Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU: Braafste jongetje van de klas verliest altijd

neinshirt.jpg Nederland is het braafste jongetje van de Europese klas. Wetten, begrotingsdictaten, het streven naar milieunormen: allemaal afkomstig uit het grote Brussels Beleidshandvest en van daaruit door onze lokale politici aan de burger gedicteerd, voorzien van een cocktail aan kritiekresistente Europositieve drampropaganda. Om over klakkeloze ondertekening van de Europese grondwet of de ratificatie van het schimmige noodfonds ESM nog maar te zwijgen. OF TOCH NIET? Volgens het onafhankelijke statpronbureautje VoteWatch Europe, dat vanmiddag met cijfers komt op een nu nog dode website, staat Nederland op de vijfde plaats (van de 27 lidstaten) als het komt op NEEN/NAY/NEIN/NON roepen in stemmingen over Europese wetgeving [Let op: onder embargo. Gelieve niet aanklikken vóór 14:00 uur]. Mede omdat de rest van Europa altijd overal 'ja hoor doe maar' op zegt, eindigde Nederland daarom op vier landen na het vaakst bij de verliezende minderheid. Niks braafste jongetje van de klas dus. Bijna net zo tegendraads als Engeland. Gelukkig niet zo intens laf als de Frambozen, die letterlijk overal 'oui, bier sûr' op zeggen wegens niet aflatende vrees voor de terugkeer van Duitse tanks op de Boulevard Haussmann. Maar wat kopen we d'r voor? Niets. Het betekent alleen maar dat onze politici (minus die van D66) *iets* minder kritiekloos Eurofiel zijn dan we allemaal denken, maar het bewijst tevens dat we al lang niets meer te zeggen hebben over wat nota bene ooit ons eigen handelsprojectje was. Was, ja.

Reaguursels

Inloggen

@La Vie En Rose | 09-07-12 | 15:40 : Overigens erg sterk van je dat je al weet wat de inhoud van dat verhaal is. Ik zie alleen maar een aankondiging staan.

TM | 09-07-12 | 19:43

@
Schaalvoordelen. Deze worden echter structureel weggelaten uit het debat door Eurofobe leugenaars.

Bakito | 09-07-12 | 14:37 | 1


Heb je het over schaalvoordelen voor banken?
Zou mooi zijn als de Eurofiele leugenaars zich daar eens wat meer in zouden verdiepen.

Tavroch | 09-07-12 | 19:36

Overigens ben ik voor 'Europa' maar tegen de huidige vorm van de EU. Laat dat nog maar eens gezegd zijn dan.

TM | 09-07-12 | 19:34

@La Vie En Rose | 09-07-12 | 15:40 : Ik dacht dat jij je verder niet meer met mijn plemps wilde bemoeien? Vanwege een te laag niveau of zo? Meningen die je niet aanstaan? Te veel feiten die worden gepresenteerd met urls er bij?

Geeft niet hoor, consequent zijn is geen verplichting.


Oh, en die link naar d66 die je geeft; je moet ECHT de Euro en de Europese Unie eens uit elkaar leren houden.


@La Bailaora | 09-07-12 | 18:12 : Een toonbeeld van socialistische efficiency...

TM | 09-07-12 | 19:33

pius | 09-07-12 | 15:43 |
Ik ben het een beetje met je eens.
Nu, niet naast uw schoenen gaan lopen!

lanexxx | 09-07-12 | 19:10

Wil toch wel even uitgesplitst zien waar die nee en ja stemmen voor waren.

Ja voor lissabon was het begin van het einde. Daarna werd elke stem irrelevant. En dan is het makkelijk nee stemmen.

openluchtgevangenis | 09-07-12 | 17:57

@Dömper | 09-07-12 | 16:33
Waarmee duidelijk wordt dat het draagvlak voor dit EU experiment dalende is.

* De Euro is schadelijk voor uw financieele gezondheid *

Ing. eslapen | 09-07-12 | 17:39

Ik zie nog niet echt redenen om Jan Kees de Jager om te dopen in Neen Kees de Neeger.

down | 09-07-12 | 17:36

Prima van Rossum,al was het alleen maar om die walgelijke grachtengordel-partij van Pechtold eventjes te kakken te zetten.O,wat haat ik die volgzame eurofiel,die aan de kant staat van degenen met de leus : "Weg met ons" en ander kosmopolitisch geleuter van het gehalte "Bilderberg".Opzouten dat blote-billen-gezicht in Armani-pak met opvallende stropdas.

Dolphi | 09-07-12 | 17:17

Zuigend lettertype trouwens die site. En wat dat stemgedrag betreft: als ik kijk hoe vaak Nederland tegen gestemd heeft of zich van stemming onthouden heeft... dan heeft de rest dus blijkbaar bijna overal mee ingestemd. Goede lobby van de rest! Alles al afgebald voor het in stemming komt. Dat komt ervan als je bezuinigt op je diplomaten.
www.votewatch.eu/en/council-votes-neth...

Chiant | 09-07-12 | 17:11

@Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:21
Onder dat stuk staat een mooie reactie:
"Sinds de EU gaan landen wel erg snel failliet, zou iemand dat opvallen, want niemand praat er op deze manier over. [...]"
'Ton; 29 mei 2012 om 14:26'

Dömper | 09-07-12 | 16:33

@ pius | 09-07-12 | 15:10 |
Ah vandaar dat ik geen respons krijg op mijn stage socialmedia vacature.
.
.
.
.
*betere stage voorwaarden bedenken gaat*

normanius | 09-07-12 | 16:13

@seven | 09-07-12 | 14:08
SpijkerT-Kop-Raak!

La Vie En Rose | 09-07-12 | 16:11

@La Bailaora | 09-07-12 | 15:44
LOL, dat hadden de boven ons gestelden natuurlijk niet verwacht. Ook niet dat dit o.a. in Spanje, Portugal, Italië en in ons land al zo is en verder gaat krimpen omdat de bevolking of gee geld meer heeft om te besteden of erg zuinig aan gaat doen met al die bezuinigingen die ons nog te wachten staan.

Jij, ik en heel veel andere nou weer wel. Daar hoef je geen econoom voor te zijn.

La Vie En Rose | 09-07-12 | 16:02

@Polletje Piekhaar | 09-07-12 | 15:56
dan is het nu tijd voor een nieuwe tocht naar Chatham, willen we nog iets bereiken?

gooi en smijtwerker | 09-07-12 | 15:59

Door de brusselse nomenklatoera wordt nu met man en macht geprobeerd de europese superstaat door te drijven. Iedereen die een beetje op de hoogte is van de geschiedenis van dergelijke projecten weet dat dit maar op één manier kan aflopen. In een gigantisch drama. En of nederland nu wel of niet tegen bepaalde voorstellen heeft gestemd doet er weinig toe. Zoals indertijd bij de vrede van Breda aan de nederlandse delegatie werd toegebeten : "Bij u, over u en zonder u".

Polletje Piekhaar | 09-07-12 | 15:56

FrankVeer, I like your way of thinking..
Albasalix | 09-07-12 | 15:29 | + 0 -

Meestal gedachtenloos uit de heup zonder na te denken over voor- of tegenargumenten.

FrankVeer | 09-07-12 | 15:54

@Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 13:53
Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 13:58 |
Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 14:01

Goed opgemerkt weer. + veel!

La Vie En Rose | 09-07-12 | 15:53

goeie speech van Barroso
fail | 09-07-12 | 13:56 |
.
*PROEST*

Bertus Betonsloper | 09-07-12 | 15:48

Ze verliezen altijd omdat ze 'heerlijk' eurofiel weigerden om NEE te zeggen op de momenten dat het echt MOEST en ook KON. Zoals bij: invoering van de Euro, invoering van die afgestemde Grondwet (excuus: het Verraad van Lissabon) en invoering van het ESM.
Ofwel: ze stemden ermee in om geen klap meer te vertellen hebben en gaan dan proberen dwars te liggen bij de zaken waar ze zelf JA hebben gestemd over daar geen klap meer over te vertellen te hebben.
Conclusie artikel is onjuist: Nederlandse politici zijn niet minder eurofiel dan gedacht, nee, het enige wat dit artikel grondig duidelijk maakt is dat Nederlandse politici nog veel incompetenter zijn dan gedacht. Stellentje totaalfalende lutsers.

4nonymous | 09-07-12 | 15:46

@lanexxx | 09-07-12 | 15:38

De capaciteiten van de volksvertegenwoordigers doen in het geheel niet ter zake mijn waarde. De Volksvertegenwoordigers worden namelijk uitgekozen door de uitvoerders van de karmische wetten.

En daar is geen enkel democratisch proces tegen opgewassen.

pius | 09-07-12 | 15:43

@TM | 09-07-12 | 14:20
Hee TM, Natuurlijk kijkt van Rossem naar Alexander Hofstadt van Rompuy, de grootste Eurofiel hier ten lande en brandt hij zowel Alexander als D66, de meest Eurfiele partij die wij hebben en hun rol binnen de EU af.

Pechtold die uit zijn Erofiele nek zwetst over de welvaart die de EU ons heeft gebracht, 1500 tot 2000 euro p.p., niet lult over wat het invoeren van de Euro ons heeft gekost en ook niet over wat de kosten p.p. zijn om bananenrepublieken bij de Euro te houden en wat het kost om Europese banken overeind te houden. Anders stort de ultieme droom van Pechtold - over één groot Europees rijk, met alle politieke- en financiële macht in Brussel - in.

Terwijl Europa op instorten staat, presteerde Sophie in 't Veld, Europarlementariër voor D66, het om op 7 juni,
jl, de D66-visie voor Europa te presenteren, getiteld: "Een Nieuw Verhaal. Goed nieuws: Europa gaat een stralende toekomst tegemoet!"

site.d66.nl/d66nl/agenda/20120607/een_...

Moehahaha, over het gelul van een dronken aarbei gesproken: Dat is toch wel gelul van een wereldvreemde Eurofiele dronken aardbei in optima forma. Evenals het gelul over de EU en Euroverhaal van het kereltje dat is, met zijn Europese vergezichten.

Dat laatste werd zelfs van der Staaij te gortig, tijdens het voorlaatste EUtopdebat. Die stelde de vraag of Alexander het verschil wel wist tussen een vergezicht en een luchtkasteel.
Jaja, heb dit al vaker hier geplempt, maar dat kan in het geval van Alexander Arrogander geen kwaad.

En ook jij lult regelmatig als een dronken aardbei.
Maar dat heb ik je al eens vaker, in andere bewoordingen, medegedeeld.

*afgaan-gieter mompelen doet*

La Vie En Rose | 09-07-12 | 15:40

pius | 09-07-12 | 15:30 |
Dat is nu juist het punt, onze gekozen volks vertegenwoordigers zijn niet capabel gebleken om het volk te vertegenwoordigen, ja, ook het hoger opgeleide deel, en die zitten niet alleen bij D66!

lanexxx | 09-07-12 | 15:38

Oh nee, toch het stoutste jongetje van de klas. Nederland behoort tot top vijf van nee stemmers in de EU www.nu.nl/politiek/2854883/nederland-b...
We zullen wel weer snel op het matje worden geroepen vermoed ik zo.

doenormaal! | 09-07-12 | 15:33

@Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:25

Het volk heeft bijna nergens verstand van dus die hebben volksvertegenwoordigers uitgekozen om dat gemis te compenseren. Dat is een safe-guard tegen de waan van de dag.

Ik ben van de Churchill-filosofie op dit punt.

pius | 09-07-12 | 15:30

FrankVeer, I like your way of thinking..

Albasalix | 09-07-12 | 15:29

@pius | 09-07-12 | 15:23
Daar ligt nu ook het probleem.
De volksvertegenwoordigers zijn er voor het volk.
Niet omgekeerd.

Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:25

@Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:21

Draagvlak is helemaal niet relevant aangezien er sprake is van een vertegenwoordigende democratie. Het Volk kiest dus mensen die meer verstand hebben van specialistische zaken zodat ze voor hen een keus kunnen maken.

Dat ze er een potje van maken is een tweede natuurlijk;)


pius | 09-07-12 | 15:23

@Bakito | 09-07-12 | 14:59
Je hebt Derek Scott dus niet gelezen

Polletje Piekhaar | 09-07-12 | 15:23

@lanexxx | 09-07-12 | 15:15
Buiten dat is de EU ook autoritair ingericht. Dat is nu 'geen' probleem, aangezien formeel gezien de macht nog bij de parlementen van de lidstaten ligt, die nog democratisch zijn. Maar het Europees Parlement is een min of meer impotent instituut. Het maakt veel lawaai, maar de macht ligt bij de Europese Commissie. Mocht de EU ooit in deze vorm als federatie worden opgericht, dan leven we niet meer in een democratie, maar in een autoritaire staat.

CreativeDestruction | 09-07-12 | 15:21

@pius | 09-07-12 | 15:12

Bij deze

Rutte zei dat we niet moeten meegaan „in een frame dat er problemen zijn en waarin het draagvlak voor de EU afneemt”. Rutte: „Ik geloof daar niks van.” Volgens het SCP neemt het draagvlak echter wel af, als we ‘draagvlak voor de EU’ tenminste gelijk stellen aan ‘steun voor de EU’. Die „steun” daalt volgens het planbureau op „een aantal indicatoren”. Zo daalt het vertrouwen in de EU sinds eind 2008 gestaag. Toen had 65 procent van de Nederlanders vertrouwen in de EU. Eind 2011 was dat nog maar 42 procent. Ook het beeld dat Nederlanders van de EU hebben wordt volgens het SCP negatiever. Minder dan 40 procent van de Nederlanders had begin dit jaar nog vertrouwen in de Europese politiek. Dit alles vertaalt zich voorlopig niet in een afname van steun voor het Nederlandse EU-lidmaatschap. Zoals we eerder zagen steunde begin dit jaar, volgens het SCP, 45,2 procent van de Nederlanders dat lidmaatschap. Dat is iets meer dan begin 2008.Om deze uitspraak van Rutte te beoordelen, gaat het erom te bepalen waarvoor dat draagvlak precies dient. Rutte heeft gelijk als hij bedoelt dat het draagvlak voor EU-lidmaatschap niet afneemt. Maar volgens het SCP daalt het draagvlak voor de EU als geheel wel onder invloed van de eurocrisis. We beoordelen de bewering van Rutte daarom als grotendeels onwaar.

www.nrcnext.nl/blog/2012/05/29/next-ch...

Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:21

@CreativeDestruction | 09-07-12 | 15:17

;)

Werkse!

pius | 09-07-12 | 15:20

De fransen zeggen altijd ja omdat de dictaten uit Brussel door henzelf zijn bekokstoofd.

sitzkrieg | 09-07-12 | 15:18

@CreativeDestruction | 09-07-12 | 15:17
Leuk dat je het even meldt, dag CreativeDestruction!

An die ARBEIT | 09-07-12 | 15:18

@pius | 09-07-12 | 15:10
LOL. Jij weet duidelijk je tijd beter te beheren dan ondergetekende. Ok, ik ga weer an die arbeit.

CreativeDestruction | 09-07-12 | 15:17

CreativeDestruction | 09-07-12 | 15:08 |
Corruptie wordt natuurlijk alleen maar erger zeker met de aanstaande schaal vergroting, is niet meer te stoppen. Helaas kan ik geen positief beeld oproepen van deze magalomane uitbreiding.

lanexxx | 09-07-12 | 15:15

Die lullen in Den Haag hadden slechts driemaal nee hoeven zeggen:
1 - Op 18 april 1951.
2 - Op 7 februari 1992.
3 - Op 13 december 2007.

Niemands Knegt | 09-07-12 | 15:14

@TM | 09-07-12 | 15:11
Fred had vliegangst, maar hij hield wel van warme oorden...

An die ARBEIT | 09-07-12 | 15:12

@Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:10

Al dat niet inhoudelijke gezeur van jou word een beetje irritant. Kom zelf eens ergens mee dan;)

pius | 09-07-12 | 15:12

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:59 : Geen CaviaCopter joh? Schijnt helemaal de rage te zijn.

TM | 09-07-12 | 15:11

@CreativeDestruction | 09-07-12 | 15:08

Dat komt omdat ik stagiaires mijn nick laat beheren het laatste jaar, geef ze gewoon een beetje tijd. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd natuurlijk.

Nu we het toch over corruptie hebben.

pius | 09-07-12 | 15:10

@pius | 09-07-12 | 15:09
Op die pagina staan net zoveel waarheden als in de Koran...

Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:10

Finland heeft wel ballen. Waarom wij niet?
Albasalix | 09-07-12 | 13:5

Omdat Finland zo'n lekker blond wijf heeft die in het weekend als de Walkure* met zo'n grote helm op het podium staat. Spreek die maar eens tegen. Trek je drie jaar later nog de houtsplinters uit je tandvlees, nadat ze de vloer met je heeft aangeveegd.

*Wiki: Zolang de Walkuren maagd bleven, zouden ze onsterfelijk en onkwetsbaar blijven. (dus eenmaal genaaid door de EU is het voorbij met tegendraads gedrag).

FrankVeer | 09-07-12 | 15:10

BTW: Wiki anyone ?

Eat it suckers!

en.wikipedia.org/wiki/Military_history...


According to the historian Niall Ferguson: "Of the 125 major European wars fought since 1495, the French have participated in 50 – more than Austria (47) and England (43). Out of 168 battles fought since 387BC, they have won 109, lost 49 and drawn 10.Giving to that country the most successful military power in European history, contrary to popular belief."

TM | 09-07-12 | 15:09

we moeten weer gaan denken dat NL ook wel NEE durft te zeggen .. zo net voor de verkiezingen met de JA knikkers van de VVD en CDA een opmerkelijk bericht.

(c)ZWITSUL | 09-07-12 | 15:09

@pius | 09-07-12 | 14:55
Ja, erg he :-P Ik weet nooit wat ik met je comments aanmoet. Soms redelijk, maar vaak slaan ze nergens op.
Maar goed, inmiddels wordt geschat dat de corruptie in de EU jaarlijks 120 MILJARD euro kost. www.trouw.nl/tr/nl/7964/Schuldencrisis...
Dit komt dus voornamelijk uit Zuid- en Oost-Europa. Deze mentaliteit wordt, aangezien deze landen de meerderheid vormen binnen de EU, geïmporteerd naar de EU-instituties. Niemand die zich afvraagt of het wel zo'n goed idee is om al onze zeggenschap weg te geven aan dergelijke corrupte instituties.

CreativeDestruction | 09-07-12 | 15:08

@pius | 09-07-12 | 15:04
Dan kom maar eens met een link naar dat onderzoek ;)

Fora zijn juist uitermate geschikt om anoniem je mening te uiten.

Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:07

De Euroseksuelen moeten toch een strakke plasser krijgen van zo'n Barosso toespraak.

Sjeng de helle | 09-07-12 | 15:06

Nederland is de verrekte mongol van de EU.

Slipsnifter | 09-07-12 | 15:04

@Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:03

Jij moet je eens werkelijk verdiepen in de geschiedenis voor je met dit soort gemeenplaatsen komt.

Of gewoon je wekker zetten natuurlijk.

pius | 09-07-12 | 15:04

@pius | 09-07-12 | 15:02
Roomse papen zuigen wel meer uit hun duim, en ander(mans)(e) lichaamsdelen.

Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:03

@Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:01

Feiten mijn beste. Of denk je dat ik dit uit mijn duim zuig.

Tsss.

pius | 09-07-12 | 15:02

@pius | 09-07-12 | 14:59
PvdA / D66 argumentatie ?

Ing. eslapen | 09-07-12 | 15:01

@Kaas de Vies | 09-07-12 | 14:59
Vorig jaar was er nog een werkelijke cavia-gekte hier in de panelen.

An die ARBEIT | 09-07-12 | 15:00

@Ashtrey | 09-07-12 | 14:56
Inderdaad, zie An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:32

Arme Fred, Europa had hem kunnen redden! Nu rest me niks meer dan de ovenwanten die ik van zijn bontje heb gemaakt.

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:59

@Polletje Piekhaar
Natuurlijk zijn er ook argumenten tegen, maar die wegen niet op tegen de schaalvoordelen.

Idioot dat ik dat telkens moet uitleggen.

Bakito | 09-07-12 | 14:59

Ze hebben ooit een onderzoek gedaan naar de Europa-welwillendheid onder reaguurders bij de toonaangevende blogs.

En daaruit bleek dat 99 procent van de reaguurders pro-Europa is, sterker nog pro-federalisering is, maar dat ze dat niet online durven uiten wegens de socialemedia-druk die er op het uitgeoefend word.

Hou dat in je achterhoofd als je de tegels van de meest fervente anti-europa reaguurders leest dus.

pius | 09-07-12 | 14:59

@Ashtrey | 09-07-12 | 14:56 | + 0 -
Ik dacht dat ik altijd maar over cavia's had. Blijkbaar ben ik niet de enige.

Kaas de Vies | 09-07-12 | 14:59

@Andie Arbeit 14:54
Weer te laat dus. En wie is Fred? Je cavia?

Ashtrey | 09-07-12 | 14:56

@TM | 09-07-12 | 14:54
Ik vergeef het je zonder dralen. Dubbelpost-koning ;)

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:56

@Che_cuevara | 09-07-12 | 14:55

* onmiddellijk been breekt en om hulp roept*

pius | 09-07-12 | 14:56

@Che_cuevara | 09-07-12 | 13:57
Vetorecht is zinloos want als de EU dat wil, wordt zonder pardon de noodprocedure regeling ingezet waarbij slecht 85% van de leden voor hoeft te stemmen. En jij en ik begrijpen dat die regeling door onze lieftallige EU natuurlijk zonder schroom wordt misbruikt. Getuige het ESM verhaal.

doenormaal! | 09-07-12 | 14:55

@CreativeDestruction | 09-07-12 | 14:54

Jij suggereert dat er sprake is van corruptie bij de EU dus. Hoe durf je.

pius | 09-07-12 | 14:55

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:53

Ik weet zeker dat dit de doorslag gaat geven in het stichten van een Europese federale staat.

pius | 09-07-12 | 14:54

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:53

Ik weet zeker dat dit de doorslag gaat geven in het stichten van een Europese federale staat.

pius | 09-07-12 | 14:54

Leuk hoor, dat belerende vingertje van Jose Manuel Corrupto. De man komt uit een land dat inmiddels failliet is gegaan door mismanagement en leeft van een EU-uitkering, maar wee je gebeente als je daar als betalende Noord-Europeaan over uit laat. Want dan ben je een fascist en nazi. Dat is letterlijk wat de beste man zegt.
We zouden voor de grap de rollen eens om moeten draaien. De Zuid-Europeanen zouden nooit en te nimmer ons gered hebben. Ze hebben zelfs nooit een cent ingelegd in de EU, alleen maar 'regionale ontwikkelingsfondsen' opgebruikt voor hun infrastructuur. Omgekeerd zou men dat nooit gepikt hebben, maar niettemin hebben de Zuid-Europeanen de grootste waffels in het parlement. Ik ben ze spuugzat. En de smerige corrupte Barroso kan ik al helemaal niet meer zien zonder misselijk te worden. Wat corrupte maffiakop heeft die vent. Meneer Barroso ging een weekendje varen met Griekse miljardair Latsis op een privéjacht van laatstgenoemde, en daarna ontving Latsis 10 miljoen euro van de Europese Commissie. Compleet toeval natuurlijk. Corruptie, ben je mal zeg, zo doen Zuid-Europese politici zaken. news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4578261.stm...
Overigens, mooi horloge, Barroso. Minstens 50k? Beetje duur voor een 'bescheiden hardwerkende ambtenaar', nietwaar? Of zou die luxe toch uit een 'ander potje' betaald worden? Ja, zo paranoïde word ik van dit ondoorzichtige zelfverrijkingsclubje.

CreativeDestruction | 09-07-12 | 14:54

@Ashtrey | 09-07-12 | 14:53
Fred niet meer, die is dood.

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:54

@Reinaert | 09-07-12 | 14:27 : Ik heb het helemaal niet over WO II. Dat jij dat er bij haalt zegt alles over jouw manier van discussieren; altijd een specifieke uitzondering zoeken en daarover gaan ruzieen.

@Reinaert | 09-07-12 | 14:30 : Waterloo was een nederlaag tegenover een onwaarschijnlijk overmacht, maar daar moet je zelf maar eens over lezen.

Austerlitz was echter een glansrijke overwinning voor Napoleon, een van zijn grootste zeges, dus wat lul je nou toch joh?

*leest ondertussen de biografie van Napoleon nog eens door*

@Che_cuevara | 09-07-12 | 14:42 : Lees mijn eerste opmerking in deze plemp maar. Selectief shoppen kan iedereen. Geschiedenis (be)studeren, daar hebben maar weinig mensen zin in.


"@TM | 09-07-12 | 14:25
Comments op GS serieus nemen, dat is pas leuk!
An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:27"

Daar heb jij dan weer volkomen gelijk in. What was I THINKING? ;)

TM | 09-07-12 | 14:54

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:53 | + 0 -
Heet dat experiment niet "EU"?

Kaas de Vies | 09-07-12 | 14:54

Hoi. Iemand had een zuster nodig?

Ashtrey | 09-07-12 | 14:53

@Che_cuevara | 09-07-12 | 14:52

Mijn hemel. Nu begrijp ik die SGP-ers een beetje als ze elke medische hulp weigeren.

pius | 09-07-12 | 14:53

@pius | 09-07-12 | 14:41
ik wil binnenkort het welbekende experiment met 1000 getrainde apen en typmachines eens uit gaan voeren...

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:53

@Bakito | 09-07-12 | 14:21
Lees eens het interview met Derek Scott in HP/De Tijd van deze maand. Staat bol van de fatsoenlijke argumenten!

Polletje Piekhaar | 09-07-12 | 14:51

@Superior Bastard | 09-07-12 | 14:45
Huh? Art heeft de redactie al laaaaaaang verlaten.

@eerstneukendanpraten | 09-07-12 | 14:43
Hogere machten ;)

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:50

Kan iemand eventjes een zuster de draad in sturen. Het gaat niet helemaal kaassie geloof ik.

pius | 09-07-12 | 14:50

Dagobert D. | 09-07-12 | 14:35 |
Tja, een machts centrum die vijfhonderdmiljoen mensen aansturen, schaalvergroting dus.

lanexxx | 09-07-12 | 14:49

@Desmoulins | 09-07-12 | 14:45

Dat werelddeel-verraad van jou begint de spuigaten uit te lopen.

Jij heult met de Chinezen.

pius | 09-07-12 | 14:48

Dit zegt genoeg:
en.wikipedia.org/wiki/File:2009_EP_ele...

Vrijwel het hele parlament is ronduit socialistisch, om het over de comissie maar niet te hebben...

Kom je aan met je 3 parlamentsleden uit 0031... Je wordt recht in je smoel uitgelachen.

drs.Aeneid | 09-07-12 | 14:48

@Superior Bastard | 09-07-12 | 14:45
Gewoon Belgische geschiedenis.
Ik heb namelijk in België op school gezeten.
En nee, de bron is niet wikepedia maar gewoon mijn lessen geschiedenis indertijd.

Che_cuevara | 09-07-12 | 14:48

@pius | 09-07-12 | 14:46 | + 0 -
Ik val flauw, al het bloed stroomt uit mijn ho43qagvzsv, a-- ------

Kaas de Vies | 09-07-12 | 14:47

@lanexxx | 09-07-12 | 14:45

Graag gedaan mijn waarde;)

pius | 09-07-12 | 14:47

@Kaas de Vies | 09-07-12 | 14:43

Zeker. En welgevuld en gevormd ook nog. Ik selecteer op vorm uiteraard.

Er zitten zelfs een paar fans van jou die groupies willen worden tussen. Maar ik heb ze verboden positief over je te reaguren.

Het moet wel een beetje professioneel blijven natuurlijk.

pius | 09-07-12 | 14:46

Moet kunnen, wij betalen immers per hoofd van de bevolking gewoon het meeste.

Jackie Chiles | 09-07-12 | 14:46

Che_cuevara | 09-07-12 | 14:42
Bron: Wikipedia. Staat wel zo netjes.

Superior Bastard | 09-07-12 | 14:45

Nederland heeft het al zo ver laten komen, dat iedere 'nee' of 'misschien kunnen we...' een heilloze zaak is.
Alleen het verdrag van Lissabon geeft ons de enige mogelijkheid om onder het juk van de EU te kunnen komen.

Desmoulins | 09-07-12 | 14:45

pius | 09-07-12 | 14:39 |
Hahaha de leukste opmerking die ik vandaag heb gekregen, dank Pius.

lanexxx | 09-07-12 | 14:45

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:41
Bonje op de reaguurder?

Superior Bastard | 09-07-12 | 14:45

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:41 | + 0 -

Van wie mag hij dat dan niet en waarom? En ik ben niet nieuwsgierig van aard maar wil wel van alles op de hoogte zijn...

eerstneukendanpraten | 09-07-12 | 14:43

nosverraadu | 09-07-12 | 14:34
Jammer van die missende t in uw nick.

Superior Bastard | 09-07-12 | 14:43

@nosverraadu | 09-07-12 | 14:34
En graag weer vakscholen terug, zodat we weer meer mensen krijgen die echt met hun handen kunnen werken!
Ow ja en wat meer landbouw voor binnenlands gebruik, want ik ben die import troep ook meer dan zat! ik lust geen Marokkaanse boontjes! ik wil kiezen voor Hollandse die betaalbaar zijn!

deraderendraaien | 09-07-12 | 14:43

@pius | 09-07-12 | 14:41 | + 0 -
Zijn ze single die stagiares?

Kaas de Vies | 09-07-12 | 14:43

@TM | 09-07-12 | 14:25
In 1302 werden ze in ieder geval genadeloos verslagen door de Vlamingen.
Voor de eerste maal in de geschiedenis verslaat een leger van voetvolk een leger van ridders. Dank zij dit feit en de politieke voorgeschiedenis is de Guldensporenslag een der roemrijkste wapenfeiten uit de geschiedenis.
En dat was al in 1302.

Che_cuevara | 09-07-12 | 14:42

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:38

Ik zet tegenwoordig alleen nog maar stagiaires op mijn account in. Maar zelfs die blijven moeiteloos overeind hier.

Nog een argument voor meer Europa dacht ik.

pius | 09-07-12 | 14:41

Oh, vergeten dat Art Vanderlay niet met me mag praten... Heeft op hem reageren natuurlijk ook weinig nut...

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:41

@lanexxx | 09-07-12 | 14:39

Jij bent duidelijk geen boedhist.

pius | 09-07-12 | 14:39

@Bakito | 09-07-12 | 14:37
Voor zover ik kan beoordelen, ook door de Eurofielen. Zal dus wel meevallen, anders hadden die, naast geen oorlog meer, wel bijna dagelijks om onze oren gekregen.

mvdwarsligger | 09-07-12 | 14:39

pius | 09-07-12 | 14:32 |
Nee Pius, ik ben verre van een socialist, het tegendeel zelfs!
Europa is goed voor onze generatie? Dat betwijfel ik zeer.

lanexxx | 09-07-12 | 14:39

@pius | 09-07-12 | 14:37
Zwitsals, aangezien het algehele niveau hier drastisch is gedaald, mogen we er van uitgaan dat de Zwitsals ook debieler zijn geworden. En er zat al weinig soeps tussen...

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:38

@pius | 09-07-12 | 14:34
Yes! Leve Brussel! Dood aan de soevereiniteit!

* scandeert * Eenheidsworst! Eenheidsworst!

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:37

@nosverraadu | 09-07-12 | 14:34

Dus jij hebt dit onder werktijd gedaan?

Schandalig.

pius | 09-07-12 | 14:37

@lanexxx
Schaalvoordelen. Deze worden echter structureel weggelaten uit het debat door Eurofobe leugenaars.

Bakito | 09-07-12 | 14:37

Nou nummer vier is niet zo heel erg hoog. Dat moet toch te verbeteren zijn!
.
Wat schijten ze in hun broek hè, bij de msm.
.
In Duitsland gaat het ook lekker, Merkel mag wel eens wat meer openheid van zaken geven, volgens de President.
.
Dat mis ik nou een beetje bij Beatrix, dat die nou niet Pechtold eens aanspoort tot wat meer transparantie over Bilderberg! ha ha ...

Greetje Duisenberg | 09-07-12 | 14:37

@lanexxx | 09-07-12 | 14:30
ze hebben zelf een machine geschapen waar ze zelf lekkere en leuke baantjes kunnen aannemen. Het is gewoon een ambtaren verhaal en heeft niets te bieden aan de gewone consument.

Vroeger in de jaren 60/70/80 gingen mensen ook gewoon op vakantie naar spanje/italie/frankrijk, en werd er ook gewoon binnen europa gehandeld. Misschien dat het nu iets handiger/makkelijker is, maar dat heeft niet met europa te maken, maar meer met internet. Handel/vakantie met azie/amerika stelt toch ook niets voor?

Dagobert D. | 09-07-12 | 14:35

Het begin van het 4de rijk, niets nieuws dus.

Mijn visie
Oplossing :
-Gooi de regering om
-Ontsla het koningshuis
-Maak van NL een republiek
-Laat banken betalen voor hun eigen fouten
-Stimuleer ondernemerschap
-Vraag bij de grens aan de immigrant als die bereid is om te betalen voor zijn eigen inburgeringstraject/integratiekosten. Nee? zetten op de zwarte lijst
-Schengenverdrag in de versnipperaar
-Verdrag van Lissabon in de versnipperaar
-ESM in de versnipperaar
-Gemeenten laten runnen door burgers en niet gebruiken als baantjescarrousel
-Meer investeren in goed onderwijs
-Gulden terug
-VOC mentaliteit terug
-Ontwikkelingshulp stoppen, totdat onze eigen zaakjes op orde zijn en medelanders hier in NL niet hoeven te gaan naar een voedselbank
-Vlaktaks
-HRA, kinderbijslag en huursubsidie afschaffen
-terug naar het ziekenfonds
-NS weer terug bij de overheid
-Uitkering uitbetalen naar jaren dat ervoor zijn gewerkt. Niet gewerkt is geen geld.
-Rentes van banken reguleren vanuit de overheid (zo ontstaat er innovatie in de pakketten die een bank aanbied)
-AZC bouwen nabij Schiphol
-Scholing AZC, zodat ze hun land kunnen opbouwen
-Energiebelasting afschaffen
-Dierenbelasting afschaffen
-Geen snelheidslimiet op 4-5 baanse snelwegen
-Geen burgertje pesten vanuit Justitie
-Burgers het recht geven zich te verdedigen tegenover criminelen (loop criminaliteit terug)
-Overheid verkleinen
-Religieuze gebouwen niet plaatsen in woonwijken en een limiet zetten op het aantal gebouwen per provincie.
-Wegenbelasting afschaffen en brandstof prijs zo houden.
-etc
-etc

Zo kan ik nog een dag doorgaan.....

*Gaat weer aan het werk*

nosverraadu | 09-07-12 | 14:34

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:32

*stoel kapot gooit van woede*

Vuile kolerelijers.

Leve Europa!

pius | 09-07-12 | 14:34

@pius | 09-07-12 | 14:29
Nee, hier dan:

Ik had dus een dierenpsycholoog ingehuurd voor mijn gestresste cavia. Beestje rende constant doelloos rondjes door zijn kooi. Na 14 consulten a 120 euro per uur, het aanschaffen van duurder voer en het aanleggen van een 200 vierkante meter bedekkende habitat in mijn achtertuin, pleegde het beestje als zelfmoord door zich te verdrinken in zijn waterbakje. De dierenpsycholoog in kwestie geeft nu geen gehoor.

Als er nou een overkoepelend Europees orgaan was geweest op dit gebied, had Fred nu misschien nog geleefd!

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:32

@lanexxx | 09-07-12 | 14:30

Europa is goed voor deze generatie en slecht voor onze kinderen. Over een goed argument gesproken.

Je bent toch geen fokking socialist.

pius | 09-07-12 | 14:32

Diên Biên Phú. Nog zo'n grote Franse overwinning.

Waterloo. Austerlitz.

*Asiel gaat aanvragen in Frankrijk. Heldenland!*

Reinaert | 09-07-12 | 14:30

Bakito | 09-07-12 | 14:21 |
Wat is een fatsoenlijke argument om wel samen (27 lidstaten)te werken, en graag concreet!
Ik zie niet anders dan dat onze politici zich als schapen opstellen, op alles ja en amen, of zie jij onze politici de huid duur verkopen?

lanexxx | 09-07-12 | 14:30

In dit land heb je dus dierenuitvaart-services met 0900 nummers die je betaalt om je hondje te laten cremeren.

En zo'n dierenuitvaart-service laat je vervolgens 8 maanden lang niet weten waar je hondje is uitgestrooid en zet je een half uur in de wacht om vervolgens geen excuses aan te bieden daarvoor als je ze erover belt.

Kan iemand betere pro-Europa argumenten bedenken dan dit verhaal.

Dat bedoel ik dus.

pius | 09-07-12 | 14:29

@TM | 09-07-12 | 14:25
Daarbij, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. In de laatste paar conflicten hebben ze niet goed gescoord, dat weet ik wel.

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:29

@TM | 09-07-12 | 14:25
Comments op GS serieus nemen, dat is pas leuk!

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:27

@TM | 09-07-12 | 14:25

Yeah. Right. De Fransozen hebben ook WO II glansrijk gewonnen. Zonder hulp van buitenaf. One word: Vichy. *Klak*

Reinaert | 09-07-12 | 14:27

Kom, laat ik hier maar eens op reageren.

Pufferd | 09-07-12 | 14:27

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:12 : Als je wat meer historische kennis zou hebben dan zou je weten dat Frankrijk relatief gezien verreweg de meeste oorlogen heeft gewonnen(!) van alle grootmachten.

Is natuurlijk leuk om de stereotypes na te praten, klopt alleen geen reet van.

TM | 09-07-12 | 14:25

Belastingbetalen in Griekenland: Ja zeggen, nee doen.
NL geld overmaken aan Europa: Nee zeggen, ja doen.

Bergverzet | 09-07-12 | 14:25

@Reinaert | 09-07-12 | 14:20
Ik snap ook niet waar Wimlex mee bezig is! Je zou als kroonprins eindeloos chicks kunnen versieren, maar hij huwt het eerste de beste oorlogskind...

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:24

Ik ga verdoemme gewoon naar de slijter. Geld in de economie pompen en m'n eigen verstand zodanig verdoven dat ik niet alles meer mee krijg wat er in dit k*dtland gebeurt. Hoezo 'nuchtere Nederlander'? Je zou wel groot gek zijn om in dit land nog nuchter te blijven.

Een bezopen toestand. Dat is het. En ik straks ook. D.V.

Reinaert | 09-07-12 | 14:23

@Bakito | 09-07-12 | 14:21

Dat komt omdat er geen fatsoenlijke argumenten zijn. Of je moet een 'weg met ons argument' fatsoenlijk vinden natuurlijk.

Dan wel.

pius | 09-07-12 | 14:23

Dit is het debat waar dat filmtje met Barroso uit komt
,kan u ook naar die anderen clowns kijken
Bijvoorbeeld verhofstadt de eindbaas van D66 en VVD of Hannes Swoboda eindbaas van de pvda en sp
www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do...

janneman1977 | 09-07-12 | 14:22

Een hoop onderbuikgereutel, maar tot nu geen enkel fatsoenlijk argument tegen de noodzakelijke Europese samenwerking/ESM.

Bakito | 09-07-12 | 14:21

Hee Van Rossum; Je kunt wel alleen naar Pechtold kijken en D66 in Europa afbranden, maar wie heeft het vuur opgestookt onder ACTA?

Nou?

Als dat aan jouw favorieten had gelegen dan was die ellende er gewoon zonder problemen doorheen gekomen.


En verder ; tsja, men moet ook niet alles geloven dat de PVV-aanhang honderd keer per dag schreeuwt over de 'landverraders die Nederland weggeven', want dat is im grossen ganzen gewoon gelul van een dronken aardbei.

TM | 09-07-12 | 14:20

Als je als Nederlandse politiek allang het besef hebt ,dat je het toch aflegt tegen landen met een grotere bevolking is het thuis en in Europa makkelijker om voor de buhne af en toe nee te roepen. Want Europa is vergevingsgezind als de poeplap maar wordt getrokken, en de partij achterbannen zijn tevreden wanneer nee gezegd wordt uit hun naam.
Dus is het beste wat wij nu kunnen doen, eens een keer op een partij stemmen die ook Nee bedoeld als zij het zeggen!

deraderendraaien | 09-07-12 | 14:20

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:16

Ik weet niet of jij de afgelopen tijd nog wel eens buiten bent geweest maar we zitten dus momenteel midden in een stereotype Nederlandsche zomer: Máxima rond de twintig graden.

Frigide kudtwijf!

Reinaert | 09-07-12 | 14:20

Het braafste jongetje was bij ons vroeger op school ook meteen het lulletje/sloofje van de klas...!

Het is nu niet anders...!

Muskatnuss | 09-07-12 | 14:18

@pitsteen | 09-07-12 | 14:17

"EU: roeien met de riemen die -beloofd- *geroofd* zijn."

Reinaert | 09-07-12 | 14:18

@Reinaert | 09-07-12 | 14:11

Terecht. Dit voorkomt dat sommige generaties teveel profiteren van het werk van anderen. Daarom ben ik ook voor het heffen van belasting op kinderen vanaf de leeftijd van 0.5 jaar.

Dat zal die verwende snotapen leren.

pius | 09-07-12 | 14:18

EU: roeien met de riemen die beloofd zijn.

pitsteen | 09-07-12 | 14:17

@Reinaert | 09-07-12 | 14:14
Lebensraum! Weet je hoe koud het is in Moskou in de winter? Dan hebben ze vast liever een gematigd zeeklimaatje, trust me. Let op die Russen!

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:16

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:12

De Russen en Chinezen vallen hier nooit meer binnen, domweg omdat er niets meer te halen valt. Alles wat we ooit hadden is allang verkwanseld of wordt as we speak kapodstuk gemaakt door Hermann von Rompuy en z'n schandknaapje Mark Rutte. Verschroeide aarde, meer is het niet.

Reinaert | 09-07-12 | 14:14

De enige verklaring die ik kan vinden voor het letterlijk wereldvreemde gedrag van de eurosekteleden is dat ze allemaal bepaalde boodschap kunnen 'ontvangen', die elke dag om 6.60 (7.00) wordt uitgezonden, vanuit radiotorens in het sadistische eu_RO_666 kwadrant, waar al het gespuis van het universum zit.

Bart_Bart | 09-07-12 | 14:13

@Che_cuevara | 09-07-12 | 14:10 | + 0 -
Volgens mij zijn we het met mekaar eens.

Kaas de Vies | 09-07-12 | 14:13

@pius | 09-07-12 | 14:11
Mokka is leuk, maar grijs is uiteraard de meest neutrale mengelmoes kleur.

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:12

Het begon allemaal met het tekenen van het verdrag dat de EGKS in het leven riep.Dat verdrag was zo op het oog redelijk (nou ja!) onschuldig. Toen zijn onze politici al in slaap gewiegd. En ze slapen nog steeds. Wel een schuldige slaap! 12/9 a.s. zien we of ze wakker worden van de klap.

pitsteen | 09-07-12 | 14:12

@Reinaert | 09-07-12 | 14:09
Inderdaad, schijnt ook iets met het hele Vaatstra-gebeuren te maken te hebben gehad. Allemaal hush-hush natuurlijk mijn waarde.

Moet natuurlijk wel even worden opgemerkt dat hoewel Europa een prachtig hobbyclubje is, de Fransen zoveel mogelijk uit de macht moeten worden gehouden. Anders capituleren we direct zodra de Russen en Chinezen binnenvallen.

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:12

nog veel erger dan ineffectief nee stemmen is het vrijwillig en met veel misbaar vooroplopen in de uitvoering van de europese normen en dan liefst natuurlijk nog iets heiliger dan de paus.

Om er vervolgens achter te komen dat wij de enigen zijn die een mes op de keel krijgen wanneer het gaat om de 3%-tekort norm, de hedwigepolder onder de habitatrichtlijn en de fijnstof-regelingen.

de EU spint een touw en wij knopen onszelf op. want dat moet van europa.

gooi en smijtwerker | 09-07-12 | 14:11

@pius | 09-07-12 | 14:09

Ach, als je zélf geen schulden maakt in dit land dan doet de overheid dat wel voor je.

Betalen mot je sowieso. Levenslang. En daarna je erven nog.

Reinaert | 09-07-12 | 14:11

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:08

Ik ben ervoor. Al die soevereiniteit en democratie belemmeren het ware pad van de universele mens.

Leve de Mokkawereld!

pius | 09-07-12 | 14:11

@Kaas de Vies | 09-07-12 | 14:04
Maar nee stemmen is nog geen vetorecht gebruiken.

Che_cuevara | 09-07-12 | 14:10

@Reinaert | 09-07-12 | 14:07

Zolang onze jeugd maar niet onder zijn schulden uitkomt ben ik pro-karma.

Maar anders heb je helemaal gelijk.

pius | 09-07-12 | 14:09

Volgens Barosso zijn er in de EU verschillende opvattingen over de economie.
-Dat zijn landen die op de pof leven.
-En er zijn landen die altijd hun portemonnee moeten trekken.

hooliganica hollandi | 09-07-12 | 14:09

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:07

Shit, heeft Bakito connecties binnen het Koningshuis?

*Onderduikt en waxinelichthouders doorlaadt*

Reinaert | 09-07-12 | 14:09

@pius | 09-07-12 | 14:07
Indeed! Raar dat de fascisten trouwens niet warmlopen voor een centraal bestuurde welvaartsstaat als Europa... Snappen er duidelijk niks van.

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:08

Een van de meest afhankelijke jongetjes van de klas. Can't live with Europe, can't live without it.

Ronald Waterneus | 09-07-12 | 14:08

Dat de Nederlandse EU politici zo vaak tegenstemmen bij wetten die toch doorgaan betekent dat dat de EU voor NL niet gunstige wetten aanneemt. Dat NL daarna geen veto inzet, opt out eist of eruit stapt, maar het baaf uitvoert maakt NL just wel een braaf land wat zich overgeeft. De meestemmers met d meerderheid zijn juist niet braver, zei krijgen immers wat ze willen. NL, in de top 5 van bukkers vd EU.

Dat Frankrijk altijd bij de winnaars zit, is geen verassing, waar zij aangeven tegen zijn haalt de stemming niet eens maar wordt in de aanloop al gekilled.
Mooi, zo'n democratie met zeer ongelijke stemgewichten per land, belangen, de fr-dui as, fr-sp as & de fr-italië as, kliekjes & zonder veto's. De grote zuidelijke landen (de meerderheid) zuigen de kleintjes zo leeg.

seven | 09-07-12 | 14:08

Kunnen we niet beter de pensioenleeftijd omlaag brengen, meer ambtenaren aanstellen, minder belasting heffen en meer schulden opbouwen?? Ik wil wel graag iets terugzien uit dat ESM fonds. Een rigoureuze manier om je geld terug terukrijgen maar je krijgt vooralsnog er wel meer vrije tijd en geld voor terug, als burger dan. Beter dan dat van achteren genomen worden de hele tijd. Maar dat is slechts mijn bescheiden persoonlijke mening.

doenormaal! | 09-07-12 | 14:07

@Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 14:01
Juist, had ik even over het hoofd gezien.

Che_cuevara | 09-07-12 | 14:07

@Reinaert | 09-07-12 | 14:07
Dure hoeren zuigen het hardst, is me verteld door Bakito.

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:07

@An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:06

Leve het ESM en dood aan alle fascisten die er tegen zijn zeg ik.

Proost!

pius | 09-07-12 | 14:07

Kijk, die Fransen hebben er dus telkens voor gezorgd dat ze wat terugkregen voor hun stem. Kun je wel principieel tegenstemmen zoals NL doet, maar je kan ook je stem verkopen voor boter en vis: de uitkomst is toch hetzelfde. Ondertussen harken die Fransen elk jaar weer meer EU-subsidies binnen op landbouw dan welk andere land dan ook in de EU.

manmanman | 09-07-12 | 14:07

@pius | 09-07-12 | 14:05

Karma is a bitch.

En dat ESM-gebeuren een hoer. Van de allerbelabberdste soort.

Reinaert | 09-07-12 | 14:07

@pius | 09-07-12 | 14:05
Het ESM gaat ons redden, dat snapt iedere gek.

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:06

Stelletje werelddeelverraders. Niemand zit erop te wachten dat de boel nu instort.

Het zou veel rechtvaardiger zijn als dit gebeurt als onze kinderen, die de rijkste meest verwende generatie ooit zijn en nooit zelf een poot hebben uitgestoken, de klap moeten opvangen.

Karma is pro-ESM dus. Mark my words.

pius | 09-07-12 | 14:05

Kom op Van Rossem ff doordouwe nu!

trippert | 09-07-12 | 14:04

Goh, de landen die moeten betalen stemmen het meeste tegen. Die had ik niet zien aankomen.

Dat is net zoiets als werklozen die stemmen om de uitkeringen / verzorgingsstaat uit te breiden door bv te stemmen op SP / GL / PvdA. Je kiest wat je het beste uitkomt.

Europa is socialisme op een grote schaal. Wanneer heeft men dat nou eens door.

unanimo | 09-07-12 | 14:04

@King of the Oneliner | 09-07-12 | 14:00

"De rijken" van dit land hebben hun centjes al láng ten elders geparkeerd, ver weg van mogelijk vernietigende EUSSR-crises. Mocht de boel klappen dan komt die klap uitsluitend aan bij de middenklasse die wel een paar centen bezit maar toch weer te weinig om daar creatief mee te kunnen sjacheren. En die middenklasse is groot, héél groot.

Daarom wordt 'ie ook steeds maar weer geplukt.

Reinaert | 09-07-12 | 14:04

@Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 13:58 |

Nou, slimmerd, als politici iets voor de 'bühne' doen, houden ze dat dus alleen voor zichzelf en voor hen die het volgen?

Bruno Alaska | 09-07-12 | 14:03

Goh goh, politici die tegen hun eigen principes ingaan, het lijkt wel een trend!

moetenwenietwillen.nl/2012/07/de-vvd-h...

Hou toch op, dit is hoe politiek werkt. Gewoon netjes werken en doen alsof je het niet door hebt, er verandert toch niks.

An die ARBEIT | 09-07-12 | 14:02

@Che_cuevara | 09-07-12 | 13:57
Er staat anders duidelijk dat Nederland als nee-stemmer vaak bij de minderheid, en dus de verliezers, hoort.

Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 14:01

Het "mooie"van de Eurocrisis is dat deze keer in feite de rijken gegijzeld worden.
Mocht de Euro klappen, zijn zij al hun geld, aandelen en huizen kwijt.
Voor de gewone man, die sowieso van maand tot maand en van paycheck tot paycheck leeft, dan wel zoals in Nederland lekker sabbelt aan het uitkeringsinfuus, maakt het niet zo veel uit.
Ik kan me voorstellen dat het voor een persoon met 6 ton op de bank nadeliger is dat de boel plotseling (nou ja , plotseling) implodeert, dan van Henk en Ingrid, die op de 10e van de maand al zo'n beetje door hun maandgeld heen zijn.

King of the Oneliner | 09-07-12 | 14:00

Het "nee" van de UK is vooral bedoeld voor binnenlandse consumptie.

Petrus de Rewa | 09-07-12 | 14:00

@Kaas de Vies | 09-07-12 | 13:55
"Ik zei ook altijd nee tegen mijn moeder, nou ik moest dus mooi wel op ballet."
Da's mooi knudde zeg. Ben je er nog overheen gekomen?

Maar dat van die macht snap ik niet helemaal. Waar is het vetorecht dan voor?

Che_cuevara | 09-07-12 | 13:58

@Bruno Alaska | 09-07-12 | 13:55
Omdat 'men' dom is. Als je e.e.a. een beetje volgt is dit helemaal geen verrassing.

Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 13:58

Nee we willen niet alleen kaars rechte komkommers verkopen maar willen ook kromme!

40 miljard voor een potje om banken in zuid Europa te reden, ja is goed hoor

Idontgiveafunk | 09-07-12 | 13:58

12 September mogen we allemaal onze mening over de EU schriftelijk geven mensen! Maar naar ik aanneem hebben de mensen die in de Jostiband spelen ook net als ik één stem dus zal de uitkomst wel weer tegenvallen...

eerstneukendanpraten | 09-07-12 | 13:58

Dat NeDDRland statistisch gezien niet eens het braafste jongetje van de klas is zegt iets over NeDDRland maar nog véél meer over de rest!

En de ballen van de dames en heren politici in dit land: die moeten - voorzover al voorhanden - nog indalen. En het zijn zéker geen Kruppstahlen ballen. Was het maar waar!

*Weekdierenalmanak openslaat...*

Reinaert | 09-07-12 | 13:57

@Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 13:53
Dat "we hebben het geprobeerd" gaat natuurlijk niet op.
Waar hebben ze anders een vetorecht voor.

Che_cuevara | 09-07-12 | 13:57

@Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 13:53
Euhm, aangezien 90% van Nederland denkt dat we overal ja tegen zeggen, klopt OF je theorie niet, OF het werkt niet al te best...

An die ARBEIT | 09-07-12 | 13:57

goeie speech van Barroso

fail | 09-07-12 | 13:56

Alleen met betalen de braafste, ha, ha, ha, ha.

rechtvaardigerechter | 09-07-12 | 13:56

@stijllozenaam | 09-07-12 | 13:51
Geen zegen, maar een zege. Op ons. Maar van wie?

Hatsune Miku | 09-07-12 | 13:55

@Che_cuevara | 09-07-12 | 13:53 | + 0 -
Tja ze kunnen wel nee zeggen maar als ze geen macht hebben heeft het ook geen zin.

Ik zei ook altijd nee tegen mijn moeder, nou ik moest dus mooi wel op ballet.

Kaas de Vies | 09-07-12 | 13:55

@Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 13:53 |

Als het voor de bühne is, waarom wordt dit nieuws dan gebracht als iets waar men verrast over is?

Bruno Alaska | 09-07-12 | 13:55

Goh, hoe kan dat nou.
Zouden de politici ons dan toch een rad voor de ogen draaien.
Of zijn de cijfers gemanipuleerd.
Ik suggereer niks hoor, maar je gaat er wel iets bij denken.

Che_cuevara | 09-07-12 | 13:53

Afsteken en wegduwen. Daarna dapper peddelend met onze spaden westwaarts.

Godsammekraken | 09-07-12 | 13:53

Het bewijs dat die lullen in Den Haag inderdaad compleet voor lul zitten in Den Haag.

Niemands Knegt | 09-07-12 | 13:53

Nee, ze zeggen JUIST af en toe neen/nay/nein/non/njet voor de bühne, omdat ze van te voren al weten dat de rest van de landen toch ja zegt. Ze weten, kortom, dat hun verzet zinloos is en dat vinden ze prima. De mooie Europese plannen gaan door en zij kunnen hier in Nederland scoren met een laffe 'we hebben het geprobeerd'. We hebben het wel over politici, hè.

Art Vandelay Ultor | 09-07-12 | 13:53

Diegene die het laastste in het ESM zit draait op voor de gehele schuld. Ik dacht ik zeg het maar even.

Kaas de Vies | 09-07-12 | 13:52

De EU is een zege.

stijllozenaam | 09-07-12 | 13:51

Finland heeft wel ballen. Waarom wij niet?

Albasalix | 09-07-12 | 13:51

Je kan beter crimineel zijn en brutaal met een kudtmentaliteit, dan krijg je ineens allemaal hulp en aandacht in deze linkse Europese Unie en in dit linkse land. Slecht gedrag wordt beloond. Je moet wel heel stom zijn om braaf mee te lopen en te doen wat er van je wordt verwacht.

doenormaal! | 09-07-12 | 13:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken