
Heel fijn. De politiek springt bovenop op de PostNL-bandwagon. Het falende bedrijf gespecialiseerd in het zoek laten raken van analoge brief- en pakketpost heeft de aandacht van de volksvertegenwoordigers in Den Haag. Midden in verkiezingstijd, maar beter laat dan nooit. PvdA-kamerleden Ahmed Marcouch en Jeroen Recourt voelen naar aanleiding van
DIT TOPIC op GeenStijl demissionair minister Verhagen van Economische Zaken aan de tand over de gang van zaken waarbij criminelen op naam van bestaande BV's spullen bestellen en privacygevoelige post laten doorsturen naar een ander adres zonder dat de originele ontvanger hier iets van afweet. Is handig om iemands nieuwe bankpas en DigiD-wachtwoord te achterhalen. Schijnt al
jaren te kunnen bij PostNL. Een ondernemer die de dupe is geworden van deze praktijken luidde op GS de noodklok nadat hij van PostNL een dikke middelvinger mocht ontvangen. In Spits
bevestigt PostNL het akkefietje maar wil niet zeggen of hun controlemiddelen niet werken. De beursgenoteerde ex-PTT erkent de dat de brief klopt en zegt heeeeel vaak sorry voor de ontstane situatie.
"We vinden het vreselijk wat er is gebeurd". Maar hoe vaak ciminelen gebruik maken van de PostNL-nalatigheid daar zwijgt de woordvoerder liever over.
"Wij maken geen cijfers bekend (..) Maar het komt niet heel vaak voor". Dat is dus paniekbeheerlingo voor "HET IS SCHERING & INSLAG EN WE KUNNEN ER NIKS AAN DOEN BOEHOE WAT IS HET TOCH EEN ZOOITJE BIJ ONS!!!" Gaat dus vast heel snel verandering in komen (NOT) en Maxime Verhagen gaat eigenhandig bij alle postbussen in Nederland patrouilleren om de boeven te slim af te zijn. Hardwerkende ondernemers afhankelijk van betrouwbare postbezorging: geen paniek, al uw problemen zijn voorbij: de politici gaan zich er mee bemoeien!
UPDATE: Woordvoerder van PostNL tegen journalist:
"Die cijfers weet ik niet, had ze na kunnen vragen. Maar dat heb ik niet gedaan, ik wil niet alles kunnen vertellen."
Reaguursels
InloggenHet moest toch allemaal goeiekoper bij de tante post !
Door de marktwerking volgens Post.nl
Rijd eens door willekeurige wijken, en je ziet dat de post gesorteerd wordt in garages waar wat rekken tegen de wanden zijn geplaatst.
Als de zooi is gesorteerd, zie je wat overjarige milf's (waarvan de houdbaarheidsdatum allang is verstreken en die compleet uit elkaar getrokken zijn) arriveren om de zooi te gaan bestellen.
Heb nu regelmatig post in de bus gehad die gescheurd was.
Paste natuurlijk niet gelijk en dus proppen maar.
En nu dit gevalletje.
Kost natuurlijk klauwen met geld als tante Post die beter moet gaan beveiligen en dat is nu net iets wat Post.nl niet wil.
Want dat gaat ten kost van de concurentie-postitie.
Ondertussen rekken, downplayen en mensen die met terechte klachten komen het gevoel geven dat ze tegen een muur lopen, in de hoop dat ze dan stoppen.
Maar nu dan breeduit op GS en kamervragen.
Way to go Post.nl, goede reclame !
Al vaker gehad dat brieven niet bij onvanger aankwamen. Ook al regelmatig opengescheurde enveloppen ontvangen. Volgens mij werken er alleen nog maar criminelen in het sorteercentrum daar. Om maar over de paketpost te zwijgen: duur, traag en alweer beschadiging en zoekraken van paketjes. Eigenlijk kun je alleen nog maar verzekerd en aangetekend versuren bij postnl.
@LordNobady
(Sorry de telegraaf was een systeem van pulsen. ook digitaal.)
Hier tekst en uitleg van een stukje mooie old skool techniek.
www.youtube.com/watch?v=Z7zJJWp6LXQ&am...
Flexwerk met uitzendkrachten zal overal leiden tot versnippering. Vakmensen en kwaliteit kweek je niet met korte contracten. Ga eens kijken bij het gemiddelde uitzendbureau. Langs elkaar heen praten, luchtverkoop, mooi pratende intercedenten waar je als klant nooit een relatie mee zal opbouwen want na een half jaar is je contactpersoon al weer gevlogen naar een andere vestiging.
Liberalisme en het Amerikaanse marktdenken. Niemand hoeft nog ergens op te rekenen.
@Randvoorwaarde 10:53
(Die hele privatisering grijpt ons bij de strot.
Dit-werkt-gewoon-niet.)
De postsector is zeer belangrijk voor het functioneren van een land. Ik voorspel dat ooit het roer om gaat en men weer gaat inzien dat werken met flexwerkers de kwaliteit niet ten goede komt.
@T. Grimbek | 19-06-12 | 15:51
:-)
Deze week, als het goed is, vind je de folder "direct aan de slag?" van postnl in je brievenbus
in plaats van weg te knikkeren stuur hem naar het hq van postnl www.postnl.com/nl/secondary/contact/
gewoon omdat het kan en ze dit erg waarderen
Ik hoop dat de gedupeerde ondernemer een goede advocaat in de armen neemt en deze club civiel tot snot procedeert.
@Fred Janssen | 19-06-12 | 12:20
sorry de telegraaf was een systeem van pulsen. ook digitaal.
Privatisering maakt meer kapot dan je lief is.
Ik denk dat @ Ahmed Marcouch op zoek is naar een nieuwe baan...
Bent u vergeten dat er een paar partijgenoten van u in de RvC zitten ?
Ik zou, als ik u was, een andere boom zoeken om tegenaan te pissen...
Of nou ja, wachtgeld vangen is ook mooi meegenomen natuurlijk..
De eerste stap is de KvK opheffen. www.nu.nl/economie/2109244/privegegeve...
KvK kost je als ondernemer alleen maar geld en daarnaast verkopen ze jouw gegevens ook nog eens door aan derden waardoor je gek wordt gebeld met verkoop zooi. Daarnaast kunnen kwaadwillenden alles van je achterhalen en wordt het dus zo een risico.
ROFL GS! Pseudo komische taalvervuiling, nepperige post-De Jonge strapatzen. Analoog betekent: gelijk aan de weer te geven grootheid. Post is edoch een fysieke entiteit, dat heeft met analoog niets en niemandal van doen. Zelfs analoog verzenden van post kan bij Post NL niet (meer). Immers de telegraaf (niet de krant) service is al jaren de deur uit gedaan.
@dolffie | 19-06-12 | 12:12
Ook grappig dat Marcouch zich er weer eens mee bemoeit. Heeft misschien iets te maken met het opkomen voor/verdedigen van de belangen van z'n .. ehh .. 'achterban'.
Grappig dat een charmant meisje van pvda in een keer opkomt en met een geen stijl artikel aan de haal gaat. Ik heb het gevoeld dat er binnenkort verkiezingen zijn en dat de pvda nu met one liners zich gaat profileren. De wijken in en nu 3 maande serieus luistern naar het stemvee voor een paar zetels.
Feit blijft het is een nutsbedrijf en dat moet gewoon door de overheid gedaan worden.
Zo erg is het niet met PostNL. Ik krijg betrekkelijk weinig post maar het komt altijd aan.
...
O, wacht...
@Godsammekraken | 19-06-12 | 10:01
Ik denk dat je het woord marktwerking verkeerd begrijpt.
Het betekent dat zij (PostNL) verdienen aan de markt, en jij (postbezorger) mag daarvoor de benen uit je lijf lopen om daarna achterblijven met een maandelijkse belediging die lager is dan wat de gemiddelde alleenstaande aan bijstandsuitkering ontvangt.
The Dominator | 19-06-12 | 10:53 | + 0
De regel is (al jaaaaren) dat de post voor 5 uur bezorgd moet worden. Om 3 uur 's middags is het dus niet te laat.
Gevalletje 'glas, plas, en alles bleef zoals het was'.
dat van de #belastingdienst en #sandd hoorde ik ook al, hahaha. die blauwe enveloppen liggen altijd stipt op onser deurmatten. :(
Eigenaar_IJsland | 19-06-12 | 11:20 | + 0 -
Had ik toch een cynismeteken moeten gebruiken?
@Zn | 19-06-12 | 11:18
onder die 95% valt ook al die reclamemeuk.
Wat gebeurt er met die overige 5%, de dag daarna of geheel geen bezorging?
Ja, misschien is het mooi tijd als de politiek zich ermee gaat bemoeien. De vorige keer dat de politiek zich met de post bemoeide wisten ze deze fraaie tekst in de nieuwe Postwet te plaatsen: "Een verlener van de universele postdienst zorgt ervoor dat de brieven, die overeenkomstig de daartoe gestelde voorwaarden aan hem worden aangeboden voor postvervoer binnen Nederland met de standaard overnight service, per kalenderjaar in ten minste gemiddeld 95% van de gevallen worden besteld op de dag, niet zijnde een zon- of officiële feestdag, volgend op de dag van aanbieding." Hulde aan de fracties van PvdA, D66, ChristenUnie en CDA die destijds deze schitterende Postwet, met een wettelijke eis van maar liefst 95% zekerheid, mogelijk hebben gemaakt!
@*Kaas de Vies | 19-06-12 | 10:17
@irma zonderboezem | 19-06-12 | 11:03
Het is idd allemaal prut, het echte beleid wordt nl opgezet door de ambtenaren op de departementen, niet door het parlement. De burger heeft dus nauwelijks invloed.
Een goed signaal zou zijn om in september een blanko stem uit te brengen: dus wel het stembiljet inleveren maar niets aankruisen.
Optopic: belastingdienst is al overgestapt op Sandd. Toeval?
De politici gaan zich ermee bemoeien? Maak je borst dan maar nat voor de posttaks, accijnzen en een btw verhoging.
Kaas de Vies | 19-06-12 | 10:59
Ik bedoelde eigenlijk dat het gepeupel afgestompt raakt en dat stelt Den Haag in de gelegenheid ook af te stompen.
Maar het is een goeie zaak. GS had ook kunnen denken, 'we hebben momenteel al te veel topics in de pen, gooi die brief maar weg'.
@vetkleppert | 19-06-12 | 11:07
ja, treurig, treurig, treurig.
en nog veel treuriger wanneer je het niveau van de overige gelijkgeschakelde pers is.
@gooi en smijtwerker | 19-06-12 | 11:01
En die businesclass-cloon "zakendoen met", dan. Dat je tegen betaling evennaar hartelust mag komen spammen. Tussen Hendrick's gekir over Apple door.
@irma zonderboezem | 19-06-12 | 11:03 | + 0 -
Ik ben nu op hun website aan het kijken. Rustig jij, ik heb een onderzoek van ene Stapel gelezen dat tofu-eters opgewonden types zijn.
Kaas de Vies | 19-06-12
Dan niet!
Maakt toch niet uit op wie je stemt, ze naaien je uiteindelijk allemaal. Linsom of rechtsom.
@vetkleppert | 19-06-12 | 10:51
Ja, die van Liempt is heel erg. Maar dan het niveau van de buitenlandse "correspondenten". Die gast in Brussel, die slaapt onder een blauw dekbed met gele sterren. Of Rena Netjes in Griekenland, een echte Papandreou-groupie. Allemaal te treurig voor woorden.
Maar de aller-aller ergste is wel die Humberto Tan. Het wordt tijd voor een committee dat een inzameling gaat doen voor het afscheidskado voor Humberto Tan. Wat is die gast dom - kan die niet naar RTL Boulevard?
De minister heeft er naar gekeken en geconstateerd dat het niet mogelijk is de adressen van banken en andere financiële instellingen om te leiden. De minister ziet dan verder ook geen noodzaak om in te grijpen bij postnul.
(/sarcasme mode off)
@dedeurs | 19-06-12 | 10:57 | + 0 -
Nee dat stompt niet af, maar dat er nooit eens iets mee gebeurt, dat stompt af.
[ont]bloot[ingen]
Textueel facepalmpje... dat komt er van als je net zo kleurrijk probeert te zijn als Bandirah.
Randvoorwaarde | 19-06-12 | 10:53
Er is maar één partij die het terug wil draaien. Just saying.
Ja, GS kan wel weer een hitje gebruiken. Zelfs politici lezen de stukjes tegenwoordig met een verstrooide glimlach. Niet dat de stukjes slecht zijn, maar te veel [ont]bloot]ingen stompt af.
Die hele privatisering grijpt ons bij de strot. Het wordt duurder en slechter. Elk jaar weer. De poppetjes om de ronde tafel fixeren zich maar op 1 ding.
Terug met die zooi. Zet de primaire levensbehoeften weer onder toezicht van de staat en in bezit van ons allen. Openbaar vervoer, ziekenzorg, onderwijs, de post en wat ik zo vergeet te benoemen.
Dit-werkt-gewoon-niet.
@The Dominator | 19-06-12 | 10:02
-
Hoeveel bewijs heeft men nog meer nodig over het falen van PostNL?? Er breekt hier letterlijk *voor mijn deur* een woordenwisseling uit tussen een passant en een postbode van PostNL. Iets over te laat bezorgen om 3 uur in de middag.
@gooi en smijtwerker | 19-06-12 | 10:43
Bar en boos inderdaad, dat BNR. Onder het motto "bespaart je de onzin" kakelt men de godganse dag over maatschappelijk verantwoord ondernemen, het milieu, duurzaamheid, de zegeningen van de Ipad en de Iphone en meer van dat soort ambtenaristisch KVK-krantjesgeneuzel.
En de enige die wel leuk was, Neal Schijthuis, is natuurlijk weggestuurd. Kan je de hele dag naar die pratende pot vaseline van een Paul van Liempt en overblijfmoedertjes met diepgefrustreerd stemgeluid luisteren.
Hey, alweer een Geenstijl "WE DOEN ER NOG TOE"-topic.
de oplossing die Den Haag zal verzinnen is een wijziging van de Postwet, waarmee wordt vastgelegd dat de geadresseerde voortaan aansprakelijk is voor de ontvangst van de post die aan hem wordt gestuurd. Bewijs maar eens dat je het niet hebt ontvangen, lutser!
Kaas de Vies | 19-06-12 | 10:17 | + 0 -
"zucht wat moet ik stemmen?"
Partij voor de dieren natuurlijk.
eerstneukendanpraten | 19-06-12 | 10:25 |
Onderschat die mensen niet. Stille wateren hebben diepe gronden. Alleen denk ik dat ze de terminologie wat veranderen. Iets in de trant van eerst copuleren dan converseren.
Ook de pakketjes afdeling loopt niet lekker. Hebben een monopolie positie op pakketten van buiten de EU. Maar aansluiten op systemen van internationale vervoerders doen ze niet. Track&Trace stopt bij de NL grens.
Gelukkig hebben wij in de wijk wel een goede bezorger, geef de beste man dan ook altijd een fooi als hij spullen komt afleveren.
BNR is een radiozender van meelijwekkend niveau. business news hahaha - met financieel journalisten die geen benul hebben van financiele markten. allemaal het niveau van gesjeesde sportjournalisten die te stom zijn om op de regionale redactie van de gooi- en eemlander te werken, die worden aangenomen bij BNR.
toppunt was een paar jaar geleden de melding dat DSB de aziatische private banking activiteiten van ING zou kopen (dat was een week of wat voordat Dirk failliet ging, en dat laatste was ook geen enkele verassing voor iedereen die zich engiszins had verdiept in die bank) en de journalist van dienst vond dat nog niet eens raar. Nog nooit gehoord van de Singaporese bank DBS, maar ja - een dyslectische nieuwslezer vinden we ook niet raar meer.
De enig reden waarom ik daar nog naar luister is dat de andere radiozenders nog veel slechter zijn. en dan vooral die van de publieke omroep. En vanwege de mening van Kees de Kort. Kees rules.
Het is heel simpel. Zolang PostNL dit probleem niet aanpakt is zij medeplichtig aan criminele activiteiten en derhalve strafbaar, laakbaar en aansprakelijk.
Nou Nederland, u schijnt het zat te zijn om met dit soort flauwekul geconfronteerd te worden, en terecht!!!
Ons staat op 12 september maar 1 ding te doen, ervoor kiezen om uit de urozone te stappen, laat hen in Brussel allemaal ongezien de tyfus krijgen...
Post NL is eigenlijk een voorbeeld van hoe het met Nederland gesteld is. Eén grote faal!
Neoliberale politiek die ons al 20 jaar verneukt. Old boys network dat zichzelf in stand houdt en verrijkt aan de hardwerkende NL-er. Gewoon VVD/CDA/PvdA/D'66 blijven stemmen mensen, dan houden we ze allemaal in het zadel..
@rechtvaardigerechter | 19-06-12 | 10:37
Nee hoor, gaat u maar rustig slapen.
Mocht er alsnog iets misgegaan zijn dan is er niets aan het handje, onze vriendelijke deurwaarders rekenen vervolgens volgaarne met u af.
Ik krijg al een tijd geen rekeningen meer, moet ik me nu zorgen maken?
@Geenstijlfiguur | 19-06-12 | 10:30
Lijkt me helemaal niet denkbeeldig.
Volgens mij is dit hele gedoe ook ontstaan in het brein van iemand die zich een paar maanden heeft moeten laten afblaffen en door de regen heeft moeten banjeren voor een schijtloontje bij Postnl.
Beste PostNL,
.
Als Nederlander wil ik op generlei wijze geassocieerd worden met de handelswijze en dienstverlening die u op de markt brengt. Gelieve NL te schrappen uit beeldmerk, reclame-, en andere door u gehanteerde uitingen. U doet af aan dit land.
.
Groet,
.
Bezorgde en in kwaad daglicht gezette Nederlander
Correctie :
De politiek gaat zich ermee bemoeien, dus uw problemen BEGINNEN nu pas echt.....
Het is toch zo simpel als wat om de bewoners van het pand waarnaar doorgestuurd moet worden op te pakken?
Jos Tiebent | 19-06-12 | 10:26 |
Behalve als die er ook niks mee te maken hebben, natuurlijk. Truc kan ook zijn om bij PostNL iemand te vinden die z'n hongerloon wil uitbreiden, post door te laten sturen naar een adres in z'n wijk en hem de DigiD envelopjes ertussenuit te laten vissen.
Peter Bakker (binnenkort volgt vanuit Vaticaan heiligverklaring) nogmaals:
De postbode die ook nog eens zijn baan kwijt is. Met die vergelijking heb ik nooit moeite gehad, want de sociale plannen voor de postbodes waren ook heel gezond. De andere kant van het liedje is meer: hoe je in dit land ongelooflijk naar de kloten wordt geschreven door de pers.
O ja? Dan denk ik: waarom kom ik überhaupt nog in dit land, joh!
U bent nog steeds boos! Nee, niet boos. Nee.
www.oneworld.nl/lezen/interview/peter-...
Mag ik trouwens afstand doen van mijn postcode? Aangezien de PTT toch niet meer bestaat, Kpn ook niet, en Postnl niet betrouwbaar is...?
Zaak in onderzoek. Het is toch zo simpel als wat om de bewoners van het pand waarnaar doorgestuurd moet worden op te pakken?
Ach, er zal eerst wat nagelvijlwerk gedaan moeten worden door politie en justitie. Criminelen die met een gestolen pinpas proberen te pinnen komen met smoelwerk op duurbetaalde Publieke Omroep, maar als de dader voor het grijpen ligt, moet er eerst een 'uitgebreid onderzoek' gedaan worden.
@ Igor.The.Horrible | 19-06-12 | 10:15
Mensen van 25 krijgen bij PostNL een salaris van 8.75 bruto volgens mij. Dat verdienen de meeste in hun (late) tienerjaren al dus vind het niet gek dat ze liever iets anders gaan doen.
Masuka | 19-06-12 | 10:21 | + 0 -
Met mijn nick zullen ze het gelukkig nooit over mij hebben daar!
Fuc, gasten. Wordt het weer een dag met dit soort berichtjes?
En ik had al een kater...
Moet je als echte ondernemer eens proberen, trouwens: bedrijfsmatige activiteiten ontplooien vanuit een garagebox. Kijken hoe lang het duurt voordat je dat verboden wordt.
Maar pipo's die bedrijfje mogen spelen in een van de staat geërfd bedrijf kunnen gewoon lekker hun gang gaan.
@Masuka | 19-06-12 | 10:21 | + 0 -
Hahaha, oh wat zal Kazin de Vies2 boos zijn.
Kaas de Vies | 19-06-12 | 10:21 | + 0 -
Hebben ze daar dan geen Joris van dienst?
kneuterzak | 19-06-12 | 10:19 | + 0 -
Ik trek ook gewoon de post open zonder eerst te kijken of het wel voor mij is, kreeg laatst een loonstrookje van iemand 5 huizen verderop onder ogen. Keurig weer dichtgeplakt voor zover dat ging en in de goede brievenbus geflikkerd...
@ Kaas de Vies | 19-06-12 | 10:18
Nee sorry alleen maar over Klaas de Vies, Kas de Vies, Kaze de Vieze, Ka de Vlies en een of andere allochtoon Casa Do Vieezo
@eerstneukendanpraten | 19-06-12 | 10:20 | + 0 -
Misschien vinden ze daar mijn grapjes wel leuk.
Geenstijl beperkt hier het probleem zonder enige onderbouwing tot ondernemers. Privé personen worden op exact dezelfde wijze gedupeerd.
Daarnaast is dit probleem absoluut niet beperkt tot PostNL en hun post doorzend service. Er zijn genoeg bedrijven die vergezeld van een machtiging of acceptgiro goederen verzenden. Ik noem een Bol.com of een H&M, maar de lijst is veel langer.
Dergelijke bedrijven kiezen extra omzet boven extra zorgvuldigheid. Zij verzenden ongevraagd spullen (althans niet gevraagd door de houder van de identiteit), wat onder de colportage wet zou moeten leiden tot een gratis levering. Maar als dit soort bedrijven door hun eigen onzorgvuldigheid spullen kwijtraken tuigen ze met alle liefde het hele circus van incassobureau`s en deurwaarders op. Terwijl de crimineel op hetzelfde account mag blijven bestellen.
Daarnaast komen bedrijven als PostNL, bol.com en de H&M met reeksen van irrelevante mededelingen om het slachtoffer van identiteitsfraude van het kastje naar de muur te sturen. Als een crimineel iets steelt bij de H&M en daarbij mijn naam gebruikt, dan steelt de crimineel nog steeds iets bij de H&M. De ENIGE partij die daar aangifte van kan doen is de H&M. Iets wat de H&M in een bij mij bekende zaak een half jaar lang ontkend heeft.
Mijn email adres is bekend bij de redactie, van bol.com en H&M kan ik bovenstaande beweringen met praktijkvoorbeelden onderbouwen.
Ook voor banken is veiligheid een afweging tussen kosten voor beveiligingsystemen, de kosten van extra belasting van de helpdesk, de kosten van fraude en de lost oppertunity van een lagere omloopsnelheid van de maatschappelijke geldhoeveelheid. Natuurlijk kan de bank de boel beter beveiligen, maar wordt de bank daar wel beter van?
Dit was een tegel in de reeks van: "Misdaad loont in Nederland, daarom vindt het plaats."
@Kaas de Vies | 19-06-12 | 10:09
Het klonk inderdaad heel vreemd, zo'n BNR kwekeendje, dat het midden in die maatschappelijk verantwoorde duurzame milieubewuste PO-kloon zonder enige verontwaardiging over geenstijl had.
Peter Bakker, ex - CEO van dit leeggetrokken bedrijf legt zijn afkoopsom nog eens uit aan ons allen:
2,6 miljoen, inclusief een afkoopsom van 800.000 euro voor de opzegtermijn. Juist. Ik heb daar twintig jaar gewerkt. Als je een bedrijf splitst, heeft dat tot gevolg dat de baan van de CEO verdwijnt. Daar worden twee basisjaarsalarissen en een vergoeding voor de opzegtermijn voor uitgekeerd. Als de vraag is: kan ik dat aan mezelf uitleggen, zeg ik: ja, want het was de afspraak tussen twee partijen. Maar kan ik het aan de postbode uitleggen? Nee, eigenlijk niet. Maar mijn salaris kon ik hem ook al niet uitleggen.
www.oneworld.nl/lezen/interview/peter-...
@Kaas de Vies | 19-06-12 | 10:17
Niet.
Kaas de Vies | 19-06-12 | 10:09 | + 0 -
Oh, je zit liever op Joop of zo...
Post NL werkt zelf de fraude in de hand door incapabele bezorgers. Ik heb het al regelmatig meegemaakt dat vertrouwelijke post, van buurtgenoten, bij mij in de bus viel. Omgekeert zal dat natuurlijk ook het geval zijn. Vroeger toen op een vast uur van de dag de post bezorgd werd, door een echt gemotiveerde postbode, heb ik deze wantoestanden nooit meegemaakt.
Als je als ondernemer iets "vreselijk" vindt en het komt niet zoveel voor, dan kan je dus persoonlijk zorgen dat dit probleem goed wordt opgelost.
Als je bij de overheid werkt, betekent het dat het 'geen prioriteit heeft', u 'dat niet zo moet zien' en we daar 'natuurlijk niet aan kunnen beginnen'.
Kunnen ze trouwens ook kamervragen stellen over de registratie van aangetekende post? Da's ook een soepzooi.
@Kaas de Vies | 19-06-12 | 10:12
Het eeuwige "voor jou honderd anderen" ja. Daar sta je dan als loyale medewerker die per ongeluk te kritisch bezig is (vervelende eigenschap van loyale medewerkers: hart voor de zaak, daar houden managers niet van). Alsof zo'n loyale werknemer weet dat de kreet "proactieve werkhouding" niets meer of minder betekent dan "bek houden en je werk doen".
Maar zo'n loyale medewerker (met duur contract voor onbepaalde tijd) laat zich natuurlijk makkelijk vervangen.
Door honderd anderen:
[x] Dyslectische huismoeders;
[x] Bijstandspatiënten (die gedwongen worden);
[x] Halve alcoholisten die nergens meer welkom zijn;
[x] Cultuurverrijkers met een taalachterstand;
[x] Anderhalve paardenkop die nog wel integer is (Hoi!).
Bij ons in de buurt was een 55+ bezorgster 'werkzaam'.
Deze heeft het 2 maanden volgehouden, daarna waren er zo veel klachten dat men afscheid heeft moeten nemen. Voorbeelden: post van nr. 25 werd standaard op nr. 5 bezorgd en andersom. Soms kwam ze drie dagen niet opdagen. Buren klaagden erover dat ze regelmatig in de struiken voor hun huis zat te pissen... Ja ja, die privatisering heeft veel goeds gebracht!
Gewoon weer een SStaatsbedrijf van maken.
Dan maar geen winst, maar in iedergeval postbodes die de eed van Hypocritus hebben afgelegd en allemaal een uniform aanhebben met platte pet en glimmende koperen knopen.
En rustig aanbellen en wachten tot opa op 3 hoog achter zijn broek heeft aangetrokken en na 10 minuten naar beneden komt gehijgd om het pakje in ontvangst te nemen.
Ook zou het helpen om geen onbetrouwbare finnen aan te nemen, maar uitsluitend tokkies met een onberispelijk verleden (tatoo's geen bezwaar, mits niet zichtbaar boven de halslijn).
*ook zelf rondgescheurd heeft in rode Peugeot Partner met tientallen te bezorgen pakjes*
@Masuka | 19-06-12 | 10:13 | + 0 -
Hebben ze het op BNR nog over Kaas de Vies gehad?
@Boris Poepnagel | 19-06-12 | 10:12 | + 0 -
Het maakt eigenlijk helemaal niet uit wat je stemt, het zijn allemaal prutsers.
VVD zijn nep-liberalen die verkeerd privatiseren
CDA zijn conservatieve ontwikkelingssamenwerkersmaffiosi
PVDA zijn nep socialisten die progressief alles wegnivelleren
SP zijn communisten
Groenlinks zijn altijd high
D66 tja... waait mee met de mening van Brussel
SGP, CU, tja wel betrouwbaar maar daar is alles mee gezegd
PVV is te snel gegroeid, mist kader om te besturen
Zucht wat moet ik stemmen.
Ach... of er nou veel criminele activiteiten gebeuren of niet is nog niet eens het probleem met PostNL. Het probleem is dat het één groot bureaucratisch KUT bedrijf is, met KUT service, en een KUT beleid ontremt post bezorging. Terug naar de PTT tijd jongens, zonder aandeelhouders.
Heb er gewerkt. Dit was 10 jaar geleden al mogelijk. Is een wonder dat het nu past aangepakt wordt.
Ik werk bij een gemeente. Als je alleen al ziet hoe vaak we daar post van een ander bedrijf bezorgd krijgen wens ik hem veel succes.
Salarissen van postbezorgers moeten omhoog van het minimumloon naar minstens het nationaal gemiddelde. Zo krijg je al die werkloze HBO'ers en filosofie studenten die de post gaan rondbrengen.
Bij wijziging van adres of postbus met je id-kaart naar businesscenter gaan. Ies simpel.
En: nog meer kudo's voor GS!
@Kaas de Vies | 19-06-12 | 10:09
Je vergeet Bandirah.
@vetkleppert | 19-06-12 | 10:04
Wat Kaas eigenlijk wil vragen is of ze het bij BNR nog over dhr Kaas De Vries hebben gehad
Hoe meer mensen op de VVD stemm0n, hoe langer dergelijke wantoestanden zullen blijven voortduren.
Marktwerking is mooi, maar in bepaalde sectoren zwaar nadelig voor iedereen.
en Maxime Verhagen gaat eigenhandig bij alle postbussen in Nederland patrouilleren om de boeven te slim af te zijn
Kijk zo zie ik dat graag, meer groen op straat!
@seven | 19-06-12 | 10:07 | + 1 -
Oh ja de flexkrachtenvisie
Nul binding met het bedrijf
Nul ervaring
Nul kennis
Nul integriteit
Nul loyaliteit
Bestaand moraal, ervaring en loyaliteit worden kapot gemaakt.
Mooie "managers" uitspraak is altijd: Iedereen is te vervangen. Tja, maar moet je het willen en krijg je er precies hetzelfde voor terug.
Zelden
Vooral dat ze het nu ineens "heel vreselijk vervelend" vinden na het gebruikelijke negeren van klachten.
.
Overigens niet vergeten dat de Hermandad in eerste aanleg ook de aangiftes in een diepe la zonder bodem lieten verdwijnen.
gewoon Europees aanbesteden!
@vetkleppert | 19-06-12 | 10:04 | + 0 -
Je bedoelt die populistische website met een gezonde dosis zelfspot en recht voor zijn raap metaliteit, waar het as van het kwaad schuilt, met al die boze onderbuikers die plannen aan het smeden zijn om het fascisme weer lekker uit te rollen door hun sceptische EU-houding? De website die helemaal nooit maatschappelijke problemen stelselmatig aan de kaak stelt en derhave een goede signaleringsfunctie heeft?
Die website bedoel je? Nog nooit van gehoord.
Erratum: .. kwaliteit doet afnemen en risico op fraude flink doet toenemen..
Al je vaste personeel eruit gooien en vervangen voor losse flexkrachten die gemiddeld maar een paar maanden in dienst blijven heeft natuurlijk een risico qua betrouwbaarheid van het personeel op de werkvloer. Bedrijf wil nul binding met het personeel? Dan heeft het personeel ook steeds vaker ook nul binding met het bedrijf wat de kwaliteit en risico op fraude flink doet toenemen. Pay peanuts..
Nemen ze ook de idiote centralisatie van de antwoordnummerpost mee? Alle antwoordnummerpost gaat tegenwoordig via Nieuwegein en komt dan na een week of langer bij ons terecht. Soms is een brief zelfs 2 weken onderweg voor hij hier belandt. Ondernemers kapotmaken dat kunnen ze bij PostNL! Helaas dat er geen alternatieven zijn.
Downplayen. Dat daar nog geen specialistische academische opleiding voor is!
De vraag is er - maar blijft het aanbod? Innoveren maarrrr!
Gewoon nationaliseren, het werkt gewoon niet.
Het is van levensbelang om een goede postdienst te hebben waar men op kan vertrouwen.
Waarom die postkantoren waarschijnlijk allemaal verkocht zijn (ja was gewoon bezit van de PostNL) was om eens lekker te cashen.
Hup, weg service, weg betrouwbaarheid, hallo bonus.
Ha en we gaan gewoon lekker garageboxen huren in woongebieden waar helemaal geen commerciele activiteiten ontplooid mogen worden.
Hoe krijgen ze het voor mekaar om zoiets te doen. Dan ben je ver heen hoor.
Het is wederom een voorbeeld van een goed staaltje roofkapitalisme. Heeft helemaal niets met privatiseren te maken.
Er is echt zoveel structureel mis in dit land. Er zal helemaal niets gebeuren. Let maar op.
Het bewijs, dat de post niet geprivatiseerd is (of zouden ze ook kamervragen stellen, als de garage om de hoek iets buitenwettelijks flikt?).
En het geeft niet, dat de briefpost niet privaat is, maar dan moet het HELEMAAL publiek. Misschien het beste: iets wat in sommige gevallen wettelijk noodzakelijk is (zoals aangetekende (juridische) post), moet door de wetgever ook gegarandeerd worden succesvol te verlopen.
Op BNR zat men vanochtend ook uitgebreid te vertellen over "de website Geenstijl."
Ik krijg opeens geen rekeningen meer in de brievenbus.
*conflicterende emoties toont*
Eindelijk, hopelijk doen ze er ook wat aan. En blijft het niet alleen bij praten...
De situatie komt er op neer dat iedereen kan claimen dat post niet is aangekomen. Denk dan aan brieven van deurwaarders, incassobureau's, de belastingdienst, het bedrijfsleven enzovoort. Administratief Nederland heeft een enorm probleem, en de politiek reageert een jaar te laat.
Mooi bericht 10/10 zou opnieuw lezen.
De kans dat dit wat oplevert lijkt mij ongeveer net zo groot als de kans dat een brief door PostNL correct bezorgd wordt, maar goed..
Juist, onze competente politici laten hun licht erover schijnen. Ik verwacht een zodoende een compromis op een compromis en natuurlijk zal de schuldvraag weer onderbelicht blijven.
Het is niet erg als de post niet werkt, alleen moet het rechtssysteem erop worden aangepast. Als je een rekening niet ontvangt, kun je de lul zijn terwijl de verstuurder heeft gekozen voor PostNL.
PosNL of NS/Prorail van het zelfde laken een pak!
Marktwerking? De plaag die quango's heet!
REAGEER OOK