
We zouden hier graag een mooi topic schrijven over de schoonheid van sport, de onmetelijke inspanningen die atleten aller landen leveren en de lauweren die er te verdelen zijn als beloning voor de opofferingen die er nodig zijn om de allerbeste te kunnen zijn. Zeg maar
zoiets, maar dan in tekst. Maar de realiteit is dat de London 2012 Olympics tot op heden nog helemaal niet over sport gingen. Ze gingen over terreurdreiging, over militairen, over bewakingsbedrijven en douanestakingen, over
VIP lanes voor
bobo's in de straten van London, over
censuur door sponsors en idiote
linkreglementen van de organisatie, over verkeerde
vlaggen & racistische
tweets, en over
raketten op de daken van appartementengebouwen. Waarmee het grootse evenement ter wereld, dat historisch gezien symbool staat voor internationale verbroedering door sport en spel, een teken van de tijd geworden: angst voor aanslagen, krampachtig imagobeheer en schaamteloze voordeeltjes voor bonzen, baasjes & bobo's. OK, London is wel mooi
opgeruimd. Maar vanavond wordt
de bel geluid en kan het eindelijk over sport gaan. Gelukkig is er altijd nog de openingsceremonie om al die organisatorische krampachtigheid zo mogelijk nog krampachtiger in uit te beelden. Hoewel, het immer kritische
Empire is enthousiast over de productie van Danny Boyle. De ceremonie begint om 22:00 uur Nederlandse tijd. Live op
NOS24 of via
YouTube, of vanaf 21u50 op Nederland1. Het Amerikaanse zwemteam heeft er in ieder geval
zin in.
Let the games begin!
UPDATE: Ceremonietje terugkijken in HD kan
hierrr.
Reaguursels
InloggenMijn post van | 27-07-12 | 21:07 | is een interessante.
Toen ik 'm plaatste stond-'ie voor ik het wist op 6.
Daarna werd-'ie 3.
En nu dan op nul. En in tegenstelling tot wat je misschien denkt - dat vind ik COOL. Hoe de natuurlijke verloop hier gaat.
Kijk, minnetjes was ik op voorbereid, want weerleggen kunnen ze het niet. Maar, die ene comment had een interessante tijd/waardering curve grafiek laten zien.
Voor de rest - geniet ervan, jongens. En van het leven.
@You-On-A-Gin | 28-07-12 | 10:23
Leg dat maar voor aan mijn zaak-waarnemer.....
@parsons hahaha wtf
Redelijk suffe boel. Een verademing dat Dizzee Rascal het podium op kwam om er nog een beetje pit in te rammen.
Jammer dat ie deze niet zong www.youtube.com/watch?v=2AAhc4auA7A&am...
@ Che 09:49
Er moest ook nog een kop koffie aan te pas komen, maar het antwoord is ja!
@ necrosis | 28-07-12 | 09:23
Heh... mag ik je aanraken? ;)
Wel leuk en prettig om aan je voorbij te laten gaan die onzin.
@necrosis | 28-07-12 | 09:52
Maar de kans is niet groot.
@necrosis | 28-07-12 | 09:52
Mooi, dan zijn we het daarover eens.
Tot verdediging van het koningshuis moet gezegd dat ze ook niets intelligents mogen zeggen. Zodra ze iets met enige inhoud zeggen kan iemand het daar mee oneens zijn en valt het onder de ministeriële verantwoordelijkheid. Het is dus niet uitgesloten dat de prins van Oranje en zijn moeder slimmer zijn dan ze zich aan ons voordoen.
@necrosis | 28-07-12 | 09:03
Wat zijn de bijkomende kosten van Van Gelder geweest?
Overigens schandalig hoe die man is behandeld. Prima dat het gebruik van prestatieverhogende middelen wordt aangepakt, maar hoe deze kampioen is besmeurd is bij de beesten af. Omdat hij in zijn vrije tijd wel eens een lijntje deed. Alsof je daar zo veel beter van gaat turnen. Laat hem en ga achter de echte dopers aan.
@Dmitri Dmitrievitsj | 28-07-12 | 09:45
Samenvatten?
Je denkt toch niet dat ik 7'24" ga luisteren naar prins pils?
Ik heb wel wat beters te doen...
@eerstneukendanpraten | 28-07-12 | 09:45
Is dat neuqen nog gelukt? :)
@necrosis | 28-07-12 | 09:19
Nee dank je. Naar die intellectuele platvis ga ik geen 7'34" luisteren. Misschien kun je het samenvatten? Blijkens de kop hoopt hij dat Nederland gouden medailles gaat winnen. Iedereen ter wereld hoopt dat zijn land gouden medailles gaat winnen. Als in de rest van het vraaggesprek iets zat dat wel de moeite waard was verneem ik het graag.
En nu een broodje met Kaas...
Oh nee! Een draad over de Britse bijdrage aan de geschiedenis van de popmuziek gemist! Jammer.
che_guevara 8:58
dank je Che voor je verwijzing, had ik nog niet gezien.
Het gaat er toch een beetje om hoe je e.e.a.zelf beleeft.
Maar het belangrijkste is het punt dat ik wilde maken aangaande de Marokkaanse atletes maar dat had je al begrepen.
@Che_cuevara | 28-07-12 | 09:22
Omdat ik dan ontopic even los kan gaan over het volstrekt overbodige koningshuis.
Mensen die denken dat Nederland reddeloos verloren is zonder Bix en Wim-Max sporen niet.
@You-On-A-Gin | 28-07-12 | 09:18
Wellicht hebben we ooit naast elkaar gestaan in dezelfde winkel.
Wil je mijn handtekening?
En om je het gras onder je voeten vast weg te maaien:
Alleen onder een blanco check.....
*grijnzen doet*
@necrosis | 28-07-12 | 09:19
Als hij dan toch de aandacht niet waard is (en terecht overigens). Waarom dan een topic?
Wellicht 'topic-waardig'?
www.telegraaf.nl/telesport/olympische-...
Prachtige analyse van iemand die met een gouden lepel in zijn mond is geboren maar eigenlijk de aandacht niet waard is.
Een veelgehoorde uitspraak: was ik maar rijk en niet zo knap:)
necrosis | 28-07-12 | 07:29
Heb daar een t-shirt van. :) True story, gekocht op de Haagse Markt.
@Che_cuevara | 28-07-12 | 08:57
Vergeet de bijkomende kosten van 'Snort of the rings' niet.
@eerstneukendanpraten | 28-07-12 | 08:41
Volgens mij ben jij een stuk jonger dan ik.
Ooit zal je me gelijk geven.....
@Jan Boule | 28-07-12 | 08:52
Lees de link van @zeon | 28-07-12 | 08:49 eens.
De Britten denken er blijkbaar anders over.
@necrosis | 28-07-12 | 08:53
Bestaat er nog zo iets als "het vrije westen"?
En bovendien heb ik ergens gelezen, weet niet meer waar, dat elke Nederlandse medaille 4,4 miljoen aan subsidie heeft gekost.
@Che_cuevara | 28-07-12 | 08:37
Het antwoord moet ik je schuldig blijven, ik heb geen zin om te kijken naar een sport-evenement waar militairen bij betrokken worden om de veiligheid te garanderen.....
Dat verwacht je wellicht in bepaalde bananen-republieken, maar niet in het 'vrije' westen.
geweldige opening van de Olympische Spelen met alle ingrediénten , muziek en dans zoals hierboven al vaak gezegd, die het typisch Brits maken. En hulde voor , wat mij betreft althans , de Marokkaanse atletes, zij presenteerden zich als zelfbewuste moderen vrouwen met het hoofdhaar onbedekt.
Een prachtig signaal derhalve naar hun landgenotes in Marokko en elders in Europa je zelf niet te hoeven onderwerpen aan religieuze dwingelandij.
now.msn.com/opening-ceremony-confuses-...
@ Che
Geen idee, ik ben ontbijt op bed aan het voorbereiden, geen tijd!
@ necrosis 08:35
En ik patat! Een keer per etmaal een vet maal en nu eitje koken.
*out*
Mogge @all,
Hoeveel medailles heeft Nederland al?
@eerstneukendanpraten | 28-07-12 | 08:22
Na het zien van Zimra heeft Ineke geen rol van betekenis meer.
Bovendien is Ineke scheidend lid van GroenLinks, en in Casa necro is GroenLinks een vies woord, zelfs ex-leden zijn niet welkom.
Zo.... en nu biefstuk!
En dan nu een gedigt
Een zacht
gekookt
ei
en
een
beboterd
ontbijtkoek
op bed gebracht
jus d'orange niet vergeten
en dan neuqen!
Geen Stijl is vervallen tot een soort online Paul Witteman,mAkin BIG cash,en onderhand doen alsof je COOL bent en Hip LoooooL.
Maar goed ....
Er zijn bij de Stroom leverantie een hoop mensen overgestapt naar een andere Distributeur,NUON als NETWERK beheerder en ook als leverancier is daar ongetwijfeld niet blij mee.Doe daar nou is een goed topic over,I.P.V.. als een klein kind achter de feiten aan te lopen.
@ necrosis 07:44
Vandaar je compassie voor Ineke van Gent!
@AMC | 28-07-12 | 07:57
Is dat een verkapt 'ik mag de 'Beatles' nooit meer vergelijken met de door necrosis aangeleverde goden?
*jawel.... grinnik, omdat het op zijn plaats is*
Ach ja, "in My Life"... nuff said.
ipv van dat zogenaamde grunten liever dat tssss van The Beatles in het nr Girl.
Mijn god pokkeherrie dus!!!
@necrosis | 28-07-12 | 07:44 |
BTW ik had gisteren dus Runderlap aardappelen en bruine bonen en nee geen vinger erna..
Gewoon een gezonde hap dus!
@AMC | 28-07-12 | 07:41
ENT = Extreme Noise Terror.
Vergelijken met 'the Beatles' kan hier:
www.youtube.com/watch?v=5_bCk_3frYE
@necrosis | 28-07-12 | 07:44 |
Nou, troost je ik hou ook niet van magere vrouwen... dikke ook niet... maar billen en borsten zijn altijd welkom!
@AMC | 28-07-12 | 07:33
Heb jij wel eens een site van die zogenaamde 'Ana's' gezien?
Dat zijn vrouwen die zichzelf letterlijk doodhongeren en denken aantrekkelijk te zijn als levend lijk.
Ik heb zelf een 'dinnetje gehad die last had van Boulimia (flink eten, daarna richting toilet om een vinger in hun keel te stoppen) en dat tijdens een 5-sterren vakantie in een warm land.
Ik opteer graag voor een ietwat gevulde vrouw die geniet van het leven, ipv doorgedraaid obsessief gedrag.
*ineens weer aan Zimra denken doet*
Kijkend naar de act van Atkinson. Van Gelder: 'dit soort komieken hoeven niet wat te zeggen om grappig te zijn'
Hou jij je bek dan ook es, Jack.
En wie is Gers Pardoul???
WTF is ENT? The Beatles ken ik wel al 40 jaar!
@alex4all | 27-07-12 | 23:47
ENT vergelijken met de Beatles, is hetzelfde als een vergelijking tussen komkommers en tomaten.
En nee, ik laat me nog steeds niet uitdagen om een linkje te plempen als bewijs.
Ga zelf maar zoeken op JijBuis....
BMI van amper 20 ???? als dat niet slank is!!!
@zoalshetis | 28-07-12 | 06:54 |
@DANNY3960 | 28-07-12 | 07:01 |
mafkees ik ben vlieggewicht, en ook naast mijn plempsels airodynamisch... Jammer gemoeg niet rich maar wel redelijk goodlooking.
@DANNY3960 | 28-07-12 | 07:01
Een veelgehoorde uitspraak: was ik maar rijk en niet zo knap:)
Canis Spurcus | 28-07-12 | 04:09 | + 1 -
.
Glimlachen? ik lag me nu al kapot met deze gayparade van gisteren en kijk alweer vier jaar vooruit naar betere tijden en het betere werk.
zoalshetis | 28-07-12 | 06:54
In de plempsels is iedereen slank, goodlooking and rich.
zoalshetis | 28-07-12 | 06:54
In de plempsels is iedereen slank, goodlooking and rich.
AMC | 28-07-12 | 06:06 | + 1 -
volgens mij ben jij stiekem helemaal niet zo slank als je je voordoet.
Ik haat sport ( en nee ik ben niet dik maar slank ) Eerst dat EK dan die klote tour en nu weer dit???? rot op van 7 u 's morgens tot 1 u 's nachts die onzin op Ned 1??? Doe me een lol en schaf die zeik af... en ja, ik heb ook een hekel aan Mart fokking Smeets!
@DANNY3960 | 28-07-12 | 04:29
Behalve de financiering. Maar, daar komt het ESM voor. Duitsland, de Benelux en Finland staan garant. Als er dan nog een euro is, tenminste.
@TheOne48 | 28-07-12 | 03:29
Queen was muzikaal niet echt vernieuwend maar speelde alles, kon alles en had een heel eigen geluid. Genesis was wel degelijk vernieuwend. Zij speelden met absurde akkoorden, bizarre timesyncs, afwisselend schema's binnen een nummer. Niks was te dol. Over the top lyrics van Peter Gabriel en bizarre live kostuums. Op en top Brits. Muzikaal volkomen absurd en daarom geniaal.
Het genre symforock kan je niet aanstaan, dat kan. Kwestie van smaak. Ik vind ook niet alle symfo goed. 't Meeste niet zelfs. Maar Genesis is zeker geen flutbandje, en Queen ook niet. Zonder Queen was Live Aid mislukt. Ik denk dat het de beste live-band ooit was. Als je niks kan dan schrijf je geen klassiekers als Bohemian Rhapsody, We are the champions, We will rock you, Radio Gaga, Innuendo etc.
Het kan je smaak niet zijn, maar 2 maten van elk van die nummers en iedereen weet wat het is. 2 slagen op de pauk gevolgd door 1 op de snare. 1 tel rust en herhaal. De hele wereld weet onmiddellijk welk nummer dat is.
BOEM BOEM PATS, BOEM BOEM PATS, BOEM BOEM PATS.
(Of STAMP STAMP KLAP, als je dat liever hebt)
Ik wou dat ik het geschreven had.
DANNY3960 | 28-07-12 | 05:16
Zin in Rio over 4 jaar. CARNAVAL! #os2016
Canis Spurcus | 28-07-12 | 04:59
v
Madrid dingt voor de derde keer op rij mee. Next is 2020.
DANNY3960 | 28-07-12 | 04:18
Ik vind 4 jaar vooruit denken wel genoeg qua openingsceremonie.
hetluis | 28-07-12 | 04:31
In September valt de beslissing. Ik zie het naar Madrid gaan. Boost voor werkgelenheid.
Het zijn historische woorden die ik hier vertel.
DANNY3960 | 28-07-12 | 04:29
leg mijn hoop ernaast
hetluis | 28-07-12 | 04:25
Madrid blijft over, samen met Istambuhl en Tokio dacht ik. Iedereen wordt gek van het idee , edoch Madrid was zo overtuigd dat zr de 2012 Games zouden pakken, zodus is alles reeds klaar.
DANNY3960 | 28-07-12 | 04:18
infrastructuur: check!, mooie vrouwen: check!, Pstas?
Canis Spurcus | 28-07-12 | 04:09
Over acht jaar Madrid niet vergeten, de infrastructuur ligt er al. Mooiste vrouwen vann Spanje doen het in Madrid.
Over vier jaar glimlachen we om deze brave Britse openingsceremonie als we 5 uur lang worden bedolven onder een barrage van uit bikini's bulkende Braziliaanse billen en borsten. Met een FSC paal uiteraard.
DANNY3960 | 28-07-12 | 03:45
Heb de single nog, zelf gekocht.
Toch een meesterstuk hoor.
www.youtube.com/watch?v=xcyuKUtgyZ8
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
het is gedaan met de koopman, wtf
TheOne48 | 28-07-12 | 03:22
ik doe een moord voor de opnames van michael brecker als 'artist in residence' ofzo, vele jaren terug, bij NSJ, die gast vertelde verhalen met z'n sax, in z'n eentje, koning!
TheOne48 | 28-07-12 | 03:22
ik doe een moord voor de opnames van michael brecker als 'artist in residence' ofzo, vele jaren terug, bij NSJ, die gast vertelde verhalen met z'n sax, in z'n eentje, koning!
TheOne48 | 28-07-12 | 03:22
ik doe een moord voor de opnames van michael brecker als 'artist in residence' ofzo, vele jaren terug, bij NSJ, die gast vertelde verhalen met z'n sax, in z'n eentje, koning!
@ Stormageddon
Ok, game runt, maar nog dit als laatste.
Queen is imo te omvatten in 2 greatest of albums, van veel van het ander materiaal was ik verre van gecharmeerd. Queen is juist een product geweest van The Beatles vind ik, erg gelijkend ook qua 'gekke' Britse geluidjes en opnamentechnieken. Maar vaak vind ik ze doorslaan en gaat het meer naar het overdreven toe. Neemt niet weg dat ze in mijn lijstje wel in de top10 staan hoor. Maar imo is elk album na Rubber Soul beter dan een hele best of van ze. Daarnaast mochten ze er een stuk langer over doen.
-
Jackson heeft de popmuziek wel op een hoger platform gebracht, Thriller is de Sgt. Pepper van de post-Beatles tijd imo. Maar inderdaad, veel gebruik gemaakt van anderen en sowieso teveel marketing en gebruik van shows om het product helemaal over te brengen. Niettemin vind ik Thriller wel geweldig, en doet het niet onder voor veel albums van The Beatles. Wel grappig dat een Beatle ook enigszins hier bij betrokken was overigens. Rode draad een beetje bij veel grote artiesten. Zegt wel wat.
TheOne48 | 28-07-12 | 03:22
flink aantal jaren geleden, michael brecker was de 'artist in residence'heet dat geloof ik, wtf, wat die gast in z'n eentje aan verhalen uit z'n tenorsax toverde. ik doe een moord voor de opnames
Stormageddon | 28-07-12 | 03:21
Jij durft Led zeppelin, Deep purple, Yes vergelijkbaar te stellen met flutbandjes als Queen, genesis? ( phil collins was prima in Brand X), Knap, maar is van een andere orde
TheOne48 | 28-07-12 | 03:22
flink aantal jaren geleden, michael brecker was de 'artist in residence'heet dat geloof ik, wtf, wat die gast in z'n eentje aan verhalen uit z'n tenorsax toverde. ik doe een moord voor de opnames
@ Stormageddon
Ok, game runt, maar nog dit als laatste.
Queen is imo te omvatten in 2 greatest of albums, van veel van het ander materiaal was ik verre van gecharmeerd. Queen is juist een product geweest van The Beatles vind ik, erg gelijkend ook qua 'gekke' Britse geluidjes en opnamentechnieken. Maar vaak vind ik ze doorslaan en gaat het meer naar het overdreven toe. Neemt niet weg dat ze in mijn lijstje wel in de top10 staan hoor. Maar imo is elk album na Rubber Soul beter dan een hele best of van ze. Daarnaast mochten ze er een stuk langer over doen.
-
Jackson heeft de popmuziek wel op een hoger platform gebracht, Thriller is de Sgt. Pepper van de post-Beatles tijd imo. Maar inderdaad, veel gebruik gemaakt van anderen en sowieso teveel marketing en gebruik van shows om het product helemaal over te brengen. Niettemin vind ik Thriller wel geweldig, en doet het niet onder voor veel albums van The Beatles. Wel grappig dat een Beatle ook enigszins hier bij betrokken was overigens. Rode draad een beetje bij veel grote artiesten. Zegt wel wat.
@ Stormageddon
Ok, game runt, maar nog dit als laatste.
Queen is imo te omvatten in 2 greatest of albums, van veel van het ander materiaal was ik verre van gecharmeerd. Queen is juist een product geweest van The Beatles vind ik, erg gelijkend ook qua 'gekke' Britse geluidjes en opnamentechnieken. Maar vaak vind ik ze doorslaan en gaat het meer naar het overdreven toe. Neemt niet weg dat ze in mijn lijstje wel in de top10 staan hoor. Maar imo is elk album na Rubber Soul beter dan een hele best of van ze. Daarnaast mochten ze er een stuk langer over doen.
-
Jackson heeft de popmuziek wel op een hoger platform gebracht, Thriller is de Sgt. Pepper van de post-Beatles tijd imo. Maar inderdaad, veel gebruik gemaakt van anderen en sowieso teveel marketing en gebruik van shows om het product helemaal over te brengen. Niettemin vind ik Thriller wel geweldig, en doet het niet onder voor veel albums van The Beatles. Wel grappig dat een Beatle ook enigszins hier bij betrokken was overigens. Rode draad een beetje bij veel grote artiesten. Zegt wel wat.
@ Stormageddon
Ok, game runt, maar nog dit als laatste.
Queen is imo te omvatten in 2 greatest of albums, van veel van het ander materiaal was ik verre van gecharmeerd. Queen is juist een product geweest van The Beatles vind ik, erg gelijkend ook qua 'gekke' Britse geluidjes en opnamentechnieken. Maar vaak vind ik ze doorslaan en gaat het meer naar het overdreven toe. Neemt niet weg dat ze in mijn lijstje wel in de top10 staan hoor. Maar imo is elk album na Rubber Soul beter dan een hele best of van ze. Daarnaast mochten ze er een stuk langer over doen.
-
Jackson heeft de popmuziek wel op een hoger platform gebracht, Thriller is de Sgt. Pepper van de post-Beatles tijd imo. Maar inderdaad, veel gebruik gemaakt van anderen en sowieso teveel marketing en gebruik van shows om het product helemaal over te brengen. Niettemin vind ik Thriller wel geweldig, en doet het niet onder voor veel albums van The Beatles. Wel grappig dat een Beatle ook enigszins hier bij betrokken was overigens. Rode draad een beetje bij veel grote artiesten. Zegt wel wat.
hetluis | 28-07-12 | 03:17
Klopt, Michael was de man, ook bij Steps Ahead en Casiopea oa geniaal.
@alex4all | 28-07-12 | 03:06
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er zijn genoeg bands die sindsdien alles zelf hebben bedacht en ook constant innoverend zijn geweest. Queen heeft zichzelf in 12 jaar tijd ook continu opnieuw uitgevonden en alle mogelijke stijlen gespeeld. The Who, ook een briljante band, en Led Zeppelin, Deep Purple, Jethro Tull. Of een iets ander genre: Yes, Genesis, Marillion. (Allemaal ook Brits, overigens).
En Michael Jackson is geen goed voorbeeld, bijna alles wat hij produceerde was geript. Hij was nergens de eerste in maar hobbelde mee op wat populair was zonder daar innovatief in te zijn. Heel anders dan Bowie, die ook een beetje maakte wat op dat moment "en vogue" was, maar daar wel een heel eigen draai gaf.
@ TheOne48
Ik kies ook altijd het beste eruit, de rest is meer voor achtergrond of tussendoor.
Cheers.
en die ene keer dat ik in breda was speelde harry muskee, en dat was geen straf
alex4all | 28-07-12 | 03:11
Zoals elke muzieksoort vind ik ook niet alle jazz cool, ik pik de krenten uit de pap, misschien 5% dat ik goed vind. Blijft uiteindelijk kwestie van smaak.
Ik ga even PES'en nog, nachtmens hè, welterusten.
btw the one 48: dat broertje brecker, was een fantastische arrangeur maar een lousy solist
@ hetluis
Ik typ zeer snel en bij dit soort onderwerpen hoef ik niet lang na te denken om iets op 'papier' te zetten.
@ hetluis
The Kinks, ja die ken ik wel hoor '-)
The Doors trouwens, vinden jullie die wat? Ik vind ze persoonlijk de beste van de sixties naast die uit Liverpool uiteraard.
DANNY3960 | 28-07-12 | 03:11
Ook gedaan Breda, kolere alleen maar dixyland en bluestroep, wat een aanfluiting, grote kerk carrillion speelde nummers van UZEB, dat was wel weer heel erg gaaf
jezus, wtf alex, heb jij je tegels klaarstaan? of typ je met 12 vingers?
TheOne48 | 28-07-12 | 03:10
hartstikke, ondanks bloedverzoek fans, maar als john lennon hierboven, de muziek blijft
@ TheOne48
Ik zal er naar kijken, ik heb al wel wat pogingen gedaan maar ergens begrijp ik de timing'en niet zo denk ik. Ik begrijp wel dat als je 'weet' hoe het zit het mooi gaat worden, maar ik kan het niet ontdekken.
-
Jazz wordt wel de enige muziekvorm genoemd die volledig 'blank' is, dwz, niet met invloed van de zwarte artiesten zoals dat het geval is bij rock enzo. Typisch dat ik dat net weer niet begrijp, zal wel donkere roots hebben '-)
Ik ben wel wat series aan het kijken zoals Boardwalk Empire en Mad Men, en daar vind ik de ouderwetse nummers eigenlijk best wel weer interessant in deze tijd van alleen maar beats, is dat ook niet jazz?
Aan iemand hierboven, ga eens naar een Jazz-Festival.. Niet in Breda.
hetluis | 28-07-12 | 03:08
Michael Brecker is dood he helaas, vaak gezien trouwens ook Brecker brothers.
TheOne48 | 28-07-12 | 03:05
a'dam/grunn?, effe googlen, ik kom u tegen
Nice, Bowie en J. Jackson fans.
oja, alex, the kinks, als hierboven door Stormageddon genoemd, verplichte, bijna vergeten kost, en wat jazzrock betreft: gewoon luisteren naar Michael Brecker, dan komt het helemaal goed met u
Vorig jaar nog naar Chick Corea in Florida geweest dus Joe in nederland zal ook wel lukken .
@ Stormageddon
Stormachtig inderdaad, dat is 1 van de redenen (buiten vele) dat ik ze de grootste vind. Ze moesten stoppen met concerten (ze waren de eersten die concerten deden in stadions overigens), omdat de techniek niet zo ver was dat het geluid overkwam. Hierdoor zijn ze zich gaan focussen op studio-technieken, the rest is history. Veel 'first's' inderdaad, alleen al teksten zelf schrijven was ongehoord.
-
Alles dus zelf bedenken, schrijven, componeren (met hulp van Martin), innoveren, critici en publiek tevreden houden, en dan achter elkaar. Nee, sterker nog, niemand heeft dat nog nagedaan. Kijk eens naar bijvoorbeeld Michael Jackson, schrijven? Ja, deels. Componeren? Niet echt, gewoon inkopen, alles zelf? Nee hoor, met name zonder Quincy Jones was de magie weg. Ik noem nu dus nog een grote innoverende artiest als voorbeeld.
hetluis | 28-07-12 | 03:00
Waar?
alex4all | 28-07-12 | 02:59
Jazz is lastig voor veel mensen. Begin met Steely Dan zoals Stormageddon | 28-07-12 | 02:59 noemt, Dan rol je er vanzelf in. Mocht je verder wat tips willen hebben dan roep je maar !
TheOne48 | 28-07-12 | 02:57
begin november komt 'ie weer, geen flauw idee met welk project deez' keer, maar vd partij
@ TheOne48
Jazz-muziek an sich is overigens een genre die ik niet echt helemaal 'begrijp' als ik eerlijk ben. Het is zo... anders zeg maar.
Popmuziek is overigens eenzelfde naam als populisme, ooit goed bedoeld en nu met een goedkope nasmaak. Beatles creëerden deze benaming maar puur en alleen omdat het zo populair was. Verschil met huidige meeste popmuziek is oa dat zij WEL echte teksten hadden, composities en dit ook nog allemaal zelf deden. Dus ik associeer ze er niet echt mee, wel met de benaming maar niet met het begrip nu.
@alex4all | 28-07-12 | 02:47
Wat het meest verbazingwekkend is van The Beatles is de gigantisch snelle ontwikkeling en relatief hoge productie ondanks bijna continu toeren.
Van skiffle-covers en hele simpele Mersey-beat met simpele tekstjes "Love love me do", tot complexe soundscapes (met weinig meer dan 8-track techniek)op Sgt. Pepper en White Album in amper 8 jaar tijd. Dat is bijzonder. Dat deed bijna niemand ze na. The Kinks, Pink Floyd en Steely Dan wellicht.
hetluis | 28-07-12 | 02:52
Hee ik ben nog wel eens naar een concert van Joe Jackson geweest, was uiteraard goe!
@ hetluis
David Bowie ben ik gek op. Luister ik ook wel redelijk vaak naar. De eerste nummer 1 hit in USA was deels geschreven met Lennon trouwens, Fame.
-
Ik post al jaren hier op oa GS hoor, maar je hebt soms van die avonden hè.
alex4all | 28-07-12 | 02:49
Overigens ben ik verder niet zo'n liefhebber van popmuziek, want dat blijft het. Ik hou meer van Jazzrock, maar dat is muziek van een andere orde, niet te vergelijken.
alex4all
tis wel jouw avond hè, mooi man. (just curious: wel 's van joe jackson gehoord, en/of david bowie?)
@ TheOne48
Staat bij favorieten, ik zal er naar luisteren.
@ hetluis
Ja, maar wat is oud hè, ik bedoel, er zit maar 1 generatie tussen, als je nu naar Mozart luistert of kijkt naar Van Gogh dan ga je toch ook niet zeggen dat het niet goed is omdat het een tijd terug gemaakt is? Goed is goed, dankzij de techniek kun je tijd overbruggen dus wat maakt het uit.
Mensen die hier naar kijken hebben geen kijk op de schaal van grootten waarin ze leven, werkelijk alles waar men gebruik van maakt is (deels) voortgekomen door mensen die er nu niet meer zijn. Als je al mensen in een generatie tegenkomt dan is het in de lijn van de mensheid eigenlijk een fractie.
-
Ik luister overigens naar werkelijk elke muzieksoort, maar deze band was gewoon ziek, zeker ook gekeken naar de innovatie.
Voorbeeldje zo'n nummer wat gelijk onder je huid kruipt:
http://www.youtube.com/watch?v=Nl-9r3MMGTM&feature=related
alex4all | 28-07-12 | 02:36
Als je dat ook nog ff met 10cc en Pink Floyd zoals smoelwerk | 28-07-12 | 02:35 terecht aangeeft, dan komt het helemaal goed met je. Enjoy!
alex4all | 28-07-12 | 02:33
het doet hoedanook deugt dat een jonge alex de 'oude' muziek kan waarderen
@ smoelwerk
GB lijkt wel de muziek uitgevonden te hebben, wat Duitsland (Duitstalige) deed voor de klassieke muziek hebben zij voor de moderne gedaan, ziek hoor, als je alleen al kijkt naar hun grootste concurrent de USA.
@ TheOne48
Ik ben eigenlijk erin gerold sinds Napster, paar bekende nummertjes gedownload van ze, en toen verder gegaan. Ik bleef maar bezig want ik kwam niets slechts tegen. Uiteindelijk hele albums. Ik werd helemaal gek dat ik dat allemaal gemist had! Ikzelf ben ruim na hen geboren, ik verbaaste me dan ook op het feit dat het geluid zo 'modern' was, nog steeds actueel.
Prachtig dat de ceremonie eindigde met het beste wat GB ooit aan popmuziek heeft voortgebracht (en dat is zo verschrikkelijk veel): Pink Floyd
@ DANNY3960
Ik vind het geen probleem dat smaken verschillen, maar wat me wel vaak opvalt is dat men vaak ook geen moeite gedaan hebben om het materiaal echt goed te beluisteren. Maar datzelfde geldt voor mij bij G&C, dus ik houdt me voorbehouden hierover. Neemt niet weg uiteraard dat het wel evident is dat ze sowieso het meest invloedrijk waren, zeker ook omdat ze het kunstje deden enkele decennia voordat anderen het masterden. Lennon zelf overigens was wel enorm open voor andere bands dus het kan best zijn dat je een medestander had in hem.
alex4all | 28-07-12 | 02:29
blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest: dat hebben de media ervan gemaakt
alex4all | 28-07-12 | 02:22
True, Beatles hebben een standaard neergezet met wonderschone songs. Maar 10cc en godley en Creme overtreffen de Beatles mijns inziens. Maar onbekend en niemand die buiten hun enkele hitjes zich verdiept hebben in hun verdere repetoire. En ik stam nog uit de Beatle tijd en was altijd grote fan, nog steeds.
@ hetluis
Ongrijpbaar was hij, wat je wel bij meer geniën ziet:
- onzeker van zichzelf
- komen vaak over als 'raar'
- enorme dromers
- visionairs
- chaotisch
- vaak bot omdat hun visie in hun hoofd dwingend is
-
Echt, let maar op, bij veel van alle grootten zie je dit soort dingen, wellicht iets om te onderzoeken.
@alex4all | 28-07-12 | 02:15
Ik kom vaak in UK, schitterend mooi eiland. Niet alleen the big city Londen, ook het Lakedistrict, de zuidwestkust Devon, Cornwall, Dorset waar je de traditionele lokale bevolking aantreft is schitterend mooi.
www.youtube.com/watch?v=yDl0qPfkSRw
Lucy in the sky with diamonds; LSD
alex4all | 28-07-12 | 02:22
Smaken verschillen.... gelukkig mar.
@wakkere_nederlander | 28-07-12 | 02:04
Alhoewel 'poging tot playbacken'...:-)
alex4all | 28-07-12 | 02:07
john lennon is als godfried bomans die onder een pseudoniem zijn eigen boek moest verklaren maar een onvoldoende kreeg van de examinator omdat hij het niet zou hebben begrepen. john lennon stak zelf de draak met de egards die hij kreeg, maar let wel: het is de beste songwriter ever!
The Boss is niet echt mijn favo, maar om een concert van hem af te breken waar een icoon hem bijstaat op een afsluiting. Moet je toch echt gestoord of zwakbegaafd voor zijn.
@ TheOne48
Dat mag je vinden, maar The Beatles hebben een sound gehad vind ik die uniek is en ik ben er nog steeds niet uit hoe ze het gedaan hebben, wat het geheim precies is, elk nummer heeft een eigen verhaal en is een kunststukje op zich. Dat gevoel, en daar baal ik van, kan ik zelden, of eigenlijk niet, vinden bij andere bands. Ik denk dat men nu veel verder is qua technieken enzovoorts, maar het hele product an sich, dat alles klopt, dat zie je niet veel. En zeker niet album op album op album.
Mwah, een revanche van Macca?
Beatles niks op af te dingen, maarrrrr kwa composities is 10cc alsmede Godley and Creme verre superieur. Meest onederschatte band ever.
@drs.Nee
Ik ben nog nooit in Engeland geweest, mede vanwege luiheid en het feit dat je links moet rijden. Maar ooit ga ik zeker kijken, die band heeft mijn kijk op muziek enkele jaren terug gigantisch verandert en ik vind ze mythisch, maar met name John eigenlijk.
drs.Nee | 28-07-12 | 01:57 | + 0 -
Of zwaar ruk. We'll never know .....
@ ataman
Ik ben ook Beatles fan en erger me sowieso al altijd aan die eeuwige reruns van de standaard nummers. Deels komt dit door copyright issues en omdat McCartney nogal eigen materiaal geil is. Altijd HELP , Hey Jude, Yesterday enzovoorts. Ik wil Blackbird, Dear Prudence, I'm Only sleeping etc etc etc horen!!!
-
Het is wachten totdat wacko jacko estate eens de boel opengooit.
@alex4all @hetluis
In Liverpool staat een groot standbeeld van John Lennon op het vliegveld, dat sindsdien naar hem is vernoemd. In Liverpool centrum is een straatje vol kroegjes 'the Beatles street' genaamd en... je kunt er ook een Yellow Submarine Tour maken. Go!
@ hetluis
Dan zijn we het op dit punt eens. Qua plezier in kijken is voor mij elke sport behalve voetbal eigenlijk al overbodig, hoe oppervlakkig ik dit ook eigenlijk vind van mezelf. Ik weet niet wat dat is met dat spelletje, krijg er nooit genoeg van '-)
Paul Mccarthy vond ik, met zijn Hey Jude, wel het slechtste onderdeel van de openingsceremonie.
Let wel, ben altijd fan geweest van de Beatles.
@ hetluis
Alleen al qua personality is het al een gemis, en het is voor vele bands werkelijk waar een god dus had veel verwacht van hem. Had bijvoorbeeld willen weten hoe hij over Nirvana dacht, of hoe hij de huidige popmuziek zag. Of de oorlog in Irak bijvoorbeeld. Jammer jammer jammer.
-
Daarnaast mis ik gewoon dat unieke geluid, zelfs nummers die eigenlijk helemaal niet zo goed zijn vind ik al enorm genieten. Het album waar hij mee bezig was was overigens heel goed en reken maar dat hij er wel wat episch bij had geschreven.
alex4all | 28-07-12 | 02:03
ik ken u niet, dus ik vraag me serieus af of ik in de maling wordt genomen, but wtf: in de olympische context is ieder woord over voetbal er één teveel
Over 4 jaar: GOLF op de Olympics! :-D
#kannietwachten
@Stormageddon | 28-07-12 | 01:53
Precies! Ze hadden een playbackband meelopen die synchroon had moeten spelen met de live band.
Zo gaat het trouwens ALTIJD met wereldsterren die live op TV komen om een eventueel gezichtsverlies te voorkomen.
Nou DIT was dus echt een afgang... :-S
(In Turkmenistan staat hier gevangenisstraf op LOL)
Is the room ready for Ralph? Dat houd mij meer bezig.
@ hetluis
Ik vind het EK en WK toch wel de echte toernooien en voetbal bij de OS kan gewoon niet, het drukke schema en het begin van de competitie en het gemis van vele vele toppers op de velden daar, gewoon kappen daarmee. Het is gewoon een slap excuus voor landen zoals Brazilië om te showen, maar dat kan niet als de besten niet allemaal mee doen.
Sowieso is de FIFA bijna al zo groot als het hele comité, dus het zal nooit anders worden.
Nou, de NOS heeft op haar stream zowel het voorbij waggelen van Nederland als het einde weg weten te laten, dus ik heb twee uur naar slap gelul moeten luisteren, met weliswaar een spetterende intro.
drs.Nee | 28-07-12 | 01:57
waarschijnlijk geen reedt meer, maar dat maakt diezelfde reedt niet uit, john lives, forever
@drs.Nee
Zucht, buiten het feit dat The Beatles op het punt stonden weer bij elkaar te komen, je kan er donder op zeggen dat hij nog een paar geweldige albums gemaakt had. Over The Beatles zei hij dat het hem geen moeite kostte om de nummers te schrijven en dat ze zo weer verder konden van waar ze gebleven waren.
En dan komt er die dikke pad voorbij, wat een waste.
@canardo | 28-07-12 | 01:51
We kunnen hier ook best wel iets hoor. Ik kan me de opening van de Amsterdam Arena herinneren, en dat was heus een aardige show, waar je internationaal helemaal geen modderfiguur mee zou slaan.
Mooie opening! Ik vraag me af of Madrid zoiets kan verbeteren in 2020.
Steuntrekkert | 28-07-12 | 01:53
Densing mit de stars....... dan ken je de danserdts?
alex4all | 28-07-12 | 01:50
voetbal, de ultieme olympische sport, can't wait
@alex4all | 28-07-12 | 01:46
John Lennon was the best.
Wie weet wat we nog van hem hadden gehoord als hij niet zo jong door onzinnig geweld uit het leven werd gerukt.
Wat een zure reacties hier. Ik glij niet van het puntje van m'n stoel, maar een aardig opgezette show om met een half oog naar te kijken is het zeker. Of zien we liever Carlo en Irene's Unilever tv of de Mona-toetjes-neger die een vinexmilf van de klusdood redt?
@alex4all | 28-07-12 | 01:51
Volgens mij liep er een opgenomen band mee en zette sir Paul live te laat in.
Dmitri Dmitrievitsj | 28-07-12 | 01:43 |
Zo moeilijk is het anders niet.
Fantastische opening. Laten we hopen dat de spelen niet naar NL komen, geen zin om me kapot te moeten schamen.
@hetluis | 28-07-12 | 01:49
Over iets meer dan 9 uur.
@wakkere_nederlande
Ik had het idee dat je het stadion hoorde en dus het geluid niet goed afgestemd was.
Meestal bij de OS'en komt mijn interesse wel als het eenmaal aan de gang is, maar het blijft jammer dat we met het mooiste (voetbal) begonnen zijn. Gelukkig beginnen de competities al weer snel.
Het leek wel of 2 verschillende bands Hey Jude inzetten... heel vreemd en heel slecht! #afgang
huuh paerd
ookee, wanneer begint het zwemmen?
hier hangt mijn lul van slap, om het maar zo spreekwoordelijk te noemen.
@ zeon
BS, ik vond dit een geweldige opening, maar mijn voorkeur voor Engeland tov van China maakt het dan ook niet zo heel objectief.
Gelukkig werd de stekker er niet uitgetrokken.
@drs.Nee
Ik vond Lennon's stem het interessantst, maar de echte magie kwam juist in de samenzang van de drie leden.
dit heeft niks meer te maken met dat de beijing openings ceremony zo goed was, dit is gewoon ronduit slecht te noemen, echt triest.
maar wel paul mccartney, enzo, bij de OS in nederland hebben we, bij gebrek aan hazes, marco borsato's Rood, de kleur van jouw lipp-punnn in de aanbieding
Ik moet bij dit nummer ook denken aan Manchester City, dit nr is het City nummer.
Persoonlijk vind ik juist de 'onbekende' Beatles nummers het mooist, dit is echt McCartney's dingetje.
Sir Paul McCartney is een icoon in GB alhoewel z'n stem niet meer is wat het geweest is.
@XVegas | 28-07-12 | 01:36
Nee hoor je bent niet de enige. Ik heb trouwens wel respect voor de sporters. Alleen niet voor die bolle plofkoppen die het land politiek vertegenwoordigen.
@XVegas | 28-07-12 | 01:36
De enige bent u niet. Wel bent u een van de weinigen die luidkeels verkondigen er geen hol van te snappen. Weet u, u heeft gelijk. Een muur draagt ook niet beter als er een Picasso aan hangt.
Godverdomme wat een geweldige openingsceremonie. Die Britten blijken toch nog steeds wel wat te kunnen.
NOC*NSF: don't even *think* to get the games to Holland.
Oeeeei wat slecht...
hetluis | 28-07-12 | 01:39
Mijn bijdrage is van geringe aard, maar daar wordt gelukkig ook geen groteske gebeuren omheen gebouwd.
XVegas | 28-07-12 | 01:36
u zult vast niet de enige zijn, maar of uw bijdrage de wereld mooier maakt waag ik te betwijfelen, maar ik kan er naast zitten, vertel
@ hetluis
Als ik hem nu zo zie dan denk ik niet dat hij nog lang heeft, zijn gezicht is heel erg verouderd en hij oogt volledig fragiel, een paar jaar terug liep hij zelf nog de trap op.
@A.Green | 28-07-12 | 01:30
Omdat het een IOC in Franstalig Zwitserland is gevestigd. Het is de "officiële" Olympische taal.
alex4all | 28-07-12 | 01:29
nou ja, slecht genoeg, maar niet slechter dan 34 jaar geleden
Ben ik nu de enige die dit hele gebeuren echt complete nonsens vind? Al die aandacht voor een stel omhooggevallen sporters die totaal geen bijdrage aan de wereld hebben geleverd.
Nog even en Engels is al niet meer wat het was, in bepaalde gebieden in Amerika hebben ze al Spaans als 2e taal.
Mooi man zo'n opening, niets aan de hand de hele wereld is een.
Zolang 80% het gelooft gaan we lekker door.
A.Green | 28-07-12 | 01:30
Stukje oorsprong naar de grondleggers van de moderne Olympische Spelen.
@A.Green
Omdat Frankrijk het woord chauvinisme ontwikkeld heeft en nog steeds net doet alsof ze het middelpunt zijn op aarde. Dat zie je ook in de EU namelijk, puur en alleen vanwege de sterke DMark zijn ze erin gegaan, ze hopen hierdoor politiek straks weer de touwtjes in handen te hebben.
@Shalome | 28-07-12 | 01:18
2000 jaar prop je niet in een uurtje en je mijdt controversiële onderwerpen. Vier jaar geleden lieten de Chinezen ook niets zien van de Culturele Revolutie tijdens de opening. In Atlanta hadden ze niets over Vietnam. Zo kun je alle openingsceremoniën wel onder de loep leggen. Maar ja, ik zie de openingsceremonie niet als belangrijkste onderdeel van de Spelen. Ik vond het erg Brits en passend bij Londen. Alleen jammer dat Doctor Who er niet in zat (op een geluidseffectje na).
Sue me.
Waarom wordt er nog frans gesproken, als er een land internationaal irrelevant is het wel frankrijk.
Doe dan spaans of chinees als tweede taal... net als in de echte wereld
Bart_Bart | 28-07-12 | 01:25
Zou het niet mooi zijn?
@ hetluis
Vind je hem dan niet heel veel slechter eruit zien?
alex4all | 28-07-12 | 01:26
waar was u, afgelopen 34 jaar?
AshleyJ"Ash"Williams | 28-07-12 | 01:26 | + 1 -
Bart_Bart | 28-07-12 | 01:25
Eens!
Oh grote Mohammed Ali, Cassius, wat pijnlijk toch eigenlijk om te zien, hij is echt oud geworden!
Superior Bastard | 28-07-12 | 01:24 | Paul zingt Freddy?
Superior Bastard | 28-07-12 | 01:23
The Greatest.
@Bart_Bart | 28-07-12 | 01:25
van mystiek*
@Superior Bastard | 28-07-12 | 01:23
Triest ja. Kunnen die grootheden niet gewoon in de anonimiteit blijven.
Zodat er nog iets mystiek blijft hangen.
@Willianus Wortelus
Met kikkers of zonder kikkers?
Willianus Wortelus | 28-07-12 | 01:23 | + 0 -
Hiero. Ik ga voor iets van Queen..
Ik vind dat voor een Parkinson patient, Mohammed Ali vrij bewegingsloos stond.
@ hetluis
Alsof dit alleen bij ons voorkomt? Dat is een beetje het product van het succes zeg maar. En nu we eindelijk verlost zijn van de groenen en we meer asfalt er neer leggen is het probleem al heel snel minder geworden.
-
Heb je wel enig idee HOEVEEL wij transporteren elke dag??? Als je dit weet dan zul je zien dat het een topprestatie is, gewoon weg absurd.
Met kikkers en alles?
Waar kan ik ergens een tientje inzetten op het afsluitliedje Paul McCartney met We All Stand Together?
Cassius Clay... Triest...
@alex4all | 28-07-12 | 01:20
Daar heb je zeker een punt.
@wakkere_nederlander | 28-07-12 | 01:20
Marokko is ook best wel een mooi land. Zeker nadat ze al hun tokkies hebben uitgewezen naar +31
De versmelting van alle sporters... year right, wacht maar tot het startschot gelost wordt, dan kunnen ze elkaar wel wat aan doen.
@The Russian | 28-07-12 | 01:11
Tja, zo kan je alles wegrelativeren.
Het gaat erom dat wij in het algemeen een stuk beter scoren. Enniewee, ik wens je natuurlijk wel veel sterkte. En je in ieder geval ongevraagd mijn zakelijke (want geen emotie) mening gekregen. Kan het nog mooier ;-)
alex4all | 28-07-12 | 01:16
ah, de dagelijkse file's, als a'foort - a'dam, is hoax is?
@Bart_Bart
Ah ok, ik dacht dat je inging op mijn stukje over de islamitische delegaties. Hierin geef ik je wel gelijk, maar niettemin, ik zie grote verschillen tussen Saudi Arabië en Marokko. Als Marokko echt die hoofddoeken zo belangrijk vond dan was er dwang geweest en die was er dus niet.
Marokko kwam trouwens mooi voor de dag met veel Westers uitziende vrouwen.
@Stormageddon | 28-07-12 | 00:59
Inderdaad veel gelukzoekers op zoek naar de heilige graal.
Haha geweldig dat stuk over vrouwengelijkheid en meteen twee shots met beteuterde moslimvrouwen.
Nee het gaat echt niet beter met emancipatie wereldwijd. #islam
@martizzle | 28-07-12 | 01:16
Stormageddon | 28-07-12 | 01:04
Nah.
Ik zag alleen de logica van de keuzes niet voor een overzichtelijke dwarsdoorsnede (van muziek, literatuur); ik kon slechts concluderen dat Boyle zijn eigen smaak volgde - en dus ook een fragment van zijn eigen Trainspotting inlaste.
Mocht de geschiedenis van de Amerikaanse kolonieën nog ergens voorbij zijn gekomen - toch geen onbelangrijk historisch feit - dan heb ik die niet kunnen onderscheiden te midden van alle door elkaar lopende figuurtjes. Zeevaart - niente (of misschien ook wel, dan is ook die me ontgaan). Wel een boring langgerekte amourette van jongetje en meisje, knullig uitgewerkt. En dan heb ik het nog niet eens over de Queen Mom die bij daglicht uit de heli springt en bij donker landt. Vloog die heli zo hoog?
Bean was mwoah maar elke finesse ontgaat je in het stadion, dat was echt voor de tv-kijkers, vandaar de ingelaste footage. Dat goldt wel voor meer 'mime', maar de cameramensen stonden niet zo opgesteld dat het een lopend verhaal was.
Maar de meningen zijn verdeeld tussen 'superboring' en 'jee wat een goeie show!'
Whatever. Ik ga maffen.
@alex4all | 28-07-12 | 01:13
Dat bedoelde ik niet.
De cultuur heeft wel (heel) veel invloed op de prestaties en grootte van de delegaties.
Ik bedoelde dat zeven moderne Marokkaanse atleten weinig representatief zijn voor de 'psyche' van de gemiddelde Marokkaan.
Zelfde geldt voor Nederland. Wij hebben ook allemaal ideale schoonzonen en -dochters afgevaardigd (want je moet best perfect zijn als topsporter). Overigens ook bij ons weinig Turken of Marokkanen.. In andere statistieken doen ze het veel beter.
@ hetluis
Laat transport maar aan ons over, er is geen land op de wereld die dit beter beheerst. En een metro is alleen maar een zielig excuus voor gebieden waar ze het bovengronds niet op orde hebben.
-weggejorist-
Openingsspeech vrij vertaald. Roze troll, 10 miljard, 1 miljard, 100 miljoen, 10 miljoen en paupers... welkom op deze spelen.
even zonder dollen mensen, in Londen, met 100miljoenmiljard km metro, is één van de vele grote zorgen het vervoer; in amsterdam ligt geloof ik 42 km. En er schijnt zelfs ergens in de A'dam Arena asbest te zijn verwerkt in de dakconstructie
@Bart_Bart
Dat het niet cultureel gebonden is, de grootte van de delegaties en met name het succes, maar dat is het wel degelijk. Landen zoals Amerika , Duitsland en China geven goed weer dat een cultuur heel veel relevantie heeft in de manier waarop men zich richt op facetten in de sport, elk op een eigen manier. En als 1 cultureel gebied het keer op keer af laat weten dan zegt dit ook veel over diens cultuur.
Bart_Bart | 28-07-12 | 01:06 |
.
Als NL zogenaamd geen midden-amerika is, vertel van hoe het mogelijk is dat de waxine licht gooier meer dan een jaar zonder aanklacht heeft vastgezeten.
Als Lennon het niet zingt is het toch altijd minder, hij gooide de echte magie erin, een uniek iets met die aparte stem en persoonlijkheid.
@alex4all | 28-07-12 | 01:01
Wat had ik gezegd?
@The Russian | 28-07-12 | 01:00
Ik begrijp in jouw situatie dat je nogal wantrouwend bent, maar zoals gezegd, je hebt een directe lijn met Geenstijl.
En het is hier überhaupt al geen Midden-Amerika, zoals sommige reaguurders soms denken.
Als ik jou was zou ik de confrontatie gewoon aangaan. De uitkomst kan onmogelijk slechter zijn dan de situatie nu, op de vlucht, en weg van je familie.
En nogmaals, het OM is allergisch voor blunders, dus als Geenstijl haar vergrootglas erop gezet heeft zullen ze wel uitkijken.
Maargoed, misschien zit je wel prima waar je nu zit, dan heb ik niks gezegd.
Is dat ET?
Kale kwal heeft opeens ook verstand van muziek.
@Shalome | 28-07-12 | 00:52
Ga je zeiken over typo's? Tjonge. Hoe kinderachtig. Nou ja, jij bent dus ook meer van het marcheren en de synchroon op duizend trommeltjes slaan. Dat mag. Binnenkort begint de Edinburgh Military Tattoo weer. Waarschijnlijk meer jouw ding.
De openingsceremonie is cool.
Ik vind dit toch wel de beste opening hoor, met name die schoorsteenpijpen, vind het gewoon groots. Ik houd dan ook wel van de Engelse cultuur dus wellicht is het dat.
Bart_Bart | 28-07-12 | 00:59 | + 0 -
Mooie analyse.
@Bart_Bart
Nee, totdat het structureel is, dit is al decennia zo. Dan zegt het wel degelijk wat.
@Poedersuiker | 28-07-12 | 00:57
Dan scoren ze meer dan 1 medaille denk ik.
Bart_Bart | 28-07-12 | 00:49 |
.
9 keer heeft de politie mijn moeder lastig gevallen ( door dagen achter elkaar met veel machtsvertoon te komen en mijn moeder te proberen te intimideren om zo uit haar te krijgen waar ik ben ). Volgens mij wordt er niet eens zo veel moeite gemaakt om grote drugsdealers in te rekenen. Maar wel voor iemand zonder enige strafblad die voor openbaring zorgde van criminele activiteiten van een semi overheid instatie die ook nog ondersteund werd door de politie.
Bart_Bart | 28-07-12 | 00:59 | + 0 -
LOL! Dr. Bart is in da house !
@ Poedersuiker
Zodat het nog wat lijkt denk ik, sowieso, met voetbal is Engeland veruit de beste, dus daar maakt het niet zoveel uit voor ze denk ik.
@alex4all | 28-07-12 | 00:55
Topsporters waar ook ter wereld zijn absoluut niet representatief voor de maatschappij als geheel.
Vaak bovengemiddeld intelligent. Vaak buitenbeentjes (beetje gek). Vaak wat meer wereldburger/tolerant (veel reizen).
Zegt dus weinig, die delegaties.
@drs.Nee | 28-07-12 | 00:49
Daar zijn er meer van. Het oude centrum van Glastonbury zit vol met kwakzalvers en new-age shit.
@rick13
Mooi filmpje van PERSIE , een geweldig en groots rijk waar ik heel veel respect voor heb, niet Iran. Het is niet alleen op sportgebied, de rode lijn loopt door over alle vlakken, Israel heeft meer patenten elk jaar dat het uitbrengt als het hele MO, meerdere malen. Doe vooral je best om het op een ander vlak te gooien.
Engeland komt als laatste, the queen alsook haar kleinzoon William hebben er weer niet aan gedacht om de mondhoeken omhoog te duwen.
Die roze troll vond haar nagels belangrijker dan de binnenkomst van... tsja hoe moet je het noemen? Onderdanen?
smoelwerk | 28-07-12 | 00:52
Het moet voornamelijk van de buren, kennisen en familie. Want daar komt die enorme (sociale) druk vandaan bij Marokkanen.
The Russian | 28-07-12 | 00:53 | + 2 -
Ik respecteer jouw mening ook, aangezien ik niet rechtstreeks betrokken ben en jij wel. Ik hoop op een goede en rechtvaardige afloop voor alle betrokkenen.
The Russian | 28-07-12 | 00:53
De één maand terugkoppeling-wedstrijden zijn voorzien zondag a.s om middernacht.
Waarom op olympische spelen Groot Brittannië als één land en bv bij voetbal Engeland, Wales en Schotland etc apart?
Shalome | 28-07-12 | 00:52 | + 1 -
+1
@ smoelwerk
Viel me ook op, Marokko is gewoon een prima land, alleen gaan over het algemeen de Marokkanen die wat in de melk te brokkelen hebben niet emigreren. Het is gewoon een kulargument, het is hetzelfde als Nederlanders die naar een ander land gaan ineens allemaal klompen aantrekken.
@Superior Bastard | 28-07-12 | 00:40
Dat een van de ruim 200 landen die meedoen zich anders presenteert is dat wel degelijk opmerkelijk.
alex4all | 28-07-12 | 00:48 |
Ook dat is onzin... er lopen niet voor niet voor niets halve elftallen weg.
Maar doe uw best in uw geloof.....''k gun het u!
www.youtube.com/watch?v=dF47rrHd7wo&am...
Superior Bastard | 28-07-12 | 00:47 |
.
Dat is jou mening en die respecteer ik.
Maar als ik zie dat jeugdzorg aangifte tegen mij doet op 6 april ( 1 dag later dan de aangifte dat ik tegen hun heb gedaan ) en hun aangifte binnen een week in behandeling wordt genomen en de mijne al bijna 4 maanden ligt zonder enige terugkoppeling. Heb dus een sterke indruk dat zij haast wilden maken om mij weg te stoppen om de schade en verdere informatie openbaring te voorkomen.
Bart_Bart | 27-07-12 | 23:31
Het is jammer voor Bangladesh dat watertrappelen geen Olympische sport is. Anders ging het brons, zilver en goud naar Bangladesh.
Stormageddon | 28-07-12 | 00:35
Schoolfrik.
Denk je dat ik Mary Poppins en Barrie en de Arthuriaanse (niet Athuriaanse) et al niet herken?
Dat neemt niet weg dat het een krakkemikkig zooitje was. En dat van Danny Boyle, die kennelijk beter thuis is in film.
Zo'n massaperformance vereist andere kwaliteiten, daarvoor heb ik al voldoende grootschalige events gezien. Dit leek nergens op. Ik kan niet wachten op de vernietigende kritieken morgen.
Nou, vallen onze Marokkaanse vrienden hier te lande even door de mand - in de delegatie uit Marokko geen hoofddoekje gezien. Ook geen rare baarden. Hoezo "het moet van allah"?
Grappig hoe elk evenement toch eigenlijk een openbaar reclameblok is voor Apple. Dat heb je goed gedaan Steve!
The US of A, toch wel altijd indrukwekkend.
Mindset | 28-07-12 | 00:47
Bespaar me alles wat boven de 400 meter gaat.
@Stormageddon | 28-07-12 | 00:35
De Tor in Glastonbury ben ik geweest, ook in dat spirituele straatje vol waarzeggers.
Die turkse hotemetoot had ook een hoofddoek om, niet erg democratisch.
@The Russian | 28-07-12 | 00:44
Als je zonder afdoende bewijs veroordeeld zou worden zou daar schande over gesproken worden.
Je de politie daarmee meer voor schut kunnen zetten dan je al gedaan hebt. Met als offer een paar minuutjes celstraf. Misschien zit er ook nog wel een schadevergoeding in.
Of er gebeurt gewoon niks. Of ze wilden je alleen horen en gaan niet tot vervolging over.
@ rick13
Nee, het ligt aan wat anders. Anders kan je China ook wel afschrijven op dat punt, dat is eigenlijk ook een dictatuur.
Alleen Turkije is een voorbeeld vind ik, maar die is (nog) seculier. Heeft die Attaturk toch goed gedaan, eerlijk is eerlijk.
abc_mentaliteit | 28-07-12 | 00:43 | + 0 -
Nou, bedankt! Ik ben atletiekliefhebber, dus u begrijpt dat ik goed zit de komende tijd.
The Russian | 28-07-12 | 00:44 | + -1 -
Hier is ook de politie gebonden aan de wet.
Sorry hoor, maar voor mij heb je de schijn tegen als je vlucht.
alex4all | 28-07-12 | 00:44 |
Dat ligt toch niet aan ons?....
Dat ligt aan de dictatuur...
Zomer-Curling, start wanneer?
Bart_Bart | 28-07-12 | 00:40 |
.
Voor iets wat ik nooit gedaan heb, ben ik niet van plan ook maar een minuut vastgehouden te worden. En sinds ik de politie voor schut heb gezet, zouden zij ongetwijfeld een bureaucratisch trucje hebben uitgehaald om mij heel lang vast te houden en zo mij mijn mond lang genoeg te snoeren.
@ rick13
Is dat nodig? Volgens mij kun je alle islamitische landen en diens atleten bij elkaar optellen en ze komen nog niet eens qua aantal op die van NL.
The Russian | 28-07-12 | 00:36 | + 0 -
Als je vindt dat je in je recht staat kun je toch gewoon terugkomen?
@Mindset, olympisch wielrennen is kansloos. Sprint interesseerd me niet, en voor wielrennen hebben we net de tour gehad. Het is en blijft een kneuzen festival. Maar als u er lekker van geniet: prettige wedstrijd(en) toegewenst!
@alex4all | 28-07-12 | 00:39
"niets goeds"? Sport is een van de meest bespottelijke bezigheden die er bestaat (Dalrymple), dat hebben deze islamitische landen goed begrepen.
Met name die islamitische landen, het lijkt wel of ze daar helemaal niets goeds kunnen doen.
alex4all | 28-07-12 | 00:39 |
Nou... vertel!
Blijf ik speciaal even langer op om NL opkomst te zien; vliegt NOS eruit...
En tot nooit weer ziens.
Het zou goed zijn als alle landen ter wereld een keer gezamenlijk het Olympisch Comité boycotten. Gedraag je even fucking normaal zeg.
DijenkletserT | 28-07-12 | 00:38 |
.
Dat daar de orde langzaamaan wordt hersteld.
@The Russian | 28-07-12 | 00:36
Wat kan je gebeuren?
Je hebt een directe lijn met medium Geenstijl.nl, dus als je al onterecht wordt veroordeeld word je alsnog een soort martelaar. En alles ligt onder een vergrootglas. Die veroordeling kan dus nooit iets van maanden of jaren worden, als je niets gedaan hebt tenminste.
Suriname aan de Noord-oost kust van Zuid-Amerika, land van Desi Bouterse!
drs.Nee | 28-07-12 | 00:39 | + 0 -
Hoezo opmerkelijk?
Andersom was het juist opmerkelijk geweest.
Ik krijg toch het idee dat zo'n OS eigenlijk alleen maar gaat tussen de USA , Rusland, China en dan nog de grotere jongens uit Europa (daar mogen wij ons ook scharen). Voor de rest doet het met name mee voor de gezelligheid. Met name die islamitische landen, het lijkt wel of ze daar helemaal niets goeds kunnen doen.
Opmerkelijk, bij alle landen zie je eest de vrouwen en dan de mannen. Bij Saudi Arabië is het precies andersom, daar zie je eerst de mannen, dan pas de vrouwen.
@reppert | 28-07-12 | 00:36
O, lopen er dan Grote jongens rond in Den Haag?
Ik weet bij god niet waar ie gebleven is... maar toch,wij kunnen toch 3 uur Balkenende showen?
VOC mentaliteit!
WTF was dat nou weer over Somalië.
Stormageddon | 28-07-12 | 00:35 | + 0 -
Yay !! Glastonbury !!
Bart_Bart | 28-07-12 | 00:33 |
.
De kans dat ik nog ooit een voet op NL bodem zal zetten is nihil.
hetluis | 28-07-12 | 00:34
Gaat toch gebeuren, krijgen de grote jongens in Den Haag een stijve van.
@reageerbuis | 28-07-12 | 00:30
Coupe Wilders. Zou hij niet weten dat Willem Alexander dat imiteert, hij blondeert ook z'n haar.
@Shalome | 28-07-12 | 00:21
Nee. En het is geen Teletubbie-berg, het stond voor de Glastonbury Tor, waar volgens de legende Josef van Arimethea zijn staf plantte waar een boom uitgroeide en de mythe van Britse Rijk begint. In Athuriaanse legende is het Avalon. Daar kun je allemaal wat van vinden, maar als je het afdoet als Teletubbie-berg is je culturele refernetiekader wel erg beperkt.
En tja... De kinderen en de verpleegsters waren amateurs, geen professionele dansers. Een connectie naar J.M. Barrie, de schrijver van Peter Pan die zijn erfenis vermaakte aan Ormond Children's Hospital. Daar kun je ook wat van vinden, maar je kan niet beweren dat er niet over nagedacht is.
Er zaten heel veel grote en kleine referenties in de opening naar de Britse geschiedenis en cultuur. Maar goed... De meerderheid van de mensen houdt van marcheren en goed gedrilde mensen die synchroon een kunstje doen. Dat is ook indrukwekkend, geef ik onmiddellijk toe. Maar moet het dan dus altijd op die manier?
of nederland noooooit meer zo raar wil doen zich kandidaat te stellen om de OS te organiseren, a. zoveel beveiling hebben we niet, b t/m z: we kunnen het niet
@The Russian | 28-07-12 | 00:33
Ben je nou al terug in Nederland, of nog steeds voortvluchtig?
@reageerbuis | 28-07-12 | 00:30
In welke hoedanigheid dan? Had andere zender.
BBC Medvedev is de premier van Rusland, geen president.
Terpen-tijn | 28-07-12 | 00:30
Wie heeft de dj's?
Noem me een aluhoedje, maar van dat logo maak ik toch echt: "zion" redicecreations.com/article.php?id=183...
Toen heh..
Toen had je Focus, Ekseption, Shocking Blue, Earth and fire, Golden Earring, Kayak. Boudewijn de Groot en nog veel meer.
En nu hebben we de dj s.. jippie..
En ja hoor geert wilders moest ook nog ff genoemd worden door die kale kwal.
Ah gelukkig, Palestina doet ook mee.
Als de Olympische gedachte : gelijkheid en respect voor elkaar zou moeten bevorderen.. Iedereen in zijn blote bips sporten... Is toch niet teveel gevraagd..
Mazzeltov | 28-07-12 | 00:25
Hij doet het weer
Shalome | 28-07-12 | 00:18 |
.
Wij begrijpen elkaar ;)
.
Nee, je begrijpt blijkbaar de Britse volksaard en Britse wijze van organiseren en uitvoeren niet.
Het was gewoon geen chaos. Rommelig, maar geen chaos.
Stormageddon | 28-07-12 | 00:19
.
Die begrijp ik wel. Jij voelt je wellicht beter thuis bij de Engelse wijze van 'organiseren', ik niet en noem het chaos.
Kudt, Nos site doet het niet meer, moet ik mijn TV onder het stof vandaan halen ! (the horror)
Ik vind dat wanneer Nederland in beeld komt ze allemaal in Oranje moeten, gewoon om Ivoorkust voor te zijn.
DANNY3960 | 28-07-12 | 00:21 | + 0 -
Ja weet ik, maar dat is klein bier vergeleken bij de Beatles en de Stones. Overigens heeft Afrojack daar ook een nummer 1-hit gescoord met o.a. die Pitbull, maar of we daarover iets aan onze kleinkinderen gaan vertellen...
GVD beeld weg
Tijd voor Jack om te stoppen.
Wat een ontzettende prutser. Kan zn muil niet eens houden.
Kijk ze toch es shinen. Make us proud.
Mindset | 28-07-12 | 00:09
Schocking Blue was anders wel #1 ind the States. Venus.
Stormageddon | 28-07-12 | 00:19
Laten we het zo stellen: er waren een paar die het voor de welwillenden verpestten. Deal? :-)
Les Pays-Bas !!
@Bertus Betonsloper | 28-07-12 | 00:12
Nee, je begrijpt blijkbaar de Britse volksaard en Britse wijze van organiseren en uitvoeren niet.
Het was gewoon geen chaos. Rommelig, maar geen chaos.
Bertus Betonsloper | 28-07-12 | 00:12
Dat ben ik volkomen met je eens. Ik vreesde het ergste toen ik die Teletubbie-berg zag en opeens allerlei lui in kostuums door elkaar gingen lopen. Toen die schoorstenen omhoog kwamen wist ik het zeker: dit komt niet meer goed. The Ol' British Empire is heading for catastrophe.
Chaotisch, beroerde montage, choreografie alsof iedereen stomdronken was, onbegrijpelijk gespring, kinderen in bedden (?), de drama's stapelden zich op.
Niet dat we ons geen tranen hebben gelachen, dat dan weer wel.
Dat draaitafelgeneuk is commerciele shitzooi bedoeld voor hele brave meisjes met vriendjes in veels te witte pakken.
De Olympische Spelen mag dan wel het grootste toernooi zijn, maar het EK en WK voetbal is voor mij verreweg het meest groots, ook als onze jongens het weer eens af laten weten.
Ik kan niet wachten tot we weer gaan beginnen met de competitie. Heb er al weer zin an na enkele weken. Wat is dat toch met dat spelletjes?!?
abc_mentaliteit | 28-07-12 | 00:10 | + 0 -
Nah. Olympische wielrentitel op de weg stelt volgens mij best iets voor hoor in wielerland. En natuurlijk is voetbal niet zo groots als op de WK's, maar dat maakt het nog geen b-sport.
Stormageddon | 28-07-12 | 00:08 | + 0 -
Hier, voor je lange tenen, sneuneus.
www.google.nl/search?hl=nl&client=...
En wat te denken van al die Engelse acteurs en producers? Nolan van de Batman films bijvoorbeeld. Wij hebben maar een handjevol acteurs / producers en zij komen er in om. Maar ja, cultureel gezien zijn ze ook (nog) bepalend, 19e en 20e eeuw is Angelsaksisch te noemen cultureel, deze eeuw zal het veranderen denk ik.
Maar laat ons maar goed zijn in onze eigen dingen, heel vaak zijn de mensen achter de schermen Nederlands, alleen hoor je er niet zoveel over. Ook deze opening, ik durf te wedden dat onze industrie meegeholpen heeft, en dat grasmatje zal ook wel op transport gezet zijn in Rotterdam.
zeg maar jansen | 28-07-12 | 00:03
Reeds 15 jaar aanschouw ik de The Brits, je hebt er geen idee van.
Van Libië had ik de vlaggenstok toch ergens anders verwacht.
Stormageddon | 27-07-12 | 23:58 |
.
Ik snap de Engels humor niet? Pfff. Monty Python, Blackadder, The Young Ones. Mijn soort humor... was vroegah niet bij de tv weg te slaan... maar niet erg vernieuwend anno 2012, is het wel? Mr. Bean op live tv werkt niet. Wat jij als exact gecontroleerde chaos dacht te moeten waarnemen was chaos, niet meer, niet minder. Marcheren en synchroon kunstjes doen of exact gecontroleerde chaos creëren is mij om het even. De opening in China was imho overtuigend, London in het geheel niet.
abc_mentaliteit | 28-07-12 | 00:10
Zelfs de 100 mtr. sprint mannen niet?
Ik mis Vatican city tot nu toe...
Jackanders | 28-07-12 | 00:10 Kruipruimte.
@Mindset, Olympisch voetbal, tennis en wielrennen. Muhahahahaha! Zwemmen is de moeite misschien, maar zelfs daar schakel ik niet voor in.
@Terpen-tijn
Ik vind wel dat we met de huidige housemuziek weer het gat wat dichten, let maar op, hier gaan we groot in blijven, eindelijk hebben we een kwast gevonden in de muziekindustrie; de draaitafel.
Overigens was Engeland al in de sixties iedereen voorbij, alleen Amerika kon het bijhouden.
@Parsons | 28-07-12 | 00:07
*Fiets op slot zet*
Shalome | 28-07-12 | 00:08 Een kut is een opening ja.
Terpen-tijn | 28-07-12 | 00:06 | + -1 -
Die snap ik niet. In de sixties waren alleen de Beatles al superieur aan welke Nederlandse muzikant dan ook. Pas eind jaren '90 kwamen we met bijvoorbeeld Tiësto weer een beetje op de wereldkaart als het om bekendheid gaat.
Parsons | 28-07-12 | 00:07 | + 0 -
Lol!
@Crematorium-de-Asbak | 27-07-12 | 23:47 : Zolang al die culturen maar vooral door blijven lopen, vind ik het wel prima.
Bes wel veel Jamaicanen voor 1 bobslee!
Wat een kutopening.
Dat de Chinezen de Engelse vier jaar geleden al in de schaduw zouden zetten lag geheel in de lijn der verwachtingen maar dat het uiteindelijk een eclips zou worden .. ach daar staan we ook niet raar van te kijken.
@Superior Bastard | 28-07-12 | 00:03
Ja, ga nou maar weer iemand anders cyberstalken.
Lolwut? twitter.com/wol/statuses/228974062045...
Tot in de jaren 70 konden we die Engelsen aardig bijhouden op muziekgebied.
Daarna zijn ze ons volledig ontglipt.
Tot in de jaren 70 konden we die Engelsen aardig bijhouden op muziekgebied.
Daarna zijn ze ons volledig ontglipt.
Rowan Atkinson heeft de hele show gestolen, prachtig.
Lol @ islamic republic of iran.
Statements maak je zo.
@ Onderbuik
Duitsland is Germany, Deutschland heeft Germans en Nederland Dutchmen (mensen van Diets), terwijl ze zichzelf Deutsch vinden en wij zijn eigenlijk Germaanser dan de Duitsers, onze taal is namelijk een oorspronkelijker versie van het Duits. U snapt het nog?
-
Ook leuk weetje, Fries is een Angelsaksischer taal, nog zonder al die invloeden van de Fransen. Dus eigenlijk hebben we van alles hier.
Over vier jaar kunnen veel van die landen gewoon European Republic genoemd worden.
Scheelt weer wat landen.
Stormageddon | 27-07-12 | 23:58 | + 0 -
Nee, jij snapt het.. Lol! Over smaak valt niet te twisten..
Als zelfs the tongue in cheek je al ontgaat..
DANNY3960 | 28-07-12 | 00:02 Dus als jij die prijs noemt slaan ze je op de schouder en denken ze dat je een grapje maakt?
De shit begint al langzaam opgang te komen.. http://www.dailystar.com.lb/2012/Jul-28/182348-israelis-says-lebanese-refuse-to-train-next-to-them.ashx#axzz21rYvbHHc
die duitsers verleren het ook nooit....
zeg maar jansen | 27-07-12 | 23:55
De humor is OK, edoch klasse en stijl...... Neen, misschien 10%.
abc_mentaliteit | 27-07-12 | 23:55 | + 0 -
Om atletiek nou een b-sport te noemen, of zwemmen, of wielrennen, of voetbal, of basketball, of volleybal, of tennis, of badminton, of gewichtheffen, of...
De gayspelen zijn in elk geval begonnen zo aan die tutjes en hun danspasjes en tralalas te zien daaro tja het blijven tenslotte Engelsen.
Dat was inderdaad een beetje eng zwaaien van die german.
Trouwens, als je het hebt over verdiensten, de Engelsen hebben toch ook wel een geschiedenis waar je jaloers op wordt! Op velerlei vlakken.
Ik denk wel dat dit komt omdat ze een eiland hebben en veel havens hadden, sneller de boel op konden bouwen, 6 miljoen mensen tov de 1 miljoen van NL destijds in de gouden eeuw. Overigens, NL heeft ze wel op een springplank gezet, van ons hebben ze het bankwezen overgenomen, koloniale handelstechnieken en waterwerken, allemaal uiterst belangrijk geweest voor hun Empire. The rest is history.
Parel van het Zuiden | 27-07-12 | 23:58 | + 0 -
Nope, wel voor superiour...
Wat zwaaide die Duister raar ..
@Superior Bastard | 27-07-12 | 23:54
... zegt iemand die zich Superior Bastard noemt.
The irony.
Stond die Duitser nou de Hitler groet te doen?
@Parel van het Zuiden | 27-07-12 | 23:42
die horen bij de 1/4
Duitsland is nu gewoon Germany.
@Bertus Betonsloper | 27-07-12 | 23:50
Ik vraag me af je de gedachte erachter wel begrepen hebt en of je het Britse volk wel begrijpt. De uitvoering was helemaal geen chaos. Het liep als een tierelier, de instart van de filmpjes en de heel goed gekozen muziek in het stadion, het ging allemaal goed. Het kwam over als een vrolijke chaotische bende.
De Britten doen het gewoon op hun manier. Het is een cultuur van exact gecontroleerde chaos, dat bijvoorbeeld ook Monty Python, Blackadder en The Young Ones oplevert. Je snapt het of je snapt het niet. Jij snapt het niet. Dat kan. Jij houdt meer van mensen marcheren en synchroon kunstjes doen als goed getrainde aapjes. Daar zijn Britten inderdaad heel slecht in.
@Russ Meyer | 27-07-12 | 23:56
gadverdamme gelukkig dat domme wijf van Beckham niet gezien
Terpen-tijn | 27-07-12 | 23:57 LOL.
@Superior Bastard | 27-07-12 | 23:54 |
Een Brit had gekozen voor posh bastard...
Bertus Betonsloper | 27-07-12 | 23:33 | + 1 -
Datlowlife camp trash heeft precies de kitscherige opening gecreëerd die bij hen past. ' s Lands eer...
Oh, een paar Fransozen. En mevrouw Hollande meteen zwaaien.
"Hoi, jullie ook hier? Wij zitten hier boven.".
Als vakantiegangers in Marbella die een paar Hollanders ontwaren op een naburig terras.
@Russ Meyer
Alleen een 'band' geweest gebaseerd op marketing en thema's. Dankzij hen kregen we de Britney Spears en al die gelijkende meuk die we nu nog hebben. Nee, als Radiohead niet voorbij kwam dan zeker zij niet.
-weggejorist-
Hi.. I am an Netherlander.
Zanger Rinus als muziek zodra Nederland opkomt?
Heb de Spice Girls nog niet gehoord. Niet mijn muziek, maar wel over de hele wereld populair geweest.
Opening gezien. Prachtig! Nu eens een keer geen dommshowballet, maar geschiedenis en heden op sublieme manier verenigd. Tevens ook het laatste wat ik van de spelen gezien heb, want al die B-sporten interesseren me verder geen ene hol.
DANNY3960 | 27-07-12 | 23:53 Als jij een Brit de prijs van zo'n zomerhuisje noemt zal de humor en de beleefdheid wel ineens op zijn ja.
Ik ben benieuwd op wie er wordt ingezoomd als Nederland in beeld komt.
Willem-Lex, Mark Rutte of E.Terpstra.
Stormageddon | 27-07-12 | 21:56 | + 0 -
Pretentious prick.
@Terpen-tijn | 27-07-12 | 23:50 |
Exact! Al treft "I'm Dutch" om een of andere gekke reden voor mij ook doel. Het past bij ons...
Grappig toch hoeveel landen net zo goed op de maan hadden kunnen zijn geweest, echt niets zeggend. Niet PC nee, maar het is wel zo. Eigenlijk zouden we vreselijk chauvinistisch moeten zijn hier in NL want we hebben zoveel betekend voor de wereld op belangrijke vlakken.
Egypte, 24 medailles, in alle Olympics bij elkaar (!).
en.wikipedia.org/wiki/Egypt_at_the_Oly...
In de laatste van 2008 één bronzen medaille.
Zelden zo'n goedkope truttige opening van de spelen gezien als vandaag "voor zover het uit te houden viel" Maar het lag wel geheel in de lijn der verwachtingen dus het kwam ook weer niet als een donderslag bij heldere hemel.
Fisccon | 27-07-12 | 23:46
Die voorlaatste zin in je plemp; daar heb ik als deskundige een probleem mee.
Jack leert nog eens wat over de wereld op deze manier. Goed zo, Jack!
@Bart_Bart | 27-07-12 | 23:48
Niet alleen op de Olympics.. in meerdere opzichten... Neen is geen Discriminatie is een FEIT.
Sjek heeft de Congo's door elkaar gehaald.
Maakt niet uit Sjek, allemaal zwarten en die lijken allemaal op elkaar.
@AshleyJ"Ash"Williams
Gewoon typootje hoor, overigens, ik ben het wel eens tegengekomen, Netherland, uiteraard fout geschreven ook.
Nederland.
Zo heet ons land, maar niet in het buitenland.
Waarom eigenlijk niet?
Duitsland presenteert zichzelf toch ook niet met Germany..
Stormageddon | 27-07-12 | 23:39
.
De gedachte erachter was wel duidelijk ja, maar de uitvoering? Chaos. De plattelandsvrouwen toneelgroep uit Grubbekutteveen had er een vermaeckelijkere voorstelling van weten te brouwen. China = gedrilde mensen die synchroon dingetjes doen en daarmee de toekomst naar hun hand gaan zetten. London 2012 een chaotische, nietszeggende terugblik op vergane glorie.
alex4all | 27-07-12 | 23:43
The Netherland? Ghe.
Blijft toch apart dat moslimlanden het zo slecht doen op de olympics. Ook de mannen.
Noord-Korea heeft nu wel de goede vlag. Gelukkig maar.
Man man man, wat is die muziek geweldig geregeld! Mike Oldfield, Chemical Brothers, Blur, Prodigy... noem maar op. En hulde aan Rick Smith voor de muziek bij het grote toneelstuk.
@Crematorium-de-Asbak | 27-07-12 | 23:37
Inderdaad, nog maar weinig hoofddoekjes voorbij zien komen. En dat in Londonistan...
@ necrosis
Kan wel zijn, maar feit blijft dat de kans dat ENT ook beïnvloed is door die band zeer zeer hoog, nee sterker nog, met zekerheid te stellen gewoon. Je hoeft overigens niet altijd een band af te kraken puur en alleen om je punt te maken hoor. Al de diverse stijlen die ze geproduceerd hebben, ik weet zeker dat er wel wat voor ieder tussen zit. Ik blijf die band zo mythisch vinden, het toeval dat Lennon en McCartney elkaar tegenkwamen, en dan ook nog een Harrison erbij, dat gebeurt nooit meer uit puur toeval.
Ach, ik moet eerlijk toegeven dat het wel grappig is om de verschillende culturen zo voorbij zien te lopen..
@zeg maar jansen | 27-07-12 | 23:46
We liggen hier met z'n allen helemaal te schudde buiken man.
du Roi Soleil
Wat en waar ging het mis in jouw leven. Wat een sneue tegel. De wereld is tegenwoordig multicultureel. Misschien niet in dat treurige dorp waar je woont. Maar in de grote stad is dat al jaren de realiteit. Londen is een wereldstad. Dat je dat als oer provinciaal niet snapt is begrijpelijk. Briljante opening van de OS trouwens. Britten hebben klasse, stijl en humor. Daarbij vergeleken zijn we een hier in Nederland lompe boeren.
Wie zijn ENT? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Een youtube-linkje misschien?
Cook Islands. Die gaan natuurlijk voor het eten zorgen.
@Parel van het Zuiden
Of met een T , dat weet je nooit, ik vind dat altijd zo irritant, The Netherland, Netherlands of Holland, je weet het nooit.
Eigenlijk vind ik Holland toch wel de mooiste naam, ook al klopt het niet, ligt beter in gehoor en vindt het gewoon een coole naam.
www.southpark.nl/clips/sp_vid_187263/
@reageerbuis | 27-07-12 | 23:40 |
Een miljoenmiljard Chinezen zijn negerts???
Dit is echt de omgekeerde wereld, als er getrommeld moet worden kiezen ze voor blanken.
@alex4all | 27-07-12 | 23:25
Gelukkig mogen we op GeenStijl onze eigen mening verkondigen zolang we niet tegen de benen van moderatie aan pissen.
Ik heb niets met The Beatles en zal het nooit hebben.
Ik zie en hoor liever het baanbrekende werk van ENT...
@alex4all | 27-07-12 | 23:12
Feit is dat 3/4 van de wereldbevolking negert is.
Feit is dat 1/4 van de wereldbevolking 3/4 in leven houdt.
Feit is dat negerts ook harder kunnen lopen.
Feit is dat de auto dus uitgevonden is door een niet negert. (btw ook niet de fiets en de brommert)
@ Stormageddon
Ja natuurlijk, als Nederlands door honderden miljoenen gesproken was dan was Jantje Smit een wereldster lol, dat bedoel ik inderdaad met de taal. Wij zullen nooit die perfectie krijgen omdat we de taal nooit zo aanvoelen als de Engelsen zelf. Niet verwonderbaar daarom dat we met DJ's wel succes hebben, wij zijn meesters met instrumenten, kijk maar naar onze schilders ook. We moeten het niet hebben van vocalen.
Gelukkig begint Nederland met een N...
@Bertus Betonsloper | 27-07-12 | 23:33
Jajaja... gedrilde mensen die synchroon dingetjes doen. Allemaal in de pas lopen. Heel indrukwekkend op een Riefenstahlesque wijze. Je kunt er ook op een iets andere manier naar kijken.
Deze opening was erg Brits. Typisch Brits. Georganiseerde chaos, houtje touwtje, maar het werkt allemaal wel. Het is als het team van Top Gear dat zijn eigen auto bouwt. It's brilliant!
www.youtube.com/watch?v=PCSNCs7bwCw
@ Terpen-tijn
Het Cocktail Trio ?
De hoofddoek daar is ie, in spermakleur.
Ik wist het wel, Special Olympic's zijn het
Terpen-tijn | 27-07-12 | 23:34 |
Ik wil naar de bierhemel.... mag ik dan nog meedoen?
BEn ik de enige of missen jullie ook de hoofddoekjes??
Terpen-tijn | 27-07-12 | 23:34 Daar is een appje voor. Het heet "Soundhogg". Die luistert naar de spelende muzak en komt daarna met de oplossing.
Bertus Betonsloper | 27-07-12 | 23:33
En gelijk heb je.
@du Roi Soleil | 27-07-12 | 23:10
Heeft alles te maken met lengte.
@Crematorium-de-Asbak | 27-07-12 | 23:33
Zolang achter iedere immigrant een politieman staat gaat het allemaal reuze goed hoor.
degene die raadt welke groep nu voor de achtergrondmuziek zorgt, verdient een plaats in de muziekhemel.
Zoveel culturen bij elkaar.. Als dat maar goed gaat..
Dit is een opening:
www.youtube.com/watch?v=iySCiDaaldw&am...
.
Dat London 2012 daar niet aan zou kunnen tippen lag voor de hand... maar zo bedroevend slecht? Onvoorstelbaar.
@alex4all | 27-07-12 | 23:30
Meer dan een miljard mensen hebben Engels als eerste of tweede taal. Dat helpt natuurlijk ook wel bij de verspreiding van je cultuur.
België, België, België, België, België, België!
Haha, hoe kansloos dat Bangladesh. 186 miljoen mensenmensen en nog nooit een medaille.
@Terpen-tijn
Ik somde meer dingen op en sowieso, wellicht dat invloeden uit die landen dan richting Londen gaan. De industrie was er al maar niet groter dan bijvoorbeeld Frankrijk, dankzij het succes van The Beatles en de hierdoor wereldwijde interesse in Engelse bands is die industrie natuurlijk giga gegroeid, en eenmaal groot kun je uitbouwen, zeker met al die andere karakteristieken die een land zoals Engeland al heeft, kijk ook naar Hollywood bijvoorbeeld.
-
En daarnaast, heb je het Engels van Engeland wel eens vergeleken met het Engels van andere gebieden? Poëzie is dat in verhouding.
@Bigi Bana Boy | 27-07-12 | 23:22
Sex Pistols was een rockband met (voor die tijd) ongekende teksten, bovendien heeft Lydon toegegeven dat hij die reünie voor de poen deed.
Voor 'the real thing' verwijs ik je graag naar Conflict, de meest beruchte en meest gehate band van de UK.
Wat een boel opscheppers met rare foto toestelletjes.. Wij hebben er ook een hoor.. Hoef je niet aan de hele wereld te laten zien!
wat een slaapverwekkend geheel was dat zeg, kom op hey!
Hahaha, Aruba....
als China de meest geweldige olympisch openings ceremonie aller tijden heeft gehad, dan is die van Londen wel heeft meest SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaiste openings ceremonie in de geschiedenis van alle openings ceremonies bij elkaar!
Aruba!!
Bij de bbc praten ze engels dat verwacht je toch niet, we gaan maar weer naar jek.
@The Nameless | 27-07-12 | 23:24
Ja, ik ben er ook erg tevreden over. Ik kijk er altijd BBC 3/4, ITV en Channel4 mee.
@ necrosis
Een band zoals The Beatles is verreweg het meest invloedrijk voor de moderne westerse muziek, en multi-genre vanwege de opnametechnieken en revolutionaire manier. Dat is gewoon zeer netjes van die Britten, daarnaast hebben ze meer invloedrijke bands gehad zoals Led Zeppelin, en David Bowie en Elton John waren ook zeer belangrijk in de 70s. ik miste daarnaast net wel bands zoals Radiohead en Coldplay tijdens de opsomming net.
-
Wat ik net zei, ik denk dat Engeland ook zeer groot is geworden in de muziek omdat ze zulk een band hebben met USA , en je weet, als je het maakt in Amerika dan maak je het overal. Alleen Queen deed dit gek genoeg niet.
Kijkt u even mee mensen 1/3 van de landen is betaald van uw belasting centen..
@ Stormageddon | 27-07-12 | 22:50 | + 1
Bedankt, expatshield werkt uitstekend.
du Roi Soleil | 27-07-12 | 23:20 | + 0 -
La lala schelden doet geen zeer.
Een laag IQ wel maar daar weet jij vast alles van, kom vertel eens...
The Sex Pistols waar de Queen bij zit. Tijden zijn veranderd sinds de jaren 80.
Griekenland... het bestaat dus nog. Zullen ze Rio halen?
@ Stormageddon
Nee.
Het mag!
Don't worry...
Ik weet wel wie de -topact- reaguurder mag spelen in de openingsceremonie van Amsterdam2028.
@Bart_Bart | 27-07-12 | 23:18
Twee buurvrouwen, rijtjeshuis hè.
@du Roi Soleil | 27-07-12 | 23:20 | + 0
Hedde Gij een probleem met VMBO ers??
Geniet nu eens van al die zwarte raketgeleerden zeg, al dat gemopper hier!
"Kijk en dan is hier het stadion. Er kunnen veel mensen in. Soms komen er wat minder mensen, soms wat meer. Nu schijnt de zon niet, maar vanmiddag deed deze het wel.
We hebben daar veel landgenoten over gehoord en die waren er erg blij mee. In Rio zal de zon ook wel schijnen en hopelijk ook over vier jaar. Maar dat is geen Europa." En die man vangt 6 ton per jaar. Dat bedoel ik. Het volk krijgt wat het verdient.
Ik had nog wel iets verwacht van een (ongeluk) met een auto.
@du Roi Soleil
Bedankt voor je antwoord, je bent dus echt heel erg dom.
Carpe@diem | 27-07-12 | 23:16 | + 0
Nee, jij kunt niet eens lezen wat ik schrijf met je VMBO-niveau, imbeciel.
Wat kunnen mensen zich hier toch opwinden over een kleurtje.
Dit is een opening van de Spelen...
Bij opsporing verzocht maak ik me ook druk.... nu ff niet.
Show ziet er mooi uit .... Basta
Mvg
@Jimmy Mc Clure | 27-07-12 | 23:15
Nee. Moet dat?
een*
jezus was eet azijnzeikers hier als ze een neger in beeld zien....
alex
Op de Filipijnen spreken ze ook engels.. ooit een filipijnse rocklegende gekend..?
Muziekindustrie is pas ontstaan door het succes van de popgroepen.
@Jackanders | 27-07-12 | 23:15
Waarom zei ze het twee keer?
He, existentiële dans! Valt toch nog wel mee dus.
Dubbellikker iemand?
Biigi Bana Boy 23:09
LOL !
du Roi Soleil
Bedankt voor je antwoord, je bent dus echt heel erg dom.
@ Stormageddon
U is een Negert ?
@De organisatie durfde het nog net niet aan om de uitvinder van het internet te vervangen met een neger. Net niet....
Parel van het Zuiden | 27-07-12 | 23:10 | + 3
Dat is geplanned voor de ceremonie van 2020. Net zolang totdat de mensen het werkelijk gaan geloven. Dat wij alles, onze welvaart, onze wetenschap, onze cultuur, volledig en alleen maar te danken hebben aan de multikul.
"Dit is niet mijn opening, vriend", zei mijn vriendin toen ze me met de buurvrouw betrapte.
"Dit is niet mijn opening, vriend", zei mijn vriendin toen ze me met de buurvrouw betrapte.
@alex4all | 27-07-12 | 23:07
Voor mij zijn bands als ENT, Conflict en Exploited gezichtsbepalend voor hele genres.
Helaas delen maar weinig mensen mijn mening, maar dat mag.
Wat ook kostelijk is is die overdreven vrolijkheid, terwijl het land eigenlijk helemaal naar de klote is. Al die vrolijkheid, ook in NL , die zal omslaan in diepe ellende als de gratis geldkraan dichtgedraaid wordt, dan wordt het gewoon 1 grote chaos.
Bigi Bana Boy | 27-07-12 | 23:10 Wen er maar aan. 'Zangers, lichte muziek' met zonder gevoel voor melodie.
Becks in een speedboot over de Thames, dat is wel ernstig cool hoor.
Gelukkig nog geen pc hoofddoekjes gezien.
Haha. Bolt is rapper dan de rest.
Kapitein Sjaak Mus | 27-07-12 | 23:09 | + 0 -
Ik begrijp dat hij een probleem met sport(ers) heeft ? Moet ik eens over gaan lezen dan.
Ik vind het ook geen probleem dat men het wat mixed, maar inderdaad, het is allemaal zo vreselijk overdreven PC gekleurd. Je gaat je bijna schuldig voelen als je een blanke ziet. Ik baal zo van dat gedwongen gedoe, bah.
Bigi Bana Boy | 27-07-12 | 23:06 Negers zijn ook rap.
Die hardlopers. Ze zien een pistool, horen een schot afgaan en dan willen ze wel rennen.
@Trekbeest | 27-07-12 | 23:08
Er zijn meer blanken in beeld geweest. Maar ja, als je alleen de negers telt, dan vallen die ook alleen maar op.
Maar goed, het is jouw afwijking.
Run with it..
De organisatie durfde het nog net niet aan om de uitvinder van het internet te vervangen met een neger. Net niet....
Was groot hiphopfan maar wordt een beetje moe van dat kennelijk verplichte quotum aan rappers bij ieder programma.
Waarom moet het als er multiculturele relaties worden gepromoot gewoon ALTIJD gaan over een neger met een blanke vrouw en zie je eigenlijk NOOIT een blanke man met een zwarte vrouw?
Omdat zwarten niet willen dat wij aan hun vrouwen zitten?
Net zoals je VAAK ziet dat een blank koppel een negerkindje adopteert, maar bijna NOOIT dat een zwart koppen een blank kindje heeft.
.
Het mag duidelijk zijn dat hetgeen gepropageerd wordt in versneld tempo lijdt tot multiculturalisatie. Want die negerinnen worden óók nog wel gedekt door die neger.
Kijk nu een paar minuten, maar wat is dit ongelooflijk slecht zeg. Eén grote puinzooi. Tekenend voor het algehele Westerse verval wat mij betreft.
Fijn die VVV-spot voor Great Brittain, maar moest het niet over sport gaan ofzo?
Of is niet niet van de olympics??
Bigi Bana Boy | 27-07-12 | 23:06 | + 0 -
Kan jij niet even een lekkere rap over Dalrymple doen?
Spoort die Cheque van Gelder wel ?
Eerst mij constant uitleggen dat Mr Bean grappig is en dan voordoen wanneer ik hoor te lachen. Nu zijn (Bi-) Musical feitjes tot op de bodem uitleggen.
Hij kan ook gewoon voor een paar uur zijn treiter houden. Is niets mee verloren.
@Stormageddon | 27-07-12 | 23:06
Er wonen meer blanken. Zou je haast niet zeggen.
@Terpen-tijn
Is hun eigen taal, in Londen zit het hart van de muziekindustrie, met name gekomen na The Beatles en de British Invasion. Verder is het gewoon een groot land en heeft het veel invloeden wereldwijd gehad dankzij hun gemenebest.
@Crematorium-de-Asbak | 27-07-12 | 22:58
Badr zou zoiets nooooooit doen.....
[/Estelle Cruyff modus]
Rapneger omdat het moet.
Hee, waar zijn al die ganzen en schapen? Ook aan het bouncen zeker.
Wat een PC bende weer, overal negerts extra goed in beeld gebracht; ter vergelijking; vrijwel geen Pakistanen of Indiërs..
Historische setting ~17, 18e eeuw e.d. hadden ze blijkbaar al wederzijds respect en handje schud.
@Merkava | 27-07-12 | 23:03
Er wonen nou eenmaal een boel negers in de UK. Heb je wat tegen mensen met een kleurtje?
Je kan zeggen van die Britten wat je wilt maar goeie muziek hebben ze wel gemaakt
@Parel van het Zuiden | 27-07-12 | 23:01
Misschien om dat ik de televisie aan het bekijken was?
Ik mis The Stranglers in deze ietwat rommelige flashmob.
Jeetje wat een boel herinneringen komen naar boven nu!! Coole OPENING!!
Waarom is er zoveel goeie muziek gemaakt in Engeland?
(tov andere landen)
werkelijk ieder shot heeft een neger vooraan staan.
@Kapitein Sjaak Mus | 27-07-12 | 22:57
En daar maak jij je zorgen om?
Ik ben nooit zo van het aluminium, maar die lichtmasten zijn ietwat... raar?
@Bart_Bart | 27-07-12 | 23:00
Dat heb ik dan even gemist.
@necrosis | 27-07-12 | 22:58
Hij kan ook Brutus69 nemen.
Dat valt tenminste niet op.
Heeft iemand al Somaliers uit Birmingham gespot ?
Engeland... diep gezonken land. Moet nu als een waar 3e wereldland het van Olympische spelen hebben om de economie weer uit het dal te helpen. Vandaag nog op radio 1 - moet ik niet meer naar luisteren vanwege bloeddruk - een flapdrol die beweerde dat de slechte buurten die hun sociale instellingen hadden zien verdwijnen, er door de spelen weer bovenop komen.
Dat geloof je zelf toch niet. De bewoners kunnen geeneens een kaartje betalen. En hun scholen en buurthuizen krijgen ze er niet voor terug, die ze vorig jaar trouwens zelf hebben platgebrand. Dat sujet maakte ook nog melding van de recente "bankschandaaltjes". Oh ja, het libor-schandaal, een schandaaltje? toen heb ik de stekker uit radio 1 getrokken, en ik wil er nooit meer naar luisteren. Ook de toon waarop je als luisteraar wordt toegesproken wordt, alsof je volslagen achterlijk bent. Toegegeven, ik mag dan niet de slimste zijn,
maar zo stom als ze bij radio 1 denken dat ik ben, ben ik toch echt niet mag ik hopen.
@landlopertje | 27-07-12 | 22:54 |
Waarom loop jij een dozijn tegels achter met deze constatering?
@Crematorium-de-Asbak | 27-07-12 | 22:58
U heeft op dit moment niet genoeg werk?
wayne and garth. fuck yeah!
Hoe moet ik Wilders nou hier aan verbinden?
Mud is toch ook klassiek, uk heeft toch een leuke en rijke cultuur, vind het leuker dan van china.
rick13 | 27-07-12 | 22:58 |
Hebbie wel een punt, maatje...
@Stormageddon | 27-07-12 | 22:59
Volgens BBC Text kwam die net ook langs.
Ik hoort de Beatles.
@Bart_Bart | 27-07-12 | 22:56
What about him?
Kapitein Sjaak Mus | 27-07-12 | 22:57 |
Begrijpen wij iets van zullie dan?
@Cuyahoga | 27-07-12 | 22:42
Als Pet de Jog hetzelfde IP adres gebruikt als Hek de Goot, wordt dat geen succes.
Desondanks hoop ik op een spoedige terugkeer van Kaas...
@
waarom loopt de NOS met haar uitzending zo'n 30 sec. achter op de BBC en de BRT??
landlopertje | 27-07-12 | 22:54
Die lopen al jaren achter!
Leuk feestje tot nu, Jammer dat Badr hem moet missen..
Zouden die acht miljard chinesen (give or take) hier ook maar ene malle moer van snappen?
Ze hadden die zeremonie 57 minuten korter moeten maken.
@Stormageddon | 27-07-12 | 22:53
Wha abou' Frideric Handel?
Zucht het begon al met die nep chelsea garden show, en verword langzaam tot een musical van Albert Verlinden proporties.... Na China was het moeilijk iets groters neer te zetten, maar dit is wel erg budget.
waarom loopt de NOS met haar uitzending zo'n 30 sec. achter op de BBC en de BRT??
Interraciaal gezin. Het werd eens tijd.
@sjaakdeslinksesul | 27-07-12 | 22:48
Vangelis zou ik niet echt klassiek willen noemen. De enige klassieke muziek tot nu toe was Elgar bij het begin.
Julie hebben gelijk, we kunnen het beter niet hebben over het interview met Faalheid waar ik zojuist naar heb gekeken.
.. buiten de waard gerekend.
@The Nameless | 27-07-12 | 22:47
expatshield installeren (of een goeie Britse proxy zoeken) en dan kun je het gewoon via de BBC streamen.
@Plofkop70 | 27-07-12 | 22:37
Die minuut 'vertraging' heeft NL afgekeken van de VS.
Zo kun je namelijk uitspraken als 'fuck', 'kut', 'godverdomme', etc. -wegjorissen- middels een 'bliep' tijdens een live-uitzending.
Dit alles ter bescherming van de tere zieltjes, die er niet tegen kunnen als mensen gaan schelden wegens pure emotie.
Kansloze shit tot nu toe. Gelukkig nu klassieke muziek, dat kun je niet verprutsen denk ik...
@The Nameless | 27-07-12 | 22:47
Nope, tenzij je een Brits IP hebt...
Nu al een smet op deze Spelen: weaselzippers.us/2012/07/17/olympics-o...
Is er ergens een stream van de BBC?
Ik kam geen BBC ontvangen via mijn schotel en ik wordt gek van de voice-overs.
LOL @ Mr. Bean
Waar blijven de Beatles?
Bart_Bart | 27-07-12 | 22:12
Ik zag er net al een paar met een leidinggevende funktie tijdens de industriële revolutie (eind 18e eeuw)
Ze nemen het niet zo nauw met de geschiedenis:
exploringafrica.matrix.msu.edu/student...
Geweldige opening tot dusver!
@damnschreeuwer | 27-07-12
Nee, tenzij je in een ad fuik, cycle jerk feest terecht wilt komen.
Waar blijft die aanslag die ons werd beloofd?
is er ook ergens een livestream zonder dat infantiele commentaar?
@
Ben je echt zo dom, of is het sarcasme?
Carpe@diem | 27-07-12 | 22:39 | + 0
.
Wat denk je zelf dan? Het gaat er mij op dat met dit soort niet eens al te subtiele propaganda, dat idee dus wel weer in de hoofden van honderden miljoenen wordt gepompt. Want wat ik omschreef was wél heel duidelijk de boodschap die men wil overbrengen.
En vanmiddag dachten we nog dat Donald Duck de vertegenwoordiger van The Dark Side was....
Hier is me toch een bak kunstsubsidie tegenaan gegooid. Kan niet wachten tot de pindakaasvloerscene...
necrosis | 27-07-12 | 22:02
Ik wacht al een paar dagen op de geboorte van Pet de Jog.
Het heeft een hoog Floydian karakter (of Fleudian zoals PF het zelf zou noemen).
wat een zeikgedoe zeg, lijkt wel songfestival of zo.
fuck it dan mis ik maar een minuut maar ik kijk wel verder op BBC.
Wat een pauper commentatoren zijn het toch ook.
AshleyJ"Ash"Williams | 27-07-12 | 22:38 |
Das idd een grapjas...... men noemt ze ook wel ...
www.dumpyourphoto.com/files4/127243/B7...
du Roi Soleil
Ben je echt zo dom, of is het sarcasme?
du Roi Soleil | 27-07-12 | 22:36
Grapjas.
Man, man, wat een songfestival niveau dit. Kijk morgen wel naar het sporten.
Dit is by far de slechtste opening sinds Canada 2010.
Kunnen die jut en jul hun muil gewoon niet houden?
Wat een onzin kramen ze uit.
Terpen-tijn | 27-07-12 | 22:34 | + 0
De Belg ligt ook al een minuut voor op de NOS.
Ik hoop dat Bottom ook nog een rolletje heeft in de opening.
Engeland. Een land waarin mensen van alle rassen en gezindten al eeuwenlang vreedzaam samenleven.
Waarom kan dat nu niet in Nederland?
@ Stormageddon | 27-07-12 | 22:22 | + -1 -
Klopt, en hoe politiek incorrect ook, ik vond het als kijker indrukwekkend. En onbewust ga ik dan tóch vergelijken.
Hoewel er met 007 al veel is goedgemaakt. Bijna zelfs rt commentaar van Jack. Bijna...
Wat is dit voor een Labour propaganda evenement?
Fak komen Bassie en Adriaan zo? Hoor die tune.
Het blijft een indrukwekkend volkslied, zelfs als het gezongen wordt die kinderen die zichzelf niet horen.
Ik wist niet dat Britten zo bruin waren.
Dat die verslaggevers even hun muil houden.
Curieus> beelden van internet lopen VOOR op de tv.
Meestal andersom.
Geloof niet dat Trix ziich hiervoor zou lenen.
Toch wel een apart volk, die Britten.j
De Queen, en daarnaast een Belgische voorzitter !
We mogen toch een beetje trots zijn.
Die Queen is een droid.
Ik weet het nu zeker.
Mooi volk toch, die Engelsen.
@DANNY3960 | 27-07-12 | 22:21
Dat is vals spelen, je geeft Usain Bolt toch ook geen loden voetboei tijdens de 100/ 200 meter?
And the queen has landed.
In de Tardis was Her Majesty er binnen een seconde geweest. Of in 100 jaar natuurlijk.
Churchill herrezen!
@Bart_Bart | 27-07-12 | 22:26
Te slecht.
Als Zimra verslag komt doen (in GS bikini), durf ik te wedden dat ik 'goud' haal op 'opdrukken zonder handen'.
*verliefd denkt te zijn*
@Bart_Bart | 27-07-12 | 22:22
Ik hoop dat die noodlanding met dat vliegtuigje wel wat beter gaat dan bij de repetities.
Ging maar nèt goed.
Kut, ik heb nu opeens een Bond film.
Bond. James Bond.
Tijdens die middeleeuwse plattelandsscène loopt het vol met negerts. Historisch zéér correct ... * kuch *
Olympische ringen verlicht. Schitterend!
Bart_Bart | 27-07-12 | 22:15
Mot ik eerst een half uur zeppen. Geen zin an.
@ Onderbuik | 27-07-12 | 22:21 | + 0 -
Probeer BBC. Beter commentaar...
Waarom wel de Beatles noemen, maar niet Gary Glitter?
DANNY3960 | 27-07-12 | 22:21
.... overspelige...... hoort daar ergens tussen.
@Jackanders | 27-07-12 | 22:20
Hij gaat straks zijn troepen toespreken, net als Saruman.
Dacht jij dat dit de openingsceremonie was? Dit is een covert startschot voor een total war on Brussel.
Groot-Brittannië is opgebouwd door homosensuele dansers?
ufo's!
@Leodeleukste | 27-07-12 | 22:16
Als (cultureel!) Europeaan en historicus heb ik hier meer mee dan met het in de pas lopen van duizenden Chinezen.
Dat die leuk kunnen marcheren en met een paar duizend chineesjes synchroon dingetjes kunnen doen, dat weten we nu wel.
Je moet het op de eigen merites beoordelen en niet gaan vergelijken. Lijkt me een beetje zinloos. Wat wil je dan? Dat het elke 4 jaar een beetje hetzelfde is?
Het ziet erleuk uit, jammer dat sjek er doorheen praat.
necrosis | 27-07-12 | 22:10
De Irakese selectie heeft 3 vrouwen in Burka meegekregen, kunnen die gasten alvast oefenen in de hoteltuin, de putten zijn reeds gegraven.
Kan iemand de commentatoren vertellen dat de jaren 19XX de 20ste eeuw is ipv de 19e
Muziek is beter dan bij de Chinezen. +1
De NOS geeft een vertraagd beeld door. Bij Canvas is het beelddoorgave sneller en beter. Maar dat is met de kwalitiet van Canvas ook. Vele malen beter dan die Nederlandse TV drab avond aan avond.
Wanneer komt Nigel met zijn donderspeech?
@Kapitein Sjaak Mus | 27-07-12 | 22:18
LOL!
*Op Saruman wacht*
Waarom wordt er steeds doorheen gepraat, echt onnodig.
@ Zuurtegelaar | 27-07-12 | 22:12 | + -1 -
Teletubby?
Ik dacht dat we naar de scene zitten te kijken waarin Hobbiton wordt veranderd in Isengard.
* op Gandalf wacht *
Wat een vreselijk politiek correcte bende weer.. Berlijn 1936 niet laten zien bij de opening. Alsof het helemaal niet is gebeurd. Waar doet me dat nou aan denken?
@ Stormageddon | 27-07-12 | 22:12 | + -1 -
Je hebt gelijk. Ik blijf nog even hangen.
Je kan veel over de Chinezen zeggen, maar potverdorie wat een spektakel was het.
Ik heb je trouwens ge-plus-één-d.
@James St John Smythe | 27-07-12 | 22:14
Doe dan biebiesie.
De Engelsen komen terug tot 1-2 tegen de Chinezen.
There is still hope..
Cheque van Gelder is echt de laatste persoon op deze aardkloot die ik als voiceover wil horen bij zo'n opening.
Voorstanders van Londonistan zullen trots zijn als ze allochtonen in 1600se klederdracht zien. Mooi verder dat het kinderkoor van Wales en Schotland tegenover het zwarte kinderkoor van Engeland nog blank was. Daar komen vast nog wel klachten over.
Ik heb nog geen shot gezien zonder excuusallochtoon.
@Leodeleukste | 27-07-12 | 22:11
't Is nog maar net begonnen man!
Wat een teletubbyceremonie.
Het haalt het niet bij de opening van Beijing.
Voordeel daarvan was dat er op de meest onorthodoxe tijden wel iets op tv was. Schoonspringen om half 4 's nachts..
Het lijkt wel een sportkanaal. Elk neuzel sporteventje wordt hier breed uitgemeten alsof niet 7001 andere kanalen dat al niet doen.
TErzake, de opnening lijkt echt nergens op wel leuk dat ze gelijk over Jeruzalem beginnen, worden de bommenjongens helemaal pislink.
Jonge jonge, wat een geweldig * kuch* openings stukje voeren ze op daar.
* fles jenever opentrekt*
Kan iemand mij vertellen wanneer het kogelstoten voor vrouwen plaatsvindt?
Ik kan bijna niet wachten op die Russische vrouwen die 'gekweekt' zijn met hormonen en anabolen....
En doet 'snort of the rings' ook weer mee?
@Parsons | 27-07-12 | 22:05
Dat is Zuid-Afrikaans... ;)
Wat een vreselijk dom geouwehoer van die verslaggevers!
Zeer irritant en storend.
@BArt-Bart 22.07
JA ja.
Kan niet terug naar 23 / 7 het moment fatale had ik ff willen zien.
Bart
Verhelderend, bedankt.
@Uw Verzekeringsadvis | 27-07-12 | 22:04
Hij bleek in werkelijkheid Alexander Pechtold te zijn.
Dus ja..
Gaaaaaaap. Volksdansen.
Ik ga SongPop spele.
Hahahahah!
t.co/NLUiRYBg
Lijkt wel het SongFestival met al die bullshit info van die verslaggevers...
@Bart_Bart | 27-07-12 | 21:52
FF naar gekeken dacht al begrepen te hebben dat Kaas de Vies er uitgzet is, weet jij waaarom ?
Vrij drukke intro...
Succes Londen !
@Petey Morris | 27-07-12 | 21:02
Maar weinig mensen die daar een topic over vol kletsen.
@Bart_Bart | 27-07-12 | 21:52
Kaas is vooralsnog koploper qua comments (2012) en kudotopper (2012/ all-time).
Dat doet geen Olympisch atleet hem na.
Weet iemand trouwens wanneer hij weer vrijgelaten wordt?
video.google.com/videoplay?docid=49924...
Als het dan toch gewoon in je TV-pakketje zit, dan kijk je natuurlijk rechtstreeks via de BBC.
@Tommygunner | 27-07-12 | 21:50
Ik zie wel allemaal flitsen...
En hoor nu net dit geluid.. oepsie..
www.youtube.com/watch?v=jzY099ihULs
Ze doen maar.
@rechtvaardigerechter | 27-07-12 | 21:34
Hier kan je zien wie allemaal het reaguurdersleven hebben gelaten:
search-geenstijl.thruhere.net/#
En we gaan ook gelijk zien of de anti-terreur maatregelen hebben geholpen... *Er voor geen goud gaat zitten op de tribunes*
@kweetitwel | 27-07-12 | 21:42
Mart is de beste die ze hebben.
Wel weer onbegrijpelijk dat ze ook nog een latenight talkshow doen, terwijl er al eentje is bij de -subsidielozen- commercielen.
Dat geld had niet alleen aan hulpbehoevende ouderen besteed kunnen worden, je frustreert ook nog een eerlijk ondernemerschap.
Maargoed, dat kan Mart allemaal de reet roesten natuurlijk.
Parel van het Zuiden | 27-07-12 | 21:42
Alsof een neger daar nee tegen zegt. Volgens het IOC wel.
Propere BBC stream:
www.vipbox.tv/watch/1096/1/bbc-1-live-...
GVD en weer iedere dag die kop van Mart Smeets op de tv.Hebben ze gvd niemand anders?
Als iemand denkt ook maar in de buurt te komen van mijn Olympisch record op het 100 meter snelrukken, dan heeft -ie het mis!
@sjaakdeslinksesul | 27-07-12 | 21:36 |
Interessante Griekse pose daar....
Ben benieuwd hoeveel excuus Pakistanen, Indiërs en Caribbean/African Blacks de Engelsen straks gaan laten zien.
Zal niet makkelijk worden, aangezien het merendeel van de opening ceremony crew vrijwilliger is.
Toeschouwers betaalden £2000 voor een kaartje maar zitten nog vast in de metro.
@rechtvaardigerechter|27-07-12|21:34
Nee, maar zij ook niet.
Kinderachtig trouwens dat die Griekse verspringster naar huis is gestuurd vanwege haar racistische tweet. Staat er ergens in de reglementen dat racisten niet mee mogen doen aan de spelen? Of mensen die bepaalde groepen afwijzen? Als je dat laatste criterium handhaaft dan kan de helft van de atleten direct naar huis.
Het gaat om sport en niet om politiek zeggen ze, het staat het publiek, haar mede-atleten en alle commentaren vrij om haar uit te fluiten.
f.i.uol.com.br/fotografia/2012/06/29/1...
Voor het Amerikaanse zwemteam staan al 5 zeecontainers met condooms klaar in het olympisch dorp
Off topic: ik mis een paar icoon reaguurders, heb ik iets gemist?
Smeets meld dat het feestje vanavond al 35 miljoentjes kost. Hoeveel zouden de Engelse moeten gaan inleveren als het feestje voorbij is vraag ik me af.
Blijft er nog wel wat over om Spanje en Griekenland te sponseren, of mogen wij dat samen met Duitsland regelen.
www.nbcolympics.com/nations/nation=net...
en arabisch? dat riekt naar discriminatie!11!
Churchill draait zich nu om in zijn graf. Op de vraag hoe het kwam dat hij zo oud was geworden antwoordde hij gevat: "No sports".
Gelukkig doen er alleen amateurs mee. Wat een prachtfeest.
De Britten lijken anders best enthousiast, is verdomd rustig hier in de trein.
Hijskraan hangen, wanneer wordt dat olympisch?
Sterke kandidaten genoeg, uit allerlei landen.
Ik wacht op 2016. Olympisch rugby (sevens).
Afweer raketten in stelling om een sporttoernooi te kunnen houden.. hoe gek kan het worden dan.
Ik heb niks met oude romeinse toestonden, want dat is wat dit is. (net als Europa)
Theodore Dalrymple kijkt enorm neer op sportmensen, ben benieuwd of hij er nog wat over gaat zeggen.
Sport moet je doen, niet kijken. Suf.
Wat zouden die Oud-Griekse atleten vreemd staan te kijken bij dit commerciele eigenpijpende mediaorgasme dat door moet gaan voor Olympische Spelen. Ik hoop niet dat zoiets in Nederland gaat plaatsvinden. Toch zit er gelukkig nog een sportief hart in de sporters zelf.
.
Alle atleten een goede Spelen toegewenst. May the best (wo)man win!
Boycotten die hap. Heeft nauwelijks ene reet meer met sport te maken.
@blinde kip | 27-07-12 | 21:01
Herstel, mascotte met logo:
youngblah.com/wp-content/uploads/2012/...
Geweldig, die indoctrinatie.
Susan Boyle zingt het Engelse volkslied.
-weggejorist-
"een teken van de tijd geworden". Yeah right, al die bijzaken hebben we nooit eerder last van gehad.
Ga met iets meer interesse het dames zwemmen volgen, na het zien van die clip.
Na 5 dagen zonder sport mag het wel weer eens. Alleen jammer dat Nederland weer een marginale rol gaat spelen.
En het logo van de OS is een camera droid. Het is 1984.
REAGEER OOK