de handelsrelaties en diplomatieke betrekkingen met Turkije vorm te geven. Harde voorwaarde hierbij is dat Turkije de Armeense genocide erkent."

Mitochondrion | 26-08-12 | 15:37

De foto's van de SGP-politici op die homepage laat al duidelijk genoeg zien om wat voor enge inteeltgemeenschap dit gaat. Eigenlijk zou die hele partij als ongrondwettelijk gebanned moeten worden omdat ze na uitspraak van het Europese Hof nog steeds geen vrouwen in de partij laten.
Al vraag ik me af waarom je in vredesnaam als vrouw zijnde bij deze gekkies wilt horen..

Suzamigo | 26-08-12 | 15:37

zik | 26-08-12 | 15:30 | + 0 -

Mensen in de politiek zijn huichelaars en dat sommige hiervan gelovig zijn verbaast me niet .

Eurotokkie | 26-08-12 | 15:35

De Gnoe | 26-08-12 | 15:32 |

ROFLOL... ik mag toch bidden dat je dat sarcastisch bedoeld.

CornholioNL | 26-08-12 | 15:35

Hoe kan een rustdag de eerste dag van de week zijn?

Terpen-tijn | 26-08-12 | 15:34

@Ing. eslapen | 26-08-12 | 15:31
In beide gevallen moet ik er niet aan denken om die liberaal in me te voelen. #gruwelgedachte. #DettolGrijpt

yamahihi | 26-08-12 | 15:34

@Schoorsteenveger | 26-08-12 | 15:30,

de SGP stemt eigenlijk altijd consequent tegen uitbreiding van overheidsinvloed, tegen subsidies, tegen meer uitkeringen, tegen de EU/euro/ESM. Eigenlijk willen ze gewoon met rust gelaten worden, ik als libertarier wil niet heel iets anders (behalve dat ik misschien andere dingen doe dan sgp'ers)

rode peper | 26-08-12 | 15:33

Schoorsteenveger | 26-08-12 | 15:30 Van mijn rabbi moet dat de zaterdag zijn.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 15:32

Jammer van zoveel misselijke reacties. De SGP mag best wat meer respect krijgen. Ze hebben tenminste een rechte rug en staan voor hun zaak.

De Gnoe | 26-08-12 | 15:32

Alweer geloofsoverlast op de rustdag. Tsja.

rechtvaardigerechter | 26-08-12 | 15:31

@yamahihi | 26-08-12 | 15:30
Met of zonder witte slip...

Ing. eslapen | 26-08-12 | 15:31

stipjes | 26-08-12 | 15:02 |
Ja, maar de vraag is of we een God nodig hebben om oms doe zondagsrust voor te schrijven of zelfs af te dwingen. De SGP meent namelijk dat die zondagsrust méér is en dieper gaat dat gewoon zondagsrust. Op zondag wordt, als het aan de SGP ligt, de totate openbare ruimte door hun God ingenomen, bevinden wij on allen binnen die geheiligde ruimte, en ontheiligen wij deze als we dingen doen die hun God niet behagen. Op zondag, zo menen zij, is de openbare ruimte van hén en niet van de ander. De ander, de niet-Christen, breekt dan in, wordt gedoogd, als hij zich maar onderwerpt aan de wil van God.

Schoorsteenveger | 26-08-12 | 15:30

Goh, komen jullie er nu pas achter dat gelovigen huichelaars zijn, en gelovige politici huichelaars in het kwadraat?

zik | 26-08-12 | 15:30

@Ing. eslapen | 26-08-12 | 15:26
ieuwwwwww Ik moet meteen denken aan Rutte in zijn witte sloep. Of was een witte slip?

yamahihi | 26-08-12 | 15:30

6 dagen is God bezig geweest met klussen en op dag 7 moet hij even bijkomen, en dan gaan ze hem ook nog lastigvallen.

Eurotokkie | 26-08-12 | 15:28

Ik begin als atheist en libertarier de SGP eigenlijk steeds sympathieker te vinden, ik durf zelfs te zeggen dat ze misschien wel de meest liberale partij is in de 2de kamer.

rode peper | 26-08-12 | 15:27

Om u controle over uw privacy en een optimale gebruikerservaring te bieden vragen wij u eenmalig om hosties toe te staan. Dat is dan wel weer netjes...

c.onjo | 26-08-12 | 15:27

Zondagsrust zou ook kunnen betekenen... geen klokkenluiden op zondag!

kibambam | 26-08-12 | 15:26

Moet niet gekker worden, zag er vanmiddag ook 1 een auto wassen!!!

Idontgiveafunk | 26-08-12 | 15:25

Wel een mooie site, dat moet je ze nageven.

poepkop | 26-08-12 | 15:24

Gaat de SGP met zijn tijd mee (weliswaar 56,5 jaar te laat, maar toch) is het weer niet goed.

Koos Knak | 26-08-12 | 15:23

@M@verick | 26-08-12 | 15:21
Nee

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 26-08-12 | 15:22

Een autoloze zondag - en dan niet slechts één of slechts enkele keren per jaar! - past hier heel goed bij. Dit geldt overigens ook voor het openbaar vervoer en het vliegverkeer; ook trein, bus en tram mogen wat de SGP betreft op zondag worden stilgelegd. En Schiphol gesloten. Een bijkomend voordeel is voorts dat het milieu op deze wijze wordt gespaard. Uitzondering moet natuurlijk gemaakt worden voor het vervoer dat nodig is in verband met de werken van barmhartigheid en noodzakelijkheid.

Als GOD het milieu had willen sparen, dan had hij Adam en Eva ook beter thuis kunnen laten.

fritsspits | 26-08-12 | 15:22

Eenvoudig vraagje bij de pic boven deze topic: "Zou u uw dochtertje of zoontje alleen laten met deze man?".

M@verick | 26-08-12 | 15:21

Zeg, jullie mogen helemaal niet minnen op zondag.

OT:Ik vind het ook fijn als de buurman op zondag niet hogedrukreinigert.

yamahihi | 26-08-12 | 15:20

De sabbat is voor de mens en niet voor de SGP, blijkbaar. Wel grappig om te zien dat de winkels dicht moeten zijn, maar dat de Partei haar eigen geboTen mag overtreden.

rara | 26-08-12 | 15:19

Als we bepaalde mensen in dit land duidelijk willen maken dat hun haatgedrag niet geaccepteerd wordt moeten we beginnen bij onze eigen fundamentalistische idioten. Aan de andere kant: die 2 zeteltjes staan al decennia bij voorbaat vast omdat hun God dat zo wil. Hun God heeft namelijk een ongelofelijke pesthekel aan dit stelletje gristengekkies. Marginaal folkloristisch clubje dat er eigenlijk helemaal niet toe doet.

M@verick | 26-08-12 | 15:17

Vies mannenclubje met verdoken voorkeur voor kleine schandknaapjes. Anno 2012 een partij die eens grondig doorgelicht zou dienen te worden op mogelijkeovertreding van de zedenwetgeving. Om te beginnen het vieze computertje van Vd Staaij, die ook op zondag vast gevuld staat met heidense kiddiepron.

mijntweecent | 26-08-12 | 15:16

Religieus gehandicapten zouden vanwege hun handicap niet aan politiek moeten mogen doen. Omdat ze het nooit kunnen laten hun voor anderen volkomen irrelevante en bespottelijke gewoontes aan het hele volk op te dringen. In plaats van zich erop te concentreren hun godje zelf maximaal te plezieren.

vetkleppert | 26-08-12 | 15:16

kapotte_stofzuiger | 26-08-12 | 15:10 Ze zijn toch wel online, kijk maar naar de minnen.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 15:12

Business sluiten op zondag is tegenwoordig een vvd ideologie.

Itastijl | 26-08-12 | 15:12

Religie en politiek moeten worden gescheiden. Ook op zondag. Religie is zó anno het jaar nul.

doenormaal! | 26-08-12 | 15:12

Op zondag minkudo's uitdelen is ook een soort van werk. Daar maak je je godje pas boos mee, SGP-gekkies.

kapotte_stofzuiger | 26-08-12 | 15:11

Wanneer krijgen we een van onze twee vrije dagen terug?
Wanneer houdt die verplichte verveling op zondag eens op?
Gristenen die zonodig hun here Tsjesis moeten plezieren door hun hele zondag te vergallen kunnen dat toch net zo goed doen als de rest van het land wel gewoon een leuke dag heeft?

vetkleppert | 26-08-12 | 15:11

Pagina 3 uit het gloednieuwe verkiezingsprogramma(sowieso een aanrader): 'Van de huwelijkspartners wordt trouw gevraagd: je kunt niet zomaar van elkaar af omdat je de ander serieus neemt.'

LOL

Mitochondrion | 26-08-12 | 15:11

God vond het goed, want het is vlak voor de verkiezingen, dus dan mag het wel, dat kun je vast ook in de Bijbel vinden: Nood Breek Wet !

Menno Edens | 26-08-12 | 15:11

Geenstijl zou als tegenactie heel veel leuke topics op zondag moeten plaatsen.

kapotte_stofzuiger | 26-08-12 | 15:10

En de text klopt ook niet die ze buiten verkiezingstijd op zondag laten zien. Daar staat dat de zondag de eerste dag van de week is,terwijl toch echt in de bijbel staat dat de zevende dag de rustdag is.....

pim achtertuin | 26-08-12 | 15:09

als devoot agnost kan het me werkelijk aan m'n anus oxideren hoe die sgp broeders hun geloof beleiden. wel wil ik er geen last van hebben dus regels en wetten over zondagsrust graag alleen voor hun laten gelden.

two ball cane | 26-08-12 | 15:09

@stipjes | 26-08-12 | 15:02
Wat doe je dan in godsnaam (pun intended) in een stad?
Ga lekker in een hutje op de hei wonen.

pleurtop | 26-08-12 | 15:08

Eerlijk is eerlijk.... aan strijdlust ontbreekt het ze niet. Maar als je bij iedere 2e kamerverkiezingen steeds maar een zetels of 2 of 3 haalt, wordt het dan niet eens tijd om er gewoon mee te kappen! Het was niks, het wordt nooit iets met die zetel aantalen en jullie GOD heeft er overduidelijk ook geen vertrouwen in.

roverheid | 26-08-12 | 15:08

Vrouwenvoetbal heeft geen zin als het niet op hoge hakjes en met decolletteballen in slomo gebeurt.
Dus laat dat lesbische vrouwenvoetbal maar zitten.

vetkleppert | 26-08-12 | 15:07

Op zondag morgen lig ik met "Mr Slave"uit te rusten in bed... Als zei dan wel aan het werk gaan .. Noem ik Valsspelen!! Waar gaat het dan heen met de samenleving? !

Crematorium-de-Asbak | 26-08-12 | 15:07

vvd.nl zou 365 dagen per jaar niet bereikbaar moeten zijn, dat is pas echt levensgevaarlijk voor nederland!

Tim Grimback | 26-08-12 | 15:06

Als het sale is zijn de winkels van de gereformeerden ook op koopzondag open.

En het zieltjes winnen van de dominee gebeurt ook op zondag. Alsof dominee zijn geen werken is.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 15:04

Dat geldt toch alleen voor andere die rust?
Als je zelf voor god speelt, dan hoef je daar toch niet aan te houden?

Pindakees | 26-08-12 | 15:04

Hypocrisie is de ruggengraat van ieder geloof.

trotse-ambtenar | 26-08-12 | 15:03

Als je in een stad hebt gewoond weet je hoe fijn het is om zondag even geen winkeldrukte te hebben

stipjes | 26-08-12 | 15:02

Proberen ze ons nu werkelijk over de streep te trekken met oranje ballonnen?

yamahihi | 26-08-12 | 15:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken