Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA-electoraat Amsterdam in kaart gebracht

Knooppotlood.jpeg1 op de 8 van zijn burgers is te dom om zonder zorg te overleven, dus burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan luidt de noodklok: niet bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg for dummies. Buiten de veilige Ons Soort Mensen-vesting van de Grachtengordel en de fop-020 enclave IJburg heeft de hoofdstedelijke intelligentsia al lang geleden de wijk genomen naar kindvriendelijke buitengebieden. Wat resteert binnen de Ring is een IQ-uitgedaagd residu van tokkies, importinteelt en Ajaxhooligans. En de Amsterdamse sufferdjes wandelen niet gezellig Forrest Gumpend door hun Vogelaarwijken met een doos chocolaatjes, neen, die worden door hun mentaal iets meer behepte kameraadjes ingezet voor criminele activiteiten. De Top-600 draaideurcriminelen zouden naar verluidt bijna allemaal 1-op-de-achters zijn. De verkiezingsuitslagen bevestigen dit verontrustende beeld: keer op keer op keer blijft het gepeupel op de plucheverslaafde PvdAregenten stemmen, ook al stapelen die faal op Faatl. Dan ben je wel behoorlijk dom ja. En wie wél wat kan, promoveert weg uit Amsterdam. De Amsterdammers met verstandelijke vermogens groter dan die van een pantoffeldiertje maken zich alle 14 grote zorgen. Overgeleverd aan een enorme en totaalstupide PvdAchterban en van der Laan die om meer subsidie vraagt voor precies die groep. 'Cliëntelisme', een moeilijk woord maar breincapacitair uitgedaagden snappen dat. Ze zijn enorm intuïtief in die dingen he. En daar komt nog bij: in Amsterdam wordt nog met een rood potloodje gestemd. Vinden ze leuk, lekker kleuren. Rood bij rood.

Reaguursels

Inloggen

@Munchausen | 09-07-12 | 09:46

Hoe weet ik dan, dat ze niet met FEITEN komen, alleen maar met theorieën?

Want zolang de cijfers ter onderbouwing ontbreken is het niet meer dan dat. Dus sterph, met je TL;DR.

ZKH EénOog | 09-07-12 | 18:43

@ ZKH EénOog | 07-07-12 | 22:34
Nee, niet volwassen. Mijn subtiele poging jouw gedrag te spiegelen. Jouw reactie was dan langer, in feite was het niet meer dan een TL;DR.

@ DebraCadabra | 08-07-12 | 19:41
Sommigen hier praten nou eenmaal liever niet over feitelijkheden of statistieken. Het is nou eenmaal leuker om heel geschokkeerd te reageren op dit soort cijfers of om lekker allochtonen mentaal geretardeerd te noemen.

Munchausen | 09-07-12 | 09:46

De minderbegaafden die ik ken in mijn directe omgeving werken gewoon en doen gewoon mee in de maatschappij. Het verschil zit in de omgeving, Amsterdam zit vol met tuig en uitvreters.

Hei-kneuter | 08-07-12 | 21:07

@Munchausen | 07-07-12 | 19:52 | + 9 -

Je krijgt het zwaar te verduren als je nuchter naar de cijfers kijkt.

Het lijkt wel alsof de percentage discussie wordt gevoerd op basis van promillages!

DebraCadabra | 08-07-12 | 19:41

Omdat het gemiddelde IQ in Nederland en vooral in Amsterdam dus geen 100 meer is, vermoed ik dat we binnenkort, net als bij toetsen en examens, en bezittingen van pensioenfonsen, de normen gaan aanpassen en alle IQ-waarden gaan verhogen, zodat het aantal 'domme' mensen, hoera, afneemt en iedereen, vooral de dan voorheen zwakbegaafden denk ik, daar weer intrapt...

huh, ian? | 08-07-12 | 14:15

Laag IQ, no shit.
Dus al onze vooroordelen berusten op waarheidsvinding...

da wizard | 08-07-12 | 13:40

Om te beginnen moeten we wat aan de groeiende groep
toch al zwakbegaafden, maar door herhaalde inteelt voortdurend nog debieler en zorggeldverslindendender wordende, groep uitvreters wat doen door neef/nicht huwelijken te verbieden.
Verder moeten we de toestroom van nog meer ondermaatse IQ-ers stoppen door de voordeur voor ze te sluiten en het hierheen komen of hier blijven te ontmoedigen door geen uitkeringen of sociale huurwoningen te geven aan wie hier nog geen 10 jaar woont. Dan kiesrecht ofwel meebeslissen over wat er met ons belastinggeld gebeurt afschaffen voor wie meer uit de belastingpot krijgt dan er instopt, dat zijn dus ook alle ambtenaren.
Maar om niet teuggefloten te worden bij alle voorstellen voor noodzakelijke of gewoon nuttige hervormingen om (o.a.) ons gemiddeld IQ te redden, moeten we eerst, voor we ook maar iets zullen kunnen veranderen, hoogste prioriteit dus: Europa uit!

huh, ian? | 08-07-12 | 11:37

Hoef je geen genius voor te zijn, om te weten dat het in de grote steden allemaal ietsje minder is. Logisch als je iedereen wegjaagt met een beetje inkomen en IQ, want torenhoge erfpacht etc. Heb je geen onderzoek voor nodig om daar achter te komen. De achterban van het linkse bestuur blijft over, waar de linkse elite -via de portemonnee van Jan Modaal (=100)- vorstelijk van leeft in de grachtengordel met een enorme air en betweterige arrogantie. Wat Amsterdam nu roept is dat ze geld nodig hebben en of ze aub vooraan in de rij mogen staan, want ik heb het eerst geroepen, toch?

pe4444 | 08-07-12 | 10:49

@henkvaningrid | 07-07-12 | 20:12

Feitelijk puur beschouwd is Den Haag de hoofdstad. In iedere andere 'democratie' is dat de stad waar de regering zit.

Is het altijd geweest, Holland groeide tenslotte om 's Gravenhage heen

openluchtgevangenis | 08-07-12 | 10:43

Draaideurcriminelen en veelplegers, ook van die PvdA woorden. Three strikes and you're out invoeren en dan bestaan ze niet meer.

Kirth Gersen | 08-07-12 | 10:26

Zie hier waar de vorige generatie de nieuwe mee heeft opgezadeld. Door op linkse allochtonenknuffelaars te stemmen die riepen dat de ongebreidelde instroom van kansloze analfabeten een 'verrijking' voor onze samenleving was, zijn autochtonen nu de minderheid in de grote steden. Op zich geen probleem. Alleen is de onderklasse van geimporteerde kanslozen bij gebrek aan opleiding en ook intelligentie niet in staat om te werken en daarom levenslang aangewezen op een uitkering, op te hoesten door de nieuwe generatie werkende autochtonen. Je zal maar opgezadeld zijn met zo'n erfenis door je domme, kortzichtige links stemmende ouders.

Dat een groot deel van de zwakbegaafde onderklasse crimineel is, is bekend. De top 600 draaideurcriminelen behoort tot deze groep. De rest volgt binnenkort vlgs van der Laan.

Hoe los je dit probleem nu op? Gelukkkig heel simpel. In tegenstelling tot de bankencrisis is dit een geimporteerd probleem. En het mooie van een geimpoteerd probleem is, dat je er vanaf bent, zodra je het exporteert. Als je een wet aanneemt, die iedereen met een dubbele nationaliteit die schuldig wordt bevonden aan een misdrijf waarop 1 jaar cel of langer als max. straf staat de,Nederlandse nationaliteit ontneemt en vervolgens op de overgebleven nationaliteit uitzet als persona non grata, ben je in een klap van het criminele deel van de geimporteerde onderklasse af. Dat scheelt nirt alleen in criminaliteit, maar ook miljarden in uitkeringen, waaronder de AWBZ.

Jos Schmitz | 08-07-12 | 09:32

Hadden ze echt verwacht dat de aanwas uit Afrika zonder gevolgen zou blijven? Dat puinhoopcontinent van familiehuwelijken, inteeltclans, geschifte rebellen en achtergebleven nomaden?

Shalome | 08-07-12 | 08:58

Hmmm Amsterdam is dus een realistische afspiegeling van GeenStijl ?

stoppelbaard | 08-07-12 | 08:43

In het gehele land wordt weer met rood potlood gestemd, Nanninga. Dat is geen exclusieve hebbelijkheid van '020'.

poepaanmijngaatsie | 08-07-12 | 07:22

1 op de 8, valt me reuze mee eigenlijk. Kijk maar eens in steden met veel PVV stemmers, daar zijn het er 1 op 3

Oerkoendoe | 08-07-12 | 04:32

WirMachenMusik | 08-07-12 | 03:04 |
Het antwoord op b) zou kunnen zijn dat een ambtenaar met een IQ tussen 70 en 85 dat voor hem uitgezocht heeft.

WirMachenMusik | 08-07-12 | 03:19

Vergis ik me nu of is die Van der Laan merkwaardig raar bezig?
Bij een normaal verdeelde IQ-populatie met een gemiddelde van 100 en de gebruikelijke standaardeviatie van 15 heeft 13,6% een IQ tussen 70 en 85.
Nu mag je verwachten dat Amsterdam met haar overproportionele rif-populatie een aanzienlijk groter aandeel tussen 70 en 85 heeft dan die 13,6%
(Immers Marokkanen staan te boek als populatie met een gemiddelde IQ van 80, dus verwacht je voor die groep een proportie van 34,8% tussen 70 en 85)
Terwijl Van der Laan het doet voorkomen of die (hoogstwaarschijnlijk veel te lage) 'een op acht' = 12,5% al problematisch hoog is.
Mijn vragen:
a) Vergis ik me in mijn berekening? Want ik heb wel net licht beschonken, de visite de deur uitgewerkt. En ben bovendien sowiesie slechts een PVV-stemmende tokkie.
b) Indien ik me niet vergis. Hoe zou dan dat rare gedrag van Van der Laan verklaard kunnen worden?

WirMachenMusik | 08-07-12 | 03:04

Dus, wanneer Yvonne Jaspers naar willekeurig welk arabisch land zou verhuizen, zou het IQ in beide landen stijgen?
Zoiets?

van Nazareth | 08-07-12 | 02:49

Ik weet niet of jullie het nieuws over Amsterdam een beetje volgen, maar de domste idioot is natuurlijk Eberhardt zelf.

trippert | 08-07-12 | 01:54

De statistische optelling klopt vrij nauwkeurig; het electoraat van de PVDA bestaat dus uit deze groep aan de onderkant en de bestuurders en maakbaarheidsidealisten die er vervolgens hun brood aan verdienen.

aceofspades | 08-07-12 | 01:20

@Nanninga
Goed geschreven. Het leest lekker, het denkt lekker, het bekt lekker.

pitsteen | 08-07-12 | 00:58

Een-op-acht is dus 12,5% bij een gemiddelde IQ van rond de tachtig zou dat dus neerkomen op 25% Marokkanen. Valt me nog mee. Dacht dat het er meer waren.

WirMachenMusik | 08-07-12 | 00:12

Nanninga is volgens mij weer eens geweigerd voor een amsterdamse basisschool.

denk.toch.eens.na | 07-07-12 | 23:56

Het verhaal van de film Idiocracy laat de gevolgen zien van het verschijnsel dat slimme mensen weinig kinderen krijgen en domme mensen veel, voor de verre toekomst. Erg hIlarisch, maar meer nog een beangstigend realistisch toekomstscenario.

huh, ian? | 07-07-12 | 23:11

Goed en prachtig stuk, Nanninga!
Ik ben het helemaal met je eens en had naar de film Idiocracy willen verwijzen, maar Muxje was me al voor met: Idiocracy: www.imdb.com... Muxje | 07-07-12 | 20:48

huh, ian? | 07-07-12 | 23:05

Links beleid vanaf de jaren 70 heeft hiermee te maken. Intelligente mensen vertrekken naar het buitenland en domme mensen blijven en worden aan getrokken.
Niet zo vreemd deze uitkomst.
Zal over 20 jaar nog erger zijn.

Lompe Loel | 07-07-12 | 22:58

Hoewel, 4/8 is van elders, 1/8 is debiel dus 3/8 van elders is geniaal.

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-12 | 22:49

"Ring is een IQ-uitgedaagd residu van tokkies, importinteelt en Ajaxhooligans"
Met zulk een dichtregel hebben we een nieuwe Komrij onder ons, er is nog hoop, die excuus Palestijn kan terug naar Haatistan.

smdyasc | 07-07-12 | 22:48

Asperges, komkommers etc. gaan verbouwen in 020, is er zat aangepast werk voor de in ruime mate voorhanden zijnde licht mongolide uitkeringstrekkers.

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-12 | 22:46

het was voorspelbaar, het IQ komt overeen met dat van de herkomstlanden.
logisch dus.

sprx | 07-07-12 | 22:35

@Munchausen | 07-07-12 | 22:14

Bijzonder volwassen...

ZKH EénOog | 07-07-12 | 22:34

En ome Tofik is geen homo als hij een arm tot aan de elleboog kan ontvangen...

eerstneukendanpraten | 07-07-12 | 22:34

@ ZKH EénOog | 07-07-12 | 20:58 |

TL;DR

Munchausen | 07-07-12 | 22:14

Rotterdam is twee keer getroffen: door het bombardement en door de PvdA.

colonnecinco | 07-07-12 | 22:14

bennutzat | 07-07-12 | 21:44 | + -2 -
Dat vermoeden had ik al. Maar wie heeft mijn post ge-edit, als ik vragen mag?

bennutzat | 07-07-12 | 22:10

Eberhard moet er wel even bij vermelden dat die 1 op de acht hem wel op die plek hebben geholpen. Het is JUIST dat soort wat massaal op die gruwelijke achterlijke partij stemt. Om over het aantal dummies die vertegenwoordigt zijn in die club maar te zwijgen.

grappert | 07-07-12 | 22:04

Schokkend dat 7 op de 8 Amsterdammers een IQ hoger dan 85 hebben...

ZwarteDag | 07-07-12 | 21:54

Van der Laan vergeet nog de PVV stemmers in zijn stad te tellen. Het is toch bon ton onder PvdA'ers om PVV stemmers als geestelijk ongezond volk te stigmatiseren?

Miep Scharensliep | 07-07-12 | 21:49

@Ing. eslapen | 07-07-12 | 21:29
Welke bank zou dat willen? Het is nu juist de grap om zo lang mogelijk rente te trekken. De secondenhandel doen ze onderling met CDO's, niet met instellingen/landen die uiteindelijk de rente moeten opbrengen. Juist niet.
Bovendien zou een 5% rente per milliseconde uiterst onaantrekkelijk zijn voor een land. Dat zou neerkomen op een jaarrente van vele duizenden procenten. Zelfs een Griekse minister zou daar niet intrappen. Elke dag die een land eerder aflost dan de vervaldatum is geld "verdiend" (vrouwenlogica, ik weet, maar zo wordt wel gerekend).
Bovendien is niet 1 partij in controle over de geldstromen van Land naar ESM en weer terug. Daar gaan dus dagen overheen (al was het alleen maar omdat de huisbanken van landen ook rentevoordeel van dat geld willen hebben - alle transacties van een bank gaan via een tussenrekening die dus constant gevuld is met miljarden. De rente daarover is pure winst voor een bank, hoeven ze niks voor te doen.)
Dus die milliseconde is sowieso niet te garanderen ook al is het technisch en theoretisch mogelijk.

Stormageddon | 07-07-12 | 21:46

Waar is mijn tekst?
-edit geen kleiner dan teken gebruiken -

bennutzat | 07-07-12 | 21:44

@ freedom 4 ever 21:41

Jaloers?

eerstneukendanpraten | 07-07-12 | 21:43

Als je in Amsterdam gaat wonen, is je iq per definitie <80.
Dus dat cijfer is geflatteerd

bennutzat | 07-07-12 | 21:42

@eerstneukendanpraten | 07-07-12 | 21:23
Dat mag je niet vragen, want je moet eerst neuken en dan pas vragen. Trololo...

Freedom4 Ever | 07-07-12 | 21:41

Ze zouden Rutte cs, en de kamerleden [ook eerste kamer] voor de grap ook zo'n intelligentietest moeten laten ondergaan. Ik ben serieus nieuwsgierig naar de uitkomsten van zo'n onderzoek, want je blijft toch op zoek naar een reden voor stompzinnig gedrag tegen beter weten in, zoals het ondertekenen en doordrammen van het ESM.

Greetje Duisenberg | 07-07-12 | 21:37

@brutus68 | 07-07-12 | 19:46
De Paus?

reageerbuis | 07-07-12 | 21:35

Tja, evolutionaire regressie. We schuiven naar de linkerzijde van het evolutieplaatje. Aap Noot Diederik Vuur Geert Schapen. Dit is geen typisch Amsterdams probleem, het is wereldprobleem. Overal steeds meer mensen die te dom zijn om te poepen en degenen die het nog wel kunnen lijken schijt aan alles te hebben.

Miep Scharensliep | 07-07-12 | 21:29

Een slimme bank zou dan die 2 miljard voor 1 milliseconde kunnen regelen.
Dus staatsobligaties met een looptijd van 1 milliseconde tegen 5%.

Met bovenstaande snelheden, is dan nog aan alles voldaan.
Plus de bank strijkt € 100.000.000,-- op.
Dat voor 1 milliseconde... welke bank zou dat weerstaan ?

Ing. eslapen | 07-07-12 | 21:29

@Ing. eslapen | 07-07-12 | 21:07
Nee, er worden geen koffertjes geld of kisten goud versleept (hoewel, ook dat gebeurt nog steeds wel), maar die cijfertjes moeten er wel op de rekening staan bij de huisbank van de staat (in het geval dit Koninkrijk: De RBS, in het geval van de Helleense Republiek was dat de Deutsche Bank, maar of dat nog zo is weet ik niet - ze wisselen nog al eens.)
De huisbank van een staat regelt het betalingsverkeer maar verleent geen kredieten, ook geen rood staan.

Stormageddon | 07-07-12 | 21:24

@ Irma Zonderboezem 19:41

Wil je met me trouwen?

eerstneukendanpraten | 07-07-12 | 21:23

@Stormageddon | 07-07-12 | 21:13
Vandaar dat zowel het ESFS als het ESM niet gaan werken.
Als snelheid gepast is, zijn burocraten direct met zand in de raderen aan de slag.

Ing. eslapen | 07-07-12 | 21:16

Kon Gerrit Komrij dit nog maar lezen. Hij zou Homerisch bulderen van de lach terwijl een slok rode wijn geen kans maakte en weer langs zijn lippen naar buiten naar zijn kin gulpte.

Hanxie | 07-07-12 | 21:15

@Ing. eslapen | 07-07-12 | 21:00
Theoretisch zou dat kunnen. Maar de praktijk is anders. Het fonds moet er eerst zijn, de bedragen moeten zijn gestort en dan kan er over de aanvragen worden beslist. Daar gaan weken overheen.
In de praktijk worden korte staatsleningen ook pas aan het eind van de looptijd afgelost. Het moet namelijk ingeboekt in de lopende begrotingen. Daar gaat tijd overheen. Het is niet zo dat de Minister van Financiën zelf het internetbankieren van de staat doet. Dat moet allemaal verantwoord en gecheckt over vele lagen.

Stormageddon | 07-07-12 | 21:13

@necrosis | 07-07-12 | 20:57
Als je nog hulp nodig mocht hebben(wat ik niet verwacht bij jou) dan ben ik beschikbaar natuurlijk!

* In handen spuugt*

deraderendraaien | 07-07-12 | 21:12

@Desmoulins | 07-07-12 | 21:02

Dat geldt niet alleen voor Amsterdam, dat geldt voor iedere stad die 'getergd' wordt door studenten. Studenten waarop diezelfde stad dan vervolgens weer verdoemd trots is want dan heb je als stad wel wat te bieden natuurlijk, alleen het mag niets kosten. Idem dito voor starters: die leveren geen interessante bijdrage aan de gemeentelijke begroting dus die zijn ze liever kwijt dan rijk. Jij bent niet welkom, je *geld* is welkom. So much for gastvrijheid!

Reinaert | 07-07-12 | 21:11

@Stormageddon | 07-07-12 | 21:05
Fysiek geld overmaken word al jaren niet meer gedaan.
Het zijn alleen nog maar binaire gegevens.
Weinig verschil met boekhouden.

Ing. eslapen | 07-07-12 | 21:07

@Desmoulins | 07-07-12 | 21:02
De beste oplossing lijkt mij toch kantoorruimte aangekocht door gemeente verbouwen tot propere ruime woningen voor hen die voor ons pensioen gaan werken.

deraderendraaien | 07-07-12 | 21:07

Ha, dat verhaal dat criminelen zwakbegaafd zijn doet mij denken aan een meneer die criminaliteit een ziekte noemde. En daar verbale stokslagen voor moest incasseren.

En nu is het bon ton om tuig als geestelijk gehandicapten met rugzakjes neer te zetten...

dlseth_ | 07-07-12 | 21:06

@Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:53
Boekhouden is wat anders dan daadwerkelijk, fysiek geld overmaken. Het geld moet wel op de rekening staan. Dat wordt geleend. Met de creatieve boekhouding laten ze banken en kapitaalmarkten zien dat ze er heus goed voorstaan en dus kredietwaardig zijn. Het punt is dat op een gegeven moment de boekhouding zo creatief wordt dat het uitkomt dat ze de hele tijd een potje hebben gelogen omdat er dan getallen op de begrotingen staan die gewoon niet meer kunnen kloppen.

Nu wist (in het geval van Griekenland) één bank al bijna 20 jaar dat ze logen, ze hebben Griekenland er zelfs bij geholpen. Met die leugen kon Griekenland aan de Euro meedoen. Dat leverde Griekenland lagere rentes en Goldman Sachs honderden miljoenen in CDO's die ze heel duur hebben verpatst maar eigenlijk niks waard zijn. Er zijn mensen voor minder tegen de muur gezet.

Stormageddon | 07-07-12 | 21:05

Pim zei het exact goed.
Het is een achterlijke cultuur! En dat zorgt ervoor dat normale kinderen ook achter gaan lopen door te simpele lesstof, Tel daar een PvdA familie bij op met een uitkering en een lage stimulans tot arbeid en Nederland(want heus niet alleen A'Dam)wordt steeds dommer!

deraderendraaien | 07-07-12 | 21:04

@Reinaert | 07-07-12 | 20:57

Vertel mij wat. € 500 voor iets meer dan 20 m2, andere opties zijn er vrijwel niet. Hopelijk een flat, appartement of studio met vriendin binnen afzienbare tijd. Huisvesting studenten maar ook voor de starters die volgen, geniet inderdaad geen enkele prioriteit in Amsterdam.

Desmoulins | 07-07-12 | 21:02

@Stormageddon | 07-07-12 | 20:51
Net maar even berekend, gewoon omdat het kan.
Een staatslening van 2 Miljard tegen 21% per jaar met een looptijd van 1 milliseconde.

Totale rentekosten € 0,0135

Met het huidige electronisch bankieren moet dat haalbaar zijn. En betaalbaar voor de Grieken.

Ing. eslapen | 07-07-12 | 21:00

@Munchausen | 07-07-12 | 20:32

Een hoop bladibla, met vast hier en daar een kern van waarheid, maar zolang zij er dus niet de scores bij (kunnen?) leveren die het wel zouden moeten zijn, houd ik de scores aan die er wel zijn. Met verschillen die plausibel zijn.

Er wordt gesteld dat wij een hoger IQ zouden hebben, vanwege de luxe waar we in leven. Pertinente nonsens, gezien het feit dat de meeste, mooiste en beste vindingen in crisis- en/of hongertijd werden/worden gedaan, en in de luxe tijd de decadentie sterk het gemiddelde IQ aantast. Kijk maar naar het degraderende onderwijs van de laatste decennia, waar we nu zelfs zijn beland in het WEGGEVEN van diploma's...

Afrikaanse landen leven volgens de westerse opvattingen al ruim anderhalve eeuw, zo niet onnoemelijk veel langer in crisis en honger. Noem eens een uitvinding?
Ze leven nog steeds op het primitieve niveau dat ze elkaar de hersens inslaan voor het beetje voedsel dat er is, terwijl dat ene groene landje in de regio waar @Desmoulins op doelt van een woestijn een vruchtbare oase heeft gemaakt, om al haar burgers te kunnen voeden.

En al dat soort dingen, komen in mijn ogen toch goed overeen met de genoemde cijfers, en niet met de (bij afwezigheid van tegencijfers) matig onderbouwde kritiek.

ZKH EénOog | 07-07-12 | 20:58

@deraderendraaien | 07-07-12 | 20:51

Dat studenten in hokken wonen is ook niet hun keuze maar heeft alles te maken met centjes, niet met de woonwensen van betreffende studenten. Liever met een IQ van 120 onder een warm dak dan met een IQ van 140 op straat toch?

Maar goed, het huisvesten van studenten en andere varkens is een ander onderwerp, daar maakt Eberhard zich echt niet zo druk over aangezien het niet op z'n gemeentebegroting drukt. Prioriteiten, jeweettoch?

Reinaert | 07-07-12 | 20:57

@irma zonderboezem | 07-07-12 | 19:41

Laten we beginnen met Slotervaart, natuurlijk zonder uitzonderingen discriminatie is immers laakbaar.

Desmoulins | 07-07-12 | 20:57

@deraderendraaien | 07-07-12 | 20:54
Dan moet Diederik mij een volmacht geven, en geloof me, die Fatima gaat eruit, desnoods met pluche en al.
*mouwen opstropen doet*

necrosis | 07-07-12 | 20:57

@necrosis | 07-07-12 | 20:50
Dan moet ie Fatima naar het UWV sturen, dat gaat ie nooit doen denk ik, durft hij vast niet.

deraderendraaien | 07-07-12 | 20:54

@Stormageddon | 07-07-12 | 20:51
De geschiedenis heeft toch geleerd dat Politici, en vooral de Griekse zeer creatief kunnen zijn in boekhouden.

Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:53

@deraderendraaien | 07-07-12 | 20:50
Sorry kudt server! ik zei dus: zou je denken dat het met het IQ van de gemiddelde student ook slecht gesteld is.

deraderendraaien | 07-07-12 | 20:51

@Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:45
Geld wat er niet is kun je ook niet storten. Dat is nu juist het probleem. Daarom moeten ze lenen van het ESM, maar om daar aan mee te mogen doen moeten ze eerst de verplichting aan gaan en ook storten. Ze kunnen in Griekenland de ambtenarensalarissen niet eens betalen omdat er geen geld is. De overheid is geen bank die zomaar getalletjes in een computer mag invoeren en overmaken. Dat mogen alleen banken. Dus zullen eerst van banken moeten lenen om in het fonds te storten voordat ze er iets uit krijgen.
Ja, het is krankzinnig. Maar volgens Jan Kees is het heus de enige manier. En de meerderheid van het parlement is het dat met hem eens.

Stormageddon | 07-07-12 | 20:51

@deraderendraaien | 07-07-12 | 20:39
Ik ben nog lang niet uitgeraasd, en ben nog steeds niet klaar met die zogenaamde onderkoningen/ koninginnen van de grachtengordel.
Weg met die overbodige bestuurders die door PvdA in het leven zijn geroepen.
Als DiederIK serieus genomen wil worden, moet hij onmiddellijk een einde maken aan die zogenaamde deelraden die voornamelijk bestaan uit.... overbodig PvdA materiaal!

necrosis | 07-07-12 | 20:50

@Reinaert | 07-07-12 | 20:46
Maar als je ziet hoe de meeste studenten zich laten inhokken in varkenskotten waar ik mijn hond nog niet aan waag, zou je denken dat het met het i

deraderendraaien | 07-07-12 | 20:50

Als het al zo treurig gesteld is met het PvdA stemvee in Amsterdam, dan zal het in de rest van Nederland niet veel beter zijn. Daar de onderklasse meestal op populistische prietpraat partijen stemmen.

Hastur | 07-07-12 | 20:48

@deraderendraaien | 07-07-12 | 20:43

Als alle aldaar studerenden zich ook daadwerkelijk in Leiden ingeschreven hebben geeft dat natuurlijk wel een statistische boost lijkt me. Dat de dagelijkse praktijk op straat een andere is doet daaraan niets af.

Statistiek is statistiek.

Reinaert | 07-07-12 | 20:46

@Stormageddon | 07-07-12 | 20:42
Oh, hier viel iets weg...
Had moeten zijn: "vooral omdat ze weten dat het ESM garant staat".

Stormageddon | 07-07-12 | 20:45

@Stormageddon | 07-07-12 | 20:42
Dan is het toch slimmer om op papier de 2 miljard te storten en direct tegen 3% te lenen....
Maar ja... Politici en logica

Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:45

Na net in het Parool gelezen te hebben dat PVDA het moeilijk gaat krijgen in Amsterdam hou ik werkelijk mijn hart vast. Nog even en die allochtonen gaan SP stemmen. Ik heb nog nooit een partij meegemaakt die zo overal tegen is als de SP in Amsterdam (daar waar het gaat om plannen van ondernemers). Als die aan de macht komen, geloof me, dan zijn alle restaurants, café's en overige ondernemers binnen een jaar vertrokken.

Frans1156 | 07-07-12 | 20:44

@deraderendraaien | 07-07-12 | 20:43
Hoog hoog? gheghe Amsterdamse roots?

deraderendraaien | 07-07-12 | 20:44

@smdyasc | 07-07-12 | 20:41

Ter lering ende vermaeck: Drees sr. was op het eind van z'n leven - net als Jelle Troelstra overigens - al lang geen lid meer van de PvdA.

Die twee moet je dus in dat opzicht hun grafrust gunnen!

Reinaert | 07-07-12 | 20:44

@Reinaert | 07-07-12 | 20:41
Ben ik benieuwd hoog hoog het percentage talentjes daar is!

deraderendraaien | 07-07-12 | 20:43

@Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:39
Nee, zij worden ook niet geplukt uiteindelijk. Jij en ik wel. Wij zijn de kippen. Maar het komt allemaal terug hoor. Met rente. Jan Kees en Mark zeggen het zelf.
[proest]

Stormageddon | 07-07-12 | 20:43

Ten eerste: zou een VVD-burgemeester dit in het nieuws gebracht hebben, dan was hij nou met pek en veren het land uitgejaagd want racistisch, fascistisch, neo-liberaal, extreem rechts.

Een PvdA-gast komt er zó mee weg; niemand in de MSM die met zijn ogen knippert.

Ten tweede -schot voor open doel: 1/8 van de Amsterdammers kampt met een laag IQ. Je kunt ze vinden in de (deel-)raden, colleges en de ambtelijke organisaties. De rest van Amsterdam ziet ze graag oprotten, begreep ik vandaag!

De Droit | 07-07-12 | 20:43

@Desmoulins | 07-07-12 | 20:35

Als een ster in de nacht, zo schitterend...

ZKH EénOog | 07-07-12 | 20:42

@Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:36
Nee, zo werkt het niet. Die 2 miljard halen ze op van de markt. Kortlopende kredieten tegen een rente van 10 tot 21%. Goldman Sachs wil dat best voorschieten tegen dat soort percentages, vooral omdat ze weten dat. Dan krijgen ze vervolgens enkele tientallen miljarden van het ESM tegen 3%. Daar moeten ze dus die 2 miljard van aflossen en de rente van ca. 200 miljoen van betalen. En wat er dan over is: daarmee kunnen ze dan de rest van het vergiet dat hun nationale begroting heet mee vullen.

Stormageddon | 07-07-12 | 20:42

@deraderendraaien | 07-07-12 | 20:40

In Leiden.

Reinaert | 07-07-12 | 20:41

Ook die mede-ideoloog van de PvdA Pol Pot had iets tegen intelligentie, een rigoreuze ont-intelligentisering van de steden werd kern van zijn beleid ...

Drees zou trouwens ook rondjes draaaien in zijn graf en niet van vreugde, als hij zou zien wat voor een ramp zijn opvolgers en de de partij uiteindelijk zijn geworden voor het land.

smdyasc | 07-07-12 | 20:41

Woont vleespet in Amsterdam btw?

deraderendraaien | 07-07-12 | 20:40

@ Hatsune Miku | 07-07-12 | 20:35

Zie Munchausen | 07-07-12 | 20:32

Munchausen | 07-07-12 | 20:39

@Jackanders | 07-07-12 | 20:36

Aleida? De *kuch* 'gekozen' *kuch* burgemeester van Utrecht? Daar moeten we maar niet al te veel woorden meer aan vuil maken. Hoogmoed komt voor de val en Aleida stijgt in dat opzicht maar door, dus die val wordt een harde.

Hoop ik althans. *Fingers crossed*

Reinaert | 07-07-12 | 20:39

@necrosis | 07-07-12 | 20:35
ghe ghe!
Ik denk trouwens als ze in 070 zo'n zelfde onderzoek gaan doen ,dat het landelijk gemiddelde idioten ver omhoog schiet.

deraderendraaien | 07-07-12 | 20:39

@Stormageddon | 07-07-12 | 20:34
Het kan zijn dat ze dan voor 21.7 Miljard garant staan.
Maar van een kale kip is het moeilijk veren plukken.

Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:39

drs.Nee | 07-07-12 | 20:07 |
Raad Voor Maatschappelijke Ontwikkeling: weer zo'n geldverbrandende quango.
Met als voorzitter ene Sadik Harchaoui. Goh.
Jaarverslagg hier: www.adviesorgaan-rmo.nl/over_de_rmo/ja...
Werkgroepje hier, stuurgroepje daar, subcommissie zus, coördinatieorgaan zo. Oh ja, en een stief clubje externe adviseurs natuurlijk.
Hoop gewauwel, niets concreets. Financiëel plaatje ontbreekt helaas.
.
Zouden die mensen nou nooit 's nachts eens badend in het zweet wakker worden van schaamte dat ze NIETS nuttigs produceren, niets toevoegen?

FreeElectron | 07-07-12 | 20:38

@Stormageddon | 07-07-12 | 20:34
Finse MILF?
Bedoel je Jutta?
*beurt overslaat en *ieuw* roepen doet*

necrosis | 07-07-12 | 20:38

Nieuw in NL:
De zwakzinnige subsidie.

ontlullen | 07-07-12 | 20:37

@Stormageddon | 07-07-12 | 20:34
Zullen de Grieken die 2 Miljard direct van het ESM lenen ?
In mijn optiek stort je dan niets...

Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:36

@Desmoulins | 07-07-12 | 20:26

Mijn voorbeeld is inderdaad stokoud alleen is een dergelijk onderzoek op die manier tot op heden weinig herhaald. Zou je het helemaal lezen dan zie je héél wat punten waarin je jezelf meteen zou herkennen en die je ook kan transponeren naar de Nederlandse situatie van anno nu.

En vergeet één ding niet: die Italiaanse migranten anno destijds waren ook niet voor de poes! Het mechanisme is in elk geval hetzelfde, dat is wat ik even wilde duiden, uiteraard leven we in een andere constellatie maar dat mag de 'pret' niet drukken, veel bevindingen van destijds zijn ook anno nu nog steeds valide. L'histoire se repète! Maar dan anders, dát dan weer wel.

Reinaert | 07-07-12 | 20:36

@Reinaert | 07-07-12 | 20:16
Ja, daar zeg je zo wat.
Die burgemeester van Utrecht, ook zo'n fijne plak-pipo.
Al heb ik het idee dat bij hem juist de tegenpartij, die er belang bij heeft dat hij blijft zitten, iets weet.

Jackanders | 07-07-12 | 20:36

@deraderendraaien | 07-07-12 | 20:31
Als ik een hond was, zou ik mijn achterpoot even optillen...
Maar ik ben natuurlijk een beschaafd mens, je weet toch?

necrosis | 07-07-12 | 20:35

@ZKH EénOog | 07-07-12 | 20:29

Met name dat piepkleine groene vlekje valt op in een 'heimat' van achterlijkheid.

Desmoulins | 07-07-12 | 20:35

@Munchausen | 07-07-12 | 20:23
Je kunt je ook baseren op IQ scores uit de landen van oorsprong:
.
en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealt...
.
In sommige landen zou een ruime meerderheid, zou ze in Nederland wonen, recht hebben op speciale retardatie-bijstand.
.
Het is ook interessant om te kijken naar het aantal kinderen per huishouden bij de verschillende bevolkingsgroepen.

Hatsune Miku | 07-07-12 | 20:35

@Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:23
Correctie: Griekenland draagt ook bij aan het ESM. Ze zijn voor 2,8% aandeelhouder, moeten voor 19,7 miljard garant staan en direct bijna 2 miljard dokken. Dat is nu juist de krankzinnigheid van dat fonds. Waar betalen ze dat van? Van andere kredieten, van hele dure kredieten. Zodat ze van het ESM hele goedkope kunnen krijgen. Zodat ze die dure weer kunnen betalen. Snap je wel?
Ik ook niet, maar de EU ministers van Financiën wel hoor. (Behalve misschien die Finse MILF.)

Stormageddon | 07-07-12 | 20:34

@Reinaert | 07-07-12 | 20:30
Ik zou graag willen dat Joris een permaban uitdeelt aan Fatima, maar volgens mij is dat geen reële optie....

necrosis | 07-07-12 | 20:32

Je zou ze zo'n mooi hesje aan moeten trekken met drie verticale kruizen onder elkaar, en dan aan het werk zetten als Amsterdammertjes.
De meesten hangen toch al rond op de hoeken van de straat!
Durf ik de weddenschap aan dat in elk geval honden respect voor ze krijgen.

deraderendraaien | 07-07-12 | 20:31

@Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:23
Schijnbaar hebben Rutte cs een ondergemiddeld iQ.
En waarom mag Jan-Kees nog steeds aanblijven.
Een burger die hetzelfde geintje zou flikken, zou inmiddels in de bak zitten terwijl de FIOD een camera zou hebben geïnstalleerd in je aarsch......
Wat weet Rutte wat ik niet weet?

necrosis | 07-07-12 | 20:30

@necrosis | 07-07-12 | 20:22

Fatima Elastiek is wat mij betreft gefundenes Fressen voor een stel accountants en als die met haar klaar zijn de Officier van Justitie. Dat moet dan toch appeltje-eitje zijn lijkt me en dat zal onze immer rechtschapen Joris onmiddeloos beamen.

Reinaert | 07-07-12 | 20:30

Past lekker bij het artikel van de week toen menig import Amsterdammer zo hoog van de toren blies.
Amsterdam het debiele broertje van Nederland.Zelfs mijn import vrouw ziet het.

miko | 07-07-12 | 20:29

@Munchausen | 07-07-12 | 20:23

Toch maar weer even het kaartje naar voren halen, om te laten zien dat die lagere IQ scores ook lager zijn, daar waar de taal er dus NIET toe doet: IN HUN EIGEN FUCKING HEIMAT!!

www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId...

In het land van herkomst, waar de taal niet relevant is, want het is hun taal, hebben ze al nationale IQ gemiddelden, die hier tegen retardatie aan zouden schuren.

Tel daar nog eens bij op, dat vooral in die kringen neef/nicht inteelt-huwelijken nog vrij gebruikelijk zijn, en je hebt het ideale recept voor het probleem waar Amsterdam nu mee kampt.

ZKH EénOog | 07-07-12 | 20:29

@Reinaert | 07-07-12 | 20:08

Het is een staat in een staat, zoals Oriana Fallaci dat al treffend verwoordde. Het is met name onheilspellend vanwege de logische ontwikkeling. Je ziet het voor je ogen zich ontwikkelen door de tijd heen en de tentakels steeds verder reiken.

Het is een politieke keuze, zolang er nog iemand als Wilders is. Een feit blijft echter dat het een breedgedragen indirecte overtuiging is. Men is zich niet helemaal bewust van het voorspelbare proces of zien het juist op tegengestelde wijze. Zowel binnen onderwijs en media. Generaties groeien op zonder beter te weten. Het voorbeeld dat u aanhaalde betreft de Italiaanse immigranten in Bosten na de grote migratie, kan toch niet vergeleken worden met de problemen waar Europa momenteel mee te kampen heeft, maar dat zal u terdege beseffen. Ik geloof namelijk niet in de langzame ontwikkeling, daar is een bepalende cultuur die alle facetten van het leven beslaat verantwoordelijk voor.

Desmoulins | 07-07-12 | 20:26

@Munchausen | 07-07-12 | 20:19

Het CIZ houdt een grens aan van - inderdaad - 70 tot 85, maar dan wel mede afhankelijk van de familiesituatie en eventuele bijkomende problematiek zoals lichamelijke beperkingen, want in heel veel gevallen is er sowieso sprake van een meervoudige problematiek, en dat is ook niet vreemd aangezien betrokkenen nét niet normaal kunnen functioneren maar meestal ook nét niet 'gek' genoeg zijn.

Het is precies de groep die tussen wal en schip valt: niet in staat om zelfstandig te functioneren maar ook te goed om (semi-)intramuraal op te bossen. En als je er daar 104.000 van hebt rondlopen dan heb je inderdaad een probleem. Zeker als je ook nog korpsbeheerder bent, want meervoudige problematiek kent zoals bekend moge worden verondersteld vele gezichten.

Reinaert | 07-07-12 | 20:26

@necrosis | 07-07-12 | 20:19
Nee, Griekenland stort niet in het ESM, maar vangt wel.
NL stort, maar vangt niet....
Hoe verhoudt zich dat tot het IQ ?

Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:23

@ ZKH EénOog | 07-07-12 | 20:16

De lagere IQ scores behaald door mensen uit de allochtone populatie zijn een gevolg van niet te extrapoleren scores op IQ testen, die voornamelijk TAAL gerelateerd zijn.

Dat wil dus niet zeggen dat allochtonen een lager IQ hebben in engere zin, alleen wel een minder goed meetbaar IQ. Mentale retardatie is een beetje overdreven...

Munchausen | 07-07-12 | 20:23

@Reinaert | 07-07-12 | 20:16
Wij weten ook dingen, dat eigenwijze stuk vreten loopt te kloten met onze taxpoet, eruit met dat ......(Magnie van Joris).

necrosis | 07-07-12 | 20:22

@streknek | 07-07-12 | 20:17
50%?
Het lijkt Griekenland wel, krijgen we nu ook steun van ESM?

necrosis | 07-07-12 | 20:19

hoho streknek, ik beun er nog wat bij hoor.

pinkypink | 07-07-12 | 20:19

@reinaert:

Uiteraard is het politiek gemotiveerd. En uiteraard gaat het om de centjes.

De vraag zou dan ook moeten zijn of iedereen met een IQ in de range 70-85 inderdaad in aanmerking zou moeten komen voor een vorm van uitkering.

Als ik me niet vergis ligt die grens uberhaupt lager, volgens mij houdt het CIZ een grens aan van <80.

Munchausen | 07-07-12 | 20:19

pinkypink | 07-07-12 | 20:18 | + 0 -

Dergelijke gedachten bekruipen mij ook wel eens als ik door 'mijn' Delft fiets...

henkvaningrid | 07-07-12 | 20:18

stomme toeristen

pinkypink | 07-07-12 | 20:18

Ik schat dat ongeveer 50% van Nederland op een of andere manier uit de staatsruif vreet.Zo veranderd er natuurlijk nooit wat.

streknek | 07-07-12 | 20:17

@vetkleppert | 07-07-12 | 20:13
Hopelijk wordt haar 'licence' ingetrokken op 12 September.
Sterker nog, ik hoop dat mensen eens stemmen op eenvoudige bezuinigingen zonder dat ze geraakt worden in eigen portemonnee, gewoon die deelraad freaks eruit smijten, zonder wachtgeld!
Wat is daar moeilijk aan?

necrosis | 07-07-12 | 20:17

@Munchausen | 07-07-12 | 20:05

Die standard verdeling hoef je NIET in de Nederlandser bevolking te verwachten, omdat de verdeling nu eenmaal anders is.

De verdeling van autochtonen in Nederland is 74%, in Amsterdam nog maar 49,5%. Dat maakt een meerderheid allochtoon, waarvan een aanzienlijke hoeveelheid uit Afrikaanse of Midden-Oosterse landen komen, waar de IQ gemiddelden veelal onder de 91 of ruim daaronder liggen, tegen een gemiddelde van 100 in Nederland.

Nederland importeert domheid en retardatie, waarvan het gros zich veelal in de grote steden clustert, met Amsterdam op de eerste plaats.

Dáárom zal het gemiddelde geretardeerden voor een stad als Amsterdam dus ook vele malen hoger liggen dan het landelijke gemiddelde.

Leve het multiculturalisme.

ZKH EénOog | 07-07-12 | 20:16

@Jackanders | 07-07-12 | 20:15

Boter. Hoofd. Fatima wéét dingen, kan niet anders.

Reinaert | 07-07-12 | 20:16

pinkypink | 07-07-12 | 20:15 | + 0 -

Voor buitenlandse toeristen wel.

henkvaningrid | 07-07-12 | 20:16

Hoe kunnen de maatschappijverkrachters van de PvdA de realitiet opnieuw verkrachten?

kibambam | 07-07-12 | 20:16

@necrosis | 07-07-12 | 20:11
Nee, de grootste faal is degene die haar nog niet op straat geschopt heeft.

Jackanders | 07-07-12 | 20:15

is delft een voorstad van amsterdam? tussen ons schiedam en delft is een groenstrook van 4 kilometer, het middendelftland.

pinkypink | 07-07-12 | 20:15

@Munchausen | 07-07-12 | 20:05

Het is wat mij betreft - zie ook mijn plemp @ 19:40 - vooral een politiek gemotiveerd fenomeen aangezien van der Laan denkt binnenkort zorgcentjes tekort te komen en bang is zijn gemeentekas nog verder te moeten aanspreken. En in dat verband doet een absoluut getal van 104.000 minder begaafden in één stad het natuurlijk wel.

Echt nieuws? Nee. Maar het absolute aantal is wel schrikbarend en ik snap dan ook wel dat van der Laan die troefkaart nu dan ook uitspeelt.

Reinaert | 07-07-12 | 20:14

@paost712, waarom niet effectief? Een aanslag in Amsterdam is wereldnieuws. Daarbij plegen ze ook schaamteloos aanslagen in andere moslim-steden. I

Boer-konijn | 07-07-12 | 20:13

@necrosis | 07-07-12 | 20:11
Vergeet het maar. Die beroepsallochtoon heeft een license to fail.

vetkleppert | 07-07-12 | 20:13

Hoe je het ook wendt of keert: Amsterdam is toch het eerste visitekaartje voor Nederland. Voor buitenlandse toeristen staat Nederland immers bijkans gelijk aan Amsterdam en diens voorsteden Volendam, Delft en Kinderdijk. Dus Amsterdam heeft wat dat betreft wel de nodige impact op het rijksbeleid.
Het is mij daarom een raadsel waarom Geert Wilders in zijn verkiezingsprogramma NIET heeft gepleit voor een andere hoofdstad van Nederland, bijvoorbeeld Den Haag. Dat zou allerminst het krankzinnigste voorstel zijn in dat program...

henkvaningrid | 07-07-12 | 20:12

De grootste faal van 020 is nog altijd Fatima Elatik!
Wanneer wordt dat stuk onbenul eens op de keien gesmeten?
Hoeveel miljoenen heeft deze vrouw al door het riool gespoeld?
Of mag ik dat niet vragen?

necrosis | 07-07-12 | 20:11

@drs.Nee | 07-07-12 | 20:07
Precies! Zonder adjectieven geen stigmatisering. We zijn allemaal gelijk en samen lossen we alle problemen wel op.
.
Sorry, ik moet even kotsen.

Hatsune Miku | 07-07-12 | 20:10

1 op de 8... Mies Bouwman.

Montgomery Burns | 07-07-12 | 20:10

@Boer-konijn | 07-07-12 | 19:59
Een aanslag in/op Amsterdam kan niet in het belang van AQ zijn, wat dat betreft is het hier veilig genoeg.
Niet voor blonde en oudere vrouwen (en juweliers, geldlopers en kleine middenstanders) maar daar schijnt aan gewerkt te worden door de genoemde top 600 in een fröbel klasje te plaatsen.

paost712 | 07-07-12 | 20:10

ik denk dat het IQ van de Rijnmond wel IETS hoger ligt dan die van de IJmond. isntit?

pinkypink | 07-07-12 | 20:09

Bij de vorige verkiezingen was het al duidelijk dat grote groepen mensen te dom waren om een stempotlood vast te houden. Het was niet voldoende om iemand te vertellen op wie hij moest stemmen, nee ze moesten mee het stemhokje in omdat het de stemgerechtigde anders niet lukte. Dat verklaard dan ook meteen het grote aantal Marokkaanse kandidaten die met voorkeursstemmen gekozen werden.

Osdorpertje | 07-07-12 | 20:09

@Desmoulins | 07-07-12 | 19:58

Het is op zich niet eens een onheilspellend proces, het is eerder een voorspelbaar proces. Waarbij je je wel moet afvragen of een dergelijk proces ook wenselijk is, maar dat is een politieke keuze, daar gaat het nu even niet om.

Feit is dat er in Nederland paralelle samenlevingen bestaan, al zijn ze nog zo klein of nog zo onbeduidend. Mensen uit identieke culturen klitten aan elkaar en willen dan ook het liefst zo dicht mogelijk bij elkaar wonen, liefst niet gehinderd door luyden uit afwijkende culturen. Een fenomeen dat zich met name in steden voordoet natuurlijk, maar wel een fenomeen dat we niet mogen onderschatten. Ghettovorming is wel het laatste wat we zouden moeten willen dunkt me, toch gebeurt het.

En daar waar eenmaal zo'n ghetto ontstaat vormt zich ook een paralelle economie met eigen winkeltjes, dienstverleners en alles wat daar bij hoort, afgesloten en vrijwel onaantastbaar want gedragen door de eigen doelgroep.

Op zich niets nieuws: "Street Corner Society" revisited.
Handig linkje bijgevoegd: en.wikipedia.org/wiki/Street_Corner_So...

Reinaert | 07-07-12 | 20:08

@drs.Nee | 07-07-12 | 20:07
Volgens mij komt dat idee van Cap Gemini...

Ing. eslapen | 07-07-12 | 20:08

@Desmoulins, je moet de mensen die dergelijke ideologieën (indirect) ondersteunen, gewoon kennis laten maken met de gevolgen daarvan. Kunnen ze eens meemaken wat de mensen in Telaviv dagelijks voor de kiezen krijgen.

Boer-konijn | 07-07-12 | 20:08

Gelukkig is het in Rotterdam en Den Haag stukken beter.
Een beetje normaal mens vermijdt die steden. Om te wonen tenminste.

das_Freudenmädchen | 07-07-12 | 20:07

"1 op de 8 van zijn burgers is te dom om zonder zorg te overleven"
Nah, daar zal toch wel één aansteller tussen zitten?
Niets aan de hand joh, Amsterdam. Ga zo door!

Jackanders | 07-07-12 | 20:06

Hoi Brutus, dank je! De hond van mijn wijlen oma heette ook Brutus! Jij bent vast en zeker zo"n bakfiets-metro, welke zijn kinderen naar het montessori brengt, om vervolgens door te "cruisen" naar zijn suffe ambtenarenbaantje bij een stadsdeel!

Boer-konijn | 07-07-12 | 20:05

@Reinaert Dat is allemaal prachtig, maar het artikel brengt e.e.a. alsof het hier nieuws is. In de nederlandse bevolking mag je die standaard verdeling wel degelijk verwachten. Dus hoezo is het nu opeens spannend dat in Amsterdam, met zijn 700k+ inwoners dergelijke aantallen gevonden worden?

Het is gewoon geen nieuws

Munchausen | 07-07-12 | 20:05

En nu mag u een keer raden wie er het hardste fokken.
Tip: hoogopgeleide tweeverdieners en/of ondernemers zijn het niet.

vetkleppert | 07-07-12 | 20:04

Als wij die inburgeringscursussen nu eens door een paar elementaire intelligentietests zouden vervangen, dan had je geen inburgeringscursussen nodig.

azoturie | 07-07-12 | 20:03

@Boer-konijn | 07-07-12 | 19:59

Liever niet. Brussel, Straatsburg of Frankfurt daarentegen... Nee, dat zelfs niet. Die lui zijn van het laagste allooi denkbaar; een overtreffende trap.

Desmoulins | 07-07-12 | 20:02

Ik kan alleen maar zeggen: blij dat ik er weg ben en veel succes ermee.
Oh nee, helemaal niet. Daar hebben jullie zelf voor gestemd daar. Uitkering, huursubsidie en fokpremie uitdelen alsof het snoepjes zijn. Overlastgevend gedrag belonen met subsidies. Automobilisten, ondernemers, horeca en mensen met verstand weg (laten) treiteren.
Veel geluk met die dystopie. Jullie hebben er hard voor gewerkt. De tyfus.

vetkleppert | 07-07-12 | 20:02

@Boer-konijn | 07-07-12 | 19:59

Je klinkt zelf ook niet als een van slimsten....

brutus68 | 07-07-12 | 20:01

pvda was altijd al een klootvolkjespartij.

reageerbuis | 07-07-12 | 20:01

@brutus68
Nee dat ook niet inderdaad.

Onderbuik | 07-07-12 | 20:00

@Shalome | 07-07-12 | 19:56

Ze zien het als een homogene cultuur geboren uit diversiteit of iets dergelijks.

Desmoulins | 07-07-12 | 20:00

Muhahahahahahaha! Maar liefst 12,5% van de "Amsterdammers" (meer dan 10%) is zwakbegaafd. En nu? Moet ik nu medelijden gaan krijgen met dat multiculturele riool? Welnee! Amsterdam is Amsterdam: een stad van linkse opportunisten, patjepeeërs met een grote muil, en import, heel veel import! Mocht Al Quaida ooit nog eens een aanslag plegen, dan hoop ik oprecht dat ze het daar doen!

Boer-konijn | 07-07-12 | 19:59

@Munchausen | 07-07-12 | 19:52

Statistiek is - zucht - *niet* hetzelfde als waarheid, moet ik dan voor de zoveelste keer Benjamin d'Israeli citeren?

In een - ik noem maar wat - Gronings boerendorp zonder 'import' is die standaardnormale verdeling een heel andere dan in een non-Vinex slaapstadje in de nabijheid van een universiteit. Niet qua verdeling an sich maar wel qua extremen, en dáár gaat het om.

Statistiek is een middel, geen doel op zich.

Reinaert | 07-07-12 | 19:59

@drs.Nee | 07-07-12 | 19:37
Die 1 op de 8 is non-informatie. De schaamte-cultuurverrijkers hebben so wie so een gemiddeld IQ van rond de 85, wat inhoudt dat van deze groep ongeveer de helft minstens "licht verstandelijk beperkt" is, en ruim 10 procent officieel geretardeerd genoemd mag worden.
.
Wat te doen met deze informatie? Laten we alle Amsterdammers als groep nemen, dan kunnen we gewoon zeggen dat het 1 op de 8 is. Dat is minder stigmatiserend.

Hatsune Miku | 07-07-12 | 19:59

@Onderbuik | 07-07-12 | 19:53

Dat is het allerlastigste en ook de reden waarom de PvdA er zo mee zit:

Als ze het niet als excuus aanvaarden, moeten ze er een echte oplossing voor trachten aan te dragen, hetgeen ze niet hebben in een vorm waar ze zelf wijzer van worden.
Als ze het wel als excuus aanvaarden, verklaren ze in één klap het hele Afrikaanse continent plus het Midden Oosten voor crimineel, hetgeen averechts werkt op voldoende steun voor nog meer importstemvee.

Enige optie voor de PvdA blijft dus waar ze immer een ster in zijn geweest: pappen en nathouden.

ZKH EénOog | 07-07-12 | 19:59

@Reinaert | 07-07-12 | 19:52

Ja, dat is op zich waar, maar het wordt niet erkend en angstvallig vermeden. Al zijn er toch nog geen shariarechtbanken, nog niet tenminste. Inderdaad, slechts een kwestie van tijd en met de EU moloch kan het in een sneltreinvaart tot wasdom komen. De supranationale instellingen zijn een stuwende factor in dit onheilspellende proces.

Desmoulins | 07-07-12 | 19:58

Ik begrijp ineens dat spotje van Samso en zijn 20%-dochter.

xxIxx | 07-07-12 | 19:57

Ik heb vanuit de gemeente al een tijdje het woord 'cultuurverrijking' niet meer gehoord.

Shalome | 07-07-12 | 19:56

@Onderbuik | 07-07-12 | 19:53

Precies. Heb jij ooit een criminele mongool gezien? Ik niet.

brutus68 | 07-07-12 | 19:55

Shit ingehaald door Dickbutt tijdens het typen

Munchausen | 07-07-12 | 19:54

Een IQ van 80 is geen excuus om crimineel te worden, dus gewoon uitzetten dat tuig, ipv er een algemeen maatschappelijk probleem van te maken, wat de pvda meestal doet.

Onderbuik | 07-07-12 | 19:53

Ik vind de score dat 1 op de acht Amsterdammers te dom is om uitwerpslelen te extraheren aan de (absurd) lage kant.

Ik eis een hertelling.

pius | 07-07-12 | 19:53

Niet zo'n schokkend bericht als men het doet blijken. Iedereen bekend met de normaal verdeling weet dat 68% van de mensen zich tussen -1 en +1 standaardafwijking van het gemiddelde bevind. De overige 32 procent is als volgt opgedeeld: 13,5% bevind zich tussen -1 en -2 standaard afwijkingen (maar ook tussen +1 en +2) en 2,5% bevind zich voorbij -2 of voorbij +2 standaardafwijkingen.

Wetende dat het IQ normaal verdeeld wordt geacht, met een gemiddelde van 100 en een standaardafwijking van 15, zou je dus verwachten dat 13,5 procent zich bevind tussen 70 en 85... Een slordige 1 op de 7.5.

Wat is er dus zo bijzonder aan de demografie van amsterdam??

Munchausen | 07-07-12 | 19:52

@rechtvaardigerechter | 07-07-12 | 19:47

Zijn we wel toe in staat, maar wordt niet humaan geacht. Kom op zeg, dan komt heel die zorgindustrie zonder werk te zitten...

ZKH EénOog | 07-07-12 | 19:52

@Desmoulins | 07-07-12 | 19:51

Die parallele samenleving is er al. Alleen is 'ie nog niet tot volledige wasdom gekomen.

Kwestie van tijd.

Reinaert | 07-07-12 | 19:52

Als je nu nog in Amsteram woont moet je wel verstandelijk beperkt, of een linkse kerkganger zijn. De "witte vlucht" is al ruim 20 jaar aan de gang.

Swaantje | 07-07-12 | 19:52

Een van de kanttekeningen van de tijdgeest waar we momenteel in beland zijn. Het segregeren is een logische ontwikkeling van de ontwikkeling in negatieve zin van het non-discriminatiebeginsel. Op de lange termijn creëer je daarmee een parallelle samenleving.

Desmoulins | 07-07-12 | 19:51

@brutus68 | 07-07-12 | 19:49
Verklaart waarom er zoveel politici daar in de grachtengordels wonen...

Ing. eslapen | 07-07-12 | 19:50

Als één van die 14 wordt het me inderdaad knap lastig gemaakt.

Lumenatra | 07-07-12 | 19:49

Mag ik het zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. *iets over inteelt mompelt*

brutus68 | 07-07-12 | 19:49

Geknip en geplak uit het pownedartikel:

IQ heeft ongeveer een normale verdeling met een standaarddeviatie van 15.
Dit betekent dat PER DEFINITIE ongeveer 16% van de bevolking een IQ van onder de 85 heeft.
1 op de 8 is daarmee zelfs laag.
.
Nederland telt in totaal 2.8 miljoen mensen met een IQ onder de 85.
En die mogen allemaal aanspraak maken op de AWBZ, die eigenlijk is bedoeld voor zwaargehandicapten. Dat maakt het systeem onbetaalbaar.
Tevens slaat het argument van criminaliteit nergens op. Het is echt niet alsof al die 2.8 miljoen mensen crimineel zijn; dat is slechts een klein deel. Het is krankzinnig om deze mensen als gehandicapt te beschouwen.

Dit dus. Mag hier ook nog wel een keer gezegd worden.

Dickbutt | 07-07-12 | 19:48

Nederland is een exportland, geen importland. Begrijp dit nu toch eens a.u.b. Jammerlijk genoeg zijn we niet in staat om het geimporteerde gezwel weer te exporteren.

rechtvaardigerechter | 07-07-12 | 19:47

@irma zonderboezem | 07-07-12 | 19:41

Weet jij wie er ook voor verplichte anticonceptie was?

brutus68 | 07-07-12 | 19:46

De democratie is gegijzeld door het volume der dommen.
Ik zeg niet dat het census kiesrecht ideaal is.
Maar beiden zijn twee uitersten.

Toch maar eens nadenken over gewogen stemrecht naar werkelijke bijdrage aan de maatschappij.

ZDEV | 07-07-12 | 19:46

@Freedom4 Ever | 07-07-12 | 19:41
Doe eens even niet zo expliciet. Er wonen ook heel veel Surinamers en Antillianen.

Sliptong | 07-07-12 | 19:44

Iedereen hier beseft natuurlijk dat PvdA enkel de grachtenelite heeft getest en dat eigenlijk minimaal de helft van Amsterdam geestelijk beperkt is...

Tommygunner | 07-07-12 | 19:44

@Sliptong | 07-07-12 | 19:42
Inclusief het zinloos geweld beestje graag.

Sliptong | 07-07-12 | 19:43

@irma zonderboezem | 07-07-12 | 19:41
Een briljant idee I must say!

Sliptong | 07-07-12 | 19:43

Dat is niet echt verrassend hoor, want er wonen ook heel veel Marokkanen en Turken, dus...

Freedom4 Ever | 07-07-12 | 19:41

Anticonceptie regelen via het kraanwater! Het is maar een idee.

irma zonderboezem | 07-07-12 | 19:41

Demografie is a bitch.

Even afgezien daarvan is Eberhard gewoon op zoek naar extra geld mocht 'zijn' geliefde gemeente in den vervolge op moeten draaien voor kosten die voorheen vanuit de AWBZ werden vergoed. Want eerlijk is eerlijk: Eberhard had dit al lang kunnen weten en ook al lang wereldkundig kunnen maken, het is alleen nu pas politiek opportuun dus doet 'ie het dan ook pas nu.

Shame on You, Eberhard, je wist al langer dat die demografische tijdbom in 'jouw' stadje rondscharrelde, alleen heb je heel policor je bek gehouden tot het moment dat je gemeentekas in het gedrang zou kunnen komen.

Goedkoop opportunisme, waar kennen we dat toch van? Oh. Wacht.

Reinaert | 07-07-12 | 19:40

Yep. PvdA is afhankelijk van de doorgeschoten zorgstaat. Voor zowel het stemvee, als de baantjescarrousel die het anders onnuttige overschot aan doorgestudeerde Nederlanders tegen een veel te hoog inkomen onnodig en net zo onnutig bezig houdt met de vol glorie binnengehaalde inteelt-imbecielen.

Maar daar hadden we dit bericht toch niet voor nodig, of is dit werkelijk nog nieuws voor sommige mensen?

ZKH EénOog | 07-07-12 | 19:40

De zegeningen van de geïmporteerde schaamtecultuur.
Een verrijking voor het justitieapparaat en de hulpverleningsindustrie.

drs.Nee | 07-07-12 | 19:37

Wij blijven graag koste het kost met onze bavianenkonten op het pluche plakken.

Sliptong | 07-07-12 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken