Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Woonwagenkamp achter aanslag Waalre?

yalikedags.jpg Voor het geval u tegen alle bedoelingen in lekker rustig hebt geslapen vannacht, herinnert de Telegraaf u er 24 uur later nog even aan dat de verwoesting van het gemeentehuis in Waalre toch een TERRORISTISCHE AANSLAG!!!111 betrof. Opdat we niet ineens lekker chill gaan lopen doen en de NCTb ineens afschaffen ofzo. Niet zo gek natuurlijk. Wie twee auto's vol peut laat ontploffen in een overheidsgebouw krijgt al snel het stickertje terrorist. Maar wie zijn de daders? In ieder geval geen hakbars, nazi's en/of Breivik-achtige types. Waalre is een soort überdeftig en dus roomblank miljonairsdorp waar keurige VVD-mensen bij hockey- en tennisverenigingen hun zeeën van vrije tijd vullen met sherry's zuipen aan de bar en lallen op dixielandmuziek. Echt hoor, Waalre is de Goudkust van Brabant. Op de lijst van wijken met de meeste miljonairs in Nederland, staat de Waalrese villawijk Lisseven op de tweede plaats - vlak achter Duinauwe in Wassenaar. OSM die weten hoe het heurt. Gezagsgetrouwe liberalo's in lamswollen truien met een eigen ondermening, een Volvo XC60 op de oprijlaan en een poster van Hans Hillen achter de ruiten. Allemaal? Nee, een klein hoekje van Waalre biedt dapper weerstand tegen deze keurigheidsoverheersing. We noemen ze: de woonwagenbewoners. Drie weken geleden deed de FIOD nog een inval in het kamp waar toen zeshonderd kilo grondstoffen voor synthetische drugs werden aangetroffen. Een gesprek tussen de burgemeester en de bewoners een dag eerder over het nieuwe bestemmingsplan (waarin een goedlopende autosloperij het veld dient te ruimen) eindigde niet positief. "De reacties waren afwijzend", aldus bugervader De Wijkerslooth op Twitter. "De toon waarop was onacceptabel." Sindsdien wijzen alle vingers naar de Broekweg in Waalre. Zelf een rondje kijken tussen de caravans kan HIERRR. Mocht u goede XTC of coke worden aangeboden, niet happen. Voor je het weet zit je vast aan een gare auto zonder APK die na 100 meter uit elkaar flikkert.

Reaguursels

Inloggen

kleine roerganger | 19-07-12 | 10:57
Omdat je dan geen huizen-belasting hoeft te betalen! Want het is immers een woonwagen! Slimme jongens, he.

koekje erbij? | 19-07-12 | 23:26

Waalre deed (doet) ook een "Nicolichje" ?

" ... een woonwagenbewoner die recentelijk uit zijn wagen is gezet. De vuurwapengevaarlijke drugscrimineel woont in afwachting van een nieuwe standplaats in een door de gemeente beschikbaar gestelde woning ... "

crimesite.nl/component/content/article...

SyntaxError | 19-07-12 | 20:28

Jammer dat er bij de inritten geen leeuwtjes staan. Dat vind ik altijd zo mooi. Is dat uit tegenwoordig ? ;-)

Rest In Privacy | 19-07-12 | 19:55

@CupDCake | 19-07-12 | 12:10
U bent de elektra installateur ?

Veel Vaak | 19-07-12 | 18:34

Maaskontje XXXL

fleppenstein | 19-07-12 | 18:33

Dat terreur waar al sinds 2001, zo'n 18 uur per dag hysterisch voor gewaarschuwd en gehersenspoeld worden?
Nederland heeft net zo veel vijanden als Amerika, natuurlijk.

Replaceable | 19-07-12 | 15:44

-weggejorist-

Dr.Phlox | 19-07-12 | 15:32

Waar zijn de woonwagens gebleven? Dit zijn halve villa's.

Dr.Phlox | 19-07-12 | 15:32

misschien doet het de schellen van de ogen vallen bij bestuurlijk Nederland
Greetje Duisenberg | 19-07-12 | 13:52
-
Dat is eigenlijk waar ik stiekem een beetje op hoop. Ik heb sterk de indruk dat de "gevoelens van onveiligheid" nu ook steeds meer de kop opsteken in de betere buurten. Ben alleen bang dat ze een beetje vergeten zijn hoe je dat ook alweer doet, handhaven zonder meteen in pure repressie te vervallen.

canardo | 19-07-12 | 15:02

"Als de politie goed zijn werk doet, komen ze niet bij ons uit." Wahahahaha, nee natuurlijk niet! Ze komen uit bij de voormalige eigenaren van de uit schroot samengestelde voertuigen die zijn gebruikt voor de aanslag. En reken er maar op dat je weet hoe je een auto onherkenbaar maakt als je een autosloperij hebt...

Mr Dixit | 19-07-12 | 14:51

Woonwagens? Knap Pipo-de-Clown-Paard die deze elefantiasis-caravans naar Limburg krijgt gesleept.

Duswel | 19-07-12 | 14:36

@dekogelkwamvanlinks | 19-07-12 | 13:07
"Burgemeester Kruikezeiker"????
Hallo laat Tilburg er ff buiten ja ?

lilluke halve hoan | 19-07-12 | 14:07

@zeg maar jansen | 19-07-12 | 11:07
Er staan wel degelijk losse caravans hoor!
Doorzoek dat kamp maar eens goed.......

lilluke halve hoan | 19-07-12 | 14:03

@fifi23 | 19-07-12 | 10:32
Oh, jij gelooft ook nog steeds dat daar wielen onder zitten?
Deze "reizigers" reizen alleen per vliegtuig naar de costa's en zo.....

lilluke halve hoan | 19-07-12 | 13:55

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:13
Is die tijd dan voorbij ?

Veel Vaak | 19-07-12 | 13:55

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:26
NIET ROEPEN!
Anders hebben we weer "De Grote Kaasshow" hierzo.....

lilluke halve hoan | 19-07-12 | 13:53

Zo te zien aan de dichte rolluiken zijn die foto's van Google Streetview gemaakt voor 11 uur 's-ochtends. Het was voor de mensen van Google maar goed ook dat die kampers toen nog sliepen.

Hans Otjens | 19-07-12 | 13:52

Ik praat dit natuurlijk absoluut niet goed, want het is zo destructief, maar misschien doet het de schellen van de ogen vallen bij bestuurlijk Nederland.
.
Een week of zo geleden, riep ik ook al op dat Van der Laan, als hoofd van de politie, eindelijk maar eens heel goed duidelijk zou moeten maken wie er nou echt de baas is over het gebruik van geweld, ivm die kickboxer.
.
En nu hebben we weer zo'n geval, dat je niet mag negeren, want de volgende keer is het misschien wel het Torentje of een van de paleizen. Of wordt Van der Laan zelf afgetuigd omdat ie iets verkeerd gedaan zou hebben.
.
Echt ... gewelddadigheid kent geen grens. Ik hoop dat de Gutmenschen dat eindelijk eens voor hun netvlies krijgen. Hun naïviteit is levensgevaarlijk en staatontwrichtend.

Greetje Duisenberg | 19-07-12 | 13:52

Respect Quid. Weer iets in de richting van een kerelstopic. Wel iets voorzichtiger dan hoe je gisteren Bea in haar hempie zette. Maar daarvoor dan ook veel gevaarlijker voor lijf en leden van jezelf en je familie.

WirMachenMusik | 19-07-12 | 13:45

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:13
"Er was zelfs een tijd dat de kampers geen belasting hoefden te betalen omdat de fiscus het kamp niet indurfde om geld te incasseren als een aanslag (weer dat woord) niet werd voldaan."
-----------------------------
Je denkt toch niet dat ze die nu wél betalen? Nadat dat buiten het bestuurderskringetje (per ongeluk) bekend werd is via onderhandelingen en door bemiddeling van ambtelijke woonwagenkamp-consulenten een 'overgangsoplossing' afgesproken. Dus van twee procent over de door de kampers zelf geschatte 'omzet' toen, naar nu drie procent.
Totdat dat ook weer uitlekt en het vier procent of zo wordt. Met als compensatie afspraken miljoeneninvesteringen in infrastructuur/ kampvoorzieningen en beperking van controles.

WirMachenMusik | 19-07-12 | 13:40

En oh wonder, de gebruikelijke oplossing voor asociaal gedrag wordt weer aangekondigd"
--------------------
De burgervader is bezorgd om alle beschuldigingen richting het kamp aan de Broekweg. "We zijn al jaren in gesprek met het kamp om te zorgen voor normalisatie. We moeten afwachten wat er uit het politieonderzoek komt. Ik ben bang dat de vlam in de pan slaat", zegt hij tegenover Eindhovens Dagblad. "Het maakt even niet uit wie er achter de aanslag zit, maar er is wel iets mis in de samenleving."

WirMachenMusik | 19-07-12 | 13:28

ganster=gangster

broodje_haring | 19-07-12 | 13:28

Ze noemen het woonwagens, maar die villa's zijn alleen maar met een dieplader te vervoeren.
Uitzonderlijk vervoer..... dat dan weer wel.
Gestald op een goedkope vrijplaats voor wapens, drugs en zware criminaliteit.
Een plek waar de Nederlandse wet niet bestaat.
Maar ik zal ze.... ondanks de vele aanwijzingen.... nog niet veroordelen over hun betrokkenheid bij deze laffe aanslag.
Maar mochten ze er wél bij betrokken zijn geweest.... dan per direct de hele zooi daar platwalsen.
Op hun kosten.... zonder vertrekpremie.

Schietmijmaarlek | 19-07-12 | 13:28

Dit was echt de grootse aanslag ooit in NL! Geen half werk dat moet ik toegeven. Ik denk dat de politie op de verkeerde tenen is getrapt met het weghalen van de grondstoffen voor de producie van drugs. 600 kilo, dat is nogal wat. Kan je zeker 1 miljoen xtc pillen van draaien. Dit lijkt op het werk van een georganiseerde drugsbende. Nederland, ganster paradise!

broodje_haring | 19-07-12 | 13:26

En dit is toch zeker wel inspiratie voor een film.
Verder krijgt men op het bord wat ze zaaien. Van optreden is geen sprake hooguit overleg enzovoort, pure angsthazerij voor de buiten de wet opererende bevolking (als ze van het kampen komen).

lanexxx | 19-07-12 | 13:22

altijd leuk, illegaal je vuil storten https://maps.google.com/maps?q=waalre+broekweg&hl=en&ll=51.397405,5.441129&spn=0.002996,0.007923&sll=51.509208,5.380997&sspn=0.562403,1.422729&t=h&hnear=Broekweg,+Waalre,+Noord-Brabant,+The+Netherlands&layer=c&cbll=51.397446,5.441256&panoid=GghFqh0veTP9zuJrQ0VPLw&cbp=12,231.94,,0,23.79&z=18

JamesBlond | 19-07-12 | 13:14

Flodder was leuk!

dit is tuig

en de inwoners van Waliewijk hoesten wel 100 miljoen op voor nieuw stadhuis hoor... althans de belastingbetalers daar

burgemeester kruikezeiker is een droplul trouwens+ da´s dan wel weer duidelijk

dekogelkwamvanlinks | 19-07-12 | 13:07

@Muxje 12:20
Dan wil ik graag dezelfde rechten als die kampers, zodat we allemaal in een vrijstaat met eigendomsrechten en privacy leven en niet andersom, dat die kampers dezelfde trutregels en inbreuk op eigendomsrechten moet verduren, omdat wij dat ook moeten. Die kampers komen (even veronderstelt dat ze dit gedaan hebben) wel voor hun rechten op. Dat is alleen maar toe te juichen. Dat zouden meer mensen moeten doen.

tipo | 19-07-12 | 12:57

Je zou natuurlijk ook eens die f16 eens van stal kunnen halen en kijken of ze echt vervangen moeten worden of dat het ze nog lukt om met een volledig woonwagenkamp plat te gooien. Anderzijds heb ik ook wel weer symphathie voor iedereen die die kut overheid van ons een hak zet. moeilijk moeilijk moeilijk

Samtari | 19-07-12 | 12:56

Zie ik daar nu een mobiel XTC lab op nr. 8? Pure mafia praktijken dit, zal als overheid dit heel snel en heel hard de kop indrukken.

jappertje | 19-07-12 | 12:49

@2amazing | 19-07-12 | 11:40
Interessante opsomming inderdaad. Heb zelf overigens een aantal jaren in Waalre gewoond en daar is bij iedereen bekend dat aan de Broekweg echt zware jongens zitten. Dat is gewoon georganiseerde misdaad en in het gerommel en geknoei wat je meestal op die dorpskampjes ziet.
Grappig dat er officieel één bedrijfje zit en er achter elke "woonwagen" een grote bedrijfshal staat.
Er zijn ook nauwe banden met het kamp aan de Heezerweg in Eindhoven, wat echt een schurkenstaat is.

Novius | 19-07-12 | 12:47

Zou het nog wat uitmaken dat Henri de Wijkerslooth de Weerdesteijn nu bedreigd wordt ipv Mientje de Bruin uit oud-west?

canardo | 19-07-12 | 12:38

Beetje leedvermaak.
De modale burger is machteloos tegen een wethouder, die kan niks doen na door de gemeente afgezeken te zijn, is tie te netjes/bang voor.

Uw Verzekeringsadvis | 19-07-12 | 12:36

Ik kan mij er niet druk over maken.
Wat ik misschien nog interessant is wie (en waarom) het heeft gedaan.

CynischeAmbtenaar | 19-07-12 | 12:32

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-07-12 | 11:22

Met 600kg aan spul voor XTC veroorzaak je heel wat meer doden, dan op Koninginnetrixdag in Apeldoorn.

Wel bijzonder: hekjes voor de kapitale villa's, en nickname, van de kampers. Nu nog achter een echt groot hoog hek. Hoe hoger het hek, des te hoger de status?

Wel een knappe actie in Waalre, dat was geen half werk. Die verwende miljonairs daar zullen nu wel peop in de broek hebben, als ze een kamper tegenkomen in de winkel daar. Het kampje zal nu wel moeten verhuizen naar Onno en Kwalbert Verlinde, of naar daadkracht burgemeester Utrecht.

Ton Plafond | 19-07-12 | 12:31

Dit is de doorbraak van een revolutie die SBS6 jaren geleden heeft opgestart! Power to the tokkies! Een coup van de kampers! Ik ren alvast...

Rest In Privacy | 19-07-12 | 12:24

Woonwagen kamp ik zie meer huizen als woonwagens (caravans) maar dat is bij al die tuig buurten genaamd woonwagenkamp.

menotyou | 19-07-12 | 12:21

@tipo 11:53: Eigendom? En dan nog, ook als grondbezitter heb je plichten. Onlangs is in de buurt van mijn ouders een ambtenaar rond gegaan die alle bezitters van "illegale" fietsenhokken in de voortuin heeft aangeschreven om die dingen weg te halen of een vergunning aan te vragen. Het gaat om hokjes van pak 'm beet 1.20m hoog die meestal geheel achter een heg verborgen zijn. Maar ja, regels zijn regels. Ondertussen kunnen die kampers blijkbaar ongestraft een illegale loods van 300 fucking m2 neer plempen.

Flutregeltjes? Sure... maar er zijn maar twee keuzes wat mij betreft: afschaffen, of handhaven, en dan wel voor iedereen hetzelfde. Niet de bange brave burger pakken en de tokkie met de grote bek laten lopen.

Muxje | 19-07-12 | 12:20

Het wijkje ziet er netjes uit aan de buitenkant. Maar wat doet die Berlijnse muur ernaast? Om inbrekers tegen te houden?

Pi Mol | 19-07-12 | 12:19

Volvo XC60? Klinkt meer iets als een leasebak in de lagere middenklasse voor een loonslavende akkauntmanagher of zo. Doe mij maar Duits. En zelf betaald.

KarelMarks | 19-07-12 | 12:15

Roma's zijn Finnen op steroïden. Maar je hebt natuurlijk gelijk.
Art Vandelay Ultor | 19-07-12 | 10:23 Kampers zijn in Nederland meestal geen Roma's maar van Nederlandse afkomst. Ik kom voor mijn werk regelmatig "op het kamp". Ik kan je verzekeren dat er heel veel gebeurt dat het daglicht niet kan verdragen en daar durft "men" niet of nauwelijks tegen op te treden, omdat een deel van de kampers inderdaad in staat wordt geacht tot bijv. het plegen van een aanslag als in Waalre. Maar er zijn onder de kampers ook hardwerkende mensen die gewoon een baan hebben.

CupDCake | 19-07-12 | 12:10

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:26

Kaas is bang voor kampers, want Kaas is niet zo anoniem. Kaas zie je overal.

Lekker rustig zo, en we missen niets, want Kaas voegt niets toe. Het is enkel zijn eigen ontlasting, en een belasting voor anderen.

Ton Plafond | 19-07-12 | 12:07

S.Hole | 19-07-12 | 11:28 | + -2
U doet dit af als burgelijke ongehoorzaamheid? Dan zie ik burgelijke ongehoorzaamheid in deze vorm richting de kampers ook niet als kwalijk.

zeefert | 19-07-12 | 12:06

"I'll do it for à karavahn!"

de betaalautomaat | 19-07-12 | 12:05

@ tipo | 19-07-12 | 11:53
Hoezo eigendom????

Mesmer | 19-07-12 | 12:03

Den Laef | 19-07-12 | 11:49 | + 0
Ik denk dat er wel een verschil is tussen denken dat dit nou eenmaal kan gebeuren en dat het niet zoveel uitmaakt dan ermee te sympathiseren. Het is wel een monumentaal pand wat nu is afgebrand.

vikingchild | 19-07-12 | 12:02

Staat Tom Staal al ter plaatse??

Expert Homo | 19-07-12 | 12:02

Verschilt het clubgebouw van de Hells Angels eigenlijk wel van een Woonwagenkamp. Als ik de commentaren hierboven lees kom ik tot de conclussie dat dat niet zo is. - besloten groep, criminele activiteiten, eigen grond met illegale bouw, andere belastingregels..

Mesmer | 19-07-12 | 12:01

Teveel laagopgeleide gecentreerd op één plek de oorzaak of gevolgd van veel overlast en criminaliteit. Nu zijn het de kampers, in de grote steden zijn het de Marokkanen en in de rest van Nederland zijn het de oer-Hollandse tokkie's .

chef werkplaats | 19-07-12 | 11:57

@Bigi Bana Boy 10:36
Mochten het die kampers zijn, dan hebben ze groot gelijk om voor hun eigendomsrechten op te komen.

tipo | 19-07-12 | 11:53

@vikingchild | 19-07-12 | 11:38

Het is precies zoals muxje boven je ook al vermeld (11:32), De aanslag op de democratie is door dezelfde lui gepleegd die dit nu hard schreeuwen, door het schuim van de maatschappij jarenlang te negeren en de simpele burger het leven zuur te maken.

De grap is, het schuim der maatschappij wacht niet op de politie om vervolgens met geimproviseerde molotovcocktails aan de gang te moeten terwijl de ambtenaren aan de overkant staan te lachen.. Dit steken gewoon de hele bende 's nachts in de fik.

Wat mij betreft gebeurt dit nog veel vaker! De fik erin kamperts.. laat maar eens zien waar de gevaarlijke hoek van de maatschappij zich bevindt en wat ze kan doen.

Den Laef | 19-07-12 | 11:49

@îîî ReBeL îîî | 19-07-12 | 11:22
Ik veroordeel ze nergens, ik zeg alleen dat als die miljonairs denken dat zij het waren het hun wel dun door de broek zal lopen.
Ik beschuldig niemand om de simpele reden dat ik er niet bij was en het niet weet.

Che_cuevara | 19-07-12 | 11:45

"Aanslag op de democratie" noemen ze dat dan. Zo overdreven allemaal. Gewoon een paar mensen die boos waren en het op middeleeuwse manier hebben laten weten.

vikingchild | 19-07-12 | 11:38

"een klein hoekje van Waalre biedt dapper weerstand tegen deze keurigheidsoverheersing" True. Maar het is ook gewoon een rovershol. De middenstand en veel huizen en/of ex-autobezitters uit de Kempen kunnen hier over meepraten. Hopelijk trekt de overheid nu eindelijk de conclusie dat het al veel te ver is gegaan. Tot op de grond afbreken en tot 5meter diep afgraven is mijn advies. Je zult versteld staan wat je nog vind.

Brunoximus | 19-07-12 | 11:34

@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ 11:09: We doen allemaal wel eens wat stouts. Ik zelf trek de streep wel een heel stuk voor het in de fik steken van het gemeentehuis, maar goed. Het punt is: wij worden voor dit soort dingen, zoals het hoort, gewoon bestraft.

Dat is waar die nare commentaren jegens kampbewoners vandaan komen. Ook al hebben ze deze aanslag niet gepleegd, feit is dat veel van deze "kampen" vrijplaatsen zijn voor zaken die wel wat verder gaan dan kattekwaad, waar de politie nauwelijks optreedt, en waar zelfs de FIOD geen voet aan de grond krijgt. Case in point: op het terrein is drie weken geleden zo'n 600kg aan illegaal spul in beslag genomen... maar er zijn geen arrestaties verricht. Niks. Hoe kan dat?

Ik heb zelf niks tegen kampers maar ze moeten zich gewoon aan de wet houden net als wij, en gestraft worden als ze dat niet doen. Werken ze tegen, dan moet de lat erover. Er is vandaag de dag een groeiend en gegrond besef van rechtsongelijkheid: wie als burger iets doet, wordt gepakt. maar de scooterklootzakjes, de kampers, de cultuurschamers en de kraskunstenaars komen overal mee weg. Dat vreet aan de fundamenten van de rechtstaat zelf, en dat behoort ons grote zorgen te baren.

Muxje | 19-07-12 | 11:32

@Sketcher | 19-07-12 | 11:22
Oh nee? een burgerwoonwijk te Emmen, ga met me mee een rondje lopen, pik ik jou daar zo alle wietplantages uit.
Wietplantages die toe behoren aan NIET kampers.
Af en toe heeft de gemeente politie alhier de beschikking over een snuffelvliegtuigje, moet jij eens zien wat ze dan pakken in de gewone woonwijken.
Staat er op een klein kampje hier 10 wagens, dan zul je zien dat daar vast ook wel iemand tussen zit met wiet kwekerijtje.
Maar het gaat ook niet om het telen van wiet, het gaat om dat men nu al kan zeggen wie de schuldigen zijn, terwijl er nog niemand is opgepakt.
En misschien wordt er wel nooit iemand opgepakt, wie zou het zeggen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-07-12 | 11:31

@Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 11:19
OK OK tikkie overdreven maar zo heurt het hier. Wel ben ik van mening dat het hier hard achteruitgaat. Achter het keurig aangeharkte voortuintje ligt vaak de grootste rotzooi. Hier in 020 heb ik geen enkel vertrouwen in ambtenaren en politie. Geweldig veel regelgeving en veel luie ambtenaren om de burgerhaat een stukje invulling te geven. Maar nog steeds niet genoeg capaciteit. Daar komt de ambtelijke willekeur om de hoek en zijn nog kwaadaardigere neefje de corruptie. Als je eens wat terug verwacht zoals bescherming van je eigendommen of privacy dan loop je bij de pliesie alhier tegen een muur van onwil aan en vooral een instituut dat heel hard bezig is zichzelf te handhaven.

Godsammekraken | 19-07-12 | 11:31

Kampers gedragen zich al jaren vogelvrij in Nederland!
zeefert | 19-07-12 | 11:05 |

politici,bestuurders,bankdirecteuren/medewerkers,makelaars kakmiljonairs etc etc gedragen zich ook al jaren vogelvrij en hoog verheven boven, niet alleen de kampers.

dan krijg je af en toe last van burgelijke ongehoorzaamheid.

S.Hole | 19-07-12 | 11:28

@ ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-07-12 | 11:22 | + 0 -

Jouw punt waar je steeds op terug valt dat ´brave burgertjes´ook wel eens iets fout doen slaat nergens op.
Tuurlijk doen mensen die niet in woonwagen kampen wonen foute dingen, heel foute dingen. Maar het aantal kampers met een strafblad is in % veel en veel meer. Dus je argument snijd absoluut geen hout.

Ik ken ook toffe kampers en reken er zelf een aantal onder mijn vrienden maar er is een sociaal probleem dat kun jij nog mijn bevriende kampers niet ontkennen. (die laatste doen dat ook niet)

Sketcher | 19-07-12 | 11:28

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-07-12 | 11:09

Op 28 juni werd op het kamp synthetische drugs gevonden, in een illegaal bijgebouw van 300m2.

Niemand gearresteerd en niemand wist er iets van....?

Als jij in jou tuintje 300m2 bijbouwt hoelang denk je dat dit zal blijven staan, en wat denk jij wat er gebeurt als ze daar drugs aan treffen?

Hoe kan het dat allen die daar wonen een uitkering hebben en zulke woningen en auto's kunnen rijden?

Zigeuners en kampers en de koningin, horen in het sprookjesbos van de Efteling.

2amazing | 19-07-12 | 11:27

spanarchist | 19-07-12 | 10:54
Klagen en de schuld bij anderen, en dan vooral de overheid en/of de EU leggen is volkssport nummer één geworden in dit land, gefaciliteerd door het Internet en gelegitimeerd door populistische politici. En ik wijt dat aan decennialang gepamper. Want in mijn wereld ben je zelf verantwoordelijk voor je geluk en je levenswandel, maar dat ontgaat ons verongelijkte volksdeel volkomen. Altijd de schuld buiten jezelf zoeken.

Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 11:23

Ja dat doen die brave burgertjes die niet op een kamp wonen niet, die zijn allemaal zo netjes, gut gut gut.
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-07-12 | 11:09 | + 0 -

Verhoudingsgewijs niet nee!

Sketcher | 19-07-12 | 11:22

@Che_cuevara | 19-07-12 | 11:12
Wel handig dat men, zoals jij dus, al weet wie de daders zijn.
Heb je politie al ingelicht?
De Cock met cee ooo cee kaaa.
Iedereen gooit het maar op kampers, denk toch eens na mensen, niet veroordelen voor er ook maar iemand verdacht is.
En mocht het wel door personen van het kamp zijn gedaan, wat dan nog?
Ze jagen niet mensen de dood in tijdens koninginnedag, dat doet een ander wel, een niet kamper!!
Maar wacht eerst het onderzoek af voor men gaat veroordelen.
Ik persoonlijk vind deze daad, ongeacht wie het gedaan heeft, minder erg als wat die smeerlappen in Den Haag flikken met onze belastingcenten.
Ja ook een kamper betaald belasting!!

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-07-12 | 11:22

Maar het is daar wel lekker weer!

vettebril | 19-07-12 | 11:21

For every action there's a reaction. And a pikey reaction... is quite a fucking thing.

Novius | 19-07-12 | 11:20

Lijkt Volendam wel!

vettebril | 19-07-12 | 11:20

Roma's zijn Finnen op steroïden. Maar je hebt natuurlijk gelijk.
Art Vandelay Ultor | 19-07-12 | 10:23

En daarvan zijn er 6 miljoen in de EU die ook nog eens een beschermde status hebben (volgens de EU, die toch zat lalageld hebben), dus tel uit je winst. Officiële bewoordingen van de EU (tenslotte kun je alles verdraaien): Many face prejudice, intolerance, discrimination and social exclusion in their daily lives. They are marginalised and live in very poor socio-economic conditions.

Maar ondertussen zelfs geen flikker aan je socio-economische status en omstandigheden doen en afwachten tot ze weer een kruiwagen met geld en hulpverleners in de voortuin van je caravan storten.

FrankVeer | 19-07-12 | 11:19

Godsammekraken | 19-07-12 | 11:01
Ik herken dat sentiment omdat het bij grote groepen in Nederland kennelijk leeft. En met alle respekt vind ik dat de grootst mogelijk flauwekul. Met al zijn problemen en onvolmaaktheden is Nederland nog altijd een fantastisch land en die stelling wordt onderbouwd door vele rapporten over modiale ontwikkeling waarin wij vrijwel altijd in de mondiale top tien zitten. Dat er genoeg dingen niet goed gaan erken ik graag maar ik ben verbijsterd over hoe sommigen mensen tegen ons land aankijken. Hoe jij Nederland kunt vergelkijken met Roemenië is mij een godsraadsel. Alsjeblieft zeg ....

Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 11:19

Heel mooi endelijk gerechtigheid!Dit mogen ze bij meer gemeentes doen!!

koffie | 19-07-12 | 11:15

allemaaltegendemuur | 19-07-12 | 11:13 Die zijn te verplaatsen bij gebrek aan fundering.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 11:14

Maar waar was Koos Spee. Die had ze toch zo kunnen flitsen.

Che_cuevara | 19-07-12 | 11:13

Misschien heb ik het fout, maar is het niet zo dat je voor woonwagens geen ozb hoeft te dokken omdat ze te verplaatsen zouden zijn? Zo ja, hoe wil je dat doen met die huizen die je daar op streetview ziet?

allemaaltegendemuur | 19-07-12 | 11:13

breakingnews | 19-07-12 | 11:10 Bij beide auto's zat het stuur links.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 11:12

@îîî ReBeL îîî | 19-07-12 | 11:09
Nou, ik ben ook niet altijd zo netjes.
Maar ik parkeer mijn auto niet in het gemeentehuis vol met brandbaar spul.
Komt natuurlijk ook omdat ik mij auto zelf heb moeten betalen.

Che_cuevara | 19-07-12 | 11:12

Ik zag dat brandje gisteren op tv, en dacht dat het om een nieuwe trailert van New Kids ging.

kneuterzak | 19-07-12 | 11:11

By the way, van welke kant kwamen die auto's aanrijden? Of was het daarom met twee auto's gebeurd, zodat er eentje van links en eentje van rechts aan kon komen, om verwarring te zaaien?

breakingnews | 19-07-12 | 11:10

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-07-12 | 11:09 Het hek om je nick zegt genoeg.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 11:10

@zeg maar jansen | 19-07-12 | 11:07
Uiteraard.
Zelfs Google neemt geen risico's.

Che_cuevara | 19-07-12 | 11:09

Schandalig hoe de reacties, maar ook het artikel zelf, zijn op de zogenaamde kampers.
Doen jullie burger mensjes nooit eens wat fout? hebben alleen maar kampers een wietplantage of handelen die alleen maar in XTC?
Lichten die alleen maar de burger op met een omgekatte auto?
Ja dat doen die brave burgertjes die niet op een kamp wonen niet, die zijn allemaal zo netjes, gut gut gut.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-07-12 | 11:09

@Mesmer | 19-07-12 | 11:06
De tweet is goed dat wel, zijn de meeste van widtvoet trouwens wel.

Che_cuevara | 19-07-12 | 11:07

educator | 19-07-12 | 11:05 En op het hele kamp niet één Mercedes. En geen losse caravans.

Google heeft gewacht met foto's maken tot ze allemaal met vakantie waren.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 11:07

@benjamin2414 | 19-07-12 | 11:04
Ja hoor, spuit11 is er ook.

Che_cuevara | 19-07-12 | 11:06

@ zeg maar jansen | 19-07-12 | 11:03 en Che_cuevara | 19-07-12 | 11:03
Ken ik wel en ik moest om deze tweet lachen. Nog steeds eigenlijk haha

Mesmer | 19-07-12 | 11:06

S.Hole | 19-07-12 | 11:02 | + 0
Kampers gedragen zich al jaren vogelvrij in Nederland!

zeefert | 19-07-12 | 11:05

Ik zie niemand op straat..... waarschijnlijk allemaal aan het werk...

educator | 19-07-12 | 11:05

@S.Hole | 19-07-12 | 11:02
Als die kakmiljonairs vermoeden dat de kampbewoners hier achter zitten zal de stront ze nu wel dun door de broek lopen.
Zo'n villa houdt die auto's ook niet tegen.

Che_cuevara | 19-07-12 | 11:05

lijn5 | 19-07-12 | 10:51
Volstrekt met je eens. In een eerder topic pleitte ik dan ook voor een totaal zero-tolerance beleid in die pipokampen. Met alle respekt voor hun wens tot het leven in afzondering en in relatieve vrijheid, dienen ook zij zich normaal te gedragen en zich aan de wet te houden. Wensen ze dat niet dan flikkeren ze maar lekker op naar een land waar ze daar wel alle begrip voor hebben. Datzelfde geldt wat mij betreft ook voor andere groepen die zich niet aan onze rechtsstaat, wetten en omgangsvormen wensen te conformeren. Opbokken.

Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 11:05

-weggejorist-

benjamin2414 | 19-07-12 | 11:04

Door het gepamper met woonwagenvolk voelen en gedragen die mensen zich helaas nog als vroeger, onmacht tegen notabelen kan men geen normale plaats geven. De stoppen zullen wel doorgeslagen zijn en over de kwaliteit van de burgemeester is weinig en veel te zeggen. Het is te hopen dat hij beter gevoel voor communicatie had bij zijn bezoek 3 weken geleden aan het kamp, dan zijn vader die wel erg vreemd in de geschiedenisboekjes staat.

hagelkruis | 19-07-12 | 11:03

@Mesmer | 19-07-12 | 11:02
Jij kent widtvoet nog niet hé.

Che_cuevara | 19-07-12 | 11:03

Mesmer | 19-07-12 | 11:02 Widtvoet-tweet. * kuch *

zeg maar jansen | 19-07-12 | 11:03

de waalreze kakmiljonairs willen natuurlijk van de kampers af en daarom moet er een bestemmingsplan gewijzigd worden en dan kan de gemeente ook wat extra aan de grond verdienen.

als men zo met onze noord afrikaaanse medelanders om zou gaan,dan komt heel politiek correct nederland uit de holen,terwijl daar toch ook behoorlijk wat ondeugende lui tussen zitten.

kampers zijn al jaren vogelvrij in nederland!

S.Hole | 19-07-12 | 11:02

widtvoet ® | 19-07-12 | 10:46 |
hij heeft wel humor haha

Mesmer | 19-07-12 | 11:02

theredmask1 | 19-07-12 | 10:53 Als er maar één groen Golfje bestond had je een punt.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 11:02

@Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 10:48
Mijn grote zorg is juist dat we al lang in een soort Roemenië zitten en van de rechtsstaat weinig meer hoeven te verwachten.

Godsammekraken | 19-07-12 | 11:01

@theredmask1 | 19-07-12 | 10:53
42-JJ-ZK is het kenteken. Hij staat ook niet als gestolen geregistreerd. Allen is de kleur volgens de RDW zwart. Tot zover dus je beschuldiging. We zoeken verder...

Tommygunner | 19-07-12 | 11:01

kleine roerganger | 19-07-12 | 10:57 Om jezelf een verdedigingswerk te geven. Mensen hebben behoefte aan grenzen. Sommige tuinmuurtjes in de vinexen van Nederland zie je dan ook met kantelen en leeuwenbeelden er op gemetseld.

De behoefte aan grenzen en landscheidingen zie je ook terug in de tuincentra. Schuttingen en grenspalen in alle soorten en maten. Compleet met pergola.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 11:00

Alle stukken grond voorzien van een multifunctionele garage op het achtererf ziet ik...

Tommygunner | 19-07-12 | 10:59

Is de contra-revolutie eindelijk uitgebroken in Nederland om de burgerlijke eigendomsrechten weer terug te veroveren op de overheid, begint iedereen over de esthetiek van de leeuwtjes en zuiltjes op het kamp te zeuren. Wat een nichtenvolk zijn we toch geworden.

tipo | 19-07-12 | 10:59

[semi-offtopic] Waarom zou je eigenlijk een stenen muurtje om je huis op wielen bouwen?

kleine roerganger | 19-07-12 | 10:57

Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 10:43 | + 0
Onzin! Hooguit kan je zeggen dat Fortuyn en Wilders en gevolg zijn van de verhuftering. Zeker niet de oorzaak. Ik noem alleen al de aanval op de kerk vanuit linksche hoek vanaf de jaren '70. Niet onterecht overigens. Of wat dacht je van de hippies, dolle mina's en wat dacht je van rara. Of wat dacht je van het socialisme/communisme waarbij de kleine man het ook voor het zeggen wilde krijgen.

zeefert | 19-07-12 | 10:55

Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 10:43
Te gemakkelijk. Je zou ook het internet medeverantwoordelijk kunnen maken, aangezien een ieder onder een nick de meest verschrikkelijke en domme zaken uit kan kramen, de frustatie blijkt diep te zitten.
Maar er is nog altijd een wereld van verschil tussen zeggen en doen, verreweg de meeste daders van dit soort aanslagen zullen dit nooit aankondigen.

spanarchist | 19-07-12 | 10:54

Even een onderzoekje: wat zien wij daar?

check het artikel www.geenstijl.nl/archives/images/TERRE...

en bekijk de uitgebrande auto eens goed..
1. VW golf.
2. kleur lijkt op groen?

Check nu eens deze auto.. staat op het kamp in waalre
1. VW golf
2. kleur lijkt op groen !

maps.google.com/maps?q=waalre+broekwe...

NEEE het zal wel toeval zijn, de burgervader heeft gelijk.. Kampbewoners doen zoiets niet.

*denkt aan familie in utrecht*

zo.. dat was het weer, tot de volgende keer.

theredmask1 | 19-07-12 | 10:53

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:26
Zit in een bitch fight met brutus68

Che_cuevara | 19-07-12 | 10:51

@Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 10:48 Tuurlijk. Maar zou er eens iemand langs kunnen gaan om te kijken of er voor alle verbouwingen van de 'sleurhuuten' toestemming is verkregen, en hoe het met de arbo zit in hun bedrijven. Kijk dan ben je een held. Gewoon eens handhaven zoals bij jou en mij. Dat gebeurt niet, en dat weet jij ook.

lijn5 | 19-07-12 | 10:51

Bewijs graag. Speculeren is makkelijk.

deja | 19-07-12 | 10:50

@ZDEV | 19-07-12 | 10:24
En hun moderator is beatrIX

Che_cuevara | 19-07-12 | 10:50

De aanslag ondernomen met het oogmerk om de grondwettige regeringsvorm of de orde van troonopvolging te vernietigen of op onwettige wijze te veranderen, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

T.H. | 19-07-12 | 10:48

I'll do it for a caravan.

Frederik Vijf | 19-07-12 | 10:48

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:39
De ervaring leert dat er ook vaak geweld en bedreigingen jegens gemeentebestuurders en ambtenaren door andere modelburgers als bikers, coffeeshopeigenaren, drugscriminelen of zelfs gewone verongelijkte "mondige" burgers die geen dakkapel mogen bouwen, wordt gepleegd. Kampers zijn vaak inderdaad bepaald geen brave burgers, maar ik ben altijd van mening dat schuld eerst moet worden bewezen. Kijk, niemand in dit land is gebaat bij een soort anarchie en ondergraving van gezag. Ik hoef niet zo nodig in een soort Roemenië te leven eerlijk gezegd.

Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 10:48

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:13
Ja, en over die aanslagen van de blauwe enveloppen brigade hoor je nooit wat.

Che_cuevara | 19-07-12 | 10:46

"Het maakt even niet uit wie er achter de aanslag zit, maar er is wel iets mis in de samenleving", aldus de burgemeester.
Nee lul, het maakt juist wel uit wie achter de aanslag zit, en de samenleving is daar niet verantwoordelijk voor maar de daders. De schuld bij "de samenleving" leggen is zo makkelijk en zo dom en schofterig, alsof de gehele bevolking hiervoor verantwoordelijk is.

spanarchist | 19-07-12 | 10:45

spanarchist | 19-07-12 | 10:39
Nee, maar met de opkomst van met name Foruijn, wat toch een intellectuele en doorgaans beschaafde man was, zag zijn vaak beduidend minder getalenteerde achterban zich ook gelegitimeerd om "te zeggen en te doen wat ze dachten". En waar iemand als Fortuijn de zelfbeheersing en beschaving had om met zijn mening om te kunnen gaan, heeft die mneute janhagel dat niet, met de fatale gevolgen van dien, geheel in lijn met wat Dalrymple in zijn boeken schrijft. Dus nee, het is niet de schuld van Fortuijn (en daarna WIlders) maar wél een ongewenst bij-effekt.

Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 10:43

"een klein hoekje van Waalre biedt dapper weerstand tegen deze keurigheidsoverheersing."

Waar heb ik dat toch meer gehoord?

Che_cuevara | 19-07-12 | 10:43

Volgens de definities is dit wel degelijk een terroristische aanslag.
Ook is het zo dat als we dit als een gewone geweldsdaad beschouwen we de HofstandGroep en aanverwanten met terugwerkende kracht vrij moeten spreken.
De mensen die dit gedaan hebben zijn
1 georganiseerd
2 weloverwogen te werk gegaan
3 pogen democratisch genomen besluiten met geweld te wijzigen

-
ik mag hopen dat deze mensen gepakt worden en dan mag rechtstaat Nederland zich bewijzen.

2emeREP | 19-07-12 | 10:41

Met dit soort berichten zie ik er van komen dat er ook wat sloopauto's pand Noord binnen gereden gaan worden.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 10:40

maar maar maar...

Gisteren had de gemeente met niemand ruzie, toch?

Dr Hak | 19-07-12 | 10:40

"Woonwagen". Dittem.
maps.google.com/maps?q=waalre+broekwe...
Twee verdiepingen vrijstaande bungalow. Ik zou het erg grappig vinden als iemand hier eens een tractor voor zou zetten, en ging kijken in hoeverre die hut vooruit te sleuren was.
Maar dit terzijde. Kampers hebben een slechte naam, en vingertje wijzen naar woonwagenbewoners is dan redelijk logisch, maar laten we wel wezen: er zijn nog geen officiele verdachten. Dus misschien is het wel een radicale GroenLinks-stemmer geweest die op deze manier wilde protesteren tegen het Kapitalisme in Waalre!

Pufferd | 19-07-12 | 10:40

lijn5 | 19-07-12 | 10:37 Is ook zo ja. However, gekloot dus.

breakingnews | 19-07-12 | 10:39

@Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 10:36
Je bent bang dat men een keertje ten onrechte los gaat op kampers? **hoofd schud**

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:39

Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 10:36
Het is de schuld van Wilders!

spanarchist | 19-07-12 | 10:39

@breakingnews | 19-07-12 | 10:35 Overheid verzekert zich nooit, dus..

lijn5 | 19-07-12 | 10:37

Ik zou zeggen laten we eerst het politieonderzoek afwachten voor we los gaan op de vermeende daders. Dat gezegd hebbende vind ik dit een hele ernstige zaak en een directe aanslag op de rechtorde in dit land. Een hele forse straf lijkt mij dan ook gerechtvaardigd. geweld, intimidatie en bedreigingen jegens (lokale) politici en ambtenaren is al langere tijd groeiende en is volstrekt onacceptabel. Zo mogelijk erger nog vind ik de meute apologeten in de Telegraaf die begrip tonen voor de mogelijk daders en daar van alles en nog wat bijhalen als de Euro, de crisis, de migratie en weet ik wat al niet meer. Ik zou een lijstje van dit soort potentiële daders aanleggen als ik de AIVD was. Mij dunkt dat we hier niet in Grozny wonen en dat dit soort geweld niet bij ons past.

Bigi Bana Boy | 19-07-12 | 10:36

Kortom, er moet een nieuw bestemmingsplan komen. Daar zijn de boven de wet levende kampers niet zo blij mee. De burgemeester gaat daar met ze over praten. Hij stuurt een tweet dat de reacties afwijzend waren en de toon waarop onacceptabel.

De burgemeester is diplomaat geweest en weet wel hoe hij dingen gedaan kan krijgen. Hij belt een vrindje bij de FIOD, die regelt een inval. De FIOD is op zoek naar economische delicten, niet naar grondstoffen voor synthetische drugs. Daar stuiten ze bij toeval op, en was de burgemeester ook niet van op de hoogte.

Nu is er tegen het verkeerde been aangeschopt, dit betreft niet de lullige kamper die met zijn benzinebonnetjes zat te sjoemelen, maar de hardcore criminele kamper die niet om bestemmingsplannen geeft, maar wel om zijn klotepilletjes. Die zit hier niet op te wachten en maakt dat op deze verziekte manier duidelijk.

Aardig detail, als dit terrorisme heet, dat is uitgesloten bij de verzekering. Dit historische gemeentehuis kan dus op kosten van de gemeenschap weer opgebouwd/gerenoveerd gaan worden.

Kortom, dat hele kamp systematisch leegtrekken qua geld dan, en als ze die pillenboer hebben in z'n de-naam-woonwagen-dragende-villa zetten, met dynamietladingen op vier hoeken, felgekleurde onstekers door het hele huis, en hem dan een paar van z'n eigen synthetische pillen geven en kijken wat hij van die knopjes vind. Misschien wil Talpa het wel uitzenden.

breakingnews | 19-07-12 | 10:35

Veel van die kampen vormen een soort ghetto/no-go-area dan wel een plek waar de Nederlandse wetten en regels niet lijken te gelden en zeker niet worden nageleefd. Reden: geweld. Misdaad loont in dit land. Als je maar asociaal en agressief genoeg bent dan kun je helaas doen wat je wilt.
De gewone zich netjes gedragende burger draait uiteindelijk voor alle stront op...

Avant | 19-07-12 | 10:35

Toepasselijk die Snatch pica...

MichieldeMuiter | 19-07-12 | 10:34

@seven | 19-07-12 | 10:27
I hear ya! Overduidelijk genoeg om zonder statistiekje af te doen.

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:34

@spanarchist
Dan heb je het stukje van Brusselmans niet goed gelezen en ben je nog nooit in Waalre geweest.

Zure Boer | 19-07-12 | 10:34

Net even met google maps die woonwagens bekeken. WTF!! hoezo zijn dat woonwagens!!

Mesmer | 19-07-12 | 10:33

Kunnen ze in het bestemmingsplan ook niet een villa toewijzen aan de Nicolich familie?

Zzzzooooffff | 19-07-12 | 10:33

Ik kwam vroeger regelmatig op een woonwagenkamp, en moet eerlijk zeggen dat veel van de vooroordelen die er bestaan ten aanzien van woonwagenkampen gewoon kloppen, in ieder geval op dat kamp. In het geval Waalre is het natuurlijk ook wel vreemd dat er blijkbaar een heel gebied illegaal is ingericht met loodsen en bedrijfjes, als ik ergens een kartonnen doos neerzet heb ik vier stadswachten in m'n nek.

SatchRules | 19-07-12 | 10:33

-weggejorist-

kickert | 19-07-12 | 10:32

Uit het Eindhovens Dagblad:
De Wijkerslooth laat donderdagochtend weten dat hij bezorgd is om alle beschuldigingen richting het woonwagenkamp aan de Broekweg. "We zijn al jaren in gesprek met het kamp om te zorgen voor normalisatie. We moeten afwachten wat er uit het politieonderzoek komt. Ik ben bang dat de vlam in de pan slaat.''
==========================================
“An appeaser is one who feeds the crocodile hoping it will eat him last. "
-- Winston Churchill

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:32

Uitermate stigmatiserend om direkt weer naar de zigeuners te wijzen. Er kunnen tenslotte ook wel Marokkanen of Turken in dat dorp wonen.

spanarchist | 19-07-12 | 10:32

Damn dat zijn dikke hutten dan.
Achter wat voor auto past dat nog al sleurhut?

fifi23 | 19-07-12 | 10:32

widtvoet ® | 19-07-12 | 10:24
Ah appeasement door de burgemeester. Hij is echt doodsbang vd kampers.

seven | 19-07-12 | 10:31

@seven | 19-07-12 | 10:27

Mwah, als Diederik-Jan, Freek-Willem en Dagobert-Anton die kampers een loer wilden draaien dan hebben ze dus de juiste middelen gekozen. Zou ik overigens ook gedaan hebben, kampers een loer draaien dat is, edoch it wasn't me.

Wijzen is makkelijk, *bewijzen* is als altijd een ander verhaal.

Reinaert | 19-07-12 | 10:31

Ik vermoed dat er op dat kamp ook een fors aantal miljonairs bivakkeren. Alleen is dat niet verdiend met eerlijk werken. Ook opvallend is dat dergelijke randfiguren altijd op plekken staan waar potentieel veel te halen is.

Muur erom heen, hele diepe gore slotgracht en hek met 300.000volt: bordje erop: gevangenis.

BedrijfsTijgerT | 19-07-12 | 10:29

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:26
Zal toch niet waar zijn hij was zo lekker bezig de laatste dagen. Kaas is gewoon even boodschapje doen.

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:28

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:26 | Probeer ik net tussen mijn tenen vandaan te krijgen.

lijn5 | 19-07-12 | 10:28

Gemeente heeft ruzie met autosloperij van kampers, 2 sloopauto's boren zich 's nachts met een lading brandende brandstof in het gemeentehuis. Tis geen hogere wiskunde imho.

seven | 19-07-12 | 10:27

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:21 | + 0 -

Heb ik ook maar ik betaal iets meer dan die 3%...

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:26

Is Kaas gesmolten btw?

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:26

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:17
[email protected] | 19-07-12 | 10:18
Reinaert | 19-07-12 | 10:18

lol, ik bedoel maar. Een klein buurtje dat dapper weerstand biedt en vol zit met toverdrank. Panoramix heten ze allemaal!

ZDEV | 19-07-12 | 10:24

@Brusselmans
Wat zijn VDD mensen?

Zure Boer | 19-07-12 | 10:23

@FrankVeer | 19-07-12 | 10:20
Roma's zijn Finnen op steroïden. Maar je hebt natuurlijk gelijk.

Art Vandelay Ultor | 19-07-12 | 10:23

Tja, de gemeente krijgt (letterlijk) de rekening gepresenteerd van jarenlang wegkijken en wegrelativeren.

Dreverhaven | 19-07-12 | 10:21

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:19
Nou ik denk met name omdat ze hun adminstratie zo keurig op orde hadden. Heel zindelijk zijn ze ook he!

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:21

Woonwagenkampen? Ik zie alleen maar lijkbleke villa's met afstotelijke beeldjes en fop-griekse zuiltjes. Geen dansende beren, ezeltjes en tamboerijnen te zien. Waar is de tijd dat ze nog leuk deden met kristallen bollen clowntjes en mamma Loe's! Tegenwoordig is het alleen maar tribal-tuig (ook een soort clowntjes schmink) met Jannes/Bauer soundtrack op de achtergrond.

Blote Bertus 2000 | 19-07-12 | 10:21

Tsja, fight fire with fire zou ik zeggen. Laat er opeens toevallig een oude 2e wereldoorlogbom in dat kamp tot ontploffing komen. Ik noem maar wat. De wet is niet gemaakt voor dit soort tuig, die doen daar niet aan mee, dan moet je ze op een andere manier aanpakken die wel effectief is.

deministerpresident | 19-07-12 | 10:20

En het is volslagen uit de hand gelopen, omdat we een softe wegkijkmaatschappij kennen die die barbaren het idee heeft gegeven dat hun gedrag acceptabel is.
Art Vandelay Ultor | 19-07-12 | 10:18

En dat geldt voor de finnen, de roma's en de bestuurderslaag van Nederland bv.

FrankVeer | 19-07-12 | 10:20

Ik zag laatst een interessante documentaire over nieuwe jongeren in Brabant. Daar werd door de overheid een dorp opgeblazen. Het verkeerde dorp weliswaar. Maar toch. Misschien tijd om een dergelijke actie te herhalen.

ZDEV | 19-07-12 | 10:19

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:15 | + 0 -

Ja, en die 3% kwam natuurlijk omdat het allemaal van die lieverdjes waren...

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:19

@Brusselmans | 19-07-12 | 10:06 |

Behalve wat vrijblijvend gebral tegen de jouw inziens te deftige bevolking van Waalre, wat is het (stand)punt dat je met deze topic wil(de) maken? Volstrekt onduidelijk, pure vaagtaal.

@ZDEV | 19-07-12 | 10:15

"OMG als ze maar geen toverdrank hebben!"

Dûh: Schultenbräu FTW!

Reinaert | 19-07-12 | 10:18

Het zou me niets verbazen, het is één groot drama met het kampvolk (vooral de zigeuners) hier in Brabant. Het is, een moeilijk te vinden enkeling daargelaten, lui en laf, crimineel volk dat volledig ongeïnteresseerd is in de Nederlandse samenleving en het wel en wee van een ieder die niet tot hun hun soort mensen behoort. En het is volslagen uit de hand gelopen, omdat we een softe wegkijkmaatschappij kennen die die barbaren het idee heeft gegeven dat hun gedrag acceptabel is.

Art Vandelay Ultor | 19-07-12 | 10:18

ZDEV | 19-07-12 | 10:15 | + 0 -
En dat is nu juist het probleem, zie grondstoffen, die hebben ze dus wel.

@ZDEV | 19-07-12 | 10:15
Toverkruiden hebben ze zeker..

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:17

In ieder geval zal dat kamp snel opgeruimd zijn/ de kampers gedeporteerd zijn naar HSM (hun soort Menschen). Zoals die man laats in Limburg die zijn huis zelf moest verdedigen.

Piet van Schwaffelen | 19-07-12 | 10:16

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:13
Ze betaalden inderdaad jarenlang gemiddeld 3% in kamp bij Maastricht. Waren gewoon afspraken over gemaakt hoor!

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:15

"een klein hoekje van Waalre biedt dapper weerstand"

OMG als ze maar geen toverdrank hebben!

ZDEV | 19-07-12 | 10:15

Hebben de kampers deze terroristische aanslag op hun geweten?

Does the pope shit in the woods?

Cuyahoga | 19-07-12 | 10:15

het moet wel iemand zijn die niet veel te verliezen heeft.

ganzo | 19-07-12 | 10:14

@FrankVeer | 19-07-12 | 10:10
Dat zijn gedomesticeerde sleurhutten met traditionele kunst van wietkwekers-volk.

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:14

Het worden drukke tijden voor Sjakie.

Nonkel Frituur | 19-07-12 | 10:14

Dat had Aleid toch anders opgelost.

Lucifer | 19-07-12 | 10:14

Reinaert | 19-07-12 | 10:11 Als je zo'n poster voor het raam hangt heb je aan de binnenkant wit papier.

Het kan dus nog erger. De bedrukte kant naar binnen.

Laat dan de mannen met de witte jassen je maar een regenjas met knopen op de rug aan laten trekken.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 10:14

Er was zelfs een tijd dat de kampers geen belasting hoefden te betalen omdat de fiscus het kamp niet indurfde om geld te incasseren als een aanslag (weer dat woord) niet werd voldaan.

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 10:13

Het wordt tijd dat deze miljonairs hun woningen ter beschikking van de woonwagenbewoners gaan stellen. Zo kan het niet langer doorgaan!

landlopertje | 19-07-12 | 10:13

Zou daar aan de Broekweg nu ook een Google-streetview autootje op vier blokken staan?

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:12

Een poster van Hans Hillen achter de ruiten?

Dan ben je rijp voor dwangverpleging en een verplichte afkickbokscursus. Totdat -de dood- het inzicht er op volgt.

Reinaert | 19-07-12 | 10:11

Oh, kampers. Dan is het gewoon heel zielug, zijn die mensen tekortgedaan en wordt het tijd voor veel, heel veel zorg en aandacht van geitenwollen-sokken-en-sandalen-mensen.

Uiteraard kost dat wat, reken op een miljoen per woonwagen plus een persoonsgebonden budget per zielepoot, maar het helpen van de verdrukten in onze gure verrechtste maatschappij mag wat kosten.

Uiteraard zullen Waalrenaren wiens tuinhek een centimeter te hoog is, voortvarend en keihard worden aangepakt. Dat spreekt voor zich.

vraagstaart | 19-07-12 | 10:11

Zigeuners zijn kudt. Ook al hebben ze dit niet gedaan.

EigenVolkEerst | 19-07-12 | 10:10

Woonwagenkamp? Geen woonwagen te zien. En voor mensen die van 'hun vrijheid' houden en daarom 'gewoon' kunnen wonen, toch verdacht veel kleinburgerlijke ijzeren hekjes met steigerende paarden en leeuwen om hun erfje af te palen.

FrankVeer | 19-07-12 | 10:10

Wat denk je hiermee te bereiken Brusselmans?

swassannuf | 19-07-12 | 10:10

Volgens de aluhoedjes/reaguurders op NuJij en Joop was dit een oefening van de Mossad. Nu Waalre, straks Teheran.

Juustem | 19-07-12 | 10:09

terroristische aanslag...
overdrijven/mediageil zijn is ook een vak.

draaiorgel | 19-07-12 | 10:08

Kampertuig Toppik? Als we dan toch bezig zijn mogen we dan nog een update over Molotov-Gijsbert uit Haelen?

Godsammekraken | 19-07-12 | 10:08

Kampoers moeten ze harder aanpakken of allemaal verhuizen naar Almere en een groot hek eromheen.

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken