Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KLM-stewardessen uitgerust met boksbeugels

stewardessoprotten.jpgAlthans, dat zou best een goed idee zijn. Na de politie, de brandweer, de ambulancedienst, de Sociale Dienst, de ANWB en ziekenhuispersoneel krijgt nu ook vliegtuigpersoneel steeds meer te maken met agressieve passagiers. Met name door alcohol. Nu kunt u natuurlijk beweren dat het dan misschien ook niet zo'n goed idee is om alcohol te serveren op vliegvelden waar mensen zich de touwteffus vervelen vanwege lange wachttijden. Of in de vliegtuigen zelf. Dat een blaastest voor het instappen met een vliegverbod voor mensen die strontlazarus zijn een effectieve maatregel is. Ja zeker. Maar vliegtuigmaatschappijen verdienen extra centjes aan de verkoop van alcohol. Dus middelvingers voor de stewardessen die geconfronteerd worden met losgeslagen dranktokkies op tien kilometer hoogte. Ach ja, EQ-uitgedaagde asonederlanders die zich tijdens hun budgetvlucht van huurhuis naar mediterraan resort nauwelijks weten te gedragen omdat ze vinden dat ze voor de pauperprijs die zij betaald hebben overal als royalty behandeld dienen te worden. Waar hebben we dat eerder gehoord? Nou, vorig jaar rond deze tijd: Vakantiestress? Mep een stewardess! Zelfde verhaal. Nederlandse burgertrutjes knallen driehoog door het plafond zodra ze op Schiphol aankomen. Het is een jaarlijks terugkerend vechtfestijn wanneer Jumbo-shoppend Nederland de kinderbijslag in een prijsknallervakantie steekt. Daarom: stewardessen met boksbeugels. En pepperspray, tasers en rubberen kogels. Of je gedraagt je, of je begint je vakantie met een gebroken oogkas. Simpel. Stelletje omhooggevallen neandertokkies die het vreten van hun eigen stront nog niet waard zijn. Zoals we al eerder stelden: vakantie is alleen voor mensen die zich weten te gedragen naar dienstverlenend personeel. En wie aan schattige stewardesjes komt, komt aan ons.

Reaguursels

Inloggen

@vetkleppert | 02-08-12 | 12:21
T kan nog erger...
Na de ellende die jij beschrijft aankomen bij het all-in geboekte hotel wat inmiddels failliet blijkt te zijn gegaan....
Geen druppel bier te krijgen , en dat bij een graadje of 40!
Daar wordt je pas pisnijdig van....

lilluke halve hoan | 04-08-12 | 13:52

guillotine aan boord?

nl04922 | 04-08-12 | 11:19

Johnny Quid, je bent een taalvirtuoos. Geniaal.

PolderBoer | 03-08-12 | 10:20

Leer drinken of blijf ervan af, godmiljaar!

drapina | 02-08-12 | 20:48

schattige stewardesjes? Sinds het protest van de meer volwassen ex-stewardessen zitten we nu opgescheept met een stel oude dikkontige lelijke mutsen op 10 KM hoog. Word ik ook regelmatig agressief van. Ik wil de blonde lekkere Hollandse meiden terug! Nu!

eenzaam_aan_de_top | 02-08-12 | 20:17

Hum. Ik neem de vrijheid te verwijzen naar mijn eigen kleine blog, want het nieuws over de toenemende agressie is één grote komkommer.

mainzerbeobachter.wordpress.com/2012/0...

Mainzer Beobachter | 02-08-12 | 18:49

gewoon vliegen 2 of 3x zo duur maken.
Dan kunnen jullie tokkies zeggen dat er minder allochtonen gaan vliegen en kan ik ervan uitgaan dat ik minder tokkievolki tegenkom op vliegveld en in vliegtuig.
.
WIN WIN!

Deus Absurdia | 02-08-12 | 16:19

Tja, het is iets van alle tijden. Mensen hebben hard gewerkt, gespaard. En dan is daar eindelijk: Schiphol, waar de vakantie alvast zo"n beetje begint. Iets te enthousiast de eerste borrel naar binnen, en dan kunnen sommigen met een slechte dronk een beetje vervelend worden. Doe je niks aan.

abc_mentaliteit | 02-08-12 | 15:25

blaster | 02-08-12 | 14:56
I agree. Ik denk soms wel eens dat onze melkman vroeger niet de Nederlandse nationaliteit had..

Pufferd | 02-08-12 | 15:05

Stormageddon | 02-08-12 | 14:47 | + 1
Je hebt zeker een punt. Nederlanders zijn kampioen voordringen, ligbedden bij zwembaden reserveren en met een kind op de nek vooraan gaan staan bij de lichtjesparade in Euro Disney.

The Green*Machine | 02-08-12 | 14:58

Pufferd | 02-08-12 | 14:52 | + 0 -
Als je veel in het buitenland komt, ga je vanzelf Engels spreken met je mede NL-ers. Omdat je je soms schaamt voor het tokkievolk en daar absoluut niet bij wenst te horen. Zelfs niet dezelfde taal spreken uit plaatsvervangende schaamte.
Stormageddon heeft echt gelijk, al zijn er ook goede NL-ers onderweg. Alleen zijn die vaak in de bouwvakvakantie wel in eigen land gebleven en niet op weg naar Costa del Herrie of andere tokkie bestemmingen.

blaster | 02-08-12 | 14:56

@irma zonderboezem | 02-08-12 | 14:37
? uuh zeg niet dat ik het normaal vind. Ik geef alleen aan dat het gebeurt maar heb geen enkele invloed hoe andere landen hier mee omgaan. Heb liever iemand die weet wat hij doet dat iemand die prettig voor het oog is maar steeds opnieuw alles moet uitleggen.
Maareh... www.youtube.com/watch?v=4wtZaJa0IgM

Horagha | 02-08-12 | 14:55

@Stormageddon | 02-08-12 | 14:47
"Nederlanders zijn gewoon een agressief egoïstisch kutvolk"

Behalve ikke, ikke, ikke, ikke, vieze vuile lutser!

Pufferd | 02-08-12 | 14:52

Op het vliegveld van Dublin wordt je na het inchecken bijna automatisch door de tax-free shop geleid. Je kunt er eventueel ook aan de zijkant langs, maar als je dat gangetje niet kent, dan kom je dus eerst langs 30 meter stellingen met vrijwel uitsluitend drank. De helft van de vertrekhal van Dublin International is pub en de bierkranen staan dag en nacht open.
Toch heb ik nog nooit een agressieve Ier in een vliegtuig meegemaakt. Waarmee ik maar wil zeggen dat alcohol niet perse de oorzaak is. Nederlanders zijn, im großen und Ganzen, gewoon een agressief egoïstisch kutvolk. Alcohol werkt karakterversterkend. De rem gaat eraf en de ware aard komt boven.

Stormageddon | 02-08-12 | 14:47

Horagha | 02-08-12 | 13:39 | + 0 -
Klopt, heb ik ook mee gevlogen. Als er 'KLM' opgegeven wordt, krijg ik acuut last van claustrofobie en zoek een andere maatschappij. Ook voor de zaak, want daar weten ze inmiddels dat ik niet meer met KLM vlieg, al moet ik zwemmen of lopen...
Overigens, een van de betere maatschappijen in Europa waar ik vroeger veel mee naar Afrika vloog, was Britisch Caladonian. Maar die is opgeslokt door BA, helaas.
Maar ook Lufthansa is een beter alternatief dan Tokkie Airways KLM..
Kan je een verhaal vertellen: vloog een keer naar Beiing met China Southern. Bleek een KLM-combinatie vlucht te zijn. Maar ik had geboekt bij CS. Betaalde iets van 1700 eurootjes Business Class. Wel ticket ophalen in Amsterdam, niet op Schiphol. Naast mij zat een NL-er, die KLM had geboekt voor dezelfde vlucht, dezelfde Business Class. Betaalde 2600 eurootjes voor hetzelfde drankje, voor hetzelfde eten en voor dezelfde film. Sindsdien is KLM voor mij HELEMAAL passee. Oplichters ken ik genoeg, maar niet in blauw serveerstersuniform.
Is indicatief voor de luchtvaart, combinatievluchten alleen met een giga prijsverschil. Toch even googlen, het prijsvoordeel is echt veel hoger dan de parkeergarage voor 12 minuten in 020. En weet je wat, ik werd bediend door Chinese stewardessen in de Business Class, die 'service' nog echt meenden.
Ga je naar Indonesie, boek dan bij Garuda als je geen Singapore of Cathay kunt krijgen. Zelfde verhaal!

blaster | 02-08-12 | 14:43

Brou Is Back | 02-08-12 | 13:39 | + 0
Whatever, Zwitsal.

The Green*Machine | 02-08-12 | 14:38


Geef mij dan maar de Aziatische of Amerikaanse mentaliteit
Horagha | 02-08-12 | 14:32 | + 0 -
Dat zou dan overal koeten gelden lijkt me en niet alleen in de luchtvaart.
Wel jammer dat je het normaal vindt dat vrouwen worden aangenomen op hun uiterlijk. Als we dat met mannen zouden doen waren jullie op personal trainers na allemaal werkloos.

irma zonderboezem | 02-08-12 | 14:37

... Ook komt hier niemand voor een hongerloontje een ander bedienen zoals in Azië....
@irma zonderboezem | 02-08-12 | 14:14
*Denkt aan de Nederlandse Horeca*
Geef mij dan maar de Aziatische of Amerikaanse mentaliteit waar ondanks een hongerloontje service wordt gegeven met een glimlach.

En ja, selectieprocedure op basis van uiterlijk of cupmaat is natuurlijk not done. Maar wordt nog steeds in Nederland gedaan. Of denk je dat die "blonde" huppelkutjes op de werkvloer in een pmo-functie op basis van ervaring worden aangenomem?

Horagha | 02-08-12 | 14:32

Even terug in de tijd met dit filmpje. Het 30 jarig bestaan van Schiphol, waar het ooit begon met 7 man in een loods.....

Nostalgie....

www.youtube.com/watch?v=wZhGn88_ZiE

strikdewepstroper01 | 02-08-12 | 14:29

als je 1.200 euro boete krijgt, plus een vliegverbod zoals in engeland, gaat het wel even anders. personeel van luchtvaartmaatschappijen is het slachtoffer van het nederlandse softe ladida beleid waarbij alles maar moet mogen. een ordeverstoring in een vliegtuig op 10 kilometer hoogte moet gewoon als een gijzeling worden berecht. dan piepen al die aso's wel ff anders wanneer ze een jaar in de ebi in vught worden opgesloten. als dat namelijk de straf is voor het gooien van een waxinelichtjeshouder naar een stel uitvreters in een gepantserde koets, dan is een zelfde straf voor een tokkie die een paar honderd weerloze mensen de stuipen op het lijf jagen.

minimá-armezusvan.. | 02-08-12 | 14:17


Horagha | 02-08-12 | 13:39 |
Je mag in Nederland niet op uiterlijk discrimineren zoals u weet.ook kun je mensen niet na 5 jaar aan de kant schoppen omdat ze ouder worden. Of ze in bikini laten rondlopen tijdens de selectie procedure. ( stond ik ook van te kijken toen ik hoorde dat dat niet mag in Nederland) Ook krijgen stewardessen hier kinderen en mogen ze toch daarna door blijven werken..... Heel raar allemaal.
Ook komt hier niemand voor een hongerloontje een ander bedienen zoals in Azië.of laat zich te kakken zetten door een pax om daar vervolgens niks van te zeggen en gewoon vriendelijk blijven glimlachen.

irma zonderboezem | 02-08-12 | 14:14

M@verick | 02-08-12 | 13:25
soms is de éne gefliptevlavlip more equal dan the other, en: gfvv: hoe herken ik het boek in de boekwinkel, c.q. bol?

hetluis | 02-08-12 | 14:08

Alcohol is het probleem niet, als ze dat verbieden blijven asocialen problemen veroorzaken.

zegmaarF | 02-08-12 | 13:53

'En wie aan schattige stewardesjes komt, komt aan ons.'
Lang niet met de KLM gevlogen zeker? Oude zure kutwijven hebben ze in dienst.En lelijk.Die moesten allemaal met een boksbeugel bewerkt worden en verdienen de vakantie tokkies.

miko | 02-08-12 | 13:46

KLM tuiggeisha's zijn (doorgaans) liev, de uitzondering zijn vaak de pisnichterige pursers.
Heb zelf een KLM stoehoe in de kennissenkring en haar verhalen over tokkiepaupers die ook een keer vliegen zijn legendarisch.

Om NL kudt gedrag tijdens de vlucht (zo veel mogelijk) te vermijden:
* Vlieg buiten het reguliere vakantieseizoen
* Kies een bestemming ver weg (hoe verder hoe beter !)

Voordeel: géén NL volk meer wat klapt voor de piloot bij een landing. Niet meer óm 03.00 verzamelen op Schiphol en opgaan in de kudde die al vast is uitgedost in afritsbroek, open s(ch)andalen en heuptasje & Ingridjes met bjoetiekees.

Nadeel: op langere vluchten zit je vaak weer met stinkende Chinezen, dronken Russen of arrogante Israelies. Dat dan weer wel.

Grijskijkert | 02-08-12 | 13:43

De beste oplossing: prijzen van vliegtickets verdubbelen. Eens zien hoeveel tokkies er dan nog vliegen.

Jippie | 02-08-12 | 13:40

@The Green*Machine | 02-08-12 | 12:30
"als jou"? U bent taalkundig uitgedaagd, begrijp ik?
"dan jij" zul je bedoelen...

Brou Is Back | 02-08-12 | 13:39

@irma zonderboezem | 02-08-12 | 13:02
Zwerven achter de douane, niet shoppen. Want behalve Japan is het overal wel goedkoper dan op Schiphol. Heb wel een vaste prik dat ik een zakje mini-toblerone moet meenemen voor op bestemming.

@Spokoynoy Nochi | 02-08-12 | 13:28
@blaster | 02-08-12 | 13:30
Dan kan ik je ook Cathay pacific of Singapore Airlines adviseren. Los van alle standaard luxe hebben ze een grote plus, dat daar de dames wél op uiterlijk worden gekozen.

Horagha | 02-08-12 | 13:39

@openluchtgevangenis | 02-08-12 | 12:22
.
Ben je zelf een Tinus Tatoo? Gezien je nogal denigrerende uitlatingen over stewardessen vlieg je vast alleen maar met TokkieAir, want bij een fatsoenlijke maatschappij kom je echt geen VMBO-trutjes tegen.

Brou Is Back | 02-08-12 | 13:32

Spokoynoy Nochi | 02-08-12 | 13:28 | + 0 -
Een van de beste airlines ter wereld. Jij begrijpt het!

blaster | 02-08-12 | 13:30

Vod Kanockers | 02-08-12 | 13:14 | + -1 -
Ga voortaan lekker met de bus naar de Costa's. Met een beetje geluk mag je voorin zitten.. Je kan ook kiezen om met een andere airline te vliegen dan met Transbaviaan. Ik boek ook wel eens een chartervlucht, maar zodra er KLM of Transbaviaan genoemd wordt, haak ik af en zoek een andere reisorganisatie.
KLM is inderdaad bijna misdadig qua beenruimte en het personeel geeft je al aan de gate de overduidelijke boodschap dat je verdomd blij mag zijn om met HEN te mogen vliegen. Transbaviaan zet veel te kleine vliegtuigen in op veel te lange routes, waarbij ze bewust de passagiers bij boeken misleiden. Oftwel, ordinair veevervoer. Zoek eens Berlin Air of andere chartermaatschappijen en vlieg eens niet via Tokkie Schiphol maar via Brussel of Frankfurt.
Zla je opkijken hoeveel je eigenlijk ZELF in de hand hebt. Maar als je pinda's wil betalen, krijg je een Monkee airline.

blaster | 02-08-12 | 13:29

Daarom probeer ik zoveel mogelijk met Emirates te vliegen, of willekeurig welke Midden Oosterse airline.
KLM krijgt ook al langer hoe meer tokkie status en voor de huisjes of je het ook niet meer te doen.

Spokoynoy Nochi | 02-08-12 | 13:28

@TheEgg | 02-08-12 | 13:16
Kan. mag.
Gezond zijn die gassen echter bepaald niet. nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofsulfide... nl.wikipedia.org/wiki/Distikstoftetrao... Beide dodelijk in hogere concentraties.
En je begrijpt best wel wat ze bedoelen. Er komen bij verbranding van brandstof kleine deeltjes vrij. Het zijn juist de allerkleinste deeltjes die het meest schadelijk zijn.

doenormaal! | 02-08-12 | 13:25

Wat is dit voor onzin dat ene "GeflipteVlaflap" hier een 100% off-topic privédiscussie/-promotie/-campagne voert ter meerdere eer en glorie van zichzelf?

Pure spam en vervuiling. Jooooooris..., grijp in ajb!

M@verick | 02-08-12 | 13:25

@doenormaal! | 02-08-12 | 13:10
Zodra een artikel zwavel of stikstofdioxide als "zeer kleine deeltjes" bestempelt "die makkelijk diep in de longen kunnen doordringen", haak ik af.

TheEgg | 02-08-12 | 13:16

Daarom dus: bij een echte maatschappij boeken, en wel business class.

Balsaq | 02-08-12 | 13:16

Kom zeg, iedereen wordt stapelhoorndol van vliegen. Kistkalveren hebben nog meer bewegingsvrijheid dan vliegtuigpassagiers. Het is gewoon een schending van de mensenrechten.
Vroeger schonken ze welbewust veel drank om de zaak koest te houden, dat werkte, maar soms ook averechts. Dus dat kan niet meer. Beste oplossing lijkt me om de passagiers vooraf in een kunstmatig coma te brengen, zodat je die hel niet bewust hoeft mee te maken.

Vod Kanockers | 02-08-12 | 13:14

@vetkleppert | 02-08-12 | 12:29
Ik verwacht ook helemaal niks, nada, noppes, ze doen maar, vind het alleen knap dat ze je elke keer weer het gevoel geven dat je niet bestaat.

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-12 | 13:12

Op de Tokkie-express naar een all incusive oord een paar sterwardessen uit de zorg inzetten; van die types die gewend zijn een verdovingsspuitje toe te dienen.
.
Of gewoon pammetjes door elk derde biertje malen. Werkt ook.

Herr Pedor | 02-08-12 | 13:05

@bliepmiep | 02-08-12 | 12:22 |

Denk dat de conclusie is dat het gedrag onder alle lagen van de bevolking voorkomt. Ligt ook een beetje aan het feit dat onze samenleving door allerlei oorzaken geen enkele noodzaak meer ziet tot enige zelfkritiek of reflectie. Mensen denken zonder enige fundering maar dat ze heel wat zijn maar hebben niet de innerlijke kracht om zich zo te gedragen als iemand die werkelijk iets is.

Bruno Alaska | 02-08-12 | 13:05

@IgorMortis | 02-08-12 | 12:38
your worst nightmare

Che_cuevara | 02-08-12 | 13:03


Horagha | 02-08-12 | 12:58 |
No shit, heet dat boarding time?....:-)) shop ze op spl, en anders aan boord staan ook leuke hebbedingetjes in de Holland Herald.

irma zonderboezem | 02-08-12 | 13:02

@irma zonderboezem | 02-08-12 | 12:53
Zoiets heet boarding time...
En doelde ook op dat fenomeen dat wanneer de deuren van het vliegtuig opengaat iedereen als een gek daarna toe rent.
Lekker rustig aan, geen haast. Zolang je maar aan de vastgestelde tijden houdt.

Horagha | 02-08-12 | 12:58


Horagha | 02-08-12 | 12:39 | maak toch maar wat haast.
Tegenwoordig ( al enige tijd eigenlijk) sluit de gate 10 min voor vertrek van het vliegtuig. Ben je er niet? Jammer dan, gaat je bagage uit het ruim en vertrekt het vliegtuig op tijd. Niemand heeft zin om te wachten op gajes dat wel ff denkt dat hij zo belangrijk is dat hij zelf wel uitmaakt wanneer hij aan boord komt.

irma zonderboezem | 02-08-12 | 12:53

doenormaal! | 02-08-12 | 12:28 |
"Enig idee ook wat de belasting voor het milieu is, zo'n lege stoel?"

Dat een lege stoel geld kost, dat snap ik, maar wat de belasting op het milieu is, daar snap ik werkelijk geen sikkepit van. Als ik naast een lege stoel zit dan vind ik dat zelf heel prettig.

En voor de rest, tja bij die charters en cheapticket maatschappijen is het kut. In de business-class heb ik daar nooit problemen mee gehad.

Tjemig | 02-08-12 | 12:47

Eh... zit er soms ook asbest in vliegtuigen?
*AK47 inruilen doet voor beademingsapparaat*

copywriter | 02-08-12 | 12:45

@Uw Verzekeringsadvis | 02-08-12 | 12:28
Als u in een Ryanair-toestel stapt, dient u zélf iedereen en alles in het toestel volstrekt te negeren. De cabin crew is er slechts voor de veiligheid en om krasloten en heul vieze broodjes te verkopen. Wat zou u verder van hen wensen? In de streekbus van Utrecht naar Breda komt er toch ook geen stewardess langs om "service" te verlenen?

18konijn | 02-08-12 | 12:45

@Uw Verzekeringsadvis | 02-08-12 | 12:28
Binnenlandse vluchten doe ik hier altijd met ryanair, 45 minuten ipv 7 uur rijden. Dan weet ik het wel, en dat voor 80 euro all in retour. Dan ga ik echt niet zeuren dat dat volk wat er werkt niet zo aardig is.

Dagobert D. | 02-08-12 | 12:41

@Uw Verzekeringsadvis | 02-08-12 | 12:28
U betaalt voor een stoel. Niets meer en niets minder. Voor service heeft u niet betaald bij RyanAir. Als ze toestemming hadden gekregen, zou u de hele vlucht staan ipv zitten op een stoel.
www.guardian.co.uk/business/2012/feb/2...

@vetkleppert | 02-08-12 | 12:21
Vliegen is leuk man. Extra vroeg op Schiphol komen om lekker te zwever achter de douane. Geen haast want het vliegtuig kan toch niet vertrekken voordat iedereen is ingestapt.
Aangekomen op bestemming is het wachten wel vervelend voor de douane maar dat maakt toch niet uit want de het duurt toch even voordat de bagage op de bagageband terecht komt.
En als je je bagage hebt, pak je de trolleybus naar je autoverhuurbedrijf/hotel of wacht tot je wordt opgehaald door je reisorganisatie. Geen haast, je hebt immers vakantie. Je plant zelf wel hoe je je vakantie indeelt, cultuur checken is altijd een succes.

Horagha | 02-08-12 | 12:39

-weggejorist-

IgorMortis | 02-08-12 | 12:38

Alcohol is iets voor losers, net zoals vliegen, geef dus geen alcohol aan vliegen, dat gaat echt niet goed.

KarelMarks | 02-08-12 | 12:37

@IgorMortis | 02-08-12 | 12:28
Ga je mond spoelen joh.
Met bleekwater want anders helpt het niet.

Che_cuevara | 02-08-12 | 12:35

Oeps.. vlijmscherpe teksten GS. Kwam net van de Sjumbo vandaan en idd.. prijsknallers ...

appeltjesgroeneweide | 02-08-12 | 12:34

@The Green*Machine | 02-08-12 | 12:30
Dank u. En als er zich ooit een topic voor leent, wil ik graag mijn enorme vreugde met u delen over het feit dat mijn neus van voren zit en niet opzij.

vetkleppert | 02-08-12 | 12:33

@IgorMortis | 02-08-12 | 12:28 |

Zeikhoer.

Bruno Alaska | 02-08-12 | 12:31

vetkleppert | 02-08-12 | 12:21 | + -1
Ik ben het vaak met je eens, maar een grotere negatieve lul als jou is niet te vinden op Geenstijl. En dat zegt aardig wat.

The Green*Machine | 02-08-12 | 12:30

@Uw Verzekeringsadvis | 02-08-12 | 12:28
Wat had je dan verwacht voor dat geld?

vetkleppert | 02-08-12 | 12:29

-weggejorist-

IgorMortis | 02-08-12 | 12:28

Ryanair spant de kroon, heel knap van de lokale vlieghomo s en stewardessen, ze doen net of je niet bestaat, of je er als het ware niet aanwezig bent, heel knap, negeren tot kunst verheven.

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-12 | 12:28

eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 12:13 | + -1
Klinkt bekend. Mn overbuurjochie van 16 (type wigger)liep laatst met een enorme Dogo Argentino op straat. Toen ik langsliep scheelde het maar zo'n stukje of dat beest hing in mijn arm. Wat kan ik daar kwaad om worden!! Heb mn verhaal duidelijk gemaakt. Oprotten met dat beest, richt hem af, als hij bijt snij ik uit zelfverdediging zijn strot open en doe ik vervolgens aangifte tegen jou omdat je op de openbare weg altijd verantwoordelijk bent voor jouw beest. Dat vergeten mensen met een stoere hond nog wel eens. Ben zelf een echte hondenman hoor, maar daar kan ik me echt kwaad om maken.

The Green*Machine | 02-08-12 | 12:28

@two ball cane | 02-08-12 | 11:40
Wat een erbarmelijk gebrek aan begrip voor zakelijke belangen legt u aan de dag.
Wanneer vliegtuigmaatschappijen geen overboekingen zouden doen betaalt u een ik weet niet hoeveel meer voor uw ticket omdat er altijd meerdere lamlullen passagiers zijn die doodleuk niet komen opdagen omdat ze te lui zijn hun godvergeten bed uit te komen!
Ja, ik weet waar ik het over heb. En dat zijn vaak ook nog de mensen met een niet wijzigbaar ticket hebben en dan ook nog gaan lopen zeiken wanneer je ze dat vertelt. Vliegtuigmaatschappijen moeten dit wel incalculeren. Enig idee ook wat de belasting voor het milieu is, zo'n lege stoel?

doenormaal! | 02-08-12 | 12:28

Hulde quid, hulde dat voor de dames in de luchtvaart opkomt.
Daar komt ie, dikke SMAK!!

irma zonderboezem | 02-08-12 | 12:27

@bliepmiep | 02-08-12 | 12:22 | + 0 -
Conclusie: Niet-opgeleiden en Hoog-opgeleiden maken dit land kapot. De rest werkt zich kapot.

TisNieZoMoeilijk | 02-08-12 | 12:24

Che_cuevara | 02-08-12 | 12:02 |
Ik doe niet mee,heb opperste sovjet thuis zitten.

swassannuf | 02-08-12 | 12:23

IgorMortis | 02-08-12 | 12:20
Luister, Vla heeft netjes even toestemming gevraagd aan Joris.
En zolang Joris het goed vinden doet, is het geen spamhoer.

Let even op uw woorden graag.

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 12:23

Stewardessen zijn het ergste soort tuig dat er bestaat iedereen die daar de hand aan slaat heeft mijn zegen. Wat een afgrijselijke domme VMBO trutjes met half begrepen crowd control training.

alleen het deel control hebben ze begrepen, niet het deel de-escalatie.

openluchtgevangenis | 02-08-12 | 12:22

Alles onder HBO niveau weigeren? Ik zit onder dat niveau maar weet me wel fatsoenlijk en beschaafd te gedragen!Vaak zijn het de hoger opgeleiden die zich verheven voelen boven dienstverlenend personeel.

bliepmiep | 02-08-12 | 12:22

Twee uur doffe ellende en controlerende uniformen op het vliegveld. Zes uur als haringen in een tonnetje in zo'n sigaar met vleugels. Weer twee uur ellende op een vliegveld. In een bus gestouwd worden. En dan twee weken in een megastalhotel.
En dan veertien keer: 's ochtends naar het strand. Lunch. 's middags naar het strand. Diner. 's avonds Tourist traps bezoeken.
En dan die hele bus en vliegceremonie weer.
Ik zit liever twee weken in de bajes. En ook die toeristen voelen blijkbaar toch aan dat er ergens iets niet klopt.

vetkleppert | 02-08-12 | 12:21

99% van alle vakantiegangers op dit moment zijn mensen met kinderen. Normale mensen zijn niet zo dom om zicht te laten chanteren door de hoofdprijs te betalen in het hoog seizoen.

Dus wat als een medewerker van Bureau Jeugdzorg op elke vliegtuig meevliegt ipv een airmarshall. Ik denk dat zoiets véél effectiever is.

Horagha | 02-08-12 | 12:21

Wat een gelul. Zeker op intercontinentale vluchten naar Canada, Jamaica of India wil ik graag bier kunnen drinken, anders is die 10+ uur in zo'n vliegende doodskist niet te harden.
.
Men moet gewoon eens stoppen om de 99% die zich wel prima kunnen gedragen te laten lijden onder het gedrag van een paar vol-idioten. Dronken mensen niet op het vliegtuig toelaten, potige pursers met stunguns en handboeien achterin het vliegtuig mee laten vliegen, en zware gevangenisstraffen in combinatie met hoge boetes uitdelen om potentiele relschoppers af te schrikken.
.
Creeer desnoods een internationaal verdrag waar de gronden en strafmaten in genoemd worden en laat landen met grotere luchthavens die ratificeren. Maar laat mij met rust, ik doe geen vlieg kwaad. Bovendien is alcohol niet altijd de reden voor onrust tijdens een vlucht.

The Green*Machine | 02-08-12 | 12:20

-weggejorist-

IgorMortis | 02-08-12 | 12:20

Voor iedereen die me mailt, bedankt!
Maar het is eigenlijk de bedoeling dat de toestemmingsmail beantwoord wordt. Anders gelooft mijn uitgeverij het niet. :)
Dus wie me gemaild heeft, houdt uw email even in de gaten alstublieft. Ik beantwoord alles meteen.

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 12:17

Komt 'ie nog maar eens: licht obees, inktplaatje links en rechts liefst van een nietszeggende zwarte tribal of een Oosterse 13 in een dozijn-spreuk, nietszeggende miderwaardige baan maar wel een vreselijk grote bek opzetten als ze een keertje op een terras zitten en niet snel genoeg geholpen worden of aan de balie van het vliegveld als de handbagage te zwaar blijkt te zijn. Blank uitschot. Bah.

Schreeuwmeeuw | 02-08-12 | 12:16

Voor de selectie van uw vakantie, hanteer 2 basisregels:
1. Vertrek in geval van auto vakantie in juli en/of augustus nooit op vrijdag of zaterdag. Zeker niet als u naar Frankrijk gaat.
2. Boek nooit een last-minute in dezelfde maanden naar de 13 in een dozijn zonvakantiebestemmingen.

Helaas hebben die stewardessen punt 2 niet voor het kiezen. De wereld wordt steeds asocialer, de mensen steeds dommer.
En het leek nog wel wat gaan worden met de wereld zo eind jaren 80 begin jaren 90... *snif*

TisNieZoMoeilijk | 02-08-12 | 12:15

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 12:11
En retour.

Man, wat vliegen die krengen snel vandaag.
Goede service aan boord, denk ik.

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 12:14

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 12:09 | + 0 -

Ik ben als de dood voor honden, ook die honden waarvan hun baas zegt dat ze niet bijten, want die moeten nu juist mijn kuiten hebben. En de vorige keer dat ik aardig tegen je deed kreeg ik subiet een ban aan de broek van Joris, dus houdt die me nu extra in de gaten! Maar ik zal de recensie zeker lezen...

eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 12:13

@GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:48

Je hebt mail.

brutus68 | 02-08-12 | 12:12

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 12:08 |
Het is eigenlijk een soort van de bedoeling dat u de toestemmingsmail terugstuurt naar mij, lol.
Eerder wil mijn uitgeverij niet geloven dat u écht de mail wilt ontvangen.

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 12:11

ot: wooot, wasabi voor verkerk: verslaat japanse kampioen, u go girl

hetluis | 02-08-12 | 12:09

Man-Bijt-Hond | 02-08-12 | 12:07 |
Thanks! ^^
--
eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 12:08 |
Slap hoor, dat u niet meedoet.
Blaffende honden bijten niet :)

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 12:09

Man-Bijt-Hond | 02-08-12 | 12:07 | + 0 -

Ze krijgt het nog druk!

eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 12:09

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 12:06
Bon, ik wacht de vlucht wel af.

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 12:08

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:51 | + 1 -

Gewoon zorgen dat je weer een volle pagina in de krant krijgt, maar nu in een landelijke. Of te gast bij Pauw en Witteman nu ze er nog zijn...

eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 12:08

Ik heb ook een mailtje gestuurd GeflipteVlaflap!!! :)

Man-Bijt-Hond | 02-08-12 | 12:07

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 12:01 |
De toestemmingsmail is verstuurd.

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 12:06

@Jeff Hawke | 02-08-12 | 12:03
Klopt, ik zwetste even uit mijn nek, zoals die nare vent me al uitlegde.

vetkleppert | 02-08-12 | 12:04

Che_cuevara | 02-08-12 | 12:02
lol

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 12:04

misschien moeten we amerikaanse straffen uitdelen voor mensen die met hun alcoholgedrag vluchten verstoren. uberhaupt worden mensen die stomdronken zijn voordat ze instappen geweigerd door de piloot.

cumshaft | 02-08-12 | 12:04

@vetkleppert | 02-08-12 | 11:49
Was het maar helium, dan was er niets aan de hand. Maar de zeppelin was gevuld met waterstof, en dat is een ander verhaal...

Jeff Hawke | 02-08-12 | 12:03

@Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 12:01
Ik ook, 1 van het boksen en 1 van mijn vrouw.

Che_cuevara | 02-08-12 | 12:02

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:59
Reeds 2 blauwe ogen, maar die had ik al gelukkig.

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 12:01

Ik zou Andre Hazes, God hebben zijn ziel, geen "burgertrutje" willen noemen.

Pufferd | 02-08-12 | 11:59

@Die nare vent | 02-08-12 | 11:55
Je hebt gelijk. Hij was ontworpen voor helium, maar dat zat er niet in.
Maar je mocht er dus wel gewoon in roken.

vetkleppert | 02-08-12 | 11:59

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 11:57 |
Bedankt dat u een gevecht voor mij riskeert, misschien is het een troost dat u me er gigantisch mee helpt!
--
Che_cuevara | 02-08-12 | 11:57 |
Nogmaals bedankt!
--
Joris:
Ook bedankt :)

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:59

Ik vlieg binnenkort weer met m'n gezin naar de zon. Als ik voor, tijdens of na de vlucht last heb van passagiers die zich misdragen, zal ik ze trakteren op een oorvijg. Met m'n scheenbeen dat is. Ook asociale vliegtuigpassagiers heb je zelf in de hand.

Sliptong | 02-08-12 | 11:58

@GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:52
En retour. :-)

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:57

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:48
Bij deze heb ik je even gemaild via het e-mailadres van mijn stewardess.

Uiteraard riskeer ik nu een flinke matpartij, e-mailen met vreemde vrouwen, maar goed.

Het is niet anders.
;)

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 11:57

-weggejorist-

Ma Dalton | 02-08-12 | 11:56

@Jan Passant mk2 | 02-08-12 | 11:44
Dan zou ik niet met de JAL vliegen. Daar is de ruimte nog kleiner ingedeeld om meer mensen te vervoeren.

Horagha | 02-08-12 | 11:56


@vetkleppert | 02-08-12 | 11:49

Niet waar. Helium brandt niet. De Hindenburg was gevuld met het zeer explosieve waterstof, omdat dat veel goedkoper is.

Die nare vent | 02-08-12 | 11:55

@vetkleppert | 02-08-12 | 11:49
Volgens mij is het daar niet goed mee afgelopen...;)

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-08-12 | 11:54

@Inguz | 02-08-12 | 11:46
Ik persoonlijk zou daar heel voorzichtig mee zijn.
Er zit namelijk een deur in zo'n vliegtuig.

Maar ja, ik heet dan ook geen Henk an al helemaal geen Ingrid.

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:53

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:51 |
Heb mailtje al beantwoord, nogmaals bedankt :)

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:52

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:48 |
Dit is overigens éénmalig. Ik begin niet weer een twee maanden durende campagne om mensen te werven.

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:51

@GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:45
Heb mailtje gestuurd, hoor het wel.

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:51

In de lucht alcohol schenken is evengoed onverstandig. De werking is drie keer zo snel. Een pasagier die dus drie keer een blikje bier besteld heeft in no-time dus zo'n 9 bier op in de tijd dat hij er normaal drie drinkt.

Niet dat het geweld rechtvaardigt. Dat nooit. Maar als de maatschappij graag geld wil verdienen aan het verkoop van alcohol tijdens vluchten is het ook handig om een strak beleid qua hoeveelheid erop te bouwen.

overVecht | 02-08-12 | 11:50

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:48 |
Super, dank je wel!

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:50

Vlieg al 3 jaar bijna wekelijks met de KLM en heb met het personeel nooit problemen gehad (zowel grond als lucht crews). Kwestie van geduld misschien. Maar als je je niet kan gedragen voor/tijdens de vlucht mag je van mij op een blacklist komen en ga je voortaan maar lekker met de auto/bus/trein op vakantie.

Oldwater | 02-08-12 | 11:49

Zelfs in de Hindenburg, vol helium, kon je gewoon roken.

vetkleppert | 02-08-12 | 11:49

De ellende is toch vooral begonnen met al die low-cost vluchten. Gewoon de prijzen van vliegtickets weer verhogen, dan volgt die natuurlijke selectie vanzelf.

spanarchist | 02-08-12 | 11:49

@GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:45
Klopt, mijn oude e-mail bestaat niet meer. zit nu bij KPN.
Maar ik mail je wel geef ik meteen het goede mail adres.

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:48

-weggejorist-

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:48

Jumbo shoppers? Zoals ik in een eerder topic al schreef, juist de Albert Hein-adepten verwachten bonuspunten, Woppies, porseleinpunten, voetbalplaatjes en meer van die meuk. Dat zijn de echte wantgraties eisenstellers. Kom niet aan mijn gewone goeie super. En nee, ik vlieg nooit, maar ga met auto naar Italia.

Normpje | 02-08-12 | 11:48

Vliegen is vaak goedkoper dan een lekke band laten plakken, vandaar. Tsja.

rechtvaardigerechter | 02-08-12 | 11:47

Henk en Ingrid moeten toch hun frustraties kwijt op 10km hoogte!

Inguz | 02-08-12 | 11:46

Zwarte lijsten
Passagier terug naar huis sturen
miljoen miljard euro boete geven

Hoeveel idioten roepen nog voor de gein "bom" op een luchthaven? Na diverse nieuwsberichten van honderden euro's boete, gevangenisstraf, toegang geweigerd tot het vliegtuig en dat soort gein. Kijkt tokkie-NL wel uit om "grapjes" uit te halen.

Horagha | 02-08-12 | 11:45

Sinds wanneer verdienen maatschappijen aan het serveren van alcohol ? ( ik heb het over normale maatschappijen niet de low-cost krengen ).

The Russian | 02-08-12 | 11:45

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:38 |
Hey Che, mijn boek wordt zeer binnenkort uitgegeven, maar ik kan je op de één of andere manier geen e-mail sturen. Is er iets veranderd? Of zou jij mij anders kunnen mailen? :)

GeflipteVlaflap | 02-08-12 | 11:45

.. ik krijg ook altijd een beetje agressief gevoel van de KLM. Nederland heeft zo'n beetje de grootste mensen op deze aardbol en de Nationale luchtvaartmaatschppij heeft de kleinste beenruimtes.

Jan Passant mk2 | 02-08-12 | 11:44

Ik wil niets goed praten maar van al die Albert Verlinde's die je een drankje komen aanbieden, kan een mens weleens rare dingen gaan doen.

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 11:42

Quid vliegt niet zo vaak? Want iedereen die wel eens op een luchthaven komt weet dat er 'dienstverlenend personeel' rondloopt dat je werkelijk het bloed onder de nagels kan halen.
Toegegeven, dat is NOOIT een reden om agressief te worden maar enig begrip heb ik wel. Ook het fenomeen 'overboeken' is om te huilen. En dat het grondpersoneel zulk beleid (dat van hogerop komt, kan het grondpersoneel niets aan doen) moet verkopen is heel sneu voor ze. Want hoe ga je in godsnaam met droge ogen vertellen dat iemand die een vlucht heeft geboekt (en betaald) niet mee mag ondanks dat hij op tijd is, simpel en alleen omdat de luchtvaartmaatschappij meer stoelen verkoopt dan ze hebben en hoopt dat het wel goedkomt omdat er meestal wel iemand niet op komt dagen.
Eigenlijk is het heel simpel. De luchtvaartmaatschappijen hebben zelf een zielloze klootzakkencultuur neergezet (kon ook niet anders ivm concurrentie) en daar plukt het personeel nu de wrange vruchten van.

two ball cane | 02-08-12 | 11:40

Gewoon in Spanje aan de grond zetten, met een melding aan de verkeerstoren van opstandige en dronken passagiers. Komt de Aeropuerto Gardia Civil aan boord en worden ze letterlijk het vliegtuig uit geslagen, dronken of niet. Gaan ze een dag of drie in de cel, met cipiers die een bloedhekel hebben aan NL of GB tokkies met of zonder tattoos en daarna op transport naar NL voor een proces 'wegens verstoring van de veiligheid in de lucht'. Uiteraard moet de airline wel de aanklacht doen, inclusief eis tot schadevergoeding van de gemaakte kosten van de tussenlanding, tijdsverlies en omzetverlies van het vliegtuig. In GB werkt dit zo uitstekend, dat er weinig tot geen dronken GB tokkies meer vliegen.. Overigens, de kosten lopen op tot wel 2 ton in euroos per gebeurtenis en de airline is kei-en keihard in het innen. De schuld moet helemaal voldaan worden, al is het tot hun dood aan toe.. Maar dan moeten de NL autoriteiten en de airline wel kloten hebben en dat ontbreekt bijna structureel in NL.

blaster | 02-08-12 | 11:40

Luik open, en wegwezen.

1st Male Lesbian | 02-08-12 | 11:39

Of Julio Poch als piloot laten vliegen, die weet wel raad met lastige klanten aan boord.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-08-12 | 11:38

Dik twee uur totalitair getreiter vooraf op zo'n vliegveld maak je met een borreltje ook niet goed, natuurlijk.

vetkleppert | 02-08-12 | 11:38

Je kunt die passagiers er toch uitzetten.

Che_cuevara | 02-08-12 | 11:38

@vraagstaart | 02-08-12 | 11:35
Als je nog geld hebt om goeie schoenen te kopen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-08-12 | 11:37

Is het weer komkommertijd ? Jawel het is weer komkommertijd. Dat hetzelfe bericht laatste jaar ook was geplaatst bevestigt dat alleen. Daarme niet gezecht dat ik geweld goed keur en ik ben het helemaal eens met Quid dat je je poten thuis moet houden.

Boniwee | 02-08-12 | 11:37

Zo'n vliegtuig is een soort bus of trein, maar dan met vleugels eraan. En zo word je er ook behandeld. Als lastiger dan vracht zonder hartslag. Plus het fenomeen mensen in openbare ruimtes. Plus niet roken.
Ik vlieg dus ook niet.

vetkleppert | 02-08-12 | 11:36

Mensen met vakantiestress falen zo keihard int leven

Rest In Privacy | 02-08-12 | 11:36

Het is trouwens een tijdelijk probleem. Volgend jaar om deze tijd is een wandeling naar de Veluwe het hoogst haalbare voor 99% van de Nederlanders.

vraagstaart | 02-08-12 | 11:35

Ik zit bij voorkeur lam in een vliegtuig.. maar ik wordt er meestal alleen erg rustig van :)

Lyrthion | 02-08-12 | 11:34

Oplossing is simpel: geen luchtvaart meer voor minder dan afgerond HBO.

Godsammekraken | 02-08-12 | 11:34

Hear hear.

Alteidt Glijck | 02-08-12 | 11:33

Als er weer gewoon gerookt kon worden, was er niks aan de hand.

vetkleppert | 02-08-12 | 11:33

En we noemen het: skyboksen.

Ik weet nog wel een goede leraar, hij zit op het moment nog even ergens anders.

vraagstaart | 02-08-12 | 11:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken