Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ineke van Gent (GL) haat werkende mensen

nicotineke100.jpgHier is de kern van het probleem. Ineke van Gent twittert: "steeds grotere afstanden woon-werk verkeer met auto en trein is zware belasting milieu. Dat vergeten jullie!" Ineke van Gent geeft met haar standpunt aan geen reet te snappen van de dagelijkse realiteit van veel Nederlanders, noch van de economische crisis. Woonwerkverkeer ontmoedigen en mensen dwingen dichter bij hun werk te gaan wonen. Kent mevrouw Van Gent de huidige situatie op de woningmarkt? Heeft mevrouw Van Gent enig idee wat een impact verhuizen maakt op de persoonlijke levens mensen, in tegenstelling tot forenzen? Beseft mevrouw Van Gent wel hoe zinloos verhuizen voor een baan is tijdens een economische crisis? Politici als Ineke van Gent zijn het contact met de werkelijkheid verloren. Midden in een economische crisis je zorgen gaan maken over de milieuvervuiling van een trein. Sowieso, de vervoersvervuiling van Nederland valt in het complete niet in vergelijking met bijvoorbeeld India, China, Indonesië, Brazilië en de VS. We hebben het over een babyscheetje hier. Maar dat dan wel als argument gebruiken om het werkende mensen moeilijker en duurder te maken om te werken midden in de grootste crisis in tachtig jaar, dan ben je echt een elitaire stekkerdoos met tunnelvisie. Tja, voor een wachtgeldregeling hoef je ook niet te reizen, natuurlijk. Bovendien woont Nicotineke van Gent in Groningen, dus wel prettig dat het voordeliger woonwerkverkeer wordt afgeschaft zodra zij niet meer tussen 050 en 070 hoeft te forenzen. GroenLinks: de ander is altijd de lul, maar zodra het mezelf raakt blijk ik hypocriet. Politiek niet ten bate maar ten koste van de burger. Afijn, fuck het milieu, alle ballen op nationale schuldsanering en het aanzwengelen van de economie. Misschien redden we het dan nog.

Reaguursels

Inloggen

Vraagje.. nu mijn reiskosten worden belast, kan ik daar dan ook mijn hypotheek rente aftrek op los laten?

Leaque of Morons | 31-05-12 | 16:02

GROENLINKS over de huidige reiskostenregeling voor werknemers:
"9. De Nederlandse regeling is goudgerand. Geen enkel ander Europees land kent een door de overheid gesubsidieerde reiskostenregeling."
Als we het zo gaan spelen ken ik er ook nog wel 1:
GEEN enkel ander Europees land kent de BPM, die duizenden euro's toevoegt aan de nieuwprijs van een auto.
Kennen andere landen ook een ENERGIEbelasting op gas en electriciteit van drieendertig procent? (die nog verhoogd gaat worden). Al Capone is er NIKS bij.

Maurice63 | 29-05-12 | 23:42

" Ineke van Gent zit sinds 1998 en is daarmee het langszittende Kamerlid voor GroenLinks" Vandaar die dikke speknek. Ga eens werken KUT!

fritsspits | 29-05-12 | 23:20

Wat ineke van gent ook vergeet, al dan niet bewust, is dat door die miljarden aan ontwikkelingsamenwerkingsgelden het nu zo met ons gesteld is dat zowat alle snijbloemen uit o.a. Zimbabwe komen en alle verpakte peulvruchten die in àlle supermarkten liggen uit marokko, egypte, of kenia. Kijk zelf maar.
Wel eens over nagedacht wat dàt aan vervoer en vervuiling kost, ineke?

Dostranamus | 29-05-12 | 21:28

Wat ineke van gent ook vergeet, al dan niet bewust, is dat door die miljarden aan ontwikkelingsamenwerkingsgelden het nu zo met ons gesteld is dat zowat alle snijbloemen uit o.a. Zimbabwe komen en alle verpakte peulvruchten die in àlle supermarkten liggen uit marokko, egypte, of kenia. Kijk zelf maar.
Wel eens over nagedacht wat dàt aan vervoer en vervuiling kost, ineke?

Dostranamus | 29-05-12 | 21:25

Bessie Turf is compleet de werkelijkheid uit het oog verloren. Volkomen afgestompt door jaren met die dikke reet in het pluche. Je komt bijna nergens meer binnen met direct een vast contract. In de meeste gevallen krijg je eerst een contract voor 6 of 12 maanden. Probeer maar eens met een tijdelijk contract een hypotheek te krijgen voor een nieuwe woning. Los van het feit of je je huidige nog kwijtraakt. Dit slaat toch werkelijk helemaal nergens op. Daarbij heb je in de grotere steden de meeste kans op werk, en daar zijn de huizenprijzen nu niet echt van jottem.

terazino | 29-05-12 | 21:05

Ineke van Gent vergeet nog een belangrijke oorzaak: mensen die het kunnen betalen zijn de grote steden in de randstad uitgevlucht terwijl grote bedrijven zich vaak juist daar vestigen. Verder vergeet ze vooral dat die suffe burgerlul in zn leasebakje de sukkel is die het hele NL feestje mag betalen van zn zuurverdiende centjes. Een beetje meer respect graag voor de burgerlul die sochtends vroeg nog steeds zijn nest uitkomt om aan te sluiten in de file. Gelukkig is ze van plan volgend jaar op te sodemieteren.

Hein73 | 29-05-12 | 20:56

Mag ik hier oproepen tot een aktie die Ineke aanspoort tot het terugstorten van háár reiskostenvergoedingen Groningen-Den Haag?

Ven1V1d1V1c1 | 29-05-12 | 20:27

Vervolgens stapt mevrouw in haar dienstauto met chauffeur en rijd dagelijks 200 km woon- werkverkeer tegen een vergoeding waar 5 gezinnen per maand van kunnen eten.

Unique-Cougar | 29-05-12 | 20:04

Tegenwoordig moet je ook met z'n tweeën werken om al die belastingpoet bij mekaar te krijgen. Dat kan nou eenmaal niet altijd op een steenworp afstand.

caspert79 | 29-05-12 | 19:30

Tja politici... of ze hebben een auto met chauffeur betaald van mijn reiskosten of ze wonen in een appartement in Den Haag en voor de weekenden een buitenhusje in de provincie. Zijn er daadwerkelijk mensen die verdorie een uur of meer zelf achter het stuur kruipen... wat een paupers... hoor ik ze denken

Datzegiktoch | 29-05-12 | 19:22

Wat een dom dik molenpeerd zeg.
.
Niet te hopen voor haar dat ze ooit een been breekt...

Jan Toeternuitje | 29-05-12 | 18:43

Laat deze vetvlek eerst eens naar haarzelf kijken, de footprint die zij achterlaat gaat dwars door de aardkorst heen...

Onderbuik | 29-05-12 | 18:14

Eigenlijk niet eens zo'n gek idee.
Als ze nou alle onrendabelen zonder economisch belang in de randstad, naar -het oosten- de provincies -deporteren- herplaatsen, onstaat er voldoende lucht in de woningmarkt om Ineke's plannetje ten uitvoer te brengen.

Ineke die zelf nooit een fatsoenlijke (profit) baan heeft gehad en nb zelf meer dan 10 jaar tussen Den Haag en Groningen! heeft gependeld en dan vervolgens precies op haar 55e de kamer verlaat zodat ze recht heeft op maximaal wachtgeld tot haar 65e! En dan vervolgens ook nog even snel over haar eigen graf heen de reiskostenvergoeding aanpakt!

Het reiskostenforfait werd juist in het leven geroepen omdat de regering iedereen onder wilde brengen in de zg Vinex wijken (ver van de industrie). Nu dat (ten dele) gelukt is, gaan ze deze reiskostenvergoeding vervolgens belasten.

Over een onbetrouwbare overheid gesproken. Hoe hypocriet, schaamteloos en wereldvreemd kan iemand zijn!

Ven1V1d1V1c1 | 29-05-12 | 17:17

Over milieubelasting gesproken, ik zag dat mens nog niet zo lang geleden bij de BK een triple whopper wegtremmen. Ik werd er onpasselijk van.

sugbo | 29-05-12 | 17:01

Iets met co2 omzetten in energie? En verder opzouten met boomknuffelende hippies bangmakerij om milieu speculaties. Ik kom namelijk uit een heul goed milieu!

ratelaar | 29-05-12 | 16:54

Wat is haar punt? De meeste banen zijn in de Randstad en daar wonen ook de meeste mensen. En dat zonder milieubelasting.

Allemaal | 29-05-12 | 16:25

Ik ga niet weer een haat-topic plempen over de meest buiten de realiteit staande partij van nederland.Ik kan niet bezig blijven.

pius | 29-05-12 | 15:43

Van gent en wezenloos.

pius | 29-05-12 | 15:42

@Jaap Knasterhuis | 29-05-12 | 10:40
Je betaalt al belasting over je reiskosten. Dat lijkt mij (en velen met mij) meer dan voldoende.

Cor Rupteling | 29-05-12 | 14:30

Een Soort Iets | 29-05-12 | 14:08 | + 0 -
Rol, rol, rol, een trol komt uit zijn hol

Zatkniss | 29-05-12 | 14:14

ZDEV | 29-05-12 | 13:56 | + 1 -
Laat ff weten als je nog een goede Zwitserse bank zoekt.
Je hebt helemaal gelijk. Communisme en hardcore socialisme scheppen niets, behalve honger en elende.
NB. Graag awareness reizen naar land van mijn moeder (wit rusland)aanbieden doet, ten einde de zegeningen van door geschoten communisme te proeven

Zatkniss | 29-05-12 | 14:13

Een Soort Iets | 29-05-12 | 14:08 | + 0 -
Ben je nu de zaak aan het fucken of ben je echt zo dom?

blaster | 29-05-12 | 14:12

Ineke is tenminste één die het snapt.... jammer dat ze weg is!

Een Soort Iets | 29-05-12 | 14:08

De enige GL-er met een rechte rug.
Gelukkig gaat dit kompleet idiote mens uit de kamer, maar wel eentje die tegen de hele partij inging.
En dat verdient toch respect...

da wizard | 29-05-12 | 14:03

Ik heb een bedrijf in Groningen. Waar Ineke van Gent vandaan komt.
In Groningen is geen goed opgeleid personeel. Dat komt omdat in Groningen de norm is dat je voor de overheid werkt, of van de overheid afhankelijk bent voor je inkomen.
Dus de hele cultuur is er één van niet te hard werken. Er wordt toch wel voor je gezorgd.

Het is naar communisme neigend socialisme, en de stad Groningen is het ergste van allemaal: erger dan Amsterdam of Nijmegen. Ineke van Gent staat symbool voor die gesubsidieerde wereldvreemde kliek. Nog nooit één dag gewerkt. Net als haar collega Karin Dekker vol met ongebreidelde autohaat.

De uitzonderingen werken bij mij. Dat zijn mannen en vrouwen die wel van aanpakken weten, wel nieuwsgierig en wel ambitieus zijn. Dat heeft niets met opleiding te maken, maar met karakter. Geweldig personeel.

Ondanks de crisis draaien we goed, veel internationale vraag naar onze diensten en producten. We dragen extreem bij aan Nederland: als kennisland, want we doen interne opleidingen (van universiteiten en hogescholen moet je het echt niet hebben), voor werkgelegenheid: echte banen, dus geen gesubsidieerde onzin, en financieel: we trekken goed geld van buiten Nederland naar binnen en betalen daar goed belasting over.

En daarom zitten we te springen om goed personeel. Dat je dus niet in het Groningen van van Gent vindt. Dat we dus uit alle windstreken binnenhalen. Dus ook mensen die niet in de buurt wonen. We moeten wel. Die mensen wonen in Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland. Met hun gezin. Met hun vrouw die daar een baan heeft. Die er een koopwoning hebben. Vereniging. School. Vrienden. Familie.

Deze mensen vinden door de crisis daar geen baan en zijn bereid elke dag een aantal uren te forenzen om de baan van hun leven te vinden, geen werk maar levenswerk. Hun passie. En ze verdienen geld. Voor hun gezin. Om de moordende belastingen te kunnen betalen. Om de hypotheek op te kunnen hoesten. In plaats van de hand op te houden, geven ze vier van hun eigen 24 uur per dag op om bij te dragen aan de Nederlandse economie. Dat vind ik het belonen waard. Dus ja, men krijgt van mij een goede reiskostenvergoeding. En waardering.

Maar dan heb je zo'n enorme muts van een Ineke van Gent die dus vindt dat je goed gedrag moet bestraffen. Want deze onmensen zijn smerige milieuvervuilers met hun trein en auto's! Dus dat reizen moest maar eens afgelopen zijn dus mag het belast worden. Alsof we gvd niet genoeg betalen aan mobiliteit!

Godgloeiende tyfus, zo kortzichtig is een koe niet eens. Rekening houden met het milieu? Prima. Maar ten koste van wie en van wat? Ik kook echt van woede. Ineke van Gent is... ... Ik hou maar op want straks ga ik hier dingen schrijven waarvoor ik opgepakt kan worden.

Maar goed van een doorgedraaide GroenLinks miep kun je het verwachten. Ik ben vooral teleurgesteld in de VVD die hier in mee gaat.

Bezuinigen is snoeien. Niet de belastingen verhogen. Fuck it Mark Rutte, fuck it ook jij Jan Kees de Jager. Dit bedrijf vertrekt uit Nederland. Financieel althans. Die tonnen aan belastingen gaan jullie mislopen. Stik er maar in met je bekrompen politiek.

ZDEV | 29-05-12 | 13:56

Per definitie is ELKE politicus het contact met de werkelijkheid kwijt. Als hij dat contact WEL heeft, wordt hij voor rotte vis uitgemaakt door de andere politici.
Ik ken een heel leuke methode om samenlevingvernielers als GL een definitief HALT toe te roepen: ga de eerstkomende drie dagen per OPENBAAR VERVOER massaal naar uw werk. Trams lopen vast in de rails, bussen zakken massaal door hun assen, treinen lopen vast op de wissels en de laatste forens moet na vier dagen kunstmatige voeding krijgen wegens verregaande uitputting. Geef als bevloking aan, dat als dit soort onzin nog een keer wordt uitgekraamt, als er ook maar gedreigd wordt met verhoging van de reiskosten wegens forenzen met de auto, de volgende keer geen drie DAGEN maar drie WEKEN massaal met het openbaar vervoer geforensd zal worden. Met een vervoersplicht in NL kan je lachen, lachen... Tot de tranen over de wangen lopen over zoveel onbenulligheid van politici. En weet je wat nu zo leuk is?
Als slechts 10% van de forenzen die normaal met de auto gaan, nu het openbaar vervoer nemen, ligt de zaak net zo plat als in een sneeuwstorm in Nederland. Laat staan dat 90% van de autoforenzen de auto laat staan en EIST dat het openbaar vervoer ze gaat vervoeren. Vervoersplicht, weet je...
De gehele economie komt krakend binnen een ochtend tot stilstand, de olieboeren gaan gillen, de BTW en accijnzen op brandstoffen komen droog te staan, miljardenverlies... En weet je? We hebben de macht, maar dit klootjesvolk in NL laat zich liever heel masochistisch heerlijk vol in de kont neuken, dan dat men in actie komt. Hoe miljeuvriendelijk en hoe gezagsgetrouw ook. U helpt immers het miljeu en steunt het streven om de luchtvervuiling en de verfoeilijke auto te laten staan? Nou, dan een vriendelijker en overheidssteunende actie kan men niet bedenken. En het signaal is overduidelijk! Een autoloze drie dagen van een week, de natte droom van links en overheidsgraaierts. Op uw wenken bediend!

blaster | 29-05-12 | 13:52

Dat haar vette lichaam haar hart moge belasten.

Dr.Thorvaldt | 29-05-12 | 13:49

Vergeet Henk Kamp niet. Ook deze man is van de pot gerukt. Wil dat je van Groningen naar Zeeland verhuist als daar werk is. Vergeet even voor het gemak dat niet iedereen 10k in de maand krijgt waardoor vrouwlief geriefelijk op de bank thuis kan liggen wachten maar misschien ook een baan heeft in Groningen, om alle belastingen, heffingen, rechten en diefstallen door deze geweldige overheid te kunnen betalen. Buiten dat je je huis ook niet eens verkocht krijgt door de prima impulsen afgegeven door dezelfde overheid de laatste jaren. De overheid maakt de economie verder kapot dan u lief is!

Maurice63 | 29-05-12 | 13:42

Vergeet Henk Kamp niet. Ook deze man is van de pot gerukt. Wil dat je van Groningen naar Zeeland verhuist als daar werk is. Vergeet even voor het gemak dat niet iedereen 10k in de maand krijgt waardoor vrouwlief geriefelijk op de bank thuis kan liggen wachten maar misschien ook een baan heeft in Groningen, om alle belastingen, heffingen, rechten en diefstallen door deze geweldige overheid te kunnen betalen. Buiten dat je je huis ook niet eens verkocht krijgt door de prima impulsen afgegeven door dezelfde overheid de laatste jaren. De overheid maakt de economie verder kapot dan u lief is!

Maurice63 | 29-05-12 | 13:42

[quote] een stevig debater die jip-en-janneketaal sprak voor het begrip gelanceerd werd[/quote]

Ineke van Gent is niet intelligent genoeg om goede zinnen met iets moeilijkere woorden te maken.

p3xxx | 29-05-12 | 13:39

irma zonderboezem | 29-05-12 | 10:30 | + 10 -

Zit mij af te vragen? Half Almere werkt op Schiphol. Kan nog leuk worden voor die gasten. Misschien moeten allen werknemers van Schiphol is een weekje staken!

Kobus v/h zandpad | 29-05-12 | 13:38

Laat die linkse koe dan een minder links beleid voeren voor wat betreft woningbezetting in grote steden. Amsterdam zit stikvol onrendabele uitkeringstrekkers die ruk aan de stad bijdragen, maar wel de woningmarkt op slot hebben gedraaid. De mensen die elke dag in de file staan om in A'dam te kunnen werken, zouden dolgraag de woningen hebben die nu door niksnutten, Generaal Pardonners en kansrijke *kuch* gezinnen worden bezet.

Shalome | 29-05-12 | 13:28

Rollade zonder hersenen.

claener | 29-05-12 | 13:20

Ineke van Gent, Sapperdeflap, Greenpeacemevrouw van Tongeren, Maarten van Poelgeest, altijd dat gezeik over de auto als ze zelf alles op de fiets kunnen doen en een 5x modaal salaris minimaal hebben. Ik heb zo genoeg van dit onrealistische clubje. Weet je die crisitax mag van mij gelden voor de GL bestuursleden die zo makkelijk over de financiele situatie van anderen oordelen. Lekker makkelijk met tweede en derde huisjes overal.

DrBowned | 29-05-12 | 13:20

Al die beroepspolitici die nog nooit een normale baan gehad hebben en dat waarschijnlijk omdat ze er niet geschikt voor waren eerst maar eens hetzelfde ontslagrecht geven als de normale productieve werknemer. Da je zelf weg, dikke pech en geen uitkering. Zo gaat dat toch bij de burgerbevolking die N>B> het geld verdienen waarvan de politici dik betaaald worden en dat zij met bakken wegsmijten.

Barbertjehangt | 29-05-12 | 13:17

Het gaat goed met Nederland. Indicatie? Zo lang er nog prutsclubjes als Groen Slinks (nb. niet meer dan 4 zetels)met hun waanzinnigheden het nieuws kunnen halen, is er niet zo veel aan de hand in dit land. Gebruik ze voor de gezonde lach. Beter goedkoop medicijn is er niet.

salemi | 29-05-12 | 13:04

Leuk met tijdelijke contracten, je blijft verhuizen.

michelr | 29-05-12 | 13:00

Geenstijlfiguur | 29-05-12 | 12:17 |

Inderdaad. Met de huidige brandstofprijzen is de kilometervergoeding in de meeste gevallen al niet kostendekkend. Daarbij wil ik persoonlijk nog niet dood gevonden worden in een vinexwijk of slaapdorp en heb ik helemaal een tyfushekel aan in de file staan en meer dan een half uur per dag aan reistijd voor m'n werk kwijt zijn. Reden genoeg om werk te zoeken dicht bij huis. Kostte een paar maandjes en moest genoegen nemen met een lager salaris dan ik verder van huis had kunnen verdienen. Echter, alle woon-werkverkeersellende gaat lekker aan mij voorbij en topics als deze lees ik dagelijks met een grote glimlach.

Prins Fontainebleau | 29-05-12 | 12:57

Leucopterus | 29-05-12 | 12:46

Klopt. Het systeem waarbij iedereen evenveel wegenbelasting betaalt, ongeacht het gebruik is een diepdonker communistisch rood beginsel. En hoe verder je weg woont, hoe groter je toeslag is ook niet heel rechts. schaarste betaal je. Of dat nu asfaltkilometers of belasting van het milieu betreft. Dit niet zien aankomen is net zo dom en kortzichtig als over een jaar weer gaan huilen dat de brandstofprijzen over een jaar alweer vier hoogterecords hebben verbroken.

Lof der Zotheid | 29-05-12 | 12:56

Lof der Zotheid | 29-05-12 | 12:15
Ga uw mond spoelen met zeep. Wat wij nu hebben is geen kapitalisme. Knoop dat goed in uw oren en laat u niet verleiden door de gladde verkooppraatjes van dhr. Roemer.

Leucopterus | 29-05-12 | 12:46

Lof der Zotheid | 29-05-12
Gevoel voor humor kan u niet ontzegd worden.

bft | 29-05-12 | 12:42

De zoveelste GL muts die niet gehinderd wordt door empathie.

Alexander de Kleine | 29-05-12 | 12:33

Ineke van Gent gaat straks hetzelfde doen als Marijke Vos. Eerst even ergens wethouder worden. Als je dan na je 50e werkloos wordt behoud je je wachteld tot je 65e. En dan daarna hier en daar Eerste Kamerlid spelen en zo. Lekker toch.
.
Ineke van Gent weet niet wat de realiteit is. Vier kinderen thuis hebben en de enige zijn die het inkomen verdient. Dat heeft Ineke nog nooit gedaan. Thuis onderhouden worden door een partner en dan denken dat alles gratis naar je toekomt, je hebt helemaal niks aan zulke kakwijven.

Twee Jeetjes | 29-05-12 | 12:29

mallepietjenie | 29-05-12 | 10:30 |
Ik haat groenslinks, maar je praat poep met je tegel. Een oude auto op LPG is (zeker indien goed onderhouden), milieuvriendelijker dan de meeste moderne auto's op benzine, veel milieuvriendelijker dan moderne auto's op diesel en ongeveer dertig x zo milieuvriendelijk als die stomme Prii.

Alph Bolkenstein | 29-05-12 | 12:27

Ineke Vangnet heeft het helemaal voor elkaar. De wachtgeldregeling is in 2010 veranderd. In plaats van 50 jaar geldt nu 55 jaar om als TweedeKamerlid-in-ruste tot je pensioen een uitkering te krijgen. En wie wordt er op 21 juni 55? Juist, Ineke Vangnet. Ze heeft meer dan 10 jaar op het pluche gezeten, dus heeft ze recht op ruim 5700 Euri het eerste jaar en de rest van haar renteniersleven op zo’n 5000 Euri. Bruto. Tweemaal Jan Modaal. Als gouden handdruk krijgt ze eigenlijk de komende tien jaar zo’n 750.000 Euro toebedeeld = driekwart miljoen. Ineke Vangnet zit gebeiteld.

inge wijde | 29-05-12 | 12:23

lanexxx | 29-05-12 | 11:50

Ineke van Gent, stelt zich niet meer verkiesbaar na de verkiezingen. Heeft ze enige tijd geleden bekend gemaakt!

dutchdiva | 29-05-12 | 12:23

Reistijd = onbetaalde werktijd
Prins Fontainebleau | 29-05-12 | 11:51

Juist. Precies de reden dat deze belasting zo fijn binnenkomt. Het is al tijd die je niet met vrienden, partner, kinderen of hobby kan besteden. Het is al niet kostendekkend. Maar u gaat wel voor bloeden.

Geenstijlfiguur | 29-05-12 | 12:17

@klokkeluider | 29-05-12
Nee, ik ga hier mijn werkgever niet noemen. Ik laat het erbij dat hier duizenden mensen werken.

dugo | 29-05-12 | 12:16

Idee voor de komende verkiezingen:
Kunnen ze dat lalala graties wachtgeld van die dikke hypocriete trol niet met 95% belasten?
Als ze op die manier gedwongen wordt eens een keer écht te gaan werken, doet ze wellicht ook wat meer realiteitszin op.

Ven1V1d1V1c1 | 29-05-12 | 12:15

LOL-topic! Als je het gemiddelde reaguursel leest, is het geschreven door God's gift aan deze aarde. En de anderen zijn vooral k*t. Maar een baan vinden of een huis kunnen kopen in de buurt is onmogelijk....
.
Weggestopt willen worden in een Vinexwijk of een ander slaapdorp omdat daar de prijzen van de huizen betaalbaar zijn, maar je nooit afvragen hoe dat toch komt. Je betaalt de prijs door in de file te staan.
.
Helemaal leuk zijn de reacties van de mensen die blijkbaar klanten af moeten rijden en door een gebrek aan leesvaardigheden deze kilometers ook onder de plannen scharen.
.
Welkom in het zuivere kapitalisme, jongens en meisjes. Hoe meer je (asfaltkilometers) je gebruikt, hoe meer je uiteindelijk betaalt. Meest grappige is nog dat dit uit de koker van een GL'er komt.

Lof der Zotheid | 29-05-12 | 12:15

"Reistijd = onbetaalde werktijd"
Prins Fontainebleau | 29-05-12 | 11:51
-
Naar de plee lopen is nog geen schijten...

Air van Boven Dorens | 29-05-12 | 12:14

Nog een reden om te vertrekken. Kijken hoe lang het land draaiende blijft op ambtenaren en allochtonen.

Herr Pedor | 29-05-12 | 12:13

dugo

volgens mij heet jij ook van Gent en ben je ook een beetje de werkelijkheid kwijt, want noem mij een werkgever die jou gratis een onbelast OV jaarkaart geeft, de meeste betalen geeneens reisgeld onder de 10 km, en daarboven alleen het traject van de woonplaats naar je werkplek

klokkeluider | 29-05-12 | 12:06

weer zure regen komt

swassannuf | 29-05-12 | 12:03

Ik profiteer me een breuk met de huidige regeling. Woon op fietsafstand van werk. Voor prive heb ik een volledig OV-jaarabbonement (winkelwaarde E4190,50) en die laat ik door mijn werkgever betalen als belastingvrij loon in natura. Was leuk zolang het duurde. Tjid om een oud brik te kopen.

dugo | 29-05-12 | 11:58

ik neem mijn verantwoordelijkheid en ik stem GEEN CDA,VVD,CU,D66 of Groenlinks

klokkeluider | 29-05-12 | 11:57

Logistiek gezien zijn megastallen natuurlijk een uitkomst.

First Contact | 29-05-12 | 11:55

Zeef de wales.

swassannuf | 29-05-12 | 11:51

Gevoel voor humor heeft ze wel.

bft | 29-05-12 | 11:51

Spinazi | 29-05-12 | 11:35 |

Leuk man, 2x 2,5 uur door files en het oersaaie Nederlandse landschap tuffen. Ik stap iedere dag lekker op de fiets. 10 minuutjes heen, tien minuutjes terug. Geen files, geen overvolle vertraagde treinen, geen ergernis. Gelijk wat lichaamsbeweging zodat ik er niet uit kom te zien als mevrouw Van gent, wat wil je nog meer...

Reistijd = onbetaalde werktijd en daarmee in mijn optiek een complete verspilling van tijd.

Prins Fontainebleau | 29-05-12 | 11:51

Deze mevrouw heeft de mazzel dat pluche zo ontzettend kleeft dat ze van alles uit kan braken. Ik heb geen respect voor dit soort domheid.
Ik zou zeggen "mens ga achter het aanrecht"!

lanexxx | 29-05-12 | 11:50

kan ze niet gewoon terug naar Belgie

klokkeluider | 29-05-12 | 11:48

Volgens groenlinkserts begint een beter milieu altijd bij een ander.

kaskoeskielewan | 29-05-12 | 11:44

2,5 uur heen en 2,5 uur terug. Wel blij dat ik bij de Happy Few hoor en niet bij die stakkers die op hun fiets naar hun werk moeten. Ik vind dat we die mensen eigenlijk ter compensatie een fietstoeslag moeten geven en een extra vrije week.

Spinazi | 29-05-12 | 11:35

Simon_GS | 29-05-12 | 11:24
Sigaar uit eigen doos noemt men dat.

Ineke van Gent is een opgepropte en hypocriete walvis. Wereldvreemd. Haar enige echte baan (uitgaande van wikipedia - ik heb geen zin om echt onderzoek te doen) was deeltijd werken bij de HEMA. Daarnaast altijd een baan bij de overheid. Tja, dan weet je het wel...

Leucopterus | 29-05-12 | 11:33

verhuizen voor een baan met een 0-uren contract?
domme zeekoe!

Zuitschuip | 29-05-12 | 11:32

Zure muts moet maar eens zelf lekker op de fiets met haar dikke harses. Lekker paddo hallucinatieruften laten & milleuonvriendelijke ciggy's knallen.'Idealisme' you're doing it wrong.

Frederik Vijf | 29-05-12 | 11:32

Die belasting zat toch ook al in het Catshuisakkoord. Waarom zit GL hier nu mee te dwepen dan? Is gewoon een PVV/VVD/CDA dingetje.

henkstubbe | 29-05-12 | 11:31

Ik werk in Wolvega, mijn vriendin in Sneek, we wonen in het midden, in Joure, er gaat op onze werktijden geen openbaar vervoer.

Dus vetklep; hou je bek als je niet weet hoe de wereld in elkaar steekt...!!

Air van Boven Dorens | 29-05-12 | 11:29

Als andre kuipers nou ging forenzen, hoeveel zou hij er dan per maand op achteruit gaan?

Die linkse tofu vreters worden steeds gekker...

hordijk | 29-05-12 | 11:28

Groenlinks is in ieder geval wel voor het afschaffen van de overdrachtsbelasting wat mij wel een voorwaarde lijkt om de mensen wat mobieler te maken.

Simon_GS | 29-05-12 | 11:24

Het identieke volume-meisje wat ik om de 3 dagen bij de Lidl zie inruimen lijkt me toch echt slimmer.

hagelkruis | 29-05-12 | 11:24

Groen links. Breek me de bek niet open over Groen Links. Wat een stelletje patjepeeërs is dat zeg. Laten we eerlijk zijn, GL is qua zetels in het parlement net iets groter dan laten we zeggen een marginale partij. Virtueel is het nog wat erger. Vier of vijf zetels toch volgens heliview Maurice?

Maar waar halen ze dan de gore moed vandaan om daar rond te lopen alsof zij (en dat kleine ettertje van die andere marginale partij) NL wel even gaan redden. Van zoveel geilheid op macht moet je gewoon kotsen. Het maakt ze werkelijk allemaal niks uit. Zolang ze maar mee mogen doen en hun bedroevende steentje mogen bijdragen. Oh gut ja, er wordt een nieuwe tunnel aangelegd zodat, weet ik veel, dassen veilig kunnen oversteken. En de overheid wordt ook groener! Tutututut.... fijn.

Als ik zo om me heen luister zit er geen hond te wachten op het door de marginalen zo gepropageerde kunduz-kondtneuq-lente akkoord. Waar wordt er bezuinigd? Aan de basis. Zorg en onderwijs. Tja die lui op de werkvloer daar verdienen echt kapitalen hoor. Voor de rest hoor ik alleen maar over lasten verzwaringen. Er wordt geen reedt bezuinigd. We moeten gewoon allemaal wat meer gaan betalen. Voor alles. Wat meer BTW, eigen risico ziektekosten, openbaar vervoer, rijden met je eigen bezit zoals bijvoorbeeld een automobiel, een kleine bijdrage aan het ESM etc etc. Kunnen we nog wat banken overeind houden enzo.... Voor de rest zijn we met deze lutsers aan het roer voorlopig gewoon fucked. Brussel here we come!

PythonJunkie | 29-05-12 | 11:20

ommentaren graag rechtstreeks sturene naar www.inekevangent.nl/ voor al uw goedbedoelde adviezen.

de SENSEI | 29-05-12 | 11:20

Vorig jaar de zorg uitgedonderd in verband met bezuinigingen.
Nu vijf flexcontracten op basis van wie niet werkt, zal niet eten.
Voor dat werk moet ik verder reizen en krijg ik minder betaald.
Blijft het feit: ik heb, hoe onzeker ook, voldoende werk.
En arbeid adelt. Ook wanneer ik ervoor in de trein en de bus moet zitten.
Zo is het tovh, mevrouw Van Gent?!!

poepaanmijngaatsie | 29-05-12 | 11:17

Die spektoeter zou met haar 350 kg eigenlijk voor 3 personen moeten betalen.... over mileubelasting gesproken. En ik maar denken dat eb en vloed door de maan komt terwijl het eigelijk gewoon ineke is die van het de ene kant naar de andere kant van ons landje word gerold

de gele raaf | 29-05-12 | 11:12

@Geenstijlfiguur | 29-05-12 | 11:04

Die clubjes vergeten we zeker niet, heb geen bang.

neemjemoederindemali | 29-05-12 | 11:06

Reiskostenvergoeding prima, maar dat je daarover gewoon belasting betaalt is ook prima.
@Jaap Knasterhuis | 29-05-12 | 10:40 |

Betaalt u ook belasting over uw declaraties? Zijn ook onkosten.

Geenstijlfiguur | 29-05-12 | 11:05

Nou wordt GL om de woon-werkregeling gebashed (terecht ook gezien de wereldvreemdheid van hun webpagina), maar vergeet u tot aan 12 september niet dat ook VVD, D66, CDA en CU hun handtekening onder dit akkoord zetten?

Geenstijlfiguur | 29-05-12 | 11:04

Dit hypocriete gedrocht heeft naast haar jaarinkomen van ruim 102.000 eurootjes ook nog genoten van bijna 20.000 euro verblijfkostenvergoeding.
En nu lekker 6 jaar wachtgeld zuigen en wat snabbelbaantjes.

Ik zeg pek en veren...

Duck Twacy | 29-05-12 | 11:02

Reiskostenvergoeding prima, maar dat je daarover gewoon belasting betaalt is ook prima.
Jaap Knasterhuis | 29-05-12 | 10:40 |

Reiskostenvergoeding zijn een niet-kostendekkende vergoeding van onkosten, geen salaris. Het lijkt me dus allerminst vanzelfsprekend dat je daar belasting over zou moeten betalen.

LaPachanga | 29-05-12 | 10:59

de overheid werkt zelf mee met de z.g. aanbestedingen, dat werknemers steeds verder moeten reizen.

xmsje | 29-05-12 | 10:57

Mijn zoontje heeft het de hele tijd over orka's en walvissen. Toevallig stond dit aan op de iPad. Ik vragen en ja hoor, u raadt het al

Den Meester | 29-05-12 | 10:56

West-Europa heeft 60 jaar lang zijn niet werkende bevolking een levenspeil gegeven waar 60u in een fabriek werkende Russen, Indiers, Chinezen etc alleen maar van kunnen dromen. Dit alles over de rug van die zelfde mensen. De droom is ten einde en de kas is leeg. Wen er maar aan. Wanneer je geen werk hebt zul je minder krijgen. Dat kunnen de socialisten ook niet veranderen.

De rendabelen zullen de belastinghellen van de socialisten ontvluchten en jullie blijven achter met een failliet land.

Tenzij mensen echt de schouders er onder gaan zetten en niet de uitvreterij accepteren. En ja mensen ik ben ook tegen die bonus slupers, maar dat is symbool politek en dat lost het structurele probleem niet op

Werken moet lonen en niet werken met zo erg zijn dat je weer snel wilt werken. Uiteraard uitgezonderd echt zieke mensen etc

Zatkniss | 29-05-12 | 10:56

Maar wel de Kamer uit net voor de wachtgeldregeling iets versoberd wordt. Net als Verbeet, Albayrak en Ferrier trouwens. Dus hun eigen toekomstkansen op een net zo goedbetaalde baan als nu schatten ze wel correct in.
Een touw en een boom zou ook hier op zijn plaats zijn, maar vindt maar eens een stuk touw dat sterk genoeg is.

spanarchist | 29-05-12 | 10:56

Even constructief gesproken vraag ik me vaak af waarom iedereen met alle geweld van negen tot zes moet werken, ongeacht bijvoorbeeld een chronisch ochtendhumeur.
Waarom moeten we zo dringend allemaal een uur extra in de auto zitten, enkele reis, alleen maar om van die file te kunnen genieten?
En waarom moeten we allemaal werken op de tijden dat de winkels open zijn en zijn de winkels dicht als we vrij zijn?
vetkleppert | 29-05-12 | 10:29
Omdat we wel ervan op aan moeten kunnen dat er 'posten' bezet zijn. Jij wilt heel graag op voorhand weten wanneer jij bij de gemeente terecht kunt, bij de opticien etc. Ik snap helegaar niet van die mensen die naar hun werk gaan, ik kan 90% vanuit huis doen met een computert en een telefoon. 10% naar kantoor om het gepeupel in het gareel te praten :-).

MarcS | 29-05-12 | 10:54

Misschien moet GL de eerste klas in de trein ook maar eens verbieden. Eerste klas is zo'n klassemaatschappij.

lijn5 | 29-05-12 | 10:53

Dat GroenLinks is hard op weg het lachertje te worden van de Elitaire struisvogels van het Binnenhof. Man man man, wat zou je zo'n wijf iets willen aandoen zeg! Onthutsend deze onwetendheid van dit gedrocht te aanschouwen....

Bergamo | 29-05-12 | 10:51

Dom links

dwangruis | 29-05-12 | 10:50

Ik denk dat belastingverhoging van 80% op alle salarissen van onrendabele ambtenaren in Den Haag het grootste probleem in dit land en van de overige 20% die ze over houden mogen ze vrijwillig een verplichte gift doen in diverse pensioen potjes

de SENSEI | 29-05-12 | 10:50

vetkleppert | 29-05-12 | 10:37

Wat jij zegt.
Punt is dat wanneer de shithouse up in flames gaat je nog maar eens moet nadenken over die hippies die toen misschien wel een punt hadden. Maar wat maakt het uit als de shithouse up in flames gaat?
Kijk daar moet Ineke eens over beginnen. Dan heb je tenminste pas echt discussie.

ecologiste | 29-05-12 | 10:49

Hey ineke als we nou eens alle "onrendabelen" in limburg droppen kunne alle "rendabelen" dicht bij het werk wonen.

lidlbier | 29-05-12 | 10:49

Strangetown | 29-05-12 | 10:47
Geen zorgen, er is nog wel een zetel voor je bij GL, daar vinden ze realiteitszin geen voorwaarde. Moeten ze natuurlijk nog wel zetels overhouden.

Lyrthion | 29-05-12 | 10:48

Vogelbeest | 29-05-12 | 10:45 |
Ik verwacht dat de man dan een andere baan moet zoeken.

gozahtje | 29-05-12 | 10:47

Lyrthion | 29-05-12 | 10:45 |
Shit, dacht ik bijna mijn berekeningen goed te hebben...

Strangetown | 29-05-12 | 10:47

Als iedereen nou de perfect baan had. Huisje boompje beestje de rest van zijn/haar leven zonder ooit een ruzie. Werk zat 2 straten verder op en het was altijd mooi weer. En ze leefde nog lang en gelukkig met 60% belastingtarief.
-
Wie schud dat mens even wakker?!

Freakster1986 | 29-05-12 | 10:47

Ach de boel gaat toch klappen, hoe eerder hoe beter. Dan worden mensen als Ineke met pek en veren de grens over gedonderd en wordt Nederland weer leefbaar en gezellig.

gozahtje | 29-05-12 | 10:46

Strangetown | 29-05-12 | 10:44

Ik schat een extra te kort van een grove 8 miljard.

Lyrthion | 29-05-12 | 10:45

En als de ene partner in Rotterdam werkt en de andere in Amsterdam. Moeten we dan om milieutechnische reden een echtscheiding aanvragen?

Vogelbeest | 29-05-12 | 10:45

Met NL uit de EU, de gulden terug, hekken rond de grenzen moet het mogelijk zijn om vooroorlogs weer een nering te kunnen hebben binnen een loop- of fietsstraal van 2 km....

Hoeveel levert dat aan bezuinigen op het wegennet wel niet op om het begrotingstekort te dichten?

Strangetown | 29-05-12 | 10:44

Met een groeiende werkeloosheid is het ook nog wel even belangrijk om aan te stippen dat een werkzoekend elke passende baan moet aannemen. Ook als hij daarvoor drie uur per dag (trein of auto) moet reizen.

Ko Reander | 29-05-12 | 10:44

Ze zouden chronisch onrendabelen eens moeten huisvesten in gebieden waar geen werk is. Limburg, Groningen, etc. Dat is een stuk goedkoper dan de grote steden bodemloze linkse subsidieputten te laten worden door al die linksstemmende nuttelozen met hun uitkering, huursubsidie en fokpremie in hun sociale woninkie. Terwijl de mensen die er het werk komen doen in vinexwijken moeten wonen.

vetkleppert | 29-05-12 | 10:42

toen we nog in NL woonden, werkte mijn vrouw ook full time. Ons kind ging naar de opvang, hetgeen eur 1850 koste. Dit was ook het netto loon van mijn vrouw. Omdat ik (hond als ik was) eur 135.000 verdiende, kregen we EUR 375 opvang toeslag.Ze reed dus per dag 120 km voor EUR 370. In de kunduz plannen zouden we niks meer krijgen, want veel veriende hond, moet gestraft worden plus de reiskosten belast. Dan had ze er geld bij moeten leggen om te mogen werken. Dan was ze dus per direct gestopt, dus geen
loonbelasting meer
Geen bijdrage werkgelegenheid kinderjuf.

De rooie rakkers zijn echt de weg kwijt. Niemand werkt voor niks.

Gelukkig wonen we nu in CH waar je voro jezelf mag werken en ook iets mag overhouden

Zatkniss | 29-05-12 | 10:42

Ik heb de mazzel lekker dichtbij te zitten, -10 minuten-, oh nee, die weg is één-richting geworden, -15 minuten- , oh nee, afgesloten en omleiding tot september: 20 minuten met de auto (Hemelsbreed nog geen 7 kilometer, te weinig om vergoed te worden). Stuk of 7 rotondes, ook goed voor het milieu trouwens. Maargoed, bij mij wordt er niks extra belast want ik krijg het al niet vergoed.
 
Mijn vriendin werkt in een ziekenhuis in 020. Krijgt verdomme al niet eens 100% reiskostenvergoeding. En dat moet dus nu ook nog belast worden. Volgens Ineke moeten we dus het huis maar verkopen (ow, wacht) en apart gaan wonen. Waarbij mijn vriendin van een secretaresseloon zeker een huis in 020 moet betalen.
 
Andere goede kennis werkt in het onderwijs. Doet 100 stagebezoeken per jaar. Van de kilometervergoeding kan ze vermoedelijk niet de slijtage op haar auto betalen. Ik heb haar geadviseerd bij het invoeren van deze maatregel te eisen dat haar werkgever een auto beschikbaar stelt.
 
Ik ben het met de kwalificatie crimineel eens. Het kontneukakkoord is diefstal.

Lyrthion | 29-05-12 | 10:41

@sjipsknip | 29-05-12 | 10:32

Zo'n celibataire priester kan wel voordoen hoe je kindertjes maakt, oh wacht...

neemjemoederindemali | 29-05-12 | 10:41

Reiskostenvergoeding prima, maar dat je daarover gewoon belasting betaalt is ook prima.

Jaap Knasterhuis | 29-05-12 | 10:40

Hoi Ineke,

Ik reis dagelijks zo’n 150 km (heen en terug) voor m’n werk. Met de trein, dus niet in zo’n vervuilende stinkauto. Heb een 2e klas OV-kaart, dus niet zoals ambtenaren luxueus in de 1e klas zitten.

Mijn reiskostenvergoeding, uitgedrukt in de kosten van mijn treinkaart, bedraagt ongeveer 3.600 euro. Als dat wordt belast als zijnde ‘inkomen’, dan ga ik er volgend jaar netto 125 euro per maand op achteruit, ongeveer 5 a 6% van mijn netto inkomen (dat is nog afgezien van de overige maatregelen zoals 21% BTW).

Denk je dat ik 75 km bij mijn werk vandaan woon omdat ik reizen zo leuk vind? Dat er genoeg leuke banen in mijn directe omgeving zijn, die ik weiger omdat ik zo graag die reiskostenvergoeding krijg? Laat ik je uit die droom helpen: in veel vakgebieden kun je lang niet overal een geschikte baan vinden.

En dan moet ik volgens GroenLinks wat meer geprikkeld worden om dichterbij mijn werk te gaan wonen, WTF?!? Koopt GroenLinks mijn woning dan voor een prijs waarbij ik niet teveel verlies lijd? Regelt GroenLinks een geschikte woning in de plaats van mijn werk? (dus niet 8 jaar wachttijd voor een geschikte huurwoning, of een betaalbare koopwoning)
En dan nog: moet ik de kinderen om de paar jaar vertellen dat ze hun schoolvriendjes vaarwel kunnen zeggen, omdat papa een nieuwe baan heeft en dus weer moet verhuizen? En wat ga ik doen als mijn werkgever ervoor kiest zich ergens anders te vestigen waardoor mijn standplaats wijzigt?

Echt Ineke, als je burgers met een gigantische lastenverzwaring wilt opzadelen, zég dat dan gewoon eerlijk en kom niet met bullshit verhalen als ‘je wordt geprikkeld om te verhuizen’ en ‘reizen naar je werk is voor de happy few’…

raskol | 29-05-12 | 10:40

Wat mij opvalt is dat degenen die de grootste afstanden afleggen voor woon-werkverkeer meestal politici of (top)ambtenaar zijn. Ergo: dit waanzinnige aantal kilometers afleggen op kosten van de belastingbetaler, om vervolgens te lopen lanterfanten en wanpresteren op het werk (betaald uiteraard door u, belastingbetaler). Vervolgens nog even een lekker robbertje declareren (kosten belastingbetaler) en na een paar jaar teren op wachtgeld (kosten belastingnbetaler). Dus mevrouw Van Gent, verbeter de wereld en begin bij uzelf en uw collega's.

Prins Fontainebleau | 29-05-12 | 10:40

Bij van Gent is de stekker er al lang uit, de draadjes in haar hoofd hebben alle verbinding verloren... Net alsof werkende mensen woonwerk reizen in hun eigen tijd, niet die van de baas, vaak vele uren, voor hun plezier maken. Komt nog bij, heb je een nieuwe baan gevonden, wil wel verhuizen, krijg je geen hypotheek, want vast contracten worden nog nauwelijks verstrekt... Wat een mutsencoalitie, die Kunduzclub, ze zijn niet in staat hun eigen maatregelen, bezuinigingen noemen ze het, lastverzwaringen zou ik zeggen, op een fatsoenlijke manier uit te leggen.

Rest In Privacy | 29-05-12 | 10:39

Haha, wel lef hoor. Zelf jarenlang tussen Groningen en Den Haag pendelen en zodra je stopt dit gaan roepen.

Samson Hunts Alone | 29-05-12 | 10:39

Aja.... Woon 20 km van amsterdam vandaan, behoorlijk dichtbij dus. In Amsterdam gaan wonen is geen optie want een betaalbare woning daar krijgen is praktisch onmogelijk. Dus blij met de reiskostenvergoeding 1400 euro per jaar. Ga daar nu dus (1400 * 0,belastingtarief) op achteruit:

tweedekamer.groenlinks.nl/node/83966 , als ik dat lees en op mijn situatie betrek vraag ik me echt af op welke planeet zij zitten...

peterdh | 29-05-12 | 10:38

Dichtbij je werk wonen kan helemaal niet. Neem de grote steden zoals Rotterdam, waar 80% (tachtig procent) van de woningen sociale woningbouw is. Dus als je een middelmoter bent en geen duurt pand in de Vijverlaan kan betalen, heb je nul procent kans om in Rdam te kunnen wonen. Want de huizen zijn bestemd voor arme lieden die hun gehel leven werkeloos zijn. Knettergekke situatie: werkelozen die in de buurt wonen van het werk dat door anderen wordt gedaan.

lijn5 | 29-05-12 | 10:38

De enige manier om het woon-werkverkeer nu in te perken is een systeem van huizenruil. Centraal georganiseerd en volgens de regels van de overheid, uiteraard. De Overheid wil dus bepalen waar u gaat wonen.

rara | 29-05-12 | 10:37

@ecologiste | 29-05-12 | 10:36
Je zei zuurzaam!

vetkleppert | 29-05-12 | 10:37

Inderdaad precies het goede moment gekozen om vier decennia Vinexbeleid terug te draaien.

Ja nee, geen mening | 29-05-12 | 10:36

@deministerpresident | 29-05-12 | 10:26
Dus je hele sociale leven incl. familiebanden laat je verwateren of geef je op, zelfs dat van je kinderen ten koste van een baan om het milieu te sparen?

Doe ff normaal!
Laat de overheid maar eerst zorgen dat mensen meer banen kunnen krijgen dicht bij huis.

deraderendraaien | 29-05-12 | 10:36

Nog even zo doorgaan en we leven eindelijk in die door links zo felbegeerde ezeltjes en kamelen cultuur.

vetkleppert | 29-05-12 | 10:36

Natuurlijk kost reizen energie. Problem is nu: too big to fail net als met de banken.
Ik heb sinnds de club van Rome besloten om zo ecologisch duurzaam mogelijk te leven, maar miljoenen landgenoten deden dat niet, en miljarden aardbewoners ook niet. De Paus was tegen anti-conceptie. Enfin we zitten nu helemaal in een systeem dat functioneert als een trein die niet meer te stoppen is. jammer. Ineke heeft wel gelijk maar geeft tegelijk aan dat ze geen gelijk heeft. De realiteit is al lang geleden aan de haal gegaan met ons ideaal. En die realiteit wordt bepaald door de machtigen. Dat is niet GL, maar dat waren PvdA en CDA en die hebben bar weinig gedaan. Bovendien staat Fukusjima op springen en is het toch gedaan met de wereld. www.youtube.com/watch?v=UJIEZvX4PZI

ecologiste | 29-05-12 | 10:36

@Opruier | 29-05-12 | 10:22

Ik voorzie voor u een korte carriére hier.

neemjemoederindemali | 29-05-12 | 10:35

GL: "Uiteindelijk is de huidige regeling oneerlijk. Mensen die dichter bij hun werk gaan wonen zijn een dief van hun eigen portemonnee, terwijl hun keus in veel opzichten juist toegejuicht zou moeten worden."
Nu verdienen forensen nog aan hun filerijden ook??

Brakke Obama | 29-05-12 | 10:35

Ineke van Gent en Groen Linksch in het algemeen heeft op mij altijd een laxerende uitwerking.

Marcus Porcius Cato | 29-05-12 | 10:34

Jarenlang wilde Links mensen de trein in krijgen, nu dat gelukt is moeten ze er weer uit. Het ware gezicht van Links wordt steeds duidelijker. Ze zijn pas tevreden als de mens terugkeert naar het stenen tijdperk. Oh, en dan vooral geen vuurtje stoken in je grot, da's namelijk slecht voor het milieu.

Boyo | 29-05-12 | 10:34

GroenLinks bestaat vandaag de dag uit grachtengordelyuppen die denken dat als je vanuit 020 alle 020-yuppenwerkplekken met het OnrendabelenVervoer kunt bereiken dat ook vanuit andere plaatsen kan.

John Toroflex | 29-05-12 | 10:34

"Politici als Ineke van Gent zijn het contact met de werkelijkheid verloren".

Onzin, politici als Ineke van Gent zijn te dom om de werkelijkheid in te zien en roepen dus maar wat. Idealisten hebben niets met de realiteit!

gozahtje | 29-05-12 | 10:33

GL is geen politieke partij ten dienste van het volk. Het is een club decadente zichzelf intellectueel noemende hobby club die mede ervoor gezorgd heeft dat BV Nederland naar de klote is geholpen. Wordt het niet eens tijd dat politici aan bepaalde eisen gaan voldoen zoals een werkverleden in een normaal bedrijf. Deze eis zou ook voor bestuurders moeten gelden. Op dit moment zijn er veel politici die nog nooit de mouwen opgerold hebben in de maatschappij maar enkel politicus zijn. Is zoiets als een celibataire priester die een koppel relatieadvies of gezinsbegleiding geeft, ervaring nul komma nul en dus ongeschikt.

sjipsknip | 29-05-12 | 10:32

GroenLinks is er voor het milieu, niet voor mensen.

Morgenhout | 29-05-12 | 10:31

"Politici als Ineke van Gent zijn het contact met de werkelijkheid verloren"

Dit geldt toch voor iedereen in de politiek? Anders ga je niet de politiek in.

importschot | 29-05-12 | 10:31

Wij als niet-groenlinksers zijn voor de invoering van een vet-tax

JoeDaPlumbert | 29-05-12 | 10:31

Sowieso, profiteren van reiskosten vergoeding? Alsof het uit kan als je met je eigen auto naar je werk gaat? Volgens mij kan dat nooit uit met het huidige prijsniveau van brandstoffen. Dit hele voorstel en in het bijzonder mw. van Gent haar reactie hier op getuigd van een aan crimineel gestoorde wereldvreemdheid. Als je een baan hebt heb je bij GroenLinks niets te zoeken blijkt maar weer eens.

supah | 29-05-12 | 10:30

Ik heb de aanwezigheid van Mevrouw van Gent is de politiek (ook) nooit gesnapt.

Einde van de Domheid | 29-05-12 | 10:30

Ja, want met de trein is het goed reizen. Ik moet naar Schiphol en dat is fijn met de trein uit Den Haag. Sisende Rifrovers die het op je tas voorzien hebben. En dan natuurlijk de ellende van blaadjes op het spoor, bevroren wissels, enz enz. Zal mijn baas leuk vinden dat ik iedere keer te laat kom.
Ineke is helaas zoals veel politici nietmeer thuis in de samenleving.

irma zonderboezem | 29-05-12 | 10:30

www.telegraaf.nl/binnenland/3848974/__...
Een stukje over die oude bak van Femfem. Zo'n scheur opentrekken en met dat foeivingertje zwaaien als het om het milieu gaat, maar zo'n olieslurpende turkensofa als bezit is dan opeens geen politiek onderwerp. Stelleltje NIMBY's

mallepietjenie | 29-05-12 | 10:30

Even constructief gesproken vraag ik me vaak af waarom iedereen met alle geweld van negen tot zes moet werken, ongeacht bijvoorbeeld een chronisch ochtendhumeur.
Waarom moeten we zo dringend allemaal een uur extra in de auto zitten, enkele reis, alleen maar om van die file te kunnen genieten?
En waarom moeten we allemaal werken op de tijden dat de winkels open zijn en zijn de winkels dicht als we vrij zijn?

vetkleppert | 29-05-12 | 10:29

Deze krankzinnige en oneerlijke maatregel legt 2 problemen bloot:

1) politiek Den Haag neemt maatregelen die voor veel burgers neerkomen op véél meer dan 5% netto koopkrachtverlies. Dan ben je óf te dom om de gevolgen van die maatregelen door te denken, óf je zadelt burgers bewust op met dit soort idiote lastenverzwaringen.
2) GroenLinks regenten staan zó ver bij de realiteit vandaan, dat ze echt geloven dat reizen naar je werk iets is voor de rijke elite.

Wat betreft het tweede, we mogen blij zijn met de wanstaltige arrogantie waarmee Van Gent hardwerkende & modaal verdienende forensen wegzet als ‘de happy few’. Dat legt de afstand tussen de burgers en GroenLinks nl. prima bloot.

raskol | 29-05-12 | 10:29

Het is maar goed dat deze groene ideeënbus bijna vertrokken is uit de kamer. Nou de rest nog!
Scheefwoner Dibi is de volgend wat mij betreft!

deraderendraaien | 29-05-12 | 10:28

Wat had je dan gewild Ineke? Teleport? Maar dat KAN toch helemaal niet! Gekke ineke...

shamehair | 29-05-12 | 10:28

Van Gent heeft Sorry gezegd over Happy few. En ik citeer (Twitter).
.
Ineke van Gent ‏@inekevangent
Goedemorgen! Heerlijke Pinksteren gehad. Nu op weg naar DH. Diverse "boze" forenzen op twitter! Happy few verkeerd gevallen... sorry 1/2
.
Ineke van Gent ‏@inekevangent
.. beetje (te) pittig uitgedrukt. Met name ov doet pijn. Begrijp ik. Daarom overgangsregelingen om pijn iets te verzachten. #lenteakkoord 2/2
Einde citaat.
.
Om te kotsen dit wijf.Goed dat ze verdwijnt, is behoorlijk de weg kwijt.

LuckyGirl | 29-05-12 | 10:28

@Parsons | 29-05-12 | 10:15

Komkom, je pakt je handel in een stevige rugtas en dan trein en bus je maar naar je klanten, ik bedoel, een stuk of 20 pjoeters, wat printers, routers en meer van die zooi passen toch wel op je rug.


Zij doen het ook.

cache.boston.com/universal/site_graphi...

Gezellig samen met Ineke in de trein, lekker babbelen onderweg, kopje koffie erbij, wat wil je nog meer?

neemjemoederindemali | 29-05-12 | 10:28

Nog dichter bij huis? Het werk wat ik doe, komt niet in mijn woonplaats voor. Maar ik ga wel netjes op de fiets hoor. Lekker door het bos en geen verkeerslichten of flitspalen.

anti_EU | 29-05-12 | 10:27

Mijn werkterrein is Europa. Daarom woon ik ook in Europa. Lekker handig.

niet voor de hond | 29-05-12 | 10:27

Ik begrijp de Groenlinkse mensen wel. Die werken meestal bij een linkse stichting, waar het niets uitmaakt wat ze doen de hele dag en waar. Omdat er in ieder dorp wel zo'n stichting zit kan je dan werk en woning bij elkaar zoeken en op de fiets gaan en staan.

Jan Passant mk2 | 29-05-12 | 10:27

Op zich zijn er wel heul veul kantoorbanen die van eigenaar kunnen ruilen. Je hoeft dan niet te verhuizen, je gaat alleen zitten f5-en bij een werkgever dichterbij. Behalve als je niet hetzelfde werk in de buurt kunt vinden is het wel logisch dat je het ver weg stuurt. Maar een callcentre, verzekeraar of andere dienstverlenende beroepen kun je echt wel ergens in de buurt doen! Geen fan van GL overigens. Wel praktisch ingesteld

deministerpresident | 29-05-12 | 10:26

GroenLinks samen met D66 de meest overbodige partij die er is.

wo ist der bahnhof | 29-05-12 | 10:25

"Dan moet je maar naast je werk gaan wonen". Afgezien van de enorme practische obstakels die reeds genoemd zijn: veel mensen zitten op de weg om bij een klant een dienst of product te leveren. Helaas ver verwijdert van de appeltjesgroene beeld dat Tineke van de wereld buiten het Haagsche heeft.

Godsammekraken | 29-05-12 | 10:25

Dat we ons door zulke arrogante lieden laten besturen. De reiskostenbelasting gaat me meer dan 130 euro per maand kosten

JP Balkenbrij | 29-05-12 | 10:25

Ik werk als geluidstechnicus (cultuurdinges en zeau) elke dag in een andere plaats, moet ik dan elke dag verhuizen?
Hersenloze kudt, ze verdienen helemaal géén stemmen, zeker nu ze hun enige lollige clown Tofuk genaaid hebben.

mothersfinest | 29-05-12 | 10:23

Ik snap Van Gent dus niet. Hoe kun je zoiets roepen en staande houden als je zelf te beroerd bent om te verhuizen van Groningen naar Den Haag?
Sowieso, de hele fractie van Groen-Links woont buiten Den Haag. Met pareltjes als Den Bosch bijvoorbeeld.

Alsof je in deze tijd van crisis, en jobhoppen (jongeren wisselen sneller van baan dan vroeger) leuk huizen gaat kopen... natuurlijk.

BeunDeHaas | 29-05-12 | 10:23

Ineke van Gent in de lift:
Een spek-takel.
Om over het energieverbruik maar helemaal niet te beginnen.

vetkleppert | 29-05-12 | 10:23

Ja.. die van Gent ziet het goed hoor!
De versoepeling van het ontslagrecht combineren met verplichte verhuizing om het woon/werk verkeer minder te belasten met milieuvervuiling is een prima combi! NOT!

deraderendraaien | 29-05-12 | 10:23

Allemaal domme koeien in de Nederlandse politiek

BassieB | 29-05-12 | 10:23

Ineke van Gendt is lievv!

Ik zou dr doen, gnagnagna

Opruier | 29-05-12 | 10:22

Voor uw dagelijks ongeloof en verbijstering:
( tweedekamer.groenlinks.nl/node/83966 )

Grootste WTF: mensen met een kilometervergoeding profiteren (het staat er echt!) meer dan mensen die dichtbij hun werk wonen.

Tuurlijk. Forenzen hebben namelijk allemaal die baan dichtbij afgewezen, omdat ze het zo leuk vinden om in de file te staan.

Geenstijlfiguur | 29-05-12 | 10:22

Oja, ik ken die mop. Ik werkte eerst op loopafstand van mijn werk, en door ontslag (ik was de jongste) werk ik nu 65km van mijn nieuwe werk hahahahahahaha

Dr. Swami | 29-05-12 | 10:22

vetkleppert | 29-05-12 | 10:18
Inderdaad, zij mag in een restaurant ook nooit het tafeltje vlakbij het toilet.
Anders gooien wc-bezoekers iedere keer muntjes op haar bord.

Cuyahoga | 29-05-12 | 10:22

Vervoerde mevrouw van Gent zich niet altijd in een klassieke Jeep Cherokee?

Armenakis | 29-05-12 | 10:21

Daar komt nog eens bij dat de Amercentrale in het zuiden van het land elektriciteit opwekt. Wie met de trein reist, rijdt in feite op kolenstook!

Ad337 | 29-05-12 | 10:21

Met zulke lui aan het roer bestaat het land straks uit ambtenaren en werklozen.

lidlbier | 29-05-12 | 10:21

Met haar zoooooooooooo velen die er verstand van hebben.

ziende blind | 29-05-12 | 10:20

Ik kan u garanderen dat er de komende twintig jaar eventjes niemand gaat verhuizen. En zeker niet voor werk, in dit klimaat, met versoepeld ontslagrecht er nog eens overheen.

vetkleppert | 29-05-12 | 10:20

Communisten vinden het heel gewoon om hele bevolkingsgroepen te deporteren in het landsbelang dus ze houdt zich nog een beetje in.

Conan de Rabarber | 29-05-12 | 10:20

Wat groene mensen niet snappen is dat bronnen niet onuitputbaar zijn

Bokito ergo sum | 29-05-12 | 10:19

Ja dit las ik afgelopen week al in de dode bomen genaamd 'Sp!ts' alleen niet in twitter vorm maar als letterlijke quote. Ik dacht nog bij mezelf dat mens is wereldvreemd.

deboerenlul | 29-05-12 | 10:19

Dat lichaam van haar is ook een zware belasting van het milieu. Geweest. Muil houden dus. Met haar lippenstift.

Normpje | 29-05-12 | 10:19

Dat krijg je ervan als je met alle geweld glazen plafonds moet doorbreken: raaskallende toiletjuffrouwen in de tweede kamer.

vetkleppert | 29-05-12 | 10:18

Wat zij vind moet ze naar de politie brengen..

LikkePot | 29-05-12 | 10:17

En al dat vet wat ze meesleept hoeveel Co2 verbruikt ze per km?

Andersom dag | 29-05-12 | 10:17

Daarbij mijn man werkt in Rotterdam en Weert, waar moeten we dan gaan wonen??

bonje | 29-05-12 | 10:17

Milieuvervuiling door een trein? Ook als mensen dichter bij het werk gaan wonen blijven de treinen op (ongeveer) dezelfde tijden rijden neem ik aan? Wat maakt het verschil dan? Goed op weg om het complete land nog verder te slopen zo.

Herr Knäckebröd | 29-05-12 | 10:17

Men vergeet dat als je met zijn tweeen werkt dat het niet realistisch is om om de hoek van beide werkgevers te wonen.

bonje | 29-05-12 | 10:16

Ik zeg vettaks

The Anarchist | 29-05-12 | 10:16

Ineke heb ik al eens van me af moet trappen daar in Groningen, 15 jaar geleden liep ze te folderen op de grote markt, toen was ze al het kontakt met de werkelijkheid kwijt.

neemjemoederindemali | 29-05-12 | 10:15

Dus omdat die vetklep 4 uur per dag (als ze al werkt) met d'r dikke reedt in de trein zit moet ik nog meer vruchten van mijn arbeid inleveren omdat ik mijn klanten bedien met een lease-auto?

Ze heeft wel lef.

Die walvis.

Parsons | 29-05-12 | 10:15

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 29-05-12 | 10:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland