Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindeljk! De Big Pharma-loze EHBO-cursus

homeo911.jpgTaaa tuu, aan de kant. Ongelukje gebeurd, tijd voor de EHBO. En nou niet meteen Big Pharma-style gaan denken in praktische, wetenschappelijk bewezen oplossingen. Dat is zo beperkt. Heb een beetje vertrouwen in het menselijk lichaam. Het doormaken van een verbrijzelde enkel of slagaderlijke bloeding kan heel helend zijn. Stelpen is niet altijd helpen, spalken is soms zwalken, holistisch-medisch gezien. Dus weg met de pleisters en de drukverbanden, voortaan gaan we homeopathisch EHBO-en. Mooie cursus hierrr. Na afloop van de cursus kunt u zelf huis- tuin- en keukenkwakken met toverwater, onder andere met brandwonden en op het gebied van de tandheelkunde. De volgende casus zal een peuleschil voor u zijn: "Een kind krijgt zijn duim tussen de deur. Het kind wordt erg bleek, begint te zweten, wordt misselijk en suf, valt steeds flauw en is moeilijk bij de les te houden (door schrik en pijn)." Vooral niet uitleveren aan zo'n slager in een witte jas, iedereen begrijpt dat kinderen die steeds het bewustzijn verliezen het meest gebaat zijn bij vier druppels water Apis C30. Deze beelden van een homeopathische ER zijn geen toekomstmuziek meer met dank aan de Akademie Klassieke Homeopathie. Dat ze maar veel kleuters met hersenschudding en bejaarden met gebroken heup uit handen van de reguliere zorg weten te houden, want lekker in je kracht staan kan prima met een open beenbreuk, kwestie van anders denken. Zien we u voor de cursus op het Dokterspad 2 (echt) te Zwolle. We healen!

Reaguursels

Inloggen

@ Stormageddon | 02-08-12 | 15:44

Natuurlijk is er wel een overeenkomst. Echt, wat een onzinnige discussie. Zoek 6:217 BW maar eens op, gelezen in samenhang met titel 2 rechtshandelingen uit boek 3 BW.

HoogToontje | 02-08-12 | 19:18

@HoogToontje | 02-08-12 | 08:15
Dat is geen contract, het is een aanvraag. Er is geen contract met een rechtspersoon.

Stormageddon | 02-08-12 | 15:44

mijn eigestegemaakte goudsbloemzalf (Calendula) werkt prima hoor:lichte brandwonden, muggebulten, winterkloven,voorkomen van littekens enzenz....(hoewel dat eigenlijk kruidengeneeskunde is en geen homeopathie maar daar schijnt de academie zelf ook geen onderscheid in te maken....)
en aangezien t spul op basis van vaseline is kun je r ook nog gewoon plezier mee hebben

egosemperpenissum | 02-08-12 | 12:49

Tja, Apis is ook helemaal niet voor tussen de deur geklemde vingertjes. Daar gebruik je Arnica voor.
Apis (en Fenistil) zijn eerder te gebruiken bij beten en steken van muggen, wespen, planten, etc die gloeiende en rode bulten op je huid veroorzaken.

PisFinger | 02-08-12 | 10:37

@ Stormageddon | 02-08-12 | 00:08

Wat denk je dat afspraak + een papiertje met jouw handtekening erop is. FYI, naar Nederlands recht kun je normaliter ook zelfs mondeling overeenkomsten sluiten (i.c. voor de koop van een huis door een particulier geldt overigens een schriftelijkheidsvereiste).

HoogToontje | 02-08-12 | 08:15

Lach er maar om, maar ik wil de mensen over 10 jaar nog wel eens horen hoe ze over alternatieve geneeswijzen denken als de zorg 600 euro per persoon per maand gaat kosten. Dan rennen we allemaal naar de homeopaat op de hoek, die voor een paar euro misschien wel uitkomst biedt. De zorg zoals deze nu bestaat is ten dode opgeschreven en de dames/heren die er nu naar hartelust uit graaien doen dat omdat ze weten dat het onhoudbaar is geworden.

Eagle_Eye | 02-08-12 | 07:57

@J. Trajkovic | 01-08-12 | 18:06
Ik denk dat het hier meer gaat om de onschuldige omstanders, die het op dat moment niet zelf in de hand hebben, gaat.
Dat zijn de echte slachtoffers van dit hippie 2.0-denken

Sylvester Calzone | 02-08-12 | 00:52

@HoogToontje | 01-08-12 | 23:46
Steek dat basisboekje waar de zon niet schijnt, je hebt er duidelijk niets van begrepen. De bank levert niks. Dat is nu juist de crux. Er wordt niets uitgeleend, er wordt gecreëerd. Daarom is er ook geen contract door twee bevoegde rechtspersonen getekend.
Als ik van een privé-persoon leen is dat geld er wel, die persoon kan het niet uit het niets toveren. Dat is nu juist het essentiële verschil.
Als jij meent dat er wél een door twee bevoegde personen getekende overeenkomst is bij een lening van een bank: bewijs het maar. Kijk je eigen mapje met leningen en hypotheken maar na en zoek dat contract. Of vraag het op bij de bank: Het. Is. Er. Niet.
Zij hebben alleen een papiertje met alleen jouw handtekening.

Stormageddon | 02-08-12 | 00:08

@ Stormageddon | 01-08-12 | 23:24

De bank levert een dienst. Dat jij dat niet wenst te zien is niet mijn probleem. Je mag je financiering natuurlijk ook elders regelen, be my guest. Ook daar zul je overigens moeten betalen. Toch gek nu het hier om 'niets' gaat nietwaar?

Ik zou me als ik jou was overigens onthouden van uitspraken over contracten, het is evident dat je zelfs nog niet een basisboekje inleidend recht hebt ingezien.

HoogToontje | 01-08-12 | 23:46

@HoogToontje | 01-08-12 | 22:24
De bank voegt dus geen waarde toe: JIJ voegt het toe. Het is JOUW arbeid die de hoofdsom én de rente moet opbrengen en het is JOUW risico, JOUW onderpand. De bank levert hoegenaamd niets. Geld dat er niet is, dat helemaal niet bestaat maar uit het niets wordt getoverd.
pieterstuurman.blogspot.nl/2012/01/wat...
www.visionair.nl/politiek-en-maatschap...
aardbron.nl/huidig-geldsysteem-onwetti...

Dat je me niet kan volgen is niet mijn schuld, ik vertel gewoon de naakte feiten. Er is geen contract, er is alleen jouw promesse. Er is geen overeenkomst, de bank tekent niet. Probeer maar eens een contract op te vragen bij de bank, een door twee partijen getekende rechtsgeldige overeenkomst van een lening. Die is er niet. Die bestaat helemaal niet. Het enige dat de bank heeft is jouw handtekening op de aanvraag en die handtekening is ook een akkoord met de voorwaarden, maar dat is nog geen contract tussen 2 partijen! De bank noemt dat dan een overeenkomst, maar dat is een misleidend woord. Er wordt niets overeengekomen, Jij tekent om een deel van je toekomstige arbeid aan de bank te geven.
www.freewebs.com/debtfreesovereign/
(Dat gaat uit van de Canadese situatie, maar principieel gaat het Nederland net zo.)
www.visionair.nl/politiek-en-maatschap...

Stormageddon | 01-08-12 | 23:24

@ Stormageddon | 01-08-12 | 22:05

De bank leent jou geld obv een verwachte inschatting aan inkomsten (je moet betalen voor die lening). Daarbij moeten uiteraard zekerheden gesteld worden (pand/hypotheek/garanties etc). Zijn die er niet, gaat het risico navenant omhoog en dus ook de rente (of er wordt in het geheel niet geleend). De bank kan alleen geld lenen als daar voldoende aan inkomsten tegenover staat (let op: het hoeft niet om huidig bezit te gaan, toekomstige inkomsten is ook goed), er wordt niet waarde vanuit het niets gecreeerd.

Wat de bank toevoegt is dat het het jou mogelijk maakt om een voorschot te nemen op je toekomstige inkomsten. Dat is van enorm persoonlijk (en ook algemeen economisch) belang. Zonder dat geen functionerende moderne economie.

Je geleuter over geen contract bij een banklening kan ik absoluut niet volgen. Bedoel je nu te zeggen dat er geen overeenkomst wordt aangegaan als je geld leent? Dat is totale kolder.

HoogToontje | 01-08-12 | 22:24

@HoogToontje | 01-08-12 | 21:44
Welke afspraak is dat dan? De bank leent jou geld (dat ze helemaal niet bezitten, ze toveren het uit het niets) op het moment dat jij je handtekening zet. Die handtekening is jouw promesse dat jij de bank geld gaat betalen. De hoofdsom en de interest (die over de looptijd van de "lening" vaak gelijk is of zelfs meer dan de hoofdsom).

Welk deel van de "afspraak" voegt van de zijde van de bank waarde toe? En waar bestaat die waarde uit? Wat is de toevoeging als jij het geld met rente moet terugbetalen? Sterker nog: er is geen afspraak, er is geen contract tussen jou en de bank, de bank heeft nergens voor getekend. Er is bij een banklening helemaal geen contract tussen twee bevoegde personen, alleen jouw promesse dat jij je arbeid inzet om een x-bedrag te betalen aan de bank.

Wat is die afspraak waar jij het over hebt, en wat is de waarde ervan? Van de zijde van de bank wordt er geen enkele waarde toegevoegd, alleen maar waarde ontrokken in de vorm van rente, die wordt gebruikt om een deel van de onttrokken waarde (het bankgebouw, het personeel, de inventaris en computers van de bank) te betalen. Door de bank en de "arbeid" die ze leveren om de lening mogelijk te maken, wordt geen enkele waarde toegevoegd.

Stormageddon | 01-08-12 | 22:05

@ Stormageddon | 01-08-12 | 21:26

Dat is aperte onzin. Er staat een afspraak tegenover, die afspraak vertegenwoordigt een waarde. Daarbij kunnen uiteraard fouten gemaakt worden (verkeerde taxatie, veranderende economische omstandigheden), en dan gaat de bank failliet. Dat dit geen verzinsel van mij is blijkt wel uit het feit dat er ook in recente tijden nog banken failliet zijn gegaan. Dat de banken wegens te groot en daarom schade aan de economie bij omvallen geregeld gered worden doet daar niets aan af (en is een keuze van de overheid).

HoogToontje | 01-08-12 | 21:44

@HoogToontje | 01-08-12 | 21:14
Een bank handelt wel degelijk in geld. Sterker nog: het creëert het uit het niets. De afspraak is dat dat bank voor het creëren van dat geld dubbel terugbetaald moet worden, maar er staat feitelijk niets van waarde tegenover.

Stormageddon | 01-08-12 | 21:26

@HoogToontje | 01-08-12 | 21:01
De banken zijn niet de enige oorzaak, maar wel een belangrijke versterkende factor. En ik ben ervan overtuigd dat als de big pharma of voedingsbedrijven dezelfde soort fratsen uit zouden halen met hun klanten als de banken, dat ze dan op z'n minst fikse schadeclaims aan de broek hadden gehad en waarschijnlijk zouden veel directeuren zich moeten verantwoorden voor de rechter.

Veestbeest | 01-08-12 | 21:18

@ Stormageddon | 01-08-12 | 21:06

Een bank handelt dan ook niet in geld, dat is slechts een middel. Een bank handelt in afspraken, en de waarde van die afspraken wordt in geld uitgedrukt.

HoogToontje | 01-08-12 | 21:14

@HoogToontje | 01-08-12 | 21:01
Banken zijn ook de oorzaak. Of liever: het monetaire systeem. Maar daar zijn banken (mede) debet aan.

Stormageddon | 01-08-12 | 21:08

@HoogToontje | 01-08-12 | 20:22
Nee. Arbeid en kennis is nodig voor een draaiende economie. Geld is slechts een middel om de waarde daarvan uit te drukken. Geld op zich is niks en verdient niks en in het huidige monetaire en financiële systeem is geld net als homeopathie. Het werkt niet.

Stormageddon | 01-08-12 | 21:06

@ Veestbeest | 01-08-12 | 20:46

Je doet nu net alsof (Nederlandse) banken schuldig zijn aan de ellende. Het is verstandig te zien hoe het werkelijk zit: dat (Nederlandse) banken ook slachtoffer zijn van het socialistisch ingegeven piramidespel van de Amerikanen, en de socialistische heilstaten in Europa.

HoogToontje | 01-08-12 | 21:01

Leuk om een keer zo'n cursus te volgen en deze te betalen met een eurocent in een kuub water.

dlseth_ | 01-08-12 | 20:59

@TunaTown
Middeleeuwen en heksenwagen,er is echt geen verband. Heksen werden pas vanaf 1500 verbrand, zie bijv. de wiki.
Door religekkies, dat dan weer wel.

Fokke (zonder Sukke) | 01-08-12 | 20:52

@HoogToontje | 01-08-12 | 20:36
Overdrijven maakt de zaak duidelijk.

Veestbeest | 01-08-12 | 20:46

@ Veestbeest | 01-08-12 | 20:29

Dat is wel een beetje generaliserend denk je ook niet? De meeste bancaire producten zijn van toegevoegde waarde. En de koper heeft ook een eigen verantwoordelijkheid.

HoogToontje | 01-08-12 | 20:36

@HoogToontje | 01-08-12 | 20:22
Te dure produkten aansmeren waar de klant niets aan heeft en als het helpt noem je het een briljant businessmodel. Als het foutgaat laat je de gemeenschap dmv het ziekenfonds ervoor opdraaien.

Veestbeest | 01-08-12 | 20:29

@ Stormageddon | 01-08-12 | 20:01

Volgens mij is geld toch wel noodzakelijk voor een draaiende economie. Homeopathie niet echt.

HoogToontje | 01-08-12 | 20:22

LOL @Kapitein Sjaak Mus | 01-08-12 | 20:16
Die Billy wordt ook alleen maar betaald door Big Pharma. Vast. @snap-u-m-snap-ik-m weet het zeker.

Stormageddon | 01-08-12 | 20:22

@Stormageddon | 01-08-12 | 19:09
Tegenwoordig gaat iemand op zijn zeventigste dood aan kanker, terwijl hij nog geen eeuw geleden op zijn twintigste dood zou zijn gegaan aan TBC. Allemaal vanwege de bigpharma.
Tegenwoordig krijgt iemand ouderdomssuikerziekte, terwijl hij nog geen eeuw geleden aan een acute voedselvergiftiging dood zou zijn gegaan. Allemaal vanwege de E-nummers en Unilever.
Je gaat dan natuurlijk wel natuurlijk dood.

Veestbeest | 01-08-12 | 20:19

* bij een spuitende halswond altijd Bach Bloementherapie toepast. Nog nooit een klagend slachtoffer gehad! *

Kapitein Sjaak Mus | 01-08-12 | 20:11

@HoogToontje | 01-08-12 | 19:56
Het is meer een soort bankwezen. Iets uit het niets toveren en daar mensen dik voor laten betalen.

Stormageddon | 01-08-12 | 20:01

@snap-u-m-snap-ik-m | 01-08-12 | 19:35
Ik heb helemaal niks met big pharma, integendeel. Maar ja, jij bent ook zo iemand die een valse tegenstelling opwerpen verwart met dialectisch denken. Het kan er bij jou blijkbaar niet in dat kritiek op en het aantonen van de nonsens die homeopathie is, geen automatische steun betekent aan de "big pharma". In jouw zieke hoofd, doordesemd van drogredenen, moet dat wel zo zijn.
Als je niet voor het één bent dan MOET je voor het ander zijn. Zo werkt dat zielige hoopje grijze stront in je hoofd. Toch?

Het is simpel: als jij claimt dat GS betaald wordt door "big pharma" dan die je daar overtuigend bewijs voor aan te leveren. Dito als je claimt dat ik betaald wordt door "big pharma". Eenvoudige verdachtmakingen zijn niet meer dan dat: roddel en achterklap. Bewijs of bek houden. Geldt voor homeopathie ook, eigenlijk.
Jij mag dan wel "gezond" eten, gezond verstand komt er in elk geval niet vanzelfsprekend uit voort.

Overigens: de meeste E-nummers zijn helemaal niet synthetisch en al helemaal niet giftig. Het zijn goedgekeurde additieven. Een E-nummer zegt niks over de herkomst of al dan niet synthetisch zijn.
Gebrek aan kennis gecombineerd met een gebrek aan verstand is een fatale combinatie, zo blijkt maar weer.

Stormageddon | 01-08-12 | 19:58

IS homeopathie bedrijven zoiets als werkzaam zijn in het sociaal domein?

HoogToontje | 01-08-12 | 19:56

@snap-u-m-snap-ik-m | 01-08-12 | 19:35
Gesponsord of niet is geen argument. Er zijn twee dingen in je antwoord van belang. 1 je hebt het over natuurlijke gifstoffen. Die kunnen net zo giftig of zelf giftiger zijn dan chemische gifstoffen. Een potje zonder conserveermiddelen (E nummer) kan botuline bevatten en dan ga je gewoon het hoekje om. Vroeger gingen mensen soms gewoon dood van hun eten. Denk daan worstziekte, voedselvergiftigingen en mycotoxinen. Alledrie verschrikkelijk natuurlijk, maar erg dodelijk.
2 Aandelen big pharma heb ik ook gehad. Levert geen kut op. Te veel researchkosten en het is erg duur om een potentieel medicijn goedgekeurd te krijgen in alle landen. Het rendement vond ik te laag en ik heb die aandelen dus maar weer verkocht. Je kunt beter Coca Cola kopen of zo.

Veestbeest | 01-08-12 | 19:49

En toch mogen we de alternatieve geneeskunde bedanken dat ze ons van Steve Jobs verlost heeft. Die idioot had een geneesbare vorm van kanker, maar in plaats van dat hij zich tot de reguliere zorg wendde, ging hij klooien met homeopathie en zo. Want willen genezen is te mainstream. Think different, jeweettog.

Nietvoordekat | 01-08-12 | 19:47

@snap-u-m-snap-ik-m | 01-08-12 | 19:35
Hier heeft u een alu-hoedje.
Mensen moeten zelf nadenken.
Het meeste nieuws wordt voorgekauwd.

de grote Anti | 01-08-12 | 19:46

Veestbeest | 01-08-12 | 19:00 | + -1 - en
Biologisch eten is niet PER SE zonder gifstoffen maar voorverpakt en behandeld supermarktvoer en dergelijke is PER SE wel met E nummers die vaak synthetische, niet natuurlijke gifstoffen bevatten.
Het gaat mij niet daarom maar wel om de -gesponsorde ? - houding die geen stijl hierin hanteerd. Juist deze website was in het verleden iets slimmer dan de massa... Vooral de frequentie van het homeopathie bashen en gezond eten afkraken begint op te vallen..
Ook het hoge aantal reaguurders met aandelen in big pharma, zie stormageddon valt op.

snap-u-m-snap-ik-m | 01-08-12 | 19:35

@BlackDeathMetal | 01-08-12 | 18:10
Ik vind 't allemaal best, mensen mogen geloven wat ze willen. Zolang het maar niet betaald wordt door de ziektekostenverzekering waar ik premie aan afdraag of godbetert wordt betaald uit de AWBZ die ik mede financier. Wie op z'n eigen kosten in sprookjes wil geloven zal ik echter geen strobreed in de weg leggen.

PietGeniet | 01-08-12 | 19:25

Ik denk niet dat die "Academie voor Klassieke Homeopathie" zich zomaar HBO mag noemen. In het register van officieel erkende opleidingen van de NVAO kan ik ze alvast niet vinden. Dat riekt in ieder geval naar misleiding.

PietGeniet | 01-08-12 | 19:20

Homeopathie is natuurlijk voor heaumeaus,maar een flinke dosis gezond survival instinct is helemaal niets mis mee.. hmm.

'Although some casualties may only have superficial injuries, you need to watch out for signs that they are suffering from shock. Pale skin and lips which are cold or clammy, increased breathing rate, severe thirst, vomiting, restlessness, confusion and a rapid but shallow pulse rate are all warning signs. As shock takes hold, it can cause unconsciousness or the victim might seem to stare vacantly or show no response or seem to have no interest in what’s going on. If you suspect shock, you need to reassure the casualty and cover them up to keep them warm, protecting them from the elements.

If you’re confident that the casualty has not suffered any neck or spinal damage, you should lie them down, if they are not doing so already, and elevate their feet about a foot and loosen all clothing to increase blood circulation'

de grote Anti | 01-08-12 | 19:15

Medische vreemd handelen quiz anno 2012;
wat mag:
A)Zelf een stukje van de duim van je eigen kind af laten sterven in het kader van je eigen overtuiging.
B)Zonder medische reden een stukje piemel eraf laten knippen door een echte dokter in het kader van je eigen overtuiging.

Causa Sui | 01-08-12 | 19:14

@Veestbeest | 01-08-12 | 19:00
Maar het klinkt zo gezond! Het zit ook tussen de oren. En de beestjes zien er in een weide ook gelukkig uit en een batterijplofkip is zielig! Het beest weet niet beter, maar het is godverdomme zielig!

Bovendien is het natuurlijk zo dat vanuit holistisch perspectief voor elke gifstof in de biologische natuur ook een tegengif in de biologische natuur bestaat. Dus als je nou maar alles vreet en zorgt dat het biologisch is dan heft het elkaar uiteindelijk wel op.

Soms zit dat tegengif dan in slangepikken, tijgerballen of neushoorn-hoorns... maar ja, dat moet dan maar gestroopt. Chinese kruidologie is al eeuwenoud dus het moet wel werken, anders waren er niet zoveel Chinezen.
Toch?
Dan nog een beetje geschud toverwater op z'n tijd en je gaat nooit dood.

Stormageddon | 01-08-12 | 19:09

@snap-u-m-snap-ik-m | 01-08-12 | 18:46
Biologisch eten is niet perse zonder gifstoffen. Biologische eieren bevatten bijvoorbeeld meer dioxinen. www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...
De discussie over mycotoxinen in biologische produkten is ook nog niet duidelijk.

Veestbeest | 01-08-12 | 19:00

Ik ga er niet meer om schuimbekken ook. Ik ga er alleen maar om lachen. Mooi stukje weer Annabel. Als mensen dit willen vallen ze maar lekker dood. 'Toverwater' Hihihi.

Canis Spurcus | 01-08-12 | 18:58

Homeopathie is natuurlijk dom, maar toch voldoen niet alle homeopaten volledig aan de derde basiswet van de menselijke domheid:
www.ecotopia.com/webpress/stupidity/

Zyprexa20mg | 01-08-12 | 18:49

Stormageddon | 01-08-12 | 18:41

Ah, ok..., de Vlaamse variant dan maar...

brutus68 | 01-08-12 | 18:48

Weer een door big pharma gesponsord artikel op geen stijl om Homeopathie te bashen... Is dit al het 3e artikel ? Ik raak de tel kwijt met deze hoge frequentie homeopathie afkraken... Daarvoor was het de al 5000 jaar prima functionerende Chinese geneeswijzen en van de week het afkraken van gezonde biologische voeding zonder gifstoffen... Kan niet wachten op het volgende epistel..... Dus big pharma, Unilever, what's next.... waar is de tijd dat geen stijl ECHTE misstanden aan de kaak stelde ?

snap-u-m-snap-ik-m | 01-08-12 | 18:46

@John Dough | 01-08-12 | 18:41
Medicijnmaffia? Vast omdat ze commercieel zijn. Kunt u mij misschien een modern medicijn noemen dat in een communistisch land bedacht is? In Oost-Europa werden voor de val van de muur mensen nog behandeld met vooroorlogse paardenmiddelen. De door u genoemde medicijnmaffia heeft toch maar een hoop leed kunnen verhelpen

Veestbeest | 01-08-12 | 18:43

@brutus68 | 01-08-12 | 18:37
Daar helpt maar 1 ding tegen: Poepen. (Hetzij in de Nederlandse, hetzij in de Vlaamse betekenis.)

Stormageddon | 01-08-12 | 18:41

Pak de medicijnmaffia eens aan. Dáár valt heel veel geld te halen.

John Dough | 01-08-12 | 18:41

Stormageddon | 01-08-12 | 18:35

Of iets tegen opspelende onderbuiken?

brutus68 | 01-08-12 | 18:37

Zullen er ook homeopathische middeltjes zijn tegen zadelpijn ten gevolge van het veelvuldig berijden van stokpaardjes?

Stormageddon | 01-08-12 | 18:35

Het zijn de Ab Osterhausen en Roel Coutinho's van de alternatievelarij. Beetje pulsatilla-type zeg maar.

Jaap de Paap | 01-08-12 | 18:33

Mensen die zo denken verdienen het ook gewoon om pijn te lijden.

Steuntrekkert | 01-08-12 | 18:32

@Osdorpertje | 01-08-12 | 18:14
De romeinen in de tijd van Asterix en Obelix wisten het al: peterselie in de oren.

Veestbeest | 01-08-12 | 18:28

Inderdaad, iedereen die gaat janken om een gebroken bot of flinke wond moet niet zeuren. Flesje brandy en op een houtje bijten, we kunnen prima zelf spalken en met naald en draad aan de slag.
*start cursus EHBO voor de doe het zelver* *EHBO voor de echte Rambo* *EHBO voor echte cowboys.* *EHBO voor echte mannen* EHBO voor zeikwijven* en *EHBO voor watjes*
Zo, voor ieder wat wils. *Richt ook nog even eigen ziektekostenverzekering op voor genoemde doelgroepen met vanzelfsprekend gepaste premieverlaging.

doenormaal! | 01-08-12 | 18:28

Tijdens mijn vakantie op Hawaii viel ik in een vulkaan. Best wel warm, zo'n vulkaan, dat kan ik jullie verzekeren. Nu heb ik het niet zo op ziekenhuizen, zeker niet in het buitenland. Terug in het hotel slikte ik wat Arnica, en was ik zo weer het baasje. Goed dat ik het meegenomen had. Ook leuk om te weten: mijn vriendin had zich bare laten gangbangen door een groep negers in een kroeg in Honolulu. De dagen erna voelde ze zich wat beroerd, en de rest van de details zal ik jullie besparen. Maar jullie raden het al: na het slikken van wat Arica was mevrouwtje binnen no time weer kiplekker...

brutus68 | 01-08-12 | 18:22

Waarom homeopathische artsen wel van veel nut zijn is, zij nemen de tijd voor patiënten. Niet alleen naar de ziekte kijken maar ook naar de patiënt. Ik snap dat Nanninga kwakzalvers, heel terecht, aan wil pakken.

Elisabeth2 | 01-08-12 | 18:22

Levensgevaarlijk gekken die, als ze hun kind noodzakelike medische hulp ontzeggen, uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.

Kirth Gersen | 01-08-12 | 18:21

En dan proberen ze eerst de homeopatische weg en dat werkt dan niet en omdat ze zoveel tijd hebben verloren met die zooi zijn de kosten voor de reguliere zorg veel hoger omdat ze zo lang hebben gewacht met echte hulp zoeken en kunnen we ineens ook voor die hogere kosten opdraaien...

Satje | 01-08-12 | 18:20

Groot probleem is dat personen die BIG-geregistreerd zijn (of dat waren), de kwakzalverij bedrijven, of promoten. Met andere woorden: dokters die homeopathie als bijbaan hebben moeten de cel in.
Al die onzin is niet te verbieden, voor vrije consumenten. Maar de schijn van geneeskunde kan wel bestreden worden!

Crak-ho | 01-08-12 | 18:19

De enige die hulp nodig hebben zijn die idioten daar. Niet eerste hulp, maar hulp van een zielenknijper...

c.onjo | 01-08-12 | 18:14

-weggejorist-

IgorMortis | 01-08-12 | 18:14

Een beetje holistische levensstijl, voeding, ademhaling en lichaamsoefening, kan een hoop fysiek en geestelijk leed voorkomen.

Voor al het andere kan de reguliere gezondheidszorg oplossingen bieden.

Deze twee benaderingen kunnen gemakkelijk naast elkaar bestaan.

Hoera!

Bakito | 01-08-12 | 18:14

Er is maar één goede homeopathische eerste hulp en dat is een dwangbuis.
Voor de homeopathisch arts, dat spreekt voor zich.

Cuyahoga | 01-08-12 | 18:13

Meld je dan maar een voor deze. Dan kun je die Homeo slachtoffers tenminste helpen.
www.helplevensredden.nl/

Boomschade | 01-08-12 | 18:12

@bello | 01-08-12 | 18:07
Die zalf uit uw mierikswortel spoel je maar gewoon door de wasbak zoals iedereen, viezerik!

Veestbeest | 01-08-12 | 18:11

Tijdens vakantie raakte ik bekneld in een Franse tolpoort; mijn onderarm moest worden afgezet. Met een milde thee van kamille en een 4-granendans ben ik er weer helemaal bovenop!

aceofspades | 01-08-12 | 18:10

T is net als in de EU.. mengen tot je niks meer terugvindt

das_Freudenmädchen | 01-08-12 | 18:10

Ben niet eens meer op een verbod van deze homeopathische onzin, als je gelooft dat die meuk werkt gebruik je het toch lekker. Maar dan niet bij een reguliere arts komen uithuilen als het niet werkt.

BlackDeathMetal | 01-08-12 | 18:10

Stokpaardje van A. Nanninga. Wel terecht maar zeur niet zo lang door.

Elisabeth2 | 01-08-12 | 18:10

Gorchelen met ochtendurine.
Helpt. Echt. Overal. Tegen.

Lijkt me logisch... | 01-08-12 | 18:09

Terug naar de middeleeuwen, straks weer de heksenwaag terug etc.

TunaTown | 01-08-12 | 18:08

Die website heeft eerst even een Eerste Hulp nodig. Wat een designershell...

Tommygunner | 01-08-12 | 18:08

Het wordt trouwens wel eens een keer tijd voor een pharmaloos, homeopathisch traumateam. Komen er met vliegend geweld enkele geitenwolksokken aanrijden die je met wat brokken mineralen en een flesje verdund water komt stabiliseren.

Veestbeest | 01-08-12 | 18:07

Mijn eigengemaakte mierikswortelzalf geneest alles. Ja ja, alles. En is in mijn webshop verkrijgbaar voor een hele redelijke 99, 95 EURI per 50 ml. potje.

bello | 01-08-12 | 18:07

Geheugenwater?
"I don't drink water. Fish fuck in it"
W.C. Fields

Godsammekraken | 01-08-12 | 18:06

"De Academie voor Klassieke Homeopathie is niet aansprakelijk voor kosten of problemen die voortvloeien uit eventuele onjuistheden of fouten"

G-unite | 01-08-12 | 18:06

Ach als je zo dom bent hier in te geloven verdien je niet beter dan onder tragische omstandigheden te verkommeren.

J. Trajkovic | 01-08-12 | 18:06

@Frank Grasmaaier | 01-08-12 | 18:04
Als je de wond niet kunt ontsmetten, kun je die beter open laten.

Veestbeest | 01-08-12 | 18:05

Doe mij maar een Porsche 911, tsja.

rechtvaardigerechter | 01-08-12 | 18:05

Sorry, ik zat al in de leer bij Rambo. Zelf wonden dichtnaaien, en bij gebrek aan garen gewoon dichtschroeien met wat kruit...

Frank Grasmaaier | 01-08-12 | 18:04

Stelletje wonderdokters.
Vroeger reden ze de Kermissen af met flesjes vol Levensdrank en wat niet meer zij.

Teun van het Tuinpad | 01-08-12 | 18:03

Ik zit nog steeds te wachten op homeopatische cola. Iedere keer als je daar van gedronken hebt vul je h'm aan met water.

Osdorpertje | 01-08-12 | 18:03

En dan gaat het (snel) mis en dan is het ineens huilen... En je kan er op wachten dat er iets mis gaat, onvoorstelbaar dat dit soort dingen nog steeds kunnen, ach, dan heeft Alberto Stegeman straks weer iets voor zijn programma anders moet hij weer 3x hetzelfde laten zien!

Satje | 01-08-12 | 18:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken