Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM wil schikken met zielige autokrasser

keesvaneckmetzijnbek.jpgGedoe in de zaak rond de Alphense autokrasser Kees van Eck. Het OM zit te denken aan een schikking. Als in: taakstrafje en oprotten. Waarom? Kunstenaar Kees van Eck is namelijk niet normaal zielig. Overspannen, dus dan weet u het wel. Kijk, zestien dure SUV's bekrassen, dat mag natuurlijk niet. Maar als u een overspannen kunstenaar bent die het milieu wil redden, is dat veel minder erg. Dan is het beschadigen van andermans eigendommen ineens best overkomelijk, natuurlijk. Een peulenschil. Dan krijgt de slopende kunstenaar een afgemeten taakstrafje, wat eigenlijk alleen een paar uur vrije tijd kost. En als een kunstenaar ergens genoeg van heeft, is het wel vrije tijd. Valt mee dat de advocaat van Kees het SUV-krassen niet gooit op 'het is kunst', want dan hadden de eigenaren van de auto's zeer waarschijnlijk een schadeclaim aan de broek gehad voor het wegrijden in een kunstwerk. Nope, Kees van Eck is zielig en zielig telt zwaar mee in onze rechtspraak. Behalve als u zwakbegaafd bent en lelijke woorden naar de koningin schrijft, maar dat terzijde. De uitsmijter: "het OM wil hem misschien ook alle schade laten betalen." Uhm. 'Misschien'? Als in: 'misschien ook niet'? Joh, OM, hoe wereldvreemd kun je zijn? Als je compulsief andermans dure spullen sloopt, is straf op zijn plaats, maar het dekken van de schade toch zeker een verplichting. Dachten wij dus altijd. Hamvraag blijft: zou het OM ook zo lichtzinnig met de autokrasser omgaan als Kees van Eck alleen Priussen had bekrast om het Nederlandse straatbeeld te redden? Of Canta's? Of de Gouden Koets?

Reaguursels

Inloggen

Nou, en toch ...
Stel nu dat het Karel Appel is of Herman Brood (was) die even je auto 'kunstzinnig' bekrast ..?
Je weet nooit wat dat nog op kan leveren. 't Is maar wat een gek ervoor geeft.

gaffelbaard | 20-07-12 | 02:10

En weer een mooi voorbeeld van klassejustitie. Was het een brave hardwerkende huisvader geweest, dan was hij helemaal uitgekleed. Een zielige kunstenaar is natuurlijk boven het plebs verheven.

Grachus | 19-07-12 | 16:22

Zatkniss | 19-07-12 | 09:52 |
Er zijn er anders genoeg voor wie dat 'misschien' inzake belasting betalen wel geldt. En die uiteindelijk niks betalen en zelfs van andere instanties nog wat toegestopt krijgen.

WirMachenMusik | 19-07-12 | 16:18

Heb ik ook eens gehad ! Die vent had ergens begrepen dat de wereld verging en gaf met deze wetenschap gewapend, toe aan een onbedwingbare dwang de spiegel van mijn auto te rukken. Natuurlijk had hij reeds een uitkering en de rechter oordeelde dat hij mijn schade daar van moest afrekenen. Aldus geschiedde. Dit allemaal in Groningen : er gaat niets boven.

EvertsNL | 19-07-12 | 14:48

We zijn diep gezonken.

Bataaf | 19-07-12 | 14:03

Ik bedoel het rechtssysteem natuurlijk.

Shareholder II | 19-07-12 | 13:58

Het gaat de rechter er niet om wat je hebt gedaan maar wie je bent.

Shareholder II | 19-07-12 | 13:57

Als ik rechter was zou ik er in ieder geval voor zorgen dat, mocht hij ooit iets substantieels in elkaar hebben geknuttseld, de SUV eigenaren de gelegenheid krijgen om er met hun SUV overheen te rijden.
Verder vraag ik mij af waar de goede oude tijd is gebleven waarin gefrustreerde kunstnaars hun eigen oor afneden inplaats van zich te vergrijpen aan andermans goed.

down | 19-07-12 | 13:35

Als je problemen hebt met de kwaliteit van rechters moet je kijken naar wie er eigenlijk in de 'Commissie aantrekken leden rechterlijke macht' zit.

JanRap | 19-07-12 | 13:15

"Expositie" organiseren voor dit talentje in een donkere en verlaten steeg, tesamen met 16 SUV eigenaren, een paar ploertendoders, kapmessen, boksbeugels en een ijspriem.

dlseth_ | 19-07-12 | 13:08

-weggejorist-

Rest In Privacy | 19-07-12 | 12:46

Hoho wacht, geen taakstraf! Subsidies niet afpakken! Straks zitten wij hier op de werkvloer opgescheept met kunstzinnig stinkend tuigh!!

Rest In Privacy | 19-07-12 | 12:37

"het OM wil hem misschien ook alle schade laten betalen."
En in andere gevallen misschien wel niet. Of toch wel. Of nee, toch liever niet.
Zoetwaterpanharing | 19-07-12 | 09:43 | + 0 - (en anderen)
Dat hoeft het OM ook niet. Als de man wordt veroordeeld wegens het toebrengen van schade aan deze auto's, komen de verzekeringsmaatschappijen van de eigenaars prompt in actie om de schade te verhalen (ik zie eigenaars van SUVs niet alleen WA gedekt zijn). En reken maar dat die maatschappijen lastig kunnen zijn.

Synecdoche | 19-07-12 | 12:35

Nu iedereen weet wie het is, zou ik als mijn auto was bekrast, het huis / de bakfiets / younameit van die "kunstenaar" eens onder handen nemen. Voor wat hoort wat.

lekker wijf | 19-07-12 | 12:29

@Veel Vaak | 19-07-12 | 09:57
Liever een clean install

Godsammekraken | 19-07-12 | 11:36

Oh ja, en hij zou dan ook nog het predicaat verminderd toerekeningsvatbaar mee hebben gekregen. Vanzelfsprekend.

doenormaal! | 19-07-12 | 11:24

Ik ben benieuwd wat zijn straf was geweest als hij de bolide van onze vriendelijke koningin Beatrix zou hebben bekrast. Tien jaar gevangenisstraf?

doenormaal! | 19-07-12 | 11:23

Laat hem een auto met kenteken AA bekrassen.
Krijgt hij levenslang

Boomschade | 19-07-12 | 11:12

Quid schrijft vaak linkse onsamenhangende onzin de laatste tijd. Maar dit stukje grenst weer aan poëzie.

dhr v Puffelen | 19-07-12 | 11:02

Kotsmisselijk word je van dit slappe zeiklandje..

Slipsnifter | 19-07-12 | 10:58

' Het OM wil hem misschien ook alle schade laten betalen. ' .. MISSCHIEN ????

(c)ZWITSUL | 19-07-12 | 10:56

WTF!?
Hebben we nu hier ook al een schaamtecultuur?

gescheurdrubber | 19-07-12 | 10:42

Ik heb me wel kapot gelachen om dat filmpje van Tom destijds. Was het nog ergens goed voor....

abc_mentaliteit | 19-07-12 | 10:42

Als de schade niet verhaald wordt op deze uitvreter, dan betekent het dus dat de gedupeerden zelf mogen opdraaien voor de kosten. Gewoon, omdat de rechter de dader zielig vindt. Hoe krom is dat? Mooi man, zo'n rechtsstaat.

panadol | 19-07-12 | 10:40

En terecht, is gewoon een simpele vernieling, niet meer en niet minder.
Zo werkt dat nu eenmaal in Nederland.

Schiet iemand het leven uit en je krijgt 6 jaar.

Rij iemand, terwijl je op de vlucht bent na een overval, het leven uit en je krijgt vrijspraak.

Verniel wat auto`s en je krijgt een taakstraf.

Best nog wel zwaar bestraft tov moord en doodslag als je in ogenschouw neemt dat het SUV waren en dit toch vergoed wordt door het waarborgfonds.

Spokoynoy Nochi | 19-07-12 | 10:35

@Lyrthion | 19-07-12 | 10:28
Interessant om te zien hoe dom de meeste reaguurders zijn bedoel je? Je bent nogal van de feiten gevoel ken je niet. Je meisie durft gewoon niet bij je weg te gaan maar piekert daar elke nacht weer over.

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:35

@Lyrthion | 19-07-12 | 10:24
Jij vind jezelf nogal deskundig. Nou de meeste mensen hier niet blijkt gewoon uit de feiten.
Jij bent nogal willekeurig in het accepteren van de feiten.

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:33

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:26

Dat lukt me aardig. Al een jaartje of 6, maar bedankt voor je interesse. En die minnetjes interesseren me niet zo, hoor. Hooguit interessant om te zien.

Lyrthion | 19-07-12 | 10:28

Een echte kunstenaar krast niet, die doet aan werken met de droge naald.

Causa Sui | 19-07-12 | 10:27

@Lyrthion | 19-07-12 | 10:04
Als u puur naar de feiten blijft kijken adviseer ik eens naar de feitelijke -veel te kijken die u ontvangt. Denk dat u geen liefde heeft gehad en heel feitelijk bent opgevoed. Succes met het behouden van een relatie.

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:26

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:11

Hohoho, ik kan het niet helpen. Ik vergelijk het gedrag, en dat komt verdacht veel op hetzelfde neer. Alleen heeft Elvis geen moordenaar op wie zijn fans de frustratie kunnen richten, dus ontstaan er absurdistische scenario's die de acceptatie van de werkelijkheid blokkeren.
 
Overigens is 10 jaar janken over de straf van een moordenaar mijns inziens veel eerder "boehoe" doen, dan mijn tijdelijke verongelijktheid over het feit dat jij mijn standpunten "irritant" noemt.

Lyrthion | 19-07-12 | 10:24

Als het mijn auto was zou ik zelf meneer wel even de oortjes rechtgezet hebben om me er vervolgens op te beroepen dat ook ik heel erg zielig ben.

Alexander de Kleine | 19-07-12 | 10:22

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:52
Begrijp best dat je niet aan de stalen kaders van de wet mag toornen (ooit gehoord van enait). Neemt niet weg dat er in dit geval wel degelijk een uitzondering gerechtvaardigd had kunnen zijn.
Het was immers een incident waarvan ik mag hopen dat het nooit meer gebeurd. Kan dat helaas niet meer uitsluiten want als je door te zwijgen en geen spijt te betuigen niet mee te werken aan onderzoeken er vanaf komt met effectief 10 jaar dan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die de afweging maken.

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:19

@Lyrthion | 19-07-12 | 10:00
Wat loop je nou uit de hoogte te doen met je bonken op toetsenbord alsof alleen jij het begrijpen kan.

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:15

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:59
Vind het op de man spelen bij nader inzien wel meevallen jij leest graag over mijn punten heen en gaat dan boehoe doen. Door Elvis erbij te halen beledig je de intelligentie van veel reaguurders over op de man spelen gesproken.

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:11

Lyrthion | 19-07-12 | 09:59 | + 0 -
De linkers in NL hebben een lachwekkende straf opgelegd aan de linksehater Volkert van de Graaf. Dit suject heeft NL een rechtse denker ontnomen die wellicht NL geheel had kunnen veranderen en die niet verviel in moslibashen. Van mij had die gast gewoon de spuit mogen hebben nadat ie eerst 12 jaar hier had gezeten:
www.deathrow.at/welcometohell/
Wat heeft die kwast NL ontnomen we zullen het helaas nooit weten

Zatkniss | 19-07-12 | 10:10

Lyrthion | 19-07-12 | 09:59
Politieke moorden worden wereldwijd, en ook in NL meestal met levenslang of historisch de doodstraf bestraft. Er is zeer goed een vergelijking te maken tussen d moord op v Gogh (levenslang) & Fortyun. Je zou zelfs kunnen redeneren dat de koele moord, ivm een vw religie geïnspireerde moord, op een aanstaande democratisch gekozen politieke macht (MP?) een nog hogere straf verdiend.

seven | 19-07-12 | 10:09

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:59
Precies op de man dat is het enige wat ik kan.
Bij eigenwijze vogels die recht willen praten wat krom is en er puur technisch over spreken heeft debatteren geen nut. Je bent een uitdager een provocateur pur sang (zoals Jeroen Pauw zou zeggen).

Veel Vaak | 19-07-12 | 10:07

Ga toch krassen!

McPhart | 19-07-12 | 10:06

Che_cuevara | 19-07-12 | 10:02
Ik heb er een hard hoofd in.

Lyrthion | 19-07-12 | 10:04

damnschreeuwer | 19-07-12 | 09:54
 
Yep. Ik kies ervoor netjes belasting te betalen en het te doen met wat ik heb i.p.v. een dure lening af te sluiten voor een lekker zuinige auto die zichzelf dan weliswaar terugbetaald maar waarbij ik mezelf in de schulden steek. Klopt helemaal.

Lyrthion | 19-07-12 | 10:03

@Lyrthion | 19-07-12 | 10:00
Hopelijk hard genoeg zodat het aan stukken vliegt.
Zijn we even van jou verlost.

Che_cuevara | 19-07-12 | 10:02

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:59
"De rest is hetzelfde gejank als Elvis-fans die beweren dat hij nog leeft... "

Is dat niet zo dan.
*Verbaast is*

Che_cuevara | 19-07-12 | 10:01

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:52
Ah, volksgerichten! Ja, dat moeten we hebben *bonkt hoofd op toetsenbord*

Lyrthion | 19-07-12 | 10:00

@Lucifer | 19-07-12 | 09:58

Geniaal businessplan. Only in NeDDRland. Yes we can't!

Reinaert | 19-07-12 | 10:00

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:48
Feitelijk onjuist, kijk in de spiegel dan zie je wat feitelijk onjuist is.

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:59

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:52

Heel goed. Op de man spelen. Pim er even bij z'n voornaam bijhalen. Gewoon de feiten negeren. Ik was overigens idd geen fan van Pim. Maar dat maakt niet dat ik vind dat Volkert vrij moet zijn. Alleen ik prijs me gelukkig dat ik die beslissingen niet dagelijks hoef te nemen, dat we daar rechters voor hebben. En ik constateer dat die duidelijk de maatschappelijke impact meegewogen heeft, een hogere straf heeft opgelegd dan gebruikelijk. Ik constateer zelfs nog dat er een duidelijk verschil is tussen de daden van Mohammed B. en Volkert wat een verschil in hun strafmaat verklaart. Dus berust ik erin dat de rechter zijn werk gedaan heeft, er een straf ligt en dat er inhoudelijk niet echt iets op aan te merken is.
 
De rest is hetzelfde gejank als Elvis-fans die beweren dat hij nog leeft... zinloos, radeloos en reddeloos: voor eeuwig gefrustreerd omdat de held dood is en niet in staat dat los te koppelen van de werkelijkheid.

Lyrthion | 19-07-12 | 09:59

Vanaf nu ben ik een kunstenmakende gesubsidieerde geïmporteerde millieuhippieallochtoon afkomstig uit een schaamtecultuur die zwakbegaafd, links (is dat niet dubbelop) en depressief is. Wie maakt me wat!

Lucifer | 19-07-12 | 09:58

@Indates | 19-07-12 | 09:05
Over 55 dagen gaan we NL upgraden.

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:57

@Veel Vaak | 19-07-12 | 09:48
Ow even. Vliegtuigen gaan bekrassen? Weet jij wel hoe groot die dingen zijn.
Da's en verdomde hoop werk hoor.
Met die SUV's zat hij al aan zijn limiet qua werk.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:55

.. als ik beter kon betalen, reed ik iets zuinigers, maarja de politieke prestigeprojecten moeten betaald worden...
Lyrthion | 19-07-12 | 09:25 |
Nee hoor, het is je eigen keuze en niet de schuld van de politici.

damnschreeuwer | 19-07-12 | 09:54

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:52
Ja, we weten nu wel dat jij links stemt.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:53

@sufkut | 19-07-12 | 09:48

Voor iedere auto geldt al jaren een maximaal aanhangergewicht.
Details, who cares ;-)

Overigens: in 'de goeie ouwe tijd' kreeg je sowieso een rijbewijs BE zonder ook maar ooit één seconde met een aanhanger te hebben gereden. Met alle gevolgen van dien, dat dan weer wel, en die zijn nog steeds zichtbaar op 's Heeren wegen: sleurhutcampeerders op leeftijd die nog steeds niet in staat zijn ook maar één meter achteruit te rijden met hun sleurhutcombinatie. Hilarisch.

Reinaert | 19-07-12 | 09:53

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:48
Het is niet alleen mij niet genoeg.Maar om jouw vergelijking door te trekken, het is bovengemiddeld voor de meesten niet genoeg.
Verder zie seven | 19-07-12 | 09:47 |
Als jij dit schorem zo nodig nog wil verdedigen, ga je gang.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:52

aceofspades | 19-07-12 | 09:50 Als de SUV in kwestie een AA kenteken heeft ben je toch het bokje.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 09:52

seven | 19-07-12 | 09:47

Wat ik net al tegen Che zei: dat jij alleen levenslang een passende straf vind, maakt niet dat 18 jaar een lage straf is voor moord. Gemiddeld gezien niet, en zeker niet in die tijd (de gemiddelde straf is in de afgelopen tijd omhoog gegaan, voor het geval je dat niet wist) en ik ben verdorie toch blij dat de gemiddelde reaguurder niet bepaalt wie welke straf krijgt.

Lyrthion | 19-07-12 | 09:52

De PVV, helemaal zo gek nog niet.
*stemwijzer afsluiten doet*

Stijlicoon | 19-07-12 | 09:52

Ja maar een boete kan hij niet betalen van z'n uitkering. Leuk huisje heeft hij trouwens zo aan het water. Zo'n fijne rustige locatie zou in de vrije sector heel wat doen...

Pierre Bezuhov | 19-07-12 | 09:52

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:46
Heb wel vaker opgemerkt dat je soms irritant eigenwijze standpunten ventileert. Je wil gewoon doen alsof je slimmer bent dan de rest met je zuiver juridische benadering. Voor mij was Pim omleggen een stapje verder dan wat jij me ook wijs wil maken. Zo denken vele mensen erover maar jij was waarschijnlijk geen fan van Pim.

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:52

Als je geld aan de blauwe enveloppen sturende roofbende moet betalen dan is het niet mischien. Wat is NL aan het afzakken zeg. Mol de boel maar, ter verantwoording wordt je toch niet geroepen

Zatkniss | 19-07-12 | 09:52

Zolang hij geen waxinelichtje tegen een SUV gooit..

aceofspades | 19-07-12 | 09:50

Aan de ene kant kan ik de rechter wel volgen. Het is zinloos om de man slachtoffer te laten worden van z'n eigen overspanning.

Aan de andere kant is er de civielrechtelijke zaak. Wie schade maakt moet de schade vergoeden.

Als de rechter vindt dat de man dat niet kan wegens enige ontoerekeningsvatbaarheid dan kan de rechter van zijn riante salaris die eigenaren van bekraste auto's toch wel schadeloosstellen?

Voor hun kronkelige gedachtegangen worden ze immers erg vorstelijk betaald.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 09:50

Wat een triest land, waar de vernieler/inbreker/klootzak altijd wordt beschermd. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat hij minimaal de schades die hij heeft veroorzaakt gaat vergoeden. Taakstrafje zal ook wel, maar betalen moet hij zeker.

SuperRogier | 19-07-12 | 09:49

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:46

Bouyeri had maar één doel: Theo executeren. Daarna wilde 'ie z'n tweeënzeventig maagden ophalen en een extragraties martelaarschap middels een lading politiekogels cadeau krijgen. Héél goed dat dát 'm niet gelukt is. De rotschoft.

Reinaert | 19-07-12 | 09:49

Reinaert | 19-07-12 | 09:32: is dat veranderd dan? Ik reed met twee dagen m'n rijbewijs met een joekel van een boot door half nederland met een tweedehandsje. Nog niet eens 't juiste rijbewijs ook nog volgens de agent maar doorrijden was prima. *goeie ouwe tijd*

sufkut | 19-07-12 | 09:48

Co2 was hier niet het motief duidelijk was jaloezie de drijfveer. Anders had hij wel vliegtuigen gaan bekrassen. Nu beperkt hij zich tot zijn directe omgeving iets was een slimme activist niet zou doen. Tenminste als je leven je lief is.

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:48

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:44

Je zegt dat de straf ondermaats was. Dat is feitelijk onjuist: het was bovengemiddeld hoog. Nu blijkt: Het is jou niet genoeg. Dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal, en heeft verder niets met de feiten te maken.

Lyrthion | 19-07-12 | 09:48

Lyrthion | 19-07-12 | 09:30
Een politiek gemotiveerde moord is wat anders dan een huis,tuin&keuken moord. Volkert's straf werd zelfs opgelegd door een linkse oud activist van vluchtelingenwerk de zelf de wet overtrad. krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/tekst... Vandaar dat Mohammed B. wel een passende straf kreeg, radicaal moslimactivisme heeft de rechtelijke macht itt 'Volkert vd G. gaf als motief dat hij in Fortuyn een groeiend gevaar voor de samenleving zag, met name voor kwetsbare groepen zoals asielzoekers, moslims en mensen met een WAO-uitkering' nl.wikipedia.org/wiki/Volkert_van_der_... zelf weer wat minder mee.

seven | 19-07-12 | 09:47

@Jan Passant mk2 | 19-07-12 | 09:42
Je kunt hem ook bij het grof vuil zetten.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:47

Reinaert | 19-07-12 | 09:34

Bouyeri. Ah, maar die probeerde ook nog een paar omstanders mee te nemen, waaronder agenten, waarvoor hij ook veroordeeld is. Da's dus inderdaad nog een stapje verder.

Lyrthion | 19-07-12 | 09:46

Krasse krasse krasse.
Je zal maar kunstartiest zijn, dan wordt ´n mens vanzelf overspannen. Leve de koningin.
Lang leve Groen Nix.

Ratzing. | 19-07-12 | 09:46

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 09:36
Als je het een beetje handig weet te brengen ken je hond nog wel stemmen.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:45

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 09:36
Nee mijn vriendin is zwanger en kan niet en mijn ouders vinden het ook wel goed als ik het voor ze doe.
Dat zijn drie extra stemmen op Wilders want ik krijg ze zelf denk ik niet zover op PVV te stemmen.
Althans ze durven het niet te zeggen en stemmen VVD of CDA waarschijnlijk.

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:44

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:30
En het maximum is levenslang.
Bovendien kwam deze moord de "gevestigde orde" wel goed van pas. Al deden ze nog zo schijnheilig.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:44

"het OM wil hem misschien ook alle schade laten betalen."
En in andere gevallen misschien wel niet. Of toch wel. Of nee, toch liever niet.
Dit heet misschien ook wel: willekeur.

Zoetwaterpanharing | 19-07-12 | 09:43

.. meneer ter beschikking stellen van de wetenschap wordt het ook niet. Ik zag laatst dat die met een lijkenoverschot zitten.
Taakstraf? Wie wil zo'n pratend onbenul op het werk. Zet hem maar bij de waxinelichtjesgooier in de cel.

Jan Passant mk2 | 19-07-12 | 09:42

Was er hier niet iemand die daar in de buurt woonde en zijn kot wel in de fik wilde steken? Ik zou zeggen doe je ding!

scootah rijdert | 19-07-12 | 09:42

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:30
Het was een massa moord. Hij heeft de stem van ons allemaal vermoord.

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:41

SUV en andere grote bakken zijn goed voor economie en co2 is geen probleem slechts een excuus.
Staatskas loopt lekker vol (minder leeg) met die accijnzen op alles wat wij leuk vinden.
Laat alle milieu gekkies maar naar de US vliegen eeeeh varen met zeilboot bedoel ik natuurlijk. Daar heb je geen zuinige auto's en tel je pas mee met een 3 liter motor.

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:38

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:34 | + 0 -

Ben jij moslim met drie vrouwen?

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 09:36

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:30

Het was niet alleen een moord, het was nog eens het ontwrichten van het complete democratische systeem, met miljoenen gedupeerden tot gevolg.

ZKH EénOog | 19-07-12 | 09:36

Na de misdaden uit naam van de Katholieke kerk, die uit naam van de woestijnpedo worden nu ook de criminele aktiviteiten uit naam van de CO2-afgod niet objectief beoordeeld.

Alsof we al niet genoeg achterlijke religies hadden, hebben ze er nog maar een bij verzonnen.

Cuyahoga | 19-07-12 | 09:35

@Lyrthion | 19-07-12 | 09:30

Daarom kwam Mo Bouyeri er ook met een taakstrafje vanaf. Dat scheelt.

De ene moord is de andere niet hè.

Reinaert | 19-07-12 | 09:34

@Che_cuevara | 19-07-12 | 09:26
Sluit niets meer uit, dit soort berichten zijn toch niet te verkopen. Die Krommers in nederland weten niet wat gevoel voor rechtvaardigheid is. Wilders wel en ik heb dit jaar lekker 4 stemmen uit te brengen.

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:34

@seven | 19-07-12 | 09:27

En zo is dat. Wil je een beetje fatsoenlijk kunnen waterskieën heb je een boot nodig met minstens 300kW onder de vloer, die boot moet vervolgens op een trailer en die trailer moet vervolgens *verplicht* achter een stevige trekauto. CO2-neutraal waterskieën wordt je gewoon onmogelijk gemaakt vanwege alle regelgeving en betutteling in dit land.

Eigenlijk zijn SUV-rijders slachtoffers. Allemaal!

Reinaert | 19-07-12 | 09:32

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:29

18 jaar is ruim bovengemiddeld voor moord (gem: 14,7 jaar).

Lyrthion | 19-07-12 | 09:30

Ik zeg: http://nos.nl/op3/video/396596-krassen-op-je-telefoon-of-auto-verleden-tijd.html

aadvandernaat | 19-07-12 | 09:30

@Veel Vaak | 19-07-12 | 09:27
@Reinaert | 19-07-12 | 09:25 |
Ik denk dat Volkert te veel weet.
De straf was ook al beneden maats.
Hier wordt gewoon een vuil spelletje gespeeld.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:29

Voor deze gast is maar één omschrijving goed genoeg:
PARASIET...

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 09:27

Wat zo'n kunstenaar/hippie niet snapt is dat SUV rijders het milieu niet haten, en liever ook 1Lop20km halen, maar een zware auto een wettelijke verplichting is vanwege de zware aanhanger (bv veel aannemers of het halen van de co2 neutrale biobrandstof! hout vd haard/kachel) of paarden/vee trailers of vw de zeilboot etc. Ergo, het zijn werkauto's.

seven | 19-07-12 | 09:27

@Che_cuevara | 19-07-12 | 09:17
Daar ben ik ook bang voor. Zou niet mogen volgens mij maar voor Volkert maken ze wel een uitzondering.
Wel hypocriet want de de samenleving wil deze man nooit meer zien. Wie vertegenwoordigt de samenleving nog behalve Geert.

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:27

De rancune van de staat kent geen grenzen als je niet afhankelijk van ze bent

Bokito ergo sum | 19-07-12 | 09:26

@Veel Vaak | 19-07-12 | 09:25
Zou het dat zijn?
Die rechter en het OM zijn dus eigenlijk stiekem Wilders fans.
*Complottheorie uitwerken gaat*

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:26

Maar goed, ook weer voor de zoveelste keer aangetoond: de rechtsstaat is te belangrijk om aan juristen over te laten.

Godsammekraken | 19-07-12 | 09:25

@Che_cuevara | 19-07-12 | 09:17

Eén van de weinige zegeningen van de toenemende globalisering is dat het anno tegenwoordig vrij makkelijk is om iemand op te sporen, waar 'ie zich ook bevindt. En dat geldt zeker voor zieke zielen met een activistische geldingsdrang zoals Volkert: die houden zich toch niet stil.

Het kan even duren maar op enig moment loopt 'ie toch tegen de -9mm- lamp.

Reinaert | 19-07-12 | 09:25

vetkleppert | 19-07-12 | 09:23
 
Ja, of je stelt niet milieugefreakte los-van-de-wereld kunstenaars gelijk aan alle 'linksmensen'. Ik rijd gewoon een vervuilende Astra station, idd. En als ik beter kon betalen, reed ik iets zuinigers, maarja de politieke prestigeprojecten moeten betaald worden...

Lyrthion | 19-07-12 | 09:25

Als het mijn auto was en co2 het motief dan had ik Kees bekrast met een watervaste viltstift uiteraard.
Dit soort schikkingen wil niemand dat maakt iedereen boos.
Boze mensen nemen uiteindelijk het recht in eigen handen of geven het massaal aan Geert Wilders. Nog 55 dagen!!!

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:25

heeft ie goed geregeld dus. advocaat, doktersbriefje, klaar is Kees...

der_Dicke | 19-07-12 | 09:24

De ivoren torens worden maar hoger en hoger. Het enige vastgoed project dat niet stil ligt.

Lucifer | 19-07-12 | 09:23

Trouwens, in de categorie GS vervolgtopics: waar blijft de update betreffende Molotov Gijsbert uit Haelen?

Godsammekraken | 19-07-12 | 09:23

Fascinerend, hoe linksmensen hun jaloerse frustratie altijd verpakken als milieugemekker.
Dat klinkt zo veel prettiger dan dat je je geen automobiel kunt permitteren en dat je een ander er dus ook geen gunt.

vetkleppert | 19-07-12 | 09:23

@Morgenhout | 19-07-12 | 09:20
Mijn aanrecht is anders ook vrij recht.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:22

Huh? Quid? Ben je vanmorgen niet van je bed gelicht dan?

Lyrthion | 19-07-12 | 09:22

En dan raar opkijken als de bevolking de rechtstaat niet serieus neemt. Hoe kan je nu respect hebben voor zo'n systeem dat constant alleen maar doet falen...?

platka | 19-07-12 | 09:22

@Reinaert | 19-07-12 | 09:19
Nee een echte maaltijd is het niet nee.
Maar als ik mijn hond een gerookt varkensoor geef is die toch wel even bezig.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:21

Hoe is het trouwens met het politieonderzoek naar dat ruitje afgelopen?

Hyper.nl | 19-07-12 | 09:21

Het enig rechtvaardige recht in Nederland is het recht dat je in eigen hand neemt.

Morgenhout | 19-07-12 | 09:20

Che..... 09.16
Dat noemen ze kunst.

rechtvaardigerechter | 19-07-12 | 09:20

@KingBee | 19-07-12 | 09:18
Zou ik niet doen.
Dan gaan ze namelijk met z'n vieren SUV's bekrassen.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:20

@Che_cuevara | 19-07-12 | 09:12

Daar was ik inderdaad niet bij, dat klopt. Zou ik daar wel bij geweest zijn dan had ik het ook voorkomen door betrokkene een pondje speklappen cadeau te doen, want laten we eerlijk zijn: zo'n oor, da's toch ook geen volwaardige maaltijd?

Reinaert | 19-07-12 | 09:19

Een gepaste straf: in vieren delen. Natuurlijk niet met paarden. Vier van de bekraste suv's opstellen, kettingen aanleggen en gelijktijdig langzaam optrekken. Dat zal de vandaal een lesje leren. Hoe durft ie. Een suv bekrassen, schande.

KingBee | 19-07-12 | 09:18

Kan dat OM niet opkrassen?

vraagstaart | 19-07-12 | 09:18

@Reinaert | 19-07-12 | 09:14
Ik vrees dat we Volkert niet meer zullen zien in Nederland.
Die wordt meteen met een riante "beloning" ergens in het buitenland gedumpt.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:17

De OMer die dit verzint zou de mijnen in moeten om te helpen de schade terug te verdienen. Gewoon, om hem eens te laten voelen, hoe de echte wereld in elkaar zit..

ZKH EénOog | 19-07-12 | 09:17

@rechtvaardigerechter | 19-07-12 | 09:14
Door die kras op de auto is de deuk in de rechtspraak alleen maar groter geworden.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:16

@Veel Vaak | 19-07-12 | 09:10

Volkert? Je doelt op de schepper van het stilleven "Man Met Kogelgaten"? Die komt eerder vrij dan wij zouden willen. Of 'ie vervolgens lang van die vrijheid mag genieten is een ander verhaal, er schijnen andere kunsdtenaars op de loer te liggen die zijn kunsdtwerk een vervolg willen geven.

Reinaert | 19-07-12 | 09:14

Ik ga sandalen bekrassen.
met mijn SUV.

ZDEV | 19-07-12 | 09:14

@Veel Vaak | 19-07-12 | 09:10
"Wanneer komt Volkert vrij ?"

Veel te vroeg.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:14

Vraag me af wat erger is: een kras op een auto, of een deuk in de rechtspraak. Tsja.

rechtvaardigerechter | 19-07-12 | 09:14

Gedwongen aan de arbeid zetten en tot de laatste cent terug betalen. Wie mag er ander voor opdraaien?

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:13

@Kansleaus | 19-07-12 | 09:10
Mijn buurman heet Hans Worst maar noemt zich gewoon timmerman, omdat die dat ook is he.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 19-07-12 | 09:13

@DizzyDo | 19-07-12 | 09:09
Dan wordt het de doodstraf vrees ik.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:13

Deze autokrasser is toch wel een mooi voorbeeld wat het effect is van de co2 hatespeech van Al Gore. ;) Rechters& OM zijn vaak links, kunstenaars ook. Kortom ze kunnen zich in hem inleven en dat scheelt voor de strafmaat. Het zijn nml mensen die van nature gelijkgestemden een beetje helpen. Denken dat de rechtspraak objectief is, is zo naïef.

seven | 19-07-12 | 09:13

Hij is natuurlijk overspannen omdat niemand voor z'n SUV kunst wilde betalen.

DizzyDo | 19-07-12 | 09:12

@Reinaert | 19-07-12 | 09:09
Dat van die oren heb je ook maar van horen zeggen:)

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:12

Kunstenaar is vaak een eufemisme wat voor zowel de kunstenaar als zijn geldkraan een stuk prettiger in het gehoor ligt dan chronische uitkeringstrekker. Of nietsnut. Of patiënt.

vetkleppert | 19-07-12 | 09:12

Goh. Dat die rechters de eigenaren niet heeft gesommeerd om een substantieel bedrag aan hém over te maken! Per slot zijn ze nu de trotse bezitters van een echt kunstwerk van Van Eck.
[/sarcasme]

lekkurlinx | 19-07-12 | 09:11

Nu snap ik ook waarom veel kunstgekkies zich boven de rechtsstaat verheven voelen (als in "is geen vandalisme, is Kunst!"). Dat wordt ze gewoon door het OM bijgebracht.

Godsammekraken | 19-07-12 | 09:10

Alles wat extreem links is wordt beschermd.
Wanneer komt Volkert vrij ?

Veel Vaak | 19-07-12 | 09:10

Elke hansworst noemt zich tegenwoordig 'kunstenaar'.

Kansleaus | 19-07-12 | 09:10

Rechtspraak als een kraslot: meestal krijg je niets.

Normpje | 19-07-12 | 09:09

Voor het bekrassen van de gouden koets krijg je levenslang.
Zeker weten.
Che_cuevara

Op zeker als je het met een waxinelichtje doet!

DizzyDo | 19-07-12 | 09:09

Zo'n taakstraf is wel zo ongeveer het ergste wat je een kunsdtenaar aan kan doen: de dames en heren zijn immers niet gewend om te werken, of beter gezegd ronduit werkschuw, even afgezien van de momenten dat zij hun 'kunsdt' creëren natuurlijk. En van die creatieve momenten raak je natuurlijk ook overspannen, zoals ook deze kunsdtenaar overspannen bleek te zijn. Het is een zwaar beroep tenslotte, kunsdtenaar. Ik geef het je te doen!

Meneer de kunsdtenaar de schade laten betalen is een mission impossible: kunsdtenaars hebben helegaar geen geld, die leven -in diepe armoede- van de soepsidieruif. De waere kunsdtenaar heeft geen nagel om z'n kondt mee te krabben. Er zijn zelfs gevallen bekend van kunsdtenaars die hun eigen oren afsneden om toch maar wat te eten te hebben.

Enig medelijden is hier dus wel op z'n plaats dunkt me. *Not*.

Reinaert | 19-07-12 | 09:09

Alle eigenaren van de SUV's die hun auto hebben laten repareren krijgen een claim wegens schending van de beeldrechten van deze kunstenaar. Je mag nooit iets veranderen aan het werk van een 'kunstemaker'.

Piet van Schwaffelen | 19-07-12 | 09:08

Een kunstenaar kun je niet harder treffen dan 'm te straffen met werk...

MichieldeMuiter | 19-07-12 | 09:08

WTF?!?! Laat hem een paar jaar straatmeubilair schilderen in plaats van crea-dingetjes doen. Kan ie zo zijn schuld inlossen.

Godsammekraken | 19-07-12 | 09:08

All animals are equal but some animals are more equal than others.

Marcus Porcius Cato | 19-07-12 | 09:08

Nou, dat is duidelijk dan. Noem je kunstenaar en overspannen als je de beest wilt uithangen. En wees vooral links. Maar dat spreekt vanzelf.

vetkleppert | 19-07-12 | 09:08

@Indates | 19-07-12 | 09:05
Rechtstaat 2.0?
Die zitten nog maar aan 0.001.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:07

Voor het bekrassen van de gouden koets krijg je levenslang.
Zeker weten.

Che_cuevara | 19-07-12 | 09:06

Rechtstaat 2.0 heeft een upgrade nodig...

Indates | 19-07-12 | 09:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken