Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tips nodig: waar kan 010 op bezuinigen?

euromaststaatdroog.jpgRotterdam staat een miljard in het rood. Hetgeen betekent dat 010 jaarlijks negentig miljoen aan rente betaalt. Dit noemen we: financieel wanbeleid. Ze kunnen in Rotterdam (PvdA) gewoon niet met geld omgaan. Roffa is inmiddels in de fase dat ze enveloppen niet meer open maken en nieuwe creditcards aanschaffen om oude mee af te lossen. Oorzaak: de bijstand. In Rotterdam zitten tienduizenden mensen te teren op de overheid, die weigeren te werken. Duizenden kunnen aan de slag in de kassen van het Westland, maar slechts een handjevol doet dat en dan pas alleen nadat er een peperduur stimulatieproject tegen aan is gekwakt. Iedereen ontkent het nog, maar er voltrekt zich momenteel in 010 een slowmotion humanitaire ramp. Het is een soort Afrikaans vluchtelingenkamp van steen, dat Rotterdam. Dus helpen met zijn allen. Waar kan Rotterdam op bezuinigen? De filmindustrie? De incompetentie op het gebied van plannen en budgetteren (renovatie station Rotterdam Centraal jaren uitgelopen en honderden miljoenen over begroting heen)? De ICT-projecten? Proberen Rotterdam-Zuid te verkopen aan een buitenlandse investeerder? Als er nu niet snel ingegrepen wordt, is de enige oplossing straks dat we de Duitsers vragen of ze nog een keer die hele stad plat willen bombarderen. Maar dan voorgoed. Update: GroenLinks Rotterdam heeft een oplossing: gratis terrasvergunningen voor iedereen die geen terraskachels plaatst. Oh nee, wacht...

Reaguursels

Inloggen

@Afrikaner10
En wie hebben 26.000 UITGEPROCEDEERDE asielzoekers toegelaten ? Mensen die keer na keer door IND en de rechter te horen hebben gekregen hier niet te horen en te vertrekken ? Maar mensen die keer op keer willens en wetens het nee negeerden en bleven. Al die tijd wisten die mensen precies waar ze aan toe waren, namelijk dat ze hier niet mochten blijven. Welke partijen hebben deze 26.000 profiteurs binnengelaten ? Bruin ? VVD ? Voor de 26 miljoen die die groep per maand minimaal kost had ik liever de bejaarden wat vaker onder de douche gehad maar vanwege deze mening ben ik natuurlijk een xenofobe racistische Hitler he.

Rest In Privacy | 22-06-12 | 18:59

al dat geneuzel dat R'dam zoveel aan bijstandsuitkeringen uitgeeft omdat er ruim 60 % allochtonen aan de Maas woont is gewoon hele grote onzin!

heeft er helemaal niets mee te maken!

echt niet!

en dat die niet willen werken ook al niet

niet meer zeggen dus!

***denkend aan goede oude tijd toen dit soort zaken nog netjes binnenskamers gehouden werd vult belastingaangifte in***

dekogelkwamvanlinks | 21-06-12 | 00:16

Jos Schmitz | 20-06-12 | 22:07
De instroom van allochtonen is in 2011 nog nooit zo groot geweest als onder kabinet bruin I Rutte, 34.000 Moe landers waarvan 19000 Polen. Ook de schuld van Joop den Uyl? O nee, die is al jaren dood.

Afrikaner10 | 20-06-12 | 22:33

De resultaten van meer dan 40 jaar PvdA wanbeleid. Geldt helaas niet alleen voor Rotterdam, maar voor heel Nederland. Het begon onder de bezielende leiding van de Grote Roerganger J. den U. uit B., oftewel Joop den Uyl. Nog zie ik de beelden in het journaal waar hij, staande op een zeepkist in de Bijlmer tegen een handjevol Surinaamse vrouwen de volgende onzin debiteerde: 'Ja, wij hebben jullie naar Nederland gehaald uit een soort behoefte aan nieuwe buren'. Stemvee bedoeld Joop. Nieuwe verworpenen der aarde. De politiek, onder aanvoering van links heeft decennia lang de deur open laten staan voor ongeschoolde kansloze analfabeten uit vreemde culturen die, zelfs al zouden ze het willen, niet in staat zijn om te werken. Nou ja, komkommers plukken de kas dan. Maar dan ben je met 10.000 man ruinm voorzien. We hebben onszelf een molensteen van kanslozen om ons nek gehangen die onze ondergang wordt, los van de meegebrachte aanbidding van de Maangod waar wij het hoogste respect voor moeten hebben. En dat, terwijl we, helaas nooit op het journaal, maar hier op GS toch re4gelmatig leuke filmpjes voorbij zien komen van bv jonge kinderen die een ongelovige (meestal een broeder die niet streng genoeg is in de leer) onder ouderlijk toezicht met een bot mes eerst de keel doorsnijden en vervolgens met een kleine tien minuten het hoofd van de romp scheiden. Dat alles onder de voortdurende kreet dat Allah groot is.

Maar ik dwaal af, we gaan ten onder aan de geimporteerde onderklasse van kanslozen. Er zitten 400.00 mensen in de bijstand. 60% daarvan is niet westers allochtoon. Dat zijn er 240.000. Maal 1000 euro bijstand per naand, maal 12 is 3 miljard. Dat is in een regringsperiode 12 miljard. Zijn de kosten van opvang, begeleiding, onderwijs, medische kosten hoersoepsidie, inzet politie en justitie etc niet bijgeteld. Reken maar uit. En dan nog die niet in de bijstand lopen, maar voor eeuwig in de ziektewet lopen. Langdurig arbeidsongeschikt. Ze hebben niks, maar zo zijn ze niet werkloos en staan ook niet te boek als bijstandtrekker. U kent dat audioverslag toch wel? Zanger/zangeres lichte muziek? Nee?? Echte niet? Dan hier even klikken, is geen hoorspel, maar zo gaat het in de reaaliteit. www.dumpert.nl/mediabase/593221/970b59... Welterusten allemaal, slaap lekker door!

Jos Schmitz | 20-06-12 | 22:07

Ik zou ze trainingen gaan geven heel erg gericht op 'peering'. Dat betekent dat je ze eerst een sollicitatietraining geeft, waarbij je een paar goede een extra training voor coaching geeft bij het schrijven van sollicitatiebrieven (en als ze niet worden uitgenodigd een sollicitatie-rollenspel aan de hand van die brief). De goede peer-coaches kan je dan vervolgens in de toekomst vragen die training te geven of daarbij te assisteren (wat mogelijk externen of vast personeel kan uitsparen). Als het solliciteren tegenzit blijven die coaches toch bezig, het is soms makkelijker voor sollicitanten om te praten met iemand die in dezelfde positie zit (wederzijds in principe), het systeem groeit mee met de populatie en hoeft niet heel veel extra geld te kosten en maakt bovendien gebruik van kennis en talent in de groep en stimuleert kennisoverdracht binnen de groep (en in principe leid je ook steeds weer nieuwe op voor degenen die uitstromen - stromen mensen niet uit, dan zouden ze wel steeds ervarener worden en dus nuttiger binnen de groep).
Verder zou ik wel een oogje in het zeil houden (de extreme mensen moet je er wel een beetje uitvissen - mensen die echt mentale problemen hebben die een risico voor zo'n coach kunnen zijn zou ik eruit houden, maar coachen om een baan te vinden heeft voor hen minder zin).
Volgens mij worden in de VS veel peer-groups gebruikt. Iets wat ik daar ook zag (Atlanta), was dat een groep werkzoekenden werd uitgenodigd voor een 'motivational speech' in het atrium van het CNN-center. Dat zou hier misschien ook kunnen - ik ben geneigd dat de overheid dat zou moeten kunnen vragen van bedrijven die steun ontvangen tijdens de crisis of de overheid nodig hebben om ze erdoor te slepen. Het zou ook goed kunnen zijn voor zo'n directeur van een bank of bouwbedrijf om eens een tekst te verzinnen om voor te dragen voor een man of 100 aan de onderkant van de arbeidsmarkt (bij een bank werkt volgens mij niemand in vaste dienst om schoon te maken of te beveiligen.. en het geld gaat over het algemeen naar de top - dat is het beeld althans, zorg maar dat hij daarmee geconfronteerd wordt). Laat die twee elkaar maar eens ontmoeten en als het enigszins kan met elkaar praten - dat zijn juist twee werelden die heel ver van elkaar verwijderd zijn geraakt. In de tijd dat Nederland duurzame economische groei doormaakte, toen de meeste van onze bekende multinationals ontstonden kregen mensen daar ook kansen en deelden ze op dat niveau na verloop van tijd ook in het succes van zo'n bedrijf. En al is er maar 1 die er wat aan heeft - het geeft die andere 99% toch het gevoel dat ze erbij horen en krijgen ze misschien weer wat ambitie, zo'n speech kan best inspirerend zijn - die in Atlanta klonk in ieder geval positief en sowieso was een van de dingen die me daar opviel hoe weinig mensen daar op straat waren op een gewone werkdag, inclusief winkels, etc.

nickolaas | 20-06-12 | 22:02

Schaf de overbodige Deelgemeenten af.Het is geneuzel in de marge.
Alles wordt dubbel gedaan en het laatste woord is toch aan de Gemeente.

Bataaf | 20-06-12 | 21:56

Quid de tyfus voor je.

I am McLovin | 20-06-12 | 20:34

@Afrikaner10
100.000 % echt waar ! Het hele geval is trouwens ooit gemeld bij de soos controleurs maar die konden niks doen want papa was niet thuis.... zucht

SpvvD | 20-06-12 | 20:23

p.s. al die grote steden die trouwens allemaal voor het generaal pardon waren krijgen daar nu ook de gevolgen van voor hun kiezen....
(het merendeel daarvan leeft dus nog steeds van een uitkering of heeft een gesubsidieerde baan bij de overheid)

latuque | 20-06-12 | 20:00

Probleem is dat in Nederland voornamelijk kansarme immigranten zijn binnengekomen en die zijn in de huidige tijd moeilijk aan het werk te helpen....
Dus probleem blijft en met de nog steeds ongebreidelde instroom wordt het probleem nog eerder groter...

latuque | 20-06-12 | 19:59

Lijkt mij een mooi plan als de gemeente die 34.740 soosklanten aan het werk zet totdat het miljard is terugverdiend.

Voorbeeld: aan een rad lopen dat in verbinding staat met een dynamo van Essent.
Of whatever wat: gratis geld bestaat niet! Alleen arbeidsongschikten mogen luieren.

michello | 20-06-12 | 19:58

stelletje anti rotterdammers hier zeg :(
Maar er zijn ook goede rotterdammers die maar al te graag aan het werk willen maar keer op keer te horen krijgen " geen voldoende ervaring"
vooral zoals ik, als je maar 1 vak hebt geleerd en dat is timmerman in de bouw.
zelfs voor haven werk krijg je te horen " geen ervaring" blame die kut uitzendbureau's

En echte rotterdammers houden van hun stad en willen hem beslist niet gebombardeerd zien, wat ik hier al eerder las.... schande!!!

nnndoh | 20-06-12 | 19:35

mijn benedenbuurvrouw is op papier gescheiden, ze heeft een 5 kamerwoning met huursubsidie, ze heeft een uitkering, ze heeft 2 kinderen met studiefinanciering, ze heeft een auto, ze mag 1 keer per jaar een witgoedapparaat kopen op kosten van de soos, haar 2 kinderen hebben gratis OV-jaarkaart, ze krijgt kwijtschelding van rioolreinigingsrecht, kwijtschelding van afvalstoffenheffing, ze heeft een parkeervergunning voor de auto. Haar man waar ze van gescheiden is heeft een huis met huursubsidie, hij heeft een auto, hij mag 1 keer per jaar een witgoedapparaat kopen op kosten van de soos, hij krijgt kwijtschelding van rioolreinigingsrecht, kwijtschelding van afvalstoffenheffing, hij heeft een parkeervergunning. Hij heeft het huis dat op zijn naam staat in de illegale verhuur. Samen hebben ze een huis in Marokko. Als je alleen al van deze 2 mensen de kosten per jaar gaat uitrekenen kom je al gauw op een bedrag tussen de 1 en anderhalve ton euro per jaar.... Dan moet ik dus even 1.000.000.000 delen door 100.000, dat is 10.000 even snel uit het hoofd. Als ik dus 10.000 zogenaamd gescheiden stellen ga controleren heb ik een miljard minder kosten en blijft alles verder zoals het is..... ben ik wel een racistische vieze vuile fascist natuurlijk maar ja, scheelt wel een MILJARD EURO !!!!!!!
SpvvD | 20-06-12 | 13:40 | + 11 -

kliklijn misschien,helpt beter als hier je ongenoegen neer plempen

becool1 | 20-06-12 | 18:19

Als er nu niet snel ingegrepen wordt, is de enige oplossing straks dat we de Duitsers vragen of ze nog een keer die hele stad plat willen bombarderen. Maar dan voorgoed. ??? wat is dat voor een kutopmerking

Johnny Quid

zelfs op geenstijl is dat ongepast

becool1 | 20-06-12 | 17:54

Rotterdam weet van gekkigheid niet hoe ze andermans zuurverdiende geld moeten stukslaan.
Vette parkeerwachters op Segway's van 10.000 euro, waar een fiets van 200 euro een stuk gezonder zou zijn.
Een fopreferendum over de houten luchtsingel, waar kennelijk geld en bomen geen rol spelen.
Twintig junks in een Rijksmonument opvangen wat 100.000 euro per jaar kost aan huur en voor 1.000.000 euro verbouwd moet worden.
Uitkeringstrekkers onbemiddelbaar verklaren en dan maar tot het einde der tijden op andermans kosten laten leven.
Overbodige ambtenaren burgers en bedrijven het leven zuur laten maken met een ongelooflijke regelbrij.
Enzovoort, enzovoort.
De regenten in Rotterdam weten echt van gekkigheid niet hoe ze andermans geld moeten stukslaan, zolang ze het maar niet aan echt structurele projecten hoeven uit te geven.
Mooie stad, triest bestuur!

Portemonnee van de A | 20-06-12 | 17:52

Dit kun je Rotterdam nauwelijks kwalijk nemen. Laag gekwalificeerd, perspectiefloos werk in dit land, wordt vanuit bijstandsnivo) nauwelijks beloond. Als je gaat werken, wordt dit meteen gekort op je uitkering, of zelfs die van je ouders.
Dan, om het enigszins nog een béétje aantrekkelijk te maken, ga je iets meer verdienen dan dat bijstandsnivo en dat wordt dan ook weer ook direkt doorgerekend naar huurtoeslag, zorgtoeslag en alle overige inkomensafhankelijke voordeeltjes, zodat je dat geheel niet merkt in je koopkracht. Voor mensen in een schuldsaneringsregeling of zij die bv te maken hebben met een beslaglegging op het inkomen (en dat zijn er nogal wat in de bijstand), lijkt het helemaal zinloos nog te gaan werken.
Geef die Polen (net als Antillianen, Turken, Marrokanen enz.) dezelfde rechtspositie en je krijgt ze ook niet meer van de bank.

Ven1V1d1V1c1 | 20-06-12 | 17:42

Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat een groot deel van het probleem ook ligt bij de klantmanagers bijstand; die vinden voortdurend iedereen zielug! Op papier hebben ze best een goeie strategie, zoals het Roteb-project (als je blijft roepen dat je solliciteert, maar t lukt niet, krijg je een baan bij de Roteb aangeboden; wanneer je die weigert word je op je uitkering gekort). Het is echter aan de klantamnager om te beoordelen om een "klant" daarvoor in aanmerling komt, en met al die geitewollen-PvdAfpakkers-ambtenaren gaat dat dan fout...

kraaghaar | 20-06-12 | 17:19

A) opnieuw bombarderen
B) samenvoegen met deelgemeente Diergaarde Blijdorp en groot hek eromheen.

Theo Reet | 20-06-12 | 16:34

Ow ja...
Die mega-hoeveelheid voetbalclubs in Rotjeknor reduceren met 50%. Gewoon geen subsidie meer aan geven.
Presteren toch niks, dus 'weggegooid' geld sowieso.

gaffelbaard | 20-06-12 | 16:23

Ja, afschaffen van de reintegratie-bureau's.
Werkt toch niet. Bemiddelen alleen voor mbo-niveau en lager, en beneden de 35. Vullen ondertussen wel hun zakken met tarieven van duizenden euries per cliënt, bekostigd door u en mij.
Testen?
Doe je voor de grap eens voor als een alleenstaande vrouw/man, 45+ met 2 schoolgaande kinderen, 2-3 jaar terug in bijstand geraakt, met recent (<3 jaar) hbo/wo diploma op zak, en 5-10 jaar werkervaring in verleden.
Doehoei!!! Succes!!! HA HA HA.
Tips is dussss: WEG met die reintegratie-bureau's. Kan de soos beter zelf doen ipv uitbesteden. Scheelt bakkuhh!! met geld.

gaffelbaard | 20-06-12 | 16:21

Hier kan de stad weinig aan doen. Een grote bezuinigingsronde voor de bijstand is daarnaast vanuit Den Haag afgeblazen, dus dat schiet ook niet op. Voor klachten dus bellen met 070 in plaats van 010.

blauweleasebaklul | 20-06-12 | 16:19

De parkeer automaten brengen toch al goed geld op? Was ik me laatst weer eens een keer in Rotterdam (collega die normaal NL doet was ziek), parkeer ik mijn Deutsche Mietwagen op een parkeervak, kan je alleen met een chipknip betalen en die heb ik dus niet, want op een Zwitserse betaalpas zit geen knipchip (wel contactless pay, maar dat is te geavanceerd voor Rotterdamistan).

Ik dacht trouwens in (Noord) Afrika te vertoeven, maar dat terzijde.

Gelukkig heb ik nooit die bon heim bekommen, dat dan wel weer

Zatkniss | 20-06-12 | 15:35

@Afrikaner10 | 20-06-12 | 15:24
Ben het helemaal met je eens. In Den Haag willen ze het niet zien. Zeker nu de werkloosheid in rap tempo oploopt zou je van een goed bestuur verwachten dat er een pas op de plaats gemaakt word met het toelaten van MOE-landers, maar onder de bezielende leidng van de heer Rutte doen we net of het probleem niet bestaat. En wat betreft de vermeende slavenstatus, de nieuwe ontslagregels, zogenaamd bedoeld om de mobiliteit op de arbeidsmarkt te bevorderen, gaan er voor zorgen dat we straks allemaal "slaven" van de werkgevers zijn, voor jou tien anderen en als men van je af wil (te oud, te duur etc.) dan kan dat tegen minimale kosten. VNO-NCW heeft een hele goede lobby in Den Haag.

SatchRules | 20-06-12 | 15:32

verkoop de haven aan Signapore.
iedereen rijk.

Charles Swietert | 20-06-12 | 15:27

SatchRules | 20-06-12 | 14:50

Wat ik nu verder in Rotterdam zie, is een tsunami van Moelanders, met name Polen. Volgende probleem. Is de overheid in Den Haag dan blind? En in 2014 kunnen we nog een enore extra toestroo van Roemenen en Boelgaren en etnische Turken verwachten. Rotterdam barst straks uit zijn voegen. Logisch dat de autochtone Rotterdammers de stad ontvluchten.

Afrikaner10 | 20-06-12 | 15:24

SatchRules | 20-06-12 | 14:50
De eerste rassenrellen in Rotterdam in 1972 in de Afrikaanderwijk.
En hoe kwam dat? De werkgevers (o.a. Hunter Douglas) propten met name Turken in pensions in de Afrikaanderwijk en vielen soms Nederlandse vrouwen lastig. Logisch gevolg , zet maar eens een groep jonge Nederlandse mannen in een pension in Verweggistan, krijg je hetzelfde probleem. En dat verhaal in de Elsevier verbinden met Turken en Marokkanen vind ik een beetje vergezocht.
Het is toch wel verwerpelijk om Turken en Marokkanen het vuile en smerige werk in Nederland te laten opknappen, gescheiden van hun gezin.Dan hebben die arbeiders een soort slavenstatus. Ik ben blij voor meneer Sonnenberg, eigenaar van Hunter Douglas dat hij met deze mensenhandel miljardair is geworden, het is hem gegund. En wat die Antillianen en Marokkanen betreft, niemand heeft hiervoor een oplossing. Scholing misschien?


Afrikaner10 | 20-06-12 | 15:19

vikingchild | 20-06-12 | 14:09
"je had een Romein het 2000 jaar geleden nooit kunnen uitleggen."
----------------------
Die Romein zou zich vooral verbaasd hebben over dat de slaven blijkbaar beter opgeleid zijn dan degenen waarvoor ze werken.

WirMachenMusik | 20-06-12 | 15:07

@ZSU-23-4 | 20-06-12 | 15:00
Wat zouden ze dan moeten gaan doen? Er zijn 700.000 werklozen voor 118.000 vacatures. Verborgen werkloosheid is daar nog niet eens bij inbegrepen.

SatchRules | 20-06-12 | 15:04

Duitsland uitnodigen opnieuw te bombarderen is ook een optie.

ZSU-23-4 | 20-06-12 | 15:01

Tja, stad vol Tokkies, linkse übermenschen en knut-allochtonen, dus dan kun je wachten op een ramp. Maar laten we vooral meer kansloze Afrikanen enzo binnenhalen.
En mijn oplossing is de bijstandsgerechtigden hier over aan het nadenken zetten, geld is op, wat denken jullie nu te gaan DOEN.

ZSU-23-4 | 20-06-12 | 15:00

uhm, bom er op?

emagdnim | 20-06-12 | 14:59

@Afrikaner10 | 20-06-12 | 14:29 | + 0 -
Dat klopt helemaal. In 1972 waren er ook de eerste rassenrellen in Rotterdam. www.annefrank.org/nl/Wereldwijd/Monito...
Het enorme immigratie-probleem is inderdaad niet de schuld van links of rechts, maar van beide. Van rechterzijde wilde men goedkope arbeidskrachten, de zogenaamde gastarbeiders, die, zo was de bedoeling, naderhand weer naar het land van herkomst zouden terugkeren. Van linkerzijde (kabinet Den Uyl) werd er vervolgens een generaal pardon verstrekt aan deze gastarbeiders. www.elsevier.nl/web/Artikel/178529/Ges...
Als je ziet hoelang we al aan het worstelen zijn met het immigratie-vraagstuk is het toch niet te geloven dat de grote denkers in Den Haag keer op keer weer in dezelfde fout vervallen, nu weer met de MOE-landers.
Overigens wordt er vaak nogal generaliserend gesproken over "de allochtoon", en dat is wat mij betreft te kort door de bocht. Ik werk met allerlei nationaliteiten, en met Turkse, Surinaamse, Hindoestaanse en Aziatische collega's zijn er eigenlijk nooit problemen. We moeten om te beginnen eens benoemen met welke groepen we in Rotterdam problemen hebben; als je dat helder hebt kan je aan oplossingen gaan werken. En dan wil ik wel een schot voor de boeg lossen, het zijn met name Antillianen en Marokkanen die in Roterodamum in alle negatieve statistieken over-vertegenwoordigt zijn.

SatchRules | 20-06-12 | 14:50

Dat het de VVD'ers zijn die de immigranten destijds hebben verwelkomd weten we wel. Maar de gezinshereniging is in de jaren '90 toch echt een Pvda stokpaardje geweest. En het strooien met uitkeringen en subsidies eveneens. Je kan wel zeggen dat de hele politiek, van 'links naar rechts' de burger heeft belazerd. Want vrijwel geen enkele normale burger wilt het multiculturele sprookje door de strot geramd.

vikingchild | 20-06-12 | 14:49

LordNobady | 20-06-12 | 14:01
Werkgever die het hebben opgegeven..
En dat geleuft gij?
De meeste Polen zijn jong en minder ziek, ze worden lager betaald en je kan ze makkelijker ontslaan.
Straks wordt het nog makkelijker voor de werkgevers met de maatregelen die het bruine kabinet Rutte op stapel heeft staan. Makkelijker medewerkers ontslaan dat zal dus de arbeidsmarkt dynamischer maken. En dat geleuft gij? Straks worden de oudere werknemers op een makkelijke manier de laan uitgestuurd en je vervangt ze door een paar goedkopere Polen.

Afrikaner10 | 20-06-12 | 14:46

LordNobady | 20-06-12 | 14:01
Werkgever die het hebben opgegeven..
En dat geleuft gij?
De meeste Polen zijn jong en minder ziek, ze worden lager betaald en je kan ze makkelijker ontslaan.
Straks wordt het nog makkelijker voor de werkgevers met de maatregelen die het bruine kabinet Rutte op stapel heeft staan. Makkelijker medewerkers ontslaan dat zal dus de arbeidsmarkt dynamischer maken. En dat geleuft gij? Straks worden de oudere werknemers op een makkelijke manier de laan uitgestuurd en je vervangt ze door een paar goedkopere Polen.

Afrikaner10 | 20-06-12 | 14:46

Rotterdam da's toch de stad waar bij de befaamde
'2-in-1 stemhokje' verkiezingen de PvdA met een overschot van ongeveer 800 stemmen de verkiezingen won van Leefbaar Rotterdam en als verkiezings leuze toen o.a. 'Stem op ons dan komt uw uitkering de komende 4 jaar niet in gevaar' gebruikte..?

HAL 9000 | 20-06-12 | 14:44

Een gratis terrasvergunning! Kosten, alleen de leges van..? Weinig in ieder geval. Nee laat de gemeente de precariolasten eens verlichten of afschaffen, dat helpt.

eagleye | 20-06-12 | 14:41

Onroerend zaak belasting verdubbelen waren ze verleden jaar ook al goed mee op weg.

Andersom dag | 20-06-12 | 14:40

SatchRules | 20-06-12 | 13:53

De eerste Turken die ik in Rotterdam tegenkwam waren werkzaam bij Kaufmann's Huidenhandel aan de Westzeedijk. Dat was het smerigste werk wat je je maar kan indenken. Huiden schoonmaken, looien etc. Vooral 's zomers was de stank vreselijk en de vliegen ondraaglijk. Wie deden dat werk? Dat waren geronselde Turken die het werk deden waar geen Nederlander zin in had. Later bij Hunter Douglas in Rotterdam-Zuid, producent van o.a. luxaflex jaloezieen. Wie deden het smerigste werk in de fabriek? Dat waren Turken die door het bedrijf geronseld waren in Turkije. Had niks met de PvdA of verder te maken. Veel reaguurders weten niet dat o.a. de Turken, waar hier zoveel mensen problemen mee hebben, geronseld zijn door de werkgevers en niet door links. Het was gewoon een kwestie van geld verdienen door de werkgevers en de sociale aspecten waren voor hen van geen belang.
Laten de eigenaren van de genoemde bedrijven nu toeval van Joodse bloede zijn, mr. Sonnenberg eigenaar van Hunter douglas is een miljardair en staat op ongeveer de 10 plaats van de top 500 rijksten van Nederland.

Afrikaner10 | 20-06-12 | 14:29

SatchRules | 20-06-12 | 13:53

De eerste Turken die ik in Rotterdam tegenkwam waren werkzaam bij Kaufmann's Huidenhandel aan de Westzeedijk. Dat was het smerigste werk wat je je maar kan indenken. Huiden schoonmaken, looien etc. Vooral 's zomers was de stank vreselijk en de vliegen ondraaglijk. Wie deden dat werk? Dat waren geronselde Turken die het werk deden waar geen Nederlander zin in had. Later bij Hunter Douglas in Rotterdam-Zuid, producent van o.a. luxaflex jaloezieen. Wie deden het smerigste werk in de fabriek? Dat waren Turken die door het bedrijf geronseld waren in Turkije. Had niks met de PvdA of verder te maken. Veel reaguurders weten niet dat o.a. de Turken, waar hier zoveel mensen problemen mee hebben, geronseld zijn door de werkgevers en niet door links. Het was gewoon een kwestie van geld verdienen door de werkgevers en de sociale aspecten waren voor hen van geen belang.
Laten de eigenaren van de genoemde bedrijven nu toeval van Joodse bloede zijn, mr. Sonnenberg eigenaar van Hunter douglas is een miljardair en staat op ongeveer de 10 plaats van de top 500 rijksten van Nederland.

Afrikaner10 | 20-06-12 | 14:29

@LordNobady | 20-06-12 | 13:06
Natuurlijk moeten de werklozen wel voldoen aan de eisen die aan die 118.000 vacatures worden gesteld. Je kan immers iemand met alleen LOM school niet als ingenieur in een kerncentrale aanstellen.

JoranVanderdood | 20-06-12 | 14:23

Als geboren Rotterdammer Heb ik mijn stad zien verpauperen. De buiten plaatsen rond moskeeën worden nog mooi bijgehouden. Een heeft zelfs een prachtige ondergrondse parkeergarage gekregen met een mooi parkje erop.
Ook zijn wij gezegend met een wethouder van D66 die een prijsvraagje uitschreef voor wat kunst in de stad.
Mochten we zelf kiezen hoor.
kost een par ton, maar dan heb je ook niets.
O,ja een loopbrug van iets naar nies.
Op de vraag aan de wethouder of dat nu geen zonde geld was riep mevrouw gepikeerd dat het geld volgend jaar minstens verdubbeld moest worden.
Maar goed nog een paar jaartjes, zal mijn tijd wel duren.

Willemdewilde | 20-06-12 | 14:22

Rotterdam is een stuk grond waar mensen wonen die voornamelijk niet werken daar waar het geld wordt verdiend, namelijk de haven. Sterker nog, ze werken helemaal niet. Maar wel leven van dat geld, wat trouwens wordt verdiend door mensen die grotendeels NIET in die stad wonen. Een unicum in de menselijke geschiedenis dat Rotterdam. Al kan je vloeiend Latijn, je had een Romein het 2000 jaar geleden nooit kunnen uitleggen. Het is als een sprookje. Uiteraard zonder 'lang en gelukkig' mag ik hopen.

vikingchild | 20-06-12 | 14:09

@SatchRules | 20-06-12 | 13:09
bedankt.

en dan heb ik nog niet eens mee genomen alle werkgevers die het al hebben opgegeven en gewoon polen hebben aangenomen. en wat er nog in de wijdere omgeving aan banen is.

LordNobady | 20-06-12 | 14:01

Amsterdam (PvdA): geld van de burger massaal verbrand
Rotterdam (PvdA): geld van de burger massaal verbrand
Utrecht (PvdA): geld van de burger massaal verbrand (o.a. aan asociale Roma's en knuffelsubsidies)
Er zit verder geen patroon in. Dat PvdA hier de touwtjes in handen heeft correleert niet met het over de balk gooien van gemeenschapsgeld. 3 uit 3 is niet significant toch? Kortom graag nóg wat voorbeelden van geldverslindende PvdA gemeentes. Zijn zijn er genoeg.

henkojenko | 20-06-12 | 13:57

@Greed=Good | 20-06-12 | 13:54
Ben je recentelijk nog in Kralingen geweest? Dat is ook aardig aan het aftakelen hoor, al een tijd trouwens. Ga maar eens kijken omgeving Vlietlaan.

SatchRules | 20-06-12 | 13:55

Overigens zijn er twee Rotterdams. Vroeger werd da gescheiden door de Maas, nu niet meer.
Ik woon in het Scheepvaartkwartier, vol kantoren, hoogbouw en kleine ondernemers. Hier wordt hard gewerkt zodat de rest van de stad dat niet hoeft. Kop van Zuid knapt op, zodat de mensen die nooit op Zuid komen deken dat het daar wel goed zit als ze vanaf de andere Maasoever kijken. Het centrum gaat hard achteruit maar blijft nog wel wat, Hilligersberg en Kralingen zullen blijven wat ze zijn.

De rest is de puinhoop die je kunt verwachten in Heilstaat Nederland. Geen buurt waar je trots op kunt zijn omdat niks van jou is maar alles van de staat, en zo val j alngzaam in de vicieuze cirkel van thuiszitten met uitkering en gesubsidieerde eventjes als enige uitje. Dat alles om als machtsbasis te dienen voor de politieke kaste die hen zegt te vertegenwoordigen en elkaar alles toeschuift.

De dagen van de havenbaronnen, de ondernemers en de hard werken-mentaliteit zijn lang geleden.

Greed=Good | 20-06-12 | 13:54

@Afrikaner10 | 20-06-12
Ik kan het waarheidsgehalte van Spvvd's post niet controleren, maar ken zelf ook zo'n stel dat is gescheiden om financieel gewin (uiteraard allebei in de bijstand). Het zijn nog autochtonen ook....

SatchRules | 20-06-12 | 13:53

@SpvvD | 20-06-12 | 13:40 | + 3 -
Wel goed dat ze maar 2 kinderen hebben. Dan zijn die kosten over 20 jaar tenminste niet het dubbele, maar blijven ze gelijk.

Dat mensen het maximale uit allerlei regelingen halen zie ik hier ook. Vaak nog niet eens frauderend, maar gewoon gebruik maken van de mogelijkheden. Zo werkt onze buurvrouw maar 12 uur, omdat ze anders alle subsidies en toelagen kwijtraakt. Meer dan 12 uur werken levert voor haar niks op. Ook gescheiden, maar wel blank trouwens.

du Roi Soleil | 20-06-12 | 13:52

SpvvD | 20-06-12 | 13:40

Wat een lulverhaal. Je woont zeker in Barendrecht

Afrikaner10 | 20-06-12 | 13:49

Bijzondere bijstand weg, dat vehikel waarmee je 500 euro kan aanvragen om een bank te kopen. Ondernemerssubsidie(voor elke euro die je investeert krijg je 60 cent subsidie, maar alleen als je allochtoon bent)weg. Belang in Eneco en Zesienhoven verkopen. Private investeerders toelaten in de woningbouwcorporaties(Vestia, remember?)

It's not rocket science.

Greed=Good | 20-06-12 | 13:46

Als hardwerkende, goed verdienende en belastingbetalende minderheid in 010 worden we vanzelf wel weggepest. Want geld weten ze te halen maar een luisterend oor , een beetje meedenken of respect is teveel gevraagd. Er worden nieuwbouwprojecten in je voortuin(het schaarse groen) door je neus geboord waarvan een blinde nog kan zien dat het te leijk is om tegenaan te kijken en het segment te duur is dus leegstand oplevert (google op 'spaar prinsenpark'). Maar als je vanwege de dichte woningmarkt besluit je eigen huis te verbouwen, loop je tegen een muur van bureaucratie en kan er niks. Zodra we dus kunnen zijn we hier weg, economisch vluchteling in eigen land. We betalen graag belasting, maar willen hiervoor wel een overheid die niet zo respectloos op je hoofd poept als deze gemeente overduidelijk doet.

R2DTal | 20-06-12 | 13:45

mijn benedenbuurvrouw is op papier gescheiden, ze heeft een 5 kamerwoning met huursubsidie, ze heeft een uitkering, ze heeft 2 kinderen met studiefinanciering, ze heeft een auto, ze mag 1 keer per jaar een witgoedapparaat kopen op kosten van de soos, haar 2 kinderen hebben gratis OV-jaarkaart, ze krijgt kwijtschelding van rioolreinigingsrecht, kwijtschelding van afvalstoffenheffing, ze heeft een parkeervergunning voor de auto. Haar man waar ze van gescheiden is heeft een huis met huursubsidie, hij heeft een auto, hij mag 1 keer per jaar een witgoedapparaat kopen op kosten van de soos, hij krijgt kwijtschelding van rioolreinigingsrecht, kwijtschelding van afvalstoffenheffing, hij heeft een parkeervergunning. Hij heeft het huis dat op zijn naam staat in de illegale verhuur. Samen hebben ze een huis in Marokko. Als je alleen al van deze 2 mensen de kosten per jaar gaat uitrekenen kom je al gauw op een bedrag tussen de 1 en anderhalve ton euro per jaar.... Dan moet ik dus even 1.000.000.000 delen door 100.000, dat is 10.000 even snel uit het hoofd. Als ik dus 10.000 zogenaamd gescheiden stellen ga controleren heb ik een miljard minder kosten en blijft alles verder zoals het is..... ben ik wel een racistische vieze vuile fascist natuurlijk maar ja, scheelt wel een MILJARD EURO !!!!!!!

SpvvD | 20-06-12 | 13:40

Socialisme kost een paar centen en beloond profiteurs. Zie ook Griekenland. Een schrale troost: ook PVDAers, GLers en SPers betalen meer en meer mee aan hun droommaatschappij.

Rest In Privacy | 20-06-12 | 13:38

Sja, als je iedere z.g. asielzoeker het onvoorwaardelijke recht op een uitkering én een huis geeft, moet je niet raar opkijken dat de stad volstroomt met kansenfiguren.

Tip: schaf de electrische tram af en laat al die uitkeringtrekkers koetsen trekken. Hartstikke gezond werk en het bespaart enorm.

kaskoeskielewan | 20-06-12 | 13:30

@panadol | 20-06-12 | 13:23
Dat heeft toch geen enkele zin, dat wordt gewoon bijgehosseld. Het is zuiver PvdA-clientelisme wat hier de scepter zwaait. Iedereen weet wel dat het niet klopt, maar het levert wel stemmen op. Op termijn draait de boel gewoon in de soep, waarschijnlijk op landelijk niveau.

du Roi Soleil | 20-06-12 | 13:29

Eindelijk eens een goeie suggestie van Johnny, een bommentapijt, en dan niet alleen voor Rotterdam, maar wat dachten jullie van de hele kustlijn van Spanje?
Of al die onrendabele kantoorgebouwen rond de Arena?
En natuurlijk niet te vergeten de banlieus van Parijs!
.
Gaat vast ook nog wel gebeuren. Opgeruimd staat netjes, nietwaar? Even schoon schip maken is af en toe nodig.

Greetje Duisenberg | 20-06-12 | 13:28

rara | 20-06-12 | 12:53


Daar ben ik me van bewust, maar je zult ergens moeten beginnen.
Er zullen absoluut schrijnende gevallen bijzitten en de mensen die voldoen aan hun sollicitatieplicht hoef je ook niet hierin mee te nemen.

interneppert | 20-06-12 | 13:23

Rotterdam.. is dat niet die stad met die haven, waar ze nooit genoeg arbeiders kunnen vinden en die dan maar uit het buitenland halen??
Wat dacht je van verplicht te werk stellen van uitkeringstrekkers? Bij weigering 15% van de uitkering afhalen.

panadol | 20-06-12 | 13:23

Ik wil niet de cultuurpessimist uithangen, maar als ik al die plempsels hierboven lees, dan snap ik dat democratie een doorlopende weg in de evolutie is.

Koos Knak | 20-06-12 | 13:20

Tip: Rotterdammers zijn goed in het bouwen van grote dingen.Laat ze dus de grootste tredmolen ter wereld bouwen ,een Rotterdam-eye dus. Daarin laat je alle werkelozen lopen,zodat ze energie kunnen leveren uit de dynamo die op de as is geplaatst.Zo maakten sommigen in de oorlog ook elektra voor licht en radio-Londen.Het is nu toch ook oorlog in Rotjeknor ? Muziek erbij en je hebt weer hoop en vertrouwen.

Dolphi | 20-06-12 | 13:16

@zeertegendradig | 20-06-12 | 13:13
zo lang gratisveelgeld door middel van een uitkering voor het leven met fokpremie en 5-jaarsbindingspremie bestaat is dat niet zo relevant. sterker nog: de recipient hiervan zal het aan heur reet roesten.

gooi en smijtwerker | 20-06-12 | 13:16

@ Bart_Bart | 20-06-12 | 13:09
Geluk bij een ongeluk voor die Duitsers dat ze vroeger niet zo goed waren in koloniaal machthebber spelen.

Masuka | 20-06-12 | 13:15

Stemrecht koppelen aan belasting betalen. Betaal je geen belasting dan mag je ook niet stemmen. Geloof me dan is het heel snel afgelopen met op andermans geld leven.

zeertegendradig | 20-06-12 | 13:13

Superior Bastard | 20-06-12 | 12:42

Nederlandse uitzenbureaus zijn actief in Polen met het ronselen van arbeiders, en krijgen er dikwijls ook nog kortingen voor. Polen zijn in vele sectoren werksaam, niet alleen in de haven maar ook in de bouw en worden dikwijls lager betaald. Dus is het voor de wergever logisch dat hij een Pool in dienst neemt. Verder heeft Rotterdam altijd een beroepsbevolking gehad die laag opgeleid is, en daar zijn nu geen banen meer voor.
En het aantal bijstandsuittrekkers in Rotterdam zal de komende jaren alleen maar toenemen o.a. door de enorme instroom van Oost-Europeanen.

Afrikaner10 | 20-06-12 | 13:13

Superior Bastard | 20-06-12 | 12:42

Nederlandse uitzenbureaus zijn actief in Polen met het ronselen van arbeiders, en krijgen er dikwijls ook nog kortingen voor. Polen zijn in vele sectoren werksaam, niet alleen in de haven maar ook in de bouw en worden dikwijls lager betaald. Dus is het voor de wergever logisch dat hij een Pool in dienst neemt. Verder heeft Rotterdam altijd een beroepsbevolking gehad die laag opgeleid is, en daar zijn nu geen banen meer voor.
En het aantal bijstandsuittrekkers in Rotterdam zal de komende jaren alleen maar toenemen o.a. door de enorme instroom van Oost-Europeanen.

Afrikaner10 | 20-06-12 | 13:13

@Uw Verzekeringsadvis | 20-06-12 | 12:58

Dus kunnen wel concluderen dat @Pantheist | 20-06-12 | 12:17 uit z'n onderbuikje lult. Begrijp me goed, er is genoeg te verbeteren aan de stad, maar dat ongefundeerde negatieve geouwehoer ben ik spuugzat.

Biff Eagleburger | 20-06-12 | 13:10

De tijd dat Knor voor de harde werkers was is al 40 jaar vervlogen... Werkschuw tuig. Op de enkeling na dan... Schop ze aan het werk. In de kas of op het land. En weigeren is geen uitkering. Slecht presteren is geen uitkering. Te laat komen is geen uitkering. Ik moet ook werken voor mijn centen en bij de bovenstaande voorvallen kan ik ook maatregelen tegemoet zien.

Doc Damage | 20-06-12 | 13:10

En nog een goedkoop idee: gewoon een bordje 'omleiding wegens werkzaamheden' bij de monding van de Westerschelde plaatsen, en zorgen dat de pijl richting haven van Rotterdam wijst.
Maar niet doorvertellen aan de Belgen....
*grinnikt*

necrosis | 20-06-12 | 13:10

Wordt nog leuker als duizenden ambtenaren volgend jaar De Rotterdam betrekken en de gemeente als eigenaar/gebruiker met duizenden vierkante meters extra leegstand wordt opgezadeld waarvoor hoegenaamd "nul" vraag is in de stad.

de directeur | 20-06-12 | 13:10

@LordNobady | 20-06-12 | 13:06
Ik heb U genomineerd voor de gouden calculator.

SatchRules | 20-06-12 | 13:09

@Masuka | 20-06-12 | 13:04
Polen en Duitsers lijken natuurlijk veel meer op elkaar dan Antillianen en Nederlanders. Ook qua prestaties. Zelfde geldt, in mindere mate, voor die anderen immigrantengroepen.

Duitsland heeft veel minder niet-Westerse allochtonen. Alleen veel Turken.

En ook in Nederland doen de Turken het beter dan Marokkanen en Antillianen.

Ze zijn dus beter af, die Duitsers.

Bart_Bart | 20-06-12 | 13:09

Begelijdensweg is wel een mooie term voor die trajecten.

Freddie Stobart | 20-06-12 | 13:08

@SatchRules | 20-06-12 | 12:39
Dus er zijn maar 582000 echte werklozen.

LordNobady | 20-06-12 | 13:06

@du Roi Soleil | 20-06-12 | 13:03
Allochtonen willen niet in de Rotterdamse Haven werken.
www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/...

Dat is namelijk hard werken, en daar zijn de meeste ego'tjes niet van gediend.

Bart_Bart | 20-06-12 | 13:05

Het probleem loopt overdag (na 12-en dan) rond op zuid of in west en is niet autochtoon, nee. In zee dumpen dat vullis.

KarelMarks | 20-06-12 | 13:05

@ Bart_Bart | 20-06-12 | 12:58 |
In Duitsland wonen zo'n 7 miljoen immigranten. Alleen zijn ze daar niet zo gek met subsidies en dergelijke. Of het relevant is dat de immigranten in Duitsland vooral uit Joegoslavië, Turkije, Griekenland en Polen komen i.t.t. de Antillen, Suriname en Marokko weet ik niet.

Masuka | 20-06-12 | 13:04

@du Roi Soleil | 20-06-12 | 13:03
Of breng je miskoop gewoon terug.

vetkleppert | 20-06-12 | 13:04

Ik zal @pius wel weer tegen zijn schenen schoppen, maar volgens mij moet de controle op bijstandsuitkeringen verscherpt worden.
Ouderwets 'tandenborstels' tellen dus.
Volgens @Biff Eagleburger hebben 34.750 mensen een uitkering van de soos.
Laten we netto gemiddeld €1000 per maand nemen, en voila: 34.750.000 per maand (= 417.000.000 per jaar, bijna een half miljard)

necrosis | 20-06-12 | 13:03

Auweyida | 20-06-12 | 13:02 |
Typo: "amper Nederlands sprekende derde generatie allochtonen" moet "amper Nederlands sprekende eerste generatie allochtonen" zijn.

Auweyida | 20-06-12 | 13:03

@Afrikaner10 | 20-06-12 | 12:40
Die Polen zijn pas gekomen nadat de havens jarenlang vruchteloos gelobbied hebben om mensen vanuit Rotterdam zelf aan het werk te kunnen krijgen.
.
Het is heel raar dat er honderdduizenden werkeloze allochtonen al in Nederland zijn, en dat er dan toch nog honderdduizenden Polen hierheen moeten komen om te werken. Zet dan eerst die honderdduizenden die hier al zijn aan het werk, denk ik dan. Anders blijf je aan de gang.

du Roi Soleil | 20-06-12 | 13:03

Tja, als je teveel exoten en bijstandstrekkers aantrekt en geen benul heeft waar dat van betaald moet worden, moet je ook maar op de blaren zitten!
Het excuus dat het een verplichting is van de overheid om deze kanslozen te herbergen is er niet, de stad is autonoom en kan hiertegen in het verweer gaan, doen ze dus niet, zie het gevolg.

lanexxx | 20-06-12 | 13:02

Oplossingen voor R'dam? Er zijn werklozen, maar al te vaak met 2 paspoorten, er is een haven, en er zijn vast schepen die naar de Afrikaanse kust varen. Ergens zit hier een oplossing in.

seven | 20-06-12 | 13:02

vraagstaart | 20-06-12 | 12:49 |
"met dit jaar voor het eerst meer niet-westerse allochtonen dan anderen in de bevolking"

Dat riedeltje hoor ik al zo'n vijf jaar lang. Dat zijn de officiële statistieken, waarin bijvoorbeeld amper Nederlands sprekende derde generatie allochtonen alsook de derde generatie onder de 'Nederlandse nationaliteit' vallen. Zou je de dubbelpaspoortigen enz niet meerekenen, dan zou je volgens mij eerder op een percentage van ca. 75 procent 'buitenlanders' uitkomen.

Om daar een beeld van te krijgen zijn overigens geen cijfers voor nodig, een willekeurig ritje met een lijn van de RET of een wandelgang over de Zwartjanstraat (Noord), Middellandstraat (West), Beierlandselaan (Zuid) etc. etc. is genoeg.

Auweyida | 20-06-12 | 13:02

Wat nou; werken in het Westland?? Oprotten, dat zooitje tuig moeten we niet. Pleur ze maar in de haven. Daar is werk en plek genoeg.

dorstig! | 20-06-12 | 13:01

Rotjeknor.

kweetitwel | 20-06-12 | 13:00

200 miljoen aan onterechte bijstandsuitkeringen. Dat zijn dus mensen daar geen recht op hebben omdat ze werken, samenwonen met een kostwinner, niet wonen op het aangegeven adres en meer van die dingen.

Het lijkt me simpel: geen loket meer, maar bij elk bijstandsaanvraag gaat de medewerker van de soos bij de aanvrager onaangekondigd op huisbezoek om de aanvraag af te ronden. Heb je dat tekort van 186 miljoen tekort op de begroting in no time boven tafel. Hoef je verder niets te doen aan de hoogte van de uitkering, of reïntegratie-projecten en dat soort kul.

Verder: Fors snijden in gemeentelijke subsidies en dan schrijf je binnen 10 jaar zwarte cijfers op de jaarrekening.
Hoe krijg je dat voor elkaar? PvdA, SP en GL verbieden.

Stormageddon | 20-06-12 | 12:59

Ze hebben een prima haven, ze hebben een overschot aan exoten, 1+1=2, laat elke week een schip vol uitkeringstrekkers vertrekken naar de prachtige kusten van Afrika. Helaas is dit de enige humane oplossing, die Maasvlakte inrichten als Waalsdorpervlakte is de minder humane variant, en zou niet mijn voorkeur hebben.

Kiwi45 | 20-06-12 | 12:59

Veel Polen en andere Moe-landers zijn jong en werken dikwijls ook zwart, hierdoor heeft een verdringing op de arbeidsmarkt plaatsgevonden.

Afrikaner10 | 20-06-12 | 12:58

@du Roi Soleil | 20-06-12 | 12:56
Daar hebben ze gewoon minder buitenlanders. Om het maar plat te zeggen. Dan heb je dus ook minder 1) en 2).

Bart_Bart | 20-06-12 | 12:58

@Der Lehrer | 20-06-12 | 12:54
Dat kan nog veel beter, gewoon verplichten op welke partij er gestemd moet worden... Pfff, wat een dom idee.

SatchRules | 20-06-12 | 12:58

@Biff Eagleburger 12.27
618.000 inwoners is +/- 250.000 gezinnen.
35.000 uitk. terugrekenen bregnt je dus op +/- 15 % v/d 010 bevolking die van een uitkering leeft.
Laten we de WW/ Wajong/ AOW, WAO en WGA trekkenden nog even buiten beschouwing.

Uw Verzekeringsadvis | 20-06-12 | 12:58

Wie zegt dat de godganse dag voor een belhuis staan te staan geen werk is.

Misschien zijn het wel filosofen. Allemaal.

Bart_Bart | 20-06-12 | 12:56

Raar dat ze in de Rotterdamse haven zitten te springen om arbeidskrachten en dat mensen vanuit Brabant iedere dag meer dan een uur in de auto zitten om daar te werken!
Er is wel eens een proef gedaan met het inhouden van uitkeringen van jongeren die gewoon alle werk weigerden. Had weinig effect. Met 'hosselen' konden die jongens sneller verdienen dan met werken. Die uitkering was alleen maar een leuke, moeiteloze tegemoetkoming voor de vaste lasten.
.
In de Rotterdamse onderklasse, grotendeels allochtoon en vaak van Afrikaanse/Antilliaanse komaf, heb je 2 hoofdgroepen:
1) mannen die al dan niet voorzien van uitkering een beetje 'hosselen' om het leven aangenaam te maken.
2) Vrouwen die zich op hun 14e laten bezwangeren door een bad-boy, van de gemeente huisvesting en uitkering en extra's voor de baby (want die kan er niks aan doen) krijgen en hiermee doorgaan tot hun 35-ste.
.
Zo'n hosselconomy is het geniale PvdA-plan voor de economie van Nederland in het nieuwe millenium. Gelukkig vertrek ik over 3 maanden naar Duitsland. Daar zijn ze net even iets minder gek.

du Roi Soleil | 20-06-12 | 12:56

@Biff Eagleburger | 20-06-12 | 12:49
Sorry tweede post nog niet gezien. Ga nu bestuderen.

Godsammekraken | 20-06-12 | 12:55

Err.: ij = ei, maar idd wat een lijdensweg..

seven | 20-06-12 | 12:55

knight03 | 20-06-12 | 12:43 |
Daarom censuskiesrecht. Alleen netto-belastingbetalers zouden stemrecht moeten hebben (actief en passief)!

Der Lehrer | 20-06-12 | 12:54

Het wachten is weer op de reaguurders, die het me toch een kutstad vinden en er zelf voor het laatst in 1993 zijn geweest, maar de zus van de tante van de buurman, nou die reed in 2008 door Zuid en daar zag ze me toch veel negers! Ze heeft het er nu nog over.

Biff Eagleburger | 20-06-12 | 12:54

Het worden barre tijden waar veel mensen in dit land wakker zullen worden, Amsterdam staat er nog veel slechter voor, den Uyl was al geen boekhouder, zijn volgelingen totale dombo's.

hagelkruis | 20-06-12 | 12:54

Er zijn ook teveel (semi)ambtenaren in R'dam. Die topzware collectieve sector (die natuurlijk met extra hulpbehoevende er weer een excuus bij heeft voor nog meer ambtenaren voor begelijding bij zinloosheidstrajecten, vroeger lieten ze werklozen gewoon kanalen of bossen aanleggen, winwin) wordt op de been gehouden door de private sector die daardoor minder concurrerend wordt op de (wereld)markt en dus mensen gaat ontslaan of de productie verplaatst. i.imgur.com/uPbPX.jpg

seven | 20-06-12 | 12:53

@interneppert | 20-06-12 | 12:40
Jouw plan gaat er foutief van uit dat er genoeg banen zijn om alle werklozen een baan aan te kunnen bieden. Dat is niet zo.

rara | 20-06-12 | 12:53

gooi en smijtwerker | 20-06-12 | 12:44 |
Ben je nu helemaal belazerd? Handen af van het langebaankaatsen voor boogschutters ja.

Freddie Stobart | 20-06-12 | 12:53

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-06-12 | 12:51 |
Onzin, 99% denkt niet eens aan Rotterdam, laat staan aan de burgemeester...

MichieldeMuiter | 20-06-12 | 12:53

@ 010waus | 20-06-12 | 12:47 |
Weet je wat het erge is? Ik denk dat er best veel Rotterdammers zijn die juist wel positief zijn over een nieuw Feyenoord stadion. Dat de gemeente nu al geen geld heeft staan ze denk ik niet eens bij stil.

Masuka | 20-06-12 | 12:53

Tja, als Rotterdammert moet ik eerlijk zeggen dat een tweede bombardement geeneens zo erg zou zijn. Qua architectuur dan. Wat is er een teringzooitje van gemaakt op sommige plekken sinds de tweede wereld oorlog. Maar wie Rotterdam zegt, zegt ook wereldhaven. Ik vraag me dan ook af wanneer je de bedrijvigheid in de hele regioot meerekend, je ook op een negatief saldo uitkomt.
En Amsterdam moet niet zeiken want die teren wel op alle pittoreske oud-stedelijkheid die de moffen hier hebben weggebombardeerd. Die profiteren er nog steeds van.

Dikr | 20-06-12 | 12:52

Kunnen we eerst iets doen aan die grootverdieners in de ouderenzorg want daar hoor je straks niemand meer over trouwens die Eric Staal van Vestia ligt denk ik lekker in zijn hangmatje op Bonaire, ook zo'n geval van lekker laten gaan mensen. Laten we deze gevallen eerst eens aanpakken, brengt meer op ook.

Hendrix | 20-06-12 | 12:52

@Superior Bastard | 20-06-12 | 12:44
OK tnx maar volgens mij is dit alleen de bijstand. Zie getallen instroom/uitstroom werk ook.

Godsammekraken | 20-06-12 | 12:52

Een heel groot hek of liever nog een muur eromheen en er verder niks meer aan doen. De muur natuurlijk niet om het havengebied, want dat is wel rendabel. Mensen die daar werken, zoeken wel een plekje in een van de omliggende stadjes of in het Westland.

Geld kan daarna verdiend worden door kansloos volk uit Gouda, Utrecht, Amsterdam etc. tegen betaling naar dit getto te transporteren. Win-winsituatie.

Doen ze in China ook, is heel normaal. Om 18 uur gaan de poorten dicht en moet je binnen zijn.
www.huffingtonpost.com/2010/07/14/chin...

Der Lehrer | 20-06-12 | 12:52

Weet wat je zegt als je zegt dat je niet mag weigeren. Gaat net zo goed over jou.

Shareholder II | 20-06-12 | 12:52

Calcutta is een paradijs vergeleken met Rotterdam...

MichieldeMuiter | 20-06-12 | 12:51

We weten het allemaal : al die gelukszoekers een postzegel op de reet plakken en retour afzender.
Maar ja, pvda, die wil hun stemvee niet kwijt.
Ook diep bedroefd dat iemand zoals Aboutaleb burgemeester kan worden in Nederland.
Ben ik een racist? Nee ik zeg gewoon wat 99% van de Nederlanders denkt.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-06-12 | 12:51

Als je op een willekeurige werkdag, overdag, op het Zuidplein of de Beijerlandselaan/Hilledijk loopt zou je denken dat het zomercarnaval is en iedereen een vrije dag heeft gekregen. Maar nee, het zijn de uitkeringtrekkers.

wo ist der bahnhof | 20-06-12 | 12:51

@Superior Bastard | 20-06-12 | 12:42
Ik snap je reactie maar zo werkt dat niet. Als een werkgever kan kiezen tussen een MOE-lander met ervaring of een bijstandgerechtigde zonder enige startkwalificatie dan is de keuze snel gemaakt. Ik zou zelf ook kiezen voor die "Pool". Wat je wel zou kunnen doen volgens mij is de bijstand niet meer vrijblijvend maken. Gewoon elke ochtend om 8 uur je melden bij bijvoorbeeld de Roteb (er zijn vast nog wel meer diensten te vinden die handjes nodig hebben) en meewerken. De goedwillenden zullen al snel hun conclusies trekken en op zoek gaan naar een echte baan en de kwaadwiligen hebben geen tijd meer over om te "hosselen" (je weet toch...)

SatchRules | 20-06-12 | 12:49

Gossiepietje, wat een racistische teksten hierboven nu toch weer.

Rotterdam is een gidsstad voor Nederland, met dit jaar voor het eerst meer niet-westerse allochtonen dan anderen in de bevolking. Drie hoeraatjes voor de multicul, want hou wèl even in de gaten dat deze mensen via de AOW-premies op hun uitkering straks voor onze oude dag gaan zorgen.

vraagstaart | 20-06-12 | 12:49

Tussen 2002 en 2006 had Rotterdam een college van o.a. Leefbaar Rotterdam en VVD, aan het eind van die periode was er een positief saldo van 700 miljoen euro. Toen kwam de pevedea samen met o.a. groenlinks weer aan het bewind, resultaat : 1 MILJARD SCHULD.

IJzervreter | 20-06-12 | 12:48

Freddie Stobart | 20-06-12 | 12:45
U heeft gelijk. We dienen natuurlijk uit te gaan van de beroepsbevolking.
Dank.

Superior Bastard | 20-06-12 | 12:48

Volgens de geruchten is Rotterdam zelfs al een categorie 12 gemeente.

Wel fijn om dan straks toch dat nieuwe stadion voor zoveel procent te gaan financieren. Dat zal het goed doen bij de Rotterdammert.

Burgemeester Aboutaleb maakt natuurlijk meer kapot dan er gemaakt kan worden. Maar ja, dat past in het plaatje van de PvdA.

010waus | 20-06-12 | 12:47

Ik heb nog een tip voor groenlinks: hef het rookverbod op. Dan heb je helemaal geen terrasverwarming nodig. Laat staan luizige dekentjes.
En dan wordt eindelijk weer gezellig ook.

vetkleppert | 20-06-12 | 12:46

Bijstandsuitkeringen laten uitkeren uit een potje dat gevuld is met geld uit giften van mensen die zich solidair voelen met deze groep. Reken maar dat ze dan opeens wel gaan werken.

Jippie | 20-06-12 | 12:45

Rotterdam moeten ze gewoon elke 60 jaar platgooien en opnieuw beginnen.

Captain America | 20-06-12 | 12:45

Superior Bastard | 20-06-12 | 12:36 | + 0 -
Op een beroepsbevolking van 258000 kom je dan uit op
Bijna 13%. En tel bij elke werkloze nog maar vier opvreters bij.

statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?V...

Freddie Stobart | 20-06-12 | 12:45

ze geven zelf het antwoord al: een tekort van 186 miljoen per jaar en eur 200 miljoen aan onterechte uitkeringen.

verder is er natuurlijk een werkgelegenheidsprojekt in de vorm van de deelgemeentes, daar kan ook makkelijk het mes in.

stoppen met inhuur van consultants (hoewel het gebmeentebestuur dan wel op de tenen van hun vrienden gaat staan, dat dan weer wel)

of van die pogingen om grote sportevenementen naar de stad te halen, waar niemand op zit te wachten zoals het EK judo en langebaankaatsen voor boogschutters.

maar net als alle andere steden in Nederland heeft ook Rotterdam jarenlang boven zijn stand geleefd op de golven van de onroerendgoedmarkt. Jammer, alleen dat de opbrengsten daarvan zijn uitgegeven aan onterechte uitkeringen, buurtbarbeques en andere leuke dingen voor de mensen. uitgegeven, weggepist.

gooi en smijtwerker | 20-06-12 | 12:44

doenormaal! | 20-06-12 | 12:35
Immigratie helpt idd niet tegen arbeidsschaarste, de immigrant is immers ook vrager van diensten en producten, ergo slokt zelf ook veel arbeid op, gaat ook naar de dokter wil zorg en wordt ook ooit ouder. Daarbij is de participatiegraad onder nw-allochtonen lager dan gemiddeld.

seven | 20-06-12 | 12:44

Wat dacht je ervan om alle geldverstrekkingen voor lichtgetinten af te schaffen?
Dat scheelt alvast 95% van de uitkeringen.

uitgeslapen | 20-06-12 | 12:44

1 miljard in het rood? Damn hoeveel zouden alle gemeentes bij elkaar in het rood staan? 20 - 25 miljard? Moeten we niet een bedrag van die omvang bezuinigen van meneertje Rutte het komende jaar?

gozahtje | 20-06-12 | 12:44

@Superior Bastard | 20-06-12 | 12:42
Prima plan!

Bart_Bart | 20-06-12 | 12:43

Daar zit dus het electoraat van links Nederland: PvdA en SP.
En daar kan de rest van het land straks voor dokken. Naast de betalingen aan linkse bestuurders van milieustichtingen, ouderenzorgstichtingen en ontwikkelingshulpstichtingen.
En dan hebben we het nog niet eens over de betalingen voor de import van allochtone asielzoekers en de hulp aan Griekenland en ander MOE-landers.
Dank U linkse politici.

knight03 | 20-06-12 | 12:43

Afrikaner10 | 20-06-12 | 12:39
Andersom, die MOE landers kunnen hier aan het werk omdat de plaatselijke uitkeringstrekker dat weigert en dat kan weigeren.
Baan aanbieden en bij elke weigering 25% korten op de uitkering. Dan is binnen de kortste keren elke uitkeringstrekker aan het werk.

Superior Bastard | 20-06-12 | 12:42

Hé waar hebben we het over! We hebben wel mooi een multiculturele samenleving in Rotterdam. Fijn toch!

FreshClash | 20-06-12 | 12:42

Ik heb nog een idee.

Als Rotterdam te weinig geld heeft, en Nederland te weinig geld heeft om Rotterdam geld te geven, moet je miljarden aan Griekenland, Porutgal en Spanje geven.

Een kind van vijf kan hier de logica van inzien.

Bart_Bart | 20-06-12 | 12:41

Alle uitkeringen per direct stopzetten en de mensen opnieuw laten "solliciteren" naar hun uitkering.
Geschikt om te werken? Mooi, werk accepteren en dan pas de uitkering verstrekken.

*trots op zichzelf is*

interneppert | 20-06-12 | 12:40

@Superior Bastard | 20-06-12 | 12:36
Rekenen lukt me ook nog wel maar waar komen getalletjes vandaan?

Godsammekraken | 20-06-12 | 12:40

-weggejorist-

Afrikaner10 | 20-06-12 | 12:40

En intussen moet Rotterdam een tsunami van Oost-Europeanen verwerken, met name Polen. Het is opvallend hoeveel auto's een Oost-Europees kenteken dragen. Deze gigantische toestroom van Moe-landers betekent dat veel banen in Rotterdam door deze mensen ingenomen worden. Dit is een van de vele redenen va het hoge aantal bijstandtrekkers.

Afrikaner10 | 20-06-12 | 12:39

@Frietje_Oorlog | 20-06-12 | 12:28
Klink leuk maar er zijn momenteel zo'n 700.000 werklozen en 118.000 vacatures. Nog meer one-liners in de aanbieding?

SatchRules | 20-06-12 | 12:39

Ik mijd Rotterdam als de ziekte dus ik zou het niet weten. Maar zolang die haven daar ook woont is er weinig aan de hand zeg ik. Toch debiel dat de stad waar de meeste poen wordt gemaakt er financieel zo bij ligt. Dit kán niéts met nIvo Opstelten te maken hebben want dit is een bejubeld en gevierd topbestuurder dus het zal die Marokkaan wel wezen zeker? /Henk

Shareholder II | 20-06-12 | 12:39

Nu een stad (of een bedrijf) binnen de eurozone failliet dreigt te gaan maakt niemand zich zorgen of de euro na zo'n mogelijk failliet wel kan blijven bestaan. Ook komen er geen miljarden aan reddingsgeld los. Waarom geven we nog miljarden aan Griekenland vw de drogredenering dat een munt niet tegen faillissementen kan?

seven | 20-06-12 | 12:39

De renovatie van het Centraal Station is geen renovatie, maar een complete nieuwbouw. Het project verloopt exact volgens planning.
Geen flauwekul verkondigen JQ.

plaszak | 20-06-12 | 12:38

Freddie Stobart | 20-06-12 | 12:30
Een stem op de pvv is ook een linkse stem.

Superior Bastard | 20-06-12 | 12:38

Het luchtsingel project schrappen. Als er iets kansloos geld verbrassen is, is het de luchtsingel wel.

Ik snap niet wat de gemeente gedacht heeft toen ze dat project goedkeurde. Kost 4 miljoen en dan heb je ook niks.

meneer beer | 20-06-12 | 12:38

Zolang de hulpindustrie vluchtelingenkampen blijft maken van PvdA-rampgebieden zal dit probleem hand over hand toenemen.
Plus het probleem van "gastarbeiders" die telkens opnieuw nodig zijn om het vuilnis op te halen. Na een jaar hard werken gaan die mensen met pensioen en importeren de rest van hun geboortedorp voor een geheel verzorgde en levenslange vakantie. Een vakantie-recht, zeg maar, dat van vader op zoon op kleinzoon mag worden overgedragen.

Socialisme is geen enkel probleem, zolang "De Tokkies" blijven betalen.

Jan Passant mk2 | 20-06-12 | 12:37

Godsammekraken | 20-06-12 | 12:29
34.750/618.000 * 100 = 5,6%

Overigens is met een benefietconcertje van Leen en Gerard Cox de ergste nood wel weer geledigd denk ik.

Superior Bastard | 20-06-12 | 12:36

Want we hadden die immigranten immers nodig op de arbeidsmarkt....
Er zijn nog steeds mensen die zo denken. Onvoorstelbaar.
De kosten van immigratie liggen VELE malen hoger dan de baten.
Laat ik de overlast, religieus fundamentalisme, criminaliteit en degradatie van de samenleving nog even buiten beschouwing.

doenormaal! | 20-06-12 | 12:35

Schaam me dood voor mijn stad!

Bea_Bilderberg | 20-06-12 | 12:35

Ik ben geboren en getogen in Rotjeknor, Crooswijk om precies te zijn. Wat ik al decennia lang meemaak is dat de autochtone Rotterdammers met baan en kinderen vertrekken naar de omliggende gemeenten als Capelle en Barendrecht en dat de plekken die daardoor ontstaan worden ingenomen door immigranten die over het algemmen rondkomen van een bijstanduitkering. Gevolg is dat de sociale cohesie totaal is verdwenen; en het is misschien niet politiek correct om te vermelden maar helaas zit er behoorlijk wat kaf tussen het immigratie-koren. Ik ben inmiddels zelf ook vertrokken, heb geen zin om ongevraagd deel te nemen aan een sociaal experiment. Het is evengoed wel doodzonde. Dit lost Rotterdam ook niet op, het probleem is niet alleen dat mensen met een bijstanduitkering in Rotterdam oververtegenwoordigd zijn; het is ook een mentaliteitsprobleem en er zijn nu eenmaal niet voldoende banen voor laag opgeleide mensen; het eenvoudige productiewerk is al jaren geleden verplaatst naar Oekoeboekoestan.

SatchRules | 20-06-12 | 12:35

Fokpremie afschaffen. Scheelt een hoop onrendabelen in de toekomst.

vetkleppert | 20-06-12 | 12:34

Zet maar onder water. Hedwige polder gered. Belgen blij, Zeeuwen blij, probleem opgelost.

W. Adama | 20-06-12 | 12:34

Ik ga even een ommetje maken, even langs Pim lopen, kijken of die nog iets zinnigs te zeggen heeft.

Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:34

Vroeger moesten we de gastarbeiders nog halen, nu komen de gastwerklozen zelf. Ik noem dat vooruitgang.

Ja nee, geen mening | 20-06-12 | 12:33

Rotterdam Climate Initiative schrappen, kost de Rotterdammers nu 63 miljoen en zeg nu zelf, het klimaat in Rotterdam wordt maar niet beter.

Nog beter zou zijn de PvdA en GL in Rotterdam te verbieden!

*Hoort al geruchten over een IJzeren Stadsgordijn ter hoogte van de Waterloostraat om de Kralingsche PvdA beleidsmakers te beschermen*

Ulle Ruttelflut | 20-06-12 | 12:33

@ Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:27 |
Hoeveel Rotterdammers profiteren er nog direct van de haven? Volgens mij zitten er vooral buitenlandse bedrijven en de stuwadoors en andere havenarbeiders zijn vervangen door goedkope MOE'ers of techniek.

Masuka | 20-06-12 | 12:33

Ambtenaren er uit gooien, subsides verlagen. Ik noem maar wat.
Maarja, waarschijnlijk wordt er vanuit de ivoren toren wel weer besloten dat gemeentelijke heffingen e.d. omhoog gaan..

master_broccoli | 20-06-12 | 12:33

@Bart_Bart | 20-06-12 | 12:29 | + 0 -
Ja die ook maar vooral deze.
nl.wikipedia.org/wiki/Haven_van_Rotter...

Ondernemen wordt niet beloond in deze stad helaas. Althans ik ga het niet meer proberen.

Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:31

Rotterdemdieheekerport gewoon weer Zestienhoven gaan noemen. Geen enkele gelukszoeker is daar ooit geland.

rechtvaardigerechter | 20-06-12 | 12:31

Dat miljard (niet) contant meegeven met PostNL, de postbode laten tekenen voor ontvangst en het (dus) nooit laten aankomen bij de schuldeisers. Postbode ontslaan en ruime uitkering geven. Probleem weg.

zovoklets | 20-06-12 | 12:31

*want niet van

Freddie Stobart | 20-06-12 | 12:30

Dit is het resultaat van jaren lang oogkleppen dragen en naïef wegkijken, niet naar de burgers luisteren en vooral waarschuwingen vooraf die ze volop hebben gekregen afdoen als onzin, xenofobie, racisme en heb wat meer vertrouwen in je medemens ze bedoelen het echt wel goed hoor!! NIET DUS! Nu zitten we met kansloze uitkeringstrekkers die de taal vaak niet spreken en echt niet aan het werk zullen gaan, in wijken die uit 90% niet westerse allochtonen bestaan en waar alleen de politie tegen weerloze zwervers durft op te treden. Bedankt Groenlinks, Bedankt PVDA voor het verzieken en verkankeren van een ooit zo vooruitstrevende havenstad.

StijlvolRechts | 20-06-12 | 12:30

Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:22 |
Het begon met Den Uyl in de jaren zeventig. Nu is het overgrote deel ambtenaar of uitkeringsafhankelijk. En ondernemers zoals ik zelf komen nooit meer terug.
En maar links blijven stemmen mensen, van de pvv heeft de boel platgebombardeerd in de oorlog en dat moeten we niet willen.

Freddie Stobart | 20-06-12 | 12:30

@Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:27
Bedoel je de Oude Haven?

Ja, daar wordt een paar miljard aan terrasbiertjes verdient. Per uur.

Bart_Bart | 20-06-12 | 12:29

Lekker in een dekentje waar tig anderen in hebben gezeten.. gadverdamme. En alsof het maken van die dekentjes geen energie kost.

Causa Sui | 20-06-12 | 12:29

@Biff Eagleburger
6%?!?! Stukje onderbouwing lijkt me op zn plaats

Godsammekraken | 20-06-12 | 12:29

@Lyrthion | 20-06-12 | 12:28 | + 0 -
Yep, het land is ziek, de bestuurders focussen op de verkoudheid terwijl we toch een open wond in het hoofd hebben. Dat moet gehecht worden, maar ja dan moet je het eerst zien.

Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:29

Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:27

En met Rotterdam vele andere gemeentes..

Lyrthion | 20-06-12 | 12:28

Klauwen uit de mouwen steken, zo niet geen uitkering! Lijkt me heel simpel en effectief en pakt 2 problemen aan. Werkeloosheid omlaag en minder bijstand.

Frietje_Oorlog | 20-06-12 | 12:28

@Pantheist | 20-06-12 | 12:17

Er hebben welgeteld 34.750 Rotterdammers een uitkering van de Soos. Van de 618000 inwoners. Dat is zo'n 6%.
Dat is niet de helft, hè? Ouwehoer.

Biff Eagleburger | 20-06-12 | 12:27

Hoe kan het dat een gemeente die de grootste haven heeft van Europa, waar grof geld wordt verdien zelf blut is. Het ligt niet aan de belastingcenten, de Rotterdammers betalen genoeg.

Mismanagement uiteraard. Gelukkig komt dit zelden voor in Nederland.

Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:27

"The trouble with socialism is that eventually you run out of other people's money."

Godsammekraken | 20-06-12 | 12:25

Aan het werk zetten in Noord Afrika?

doenormaal! | 20-06-12 | 12:24

Misschien ook gewoon eindelijk eens toegeven dat het gevolg van het ongelimiteerd binnenlaten van derdewerdlanders is dat je derdewereld taferelen krijgt.

vetkleppert | 20-06-12 | 12:24

We kunnen Rotterdam aan de Antillen geven, een soort cadeau voor de onafhankelijkheid.

Masuka | 20-06-12 | 12:24

Overigens, Rotterdam is toch gewoon een deelgemeente van Rabat?

Ga aldaar dan even wat extra centen scoren lijkt me. Iesj siempel!

Reinaert | 20-06-12 | 12:23

Wachtgeldregeling inperken.

Von Matterhorn | 20-06-12 | 12:23

@Bart_Bart | 20-06-12 | 12:22 | + 0 -
Sinds de jaren 90.

Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:23

@Freddie Stobart | 20-06-12 | 12:21 | + 1 -
Dat is al sinds begin jaren 90. Dat is dus al 30 jaar zo.

Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:22

Als je in Rotterdam vanuit het centrum met de tram naar West gaat ben je doorgaans de enige blanke.

Volgens mijn geschiedenisboeken was dat vijftig jaar geleden nog niet.

Bart_Bart | 20-06-12 | 12:22

Werkweigering betekent op de werkvloer gewoon ontslag op staande voet. Dat betekent salaris kwijt en geen recht op uitkering. Mogen ze hier ook toepassen!

doenormaal! | 20-06-12 | 12:21

@neemjemoederindemali | 20-06-12 | 12:17
Natuurlijk niet, maar als gewezen westlander moet Quid altijd een beetje overdrijven. Maar dan nog, ook 45 miljoen is veel geld.

Mr Dixit | 20-06-12 | 12:21

Wellicht kunnen we ze een miljard lenen wat ze dan weer met rente terugbetalen. Heus. Echt.

Plofkop70 | 20-06-12 | 12:21

Ik ben geboren Rotterdammer maar de tranen schieten in mijn ogen als ik anno 2012 door mijn geboortewijk rijd.
Zuid is een noordafrikaanse ghetto geworden. De stoepen onder het onkruid, ouwe troep in de voortuintjes, alleen maar buitenlanders op straat.
Bezuinig maar op die politici die het zover hebben laten komen. Wat een treurnis, en het komt nooit meer goed.
Burgemeester Aboutaleb. Mijn opa draait zich om in zijn urn.

Freddie Stobart | 20-06-12 | 12:21

LOLWUT @ Update:

Eerst de lasten verhogen om daarna welwillende ondernemers misschien iets terug te kunnen geven. Kwartje van Kok comes to mind!

Reinaert | 20-06-12 | 12:20

relatief | 20-06-12 | 12:16 | + 0 -

beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, meneer Quid ;-)

relatief | 20-06-12 | 12:20

BOA's van de afdeling energydrinks

The Anarchist | 20-06-12 | 12:20

Geen 90 miljoen, hooguit 45, maar dan nog verbrandt het 125K per dag aan rente. En dat dan 7 dagen per week. 125K...

Mr Dixit | 20-06-12 | 12:20

Zo veel vertegenwoordigers van de groep die Nederland in de toekomst gaat verzorgen en redden en toch zo veel mensen in de bijstand in Rotterdam. Onbegrijpelijk.

spanarchist | 20-06-12 | 12:19

-r

ojédiaré | 20-06-12 | 12:19

SP - oplossing: maak iedereen patiënt; weg werrkloosheidsprobleem

ojédiaré | 20-06-12 | 12:19

Zolang we uitkeringstrekkers blijven knuffelen zal er niets veranderen. Tenslotte is de pvda zieligheids industrie, hun stemvee !

Troost J.E. | 20-06-12 | 12:19

Rotterdam heeft gewoon relatief veel exoten binnen haar stadsgrenzen, dus ook relatief veel bijstandstrekkers.

Zo simpel is het.

Bart_Bart | 20-06-12 | 12:19

Jonge, het gaat keigoed hier in Rotterdam. Niks aan de hand gewoon doorlopen.

PythonJunkie | 20-06-12 | 12:19

FF kijken, wat er direct uit mijn onderbuik schiet.

Segways voor te dikke nep politie agenten, oftewel stadstoezicht weg.
Houtenbrug-project.
WOZ-waarde correct inschatten, zodat je niet 40.000 ambternaren nodig hebt voor de bezwaarschriften.
Stadstoezicht opheffen
Parkeerbelasting opheffen

Kaas de Vies | 20-06-12 | 12:18

Alle bijstandstrekkers een blauw uniform geven en ze leren hoe je medeburgers knietjes geeft en mishandelt.

Weg met de criminaliteit, weg met de zwervers, weg met de bijstandstrekkers, extra inkomsten wegen onzinnige bonnen, noem het maar op. Win-win-win-situatie!

Reinaert | 20-06-12 | 12:18

De Red Bull-polizei comes to mind...

Lyrthion | 20-06-12 | 12:17

-weggejorist-

Pantheist | 20-06-12 | 12:17

Rotterdam moet 9% rente betalen?

neemjemoederindemali | 20-06-12 | 12:17

Oprotpremies.

vetkleppert | 20-06-12 | 12:17

maar ze schrijven 'betaalt' wel zoals het hoort, en dat is ook wat waard.

relatief | 20-06-12 | 12:16

Feyenoord verkopen? Oww nee...

Godsammekraken | 20-06-12 | 12:16

Ik roep maar eens iets geks... Bezuinigen op de bijstand zelf?

Parel van het Zuiden | 20-06-12 | 12:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken