
We lezen het verder nergens (intellectueel voetbalmagazine
Hard Gras is niet echt een drukbezocht medium) dus dan maar even quoten:
"Iedereen sprak vooraf over het meisje van 17 dat nabij ons stadion precies een etmaal geleden de keel was doorgesneden. De politie scheen een man te hebben opgepakt. (..) De dood van het meisje had met eerwraak te maken. De verdachte is vrijgelaten. Gelukkig kwam na rust Bel Hassani erin. We wonnen met 2-1." Het gaat om de moord afgelopen donderdag op de 17-jarige
Seriban Akpinar in Rotterdam die werd aangetroffen in de bosjes aan de Horvathweg. Inmiddels is een 15-jarige jongen aangehouden voor verhoor. Volgens de politiewoordvoerder gisteren op de radio is de jongen alleen maar verdacht van 'betrokkenheid' dus dat is behoorlijk vaag. Niet uitgesloten wordt dat er meerdere personen bij betrokken zijn. In de Telegraaf
staat dat er een zwerver is gearresteerd die later weer is heengezonden. In verdere
media wordt de zaak zeer voorzichtig benoemd. Het woord eerwraak valt nergens. Wegens explosief en heel erg beladen. Maar blijkbaar was het afgelopen vrijdag op de ere-tribune van het Sparta-stadion al bekend. Het zit daar vol met ras-Rotterdammers die doorgaans prima op de hoogte zijn wat er speelt in hun volkswijk Spangen. Waarom zou Hugo Borst anders zijn stukje de titel 'eerwraak' meegeven? Die zal zich ook wel gestoord hebben aan de politiek correcte verzwijgen van het motief. Want ja, een ziek-gestoorde door religie ingegeven haatmoord, die hou je liever stil natuurlijk. Of heeft Hugo - Ik wil
niet meer op TV - Borst nu retorische hulpmiddelen nodig om een beetje aandacht voor zijn literaire voetbalblaadje te genereren?
UPDATE: Hugo Borst (en wij dus ook) zat er naast. Geen
eerwraak maar een beroving.
Reaguursels
InloggenOverigens stond er gisteren in het NRC ook een berichtje over. 'Eerwraak' werd niet vermeld, maar zolang dat motief niet is bewezen lijkt me het journalistiek-technisch gezien ook niet handig om dat zomaar te opperen. Of je moet Borst als speculant aanvoeren. ;)
Miep Scharensliep | 14-08-12 | 15:32 | + 1
Wat een onzin zeg. Tuurlijk heeft het wel met hun 'eer' te maken. Google maar even op termen als 'familie-eer' en 'Midden-Oosten'. Wraak is per definitie gerelateerd aan een reden voor die wraak: de legimitering ervan (hoe ziek ook). Een reden is dan vaak de schending van eer. Dat komt omdat zij ideeën hebben over wat schande is en die schande raakt dan direct de hele familie. Dat moet snel rechtgezet worden door die achterlijke roddelcultuur in die contrijen en dat gebeurt door wraak. En daarbij ontzien ze eigen familieleden zeker niet. Het is echt te debiel voor woorden dat dat idee van eer belangrijker is dan liefde voor je familieleden en dat er mensenlevens om opgeofferd worden.
Ik heb overigens nooit een politicus stelling horen innemen tegen dit fenomeen, maar dat is meer omdat het volgens mij nog niet als issue wordt gezien. Ik heb zeer zeker nog nooit gezien dat iemand erover zij dat we ons in hun cultuur moeten inleven. Dat zou zelfs de ergste Nederlandse cultureel-marxist denk ik niet aandurven, en terecht!
Het is echt walgelijk en het moet heel hard worden bestraft hier. Laat als Westerse samenleving maar even zien dat wij dit soort normenstelsels hier niet accepteren. En laten ze dan direct wetgeving ontwikkelen die niet alleen de uitvoerders, maar ook de familiehoofden en andere mede-verantwoordelijken hard bestraffen.
Eerwraak of 'crime passionnel'?
vragen, vragen....
Hugo Borst heeft het gedaan!
Keel doorgesneden is in ieder geval een zachte dood, volgens de heren geleerden van de 1e kamer. Ze heeft nauwelijks geleden... "cynic mode off"
Gelukkig staat links geheel achter een shariarechtbank in Nederland, dus voor alle meisjes uit die cultuur, jullie zijn volgevrij verklaard wat links betreft.
Hugo is allesbehalve een aandachtshoer. Zwak van je, Brusselmans.
Goed dat Borst in ieder geval een punt maakt. Zoiets mag niet langer in de doofpot verdwijnen.
En dan hier lezende dat die schijtcultuur het ook nog eens laat opknappen en hoe onze NOT rechtsstaat hiermee omgaat. Het is te triest voor woorden.
-weggejorist-
Ik zei het toch al: .
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/0...
***************************************
Het slachtoffer is licht getint, wellicht eerwraak...
despiegel | 11-08-12 | 21:28 |
Beetje laat in het topic, maar ik kom net schokkende cijfers tegen uit Turkije...
Meer vrouwen sterven er door geweld dan door ziekten, ongevallen, oorlog en ziekte.
Bizar.
M.a.w. je gaat eerder dood door je eigen vent/familie dan door ziekte, ongeval enz.
Beter vrijgezel blijven dus, maar dat is in de Islam ook geen optie, want dan loop je WEER tegen geweld uit eigen kring aan.
www.todayszaman.com/news-289172-gender...
Hopelijk kan GS daar eens wat aandacht aan besteden. Dit is niet normaal meer!
Eerwraak heeft alles met wraak en niets met eer te maken. Probeer dat maar eens aan het verstand van een intellectueel uitgedaagd en/of religieus in de war persoon te peuteren.
Vooral ter linkerzijde wordt er niet bepaald ferm stelling genomen tegen dit onuitroeibaar fenomeen. Men vindt het uiteraard niet geweldig en voor de slachtoffers worden kaarsjes gebrand maar het electoraat is net iets belangrijker en daarom moeten we vooral BEGRIP hebben voor de culturele achtergrond en de functie van eerwraak binnen een gemeenschap. Na een intensieve antropologische en sociaal-meditatieve sessie komt men tot de conclusie dat het allemaal erg lastig is om te begrijpen en vooral om te voorkomen....
Het zal me benieuwen hoe deze zaak in de media verder wordt belicht en hoe justitie zal vervolgen.
Als je Constant Kusters heet en Eigen Volk Eerst declameert, hoor je 40 uur werkstraf tegen je eisen. Geheel verdiend overigens, daar niet van, hoewel ik niet denk dat meneer Kusters qua geestelijk vermogen gaat opknappen van tuintjes schoffelen.
Eerwraak door een 15 jarige zal wel een berisping opleveren.
Heeft Hugo Borst die 'column' in Hard Gras direkt na een zaadlozing geschreven?
Nav zijn interview in de Volkskrant begin ik dat te geloven.
Sleutelplanktovenaar | 14-08-12 | 14:27 | + 1
Wraak, in de zin van zelfrichting, is hier in ieder geval niet legitiem. En 'eer' is geen als zodanig geen recht en überhaupt een nogal stompzinnig en subjectief concept. Alhoewel als je je in je goede eer aangetast voelt, je daar best een rechterlijke zaak van kan maken. Maar verder wel een zinnige opmerking en helaas is dat voor hen (in hun 'normen en waarden'-stelsel) ook echt een legitimering. Een middeleeuwse.. dat wel.
Zoals iemand eerder al zei, kunnen we echt geen andere term hiervoor vinden? Zowel eer als wraak suggesteren een legitieme reden voor deze zandbakgewoontes.
Eerwraak heeft niet alléén met religie te maken. Het is een wijdverbreid achterlijk cultureel fenomeen in het Midden-Oosten en andere contreien. Walgelijk!
Raar verhaal dit.
Er zouden wat cijfers over eerwraak naar buiten moeten komen, het zijn geen incidentjes want het gebeurt bijna dagelijks!
Pufferd | 14-08-12 | 13:26 | + 0 -
Inderdaad, wordt de portemonnee kaart getrokken.
Logisch als je iets moet betalen waar absoluut geen enkele reden voor is om te doen maar wel meer dan 7000 miljoen Euro per jaar moet kosten.
En daarvoor krijg je dan letterlijk veel meer ellende dan voordeel voor terug.
-
Als je niet eens weet wie Nederlanders zijn dan is het wel triest met je gesteld.
Door de eeuwen heen zijn er altijd wel een paar buitenlanders geweest die in NL zijn gaan wonen en uiteindelijk Nederlander zijn geworden.
Ik weet dat de laatste jaren op school de tendens is om deze paar immigranten als "Nederland doet al eeuwen aan multiculti" te verkopen. Poging nummer zoveel om de rampzalige multiculti die nu aan de gang is als iets "normaals" te verkopen.
-
Laat GeenStijl hier niet juist zien wat de etnische achtergrond is?
Nu de megaschade/ellende door multiculti echt niet meer te verbergen is zie je gelukkig steeds meer media de etnische achtergrond van de daders vermelden.
Het begint nu ook bij het Nederlandse volk te dagen hoe absurd vaak de dader uit import bestaat.
10% van de bevolking is verantwoordelijk voor 90% van de criminaliteit
We leiden in dit informatietijdperk gezamenlijk aan de ernstige ziekte dat we DIRECT, NU, STANTE PEDE willen weten hoe zaken in elkaar zitten. Het wordt het OM nauwelijks gegund normaal onderzoek te doen; ieder woord van een politiewoordvoerder wordt gewogen en geïnterpreteerd, terwijl de vermoedelijke waarheid is dat ze simpelweg tijd nodig hebben om een onderzoek van A tot Z door te vlooien en af te ronden. Als we hen die tijd niet gunnen en de politie, resp het OM onder tijdsdruk en ublieke opinie een niet volledige zaak voor de rechter brengt, zal deze laatste de zaak afschieten. En terecht, want zo werkt een juist rechtssysteem. Maar helaas, ook dan heeft het OM gefaald. De wanhoopsschreeuwen uit de onderbuik worden steeds luider; 'wij' willen alles maar 'zij' moeten dat aan ons geven. Wie kijkt er eens in de spiegel?
@Moi2 | 14-08-12 | 13:19
O god, de portemonnee-kaart wordt getrokken. En het grote complot. Vertel me eens: Multiculti is links, toch? En WNL en Powned zijn opgericht om een wat rechtser geluid te laten horen. Waarom schrijven en zeggen die laatste twee niet dat er sprake is van eerwraak? Doen ze dan wat fout, of is er misschien wel gene sprake van eerwraak?
En "Het Nederlandse Volk". Wie zijn dat? PVV-stemmers? Henken en Ingridden? Of ook in '39 gevluchte Duitsers? Of uitgeweken Franse Hugenoten? Of Spaanse soldaten die in Nederland zijn blijven hangen? Of, voor mijn part, Aboutaleb? En what about Albayrak? Zowel de linkse als de rechtse? En Surinamers, zijn dat Nederlanders? En Antillianen?
@MBeen | 14-08-12 | 13:12
Smaken verschillen. ;)
Ik weet niet of het eerwraak was. Niemand weet dat. Behalve een handjevol voetbalsupporters die dat tegen Hugo Borst hebben gezegd. En ik denk niet dat die voetbalsupporters nu op de hoogte zijn van alle details.
Pufferd | 14-08-12 | 12:44 | + 1 -
Ieder enigszins positief effect van multiculti wordt volkomen teniet gedaan door een veelvoud van veel ernstiger negatieve effecten.
En dit is precies de reden waarom multiculturalisten niet willen dat er bij dit soort berichtgeving de etnische achtergrond van de dader bekend wordt gemaakt.
Men wil vanaf het begin vermijden dat het Nederlandse volk erachter komt hoeveel ellende en kosten de hun door de strot gewrongen multiculti eigenlijk kost.
@andalucia | 14-08-12 | 12:58
Ik ben niet zo'n fan van Koningshuizen, of ze nu Van Oranje Nassau heten, Grimaldi of whatever. Vergeef me in dit geval dus mijn onwetendheid.
Ik was al afgedwaald naar "iemand het land uitzetten naar zijn eigen land" vanwege eerwraak of andere strafbare zaken zoals Garret Weldon op 14-08-12 om 10:15 schrijft.
@MBeen | 14-08-12 | 12:33
Zie boven. Op mijn bord en in mijn glazen is het een multicultureel feest. Moet er niet aan denken dat ik tot mijn dood stampotten en erwtensoep zou moeten eten. Alleen daarom is getrap tegen de multiculturele samenleving mijns inziens onnozel. Maar het een "couscous is lekker eten", sluit het ander: "er lopen verknipte lieden rond die aan homohaat doen" niet uit.
Pufferd | 14-08-12 | 12:48 | + 0 -
Het ene sluit het andere niet uit maar die troep kapsalon heb ik ooit een paar keer op maar de laatste jaren weiger ik principieel te eten wat een ordi troep zonder enige fantasie. Maarre on topic is het nu eerwraak ja of nee, zo ja dan liegt het ad gewoon glashard.
Pufferd | 14-08-12 | 12:50
Mohammed VI, Hassan III moet vermoedelijk nog worden geboren. Verder staat dat een beetje los van een NederTurks meisje dat op trieste wijze is geslacht lijkt me.
Tot slot, google even deze uitspraak, en lees hem:
LJN: AT4973, Rechtbank Leeuwarden , 17/781005-05 VEV
@hysteria | 14-08-12 | 12:36
Dankjewel.
En die mongolen mogen wat mij betreft, na een veroordeling, levenslang de bak in. Terug naar het eigen land is bij veel Marokaanse hangetters niet aan de orde: die hebben alleen een Marokaans paspoort omdat dat moet van Koning Hassan d'n Derde.
-en
Ik dacht meteen al aan een gevalletje 'doen-plegen'. De vader laat dochter vermoorden door een jochie omdat die nou eenmaal een lagere straffen krijgt. Dat zo'n joch levenslang gebrandmerkt is en de vader evengoed de volle mep aan straf kan krijgen (met zulke situaties houdt het strefrecht namelijk rekening) beseffen die laffe zwijnen blijkbaar niet.
@MBeen | 14-08-12 | 12:33
Zie boven. Op mijn bord en in mijn glazen is het een multicultureel feest. Moet er niet aan denken dat ik tot mijn dood stampotten en erwtensoep zou moeten eten. Alleen daarom is getrap tegen de multiculturele samenleving mijns inziens onnozel. Maar het een "couscous is lekker eten", sluit het ander: "er lopen verknipte lieden rond die aan homohaat doen" niet uit.
@Moi2 | 14-08-12 | 12:30
Ik las je tegel als een aanklacht tegen de multiculturele samenleving. Mijn tegel betoogt dat de multiculturele samenleving een feit is, die ook mooie (en lekkere) dingen voortbrengt. Naast kwalijke uitwassen.
Oh ja, Pufferd | 14-08-12 | 12:20 het bericht hierboven was voor jou
Ik ben niet pissig op de multiculturele samenleving, wel ben ik pissig op de mongolen die er alles aan lijken te doen om deze te verpesten met criminaliteit, corruptie, eerwraak, religie en barbaarse stammengewoontes. Sommigen lijken werkelijk elk vooroordeel waar te willen maken.
Ik haat Kapsalon, tyfus troep. FJHai ja ik ben een ei fan en die Tapas laat dat maar voor de hipsters.
Cultuur op een bordje is dus jou argument mmmm.
Pufferd | 14-08-12 | 12:20 | + 0 -
En hoe kom je daarbij...?
Overigens ben ik vrij zeker dat ik heel wat meer over de wereld heb gereisd en met meer verschillende culturen/landen te maken heb gehad dan jij.
Ik heb jaren vakantiebaantje als duikinstructeur in Spanje gehad waar ik iedere avond ergens ver weg van de toeristenoorden heerlijk originele Tappa's en (andere Spaanse gerechten) ging eten. Als je daar werkt nemen Spaanse collega's je namelijk mee naar lokale restaurants die ze geheim houden voor de toeristen.
Thuis kook ik meestal Chinees/Aziatisch en een Kapsalon eet ik niet vanwege de calorieën en niet vanwege de smaak.
Dus letterlijk iedere aanname van je is fout... toch knap.
@Moi2 | 14-08-12 | 12:03
Mijnheer of mevrouw Moi weigert ook om een Kapsalon te bestellen, walgt van Foe Jong Hai, en spuugt op Spaanse Tapas? Dat is namelijk ook cultuur.
Volgens de multiculti partijen is Multiculti mooi en heel goed voor Nederland.
Daar de dagelijkse realiteit dit weigert in te zien kan men niets anders doen dan ervoor te zorgen dat het Nederlandse volk niet al te veel van die domme xenofobe dagelijkse realiteit in de krant leest.
izan82 | 14-08-12 | 11:35 heeft gelijk. Achterlijkheid is helaas niet religieus gebonden. Wat niet wegneemt dat het in de NL cultuur niet verzwegen of goedgepraat hoort te worden!
Islam is vrede. De Pvda knikt instemmend.
Religie maakt meer kapot dan je lief is!
Politie weet volgens mij alles al zo staat in het krantenartikel:
"De politie laat weten op een aantal belangrijke vragen nog geen antwoord te hebben. Zo is er onduidelijkheid over de fiets waar Akpinar op reed op de avond van haar dood."
Wanneer het belangrijkste haar fiets is is de rest dus al bekend...
@Garret Weldon | 14-08-12 | 10:15
Je hebt bijna helemaal gelijk. Maar in dit geval is het nog niet zeker of die 15-jarige de moordenaar is, toch? En is het niet zeker of er sprake is van Eerwraak, toch? En is het nog maar de vraag of de 15-jarige door zijn familie is opgedragen het meisje te vermoorden, toch?
Je laatste zin "Daarom, grenzen dicht en bij de minste of geringste aanwijzing van crimineel of subversief gedrag, uitzetten. Toedeloe." spreekt boekdelen: één kleine aanwijzing, en exit. Luider heb ik een onderbuik niet horen reutelen. Jij hebt ook niets met "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" zeker? Dan ben jij nu een verrekte mongol met een IQ van 75. Totdat je anders bewijst.
eerwraak heeft absoluut niets met de islam te maken, het is een 100 % regio gebonden, cultureel fenomeen.
Oh jee dat is werk voor de shariarechtbank..
Voor wat erkende shariarechtbanken eventjes 30 km varen en dan in Engeland èèn van de 7 shariarechtbanken bezoeken,valt de straf uit in lijf of doodstraffen dan word het slachtoffer netjes overgevlogen naar land van herkomst om daar de straf te ondergaan..
Logisch dat eerwraak nergens vermeld word,althans in de televaag staat juist dat het 100% GEEN eerwraak is ??
Mwah,keel doorsnijden net als bij Marianne Vaatstra ruikt naar ritueel slachten,Theo v Gogh weet er ook alles van??
Multikul is dan vervolgens om via de moskee naar Turkije vervoerd worden om daar dan begraven te worden ??
Terwijl het arme kind toch hier geboren was ??
Multikul my ass,als eigen land èèrst word.
andalucia | 14-08-12 | 10:57 |
Gaat in deze om de boodschap: om zoiets hoor je toch kwaad te worden. Als ik zie dat NieuwZuur gisteren het te druk had om politiek correct verontwaardigd te reageren op een moord in Griekenland terwijl er in je achtertuin een meisje van 17 dood wordt gestoken, waar geen aandacht aan besteed wordt, dan vind ik dat inderdaad MASS MADNESS.
SatchRules | 14-08-12 | 10:43
Natuurlijk heeft u groot gelijk dat het bepaald onkies is om allerlei frustraties te projecteren op de verschrikkelijke moord op dit meisje van 17. Maar het "wij en zij" denken is dermate manifest aanwezig in 0031 dat we inmiddels zaken niet meer van elkaar kunnen loskoppelen. Net zo goed als dat alle katholieke priesters kinderneukers zijn, alle Roma en Sinti notoire dieven en - last but not least - alle Finnen weg moeten. Noem het maar een nieuw soort verzuiling. Waar we ons al niet meer druk maken over moslims die mekaar opblazen in het Midden Oosten zal langzamerhand hetzelfde gebeuren met dit soort "interne" aangelegenheden als eerwraak binnen de moslimwereld. Zolang "we" er maar geen last van hebben......
@SatchRules | 14-08-12 | 10:43
50 pluskudos van mij!
Het gaat er trouwens bij mijn niet in dat de rust in de familie dan is terug gekeerd.Zon moeder van zon kind maar ook die jongen zelf zullen dit altijd als verschrikkelijke bagage meenemen, of ze zijn echte cold blooded.. Ik denk dat deze en gene echt gegijzeld zijn door hun cultuur voor de rest van hun leven
na 12 september is het eerwraak.. nu even niet
Auweyida | 14-08-12 | 10:50
Aaaaah Network, meesterlijke film! Wel wat linksig hoor om hier in de reaguurpanelen te vermelden ;-)
ja hoor, t dorp Spangen... hier wisten ze ook al "turks meisje door" eerwraak...
de dorpspomp van GS is doorgaans niet geinformeerd en roept maar wat.
Hugo niet, hij zal t heus gehoord hebben. Maar of t waar is?
laat de politie lekker ondezoek doen, dan zien we weer verder...
SatchRules | 14-08-12 | 10:43
Ik heb maar vast ingezet met een plusje. Zie verder mijn eerdere plempsels.
Ik wordt hier gewoon letterlijk misselijk van.
Moest hier aan denken.
"And we sit watching our TVs while some local newscaster tells us that today we had 15 homicides and 63 violent crimes as if that's the way it's supposed to be. We know things are bad. Worse than bad. They are crazy.... I want you to get up now and walk to the window, open it, stick your head out and yell: I'M AS MAD AS HELL AND I'M NOT GONNA TAKE THIS ANYMORE!"
www.youtube.com/watch?v=rGIY5Vyj4YM
De feiten: een meisje van 17 is vermoord, een jongen van 15 is in verband daarmee aangehouden. That's it. Maar de reageerders weten het allemaal al, eerwraak is het motief, en Hugo Borst heeft daar net het bewijs voor geleverd. Voorlopig is de kans dat het om eerwraak gaat 50 procent. Als ik de reacties zo eens doorlees dan krijg ik haast het idee dat er mensen teleurgesteld zouden zijn als het motief geen eerwraak is, maar een afgewezen verliefde puber of een roofmoord. Jullie projecteren je frustraties over de multiculturele samenleving (die ik overigens ook heb) op een vermoord kind van 17 en dat vind ik behoorlijk sneu. Zo, laat het min-kuddo monster maar op me los (welke halve zool heeft dat +/- systeem trouwens ooit bedacht?)
Voor eerwraak wordt meestal een jongen ingezet die nog niet volwassen is i.v.m. de straftijd. Dus,.. doe jij het nou want jij krijgt minder straf!
Verkiezingen op 12-09-12. Dan kunnen we er iets aan doen! En natuurlijk nu wel RIP voor dat meisje. Het is verschrikkelijk. Maar op 12/9 a.s. leg je de grondslag om dit soort dingen strafbaar te stellen.
"De familie is zeer bedroefd om het feit dat het zo'n jonge jongen is die de moord gepleegd heeft" Moslims die bedroefd zijn om de moordenaar van hun dochter??????
Officieel kunnen zij natuurlijk niets slechts over die jongen zeggen want.......
hysteria | 14-08-12 | 10:24 |
Ik heb ooit het vak statistiek mogen volgen op het HBO en op basis van waarschijnlijkheidsrekening is er hoegenaamd niets mis met de voorlopige conclusies die hier door vele reaguurders worden getrokken.
@ andalucia | 14-08-12 | 10:26
"Neutrale tekst" ? Laat me niet lachen. Dat deze zalvende tekst uit de Volkskrant of Trouw komt dat kun je ook wel weten zonder dat het erboven staat. Leer mij mijn pappenheimers even kennen zeg.
Alle betrokkenen terugsturen naar land herkomst en dat land dwingen deze lieden superzwaar te straffen anders gaan Europa-breed dat land boycotten.
Als eerwraak het motief is, dan is/was de hele kamelenfamilie hiervan op de hoogte. Dan is er dus sprake van een criminele organisatie en die pakken we in Nederland op.... toch? Of gelden hier plots dan weer andere wettelijke nuances want zielig en zo?
Marcus Porcius Cato | 14-08-12 | 10:16
Rustig maar en pak anders een pilletje. Je bent veel te boos op deze tijd van de dag! Zou je in staat geweest zijn het artikel als neutrale tekst te lezen, zonder de wetenschap dat het uit de Volkskrant kont, dan zie je een welafgewogen verhaal over een juridische zaak met grote maatschappelijke impact. Hulde aan de journalistiek hier en zeker ook de wijze waarop de zaak in de rechtbank is behandeld. Niet dom gaan blazen.
.
OT: Hugo Borst en provoceren, is iedereen alweer vergeten hoe hij zijn (maatschappij)kritiek doorgaans opbouwt? Lazer toch op met die 'eerwraak', natuurlijk kan het dat zijn maar binnen het kader van zijn stukje proza is het hoogst onwaarschijnlijk.
Foppezão | 14-08-12 | 10:16
De PVV ga je nog wel horen hierover, maar dat kunnen ze pas als er werkelijk bewijs is. Het zou nogal een afgang zijn voot hun als het toch een fout, blank ex-vriendje blijkt te zijn. (en voor 95 % van de reaguurders hier ook trouwens, incl. moi)
@Synecdoche | 14-08-12 | 09:24
Mogelijk.
Maar vooralsnog onwaarschijnlijk. Wanneer leest u dat na een overval/aanranding van zo een jong meisje het slachtoffer wordt achtergelaten met een doorgesneden strot?
Dit is een executie, geheel conform de Sharia.
plaszak | 14-08-12 | 09:42 | + 2 -
.
Marianne Vaatstra bijvoorbeeld.
.
Hoewel ik niets moet hebben van religie en aanverwante inferieure normen en waarden, vind ik wel dat in dit geval het achterlijke deel van de reaguurdersgemeenschap over de rug van een vermoord meisje weer lekker aan het losgaan is op onze cultuurverrijkers. Erg ziek hoor! Misschien dat we eerst even de uitkomst van het onderzoek kunnen afwachten?
@ Pufferd | 14-08-12 | 10:06
Juist de mening van een moslima wordt gegeven die ERG vergoelijkend is. DAT is precies mijn probleem. Nog even een paar leuke vergoeilijkende zinnen: "Waarnemers worstelden met de vraag of het 'gewoon' huiselijk geweld was of religieus, cultureel bepaald geweld. Moslimorganisaties weigerden het als een 'islamistische misdaad' te zien." Dit zijn inderdaad de volzinnen die je in zo'n geval in de Volkskrant zult aantreffen waar ik zo onpasselijk van wordt. We moeten weer "worstelen met de vraag" en het heeft natuurlijk weer niets met de islam te maken. Ja hoor. Ik kots over de Volkskrant.
Waarom zou de media dit stilzwijgen vanwege verkiezingen?, dit is doorgaans koren op de molen voor de pvv, of andere politiek.. Het meest kwalijke aan deze moorden dit idd quasie sharia ongrondwettelijk handelen is dat de drempel zo laag ligt voor de potentiële daders, alleen daarom moet dit keihard de kop ingedrukt worden, met name de directe familie van deze minderjarige jongen, minstens tien jaar
Pufferd | 14-08-12 | 09:49 |
Een geestelijk gestoorde stalker die in z'n woede een vrouw doodsteekt die hem afwijst is even iets anders dan een minderjarige knul die door familie wordt opgedragen een nicht of zus te vermoorden omdat ze de 'eer' van de familie heeft geschonden en hij daar als minderjarige makkelijker mee wegkomt dan vader of oom. Voor die stalker is van te voren nog gewaarschuwd. Bij eerwraak is soms een hele familie op de hoogte die er allemaal het zwijgen toe doen. Want ze staan achter de moord op hun moeder, zus of dochter. Laat dat maar eens op je inwerken. Wat voor een cultuur brengt dat soort mensen, complete families, voort. En vraag je dan af of we dit moeten willen met z'n allen. In Nederland. Dat ze elkaar in Turkije de strot afsnijden moeten ze zelf weten. Maar in Nederland wil ik dit soort volk niet hebben rondlopen. Daarom, grenzen dicht en bij de minste of geringste aanwijzing van crimineel of subversief gedrag, uitzetten. Toedeloe.
Strohond | 14-08-12 | 10:01 | + 0
Waarschijnlijk heeft ze 2 cm2 huid getoond aan een "vreemde" man (lees neef of oom). Terwijl ze aan deze knaap was beloofd.
.. goedgepraat wat niet deugt, uit polletiek correcte lafheid.
Strohond | 14-08-12 | 10:01 | + 0
Waarschijnlijk heeft ze 2 cm2 huid getoond aan een "vreemde" man (lees neef of oom). Terwijl ze aan deze knaap was beloofd.
Nick da Prick | 14-08-12 | 10:08
Het verschil, Nick da Prick, zit erin dat de "eerwraak" gesanctioneerd wordt. Is dat zo moeilijk te begrijpen voor een relativerende excuusTruus?
Eerwraak laat je door een minderjarige doen. Dat scheelt gevangenisstraf. Goede rotschop naar Middeleeuwistan die familie.
eerstneukendanpraten | 14-08-12 | 10:05 | + 0 -
Lijkt me enig..
Wat kan er in "Godsnaam" voor eer zitten in het dodelijk wraak nemen op een 17 jarig meisje!
Het wordt hoog tijd dat moslims, die "wij blijven hier" roepen, zich gaan afvragen waarom zij dit soort beestachtigheden goedpraten, terwijl zij zo duidelijk kiezen om hier en niet daar (islamitische heilstaat) in de rotzooi te leven.
Ploertenbeweging die veel te veel respect krijgt.
Wat is het verschil tussen eerwraak en Rocker Daan van SBS6 die een moordenaar is?
Een moord door moslim = eerwraak = veel ergen dan normale moord. Tja...
In het AD: haar ouders zijn wel traditioneel, maar ook tolerant.
Dat is net zoiets als Feyenoord supporter zijn en juichen voor Jari Litmanen. Hoe is het trouwens met Jari?
@Marcus Porcius Cato | 14-08-12 | 10:03
En waar word je precies onpasselijk van?
De volkskrrant geeft niet zijn eigen mening, maar die van een Canadese moslima. En vergoeilijkend? Welnee, joh. Heb je het stuk wel helemaal gelezen?
@ de melkboer 09:51
Jij gaat hier nog eens vrienden maken. Ooit...
Strohond | 14-08-12 | 10:01 | + 0 -
Ik denk eerder dat het een soort verkapte liefdesverklaring was van neeflief.
Lees anders dit even:
www.rvdj.nl/2012/25
Een uitspraak van de Raad van de Journalistiek op een klacht dat media (ook Powned!) ten onrechte zou hebben gesuggereerd dat er sprake is van Eerwraak.
De bottomline: media mogen en kunnen best wel refereren aan Eerwraak, zelfs als dit wordt gesuggereerd door buurtbewoners. Dat de media dit nu niet doen, zegt mij genoeg: er is (nog) geen greintje bewijs voor.
@ Pufferd | 14-08-12 | 09:59
Precies, het staat inderdaad vol met vergoeilijkende woorden, ik citeer:
"Canada is trots op zijn multiculturele aard, zegt Manji, die er opgroeide. Maar het land heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld 'als een plek waar iedereen welkom is, behalve zij die intolerant zijn. Barbaarse gewoonten zijn niet welkom in Canada; dat staat nu gelukkig in de wet.' Volgens Manji kan het land dienen als voorbeeld voor westerse landen die gedwongen zijn om de islam een plek te geven. 'Als moslima zeg ik: we moeten niet bang zijn om de stammencultuur te onderscheiden van de religie die ons lief is.'"
Ik zeg u, er staat letterlijk westerse landen die GEDWONGEN zijn om de islam een plek te geven. Het zoveelste stukje in de Volkskrant om onpasselijk van te worden.
@ stijlvolrechts 09:57
Zie het zo wel verschijnen in de update...
Wat zal het slachtoffer uitgevreten hebben?
Heeft ze zich laten vingeren door een Jood, of weigerde ze om een hoofddoekje te gaan dragen, of heeft ze hutspot gegeten met een kuiltje jus. Vragen vragen vragen.
Ongeveer 99% van de reaguurders had al eerwraak door een 15 jarig familielid voorspeld in vorig topic. De media kan het doodzwijgen, het is toch redelijk voorspelbaar.
Marcus Porcius Cato | 14-08-12 | 09:56
Oeps, didn't see that. Dat is inderdaad de andere klassieker in uw rijke arsenaal. Keep it up. ^^
@Marcus Porcius Cato | 14-08-12 | 09:50
Nou, gewoon zo, denk ik:
www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...
omanders | 14-08-12 | 09:54
Je hebt wel gelijk hoor. "eer" in "eerwraak" is zooo misplaatst. Deze daad is wel de meest eerloze die er is.
Ik heb het stukkie nog eens gelezen, op de linkjes geklikt en doorgelezen. En ik lees dus dat er een jong meisje is vermoord met een mes, dat er twee verdachten waren/zijn, en dat Hugo Borst als enige, gebaseerd op 'bronnen op de voetbaltribune' geconcludeert dat de moord met eerwraak te maken heeft. Evengoed had het stukje van Borst 'provincialisme' kunnen heten als ik naast Borst had gestaan en had geopperd dat het meisje was vermoord door een Tukker met een Stanleymes.
Ik hoor net op de radio dat de dader een minderjarig meisje zou zijn.
Islam hoort niet in Nederland thuis. Punt.
@ Ashtrey | 14-08-12 | 09:52
Ik verwijs u vriendelijk doch zeer dringend naar: Marcus Porcius Cato | 14-08-12 | 09:26
de gebruikelijke opmerking "Wat is het toch een verrijking van onze cultuur hè ?" wordt pas ingezet nadat zeker is dat het inderdaad gaat om een culturele uiting van onze islamitische medemensch.
@@hysteria | 14-08-12 | 09:50
Nee wacht even: Hoewel ik sympathiek sta tegenover het idee moord gewoon moord te noemen zit in de term eerwraak motief verborgen. Maar het motief kan geen eer zijn want eer gebiedt dat je hoffelijk tegen vrouwen blijft. Dus kan het geen eerwraak zijn.
Sneu.
@ omanders | 14-08-12
je mag het van mij ook een islammoord noemen hoor.. is het meteen duidelijk ..
@omanders | 14-08-12 | 09:49
U heeft een punt. Eerwraak klinkt te nobel. Niet barbaars genoeg.
Marcus Porcius Cato | 14-08-12 | 09:50
LOLW00T, niet de gebruikelijke quote? En het onderwerp is er nog wel zo naar. Man man man.
@hysteria | 14-08-12 | 09:50
I stand corrected
Ashtrey | 14-08-12 | 09:40 | + 0 -
Ja.. Zeikwijf
@ Garret Weldon | 14-08-12 | 09:39
Wie de dader ook is, en wat het motief ook was, ik ben benieuwd of de zoveelste aflevering uit het stille tochten programma voor dit meisje gaat plaatsvinden. Een stille tocht, het doel en de aard van dit linksche concept is mij een raadsel overigens, is niet zomaar voor iedereen natuurlijk. Ook verheug ik mij nu al of, en hoe Trouw en de Volkskrant dit nieuws gaan brengen, als het inderdaad eerwraak blijkt te zijn. Uw toegenegen,
omanders | 14-08-12 | 09:49
Wat zou je zeggen van Moord?
Ik stel voor dit dus geen eerwraak meer te noemen, maar barbarenwraak. gewoon, om een punt duidelijk te maken. Voelt men (U ook, redactie) hier iets voor?
@Garret Weldon | 14-08-12 | 09:39
Toen je deze tegel schreef, had je toen onderstaand voorbeeld voor ogen?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/08/...
Hier, alweer. Wat is dat voor een eer dat je een 17-jarig meisje vermoord? Ik noem dat eerloos barbarisme.
Overigens is een van de redenen dat horkerigheid afgestraft dient te worden om te oude Europese eer hoog in het vaandel te houden. De eer die zei dat je gentleman bleef, zelfs tegen publieke vrouwen. Dat komt omdat wij in Europa van vrouwen houden. Dat diezelfde vrouwen middels het feministische daar dan weer grotelijks gebruik van willen maken onderstreept dat alleen maar: Het appaleren aan eerlijkheid geeft al aan dat men verwacht dat het aanslaat. Wij beschouwen onze vrouwen niet als vee.
Dat is al een heel oude traditie. Tacitus vermeldde dat bij de Germanen de man, en niet de familie van de vrouw, een bruidschat betaalde. Immers, een vrouw krijgen is een aanwinst, geen last.
spanarchist | 14-08-12 | 09:40
Je slaat de spijker op zijn kop.
Zoals Garret Weldon | 14-08-12 | 09:39 zegt:
Ik kots op journalistiek Nederland.
hysteria | 14-08-12 | 09:45
Beetje hysterisch, die laatste twee oproepen.
Eerwraak of niet.. al neig ik daar wel naar,je ontkomt er niet aan dat dit land langzaam aan het islamiseren is! En wel op zo een manier dat er 'incidenten' plaatsvinden,waarvan men zegt : "zie je wel.. die cultuurverrijkers" weer! Kijk dat tolerante en rubberen ruggegraat zit gewoon in de genen van de gemiddelde "kaaskop",weten ze in het buitenland ook. Neem nou Amsterdam-West als je iemand van buitenaf geblinddoekt na een reis van een paar uur daarnaar toe brengt en deze af doet,denkt diegene echt dat ie Addis Abbeba belandt is! Eerwraak is in dit land is zo een godsgruwelijke Fuck You naar de Nederlandse rechtstaat/democratie toe,daar gaat u de vruchten nog van plukken... slaap lekker door allen!
Ok, harde reactie, maar dit zit me echt hoog
We weten het allemaal: Wegens jeugdrecht niet meer dan twee jaar in een veel te gezellige instelling met mede deliquenten. Na uitzitten wordt hij niet bedreigd door de familie van het slachtoffer (duh) en wacht hem een lange carriere van criminaliteit, mede ingegeven door zijn mede"gevangenen". Dit stuk stront (meer is 't niet) kost de gemeenschap kapitalen, veel verdriet en ergernis, en wellicht wel meer levens. Ophangen!! Openbaar!!!!
Reken maar dat die 15-jarige knul zich de ogen uit het hoofd schaamt, dus het is maar goed dat ze hem al vrijgelaten hebben.
Kun je nagaan hoe uitgekookt ze zijn, de moord laten plegen door een minderjarige = lullig strafje. Wat een verrijking is dat toch die Islam.
@Synecdoche | 14-08-12 | 09:24
Mogelijk.
Maar vooralsnog onwaarschijnlijk. Wanneer leest u dat na een overval/aanranding van zo een jong meisje het slachtoffer wordt achtergelaten met een doorgesneden strot?
Dit is een executie, geheel conform de Sharia.
Rammstein | 14-08-12 | 09:37 | + 1 -
Mogge Dame,
Bij de bestraffing wordt gekeken naar het motief als wegingsfactor, het resultaat blijft uiteraard hetzelfde, en meiske van 17 jaar dood.
Als het uiteindelijk geen eerwraak blijkt te zijn, zullen de VK, de NRC en de PO wel weer groot uitpakken over racisme, onderbuik en Wilders die gestopt dient te worden omdat hij mensen tegen elkaar opzet.
Is het wel eerwraak, dan blijft het een zeer treurig incident waar uit respect voor de nabestaanden maar niet te veel aandacht moet worden gegeven.
de melkboer | 14-08-12 | 09:38
Origineel. Zelf verzonnen pappa?
zeg maar jansen | 14-08-12 | 09:25
Zo nu en dan worden daar nog wel eens uitzonderingen op gemaakt.
Hoop in ieder geval dat dit 'drek' een ultiem kudtleven tegemoet zien.
Vraag je af hoe de media hadden gereageerd als de dader een Hollandse knul was geweest. Z'n hele doopceel was gelicht, op alle voorpagina's en in alle nieuwsrubrieken. Dan was de aanloop naar de verkiezingen juist reden geweest voor de jongens en meisjes journalisten om zich hardop af te vragen of de dader in kwestie zich wel eens sympathiek had uitgelaten over de PVV van die verschrikkelijke Geert Wilders. Er zou een stille tocht worden gehouden tegen de guurrechtse onderbuik. Maurice de Hond zou de PVV bij de eerstvolgende mogelijkheid de diepte in peilen. Maar ja, wat nu als het (alwéér) een soortgenoot van het slachtoffer blijkt te zijn? Tja, dan moeten we daar wel voorzichtig mee omgaan. Voor je het weet loopt een hele bevolkingsgroep met een stigma en dat moeten we toch niet willen met z'n allen. Zou zomaar die vreselijke Wilders in de kaart kunnen spelen. Dus, wel benoemen. Maar binnenskamers en in bedekte termen. Ik kots op journalistiek Nederland.
Eerwraak, een stukje cultuurverrijking!
Sjeng de helle | 14-08-12 | 09:30 | + 0 -
De aanleiding is in dit geval een verschil van leven en dood. Nou jij weer.
Ashtrey | 14-08-12 | 09:35 *not=nou. Stop den tijd.
Wat zit iedereen not te zeiken op Hugo? Hugo is kewl goffurdummuh.
Moord is gewoon moord en dient keihard bestraft te worden. Wmb geen jarenlange behandeling om de dader weer op het rechte pad te krijgen, maar een spuitje. Dan weten we zeker dat deze dader het geen tweede keer zal doen. En hopelijk schrikt het af.
Wat ook de aanleiding tot deze moord is geweest, eerwraak of niet, dat arme kind moet door een hel zijn gegaan. Wat een waanzin en grwel.
arme meisje wordt vandaag al begraven in turkije. de forensische onderzoekers hebben zeker het hele week end doorgewerkt? het is de politie toch wel bekend dat uitgerekend minderjarigen het delict begaan - daartoe aangezet door de familie - wegens ons jeugdstrafrecht?
Synecdoche | 14-08-12 | 09:24 | + 0 -
.......... wait for it ............
fijn hè die cultuurverrijkerdtsz
Parsons | 14-08-12 | 09:27 Stelling 17.
#kieswijzer
"In de Telegraaf staat dat er een zwerver is gearresteerd die later weer is heengezonden."
Dus Hugo was eerst zelf verdacht? Vandaar hij zoveel van de zaak weet..
Zolang er niet gemeld wordt dat het iets met de islam te maken heeft is er niets aan de hand natuurlijk.
Zelfs niet over het warme lijk van een 17-jarige mag daar iets over gezegd worden.
Duiden is zó 1946.
Even los van het feit wat nu de reden van de moord was. Had ik vandaag al een keer gezegd dat ik vind dat ook in Nederland de doodstraf weer moet worden ingevoerd ? Had ik dat al gedaan ?
Botte Hork | 14-08-12 | 09:09 Hugo hoeft alleen maar z'n kleding aan te passen en dan valt ie in die buurt niet meer op.
#wittejurk
eerstneukendanpraten | 14-08-12 | 09:18 | | Reageer+ |
Alvorens ik zeg dat...., (wat u zegt..... naar mijn idee neigt naar ?
Botte Hork | 14-08-12 | 09:23 Helaas. Jeugdstrafrecht.
Hij krijgt er misschien wel vijf jaar voor maar de straf vervalt bij het bereiken van de 18 jaar. Want dan valt ie ineens niet meer onder het jeugdstrafrecht.
Ook de reageerders op de Elseviersite gaan er zonder meer van uit dat het eerwraak is. Niemand komt op het idee dat het ook een kwestie van een mislukte overval of aanranding kan zijn?
Wellicht een te verwesterd meiske dat zich niet wil laten uithuwelijken.
Dat verwerpelijke Westen toch. Wat doe je dan hier?
Oh ja, de Westerse financiele roompot.
Eerwraak.. Man man man wat een debielen. R.I.P. aan het meisie.
Hoop dat deze barbaarse daders lang, levenslang in de isoleercel gaan.
Die laffe eerwrekers laten het vuile werk vaak opknappen door minderjarige lutsers.
Want de eer redden willen we wel, maar er voor in de bak zitten, nee dat willen we dan weer niet.
Dat de onderste steen boven moge komen maar we zijn wel in Nederland hè. En zoals Diederik Samsom al zei, we moeten de boel bij elkaar houden...
In het voetbalstadion hoor je ook vaak hi- ha- hondelul. Dat heeft ook een zeer hoog waarheidsgehalte.
Natuurlijk is het eerwraak. Een jonge Turkse meid die wordt doodgestoken door een minderjarige knul. Is waarschijnlijk een broer of neef. En komt er goedkoop vanaf want minderjarig. Gelukkig is de eer van de familie gered. De media verzwijgen dit soort informatie want er zitten verkiezingen aan te komen.
Zo'n begrafenis moet toch een hoog "The Godfather"-gehalte hebben. Allemaal heel rouwig kijken en afe en toe mompelen "errug he!". Terwijl iedereen weet wat er gebeurd is en ook door wie. Takkiyyah!
Jaloezie is niet hetzelfde als eerwraak. Gevolg in dit geval wel net zo erg.
Na een bezoek aan de kapper ben ik door praten met de kapper en medeklanten, en mede door het lezen van kwaliteitskrantjes als de Story en de Weekend en de Prive, altijd weer helemaal op de hoogte van al het wel- en wee in de wereld en in mijn buurt. En die informatie is vanzelfsprekend betrouwbaarder dan die van 'betrouwbare media'.
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
Hoop dat het niet waar is ik heb Ali B nu wel genoeg gezien
*Meer koffie drinkt om relatie voetbal met eerwraak te snappen*
Islam is vrede!
Dat had ik nou nooit verwacht..
"keel doorgesneden", dat klinkt als ritueel geslacht.
Geen sterk stukje van Borst
Eerwraak zou drie keer zo zwaar bestraft moeten worden als een moord of een doodslag.
Alleen al om het feit dat het een soort van sharia-wetgeving is die hier dus buitengrondwettelijk al wordt toegepast.
Mooi hè, die multiekultie.
Eerwraak, aanvallen van hulpverleners, beledigen van vrouwen, wat zou dit land saai zijn geweest zonder al die zegeningen.
Toch?
Toch?
Die Hugo Borst heeft ook wel een kop als een zwerver trouwens
"..... kwam na rust Bel Hassani erin." Die zin zegt bijna alles.
Tja, veelzeggend dat dat nu, uitgerekend in verkiezingstijd, stil wordt gehouden. Als het waar is tenminste.
kapotte_stofzuiger | 14-08-12 | 09:06 Mannen in korte broekjes.
Dat brengt hun vrouw maar in vervoering hè?
Huh?
www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article...
-weggejorist-
Pas maar op, voetbal is volgens sommigen ook haram.
Om Eddie Murphy te citeren: Tell us something we dont know motherfucker!
Daderkennis. Hugo mag dus een verklaring gaan geven.
REAGEER OOK