Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Journaliste verkracht in Caïro: ligt aan economie

MoslimBroederschapLogo.jpegDe Moslimbroederschap, nu de BAAS in Egypte, is geen zusterschap, zullen we maar zeggen. In de Islam is vrijheid hartstikke leuk en aardig, maar alleen voor heren. De Arabische lente kent geen Rokjesdag. De islam tolereert vrouwen, mits ze gesluierd zijn, hun bek houden en doen wat mannen zeggen. Daar zijn best wat leuke grapjes over te maken natuurlijk want vrouwenemancipatie kent zo haar nare uitwassen maar dit zijn geen grappen. Of dit. Of, nieuw in deze reeks: Journaliste Natasha Smith doet verslag van haar verkrachting door een horde Broederschappers. Vrouwen in Islam-quoot van de dag: "I looked up and saw a couple of women in burkas scattered around. They looked at me blankly, then looked away." Oei, dit moeten westerse mannen snel relativeren natuurlijk, anders klopt de multiculturele Islam-is-Vrede doctrine niet meer en dan gaan mensen maar vanuit hun onderbuik Wildersstemmen enzo. Moeten we niet willen, dus hopla: het gaat heel goed met de Egyptische vrouwenrechten, volgens Robin de Wever in Trouw. En als het soms een heel klein beetje iets minder goed gaat, komt dat niet door de kwaadaardige, geïnstitutionaliseerde vrouwenhaat van het Mohammedaanse geloof, maar door armoede. Allah zij dank voor onderzoeken die in het juiste straatje passen. Nee tuurlijk, spuug Egyptische vrouwen en westerse journalistes nog even vol in de bek anders met je policor relativeergeneuzel. Wegkijken en als de nare waarheid over Islamitische regimes niet te ontkennen valt zeg je gewoon "it's the economy, stupid." Nouja, zo lang de Moslimbroederschap de vrouwenrechten in Egypte gaat waarborgen, hier alle no-go areas. Nou maar hopen op economisch betere tijden dan. Zo, en nu even een lijk neuken.

Reaguursels

Inloggen

Hulde Nanninga!

Fransg | 29-06-12 | 14:39

de beschaving in Egypte was al een heel dun laagje chroom, en ik denk dat het alleen nog maar erger wordt. Mij zien ze daar niet.

HaHaHarry | 27-06-12 | 11:40

@shalome. Fair punt. Maar ik wil ook niet beweren dat er geen geld in die woestijn zit, maar welvaart is iets anders. Niet enkel het land maar ook zijn bewoners moeten in de berekening meegenomen worden. Verdeling van het geld, voorzieningen, onder andere wat de mensen in staat stelt te leven hoe ze willen enz enz. Daarnaast produceert (graaft op) de emiraten pas ruwe materialen vanaf de jaren 70 en is het land zijn fortuinlijke situatie bijna in het geheel gebaseerd op de winst uit de grond. Naar mijn mening ligt daar nog geen infrastructuur voor een duurzame samenleving. Samengevat: Met wat/ mits wat tijd en beleid zijn similaire ontwikkeling op het gebied van de vrijheid van het individu zoals wij in europa die zagen in de 19e en 20e eeuw,naar mijn mening een logisch gevolg, en een voorwaarde voor een moderne (duurzame) samenleving. ..... ik zeg dit overigens zonder goed te willen praten wat ze die vrouw of wie dan ook hebben aangedaan. Meer voor de fuck of de discussie

Fatbirdsdontfly | 27-06-12 | 11:26

Het ligt aan de economie.. Tuurlijk joh. In het rijke Saoedie Arabie en het olierijke Iran. Daar is het goed gesteld met de vrouwenrechten... oh wacht

frotteurist frenkie | 27-06-12 | 10:01

Mens spoort niet. Ze wil nl terug.

ildib | 27-06-12 | 09:49

Een vrouw zonder hoofddoek 'vraagt' erom. Dat is het aandeel cultuur (islam) in dit probleem. Voor de rest zal het wel grotendeels genetisch zijn dat die mensen daar zo doen. Als vrouw naar zo'n apenland gaan is onverstandig, maar eigenwijs dat ze zijn...
Ik kan geen medelijden hebben met zo'n vrouw, je weet dat die barbaren dit doen.

vikingchild | 27-06-12 | 09:27

De in Trouw aangehaalde onderzoeker heeft in 40 onderzoeker zo'n duizend gespekken gevoerd van meer dan een uur. Das bij een 8 urige werkdag toch al gauw 5000 dagen werk. Toch knap om dat in een jaar te doen.

wolffman | 27-06-12 | 08:52

De Westerse maatschappij is voor veel afrikanen, Oost europeanen en zuid amerikaken een veel te vrije maatschappij. Met die vrijheden kan men moeilijk omgaan omdat men gewend is te vechten om te overleven. In het Westen is men niet klaar om normaal deel te kunnen nemen aan de samenleving, dus zet me zich a, klit men samen en probeert opnieuw te overleven. Dit maal ten koste van de Westerlingen met hun wetten die ontoereikend zijn om deze "mentaliteit" om te kunnen buigen. You can't blame them. Blame us, we hadden ze nooit moeten omarmen. Nu zitte de rotte appels in het Westerse mandje en uiteindelijk rot alles weg. Als klap op de vuurpijl voegen we nog meer rot fruit toe uit moslim landen, waar de mentaliteit ook niet echt Westers is, maar meer middeleeuws. Hoe lossen we dit op? Eh, niet.... too late !

Betweetert | 27-06-12 | 08:42

www.youtube.com/watch?v=bO12X1nhzzk

Kijk en huivert; is koeltoer of zo! Opgefokte mannen en een vrouw is de kat op het spek binden in dat soort landen lijkt het...

Betweetert | 27-06-12 | 08:30

De Afrikaanse mentaliteit is er met geen enkele ideologie uit te krijgen.

Minkafiristan | 27-06-12 | 06:14

egyptenaar die een dode blonde amerikaanse kameel anaal pakt......
hebben we dan alle vooroordelen? ***Proest*** zo gaat het er daar dus echt aan toe.
BTW: stomme blonde mutsen die denken dat islamistan net zo veilig is als wandelingetje over times square

dekogelkwamvanlinks | 27-06-12 | 01:19

Terzijde. Voorbij de Pyreneeen en Alpen begint Afrika.

Shareholder II | 26-06-12 | 23:35

Prima schrijversnaam. Ik zie het boek al prominent in de schappen liggen.

Shareholder II | 26-06-12 | 23:32

-weggejorist-

Jerusalaim AD 5000 | 26-06-12 | 23:17

Waar homo's zwaar gediscrimineerd worden zijn ook veel verkrachtingen en worden vrouwen op vele manieren onderdrukt.Kijk zomaar wat verbanden leggen dat kan ik ook.Als armoede de reden zou zijn dan waren vrouwen ook niet veilig in zuidoost Azië etc.toch heb ik daar nog nooit gehoord dat journalisten publiek groepsverkracht werden.Iemand een filmpje uit Vietnam? Ik dacht het niet.

miko | 26-06-12 | 20:44

De Pvda zal de grenzen wel weer wagenwijd open hebben gezet voor de slachtoffers van deze vrouw.

HoogToontje | 26-06-12 | 20:38

Verkrachten mag gewoon volgens de islam, sterker nog Mohammed stimuleert dat gedrag in tijden van 'conflict' tegen niet-moslims. Zie ook: wikiislam.net/wiki/Rape_in_Islam

Die verkrachtingen zal niemand die het midden-oosten een beetje kent verbazen. Waarom er nog steeds Westerse journalistes of überhaupt Westerse vrouwen heengaan, dát is het grote mysterie.

Jackie Chiles | 26-06-12 | 20:12

Die vrouw is net zo dom als alle anderen die hier denken dat een democratie en leven zoals wij hebben daar eventjes is te realiseren. Maar het is natuurlijk fantastisch materiaal voor P&W en tafel dansende islamisten!

lanexxx | 26-06-12 | 20:06

-weggejorist-

Shalome | 26-06-12 | 19:56

Fatbirdsdontfly | 26-06-12 | 19:36

Weet je hoe rijk de emiraten zijn?

Shalome | 26-06-12 | 19:52

@Rideo Ergo Sum | 26-06-12 | 18:09 |

In 2001 ging het ook al zo slecht hè.

Bruno Alaska | 26-06-12 | 19:51

Dom vrouwmens, je moet ook niet op dat Tahir plein in die chaos gaan lopen en al zeker niet in je witte bloesje.
O ja, en we moeten dit niet willen met z'n allen.

dutch driver | 26-06-12 | 19:44

Ik snap ook niet waarom iemand nog naar een van deze idiote landen op vakantie zou willen. Laat die gekke hakbars wat mij betreft de typhus krijgen.

solidstate | 26-06-12 | 19:37

Maar het is toch niet een vreemde stelling dat wanneer ze daar eenzelfde welvaart hebben als hier, de vrouwenrechten eenzelfde evolutie zouden doormaken als die bij ons in de 20ste eeuw? Alleen al omdat vrouwenrechten een voorwaarde zijn voor die welvaart.

Fatbirdsdontfly | 26-06-12 | 19:36

Ga vooral zo door daar in Egypte! Jullie zullen je eigen graf graven! Die oude farao's zullen is moeten weten!

vouwbare binnenband | 26-06-12 | 19:20

Dat gespiegel en positivisme duurde dus ook maar een dag of twee.

sjaakdeslinksesul | 26-06-12 | 19:18

Dat is weer eens zo'n UberlinkschAzijnpissendmensch.

meneer Q | 26-06-12 | 18:58

de grote Anti | 26-06-12 | 18:49 |

Ben je gek, daar zijn ze toch alleen slachtoffer van...
Als zelfverklaard ras zijnde, natuurlijk.

Desmoulins | 26-06-12 | 18:54

@Desmoulins | 26-06-12 | 18:43
Maar dat zijn dan meestal hoeren met een donker huidje.
Een witte hoer is al millenia lang de hoofdprijs zeg maar.Racistisch hmm?

de grote Anti | 26-06-12 | 18:49

La Bailaora | 26-06-12 | 18:34

Het liefst lopen ze weg als ze met de keiharde realiteit worden geconfronteerd. Volgens mij denkt de helft dat ze in een film zitten en dat het een kwestie is de scenario een beetje aan te passen want nu wordt het toch wel een erg pijnlijke ervaring.

solidstate | 26-06-12 | 18:47

Wat een grapjas die Frans(Nokia)8210. In Marokko treft men pas hoeren aan, en volgens een vriend van me is Iran helemaal het paradijs op aarde -volgens zijn logica tenminste.

Desmoulins | 26-06-12 | 18:43

'Lijkt een beetje op die beer in het bos die na 10x de jager verkracht te hebben tegen de jager zei: "Jij komt hier helemaal niet om te jagen, is het wel?'
@tipo | 26-06-12 | 18:27

*eten uit toetsenbord gaat peuteren*

de grote Anti | 26-06-12 | 18:43

@ tipo | 26-06-12 | 18:27
whahahaa
LOL een goed voorbeeld.

solidstate | 26-06-12 | 18:43

Het gaat er niet om of je daar veilig bent of dat je er helemaal geen last van hebt, mister Graaf en Hurgargha, je moet daar helemaal niet heen WILLEN.

Normpje | 26-06-12 | 18:40

Rideo Ergo Sum | 26-06-12 | 18:09 |

U ontkent dus dat de minderwaardige positie van vrouwen niet inherent is aan de Islam. Dat dit soort zaken die aan de orde van de dag zijn, een gevolg zijn van een economische neergang is ronduit belachelijk, en haast een misdadige vorm van wegkijkgedrag.

Desmoulins | 26-06-12 | 18:37

Het is de olie waar we zo van afhankelijk zijn!

Het is één groot complot, de kennis om brandstof uit water te halen is er al lang. Als we niet meer afhankelijk zijn van olie, zijn we zo van die idiote religie af

gasboer | 26-06-12 | 18:34

"domme viva mutsen die maar blijven geloven dat het hier om armoede gaat..."
@solidstate | 26-06-12 | 18:18
Zolang ze dit niet lezen gaan ze niet snel anders denken:

reason.com/archives/2007/10/10/the-tro...
Hirsi Ali: The trouble is the West, because in the West there’s this notion that we are invincible and that everyone will modernize anyway, and that what we are seeing now in Muslim countries is a craving for respect. Or it’s poverty, or it’s caused by colonization.

The Western mind-set—that if we respect them, they’re going to respect us, that if we indulge and appease and condone and so on, the problem will go away—is delusional. The problem is not going to go away. Confront it, or it’s only going to get bigger.

La Bailaora | 26-06-12 | 18:34

We moeten massaal over op kernenergie want wij financieren dit soort idioten, elke keer als we gaan tanken. Het gemiddlede IQ in Afrika is 85. Wij noemen dat hier zwak begaafd. www.google.nl/imgres?hl=nl&sa=X&am...

neworder | 26-06-12 | 18:30

@solidstate 18:18
Lijkt een beetje op die beer in het bos die na 10x de jager verkracht te hebben tegen de jager zei: "Jij komt hier helemaal niet om te jagen, is het wel?"

tipo | 26-06-12 | 18:27

Dhimmilogica. Als het leugentje maar vaak genoeg herhaalt wordt, geloven de goedgelovigen onder ons het vanzelf wel. Best logisch om met dit soort landen verdragen aan te gaan voor arbeidsmigratie.

Desmoulins | 26-06-12 | 18:27

Wat een nieuwswaarde weer. Vertel eens iets wat we nog niet wisten. Dit valt toch gewoon onder de categorie: "Geld lenen kost geld!", "Kokend water is heet!", "Haaien eten zeehonden!", "Islam is...(vul de rest zelf maar in).

Gomer Pyle | 26-06-12 | 18:26

Hoop wel dat Annabel weet dat die 'necrofilie-wet' een hoax was?
Charles Bukowski | 26-06-12 | 17:02

oh, dus de islam staat dus wel voor de vrouwenrechten, dacht ook al.

vanhetvarken | 26-06-12 | 18:20

@Graaf van Egmont | 26-06-12 | 18:16

Da's dat ándere beest. Dat mag. Wat heet: dat moet!

*Blauwe pilletjes bijbestellen doet*

Reinaert | 26-06-12 | 18:19

frans8210 | 26-06-12 | 18:08

Prima frans8210, gaan we het hebben over evolutie waar wil je beginnen? Ik stel voor om te beginnen niet bij het allereerste begin maar bij de dinosauriërs. Geen enkel religieus boek noemt de dinosauriërs of voor hetzelfde geld de verschillende dieren uit de oertijd. Weet je waarom frans? Omdat die niet meer leefden toen MENSEN boekjes gingen maken over machtige god 'achtige' figuren.

Verder is er zoveel wetenschappelijk bewijs voor evolutie van dieren en planten. Dit is met eenvoudige google searches te vinden en ik ga hier dus verder niet over wijden. Toch heb ik ook niet alle wijsheid in pacht en zal dus nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen dat de aarde, het heelal, de oerknal en evolutie zelf niet het resultaat zijn van een schepping. Maar als er, in alle onwaarschijnlijkheid, een almachtige god is en er is een duivel, dan weet ik aan welke zijde de de duivel staat. Een besef van goed en kwaad krijg je ook (misschien wel juist) zonder geloof beste 'frans'. Ik hoop dat je veel probeert te lezen, dat je minder naar je imam gaat luisteren en er ooit voor jezelf achterkomt waar jij nou daadwerkelijk in gelooft. Mocht je deze achterlijkheid voor de rest van je leven vasthouden dan wens ik je hele andere zaken toe.

Hussar1683 | 26-06-12 | 18:18

Maybe this is my punishment for some of the emotional pain I’ve caused others through some foolish mistakes and poor judgement recently.

Poor judgement recently. Zeg dat wel.
De zoveelste naieve westerse mutje die denkt dat deze barbaren ze goed gezind zijn.

Het is dus WEL de islam die westerse vrouwen ziet als hoeren. Hoeveel keer moeten deze vrouwen bruut verkracht worden tot er de ogen open gaan bij een horde ongelofelijk domme viva mutsen die maar blijven geloven dat het hier om armoede gaat omdat ze het in de viva gelezen hebben.

solidstate | 26-06-12 | 18:18

@frans8210 | 26-06-12 | 18:13

Ik ben een realist. Ik zie dingen, ik signaleer, ik onthoud wat er in de wereld om mij heen gebeurt, of dat nu goed of kwaad is. En dat zouden meer mensen moeten doen, de mens is namelijk gezegend met en stel hersens en die moet je niet willen uitschakelen omdat één of ander prediker dat van je verlangt. Baas in eigen buik, baas in eigen bovenkamer.

Wie niet zelfstandig kan of wil denken verdient inderdaad niet beter dan Islamitische terreur. Jedem das seine.

Reinaert | 26-06-12 | 18:18

@Mr. Z 18:06: Dit soort dingen gebeuren in (te) veel landen, ook niet-islamitische. Maar juist in die islamitische landen worden dit soort daden goedgepraat, en kan je als vrouwelijk slachtoffer het meestal vergeten om verhaal te halen of gerechtigheid te verwachten. In Islamitische landen, en in Nederland waar dit soort dingen worden afgedaan als een sociaal-economisch probleem, en waar de straffen verlicht worden vanwege schaamtecultuur. Dat artikel in de Volkskrant, waarin Islam als factor in vrouwenonderdrukking wordt weggecijferd, is te idioot voor woorden.

Muxje | 26-06-12 | 18:17

@JoranVanderdood
Stockholmsyndroom..
Ze staat waarschijnlijk al weer te springen om terug te gaan.Daarom boeit het mij ook niet zoveel.Don't count on my sympathy.

de grote Anti | 26-06-12 | 18:17

Reinaert | 26-06-12 | 18:14
In ieder mens gaat een beest schuil. Ook in mij. Althans volgens de gravin

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 18:16

@Rideo Ergo Sum | 26-06-12 | 18:09

Mensen zijn beesten, dat klopt. Neemt niet weg dat men daar in de Islamitische wereld meestentijds nog wel een schepje bovenop weet te doen: onmenselijkheid kent geen tijd. Dáár niet.

Zoek de verschillen met onze beestachtige samenleving!

Reinaert | 26-06-12 | 18:14

de grote Anti | 26-06-12 | 18:12
Nou ja, ze helpen wel mensen die niet bij hun kliek horen. Maar als wederdienst eisen ze dan een bekering. Dat is nog misselijker.

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 18:14

Dat verkrachtte Jankeese hoernaillewijf blijft als ware cultuurrelativist de islam verdedigen. Ik hoop dat ze er van genoten heeft. Blijf maar roepen "Islam is ze relizion of piss... Islam is ze relizion of piss..." En ga maar lekker door, misschien word je nog eens gepaald door 100 man tegelijk.

JoranVanderdood | 26-06-12 | 18:14

-weggejorist-

frans8210 | 26-06-12 | 18:13

@frans8210 | 26-06-12 | 18:05
Je bent inderdaad niet zomaar op deze aarde.
Je bent hier om zo min mogelijk tot last te zijn bij anderen tot je uiteindelijk stopt met roken,en als het kan iemand te helpen.

Denk je daar een sprookjesboek voor nodig te hebben ben je wel erg idioot.Vreemd ook hoe ik vrijwel nooit gelovigen iemand zie helpen die niet bij hun kliek hoort,maar de boel verpesten kunnen zij wel heel goed!

de grote Anti | 26-06-12 | 18:12

frans8210 | 26-06-12 | 18:08
Doe godt eens na dan. Leg een bolus en kneed er een Hussar1683 van.

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 18:12

@Graaf van Egmont 18.10
Keeft niet !

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-12 | 18:11

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-12
Ik ben er snel overheen gegaan. Schande dat ik dat verketen ben.

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 18:10

Als het slecht gaat met de economie, zijn de sociaal zwakkeren en minderheden per definitie extra de sigaar. Sla de geschiedenisboeken er maar op na. Heeft dus niet zoveel te maken met de Islam, maar de bekrompenheid van de mensheid in het algemeen.

Rideo Ergo Sum | 26-06-12 | 18:09

-weggejorist-

frans8210 | 26-06-12 | 18:08

@Graaf van Egmont 18.03
U verkat ;
Marrokaanse = Marokkaanse
Allebei geen plakplaatje.
Moeten we streng in zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-12 | 18:07

@Normpje | 26-06-12 | 17:31
Normale mensen doen research voordat ze naar ene land toe gaan. En dan had je rustig tot de conclusie kunnen komen dat Hurghada & Sharm El-Sjeik veilig zijn.
Hoe veilig denk je dan??? Die gebieden (en dat zijn extreem grote gebieden met bergen of niets er tussen) zijn verboten voor Egyptenaren, er is een visumplicht voor toeristen maar ook voor Egyptenaren. Je komt als Egyptenaar alleen die toeristengebieden in als je een werkvisum hebt.
In gebieden zoals Luxor waar al die tempels zijn, is er maar 1 persoon die constant een aanslag pleegt op je gemoedstoestand en dat is de buschauffeur.
dangerousroads.org/africa/120-luxor-al...

Horagha | 26-06-12 | 18:06

Walgelijk waar mensen in grote groepen toe in staat zijn. Uiteraard gebruiken deze smerige zwijnen de Islam als excuus, maar om door te generaliseren naar Islam heeft dit per definitie tot gevolg slaat nergens op. Ooit in Indonesie geweest? Grootste Islamitische land ter wereld en daar gebeuren dit soort dingen niet.

Dit neemt overigens niet weg dat de Islam net als elke ideologie veel slechte dingen tot gevolg heeft, maar dat is NIET uniek voor de Islam.

Mr. Z | 26-06-12 | 18:06

frans8210 | 26-06-12 | 17:51 |

Beste Frans, HOEREN heb je echt overal in de wereld, daarbij in veel achtergebleven landen hebben vrouwen en kinderen geen rechten en worden als hoeren gebruikt en krijgen daar niet eens tientjes voor.

Het westen heeft zo zijn problemen, hoop dat we ons daar eens op kunnen gaan richten zonder dat onze aandacht steeds weer moet worden opgeslokt door aandachtsbehoevende debiele broertjes die hun maansteen op hun manier willen vereren in de publieke ruimte.

Bruno Alaska | 26-06-12 | 18:06

de grote Anti | 26-06-12 | 18:00
Ik ben geen zielige man!

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 18:05

-weggejorist-

frans8210 | 26-06-12 | 18:05

manders | 26-06-12 | 17:58
Maar dat geldt ook voor:
gebeurd = gebeurt
appaleren = appelleren
mediterraanse = mediterrane
De Romeinen verbaasde = verbaasden
bruidschat betaalde = betaalden
Kortom je bent gezakt VMBO-er

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 18:03

@oombob 17:48
U bedoelt die Egyptische gekken die tegen de doodstraf zijn voor islamverlaters en die Egyptische gekken die tegen steniging van vreemdgaande vrouwen zijn? Dat is namelijk de minderheid. U vindt dat zij het verpesten voor de meerderheid? Bijzonder.

tipo | 26-06-12 | 18:03

@Reinaert | 26-06-12 | 17:54
Ik weet niet wat de reden is, maar het valt me wel op, naief is het in ieder geval wel om te denken dat het wel meevalt met de islamisering in die landen.
.
Aluhoedje: Of is Obama een muslim?

Onderbuik | 26-06-12 | 18:02

@frans8210 17.51
Moet je eens proberen in een bikini achter een raam te gaan staan in dat k*tland, ze trekken je door het raam heen naar buiten en rekenen echt niks af.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-12 | 18:02

@frans8210 | 26-06-12 | 17:51

Darling, ik ben helegaar geen Ketter! Ik ben een diepgelovig Agnost met een Grefo-achtergrond dus wat is je punt nu eigenlijk?

Ik geloof in vanalles en nog wat maar er is één ding waar ik niet in geloof en dat is de these "Islam is vrede". Islam is helegaar geen vrede, Islam is minachting, is onderdrukking, is geweld, is barbarij, is onwetendheid, is [vul hier zelf iets leuks in].

Als we in deze wereld van één ding af moeten is het - naast televisiereclame - de Islam wel. Yes we can! Te vuur en te zwaard als het moet, oog om oog, tand om tand. Who cares, het doel heiligt de middelen.

Reinaert | 26-06-12 | 18:02

... en moet je eens opletten wat er zou gebeuren als er ooit één enkele burkadraagstert verkracht zou worden door blanke mannen in Parijs, Birmingham, Brussel of Rotterdam.
-
Die steden zouden te klein zijn voor de massale demonstraties ( pardon: 'uitingen van gerechtvaardigde verontwaardiging') die er zouden volgen.

azoturie | 26-06-12 | 18:02

Vreselijk natuurlijk. Maar westerlingen moeten altijd beseffen dat als bevolkingen doen alsof ze westerse maatschappelijke standaarden hanteren, deze gebieden niet opeens te beschouwen zijn al disneyland.

moonshiner3519 | 26-06-12 | 18:01

frans8210 | 26-06-12 | 17:51

Frans of Mohammed, normaal reageer ik niet op zulke onintelligente bijdrages maar soms moet het even.

"oh jah in nerderland worden er geen vrouwen verkracht... alleen kunnen ze achter de ramen hun lichaam verkopen voor een paar tientjes.."

Ja ook in Nederland worden vrouwen verkracht, dat gebeurt overal op de wereld. Je zal hier echter geen groepen mannen aantreffen die doelbewust op een openbaar plein die ene Surinaamse, Turkse of Indonesische er uit pikken en aan stukken trekken omdat vrouwen in het algemeen en niet westerse vrouwen helemaal vrij spel zijn (zie je hoe ik het omdraai frans?) Vrijwillige prostitutie is niets mis mee, gebeurt ook overal, bij ons is het legaal waardoor getracht wordt veel misstanden weg te nemen.

er zijn mensen die hun geloof nooit zullen laten vallen in tegenstelling tot de meeste atheisten die hier op geen stijl zitten... leer er mee leven en stoor je niet zo aan de islam.. zat andere dingen waar je zorgen om kan maken... stelletje ketters... blijf maar lkker geloven in die evolutie theorien van jullie... en zeggen dat gelovigen in sprookjes geloven.. terwijl de atheisten in het grootste sprookje geloven..

Leer er mee leven en stoor je niet zo aan de islam. Sorry maar nee dat doe ik niet. Zou jij dat tegen jouw grootouders hebben gezegd over het nazisme? (ja ik trek de directe vergelijking, kunnen we ook over discussiëren)

Verder, de evolutie theorie is geen geloof, het woord theorie zegt het al. Van geloven is dus geen sprake, alleen van wetenschap. Het statement dat atheïsten in het grootste sprookje geloven in tegenstelling tot mensen die in een zwevende entiteit op een wolk of waar dan ook geloven, terwijl zij die nooit hebben gezien en daar voor willen sterven en doden is zo ver out there dat ik daar afhaak. Succes met je leven vol met jaren van absolute achterlijkheid.

Hussar1683 | 26-06-12 | 18:01

@frans8210 | 26-06-12 | 17:59
Dank je voor je inkijkje in de denkwereld van een moslim: die kunnen nou eenmaal nooit fout doen he? Altijd een ander...

La Bailaora | 26-06-12 | 18:01

Arabische Lente!? Moewah. LOL. Een sekstische, homofobe en godsdienstwaanzinnige en autoritaire islamocratie zal Egypte worden binnen 3 jaar! Niet om te lachen dus...

jojo1956 | 26-06-12 | 18:01

@frans8210 | 26-06-12 | 17:51
Leuke nick frans.. Was hassan8210 al genomen?

Maar kijk,daar heb je dus weer het argument 'maar jullie doen het ook'.Dus omdat er hier wat vrouwen zijn die hun lichaam verkopen en vaak nogal zielige mannen daar aan hun trekken kunnen komen (beter dan dat ze nog maffer worden)..'valt het gangbangen van een westerse vrouw in een barbaars land ook wel mee.

Atheisten zien tenminste het verschil tussen crimineel en acceptabel gedrag,grapjurk.

de grote Anti | 26-06-12 | 18:00

blijf maar lkker geloven in die evolutie theorien van jullie...
@frans8210 | 26-06-12 | 17:51
Wij geloven ook niet in de evolutie *theorie*, behalve dat er heel veel op wijst dat het zo is (gewoon om je heen kijken). Op het moment dat er echter bewijzen komen die het tegendeel aantonen, dan gaat die theorie bij ons gewoon weer overboord, zoals dat vorig jaar bijna gebeurde met de relativiteitstheorie.

Dat is nou juist zo fundamenteel anders bij gelovigen, vooral bij de aanhangers van de maangod...

La Bailaora | 26-06-12 | 18:00

-weggejorist-

frans8210 | 26-06-12 | 17:59

@Graaf van Egmont 17.46
Als het goed is bent u ongeacht m/v al van achteren genomen door een verzekeringsfiguur zonder daar iets van gemerkt te hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-12 | 17:59

-weggejorist-

frans8210 | 26-06-12 | 17:58

inhoudT, uiteraard. God wat schaam ik me af en toe voor de spelvauten in wat ik neerplemp.

omanders | 26-06-12 | 17:58

oh jah in nerderland worden er geen vrouwen verkracht...
@frans8210 | 26-06-12 | 17:51
So? Het bestaan van een Dutroux spreekt Fritzl toch niet vrij?

La Bailaora | 26-06-12 | 17:56

frans8210
Lul toch niet zo stom man. Of kutkind.

XaaD666 | 26-06-12 | 17:54

@Onderbuik | 26-06-12 | 17:50

Mubarak heeft ruim dertig jaar lang keurig netjes gedaan wat de Amerikanen van 'm wilden. De beloning is een mes in z'n rug namens ene Barack Obama en een stevige veroordeling die om allerhande redenen ook nergens op slaat.

Lastig nieuws om te brengen, laat staan dat je 't kunt duiden zonder daarbij anderen in diskrediet te brengen. En daarom doen we dat in NeDDRland dan ook maar niet.

Reinaert | 26-06-12 | 17:54

frans8210 | 26-06-12 | 17:51
doe jij je hostie eens innemen, samen met de pillen die de dokter je heeft gegeven.

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 17:54

Osama Bin Laden was tyfus rijk. Case closed.

Pittybrad | 26-06-12 | 17:53

@de grote Anti | 26-06-12 | 17:26

Het grote probleem dat nu ontstaat, is dat we een etnisch conflict in ons land dreigen te krijgen. En dat is ook zo. De anti-religie brigade denkt daar een oplossing voor gevonden te hebben in het concept Religie Is Middeleeuwse Barbaarsheid. We hoeven immigranten alleen maar te overtuigen van het niet bestaan van God en ze zullen als vanzelf overgaan naar een moderne en beschaafde moraal.

Maar dat is helemaal niet wat er gebeurd. Marrokaanse crimineeltjes bekeren zich tot het salafisme, niet tot onze moderne vrije moraal. Hoe kan dat toch? Dat kan omdat beide appaleren aan de onderliggende mediterraanse mentaliteit: Het opgeblazen (pun intended) ego, als het ware.

De Romeinen verbaasde zich al over het feit dat de Germanen een bruidschat betaalde om met een vrouw te mogen trouwen. Je moet maar eens bedenken wat dat inhoud. Een vrouw is een aanwinst, geen last.

"The matrimonial bond is, nevertheless, strict and severe among them; nor is there anything in their manners more commendable than this. Almost singly among the barbarians, they content themselves with one wife; a very few of them excepted, who, not through incontinence, but because their alliance is solicited on account of their rank, practise polygamy. The wife does not bring a dowry to her husband, but receives one from him."

omanders | 26-06-12 | 17:52

En daarom alleen al PVV 12 September.
En al die lui maar zeiken op de PVV .
Ik mag hopen.... Nah zo laag zink ik niet.

XaaD666 | 26-06-12 | 17:52

Dit is al de derde journaliste die is gegangbangd in Egypte. Maar naar mijn weten waren die andere twee niet zo idioot vergevingsgezind over die bende verwilderde silverbacks.

Shalome | 26-06-12 | 17:52

-weggejorist en opgerot-

frans8210 | 26-06-12 | 17:51

Veel landen aan de middellandse zee krijgen moslims aan de macht, dat is niet goed, maar op de een of andere reden wordt dit niet goed belicht in de nederlandse media.
Moebarak was ook niet echt een dictator, sinds hij weg is wordt er ook vaag gedaan over de situatie in Egytpe, dit is m.i. geen goede journalistiek of iemand bepaald dat er dingen niet in het nieuws mogen komen, op zich wel typisch iets dat bij de gekleurde NOS past...

Onderbuik | 26-06-12 | 17:50

Jammer van die link naar Yvon Jaspers.
Als het op die flauwe manier van schrijven moet, hou ik altijd gelijk op met lezen.

Tarmac | 26-06-12 | 17:50

Gelukkig krijgt TROUW volop weerwerk op 't internet(zoek maar).

noly | 26-06-12 | 17:49

laten wij toch met zijn allen de prille democratie in egypte een eerlijke kans geven - gekken heb je overal die het verpesten voor de meerderheid.

oombob | 26-06-12 | 17:48

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-12
Dan zou ik me hevig verzet hebben. Beter 100 islam mietjes dan één verzekeringsagent.

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 17:46

Domme journalistes. Wat verwachten ze nou?

sitzkrieg | 26-06-12 | 17:45

Broederschap = vrouwe lijk

Fonnzie6 | 26-06-12 | 17:44

@Graaf van Egmont 17.41
Jammer anders had ik je een beurt kunnen geven voordat er 100 islamietjes op je gesprongen waren.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-12 | 17:44

Dat zegt de linkschmensch toch! Ieslaam is vrede, gelijkheid en broeder- en zusterschap. Een soort soosjalistiese hemel, om het maar zo te zeggen.
Over gelijke rechten moet niet gesproken worden, want 'is eigen schuld' en de haatbaarden in jurken doen alleen maar wat hun koeltoer hun zegt dat ze moeten doen. Net zoals de Folkerts en de Diederik Samsons deden tegen alles wat maar even naar 'aksie' moest ruiken. "Hebben ze zelf om gevraagd", was het ultieme ekskuus om stenen te gooien, brandblussers leeg te spuiten en zelfs vestigingen van de Makro in brand te steken. Toch een parallel tussen soosjaisten en haatbaarden? Beiden reageren vanuit hun slappe lul en hebben in de kop ervan meer hersens zitten dan in het exemplaar op hun romp.

blaster | 26-06-12 | 17:43

KUT islam.

Blue Light | 26-06-12 | 17:42

Uw Verzekeringsadvis
LOL. Ben ik net even teveel man voor. Niet zo erg als rond de Middellandse Zee, maar toch.

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 17:41

@Graaf van Egmont 17.34
Aan die k*dt en dat blonde is best wel wat te doen, kost je een paar ruggen heb je ook wat.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-12 | 17:39

@Leo, ik geloof niks, dit kan waar of niet waar zijn.
Bovendien, waarom gingen ze alleen met de vingerts drin? Dan zou je toch meer verwachten...
Minimaal een youtube filmpje, en dan niet te schokkerig gefilmp, dan praten we verder.

Simpele Boerenlul | 26-06-12 | 17:38

kosdekoning | 26-06-12 | 17:26

Het enige wat men nodig heeft is een degelijke opvoeding. Waarin men tegen je zegt, man en vrouw zijn gelijk en je mag andere mensen, en als man zijnde vooral vrouwen niet fysiek kwaad doen. In bepaalde culturen, die weer voor een groot deel beïnvloed worden door een bepaald geloof wordt juist het tegenovergestelde aangeleerd. Dat zoiets er uitkomt als de beestjes geen dictator meer hebben is niet meer dan een eenvoudige optelsom. Tel daarbij de heetgebakerde karakters van zandmannen, ongeletterdheid, gebrek aan scholing (met uitzondering van koranles) en armoede bij op, dan krijg je de door links Nederland bewierookte 'arabische lente'.

Hussar1683 | 26-06-12 | 17:37

@Normpje | 26-06-12 | 17:31
Misschien vinden aardig wat vrouwen de aandacht stiekem ook wel fijn in mediterrane landen.Je valt natuurlijk wel op als je daar met je blanke huidje en lange benen door de straten wandelt,en alle mannen zijn allemaal zooo aardig !! Je krijgt eten en drankjes aangeboden,ze willen je de stad laten zien en hun familie ontmoeten.

Zulke lieve mensen allemaal,liev dagboek !

de grote Anti | 26-06-12 | 17:37

Normpje | 26-06-12
Er is nix mis met Egypte als vakantieland. Kom je deze problemen nauwelijks tegen. Maar je denkt toch niet dat ik als toerist voor mijn plezier in Cairo naar het tahrirplein ga. Dat is net zo dom als als nieuwsgierige naar de voetbalrellen te gaan kijken.
En dan ben ik niet eens blond en heb ik geeneens een kudt.

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 17:34

westerse vrouwen moeten niet denken dat ze zomaar overal vrij rond kunnen lopen. Omdat je jezelf ethisch superieur en niet-rascistisch acht, wil dat nog niet zeggen dat die mensen die jouw empathie verdienen dat ook zijn.

Fred Janssen | 26-06-12 | 17:34

@Superior Bastard | 26-06-12 | 17:26

Da's waar, Bertus 'weet dingen' en Bertus is 'nogal' overtuigd van z'n eigen gelijk, op zich inderdaad eigenschappen die je bij de modale reaguurder ook aantreft. Nu wil ik Bertus niet afzeiken, want Bertus weet inderdaad dingen die de modale reaguurder vervolgens weer niet weet, ware het niet dat Bertus wel in de veronderstelling verkeert dat 'ie de wijsheid in pacht heeft, en da's dan wel weer een beetje jammer dunkt me.

Bertus is somtijds een tikkeltje over the top. That's all.

Reinaert | 26-06-12 | 17:34

@Leo_154 | 26-06-12 | 17:16
Meen je dit nou echt, of ben je nou gewoon aan het trollen?
Ik hoop voor je dat laatste.

DaveyDuck | 26-06-12 | 17:32

Ik ben er helemaal klaar mee. Islam en haar aanhangers. Alleen maar geweld, gestoorde sociale verhoudingen, intimidatie. Het is het meest destructieve, walgelijke geloof wat er op dit moment is op aarde.

Statler en Waldorf | 26-06-12 | 17:32

Ach en toch gaan er nog steeds mensen naar Egypte en meer van die lente-landen om daar met hun luie reedjes 8 dagen bij een zwembad liggen. Goedkoop en cultuur enzo. Soms hoop je bijna dat ze dan maar door een kameel daar platgetrapt worden. Of flink uit elkaar getrokken worden door een snor.

Normpje | 26-06-12 | 17:31

@rotteclown | 26-06-12 | 17:25

Oh. Dan behoor ik dus niet eens tot de doelgroep! Mooi.

Oftewel en met andere woorden: het maakt mij geen bal uit wie er reaguurt, of het nu een man, vrouw, homo, hetero, Chinees, roomblankert of diepzwartert, Katholiek, Grefo, Moslim, Jood, agnost, paragnost of wat dan ook is. Het gaat namelijk niet om de vorm maar om de inhoud. Laten we ons tot die inhoud beperken, da's voor iedereen wel zo handig.

Reinaert | 26-06-12 | 17:30

@kosdekoning | 26-06-12 | 17:26
Kip of het ei verhaal,jah.
Misschien komen ze nooit verder omdat het een stel agressieve idioten zijn?

de grote Anti | 26-06-12 | 17:29

Idontgiveafunk | 26-06-12 | 17:11 | + -1 -
Niet doen joh. Al het slechte gebeurt uit naam van de islam.

Superior Bastard | 26-06-12 | 17:28

Overigens zijn armoede, ongeletterheid, geen scholing en talloze andere sociaal kwantificeerbare eigenschappen door zo'n beetje elk onderzoek in de wereld een grote reden van dergelijke barbaarse taferelen en maatschappijen.

Dus die meneer de Wever die ik verder niet ken zegt alleen maar wat in decennia lange studies sociale psychologie al tijden bekend is, niks nieuws.
net zoals dat iedereen weet dat een strafblad in een sociaal achtergestelde wijk nogal wat vaker voorkomt dan in een andere wijk. Allemaal niks nieuws onder zon.

kosdekoning | 26-06-12 | 17:26

@omanders | 26-06-12 | 17:23
Juist,de mediterraanse mannen zijn agressieve moederskindjes en ijdele huilbabies..
Ik hoef er i.e.g niets meer mee te maken te hebben.
Ga wel naar duitsland of de states op vakantie of zo.

de grote Anti | 26-06-12 | 17:26

Reinaert | 26-06-12 | 17:15 | + -1 -
Ja hè, die Bertus. Had zo een reaguurder kunnen zijn.

Superior Bastard | 26-06-12 | 17:26

Dat gezegd hebbende fungeert de Islam wel steeds meer als drager van die mentaliteit. Was eertijds een gesluierde vrouw in Bosnie een zeldzaamheid, tegenwoordig zie je het steeds meer.

omanders | 26-06-12 | 17:25

@Reinaert
Ohja sorry, GS is natuurlijk geen blog met een doelgroep van mannen tussen 20 en 40 :')

rotteclown | 26-06-12 | 17:25

Als ik haar verslag zo lees, valt me op dat ze ook meteen in state of denial schiet. Ze had ten eerste beter imshi kunnen roepen dan M'a salama, bidden tot godt is ook al geen sterke, maar tegenover de vrouwen bevestigen dat ze heel goed weet dat dit niet de islam is gaat wel erg ver.
Maar goed, ze zal in shock geweest zijn van angst en dat is dan wel weer te begrijpen.

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 17:25

Mohammed vindt dit alle maal goed...

bigoks2531 | 26-06-12 | 17:24

Ja, lekker handig, verslaggeefsters naar Moslim landen sturen. Dan wordt je dus niet serieus genomen, maar wel serieus genomen.

Marcus Porcius Cato | 26-06-12 | 17:23

@Godsammekraken | 26-06-12 | 17:05
Dat bedoel ik. 10 is nogal veul. Salam is de enige in de serieuze prijzen.

Godsammekraken | 26-06-12 | 17:23

@rotteclown | 26-06-12 | 17:22

Welk mannenblog? Doe eens een link! Daar wil ik ook wel eens kijken!

Reinaert | 26-06-12 | 17:23

Het ligt niet aan de islam an sich. Er zijn zelfs voorbeelden van islam die zich volstrekt niet vrouwonderdrukkend gedraagd. Het ligt veel meer aan de mediterraanse cultuur: De Spaanse mannetjesputters, het Italiaanse gedweep met de moeder, de Islamitische vrouwonderdrukking; het zijn verschillende uitingen van dezelfde mentaliteit.

omanders | 26-06-12 | 17:23

eerstneukendanpraten | 26-06-12 | 17:02 |
En hoeveel Haïtianen of Mongolen? En hoeveel droegen een bril, en waren er ook homo's bij? Je hebt me benieuwd gemaakt.

Superior Bastard | 26-06-12 | 17:23

Is het ook emancipatoir om als vrouw bij een mannenblog te gaan schrijven en vervolgens precies hetzelfde mannentaaltje over te nemen?

rotteclown | 26-06-12 | 17:22

"Islam is vrede" behalve voor...

*vrouwen
*homo's
*anders-gelovigen
*niet-gelovigen
*afvalligen
*aanhangers van democratie
*tegenstanders van democratie
*ehh... oeps... de rest... welke rest?

kibambam | 26-06-12 | 17:22

Yup, dagelijks worden op alle plekken van de wereld waar moslims en niet-moslims naast elkaar wonen talloze vrouwen verkracht. Dus de Islam is bah-slecht.

Oh wacht. Zoals werkelijk iedereen weet wonen miljoenen en honderden miljoenen moslims en niet-moslims al tijden naast elkaar zonder dat dit gebeurt. Kennelijk ligt het volgens de feiten een tikkie anders.

kosdekoning | 26-06-12 | 17:22

@vetkleppert | 26-06-12 | 17:17

Vrouwen - en zeker journalistes - lokken dat uit hè. Dan moet je als man wel even laten zien wie er de baas in huis en op straat is, voor je 't weet vormen vrouwen een eigen mening en heb je dat gezeik weer. Gewoon een kleine terechtwijzing, meer niet, even met de neus op de feiten drukken, da's genoeg. Kapodtstukverkrachten is in dat opzicht een prima middel: de vrouw in kwestie heeft een leermomentje, jij hebt je zak weer leeg, iedereen gelukkig.

Tot zover onze NOS-correspondent in het immer zonnige Egypte.

Reinaert | 26-06-12 | 17:21

Was laatst ook al een voorbeeld van van een blond meisje dat mee dacht te vieren op dat k*t plein, was ongelofelijk , die kon nog net op tijd wegkomen, ze pakte haar overal beet, onder d r blouse etc. wilde zandmannetjes, ware gelovigen.
Doodeng om te zien.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-12 | 17:20

Wat zij heeft meegemaakt lijkt me een hele enge ervaring. Nu is het ook niet al te slim om daar als blonde westerse tussen te lopen. Triest maar waar.

MBeen | 26-06-12 | 17:20

Welk weldenkend westerse vrouw gaat op dit moment vrijwillig naar Egypte en sterker nog verslag doen op zo'n plein? Ik ga het niet goedpraten en wil hier niet beweren dat een rokje dragen gelijk staat aan verkrachting. maar nadat Lara Logan belaagd werd daar is toch wel duidelijk hoe men in egypte omgaat met vrouwen?

Maar die arabische lente gaat de goede kant op hoor, nu zijn ze iig heel even vrij geweest.

muffstuff | 26-06-12 | 17:19

Even een Godwin parallel trekken:
The Great Depression in de jaren dertig wordt algemeen gezien als een stimulans voor de opkomst van het nationaal-socialisme. Zou het economisch goed zijn gegaan, dan hadden de nazi's wellicht een slechtere voedingsbodem getroffen voor hun gedachtegoed.

Maar dat maakt het nazisme - of in het bovenstaande de verkrachting - natuurlijk absoluut niet minder erg! Je moet toch wel heel bizarre gedachtekronkels hebben om zo te kunnen relativeren.

Tim | 26-06-12 | 17:18

@vetkleppert | 26-06-12 | 17:02
Wist je dat als je om nu om je heen kijkt, 98% van alles wat je ziet van ruwe Olie is gemaakt.
Ik zou zeggen, succes met je kleding van hennep en je plaggenhut, doe de veenboeren van mij de groeten.
Als cadeau krijg je van mij je nieuwe tandenborstel.
www.tresoar.nl/educatie/triedsjes/foto...

Horagha | 26-06-12 | 17:18

Volgens mij is de blonde journaliste meer verbaasd dat dit heeft kunnen gebeuren in het doorgaans zo vriendelijke en gastvrije egypte dan dat ik het ben.

Helemaal naakt,op blote voeten,met tientallen vieze zanderige vingers in je.. Het is toch wat.
Wie had dat nou voor mogelijk gehouden,ik dacht altijd dat zandmannen witte vrouwen bijzonder onaantrekkelijk vonden.

Zelfs als ze vriendelijk zijn,denk nou toch even na lieverd.

de grote Anti | 26-06-12 | 17:18

Afschuwelijk verhaal trouwens, van die journaliste. Maar dat moeten we weer op internet lezen. Zoiets gaat de staatstelevee ons niet vertellen.

vetkleppert | 26-06-12 | 17:17

Hier geloof ik dus echt geen zak van. Ze kan beter een bestseller gaan schrijven dan deze propaganda.

Leo_154 | 26-06-12 | 17:16

@Idontgiveafunk | 26-06-12 | 17:11 |

Zeker, vrouwen lastig vallen is niet beperkt tot Egypte. Echter, een collega van me is ooit als blonde student een stukkie gaan wandelen ergens bij de piramides. Kwam ook bijna niet meer thuis. Dat was nog onder de strakke knoet van Mubarak.

ole guapa | 26-06-12 | 17:15

@Mindy | 26-06-12 | 17:12

Bertus Hendriks zwelgt in z'n eigen gelijk. Het kan dus nog wel even duren voor we die 'conaisseur' terug zien, domweg omdat Bertus meer gelijk heeft dan anderen. Van die dingen.

Reinaert | 26-06-12 | 17:15

Sja, blondjes zonder burka. Dan vraag je er gewoon om, he? Het ligt beslist niet aan de islam heur. Het zijn de verderfelijke Westerse invloeden die spaken in de wielen van de Arabische lente poken. De profeet is hier wel heel duidelijk over..... niet-islamitisch = onderwerpen of doodslaan.
Gedrag van moslims t.o.v. niet-moslims komt dicht bij dat van honden, waarover laatst iemand schreef: "als ze het niet kunnen eten of verkrachten dan pissen ze erover".

kaskoeskielewan | 26-06-12 | 17:14

Vreemd. Ik heb helemaal geen berichten gezien over de toename aan verkrachtingen in Griekenland de laatste maanden. Zou het dan toch niets met armoede en alles met de islam te maken hebben?

Ja nee, geen mening | 26-06-12 | 17:14

ole guapa | 26-06-12 | 17:09 | + 0
... en laten wij nu net alleen aan de christen en joden drinkwater verkopen hihi.

Tointje | 26-06-12 | 17:12

Vraagstaart was me voor. Waar is Bertus Hendriks toch gebleven..

Mindy | 26-06-12 | 17:12

Beesten zijn het! Maar durf niet de islam de schuld te geven, zoiets gebeurt net zo goed in de US in een achterbuurt.

Gewoon onopgevoede mannen zonder respect voor vrouwen, al voldoen de meeste moslim mannetjes wel aan deze criteria.

Idontgiveafunk | 26-06-12 | 17:11

't Is daar nog steeds Arabische Lente dusch.

Je zou hopen dat het zomer wordt, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten. "Even" als in héél lang. Vooralsnog is het Arabische Winter, een emotionele hongerwinter voor ieder weldenkend mens maar de moslimbroeders dansen er vrolijk op los. Met de broek al dan niet op de knieën.

En Allah zag dat het goed was. Barack Obama overigens ook.

Reinaert | 26-06-12 | 17:11

Serieus, A. Nanninga? Je gaat Robin de Wever aanvallen??? Jij bent echt het type dat lollies van mongooltjes afpakt hé.
Die Robin is niet helemaal lekker in zijn hoofd.
www.robindewever.nl/w/

Horagha | 26-06-12 | 17:11

Godsammekraken | 26-06-12 | 17:05 | + 0 -

Net even op internet gezocht en ik vond er niet meer helaas. Laatst nog wel een Turkse schrijver (geen vriend van de Islam btw) en natuurlijk Arafat, maar dat was een zuiver politieke prijs. In 1979 was Salam de eerste moslim die een Nobelprijs kreeg, hij kwam uit Pakistan.

eerstneukendanpraten | 26-06-12 | 17:11

Vakantieparadijs dat Egypte!

supah | 26-06-12 | 17:11

In Cairo valt het nog wel mee met de Islam. Kom je echter in het gebied tussen Cairo en Luxor dan gaan de oogjes open. Alleen maar haatbaarden en toegang tot de tempels daar is alleen mogelijk met 4 bewapende jeeps om de bus en gewapend toezicht vanaf kmelen en met pantserwagens. Dus Islam kan nooit vrede zijn.

Graaf van Egmont | 26-06-12 | 17:10

"Een horde van honderd woeste moslims die je meesleuren en al je lichaamsopeningen vullen met hun smerige knuisten?"

"Dat je daar zo dramatisch over moet doen zeg, ik kan me ergere dingen voorstellen"
aldus de eerste reactie van Tofik Dibi.

Cuyahoga | 26-06-12 | 17:10

Op de blog van Natasha Smith:
"In June, I will independently film a 20-minute documentary on women’s rights and abuses against women in Egypt since the revolution."

Dat wordt een bestseller op deze manier...

Dr. Pim Pampet | 26-06-12 | 17:09

@vetkleppert | 26-06-12 | 17:02
Nee joh, we hoeven helemaal niet in debielenwagentjes te rijden. Het enige is *onafhankelijk van de import van niet-westerse olie*. Als Shell goede dopes ontwikkelt, icm met onze eigen olievoorraden kunnen we nog jaren doorsturen.

Sterker nog, we hoeven nu geeneens te weten hoe we een olie-onafhankelijke economie draaien, we hoeven alleen de intentie hiertoe uit te spreken. We kunnen onszelf 10 jaar gunnen om het uit te zoeken; het gaat om de machtsbasis van Zandbakkistan die je onderuit haalt. Ze zoeken het maar uit met die olie, ze drinken het maar op of zo. Ennnn, drinkwater wordt de nieuwe olie! Daar zitten wij nu toevallig eens goed mee.

ole guapa | 26-06-12 | 17:09

en 95% van de vrouwen in Egypte is besneden.
blijkbaar is dat voor Robin de Wever een signaal dat het goed gaat daar. wat een dwaas.

damnschreeuwer | 26-06-12 | 17:09

About eight-in-ten Muslims in Egypt endorse the stoning of people who commit adultery. pewresearch.org/databank/dailynumber/?...

Hopelijk is die hoerenjournaliste getrouwd met haar verkrachter.

tipo | 26-06-12 | 17:08

@Charles Bukowski | 26-06-12 | 17:02
Vast wel maar blijft wel een leuke hoax om de gemoederen te doen verhitten.
beetje olie op het vuur kan niet zoveel kwaad.

irriducibili79 | 26-06-12 | 17:06

Ing. eslapen | 26-06-12 | 17:02 | + 0 -

Nee hoor, die is nog véél te jong!

eerstneukendanpraten | 26-06-12 | 17:05

@eerstneukendanpraten | 26-06-12 | 17:02
Denk dat dat een beetje overdreven is. Dat van die 10 dan. Zeker als je alle troostprijzen (literatuur, vrede) er van aftrekt.

Godsammekraken | 26-06-12 | 17:05

Ja, halloooooo! En hoe komt die armoede? Juistem, allemaal de schuld van Amerika, ja. Tenminste, dat zeggen ze op radio 1. (over die Joden gaat het allang niet meer, die zijn op radio 1 sowieso evil)

Trutkip | 26-06-12 | 17:03

Ook hier weer: never underestimate the power of denial.

Godsammekraken | 26-06-12 | 17:02

@ole guapa | 26-06-12 | 17:00
Inderdaad. De enige goede reden om elektrisch te gaan rijden. Op kerncentrales. Om de islam te stoppen stap ik met liefde in zo'n invalidenwagentje. Laat ze die vaatjes olie maar steken waar de zon niet schijnt.

vetkleppert | 26-06-12 | 17:02

Hoop wel dat Annabel weet dat die 'necrofilie-wet' een hoax was?

Charles Bukowski | 26-06-12 | 17:02

@A. Nanninga

De laatste link is speciaal voor necrosis ?

Ing. eslapen | 26-06-12 | 17:02

kapotte_stofzuiger | 26-06-12 | 16:58 | + 1 -

Nog één keer dan: er zijn in totaal ongeveeer 1,2 miljard moslims en 12 miljoen joden. De joden hebben ongeveer 150 keer een Nobelprijs mogen ontvangen en de moslims een stuk of tien. Need I say more!

eerstneukendanpraten | 26-06-12 | 17:02

teveel zand snuiven is niet goed voor je hersenen zo te lezen. bah, hoop dat ze elkaar allemaal afmaken daar in die zandbak.

BozeHenk | 26-06-12 | 17:01

@kapotte_stofzuiger | 26-06-12 | 16:58

Beiden.

brutus68 | 26-06-12 | 17:00

Ik heb het al eerder geroepen en doe het gewoon nog een keer: als westerse wereld zsm verklaren dat we binnen 10 jaar onafhankelijk van import van olie zullen zijn (a la Kennedy / Man on the Moon) en binnen 2 dagen devalueert de machtspositie van het midden oosten. (macht is immers gebaseerd op een verwachting van de toekomst).

Daarna zoeken ze het maar lekker uit; ze zijn niet meer relevant.

ole guapa | 26-06-12 | 17:00

Kokkomkom. Niet zo negatief. Bertus Hendriks kon dit anderhalf jaar geleden heel goed duiden als "Arabische Lente" en "democratisering".

Bertus? Bertus?

Weet iemand waar onze (lees: NOS) Midden-Oosten expert is gebleven?

vraagstaart | 26-06-12 | 17:00

Islam is liefde...

Heiner | 26-06-12 | 17:00

Die vrouw moet gestenigd worden, moet van Allah!

eerstneukendanpraten | 26-06-12 | 17:00

@kapotte_stofzuiger | 26-06-12 | 16:58
Islam is armoede.

irriducibili79 | 26-06-12 | 17:00

@kapotte_stofzuiger | 26-06-12 | 16:58
Islam zorgt iig altijd voor het nodige portie geweld en afschuwelijke berichtgeving...

saintinel | 26-06-12 | 17:00

Addendum: 'zorgt' als in 'veroorzaakt'

kapotte_stofzuiger | 26-06-12 | 16:58

Kip of het ei discussie: zorgt armoede nu voor Islam, of zorgt Islam nu voor armoede.

kapotte_stofzuiger | 26-06-12 | 16:58

Tja als het Mohammedanisme lelejke dingen doet, ligt het niet aan de islam, maar aan externe factoren.
Zo kennen we de islamlikkers weer.

Diareeremmer | 26-06-12 | 16:56

Een devolutie dus.

der Wunderhund | 26-06-12 | 16:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken