Hee. Je zit op GeenStijl. En je hebt een ad-blocker. Vind je adverteerders stom en GeenStijl leuk? Dat komt mooi uit, daar hebben we iets voor: GeenStijl Premium. Nooit meer advertenties, eeuwige opscheprechten op het internet en nog meer te gekke dingen.
Vandaag is het zover: de boetemachine op de Rijksweg A2 is aangezet. Harder dan 100 km/h op een van de vijf ZOAB-stroken = een volautomatische aanmaning van het CJIB in de bus. En natuurlijk een onterechte vermelding tot aan uw dood in de gare database van het KLPD. Let goed op uw snelheid. Blijf omhoog of naar uw KM-teller kijken. Niet teveel lege rijstroken twitpiccen en vooral: Val niet in slaap.
@Mastermattie | 23-07-12 | 19:44
Onzin dat dit niet verboden zou zijn: het is verboden schade aan de (politie)apparatuur toe te brengen. Dit speeltje was dus al verboden toen de radarverklikker nog mocht...
@lekkurlinx | 23-07-12 | 16:27 Sorry voor de late reactie, maar hier is 't een paar uurtjes later dan in NL en ik was al gaan sporten.
Mbt de opwarming van de aarde: daar heeft hij idd niets over gezegd, maar o.a. hier www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/... wordt daar de ijsvloer mee aangedweild.
En mbt CO2: het broeikaseffect wordt gestimuleerd door methaan, dat voornamelijk door de zeeën wordt geproduceerd; 'Wetenschappelijke" rapporten die beweren dat CO2 het belangrijkste greenhouse gas is, zijn misleidend. Methaan is meer dan 20 keer "schadelijker". Zie bijvoorbeeld epa.gov/methane/scientific.html
Verder: de cyclische toe- en afname van CO2 in de atmosfeer (zie het tweede grafiekje in dit verder lachwekkend emotionele "rapport" van PlanetforLife) is een normaal verschijnsel; 325.000 jaar geleden was het CO2 hoger dan nu. Dat is toch amper toe te schrijven aan de milieuverpestende automobielen van de Pekingmens.
Iets wat buiten de rapportages van de milieugekkies bleef, is de cyclus van uitbarstingen op onze zon die ons klimaat in veel sterkere mate beïnvloedt dan methaan of CO2. Zie www.lunarplanner.com/SolarCycles.html . Overigens: als je verder zoekt op dit onderwerp, kom je leuke links tegen van dezelfde milieulobby die pogingen doet om de invloed van de zon op ons klimaat te ontkrachten. Het MOET aan ons liggen!
Tenslotte: de relatie te tussen vulkaanuitbarstingen en het klimaat op aarde is een factor die eveneens meer invloed heeft dan CO2. Kijk bijvoorbeeld naar de effecten van de uitbarsting van de Krakatau: en.wikipedia.org/wiki/1883_eruption_of...
Aardige bijkomstigheid: de Anak Krakatau is nu alweer groter dan de Krakatau was voor de uitbarsting; we kunnen dus nog zo'n klap verwachten binnenkort.
En dit leidde dus tot mijn conclusie dat we gewoon bij de neus worden genomen door de angst-industrie. Hier (Indonesië) hebben we (soms piepjonge) handelaren in carbon emission rights, die lachend steenrijk worden van deze handel in gebakken lucht - en die handelaren zijn vrijwel zonder uitzondering gerelateerd aan VN- of WWF-functionarissen.
Komisch, niet? ;-)
Even terug naar 1956 met dit filmpje. Alleen de titel klopt niet. Het is de strijd 'voor' verkeesveiligheid. De eerste verkeerscamera in Wassenaar.....
@Mijzelf | 23-07-12 | 20:24
Hmmz, frustratie krijgt de overhand op correcte spelling.
zin afronden met neem, ken = kan
Ik zeg staken op de snelweg willen ze hebben dat we rustig rijden..... dan gaan we rustig rijden maar dan wel heuuuul rustig gooi alles 1 dag helemaal vast. .... Eerste werkdag na de vakantie bijv. ... Heb je een reden om telaat te komen en je voert aktie. ... IK ZEG DOEN!!!!
@Mijzelf | 23-07-12 | 19:44
Trouwens, ik zet denk ik binnenkort zelf ook zo'n kek lichtkrantje op de hoedenplank, dan ken ik wanneer er "Volg Politie" in de binnenspiegel verschijnt iets op het bord zetten van "Op Twitter?"
Vergeet op 12 september niet wie hiervoor verantwoordelijk is.
James Lastig | 23-07-12 | 11:51 | + 127
Inderdaad, we zullen die Maya's leren!
-weggejorist-
Ach, het blijft een kat & muis spel.
Leuk dat radarverklikkers verboden zijn, dit speeltje is (nog) niet verboden. Simpel te maken met de onderdelen van een oude magnetron.
Met een beetje creativiteit frituur je elke vorm van elektronica waar je langsrijdt.
Oh ja, voor de VROS wagen of het politielichtkrantje in de binnenspiegel hoef je ook niet meer te vrezen, een goed gericht schot en het complete motormanagement van de wagen achter je is gebakken & gebraden.
Zie dan maar eens te achterhalen dat jij dat bent geweest.
Tarmac | 23-07-12 | 12:32
Ja. Stumper.
Zit eigenlijk nu nog te wachten op een soort van tolhuisjes waar buitenlanders door moeten omdat deze niet per incasso kunnen worden vervolgd, kunnen ze gelijk afrekenen wel zo eerlijk, vooal duitse auto's met belgisch kenteken willen nog wel eens laagvliegen.
Gewoon weer vol gas door de omringende A2 dorpen. Oude sluiproutes vol benutten totdat we 130km/uur mogen (de hele dag).
Tarmac | 23-07-12 | 12:17 | + 13
Yup... ik haal die stakkers ook gewoon rechts in. Om één of andere reden willen ze allemaal met 100 in de meest linker baan gaan rijden.
Verder @allen: hebben we eindelijk vijf rijstroken, ga je daar weer over zeuren. Dan maar weer drie afbreken zodat je met twee rijstrookjes 120 mag?
Continu naar je tellertje staren om maar te zorgen dat je niet boven de 100km/u uitkomt is NIET BEVORDERLIJK voor de veiligheid op de weg. 12 SEPT stemmen op Geyle Turk en alles komt goed. Woellah, ik sweer ;)
Ik rij altijd 80 op de A2 dus mij pakken ze niet.
@Hanz Ziezo | 23-07-12 | 11:56
Misschien moet je dat veranderen in max. mogelijke snelheid wordt dan 65 km per uur. In de zin van: harder kun je niet al wil dat nog zou graag.
@vraagstaart | 23-07-12 | 11:55
In dat artikel lees ik alleen maar dat hij moet toegeven dat er nog meer dan genoeg olie is. Dat wil niet zeggen dat hij ook maar meteen zijn mening over opwarming en CO2 overboord gegooid heeft. Zie graag de onderbouwing van die twee tegemoet.
PS. Ik ben ook klimaatscepticus. Klimaatfluctuaties zijn normaal. Maar ik betwijfel het aandeel van de mens daarin. CO2 is een gas dat van nature in de atmosfeer voorkomt. Alleen een overschot zou nadelige effecten kunnen hebben. Vraag is alleen: wanneer en bij welk CO@ gehalte is er sprake van een overschot.
Tarmac | 23-07-12 | 16:02 | + 0 -
Het heeft weinig met stoer te maken. Ik maak als ik in NL ben gewoon gebruik van het feit dat:
Buitenlandse rijbewijzen niet worden ingetrokken
Boetes zowel niet aankomen als je met Zwitserse platen rijdt en zeker niet Wit Russische platen, al zijn die in West Europa zo shaars dat ik in elk land wel een keer daarmee langs de weg ben gezet.
Als je door een video auto wordt aangehouden betaal je gewoon. Moet je ook niet zeiken hoort er bij.
Auto op NL platen heb ik niet, maar ik ben dan ook max 4 per jaar in NL met de auto.
ach ach ach
de kleinzieligheid ten top...15km en dan tips uitwisselen om niet in slaap te vallen.
kan het meer vinex?
@Zatkniss | 23-07-12 | 15:57;
Wat klink je stoer!
Mag ik je aanraken?
Kaas de Vies | 23-07-12 | 15:50 | + 0 -
Ik sponsor de NL overheid graag. Altijd wel ff contant genoeg griekse wc munt bij hebben, want je moet contant betalen. 500 is altijd genoeg. Vooral de gezichten van die gasten, als je zegt: "Oh u komt de contributie van de Hollandse tuftuf club innen"
Ik heb ook een auto met Wit-Russische kentekenplaten. Das helemaal lachen gieren brullen. Komen die flitsboetes nooit van aan :-). Wel vaak van de weggetrokken voor paierencontrole toen ik met dat ding in NL was, dat dan wel weer. Ook erg mooi om mijn wit russische pas te geven, dan die pipo's wat engels horen stammelen en dan in het Nederlands antwoord geven. Onbetaalbaar.
@Zatkniss | 23-07-12 | 15:47 | + 0 -
Je wordt bedankt!
Kees Maf | 23-07-12 | 13:16 |
ONZIN
Juist de (r)overheid weet dat een paar procent te hard rijdt. Dus is het geldklopperij.
Als ik in NL ben rijd ik altijd 40 km standaard te hard, kost toch bijna niks en mijn rijbewijs kunnen ze niet innemen (CH rijbewijs).
Als ik in CH ben hou ik mij precies aan de regels. 40 km te hard is CHF 6000 boete plus 5 maanden rij ontzegging. Controles werken dus wel, zolang het maar echt pijn doet. Tip voor de NL justitie, maak boetes inkomens afhankelijk. Werkt hier ook erg goed
@PartyCrasher | 23-07-12 | 13:24 | + 1 -
Overtreding is overtreding, dus net zo stout. Al is het 1 microseconde.
James Lastig | 23-07-12 | 11:51 |
Schreef: "Vergeet op 12 september niet wie hiervoor verantwoordelijk is." en scoort daarmee 95 plusjes.
Dat leidt gemakkelijk tot misverstanden want wie weet dat nog?
De 100 km/h EN de trajectcontrole op de verbrede A2 zijn in 2008 afgesproken door de toenmalige Minister van VWS, mw Karla Peijs (CDA). Thans CvdK in Zeeland.
Eind vorige week blèrde Peijs in de Telegraaf dat ze fel tegenstander van de trajectcontrole is en vertelde en passant dat ze zich absoluut niet kan herinneren dat ze daar destijds zelf voor getekend heeft.
Let dus op 12912 wel op dat je de goede partij (CDA) afrekent. Waarvan akte.
Ik kan er niets aan doen, maar vind het heerlijk om met mn cruise control aan 100 km per uur te rijden op de A2. Ik vind het het meest relaxte stukje asfalt van nederland.
Ik vind een dergelijke systeem echt cool. Lekker stressen, terwijl de weg leeg is.
Maar even afgezien van het voorgaande verhaal, als ik EINDELIJK een keer dat hele traject de 100 haal mag het een wonder heten. De afgelopen 10 jaar zijn de dagen dat de kilometerteller een getal van meer dan twee cijfers aantikte op de vingers van één hand te tellen.
PartyCrasher | 23-07-12 | 12:04 | + 0 -
Jij bent in staat om doodserieus langs de landingsbaan van Schiphol nog flitscamera's op te hangen, niet? Weet je wat het grootste gevaar is op de A2? Niet dat er te hard wordt gereden, maar dat een bezopen of afwezige captain van een Boeing 747 denkt dat ie de landingsbaan van Schiphol al onder zich heeft. Zo stil is het vaak en zo breed en uitnodigend is die A2.
Om daar een 100km begrenzing in te voeren, is niet alleen wereldvreemd maar zelfs staatsterrorisme te noemen. Kijk, stel dan een drukte afhankelijke maximum snelheid in, dan geef je blijk dat nog een sikkepit snapt van 'verkeersmanagement'. Maar dit is zo dom, zo doorzichtig geldklopperij en zo staatsterrorisme, dat is echt niet geloofwaardig meer te noemen!
Toch blijft het het mooiste wat er bestaat. Met 160 komen aanjakkeren, vlák voor de camera's van de trajectcontrole vól in de ankers en de cruisecontrol op 110 (want afwijking + compensatie), rustig onderuit, koffie drinken, krantje erbij, beetje flirten met meisjes in Mini's, en dan diréct na de volgende set camera's weer plankgas. Ik zie geen probleem.
@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 23-07-12 | 12:50
Gij kunt ook met kentekens gaan rijden zoals in de film transporter.
Gij hebt dan meerdere kentekens in de auto die automatisch gewisseld kunnen worden.
@phantom2 | 23-07-12 | 13:36 |
nix onderbuik-ik heb een een goddelijk lijf- en ik ben zeer tevreden met mijn Opel Astra van 9jaar oud;
Bij gebrek aan goede argumenten gooi je het maar op mijn fysiek verschijnen?
@AlphaKenny 1up | 23-07-12 | 12:20 |
Voorzover ik weet staan er meerdere kamera's die de snelheid ook tussentijds meten over een tussenliggend traject.
Volgens mij is zo'n zaak onlangs nog voor de rechter geweest waarbij de verdachte stelde ddat hij op de tomtom reed en het niet verkeerd kon hebben. De verdachte is wel vrijgesproken, maar zal ongetwijfeld op het randje zijn geweest.
Alweer een tijdje geleden deed een Zweed het op de motorfiets- zonder kentekenplaat.
Iedereen rijdt 100km/u +/- 2. Tja redeneert men: voor 2km/u verschil hoeft gij mij niet inhalen plis het feit dat deze snelheid toch al slaapverwekkend is. Dus blijft men Links hangen.
In tegenstelling tot Duitsland waar het gassen nog mag, rijdt een ieder wel netjes rechts.
@rara | 23-07-12 | 12:14 |
Het is heel eenvoudig.
Gewone boefjes oppakken, zoals winkelboefjes, geweldboefjes, etc kost geld.
Snelheidovertreders oppakken levert geld op.
Hiermee valt alles te verklaren.
@PartyCrasher | 23-07-12 | 13:53 | + -2 -
Als jij niet aan de hand van de weg en omgeving kunt interpreteren hoe snel of langzaam je er veilig kunt rijden ben jij zelf degene die niet op de openbare weg thuis hoort.
@PartyCrasher | 23-07-12 | 13:53;
Volgens jouw redenatie is het dus ook onzinnig om verkeersdrempels aan te leggen in een woonwijk.
Een bordje: "15 km/h" en een bordje met "spelende kinderen" is blijkbaar voldoende.
Ik ben even in z'n één rondjes door Stichtse Vecht aan het scheuren. Daarna klop ik daar ook nog even m'n stofzuigerzak vol fijnstof leeg. Als iedereen dit nu even doet, weet ik zeker dat 130km/u minder "schadelijk" is voor het milieu....
@ad melkert | 23-07-12 | 14:11 : Ik dacht even dat je het over de zetelaantallen had, maar nee dus.
@ad melkert | 23-07-12 | 14:11
PVV wil 140. Dit voor het geval maximunsnelheid van doorslaggevende waarde gaat zijn in het stemhokje.
Als je van Den Haag naar Den Bosch rijdt wisselt de maximumsnelheid om de 10 km of tien minuten, whichever comes first. Je bent meer bezig met op je dashboard kijken dan met verkeersveiligheid, want het hele traject zit ook vol trajectcontroles, vaste camera's en struikrovers.
12 september
GL= 80
PvdA, CDA en D66 zijn 100
SP=110
PVV en VVD zijn 130
mijn voorkeur gaat naar 120
In zowat héél Europa ligt waar het logisch is de snelheid van dergelijke snelwegen op 130. Logisch. Behalve in het absurde Nederland.
@Mazzeltov | 23-07-12 | 13:57;
Als ik dat zie, voel ik me weer helemaal jong ;)
[...]Als je de weg dan inricht met twee keer vijf rijstroken, mag je ervan uitgaan dat je dat ook kan en mag rijden.
Maar door het max. op 100 km/h te zetten EN een traject controle te maken creëer je een boetemachine.[...]
Tarmac | 23-07-12 | 13:39 | + 0
Hoe komt men er toch bij dat de maximum snelheid te interpreteren valt door te denken hoe hard je er denkt te kunnen? Het voordeel van verkeersregels is dat er al voor je gedacht wordt, of je het er nou mee eens bent of niet. Als jij op de A2 niet ziet dat je daar max 100km/u mag heb je niets op de openbare weg te zoeken.
@T. Grimbek | 23-07-12 | 13:41
Scheelt weer in de brandstofaccijns !
2 walletjes eten he. DIng was nooit 5 baans geworden in tijdsbestek als je er 120-130 over mocht. Dan had je een A4 verhaal bij Den Haag gekregen waar 40 jaar lang milieu gekkies doortrekking hebben tegengehouden.
@vikingchild | 23-07-12 | 13:46
Wel fijn dat je nu 2 jaar later -mag- moet dood gaan, op je 67ste en iedere dag meer dan ben je een gannef van de staatskas
Moest vorig jaar hard lachen toen ik van Amsterdam naar België reed. Op een baantje met om de 200 meter een flitser zagen ze keer voor keer zwart van de roet.
Veilig verkeer, fijnstof blabla bla.
Verkapte belasting. U bent een radertje in het systeem. Belasting betalen en doodgaan. Dat is het enige wat u móet doen, de rest is bijzaak.
Net wat anderen hierboven al schreven, stem op 120912 niet op een partij die deze achterbakse struikroverij mogelijk heeft gemaakt !
Wil aktiegroep gaan starten : A2-200 !
Klotezooi net vol op tegen mijn voorganger gebotst omdat ik teveel naar mijn snelheidsmeter zat te kijken.
Ik ga de overheid aanklagen!
Als je alle buitenbochten neemt, kun je 103 Km/u rijden.
@Ing. eslapen | 23-07-12 | 12:54
Niet aan denken maar gewoon doen :-)
met een beetje geluk krijg je een duwtje van een vrachtauto, kun je mooi de motor uitzetten win win win win situatie
Je gewoon aan de regels houden, beste burger.
@PartyCrasher | 23-07-12 | 13:11;
Toen Tarmac (vandaar me nick) nog trots de Tuftufclub bezocht, was die discussie er ook wel.
(goeie ouwe tijd: nl.wikipedia.org/wiki/Tuf-tuf_Club )
Het probleem zit hem niet zozeer in snelheidscontroles, maar in het overdreven fanatisme van controleren.
Snelheidscontroles vinden daar plaats, waar het 'makkelijk' scoren is.
Niet bij scholen, niet in woonwijken.
Maar op snelwegen en op de vierbaanswegen in de stad.
Neem als simpel voorbeeld de dreven in lelystad of Almere.
Die waren vroeger 70 km/h en zijn ze ook voor ingericht (zoals dat heet).
Als je dan de snelheid van 70 naar 50 brengt moet je de weg opnieuw inrichten.
-
Datzelfde is nu op de A2 aan de hand.
De max. snelheid in Nederland is nog steeds 120 km/h op autosnelwegen.
Als je de weg dan inricht met twee keer vijf rijstroken, mag je ervan uitgaan dat je dat ook kan en mag rijden.
Maar door het max. op 100 km/h te zetten EN een traject controle te maken creëer je een boetemachine.
Dat is gewoon het hele eieren eten.
@peter1953 | 23-07-12 | 13:17
Wat een hoop onderbuikjaloezie. Je hoeft geen aso te zijn om zo'n auto fijn te vinden rijden. Probeer het eens. De meest asociale bestuurders die ik tegenwoordig zie rijden een Toyota Prius of een Honda hybride.
Geldt niet voor Polen en andere EU ingezetenen die hier over de wegen rijden. Alleen U zult betalen.
Soms rij ik wel eens 110 waar ik 100 mag om ruimte te creeeren voor invoegend verkeer.
Wat een crimineel ben ik.
Kaas de Vies | 23-07-12 | 13:20 | - 1
Aangezien dat over een afstand van max een paar honderd meter zal zijn is zal je gemiddelde snelheid dus niet hoog genoeg zijn om ervoor bekeurd te worden. Dus nee, een crimineel ben je dan dus nog steeds niet. Dus wat is het probleem nu precies?
Diegenen die bekeurd worden bij een trajectcontrole hebben ook een luier nodig aangezien ze te weinig hersencellen hebben om hun poep op te houden.
Sinda vandaag is de linkerbaan voor busjes Polen; die lachen om CJIB post. De rest loopt te trutten op de rechtse banen met minimaal snelheidsverschil; veilig hoor! Er kan zomaar een koe oversteken.
Het traject is trouwens 3 secties, dus gemiddelde snelheid per sectie. Mocht je prijs hebben over alle secties telt alleen de hoogste boete (lijkt me ook logisch, 3x bekeuren voor 1 overtreding is niet mogelijk).
fleurtje | 23-07-12 | 12:32
Nope, hij gaat niet harder. Voor die 3 keer per jaar dat ik op een autobahn rijdt zou dat ook totaal nutteloos zijn.
@peter1953 | 23-07-12 | 13:17 | + 0 -
Soms rij ik wel eens 110 waar ik 100 mag om ruimte te creeeren voor invoegend verkeer.
Wat een crimineel ben ik.
Je kan in elk geval niet volhouden dat je "effe aan het inhalen" was met die trajectmeting. Verder goeie zaak, we willen toch zo graag zero tolerance? O nee, da's altijd voor een ander!
Snelheidsboetes = proleten-tax.
van mij mag in heel Nederland trajectcontrole worden ingevoerd; en hoe eerder hoe liever.
Hopelijk leren die aso's in hun AUDI/BMW/Mercedes scheurijzers dan eindelijk af te veronderstellen dat een snelheidsbeperking niet op hen van toepassing zou zijn.
Wat het ook is, geldklopperij is dit niet. Want als je weet dat de pakkans 100% is, houd je je er wel aan. Geldklopperij was de situatie tot nu toe, regelmatig staan te flitsen. Alhoewel ik ook voorstander ben dan 130 op dat stuk, zie ik liever dit dan flitsagenten. Deze laatsten kunnen nu namelijk op een andere klus worden ingezet, en de overheid kan nu met recht zeggen dat het ze niet om het geld te doen is.
Omdat er altijd van die klote wegmisbruikers zijn die natuurlijk 90 km/h gaan rijden, want stel je voor dat ze een boete krijgen.
En juist die klote wegmisbruikers veroorzaken files bij trajectcontroles.
Horagha | 23-07-12 | 12:15 | + -2
Maar is het probleem dan de trajectcontrole of de weggebruiker die er niet mee om kan gaan? Wat is dan het alternatief volgens jou? Helemaal niet controleren en vertrouwen op de goedheid van de bestuurder?
De ene helft met 150 en de andere met 50, dat is het voordeel van een trajectcontrole.
@îîî ReBeL îîî | 23-07-12 | 12:33
;) Mythbusters bekijken... dan weet je het antwoord
@Che_cuevara | 23-07-12 | 12:47;
Dat klopt.
Maar daarvoor moeten ze je EN staande houden EN is de boete (slechts) 40,-.
Welkom in het strafkamp.
@T. Grimbek | 23-07-12 | 12:48
Zat daar ook al aan te denken...
@azijnsnuivert | 23-07-12 | 12:48
Voordeel is dan wel weer dat je op de gps rechtdoor naar je werk kan. Alleen wel even oppassen op verkeer die schuin naar je toekomt.
@Tarmac | 23-07-12 | 12:51
Krijg je weer een bekeuring voor een vuile kentekenplaat.
@îîî ReBeL îîî | 23-07-12 | 12:50
Klopt, in de kroeg wordt de hele wereld verbeterd, dat weet ik ook wel.
Daarom zeg ik ook dat ik niet weet of het klopt.
Kan het iedereen beslist aanraden. Een betere 'Return on Investments' vind je niet snel.
Dat is ook de reden waarom de roverheid meer en meer overstapt op trajectcontroles.
@Che_cuevara | 23-07-12 | 12:47;
Haarlak werkt prima.
Je moet alleen als het nog nat is, een lading zand er tegenaan schoppen.
Met 100 km/u in de derde versnelling, en zo veel mogelijk links rijden.
Dat zal ze leren, veel (motor-)herrie en minstens zoveel uitstoot als bij 140 km/u.
En vooral allemaal doen.
@Che_cuevara | 23-07-12 | 12:47
En ik hoorde dat foto's door haarlak juist scherper werden.
Maar zijn meer dingen wat je wel eens in de kroeg hoort, of het allemaal werkt?
Met valse nummerplaten rijden dat werkt het beste denk ik.
Of met Poolse nummerplaten, dat werkt vast ook wel.
Twee en een half duizend jaar verder. En je hoeft 'brood en spelen' alleen maar te vervangen door het recht op een vette bek en 130 Km pu.
Gewoon massaal 70 gaan rijden, moet je eens kijken hoe snel ze gaan ingrijpen..
De ultieme natte droom is natuurlijk heel Nederland asfalteren, en overal trajectcontrole bij een maximumsnelheid van 10 km/uur.
@îîî ReBeL îîî | 23-07-12 | 12:33
Ik heb wel eens gehoord dat haarlak ook helpt. Weet niet of dat klopt.
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 11:51
Hahahaha die vind ik geweldig!
100 km/h per uur op een nieuwe, veilige, ultramoderne 2 X 5 baans 'snel'weg. Maar straks mag er misschien wel 130 km/h worden gereden tussen 12:00 's nachts en 7:00 's ochtends als heel werkend Nederland op 1 oor ligt.
Dit is weer een typisch voorbeeld van 'Nederland op z'n smalst.'
Om gillend gek van te worden. Op de ene snelweg mag je 100 km/h, verderop mag je weer 120 km/h om daarna een trajectcontrole in te gaan, waar je weer 80 km/h of 100 km/h mag rijden (afhankelijk van de weghelft!?). Als je geluk hebt is erg ergens in dit postzegellandje dan nog een km of 3 te vinden, waar je dan nog heel even de 130 km/h mag aantikken. Totaal geschift in dit land!
Laten we nu eens en voor altijd de volgende snelheden met elkaar afspreken.
Op alle snelwegen 130 km/h, als het slecht weer is 100 km/h. (klaar!) Het leven kan zo makkelijk zijn.
@rara | 23-07-12 | 12:22
Maar beste rara, u wordt gecontrolleerd door een volautomatische systeem. Het implementeren, onderhoud en uitvoering van het systeem is geen enkele agent bij betrokken. Los van die paar mgt agentjes.
Als er een boete uitrolt wordt deze opgepakt door CJIB en dat zijn ook geen agenten. Als er door de CJIB actie ondernomen moet worden is Justitie die dat afhandelt.
De politie heeft door zulke volautomatische systemen meer tijd voor andere zaken, zoals te flitsen op plekken waar deze systemen niet staan ofzo.
@Reinaert | 23-07-12 | 12:24
Met de conclusie die jij trekt, zal elke simpele zwarte kip de vloer met je aanvegen.
@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 23-07-12 | 12:33;
Dat spul werkt perfect!
Het vervangt ook al je keukenmachines, is ontwikkeld door de NASA, is gepatenteerd, en past onder je bed.
En als je het op je lul smeert, groeit ie ook gelijk met twee inches. Niet goed, geld terug!
-
Kijk even naar punt 5 van je advertentie.
Wat denk je dan zelf?
@ProAsfalt | 23-07-12 | 12:03
Radicaal gelul. Ga jij maar eens leven in een maatschappij zonder regels. Daarna praten we verder.
Een ouwe Audi Diesel met automaat, met 118000 km.
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 23-07-12 | 12:33
Doet me denken aan Kaboom.
Tarmac | 23-07-12 | 12:32 |
Lol!
Fotootje van de Audi cockpit Brusselmans ?...
Op andere locaties rollen de bekeuringen niet echt hard meer binnen. Dit komt omdat de 'snelheidsmaniaken' afgeremd worden door burgers die standaard 10km langzamer rijden dan de maximale toegestane snelheid.
Dus geven we u nu 5 rijbanen in de hoop dat u toch even flink het gaspedaal gaat gebruiken en veel links gaat rijden op de extra rijbanen.
Gewoon de motor nemen. Tussen de meetlussen door sturen en gas erop.
Of het werkt weet ik niet, maar het is te proberen.
Spul zal vast wel ergens in NL te koop zijn. www.photoblocker.com/
Lyrthion | 23-07-12 | 12:24
Had je de caravan erachter hangen,of gaat je auto niet harder?
-weggejorist-
PS wil niet zeggen dat ik het eens bent met 100 km per uur. Vind een snelheid van 140 beter.
Van A naar Beter... en wat te denken van de stroken op de A12 (gloednieuw asfalt Woerden-Zoetermeer) en A20 (Capelle a/d IJssel-Blijdorp) waar >95% van de tijd een rood kruis staat, omdat ..... gewoon omdat.
Omdat het kan en die baan, zuur betaald door belastinggevers, dan wel gebouwd is (politiek doel gehaald) maar niet gebruikt wordt (burger toch lekker dubbel in de zeik).
Keiharde onrendabele kapitaalvernietiging... Kun je beter je geld aan een griek geven.
@AlphaKenny 1up | 23-07-12 | 12:20;
@Jos Tiebent | 23-07-12 | 12:24;
Laat me raden.
Jullie hebben ook een CD aan je binnenspiegel hangen tegen de flitsers?
Sturen die email met 'nieuwe flitspalen!' uit 1990 ook door aan heel je adresboek?
En als jullie staande gehouden worden zeggen jullie tegen oom agent:
"Ik VIND je een lul", want dan is het een mening en kunnen ze niets maken?
Dream on...
Waar ligt die A2 eigenlijk? #dtv
@Che_cuevara | 23-07-12 | 12:26
Iedereen in dit land die ook maar één vinger uitsteekt richting het Heiligste Der Heiligen, oftewel het CJIB, word meteen opgepakt wegens het ondermijnen van de staatsveiligheid, het schaden van het landsbelang en op z'n minst functioneel terrorisme.
Dan gooi ik nog liever waxinelichthouders. Per dozijn.
Vergeet op 12 september niet wie hiervoor verantwoordelijk is.
James Lastig | 23-07-12 | 11:51
Vergeet je pensioen. Vergeet je toekomst. Vergeet je kinderen. Vergeet Europa. Vergeet alle problemen in dit land. Stem op de partij die je sneller laat rijden!
@Rara
Iemand die bereid is vrijheid in te leveren voor veiligheid, zal geen van beide krijgen dan wel verdienen.
Ideetje voor de gemeenten rondom de A2: als Melanie Schults van Haegen van Geesteranus tot Nogwat de snelheid verhoogt, dan acuut minimaal 2 van de 5 rijstroken volstorten met zeecontainers. Ik bedoel: afspraak = afspraak. Weg breder? Alleen bij 100 km/uur. 100+ km/uur = weg weer smaller.
Degene die nu nog een bon krijgt op de A2 verdient niet beter. Meest bekende stuk snelweg waar geflitst wordt. Klagen heeft dus geen enkele zin als je tegen een bon aanloopt, heb je dan toch echt aan jezelf te danken.
@Reinaert | 23-07-12 | 12:26
Ik zie Yup wel. Maar waar is Fap?
@Lyrthion | 23-07-12 | 12:26
"wat doe je met magnetronfolie dan? Verstoort dat het beeld op zo'n camera?"
Ah. Een oproep tot -burgerlijke ongehoorzaamheid- terrorisme.
Busje komt zo!
Gisteren even bij onze oosterburen het gaspedaal helemaal ingetrapt.. 180 op een stuk met twee banen, geen enkel punt en heerlijk voor de gemoedsrust: ff lekker de roep van het testosteron bevredigen. Maarja, dat is daar.. dit is Nederland. De eerste flitser hing bij het bordje "welkom in Nederland".
Dat wordt weer magnetronfolie halen om mijn kentekenplaat in te pakken. Ohja, en de kentekenplaatlampjes vervangen door LED-lampjes. En natuurlijk niet vergeten mijn lichten te ontsteken.
17 miljard euro wordt er jaarlijks binnen geharkt door de staat bij de automobilisten,en het enige wat ze opvoeren is niet de snelheid, maar de inkomsten.
In vergelijking daarmee is een Laro een limousine.
@Horagha | 23-07-12 | 12:17
Maar jij bent een voorstander om 100% pakkans van criminelen door je eigen vrijheid op het spel te zetten?
Nee, nooit. De politie zou haar energie moeten steken in het oppakken van criminelen in plaats van de burger 24/7 te controleren op overtredingen.
En wat is nou het mooie....
men neme een bierflesje, een lap stof en benzine. Gaat aan de andere kant van de sloot staan, doet een beetje mikken op een doos van 1m bij 0,5m en dat systeem staat een paar weken weer uit.
Wil mensen niet op ideeen brengen maar wie niet bang is voor koeienvlaaien, kan zo morgen zijn 15 minutes of fame claimen.
Dat komt dus neer op gas geven voor de Grieken, of voor de bomen op de noordpool, of voor de opgezette korhoenders, of voor de negertjes, of voor de wachtgelden.
rara | 23-07-12 | 12:17 | + 0 -
LOL! En dan nog even snel een bandje verwisselen...
Trajectcontrole is fantastisch. Met 200 over de snelweg raggen, bij het tankstation een broodje oma's gehaktbal naar binnen werken en je ontbijt uitschijten en je komt op een gemiddelde snelheid van 70 uit.
Straks weer een rede om niet naar Amsterdam te gaan.
En ik had er al meer dan 100.
Hahaha Goed bezig daar.
Gewoon de helft 160 rijden en de helft 40, kom je op een gemiddelde van 100.
De foto's spreken inderdaad boekdelen.
De gemiddelde automobilist is geen vijf rijstroken waard.
Op de eerste foto tel ik drie personenauto's en twee busjes.
Toch lukt het ze om vier van de vijf rijstroken te gebruiken.
De tweede foto is eigenlijk nog mooier.
Welgeteld vijf rijstroken en vier auto's.
En TOCH lukt het ze om vier rijstroken te gebruiken, BEHALVE de rechterstrook!
-
Ik zie dit heel vaak op de A4 (waar al veel langer trajectcontrole is).
De gemiddelde automobilist 'doet maar wat'.
Al ga je ze rechts voorbij, op een enkeling na hebben ze nog niets in de gaten.
En van die enkeling krijg je dan een grootlicht riedel.
@eerstneukendanpraten | 23-07-12 | 12:14
Mijn voertuig heeft helegaar geen last van de files. De filerijders wel van mij.
@rara | 23-07-12 | 12:14
Omdat er nog geen camera's in de woonwijken hangen. Want 100% pakkans als ze je kunnen volgen van plaats van misdrijf tot de schuilplaats.
Maar jij bent een voorstander om 100% pakkans van criminelen door je eigen vrijheid op het spel te zetten?
Ah. Weer een nieuw melkkoetje voor de Roverheid en de CJIB-totaalmalloten.
Kreeg ooit een boete op de mat omdat ik 138km/u gereden zou hebben daar waar 100km/u toegestaan is. Alles klopte: kenteken, dag, tijd, werkelijk alles. Ware het niet dat ook het CJIB geweten zou kunnen hebben dat mijn SUV helegaar niet in staat is die snelheid te behalen: bij 80km/u komen je nieren al uit je oren wapperen.
Heeft me al met al anderhalf jaar en een hoop gezeik gekost maar de rechter heeft me uiteindelijk "het voordeel van de twijfel" gegund. NeDDRland op z'n smalst.
Dan maar flink gassen in de woonwijk, daar zie je nooit controles..
@PartyCrasher | 23-07-12 | 12:04
Omdat er altijd van die klote wegmisbruikers zijn die natuurlijk 90 km/h gaan rijden, want stel je voor dat ze een boete krijgen.
En juist die klote wegmisbruikers veroorzaken files bij trajectcontroles.
Hoe kan het dat 100% van de hardrijders op de A2 gepakt wordt, terwijl overvallers en agressievelingen zelden gestraft worden? De overheid straft overtreders, maar laat de criminelen volkomen vrij.
Trajectcontrole is alleen maar om de schatkist te spekken.
De praktijk is dat gegarandeerd 2 tot 3% van de automobilist net iets te hard rijdt.
Er zijn rond de 150.000 passerende auto's. 2% te hard levert 3.000 hardrijders op. Gemeten snelheid 110km/u. Boete is E 34,00 + E 6,00 administratiekosten = E 40. Dit maal 3.000 --> E E 120.000 per werkdag. Er zijn er 260 --> 31,2 miljoen wordt er jaarlijks binnengehaald. Ik denk dat het systeem binnen een half jaar terug is verdiend.
Een betere belegging in deze tijd is er niet te wensen.
Alleen jammer dat het altijd ten koste gaat van de hardwerkende mens, maar ja daar hebben politici en ambtenaren maling aan.
Net twee keer op dat traject gereden. Is gewoon een hel. De ene rijdt 96 de ander 101 en de volgende weer 105. Gevolg is dat alles op een kluitje zit of dat mensen met een slakkegang inhalen etc. Ik wil het nog zien als de vakanties straks voorbij zijn.
260 rijden kunnen ze niet meten.
@vraagstaart | 23-07-12 | 12:04
AGW is dikke paardepeop.
@HaatAth3ist | 23-07-12 | 12:05 | + 0 -
"iedereen moet zich aan onze achterlijke regeltjes houden"
Maar dat is niet zo, het is niet iedereen. Het is vrij selectief. Iedereen die makkelijk gecontroleerd kan worden wordt extreem gecontroleerd. Elke misstap gesanctioneerd. Dit zijn meestal de mensen die vrij braaf in het leven staan.
Geeft te denken. Alhoewel dat doe ik niet meer, ik die nu alles op de automatische onderbuik. Die heeft schrikbarend vaak gelijk.
Jekkes, een Ahdi diesel, wat vinex-burgerlijk.
@ ZDEV | 23-07-12 | 11:54
Academische vraag, die 4-deurs van jou haalt die snelheid niet eens. Al komt-ie wel in de burt, dat dan weer wel.
PartyCrasher | 23-07-12 | 12:04
"Los van de snelheid". Dan zijn we al klaar, he? Het gaat hier om het feit dat niemand zich aan die onzin-regel van 100 houdt / wil houden. Dat ze dat nu met een trajectcontrole afdwingen, is het probleem, niet of dat een eerlijke manier van controleren is. Die belachelijke limiet zuigt gewoon, dus je kan het er niet los van zien.
@PartyCrasher | 23-07-12 | 12:04 | + 0 -
Is controle uberhaupt wel eerlijk?
Als nu iemand gewoon even wat accuzuur in die kasten van de regeleenheid spuit doen ze het al heel snel niet meer
Pure geldroverij van de staat, onder het mom van "iedereen moet zich aan onze achterlijke regeltjes houden". Lutsers. Laat ze zich lekker met de echte criminaliteit bezig houden en autorijdend Nederland met 160 km/h verplaatsen waar het zo overduidelijk mogelijk is.
Maar is traject controle, los van de snelheid, niet de meest eerlijke manier van snelheidscontroles? Tenzij je over langere afstanden geen gemiddelde snelheid aan kunt houden, maar dan moet je je afvragen of je wel geschikt bent om een voertuig te besturen.
@Godsammekraken | 23-07-12 | 12:00 Ik bedoelde eigenlijk Monbiot - niet bepaald iemand die je ervan kunt verdenken een global warming cynicus te zijn, toch? en.wikipedia.org/wiki/George_Monbiot
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 12:01
Ik zou die vriendin gauw dumpen.
Kaas de Vies | 23-07-12 | 12:01
Ik rende een keer naar de wc omdat ik nodig moest. Ik haalde hem net op tijd.
Helaas moest ik poepen.
@pius | 23-07-12 | 11:51 |
De overheid stelt alleen regels op om hun ambtenarenapparaat aan het werk te houden én om hun (linkse) hobby's te kunnen uitvoeren.
@ZDEV | 23-07-12 | 11:59
Ik zou me eerst en verdiepen in hoe revoluties verlopen en wie er de meeste profijt van trekken en wie niet in beginsel. Neem bijvoorbeeld de Franse, Russische en Chinese als Voorbeeld.
Of een aantal van de huidige revoluties. Dat lijkt me een goed begin.
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 12:00
GS heeft natuurlijk wel een betere traject controle.
Op de A2 kan het echt niet.
Zo mooi. Een vriendin bracht mij eens naar het vliegveld met 200 km/h nadat wij ons "verslapen" hadden. Rotterdam - Schiphol in 20 minuten.
Mooi.
Helaas vloog ik van Eindhoven.
Ooit eens een foto gezien van een kentekenplaat van een motorfiets met de tekst " jammer he" Ik stel voor dat we met z'n allen die plaat kopieren en dan met 190 over de A2 rijden.
@vraagstaart | 23-07-12 | 11:55
De Guardian onverdacht? Mwoeahahahah!!!! De term "Guardianistas" is er ook zeker zomaar.
Binnenkort in 0031; "A2 ook toegankelijk voor scootmobiel"
@Che_cuevara | 23-07-12 | 11:56 | + 0 -
Tuurlijk wel. Daar ben ik het levende bewijs van. Elk topic wordt door Kaas de Vies met de snelheid van het licht vervuild.
@vraagstaart | 23-07-12 | 11:55
En zo worden we bang gehouden.
Goed dat we internet hebben en mensen zoals
George Monbiot
De burgers die er wonen maakt het niet uit.
Als zij rust wilden, waren ze in Drenthe gaan wonen.
Maar ze kiezen bewust voor de Randstad: dichtbij de snelweg want handig.
De automobilisten willen graag sneller: want rijden = vrijheid.
Dit heeft ook niets met het milieu te maken. CO2 en fijnstof gezeik. Geluidsoverlast zit tussen je oren als het om 100 of 120 gaat.
Nee dit is pure autohaat en burgerhaat.
Links of rechts stemmen: het maakt niet uit. De haat is en blijft.
Daarom is er maar één gepaste oplossing: slopen dat systeem. Letterlijk en figuurlijk!
@James Lastig | 23-07-12 | 11:51
Ik zal er zeker rekening mee houden !
Dat wordt een A2-toeslag berekenen voor elke opdracht waarbij ik via de A2 moet (hetzij voor de extra irritatie, hetzij om de boete mee te betalen).
Vroeger crosste ik in een uur en driekwartier van Maastricht naar Amsterdam. Nu wil ik daar niet aan denken. De kosten zullen waarschijnlijk mijn maandsalaris overstijgen.
@ZDEV | 23-07-12 | 11:54
Alleen de lichtsnelheid kan niet geregistreerd worden.
Het aardige is natuurlijk dat het een maatregel om niks is. Olie is er meer dan zat voor de komende eeuwen, de aarde warmt niet op en CO2 is niet slecht voor het milieu.
Maar hey, hou het volk bang, dat regeert zo lekker makkelijk.
Is dat de heule A2, of alleen van utrecht naar amsterdam?
In dat geval niks aan de hand, het gros van de tijd mag je in je handjes knijpen als je 100 km redt
Registreert het ook boven de 300KMh?
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 11:53
Op 121 september kun je ze dat bekent maken.
Vrij triest maar dat iemand zo ontzettend dom kan zijn dat hij/ zij met omwonenden de afspraak maakt dat er niet harder dan 100 gereden zal worden ivm geluids en fijnstof -overlast is volledig idioot. Of je doet het goed - of je doet het niet!
Die laatste zal wel geen aanmaning krijgen.
Wel een rekening van het ziekenhuis.
Wil ik trouwens ook traject controles op het functioneren van de overheid en op de immigratiestromen.
Ik denk dat die veel meer geld opbrengen, of beter gezegd besparen.
Maar hoe maak je dat de politici en bestuurders waar bezuinigen lasten verhogen betekent.
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 11:51
Nee, maar de PC waar dat op draait geeft ongeveer dezelfde gebruikerservaring als de A2.
Zie het maar als belasting om die arme Zuid-Europeanen een handje te helpen.
Voor de Spanjaarden aan het gas! Oh, sorry: "op het gas", natuurlijk.
IDD rap wat verse speedmetal op de Smartphone want anders haal ik Vinkeveen niet zonder slapend de vangrail te schurken.
Krijgt het spel A2-racer van Davilex nu ook een update?
Vergeet op 12 september niet wie hiervoor verantwoordelijk is.
Regels zijn de smeerolie van onze maatschappij. Maar soms schiet het zijn doel voorbij.
Ah, verkiezingsretoriek met den Bijbel. Altijd leuk. Arie Slob van de Christenunie neemt het op voor de kleine dorpsschooltjes. Liev! Veel van de Ot-en-Sien-esque kinderbewaarplaatsen dreigen te verdwijnen wegens onrendabel. Ze fuseren met andere scholen, ...
Wat is er loos met al die organisaties die niks te zoeken hebben op de beurs, maar toch miljoenen hebben gestoken in bijvoorbeeld de handel in derivaten? Eerst Vestia, toen die rioolbaggeraars en nu ook de universiteiten. Zou het CDA dat ook als antwoord h...
Goedemorgen mevrouw Van Gent. Wat leuk dat u mee wilde werken aan dit interview. U had nogal wat op uw lever over uw voormalige werkgever en partijleider van GroenLinks. Nou, roept u dan maar. "Ach, waar zal ik beginnen... Jolande Sap laat de verwarming he...
Wij motherfucking hartjes Bibi. GeenStijl en Bibi go way back, namelijk. Niet alleen deze fotoshoot waarmee wij haar Buurmeisje van het Jaar maakten, zelfs Rutger is een keer op visite geweest. Deze zomer kan wel wat Bibi gebruiken. Eerste week mooi weer, ...
Uw favoriete flashmob toneelvereniging Sharia4ever is weer bezig. Op YouTube vergelijken ze Wilders met Hitler en noemen ze Tofik Dibi een homo. Serieusheid? Infantiele sharianerds. Het sektarisch pijpsucken van Allah door de Islamannetjes met een scheerme...
Jaaaa! Eindelijk een beetje zomer. Eindelijk een beetje warm. Eindelijk een beetje zon. Eindelijk die drukke kudtkoters naar het speeltuintje aan de overkant. Eindelijk de tuinset uit de garage. Eindelijk BBQ'en. Eindelijk op de fiets naar het tuincentrum....
Zag u niet aankomen, zeker? Kans is groot dat Hellas ergens in september alsnog failliet gaat. Volgens Der Spiegel wil het IMF geen geld meer geven aan Griekenland, omdat het nu eenmaal niet zo'n slim idee is om veel geld te pompen in een zinkend schip. Oo...
Een jaar geleden bereikte het brandende løntje van Anders Behring Breivik het kruitvat, met een aan gruzelementen geblazen regeringswijk, een uitmoording op het eiland Utoya en een door democratisch Europa dreunende golf van verbijstering als eindresultaat...
Een Limburgse schone (1973), jarenlang advocate. Toen kwam ze in de Tweede Kamer. Ik zag haar daarna driftig meeschrijven tijdens Het Proces. Ze was continu aan het schrijven, niet haar opdracht. Moszkowicz negeerde haar; Ik ben de grote advocaat, wat moe...
"Ze hebben een haven waar al sinds 1312 geen schip meer is gelost" blafte beroepsAmsterdamhaterT Jules Deelder al. En het is er sindsdien niet beter op geworden. Wij ❤ het zelfoverschattende dorpje aan het IJ. Waar ooit alles kon en alles mocht. Amsterdam ...
Reaguursels
Inloggen@Mastermattie | 23-07-12 | 19:44
Onzin dat dit niet verboden zou zijn: het is verboden schade aan de (politie)apparatuur toe te brengen. Dit speeltje was dus al verboden toen de radarverklikker nog mocht...
@lekkurlinx | 23-07-12 | 16:27 Sorry voor de late reactie, maar hier is 't een paar uurtjes later dan in NL en ik was al gaan sporten.
Mbt de opwarming van de aarde: daar heeft hij idd niets over gezegd, maar o.a. hier www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/... wordt daar de ijsvloer mee aangedweild.
En mbt CO2: het broeikaseffect wordt gestimuleerd door methaan, dat voornamelijk door de zeeën wordt geproduceerd; 'Wetenschappelijke" rapporten die beweren dat CO2 het belangrijkste greenhouse gas is, zijn misleidend. Methaan is meer dan 20 keer "schadelijker". Zie bijvoorbeeld epa.gov/methane/scientific.html
Verder: de cyclische toe- en afname van CO2 in de atmosfeer (zie het tweede grafiekje in dit verder lachwekkend emotionele "rapport" van PlanetforLife) is een normaal verschijnsel; 325.000 jaar geleden was het CO2 hoger dan nu. Dat is toch amper toe te schrijven aan de milieuverpestende automobielen van de Pekingmens.
Iets wat buiten de rapportages van de milieugekkies bleef, is de cyclus van uitbarstingen op onze zon die ons klimaat in veel sterkere mate beïnvloedt dan methaan of CO2. Zie www.lunarplanner.com/SolarCycles.html . Overigens: als je verder zoekt op dit onderwerp, kom je leuke links tegen van dezelfde milieulobby die pogingen doet om de invloed van de zon op ons klimaat te ontkrachten. Het MOET aan ons liggen!
Tenslotte: de relatie te tussen vulkaanuitbarstingen en het klimaat op aarde is een factor die eveneens meer invloed heeft dan CO2. Kijk bijvoorbeeld naar de effecten van de uitbarsting van de Krakatau: en.wikipedia.org/wiki/1883_eruption_of...
Aardige bijkomstigheid: de Anak Krakatau is nu alweer groter dan de Krakatau was voor de uitbarsting; we kunnen dus nog zo'n klap verwachten binnenkort.
En dit leidde dus tot mijn conclusie dat we gewoon bij de neus worden genomen door de angst-industrie. Hier (Indonesië) hebben we (soms piepjonge) handelaren in carbon emission rights, die lachend steenrijk worden van deze handel in gebakken lucht - en die handelaren zijn vrijwel zonder uitzondering gerelateerd aan VN- of WWF-functionarissen.
Komisch, niet? ;-)
Even terug naar 1956 met dit filmpje. Alleen de titel klopt niet. Het is de strijd 'voor' verkeesveiligheid. De eerste verkeerscamera in Wassenaar.....
Nostalgie....
www.youtube.com/watch?v=T1o49I7P7HI
@Mijzelf | 23-07-12 | 20:24
Hmmz, frustratie krijgt de overhand op correcte spelling.
zin afronden met neem, ken = kan
Ik zeg staken op de snelweg willen ze hebben dat we rustig rijden..... dan gaan we rustig rijden maar dan wel heuuuul rustig gooi alles 1 dag helemaal vast. .... Eerste werkdag na de vakantie bijv. ... Heb je een reden om telaat te komen en je voert aktie. ... IK ZEG DOEN!!!!
@Mijzelf | 23-07-12 | 19:44
Trouwens, ik zet denk ik binnenkort zelf ook zo'n kek lichtkrantje op de hoedenplank, dan ken ik wanneer er "Volg Politie" in de binnenspiegel verschijnt iets op het bord zetten van "Op Twitter?"
Vergeet op 12 september niet wie hiervoor verantwoordelijk is.
James Lastig | 23-07-12 | 11:51 | + 127
Inderdaad, we zullen die Maya's leren!
-weggejorist-
Ach, het blijft een kat & muis spel.
Leuk dat radarverklikkers verboden zijn, dit speeltje is (nog) niet verboden. Simpel te maken met de onderdelen van een oude magnetron.
www.youtube.com/watch?v=DoOT2_Z-GIE
Met een beetje creativiteit frituur je elke vorm van elektronica waar je langsrijdt.
Oh ja, voor de VROS wagen of het politielichtkrantje in de binnenspiegel hoef je ook niet meer te vrezen, een goed gericht schot en het complete motormanagement van de wagen achter je is gebakken & gebraden.
Zie dan maar eens te achterhalen dat jij dat bent geweest.
Tarmac | 23-07-12 | 12:32
Ja. Stumper.
Zit eigenlijk nu nog te wachten op een soort van tolhuisjes waar buitenlanders door moeten omdat deze niet per incasso kunnen worden vervolgd, kunnen ze gelijk afrekenen wel zo eerlijk, vooal duitse auto's met belgisch kenteken willen nog wel eens laagvliegen.
Gewoon weer vol gas door de omringende A2 dorpen. Oude sluiproutes vol benutten totdat we 130km/uur mogen (de hele dag).
Tarmac | 23-07-12 | 12:17 | + 13
Yup... ik haal die stakkers ook gewoon rechts in. Om één of andere reden willen ze allemaal met 100 in de meest linker baan gaan rijden.
Verder @allen: hebben we eindelijk vijf rijstroken, ga je daar weer over zeuren. Dan maar weer drie afbreken zodat je met twee rijstrookjes 120 mag?
Continu naar je tellertje staren om maar te zorgen dat je niet boven de 100km/u uitkomt is NIET BEVORDERLIJK voor de veiligheid op de weg. 12 SEPT stemmen op Geyle Turk en alles komt goed. Woellah, ik sweer ;)
Ik rij altijd 80 op de A2 dus mij pakken ze niet.
@Hanz Ziezo | 23-07-12 | 11:56
Misschien moet je dat veranderen in max. mogelijke snelheid wordt dan 65 km per uur. In de zin van: harder kun je niet al wil dat nog zou graag.
@vraagstaart | 23-07-12 | 11:55
In dat artikel lees ik alleen maar dat hij moet toegeven dat er nog meer dan genoeg olie is. Dat wil niet zeggen dat hij ook maar meteen zijn mening over opwarming en CO2 overboord gegooid heeft. Zie graag de onderbouwing van die twee tegemoet.
PS. Ik ben ook klimaatscepticus. Klimaatfluctuaties zijn normaal. Maar ik betwijfel het aandeel van de mens daarin. CO2 is een gas dat van nature in de atmosfeer voorkomt. Alleen een overschot zou nadelige effecten kunnen hebben. Vraag is alleen: wanneer en bij welk CO@ gehalte is er sprake van een overschot.
Tarmac | 23-07-12 | 16:02 | + 0 -
Het heeft weinig met stoer te maken. Ik maak als ik in NL ben gewoon gebruik van het feit dat:
Buitenlandse rijbewijzen niet worden ingetrokken
Boetes zowel niet aankomen als je met Zwitserse platen rijdt en zeker niet Wit Russische platen, al zijn die in West Europa zo shaars dat ik in elk land wel een keer daarmee langs de weg ben gezet.
Als je door een video auto wordt aangehouden betaal je gewoon. Moet je ook niet zeiken hoort er bij.
Auto op NL platen heb ik niet, maar ik ben dan ook max 4 per jaar in NL met de auto.
ach ach ach
de kleinzieligheid ten top...15km en dan tips uitwisselen om niet in slaap te vallen.
kan het meer vinex?
@Zatkniss | 23-07-12 | 15:57;
Wat klink je stoer!
Mag ik je aanraken?
Kaas de Vies | 23-07-12 | 15:50 | + 0 -
Ik sponsor de NL overheid graag. Altijd wel ff contant genoeg griekse wc munt bij hebben, want je moet contant betalen. 500 is altijd genoeg. Vooral de gezichten van die gasten, als je zegt: "Oh u komt de contributie van de Hollandse tuftuf club innen"
Ik heb ook een auto met Wit-Russische kentekenplaten. Das helemaal lachen gieren brullen. Komen die flitsboetes nooit van aan :-). Wel vaak van de weggetrokken voor paierencontrole toen ik met dat ding in NL was, dat dan wel weer. Ook erg mooi om mijn wit russische pas te geven, dan die pipo's wat engels horen stammelen en dan in het Nederlands antwoord geven. Onbetaalbaar.
@Zatkniss | 23-07-12 | 15:47 | + 0 -
Je wordt bedankt!
Kees Maf | 23-07-12 | 13:16 |
ONZIN
Juist de (r)overheid weet dat een paar procent te hard rijdt. Dus is het geldklopperij.
Als ik in NL ben rijd ik altijd 40 km standaard te hard, kost toch bijna niks en mijn rijbewijs kunnen ze niet innemen (CH rijbewijs).
Als ik in CH ben hou ik mij precies aan de regels. 40 km te hard is CHF 6000 boete plus 5 maanden rij ontzegging. Controles werken dus wel, zolang het maar echt pijn doet. Tip voor de NL justitie, maak boetes inkomens afhankelijk. Werkt hier ook erg goed
@PartyCrasher | 23-07-12 | 13:24 | + 1 -
Overtreding is overtreding, dus net zo stout. Al is het 1 microseconde.
James Lastig | 23-07-12 | 11:51 |
Schreef: "Vergeet op 12 september niet wie hiervoor verantwoordelijk is." en scoort daarmee 95 plusjes.
Dat leidt gemakkelijk tot misverstanden want wie weet dat nog?
De 100 km/h EN de trajectcontrole op de verbrede A2 zijn in 2008 afgesproken door de toenmalige Minister van VWS, mw Karla Peijs (CDA). Thans CvdK in Zeeland.
Eind vorige week blèrde Peijs in de Telegraaf dat ze fel tegenstander van de trajectcontrole is en vertelde en passant dat ze zich absoluut niet kan herinneren dat ze daar destijds zelf voor getekend heeft.
Let dus op 12912 wel op dat je de goede partij (CDA) afrekent. Waarvan akte.
Ik kan er niets aan doen, maar vind het heerlijk om met mn cruise control aan 100 km per uur te rijden op de A2. Ik vind het het meest relaxte stukje asfalt van nederland.
Ik vind een dergelijke systeem echt cool. Lekker stressen, terwijl de weg leeg is.
Maar even afgezien van het voorgaande verhaal, als ik EINDELIJK een keer dat hele traject de 100 haal mag het een wonder heten. De afgelopen 10 jaar zijn de dagen dat de kilometerteller een getal van meer dan twee cijfers aantikte op de vingers van één hand te tellen.
PartyCrasher | 23-07-12 | 12:04 | + 0 -
Jij bent in staat om doodserieus langs de landingsbaan van Schiphol nog flitscamera's op te hangen, niet? Weet je wat het grootste gevaar is op de A2? Niet dat er te hard wordt gereden, maar dat een bezopen of afwezige captain van een Boeing 747 denkt dat ie de landingsbaan van Schiphol al onder zich heeft. Zo stil is het vaak en zo breed en uitnodigend is die A2.
Om daar een 100km begrenzing in te voeren, is niet alleen wereldvreemd maar zelfs staatsterrorisme te noemen. Kijk, stel dan een drukte afhankelijke maximum snelheid in, dan geef je blijk dat nog een sikkepit snapt van 'verkeersmanagement'. Maar dit is zo dom, zo doorzichtig geldklopperij en zo staatsterrorisme, dat is echt niet geloofwaardig meer te noemen!
(Zie fotocapture) Pyongyang's wegen zijn inderdaad al bijna drukker... i3.sinaimg.cn/dy/c/p/2009-08-31/125172...
Toch blijft het het mooiste wat er bestaat. Met 160 komen aanjakkeren, vlák voor de camera's van de trajectcontrole vól in de ankers en de cruisecontrol op 110 (want afwijking + compensatie), rustig onderuit, koffie drinken, krantje erbij, beetje flirten met meisjes in Mini's, en dan diréct na de volgende set camera's weer plankgas. Ik zie geen probleem.
@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 23-07-12 | 12:50
Gij kunt ook met kentekens gaan rijden zoals in de film transporter.
Gij hebt dan meerdere kentekens in de auto die automatisch gewisseld kunnen worden.
@phantom2 | 23-07-12 | 13:36 |
nix onderbuik-ik heb een een goddelijk lijf- en ik ben zeer tevreden met mijn Opel Astra van 9jaar oud;
Bij gebrek aan goede argumenten gooi je het maar op mijn fysiek verschijnen?
@AlphaKenny 1up | 23-07-12 | 12:20 |
Voorzover ik weet staan er meerdere kamera's die de snelheid ook tussentijds meten over een tussenliggend traject.
Volgens mij is zo'n zaak onlangs nog voor de rechter geweest waarbij de verdachte stelde ddat hij op de tomtom reed en het niet verkeerd kon hebben. De verdachte is wel vrijgesproken, maar zal ongetwijfeld op het randje zijn geweest.
Alweer een tijdje geleden deed een Zweed het op de motorfiets- zonder kentekenplaat.
www.youtube.com/watch?v=bU7Qjutd3Gs
Ghost Rider Rotterdam - Utrecht - Amsterdam
@Tarmac | 23-07-12 | 12:17 |
Laat zich wel verklaren.
Iedereen rijdt 100km/u +/- 2. Tja redeneert men: voor 2km/u verschil hoeft gij mij niet inhalen plis het feit dat deze snelheid toch al slaapverwekkend is. Dus blijft men Links hangen.
In tegenstelling tot Duitsland waar het gassen nog mag, rijdt een ieder wel netjes rechts.
@rara | 23-07-12 | 12:14 |
Het is heel eenvoudig.
Gewone boefjes oppakken, zoals winkelboefjes, geweldboefjes, etc kost geld.
Snelheidovertreders oppakken levert geld op.
Hiermee valt alles te verklaren.
@PartyCrasher | 23-07-12 | 13:53 | + -2 -
Als jij niet aan de hand van de weg en omgeving kunt interpreteren hoe snel of langzaam je er veilig kunt rijden ben jij zelf degene die niet op de openbare weg thuis hoort.
@PartyCrasher | 23-07-12 | 13:53;
Volgens jouw redenatie is het dus ook onzinnig om verkeersdrempels aan te leggen in een woonwijk.
Een bordje: "15 km/h" en een bordje met "spelende kinderen" is blijkbaar voldoende.
Ik ben even in z'n één rondjes door Stichtse Vecht aan het scheuren. Daarna klop ik daar ook nog even m'n stofzuigerzak vol fijnstof leeg. Als iedereen dit nu even doet, weet ik zeker dat 130km/u minder "schadelijk" is voor het milieu....
@ad melkert | 23-07-12 | 14:11 : Ik dacht even dat je het over de zetelaantallen had, maar nee dus.
@ad melkert | 23-07-12 | 14:11
PVV wil 140. Dit voor het geval maximunsnelheid van doorslaggevende waarde gaat zijn in het stemhokje.
Als je van Den Haag naar Den Bosch rijdt wisselt de maximumsnelheid om de 10 km of tien minuten, whichever comes first. Je bent meer bezig met op je dashboard kijken dan met verkeersveiligheid, want het hele traject zit ook vol trajectcontroles, vaste camera's en struikrovers.
12 september
GL= 80
PvdA, CDA en D66 zijn 100
SP=110
PVV en VVD zijn 130
mijn voorkeur gaat naar 120
In zowat héél Europa ligt waar het logisch is de snelheid van dergelijke snelwegen op 130. Logisch. Behalve in het absurde Nederland.
@Mazzeltov | 23-07-12 | 13:57;
Als ik dat zie, voel ik me weer helemaal jong ;)
Altijd leuk om naar te kijken : www.youtube.com/watch?v=FSguQg_bK38
[...]Als je de weg dan inricht met twee keer vijf rijstroken, mag je ervan uitgaan dat je dat ook kan en mag rijden.
Maar door het max. op 100 km/h te zetten EN een traject controle te maken creëer je een boetemachine.[...]
Tarmac | 23-07-12 | 13:39 | + 0
Hoe komt men er toch bij dat de maximum snelheid te interpreteren valt door te denken hoe hard je er denkt te kunnen? Het voordeel van verkeersregels is dat er al voor je gedacht wordt, of je het er nou mee eens bent of niet. Als jij op de A2 niet ziet dat je daar max 100km/u mag heb je niets op de openbare weg te zoeken.
@T. Grimbek | 23-07-12 | 13:41
Scheelt weer in de brandstofaccijns !
2 walletjes eten he. DIng was nooit 5 baans geworden in tijdsbestek als je er 120-130 over mocht. Dan had je een A4 verhaal bij Den Haag gekregen waar 40 jaar lang milieu gekkies doortrekking hebben tegengehouden.
@vikingchild | 23-07-12 | 13:46
Wel fijn dat je nu 2 jaar later -mag- moet dood gaan, op je 67ste en iedere dag meer dan ben je een gannef van de staatskas
Moest vorig jaar hard lachen toen ik van Amsterdam naar België reed. Op een baantje met om de 200 meter een flitser zagen ze keer voor keer zwart van de roet.
Veilig verkeer, fijnstof blabla bla.
Verkapte belasting. U bent een radertje in het systeem. Belasting betalen en doodgaan. Dat is het enige wat u móet doen, de rest is bijzaak.
Net wat anderen hierboven al schreven, stem op 120912 niet op een partij die deze achterbakse struikroverij mogelijk heeft gemaakt !
Wil aktiegroep gaan starten : A2-200 !
Klotezooi net vol op tegen mijn voorganger gebotst omdat ik teveel naar mijn snelheidsmeter zat te kijken.
Ik ga de overheid aanklagen!
Als je alle buitenbochten neemt, kun je 103 Km/u rijden.
@Ing. eslapen | 23-07-12 | 12:54
Niet aan denken maar gewoon doen :-)
met een beetje geluk krijg je een duwtje van een vrachtauto, kun je mooi de motor uitzetten win win win win situatie
Je gewoon aan de regels houden, beste burger.
@PartyCrasher | 23-07-12 | 13:11;
Toen Tarmac (vandaar me nick) nog trots de Tuftufclub bezocht, was die discussie er ook wel.
(goeie ouwe tijd: nl.wikipedia.org/wiki/Tuf-tuf_Club )
Het probleem zit hem niet zozeer in snelheidscontroles, maar in het overdreven fanatisme van controleren.
Snelheidscontroles vinden daar plaats, waar het 'makkelijk' scoren is.
Niet bij scholen, niet in woonwijken.
Maar op snelwegen en op de vierbaanswegen in de stad.
Neem als simpel voorbeeld de dreven in lelystad of Almere.
Die waren vroeger 70 km/h en zijn ze ook voor ingericht (zoals dat heet).
Als je dan de snelheid van 70 naar 50 brengt moet je de weg opnieuw inrichten.
-
Datzelfde is nu op de A2 aan de hand.
De max. snelheid in Nederland is nog steeds 120 km/h op autosnelwegen.
Als je de weg dan inricht met twee keer vijf rijstroken, mag je ervan uitgaan dat je dat ook kan en mag rijden.
Maar door het max. op 100 km/h te zetten EN een traject controle te maken creëer je een boetemachine.
Dat is gewoon het hele eieren eten.
@peter1953 | 23-07-12 | 13:17
Wat een hoop onderbuikjaloezie. Je hoeft geen aso te zijn om zo'n auto fijn te vinden rijden. Probeer het eens. De meest asociale bestuurders die ik tegenwoordig zie rijden een Toyota Prius of een Honda hybride.
Geldt niet voor Polen en andere EU ingezetenen die hier over de wegen rijden. Alleen U zult betalen.
Soms rij ik wel eens 110 waar ik 100 mag om ruimte te creeeren voor invoegend verkeer.
Wat een crimineel ben ik.
Kaas de Vies | 23-07-12 | 13:20 | - 1
Aangezien dat over een afstand van max een paar honderd meter zal zijn is zal je gemiddelde snelheid dus niet hoog genoeg zijn om ervoor bekeurd te worden. Dus nee, een crimineel ben je dan dus nog steeds niet. Dus wat is het probleem nu precies?
Diegenen die bekeurd worden bij een trajectcontrole hebben ook een luier nodig aangezien ze te weinig hersencellen hebben om hun poep op te houden.
Sinda vandaag is de linkerbaan voor busjes Polen; die lachen om CJIB post. De rest loopt te trutten op de rechtse banen met minimaal snelheidsverschil; veilig hoor! Er kan zomaar een koe oversteken.
Het traject is trouwens 3 secties, dus gemiddelde snelheid per sectie. Mocht je prijs hebben over alle secties telt alleen de hoogste boete (lijkt me ook logisch, 3x bekeuren voor 1 overtreding is niet mogelijk).
fleurtje | 23-07-12 | 12:32
Nope, hij gaat niet harder. Voor die 3 keer per jaar dat ik op een autobahn rijdt zou dat ook totaal nutteloos zijn.
@peter1953 | 23-07-12 | 13:17 | + 0 -
Soms rij ik wel eens 110 waar ik 100 mag om ruimte te creeeren voor invoegend verkeer.
Wat een crimineel ben ik.
Je kan in elk geval niet volhouden dat je "effe aan het inhalen" was met die trajectmeting. Verder goeie zaak, we willen toch zo graag zero tolerance? O nee, da's altijd voor een ander!
Snelheidsboetes = proleten-tax.
van mij mag in heel Nederland trajectcontrole worden ingevoerd; en hoe eerder hoe liever.
Hopelijk leren die aso's in hun AUDI/BMW/Mercedes scheurijzers dan eindelijk af te veronderstellen dat een snelheidsbeperking niet op hen van toepassing zou zijn.
Wat het ook is, geldklopperij is dit niet. Want als je weet dat de pakkans 100% is, houd je je er wel aan. Geldklopperij was de situatie tot nu toe, regelmatig staan te flitsen. Alhoewel ik ook voorstander ben dan 130 op dat stuk, zie ik liever dit dan flitsagenten. Deze laatsten kunnen nu namelijk op een andere klus worden ingezet, en de overheid kan nu met recht zeggen dat het ze niet om het geld te doen is.
Omdat er altijd van die klote wegmisbruikers zijn die natuurlijk 90 km/h gaan rijden, want stel je voor dat ze een boete krijgen.
En juist die klote wegmisbruikers veroorzaken files bij trajectcontroles.
Horagha | 23-07-12 | 12:15 | + -2
Maar is het probleem dan de trajectcontrole of de weggebruiker die er niet mee om kan gaan? Wat is dan het alternatief volgens jou? Helemaal niet controleren en vertrouwen op de goedheid van de bestuurder?
De ene helft met 150 en de andere met 50, dat is het voordeel van een trajectcontrole.
@îîî ReBeL îîî | 23-07-12 | 12:33
;) Mythbusters bekijken... dan weet je het antwoord
@Che_cuevara | 23-07-12 | 12:47;
Dat klopt.
Maar daarvoor moeten ze je EN staande houden EN is de boete (slechts) 40,-.
Welkom in het strafkamp.
@T. Grimbek | 23-07-12 | 12:48
Zat daar ook al aan te denken...
@azijnsnuivert | 23-07-12 | 12:48
Voordeel is dan wel weer dat je op de gps rechtdoor naar je werk kan. Alleen wel even oppassen op verkeer die schuin naar je toekomt.
@Tarmac | 23-07-12 | 12:51
Krijg je weer een bekeuring voor een vuile kentekenplaat.
@îîî ReBeL îîî | 23-07-12 | 12:50
Klopt, in de kroeg wordt de hele wereld verbeterd, dat weet ik ook wel.
Daarom zeg ik ook dat ik niet weet of het klopt.
@ Baldrick | 23-07-12 | 12:35 |
Dat ergens anders door hoor.
Linkje: www.iphoneclub.nl/179400/flitsers-mobi...
Kan het iedereen beslist aanraden. Een betere 'Return on Investments' vind je niet snel.
Dat is ook de reden waarom de roverheid meer en meer overstapt op trajectcontroles.
@Che_cuevara | 23-07-12 | 12:47;
Haarlak werkt prima.
Je moet alleen als het nog nat is, een lading zand er tegenaan schoppen.
Met 100 km/u in de derde versnelling, en zo veel mogelijk links rijden.
Dat zal ze leren, veel (motor-)herrie en minstens zoveel uitstoot als bij 140 km/u.
En vooral allemaal doen.
@Che_cuevara | 23-07-12 | 12:47
En ik hoorde dat foto's door haarlak juist scherper werden.
Maar zijn meer dingen wat je wel eens in de kroeg hoort, of het allemaal werkt?
Met valse nummerplaten rijden dat werkt het beste denk ik.
Of met Poolse nummerplaten, dat werkt vast ook wel.
Twee en een half duizend jaar verder. En je hoeft 'brood en spelen' alleen maar te vervangen door het recht op een vette bek en 130 Km pu.
Gewoon massaal 70 gaan rijden, moet je eens kijken hoe snel ze gaan ingrijpen..
De ultieme natte droom is natuurlijk heel Nederland asfalteren, en overal trajectcontrole bij een maximumsnelheid van 10 km/uur.
@îîî ReBeL îîî | 23-07-12 | 12:33
Ik heb wel eens gehoord dat haarlak ook helpt. Weet niet of dat klopt.
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 11:51
Hahahaha die vind ik geweldig!
100 km/h per uur op een nieuwe, veilige, ultramoderne 2 X 5 baans 'snel'weg. Maar straks mag er misschien wel 130 km/h worden gereden tussen 12:00 's nachts en 7:00 's ochtends als heel werkend Nederland op 1 oor ligt.
Dit is weer een typisch voorbeeld van 'Nederland op z'n smalst.'
Om gillend gek van te worden. Op de ene snelweg mag je 100 km/h, verderop mag je weer 120 km/h om daarna een trajectcontrole in te gaan, waar je weer 80 km/h of 100 km/h mag rijden (afhankelijk van de weghelft!?). Als je geluk hebt is erg ergens in dit postzegellandje dan nog een km of 3 te vinden, waar je dan nog heel even de 130 km/h mag aantikken. Totaal geschift in dit land!
Laten we nu eens en voor altijd de volgende snelheden met elkaar afspreken.
Op alle snelwegen 130 km/h, als het slecht weer is 100 km/h. (klaar!) Het leven kan zo makkelijk zijn.
@rara | 23-07-12 | 12:22
Maar beste rara, u wordt gecontrolleerd door een volautomatische systeem. Het implementeren, onderhoud en uitvoering van het systeem is geen enkele agent bij betrokken. Los van die paar mgt agentjes.
Als er een boete uitrolt wordt deze opgepakt door CJIB en dat zijn ook geen agenten. Als er door de CJIB actie ondernomen moet worden is Justitie die dat afhandelt.
De politie heeft door zulke volautomatische systemen meer tijd voor andere zaken, zoals te flitsen op plekken waar deze systemen niet staan ofzo.
@Reinaert | 23-07-12 | 12:24
Met de conclusie die jij trekt, zal elke simpele zwarte kip de vloer met je aanvegen.
@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 23-07-12 | 12:33;
Dat spul werkt perfect!
Het vervangt ook al je keukenmachines, is ontwikkeld door de NASA, is gepatenteerd, en past onder je bed.
En als je het op je lul smeert, groeit ie ook gelijk met twee inches. Niet goed, geld terug!
-
Kijk even naar punt 5 van je advertentie.
Wat denk je dan zelf?
@ProAsfalt | 23-07-12 | 12:03
Radicaal gelul. Ga jij maar eens leven in een maatschappij zonder regels. Daarna praten we verder.
Een ouwe Audi Diesel met automaat, met 118000 km.
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 23-07-12 | 12:33
Doet me denken aan Kaboom.
Tarmac | 23-07-12 | 12:32 |
Lol!
Fotootje van de Audi cockpit Brusselmans ?...
Op andere locaties rollen de bekeuringen niet echt hard meer binnen. Dit komt omdat de 'snelheidsmaniaken' afgeremd worden door burgers die standaard 10km langzamer rijden dan de maximale toegestane snelheid.
Dus geven we u nu 5 rijbanen in de hoop dat u toch even flink het gaspedaal gaat gebruiken en veel links gaat rijden op de extra rijbanen.
Gewoon de motor nemen. Tussen de meetlussen door sturen en gas erop.
Of het werkt weet ik niet, maar het is te proberen.
Spul zal vast wel ergens in NL te koop zijn.
www.photoblocker.com/
Lyrthion | 23-07-12 | 12:24
Had je de caravan erachter hangen,of gaat je auto niet harder?
-weggejorist-
PS wil niet zeggen dat ik het eens bent met 100 km per uur. Vind een snelheid van 140 beter.
Van A naar Beter... en wat te denken van de stroken op de A12 (gloednieuw asfalt Woerden-Zoetermeer) en A20 (Capelle a/d IJssel-Blijdorp) waar >95% van de tijd een rood kruis staat, omdat ..... gewoon omdat.
Omdat het kan en die baan, zuur betaald door belastinggevers, dan wel gebouwd is (politiek doel gehaald) maar niet gebruikt wordt (burger toch lekker dubbel in de zeik).
Keiharde onrendabele kapitaalvernietiging... Kun je beter je geld aan een griek geven.
@AlphaKenny 1up | 23-07-12 | 12:20;
@Jos Tiebent | 23-07-12 | 12:24;
Laat me raden.
Jullie hebben ook een CD aan je binnenspiegel hangen tegen de flitsers?
Sturen die email met 'nieuwe flitspalen!' uit 1990 ook door aan heel je adresboek?
En als jullie staande gehouden worden zeggen jullie tegen oom agent:
"Ik VIND je een lul", want dan is het een mening en kunnen ze niets maken?
Dream on...
Waar ligt die A2 eigenlijk? #dtv
@Che_cuevara | 23-07-12 | 12:26
Iedereen in dit land die ook maar één vinger uitsteekt richting het Heiligste Der Heiligen, oftewel het CJIB, word meteen opgepakt wegens het ondermijnen van de staatsveiligheid, het schaden van het landsbelang en op z'n minst functioneel terrorisme.
Dan gooi ik nog liever waxinelichthouders. Per dozijn.
Vergeet op 12 september niet wie hiervoor verantwoordelijk is.
James Lastig | 23-07-12 | 11:51
Vergeet je pensioen. Vergeet je toekomst. Vergeet je kinderen. Vergeet Europa. Vergeet alle problemen in dit land. Stem op de partij die je sneller laat rijden!
@Rara
Iemand die bereid is vrijheid in te leveren voor veiligheid, zal geen van beide krijgen dan wel verdienen.
Ideetje voor de gemeenten rondom de A2: als Melanie Schults van Haegen van Geesteranus tot Nogwat de snelheid verhoogt, dan acuut minimaal 2 van de 5 rijstroken volstorten met zeecontainers. Ik bedoel: afspraak = afspraak. Weg breder? Alleen bij 100 km/uur. 100+ km/uur = weg weer smaller.
Degene die nu nog een bon krijgt op de A2 verdient niet beter. Meest bekende stuk snelweg waar geflitst wordt. Klagen heeft dus geen enkele zin als je tegen een bon aanloopt, heb je dan toch echt aan jezelf te danken.
@Reinaert | 23-07-12 | 12:26
Ik zie Yup wel. Maar waar is Fap?
@Lyrthion | 23-07-12 | 12:26
"wat doe je met magnetronfolie dan? Verstoort dat het beeld op zo'n camera?"
Als de magnetron aanstaat wel.
@eerstneukendanpraten | 23-07-12 | 12:24
Yup. En Fap: world-viewer.com/data_images/trabant-6... (check die uitlaat, daar is geen fijnstof bij!).
Jos Tiebent | 23-07-12 | 12:24 |
Infrarood-ledjes toch wel? ;-) Maarre, wat doe je met magnetronfolie dan? Verstoort dat het beeld op zo'n camera?
@Reinaert | 23-07-12 | 12:24
Da's geen terrorisme.
Da's de puntjes op de i zetten.
Reinaert | 23-07-12 | 12:22 | + 0 -
Deze gaat nog sneller....
world-viewer.com/trabant-601.html
@Horagha | 23-07-12 | 12:21
Ah. Een oproep tot -burgerlijke ongehoorzaamheid- terrorisme.
Busje komt zo!
Gisteren even bij onze oosterburen het gaspedaal helemaal ingetrapt.. 180 op een stuk met twee banen, geen enkel punt en heerlijk voor de gemoedsrust: ff lekker de roep van het testosteron bevredigen. Maarja, dat is daar.. dit is Nederland. De eerste flitser hing bij het bordje "welkom in Nederland".
Dat wordt weer magnetronfolie halen om mijn kentekenplaat in te pakken. Ohja, en de kentekenplaatlampjes vervangen door LED-lampjes. En natuurlijk niet vergeten mijn lichten te ontsteken.
17 miljard euro wordt er jaarlijks binnen geharkt door de staat bij de automobilisten,en het enige wat ze opvoeren is niet de snelheid, maar de inkomsten.
@eerstneukendanpraten | 23-07-12 | 12:18
Neuh. Zó eentje: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
In vergelijking daarmee is een Laro een limousine.
@Horagha | 23-07-12 | 12:17
Maar jij bent een voorstander om 100% pakkans van criminelen door je eigen vrijheid op het spel te zetten?
Nee, nooit. De politie zou haar energie moeten steken in het oppakken van criminelen in plaats van de burger 24/7 te controleren op overtredingen.
En wat is nou het mooie....
men neme een bierflesje, een lap stof en benzine. Gaat aan de andere kant van de sloot staan, doet een beetje mikken op een doos van 1m bij 0,5m en dat systeem staat een paar weken weer uit.
Wil mensen niet op ideeen brengen maar wie niet bang is voor koeienvlaaien, kan zo morgen zijn 15 minutes of fame claimen.
Dat komt dus neer op gas geven voor de Grieken, of voor de bomen op de noordpool, of voor de opgezette korhoenders, of voor de negertjes, of voor de wachtgelden.
rara | 23-07-12 | 12:17 | + 0 -
LOL! En dan nog even snel een bandje verwisselen...
Trajectcontrole is fantastisch. Met 200 over de snelweg raggen, bij het tankstation een broodje oma's gehaktbal naar binnen werken en je ontbijt uitschijten en je komt op een gemiddelde snelheid van 70 uit.
Straks weer een rede om niet naar Amsterdam te gaan.
En ik had er al meer dan 100.
Hahaha Goed bezig daar.
Gewoon de helft 160 rijden en de helft 40, kom je op een gemiddelde van 100.
Massaal je kentekenplaat afplakken!
Reinaert | 23-07-12 | 12:16 | + 0 -
Zo eentje wellicht?
www.google.nl/imgres?q=oude+landrover&...
De foto's spreken inderdaad boekdelen.
De gemiddelde automobilist is geen vijf rijstroken waard.
Op de eerste foto tel ik drie personenauto's en twee busjes.
Toch lukt het ze om vier van de vijf rijstroken te gebruiken.
De tweede foto is eigenlijk nog mooier.
Welgeteld vijf rijstroken en vier auto's.
En TOCH lukt het ze om vier rijstroken te gebruiken, BEHALVE de rechterstrook!
-
Ik zie dit heel vaak op de A4 (waar al veel langer trajectcontrole is).
De gemiddelde automobilist 'doet maar wat'.
Al ga je ze rechts voorbij, op een enkeling na hebben ze nog niets in de gaten.
En van die enkeling krijg je dan een grootlicht riedel.
@eerstneukendanpraten | 23-07-12 | 12:14
Mijn voertuig heeft helegaar geen last van de files. De filerijders wel van mij.
2.bp.blogspot.com/__EzFEHn2YBI/SbEkEKJ...
@rara | 23-07-12 | 12:14
Omdat er nog geen camera's in de woonwijken hangen. Want 100% pakkans als ze je kunnen volgen van plaats van misdrijf tot de schuilplaats.
Maar jij bent een voorstander om 100% pakkans van criminelen door je eigen vrijheid op het spel te zetten?
Ah. Weer een nieuw melkkoetje voor de Roverheid en de CJIB-totaalmalloten.
Kreeg ooit een boete op de mat omdat ik 138km/u gereden zou hebben daar waar 100km/u toegestaan is. Alles klopte: kenteken, dag, tijd, werkelijk alles. Ware het niet dat ook het CJIB geweten zou kunnen hebben dat mijn SUV helegaar niet in staat is die snelheid te behalen: bij 80km/u komen je nieren al uit je oren wapperen.
Heeft me al met al anderhalf jaar en een hoop gezeik gekost maar de rechter heeft me uiteindelijk "het voordeel van de twijfel" gegund. NeDDRland op z'n smalst.
Dan maar flink gassen in de woonwijk, daar zie je nooit controles..
@PartyCrasher | 23-07-12 | 12:04
Omdat er altijd van die klote wegmisbruikers zijn die natuurlijk 90 km/h gaan rijden, want stel je voor dat ze een boete krijgen.
En juist die klote wegmisbruikers veroorzaken files bij trajectcontroles.
Hoe kan het dat 100% van de hardrijders op de A2 gepakt wordt, terwijl overvallers en agressievelingen zelden gestraft worden? De overheid straft overtreders, maar laat de criminelen volkomen vrij.
Die van mij heeft helegaar geen kenteken....
www.google.nl/imgres?imgurl=http://sta...
Trajectcontrole is alleen maar om de schatkist te spekken.
De praktijk is dat gegarandeerd 2 tot 3% van de automobilist net iets te hard rijdt.
Er zijn rond de 150.000 passerende auto's. 2% te hard levert 3.000 hardrijders op. Gemeten snelheid 110km/u. Boete is E 34,00 + E 6,00 administratiekosten = E 40. Dit maal 3.000 --> E E 120.000 per werkdag. Er zijn er 260 --> 31,2 miljoen wordt er jaarlijks binnengehaald. Ik denk dat het systeem binnen een half jaar terug is verdiend.
Een betere belegging in deze tijd is er niet te wensen.
Alleen jammer dat het altijd ten koste gaat van de hardwerkende mens, maar ja daar hebben politici en ambtenaren maling aan.
Net twee keer op dat traject gereden. Is gewoon een hel. De ene rijdt 96 de ander 101 en de volgende weer 105. Gevolg is dat alles op een kluitje zit of dat mensen met een slakkegang inhalen etc. Ik wil het nog zien als de vakanties straks voorbij zijn.
260 rijden kunnen ze niet meten.
@vraagstaart | 23-07-12 | 12:04
AGW is dikke paardepeop.
@HaatAth3ist | 23-07-12 | 12:05 | + 0 -
"iedereen moet zich aan onze achterlijke regeltjes houden"
Maar dat is niet zo, het is niet iedereen. Het is vrij selectief. Iedereen die makkelijk gecontroleerd kan worden wordt extreem gecontroleerd. Elke misstap gesanctioneerd. Dit zijn meestal de mensen die vrij braaf in het leven staan.
Geeft te denken. Alhoewel dat doe ik niet meer, ik die nu alles op de automatische onderbuik. Die heeft schrikbarend vaak gelijk.
Jekkes, een Ahdi diesel, wat vinex-burgerlijk.
@ ZDEV | 23-07-12 | 11:54
Academische vraag, die 4-deurs van jou haalt die snelheid niet eens. Al komt-ie wel in de burt, dat dan weer wel.
PartyCrasher | 23-07-12 | 12:04
"Los van de snelheid". Dan zijn we al klaar, he? Het gaat hier om het feit dat niemand zich aan die onzin-regel van 100 houdt / wil houden. Dat ze dat nu met een trajectcontrole afdwingen, is het probleem, niet of dat een eerlijke manier van controleren is. Die belachelijke limiet zuigt gewoon, dus je kan het er niet los van zien.
@PartyCrasher | 23-07-12 | 12:04 | + 0 -
Is controle uberhaupt wel eerlijk?
Als nu iemand gewoon even wat accuzuur in die kasten van de regeleenheid spuit doen ze het al heel snel niet meer
Pure geldroverij van de staat, onder het mom van "iedereen moet zich aan onze achterlijke regeltjes houden". Lutsers. Laat ze zich lekker met de echte criminaliteit bezig houden en autorijdend Nederland met 160 km/h verplaatsen waar het zo overduidelijk mogelijk is.
@Nacho_Vidal | 23-07-12 | 12:03 | + 0 -
Leuk voor je.
Maar is traject controle, los van de snelheid, niet de meest eerlijke manier van snelheidscontroles? Tenzij je over langere afstanden geen gemiddelde snelheid aan kunt houden, maar dan moet je je afvragen of je wel geschikt bent om een voertuig te besturen.
@Godsammekraken | 23-07-12 | 12:00 Ik bedoelde eigenlijk Monbiot - niet bepaald iemand die je ervan kunt verdenken een global warming cynicus te zijn, toch? en.wikipedia.org/wiki/George_Monbiot
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 12:01
Ik zou die vriendin gauw dumpen.
Kaas de Vies | 23-07-12 | 12:01
Ik rende een keer naar de wc omdat ik nodig moest. Ik haalde hem net op tijd.
Helaas moest ik poepen.
@pius | 23-07-12 | 11:51 |
De overheid stelt alleen regels op om hun ambtenarenapparaat aan het werk te houden én om hun (linkse) hobby's te kunnen uitvoeren.
@ZDEV | 23-07-12 | 11:59
Ik zou me eerst en verdiepen in hoe revoluties verlopen en wie er de meeste profijt van trekken en wie niet in beginsel. Neem bijvoorbeeld de Franse, Russische en Chinese als Voorbeeld.
Of een aantal van de huidige revoluties. Dat lijkt me een goed begin.
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 12:00
GS heeft natuurlijk wel een betere traject controle.
Op de A2 kan het echt niet.
Zo mooi. Een vriendin bracht mij eens naar het vliegveld met 200 km/h nadat wij ons "verslapen" hadden. Rotterdam - Schiphol in 20 minuten.
Mooi.
Helaas vloog ik van Eindhoven.
Ooit eens een foto gezien van een kentekenplaat van een motorfiets met de tekst " jammer he" Ik stel voor dat we met z'n allen die plaat kopieren en dan met 190 over de A2 rijden.
@vraagstaart | 23-07-12 | 11:55
De Guardian onverdacht? Mwoeahahahah!!!! De term "Guardianistas" is er ook zeker zomaar.
Binnenkort in 0031; "A2 ook toegankelijk voor scootmobiel"
@Che_cuevara | 23-07-12 | 11:56 | + 0 -
Tuurlijk wel. Daar ben ik het levende bewijs van. Elk topic wordt door Kaas de Vies met de snelheid van het licht vervuild.
In België weten ze in ieder geval hoe ze op snelheid moet controleren, kunnen ze hier nog wat van leren.
www.telegraaf.nl/buitenland/12610809/_...
@vraagstaart | 23-07-12 | 11:55
En zo worden we bang gehouden.
Goed dat we internet hebben en mensen zoals
George Monbiot
De burgers die er wonen maakt het niet uit.
Als zij rust wilden, waren ze in Drenthe gaan wonen.
Maar ze kiezen bewust voor de Randstad: dichtbij de snelweg want handig.
De automobilisten willen graag sneller: want rijden = vrijheid.
Dit heeft ook niets met het milieu te maken. CO2 en fijnstof gezeik. Geluidsoverlast zit tussen je oren als het om 100 of 120 gaat.
Nee dit is pure autohaat en burgerhaat.
Links of rechts stemmen: het maakt niet uit. De haat is en blijft.
Daarom is er maar één gepaste oplossing: slopen dat systeem. Letterlijk en figuurlijk!
@James Lastig | 23-07-12 | 11:51
Ik zal er zeker rekening mee houden !
Dat wordt een A2-toeslag berekenen voor elke opdracht waarbij ik via de A2 moet (hetzij voor de extra irritatie, hetzij om de boete mee te betalen).
Van Holendrecht tot Maarsen. De andere kant op (Richting Amsterdam) is nog geen trajectcontrole, dat komt later dit jaar.
nos.nl/artikel/397947-trajectcontrole-...
Vroeger crosste ik in een uur en driekwartier van Maastricht naar Amsterdam. Nu wil ik daar niet aan denken. De kosten zullen waarschijnlijk mijn maandsalaris overstijgen.
@ZDEV | 23-07-12 | 11:54
Alleen de lichtsnelheid kan niet geregistreerd worden.
Het aardige is natuurlijk dat het een maatregel om niks is. Olie is er meer dan zat voor de komende eeuwen, de aarde warmt niet op en CO2 is niet slecht voor het milieu.
Maar hey, hou het volk bang, dat regeert zo lekker makkelijk.
Uit onverdachte bron de onderbouwing van het bovenstaande: www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/...
@Che_cuevara | 23-07-12 | 11:54
121 - 109 natuurlijk
Is dat de heule A2, of alleen van utrecht naar amsterdam?
In dat geval niks aan de hand, het gros van de tijd mag je in je handjes knijpen als je 100 km redt
Registreert het ook boven de 300KMh?
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 11:53
Op 121 september kun je ze dat bekent maken.
Vrij triest maar dat iemand zo ontzettend dom kan zijn dat hij/ zij met omwonenden de afspraak maakt dat er niet harder dan 100 gereden zal worden ivm geluids en fijnstof -overlast is volledig idioot. Of je doet het goed - of je doet het niet!
Die laatste zal wel geen aanmaning krijgen.
Wel een rekening van het ziekenhuis.
Wil ik trouwens ook traject controles op het functioneren van de overheid en op de immigratiestromen.
Ik denk dat die veel meer geld opbrengen, of beter gezegd besparen.
Maar hoe maak je dat de politici en bestuurders waar bezuinigen lasten verhogen betekent.
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 11:51
Nee, maar de PC waar dat op draait geeft ongeveer dezelfde gebruikerservaring als de A2.
Zie het maar als belasting om die arme Zuid-Europeanen een handje te helpen.
Voor de Spanjaarden aan het gas! Oh, sorry: "op het gas", natuurlijk.
IDD rap wat verse speedmetal op de Smartphone want anders haal ik Vinkeveen niet zonder slapend de vangrail te schurken.
Krijgt het spel A2-racer van Davilex nu ook een update?
Vergeet op 12 september niet wie hiervoor verantwoordelijk is.
Regels zijn de smeerolie van onze maatschappij. Maar soms schiet het zijn doel voorbij.
REAGEER OOK