Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RELLEN! Stadhuisplein 010 grote puinhoop

rellendekat.jpgZomer in de bol! Zo'n 600 feestvierders hebben vannacht het Stadhuisplein in Rotterdam omgeploegd. Winkelruiten verwoest. Straatmeubilair stuk. Auto's gesloopt. Heel het Stadhuisplein één grote puinhoop. De politie had er haar handen vol aan en moest zelfs charges uitvoeren. Oorzaak? Een feestje. Terwijl het warm weer is. Zoals dat wel vaker gaat. Zo'n 600 man die het concept 'feestje' aan het verkrachten waren in de Baja Beach Club aan het stadhuisplein stonden plotsklaps op straat toen de eigenaar van de toko op voorspraak van de politie zijn tent sloot. Dingen liepen uit de hand. Prima, zo dachten de rasmeggolen, dan gaan we op straat wel verder. Want het is zomer, het is lekker weer, we zijn aan het 'uitgaan', daar hoort chaos schoppen tegenwoordig bij. En schijt hebben aan politie, wat deze iconische foto van boze bromsnor vs recalcitrant zwart petje. RTV Rijnmond heeft het hele verhaal + nog meer foto's. En hier is VIDEO. Uitgaan in de zomer, daar kan geen burgeroorlog tegenop. Is er dan geen goed nieuws? Jawel, voor de horeca-eigenaar. Toevallig heeft de gemeente net gisteren besloten de teugels iets te laten vieren qua horecabeleid, omdat de stad er de laatste tijd veiliger op geworden is. Ironie, ook dat hebben ze in 010. Komend weekend zomercarnaval in Roffa, zin in!

Reaguursels

Inloggen

@Bertus Betonsloper | 26-07-12 | 10:12
@lilluke halve hoan | 28-07-12 | 12:56
Haha, het enige feest waar Bertus dan ook komt is de verjaardag van zijn mama.

2low4zero | 28-07-12 | 16:24

@Bertus Betonsloper | 26-07-12 | 10:12
Overigens heeft ie t toch voor elkaar hier:
De 2LOW4ZEROSHOWWWWWWWW !!!!!!!

lilluke halve hoan | 28-07-12 | 12:56

@kraaghaar | 27-07-12 | 10:55
@sallandstrots | 27-07-12 | 11:07
Ja dat herinner ik mij zeker nog. Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Ik vraag me ook af waarom de politie op het strand wel naar het vuurwapen grijpt, maar hier in de stad niet?
-
Wel eens naar beelden gekeken van rellen? Daar loopt ook maar een handje vol stillen die tientallen mensen oppakt. Het heeft allemaal te maken met voorbereiding.
-
Uiteindelijk is het heel simpel: De politie is verantwoordelijk voor het handhaven van de orde. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat er een groepje van 600 mensen de overhand krijgt in een dergelijke situatie? Wat nu als het een vrijdagavond was geweest, dan waren er veel meer mensen!

2low4zero | 27-07-12 | 11:29

2low4zero | 27-07-12 | 00:31 |
En hoeveel "stillen" heb je dan nodig om 20 man eruit te trekken? 10, 20, 30 40? Denk je dat er zo een blik " stillen" opengetrokken kunnen worden en de rest van de meigte zich niet met de aanhouding gaan bemoeien? Lekker dan zo'n vechtpartij waar onschuldigen zich geen uitweg weten..... De burger hoeft niet te weten waarom er op veiligheidsgebied bepaalde beslissingen worden genomen. Mensen zijn daar voor de veiligheid en risico's worden afgewogen. Alle scenario's zullen de revu passeren. En inderdaad, men maakt zich daarbij TERECHT niet druk over die mensen die geld hebben getaald voor een leuke avond, het is niet anders. Wij hoeven niet te weten waarom bepaalde keuzes worden gemaakt; nogmaals drink ergens anders je biertje, haal daarna een vette hap en ga slapen; morgen weer een dag!

sallandstrots | 27-07-12 | 11:07

Laat me raden,het merendeel was weer lichtgetint.

Bataaf | 27-07-12 | 10:56

@ 2low4zero | 26-07-12 | 16:58
Herinnert u zich Hoek van Holland nog...?

kraaghaar | 27-07-12 | 10:55

@Crapyshirts | 26-07-12 | 23:24
Ja dat is klote, gelukkig heb ik dat probleem niet. Maare wen er maar vast aan, dat over een kam scheren wordt met die Wilders alleen nog maar erger.

2low4zero | 27-07-12 | 00:42

En kunnen die agenten dan niet met een groepje zogenaamde "stille" naar binnen om de mensen op te pakken. Moet ik hier nu ineens oplossingen gaan verzinnen? Daarom onmacht.

2low4zero | 27-07-12 | 00:31

Begrijp me niet verkeerd, ik ga op zo'n moment ook niet graag naar binnen hoor. Ik heb dan ook niet voor dit beroep gekozen.

2low4zero | 27-07-12 | 00:28

@sallandstrots | 27-07-12 | 00:00
Achja joh, zie mijn eerdere post waarin ik zeg dat alleen al de aanwezigheid van de politie werkt als een rode lap op een stier.
-
Verder weet ik niet meer dan dat er 2 groepen binnen ruzie hadden, waardoor iedereen naar buiten moest en er daar rellen uitbraken. (Bron NOS ontbijt journaal) Alleen wat was de oorzaak dus van de rellen, dat vraag ik me af?

2low4zero | 27-07-12 | 00:26

2low4zero | 26-07-12 | 17:34 |
Inderdaad, u heeft geen idee van het inschatten van risico's t.a.v. het specifieke gebeuren; zie de reactie van
Een Rotterdamer | 26-07-12 | 19:47 |

sallandstrots | 27-07-12 | 00:00

Zo, ik zie een hoop die zich irriteren aan de manier van schrijven. Mijn excuses want ik had nogal een beetje haast achter stage.
-
Maar Owkeej ik wou gewoon mijn verhaal met jullie delen wat er gister nou is gebeurt inplaats van dat de gedachtenis rond gaat dat de Tokkies dit hebben geflikt.
-
Uitgaan in Rotterdam is nou eenmaal kut want ze weigeren je als je buitenlander bent bijna altijd. Je enige kans om ergens binnen te komen is gekleed in overhemd en colbert (wat totaal niet mijn stijl is en ik weiger dat aan te trekken). Wij willen ook gewoon in onze Polo een x normaal binnen lopen zonder "mee te lopen" met een blanke.

Crapyshirts | 26-07-12 | 23:24

Een Rotterdamer | 26-07-12 | 19:47 | + 0 -
Het kijkshopgoud schitterd je tegemoet als je het stadhuisplein bereikt.

MBeen | 26-07-12 | 20:05

Ik keek toe op de charges van de politie tegen de relschoppers vanuit het terras van de skihut. Ik was gelukkig net vertrokken uit een bomvolle Baja waar alleen maar tuig uit antillen liep. Het begon met een onwijze drukte icm een hoop vechtpartijen onderling en tegen portieren.

Politie kon ook in dit geval niet meer doen dan met een groep van 60 bijelkaar blijven het kwam onverwacht met zoveel aggressie tegen zoveel losgeslagen gekken uit de Baja. De ME had wellicht beter ingezet kunnen worden.

Volgende keer blijf maar weer op de leukere plekjes in Rotterdam dus niet stadhuisplein :) En zomercarnval in de avond wordt ook niks!

Een Rotterdamer | 26-07-12 | 19:47

Randstad is en blijft bah!
-fishhooks- | 26-07-12 | 16:42 | + -1 -
Waar woont zo'n persoon als jij dan?
Ik stond gister op mn dak pracht uitzicht over Rotterdam, dalijk lekker terras pakken meerdere keuzes, lekker druk op straat meerdere parken waar ik heen kan, diverse verschillende omgevingen etc. Het enige nadeel is het vele tuig hier maar ja die kunnen ook naar jou dorp verhuizen en dan heb je dezelfde shit alleen in een saaier dorp.

MBeen | 26-07-12 | 19:27

Ach ja, dit was het voorproefje voor komend weekend zullen we maar zeggen, er zullen er weer zoals elk jaar een stuk of 3 kapot geschoten worden maar zo lang ze het in eigen kring houden ben ik voor!

CornholioNL | 26-07-12 | 18:10

@sallandstrots | 26-07-12 | 16:36
Wat wil je dan, iedereen naar buiten sturen denk je dat dat de situatie verbeterd? Blijkbaar niet.
-
Daarnaast ben ik op feesten geweest met zo'n 10.000 bezoekers, ook hier komt de politie je gewoon halen hoor als je aan het vechten bent.

2low4zero | 26-07-12 | 17:34

@sallandstrots | 26-07-12 | 16:36
Ben jij wel eens een agent tegen gekomen? Die heeft een pistool, knuppel, pepperspray, kogelwerend vest.. Die kunnen zich tegen een paar snotapen wel verdedigen hoor. Je doet nu net of 2 agenten door al die 600 man aangevallen gaan worden..

2low4zero | 26-07-12 | 16:58

Randstad is en blijft bah!

-fishhooks- | 26-07-12 | 16:42

U wilt toch dat de politie een zaak met 600 man binnen gaat om 20 man daarbinnen aan te houden? Enig idee wat er dan kan gebeuren?

sallandstrots | 26-07-12 | 16:36

@sallandstrots | 26-07-12 | 16:18
Leg me aub geen woorden in de mond. Dank u.

2low4zero | 26-07-12 | 16:23

@sallandstrots | 26-07-12 | 16:18
Hoe is daar uberhaupt iemand binnen met een mes? Waarom kan het op andere feesten wel zonder iedereen weg te sturen?

2low4zero | 26-07-12 | 16:22

2low4zero | 26-07-12 | 10:30 |
En dan gaat de politie naar binnen en wil er 20 man uittrekken. In het gedrang probeert de een te ontkomen en de ander trekt een mes of gaat het gevecht ter plekke met de politie aan. Daardoor krijg je juist onschuldige slachtoffers en dan zeg je natuurlijk met al je wijsheid; waarom sluiten ze niet gewoon de keet en laat men het op straat uitvechten zodat er geen doden hoeven te vallen...... tuurlijk joh. Veiligheidskunde gestudeerd zeker pfff

sallandstrots | 26-07-12 | 16:18

Labschwanz | 26-07-12 | 08:55
Evenzo. Behalve dat shoarma dan. Dat doe ik al een aantal jaren niet meer vanwege te sterke gedachten aan schapen met doorgesneden kelen in doodstrijd.

WirMachenMusik | 26-07-12 | 14:52

jammer dat er zo veel stinktokkies wonen in mijn geliefde Roffo aan de Maas. Ik zag gisteren ook al een of andere dwaas bijna over de voeten van een verkeersregelaar rijden omdat hij boos was dat er er niet langs kon (ivm wednesday night skate). Wel een stuk of 6 keer in 15 minuten werd de beste man uitgeschholden omdat hij zijn werk deed. Wat mij betreft meteen de uitkering afpakken van dat soort minkukels en het geld verdelen onder de verkeersregelaars!

kraaghaar | 26-07-12 | 14:51

Bigi Bana Boy | 26-07-12 | 11:05
Vrijheid is niet zo zeer het probleem. Het is juist het gebrek aan vrijheid van de maatschappij om zichzelf te corrigeren dat de problemen veroorzaakt. Het nederlands beleid creëert als geen ander het 'by-stander'-effect. De politie weet als geen ander dat ze het niet alleen aan kunnen, maar doet er anderzijds alles aan om te voorkomen dat de burger de handen uit de mouwen steekt op de nodige momenten. Je zou bijna zeggen, de overheid creëert haar eigen markt..

O2Consumer | 26-07-12 | 14:21

Ik begin ineens begrip te krijgen voor het koninklijk huis dat ze 72 jaar geleden expres iets langer wachtten met capituleren. Doortastend enzo. Of zoiets..

O2Consumer | 26-07-12 | 13:59

@Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 10:44
Verder kan je wel mooi schrijven hoor, dat kan ik wel toegeven. Alleen raakt je inhoud kant noch wal.

2low4zero | 26-07-12 | 13:31

-weggejorist-

MBeen | 26-07-12 | 13:24

@deministerpresident | 26-07-12 | 10:41
Manmanman. Vooral niet ingaan op de inhoud van de plemp van @Crapyshirts | 26-07-12 | 10:35. Lutser!

La Vie En Rose | 26-07-12 | 13:07

@Crapyshirts | 26-07-12 | 10:35
Goed van je dat je de moeite hebt genomen om de achtergrond van deze rellen te belichten en eerlijk aangeeft waar het mis is gegaan.

"Het is eigenlijk het soort verboden feest omdat Rotterdam geen urban r&b club wil. Terwijl het de nummer 1 geliefde feest is omdat de blanke bezoeker toch liever house muziek of skihut muziek Zoekt."

Ik denk dat Rotterdam best een r&b hiphop urban discotheek wil. Wellicht is/zijn die er ook, maar gelden daar wel kledingseisen en gedragsregels. In elk geval hadden de organisatoren van 'Wallenwoensdag' al de discotheek St Tropez toegewezen gekregen. Maar dat was uit de hand gelopen.

De oorzaak daarvan beschrijf je ook: Geen gedragsregels w.b. kledingseisen en het nuttigen van alcoholische dan wel andere versnaperingen hetgeen een aanzuigende werking had op nog meer 'verkeerde buitenlanders en tuig die/dat al werden geweigerd in overige discotheken en tentjes.'

St.Tropez werd - n.a.v. een schietpartij - voor een half jaar gesloten. De organisatoren van 'wallenwoensdag' mochten het nog een keer proberen bij Baja Beach Clup

"En gisteren was het weer eens raak, de piepkleine baja was weer BOMVOL tot aan het terras buiten.
Alcohol, banga's jaloerse shit, drugsdealers.
Knokpartijen!!!!"

Het zijn gewoon de bezoekers die dit soort verboden feesten verpesten omdat zij niet om kunnen gaan met de vrijheden die zij in andere tenten/ discotheken niet krijgen. Ook hebben de organisatoren gefaald.

Ik denk dat het idd is afgelopen met 'wallenwoensdag'.
Zeker nu met die vernielingen en plunderingen.

W.b. de rol van de pliesie: Om op dit tijdstip een flinke politiemacht op de been te krijgen, is bijna onmogelijk. Daarnaast blinken leidinggevenden ook niet uit w.b. strategisch inzicht. Die dachten waarschijnlijk dat alleen doorgesnoven Feyenoordhooligans zich met vernielingen en plunderingen bezig houden.

Enfin. Jammer voor jou iig. Dat wordt een andere tent zoeken.

La Vie En Rose | 26-07-12 | 13:02

Wat een garnalenreservaat is dat Rotte darm toch!

NACademicus | 26-07-12 | 12:58

Maar het ligt aan het warme weer toch?

carramba | 26-07-12 | 12:41

@Betweetert | 26-07-12 | 08:57 | + 9 -
Hun verstand dragen ze in elk geval niet mee in die tasjes.

carramba | 26-07-12 | 12:37

@Ton Plafond | 26-07-12 | 09:56
De kosten en baten hoeven wij als domme burger natuurlijk helemaal niet te weten, is onze zaak niet.
Wij moeten onze bek houden en onze belastingen en "snelheidsovertredingen" op tijd betalen, anders niet.
En als het ons niet zint mogen we 1 keer in de 4 jaar op een andere partij stemmen, die al zijn beloftes meteen weer vergeten is zodra ze op het pluche zitten.
Is demokrazie man, je weettog..

Slipsnifter | 26-07-12 | 12:26

Het betrof hier een soort van pre-party voor het zomercarnaval van a.s. zaterdag. Van de 600 'gasten'
in de Baja Beachclub waren er dus 595 afkomstig uit onze (voormalige) Overzeese Rijksdelen. Need I say
more?...

HAL 9000 | 26-07-12 | 12:09

-weggejorist-

CornholioNL | 26-07-12 | 12:01

Het Stadhuisplein is gewoon het afvoerputje van stappend jeugdig Rotterdam. Altijd narigheid daar. Wannabe gangsters, finnen, wannabe finnen, trainingspakken, negerts die denken dat je bang voor ze bent omdat ze negert zijn, foute uitsmijters, tokkie vrouwen die denken dat een Louis Vuitton handtasje ze stijlvol maakt terwijl ze als crackhoer niet eens aan de slag zouden kunnen, veel coke, speed en pillen die altijd sfeerverhogend werken en natuurlijk de immer aanwezige politie. Ja, het Stadhuisplein heeft het.

PythonJunkie | 26-07-12 | 11:59

Hoe komen die 600 man nu ineens boos op straat mensen? Geef daar nu eens antwoord op.. Hoe had dit voorkomen kunnen worden mensen? Door alle feesten af te schaffen, ja dat is waar... en....:

2low4zero | 26-07-12 | 11:57

Ach, wat een hoogstaand publiek trekt dat Baja:

www.bajarotterdam.nl/assets/galleries/...

Ik schat in dat deze mevrouwen voldoen aan het volgende stukje tekst uit het nummer Cocaine van Jackson Browne:

"I was talking to my doctor down at the hospital
He said, "Son, it says here you're twenty-seven,
But that's impossible
Cocaine-- you look like you could be forty-five"

omanders | 26-07-12 | 11:56

@swassannuf | 26-07-12 | 11:35
Ja dat klopt, en uw punt is?

2low4zero | 26-07-12 | 11:56

@Zatkniss | 26-07-12 | 11:12
Ja mee eens, alleen gaat de discussie over waarom het uit de hand liep. Ik geef hiervan de onmacht van politie en beveiliging de schuld. Alleen is niet iedereen het daar mee eens geloof ik.

2low4zero | 26-07-12 | 11:54

Oh shit vorige post hoort bij mitros artikel. Excuses.

trippert | 26-07-12 | 11:48

Mijn God Wolfsen en Peper, hoe lang blijven dat soort smerige politieke wangedrochten nog rondwaren in NL. Wanneer flikkeren jullie gewoon eens een keer op man?! Het land heeft jullie niet nodig, het volk heeft jullie niet nodig. En jullie kosten alleen maar bakken vol geld. Wanneer beseffen jullie eens dat jullie geen knip voor de neus waard zijn al 40 jaar dirigeren met als resultaat een desolatie, verwrongen en uitgewoonde samenleving als resultaat. Flikker op!

trippert | 26-07-12 | 11:45


2low4zero | 26-07-12 | 08:58 | + -12 -
Nee is ook een woord lul.

swassannuf | 26-07-12 | 11:35

Als de sc02 niet was gekomen waren die plunderingen ook niet gekomen

DeRossi | 26-07-12 | 11:34

@Dmitri Dmitrievitsj | 26-07-12 | 11:16
Ik vergeef je ruimhartig, zo rol ik.
*Als bewijs op + drukken doet*

necrosis | 26-07-12 | 11:25

@necrosis | 26-07-12 | 09:30
Het was een leuk woordgrapje, dat moet ik je nageven. Het was vooral het schandalig bevooroordeelde comment van ENDP waarop ik reageerde.

Badr Hari is Marokkaan en geen Pool, dat weet iedereen. Ik dacht, necrosis maakt een toespeling op Badr Hari, dat is een Marokkaan, ergo, necrosis zal wel bevoordeeld zijn tov Marokkanen. Zo zie je hoe besmettelijk vooroordelen zijn en dat niemand er helemaal vrij van is, zelfs ik niet (uche). Ik beken schuld.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-07-12 | 11:16

@ 2low4zero | 26-07-12 | 11:07,
Nee hoor, in tegendeel, ik ben niet zo van de kudo's en laat ook in het algemeen die knoppen met rust.
.
Die minkudoknop is trouwens voor stampvoetende kleuters, die hun zin niet krijgen.
Gezien jou plempsels, ben jij wel een persoon die al snel op het knupske drukt.

H.A. Ram | 26-07-12 | 11:13

2low4zero | 26-07-12 | 10:50 | + 0 -
Dat heb je gelijk in. Echter als de politie je beveelt om je te verspreiden en weg te gaan, dan heb je dat te doen. Doe je dat niet dan mag de politie het plein schoonvegen. NL politie zijn softies en dat weet iedereen. En als ze is een keer wat rammen is het hek van de dam. In het land van mijn moeder is dat wel anders. Wel eens Wit-Russische Miltza zien rammen? Ik wel, dan weet je niet hoe snel je moet optiefen. Wellicht zou NL er eens een paar peletons van moeten uitwisselen. Zou een leuk TV programma opleveren. Belaruski Miltza die NL kansenjongeren de grond inrammen en NL agenten die zatte Russen lief vragen omzich te verspreiden

Zatkniss | 26-07-12 | 11:12

@H.A. Ram | 26-07-12 | 10:59
Ja jij komt hier om snel kudo's te scoren he, net als Parel van het zuiden. Insgelijks het beste, vriend.

2low4zero | 26-07-12 | 11:07

Het betoog van Crapyshirts | 26-07-12 | 10:35 is uitstekend en geeft en prachtig inzicht in de wereld van een aanzienlijk deel van onze jeugd. en let wel, Crapyshirts lijkt mij nog een jongen die zich weet te gedragen en zich niet met (al te veel) verkeerde dingen bezig lijkt te houden. Een mooiere onderbouwing van mijn stelling dat socialisme en liberalisme onze maatschappij de laatste veertig jaar tot de afgrond hebben gebracht zou ik niet kunnen vinden. Ik zou niet weten wie (of welke politieke partij) in Nederland dit nog zou kunnen stoppen, laat staan terug zou kunnen dringen. Want voor een moreel- en ethisch reveille is dit land kennelijk nog altijd niet klaar. De steun voor een PVV is gedeeltelijk hoopvol maar in mijn ogen is ook die partij bezig met symptoom bestrijding (keihard optreden tegen relschoppers en straattuig) ipv de kern van het probleem, de Nederlandse geobsedeerdheid met vrijheid, aan te pakken. Want daar zit het probleem .... absolute vrijheid is leuk voor die uiterst kleine groep die de zelfbeheersing en beschaving heeft om daar mee om te kunnen gaan. Voor de grote massa is een overdosis aan "vrijheid" een ramp. Niets meer en niets minder dan dat. Zolanfg wij dat niet in willen zien is het dweilen met de kraan open.

Bigi Bana Boy | 26-07-12 | 11:05

@ 2low4zero | 26-07-12 | 10:51,
Het is mij graag gedaan bro. *verder -kudoknop met rust laat om mijn niveau in stand te houden*
.
Verder rest mij u een fijn nieuw schooljaar toe te wensen, u wordt vanzelf wel eens een keer volwassen.

H.A. Ram | 26-07-12 | 10:59

veroorzaakt = voorkomen

2low4zero | 26-07-12 | 10:57

Als de politie nu de mensen op had gepakt welke de vechtpartij waren begonnen, wat voor probleem hadden we dan gehad? Dus hoe had dit probleem kunnen worden veroorzaakt? Snappen mensen nu werkelijk niet dat mensen onterecht straffen juist tegen werkt?

2low4zero | 26-07-12 | 10:57

Tendentieus, Ongefundeeerd en Nodeloos kwetsend? Het werd wel eens tijd dat die lelijke stad gesloopt werd. Toegegeven 72 jaar geleden werd het grondiger aangepakt, maar het word tijd dat de Abutaleb de hint omzet in daden.

Fred Janssen | 26-07-12 | 10:55

@Labschwanz | 26-07-12 | 10:51
Nou idd, daarom: Pak die mensen op!

2low4zero | 26-07-12 | 10:52

@H.A. Ram | 26-07-12 | 10:49
Bedankt voor de goed beargumenteerde en inhoudelijke reactie..

2low4zero | 26-07-12 | 10:51

Nee hier zou ik zelf ook niet toe overgaan, echter zou ik wel een discussie aangaan met de politie, zeker als ik entree heb moeten betalen.
-
Het enige wat ik hier probeer te zeggen is dat het bij ongeregeldheden vaak zo is dat het van 2 kanten komt. Actie reactie.. Maar mensen hier zijn echt achterlijk, omdat ik een paar vragen stel verheerlijk ik gelijk het geweld..?!?!?
2low4zero | 26-07-12 | 09:44 | + -4
Au contraire. Ik lees geen geweldsverheerlijking in je betoog. Discussie met welk een agent dan ook, van een- tot vierstreper is echter zinloos. Probleem ligt niet bij de politie, niet bij de organisator, maar aan een paar totaalmalloten die zich niet kunnen en/of willen gedragen. En hoe dat dan weer komt? Opvoeding?

Labschwanz | 26-07-12 | 10:51

Maar ik drink altijd een lekker kopje koffie hoor.

Canis Spurcus | 26-07-12 | 10:51

@Zatkniss | 26-07-12 | 10:40
Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Doet niets af aan het feit de agenten gewoon de mensen had op moeten pakken welke de oorzaak waren van de vechtpartijen binnen.

2low4zero | 26-07-12 | 10:50

@ Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 10:44,
Het is bekend, dat de gemiddelde VMBO'er spijbelt tijdens maatschappijleer.
Het woestijnbloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan.
.
Zijn nickname zegt mij al genoeg "Te laag om een 0 te halen".

H.A. Ram | 26-07-12 | 10:49

@Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 10:44
Bovendien gaf ik meneer "Debiel" een koekje van eigen deeg, maar ik had al door dat begrijpend lezen niet uw sterkste kant was.

2low4zero | 26-07-12 | 10:49

@Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 10:44
Nee hoor, daarna zag ik je nog reageren.. Bovendien weer geen inhoudelijke reactie, ik geef het op bij jou. Jij bent er zo een die makkelijk wilt scoren en iedereen die kritiek heeft op de politie weg te zetten als gewelddadige tokkie. Ik leg u hier zeker niets in de mond, lees je eigen posts en gedrag maar terug.

2low4zero | 26-07-12 | 10:47

@deministerpresident | 26-07-12 | 10:37
Nou omdat jij er niets mee te maken hebt, maar jouw feest eindigt wel.

2low4zero | 26-07-12 | 10:45

@2low4zero | 26-07-12 | 09:59

Ik haal inderdaad nergens uw niveau. Overigens hoeft u mijn discussiekwaliteiten niet voor mij te valideren. Ik was al afgehaakt toen u een andere medereaguurder een debiel noemde...

Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 10:44

Het resultaat van 40 jaar links en liberaal denken.

Bigi Bana Boy | 26-07-12 | 10:41

Crapyshirts | 26-07-12 | 10:35
Hou je je maar bij plunderen maar schrijf aub niet meer van die onsamenhangende teksten. Mijn god, heb jij je wel eens laten onderzoeken of je niet in aanmerking voor een Wajong komt?

deministerpresident | 26-07-12 | 10:41

2low4zero | 26-07-12 | 10:30 | + -1 -
Als de politie zegt opzouten, dan is het opzouten als je daarna gaat rellen, zou er de knuppel overmoeten, de tanden in het rond moeten vliegen en de rellers een maand aan het dijken ophogen moeten worden gezet. oh nee het is NL. Waar de daders slachtoffer zijn en de slachtoffers dader

Zatkniss | 26-07-12 | 10:40

2low4zero | 26-07-12 | 10:35
Maar waarom wordt je onrecht aangedaan als de politie de keet sluit omdat er vechtpartijen zijn?

deministerpresident | 26-07-12 | 10:37

2low4zero | 26-07-12 | 09:16,
Ik ben ook zwaar alcoholist, dus dan is het mijn schuld.

H.A. Ram | 26-07-12 | 10:37

Owkeej daar gaan we dan..

We weten allemaal dat het rotterdams stadhuisplein vaak de verkeerde buitenlanders en tuig en al weigert in de discotheken en tentjes. Ze worden meestal bij elkaar geraapt en die dumpen ze dan in 1 tent (meestal de coconuts).

Ook het muziek smaak (r&b en hiphop urban) wat in de smaak valt wat nooit word gedraaid in de discotheken (ja misschien 1 à 2 nummer en dan erna 50 house).

Wat gebeurt er nou precies? Ze kozen een willekeurige dag uit.. De "woensdag" waar niemand last van ze zal hebben omdat niemand dan bijna uitgaat. Ze hadden de locatie (discotheek/tent) St. Tropez gekregen op het stadhuisplein.

Daar word alleen urban, r&b en hiphop gedraaid de nummers waar je van droomt dat er zulke feestjes georganiseerd mogen worden.. Er mag Waterpijp (shisha) gerookt worden. Je mag binnen komen met je trainingspak (wat meeste tuig aan heeft door et hangen op straat). Je mag je petje op zelfs binnen.

We weten ook dat in Rotterdam de tuig en Marokkaantjes en bepaalde andere volk zonder school zitten hier "ideaal" voor het verveling is.

Binnen worden er alleen maar flessen besteld door de kruimeldieven. Flessen red label, Black label en noem maar op.

Tot op een gegeven moment het zo druk werd en er zoveel mensen op "wallenwoensdag" (naam van het feest) afkwamen dat de tent telkens bomvol zat. (meer dan toegelaten). Met drank en emoties komt er natuurlijk ook agressie bij.

Dan gebeurt het schietpartij op wallenwoensdag bij club St. Tropez. Er word 4 keer geschoten. Niemand raakt gewond en de tent sluit minimaal 6 maanden.

Ondertussen.. Draait de baja beachclub heel slecht. Dus wat doen we dan?? We verhuizen het feest naar baja beach club. Van een Hagenezen tent maken we voortaan elke woensdag een ultieme buitenlanders paradijs. Alle antillianen weer aanwezig, alle marokkaantjes met hun Gucci pet aanwezig en alle banga's zijn weer terug.

Twitter die shit maar eens #wallenwoensdag

En gisteren was het weer eens raak, de piepkleine baja was weer BOMVOL tot aan het terras buiten.
Alcohol, banga's jaloerse shit, drugsdealers.

Knokpartijen!!!!

Het is eigenlijk het soort verboden feest omdat Rotterdam geen urban r&b club wil. Terwijl het de nummer 1 geliefde feest is omdat de blanke bezoeker toch liever house muziek of skihut muziek Zoekt.

Denk nou dat het toch wel afgelopen is met "wallenwoensdag".

Owja en omdat we zoveel mankracht bezig was met stadhuisplein gingen anderen onder tussen plunderen ;).

Gegroet.. Een wekelijkse bezoeker van wallenwoensdag.

Crapyshirts | 26-07-12 | 10:35

@deministerpresident | 26-07-12 | 10:32
Nee als mij onrecht wordt aangedaan word ik boos.. Lijkt mij niet meer dan logisch, ik denk dat 99% van de bevolking dat heeft. Plus boos is 2 stappen terug op geweld.

2low4zero | 26-07-12 | 10:35

@Bertus Betonsloper | 26-07-12 | 10:12
Pfff, omg als je had gelezen met de nadruk op ALS:
" Ja idd, wat een grafstemming hangt daar vaak.. Allemaal dat haantjesgedrag, bah! Plus er loopt daar veel politie dat werkt bij dronken feestgangers vaak wel als een rode lap op een stier. "
-
Ja zoveel domheid als hier op GS kan een mens haast niet tegen op.. Bovendien ga ik naar hardcore feestjes.. bijna nooit ruzie, iedereen aan de pil waardoor de gemiddelde leeftijd zakt naar een jaar of 5. Je ziet wel eens een vechtpartijtje, maar niet zo als op stadhuisplein.. Maar toch hebben wij de naam.

2low4zero | 26-07-12 | 10:33

2low4zero | 26-07-12 | 09:16
Het gaat er om dat jij meteen aan je zelf denkt... dus het interesseert je geen reet uit wat er gebeurt... jij hebt betaald, dus jíj zal een leuke avond beleven. En als iemand jou daarin stoort, wordt je boos. Je kunt ook proberen begrip te tonen, meewerken met de oplossing die op dat moment wordt gezocht (misschien niet de juiste) en dan heb je de volgende keer wel een extra leuke avond. Maar je primaire reactie is dat JIJ het niet leuk vind. Een egoistische tokkiereactie m.i.

deministerpresident | 26-07-12 | 10:32

@sallandstrots | 26-07-12 | 10:06
Nee vriend, de politie had die 600 man NOOIT op straat moeten zetten voor 2 groepjes die binnen ruzie hebben. De manier van benaderen van de politie veroorzaakt voor 80% de reactie van de feestgangers, de andere 20% is alcohol.

2low4zero | 26-07-12 | 10:30

Twee weken geleden ging mijn stamkroeg 2 minuten eerder dicht. Ik was zo woest, dat ik maar uit nijd de buurman zijn eenmanszaak maar even flink onder handen heb genomen.
Toen ik 's morgens wakker werd had ik spijt, kwam er achter dat het batterijtje van mijn horloge leeg was....

H.A. Ram | 26-07-12 | 10:24

Meestal komen die gasten niet eens uit Rotterdam maar uit Capelle en zulk soort oorden. Dagje uit in de stad wordt ze dan toch te veel. Trieste lui...

kingdingeling | 26-07-12 | 10:21

Aan het Toepad in Romocro staat een gebouw vol jongens die het wel oplossen in het weekend!! Half jaartje volhouden en je kunt weer heerlijk rustig op stap...

Kobus Kloothamer | 26-07-12 | 10:21

Rotterdam. Relhoofdstad van Nederland.

Paupers.

Broekhoest | 26-07-12 | 10:14

@2low4zero
.
Vreemd toch dat op de feestjes waar ik kom nooit ongeregeldheden zijn. Zouden de vechtpartijen wellicht te maken kunnen hebben met het zwakbegaafde paupervolk dat zich er vol laat lopen? Jij kunt het weten; jouw soort feestjes zo te lezen.

Bertus Betonsloper | 26-07-12 | 10:12

Mensen die met een petje op gaan stappen zijn sowieso niet helemaal wijs..

GebuktIsGenomen | 26-07-12 | 10:10

@Labschwanz | 26-07-12 | 09:41
"Nee hier zou ik zelf ook niet toe overgaan, echter zou ik wel een discussie aangaan met de politie, zeker als ik entree heb moeten betalen."

Man, man, man, daar zit de politie 's nachts op te wachten; zo'n discussie met 600 man die hun entree-geld terug wil. Waar zie je de politie voor aan; een veredeld discussiegroepje? Inderdaad.... drink een biertje, pak een vette bek en ga pitten man. Get a life!

sallandstrots | 26-07-12 | 10:06

Ventjes met van de manbags op de heup kun je toch niet serieus nemen. Een petje dat zo strak zit dat het net op het hoofd blijft staan maakt het geheel vaak echt af.

zws-vl | 26-07-12 | 10:05

@blandurego | 26-07-12 | 08:58
Precies, jij snapt het! Daarom zeg ik: pak de mensen aan die de oorzaak zijn van het probleem, niet alle feestgangers.. Het zou voor mij zeker aanvoelen als onrecht, iets waar ik slecht tegen kan.

2low4zero | 26-07-12 | 10:04

@Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:26
Hmm, misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik zie maar 1 tegel van 2low4zero en ik zie niet in waarom hij daarin een link legt tussen hemzelf en geweld. Misschien kun jij uitleggen waarom wel?

Pffffff | 26-07-12 | 09:59

@Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:33
Had je verder nog een vertekend beeld te schetsen? Jij bent - op iig discussie niveau - echt zielig te noemen, verder ken ik je niet en zal ik je sparen.

2low4zero | 26-07-12 | 09:59

Barbatruuk! | 26-07-12 | 09:47 | + 1 -

De tas van je zus dragen is tegenwoordig cool .

Eurotokkie | 26-07-12 | 09:59

eerstneukendanpraten | 26-07-12 | 09:52
Lol! Meer iets voor jou dus.. En lees dan meteen iets over het hebben van meerdere persoonlijkheden..

Superior Bastard | 26-07-12 | 09:57

Parsons | 26-07-12 | 09:19
Oh, the humanity!

Canis Spurcus | 26-07-12 | 09:56

Slipsnifter | 26-07-12 | 09:15

Je hebt helemaal gelijk volgens mij. Bedankt voor de correctie en toelichting. Het komt dus neer op werk genereren, en houden. Hierbij ben ik nieuwsgierig naar de kosten en baten. Waarschijnlijk winst voor de pluche klevers, en verlies voor de belastingbetaler.

Ton Plafond | 26-07-12 | 09:56

Stadhuisplein. De plek in Rotterdam waar je nooit wilt zijn. Zelfs overdag loop ik er met een boog omheen.

Noepje | 26-07-12 | 09:55

@Superior Bastard | 26-07-12 | 09:48
Over preoccupatie gesproken.....
Tip: neem een glas koud water, eventueel met ijsklontjes.
Is goed tegen schedel-hitte*
*(met dank aan deraderendraaien voor de inspiratie)

necrosis | 26-07-12 | 09:54

Het liefst lees ik trouwens de volgende dag iets in de trant van:
600 relschoppers hebben een chaos aangericht in de binnenstad van Rotterdam. De politie was snel ter plaatse. Door kordaat ingrijpen raakten 450 relschoppers gewond en vielen er slechts 150 doden.

Superior Bastard | 26-07-12 | 09:51

@ Humpf | 26-07-12 | 09:44,
Tja die grafsmaak 's die neem ik dan maar voor lief. Ik zou er meer moeite mee hebben om 's morgens wakker te worden met het idee dat ik andermans spullen uit vlaag van verstandsverbijstering gesloopt zou hebben.

H.A. Ram | 26-07-12 | 09:50

Er zijn containers genoeg in Rotterdam , sticker erop en retour afzender.

Eurotokkie | 26-07-12 | 09:50

eerstneukendanpraten | 26-07-12
Wat dacht je toen je dat plempte? Dit worden wel een miljoenmiljard plusjes?
Je preoccupatie met Marokkaanse jongens is opvallend, doet me denken aan Fortuyn..

Superior Bastard | 26-07-12 | 09:48

Ik zie petjes met finnen tasjes, dat is een dodelijke combinatie

Barbatruuk! | 26-07-12 | 09:47

Triest volk, moreel kompleet verrot, graag met scherp schieten, want dit soort asocialen zijn we liever kwijt dan rijk!

JanKlaasen | 26-07-12 | 09:46

@Labschwanz | 26-07-12 | 09:41
Mooi plan! Wel jammer dat je van de shoarma een grafsmaak in je mond hebt als je de dag erna opstaat.

Humpf | 26-07-12 | 09:44

@Betweetert | 26-07-12 | 08:57,

Dubbel pasport tasje.

basweetutwel | 26-07-12 | 09:44

@Labschwanz | 26-07-12 | 09:41
Nee hier zou ik zelf ook niet toe overgaan, echter zou ik wel een discussie aangaan met de politie, zeker als ik entree heb moeten betalen.
-
Het enige wat ik hier probeer te zeggen is dat het bij ongeregeldheden vaak zo is dat het van 2 kanten komt. Actie reactie.. Maar mensen hier zijn echt achterlijk, omdat ik een paar vragen stel verheerlijk ik gelijk het geweld..?!?!?

2low4zero | 26-07-12 | 09:44

@Betweetert | 26-07-12 | 08:57
Dat is beter bekend als Gurse, oftwel een gay purse.

Sadomassochristus | 26-07-12 | 09:41

@Labschwanz | 26-07-12 | 08:55
Nou idd, maar wat nu als er een groepje - waar jij niets mee te maken hebt - ruzie zoekt met een ander groepje, en voor iedereen eindigt hierdoor het feest, wat doe je dan? 2low4zero | 26-07-12 | 09:14 | + 0

Nou in ieder geval niet andermans bezittingen slopen. Wel verder met plan A. Dus biertje drinken, babbeltje maken, aftoppen met shoarma of snack en naar huis...

Labschwanz | 26-07-12 | 09:41

@Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:33
Geweld en boos zijn 2 totaal verschillende definities.

2low4zero | 26-07-12 | 09:37

@Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:33
Pff, nee als ik een discussie voer doe ik dat het liefst met een beetje inhoud. Dit slaat nergens op jij legt mij in dingen in de mond. Moet ik hier dan nog serieus op ingaan?
-
Even over de inhoud:
" Nooit uw schuld uiteraard, de pliesie zoekt u op. Daarnaast stelt u zelf dat dit soort geweld een volstrekt normale reactie is op ingrijpen van de politie wat u onwelgevallig is. Nooit uw schuld uiteraard, de pliesie zoekt u op. "

Waar zeg ik dat dit geweld een normale reactie is?

2low4zero | 26-07-12 | 09:36

Feyenoord speelde gisteravond thuis tegen Mallorca, vriendschappelijk.

Ed41 | 26-07-12 | 09:36

necrosis | 26-07-12 | 09:30,
Ik vind uw woordgrapje ook niet leuk, vind het alleen jammer dat ik maar 1 keer op de +kudo mag drukken. *grinn*

H.A. Ram | 26-07-12 | 09:36

@2low4zero | 26-07-12 | 09:29

Sterke repliek, heurrr.. Lastig hè zo'n virtuele discussie waarbij u niet meteen op de vukst kunt gaan. Verbale onmacht straalt er in ieder geval vanaf...

Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:33

Zo, klokje gelijk gezet om de verwachting binnen te krijgen dat zomert carnaval gecanceld wordt...
Oh wacht, geen blanken aan het rellen geweest, dus t mag door.....

dani7902 | 26-07-12 | 09:32


@Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:26
waar doe ik gewelddadige uitspraken dan?

2low4zero | 26-07-12 | 09:30

@Dmitri Dmitrievitsj | 26-07-12 | 08:59
Mijn comment was gewoon een woordgrapje.
Weet je nog: feestje, Sensation White, vechtpartij.
En nu: feestje, Baja Beach Club, vechtpartij, dus 'Badr Beach Club'.
Als Badr een Pool was geweest, had je dan ook zo gereageerd?

necrosis | 26-07-12 | 09:30

@Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:26
Nee vriend die link leg jij! De rest ga ik al niet meer op in, slaat nergens op. Lees voor u post pls.

2low4zero | 26-07-12 | 09:29

Optiefen met die lui. De totale schade incl. politie inzet en dikke boete verhalen op die arrestanten.

Tommygunner | 26-07-12 | 09:28

@2low4zero | 26-07-12 | 09:20 |

U weet in een paar tegels in ieder geval een solide link tussen uzelf en geweld te leggen. Nooit uw schuld uiteraard, de pliesie zoekt u op. Daarnaast stelt u zelf dat dit soort geweld een volstrekt normale reactie is op ingrijpen van de politie wat u onwelgevallig is. Nooit uw schuld uiteraard, de pliesie zoekt u op.
.
Om uw vraag te beantwoorden.. Ik ken u niet, en kan daar afgaand op de eerste indruk nou niet bepaald rouwig over zijn.
.
Verdien ik nu ook klappen? Ik zocht u immers zelf in dit paneel op...

Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:26

@2low4zero | 26-07-12 | 09:19

Waar is dat nu weer een afkorting van, popo?

DeDatumEnTijd-> | 26-07-12 | 09:26

Is Aboutaleb al gesignaleerd, of is die weer een paar maanden op "studiereis" naar Marokko?

spanarchist | 26-07-12 | 09:24

De Baja Beachclub. Alleen de naam is voor mij genoeg om daar nooit binnen te stappen.

bennutzat | 26-07-12 | 09:21

@ betwetert.. u heeft onder een steen geleefd blijkbaar?

Ach mensen, het ging net zo goed in 010.
Da ken toch nie woar zijn?! Rellehhhh!!

paddostoel | 26-07-12 | 09:21

@Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:18
Ja, jij kent mij..

2low4zero | 26-07-12 | 09:20

Petmans op de foto heeft zijn onfatsoen geleerd van een Fin. Dat zie ik namelijk aan zijn tasje.

H.A. Ram | 26-07-12 | 09:19

Maar toch wel zes man opgepakt. Dat zal ze leren!

Samson Hunts Alone | 26-07-12 | 09:19

Kristalnacht all over again, ergo allemaal de schuld van Wilders.

Parsons | 26-07-12 | 09:19

Zo heb ik het hier ook eens meegemaakt dat mijn feest werd geannuleerd doordat er de week ervoor een vechtpartij was op de stoep voor die tent.. Wat een lutsers daar bij de popo.

2low4zero | 26-07-12 | 09:19

@2low4zero | 26-07-12 | 09:14 |

Mensen zoals u, daar zouden ze er in Rotterdam iets minder van moeten hebben en op Rottumerplaat iets meer....

Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:18

-weggejorist-

caspert79 | 26-07-12 | 09:18

Tis natuurlijk allemaal de schuld van de pliesie

gasboer | 26-07-12 | 09:18

Stadhuisplein? Het Rotterdamse Rembrandt/Leidscheplein. Waar geen local zich vertoont en alleen stuiterende haantjes zich 'vermaken'. Goed dat ze zich allemaal op dat soort plekken verzamelen en wij er (meestal) geen last van hebben.

Godsammekraken | 26-07-12 | 09:17

@deministerpresident | 26-07-12 | 09:12
Ga terug naar school man leer lezen, ik zou beginnen bij AVI 3, 4 is wat u betreft iets te hoog gegrepen. Debiel!

2low4zero | 26-07-12 | 09:16

Opvoeden dat zootje. Volgende keer plein afzetten, ME erbij en de hele zooi natspuiten. Beetje zeepsop erbij en je hebt de meest fantastische openlucht foamparty. Ze wilden toch een feestje? Dan krijgen ze een feestje en wat afkoeling. Mensen die van cultuur houden: een waterballet. Wat wil je nou nog meer op zo'n verhitte zomeravond? Rotterdam heeft het.

doenormaal! | 26-07-12 | 09:16

@Ton Plafond | 26-07-12 | 09:07
Je begrijpt het niet, in nederland is alles "progressief".
Dat betekent: als iets functioneert is het niet goed moet het totaal anders.
En als dan blijkt dat dat niet werkt gaan we er heel lang en vaak over vergaderen, en dure onderzoeksburo`s inhuren die daar weer hele ingewikkelde rapporten over schrijven die niemand snapt en leest.
En dan krijgen ze het zo druk dat er extra ambtenaren moeten worden aangenomen, je weettog..

Slipsnifter | 26-07-12 | 09:15

Ik denk dat de uitkeringen omhoog moeten, dan is dit probleem zo opgelost. Voor de zekerheid gooien we er nog een aantal straatcoaches tegenaan...

Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:15

@deministerpresident | 26-07-12 | 09:12
Nee hoor, er staat ik zou ook boos worden, niet ik zou ook slopen.

2low4zero | 26-07-12 | 09:15

@Labschwanz | 26-07-12 | 08:55
Nou idd, maar wat nu als er een groepje - waar jij niets mee te maken hebt - ruzie zoekt met een ander groepje, en voor iedereen eindigt hierdoor het feest, wat doe je dan?
-
Ik vind dit echt nergens op slaan, onmacht van politie en beveiliging de juiste mensen er uit te pikken.. Daar waar de politie het niet aankan, zal iedereen boeten!

2low4zero | 26-07-12 | 09:14

2low4zero | 26-07-12 | 08:58
Dus jij bent zo'm eikel die dan maar de hele stad gaat slopen als meneer zijn zin niet krijgt! Debiel

deministerpresident | 26-07-12 | 09:12

Geen woorden, maar daden moet dat tuigh gedacht hebben...

Parel van het Zuiden | 26-07-12 | 09:11

Tokkies gonna tokkie.
Als het een beetje meezit is er zoveel beeld materiaal dat ze allemaal hun verdiende straf krijgen.

datzouzomaarkunnen | 26-07-12 | 09:11

Degenen die gepakt zijn voor alle schade laten opdraaien en als het ze niet alleen lukt hebben ze pech gehad, dan moeten ze hun matties er maar bij verlinken. Stelletje kuttokkies. Eerst op het strand rommel maken en daarna de stad slopen

deministerpresident | 26-07-12 | 09:11

Zeer informatief filmpje, azijnbode..
www.volkskrant.nl/vk/nl/2726/Binnenlan...
Een paar seconden beeld van een politiebusje, een kapotte ruit en een steen, zo weet de burger wel weer genoeg.

Slipsnifter | 26-07-12 | 09:10

600 man, blank, petjes en de boel ongegeneerd slopen... dat waren vast geen bekende Hooligans.

Lyrthion | 26-07-12 | 09:08

Geen woorden maar daden.........

Gaarheid | 26-07-12 | 09:07

Vroeger op de taxi gezeten. Werkte toen al heel goed om de horeca in 1 keer dicht te gooien. Nu ruim 25 jaar later zijn de raamkijkers met HBO blijkbaar niet veel slimmer geworden. En nu weer wekenlang vergaderen en evalueren. Opstelten kan zijn speech weer uit de archiefmap - cadeautje van mediatraining bureau - halen.

Ton Plafond | 26-07-12 | 09:07

Estelle boft maar, ze heeft ze voor het uitzoeken.

Normpje | 26-07-12 | 09:05

Zeshonderd ratdraaiers (géén typo) is dan ook best wel heul veul. Then again, ik ken Rotterdam niet, ik ken de desbetreffende kroeg niet en ik ken het publiek aldaar ook al niet (al heb ik het diepdonkerbruine vermoeden dat ik dat publiek overigens ook niet wil kennen), dus het is wederom eens lullen van de zijlijn.

*Beste Stuurlui- en Veterstrik-diploma showt*

Reinaert | 26-07-12 | 09:05

Duurt toch te lang zo'n tijd zonder voetbal, tsja.

rechtvaardigerechter | 26-07-12 | 09:04

@bello | 26-07-12 | 08:59
Ja idd, wat een grafstemming hangt daar vaak.. Allemaal dat haantjesgedrag, bah! Plus er loopt daar veel politie dat werkt bij dronken feestgangers vaak wel als een rode lap op een stier.

2low4zero | 26-07-12 | 09:03

Snoevers?
Kampertokkiefiguren?

mothersfinest | 26-07-12 | 09:03

Beelden rellen noemt VK dat ... pfff. En dan die beelden van James Holmes op het journaal als ze het over Badr Hari hebben. Het is warm zullen we maar zeggen.

Simon_GS | 26-07-12 | 09:02

Maar waarom nu moest de beach club ineens dicht, net na t bericht dat de teugels werden gevierd. In mijn ogen een tegenstrijdig feit waarvan de oorzaak mij niet bekend is.

Jos Brinkie | 26-07-12 | 09:00

@ Labschwanz | 26-07-12 | 08:55,
Ja man, dat is wel heel erg ouderwets. Niets mooier om het leven van kleine ondernemers kapoet te maken, je moet echt een keer met de tijd mee gaan man. *zucht*

H.A. Ram | 26-07-12 | 08:59

Als je op het Stadhuisplein gaat stappen ben je gewoon een tokkie. En een sukkel want het loopt daar regelmatig uit de hand.

bello | 26-07-12 | 08:59

Leuk zo'n feesie, maar het geeft wel een hoop rotzooi hè? Rotterdam en heel warm weer, genoeg ingrediënten voor de vlam in de pan. Iets met korte lontjes?

Ton Plafond | 26-07-12 | 08:59

@necrosis | 26-07-12 | 08:51
eerstneukendanpraten | 26-07-12 | 08:51
Misschien is het veranderd, maar toen ik daar tien, vijftien jaar geleden kwam werden Marokkanen in de Baja gewoon geweigerd. Tenzij dat in de tussentijd veranderd is zullen die er dus weinig mee te maken hebben gehad.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-07-12 | 08:59

Kamervraag | 26-07-12 | 08:55
Waren het maar pillen !!! Het zal eerder flink doorgesnoven en bezat volk zijn wat verantworelijk is voor geweld. Ik heb nog nooit een pilgeruiker agressief zien doen, of er moet flink wat speed bij gepakt zijn. Of sosa!

Betweetert | 26-07-12 | 08:59

Is Aboutalebber al teruggekomen van vakantie?

H. Drievuldigheid | 26-07-12 | 08:59

Waarom bij een vechtpartij (volgens NOS) gelijk iedereen naar huis? Ik zou ook boos worden als ik had betaald voor een leuke avond..

2low4zero | 26-07-12 | 08:58

Het zijn altijd weer die anderen, die het verpesten voor de rest.

o_O

blandurego | 26-07-12 | 08:58

Die tasjes op het lichaam, is dat nu ineens mode? Je ziet een bepaald slag volk veel met die dingen. Is dat om je geld of om je wiet dicht bij je te dragen?>

Betweetert | 26-07-12 | 08:57

600? Really? Dat kan ik in mijn eentje als ik zonder koffie opsta. Overdreven gezanik. Next.

Canis Spurcus | 26-07-12 | 08:56

Als ik uitga doe ik dat voor de leuk. Biertje drinken, babbeltje maken, aftoppen met shoarma en dan weer naar huis. Is dat erg raar?

Labschwanz | 26-07-12 | 08:55

Pilletjes werken nog harder bij warm weer. De overheid had een alarm moeten afgeven.

Kamervraag | 26-07-12 | 08:55

Is de ramadan nu al bijna afgelopen dan?

eerstneukendanpraten | 26-07-12 | 08:51

De Badr Beach club?

necrosis | 26-07-12 | 08:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken