Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feli! Nederland officieel kapotgebejaard

huhwatteh.jpg GS feiten en cijfers: gefeliciteerd, u leeft in een land met maarliefst DRIE (3) MILJOEN pensioengerechtigden. 3.000.000! Zeg het twee keer achter elkaar en u bent al Gretta Duisenberg. Drie miljoen zeurende, hangende, verwende, volgevreten, zichzelf tot iets belangrijks benoemde, betweterige, vooral linkse, "fatsoenlijke" mensen die de hele dag geen fuck te doen hebben en uw pensioen opmaken in een huis dat ze destijds voor 20.000 gulden kochten na het te hebben gekraakt "uit ideologische overwegingen". Jaja kinders, drie miljoen! Dat zijn bijna alle Boer Zoekt Vrouw-kijkers. En Publieke Omroep-leden. Die gaan nu dus op bed liggen wachten op de prostaatkanker en Alzheimer maar tot die tijd moet u ze onderhouden. Billen wassen, karretjes duwen, uitleg over het in-ter-net geven, naar Max zappen, gapend lang achter ze gaan staan wachten in de rij bij de kassa omdat ze principieel met kleingeld betalen, verplicht naar ze luisteren in de trein omdat ze denken dat iedereen die ze een blik toewerpt ook gelijk met ze wil praten, in hun oor schreeuwen, elk jaar weer moeten doen alsof de Tweede Wereldoorlog gisteren was en echt voor iedereen een eeuwig trauma vermomd als moreel anker blijft, verplicht hypocriet altruistisch zijn, mensen met een andere mening lastig vallen. Dat soort zaken. Zijn er dus nu al 3 miljoen van. Tellen we daarbij ook nog de bejaarden- en hoogbejaarden op plus het afzichtelijk grote zombieleger van 50 plussers/babyboomers dan komen we uit op een totaal generaal van plusminus 119 miljoen lastpakken, leegzuigers, drammers en langzamen. 119 miljoen op een totaal van 16 miljoen, this sucks. U bent in de verkeerde tijd geboren. Nederland verandert in één grote aangeharkte tuin met witte hekjes waarachter het heel leuk wandelen en sudoku'en is. Nederland zombieland. De hel...stinkt naar gepocheerde eieren. Welterusten opa & oma! Hierrrrrr, ons pensioen. Wij hebben er toch niets meer aan.

Reaguursels

Inloggen

Lekker commentaar van Bert Brussen, ben benieuwd wat die eikel schrijft als hij zelf 65 is.

eppo123 | 03-07-12 | 15:35

Als kippen straks niet meer in die megastallen mogen kunnen we daar toch gewoon bejaarden gaan houden? Hele probleem opgelost!

Kromme Tenen | 03-07-12 | 11:20

.... maar van dat links "fatsoenlijk" heb je gelijk en daar betalen we nu de prijs voor.... en we zijn er voorlopig jammer genoeg ook niet vanaf.

swebe | 03-07-12 | 09:58

Goed bewaren deze uitspraken Brusse!!.... voor als jij straks dementerend, kwijlens en lekkend in een stoeltje zit pikkemoos, heb je wat van je eigen satire om te lezen!.

swebe | 03-07-12 | 09:57

Een beschaafd land zorgt voor zijn zieken, gehandicapten en bejaarden. En daar is geld zat voor als we niet alles naar Brussel, Afrika en naar buitenlandse uitkeringstrekkers brengen. Of moet de wereld 1 grote socialistische heilstaat worden waar iedereen even arm is en een ieder in gelijke mate wordt onderdrukt?

Vindefin | 03-07-12 | 09:23

Gewoon de verwarming op 25 graden in het bejaardenhuis, zijn er weer 20% minder.

KarelMarks | 03-07-12 | 08:35

Gut nu pas janken daarover? Toen ik in 1992 de zak kreeg bij mijn eerste echte werkgever hoorde ik niemand. Een teruggang in de bouw en dus ook in de sector waar ik in werkzaam was en dus nooit meer terugkeren in mijn oude baan die een kantoorbaan was. Op zich niet zo erg maar het feit dat ik geen gebruik meer maak van mijn toch wel lange technische opleiding en de tijd en vrije avonden die ik erin heb gestoken, daar hoor ik niemand over. In feite werken onder mijn opleidingsniveau en dus ook een lager betalende baan, allemaal geen probleem. Een paar oude zakken met een gniffelend zuidst-nederlands accent die me triomfantelijk kwamen vertellen dat ik nu gewoon monteur was ook geen probleem. Gelukkig hoef ik niet hun reet af te vegen nu ze waarschijnlijk in het bejaardenhuis zitten. Kom me nu niet aan met klachten die al veel eerder hun oorsprong hebben en die men zelf veroorzaakt heeft destijds. Er is een tekort aan technische mensen. Toendertijd riep men leve de vergrijzing. Dan had je maar eerder moeten nadenken. De groeten.

Fruitvliegje | 03-07-12 | 05:47

Het is zoals WirMachenMusic 03-07-12 02:33 uur schrijft. Gros van de babyboomers heeft zich vanaf jonge leeftijd het lazerus gewerkt.
Waar ik me aan erger is het verhaal dat ons wordt wijsgemaakt dat we allemaal *ouder* worden. Daarom kunnen we rustig doorwerken totdat we 67 zijn. Dit is KUL met jawel hoofdletters.
In mijn omgeving rollen regelmatig personen van de kar die nog geen 70 jaar zijn.
Het punt is, dat er hier zich steeds meer opvreters en gelukzoekers vestigen. Hebben nooit geen cent ingebracht, maar profiteren mee van onze AOW regeling.
Maar ja...... dat wil *Den Haag* uiteraard niet weten...

winged | 03-07-12 | 03:42

-weggejorist-

winged | 03-07-12 | 03:29

Ik zou weleens mee willen maken dat iemand van die zogenaamde "internetgeneratie", als goed voorbeeld voor anderen, zijn uit smerig 'babyboomgeld' bestaand erfenis weigert en het geld aan de belastingdienst schenkt. Maar dat gaat niet gebeuren lieve reaguurders, want de babyboomcash blijkt dan toch wel erg plezierig... Rest my case.

Satertje | 03-07-12 | 03:16

Kan goed leven van mijn AOW plus pensioen plus lijfrente plus vrijwel afbetaald huis. Vanaf mijn vijftiende gewerkt. Gestudeerd naast volledige baan (eerste huwelijk naar de kloote door verwaarlozing echtgenote). Zonder beurs en slechts belastingaftrek. Doe nog steeds advieswerk (Uitsluitend sympathieke opdrachtgevers. Gratis voor vrijwilligersorganisaties.)
Sta altijd klaar voor familie en kennissen voor gratis bijlessen, ingewikkelde brieven, PC- en andere probleempjes.
Wat moet ik dan verdomme nog doen om hier niet uigescholden te worden voor profiterende babyboomer?

WirMachenMusik | 03-07-12 | 02:33

Dit riekt naar een gevalletje 'bite the hand that feeds you'. Die oudjes hebben maar mooi het landje opgebouwd waarin jij lekker in alle vrijheid kunt zeiken over je voorland, Bertje.

Ondankbaar. Anders kan ik er niet van maken.

Eamel | 03-07-12 | 01:53

@Reykjavik

Dat het eigenlijk eng is hoe de gemiddelde (?) Nederlander denkt over de ouder wordende mens, het lijkt erger dan Hitler dacht. Iedereen na de 40 is "oud "telt niet meer mee. Nogmaals zelf behoor ik nog niet bij de oudere, maar als deze trend zich voortzet is het moraal van Nederland wel tot minder dan 0 gedaald.Dit is denk ik ook een typisch Nederlands fenomeen, je ziet dat ouderen met meer respect worden behandeld in zelfs onze buurlanden en ook bij medelander die van elders komen.

L.M. | 03-07-12 | 01:13

Doet me denken aan de poort waar mijn grootouders begraven liggen: Heden ik, morgen gij

Neuro | 03-07-12 | 00:45

En dan gaan ze uiteindelijk dood en wie erft dan dat huis? De nu 30-50 jarigen staan geweldige erfenissen te wachten en zullen het waarschijnlijk nog beter hebben dan hun ouders. Wel even doordenken.

de jong8419 | 03-07-12 | 00:38

snel boodschappen lunchpauze centrum den haag vandaag. leek wel een zebrapad, maar dan met heel dunne witte strepen. en die renden rond net als ik. en de dikke, vette zwarte en trage, veelal jonge strepen. niet gekleed alsof het enige wettig betaalde functie moet uitoefenen. in de weg. langzaam, kauwend en luid. leek niet alsof ze op vakantie waren. en dat moet de toekomstige grijsaards verzorgen? tranen schieten je in de ogen. er is nog maar zo'n gruwelijk kleine minderheid die de poen moet gaan opbrengen. om zes uur weer op. aan de bak. iemand moet het doen.

shit hits the fan | 03-07-12 | 00:27

Hou toch een sop met dat gejank over babyboomers, dat ze jouw geld opmaken en bladiebla. Niet janken maar doorpakken, zeikerd.

Uriël Fack | 03-07-12 | 00:23

Al die zielige klagers hierboven, en het van jaloezie overlopend stuk van Van Brussen naar de BB toe. Hou op met zeiken en ga gewoon aan het werk.

lanexxx | 02-07-12 | 23:53

@laserbrains: applaus!

Reykjavik | 02-07-12 | 23:44

@L.M.: en je punt is?

Reykjavik | 02-07-12 | 23:43

En wie o wie hebben die pensioenen bij elkaar gewerkt , juist diezelfde bejaarden , werken vanaf 12 jaar , arbowet nooit van gehoord , technologie was nog in de kinderschoenen , alles met de hand / rug enz.

En GS maar klagen over die bejaarden , de welvaart van nu is gebouwd op het zweet van die generatie !

laserbrains | 02-07-12 | 23:39

@Reykjavik

Ik denk dat jij nu al naar vis ruikt, dat valt wel mee in den Nederlanden.Het schijnt dat je alleen recht van spreken heb vanaf 20 tot 40 , erg hé 20 jaar van je hele leven mag je je bek open doen en dan nog de vraag of die niet beneveld is.Wijsheid komt met de jaren en daar wil men voor beloond worden.

L.M. | 02-07-12 | 23:33

Ik was erbij toen die Ina Brouwer van de CPN voor de tv zo'n vent in de zeik nam dat het niet waar kon zijn dat we nu met 3 miljoen AOWers zitten. Ha ha, dus daarom ging Geenstijl vanavond effe op zwart.

Twee Jeetjes | 02-07-12 | 23:29

Haha, het is nog erger: ik ben in de 50 en voor mij en na mij nog veel meer van boven de 40. En wij schieten met deze megaclub kogelhard onder de huidige 'doodbejaarden'-radars door. Eigenlijk is 66% van Nederland al onrendabel mummie-oud. En nog eens 16% gewoon traditioneel uitkerings-hopeloos onrendabel. U belastingbetalert houdt dus elk in uw eentje 5 hang-Nederlanders in leven. Dom. Maar wel lief van u!

HeelStijl | 02-07-12 | 23:28

Helaas is dit het toekomstbeeld voor iedereen... ook voor alle reageerders op deze site ;-)

Loebas | 02-07-12 | 23:27

Haha, leuk venijnig stukje, BrulBrussel. Wanneer je zelf oud en bejaard bent -en dat GAAT geuren, of je dat nou leuk vindt of niet- en achter een rollator moet strompelen vanwege te veel stress en hoogdruk in je huidige jaren, lees je dan je eigen stukje nog even terug?

Reykjavik | 02-07-12 | 23:17

@bonje | 02-07-12 | 21:22 |

Nou ja, geld voor dat fatsoenlijke AOW voor later is er niet maar dan zelfs iets opbouwen voor je oude dag wordt ook flink onmogelijk gemaakt oftewel: later krijg je niks van de overheid maar het is wel zo eerlijk dat je zelf ook niks mag hebben.. sociaal liberaal of zo..

Bruno Alaska | 02-07-12 | 21:28

Wat een negatieve idioten hierboven, jullie vergeten dat je zelf ook oud wordt en dan ook graag een fatsoenlijk AOW ontvangt. Maar dan zullen jullie wel weer lopen zeuren dat de jongeren niet goed voor je zorgen.

bonje | 02-07-12 | 21:22

Varkensjuin | 02-07-12 | 21:10
Dank u,mensen zijn bijzonder aardig en behulpzaam,aanpassen is wel een pré.

spooked | 02-07-12 | 21:19

Zijn dat niet al die mensen die 40 à 50 jaar lang hun premie voor allerlei heffingen hebben betaald zodat allerlei binnen- en buitenlandse pretstudenten, huilie- en kuffelelallochtonnen en ga zo maar door betaald konden worden? Zijn dat niet die mensen die die in de afgelopen jaren, waarin zij kei- en keihard werkten en meerder miljoenen per persoon(!!!!!) aan knuffelpremie hebben betaald en... laat ik maar stoppen... ieder bekijkt het vanuit zijn eigen egocentrische beeld. Populisme is in ieder geval koning. Snik... zo komen we er wel. NOT!!!!!

Satertje | 02-07-12 | 21:18

spooked | 02-07-12 | 21:02
Nou veel plezier elders! Ik hoop voor je dat ze daar ook een beetje aardig zijn voor buitenlanders.

Varkensjuin | 02-07-12 | 21:10

Hou 's op met dat gezeik over ouderen, over 20 /30 jaar ben je zelf zover dan hoor je je niet of je moet nu je keel aan de kapstok hangen, het heeft nu eenmaal met het leven te maken 100 is niks meer dus erger je niet koester het het staat je ook te wachten als je niet teveel zuipt en blowt en niet verkeerd neukt. Ik mag hopen dat je nog een Pa en Ma hebt? Praat je ook zo over hen? Beetje meer respect , even over de grens hoor je zoiets niet daar zijn ouderen MENSEN. Zogenaamd Nederintressant gelul, shoceren maar niet weten waar je het over hebt.
p.s. ikzelf ben behoor nog niet tot die groep.

L.M. | 02-07-12 | 21:05

BertBrussen | 02-07-12
Mij kun je niks maken azijn pissert!!
Ik ben 55,krijg geen pensioen en aow.
Nog 15 maanden en dan steek ik mijn NL paspoort ritueel in de brand.
Ik heb niets tegen mijn voormalig landgenoten,wel tegen diegenen die NL kapot gemaakt hebben,zo verschrikkelijk jammer.
Mijn vader zou zich omdraaien in zijn graf als hij het hele multiculti gedoe zou zien met de bijkomende opvreters.

spooked | 02-07-12 | 21:02

@koolteer | 02-07-12 | 20:29
Juist zoveel mogelijk zwart doen.Dat is geen misdaad,dat is verzet.

miko | 02-07-12 | 20:59

@Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:46
Het kwartje is kennelijk zachtjes geland. Het is inderdaad die tweedeling waar ik op doel. Een aantal parasieten heeft een comfortabel nestje voor zichzelf gemaakt ten koste van een massa werkenden. Dat die parasieten zich voornamelijk in het linkse politieke establishment bevinden is niet meer dan logisch. In de rechtse tak is dat gedachtengoed al zo lang 'common sense' dat het deel van de cultuur is.

Bij de hippies zijn het vooral de opportunisten die nu op het warme pluche zitten. Maar evengoed is het dan niet gepast om het gros van de bejaarden het wangedrag van enkelen aan te rekenen.

Gegroet, moet nog even huishouden alvorens de wekker om 05.00u uit te tikken.

koolteer | 02-07-12 | 20:57

@Boer-konijn | 02-07-12 | 20:17
En wie had die deltawerken ooit bedacht? Koste een vermogen en wat levert het op? Dat had ook wel gekund met een paar flinke dijken.

miko | 02-07-12 | 20:57

@Superior Bastard | 02-07-12 | 20:10
Ken jij je vader? Dat is geluk hebben voor een bastaard. ;)

miko | 02-07-12 | 20:54

@Boer-konijn | 02-07-12 | 20:05
de PVDA kun je een hoop verwijten zekers.Maar als het aan het CDA had gelegen was het volk heeeel lang dom gebleven.En hadden we niet minder immigranten gehad.

miko | 02-07-12 | 20:52

@aardt 20:46: Ik hoop het. De vraag is hoe ik er dan financieel voor sta, want in tegenstelling tot de huidige pensioengerechtigden spaar ik namelijk wel voor mijn pensioen: niks gegarandeerd 70% van je laatste loon, maar "beschikbare premie", dus gewoon een lijfrente op basis van het bedrag dat je gespaard hebt. En in tegenstelling tot de huidige pensioenen is in die lijfrente de hogere levensverwachting wel meegenomen.

Muxje | 02-07-12 | 20:51

Hé Brussen, ons paps is ook gepensioeneerd. En werkt nog af en toe als zzp'er.

Eshek | 02-07-12 | 20:50

@Pa Cartwright | 02-07-12 | 20:47 | + 0 -
Hallo.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:49

@ koolteer | 02-07-12 | 20:41
Laat je toch koeioneren man.

Pa Cartwright | 02-07-12 | 20:47

Geef niet op mensen! 12-9 PVV!

funkyd | 02-07-12 | 20:47

@koolteer | 02-07-12 | 20:41 | + 0 -
Het kwartje val volgens mij wel.
Anders moet je het hard tegen mijn voorhoofd gooien.

Er is dus een splitsing geweest in die generatie. Harde werkers en eerlijk mensen. En parasitieten die het voorzichzelf goed voor mekaar hebben ten koste van anderen.

En een uitvloeisel daarvan is wat uw schoonvader meemaakt.

Ik wacht geduldig op het kwartje.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:46

@koolteer 20:41: Het is hem niet persoonlijk aan te rekenen dat de pot is geplunderd. En ik wil ook nog wel geloven dat het zijn generatie ook niet aan te rekenen is; wellicht is het een soort "tragedy of the commons". Onze generatie zou in dezelfde omstandigheden dezelfde keuzes maken. Sterker nog, ik denk dat in het huidige politieke landschap men nog veel meer voor de korte termijn zou gaan.

Muxje | 02-07-12 | 20:46

@Muxje | 02-07-12 | 18:47
Maar statistisch gezien zult u misschien wel 10 jaar langer leven dan uw vorige generatie, dus dan wint u nog steeds.

aardt | 02-07-12 | 20:46

@Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:32
Nog steeds valt het kwartje niet.

Het is niet dat ik er bezwaar tegen heb om mijn schoonvader op te vangen, ik heb er bezwaar tegen dat de beste man al zijn leven lang betaalt voor zorgkosten die hij nu niet krijgt.

Dat geld (cumulatief vele duizenden euro's) is kennelijk verdwenen. En dat hij vervolgens door beperkt denkenden als u en de GS redactie ook nog de zwarte piet in zijn maag gesplitst krijgt, daar wordt ik enigzins pissig van.

koolteer | 02-07-12 | 20:41

@pius | 02-07-12 | 20:37 | + 0 -
Die moeten opgevuld worden door kenniswerken uit landen zonder kennis.

Helaas het is niet anders.

En wat ik zo schofterig vind, de babyboomers zagen de vergrijzing aankomen en hebben voor eigen gewin de oude dag voorziening, de verzorging gekanibaliseerd van hun eigen ouders.

Bah.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:39

Waar zijn al die extra banen trouwens die de vergrijzing zou opleveren. Of is dat een domme vraag.

pius | 02-07-12 | 20:37

@Muxje | 02-07-12 | 20:33 | + 0 -
En daar zit het leed. De mensen die normaal deden betalen de rekening altijd, voorbeeld van Koolteer.
De mensen die hard hebben gewerkt ook, maar dat is niet erg dat hoort er bij.

Maar er is ook groep en die bestaat nog steeds bijvoorbeeld in bestuurlijk Nederland die zich heeft verrijkt en ons moraliserend vertelt hoe mooi het was om in je volkswijk plaats te maken voor vee slachtend nieuwe mensen. En als ze er iets van vonden, waren ze een racist. En daar zit de generatie 55 < > 65 vol mee.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:37

Als ik me niet vergis ging mijn vader (nu 85) er uit met de VUT toen ie 57 was. Maar wel met 40 jaar werken (geen ambtenaar). Nu dus al 28 jaar vut, pensioen en aow. Kijk dat zijn prestaties waarvoor een lintje mag worden uitgereikt. Ik heb trouwens het idee dat ie er nog wel een jaar of tien aan vastknoopt. Op naar de 40 jaar.

FrankVeer | 02-07-12 | 20:36

@Kaas de Vies 20:26: Het zal nodig zijn. Leuk doemscenario: met een beetje pech erf je het ouderlijk huis, betaal de de hoofdprijs qua successierechten, en lazert de huizenmarkt volledig in elkaar omdat opeens het gros van de meest begeerlijke panden op de markt komen, met maar weinig kopers die de huidige prijzen kunnen opbrengen. Daarbij vergeleken is de huidige huizencrisis mischien wel een lachertje.

Muxje | 02-07-12 | 20:33

@Zatkniss | 02-07-12 | 19:59
babyboomerts zijn al grote zuiperts en wij zijn nog erger.Binnen nu en tien jaar gaat de gemiddilde sterfte leeftijd weer naar beneden
*goedkope Metaxa achterover slaat*

miko | 02-07-12 | 20:33

@koolteer | 02-07-12 | 20:29 | + 1 -
Nee.
Want wat u zegt moet naar boven komen.
Het verschil dus solidair zijn en sociaal zijn. Dit is precies wat ik voor ogen heb wat er gebeurt, alleen ik wil het niet zeggen, ik wil het horen.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:32

@dlseth_ | 02-07-12 | 19:56
Vreemd, ik heb juist een probleem met die pinners,staan altijd te hannesen ,geen geld op kaart 1 dan kaart 2 daarna de credit kaart.pincode vergeten ,geen id bij.Ik doe zoveel mogelijk cash.Gaat altijd sneller.

miko | 02-07-12 | 20:31

@Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:43
Mijn schoonvader (67) heeft zich o.a. bij de marine (deels onderzeebootdienst) kapotgewerkt. Hij valt twee jaar na pensioen van zijn fiets, breekt zijn heup en moet revalideren.

Na minder dan een week wordt hij van ziekenhuis naar revalidatiecentrum gestuurd. Zelfs met uitgebreide verzekering 268 euro per maand eigen kosten. (en dankzij 'slechte beurs' al twee jaar geen pensioenindexering) Vervolgens al na twee weken naar huis gestuurd en moet zichzelf zien te redden. Aangezien hij moeite heeft met schoenen en sokken aantrekken mag hij daarvoor (en alleen daarvoor) thuiszorg aanvragen.

Dat hij eveneens geen boodschappen kan doen, niet kan koken, of zichzelf kan verzorgen doet kennelijk niet ter zake. Dus ik met mevr. Teer drie keer per week drie uur in de auto om te mantelzorgen.

Alleen al van de accijns op de brandstofkosten zouden we een zwartwerkende bijstandsmoeder kunnen betalen om de zorg op zich te nemen.... Maar dat mag niet, want strafbaarder dan een geweldsdelict.

Nee, die bejaarden moeten we de schuld geven van alle monetaire ellende. De VVD/D66 en corrupte PVDA/GL politici treft geen enkele blaam. Om over banken en pensioenfondsen nog maar te zwijgen.

Meestal kan ik me redelijk vinden in uw ideeën, maar in deze geeft u blijk van een ernstig gebrek aan praktijkgetoetste kennis.

koolteer | 02-07-12 | 20:29

@Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:55
Kun je ze niet in een commentje plempen?

miko | 02-07-12 | 20:28

@Boer-konijn | 02-07-12 | 20:17 | + 1 -
Erfbelasting afschaffen. Daar kan iedereen mee leven.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:26

@ miko | 02-07-12 | 20:23
?

Wie ben jij?

Pa Cartwright | 02-07-12 | 20:25

Drie miljoen pensioengerechtigden wegen niet op tegen de 17% van de Nederlandse bevolking die profiteert van een uitkering.

raster | 02-07-12 | 20:25

@Pa Cartwright | 02-07-12 | 19:55
Zesduizend + minder reaguursels.Weer uit je hok? Ouwe zuurpruim.

miko | 02-07-12 | 20:23

@ Superior Bastard | 02-07-12 | 20:12
Een beetje verdienstelijke Chablis zal 'm wel weer te gek zijn.

Pa Cartwright | 02-07-12 | 20:22

"Drie miljoen zeurende, hangende, verwende, volgevreten, zichzelf tot iets belangrijks benoemde, betweterige, vooral linkse, "fatsoenlijke" mensen die de hele dag geen fuck te doen hebben en blablabla"
Je ouders ophangen BertBrussen en jezelf op je 50e van kant maken.

GeflipteVlaflap | 02-07-12 | 20:22

Lul niet zo slap Brussen want verdomd, niet te filmen wat je er in dit 'epistel' uit weet te poepen.

Get a life and a real job. Iets waar je hard moet werken of zo, een jaar of vijfendertig.

TM | 02-07-12 | 20:18

@MAD1950 20:06: Je spaart niet voor je pensioen. De AOW is een omslagstelsel, en vrijwel alle huidige pensioentrekkers krijgen hun aanvullend pensioen uit een fonds. Zo'n fonds berekent hoeveel je ongeveer moet betalen op basis van een verwacht rendement versus de verwachte verplichtingen, en geeft je een min of meer gergarandeerde uitkering als je stopt met werken. Die premie en uitkering hebben veel minder met elkaar te maken dan men denkt.

De relatie tussen die twee zit in de dekkingsgraad. Nu wordt koste wat kost voorkomen dat de pensioenen verlaagd moeten worden om nog aan die dekkingsgraad te voldoen, en gaan er al allerlei plannetjes op om de norm te verlagen of de dekkingsgraad anders te berekenen. Maar het komt allemaal op hetzelfde neer: er is niet genoeg gestort of er wordt nu te weinig winst gemaakt. Laat je de huidige pensioenen intact, dan is de pot straks te licht, en moeten de volgende generaties het met minder doen of bijpassen. En vergis je niet, de premies voor zowel de fondsen als voor de AOW zijn al veel hoger dan in de jaren 80.

Muxje | 02-07-12 | 20:18

@ Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:07 | + 0 - Maar nu ff reëel: wat gaan we er aan doen? Landverrader den Uyl opgraven en postuum voor het hekje slepen? Ieder decennium/eeuw heeft zijn goede en slechte kanten. Niet zelden zijn er revoluties nodig om het evenwicht te herstellen. Onze generatie staatg aan de vooravond van weer een nieuwe revolutie: een burger/Wereldoorlog met de islam. Geen prettig vooruitzicht enerzijds, maar onontkomelijk anderzijds. We hebben nog spannende jaren voor de boeg.

Boer-konijn | 02-07-12 | 20:17

Nou Brussen, als ik jou was zou ik vandaag maar gaan hangen om te voorkomen dat jezelf ooit oud wordt.

lulleficatie | 02-07-12 | 20:17

Mannen moeten gewoon beter aan hun mannelijke plicht voldoen. Zet de kinderen bij opa en oma neer en over 40 jaar is je eigen pensioenvoorziening geregeld.

Armin Langbaard | 02-07-12 | 20:16

@brutus68 | 02-07-12 | 20:15 | + 0 -

Het is mijn observatie dat zijn vader sip is. Dus niet zomaar schelden.

"Weet je Bert, ik laat je babyboombashstukjes wel eens aan mijn vader(67, 40 jaar bouw) lezen. Het enige dat hij dan zegt " ach jongen, sommigen denken dat ze het zullen maken, terwijl het daadwerkelijk door anderen al gemaakt is".
Superior Bastard | 02-07-12 | 19:23 | + 5 -"

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:16

@Parel van het Zuiden | 02-07-12 | 20:13 | + 0 -
Het vervelend was altijd dat ze alle macht altijd naar zich toe trokken. Van ambtenarij, private sector, etc..... altijd doordrammen, ik ben blij dat ze met pensioen zijn, nu nog uit de RvC's.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:15

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:12

Ik vind het niet zo netjes om over de ouders van de mede-reaguurders te beginnen, een grapje is leuk, maar hou het dan ook leuk....

brutus68 | 02-07-12 | 20:15

@Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:02 |

Tsja, over elke generatie valt wel wat te zeiken, maar ik heb bijzonder veel moeite met het gegeven dat de babyboom-generatie ondanks hun decennialange leidende rol in de maatschappij (door stemgewicht en de maatschappelijke posities die werden/worden bezet) stelselmatig weigert verantwoordelijkheid te nemen voor gemaakte fouten en dan godverdomme ook nog het lef hebben om nu het kaartenhuis aan het instorten is te weigeren op zijn minst een deel van de pijn te nemen.

Parel van het Zuiden | 02-07-12 | 20:13

@miko | 02-07-12 | 20:11 | + 1 -
yep.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:12

@Superior Bastard | 02-07-12 | 20:10 | + 0 -
Brutus68 kent je vader niet, dat zie ik ook, daarom duid ik dat.
Ik ken je vader niet
Ik herken hem wel

Sip.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:12

Pa Cartwright | 02-07-12 | 20:07 | + 1 -
Denk dat je prima een advocaatje met hem zou kunnen drinken..

Superior Bastard | 02-07-12 | 20:12

@Parel van het Zuiden | 02-07-12 | 19:53
baby boom tot daar aan toe.Mijn vader is van voor de oorlog.Die lag krom van het werken terwijl de babyboomers krom van de hash op de Dam lagen en universiteiten kraakte

miko | 02-07-12 | 20:11

@Ashtrey | 02-07-12 | 20:08 | + 0 -
Een narcist zegt nooit dat hij zelf gek is.
Dus dat argument is al onderuit.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:11

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:08 | + -1 -
Kijk uit, je raakt in de war. Hij kent mijn vader niet, jij ook niet en ik wel.
Zo ben je weer op het spoor.
Please continue.

Superior Bastard | 02-07-12 | 20:10

@StillØs | 02-07-12 | 19:06
Het eerste wat je noemt heet een kapitaalstelsel. Het tweede gezond verstand. Inderdaad niet voor iedereen weggelegd.

Godsammekraken | 02-07-12 | 20:10

Bejaarden? Hoeven we ons niet druk om te maken.Na hun leven hard gewerkt te hebben en belasting hebben betaald. Hebben we ervoor gezorgd dat we frisse jonge mensen binnen hebben gelaten die voor ze gaan zorgen de komende jaren.
En voor de rest zijn ze ook makkelijk om aan geld te komen .Je hebt eerder geld van een bejaarde dan dat je ervoor werkt.Voor de rest Bert zou ik zorgen dat je niet bekend word bij mijn vader die inderdaad een man was die het vlees aansneed op Zondag.Dat wil zeggen meer dan 70 uur werken per week.

miko | 02-07-12 | 20:08

@Muxje | 02-07-12 | 18:47
10 jaar later gestart dan de pensionado en maar 7 jaar langer doorgaan, bofkont.

drs.Nee | 02-07-12 | 20:08

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:05
Hou nou es op met jezelf gek noemen. Straks ga je het zelf nog geloven man. Niet doen. Klaar.

Ashtrey | 02-07-12 | 20:08

@brutus68 | 02-07-12 | 20:06 | + 0 -
Net als de vader van Superior Basterd.
Why not.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:08

@ Superior Bastard | 02-07-12 | 20:04
Tis me toch ook wel nenneh gekke vlerk hè?!

Pa Cartwright | 02-07-12 | 20:07

@Boer-konijn | 02-07-12 | 20:05 | + 0 -
Meh, 50 - 50. De welvaart is ook gekomen door demografie. Er was een een vraag te voldoen aan de demografische groei, en nu is er krimp.

En die waardevermeerdering waar ze op surfden accepteren ze wel, maar de waardevermindering niet.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:07

Pa Cartwright | 02-07-12 | 20:02

Ja, Kaas gaat duidelijk achteruit. Het is een tragisch proces wat waarschijnlijk in een isoleercel gaat eindigen.

brutus68 | 02-07-12 | 20:06

Ja, nu je zelf misschien je reedt kunt afvegen zijn we bedankt maar heden wij, morgen gij..

stemvee | 02-07-12 | 20:06

Mag ik iedereen hier er even op attent maken dat mensen met een pensioen daarvoor gespaard hebben en dat ze nu eindelijk hun eigen geld terugkrijgen dat ze tijdelijk aan een pensioenfonds in beheer hebben gegeven? Dat hoeven anderen niet op te brengen.
En mag ik ook even vertellen dat een stel graaiers aan de toppen van de pensioenfondsen is gaan gokken met het geld in die fondsen door dat te beleggen in risicovolle producten en Zuid-Europese landen? En dat niemand die graaiers ter verantwoording roept, laat staan eist dat ze de tekorten aanzuiveren?
En dat Van Rompuy, een grote graaier aan de top van de Europese Unie, ons allemaal onze pensioenen wil afpakken om ze cadeau te doen aan de Grieken en de Fransen? En dat VVD, CDA, PvdA en GroenLinks nu heel flink zeggen dat ze dat niet willen, omdat het verkiezingstijd is, maar na de verkiezingen keurig onze pensioenen gaan inleveren bij Van Rompuy?

MAD1950 | 02-07-12 | 20:06

@Superior Bastard | 02-07-12 | 20:04 | + 0 -
Het kan mij zeer zeker schelen. Maar dan snap ik je punt niet. Waarom denk je dat ik het anders vraag.

Ik zal het wel niet snappen, zal wel gek zijn.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:05

@ZDEV, de babyboom heeft ons ook goede dingen gebracht. Of zou u nog graag in het verzuilde Nederland leven? Verder is er ook door babyboomers altijd hard gewerkt. In het geval van mijn ouders nog steeds. Natuurlijk zitten er ook mindere kanten aan, zoals die vieze PvdA met haar bureaucratie en de vele Mohammedanen waar we mee opgescheept zitten. Aan ons nu de taak om de welvaart voort te zetten en ons te ontdoen van de smetten op de samenleving. Janken heeft geen zin.

Boer-konijn | 02-07-12 | 20:05

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:01 | + -1 -
Omdat je zo pathetisch je best doet om te laten zien dat het je niet kan schelen.

Superior Bastard | 02-07-12 | 20:04

@Pa Cartwright | 02-07-12 | 20:02 | + 1 -
Ik zit al in de 5de dimensie, maar het antwoord is nee.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:03

@brutus68 | 02-07-12 | 20:01 | + -1 -
Wat is je punt?

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:03

@ Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:59
Schrijf je nu – à la Richard de Mos – in de derde persoon?

Pa Cartwright | 02-07-12 | 20:02

@ZDEV | 02-07-12 | 19:59 | + 0 -
Applaus, en ook Parel van het Zuiden.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:02

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:55

Bejaarden lopen hier niet 24/7 te raaskallen over denkbeeldige vriendinnen, butlers, chauffeurs en andere waanbeelden en hallucinaties. Dat pleit voor ze.

brutus68 | 02-07-12 | 20:01

@Zatkniss | 02-07-12 | 19:59
Begin dan maar alvast met zuipen, tegen dat je 66 bent heb je je doel bereikt.

Pffffff | 02-07-12 | 20:01

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:58 | + -1 -
Leg uit, ik snap niet waarom je dat denkt.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 20:01

Dan kunnen ze wel mompelen en mopperen dat zij hun hele leven belasting hebben betaald en Nederland hebben opgebouwd.

Feit blijft dat generaties achtereen boven hun stand hebben geleefd.
Op de pof en de rekening is voor de kinderen.

Nou wat was Nederland een rijk land. Ja, dankzij de gasbaten die ze hebben opgefikt en uitgegeven aan uitkeringen, subsidies en ambtenaren. En het dan nóg presteren om een enorme staatsschuld op te bouwen.

In onze kindertijd mochten we er nog even van genieten.
Wij wisten niet beter dat de staat voor ons zou zorgen, van wieg tot dood.
Die worst werd ons voorgehouden.

Ja heel mooi die heilstaat zonder slaven en zonder armoede.
De werkelijke slaven zijn hun bloedeigen kleinkinderen die de rekening gepresenteerd krijgen.

Ik voorspel dat onze kinderen ons in huis zullen nemen.
Omdat de staat niet voor onze generatie zal gaan zorgen.

Dat is de harde werkelijkheid. Voor ons geen AOW, geen pensioenen, geen onbeperkte opleidingen, geen betaalbare ziektekosten, geen hangmatten.

De eerste de beste bejaarde / babyboomer / politicus van boven de 45 jaar die het woord 'solidair' nog in de mond durft te nemen die mag het aandeel van de staatsschuld van mijn dochter persoonlijk aflossen tot op de laatste eurocent.

Dát is pas solidair!

ZDEV | 02-07-12 | 19:59

@postmodernismisdead | 02-07-12 | 19:55
Precies, dus niet al de babyboomers over één kam scheren.

Pffffff | 02-07-12 | 19:59

@Pa Cartwright | 02-07-12 | 19:58 | + 0 -
Nee het neemt munitie weg in een discussie. Jezelf wegcijferen is een tactiek, zodat je niet meer op de man speelt. Dat is uiteraard niet wat je voor ogen hebt, daarom probeer je dat weer terug te halen.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:59

We kunnen ook iedereen gratis wodka verstrekken. Werkt in Rusland ook, gemiddelde levensverwachting is circa 66 aldaar. Nu ja met het esm en de eussr grijpen we straks vanzelf wel naar de fles

Zatkniss | 02-07-12 | 19:59

Op een dag weet je het en wordt je begrafenis ondernemer.

ontlullen | 02-07-12 | 19:59

3 miljoen kapitaalkrachtigen die veel vrije tijd hebben en niet schromen de pegels te laten rollen. De leissure/luxury/toeristische industrie gaat gouden tijden tegemoed. Verder meer banen die vrijkomen, en die 3 miljoen mensen hebben meestal allemaal kinderen (behalve ene boze Bert) die van ze houden.

Boer-konijn | 02-07-12 | 19:58

@brutus68 | 02-07-12 | 19:56 | + -1 -
Prima, ik heb de zieligheidsfactor. Geef maar geld.
En snel een beetje.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:58

De bejaarden, zegge alles geboren voor 1940 (imo), hebben inderdaad dit land opgebouwd, en hebben met name de eerste werkzame jaren niets opgebouwd voor hun pensioen.
Dus mogen ze het een karig inkomen doen.
Deze generatie zeurt nooit, en is zuinig.
Ik maak me meer zorgen over de generatie die daarna komt. (babyboomerts)
Dat is de ware plaag, maar ja, wat ze zelf al aangaven: Laat de vervuiler betalen.
Dus trek hun pensioenpot maar leeg om ze zorg en onderdak te bieden.

mothersfinest | 02-07-12 | 19:58

@ Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:55
Jezelf als 'gekke jongen' kwalificeren, doet wel ietwat verdrietig aan, Kaas.

Daar kunnen we het wel over eens zijn toch?

Pa Cartwright | 02-07-12 | 19:58

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:55 | + 0 -
Snaartje geraakt?

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:58

@blikjegrolsch | 02-07-12 | 19:42
Zal je net zien, doe je een Herman Broodje, staat er zo'n door babyboomers uitgevonden spring-kussen op de stoep.

Jackanders | 02-07-12 | 19:58

@Parel van het Zuiden | 02-07-12 | 19:53 | + 2 -
Vraag het aan de vader van Superior Bastard, kijk uit dat hij niet een fles in je reet steekt.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:57

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:52

Zeker. Teveel. En dat worden er, zo lijkt het, alleen maar elke generatie meer.

ZKH EénOog | 02-07-12 | 19:57

Zo Bert, zijn dat dus ook je pa en ma, je oma, opa, als je die nog hebt, je aardige tante etc.? Je zal geliefd zijn. Ik hoop uit de grond van m'n hart dat je zelf dat ongenoegen van de oude leeftijd nooit zal hoeven te proeven.

Pffffff | 02-07-12 | 19:57

@De Literator | 02-07-12 | 18:47
Mensen die boven de vijf euro contact EN GEPAST gaan afrekenen verdienen sowieso een langzame en pijnlijke dood.

dlseth_ | 02-07-12 | 19:56

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:48

Of ie hem leest weet ik niet, maar dat ie er wat mee doet, weet ik vrijwel zeker van niet. De generalisatie schrijft makkelijker, en het gros heeft ie er toch mee geraakt.

Ondertussen hoeven onze vaders die schoen niet aan te trekken. Past toch niet.

Mijn pas leest die stukjes over babyboomers ook weleens, en vreet zich dan in eerste instantie ook ff op, maar daarna relativeert ie het naar het gros van zijn leeftijdsgenoten, en kan hij het er grotendeels toch maar mee eens zijn.

ZKH EénOog | 02-07-12 | 19:56

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:53

Nee hoor, is niet zo snel ziedend. Ergens heb ik gewoon met je te doen, ik probeer je juist te helpen door je wat zelfinzicht te proberen te verschaffen. Tot nu toe met zero resultaat, dat is dan wel weer jammer...

brutus68 | 02-07-12 | 19:56

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:49 | + 0 -
@Pa Cartwright | 02-07-12 | 19:50
@brutus68 | 02-07-12 | 19:53 | + 0 -
Raar. Bejaarden mogen we niet aanpakken, maar kaas de vies, open game.

Het is te makkelijk om jullie te fileren. Het is gewoon vrij triest allemaal.

Ik ben gek, dat geef ik toe, maar zelfs dat kunnen jullie niet aan.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:55

"elk jaar weer moeten doen alsof de Tweede Wereldoorlog gisteren was en echt voor iedereen een eeuwig trauma vermomd als moreel anker blijft"
.
Kan ik ook op schieten. Soms letterlijk :-)
Anyways, ik denk dat wij de netwerkgeneratie nog wel eens een oorlogje ofzo gaan meemaken op het Europese continent. De babyboomers waren altijd met terugwerkende kracht _goed_ in de oorlog, anders waren ze het wel geweest als ze *echt* de oorlog hadden meegemaakt.
.
Ik ben benieuwd welke *kant* de babyboomers zullen kiezen in de komende oorlog. Altijd een grote bek over hun morele superioriteit, maar als het echt oorlog wordt waar Nederland bij betrokken raakt? Kunnen ze dan ook massaal de _goede_ kant kiezen?
.
Het werd al duidelijk bij het "foute" gedicht van 4 mei van Auke de Leeuw. Keuzes zijn niet zo makkelijk en helemaal niet over "goed" of "fout". Of zoals Auke het schreef:

Ik ben vernoemd naar mijn oudoom Dirk Siebe
Een jongen die een verkeerde keuze heeft gemaakt

Koos voor een verkeerd leger
Met verkeerde idealen
Vluchtte voor de armoede
Hoopte op een beter leven

Geen weg meer terug
Als een keuze is gemaakt
Alleen een weg vooruit
Die hij niet ontlopen kan

Vechtend tegen Russen
Angst om zelf dood te gaan
Denkend aan thuis
.
De wereld is niet zwart/wit zij is grijs.

postmodernismisdead | 02-07-12 | 19:55

@ brutus68 | 02-07-12 | 19:53
Toegeven, zónder die narcist zou dat internet beduidend leger zijn.

Pa Cartwright | 02-07-12 | 19:55

Pa Cartwright | 02-07-12 | 19:50

Een heel vol rugzakje. Gevalletje sociale werkplaats. Maar ja, dat kan je de mongooltjes daar niet aan doen, zo'n Kaas de Vies..

brutus68 | 02-07-12 | 19:53

@brutus68 | 02-07-12 | 19:50 | + 0 -
En zoals je weet mag mijn psychiater helemaal niet over mijn casus spreken.

Maar goed je bent weer ZIEDEND zo te lezen. Wie is er nou gek?

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:53

De Boomert Bescherming is trouwens wel in grote aantallen het paneel in getrokken. Kritiek op de nalatenschap en de ietwat egoistische houding van deze generatie t.o.v. de opvolgende generaties wordt genadeloos weggemint. Toch lijkt me dit een uitstekende gelegenheid om eens wat vragen te stellen. Ik begrijp namelijk een aantal dingen niet helemaal. Als ik de BB-er's namelijk mag geloven heeft de babyboom generatie het eigenlijk best goed gedaan. Maarrrrrr,
.
Waarom hebben opvolgende generaties veel minder pensioen, arbeids-, uitkerings-, en ondersteuningsrechten als deze generatie?
.
Waarom is er al een aantal malen prematuur een hand gestoken in de pensioenpotten om lopende zaken te bekostigen?
.
Waarom zijn een aantal overheidspotten zelfs opgeheven omdat deze de facto al leeg waren om lopende zaken te bekostigen?
.
Waarom zitten we nog steeds met dezelfde afhankelijkheden omtrent fossiele brandstoffen sinds de oliecrisis van '73?
.
Waarom hebben we ondanks bovenstaande constateringen eigenlijk een torenhoge staatsschuld?
.
Waarom moeten in de huidige crisis alleen de jongere generaties inleveren en moet deze generatie vrijgehouden worden van pijn? (graag even de zojuist gestelde vraag over de torenhoge staatsschuld meenemen)
.
Gewoon zomaar wat vraagjes. Die moeten toch makkelijk te beantwoorden zijn voor de generatie die eigenlijk gewoon alles goed gedaan heeft?

Parel van het Zuiden | 02-07-12 | 19:53

gat in de markt bejaarden helpen

bossnl | 02-07-12 | 19:53

@ Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:50
Dit is internet sonny, anything goes.

What's next? Je auto, banksaldo, legio lekkere wijven? Ach ach.

Pa Cartwright | 02-07-12 | 19:53

Wat een k stukje. Wat moeten die mensen doen? Zich collectief ophangen? Over 30 jaar Zijn wij bejaard. Dan kunnen die jongeren van dan op ons zeiken op GS. Get à life bert

Zatkniss | 02-07-12 | 19:53

@brutus68 | 02-07-12 | 19:50 | + 0 -
Ik heb me niets om voor te schamen, hoe kom je er bij.
Waarom ben ik een nietsnut, omdat jij mij niet mag? Omdat ik vaak reaguur?

Wat een simpleton ben je dan.

Oh nee ik natuurlijk, logisch.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:52

@bossnl
Grapje joh, hier ben je na je 40ste al uitgerangeerd want: te duur, en met dat ontslagrecht...

Kutmug | 02-07-12 | 19:52

ZKH EénOog | 02-07-12 | 19:43 | + 0
Aanvulling: In feite was die generatie dus niet zoveel verschillend met de onze. Ook hier heb je profiteurs die dankzij hun grote bek teren op de rest.

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:52

@brutus68 | 02-07-12 | 19:44 | + 1 -
@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:49 | + 0 -
@Pa Cartwright | 02-07-12 | 19:50 | + 0 -
Oei Oei met zijn 3en tegelijk, doet me denken aan mijn schoolplein. Was een katholieke school, daders niet gepakt. Sniff.

Heb ik nu een hattrick?

Of kom nog met een mooie steek?

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:51

Op een dag weet je het en wordt je begrafenis ondernemer.

ontlullen | 02-07-12 | 19:51

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:46

Je moest je schamen, nietsnut. Echt, ik zou jouw psychiater wel eens willen spreken over je casus. Wat moet die man/vrouw wanhopig zijn.

brutus68 | 02-07-12 | 19:50

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:49 | + 0 -
Ach ik zit nu te kaarten met mijn kok, omdat mij vriendin moet en zou koken.

Mij maakt het niet uit, ik betaal ze evenveel.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:50

Die Kaas heeft gewoon een Rugzakje. Nou en?!

Pa Cartwright | 02-07-12 | 19:50

brutus68 | 02-07-12 | 19:44 | + 1 -
Ik gok op Wajong, maar lichamelijk gezond.

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:49

Beetje makkelijk geschreven, als je gewerkt hebt heb je toch je eigen pensioen verdiend. We hebben het niet over uitkeringen. Word eerst zelf maar eens wat ouder Bert, mag je daarna weer braaf je mening geven in het verzorgingstehuis.

stijlloze reaguurder | 02-07-12 | 19:48

jahaa, wij bb"s hebben in een fantastische tijd geleefd. sex tegen de klippen op, huizen kopen voor een habbekrats en noem maar op. ik heb echt te doen met de generaties na ons.

u bedoelt die op het bot verwende kutkoters met de mentaliteit van een oranje elftal?
ja die

JoeDoe | 02-07-12 | 19:48

@kutmug

hahaha ja even niet nagedacht

bossnl | 02-07-12 | 19:48

in=ik

Ommezwaai | 02-07-12 | 19:48

@Schoorsteenveger | 02-07-12 | 19:46
Over oude koeien gesproken....

Ing. eslapen | 02-07-12 | 19:48

@vikingchild | 02-07-12 | 19:33 |

Wat bejaarden ook doen is miereneuken... Vikinggrannie..

Maar goed..

Dat gezeik over bejaarden in het verkeer, haal ze gewoon in of heb even geduld. Wat mij irriteert is dat ik achter zeven bejaarden rij, waar ik niet langs kan en er dan zo'n petje in een golf bij mij gaat zitten bumperen. Maar goed..

De weg is niet van jou, hij is ook niet van mij, bejaarden rijden ook rond.. Wat dan nog..

Zitten klagen over bejaarden is nog erger dan klagende bejaarden.

Bruno Alaska | 02-07-12 | 19:48

ZKH EénOog | 02-07-12 | 19:43 | + 0 -
Helemaal mee eens. Hoop dat Brusjegrolsch je comment ook leest.

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:48

@Pa Cartwright | 02-07-12 | 19:47 | + 0 -
Ah jij was ook op CHIO. Mooi was dat.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:47

koolteer | 02-07-12 | 19:42
Ik sluit mij geheel bij uw comment aan.
Overigens viel dit "nieuws" vanmorgen al breeduit op het www te lezen. Bertje heeft vast en zeker de hele dag lopen broeden op zijn flutstukje.

Pritt kan in nog pruimen, maar dit figuur.......

Ommezwaai | 02-07-12 | 19:47

@bossnl
Doodgaan voor je 65e?!! Wat voor parasitaire, luie flikker ben je dan!? We moeten allemaal langer doorwerken dus jij ook! Ben je nou helemaal besodemieterd!

Kutmug | 02-07-12 | 19:47

@brutus68 | 02-07-12 | 19:44 | + 0 -
Ja, maar daar moest je wel alles uit je hoofd optellen.
Sowieso zeiken, maar dat heb ik van jou geleerd.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:46

Muxje | 02-07-12 | 19:15 |
Precies. dat is het structurele probleem dat we met z'n allen hebben zien aankomen. Je kunt het de ouderen niet kwalijk nemen. Maar draai het eens om, al die bejaarden hebben dus te besteden. Laten we hen tot de laatste euro uitmelken.

Schoorsteenveger | 02-07-12 | 19:46

(TIP)
gewoon hard werken en doodgaan voor je 65 bent
(probleem opgelost)

bossnl | 02-07-12 | 19:45

@blikjegrolsch | 02-07-12 | 19:42 | + -1 -
Je hebt er de vut niet meer voor?

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:44

@smartexpat | 02-07-12 | 18:45
Klopt helemaal, maar hadden we dit 15 jaar geleden niet hebben zien aankomen? Problemen zijn vooruit geschoven en wij zijn de lul.

Steuntrekkert | 02-07-12 | 19:44

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:38

Lul niet, gek. Jij hebt nog nooit een dag in je leven gewerkt, hooguit bij de emballage van de Aldi. Als werknemer ben je waarschijnlijk een ramp, grote bek, lastig, lui, de hele zeiken over wat je rechten zijn etc etc. Waarschijnlijk heeft zelfs het UWV je allang opgegeven en sta je te boek als onbemiddelbaar.

brutus68 | 02-07-12 | 19:44

@koolteer | 02-07-12 | 19:42 | + 0 -
Voor de bejaarden >70 ongezien respect.
Daaronder, meh.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:43

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:23

Je moet één ding niet uit het oog verliezen: je hebt twee types babyboomers. De parasitaire babyboomers die alles mee hebben gehad, en niets hebben betekend voor de maatschappij buiten een last ervoor zijn, en de nuttige babyboomers, zoals onze vaders, die samen met hun vaders al vanaf hun tienerjaren hebben mogen opbouwen aan de maatschappij EN hebben mogen betalen voor elk achterlijke ´sociale´ wet die er maar op gods aardbodem werd uitgevonden. Helaas was het nuttige werk zo zwaar, dat onze vaders in de minderheid zijn wegens dood door versleten, en je de parasitaire babyboomers, die eerst hun voorgaande en eigen generaties voor zich hebben laten werken en nu de opvolgende generaties voor ze laten werken, in de meerderheid zijn.

Ik begrijp je ongerief over de generalisatie, maar ervan uitgaande, dat vooral de parasieten het overleefd hebben omdat ze na 25 jaar netto dooie bomen verkwisten al met pensioen kunnen, snap ik ook de onvrede richting `de Babyboomers`.

ZKH EénOog | 02-07-12 | 19:43

brutus68 | 02-07-12 | 19:39 | + 1
Ja, nu komen daar Polen voor, en die figuren als de Vies maar tekeergaan dat ze wel willen werken, maar ja die Polen hè.

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:42

Ben nu met de vut.

blikjegrolsch | 02-07-12 | 19:42

Het gaat goed met geenstijl. Topics met meer dan 100 reaguursels zijn inmiddels haast een uitzondering. Nu weer een onzinverhaal over bejaarden (waarvaan het merendeel zich wel kapotgewerkt heeft om de huidige welvaart te realiseren, maar die nu steeds minder zorg & pensioen krijgen).

Vroegah reaguurde ik vrijwel dagelijks, omdat de artikelen voldoende stof tot commentaar en discussie waren.

Nu tref ik met geluk eens in de twee weken iets aan waarvan ik denk 'mwah, laat ik ook eens zeggen wat ik daarover vind'.

GS, kennelijk ben ik niet de enige die er zo ov er denkt gezien de dalende reaguurselaantallen.
Indien het geld toch wel binnenkomt en de kritische blik op de maatschappij slechts een marketingsausje was, veel plezier nog.

Indien het wel een deel van de idealen is Nederland af en toe een spiegel voor te houden, dan wordt het tijd om daar aandacht aan te besteden...

koolteer | 02-07-12 | 19:42

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:40 | + 0 -
Binnenkort ga ik een JV aan, ik de kennis hij de arbeid. Leuk toch.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:41

@parel van het zuiden
Op een paar bijna verdwenen, schamele wijken in wat grotere steden na, is Nederland al zolang ik me kan herinneren een grote aangeharkte tuin met witte hekjes waarachter het heel leuk wandelen en sudoku'en is. Er zijn de laatste 10 jaar alleen wat kutmarokkanen en een tsunamisering van regels bijgekomen. Nederland was altijd al een bejaardenhuis, een tweede wereldland waar het op zondag stil is op straat.

Kutmug | 02-07-12 | 19:41

-weggejorist-

Ma Dalton | 02-07-12 | 19:41

@brutus68 | 02-07-12 | 19:39 | + 0 -
In diezelfde tijden werkten mensen in een fabriek en hadden ze nog respect voor industrieelen en ondernemers.
Kans was erg klein dat ik toen tewerkgesteld zou worden.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:40

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:38 | + -1 -
Neem er dan nog een baan bij man. Kan jou het schelen.

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:40

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:36

In vroegere tijden werden sujetten als Kaas de Vies naar Veenhuizen gestuurd om turf te steken of aardappels te rooien. Helaas zijn die tijden voorbij.

brutus68 | 02-07-12 | 19:39

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:36 | + 0 -
Ik ben niet werkeloos. Ik werk vrij hard.
Dit weekend nog, 2 uur tukken. Er moet wel gereaguurd worden natuurlijk.

Jij hebt een beeld van mij en dat neem je voor waar aan, dat is prima, dan heb ik het ook.

Jouw pa zou mijn pa sowieso niet mogen, alleen al door de opvoeding van zijn kinderen.

Maar ik word als eerste verplicht tewerkgesteld als de dictatuur van de EU doorgang heeft, en ja dan kan je je sadisme helemaal op mij botvieren. Jammer, maar herkenbaar.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:38

Oh ja Brussen, liefst met een fles afbijt.

nieuwe-haring | 02-07-12 | 19:36

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:33 | + -1 -
Lol @ linkse rakkers. Je laat je kennen. Wees maar blij dat ze er nog zijn. Als het aan mij had gelegen zouden ze werklozen als jij verplicht tewerkstellen. Niet echt een linkse gedachte.

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:36

-weggejorist-

2estrangetown | 02-07-12 | 19:36

Brussen is een gefrustreerde azijnpisser.
Ga je mond spoelen Brussen.

nieuwe-haring | 02-07-12 | 19:35

@brutus68 | 02-07-12 | 19:35 | + 0 -
Alleen van mijn private banker, wat weet hij er van?

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:35

is dit de nieuwe kill aktie tegenhanger van moslims zeggen alle westerlingen dood????

bossnl | 02-07-12 | 19:35

@Kutmug | 02-07-12 | 19:31 |

Bennekom. Bezoek het eens, dat zal een hoop mysteries rond het personage Bert Brussen verklaren. Ik zal een hint geven. Het komt er in het kort op neer dat hij er ook niet zo heel veel aan kan doen...

Parel van het Zuiden | 02-07-12 | 19:35

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:33

Hoor je het ook eens van iemand anders dat je een windbuil bent.

brutus68 | 02-07-12 | 19:35

bennutzat | 02-07-12 | 19:33
Nogmaals een poging...

Ommezwaai | 02-07-12 | 19:34

en gestokem=gestoken (kut toetsenbord)

bennutzat | 02-07-12 | 19:33

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:32 | + 0 -
Altijd weer agressief die linkse rakkers. Maakt niet uit, mijn chauffeur slaat hem wel op zijn bek.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:33

Dom stukkie, BB.

McSnor | 02-07-12 | 19:33

@Bruno Alaska
Mensen die nu 70 zijn gingen echt niet op hun 18e auto rijden. Hooguit in het leger, maar daarbuiten zeker niet.

vikingchild | 02-07-12 | 19:33

gesteekt = gestokem natuurlijk

bennutzat | 02-07-12 | 19:33

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:30 | + -1 -
Ik denk dat hij die fles klem in je reedt zou trappen, hij heeft het niet zo op windbuilen.

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:32

@Gehaktbalmetketjap | 02-07-12 | 19:27

Nederland heeft GEEN rechtse partijen in de kamer zitten.

Nu ja, op de SGP na dan...

ZKH EénOog | 02-07-12 | 19:31

'Nederland verandert in één grote aangeharkte tuin met witte hekjes waarachter het heel leuk wandelen en sudoku'en is'

Bert, jongen... waar heb jij de laatste 10 jaar uitgehangen?

Kutmug | 02-07-12 | 19:31

Onze Bert Brussen, die zijn hele leven nog nooit een poot heeft uitgesteekt, behalve een paar kutstukjes schrijven, komt hier even een paar bejaarden afzeiken

bennutzat | 02-07-12 | 19:31

Mmmm... zag ik Bertje onlangs niet op tv?
Hoge lantaarnpaal, weinig lichtopbrengst of zoiets.

Ommezwaai | 02-07-12 | 19:31

roze_bril | 02-07-12 | 19:26 | + -1 -
Ja, 40 jaar in de bouw, zaterdags op de klus, is ook lang niet genoeg natuurlijk. Er zijn nog wel wat ledematen en gewrichten die nog wat meer kapot hadden gekund.

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:30

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:27 | + 0 -
Kan je nagaan hoeveel respect jouw pa voor mij moet hebben. Wat ben ik een harde werker, 2 fulltime banen en nog zoveel reaguren. Ik kom wel eens langs bij hem samen met hem een advocaatje op te drinken.

Jij bent niet welkom, want je kan niets.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:30

Ach. Ze zullen hooguit nog een jaar of twee, drie, genieten van hun pensioen, en dan komt Brussel het opvreten. Dan moeten die ouwetjes ook gewoon weer aan het werk om hun boterhammetje op tafel te krijgen.

ZKH EénOog | 02-07-12 | 19:30

Havenwerker | 02-07-12 | 19:20 |

Ik gun het je van harte hoor. Ligt altijd aan de locatie.

Mijn punt is dat je bij geen vraag en enorm aanbod zelfs een degelijke prijs op je buik kunt schrijven. En mensen zelfs het erfhuis zullen laten slopen om van de vaste kosten af te zijn.

p.s. De fiscus komt ook nog langs ;-)

zovoklets | 02-07-12 | 19:29

Oja.... vorige reactie de N van Brussen vergeten ..... Altheimertje!!!

ONS | 02-07-12 | 19:28

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:24 | + -1 -
Ja, hij vindt het ook jammer dat je in zijn tijd nog gewoon 48 uur moest werken per week, ipv 80 uur reaguren.

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:27

hehe, ik moest wel lachen om het 'vooral linkse'. Die bekrompen bejaarden en babyboomers die in de goede tijd zijn geboren en allemaal met hun kont in het geld terecht zijn gekomen zijn vooral rechts. Maarja, volgens geenstijls woordenboek betekent 'links' blijkbaar gewoon 'mensen met wie we het niet eens zijn en die deaud moeten' en heeft het dus niet zoveel met politiek te maken.

Gehaktbalmetketjap | 02-07-12 | 19:27

Ah een babyboomerT aan het woord. Je weet wel die van de eindloonregeling en daar maar 40 jaar voor hoefde te werken. Ja die ja.

roze_bril | 02-07-12 | 19:26

Eindelijk rust in vrede!

Rikketiktik | 02-07-12 | 19:26

En wat doet het Rijk om vergrijzing van de ambtenaren op te vangen? Juist, alle jongeren die er komen werken een tijdelijk contract aanbieden en na 3 jaar uit flikkeren.

De Zwijger | 02-07-12 | 19:25

Toch wel fijn Brusse, dat je deze groep ook nog ff uit heb kunnen zuigen met je poepbroek aan en dankzij deze Prostaatkankerjes, Altzheimertjes een fijne toekomt hebt kunnen opbouwen!

ONS | 02-07-12 | 19:25

@ikhebeenipban | 02-07-12 | 19:21
Wat had je gedacht van honderdduizenden niksnutten aan het werk zetten? En niet te vergeten ambtenaren ontslaan en iets nuttigs laten doen?
In plaats van weer nieuwe ladingen braafslaven laten komen die na een paar jaar ook weer een uitkering, huursubsidie en fokpremie kosten.

vetkleppert | 02-07-12 | 19:25

@ikhebeenipban | 02-07-12 | 19:21
Wat had je gedacht van honderdduizenden niksnutten aan het werk zetten? En niet te vergeten ambtenaren ontslaan en iets nuttigs laten doen?
In plaats van weer nieuwe ladingen braafslaven laten komen die na een paar jaar ook weer een uitkering, huursubsidie en fokpremie kosten.

vetkleppert | 02-07-12 | 19:25

@Superior Bastard | 02-07-12 | 19:23 | + 0 -
Juist, de welvaart is namelijk gemaakt door zijn ouders.
De rest was gewoon inflationair meegroeien door de demografie.

Hoi vader van Superior Bastard.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:24

Weet je Bert, ik laat je babyboombashstukjes wel eens aan mijn vader(67, 40 jaar bouw) lezen. Het enige dat hij dan zegt " ach jongen, sommigen denken dat ze het zullen maken, terwijl het daadwerkelijk door anderen al gemaakt is".

Superior Bastard | 02-07-12 | 19:23

Wanneer @necrosis geen tijd meer heeft om te reaguren, dan moeten we ons wel zorgen gaan maken.
Dan zijn er echt te veel.

Jackanders | 02-07-12 | 19:23

Ik vind alles best, als ze godverdomme maar uit de spits wegblijven.

roze_bril | 02-07-12 | 19:22

@Crematorium-de-Asbak | 02-07-12 | 19:16
Je oventje al op voorverwarmen. Gouden tijden denk.

LibertasSimplex | 02-07-12 | 19:22

Nederland 16 miljoen inwoners waarvan 119 miljoen bejaarden. Dus.

doenormaal! | 02-07-12 | 19:22

Old fuck and proud of it.

Hanxie | 02-07-12 | 19:22

Grap van de eeuw:

"Wordt het niet eens tijd voor die bejaarden om hun eigen broek op te houden"

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:22

-weggejorist-

ikhebeenipban | 02-07-12 | 19:21

Alleen de jeugd praat over ouderdom alsof het een ziekte is die hen nooit zal treffen, Bert

Cousin Eddie | 02-07-12 | 19:20

@Ashtrey | 02-07-12 | 18:56 | + 0 -
Dat is dan 1500 euro lachbelasting, anders is het allemaal niet meer vol te houden.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 19:20

@vikingchild | 02-07-12 | 19:08 |

Wow wel 40 jaar rijervaring, dan ben je minimaal 58.. dan ben je echt bejaard hoor...

Bruno Alaska | 02-07-12 | 19:20

Eens!

StijlvolRechts | 02-07-12 | 19:19

Nou, als die oudjes twaalf september niet opstaan (ondersteund al dan niet) dan gaan de Rompuyanen er met de centjes vandoor.
.
Dus boomerts! als vrijheid, rechtstaat, en democratie voor opvolgende generaties u niet interesseren (mogen we inmiddels wel concluderen gezien decennia stemgedrag) doe het dan om uw eigen pensioen.
.
We'll take it from there!

Parel van het Zuiden | 02-07-12 | 19:18

En dan wil ik bij al die miljoenen netto ontvangers ook nog graag alle andere linksmensen optellen.
Maar hé: Europa staat garant! Laat de Grieken, Spanjaarden en Fransen over 30 jaar maar tot hun 80e doorwerken om mijn riante pensioen op te hoesten.
* wakker schrikken doet *

Chiant | 02-07-12 | 19:18

Een ander punt.. De Kosten van de Voortplanting zijn nog altijd veel hoger dan een oudere kost.. Wat denkt u van kraamzorg, ziektekosten, scholing, en uit eindelijk Uitkering?
Oudjes zijn COOL!!

Crematorium-de-Asbak | 02-07-12 | 19:16

@Schoorsteenveger 18:54: Hard werken? Vast wel. Maar die oudjes mogen zich in de handjes knijpen dat het inderdaad een omslagstelsel is. Als die ouderen een AOW zouden krijgen die in enige redelijke relatie staat tot de ingelegde premie, dan zouden ze weinig te makken hebben.

Vergelijk dat met eens met de CPB-berekeningen t.a.v. de vooruitzichten voor de 40-minners: die krijgen straks flink minder AOW uitgekeerd dan ze aan premies (en belastingen t.b.v de AOW, want dat komt er nog eens bovenop) betaald zullen hebben. Dat komt neer op een rendement van 0.0% op hun AOW-inleg, en een verkapte solidariteitsheffing aan de 'boomers die in 5 cijfers geschreven wordt. Dus wat mij betreft mogen de oudjes wel een beetje inbinden met die opmerkingen over "hard gewerkt" en de "asociale generatie" die han hen kwam.

Muxje | 02-07-12 | 19:15

Nou ja!

weesgegroet | 02-07-12 | 19:14

In feite lopen de kosten van de vergrijzing de pan uit dankzij de PvdA.
Die moesten zo nodig de VUT bedenken want dan kon er meer 'jeugd' aan het werk.
Ook de Arbeid Tijd Verkorting (ATV) was een één-tweetje tussen (rode) vakbonden en de PvdA.

Niet dat er zoveel extra banen door gecreëerd zijn, maar de theorie achter het verhaal klopte wel.
Voor ambtenaren dat is: daar worden werkzaamheden nog in FTE uitgerekend en als er dan 9 ieder 4 uur minder werken kan er 1 extra aangenomen worden.

In het bedrijfsleven moeten die 9 gewoon wat harder werken om hun werk voor het weekend af te hebben.

Het zal mijn tijd wel duren, tegen de tijd dat de kids van school afgaan en in eigen onderhoud gaan voorzien trek ik de wijde wereld in.

paost712 | 02-07-12 | 19:13

@JoranVanderdood | 02-07-12 | 19:09
Het is een ouwe lul. Heb respect voor je ouders etc.. Verder geniet van de erfenis..

Crematorium-de-Asbak | 02-07-12 | 19:12

@Havenwerker | 02-07-12 | 19:06
Mijn pensioenplan is erven van mijn ouwe leute. Mits Roemer of Samson de erfenis niet gaan "afromen".

JoranVanderdood | 02-07-12 | 19:10

en voor al die zeikers die vinden dat ze nu ecxtra hard moeten werken vanwege die vele bejaarden:
Tja.. Canada kent dit probleem niet enig idee waarom?

Deus Absurdia | 02-07-12 | 19:10

Havenwerker | 02-07-12 | 19:06 |

Afbetalen? Nu maximaal hypotheek opnemen en dat cash wegleggen.
Want aan wie ga de kinderen dat huis verkopen? Mag je blij zijn dat je voor een huis wat ooit 20.000 gulden heeft gekost nog 20.000 euro krijgt.

zovoklets | 02-07-12 | 19:09

Bert Brussen voelt zich ook al een ouwe lul daarom geeft ie af op de net iets oudere generaties.

JoranVanderdood | 02-07-12 | 19:09

U vergeet bejaarden die automobiel besturen. Die hangen voorover op hun stuur en zwalken met een slakkengang de bebouwde kom door. Als je met ze praat menen ze allemaal goed te kunnen rijden omdat ze "zoveel ervaring" hebben. Soms wel 40 jaar rijveraring! Het feestje is nu wel over denk ik dan. En toch weer goedgekeurd voor de 5jaarlijkse keuring. Gelukkig viel de reuma aanval net voor en na de keuring.

vikingchild | 02-07-12 | 19:08

@ Godsammekraken | 02-07-12 | 18:42

Nee. Het systeem zou zo moeten zijn dat aantal of verdeling niet uitmaakt. Maar de AOW-leeftijd had al lang veel hoger moeten liggen, namelijk zo hoog dat je meer dan de helft van je leven werkt. Anders kán het gewoon niet. Dat snapt elke mongool, behalve de PVV-/PvdA-/SP-stemmers.

Stilløs | 02-07-12 | 19:06

3 miljoen bejaarden is niet erg.. 14 miljoen overwegend onrendabele nietsnutten.. dat is het echte gevaar.

Deus Absurdia | 02-07-12 | 19:06

Feitje is ook dat ze hun hele leven voor hun eigen pensioen hebben gespaard zodat er niet hoeft te worden gezeurd als ze nu hun pensioen gaan incasseren, mochten ze tijd van leven hebben.

De Geus | 02-07-12 | 19:05

@verfsmijter | 02-07-12 | 18:58 | + 0 -
In the long run, we're all dead...

ZwarteDag | 02-07-12 | 19:03

vetkleppert | 02-07-12 | 18:59 |

Moet wel. Anders krijg je geen erfenis van een huis dat je beter kunt laten slopen dan onderhouden voor niemand die het zelfs niet voor niks wil hebben.

"Ziet sombere tijden voor de kraakbeweging"

zovoklets | 02-07-12 | 19:02

@smartexpat | 02-07-12 | 18:45 | + 0 -
Idioot, had je dan liever met z'n 180 miljoenen in dit kleine kutland willen wonen???
Wees blij dat ze geen 10 maar slechts 2 kinderen kregen!
Anders waren de files standaard 800 kilometer per dag ipv 1x per jaar.

ZwarteDag | 02-07-12 | 19:02

Voor de kleuters: 60 zestig jaar.

verfsmijter | 02-07-12 | 19:01

Gelukkig ga ik bijna met pensioen (pf 7 sinterklaasjaasjes).
Ik val in de catorogie babyboomer tussenin.
Te oud om te werken en te jong om te stoppen.

rolling, rolling, rolling rawhide..
www.youtube.com/watch?v=qCRae5mRoRE&am...

robbiebaggie | 02-07-12 | 19:00

Mijn pensioengerechtigde moedertje is overigens gewoon nog aan het werk, omdat ze het leuk vindt en het kan.

Jackanders | 02-07-12 | 19:00

Maar geen nood, hoor.
De immigranten gaan straks onze pensioenen betalen van hun uitkering.

vetkleppert | 02-07-12 | 18:59

Over jaar of dertig staan er dus een paar honderdduizend huizen te koop die niemand wil hebben?

zovoklets | 02-07-12 | 18:59

Over 50 vijfig jaar zijn jullie allemaal dood.

verfsmijter | 02-07-12 | 18:58

En wegens drie decennia niet meer buiten geweest en een bijbehorend wereldbeeld tot aan het graf doorgaan met CDA en PVDA stemmen.

vetkleppert | 02-07-12 | 18:58

Superior Bastard | 02-07-12 | 18:56
Muahahahaha! Stoppen nu jongens, krijg pijn in me buik van 't lachon.

Ashtrey | 02-07-12 | 18:58

@ superior bastard 18:56

Was je een slag voor, Samsom dit keer...

eerstneukendanpraten | 02-07-12 | 18:57

@ het minkudomannetje

Net even het verkiezigsspotje met Samsom en zijn gehandicapte dochter gezien, ging bijkans over mijn nek!

eerstneukendanpraten | 02-07-12 | 18:57

Er breken gouden tijden aan voor de gerontofielen.

leo de pejo | 02-07-12 | 18:56

eerstneukendanpraten | 02-07-12 | 18:48 | + -2 -
Hahahaha, nu nog een Dijksmagrap en iets over moslims graag.

Superior Bastard | 02-07-12 | 18:56

Kaas de Vies | 02-07-12 | 18:50
LOHOL! Hoe droog. :)

Ashtrey | 02-07-12 | 18:56

Zijn er genoeg crematoria om die productie aan te kunnen?

zovoklets | 02-07-12 | 18:56

En als de jongeren anno nu nou nog een beetje leuk en groovy waren, was het leed nog te overzien.

vetkleppert | 02-07-12 | 18:55

Beste BertBrussen.. Afgelopen weekend was u wederom op TV zoals u zo graag bent.. Onder uw naam stond (EX)Geenstijl.nl Columist...

Zullen we dat zo houden? Dank U..

Crematorium-de-Asbak | 02-07-12 | 18:55

zolang geld blijft rollen is er niets aan de hand.

larie | 02-07-12 | 18:54

Bert, jongen, ook jij wordt vanzelf oud. Gebeurt gewoon. Plots besef je dat je ook de jongste niet meer bent, en dan is het ook voor jou zo ver, dan word ook jij door de jongere generaties uitgekotst en bij het grof vuil gezet. Van die drie miljoen hebben er heel wat hun leven lang hard gewerkt, harder wellicht dan jij ooit zult kunnen. De vergrijzing is een structureel probleem dat we hebben zien aankomen, je kunt het de individuele oudere niet euvel duiden dat hij ondanks dat probleem gewoon maar een potje blijft doorleven.

Schoorsteenveger | 02-07-12 | 18:54

Bij mij in de familie worden ze gemiddeld 96 jaar. En er zijn er nog 8 over van 90+.

reageerbuis | 02-07-12 | 18:51

Nu bejaard, en over 10 jaar iedereen bebaard. Dat noemt men progressief.

Kaas de Vies | 02-07-12 | 18:50

En bejaarden krijgen overal korting. Terwijl deze groep als enige een heel leven lang de tijd heeft gehad om de schaapjes op het droge te krijgen.

Wedstrijdkrokodil | 02-07-12 | 18:49

Ben even een Herman Broodje doen.

blikjegrolsch | 02-07-12 | 18:49

De nog levende VUTters uit de jaren 80 krijgen de kans om een Nederlandse record van 50 jaar pensioen neer te gaan zetten.

Ven1V1d1V1c1 | 02-07-12 | 18:49

3 miljoen bejaarden vind ik niet zo'n probleem
Die miljoenen uitvreters die gewoon aan het werk kunnen wel.

James Lastig | 02-07-12 | 18:48

@Guy de Lombard | 02-07-12 | 18:41
Grappig of niet, het hele topic is over de top.

- Edit: how about the rest of the internet? Byebye! -

Guy de Lombard | 02-07-12 | 18:48

En dan ook nog maar steeds PvdA blijven stemmen...

eerstneukendanpraten | 02-07-12 | 18:48

Dan denk je: dat zijn 3 miljoen erfenissen. Wat tref je aan: een leeg huis met 43 loten van de Postcode-loterij.

Normpje | 02-07-12 | 18:48

De tena-generatie, vreselijk.
In die kutkarretjes (die ze eigenlijk nog helemaal niet nodig hebben, maar ja gratis, leve de AWBZ) rijden ze je in de supermarkt omver. Doen ze trouwens niet overdag maar altijd ná 17.00 u, want dan kunnen ze de werkenden die na het werk nog gauw even een boodschap moeten doen ff lekker dwars zitten bij de kassa. "Tuurlijk kunnen ze pinnen, maar ze vinden het veel leuker om contant te betalen en daar dan 10 minuten over te doen.
Ik zeg: verplicht een euthanasientje voor al die bejaarde zeurpieten !

De Literator | 02-07-12 | 18:47

59 miljoen onrendabele Italianen, 40 miljoen onrendabele Spanjaarden, 10 miljoen onrendabele Portugezen en 10 miljoen onrendabele Grieken in de EU.
Dat zijn grotere problemen, Bert. Oh wacht, dat zijn samen die 119 miljoen. Ik snap 'm.

Clever.

Stormageddon | 02-07-12 | 18:47

@Jopie2009 18:40: Inderdaad goed om dat nog eens aan te halen, want gezien het afschaffen van het prepensioen en de plannen om eerder stoppen dusdanig financieel af te straffen dat het bijna niet meer op te brengen is, is 65 binnenkort dus echt 65, en is straks 67 ook echt 67. Wij gaan niet 2 jaar later met pensioen dan onze ouders, maar ca. 7 jaar later. Laat dat maar eens goed tot je doordringen...

Muxje | 02-07-12 | 18:47

Het grote probleem is inderdaad ontstaan doordat de babyboomers uit grote gezinnen kwamen en zelf relatief weinig kinderen verwekten. Ergo nu veel bejaarden ten opzichte van een naar verhouding kleinere groep werkenden. De enige gezinnen die tegenwoordig nog grote gezinnen hebben zijn bible belters en... nou ja, laat maar, daar zal je nooit een ene flikker aan hebben.

smartexpat | 02-07-12 | 18:45

het is juist gezellig als je met bejaarden in de trein kunt kletsen, ja toch?

Barre_de_k | 02-07-12 | 18:45

Daarom moet euthanasie anno 2012 geen taboe meer zijn.

Steuntrekkert | 02-07-12 | 18:45

En met z'n 3 miljoenen tegelijk, allemaal tussen vijf en zes naar de supermarkt.

Ven1V1d1V1c1 | 02-07-12 | 18:43

BertBrussen | 02-07-12 | 18:29
Alsof jij een 'Herman Broodje' gaat doen als de tijd rijp is. Ik denk het niet.
Komt nog bij dat ik 'ons' geld liever aan onze oma's en opa's spendeer, dan aan een stelletje hangmatters in zuid-Europa.

Jackanders | 02-07-12 | 18:42

Nou en, je kunt er eeuwig over zeuren maar toendertijd waren de regelingen nou eenmaal gunstig. Als ik er zelf gebruik van kon maken dan had ik dat in die tijd ook zeker gedaan. Helaas kan dat niet meer. Jammer dan, en gewoon doorwerken.

petros666 | 02-07-12 | 18:42

Het probleem is niet dat ze met teveel zijn maar wij met te weinig. Omslagstelsel heet dat. Straks kent iedereen dat woord.

Godsammekraken | 02-07-12 | 18:42

O en meneer BertBrussen wees gerust, uw tijd komt ook nog...

Jopie2009 | 02-07-12 | 18:41

- Edit: nee, het is zelfs niet eens grappig. -

Guy de Lombard | 02-07-12 | 18:41

'Gretta' en '2 x 3 miljoen' in één topic is dan wel weer nodeloos kwetsend.

Cuyahoga | 02-07-12 | 18:41

"zeurende, hangende, verwende, volgevreten, zichzelf tot iets belangrijks benoemde, betweterige, vooral linkse, "fatsoenlijke" mensen die de hele dag geen fuck te doen hebben"

U is ook een pensionado heer Brussen?

smartexpat | 02-07-12 | 18:40

Als je die CBS statistieken bekijkt, blijkt dus dat we in NL echt niet zo veel later gaan dan onze Zuid-Europese buurtjes. Leeftijd lag dus heel lang op 61 en klimt nu naar 63. Daarbij kan je er gerust vanuit gegaan dat het arbeidszaam leven voor de meesten al een tijd eerder opgehouden was (WW en WAO). Kortom, we hebben hier weer eens een flinke bord voor onze kop.

Jopie2009 | 02-07-12 | 18:40

mij mag je alles noemen als je mijn pensioen maar op tijd stort. Doorwerken kreng.

openluchtgevangenis | 02-07-12 | 18:38

Bejaardentehuis nederland is een feit! Ben billen wassen!

ratelaar | 02-07-12 | 18:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl