
Wat doe je met geld op je rekening? Laat het rollen! Een spaarrekening? Haat je Nederland, of zo? Ga spullen kopen! Dingen aanschaffen! Volle pijp geld uitgeven als een malle! Het is het enige wat ons van de economische ondergang gaat redden. Het consumentenvertrouwen zit zwaar beneden
vriespunt. Zelfs ratingbureau S&P beschouwt ons qua
consumentengedrag al als Griekenland en u weet wat dat betekent: dat we uitgelachen worden. Het lulletje van Europa. Met onze compulsieve risicoloze oppotneurose. Dit land gaat kapot aan mensen die angstvallig de hand op de knip houden en weigeren hun centjes te investeren in de redding van het vaderland. Opbokken met de spendeerfobie. We moeten onszelf uit de goot kopen, laat maar rollen die euro's. Het is de enige manier om uit de economische malaise te komen. Sparen is egoïsme. We moeten geld meer gaan zien als HIV: het wordt pas echt leuk, als je het door kan geven. Koop alles wat los en vast zit en het liefst dubbel. De ironie is, dat als we onszelf angstvallig vastklampen aan ons geld, we het juist zullen verliezen. Laat het lekker los. Natuurlijk, het wordt lekker weer en dat betekent 'vrouwen bloot, handel dood', maar zet dat van je af. Kopen als een dwaas! Koop een fucking grote televisie. Koop wasmachines, auto's, CD-spelers en elektrische blikopeners. Koop een goede gezondheid, lage cholesterol en een tandverzekering. Koop een starterswoning. Koop vrienden. Koop vrijetijdskleding en bijpassende koffers. Koop je toekomst. Koop het
leven. Doe het niet voor jezelf. Doe het voor je moederland. Pinnen tot we winnen!
Reaguursels
InloggenHet enige wat ik koop zijn spullen die ervoor zorgen dat ik MINDER belasting betaal (zoals zonnepanelen)...
Voor de rest: FU!
Van mij mogen alle 2e kamer leden anaal genomen worden door een olifant.
Maw,we moeten op zijn grieks gaan leven.............
Goed idee, maar koop dan ook NL'se producten, bij een NL'se ondernemer. Niet-nederlanders, vaak 'gast-arbeiders' of hun kinderen, sluizen niet zelden hun geld weg naar die buitenlandse bank in land van herkomst/afkomst, geven het daar uit aan materiaal voor hun 2e huis in het buitenland, of sturen leefgeld aan familie in het buitenland, nemen NL-ers nooit in dienst maar altijd eigen familie/soortgenoten, hebben uitgesproken voorkeur voor niet-NL'se producten (wat jammer in voor NL'se producenten), enzovoort.
Het is wel de bedoeling dat de NL'se economie er beter van wordt! Dus als u dan toch geld aan het uitgeven bent, denk dan aub ook even na over waar het geld naar toe gaat wanneer het eenmaal uit uw portemonnee is verdwenen.
nederland helpen erboven op te komen? zodat ze het nog een keer kunnen verpesten in den haag?
I chose not to choose live. I chose something else.
Op alles wat ik uitgeef wordt BTW geheven en dat geld gaat dan weer rechtstreeks naar de EU / PIGGS. En dat wil ik niet.
Snel voordat de BTW wordt verhoogd!!
Mijn geld uitgeven? Eerst zien welk kabinet er komt. Ik ga mijn goeie geld niet uitgeven aan de tolpoort-maffia en de linkse zieligheids-industrie. Sterker nog: als die kut van Sap hier in het kabinet komt verkas ik naar elders.
S&P wil helemaal niet dat je je bestaande geld uitgeeft. Wat S&P wil is dat je geld uitgeeft dat je niet hebt, door te lenen. Want dat is namelijk "economische groei".
Wat is er overigens mis met huren van de bank als je niet meer mag huren bij een woonstichting vanwege onderverhuren.
Momenteel betaal ik minder voor meer. Betere wijk, grotere woning en dankzij HRA beter betaalbaar dan een soziaale huurwoning. Geen wachtlijsten (woningnet) en geen kutmarokkaan die me verteld dat woonlasten + marge doorberekenen niet mag als je wederom de liefde van je leven gevonden hebt en blij bent bent wat Poolse meiden die op je woning willen passen.
Nadeel is wel dat je de huur bij de bank niet op kan zeggen binnen 30 dagen.
@tweebier | 22-05-12 | 14:00
U ziet het de goede kant op gaan?
Tja, dan bent u een echte ras optimist..
Het lijkt *kuch* alleen een beetje naïef.
Sparen is voor sukkels, je kan beter schulden hebben in tijden van devaluatie.
Erg vreemd, mijn zaak verkoopt maximaal. Daarbij heb ik nooit iets gemerkt van een recessie. Het is allemaal enorm opgeblazen. Het enige wat recessie is, is dat de hoge heren van ons land hun salaris dreigen te verliezen, en daar proberen ze ons in mee te nemen. Nee danku, ik verkoop bij het leven. Ik lach ze toe
vanuit het zonnige Spanje! Adios!
Mmmm, sparen lijkt wijsheid momenteel, geven jullie je rottige centen maar massaal uit!
Ik ga wapens en munitie kopen.
Dat is het enige waar je nog iets aan hebt als het crisis of ieder voor zich gaat worden.
Dan kan ik als burger tenminste nog rijke mensen beroven voor me eigen boterham.
Nog meer kopen Johnny?
Heb al een huis vol handige Conrad-meuk.
Als ze de btw nu eens verlagen dan zijn de mensen misschien wel eerder bereid om iets te kopen.
Maar nee die gaat juist omhoog.
Niks ervan, ik houd mijn hand op de knip. Ben al blij als ik aan het eind van de maand een beetje geld overhoud om te kunnen sparen. Want zelfs dat lukt vaak niet. Als ze willen dat ik meer geld ga uitgeven, moeten ze eerst maar eens met een salarisverhoging komen of een beter betaalde baan. Ik werk nu ook al onder mijn niveau. Dan praten we wel weer verder.
Het lulletje van Europa.... we hebben met M. Trutte ook wel een perfecte indruk achtergelaten.
Geld uitgeven wil ik best, als ik het er voor over had!
@Eigenaar_IJsland | 22-05-12 | 16:26
U vergeet een 0. Dankzij Kunduz gaat de werkende Nederlander er 20% op achteruit.
10 jaar geleden met de gulden had ik nog poen om een deur in te trappen. Nu moet ik sparen om een deur in Griekenland open te trappen.
Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten kopen aan spullen, al mijn electronica is bijvoorbeeld vervangen. Enige waar ik geld aan uitgeef dit jaar is uitgaan en misschien wat kleding. Vakantie doe ik niet, behalve dan aan de eigen kust. Griekenland is nu ook niet echt een pretje.
Aaaahhhh, nou snappikkum... mijn geld wordt vóór mij uitgegeven!
Als het btw tarief verhoogd wordt rolt er meer geld. Als 'Brussel' haar zin krijgt rolt er nog meer geld. Kortom, om meer geld uit te geven hoef je niet eens van de spreekwoordelijke bank af te komen.
Ik snap er geen reedt meer van.
Nederlandse burgers moeten geld uitgeven, consumeren, maarrrrrr
Nederland (bestaande uit Nederlandse burgers) moet bezuinigen!!
Kan iemand mij dit uitleggen??
@neemjemoederindemali | 22-05-12 | 14:31
+1
Dit land is idd compleet knettergek.
Ik wil best meer goederen kopen zodat iedereen -en vooral Jan-met-de-Pet- daar van profiteert.
Echter, ik weet toch dat dat geld weer in een deposito eindigt en krampachtig wordt vastgehouden, en dan op een wat hoger niveau dan op de bankrekening van dhr. Peopnagel.
@kapotte_stofzuiger | 22-05-12 | 16:23
En jij zit te zeuren over 2% lastenverzwaring terwijl je rustig ruim 11% meer uitgeeft dan je zelf dacht.
@Horagha | 22-05-12 | 15:15
Even het laatste bonnetje bekeken, het was 16,70 euro (dus 1,70 duurder, eerlijk is eerlijk).
@Horagha | 22-05-12 | 15:15
Appartement in de stad zo'n 15-20% goedkoper dan in Nederland. In de buitengebieden een huis zo'n 30% goedkoper.
Het lulletje van Europa zijn we al sinds we 40 jaar geleden met die onzin begonnen...
Ik geef mijn geld met bakken tegelijk uit voordat de Euro niks meer waard is.. maar dan wel voornamelijk in Duitsland...
wat was ewan mcgregor toch een lekker ding om te knuffelen. maar on topic, wat je niet hebt kan je niet uitgeven, al denken linksche politici die geen verstand van geld hebben dat dit wel kan. nou kan je uiteraard meer uitgeven dan je hebt en van de riante wachtgeldregeling, baantjescaroussel emolumenten en staatspensioen de rente betalen, en als je dood gaat laat de bank gewoon met de schulden zitten. dat propageren linksche politici, maar voor de gemiddelde nederlander en voor nederland als geheel gaat dit niet op. lenen is niet hetzelfde als krijgen. overigens dat franse wijnboerderijtje ben je natuurlijk wel kwijt, maar als de kinderen eenmaal in de caroussel zijn gezet kunnen we ook lenen voor een nieuw wijnboerderijtje. linksch en hardcore kapitalisten hebben veel gemeen: ze betalen nooit terug. het zijn mensen die geloven dat een immer uitdijende kredietbubbel een reële economie is, terwijl het een piramidespel is. welvaart komt van economisch vertrouwen en het creëren van toegevoegde waarde. beide elementen zijn linksch volledig vreemd. geen vertrouwen omdat het dagdieven zijn, geen toegevoegde waarde omdat de lat steeds lager gelegd wordt en we allemaal een universitair diploma vrijetijdsmanagement op zak moeten hebben. economie is primair vertrouwen: jij bent goed voor je geld en je betaalt me terug of je betaalt me voor mijn diensten, arbeid etc. niemand werkt voor niks, niemand leent uit met de gedachte ik hoef het niet meer terug, niemand verkoopt zonder de verwachting betaald te worden. alleen linksche politici en de banklullo's, die hen hebben ingepakt, denken zo omdat ze de rekening steevast bij de belastingbetaler kunnen neerleggen.
the hunt is bezig ! al 2 dagen lang.so who cares?
De Prada's van mijn vrouw kosten ruim 600. 2 % meer??
Boeien!!!
Ik krijg spontaan zin om wat te kopen.
Waarom zou ik mijn geld uitgeven? Ik download alles gratis van het internet.
Met onze 170 miljard garantstelling gaan ze dus een slordige 1100 miljard lenen uit naam van NEEderland. Indirect komt het er dus op neer dat een stel corrupte bankiers onze staatsschuld gaan ophogen met zo'n 1100 miljard euro.
De kamer meent dat dit geen controversieel onderwerp is, statiegeld op blikjes is wel controversieel.
Ze zijn in Den Haag KNETTERGEK.
neemjemoederindemali | 22-05-12 | 14:31
Wat u zegt.
Gaat een beetje lastig hè? Als alle vaste lasten zo hoog zijn geworden en de lonen niet stijgen. Waarvan moet ik dan wat kopen? Bedankt stemmers op VVD, PVV, CDA, GL, D66.
Geef aan kees.............
Kees is leuk,alles met rente voor je appel........
De VVD is een ander smaakje socialisme. Die partij heeft echt afgedaan voor ondernemend Nederland. Elitair groepje Eurofiele ballen zijn het.
rugridder | 22-05-12 | 15:22
Nee wel een losert als je je zuurverdiende geld verprutst aan een megane
-weggejorist-
Als we in het begin pvv hadden gestemd was dit nooit gebeurd! Maar de meeste willen weer op peace en love partijtjes stemmen en flink dokken voor anderen!
Weten jullie lapzwansen met 1,5 ton presentiegeld en tienduizenden overdeclareerbare kosten wel wat er ECHT in NL leeft?
blaster | 22-05-12 | 14:20
Nee dat weten ze blijkbaar niet en het interesseert ze ook niets, want met al die maatregelen in het 'kontneukakkoord' denken ze schijnbaar dat er nog veel meer valt te halen bij Jan Modaal, terwijl het water menigeen, mij incluis, al tot de lippen staat.
Horagha | 22-05-12 | 14:32 | + -1 -
Ja, het wordt tijd dat die plebs eens een keer terecht gezet worden! Waar halen ze het gore lef vandaan om te dromen over een pensioen?! Je zou ze godverdomme weer terug het katoenveld in schoppen.
Ik heb alles al en wat ik niet heb wíl ik ook niet hebben. Vervangen om te vervangen of omdat Rutte het wil doe ik niet, is me veel te vermoeiend.
Mijn noodzakelijke uitgaven doe ik voornamelijk in het buitenland, is wel zo goedkoop.
En zeg niet dat het allemaal mijn schuld is, de graaiers hebben het er zelf naar gemaakt.
Ik ga volgende week een nieuwe Renault megane kopen. Wegenbelastingvrij tot 2014!
Ben ik nu een kloodzak?
Bigi Bana Boy | 22-05-12 | 14:07
Je gaat al in de fout om te stellen dat de VVD liberalen zijn. Ja natuurlijk neo-liberalen/sociaal-democraten. Wil je echte liberalen en daarmee een kleine staat. dan stem je Libertarische Partij. De verzorgingsstaat is haar huidige vorm niet te betalen, privatiseren en mensen vrijheid en verantwoordelijkheid geven zou moeten gebeuren. Sociale zekerheid is daarnaast nog eens sociale onzekerheid. De enige "verzekeraar" die alles zomaar eenzijdig kan veranderen is en blijft de staat. Het systeem is er opgemaakt om mensen afhankelijk te maken. afhankelijke mensen zijn nou eenmaal makkelijk intoom te houden.
... voor 15 euro een voorgerecht, hoofdgerecht en een kop koffie...
@kapotte_stofzuiger | 22-05-12 | 14:37
... zeg wat doen die huizenprijzen bij jou in de buurt?
15 euro is wel erg aan de lage kant voor bovenstaande, dat krijg je in NL nergens zelfs niet in een eetcafe!
Ja ben het eens met Quid maar dan in de zin van hamsteren vóór 1 oktober als de btw en accijns omhoog gaat. Sla dus als je wijn drinkt (zoals ik) honderden flessen rode wijn (goeie bederft niet) in.Het gaat om 17 % verhoging.Bij een euro per fles scheelt dat dus honderden euro's. Ook kapitaal-goederen tikken aan.Maar geen auto-investeringen hoor,want benzine hamsteren lukt niet en de belasting bij km-vergoeding stijgt alleen maar.Ook is aflossen van hypotheken niet zo slecht,want je hebt meer winst van de verlaging van woonlasten,dan de rente op spaargeld en aftrek van belasting. Dus Quid ,niet smijten hoor,maar doordacht "de kost voor de baat" uit doen gaan.Doen we al sinds de Gouden Eeuw, nietwaar ?
Bigi Bana Boy | 22-05-12 | 14:07
De sociale zekerheid wordt afgebroken omdat het niet meer te betalen is. En het is niet meer te betalen omdat er gedurende vele jaren nooit eens op gewezen is dat mensen ook plichten en eigen verantwoordelijkheid hebben, het ging alleen maar over rechten. Voor allerlei groepen werden er allerlei leuke regeltjes gecreëerd zodat ze ook maximaal konden profiteren van de verzorgingsstaat zonder er ook maar iets tegenover te stellen, en uiteindelijk worden de zwakkeren die die hulp echt nodig hebben daar het slachtoffer van. Om dat nu de liberalen te verwijten is wel erg kort door de bocht.
Pinnen tot we winnen, lol.
Maar de waarheid is dat S&P een schurfthekel heeft aan spaarrekeningen omdat die mensen straks geen credit van ze willen. En wat heb je aan een credietbeoordelaar als je geen crediet nodig hebt? Juist: je schreeuwt "Lekker belangrijk die rating van je jonguh!"
lekker kopie van trainspotting, origineel is wel beter..
Alleen deze is meer toepasbaar:
Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life. I chose somethin' else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got uitkeringen?
"We moeten geld meer gaan zien als HIV: het wordt pas echt leuk, als je het door kan geven."
Wat een intens trieste en domme opmerking. Quid, je beheerst niet alleen de Nederlandse taal niet, ook moreel schort er een en ander aan je.
"Koop een starters woning"
Dat kan twee kanten op gaan.
Of de woningmarkt stort in en iedereen kan een vergelijkbare woning kopen voor de helft van het geld.
Of er komt een enorme geldontwaarding aan en je hypotheeklasten zijn inene de helft van voorheen.
Ik wil wel, maar ik mag niet aflossingsvrij meer lenen!
Heb ik gedaan! Ik heb al voor een deel van mijn vakantiegeld een flinke zak wiet bij mijn nieuwe thuisdealer gehaald!
@0 Helemaal mee eens. U geeft het weer progressief uit en dan blijf ik er nog even conservatief op zitten. Dat lijkt me het beste.
Voor mijn kinderen wilde ik die lekker dure oer Hollandse kleurige Oilily kleding kopen: Failliet
Dacht, koop ik gewoon een vliegtuig, Fokker: Failliet
Dan maar zo'n lekker ouderwetse in Born versleutelde Volvo: Failliet
Kudt zeg......
Need I say more:
www.telegraaf.nl/uitwinkelen/12181453/...
geef geld dan
Ik koop me rot, t is goed zaken doen op t moment!
Afgelopen Maart/April alle extra's alweer uitgegeven aan dat vaderland van je! Stik er maar in..
Als de overheid wil dat het consumentenvertrouwen gaat stijgen dan moeten ze de BTW nog even wat verder gaan verhogen.
+ veel voor trainspotting!
Nog een week of vijf en dan kom ik mijn verdiende centjes een maand lang flink uitgeven in NL.
En nee, mijn geld komt uit Dubai.
43 Dibi campagneshirts size ss gekocht! BAM!
Zolang de middenstand nog steeds absurde prijzen blijft vragen voor hun producten( 30%marge) koop ik nul. Jarenlang hebben ze fantastisch zaken gedaan en velen zakken geklopt en die van hunzelf gevuld. Zorg maar eerst voor realistische prijzen en je zult zien dat je door meer omzet vanzelf je winst pakt. Alleen zal de ondernemer er nu ook harder voor moeten werken. Overigens net als de arbeider die het komt kopen.
@kapotte_stofzuiger | 22-05-12 | 14:10
Wist ik niet. Alsof er iemand anders dan de accountant werkzaam is binnen Nederland voor deze twee.
Trouwens ????
@ Ga dingen kopen voor je vaderland ''
Welk vaderland, dat stukje gereformeerdt noord-west-europees baggerland wat door die duitse troltroel (mutti des vatiland) wordt uitgezogen.
kapotte_stofzuiger | 22-05-12 | 14:37
Je kunt ook voor minder geld thuis eten. Dat is net zo goed voor de economie.
It's shite to be Scottish. And Dutch, for that matter.
Met een geweldsmonopolie is er tenminste maar eentje die je geld komt ophalen. Anders ging iedereen het proberen.
goed plan.. ga ff een kratje kopen .. NOG zonder legitimatie.
@Horagha | 22-05-12 | 14:32
Ik krijg voor 15 euro een voorgerecht, hoofdgerecht en een kop koffie. Water en brood zijn gratis, net zoals de vriendelijke service van de eigenaar of medewerker van het restaurant.
Voor dat zelfde bedrag ben je in Nederland genoodzaakt je tot een 'eetcafe' te wenden, met die ongeïnteresseerde student en behandeling.
In Frankrijk kent men een strengere ontslagbescherming dan in Nederland, dus het 'voor jou 10 anderen' gaat niet op. Zou het dan toch de volksaard zijn?
Ik ga sparen wat straks is het geld niks meer waard.... Een fiets is een fiets en blijft een fiets. Dus kopen die stereo die je altijd al wilde hebben. Dat bubbelbad in je badkamer, zwembad in de tuin. Anders is het enige waar je straks in zwemt je waardeloze spaargeld.
kapotte_stofzuiger | 22-05-12 | 14:28 |
Daarom sturen ook niet één agent maar een groep op één man. Desnoods militairen.
En dan flinke media-exposure zodat iedereen bang wordt en merendeels braaf meewerkt. Natuurlijk 'voor het vaderland'/vul geografisch district naar keuze in)
Zelfde poep, andere tijd.
@kapotte_stofzuiger | 22-05-12 | 14:16
Maar wat krijgt u voor 15 euro? Of bedoelt u dat u voor 15 euro extra de service krijgt, die men hoort te krijgen???
Maar wat ik bedoel, dat voor een minimumloon met onregelmatige tijden je geen kwalitatief personeel kan vinden. Deze mensen willen een goed salaris voor hun werk. Personeel van Parkheuvel te Rotterdam krijgt een ander salaris dan Restaurant Humphreys te Den Haag. En dat is merkbaar aan de service.
Omdat wij altijd een lage werkloosheidspercentage hadden is horeca altijd het ondergeschoven kindje, niemand wilt onregelmatige tijden werken.
In tegenstelling tot Frankrijk of bijvoorbeeld Amerika, kan een Nederlandse Horeca ondernemer niet zeggen voor jou 10 anderen. Er zijn geen 10 anderen.
Over een aantal jaar als men hier in soort gelijke tentenkampen moet leven zoals Somalie en Amerika, dan zal je zien dat je goed personeel kan krijgen voor een minimumloon.
In september is het precies 700 jaar geleden dat de eerste aanzet tot democratie werd gegeven in deze streken.
nl.wikipedia.org/wiki/Charter_van_Kort...
700 jaar democratie, het is leuk geweest.
De bankiers van het ESM willen dat we in 1e instantie garant staan voor 700 miljard, voor *NEE*derland komt dit op zo'n 40 miljard.
Met deze garantstelling gaan ze 6,6x zoveel geld lenen, in totaal gaan de bankiers uit onze naam dus zo'n 4600 miljard euro lenen. Uit naam van *NEE*derland gaan ze dus zo'n 265 miljard lenen.
De *corrupte* bankiers van het ESM geven nu al aan dat ze eigenlijk 3000 miljard aan garantstellingen nodig hebben. Of we dadelijk dus garant willen staan voor 170 miljard.
Met onze 170 miljard garantstelling gaan ze dus een slordige 1100 miljard lenen uit naam van NEEderland. Indirect komt het er dus op neer dat een stel corrupte bankiers onze staatsschuld gaan ophogen met zo'n 1100 miljard euro.
De kamer meent dat dit geen controversieel onderwerp is, statiegeld op blikjes is wel controversieel.
Ze zijn in Den Haag KNETTERGEK.
@Minkudomormel
Zullen we ruilen?
Ik heb nog plenty tikplanken liggen met een defect [!] maar een zgan -1 knopje.....
*rondje plusjes geven doet*
Toch wel sterk, druk op verzenden.. ik kijk en daar staat het tekstje met een min.
Iezzz een snelle minkukel zeg maar..
Bigi Bana Boy | 22-05-12 | 14:24
Toen was het ESM al in voorbereiding kennelijk. Nederland is de facto al een communistische dictatuur, alleen wil bijna niemand het inzien.
Bigi Bana Boy | 22-05-12 | 14:24
;-)
Zo werkt dat met geweldsmonopolisten. Als hun nood aan de man is laten ze het ophalen.
Niets veranderd.
@Bigi Bana Boy | 22-05-12 | 14:24
Als we zo ver heen zijn, is er ook geen bezwaar om de confisquerende ambtenaar in kwestie neer te steken/schieten/schoppen.
Tip voor Den Haag, vermogensbelasting gewoon naar 50% gooien. Koop onzinnige waar! Spullen maken u gelukkig!
Net een dure vakantie naar de VS gehad. Geld is op, ligt in de VS.
Hahaha: 'We moeten geld meer gaan zien als HIV: het wordt pas echt leuk, als je het door kan geven' ;
hij is leuk : ))
Waarom zou het goed zijn voor de economie als mijn geld in iemand anders z'n portemonnee zit ?
Leuk weetje over privégoud en de overheid trouwens : "De Nederlandse staat heeft zowel de mogelijkheid van confisqueren als nationaliseren. De minister van Financiën heeft op grond van de Noodwet Financieel Verkeer ( 25 mei 1978), artikel 26, de bevoegdheid om gouden munten, fijn goud, onbewerkt goud of halffabricaat te vorderen van ingezetenen van Nederland. Op grond van de Coördinatiewet Uitzonderingstoestanden (3 april 1996) en de hierin genoemde afroep van de noodtoestand kan deze noodwet in werking worden gesteld."
@RooiePep | 22-05-12 | 13:53
Je bedoelt zeker werkloos. Ik ben ook werkeloos (verveel me de tyfus), maar ik heb wel een baan.
Het gaat zoooo slecht, we moeten allemaal de broekriem aanhalen. Maar wel moeten we dat beetje geld dat we nog hebben laten rollen. WTF! Denken ze echt dat we gek zijn, die elitebende? Mijn centjes zijn al deels omgezet in Noorse Kreunen en oude vertrouwde $. Van mijn centen blijven ze af!
Als ik geld had zou ik het uitgeven. Dus graag verlaging van de loonbelasting, benzineaccijns, btw en alle andere taxen. Ik beloof plechtig dat ik al het extra geld uitgeef aan vet coole hebbedingen.
'Bezuinigen' doet Blaster nog geen speld kopen. Ik moet van het Kontneukakkoord gaan bezuinigen, nou dat doe ik dan ook gehoorzaam op mijn uitgaven, anders dan het hoogst noodzakelijke geef ik de eerstkomende vijf jaar echt niet meer uit in NL. Wel in Belgie of in Duitsland, waar vele zaken goedkoper zijn dan in NL. Van mij mag de hele NL economie gehoorzaam de vliegende touwtering krijgen, daar is toch harpstijf naar toe gewerkt in het Kontneukakkoord. Ben ik weer eens hondsgehoorzaam, is het WEER niet goed?? Weten jullie lapzwansen met 1,5 ton presentiegeld en tienduizenden overdeclareerbare kosten wel wat er ECHT in NL leeft? Denk het niet, want heel NL laat de economie nu heel snel de gietpleuris krijgen. Precies zoals elke VMBO brugklasser al voorspeld heeft...
@femalefem | 22-05-12 | 13:58
Het zijn meestal de vrouwen die shoppen, met de bankpas of creditcard van hun vriend/ man.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik gewoon een blinde, verliefde sukkel was....
*naar oude bankafschriften kijkt en dikke boehoe doet*
Wat leuk, op al die minkudo-knopjes drukken is ook goed voor de economie, des te sneller moet je een nieuwe muis kopen.
@Terpen-tijn | 22-05-12 | 14:13
Doe eens niet zo overdrijven met het halve land is in de schuldsanering. Dat valt reuze mee, er zijn genoeg mensen die wel hun zaken op orde hebben.
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/veilighei...
Gelukkig is er de iBood Hunt! www.ibood.com/nl/
@Horagha | 22-05-12 | 14:14
Wat bedoelt u met goedkope horeca?
In Frankrijk krijg ik voor 15 euro de service en kwaliteit van een Michelin-sterrenrestaurant, in Nederland een ongeïnteresseerde student(e) die een bord koude friet voor mijn neus plempt, terwijl ik aardappels besteld had.
De laatste stap naar het communisme ... Niemand kan van het geld dat ie verdient nog sparen omdat de overheid alles inpikt.
Maar er zijn nog mensen die spaargeld hebben en dat zint de communisten in Den Haag natuurlijk niet. Dus nu worden jullie aangespoord om ook dat geld op te maken onder het motto van het stimuleren van de economie.
Doel is alleen dat ze iedereen altijd en levenslang bij de ballen hebben.
Consumeren? Moet er niet eerst afbetaald worden? Jarenlang heeft vinex Nederland overgeconsumeerd met geleend geld. Zoals iedereen weet geld lenen kost geld. Uiteindelijk betaal je het dubbele voor het product en dat komt de economie op langer termijn niet ten goede.
Ik heb alles al.
@kapotte_stofzuiger | 22-05-12 | 14:08
:( Helaas is dat de keiharde waarheid. Dat is de keerzijde van "goedkope" Horeca en COA-afspraken.
@Bigi Bana Boy | 22-05-12 | 14:13
Het klinkt als een Duitse duikboot, dat dan weer wel.
kapotte_stofzuiger | 22-05-12 | 14:10
Ik heb jaren gedacht dat U2 een Duitse duikboot was.
Spending all my money on dope and extreme high priced tickets
But in the end it's all worth it
I like to live in my own world
Fuck regular life, fuck a 9 to 5 job
I'm told to enjoy every moment, every hour, every minute
That's what I do on Fridays and Saturday
Why should I take life so seriously?
I just wanna do what I like to do
Being far from reality, cause I can't stand society
This is my own world, I just wanna hear the music
I think the whole system fucking sucks
Everybody's working their fucking ass off during the week,
getting totally fucking stressed out
So what's wrong, and what's right?
Het halve land zit in de schulsanering, maar we moeten meer kopen, hoe kan dat nou?
Er is wel geld, maar de rijke stinkerds hebben alles, je bent niet voor niks miljonair, dat zijn dan ook pas de echte oppotters.
@Bigi Bana Boy | 22-05-12 | 14:07
Het mooie van het liberalisme is dat je ook mag sparen. Als je dat wilt.
Ik roep op tot een algemene KOPERSTAKING; misschien kunnen we de miljarden die we dokken aan allerlei sielige landjes eindelijk eens stoppen.
Ik heb mijn wijf weggedaan.. kan nu zelf geld gaan uitgeven!
Doe wat met je vakantiegeld, in het kort. Ze zeggen dat ze dat in Griekenland het hardste nodig hebben.
Ik ga dit jaar voor mijn eigen pluche.
ik las dat in de krant; over nieuwe wegwerp-peperhandmolentjes. die kosten maar een paar euro, maar dan kun je zelf je verse peper malen. vroeger kostte een pepermolen wel 30 euro. nu nog maar 3. er stond ook: ze gaan wel snel kapot, maar dat is goed voor de economie. deze denkwijze kom ik steeds meer tegen. volgens mij is dat een van de bijwerkingen van marktwerking en concurrentie; dat de produkten steeds slechter worden.
maar inderdaad: uit eten gaan, dagjes uit, dat is zeker goed voor de economie.
www.youtube.com/watch?v=0K-V8ZWyNMs&am...
@Maaknieuitjoh! | 22-05-12 | 14:09
Een toetsenboard lijkt me wel aardig.
@Tommygunner | 22-05-12 | 14:09
En het is niet alleen productie, ook ICT verdwijnt richting India (dat noemen ze dan offshoring). KPN is daar een meester in (kudtbedrijf).
Mooi systeem is het toch, die economie. Om het draaiende te houden moeten we steeds meer consumeren en het liefst ook steeds meer consumenten bijkomen. Net een soort piramidespel. *installeert alvast zonnepanelen en legt moestuin aan*
*gaat blikje tomatenpuree van 6 cent kopen voor door de cheapo pastasaus*
Ik wilde wel een iPad kopen maar daar zie ik voorlopig maar van af nu. M'n salaris staat ook al op de nullijn omdat ik docent ben. Het zit niet mee :) Gelukkig ben ik gezond, gelukkig, verloofd en schijnt de zon. Daarom ben ik focking rijk!
*gaat lekker stukje brie voor bij de borrel kopen*
@Tommygunner | 22-05-12 | 14:09
Het ging mij er om dat Ikea en U2 Nederlandse bedrijven zijn (op papier), derhalve is genoemde combinatie een manier om de Nederlandse economie te ondersteunen.
Heau_heau_heau | 22-05-12 | 13:54
NederlandSCHe waar. Wel goed citeren maatje ! Het is een slogan van vlak na WOII namelijk. En toen spraken de menschen nog zoo.
Wat deraderendraaien | 22-05-12 | 14:07 zegt. Ik geef alleen geld uit aan het hoognodige en voor de rest kan de overheid in elkaar zakken wat mij betreft. Ik ben dat stelletje incompetente navelstarende baantjesjagers meer dan zat. Hoe lang blijven we deze ongein nou eigenlijk nog pikken met z'n allen? F5'en is weliswaar leuk om je onvrede te ventileren maar daar bereik je verder niet zoveel mee....
RooiePep | 22-05-12 | 13:53
Een cursus Nederlands of een nieuw toetsenboord, wat vind je een goeie investering?
Ik ben zo positief over dit kudtland dat ik eind van de maand mijn karig salaris van de bank haal en verkwansel in Duitsland. Met dank aan die criminelen in de TK.
@kapotte_stofzuiger | 22-05-12 | 13:52
Ik vind ook dat er serieus gekeken moet worden naar het laten maken van producten in landen als China. Je geeft dan eigenlijk arbeid weg.
@Horagha | 22-05-12 | 14:06
Nederlandse horeca? Je eigen uitvaart is gezelliger en kent betere service.
leisure suit larry | 22-05-12 | 14:03
Sorry, is niet op voorraad.Ik kan hem wel voor je bestellen.
Dat is zo'n beetje het standaard antwoord ik kreeg bij de laatste 7 pogingen tot aankoop.Blafzaak. Succes!
Ik ga geen euro meer uitgeven dan noodzakelijk is!
Eerst krijg je van die debielen de schuld van de crisis omdat we teveel geleend en onnodig uitgegeven hebben.
En dan nu weer bedelen of we alsjeblieft maar weer willen spenderen evt met leningen om straks aan de ESm afdrachten te kunnen voldoen!
Gekke Henkie die daar intrapt! Dag Overheid!.. Doei Kunduzcoalitie!
Dit is één van die schitterende paradoxen uit het geloofsboek van het liberalisme. Aan de ene kant wordt voor de gewone werkende Jan Lul alle vormen van sociale zekerheid afgebroken (ontslagbescherming, globalisatie, uitkeringen, outsourcen naar lagelonenlanden) en tegelijk roepen de heren op om toch vooral al je geld uit te geven. Het liberalisme in een notedop. En jullie maar stemmen op de VVD en PVV. Je weet niet of je morgen nog in staat bent je gezin te odnerhouden, of je nog werk hebt, of je überhaupt ooit nog een pensioentje krijgt en of je kinderen kunnen studeren, maar dat geeft allemaal niks mensen .... ga toch vooral die nieuwe flatscreen kopen van je laatste centen ! Oh ja, en stem liberaal. Vooral dat.
Het zit er echt niet meer in om nog maar IETS te kopen na de eigen bijdrage en de huurverhoging die ik net heb moeten dokken.
Laten de dames en heren van de grachtengordel maar allerlei prutsdingen en andere rotzooi kopen om deze klote-economie te redden.
Electrische blikopeners? Ik eet alleen vers en heb geen kat of hond. Ik geef het wel aan iets beters uit.
@zeeman73 | 22-05-12 | 13:58
Je kan beter vaker uitgaan. Dineren, Borrelen, bioscoopje, afzakkertje noem het maar op.
Hier van profiteren heel veel mensen, van horeacpersoneel tot logistiekpersoneel.
Je kan ook meer uitgeven aan onderhoud, zo hou je iedereen bezig.
Maar spullen kopen om te kopen? Zoals je aangeeft schiet niet op.
zeeman73 | 22-05-12 | 13:58 | + -1 -
Waar haalt u deze waarheden vandaan? Het kopen van een wasmachine die twintig jaar mee gaat is ook goed voor de economie, omdat deze meestal ook 20 keer zoveel kost als een wasmachine die een jaar mee gaat. Het maakt niet uit wat u koopt als u het maar in Nederland doet.
vip33 | 22-05-12 | 14:01 |
De huizenmarkt is helemaal niet het probleem, de overheid die niet opkomt voor de belangen van de burger, dat is het enige echte probleem waar alle andere problemen uit voortkomen... WANBELEID!
Dus ik moet zooi in Nederland kopen die ik 20% goedkoper uit het buitenland kan halen? Zodat een zelfpijpende VVDer van een van de duizenden MKB kaders weer een paar ton van een quango kan opstrijken?
Doei.
Een CD-speler??? Dat kochten we in de vorige crisis...
@haatbaard | 22-05-12 | 14:03
Geef het dan aan een medereaguurder, heeft u er meer lol van. Sparen is voor losers: a) de rente is lager dan de inflatie (uw geld wordt automagisch minder waard), b) de bank is de lachende derde, want dankzij uw spaarcentjes mag er weer voor 10 keer meer aan het gespaarde bedrag uitgeleend worden.
@ Horagha,
gooi je tank nog eens vol in Luxemburg en je verdient geld.
www.brandstofprijzen.info/
Mensen gaan pas weer kopen als de belasting omlaag gaat, de bende van 5 sloopt de middenstand
Overbodige aanmoediging.Wat Ratzing heeft geeft Ratzing uit en niet alleen op financieel terrein.
Ik ga morgen all-in-one printertje kopen bij de mediamarkt, en ja bedank me daar maar voor!
Dus onze consumptieve cirkeldrang, die ons deze ellende heeft gebracht, moet ons er nu ook weer uit gaan redden.
De MediaMarkt tegen de crisis.. Hmmmm.
Aan de andere kant, nu is het geld nog iets waard. Straks (lees:ESM) is het én op én geen drol meer waard.
@dolffie | 22-05-12 | 13:55
Vergeet de kosten voor aambeienzalf, (veel) glijmiddel en een speciaal opblaaskussentje niet, dat hebben ze al uit het zorgpakket -weggejorist-...
Zijn jullie gek? Ik mag al blij zijn als ik 1 keer in de maand 100 euro op mn spaarrekening kan zetten...
denk.toch.eens.na | 22-05-12 | 13:56
Neehoor, gaat al jaren prima. Geld komt leuk binnen, betaal er veel minder belasting over dan in NL en krijg er veel meer voor terug.
Het zijn naar NL begrippen maar onbenullige zaken zoals prima gezondheidszorg en onderwijs, veiligheid en zo maar ach .. het is toch leuk meegenomen.
Mijn salaris gaat gewoon op. Als ik meer moet uitgeven, moet je me meer geld geven.
Investeer dan maar vast in een knappe kruisboog, dan kan je na de komende lastenverzwaringen (ESM 40 miljard plus de rest) tenminste je eigen eten schieten.
youtu.be/iyLFGfrCMa0
Maar eens beginnen op gratis.nl.
Moeten ze maar niet de accijns op sigaretten verhogen. Nu begint de overheid problemen te krijgen nu rokers naar buurlanden gaan voor hun rookwaar.
Luxemburg is 10 euro goedkoper per slof sigaretten en 1/3 goedkoper als het gaat om bussen shag (Pall Mall).
Fuck de schatkist!
Ik ben eerst even een CO2 elektriciteitscentrale aan het opzetten boven Barendrecht. Is een mooi exportproduct. Daarna valt er wel wat uit te geven.
Probleem is de huizenmarkt en die wordt nu door de nieuwe maatregelen alleen maar extra op slot gegooid.
zeeman73 | 22-05-12 | 13:58 |
Inderdaad, kwaliteit wordt schaars of belachelijk duur. Ook alle troep die ze in eten gooien vind ik steeds zorgwekkender.
Dwaas kuddevolk denkt dat het land naar de klote gaat, want dat zeggen de media. Nou, dan zal het ook wel zo zijn ook!!
*geld in de ouwe sok aan het stoppen*
Quid, heb je je pilletjes vandaag wel genomen? Het is weer dat niveau...
Koop goud ?
Of investeer in je toekomst, investeer in een opleiding!
Dus kom mannen shoppen!!
Als je dan toch de economie een handje wilt helpen. Koop gewoon de nieuwe samsung OLED televisie (55 inch) www.nu.nl/gadgets/2807382/samsungs-55-...
En dat voor maar 7000.-
Het probleem met deze moderne economie:
wat moet je dan precies kopen? spullen die snel kapot gaan en dan weer moeten worden vervangen, zijn het best voor de economie. dan blijft de boel draaien. als je een wasmachine koopt die 20 jaar meegaat, dat is niet goed voor de economie.
Door steeds meer te consumeren, gaat de kwaliteit van de goederen steeds meer omlaag. dan kom je op een punt waar je wordt gevraagd om waardeloze rommel, en kwaliteitsloos vreten te kopen, om de economie weer aan te jagen.
dan kan je bijna net zo goed belasting betalen.
We zijn al de Sinterklazen van de EU, dus nog meer uitgeven kan niet want bodem is in zicht.
Volgens mij moet de overheid juist minder gaan uitgeven, zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen!
Frietje_Oorlog | 22-05-12 | 13:54
Een kleine 90% daarvan is een garantie. Een soort voorziening, ziet u. nl.wikipedia.org/wiki/Voorzieningen_(b...)
James Lastig | 22-05-12 | 13:54 | + 0 -
Zou je kunnen doen, heb je wel veel kans dat er geen geld meer binnen komt en ja het alleen mag blijven uitgeven.
De concumentenbestedingen moeten worden aangewakkerd. Hoe denken ze dat in Den-Haag te bereiken? Simpel... gewoon de BTW omhoog gooien naar 21%.
Helemaal niets meer kopen, alleen het hoognodige, zal een veel groter effect hebben..
Daarnaast met alle komende verhogingen van belasting dingen geef ik al meer dan genoeg uit.
Verkapte oproep om aan de heroïne te gaan?
Koop Uitsluitend Nederlandse Waar!
Dat is een optie .. of je vertrekt met je geld naar een fiscaal vriendelijker klimaat.
ik spaar zodat de bank hypotheken kan verlenen aan andere nederlanders en bedrijven van leningen kan voorzien. ik ben een echte egoïst.
Hey Quid, we gaan al 40 miljard uitgeven, is dit niet genoeg?
Voordat ik ga 'kopen' moet eerst ESM van tafel, anders kan 'de bende van Kunduz' die extra poen uit accijnzen op tabak, drank en benzine vergeten.
Ik verlaag mijn uitgaven evenredig met de verhogingen.
Aan mij verdienen ze geen cent extra!
We worden toch al uitgelachen, dus zelf al geven we geld uit lacht heel Europa en de rest van de wereld zijn ballen uit de broek.
Ik ben gelukkig omdat ik niet zoveel (moet) kopen.
En het geld heb ik inmiddels in goud (fysiek) omgewisseld, want met Jankey The Hunter gaat toch de waarde van mijn geld in een griekse hol verdwijnen.
Ik heb geen geld, niets helemaal niets meer. Stemmen over het ESM verdrag kun je op stand.nl
#bindendstemadvies NEE
Het enige wat ons nog uit de recessie kan halen is het winnen van het EK.
Over 2 weken ben ik een werkeloos, dus dan ga ik mijn geld liever uitgeven aan huur, gas, elektra, water, en dingen die ik echt nodig heb
kan het geld wel uitgeven maar moet zometeen dan geld lenen om de belasting te betalen.
@Tommygunner | 22-05-12 | 13:52
Bij Ikea inkopen, terwijl je naar een U2 (gekochte) MP3 luistert.
Ik geef elke maand mijn geld uit.
Inhoudingen staat er dan op mijn loonstrook, blijft er ook niet meer veel van over.
Maar wat ik niet heb kan ik ook niet kwijtraken!
Altijd alles positief bekijken!
Wil ik graag iedereen ook nog even oproepen om Nederlandse spullen te kopen. Anders maakt het nog weinig uit.
BUY DUTCH!
Van welk geld?
Ik spaar potzegels. Mag dat ook niet meer?
@vraagstaart | 22-05-12 | 13:46
Heb je maar 1 vrouw en 1 vriendin? Doe eens gauw een harem aanschaffen.
Kopen, met veel plezier, maar niet in een land waar de overheid het verschil tussen lasten verzwaren en bezuinigen niet kent.
Zo slaat de 'eurofilie' terug: goedkoop boodschappen doen in Duitsland, de elektronica via China/UK bestellen en vanuit Frankrijk komt de fles wijn wel binnen (vergeet de rookwaar uit Polen/Bulgarije niet).
Sorry, Nederlandse middenstanders, hadden jullie maar geen VVD moeten stemmen.
Oke, even Dirk bellen voor een extra Pee elletje.
Is dit een verkapte oproep voor een bankrun?
Daar heb ik een vrouw en een vriendin voor.
Ik doe het binnenhalen en als ik het goed begrijp, onvoldoende.
Vast de enige met dat probleem.
REAGEER OOK