Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl journalistenkeurmerkt alle media

ANP-19171760.jpgEen journalistiek keurmerk voor correcte media. Juist. Dat zijn wij dus even voor. GeenStijl keurmerkt rücksichtslos alle andere media. Daarom. U doet het er maar mee. Zo is het, en niet anders. En ja, dat bepalen wij wel even. Bindend journalistiek keurmerkenbonanza na de break! Kranten Volkskrant Voorheen Azijnbode. Gered door flexibel filosofisch columnist Bert Brussen en tietennieuws. Al het nieuws, regelmatig een scoop, te vinden op internet. Weten precies welke columnisten ze wel en niet moeten plaatsen voor maximale buzz. Keurmerk: Ja NRC Voormalige kwaliteitskrant. Vakkundig gesloopt door krantbelg Vandermeersch. Maken een krant voor een uitstervend ras zuur-intellectuele babyboomers die nooit voorbij de Prinsengracht 020 komen. In het voordeel: @pvdp heerst met NRC.nl, qua nieuwe manier van online het nieuws bedrijven. Keurmerk: Ja, maar wel onder toezicht NRCnext Het Jeugdjournaal van de NRC. Krant voor hipsters en vroegrijpe bakfietsmoeders. Leids columnistisch bolwerk, dus taaltechnisch compleet ruk. Om over originele ideeën niet te spreken. Zou het goed doen als schoolkrant, maar schiet als journalistiek medium ruimschoots tekort. Beschouwen Renske de Greef als publicatiewaardig, 'nuff said. Keurmerk: LOL. Nee dus. AD Ooit briljant vanwege online lokale edities en sportuitgave. Nu een hoog gehalte McDonaldsJournalistiek. Telegraaf zonder de goede artikelen, zeg maar. Haten het internet, hetgeen de nauwelijks leesbare protestsite verklaart. Althans, wij gaan er vanuit dat het een protestsite is, want zonder ironie op zo'n manier serverruimte verspillen in het kader van journalistiek lijkt ons niet aan de orde. Toch? Met die gekke zeskeuze polletjes onder elk bericht waar iedere trol automatisch "hilarisch" aanklikt. Krant zelf is een veredeld lokaal huis-aan-huis blad wat toevallig over heel Nederland gaat. Keurmerk: Nee. Trouw De nieuwsversie van de NCRV-gids. Speciaal geschreven voor kerkgaande CDA-stemmers. Verzot op wauwelen over religie, filosofie, ethiek en natuur. Wie niet tot de doelgroep behoort, is incontinent bloed aan het pissen voordat hij de krant uit heeft van zoveel spiritualiteit en duurzaamheid. Hebben bijvoorbeeld Asha ten Broeke als columnist, die zogenaamd scherpe columns schrijft en vervolgens 'vrouwenhaat' begint te kirren als iemand op basis van argumenten duidelijk maakt dat ze uit haar baarmoeder lult. Keurmerk: Nee. Reformatorisch Dagblad Denken dat de aarde zo'n 6.000 jaar oud is. Niet serieus nemen. Site op zondag niet te bereiken voor mensen die niet weten hoe je javascript uitzet, ook wel de Godmode genoemd. Keurmerk: 666 redenen om hier 'nee' te zeggen. Nederlands Dagblad God bestaat niet. Deze krant is dus compleet overbodig. Zie verder RefDag. Keurmerk: Neen. Telegraaf Ook wel bekend onder de naam Televagijn. Meer kop dan inhoud, over het algemeen. Website ziet er uit alsof de briefing van Sjuul bestond uit "doe maar wat". Alsof iemand een bak zetletters via een matrixprinter omgekeerd in een DOS-bak heeft gegooid. Tevens broedplaats voor angstige schreeuwburgers. Maar groot journalistiek netwerk, dus elke week wel een paar denderende scoops waar de rest van medialand pisjaloers op is. Keurmerk: Ja, want betalen ons salaris + reaguurselbonus. Sp!ts Reclamefolder voor de Telecombranche vermomd als krant. Gratis. Straalt het ook uit. Leuk voor SvJ-stagiaires en beginnende journalisten. Ooit door GeenStijl groot gemaakt op het internet. Nooit bedankje voor gehad. Integendeel zelfs. Dus middelvingers voor hun. Qua meepakken alleen onvermijdelijk als u met uw voeten op het treinbankje wil zitten. Sp!ts, voor als u absoluut zeker weten geen zier geeft om kwaliteitsmedia. Keurmerk: Nee Metro Ook een treinfolder, ook gratis, maar dan zoals het wel moet. Van het design tot de indeling, van het eigen nieuws tot en met de ads voor de sekslijnen, dit is de enige forenzenkrant van Nederland. Met de Metro wordt een treinreis weer een plezier. Tevens Luuk Koelman, daar kan geen columnist van de Sp!ts tegenop. Het is geen wedstrijd, maar de Metro wint hem elke dag. Keurmerk: Ja De Pers Dit keurmerk is gelukkig komen te vervallen. Tijdschriften Elsevier The Economist maar dan in het Hollands. De vertaalslag naar online is al jaren lastig, maar als tijdschrift best te behappen. Vaak met leuke lijstjes ook. U dient wel toevallig net een compleet dagdeel aan vrije tijd tot uw beschikking te hebben. Keurmerk: Ja Nieuwe Revu De cyclus van artikelenideeën bij de Revu is ongeveer twee jaar. Standaard terugkerende onderwerpen: hooligans bij Ajax, drugs in de dansscene en iemand die meeloopt met een motorbende. Het geheel wordt aangevuld met verbaal schroot in de vorm van columns, copypaste tweets en interviews met verlopen BN'ers. Oude media verkleed als semi-hip blad wat compleet geen kaas gegeten heeft van internet. Kortom, next! Keurmerk: Nee HP/De Tijd HP/De Tijd is de hoer van het Nederlandse medialand. Een journalistiek matras. Iedereen mag er in en even zijn kwakje doen. Gaat sneller door hoofdredacteuren heen dan de Tour de France door Nederlandse wielrenners. En dat geldt ook voor de redesigns van de website, die er inmiddels uitziet als een poging het Nokia Lumia design te evenaren. Waarmee we bij de conclusie zijn: HP/De Tijd is voor de tijdschriften wat Nokia is voor de smartphones. Gedegen, maar de concurrentiestrijd is al een paar jaar geleden verloren. Keurmerk: Ja, puur op basis van powerhouse Paternotte. VN VN is een vrouw met okselhaar. Je moet er een fetisj voor hebben om het te kunnen waarderen. Zurig links bolwerk boordevol irrelevante schrijvers, irrelevante artikelen en irrelevante invalshoeken. Wel veel rancune, dat wel, in hele, hele, hele, hele, hele, hele, hele, hele, hele lange artikelen. TL;DR in bladvorm. Als GroenLinks en de PvdA zouden neuqen en het kind zou een tijdschrift zijn, is dit het resultaat. Keurmerk: Nee, natuurlijk niet Radio Radio 1 Gaap, gortdroog en geriatrisch, maar altijd actueel. Bovendien de enige plek waar je terecht kunt voor de betere live sportjournalistiek op de radio. Keurmerk: Ja BNR Het hippe jongere broertje van Radio 1. Net wat meer vuurwerk, net wat meer slagroom, net wat meer poeha. Dat wordt nog wel eens wat. Keurmerk: Ja Wereldomroep Totaal irrelevante subsidiespons voor altruïsme fingerende babyboomers. Keurmerk: Een nee die hangt tussen 'afschaffen' en 'opheffen' Weblogs De Dagelijkse Standaard Soort verzorgingstehuis voor vergane columnisten die hun online rusthuis vinden in DDS en wachten op de woordendood. Pro-rechts, pro-Israël, pro-religie en pro-opinie die niemand wil lezen. Tevens clickfuik voor Sp!ts en incontinentieluier voor Hero Brinkman. Keurmerk: Mwah Joop.nl Een soort Startpagina.nl voor rancuneus linkse meningen. Copypaste van andere sites en hoppa, daar heeft u uw opiniemaker. Redactiesamenstelling volledig gebaseerd op positieve discriminatie, hetgeen de spellingsvaardigheid niet goede komt. Eigen nieuws en hoofdredactioneel commentaar worden gefabriceerd in een Chinese kinderfabriek onder toeziend oog van Maoïstische kindermartelaars, die op straffe des doods het regime van Fransicko van Jole uitvoeren. Keurmerk: Nee DeJaap.nl Heersend vrijwilligersblog boordevol themavertakkingen, bemmende opinie en snijdende satire. Het bewijs dat met passie nog best een aardig weblog in Nederland op te bouwen is. Boemvol nuance, verschillende invalshoeken en meningen uit alle krochten van het internet. Keurmerk: Ja Welingelichte Kringen Soort knipselkrant van de grote bladen. Handig als u even snel wilt opzoeken wat er zoal gebeurt in het land. Tevens adoptiesite van het totaal mislukte Mootz van Charles Groenhuijsen, wat wel wat zegt over het niveau wat u verder kunt verwachten. Keurmerk: Ja, of nee. Whatever, niemand geeft er om. Tettenvrouw.com Dagelijkse updates over het Enige Nieuws Wat Er Toe Doet. Standaard als gallery op de GSHQ Beamer. Tettenvrouw is de reden dat we op GeenStijl maar dertien topics per dag produceren in plaats van 39. Keurmerk: Fap Dichtbij.nl De lokale afdeling van de Telegraaf. Bekend om hun af en toe hilarische nonnieuws en brute bedrijfsBBQ's. Alles wat het AD had kunnen zijn als ze hadden geïnvesteerd in regionieuws. Geen kat in de boom of hij staat niet vanuit vier hoeken op Dichtbij.nl. Ideaal voor een verloren uurtje lachen om maffe boeren, klunzende ambtenaren en stadsgekkies. Keurmerk: Ja Binnenlands Bestuur Soort Story maar dan op het gebied van gemeentebestuur en ambtenarij. Heersen compleet door het plafond heen op hun gebied. Weten van de grijze muizen van het Nederlandse bestuur elke dag weer een paar vlammende topics te bakken. En dat is een hele prestatie. Keurmerk: Ja Twitter In principe kunt u al uw abonnementen op alle kranten en tijdschriften opzeggen alsmede bovenstaande blogs uit uw reader knikkeren als u gewoon een Twitter-accountje aanmaakt. Maakt alle overige media overbodig. Keurmerk: Driewerf ja De rest van de weblogs op internet zijn amateuristische verbale kotsrestanten die niet het vermelden waard zijn. Televisie NOS Journaal StaatsTV met verjongingsdrang. Decor ziet er sinds kort uit als een set van een Kim Holland-film. Presentatoren lopen tijdens een uitzending meer dan het complete Nederlands team tijdens het EK2012, waardoor de laatste items altijd een beetje geilhijgerig door de beeldbuis heen komen. Ideaal voor als u een dag niet op het internet bent geweest en een korte samenvatting van oud nieuws wilt. Helaas voor Marcel Gelauff heeft RTL bewezen dat subsidie niet nodig is voor nieuwsTV. Kortom, een gepasseerd station. Keurmerk: Nee RTLnieuws De commerciële variant van het NOS Journaal, die daarmee bewijzen dat subsidie niet nodig is om goede, actuele en objectieve nieuwsuitzending te maken. Mooi. Even nog @wol overnemen van het binnen nu en snel wegbezuinigde NOS Journaal en RTL heeft het terechte monopolie op subsidievrije nieuwsTV. Keurmerk: Ja SBS shownieuws Wat? Nee. Niet doen. Niet eens voorbij zappen, gewoon even de '5' of de '7' intikken op uw afstandbediening. In beeld gebrachte Privé, meer is het niet. Straks journalistiek experiment van John de Mol, dus veel beter gaat het ook niet worden. Keurmerk: Nee RTL Boulevard Lasterprogramma van de grootste hypocriete parasiet die dit land rijk is. Nooit te beroerd om te roeren waar het nog niet stinkt, totdat RTL Boulevard langs is geweest. Een circustent waar zonder gene andermans lijken, andermans ellende en andermans problemen tentoon worden gesteld. Keurmerk: Nee Kotsmerk: Ja, de projectielvariant Nieuwsuur Achtergrondreportages live uitgezonden vanaf de brug van de SS Enterprise uit StarTrek. Willen nog wel eens iets bloot leggen, wat altijd wel in het voordeel spreekt van een nieuwsuitzending. Keurmerk: Ja EenVandaag Soort Nieuwsuur maar dan ouder, trager en minder hip. Desondanks prima reportages. Keurmerk: Ja PowNed LeegloopTV van Weesie&Rutger. Raken al hun reporters kwijt op Jan, Rut en die Marokkaan na, maar hebben een flinke bak geld. Aangezien er in Nederland nooit gebrek is aan mensen die op TV willen, komt dat voor de seizoensopening dus nog helemaal in orde. Tussen de dieren- en beurzenfilmpjes door zit af en toe nog iets kijkenswaardigs ook. In het derde seizoen is het doorpakken en vlammen of einde oefening. Keurmerk: Ja Pauw en Witteman PraatTV onder leiding van een opgewarmd lijk die zijn tijd tot het pensioen uitzit en Paul Witteman. Elke dag de meest actuele gasten, waarmee ze de concurrentiestrijd tegen DWDD voorlopig nog glansrijk doorstaan. Iedereen die er toe doet kijkt het, dus fundamentele televisie, hoe moeilijk dat ook is om over de VARA te zeggen. Kritische vragen verder alleen aan de orde als Peter R. de Vries of Johan Derksen aan tafel zit. Keurmerk: Ja Knevel en die andere Nep P&W met christelijke inslag en de spastische armen van Knevel. Wordt nauwelijks over gepraat, dat zegt genoeg. Recordhouder van meeste afleveringen achter elkaar zonder kritische vraag. Keurmerk: Nee DWDD Excuusprogramma om Matthijs van Nieuwkerk aan ruim vier ton subsidie per jaar te helpen. Met doorelkaarpraatdiscussies, meer product placement dan GTST en GeenStijlTV imiterende Jakhalzenfilmpjes. Inmiddels kapot geïnfiltreerd door PvdA-mollen zoals Frénk van der Linden. Achter de schermen is het nog erger. Bij 1,5 miljoen kijkcijfers wordt er altijd een blonde maagd geslacht. Keurmerk: Nee

Reaguursels

Inloggen

@Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:38
Een kudo van mij, misschien dat je straks alsnog die Geenstijl-muismat kan kopen.

Sylvester Calzone | 19-07-12 | 16:18

Zeer vermaeckelijk artikel Quid. +10

hournunsmeeop | 19-07-12 | 13:26

HUH? deugt de linkse pers nou opeens voor GS???? Dat kan en MAG niet kloppen..

Dr Hak | 19-07-12 | 12:49

telraaf krijgt een ja puur en alleen omdat ze broodmeester zijn van GS? Daarmee heeft u dit topic binnen hetzelfde topic direct overbodig gemaakt.

stayawhileandlisten | 19-07-12 | 10:51

Stukje persoonlijke winstverrijking van deze dag, waarvoor rechthartelijk dank: Tettenvrouw was ten huize Reyk Javik nog niet bekend. Driewerf dank zelfs.

Reykjavik | 19-07-12 | 10:18

Uistekend artikel, ik had tettenvrouw nog niet bij m'n favorieten staan.

SatchRules | 19-07-12 | 10:15

Sp!ts de reclamefolder op papier, dan is Dichtbij.nl dat zo te zien op het internet.

NulKommaNul | 19-07-12 | 10:11

Geen keurmerk voor FrontaalNaakt?

scootah rijdert | 19-07-12 | 09:37

Nee, Pauw en Witteman echt een keurmerk??!!

Doc Damage | 19-07-12 | 09:36

-weggejorist-

Hans_732 | 19-07-12 | 09:26

@Onderbuik | 18-07-12 | 20:44
Nog even en dat wordt vanzelf weer "nieuw" en "modern". Alles komt immers op een bepaald moment weer terug? Kijk maar naar de mode.

lekkurlinx | 19-07-12 | 09:06

Al die kloteloze k.krantjes al lang geleden achter me gelaten, maar deze samenvatting had ik ter afsluiting niet graag gemist.
En t.v ? , de hel? dat is de Ponderosa.

Ratzing. | 19-07-12 | 09:02

@ristretto | 19-07-12 | 08:55

Uhuh. "Ze smelten de Kazen". Shit happens.

*Broodje smeerkaas naar binnen werkt*

Reinaert | 19-07-12 | 08:59

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:39
Had ik vorig jaar ook.
Maar dat was omdat ik op 1 stond.
Kunnen sommige mensen blijkbaar niet tegen.
En, het is niet prettig maar ik negeer ze nu gewoon.

Che_cuevara | 19-07-12 | 08:58

Hoor ik koggie? Slingert de machine aan en zet cappuccini neer. Prego.
Las dat de houdbaarheidsdatum van Kaas tegenwoordig een dag is.
Logisch als je steeds in een flame terecht komt. Dan smelt je vanzelf.

ristretto | 19-07-12 | 08:55

Che_cuevara | 19-07-12 | 08:11 | + 0 -

Niet echt nee. Ik heb ook soms van die halve gekken in mijn nek hangen als ik weer eens te keer ga tegen moslims, is niet prettig...

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:39

En nu nog een keurmerk voor blogs met proxy servers!

ZDEV | 19-07-12 | 08:17

@ Che 08:08

Verdomd, nu eerst koggie!

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:11

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:08
Zijn niet echt vriendjes zo te zien.

Che_cuevara | 19-07-12 | 08:11

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:07
Komt omdat je nog niet genoeg koffie op hebt.

Che_cuevara | 19-07-12 | 08:08

@ Che 08:06

Scroll maar eens helemaal naar boven...

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:08

@ Che 08:05

Waarom las ik nu bijna necrofiel?

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:07

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:06
Heb ik iets gemist?

Che_cuevara | 19-07-12 | 08:06

Het ging weer lekker met Kaas en Brutus btw...

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:06

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:02
Alleen als die Paay er niet instaat.
Maar dan vind necro het weer wel prachtig. ;)

Che_cuevara | 19-07-12 | 08:05

@ Che 08:01

Mogge Che, ja dat is toch een prachtblad?

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 08:02

@eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 07:56
3 keer? Je wil het echt hé.

Che_cuevara | 19-07-12 | 08:01

@ mezelf

Vreemd, driedubbele post, Joris, kom er maar in jonge vriend!

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 07:58

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 07:56

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 07:56

Geen Playboy met nakende wijven...

eerstneukendanpraten | 19-07-12 | 07:55

De Media in dit land heeft al jaren geleden zijn ziel verkocht.
Willem Oltmans en van Adriaan van Dis (gehele interview)
www.youtube.com/watch?v=azMBh3gC8Yk

Torquemada | 19-07-12 | 05:39

servert weer eens een probleem? Later op de avond altijd hetzelfde geneuzel.Net nu ik weer muziek wilde gaan plempen.

miko | 19-07-12 | 03:41

@de grote Anti | 19-07-12 | 03:04
Ik moet me waarschijnlijk drukker maken om ciguatera dan om andere wormen.Ik houd namelijk van Barracuda en grouper en laat dat nu net vis zijn waar het risico redelijk groot bij is.Daar helpt verhitten niet aan.Tja en dat is een vergiftiging waar je niet aan dood gaat maar dat je wilde dat je dat deed.(is me verteld door mensen die het wel gehad hebben)

miko | 19-07-12 | 03:19

@de grote Anti | 19-07-12 | 03:04
Ik moet me waarschijnlijk drukker maken om ciguatera dan om andere wormen.Ik houd namelijk van Barracuda en grouper en laat dat nu net vis zijn waar het risico redelijk groot bij is.Daar helpt verhitten niet aan.Tja en dat is een vergiftiging waar je niet aan dood gaat maar dat je wilde dat je dat deed.(is me verteld door mensen die het wel gehad hebben)

miko | 19-07-12 | 03:14

@Bart_Bart | 18-07-12 | 21:42
Gaat lekker dubbelbart.dubbeldubbeldubbelpost

miko | 19-07-12 | 03:05

@DANNY3960 | 19-07-12 | 02:47
Sprot. Aten wij vroeger thuis ook wel. Ook lekker. Dat kleine spul.

LibertasSimplex | 19-07-12 | 03:05

@miko | 19-07-12 | 02:59
Daarom is het misschien een goed idee om het grondig te verwarmen.. min 80 graden.Bevriezen werkt niet altijd.
Ik eet i.e.g niet graag levende wormpjes.

de grote Anti | 19-07-12 | 03:04

@de grote Anti | 19-07-12 | 02:26
Het is moeilijker om grote tonijnen dan makrelen te kweken.Bovendien komen ze redelijk overeen. Ja inderdaad geen makreel. Trouwens die makreel die je laat zien is echt niet lekker als ze zo groot zijn dat noemen we rokers want dat is het enige waar ze goed voor zijn.De betere makreel is dan toch wel deze.http://www.outerlimitcharters.com/images/image-wahoo.jpg

miko | 19-07-12 | 03:04

@de grote Anti | 19-07-12 | 02:53
Warm roken, zoals met paling, noemen ze denk ik tegenwoordig stomen.

"Vis kan op twee manieren gerookt worden: Heet roken (stomen) of koud roken." http://www.visrecepten.nl/kopen_en_bereiden/vis_bereiden/roken/

LibertasSimplex | 19-07-12 | 03:02

@de grote Anti | 19-07-12 | 02:22
Elke vis heeft parasieten maar de meeste zeevis heeft geenparasieten waar je iets van krijgt.Stp maar eens een mooi stukje verse tonijn in een bad met lauw zee water.In een minuut of vijf kruipen de wormer eruit.(moet je niet doen met vis die op ijs heeft gelegen) ook veel horsmakrelen hebben parasieten die als spaghetti door het lijf lopen.Het heeft mij nog nooit tegen gehouden om ze naar binnen te werken.

miko | 19-07-12 | 02:59

@de grote Anti | 19-07-12 | 02:22
Elke vis heeft parasieten maar de meeste zeevis heeft geenparasieten waar je iets van krijgt.Stp maar eens een mooi stukje verse tonijn in een bad met lauw zee water.In een minuut of vijf kruipen de wormer eruit.(moet je niet doen met vis die op ijs heeft gelegen) ook veel horsmakrelen hebben parasieten die als spaghetti door het lijf lopen.Het heeft mij nog nooit tegen gehouden om ze naar binnen te werken.

miko | 19-07-12 | 02:59

Oke,ik zie dat makrelen best wel interessant zijn.

'Gestoomd
De lichtgezouten makreel wordt bij een temperatuur van 70 tot 90 graden Celsius, gedurende zes uur gestoomd. Het visvlees wordt hierdoor zacht. De kleur van het visvlees is wit. Een gestoomde makreel is van buiten goudgeel van kleur en is iets gerimpeld.

(koud) Gerookt
Voor het roken wordt de makreel eerst in een pekelbad gedompeld. Vervolgens wordt hij in de rookkast geplaatst waar een temperatuur van ongeveer 30 graden Celsius heerst. Gedurende zes uur werkt de rook op de makreel in. Door de lage temperatuur blijft de makreel min of meer rauw. De kleur van het visvlees is grauw en enigszins glazig. Het visvlees is veel compacter en zouter van smaak dan bij gestoomde makreel.

de grote Anti | 19-07-12 | 02:53

de grote Anti | 19-07-12 | 02:32
Dat is 020 Centje uitlopen en voorbij de bouwput links.

Shareholder II | 19-07-12 | 02:53

LibertasSimplex | 19-07-12 | 02:35


VroegAh kreeg ik nog weleens sprot, in de schil gekookte pattaten en zeau.........

DANNY3960 | 19-07-12 | 02:47

@de grote Anti | 19-07-12 | 02:32
LOL Makreel FTW

LibertasSimplex | 19-07-12 | 02:43

@de grote Anti | 19-07-12 | 02:22
Ik snap nooit wat dat stomen is.
Ze zeggen idd dat gestoomd beter is. Maar ik dacht altijd dat dat vanwege de rook was ofzoiets. Boeide me niet.

Nou ben ik geen parasitoloog. Maar volgens mij zijn die wormen dood na warm roken. De vis is dan gaar.
Als de makreel al niet eerst aan boord was ingevroren, want dan is de parasiet al dood voor -ie op de kant komt.

LibertasSimplex | 19-07-12 | 02:35

Dit is een echte makreel - www.messersmith.name/wordpress/wp-cont...

I just love makrelen eigenlijk,ik kan er niet genoeg over praten.. Zo glad en glibberig en stinkend.
En vettig,maar je weet dat het goed is.
Is er nog een viswinkel open ergens?

de grote Anti | 19-07-12 | 02:32

@miko | 19-07-12 | 02:24
Dat is tonijn.. dude.

de grote Anti | 19-07-12 | 02:26

@LibertasSimplex | 19-07-12 | 02:15
In grote 'penns' daar flikkeren ze jongbroed in.Die worden vaak weer gevoerd met kleine asnjovis of andere meuk.
www.google.com/search?q=tuna+farming&...

miko | 19-07-12 | 02:24

@LibertasSimplex | 19-07-12 | 02:15
Maar je hebt nu ook de keuze uit gestoomde of gerookte makreel.Wat is beter? De gestoomde variant zou minder kans op parasieten hebben zegt men.Want zoals de wijsneuzen zeggen zitten 'wilde' vissen weer vol met parasieten.Lastig.. pff.

de grote Anti | 19-07-12 | 02:22

@de grote Anti | 19-07-12 | 02:04
Ja. Hij blijft zwemmen, om alles te grijpen wat op een prooi lijkt.

LibertasSimplex | 19-07-12 | 02:15

@miko | 19-07-12 | 02:02
Oh die pillen. Nee, dan blijf je bezig. Wat jij zegt. Gewoon alles af en toe eten. Krijg je alles af en toe binnen.

LibertasSimplex | 19-07-12 | 02:05

@LibertasSimplex | 19-07-12 | 01:45
Juist,een makreel is volgens mij net zo makkelijk te kweken als een witte haai.. Niet dus.
Het is een echte jager.

de grote Anti | 19-07-12 | 02:04

@LibertasSimplex Dank u en een mooie tijd om de kooi op te zoeken. Trusten allemaal en tot een volgende keer.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 02:04

@necrosis | 19-07-12 | 01:57
Zo zie je maar.... vroegah was alles beter!! :)

miko | 19-07-12 | 02:03

@LibertasSimplex | 19-07-12 | 01:54
Geloof er niet zo in.Doordat dit fabeltje in de wereld is geholpen worden de oceanen leeg geroofd.Ik geloof in variëteit,varken, schaap, geit, vis, vogel,schelpdier.Ik douw alles door mijns trot.Maar mensen die elke dag een paar visolie pillen nemen. *schud hoofd*

miko | 19-07-12 | 02:02

@necrosis | 19-07-12 | 01:57
Hij heeft voor mij ook volkomen afgedaan. Van mening veranderen vind ik prima, maar dan met argumenten en niet omwille van een zuigende kut.

Stormageddon | 19-07-12 | 02:02

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:47
:) Maakt niet uit.

LibertasSimplex | 19-07-12 | 02:01

@Stormageddon | 19-07-12 | 01:45
Ik ken alleen het laatste werk van Peter/ FN
En mijn keurmerk: only when hell freezes over!

necrosis | 19-07-12 | 01:57

@miko | 19-07-12 | 01:36
Kwik is veel enger inderdaad. Het hoopt op in het visvet, en hoopt op in het reaguurdersvet. En we raken het niet meer kwijt.

Verder is visvet gezond hoor. Omega 3 dat boeit niet, maar dat vet is buiten de metalen beregoed voor ons.
(geen zin om de artikelen te selecteren): http://www.ergogenics.org/archvisolie.html

LibertasSimplex | 19-07-12 | 01:54

@Stormageddon | 19-07-12 | 01:45
Precies als je de eerste stukjes zou lezen en wat hij de laatste tijd neerplempt dan is dat een wereld van verschil dan herken je het niet.

miko | 19-07-12 | 01:49

LibertasSimplex je hebt helemaal gelijk; ik was in de war met een andere vis (paling) en mijn makreel komt eveneens uit Noorwegen en dat vertrouw ik wel.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:47

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:41
Hoe zie je dat? Makreel in vijvers?

@Bart_Bart | 18-07-12 | 21:42
Blijft je knoppie hangen dubbelB?

@de grote Anti | 19-07-12 | 01:39
Ach de weg naar succes of de weg om eieren te zuigen.
www.youtube.com/watch?v=sSiyA1cLTWQ

miko | 19-07-12 | 01:47

@necrosis | 19-07-12 | 01:08
Frontaal Naakt stond ooit net onder GS in mijn bookmarks. Hij kon ooit hele vermakelijke stukken schrijven en was heel sceptisch over de multiculturele samenleving, maar sinds hij die Marokkaanse snol in bed heeft is het alleen maar haat, rancune en geen greintje zelfspot meer.

Zelfs zijn nieuwe zwager moet niks meer van hem hebben, terwijl hij vroeger mooie stukken schreef op FN. En Peter heeft Hassnae nota bene via Hafid leren kennen. Maar ja... Hafid doet het, of heeft het gedaan met jodin Loor. Enfin, de ware aard van Peter is door Hassnae tentoongesteld.

Stormageddon | 19-07-12 | 01:45

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:34
Ik eet hem ook met regelmaat. Van gekweekte makreel heb ik trouwens nog nooit gehoord.
De 'noordzeetijger' die ik in m'n koelkast heb liggen, was bij Noorwegen uit z'n zwemwater gehesen.

LibertasSimplex | 19-07-12 | 01:45

@de grote Anti | 19-07-12 | 01:39
Dat is geen rock & roll!
*stekker uit jukebox trekken doet*

necrosis | 19-07-12 | 01:45

Als je :"oude snoeper" bent wel natuurlijk maar ik heb daar niet zoveel mee.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:42

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:39
Maar ik denk dat de oude snoeper liever passagiert in Venezuela,Colombia en Brazil.

miko | 19-07-12 | 01:42

@miko In zee wel natuurlijk maar in kweekvijvers niet

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:41

OT/
Zo,wie van jullie opa's is helemaal wild van rock&roll?
Van die oude raggende mannen,gitaren,en blonde dikke boerinnen in de hooizolder.Biertjuh erbij.De puch en de zundapp voor de schuur,later de vw en bmw.

*bitchslapped de jukebox*
www.youtube.com/watch?v=eTCmHXrnZCA

de grote Anti | 19-07-12 | 01:39

@miko je kunt in Dubai best wel drinken maar alleen op je hotelkamer. Ze hebben daar een prachtig hotel wat een zeil van een zeilboot moet voorstellen met alle luxe die je maar bedenken kunt. Op straat moet je sober zijn en je bent verplicht je aan de gebruikelijke gewoontes te houden maar als jij een fles drank besteld op je hotelkamer krijg je die gewoon.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:39

@LibertasSimplex | 19-07-12 | 01:26
Nah makrelen ,tonijnen wahoo's kwikslurpers dat zijn het.Je moet gewoon nietteveel van die zooi vreten.Kleine vissies is gezonder.En dat omega drie verhaal is ook mannelijke koe uitwerpselen.

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:29
Hij kon ook nog eens een tijdje naar het midden oosten Dubai of zo.Maar toen hij hoorde dat hij daar niet kon drinken blaasde hij de zaak af.

miko | 19-07-12 | 01:36

De slechtste krant is met voorsprong de telegraaf, het slechtste tijdschrift is de elsevier vanwege te dom voor woorden, en het slechtste televisieprogramma is de wereld draait door, vanwege nog dommer dan de elsevier maar dan linksom ipv rechtsom.
Keurmerk geeft een ja, ja, nee. Dat is één goed uit drie.
conclusie:
Geenstijl keurmerk kan direct de prullenbak in.
(want betaald door de telegraaf)

cabbit | 19-07-12 | 01:36

@LibertasSimplex: ik heb me laten vertellen dat Makreel tegenwoordig gekweekt wordt en dus volkomen veilig is. Je verhaal klopt wel voor de vis uit de jaren 60; toen was schol ook in de ban er zat zelfs kwikzilver in. Vis blijft een problleemvoedsel omdat het geen eisen stelt: gooi een vijver vol met water en de vis zaal het doen. De huidige controle op de kwaliteit van vis zorgen ervoor dat slechte vis niet meer op de markt komt. Ik haal regelmatig makreel en eet hem, op de kop en de staart na, helemaal op.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:34

@necrosis | 19-07-12 | 01:19
Ik vond dat hij 'mooi' kon schrijven en heb ook vaak in een deuk om hem gelegen.Al vond ik zijn Islam queste o laatst wel teveel de boventoon voeren.Maar zeker een gemis hier maar dat zijn er wel meer.

miko | 19-07-12 | 01:30

@miko Wees maar trots op zo'n vriend want de meesten zijn op die leeftijd opgebrand. En ja, als je alleen bent waarom geen leuke dames helpen? Wordt je leven alleen maar leuker van toch?

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:29

Het stuk vlees net achter de kop van een makreel eet ik nooit. Dat gooi ik weg.
Makrelen zijn koperzuigers. Ze zuigen op het koper van ouwe wrakken.
Zo had ik van m'n opa en vader geleerd. Het klinkt me niet plausibel in de oren, ook heb ik er nergens ooit over gelezen.
Toch eet ik dat stukje nooit.

LibertasSimplex | 19-07-12 | 01:26

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:13
Vriend van me is 70 jaar. :) hij doet nog steeds klusjes.Meestal wat ophalen in brazilie en zo.Beetje in de tropen en waar leuke dames zijn.Oude snoeper dat het is.

miko | 19-07-12 | 01:25

pff! de telegraaf goed?! alleen maar domme onderbuik meningen in die ingezonden stukjes. zoiets als "waarom geven we de grieken geld terwijl we hier bezuinigen moeten?" goh je meent het! en zoiets wordt ook nog geprint.. zucht

Rest In Privacy | 19-07-12 | 01:24

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:11
Ach stekels zitten op zoveel vissen.Koraalduiveltjes speren doen we de hele tijd.Gewoon zorgen dat ze je niet prikken als ze levend zijn want dan levert het wel eens een dikke hand op.Maar egel en koffervissen noemen we doodskisten.Als je die verkeerd snijd ga je eraan.Dood als dood kan zijn. In Japan geld zo iets weer als een delicatesse.Maar dat zijn wat mij betreft de grootste mafkezen wat betreft vis.
nl.wikipedia.org/wiki/Takifugu

miko | 19-07-12 | 01:24

@miko | 19-07-12 | 01:13
Ik mis bottehond, ik lag regelmatig in de clinch met hem om zijn 'groene revolutie'.

necrosis | 19-07-12 | 01:19

@de grote Anti | 19-07-12 | 01:08
Maar ... maar ijzer is toch hartstikke goed voor je??
Je wil dus zeggen dat dit niet echt kan?? Hmmm?
www.youtube.com/watch?v=BRwBsI8IXD0

miko | 19-07-12 | 01:18

De Stentor, staat er niet bij.. 8(

threewing | 19-07-12 | 01:18

@miko | 19-07-12 | 01:03
Pas maar op met muzaklinkjes, als Joris nog wakker is heb jij straks ook een -edit, tot morgen- te pakken.

necrosis | 19-07-12 | 01:14

@miko ik vaar niet meer want te oud.
Ik voer op De Dikke Boot en die vaart nu ergens anders maar heb wel 30 jaar zee-ervaring dus ik peuzel niets uit mijn neus en kijk met vreselijk veel plezier terug.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:13

@necrosis | 19-07-12 | 01:08
En zijn quest tegen bottehond natuurlijk.Wat had hij daar een hekel aan.Ik vond het in het begin soms nog wel vermakelijk maar die vent zit ook al weer een paar jaar in een kramp.Ziet overal vijanden.Zeker sinds hij zijn kinderen en vrouw voor dat Marokkaanse gilmeisje heeft ingeruild.

miko | 19-07-12 | 01:13

@miko wij noemen hem schorpioenvis; heet eigenlijk anders maar is zeeeeeeeeeeeeeer smakelijk.
Als ik mijn kok hoor vloeken weet ik gelijk wat we eten: Schorpioenvis. Hahaha

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:11

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:07
Waar vaar je op? Een vriend van me is kapitein op een sleep boot en bij leuke tripjes gooit hij er wel eens een lijntje achter.Met een knoop of 9,10 gaat dat nog wel.

miko | 19-07-12 | 01:10

@miko | 19-07-12 | 01:04
Oke vroegah had sommige inkt wel lood,maar een ijzervergiftiging is ook niet leuk volgens mij.

de grote Anti | 19-07-12 | 01:08

@miko | 19-07-12 | 00:59
Ik ken de website van Breedveld dankzij zijn vuilspuiterij aan het adres van Pritt.
Ik peins er niet over om op FN te posten.

necrosis | 19-07-12 | 01:08

@miko aan boord zijn de taken verdeeld: als ik ga lopen vissen wordt ik uitgelachen want dat kan ik niet; ben er niet voor opgeleid en mijn bemanning zou, op zijn minst, achterdochtig worden. Ik bestuur het schip en voer het bevel. De Boots zorgt voor de rest en de bemanning zorgt o.m. voor het vangen van de vis.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:07

@zeg maar jansen | 19-07-12 | 00:57
Wat ik heb geleerd van het nieuws is dat het een beter idee is om kleine vissoorten te consumeren daar zij beduidend minder vrije radicalen ophopen in hun vetlaag.
Of (roof)vis uit koude wateren,waar het metabolisme anders verloopt.Dus makreel,sardines,en zalm is vaak veilig.

Verder is het helemaal niet nodig om perse vis te moeten eten,die stoffen kun je ook in zoogdieren terugvinden.

de grote Anti | 19-07-12 | 01:07

Is dit nou een topic oven kranten, lood en vis, of heb ik ergens wat gemist?

allemaaltegendemuur | 19-07-12 | 01:06

@de grote Anti | 19-07-12 | 00:55
Kranten hebben geen lood, Wel ijzer. De meeste zitten daarom al jaren vastgeroest.

miko | 19-07-12 | 01:04

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:50
Vang ze gewoon zelf lamstraal.Heel de dag op zee en dan nog een ander het werk laten doen.
*krijgt neiging primus er in te gooien*

miko | 19-07-12 | 01:03

@zeg maar jansen | 19-07-12 | 00:54
Nope.

necrosis | 19-07-12 | 01:03

@necrosis: mijn scheepskok weet gelukkig precies welke vis wèl of niet gegeten dient te worden.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:01

@zeg maar jansen: U heeft een punt! Duidelijk. cudo'svoor u.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 01:00

@necrosis | 19-07-12 | 00:47
Was in het begin wel leuk sto.. koerbagh reaguurde er wel eens.En dat andere waar bertie brussie rond hing lucas was here en dan dit.
aaaah vroegah..... Toen was de muziek ook beter zelfs de herrie betekende wat.

miko | 19-07-12 | 00:59

een loodvrije krant? Waar??

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:58

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:50
Een echte Kapitein eet zijn walvis toch rauw van de harpoen?

necrosis | 19-07-12 | 00:57

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:50 En die vis heeft niet allerhande schadelijke stoffen binnengekregen in de tijd dat ie in zee zwom zeker?

Tolueen is de minste van de problemen.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 00:57

Alhoewel,als een krant loodvrij is moet het kunnen.

de grote Anti | 19-07-12 | 00:55

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:50
Hehe,vis in een krant inderdaad.
Gelukkig weten wij nu dankzij het 'nieuws' dat loodvergiftiging niet erg gezond is.

de grote Anti | 19-07-12 | 00:55

necrosis | 19-07-12 | 00:47 Geen krant hè?

zeg maar jansen | 19-07-12 | 00:54

Vis in een krant? Gatver: al dat tolueen in mijn eten; dat moet ik niet hoor. Ik zou adviseren om een vetvrij papiertje te gebruiken: doet mijn vishandel al jaren en jaren.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:50

@meneer Q dat is slechts een kweatie van tijd en dan gaan ze dat proberen... maar wij laten dit niet gebeuren.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:49

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:41 | + 0

Here here... helemaal mee eens. GS is vrijwel het enige medium die dingen durft te benoemen. Het wachten is op een regering die hier niet van gediend is en die zal proberen via de rechter of een wet GS te gaan verbieden.

meneer Q | 19-07-12 | 00:47

Ik mis trouwens de recensie van Frontaal Naakt....
*grinnikt*

necrosis | 19-07-12 | 00:47

meneer Q | 19-07-12 | 00:36 De inhoud van de krant van gisteren is de vis van vandaag.

zeg maar jansen | 19-07-12 | 00:45

Dank U grote Anti.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:45

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:42
Nee hoor,absoluut niet.

de grote Anti | 19-07-12 | 00:45

Het keurmerk voor kranten laat ik over aan mijn kat.

necrosis | 19-07-12 | 00:44

Puntje bij paaltje kun je het geweldig vinden van jezelf,en dat ook uitdragen naar anderen,dat je op de hoogte bent van al het nieuws..

Soms is het wel zo handig,bijvoorbeeld als je aandelen hebt in egypte ofzo,of als de chemische faciliteit een kilometer verderop is ontploft.Maar verder is nieuws eigenlijk nogal nutteloos als je de basis al weet.

de grote Anti | 19-07-12 | 00:44

de grote Anti: ik denk dat u gelijk hebt want ik ben van 1946. Is dat een bezwaar?

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:42

@meneer Q U heeft absoluut gelijk. Maar kranten moeten/willen ook geld verdieinen en daarom lees ik ze nooit want ze verkopen regelmatig onzin. En daarbij komt dat sommige groepen van mensen zich nogal boosaardig opstellen als het over hen gaat en daar willen, redacteuren van, kranten geen risico mee lopen. En mede daarom is het goed dat we GS hebben.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:41

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 19-07-12 | 00:40

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:35
Dus in principe zou u mijn opa kunnen zijn.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat er wel meer old-timers rondhangen in de panelen.

de grote Anti | 19-07-12 | 00:38

Als je dejaap.nl leuk vindt, kan ik de rest van de kwalificaties niet serieus nemen.

captainobvious | 19-07-12 | 00:38

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:35
Duidelijk .. maar wat heeft dat met een syntax .. nou ja laat ook maar :D

SyntaxError | 19-07-12 | 00:37

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:23 | + 0

Het gaat uiteraard over dingen die met niet durft te stellen in kranten.
Ik neem toch aan dat je kranten moet beoordelen op de inhoud?

meneer Q | 19-07-12 | 00:36

@SyntaxError: ongeveer 35 jaar geleden waren er programmeertalen als Cobol en nog wat meer. Als programmeur moest je opgeven hoeveel geheugenruimte je programma (bv. om ponskaarten te maken) nodig had om te kunnen werken en dan gaf je bv. 3 eenheden op want MB bestond toen nog niet; wij werkten met snel draaiende schijven met tape waarop je ruimte kon reserveren (1975) als je meer ruimte wilde hebben dan er beschikbaar was kreeg je een SB37 Error: Space Requested Not Available. Duidelijk?

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:35

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:23
Kranten tijdschriften radio weblogs en televisie meen ik gelezen te hebben ...

SyntaxError | 19-07-12 | 00:34

Ik lees het keurmerk voor de volkskrant en weet meteen dat ik niet verder hoef te lezen.
De kleur van Brussen's yesterday's food kleurt Quid's onderarm van de vingertoppen tot zelfs voorbij het scharnier dat doorgaans aangeduid wordt met 'elleboog'.
Daarmee slaan we deze even over.
Ga dan maar liever weer over religie.... Oh nee. Ook te eenzijdig doorgaans.
Verder lees ik je graag Quid. Echt.

Alteidt Glijck | 19-07-12 | 00:33

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:27
Dankjewel. Zal wel goed komen.

Humpf | 19-07-12 | 00:32

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:07
Niets natuurlijk :D (is een grapje mijn vriend)
En wie is SB37 ?

SyntaxError | 19-07-12 | 00:31

Hahaha; die Humpf welkom bij Geen Stijl en geniet er maar van. En, after fappen lekker slapen hè. Groet

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:27

@Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:20
Eerst even kijken of ik nog wat hand crème heb.

Humpf | 19-07-12 | 00:26

Ik mis 4chan in het lijstje...

Jack Horner | 19-07-12 | 00:26

moet eigenlijk gd zijn maar noodzakelijke sanitaire stop gooide roet in het eten.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:26

Correct is sowieso fout natuurlijk.

de honden blaffen... | 19-07-12 | 00:24

@meneer Q: We hadden het eigenlijk over kranten maar laat u a.u.b. eens weten wat u zo beprankt.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:23

De geschiedenis herhaalt zich… onder Hitler-Duitsland durfde geen enkele politicus, columnist, redacteur, journalist een kritisch geluid te laten horen op straffe van deportatie of de dood.
Nu zijn dezelfde figuren, hier in Holland, doodsbang om de islam eens tegen het licht te houden. De enkeling die dat durft, heeft permanente bewaking nodig.

meneer Q | 19-07-12 | 00:21

@Humpf: slaap lekker; of eerst nog ff fappen. Groet.

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:20

Zo het is al 12uur geweest.
* Tettenvrouw.com kijken gaat en dan slapen met voldaan gevoel*

Humpf | 19-07-12 | 00:18

@SyntaxError | 19-07-12 | 00:04
Niboeboe is voor kruidenvrouwtjes. En boomknuffelaars. En zweefkezen.

FreeElectron | 19-07-12 | 00:15

Ik ben lekker lid van de Twentsche COurant Tubantie. Naa naa na naa naaaa

WeerEenPilsjeOp | 19-07-12 | 00:12

@ad melkert | 18-07-12 | 23:55
jouw schuld!

miko | 19-07-12 | 00:09

@SB37 (ofwel syntax error) en wat moeten we daarvan leren?

Kapitein-Ter-Zee | 19-07-12 | 00:07

USS* Enterprise, Quid. Lever je nerdbadge maar in.

knuffedol | 19-07-12 | 00:06

Ja quit .. en www.niburu.nl/ dan ?
*lacht in vuistje*

SyntaxError | 19-07-12 | 00:04

Ik mis visionair.nl en zapruder.nl, beiden erg leerzaam, wel met een korreltje nano-aluminium nemen...
Voor ouwe rechtse mopperopa's die opgegroeid zijn in een blank en aangeharkt Nederland, en steeds met de pen in dezelfde grammofoonplaat blijven hangen raad ik elsevier.nl aan.
Soms best wel keiharde en hilarische comments.

King of the Oneliner | 19-07-12 | 00:01

@ ad melkert | 18-07-12 | 23:55
LOL, Ad Melkert over het politburo van de PvdA.

allemaaltegendemuur | 19-07-12 | 00:00

Alsof de Volkskrant, Nieuwsuur/Pauw en Witteman en DWDD niet al decennia lang is overgenomen door het politburo van de PvdA. Alle journalistenpasjes inleveren jongens, en vervolgens schoffelen in het Willie Dobbeplantsoen (met dito salaris). Dat heelt de geest.

ad melkert | 18-07-12 | 23:55

@Stormageddon | 18-07-12 | 21:30
En mevrouw drayer.

miko | 18-07-12 | 23:54

@Bart_Bart | 18-07-12 | 23:51
Dank je wel.

AntiSoof | 18-07-12 | 23:52

de ratten censureren alles wat niet in hun straatje past.
Terpen-tijn | 18-07-12 | 21:26 | + 0 -
Oppassen nu,voor je het weet moet je opratten van het politbureau .

swassannuf | 18-07-12 | 23:52

@AntiSoof | 18-07-12 | 23:48
Maakt niet uit Prosoof.

Bart_Bart | 18-07-12 | 23:51

Als je het RTLnieuws objectief noemt, heb je waarschijnlijk nooit Frits Wester gezien.

Err | 18-07-12 | 23:51

“Ooit door GeenStijl groot gemaakt op het internet. Nooit bedankje voor gehad. Integendeel zelfs.”
Graag wat meer informatie.

DerUnterMensch | 18-07-12 | 23:50

@Bart_Bart | 18-07-12 | 23:43
Ow, Sorry, je commentstijdsaanduiding klopte ergens niet. Laat maar.

AntiSoof | 18-07-12 | 23:48

@zik | 18-07-12 | 23:43
Blogs tussen landen vergelijken, is appels met peren vergelijken.

Je kan alleen goed beoordelen in een level playing field, in één land dus.

Geenstijl.us zou immers twintig keer meer bezoekers hebben, vrij vertaald.

Bart_Bart | 18-07-12 | 23:47

@zik | 18-07-12 | 23:43
Blogs tussen landen vergelijken, is appels met peren vergelijken.

Je kan alleen goed beoordelen in een level playing field, in één land dus.

Geenstijl.us zou immers twintig keer meer bezoekers hebben, vrij vertaald.

Bart_Bart | 18-07-12 | 23:47

Kees de Kort... ALTIJD + veel.

Kapitein-Ter-Zee | 18-07-12 | 23:44

@Bart_Bart | 18-07-12 | 23:43
SB natuurlijk, Superior Bastard*

Die klote Roemer primed mijn gedachten weer eens.

Bart_Bart | 18-07-12 | 23:44

@Bart_Bart: ja dat zegt inderdaad wat, namelijk dat het bedroevend is wat dat betreft in Nederland.
.
Typische Nederlandse mentaliteit ook om 'beste van de slechten' als 'goed' te kwalificeren.
.
Wat daarin vooral een beetje jammer is, is dat Geenstijl in het verleden wél heeft aangetoond het te kunnen.

zik | 18-07-12 | 23:43

Ach, naast het vele gutmenschen, eurofiele en duurzame gewauwel heeft BNR toch wel
mooi Kees de Kort. Goed voor mijn dagelijkse portie realisme in de financiele wereld, elke dag om twaalf voor twaalf.

Realisties | 18-07-12 | 23:43

@AntiSoof | 18-07-12 | 23:40
Waar zeg ik dat dan?

Ik vroeg me oprecht af op welk blog die mensen nu dan zitten. Of op welk ander medium. Misschien weet SP dat wel.

Bart_Bart | 18-07-12 | 23:43

@Shareholder II | 18-07-12 | 23:37
Een deel wilt uit principe niet bij mainstream horen, een ander deel vervult z'n opiniërende behoefte nu via twitters.

Al had je De Beste Stukjesschrijvers ter Wereld gehad, als dat al niet het geval is :-), het had weinig uitgemaakt.

Bart_Bart | 18-07-12 | 23:42

BNR een keurmerk??????

Daar wordt toch alleen maar aan wederzijdse zelfbevrediging gedaan?

Het is olijfolieradio, meer niet!

Ulle Ruttelflut | 18-07-12 | 23:41

@Bart_Bart | 18-07-12 | 23:36
Rare. Vind jij jezelf een kritische, hoopopgeleide vrijdenker? Waarom vind jij dat?

AntiSoof | 18-07-12 | 23:40

"Jan Vis" opzoeken doet...

Kapitein-Ter-Zee | 18-07-12 | 23:39

Bart_Bart | 18-07-12 | 23:36 Bij Jan Vis natuurlijk.

Shareholder II | 18-07-12 | 23:37

Bart_Bart | 18-07-12 | 23:36 Voor hun pc-tje, met de vingers op de muis en de cursor op de min.

Dat zie je toch?

zeg maar jansen | 18-07-12 | 23:37

@Superior Bastard | 18-07-12 | 22:37
Waar zitten die kritische, hoopopgeleide vrijdenkers nu dan?

Bart_Bart | 18-07-12 | 23:36

@zik | 18-07-12 | 22:26
Nou, ik vind die 'relatieve kwaliteit' wel relevant.

Immers, sommige mensen vinden gewoon alles kut. Echt alles. Als je dan toch een soort van waardeoordeel uit die mensen wilt destilleren vraag je wat diegene het minst kut vindt.

Als jij Geen Stijl een slecht blog vindt, maar wel de minst slechte van Nederland, zegt dat toch wat.

Bart_Bart | 18-07-12 | 23:35

Iets met zelfwaardering en assertiviteit. Maar ik vat em nog niet helemaal.
Gelukkig betaalt de verzekering alles.

Shareholder II | 18-07-12 | 23:34

Waar het om gaat is dat je media hebt die zelfstandig zijn, die geen onderdeel zijn van een grote multi-media corporatie. Een keurmerk is een wassen neus. Pluriformiteit en onafhankelijkheid is waar het echt om draait.

Van Duyvenbode | 18-07-12 | 23:32

Shareholder II | 18-07-12 | 23:30 Kaas ook al.

zeg maar jansen | 18-07-12 | 23:31

zik | 18-07-12 | 22:52 Dat is ie zelf.

zeg maar jansen | 18-07-12 | 23:31

Ik moet hier reageren van mijn therapeut.

Shareholder II | 18-07-12 | 23:30

@Professor: Je kunt toch nooit jezelf beoordelen? Dat doen wij, inzake GS, al wel door onze reaguursels en zo te zien komen ze er niet slecht van af.
BTW ik ben wel een fan.

Kapitein-Ter-Zee | 18-07-12 | 23:29

Brussen heeft zich meester gemaakt van de inlog van Quid.

Zo kan ie fijn z'n mening over dingen spuien en als de respons tegenvalt is het toch een stuk van Quid.

Getuige zijn eigen plemp van 21.55.

En Bert zie ik er meer voor aan dat ie anderen wil voorschrijven wat ze wel of niet moeten lezen. Naar verluid pleit ie nu bij de Volkskrant voor een abonnement om de krant alleen op maandag te ontvangen. De rest van de week heet het de Azijnbode.

Dat brengt dan wel met zich mee dat ze Von der Dunck ook lezen maar dat neemt ie voor lief.

Half keurmerkje dus. Van mij.

zeg maar jansen | 18-07-12 | 23:28

Neen. Doodslaan doe je met mensen, niet met vliegen.
Herinnerens betrof dit een groot sporttoernooi waarin den natie triomfeerde.

Shareholder II | 18-07-12 | 23:26

"De rest van de weblogs op internet zijn amateuristische verbale kotsrestanten die niet het vermelden waard zijn."

GS wordt ook niet genoemd. Zelfkennis of vergissing?

Prof. Yakko | 18-07-12 | 23:26

'GeenStijl, al 9jaar vroegah veel beter'
@seven | 18-07-12 | 22:56

Juist,volgens de hardcore critici is GS al 9 jaar lang tendieus,ongefundeerd en nodeloos kwetsend.. haha.
Ook geen peil op te trekken,je weet nooit wat er eens in de zoveel tijd uit de oven komt.
Ipv enkel nieuws/wetenswaardigheden waar je meestal toch geen fuck aan hebt,is er vaak genoeg een grappig stukje of doordenkertje.Of iets te doen.
DAT is het verschil.

de grote Anti | 18-07-12 | 23:25

Keurmerken. Alsof de gemiddelde reaguurder dat nodig heeft om te bepalen wat ie wel of niet leest.

Eigenlijk zou je van de Joop verwachten dat ze met een keurmerk voor de conculega's zouden komen. Niet van GS.

zeg maar jansen | 18-07-12 | 23:22

Shareholder II | 18-07-12 | 23:20 Om een vlieg dood te slaan zeker?

zeg maar jansen | 18-07-12 | 23:20

Het isch zeeker 25 jaaren heen dat ik my eenen Televagijn ter vuiste hield.

Shareholder II | 18-07-12 | 23:20

Superior Bastard | 18-07-12 | 22:27 Nee. Dat is z'n voornaam. Z'n achternaam is 'Nul punt nul'.

Soort van Buckler van een andere fabriek.

zeg maar jansen | 18-07-12 | 23:17

Toch wel een lekker, leesbaar, stukje en je kunt erbij voelen wat je wilt maar het is grotendeels waar.
Ik kan het wel waarderen.

Kapitein-Ter-Zee | 18-07-12 | 23:17

Journalisten zijn net mensen, nooit objectief dus.

Jackanders | 18-07-12 | 23:16

Sommige keurmerken zijn eigenlijk treurmerken.

zeg maar jansen | 18-07-12 | 23:15

Strotgrondel | 18-07-12 | 23:06 | + 0 -
Uiteraard, in voor- en tegenspoed..

Superior Bastard | 18-07-12 | 23:11

Superior Bastard | 18-07-12 | 22:37
Ik ben het wel 'n beetje met je eens. Maar hé, wij rollen nog altijd hè ouwe aars?

Strotgrondel | 18-07-12 | 23:06

OT
www.telegraaf.nl/binnenland/12586972/_...
Wat is het toch verdomd mooi dat er zo veel mensen zo graag willen laten zien hoe geweldig goed en correct ze zijn door mee te doen aan een stille tocht tegen racisme. "Mensen van allerlei organisaties (hopelijk voldoende gesubsidieerd), culturen, komaf en leeftijden" liepen zowaar mee, geweldig.

Maar de vraag blijft toch altijd weer waar al deze geweldige mensen zijn als het geweld andersom is, allochtoon tegen autochtoon.

spanarchist | 18-07-12 | 22:59

seven | 18-07-12 | 22:56 | + 1 -
Lol!
Jij bent zo'n uitzondering.

Superior Bastard | 18-07-12 | 22:58

Superior Bastard | 18-07-12 | 22:37
GeenStijl, al 9jaar vroegah veel beter.

seven | 18-07-12 | 22:56

BNR, probeer het te luisteren, en ze hebben een verdwaalde goede columnist maar verder is het herhaalradio. die denken dat een oude uitzending 3x opnieuw uitzenden iets met radio heeft te maken. Verder teveel geslijm met gasten/sponsors, ergo slechte scheiding journo/reclame waardoor het een Harry Mens business class verhaal wordt.

seven | 18-07-12 | 22:54

Zeggen dat je TEGEN Wilders bent op Elsevier (om wat voor reden dan ook), is als het willen plaatsen van koran verzen in de Trouw.

Terpen-tijn | 18-07-12 | 22:53

Kranten; die mot ik niet sinds ik begreep dat ik de meningen van hoofdredacteuren las.
T.V.; idem
Radio; Idem
GeenStijl; Idem, maar wél met gevarieerd comment.
Andere sites; Eyeopeners vaak. (Zoals die over kruiden of etens-info)
Duzzz, ik denk liever zelf na. Je maakt mij niet wijs dat een zakenman mij liefde verkoopt.

AntiSoof | 18-07-12 | 22:53

Bert Brussen. Dat was toch die man die Bandirah zo grappig vond?
.
Nuff said.

zik | 18-07-12 | 22:52

Vice

Jan Boel | 18-07-12 | 22:51

@Golez Trol | 18-07-12 | 22:41
Heel veel woordjes neerplempen en heel veel slap lullen, dan word je vanzelf een held, zo blijkt. Zoals morgen wel weer zal blijken in de reaguurderskolom van GS.

18konijn | 18-07-12 | 22:45

Die BertBrussenverheerlijking snap ik ook niet. De Matthijs van Nieuwkerk van GS.

Golez Trol | 18-07-12 | 22:41

GS, ooit een verzamelplaats voor kritische, hoogopgeleide, vrijdenkers. Nu een verzamelplaats voor oppervlakkige boze mannen die hun voorspelbare meninkjes plempen in jacht op een plusje. Buitendien privétwitter voor hij wiens naam vanavond niet meer genoemd mag worden.
Maar voor de uitzonderingen nog steeds de moeite waard om te bezoeken.
Keurmerk: oude schoenen gooi je moeilijk weg.

Superior Bastard | 18-07-12 | 22:37

@Russo: Nu.nl is geen nieuwssite, maar de ANP nieuwsqueue met wat opmaak.

zik | 18-07-12 | 22:34

@blauweleasebaklul | 18-07-12 | 22:33
het FD schrijft alles over uit de financial times. kan je beter de echte bron nemen.

gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 22:34

@gooi en smijtwerk
Zelf nadenken is altijd welkom. Maar de broodnodige data kun je heel prima uit het fd halen. Tussen de lijntjes lezen moet je dan uiteraard zelf doen.

blauweleasebaklul | 18-07-12 | 22:33

NU.NL?

Russo | 18-07-12 | 22:33

Wat is dit nou weer voor slap, objectief, gefundeerd, en vooral lang, saai stuk. Als ik uitgebreide onderbouwingen en diepgravend onderzoek wil, pak ik wel een NRC Next.

Golez Trol | 18-07-12 | 22:32

Elsevier noemt zich een opinieblad, maar wat een leugen, het is een propagandabaadje, alleen meningen die in HUN straatje passen worden geplaatst.Censuur!
Daarom zouden ze zich dood moeten schamen, wat is een opinieblad zonder (andere) meningen? Niets, helemaal niets! En waarom kunnen andermans meningen gewoon niet "bestreden" worden met argumenten? Daar is een opinieblad toch juist voor???
Bovendien zijn het een stelletje scheitebroeken>> zodra er kans op maatschappelijke onrust is door de reacties van lezers, sluiten ze de tent.
De pestpleuris kunnen ze krijgen van mij.

Terpen-tijn | 18-07-12 | 22:28

blikjegrolsch | 18-07-12 | 20:55 | + 1 -
Dus uw achternaam is blikjegrolsch?

Superior Bastard | 18-07-12 | 22:27

Twitter is na 2009 verworden tot spreekbuis voor twaalfjarige bakvissen, aandachtsgeile proseccomoeders en dyslectisch Red Bull-tuig. Geen keurmerk waardig.

Ronald Waterneus | 18-07-12 | 22:27

@Bart_Bart: schitterend, bewijzen vanuit het ongerijmde. Er is geen goed blog in Nederland, ergo dat blog dat er wel is, moet goed zijn?
.
Goed is niet 'beter dan de rest'. Als je mijn familie bij elkaar zet, ben ik beter dan de rest in fietsen, maar geen hond ter wereld die mij een goed wielrenner zou noemen ;)

zik | 18-07-12 | 22:26

@Bart_Bart, Een belangrijk stuk zit ook in de kwaliteit. De huidige redactie bestaat overduidelijk uit marginale broodschrijvers, die hun uren uitzitten op kantoor. De meest irrelevante stijlboek-bagger komt voorbij. Wat dat aangaat blijft het eeuwig zonde dat Weessie is weggegaan. Hopelijk komt hij nog eens terug, om de bezem erdoorheen te halen. Gepassioneerde schrijvers, daar ontbreekt het aan hier!

abc_mentaliteit | 18-07-12 | 22:26

@blauweleasebaklul | 18-07-12 | 22:20
het wordt tijd dat verhaar zijn abonnement op het FD opzegt en zelf gaat nadenken.

gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 22:26

Overigens mis ik VI( Oranje). De rest is irrelevant.

Superior Bastard | 18-07-12 | 22:23

Lol! Toen ik het artikel las, wist ik welke kant dit op zou gaan.

Superior Bastard | 18-07-12 | 22:21

Ik mis het financieel dagblad.
Wordt tijd trouwens dat die Verhaar daar ook een abonnement op neemt.

blauweleasebaklul | 18-07-12 | 22:20

Johnny Quid | 18-07-12 | 20:30
"... Spits...> Dus middelvingers voor hun."
Kun u taal asseblief!

Iwmac | 18-07-12 | 22:19

@reageerbuis | 18-07-12 | 22:10
Jij ook al. Lekker rustig zo.

Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 22:19

Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:56 | + -4 -
+1

Superior Bastard | 18-07-12 | 22:19

@Bart_Bart | 18-07-12 | 22:10
Ik vind dat we al behoorlijk op onze kop staan , maar goed .. we staan idd even in de wacht lijkt het.
Ik zie in de (nabije) toekomst zeker nog een rol voor GS ... de beuk erin ... virtueel met 20 autos het binnenhof rammen om 3 uur 'snachts zeg maar :)
We zullen zien of ze het nog waar kunnen maken.

SyntaxError | 18-07-12 | 22:17

en ik snap ook niet waarom Quid Trouw afkeurt. Volgens mij heeft hij maar een droom en dat is een column in misschien wel de foutste krant van nederland.

gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 22:14

zk 22:04
Nee, Johnny is nummer laatst, zeker na dit artikel, iemand die ja zegt tegen Elsevier denkt volgens mij niet goed na.
En als je iedereen een infantiele puber noemt vergis je je>> ben meer type "An idiot aboard".

Terpen-tijn | 18-07-12 | 22:12

@Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 22:10
Kwajongen .. foei :D

SyntaxError | 18-07-12 | 22:12

Telegraaf: Voor als je wilt weten hoe het in 'Vollendam' gaat. Hoe het met de Frogertjes gaat. Wie het mooiste meisje bij de Nieuwjaarsduik is. Hoe lekker half Nederland aan de Spaanse costa ligt. Hoe vol Scheveningen is op de eerste zonn.. Neah die kan weg.
Naar mijn mening een krant met de focus op de verkeerde items, verder gevuld met heel veel reclame (ook online) en na de eerste drie pagina's kun je 'm zeker dichtslaan..

Keurmerk: Al lang niet meer.

b-ry | 18-07-12 | 22:11

@abc_mentaliteit | 18-07-12 | 22:07
ik heb ook mijn Commentaar op radio 1 nog niet gegeven.
eerlijk gezegd luister ik al jaren niet meer naar radio 1, gelijkgeschakelde media vind ik persoonlijk onverdraaglijk. radio 1 is voor mij te veel clairy polak, twan huys en al die andere PvdA trollen.

gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 22:11

@abc_mentaliteit | 18-07-12 | 22:04
Misschien lag dat dus meer aan het feit dat het hele land op zijn kop stond. En aan het feit dat sommige mensen per definitie alleen bij 'nieuwe' dingen willen horen.

Maar vrees niet, die op-zijn-kop-staan-tijd komt spoedig terug, met de nakende euro-malaise. We zitten nu in de stilte voor de storm.

Bart_Bart | 18-07-12 | 22:10

@SyntaxError | 18-07-12 | 22:00
Te veel muziekjes van youtube in één topic.

Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 22:10

@Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 21:23
Ja het werkt wel degelijk. Ik negeer al weken houtenbeen.

reageerbuis | 18-07-12 | 22:10

@zik | 18-07-12 | 22:04
Welk blog vind je dan beter dan Geenstijl?

Bart_Bart | 18-07-12 | 22:08

@gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 21:59 | + 0 - Ik ben constant onderweg, en dan vind ik BNR erg prettig. Binnen een half uurtje weer helemaal bij. Op radio 1 is men dan meestal een slaapverwekkend interview aan het houden, of een wandeling aan het maken met een of andere boswachter.

abc_mentaliteit | 18-07-12 | 22:07

@Terpen-tijn: noem ze eens dan? Toch niet Johnny Quid, bijvoorbeeld? :P..
.
Het probleem is; zodra je naast een sporadisch goed artikel, ook totaal 'foute' zaken gaat plaatsen, persoonlijke hetzes gaat uitvechten (AH), je eigen huizen gaat verkopen, enzovoort, dat dan dat goede artikel ondersneeuwt. En als je dan over keurmerken voor media gaat praten, en dan media die zich aan dat soort zaken nog niet eens schuldig maken, gaat kapittelen, tsja.. dan denk ik dat je de plank misslaat en jezelf ernstig overschat ;)
.
Maar ondertussen zit ik hier te lezen en te reaguren, dus wie ben ik.. één van de zovele infantiele puberalen ;)

zik | 18-07-12 | 22:04

Geenstijl, Ooit een weblog waar een bijna revolutionele sfeer hing in een tijd waarin heel het land op zijn kop stond. Tegenwoordig redelijk afgezakt naar Telegraaf-niveau. Echte scoops zijn zeldzaam geworden, en meestal klikt men tegenwoordig gelijk op het linkje in de openingspost om het kromme en zinloze gewauwel van de auteur te vermijden. De meerwaarde schuilt in de reaguurpanelen. Beoordeling: een 7-

abc_mentaliteit | 18-07-12 | 22:04

Grappig, zo te zien heeft Quid op een paar pikkies getrapt van VN/VK en NRC luitjes.

Uw Verzekeringsadvis | 18-07-12 | 22:01

zk. 21:54
Vind vrijheid van meningsuiting heel belangrijk, ook geen censuur en je kan toch niet ontkennen dat er genoeg journalisten met kwaliteiy zitten bij GS,,en ja, ze blazen soms het nieuws wat op.. doe ik zelf ook.

Terpen-tijn | 18-07-12 | 22:00

@Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 21:54
Ik had een link naar een plaatje van een letterlijke eigenpijper gepost in een kunduz/kontneuk topic .. terechte ban natuurlijk ... en jij ??

SyntaxError | 18-07-12 | 22:00

Zet NRC maar onder verstrengd toezicht. Die narcist van een Vandermeersch heeft de redactie van het Vlaamse De Standaard in een mum van tijd volgestouwd met z'n linkse vriendjes, waarna het steil bergaf ging met de objectiviteit, ten faveure van de nieuwe ideologische marsrichting.
Nu is ze verworden tot een grijze pc-krant waar de gepubliceerde opinies fluctueren tussen rood en donkerrood. En dit truukje herhaalt hij bij het NRC.
Een gluiperd zonder weerga is het.

de_profeet | 18-07-12 | 21:59

@abc_mentaliteit | 18-07-12 | 21:52
actuele koersen en nieuws haal ik wel van bloomberg.
.
filenieuws wel van de VID. die meldingen kloppen tenminste wel.
.
en de euro-groupies van BNR zijn infiltranten van d66. Vooral die brussel correspondent slaapt onder een korenblauw dekbed met gele sterren.
.
om nog maar te zwijgen over de Obama-onanie.
.
ik kan van BNR alleen Roelof Hemmen en Bernhard Hammelburg verdragen.

gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 21:59

Het nieuwe navelstaren: een avond lang Zomergasten over Zomergasten... En nu GS dat medemedia de maat neemt... Jongens, dat boeit echt niet, die zelfbevlekkende meta-journalistiek.

18konijn | 18-07-12 | 21:58

zk 21:54
Ja ja Bandirah is wel een minpunt, daarom typte ik ook veel..

Terpen-tijn | 18-07-12 | 21:56

@Charles Bukowski: Bert heeft meer een hoofd voor de radio en meer een stem voor de krant. Vandaar het internet. En dat gewauwel over anonieme lafbekjes, het is het enige bestaansrecht van blogs zoals geenstijl en dejaap. Geenstijl lees ik ook al jaren om de comments. Vandaar de kliks en de reclame-inkomsten. Niet aan Bert vertellen hoor.

pendajo | 18-07-12 | 21:55

@SyntaxError | 18-07-12 | 21:51
Precies, ghe.

Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 21:54

@Terpen-tijn: een scherpe geet met veel achtergrondinfo? Waar dan precies? Geenstijl: fake AH afzeiktopics, een hetze tegen BJZ waarin elke vorm van onafhankelijkheid ontbreekt, veel reclamepostings, BANDIRAH (godbetert, daar wil je toch niets positiefs over zeggen), Peter Verhaar..
.
moet ik nog even doorgaan?
.
ik was nog vergeten: geenstijl: verkapte funda voor medewerkers en opsporing verzocht voor leuke meisjes van wie zaken gestolen zijn.

zik | 18-07-12 | 21:54

@Bart_Bart | 18-07-12 | 21:42
Ik heb helegaar geen Joris nodig om reaguurders weg te jorissen. De @Atm0s-tool biedt voldoende uitkomst.
Daarenboven hebben we het kudosysteem, hetgeen een uitkomst is voor mensen met een mening maar zonder argumenten.

Chiant | 18-07-12 | 21:53

@gooi en smijtwerker, BNR is juist zeer actueel met beursnieuws/koersen en financieel nieuws. De analyses stellen inderdaad geen kont voor, maar als je zelf geen verstand hebt van beleggen kun je het beter bij een spaarrekening houden.

abc_mentaliteit | 18-07-12 | 21:52

@Parsons | 18-07-12 | 21:42
Vandaar ook dat ie zichzelf een echte loser vindt :-)

La Bailaora | 18-07-12 | 21:52

Ik mis de Groene.

Petrus de Rewa | 18-07-12 | 21:52

@Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 21:49
Ja ik ook, maar dat was een *weggejorist en opgerot*
.. gratie verleend gelukkig .. weekje smoel houden :)

SyntaxError | 18-07-12 | 21:51

zk 21:35
Lol, scherp, ben het wel met jouw "keurmerk" in grote lijnen eens, behalve dan de kritiek over GS zelf.
Vind GS vaak wel goed, ook de nodige kwaliteit, voor mij hoeven ze ook niet als eerste het nieuws te brengen, een scherpe geest met veel achtergrondinfo vind ik veel belangrijker.

Terpen-tijn | 18-07-12 | 21:51

@SyntaxError | 18-07-12 | 21:48
Ik heb wel eens een 'tot volgende week' gehad.

Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 21:49

Ik heb nog nooit iemand "tot morgen" gejorist zien worden volgens mij ...

SyntaxError | 18-07-12 | 21:48

BNR
het debiele neefje van Radio 1.
Geen enkel verstand van business news. Dat zou nog niet zo erg zijn wanneer de naam van het station niet iets anders zou doen geloven. Radio Veronica heeft beter beursnieuws.
Hilarisch slechte verslaggeving, hakkelende presentatoren voor wie dyslexie geen handicap maar een aanmoediging is.
En Humberto Tan.

Keurmerk: Moehaha. Nee, natuurlijk niet.

gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 21:46

GeenStijl.nl

Pritt & Quid. Brusselmans & Nanninga. Van Rossem & Brussen. The cream of the crop. En dan natuurlijk de übermobs onder leiding van GUnight. Wat de rest zegt, doet er sowieso niet toe. Zij hebben altijd gelijk.

Keurmerk: JA!1! Mits ik niet word weggjorist.

blandurego | 18-07-12 | 21:46

@Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:56
Die trek ik niet, die trek jij.

Parsons | 18-07-12 | 21:42

@Ruys de Beerenbrouck | 18-07-12 | 21:37
Dat heb je goed gedaan, fijne kerel.

Let op hoe dit draadje nu explodeert van de originele en verrijkende meningen, nu Kaas de Vies een dag opgesloten zit.

Want nu is die "verpester", die, in tegenstelling tot een one-trick pony als Brutus68, op een scala aan manieren de discussie kan prikkelen en uitdagen, immers weg.
-edit die is ook naar bed-

Bart_Bart | 18-07-12 | 21:42

Katerig de zaterdageditie los kopen, dat doe ik nog weleens. Waarom zou je je abonneren op een dagelijks plakje dode boom met oud nieuws?

Strotgrondel | 18-07-12 | 21:40

kaas de Vies 21:33
Als je maar niet minder gaat reageren omdat anderen dat graag zouden willen.

Terpen-tijn | 18-07-12 | 21:38

-edit Hou ze maar gezelschap newbe -

Ruys de Beerenbrouck | 18-07-12 | 21:37

@Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:33 | + 0 -

10% van teveel is nog steeds teveel. Niet dat het mij maar ene reet uitmaakt, maar de treurigheid van je veelreageren plus de treurigheid van de vele mensen die er aanstoot aan nemen is treurigheid tot de 10e macht. Al neem je dáár 10% van, dan is het nog te veel treurigheid.

Ruys de Beerenbrouck | 18-07-12 | 21:36

Geenstijl
.
Was ooit een leuk shockblog met 'bijzonder nieuws'. Kapotgemaakt door het ego van uitbater weesie die zo nodig met z'n harses op televisie moest. Nu uiteengevallen in 2 sites die geen van beide nieuws brengen, lopen doorgaans enkele dagen achter op 'echte nieuwssites'. Waar vroeger het nieuws het schokkende was, nu probeert men het nieuws schokkend te maken door titels uit context te trekken. Probeert wanhopig nog door het taalgebruik van weleer grappig te blijven, echter slaagt daar zelden in. Het schokkende moet tegenwoordig komen uit het vervormen van berichten, net zo lang tot het schokkend wordt.
.
Powned
.
Ego spinoff van geenstijl, in het leven geroepen om het ego van Dhr Weesie te strelen. Wordt tegenwoordig bevolkt door een redactie die amper nederlands kan schrijven, loopt qua nieuwsberichten nóg verder achter dan geenstijl en de reaguurders zijn zo mogelijk nog puberaler.
.
GSOranje
.
Volslagen geflopte site mbt. het EK 2012. Geflopt omdat beide zustersites GS en Powned niet snapeten waar een thema-site voor bedoeld is.
.
Dumpert
.
Ellenlange herhalingen en reposts van filmpjes die bij de eerste keer posten misschien nog mild grappig waren, gelardeerd met de meest infantiele reaguursels, waarin iedereen het beter kan en/of weet.

zik | 18-07-12 | 21:35

Eens - op Radio 1 na - met de lijst.

dubbert | 18-07-12 | 21:34

- Edit tot morgen -

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:33

@Gootbalkoning | 18-07-12 | 21:07
Ja, ik moest ook wel even lollen hier.

Jaap de Paap | 18-07-12 | 21:33

@StinkendeRoede | 18-07-12 | 21:31 | + 0 -
Omdat het kan?

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:32

Eigenlijk de enige verrassing is de afkeuring van Vrij Nederland. Voor de rest is het een extreem conformistische lijst. Dus rijst de vraag: Waarom? Waartoe? Hoe? Zo!

StinkendeRoede | 18-07-12 | 21:31

Met dat keurmerk gaat het voor GS vrees ik ook niet goedkomen. De reaguursels hier bewijzen andermaal dat dit geen urgente belangrijke website is, maar een incestueuze bekrompen dorpspomp.

Kaas de Vies in de rol van Botte Hond enkele jaren terug, als in: véél te veel aanwezig, veel te overheersend, dat het het voor velen gewoon verpest.
Anderszijds geldt exact hetzelfde voor de zieligerds die Kaas uitdagen, juist vanwege die 'positie' die hij hier heeft. Even zo zielig.

Man man, wat een treurigheid hier in de panelen...

Ruys de Beerenbrouck | 18-07-12 | 21:31

Trouw alleen vanwege Ephimenco. Echt nieuws en opinies die er toe doen haal ik wel uit het buitenland.

Stormageddon | 18-07-12 | 21:30

@brutus68 | 18-07-12 | 21:27 | + 0 -
Ook ik was in gesprek met de heer Bukowski. Ik attendeerde hem alleen op een observatie van mij, zoals jij bij zovelen doet over mijn karakter.

Het is dus precies hetzelfde wat jij dus doet, maar omdat ik het doe mag het niet.

Het is rete-irritant dat geef ik toe, maar waarom ben ik anders dan Brutus68?

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:30

Maar de populairste krant is toch nog steeds de bijbel met nieuws van 2000 jaar geleden.
Niet te geleuven toch...

c.onjo | 18-07-12 | 21:29

@abc_mentaliteit | 18-07-12 | 21:27 | + 1 -
Daar werd ik verwezen naar joop.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:28

- Edit tot morgen -

brutus68 | 18-07-12 | 21:27

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:20 Bok jij eens ff op naar fok! Irritante herhalio.

abc_mentaliteit | 18-07-12 | 21:27

@Terpen-tijn | 18-07-12 | 21:26 | + 0 -
Rating agencies

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:27

Wel een erg simpel keurmerk dit: waar je het mee eens bent qua mening keur je goed, en de rest keur je af. Persoonlijk ben ik het er trouwens grotendeels mee eens (qua mening), maar goed, daar gaat het niet om.... En wellicht ten overvloede: Elsevier steekt overal met kop en schouders boven uit!! Online Afshin Ellian's colums lezen en je weet weer helemaal hoe het zit met de Arabische storm.

seamonkey | 18-07-12 | 21:26

Elk commercieel keurmerk is in principe onbetrouwbaar en zegt helemaal niets.
Het is een smerige verkooptruc, de enigen die er beter van worden zijn de eigenaar en de gebruikers van het keurmerk.
Het journalistenkeurmerk helemaal.. Elsevier kan natuurlijk NOOIT een goedkeuring krijgen, de ratten censureren alles wat niet in hun straatje past.

Terpen-tijn | 18-07-12 | 21:26

@Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 21:23 | + 0 -
Je hebt gelijk, maar ik ben gek.
Dus....

En hij heeft een probleem met mij, want hij klaagt. Ik niet. Ik pas zijn tactiek toe op hem.

Ik hou hem een spiegel voor, maar niet te lang want ik wil weer naar mijzelf staren.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:25

@Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:22
Elkaar negeren, klaar. Er zijn ook een aantal figuren waar ik klaar mee ben en die door mij worden genegeerd. Is echt heel simpel.

Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 21:23

@Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:40

Ben te ban Kaas.

Veel Vaak | 18-07-12 | 21:23

@brutus68 | 18-07-12 | 21:19 | + 0 -
Wat een onzin. Je track record kan je even niet ongedaan maken door 3 dagen niets te zeggen.

Je speelt het al heel erg lang op de man.

Nu doe ik het ook en ga je huilen.
Krokodillentranen. Eerlijk waar.

Maar uiteraard te laf om dat toe te geven.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:22

Best wel eens met de lijst. Alleen P&W verdient toch echt een NEE, met hun Ali B.

zeertegendradig | 18-07-12 | 21:20

Ik mis de hoeiboei.nl

Chiant | 18-07-12 | 21:20

@Bart_Bart | 18-07-12 | 21:19 | + 0 -
Binnenkort komt er een "ruling".
Kan niet anders.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:20

@Parel van het Zuiden 21:15

Ik heb dat stuk verdriet al een tijdje genegeerd. Hij meent zich weer ongevraagd in een discussie te mengen/opdringen in zijn ziekelijke drang naar aandacht en blinde haat jegens mij. Inderdaad jammer.

brutus68 | 18-07-12 | 21:19

@Parel van het Zuiden | 18-07-12 | 21:15
Dat geeft juist wat extra 'jus' aan een draadje.

Bart_Bart | 18-07-12 | 21:19

@Parel van het Zuiden | 18-07-12 | 21:15 | + 0 -
Tja.
5 maanden mogen zij hun gang gaan. Ik ben pas 11 dagen bezig.

Alleen kan ik veel irritanter zijn.
Sorry.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:18

@brutus68 | 18-07-12 | 21:16 | + 0 -
Jij begon, ik maak het af.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:16

@Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:36
Quid die het FD leest. Right.

Pffffff | 18-07-12 | 21:16

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:10

Dit soort reaguursels geven exact je niveau weer. Je moet wel een hele erge hekel aan me hebben.

brutus68 | 18-07-12 | 21:16

Donald Duck +10

grote haas | 18-07-12 | 21:15

Zeau het zoveelste draadje naar de klote. Chapeau hoor, Kaasje en Bruutje.
.
*Uitgereaguurd is*

Parel van het Zuiden | 18-07-12 | 21:15

Correctie: Redactiesamenstelling Joop.nl volledig gebaseerd op positieve discriminatie, hetgeen de spellingsvaardigheid niet TEN goede komt.

drs.Nee | 18-07-12 | 21:12

@brutus68 | 18-07-12 | 21:09 | + 0 -
Bemoei jij je eens met je eigen zaken, oud wijf.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:10

@hetluis | 18-07-12 | 21:02
Daarom, breedbeeld TV

Ing. eslapen | 18-07-12 | 21:09

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:07

Bemoei jij je eens met je eigen zaken, oud wijf.

brutus68 | 18-07-12 | 21:09

Maar welke heeft de beste cartoons? Dat kan GS ook wel beoordelen toch?

Wedstrijdkrokodil | 18-07-12 | 21:09

"... hetgeen de spellingsvaardigheid niet goede komt."

Iets over de splinter en de balk dan maar?

Gootbalkoning | 18-07-12 | 21:07

@Charles Bukowski | 18-07-12 | 21:06 | + 0 -
Ben je bij Brutus68 aan het verkeerde adres.

Hij schetst veel
Louter verkeerd

Kaas de Vies | 18-07-12 | 21:07

brutus68 | 18-07-12 | 20:59 |
Heeft niets met durven te maken. Hij schetst een profiel van mij dat niet klopt. Iemand met zo'n profiel ziet hij om onduidelijke redenen liever niet onder artikelen op de Jaap. Misschien dat B.G. alleen maar zijn eigen mening wil lezen. Ergo: 't zal me jeuken, zo'n onsamenhangende tegel.

Charles Bukowski | 18-07-12 | 21:06

@Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:40
GS
Keurmerk: Gaap

Dömper | 18-07-12 | 21:05

@hetluis | 18-07-12 | 21:02 |

Daarom, bureau terug!

Parel van het Zuiden | 18-07-12 | 21:05

hetluis | 18-07-12 | 21:02

Lol, klopt, met dat item over Somalie, ja...

brutus68 | 18-07-12 | 21:03

en als die nos-presentatoren niet door het beeld rennen, staan ze wel met hun steeds dikker wordende kondt, ja sacha, jouw dikke kondt, voor het beeld, zoals vanavond nog

hetluis | 18-07-12 | 21:02

Gaap pownieuws ... slechts van spitsnieuws nageschreven items met nog meer taalfouten en andere flaters :D
Alleen op grond van deze ja stel ik dat dit keurmerk kompleet geen waarde heeft ... quit.

SyntaxError | 18-07-12 | 21:01

Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:56

Durf je niet op blikjegrolsch te reaguuren?

brutus68 | 18-07-12 | 20:59

Geenstijl: Super Hip blogggg gerund door yuppen.
Keurmerk: Nee

Siebrandt | 18-07-12 | 20:59

Televaag
Groot journalistiek netwerk dat instaat is om de enige Ned. minderjarige (9jr) overlevende van een vliegtuigramp in het ziekenhuis te bellen en te spreken, door zich voor te doen als familie.
Keurmerk: Nee, ziek in t hoofd

vip33 | 18-07-12 | 20:58

GeenStijl
Voorheen leidend, bijtend en luisch in den pelsch. Hard op weg echter om karikatuur van zichzelf te worden. Urgentie duikt harder dan de AEX-index. Van Pritt die een eeuwenoude spijkerfoto herblogt tot Godenzoon Quid die eens per week hypocriet los gaat op het gristendom. Moet snel verbeteren anders is het snel voorbij met die "wereldheerschappij".

Keurmerk: Nee

Ruys de Beerenbrouck | 18-07-12 | 20:58

Leuk dat dichtbij.nl erbij staat. als je in de regionale versie hier het woord "moslim" intikt ben je al weggejorist voor je bij de i bent. Snelste jorisapparaat van allemaal. Kijken life mee wat je tikt, zo lijkt het wel.

jan-lul-de-behanger | 18-07-12 | 20:57

Parsons | 18-07-12 | 20:48 |
Haha, echte losers herken je aan zij die enkel de antisemitismekaart weten te trekken.

Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:56

Er zit een JORIS bij het AD die die 'hilarischjes' weghaalt bij extreem tragisch nieuws, heb ik al eens in een trolbui gemerkt.

mijntweecent | 18-07-12 | 20:56

99% van de media blijft de linkse troep herkauwen. Er is geen medium dat bijvoorbeeld de hele dag Wilders teksten formuleerd. Maar er is tig media waar we de hele dag linkse verhullende abstracties moeten aanhoren. De enige die dat nog een beetje neutraliseert is GS, maar helaas vind ik dat GS ook weleens de plank misslaat en weer in linkse kronkels tegen vrijheid en welvaart terecht komt. Ben wel blij dat het er is. En ik ben niet rechts alleen zou zo graag een keer in een wereld leven waar rechtse opinie en opvatting ook vertegenwoordigd zou worden. Gelukkig haalt de realiteit de linkse shit nu in en zijn de mensen al een stuk verder dan het linkse journaille net zoals vele mensen al verder zijn dan premier Rutte. Stik er lekker in.

trippert | 18-07-12 | 20:56

Charles Bukowski: Wat je van de kwaliteit vindt moet je zelf weten en wat Brussens "narcisme" (ja, iedereen die wél kloten heeft en zichzelf durft te laten zien in plaats van lafjes onder pseudoniem poep te roepen in comments is nou eenmaal een narcist, laat staan successvolle mensen) met de rest van DeJaap te maken heeft ontgaat me.
Maar wat je over reaguren zegt klopt vol-ko-men. Hoe minder van jouw soort reaguurders op DeJaap hoe beter. Sterker nog, hoe meer reaguurder met jouw soort diepotragische haat- stalk- laster- en smaadniveau dat voor "argumenten" doorgaat voor eeuwig worden geband, hoe beter. Anoniem haten is zo dom dat het eigenlijk het beste zou zijn reaguurders nooit meer waar dan ook toe te laten.
Gelukkig ben ik dankzij de banknop hard op weg naar een paradijselijk weblog, vrij van psychopaten en andere alleshaters die hun eigenliefde verwarren met het narcisme van de ander.
Er is geen mooiere knop dan de banknop. Zo, nu even een retrospectiefje schrijven.

blikjegrolsch | 18-07-12 | 20:55

beschrijving De Nieuwe Review. Zéér treffend. Ik heb ge-LOL'd

clickspaan | 18-07-12 | 20:54

Had bij SBS eigenlijk wel verwacht dat er "hier word ik niet vrolijk van" zou staan.

Humpf | 18-07-12 | 20:54

Ing. eslapen | 18-07-12 | 20:51

Ja, dat blijkt....

brutus68 | 18-07-12 | 20:53

En huisleverancier AT5.nl dan?

John McClane | 18-07-12 | 20:53

En het enige blad dat werkelijk groeit krijgt geen aandacht... De Groene Amsterdammer.

Desmoulins | 18-07-12 | 20:52

@brutus68 | 18-07-12 | 20:37
Quid loopt nog een beetje achter

Ing. eslapen | 18-07-12 | 20:51

Nog niet zo heel lang geleden zou Telegraaf een 100% nee zijn geweest, jekker puh voor die nieuwe eigenaar, evenals de vele onderknuppels die nu ook opeens een ja krijgen. Veelzeggend over de ja-naar-nee-beweging die GS maakt. Waar is dat Geen-Stijl-erige toch gebleven?

31 November | 18-07-12 | 20:51

Panorama en VI (tijdschrift) staan er niet bij.

Allebei keurmerk neem ik aan, al is het bij de eerste alleen al voor Willem's Wereld.

Cuyahoga | 18-07-12 | 20:48

@Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:43
Met je Jodenhaat.

Parsons | 18-07-12 | 20:48

Begon leuk deze lijst, totdat Metro een stempel "ja" kreeg. Hoe kan je met je gezonde verstand een ANP lijst met een nietje erin "eigen nieuws" noemen. Niet dat Spits een journalistiek orgasme is elke ochtend, maar de Telegraaf-light artikelen zijn meer dan welkom dan t gecopypaste van Metro....

E.duardo | 18-07-12 | 20:48

@Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:44 | + 0 -
Ja mijn spaarvarken zeker, smiecht.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:47

Al die subsidie vretende media verdienen überhaupt geen keurmerk. Niet als het over de rug moet van zieke ouderen. En niet als er geen level playing field is.

Bart_Bart | 18-07-12 | 20:46

@ Russ Meyer, nee. Het Parool is een lokaal, Amsterdams buurtkrantje.

abc_mentaliteit | 18-07-12 | 20:46

Het woord "Ja" komt voor bij het NSB Handelsbladt. Tsssss.

allemaaltegendemuur | 18-07-12 | 20:46

@Bart_Bart | 18-07-12 | 20:44 | + 0 -
Ja ik ook.



Hahahahaha. Ik kom niet meer bij.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:46

@Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:40
Ik ben een groot fan van topcolumnisten Peter 'De Magnaat' Verhaar en Bas 'Powerhouse' Paternotte.

Bart_Bart | 18-07-12 | 20:44

Dat p&w ook het keurmerk zouden verdienen kan natuurlijk niet: Witteman heeft nog steeds dezelfde vara denkbeelden en dito intervieuwtechniek als in de jaren '80.

Onderbuik | 18-07-12 | 20:44

Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:43
"two in the pink, one in the stink"

Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:44

Nieuwsuur ja...?
Natuurlijk Quid!
En al je vriendjes krijgen een good-to-go. Jaap is kudt, Telegraaf ook en Powned beneden alle maat, maar dat weet jij best. We worden al jaren voorgelogen door alle media of op dusdanig wijze voor de gek gehouden dat van enige objectiviteit geen sprake meer kan zijn, of we het nou hebben over de Eurocrisis, de 'Arabische lente', verkiezingen VS, Libie of Syrie. Het zijn veredelde kopieerbureaus van het ANP en Reuters.

Desmoulins | 18-07-12 | 20:44

@Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:43 | + 0 -
Jij ook altijd met je anale fixatie.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:43

@Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:40
Niet nodig, we komen toch wel...

Tommygunner | 18-07-12 | 20:43

Ow en PowNed een 'ja'? Mwhahaha.

Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 20:43

Parsons | 18-07-12 | 20:42 |
Nee, ik vinger ze.

Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:43

@Parsons | 18-07-12 | 20:42 | + 0 -
Zal hij wel een lamme arm hebben.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:42

@Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:40
Nee, jij trekt volle zalen.

Parsons | 18-07-12 | 20:42

DWDD: De AT5 talkshow.

poepkop | 18-07-12 | 20:42

Journalistiek moet je in Nederland met een vergrootglas zoeken en dan nog is de kans groot dat je dagen niets vindt. Voor echte informatie, verschoont van bevooroordeelde duiding, moet je buitendijks of online zoeken...

Parel van het Zuiden | 18-07-12 | 20:42

Lol, de Jaap. Het bewijs dat hoeveelheid content niets zegt over kwaliteit.
Daarnaast een drama om op te reaguren, daar totaalnarcist Brussen op elke komma verkeerd een artikel tikt uit retrospectief of de reactie lafjes verwijderd. Sowieso is bovenstaande m.i. een lijst vol zelfbevlekking. Jammer.

Charles Bukowski | 18-07-12 | 20:40

Knap stukje werk Quid! Stcker in je schrift en een krul erbij. Van mij mag de Telegraaf je een zomerbonusje geven. Ik bel wel even.

Zeeslot | 18-07-12 | 20:40

Als je bij het RefDag de reli-teksten weghaalt zijn er regelmatig goede artikelen te lezen. Het was één van de weinige media die niet stond te juichen over de Arabische Lente bijvoorbeeld.

Juustem | 18-07-12 | 20:40

Ok wie durft geenstijl.nl eens even lekker kritisch te keuren?

Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:40

De Pers liet die andere treinvodjes in het stof happen, Trouw heeft natuurlijk wel die baas van een Ephimenco en DeJaap is natuurlijk nog ondermaats maar ik begrijp de plug voor Bert.

Ik mis overigens nog de opmerking dat elk programma van BNN sowieso pathetisch en kudt is.

Art Vandelay Ultor | 18-07-12 | 20:39

Ter aanvulling bij weblogs:

Geenstijl.nl, een typisch voorbeeld van dat weblogs maar een beperkte levensduur hebben en na een aantal jaar aan creatieve armoede ten onder gaan.

Dreverhaven | 18-07-12 | 20:39

-weggejorist-

Franssssssss | 18-07-12 | 20:39

Telegraaf
"Keurmerk: Ja, want betalen ons salaris + reaguurselbonus."

Waar is ons reaguurselbonus. Er is mij een kudoshop beloofd waar ik mijn kudo's kon inwisselen.

All I got was this louzy book.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:38

"Presentatoren lopen tijdens een uitzending meer dan het complete Nederlands team tijdens het EK2012."

Lekker bezig Quid.

Ook die van "Powerhouse Paternotte" was hilarisch. LOL!

Bart_Bart | 18-07-12 | 20:38

06-lijnen, Quid?

brutus68 | 18-07-12 | 20:37

Powned? Keurmerk? Echt?

Hatsune Miku | 18-07-12 | 20:36

Zucht. Iemand die de nederlandse MSM een positief keurmerk geeft heeft toch wel een schroefje los.

Wat leren die jongens tegenwoordig toch op school vraag je je als oudere wijze dan af.

openluchtgevangenis | 18-07-12 | 20:36

Ik mis trouwens het FD.

Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:36

Deze reactie is niet goedgekeurd door de drie Komissarissen van het Politbureau.

Bezwaar via formulier Z-14

Kaas de Vies | 18-07-12 | 20:35

DWDD dat is die show waar men een gimmic zo uitsmeert dat men een half programma vult? De DWDD recordings?

miko | 18-07-12 | 20:34

Ik mis het Tytsjerksteradieler Deiblêd.

James St John Smythe | 18-07-12 | 20:33

Het Parool behoeft geen duiding?

Russ Meyer | 18-07-12 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken