Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rottenberg lost uitgaansgeweld op. Voor 5000 euro

FelixRut.jpgHet moet eerlijker, en Felix Rottenberg weet het. Daarom ziet de sociaaldemocraat met onbeperkt access-all-area's DWDD-abonnement af van de dienstauto met chauffeur á €475,- bij zijn nieuwste schnabbel en neemt genoegen het het honorarium van vijfduizend euro ex-BTW. Hij komt helemaal lekker gewoon gebleven op de fiets. En wat gaat Rottenberg doen als voorzitter van de Expertmeeting Uitgaansgeweld in Amsterdam? Demonstreren hoe het is om een gebroken bierglas in zijn facie te krijgen? De-escalerend preventief optreden in een aanvaring tussen Badr Hari en Willem Holleeder nadat De Neus iets lelijks heeft gezegd over Badrs moeder? Pleiten voor een mobiele SOA-poli voor zijn vriend Oudkerk arme uitgebuite vrouwen nu hun tippelzones worden wegbezuinigd en de overlast en risico's weer onbeheersbaar gaan worden? Nou nee, Rottenberg heeft zichzelf al in de bonus gedaan want €5000 is beneden zijn normale tarief, dus daar mogen geen wonderen van verwacht worden natuurlijk. We gaan gewoon eens fijn babbelen, inclusief glas en plas na afloop, over een 'verandering in het denken van politiek en horeca' wat betreft uitgaansgeweld. Er zijn 1900 meldingen (meldingen zijn het topje van de strontberg, zoals u weet) van drank- en drugsoverlast in 2011, per jaar is een kwart van de Amsterdammers slachtoffer van een misdrijf, JeroenMirckistan Nieuw West is een no-go-area. Gaat Felix dus even uitleggen hoe u moet denken, zijn ze sowieso goed in bij de PvdA, dan komt alles goed. Joehoe. Gemeente 020. Doe ons eens inhuren, wij doen het voor de helft plus consumptiebonnen en een perenijsje voor Joris. Tipje van de sluier van ons denktank-werkgroep-taskforce advies: Niet anders denken. Niet ouwehoeren. Iets met veel blauw, sterke arm en zero tolerance. Wij zijn te boeken via heekijknoueenoplossing@geenstijl.nl

Reaguursels

Inloggen

Dit is Partij van de Arbeid, dus 5000 is loon voor arbeid.

TheNox | 26-08-12 | 15:33

Rottenberg.. Is dat niet gewoon Samsom in vermomming?

Wijze Uil | 25-08-12 | 00:19

Links lullen, rechts vullen... Je verwacht het niet...

Wijze Uil | 25-08-12 | 00:17

frits huffnagel is een van de redenen waarom ik nooit vvd zal stemmen.
@cumshaft | 24-08-12 | 13:49 | + 0 -

Helemaal mee eens. Frits Huffnagel, Citymarketing & Communicatie is een kruimeldiefje (Bonnetjesaffaire) van het soort "bij gebrek aan beter". Jammer dat hij bij de VVD is aangesloten.

Musset | 24-08-12 | 21:59

-weggejorist-

funkyd | 24-08-12 | 20:43

Die Rutger goed voor lul zetten, daar is-ie dan wél weer goed in. Gratis, dat ook nog.
Pa Cartwright | 24-08-12 | 13:32 | + 9 -
Ja en dan ook nog niet alleen maar samen met die brillejood die ook een ABO op dwdd heeft de laatste tijd.ik weet zijn naam niet,is ook niet zo relevant,maar ik bedoel die gozer die gefrustreerd door het leven gaat omdat zijn pappie en mammie ooit eens gescheiden zijn waarna hij zonodig daarover een ontzettende huil docu wist te maken met een hoop subsidiegeld waarschijnlijk.
Zit tot aan zijn oksels bij Felix Rottenberg in zijn kanaal,zal het Vara geld wel nodig hebben.

swassannuf | 24-08-12 | 20:34

What is in a name?

azoturie | 24-08-12 | 19:28

Lieverds jullie kunnen allemaal niet lezen, Nanninga incluis. Het Telegraaf stukkie vermeldt dat Vervelix Rottenbek niet zijn normale tarief van EUR 5.000,00 vraagt maar een tarief dat in de buurt komt van de helft. Zeg EUR 3.000,00. Nog veel maar zeker niet abnormaal. Kortom: veel geschreeuw maar erg weinig wol allemaal.

henkojenko | 24-08-12 | 17:44

HIj gaat wat loos lullen over respect en weet ik wat voor hippie bullshit nog allemaal meer. Vervolgens wordt er niets mee gedaan, maar geld heeft het dan wel gekost.

Moonwarrior | 24-08-12 | 17:34

Het zal salonsocialisten als Rottenberg c.s. een zorg zijn wat wij hier plempen. Zelfs als hun stemvee ooit het licht ziet is er niets aan de hand. Ze zijn dan al lang binnen met hun via volksverlakkerij bijeengeschraapte baantjes en opdrachten.
Wil je die lui zorgen bezorgen zul je toch echt aan andere tegenwerking dan verontwaardiging uiten moeten denken.

WirMachenMusik | 24-08-12 | 16:52

pius | 24-08-12 | 13:52 |
Dat ben je zeker niet de 'enigste' hier. Niet zoals jij het bedoelt en zeker niet in de betekenis van dat woord.

WirMachenMusik | 24-08-12 | 16:43

Ze hebben bij de gemeente amsterdam toch zat ambtenaren in dienst, wethouders, woordvoerders etc. Ze blinken allemaal uit in slap lullen. Er zal toch wel iemand tussen zitten die zo'n avondje aan elkaar kan lullen.
Ik gun Felix zijn schnabbel, maar in dit geval is het echt niet nodig om hem in te huren.. Sorry Felix.

denoorman | 24-08-12 | 15:58

PvdA vond dat Rottenberg had gescoord in DWDD tegen die van pownews, je weet wel, die de val van Cohen op zijn geweten had, en daar krijgt Rottenberg nu voor betaald. PvdA was natuurlijk niet van plan om dat uit eigen portemonnee te betalen, daarom heeft ie even op deze gelegenheid moeten wachten.
Ja, zo schuift de PvdA.

louis6227 | 24-08-12 | 15:16

De PvdA in Amsterdam had de problemen toch al opgelost door o.l.v. maatschappijverkrachter Flop Cohen van die bordjes (kuch) op te hangen met een tekst als "dit is een geweldsvrije zone"...

kibambam | 24-08-12 | 15:05

Graaf van Egmont | 24-08-12 | 14:00 | + 0 -
Tja in het land waar mijn moeder vandaan komt, lieten ze begin jaren 1990 een ex-leraar Marixsme aan een Kolchoz zijn ding doen. Hij werd geheel democratisch gekozen. Anno nu zit ie er nog. Compleet met KGB, censuur en de socialistische heilstaat.

Zatkniss | 24-08-12 | 15:05

De oplossing voor uitgaansgeweld is al door Leon de Winter gegeven, het betreft parels voor de samenleving en het label geweld is een perceptie.

Het is ook een prachtig voorbeeld weer van hoe een doorgeschoten sociaal democratie werkt, jezelf (tegen vette betaling uiteraard) opwerpen als redder van problemen waar je zelf onderdeel van bent.

aceofspades | 24-08-12 | 14:39

@Graaf van Egmont | 24-08-12 | 14:34

Niks. Ik zorg al jaren voor oplossingen allen ik verdien een fractie van diegenen die erover praten.

Zo gaat dat nu eenmaal.

pius | 24-08-12 | 14:39

Er staat trouwens nergens dat Felix voor oplossingen gaat zorgen. Hij gaat de bijeenkomst aan elkaar praten en dat is dus heel wat anders. Dus zoveel wordt er al uitgegeven aan een beetje intelligent lullen. Wat zullen de mensen met de oplossingen dan wel niet verdienen?

Graaf van Egmont | 24-08-12 | 14:34

Do I make any sense?

Kaas de Vies | 24-08-12 | 14:06
.
Natuurlijk niet, jij bent toch Kaas.

Strohond | 24-08-12 | 14:33

Wat zijn het toch een viespeuken

Bokito ergo sum | 24-08-12 | 14:32

Stormageddon | 24-08-12 | 14:27
Je hebt zelf het witte naaigaren uitgevonden toen het zwarte er al was?

Graaf van Egmont | 24-08-12 | 14:30

Oplossingen zijn ongewenst. Dan hebben de Rottenbergs van deze wereld namelijk geen alleraardigste baantjes meer.

TisNieZoMoeilijk | 24-08-12 | 14:29

Ik heb ook een oplossing tegen uitgaansgeweld. Het is zo verbazingwekkend simpel, dat je bijna denkt: Waarom heeft nog niemand dat eerder bedacht? Zo gaat dat met alle briljante, maar hele simpele uitvindingen en gedachten, zoals het buskruit, het stopgaren en de tijdmachine.

Let op, komt 'ie hoor. Hou je vast aan je stoel, anders sodemieter je er vanaf.
Niet meer uitgaan.
Hoef je ook niet af te dwingen als overheid. Geen verplichtingen, wetten of handhaving, het kost de samenleving niets. Het is gewoon een individuele persoonlijke verantwoordelijkheid. Niet meer uitgaan. Zo simpel kan het zijn.

Nou, waar kan ik mijn 5 mille declareren?

Stormageddon | 24-08-12 | 14:27

De verharding van de maatschappij is niet tegen te houden. Door een aantal factoren zijn we de laatste jaren in een stroomversnelling terecht gekomen.
Een waterval ligt echter op de loer.

dogbitedog | 24-08-12 | 14:26

@Kaas de Vies | 24-08-12 | 14:06

Nee. Het is feitelijk onjuist zelfs in absolute zin. Relatief gezien heb je wel een punt overigens.

Maar daar doe jij niet aan toch.

pius | 24-08-12 | 14:24

Oplossing:
Wiet verkopen in de horeca i.p.v. alcohol.
Niet verslavend en geen agressie.

who cares | 24-08-12 | 14:23

Het overgrote deel van die 5000 euro zit 'm al die tolken die Felix nodig heeft om zijn verhaal over te dragen.

Schaamharing | 24-08-12 | 14:20

Mensen moeten gewoon heel anders over uitgaansgeweld gaan nadenken. Het is aandacht die je krijgt en dat moet je koesteren. Wil je die aandacht niet, dan moet je gewoon thuis naar de publieke omroep kijken. Wil je per se jezelf tussen het uitgaanspubliek begeven, dan krijg je de aandacht die je verdient. En daar leer je van, van dat contact. Het maakt je sterker. Je hebt een verhaal, als je in elkaar geschopt bent. Even weer terug naar de bassale werkelijkheid van de grotbewoner en de oerkreet. Ja, schreeuw het maar uit. /Denktankmodus of

tipo | 24-08-12 | 14:18

Huur Kinneging in, die heeft ook nog wel een oplossing.
Petrus de Rewa | 24-08-12 | 14:00

En ook daar is Rutger bang voor. Slimme oplossing, dan houdt Amsterdam die pottenkijker buiten de deur.

Fret Kroked | 24-08-12 | 14:12

@18konijn | 24-08-12 | 13:57
Dit is corruptie én parasiteren op geld waarvoor een ander echt gewerkt heeft. U werkt zeker bij de Publieke Omroep?

fietskettingslot | 24-08-12 | 14:12

gerrit_____claus | 24-08-12
Heb ik toch altijd geleerd dat socialisme een afgezwakte vorm van marxisme-leninisme was.

Graaf van Egmont | 24-08-12 | 14:11

@Bakito | 24-08-12 | 14:07 | + 0 -
Een traantje biggelt over mijn wang van blijdschap dat je dit zegt.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 14:08

Als Felix' tarief 5,000,- per avond is, dan moet ik mijn tarieven bijstellen. Ik kost nu 36 miljard per uur.
Het moet wel een beetje in verhouding blijven natuurlijk.

r@zor - InFiDeLz! - | 24-08-12 | 14:08

Enigste.

Pa Cartwright | 24-08-12 | 14:08

@Muxje | 24-08-12 | 13:55 | + 0 -
Het is mij ook al jaren een doorn in het oog dat studenten gedwongen worden hun eigen rekeningen betalen en snelle automobilisten hun eigen administratiekosten terwijl de complete criminele sector hier gratis rondloopt.

Van een kale kip kan je niet plukken... Waarom kan dat bij studenten wel? Geef die criminelen maar een regeling dat ze ook twintig tot dertig jaar mogen betalen. Meeste criminelen hebben naast hun zwarte inkomsten een uitkering. Laten we dat eens gaan plukken. En dan niet half tam dat een jaartje proberen, maar gewoon dertig jaar volhouden inclusief gijzelen.

Misdaad loont, daarom vindt het plaats.

Feynman | 24-08-12 | 14:07

Hahaha,lekkere timing voor de PvdAfbraak,zo vlak voor 12-09.

R.B.Scott | 24-08-12 | 14:07

Waar is Bandirah als je hem nodig hebt...

hfakker | 24-08-12 | 14:07

Graaf van Egmont | 24-08-12 | 14:00 |
socialisme is slechts de overgangs fase naar communisme.
Dus ik weet niet of het wel verstandig is om roemer zijn ding te laten doen.
Die man weet niets hij kan alleen als een koala beer kijken.
Daarom komt hij ook niet bij debatten.

gerrit_____claus | 24-08-12 | 14:07

Kaas de Vies 13:57
Mee eens.

En aangezien elke arbeider tegenwoordig een Opel Astra, tv, sapcentrifuge en mogelijkheid tot vakantiereis heeft, kan de PvdA net als de kraakbeweging an sich opgeheven worden.

Bakito | 24-08-12 | 14:07

@pius | 24-08-12 | 14:00 | + 0 -
Je kan open deuren wel intrappen.

Nee geweld is nooit goed.
Jij stelt dat er totaal 10 kilo aan criminaliteit vroeger was. En jij zegt dat er nu 9 kilo aan criminaliteit te wijten is aan allochtonen en 1 kilo aan autochtonen? Totale massa is 10, toen en nu.

Ik denk dat de massa is toegenomen. Dus dat er wel 10 kilo aan autochtonencriminaliteit is, maar nu 90 kilo aan andere criminaliteit is bekomen.

Do I make any sense?

Kaas de Vies | 24-08-12 | 14:06

Ik weet nu al dat ik voor de helft van dat geld een veel effectievere oplossing heb.

Schaamharing | 24-08-12 | 14:05

@Bart_Bart | 24-08-12 | 14:04

hehehe;)

pius | 24-08-12 | 14:05

@gerrit_____claus | 24-08-12 | 14:03

U hoort mij dat ook niet zeggen.

pius | 24-08-12 | 14:04

Hoe zit het eigenlijk met het extreme uitgaansgeweld in literaire cafe's, waarbij voornamelijk de salonsocialisten voor veel agressie zorgen?

Zo'n scheve, neerbuigende 'jij-bent-een-nazi' blik van een salonsocialist kan meer emotionele schade toebrengen dan een Badr Hari vuistslag.

Iedereen doet maar wegkijken.

Bart_Bart | 24-08-12 | 14:04

@Zatkniss | 24-08-12 | 13:58
@pius
U kunt mij niet wijsmaken dat die massa immigratie (alochtonen) nederland nou zoveel mooier, beter en veiliger heeft gemaakt.

gerrit_____claus | 24-08-12 | 14:03

pius | 24-08-12 | 14:02
Duitser met je enigste.

psycho_3 | 24-08-12 | 14:03

@Bart_Bart | 24-08-12 | 13:57

Ik ben overigens in het geheel niet tegen uitgaansgeweld in Amsterdam. Dat zal die luie uitvreters leren daar.

Gewoon zelf op laten lossen.

pius | 24-08-12 | 14:03

Eigenlijk zijn het de opdrachtgevers die medelijden verdienen, zij die geloven dat deze opgeblazen blaaskaak van enige betekenis kan zijn voor het bedrijf, lachwekkend is het!

lanexxx | 24-08-12 | 14:02

@Bakito | 24-08-12 | 13:57 | + 0 -
Ja toen. Nu zijn ze nog aan het zeiken en zeuren.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 14:02

@psycho_3 | 24-08-12 | 13:59

Enigste ja. Enigste. Enigste. Enigste. Enig toch

pius | 24-08-12 | 14:02

@Bart_Bart | 24-08-12 | 13:57

;)

pius | 24-08-12 | 14:01

Zatkniss | 24-08-12 | 13:50
Zit niet zo af te geven op Roemer. Marxisme is hoegenaamd dood. Laat die man gewoon zijn ding doen, net als Wilders of die andere boeven.

Graaf van Egmont | 24-08-12 | 14:00

@Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:54

Open deuren kan je niet intrappen Kaas.

Ik was verantwoordelijk om de deuren open te houden voor iedereen en hem te sluiten voor diegenen die kwaad in de zin hadden.

En ga jij al die stink-mongolen die me naar het leven hebben gestaan in mijn carrière een beetje ver-excuseren? Dus geweld tegen portiers is goed zolang het maar roomwit is?

Over bagatelliseren gesproken.

pius | 24-08-12 | 14:00

Ah rottenberg 1 van de fossielen die is overgebleven uit de nieuwlinks periode. links lullen rechts vullen. Er is geen beter voorbeeld van, wat een salonsocialist.
Als je deze man hoort praten over die goede oude tijd met Den uyl. dan snap je waarom nederland zo kapot stuk is.
Zuur links is het.

gerrit_____claus | 24-08-12 | 14:00

Huur Kinneging in, die heeft ook nog wel een oplossing.

Petrus de Rewa | 24-08-12 | 14:00

Maar gelukkig ben ik niet de enigste hier.
pius | 24-08-12 | 13:52 |
"enigste"??????

psycho_3 | 24-08-12 | 13:59

Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:54 | + 0 -
Zijn punt is volgens mij dat NL geen paradijs wordt als er geen allochtonen meer zijn. Ik krijg wel het gevoel als ik naar de verkiezingsretoriek van een niet nader te noemen beweging kijk, dat ze dit als ideaal beeld wil verkopen

Zatkniss | 24-08-12 | 13:58

Kaas de Vies 13:51
Onzin. De kraakbeweging heeft gezorgd voor verbetering van o.a. huuromstandigheden en welzijn van dieren, terwijl Geenstijl vooralsnog in de plomp gegooid of in het gezicht gespuugd wordt.

Bakito | 24-08-12 | 13:57

@fietskettingslot | 24-08-12 | 13:51
Dus alles waar u het niet mee eens bent mag niet van uw belastingcenten? Merkwaardige opvatting over democratie, vrijheid van meningsuiting en nog zo wat grondrechten koestert u.

18konijn | 24-08-12 | 13:57

@pius | 24-08-12 | 13:52
Mooi cynisch tegeltje :-)

Je hebt gelijk dat de Blanken Hollander er ook wat van kan, maar het gaat om de percentages.

Maargoed, jij als ervaringsdeskundige. Hoe kunnen we het uitgaansgeweld het beste indammen?

Je krijgt er vijf duizend euro voor. A. Nanninga betaalt, want het is haar topic.

Bart_Bart | 24-08-12 | 13:57

Muxje | 24-08-12 | 13:48
Wie zegt dat Rottenberg een vriendje is? Dat wordt hier maar even aangenomen. Met uw reeds gegeven antwoord op vraag 2 is de gang van zaken toch niet zo vreemd als GS ons wil doen geloven, vindt u niet?

Fret Kroked | 24-08-12 | 13:56

Wie is hier nou de sukkel? Arschloch Rottenberg die 5k toucheert voor een beetje zwatelen, of de kantoorpik die met pijn en moeite 1800 € mee naar huis kan sleuren?

Desalniettemin heb ik die vent altijd al een ontzettende arrogante löl en waste of oxygen gevonden. Mag ik dat zeggen? Vast wel.

bello | 24-08-12 | 13:55

pius | 24-08-12 | 13:52 | + 0 -
Rechts extremisme is net zo erg als de links variant.
De gevangenpoort in Den Haag zat in de 17e eeuw uiteraard ook al vol Moren en Berbers :-)

Zatkniss | 24-08-12 | 13:55

@Feynman 13:46: Ik ben het deels eens met je denkwijze. Ik wil daar nog wel wat meer aan toevoegen: de dader (of zijn ouders indien minderjarig) *altijd* aansprakelijk stellen voor schade en kosten. Krijg je natuurlijk weer een hoop gelul over "van een kale kip kan je niet plukken, bla bla bla bla BLAH", maar het gaat mij om het principe: wie iets kapot maakt of een ander schade toebrengt, moet dat vergoeden. Dat mensen hier een andere mening over hebben, daar kan ik gewoon niet bij. Dus: altijd de volledige schade opleggen bij een veroordeling... en pas daarna gaan we praten over een eventuele betalingsregeling of een gedeeltelijke kwijtschelding.

Muxje | 24-08-12 | 13:55

@pius | 24-08-12 | 13:52 | + 0 -
Loop het toch niet zo kapot te bagistaliseren. Zit je in commissie "open deur" ofzo?

Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:54

Ik neem aan dat de gemeente betaald? Een woordvoerder van de PVDA burgemeester zegt dat het een ongebruikelijk laag tarief is voor Felix?

sitzkrieg | 24-08-12 | 13:53

Zoals het een ware socialist betaamt: spreken namens het plebs terwijl je zelf met je handen in hun portemonnee zit te graaien.

DutchLibertarian | 24-08-12 | 13:52

@Bart_Bart | 24-08-12 | 13:44

Je hebt gelijk in mijn tijd dat ik aan de deur werkte heb ik nooit ook maar 1 incident meegemaakt met autochtonen ten opzichte van meisjes en onze man-lievende mannen. Het zijn altijd de allochtonen die voor problemen zorgen.

Sterker nog voordat de eerste allochtonen in ons land verschenen waren er geen gevangenissen en geen wetten in ons land aangezien de blanke Hollander zo perfect was dat dit niet nodig was. Dat waren nog eens tijden.

En dat hebben die klote-bedoeïenen en hun linkse facilitators mooi kapotgemaakt. Daar kan ik zo onvoorstelbaar kwaad om worden.

Maar gelukkig ben ik niet de enigste hier.

pius | 24-08-12 | 13:52

@Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:50
Quid is een lievvie, die is levenslang geheelonthouder en stiekem nog steeds een gristenlievie.

Ik denk eerder dat Bert Brussen en A. Nanninga je een combo roundhouse kick zullen geven.

Bart_Bart | 24-08-12 | 13:52

Het zal niet verder komen dan: 'Ik heb van horen zeggen dat...', 'Ik heb er veel over gelezen in rapporten en kranten...', 'Ik weet nog wel vroeger...'. Kan me niet voorstellen dat deze man uit eigen ervaring gaat spreken.
En de oplossing zal wel iets zijn van: hoeren uitbannen, shops uitbannen, massale alcohol controles, mega boetes voor horeca en ik sluit scanpoortjes niet uit.

Latrinalia | 24-08-12 | 13:52

@Bart_Bart | 24-08-12 | 13:49 | + 0 -
Ja of neem een aantal asielzoekers in huis, zoals ik. Hebben ze gelijk wat te doen.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:52

@18konijn | 24-08-12 | 13:48
Omdat het in dit geval van mijn belastinggeld is, en omdat het in dit geval PvdA-vriendjespolitiek is.

fietskettingslot | 24-08-12 | 13:51

@Bakito | 24-08-12 | 13:49 | + 0 -
Ja, maar na het signaleren, komt het analyseren en het repareren. Dat zie je bji krakers niet. Die blijven rondjes draaien in hun eigen weemoed, als sinds 1968.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:51

Joodse blaaskaak. Mag ik dat zeggen?

de Bree | 24-08-12 | 13:50

@Bart_Bart | 24-08-12 | 13:46 | + 0 -
Ik denk eerst dat Quid mij een schop in mijn kaasballen geeft na al die bullshit e-mails en dan G-unite (Gerardus) mijn borsthaar eruit begint te trekken omdat ik hem 40 liter karnemelk heb gestuurd, na onze laatste verschillen van inzicht.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:50

Tja de ene kameraard huurt de andere in. Dat is normaal een neo-marixistische samenleving. Wen er maar aan. Kameraard Roemer komt er aan en zal het jullie wel leren. Socialisme of de dood.
Uiteraard weet u ook dat elke neo-marixstische staat heeft geleid tot een dictatuur. U weet natuurlijk ook dat alle burgers van die landen weg willen zodra ze de kans krijgen. U weet ook dat marixsten nog nooit iets geschapen hebben, behalve armoede en afstomping.
NB geldt ook voor neo-Maoisten

Zatkniss | 24-08-12 | 13:50

Het is een koopje. Kan Felix ook even de taxi ellende in Amsterdam oplossen??

denoorman | 24-08-12 | 13:50

@Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:45
Ik begrijp dus nooit dat die Matthijsjes, Jan Mulder's, Frenk van der Linden's en Felix Rottenbergjes van deze wereld niet al vrijwillig zestig of zeventig procent belasting betalen?

Dat is toch waar ze heen willen, en voor staan?

Alle beetjes helpen. Ze kunnen gewoon uitrekenen hoeveel tien procent extra belasting zou zijn en dat schenken aan een goed doel. Zoals een asielzoeker.

Bart_Bart | 24-08-12 | 13:49

@Musset | 24-08-12 | 13:45
frits huffnagel is een van de redenen waarom ik nooit vvd zal stemmen.

cumshaft | 24-08-12 | 13:49

Kaas de Vies 13:43
Het doet inderdaad denken aan de destructieve, autonome krakersscene. De ironie.

Bakito | 24-08-12 | 13:49

Als dat perenijsje een breekpunt is vrees ik dat 't nog wel eens lastig kan worden.....

Ales | 24-08-12 | 13:49

Er zijn mensen die zichzelf als product kunnen verkopen omdat ze iets interessants te melden hebben, vindt men. Ik noem een Maarten van Rossem, een René van der Gijp, een Felix Rottenberg. Interviewtje hier, gesprekje daar, tv-optreden zus, radiootje daar. Levert allemaal geen cent op. En af en toe is er een lezing of voorzitterschap. Dat levert wél flink wat op en dan betalen de andere investeringen zich terug. Zo sprokkelen deze mensen een redelijk inkomen bij elkaar. Wat is daar in vredesnaam mis mee?

18konijn | 24-08-12 | 13:48

@Fret Kroked 13:37: Wat de beste man voor zijn diensten vraagt moet hij zelf weten, maar waar ik wel vraagtekens bij zet is het beslissingsproces rond het inhuren. Twee "lakmoes"-vragen:
- Zou de gemeente hetzelfde bedrag neertellen voor een niet-vriendje?
- Kan Rottenberg hetzelfde bedrag vragen in het bedrijfsleven?
Ik vermoed overigens van wel; gespreksleiders zijn vrij duur zodra ze ook maar een beetje bekend zijn.

Muxje | 24-08-12 | 13:48

K.Zwellever | 24-08-12 | 13:45
Diegene die hem inhuren (de gemeente) betalen dat met geld van anderen die daar verder geen enkele inspraak in hebben.

spanarchist | 24-08-12 | 13:48

Rottenberg = kut socialist

Da Capone | 24-08-12 | 13:47

@Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:42
Je kan ook gewoon langs gaan (als je door de vier lagen anti-Kaas security komt).

Ze schijnen daar een game-corner te hebben. Kan je Playstationen.

Bart_Bart | 24-08-12 | 13:46

Sterke arm? Als in dat je als in Noordwijk 100 man de ambulance gaat lynchen je er ook 100 kan aanhouden? Of als in Hoek van Holland een stelletje hooligans een gewapende politie linie bestormt je ook gewoon gaat schieten? Maar dan wel gericht met meer dan 1 slachtoffer? Als in de Kuip, ... ach laat ook maar.

Veel blauw, als in een berg lemmingen, budgettair aangevuld met rent a cops, boa`s en vrijwillige stewarts? Halve legers tuigen we op om daarna vooral niets te doen. Rellen leiden nooit tot massale aanhoudingen en no go area`s worden nooit schoongeveegd.

Zero tolerance klinkt ook leuk. Meestal betekend dat normale criminelen geen verschil merken en getinte jongeren die over de stoep fietsen, op straat een jointje roken of studenten die op straat een biertje drinken kapot gecriminaliseerd worden. De gast die Prem een vol blik frisdrank op de kop kegelde loopt nog rond.

Mijn advies is veel simpeler. De pakkans voor openbare geweldpleging moet naar 100%. Dat kost je in de begin periode heel veel werk en nog veel meer fatsoenlijke HD camera`s, maar ooit zullen we weer `s avonds gezellig kunnen stappen.

Ten tweede moet de strafmaat Een minimale straf heeft net zo veel nut in het wetboek als de huidige maximale straffen. Voor iedereen die terecht veroordeeld zijn zonder strafoplegging zijn er complete treinladingen daders die meer nodig hebben dan een dienstverlening of boete om hun gedrag te wijzigen.

Eerste delict minimaal 1%, tweede delict minimaal 2% etc. Diefstal kent vier jaar, dat is 208 weken. Eerste winkeldiefstal zit je dus twee weken voor, tweede een maand enzo verder. Een oninbaar transactievoorstel van 150 euro voor winkeldiefstal heeft geen enkel nut.

Op straat voelen groepen jongeren zich onaantastbaar. De constatering is feitelijk juist. Als je met zijn tienen bent, wat gaan die agenten doen? wat gaat die homo doen? wat gaat die uitsmijter doen? wat gaat dat jonge meisje doen? wat gaat die stewart doen?

Het moet gebruikelijk worden dat een zaterdagavond in een grote stad eindigt met honderd aangehouden jongeren. Net zolang tot iedereen weet dat je op straat je gedraagt. Het hoeft hier geen politiestaat te worden, maar het zou leuk zijn als ik bang ben voor politie en niet voor de groep die na vele problemen zelfs de Baja Beach Club op woensdagavond niet meer inkomt.

We hebben het helemaal losgelaten. Ons wijsgemaakt dat sussen de beste oplossing. Sussen is als de dijk gebroken is, op het dak van je auto gaan staan. Dat werkt, tot het water tot drie meter komt.

Feynman | 24-08-12 | 13:46

Wie is er nu echt gek?
Rottenberg die zich voor vijf K laat inhuren of de idioten die hem inhuren,van andermans centen,om een middagje zwak te ouwehoeren?

K.Zwellever | 24-08-12 | 13:45

@Bart_Bart | 24-08-12 | 13:44 | + 0 -
Nee nee. Sterker nog het hoort al bij de Nederlandse cultuur en wij hebben ons maar aan te passen.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:45

Rottenberg zal uitleggen dat bij uitgaan ook hoort meisjes en gaylords in elkaar trappen. Dat is normaal is sommige culturen. Het zou stigmatiserend zijn als we dat zouden veroordelen.

Oke, veroordelen mag misschien nog, maar zeker geen conclusies trekken en al helemaal geen concrete actie ondernemen.

Vijfduizend euro trouwens. Dat verdient de gemiddelde PvdA-stemmer in twee of drie maanden. Rottenberg op een avond. En dat is dus nog zijn 'lage' tarief.

Ik neem aan dat hij vast een voorschot neemt op de plannen van de PvdA. En dus alvast tien procent extra belasting gaat betalen.

Waarom wachten tot iedereen het doet?

Bart_Bart | 24-08-12 | 13:44

@Bakito | 24-08-12 | 13:41 | + 0 -
Geenstijl heeft niet echt een mening. Ze kaarten alles aan en branden alles af. En terecht.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:43

Nanninga, ik weet het beter. Als jij nou zorgt dat Quid een vrijdagmiddagtopic maakt met alleen maar Zimra foto's dan verscheur ik de facturen.
Ik probeer Pritt te bellen, maar die neemt nooit meer op als ik bel.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:42

Volstrekt overbodige meeting en onnodige uitgave gelet op de recente vlijmscherpe analyse in Elsevier door L. de Winter van de oorzaken van het uitgaansgeweld in A'dam en de oplossingen die hieruit te destilleren zijn:
1. niet uitgaan; of in ieder geval
2. niet drinken/geen drugs; en zeker
3. geen oogcontact maken.

Astimar Teutis | 24-08-12 | 13:41

Opmerkelijk hoe de tegenstrijdige artikelen elkaar afwisselen op Geenstijl. De ene keer maakt de gemeente Amsterdam zich schuldig aan provinciale vertrutting. Deze keer wordt het uitgaansgeweld niet voldoende aangepakt.

Je moet maar durven als blog om zo opzichtig en schaamteloos te draaikonten.

Bakito | 24-08-12 | 13:41

Opmerkelijk hoe de tegenstrijdige artikelen elkaar afwisselen op Geenstijl. De ene keer maakt de gemeente Amsterdam zich schuldig aan provinciale vertrutting. Deze keer wordt het uitgaansgeweld niet voldoende aangepakt.

Je moet maar durven als blog om zo opzichtig en schaamteloos te draaikonten.

Bakito | 24-08-12 | 13:41

Waarom moet die grachtengordeljood uberhaupt ingehuurd worden? Oja omdat de hele gemeente vol met zakkenvullende PvdA ratten zit die elkaar de hand boven het hoofd houden. Op naar de 0 zetels voor die linkse klootzakken.

fietskettingslot | 24-08-12 | 13:40

volgens mij heeft rottenberg nog langer over zijn havo gedaan dan roemer.

cumshaft | 24-08-12 | 13:40

Voelde ik net nou de aarde wat bewegen? Waarschijnlijk Joop den Uil die zich omdraaide.

Normpje | 24-08-12 | 13:40

Felix Rottenberg, een van grote voorbeelden van links lullen, rechts vullen.

De Drent | 24-08-12 | 13:40

Rottenberg werd bekend als een Niet Nixer, samen met Booij en van Bruggen. En deze slogan hebben ze goed in de praktijk weten toe te passen.
Zakkenvullers in de goede pvda-traditie, over de rug van de belastingbetaler.

spanarchist | 24-08-12 | 13:38

Misschien moet Rottenberg voor dat geld wel heel veel voor doen. Zoek dat eerst maar eens uit. En misschien hoeft hij er heel weinig voor te doen, dan heeft hij een goede deal. Ik zou hetzelfde doen, en jij ook Nanninga!

Stel je niet aan!

Fret Kroked | 24-08-12 | 13:37

Negatief en vermoeiend ventje, wat heeft hij nou eigenlijk zelf gepresteerd afgezien van moeilijk kijken?

Onderbuik | 24-08-12 | 13:36

Waarom luisteren mensen toch naar deze zelf verklaarde profeten.

Lees de reaguursels onder een topic. Filter de onzin en je hebt al meer waarheid en oplossingen gezien dan Rottenberg ooit heeft geproduceerd.

En het is gratis (beste prijs!).

Alhoewel, Nanninga waarom heeft Pritt mijn facturen nog niet betaald?

Kaas de Vies | 24-08-12 | 13:35

Felix c.s. zijn maar wat blij dat er problemen zijn die 'opgelost' moeten worden en dat er mensen zijn die denken dat met anders denken dit soort primaire problemen oplosbaar zijn.

Met andere genetica, misschien.

zovoklets | 24-08-12 | 13:35

Vijfduizend euro zijn op te hoesten door de gemeente Amsterdam.
Een PvdA'er krijgt gratis geld van een andere PvdA'ers. Je verwacht het niet.

Waarom niet Hero Brinkman gevraagd, of die jankerd van een Hernandez, zij weten véél meer over de materie.

Cuyahoga | 24-08-12 | 13:34

@ Pa Cartwright | 24-08-12 | 13:32 | + 0 -
Klopt, maar is dat omdat het Rutger van PowNews (ooit nog GeenStijl, u wel bekend) is, of omdat Rutger permanent wat draadjes los heeft in de bol?
Ik gok op het eerste namelijk.

BeunDeHaas | 24-08-12 | 13:33

Rottenberg is vooral een goede acteur. Acteren dat je ergens verstand van hebt, om met allerlei loze kreten uiteindelijk te komen tot een non-oplossing.
Vast iets dat al is geprobeerd. Wel zo makkelijk namelijk.

BeunDeHaas | 24-08-12 | 13:32

Het leuke van Rottenberg is, dat hij ook zo doorzichtig is bij zijn machinaties. Geweldig.

denoorman | 24-08-12 | 13:32

Dus als ik het goed begrijp: 5000 euri voor het leiden van één bijeenkomst? En dat is al een kortingstarief? Dus er zijn ook mensen die meer betalen, als Felix komt?
Geloof dat de wereld gek aan het worden is.

Graaf van Egmont | 24-08-12 | 13:32

Die Rutger goed voor lul zetten, daar is-ie dan wél weer goed in. Gratis, dat ook nog.

Pa Cartwright | 24-08-12 | 13:32

Rottenberg heeft veel ervaring met vreemdgaan, met slap lullen en met lucratieve verdiensten bij bevriende organisaties en overheden. Ik mag hem eigenlijk wel. Een soort nederlandse Clinton.

denoorman | 24-08-12 | 13:30

-weggejorist-

Greetje Duisenberg | 24-08-12 | 13:30

Felix weet al hoe het moet. Hij gaat samen met trouwe metgezel Frðnk achter de onverlaat zitten en heel indringend vertellen hoe fout hij wel niet is.

Godsammekraken | 24-08-12 | 13:29

Rottenberg heeft maar van één ding verstand en dat is doen alsof je ergens verstand van hebt.

Cuyahoga | 24-08-12 | 13:27

Nee, stel je voor dat je gewoon de wet gaat handhaven?! Dat moeten we toch niet willen met zijn allen.

witwas | 24-08-12 | 13:25

Euhhh linkje naar de bron wat Felix nou precies gaat doen?

Godsammekraken | 24-08-12 | 13:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken