Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FEEST! RIP Internet Explorer

internetexplorer.pngHet is gebeurd. Internet Explorer is niet langer de meest populaire internetbrowser ter wereld. Vorige week ingehaald door Google Chrome, aldus de telgeiten van Statcounter. Eindelijk. Internet Explorer was al die jaren de uitkeringstrekker onder de browsers: bloedarrogant, stronteigenwijs en meestal te beroerd om te werken. Bovendien zijn er teveel van. Vraag maar aan een programmeur bij u in de buurt. Die haten Explorer alsof het de schoonmoeder from hell is. Hopelijk komt hiermee een einde aan de gebruikershatende stroom websites die speciaal voor Explorer zijn ontwikkeld, maar betekent het tegelijkertijd niet het begin van de opkomst van Chrome-only websites. Afijn, zover is het nog niet. Voorlopig vieren we feest op het graf van Explorer. Opbokken met die browser alsof het je Hyves-account is: alleen sneue flaplulletjes die geen enkele waarde hechten aan hun reputatie maken er nog gebruik van. Het blijft namelijk een soort online necrofilie, gebruik maken van browsers en sites die op sterven na dood zijn. We menen dit, opzouten met je Explorer. En om dit kracht bij te zetten, gaan we per 1 juni GeenStijl blokkeren voor Explorer-gebruikers. Wie niet horen wil, moet maar voelen. Weescht gewaarschuwd 36,19% (vorig jaar 45%) IE-prutsers.

Reaguursels

Inloggen

En er is meer in het leven dan Geen Stijl. kijk er alleen maar op als ik echt helamaal niks anders te doen heb.

ground control | 22-05-12 | 00:22

nix mis met I.E. heb ook chrome en firefox gebruikt
maar als je erbij wil horen ???????????????????????

ground control | 22-05-12 | 00:19

-weggejorist-

Loebas | 21-05-12 | 23:08

@ZwarteKater | 21-05-12 | 13:18
Klopt, maar IE wordt ook vast nog wel beter,
ze lopen alleen wat achter.

atm0s | 21-05-12 | 21:40

Dacht toch zeker niet dat ik voor GS mijn browser aan ga passen? Rot maar lekker op dan als je je te goed voelt voor IE. Ik heb wel wat beters te doen dan me druk te maken over een browser. Toedels......

Franciscus Borchwerf | 21-05-12 | 21:15

Am i smelling a fanboy advertorial here?

oplichter | 21-05-12 | 19:59

Google is tenminste een filantropische instelling.
Microsoft wil geld. Bah! Hoe durven ze!

oplichter | 21-05-12 | 19:58

Ghmm ik denk dat Geenstijl dat niet zo snel zal doen.
Als ik zo lees hier heeft iedereen wel een BMOVL reclamefiltertje behalve de Internet Explorer gebruikende sneue flaplulletjes groep.

Beëlzebul | 21-05-12 | 19:09

"gaan we per 1 juni GeenStijl blokkeren voor Explorer-gebruikers."

Bij Geenstijl begint de victorie! God bestaat! De wereld is mooi! Het leven is wél leuk!

Neon | 21-05-12 | 18:11

@de grote Anti | 21-05-12 | 15:15 : En aan al die anderen die naar alternatieven zoeken :

www.ixquick.com - slaat niets op aan gebruikers gegevens, speciaal gemaakt voor meer privacy.

TM | 21-05-12 | 17:20

BTW, gevonden op het web, gaat over de IPO van Facebook en ik ben het er zoooooooo mee eens! ;)


"It's not an Internet bubble but I sure hope it's a Facebook bubble, I'd like to see this horrible abomination of a web service hit the fan."

TM | 21-05-12 | 17:12

@PSYx | 21-05-12 | 10:42
Ik heb geen problemen met het inloggen op DigiD met Firefox.
De overheid is inderdaad de grootste Microsofthoer van allemaal. Hoeveel geld zou er wel niet bespaard kunnen worden als ze overgingen op open source software?

JoranVanderdood | 21-05-12 | 16:56

@Peter Beense | 21-05-12 | 16:49
Geen zorgen knul,het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat GS een bepaalde browser gaat blocken.

de grote Anti | 21-05-12 | 16:52

Maar dan kan ik op school niet meer op GeenStijl komen!

Peter Beense | 21-05-12 | 16:49

@Pauwtje81 | 21-05-12 | 10:17
IE6? Jullie willen graag virussen op jullie netwerke.
IE6 is zulke bagger dat zelfs Microsoft er vanaf wil.
www.ie6countdown.com/

JoranVanderdood | 21-05-12 | 16:47

@Nietvoordekat | 21-05-12 | 15:44
Dat doet Microsoft expres, standaarden verneuken en eigen standaarden daarvoor in de plaats zetten. Embrace, extend and extinguish heet dat. Tot Open Office er was moest je perse de M$ Office op je PC hebben staan omdat als een of andere mina je een Word document stuurde je het anders niet kon lezen. En je kon zelfs bestanden die met nieuwe versies van Office waren aangemaakt niet openen in een oudere versie dus je was ook nog eens verplicht om te updaten.

JoranVanderdood | 21-05-12 | 16:27

Nederland is nou eenmaal het Microsoftland bij uitstek. Alles wat uit Redmond komt slikt men voor zoete koek, maar bij voorkeur wel versies van minimaal 10 jaar oud ivm de "veiligheid". Bij ons op het werk gebruiken ze nog Windows XP met Internet Explorer 7 want dat is het nieuwste dat door IT word goedgekeurd.

JoranVanderdood | 21-05-12 | 16:20

Chrome? Als er één browser is die ik niet wil gebruiken, dan is het wel een browser die is ontwikkeld door de grootste data-miner en privacyschender die het internet rijk is.

harbi | 21-05-12 | 16:03

@Nietvoordekat | 21-05-12 | 15:44
Ja dat snap ik allemaal,daarom gebruik ik firefox en IE voor de noodgevallen.Alsnog ga ik google's reedt niet kussen.

de grote Anti | 21-05-12 | 15:57

hoezo meest populaire, wat is er mis met populairste?
je zegt toch ook niet"meest goede"maar gewoon beste!
ophouden nu met dat meest dit en meest dat!

bertus crankhead | 21-05-12 | 15:49

@de grote Anti | 21-05-12 | 15:15
Balen he, dat Google alles wat het doet zo verdomd goed doet?

De hoofdreden dat je sommige sites alleen met IE weer kan geven, is omdat webdevelopers rekening moeten houden met IE. Microsoft is de enige browserontwikkelaar met enige aanhang die dikke, stinkende schijt heeft aan het World Wide Web Consortium, da's het orgaan dat richtlijnen uitgeeft. Iedereen spreekt met elkaar af dat ze het op een bepaalde manier doen, en IE doet dat bewust niet. Waarom? Geen flauw idee.

Anyways. IE komt voorverpakt met Windhoos, en als je Windhoos hebt, en weinig begaafd bent met computers, dan komt het gewoon niet in je op om een andere browser te installeren. Daar is wat voor te zeggen: het werkt, en waarom zou je er dan aan gaan zitten. Het zijn digibeten, dus voor je hen aan het verstand gepeuterd hebt dat ze een andere browser moeten installeren...

Dat IE voorverpakt komt (en dus door het gigantische aandeel luie, domme en digibete mensen in onze maatschappij lange tijd de grootste heeft kunnen zijn), en dat het zich halsstarrig anders blijft gedragen, betekent dat webdevs hun websites vaak twee keer moeten ontwerpen, één keer die werkt voor IE (en in mindere mate ook voor andere browsers, die zich wel aan de afspraken houden), en één keer zoals hij überhaupt ontworpen had moeten worden (maar niet werkt in IE).

De reden dat er websites zijn die alleen in IE werken, is omdat IE zo'n kutbrowser is.

Nietvoordekat | 21-05-12 | 15:44

Toch heb ik zowel IE als firefox.
Sommige sites hebben bijvoorbeeld IE nodig om alles te weergeven waar firefox het weer eens niet vertrouwd.

Misschien dat chrome dat niet heeft,maar fuck me als ik google ga sponsoren met hun auto-aanvullen en vanalles opslaan.Search engine is dus ook nog altavista,maar als ik dan echt een bom aan resultaten wil gebruik ik weer google..

Lastig,pff.

de grote Anti | 21-05-12 | 15:15

"Er zijn OSX virussen sinds 2006."
ZwarteKater | 21-05-12 | 13:36
  
Noem er eens een?
En dan geen trojaans paard wat mensen zelf downloaden en installeren zoals macshield, maar een echt computervirus.
Niks gevonden? Post dan liever niks.

cabbit | 21-05-12 | 15:06

Blokkeren die hap! Ik zeg: doen! Wie zo'n kutbrowser gebruikt verdient het niet om GeenStijl te mogen raadplegen. Ook die zielige types die op het werk kijken niet. Gaat wellicht de arbeidsproductiviteit nog een beetje omhoog.
Lang leve een IE-vrij leven!

Cognitief Dissonant | 21-05-12 | 15:05

PaleMoon in native x64: daar kan geen Chrome tegenop :)

McPhart | 21-05-12 | 14:48

maar wij loonslaven dan die op het werk stiekum Geenstijl kijken om te zorgen dat we niet postal gaan?

Onze bazen maakt het niet uit. "zolang jij de websites kan bereiken die voor het werk nodig zijn komt er geen geupdate, en geen eigenzooi installeren."

Appelflap | 21-05-12 | 14:42

TM | 21-05-12 | 14:05 |
Gebruik Wine ook niet, wel geprobeerd...
Ben verder in het Dosbox tijdperk blijven hangen, dus dan weet je het wel.

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 14:35

Internet explorer??In welke repository staat dat?

Zure prak | 21-05-12 | 14:23

IE is heel erg traag, maar Chrome of Opera vind ik ook niks.
.
Firefox 3.6 draait prima. Gaat goed samen met Roboform en andere plugins.
.
Op een andere computer heb ik dan onlangs maar eens Firefox 12 geïnstalleerd. Draait voor geen meter, herkent bijvoorbeeld geen links die je in andere programma's aanklikt, ook geen html files.
.
Ik zou graag zien dat ze es stoppen met zogenaamde vernieuwingen, want dit slaat helemaal nergens op, behalve dat een hoop mensen met een hoop overbodig werk opgezadeld worden.
.
Voorbeeld: ik heb zelf oa ook een mediabedrijf(je), waarop ik al jaren met veel succes video's de wereld in stream. Flv werkt prima. Geen gebuffer, geen vertagingen, perfekt beeld, perfekt geluid. Ook op de traagste verbindingen.
.
Als ik dan kijk naar het gestuntel ook van Dumpert, maar zeker van de NOS en de BBC, denk ik, hoe krijgen ze het voor mekaar om het zooooo slecht te krijgen? Hebben ze daarvoor doorgeleerd ergens op een geheime 'in holland' opleiding?

Greetje Duisenberg | 21-05-12 | 14:12

@ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:43 : Mensen die WINE gebruiken moeten ze in laten slapen. Wel eens van VirtualBox gehoord?

TM | 21-05-12 | 14:05

Een van de redenen dat een aantal bedrijven nog gebruik maakt van IE is dat er destijds programma's en applicaties voor ontwikkeld zijn en het tijdrovend en kostbaar is om te vervangen. Inderdaad vaak nog op IE6.

Jaap de Paap | 21-05-12 | 14:02

Nah mooi toch. Scheelt weer een extra stylesheet schrijven.

Jaap de Paap | 21-05-12 | 14:01

Ik heb Windows Phone met IE. Die werkt prima.

vikingchild | 21-05-12 | 13:53

ZwarteKater | 21-05-12 | 12:27 |
Als dat allemaal waar is mag ik graag mijn vrachtwagen bovenop Microsofts Ferrari parkeren.

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 13:53

Horagha | 21-05-12 | 11:23: daar ben ik 't niet helemaal mee eens. D'r zijn tegenwoordig alternatieven. Theora video met html5 werkt prima, zelfs op m'n oude ibook met 400mhz. Webm is aan de zware kant maar ideaal voor hd. Die dingen zijn bijna een standaard. Op het web dien je je aan die standaarden te houden vind ik, dan kan iemand in zwahili op z'n 386 ook nog wat. Dat is belangrijk. Het probleem is dat die standaarden verzonnen worden door mensen zonder commercieel oogpunt en dat steekt. Dat is waarom je silverlight hebt. Dat vind ik vies. Wedden dat je nooit theora en webm out of the box krijgt in windows?

sufkut | 21-05-12 | 13:52

Echt weer een onderwerp waar de meest subjectieve meningen worden nageblaat van elkaar. Een beetje zoals Apple, je wilt er bij horen. En ja, ik heb Chrome en Firefox ook eens gehad maar de verschillen zijn nihil.

bamiinjeoor | 21-05-12 | 13:51

ZwarteKater | 21-05-12 | 12:28 |
Aan het serieus opzetten van een server waag ik me niet, dus ben geen expert, maar wat jij bedoelt is denk ik dat Windows pc's (zombies) worden aangestuurd middels (inderdaad) Linux servers, omdat deze lekker vaak online zijn. Windows is veruit kwetsbaarder dan Linux, maar ook Linux kan vast wel gekraakt worden, vooral als je niet update.

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 13:48

Browsers zijn browsers. Maar, op mijn 2-jaar oude PC met dito OS is IE toch daadwerkelijk sneller als Chrome. Opera is nog sneller en Iron is dichter (snelheid niet getest toendertijd). Voordeel van een hype: Over 5 jaar zijn we er weer vanaf.

Lemau | 21-05-12 | 13:45

Firefox BB :)

robboman | 21-05-12 | 13:41

Chrome? Wel geinstalleerd, maar zal ik nooit serieus gebruiken. Nee, geef mij maar Firefox!

realcleany | 21-05-12 | 13:40

Ook altijd interessant dat financiele instellingen nog met IE versie 6 of zo werken. Een grote gatenkaas qua beveiliging. En surfen op een slakkegang terwijl steeds meer applicaties webenabled worden.

deropofderonder | 21-05-12 | 13:40

Als GS de IE gaat blokken moeten duizenden van suffe kantoorklerke de godganse dag zonder een halfblote tiet van GS door komen. Ik zie de ziekmeldingen omhoog schieten en ga nu snel mijn geld in aandelen aspirine investeren.

hangtiet met knoop | 21-05-12 | 13:39

cabbit | 21-05-12 | 13:22
Er zijn OSX virussen sinds 2006.
Lees je wat beter in.

ZwarteKater | 21-05-12 | 13:36

@ProTagger
 
Die enkele gezaghebbende figuren in de industrie werken vast voor of hebben belang in microsoft?
In OSX, en de meeste OS'en, is niet alles mogelijk. Geen virussen etc. Wel trojans (omdat gebruikers iets verkeerds gedownload hadden.) Ik zou zeggen lees je eens wat beter in.
Een OS, of welke software of browser dan ook, dient gewoon niet lek te zijn. Als iets van zichzelf al lek is helpen beveiligingslagen eroverheen ook maar ten dele

cabbit | 21-05-12 | 13:22

atm0s | 21-05-12 | 13:08
Deed IE ten tijde van IE3 ook.

ZwarteKater | 21-05-12 | 13:18

Neeej niet IE blokkeren! Thuis gebruik ik die rommel uiteraard niet, maar hier op het werk heb ik geen keuze en het kunnen installeren van een andere browsert is geblokkeerd... Dus please, niet IE blokkeren!

Kees Maf | 21-05-12 | 13:17

@DerUnterMensch | 21-05-12 | 10:26
Chrome is geen chaos, vernieuwd wel regelmatig, maar altijd een verbetering.

atm0s | 21-05-12 | 13:08

Toch was die Marquee-tag circa 1993 best wel geil. (Een van de eerste eigen bedenksels van Bill met de bril.) Vooral met een Comic Sans fontje, midideuntje erbij en dan maar wachten tot de chickies gingen mailen. Want Chickies hebben allemaal Explorer, natuurlijk.

QuelleFromage | 21-05-12 | 13:08

He jammer. Vanaf 1 Juli wordt het dan geen www.geenstijl.nl meer. Bloeddruktechnisch gezien zal dat toch alleen maar in positieve zin uitpakken. Dankjewel internet explorer!

StevePiano | 21-05-12 | 13:07

@Miss Diction | 21-05-12 | 10:15
Ook zonder admin rechten kun je chome installeren

atm0s | 21-05-12 | 13:05

Oh, en dat gekanker op Windows; ik draai al tijden Windows 7. Het draait prima, nooit crashes(en ik doe aan digital recording, DJ-ing en andere fanatieke applicaties). Gewoon niks geen prblemen behalve wat vaak' updates available'.

Vergelijk het met Linux en dat Linux zuigt nog steeds in de user interface, en heeft Geen Enkele Concurrent voor Atomix Virtual DJ. Oh; En laten we niet gaan beginnen over HoeVeel FlaVouRs er zijn van Linux want het lijkt tegenwoordig wel alsof iedere suflul van 16 jaar zijn eigenlijk distro in elkaar zit te flansen.

Dus dat gezeik over windows; rot eens een eind op.

TM | 21-05-12 | 12:49

Nou ik gebruik gewoon IE en no way dat GS me wat doet. Kost veel teveel kliks en gebruikers. Dus ik zou zeggen: probeer het eens!IE doet het gewoon en waarom zou je dan veranderen?

bbbachstra | 21-05-12 | 12:41

nummer 1 = most targeted

we zullen zie hoe goed chrome echt is...

veder wat TM zegt

poli | 21-05-12 | 12:41

@JQ, hoeveel heb je betaald gekregen van ome Google voor deze anti-microschoft reclame?

fweddy | 21-05-12 | 12:40

Zeg Quid, je kunt wel lekker arrogant gaan lopen te roepen dat IE niet meer ondersteund gaat worden maar a) ik betwijfel of het gebeurt want b) denk jij nou ECHT dat mensen op werk hun eigen browser mogen uitkiezen???

Lul een eind op man! Ik werk al jaren met Firefox, Chrome en sinds kort met Opera, maar op het achtergebleven gebied dat 'kantoor' heet draait men verplicht IE fucking 8.nogwat.

Dus rot eens op met je gescheld en leer je reaguurders annex lezers eerst een wat beter kennen.

TM | 21-05-12 | 12:36

Sommige systemen zijn niet populair onder de virusschrijvers, ook omdat deze systemen lastiger te kraken zijn. Dichtgetimmerd zoals Linux (maar niet elke versie van Linux dacht ik).
ZSU-23-4 | 21-05-12 | 12:03
De meeste botnets die gebruikt worden voor DDOS aanvallen draaien op Linux, omdat dit vaak slecht geconfigureerd is waardoor de zaak open staat.
Droom maar lekker verder.

ZwarteKater | 21-05-12 | 12:28

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:58
As je iets wilt hebben wat je zelf niet hoeft te configureren moet je geen Linux nemen.
Waarom ik Windows met een Ferrari vergelijk ? Zeer veel kracht, niet altijd even handig in het dagelijks verkeer en vrij snel kapot als je niet weet hoe er mee om te gaan, toch mag iedereen er mee rijden.
Linux een vrachtwagen ? Degelijk, laat je niet gauw staan maar je hebt wel iets meer nodig als een normale chauffeur.

ZwarteKater | 21-05-12 | 12:27

Zelfs mijn schoonmoeder gebruikt al jaren geen IE meer. Vraag me serieus af wat mensen die daar aan blijven hangen bezield. Moet een soort autistische trek zijn.

BerendB | 21-05-12 | 12:24

@cabbit

Grappig, Apple deed er 8 maanden over om een erg serieuze dreiging te patchen? In OSX (net als de meeste OS'en) is alles mogelijk; trojans, virussen etc. En nee, de laatste grote outbreak kwam niet omdat gebruikers iets verkeerds gedownload hadden.

Als je alle beveiligingslagen van een OS meeneemt, loopt OSX gewoon kei en keihard achter op o.a. MS. Dit komt overigens niet van mij hoor, gewoon van enkele gezaghebbende figuren in de industrie.

ProTagger | 21-05-12 | 12:22

gs.statcounter.com/#browser-NL-weekly-...
Ah dat gaat dan het faillissement van Geenstijl worden, daarmee ook van tmg, dat laatste zou uiteraard totaal niet erg zijn
of zou johnny een grapje maken? ;-)

ie9 is ook echt zeer waardeloos, daar valt niet mee te werken
laat het een waarschuwing zijn voor andere bedrijven, zorg ervoor dat klanten wel, makkelijk (+gratis), contact met je op kunnen nemen en suggesties/bugs kunnen melden
zelfs deze laatste suggestie kun je niet indienen bij Microsoft..

T. Grimbek | 21-05-12 | 12:19

@The Dominator | 21-05-12 | 10:24
-
Meer minnetjes jongens! Lekker anoniem en makkelijk.

The Dominator | 21-05-12 | 12:08

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:49 |
Sommige systemen zijn niet populair onder de virusschrijvers, ook omdat deze systemen lastiger te kraken zijn. Dichtgetimmerd zoals Linux (maar niet elke versie van Linux dacht ik).

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 12:03

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:45 |
Vergelijk jij Microsoft Windows met een Ferrari?
Je bedoelt meer je Lada in een vrachtwagen zetten levert niet altijd het gewenste resultaat...
Maar goed, wat meer competitie zou de gebruikers en vooral ook de gewone gebruikers zeer ten goede komen, software wordt goedkoper, beter, sneller, veiliger... dan zijn dergelijke half-monopolistische constructies dus niet erg gunstig, zeker niet op de lange termijn.
Verder wat dlseth_ | 21-05-12 | 11:41 zegt, niet iedereen heeft zin halve dagen sociaal gestoord achter een pc te zitten prutsen todat de configuratie eindelijk zodanig gerepareerd is dat deze toch nog doet wat hij zou moeten doen, want sommige mensen hebben wel een leven. Het zou dus andersom moeten zijn, normaal zou Silverlight ook op Linux moeten kunnen werken. Net zo goed alsdat je met een Lada of Ferrari dezelfde snelweg op moet kunnen.
Maar ik ben al blij dat we niet meer verplicht aan IE vast zitten.

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:58

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:50 |

Ik ook niet.

Ron_W | 21-05-12 | 11:52

Mijn probleem met Chrome is dat er geen degelijke adblock voor is. Logisch, want het is een Google product, geen winst zonder ads. Firefox heeft gelukkig een perfecte adblock, op Dumpert nooit ads.

ik doe ook mee | 21-05-12 | 11:51

Normaal staan er altijd 240 reacties onder stijlloze promotie (i.e., IE is natuurlijk wel het GroenLinks van de browsers).

Bart_Bart | 21-05-12 | 11:51

"internet explorer"... Was dat niet dat die extra diskette wat je bij windoos 3.1 kon kopen?

B.BuzzCut | 21-05-12 | 11:50

Jij komt duidelijk niet uit de proffesionele IT-wereld.
Ron_W | 21-05-12 | 11:4
Integendeel. Ik heb echter geen bezwaar tegen het gebruiken van zaken die werken.

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:50

Oops "professioneel" natuurlijk...

Ron_W | 21-05-12 | 11:50

cabbit | 21-05-12 | 11:47
Het aantal virussen voor een OS neemt toe met de populariteit. Als niemand een virus voor OSX maakt betekent het dat ze het niet de moeite vinden omdat geen hond besmet raakt.

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:49

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:45 |

Jij komt duidelijk niet uit de proffesionele IT-wereld.

Ron_W | 21-05-12 | 11:49

LOL @ alle tips dat ze IE niet moet gaan blokkeren.

Harry Turtle | 21-05-12 | 11:49

Ha ha, geenstijl, vanaf 1 juni Geenstijl blokkeren voor Explorer gebruikers. BLUF !! BLUFF zeg ik je !

Marcus Porcius Cato | 21-05-12 | 11:48

ProTagger | 21-05-12 | 11:35
 
1. Apple maakt wel hardware, al tientallen jaren lang, kijk maar eens op wikipedia. Ik noem als voorbeeld eens de macbook en de iphone. Ze kopen net als alle hardwarefabrikanten elektronika en onderdelen in voornamelijk uit het verre oosten; China, maar ook Japen en Korea.
2. Het aantal virussen voor een OS zegt juist wel iets over de vatbaarheid. Zodra ergens een lek of fout zit en virussen kúnnen, dan komen ze er ook. Zelfs op de kleinste platformen, apparaatjes en spelletjes zitten virussen zodra het kan. Dat een heel groot en populair softwareplatform als OSX geen virussen heeft betekend gewoon dat het degelijk in elkaar zit. In tegenstelling tot een bekend OS van microsoft.
3. Er zijn nog geen virussen op OSX. Wel malware en exploits (programmas die gebruikers eerst zelf downloaden, dan zelf installeren en vervolgens iets doen wat de gebruiker eigenlijk niet wil.) Apple gaat dat tegen met security updates die die programmas weer verwijderen.
Als je al het verschil tussen trojan horses en virussen niet weet, hoe kan ik dan je "Grappig, de nieuwste versie IE is ontzettend goed" serieus nemen??

cabbit | 21-05-12 | 11:47

Net zo goed als dat gepruts met Wine om je Windows aplicaties onder Linux te draaien, gedoe en werkt gewoon te vaak niet zoals het zou moeten.
ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:43
Je Ferrari in een vrachtwagen zetten omdat hij dan niet kapot gaat werkt ook soms lastig.

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:45

Opera FTW! Ongelooflijk dat er nog zoveel IE gebruikers zijn in dit land. Al sind Bill het nodig vond om zijn rukbrowser te integreren in Windows heb ik er voor gekozen om een andere browser te gebruiken.
Eerst was dat Netscape maar vanaf versie 5 ben ik een gelukkige en tevreden gebruiker van Opera. Schakel Opera Turbo in en je kunt gewoon de PirateBay bezoeken, zonder proxies of ander geneuzel.
Download 'm eens en geef het een weekje de kans.

Zure Sigaar | 21-05-12 | 11:44

dlseth_ | 21-05-12 | 11:41
Iemand die linux draait is of een autist met teveel vrije tijd, of iemand die zijn computer alleen gebruikt om te surfen maar wel interessant wil doen.
De eerste categorie moet niet klagen over het installeren van een plugin, met de tweede categorie heb ik geen medelijden.

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:44

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:36 |
Ah, maar dat weet ik ook wel, toch een hoop gedoe en werkt lang niet zo goed als Silverlight zelf, is mijn ervaring helaas en dan zit je toch weer vast aan Silverlight dus.
Net zo goed als dat gepruts met Wine om je Windows aplicaties onder Linux te draaien, gedoe en werkt gewoon te vaak niet zoals het zou moeten.

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:43

@ZwarteKater | 21-05-12 | 11:36
Kul. Software is pas goede consumentensoftware als deze makkelijk te gebruiken is voor een volslagen idioot. Als een autist met teveel vrije tijd iets werkende kan krijgen dan is het nog geen 'oplossing'.

dlseth_ | 21-05-12 | 11:41

Horagha | 21-05-12 | 11:23 | + 0 -
Hahaha wat een redenatie! :D

de reaguurbuur | 21-05-12 | 11:41

Nooit gebruikt, IE heb je voor Linux niet. Maar ik ben ooit nog eens begonnen met de browser "Mosaic", begin jaren '90, kent iemand dat nog? Pfff, alweer 20 jaar geleden, dat ik de eerste e-mail verstuurd heb... de tijd gaat zo snel...

Ron_W | 21-05-12 | 11:40

cabbit | 21-05-12 | 11:37
Als je een hekel aan auto's hebt moet je geen automonteur worden.

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:40

Volgens diezelfde statistieken loopt Nederland weer eens wat jaartjes achter bij de rest van de wereld. Heel jammer. Hier zie je nog 45% voor microsoft internet exploiter tegen 25% voor chrome. (Wel een dalende lijn gelukkig.) Misschien is dit wel het Nederlandse boeit-me-niet of meeloop gedrag.
  
Toch wel tijd voor een feestje. Waarom er uberhaupt nog mensen zijn die IE gebruiken weet ik niet. Pure onwetendheid waarschijnlijk, of desinteresse. Zelf ben ik trots IE nooit zelf gebruikt te hebben. Zelfs niet in de hoogtijdagen toen haast iedereen aan de IE rn netscape een aflopende zaak was (ik had toen ibrowse, voyager, aweb etc.)
Wel heb ik veel webpagina's en websites gemaakt, en kreeg evenzovaak klachten dat de webpagina er in IE "anders" (lees: lelijker) uit zag. En of dat veranderd kon worden, want "veel bezoekers hebben IE." Als je vervolgens de webpaginas aanpast zodat ze er in IE toonbaar uitzien gaan de andere browsers zeuren dat je je niet aan de standaarden houdt. Een onooglijke tussenweg was vaak de uitkomst. en die ellende duurt nu al meer dan 15 jaar. Tijd om IE zachtjes in het graf te leggen. Letterlijk alle alternatieve browsers zijn beter. Ook leuk om te zien dat zoiets banaals als een adblock mensen na jaren eindelijk over de streep trekt.
  

cabbit | 21-05-12 | 11:37

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:17
Hiermee diskwalificeert us zich als serieuze gebruiker.
Via Mono en Moonlight draait Silverlight wel degelijk op Linux. Maar ja, een klein beetje moeite is natuurlijk te veel.

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:36

Shareholder II | 21-05-12 | 11:18

1. Silverlight ondersteunt talen die beter zijn dan Flash (Flash is superkut)
2. Apple maakt geen hardware, maar koopt enkel onderdelen bij fabrikanten (Laat de grootste leverancier nou toevallig Samsung zijn..)
3. Apple maakt verreweg niet de beste software, het aantal virussen dat voor een OS beschikbaar is zegt niets over de vatbaarheid van het OS, het zegt enkel iets over de populariteit van het OS. Feit is dat sinds een aantal maanden er een stroomversnelling op gang is gekomen met exploits en virussen voor OSX. De laatste grote outbreak op OSX is de ergste ooit in de computergeschiedenis, nog nooit eerder raakten zoveel pc's besmet in zo'n korte tijd. ALs je dat dan ook nog eens wegzet tegen het aandeel van OSX, dan is het schrikbarend hoe amateuristisch Apple ermee om is gegaan. Niet voor niets roepen verscheidene antivirusbedrijven dat Apple minstens 10 jaar achterligt op de concurrentie mbt veiligheid. De fouten die MS in het verleden heeft gemaakt hebben zij niet van geleerd, erg dom.

ProTagger | 21-05-12 | 11:35

Gewoon automatisch onder de comment laten zetten of je een IE bent of een normaal mensch...

da wizard | 21-05-12 | 11:30

Ha!
Nog een paar jaar en dan ben ik lekker oldskool met mijn IE8
Lekker puh!

draaiorgel | 21-05-12 | 11:29

Horagha | 21-05-12 | 11:23 |
Ja, maar zo sluit je dus wel iedere vorm van competitie uit, wat betekent dat je dus gebonden bent aan Microsoft om normaal over het internet te kunnen.
Volgens mij mag/mocht dat helemaal niet van mevrouw Nelie Smit-Kroes.
RTL had de filmpjes, technisch gezien, natuurlijk ook in een format kunnen aanbieden welk voor iedereen toegankelijk is, maar ze zullen wel een of ander contract hebben afgesloten voor veel geld.

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:28

dat wordt binnenkort geen Geenstijl meer kijken op school. :(

kipburger | 21-05-12 | 11:25

"Goedemiddag, spreek ik met de content-afdeling van de Telegraaf? U spreekt met het mediabureau van Unilever. Mij kwam zojuist ter oren dat jullie 40% van de gaan weren. Dat was niet de afspraak. We cancelen dan ook per direct de grote "Zing een wijsje, win een ijsje" campagnes op Hyves, de lipton-campagne op dumpert, en we zetten een streep door de Unox-actie van komende winter. Goedemiddag!"

Boer-konijn | 21-05-12 | 11:25

@ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:17
Geef RTL ongelijk, waarom ingewikkeld doen voor een niche markt. ALs 95% van de bezoekers wel een OS hebben die Silverlight ondersteund.
Als je een minderheid bent moet je aanpassen aan de massa en niet omgekeerd.

Horagha | 21-05-12 | 11:23

Wat Horagha zegt. Topic closed.

Shareholder II | 21-05-12 | 11:21

Sommige sites maken mijn pc minstens twee keer zo traag. Bijvoorbeeld GS. Ctrl-Alt-Del leert mij dat chrome.exe hier verantwoordelijk voor is die een flink beslag op het geheugen legt. Wie zegt mij dat Chrome het browsen wel sneller maakt? Hey, is Chrome ook niet van Google? Het bedrijf dat lak heeft aan iedere vorm van privacy? (voor zover dat al bestond?). Dat wordt bij het installeren al het helemaal inleveren van iedere vorm van privacy. GS als jullie volgende maand IE blokken; gefeliciteerd. Ik haak dan af.

Van Kamsteren | 21-05-12 | 11:20

ProTagger | 21-05-12 | 11:11
- Ja, logischerwijs IE9 is sneller dan IE8 en meer compatible
- IE9+ ondersteunt HTML5 kut = onvolledig en niet 100% W3C.
- Silverlight is geen nieuwe taal maar een mislukte kloon van Flash/Flex3
- OS-X heeft tig keer minder virussen/lekken dan Microstof
- Apple rijkste bedrijf ter wereld met beste hard- en software. Feit.

Shareholder II | 21-05-12 | 11:18

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:09 |
Euh, moet je mij niet op aanspreken, want ik gebruik verschillende soorten Linux en Windows door elkaar, met verschillende soorten browsers en zou dat ook graag vrijuit willen blijven doen. Over Flash ben ik het wel min of meer een beetje met je eens, maar Silverlight is nog een stukje erger, werkt niet op Linux, dus uitsluiting op grond van besturingssysteem, dus monopoliepositie via filmpjes.
Daarbij, youtube bijvoorbeeld, daar kun je filmpjes van draaien buiten flash om, als je dat wilt. Bij RTL kun je dat bij mijn weten niet, daar moet je verplicht Windows + Silverlight voor installeren. Waardeloos is dat.

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:17

Als je bij region Afrika en Europa selecteert, zul je zien dat IE zelfs 3e staat. Op deze continenten heerscht Firefox.

De Zwijger | 21-05-12 | 11:16

zovoklets | 21-05-12 | 11:13 |
haha, ROFL

jant0nius | 21-05-12 | 11:16

dat men zich maar eens aan wat standaarden gaat houden, wat maakt mij die browser nu uit. Maken mensen zich druk om chrome only sites pfft. ooit met abaco of lynx gesurft de laatste tijd? Ik bedoel maar.

sufkut | 21-05-12 | 11:15

Iedere browser waarmee je porno kunt kijken is een goede browser.

zovoklets | 21-05-12 | 11:13

Verder is het toch echt lollig om mensen te zien Microsoft bashen en tegelijkertijd alle monopolistische trekjes van Google en Apple te zien omarmen...
ZwarteKater | 21-05-12 | 11:09 |
Bijgeloof & positieve danwel negatieve emoties; dierzijn blijft behelpen..

jant0nius | 21-05-12 | 11:13

Grappig, de nieuwste versie IE is ontzettend goed. Bovendien was IE ook een van de eerste browsers die HTML5 ondersteunde en nieuwe/efficiëntere talen ondersteunt. Microsoft Silverlight is daar een goed voorbeeld van, dat stukje software was zijn tijd ver vooruit. Windows bashen is zooo hipster, je kunt beter je tijd verdoen door even naar Apple te kijken. (Ja, dat kutbedrijf die gigantische beveiligingslekken heeft in zijn OS, en niet eens heeft geleerd van de fouten die MS 10 jaar geleden maakte met de beveiliging van XP).

ProTagger | 21-05-12 | 11:11

Ontwikkelen speciaal voor IE? Ben je belazerd! Dat is zo 1995. Doe ik al jaren niet meer. Als het niet werkt in IE omdat dat kreng zich weer eens niet aan de standaarden houdt, dan is dat jammer. Moet je maar een echte browser gebruiken.

grizzler | 21-05-12 | 11:11

SuperPownzorMegaMan | 21-05-12 | 10:55
Die regels die jij noemt die zijn er niet, dat is dus het W3C. IE9 voldoet daar inderdaad beter aan. Maar, wanneer jij je website daarop afstemt en je gebruikers deden dat niet, dan bereik je nog altijd weinig. Dit is het grote probleem :o)

Zo weet ik, als vrije ICT jongen, dat er in de financiele sector anno 2012 nog gewerkt wordt met IE 5.5 Ja u leest het goed, ik kon het ook niet geloven totdat ik het zelf vernam. Ik ga geen namen noemen, maar die bedrijven beheren dus o.a. uw centjes met moderne computer machienerie. Vrijheid is een ruim begrip :-)

Shareholder II | 21-05-12 | 11:09

Doe dan gelijk dat zwaar onveilige pauper safari blokken. je weet wel die browser met het gênante record "snelste gehackt ever!!" ik geloof binnen 8 sec.

25TaLife | 21-05-12 | 11:09

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:01
Maar u heeft natuurlijk wel Flash en Apple Quicktime. Zelfde meuk maar niet van Microsoft....

chrome heeft de grootste marketing-engine ter wereld en de kortste historie. Probeer maar eens sites van een jaar of 4 oud te draaien en je merkt dat Chrome die niet aan kan. Over 2 a 3 jaar is het dus even traag, want dan ondersteunt Chrome even veel standaarden als de andere browsers.

Verder is het toch echt lollig om mensen te zien Microsoft bashen en tegelijkertijd alle monopolistische trekjes van Google en Apple te zien omarmen...

ZwarteKater | 21-05-12 | 11:09

Gebruik al jaren mozilla firefox. Ik moet overigens zeggen dat ik nooit gezeik heb gehad met internet explorer, maar firefox kon je zelf helemaal configureren en uiteraard adblocker installeren. By the way, firefox is ook niet meer wat het geweest is. Gaat af en toe traag.

Cum_Fraude | 21-05-12 | 11:05

FF ftw... maar alles beter dan IE..

einzelgänger | 21-05-12 | 11:05

-weggejorist-

Pommmetje | 21-05-12 | 11:05

Vreemd verhaal. Hoeveel geld strijkt GS hiermee op?

propper1000 | 21-05-12 | 11:05

Waar maak je je druk om... geensteil lijkt wel een google hoer, "ALLEEN GOOGLE CHROME" pfff. Wordt dan de hoernalistiek op geensteil beter van kwaliteit? Laat me lekker kloten met IE, ik ben tevreden!

G.E. Neuzel | 21-05-12 | 11:04

IE blokkeren? Goed plan, moet je echt doen als je geld wilt verdienen aan de site. Zal TMG leuk vinden.

mvip | 21-05-12 | 11:01

Doe eigenlijk meteen ook maar dat vieze Silverlight de das om, als het even kan. Je kunt tegenwoordig bijvoorbeeld niet eens normaal vieze economie-filmpjes van RTL bekijken zonder aan dat Microsoftgedrocht vast te zitten. Hoezo monopolie en uitsluiten concurrenten?
Ergelijke zet om straks iedereen weer aan de Microsoft Windows nr zoveel te helpen, bedoel te dwingen, op straffe van uitsluiting.

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 11:01

@brentjuh | 21-05-12 | 10:35
-
comment*

The Dominator | 21-05-12 | 11:01

Die Google Chrome is toch ook rotzooi ik vertrouw dat Google voor geen meter, gebruik al jaren Firefox.

tjeemig | 21-05-12 | 11:00

Jean Kloot | 21-05-12 | 10:56 |
Natuurlijk is dit betaald, waarvoor denk je anders dat er überhaupt media bestaan.
Gelovige verspreid woord, it's real simple y'know.

jant0nius | 21-05-12 | 10:59

LOL, dus bijna 40% (veel kantoren gebruiken standaard IE) van de bezoekers worden straks geweerd? Horen jullie dat, adverteerders! :D

Boer-konijn | 21-05-12 | 10:59

kut hipsters met je chrome en kutzilla.
Nou, dat wordt dan geen GS meer voor mij volgende maand.

viezehetero | 21-05-12 | 10:59

Chrome, voor mensen die vinden dat Google nog niet genoeg je privacy schendt...

pendajo | 21-05-12 | 10:58

kapotte_stofzuiger | 21-05-12 | 10:07 |
Ja, privacy??
Iedere keer dat je een site bezoekt laat je, als ze dat willen opslaan, een complete vingerprint na, van IP adres tot aan de apps/invoegtoepassingen van je browser tot aan je besturingssysteem. Om maar niet te spreken van het opslaan van je surfgedrag, zodat ze je kunnen spammen met gerichte reclame enzo.

ZSU-23-4 | 21-05-12 | 10:56

Vraagje; krijgt GS betaald voor dit soort boodschappen? Prima om te zeiken over IE maar waarom moet de vrije keus beperkt worden? Ik begrijp dat ik over een tijdje tien verschillende browsers op m'n pc heb omdat iedere ITér het nog beter weet als z'n collega. Is de wereld dan beter?

Jean Kloot | 21-05-12 | 10:56

@Hannah | 21-05-12 | 10:54 |
In Africa, zonders interwebz verbinding; ongetwijfeld ja..

jant0nius | 21-05-12 | 10:56

ik maak wel eens een site met css en de hele aanhang, maar ik moet zeggen dat de nieuwste ie (internet explorer) zich beter aan de regels houd dan vroeger.
daarmee bedoel ik dat ik zelden nog een aparte stylsheet hoef te maken voor alleen ie.

dat was een jaar of 2 geleden nog wel anders. heb je net een site layout ontwikeld voor chrome of firefox (maakt over het algemeen weinig verschil) en bekijk je hem even in internet explorer. Blijkt er niks van te kloppen.

gelukkig hebben de mensen van microsoft hun sjit beter voor elkaar gekregen sinds ie 8

SuperPownzorMegaMan | 21-05-12 | 10:55


eerstneukendanpraten | 21-05-12 | 10:52 |
Niet! Of je hebt zelf aan dat ding liggen sleutelen:-)

irma zonderboezem | 21-05-12 | 10:54

safari rulezz

Hannah | 21-05-12 | 10:54

Denjero | 21-05-12 | 10:23 | + -1 -

Jazeker, op de Ipad...

eerstneukendanpraten | 21-05-12 | 10:52

PSYx | 21-05-12 | 10:42
Ja, maar DigiD is niet helemaal de overheid ;-) Zie webrichtlijnen.overheid.nl

En verder, zo ver ik iets van browsers weet is Opera al heel lang zeer stabiel en compatible. Was vroeger een rukding vanwege amerikaanse commercie maar tegenwoordig gewoon een beest van een browser. Allen hun script engine moet veel schneller. IE is hier tegenwoordig rap in. En dat is ontoelaatbaar voor de rest ;-)

Shareholder II | 21-05-12 | 10:51

Ik gebruik ze gewoon allemaal.

yamahaha | 21-05-12 | 10:50

Koop gewoon een knaldikke pc, ben je van 't hele gezeik af.

IE9 is zo slecht nog niet, snel en qua ontwerp in ider geval de mooiste.

Primus inter pares | 21-05-12 | 10:50

Waarom Chrome gebruiken? Maakt privacy je dan echt helemaal niets uit? Was getekend een fanatiek Chrome hater en Firefox gebruiker.

deboerenlul | 21-05-12 | 10:49

Dat zal een boel Zwitsals schelen...

Trackdust | 21-05-12 | 10:49


jant0nius | 21-05-12 | 10:39 |
Ik bepaal zelf wel wanneer ik hier kom zwitsal.

irma zonderboezem | 21-05-12 | 10:49

Of ik nou IE of Firefox gebruik, deze artikeltjes blijven makkelijk en voorspelbaar.

peetv | 21-05-12 | 10:49

ok, succes ermee straks, mijn arbeidsproductiviteit zal slechts toenemen nu de verleiding even tussendoor te geenstijlen wegvalt

hetluis | 21-05-12 | 10:48

Gebruik Chrome, maar heb nog ergens in een donker hoekje IE geïnstalleerd staan. Godbetert innovatieplatform agentschapnl heeft een achterlijk inlogsysteem dat ontworpen is op IE5. Overheid en IT.

Harry Turtle | 21-05-12 | 10:44

Ik heb dus allebei, Internet Explorer en een schoonmoeder from hell. Blijkt dat ik ook nog een sneu flaplulletje zonder reputatie ben die aan necrofilie doet.
Bedankt hoor Johnny Quid zo weet ik het touw en de zolder wel te vinden.

dorpsidioot | 21-05-12 | 10:43

De overheid maakt juist gebruik van IE only sites.
Probeer met chrome maar is in te loggen op digid.
Kwam er na 2 dagen achter dat
Me ww wel goed was maar dat digid enkel met ie werkt

PSYx | 21-05-12 | 10:42

Ah min-kudo bashen.... dat zal ze leren inderdaad, pfffff. Whahahaha :p

Betweetert | 21-05-12 | 10:42

jant0nius | 21-05-12 | 10:39 | + -1
-
Dank voor het minnen Mevrouw zonder extra veul melkklieren..

jant0nius | 21-05-12 | 10:42

Het is het probleem van de slimme die de domme mag overtuigen. De laatste stelling van Fermat is mogelijk eenvoudiger danwel het antwoord. Zo niet, dan 42.

Shareholder II | 21-05-12 | 10:41

irma zonderboezem | 21-05-12 | 10:35 Oh, is het weer zó'n dag?

zeg maar jansen | 21-05-12 | 10:40

Windhoos meuk....... Ik ben weer op Safari :-)

Betweetert | 21-05-12 | 10:40

@irma zonderboezem | 21-05-12 | 10:35 |
Indien het topic u niet boeit; niet klikken om te guren aub.

Ik laveer overal tussendoor met 'n custom Opera.

jant0nius | 21-05-12 | 10:39

Een goede browser is gebruiksvriendelijk, snel, gemakkelijk te beveiligen. Ik heb Firefox 12 Mac OS, met wat plugins: Adblock Plus (advertentiefilter), Ghostery (tracker, ad en big brother filter), Readability (bewaart de pagina met een klik in de cloud, om later op een ipad te lezen), video downloader helpert. En ik ben, ook om andere redenen, daar volledig gelukkig mee.

Big Rick | 21-05-12 | 10:38

Ik zie en ad blocker helemaal niet zitten ,doe mij maar een Ad lokker gewoon omdat het kan!

arretje | 21-05-12 | 10:35


The Dominator | 21-05-12 | 10:24 |
Nee hoor, ik ben aan het -en
Veel comments vragen daar gewoon om. Als het kon gaf ik Johnny ook een -voor dit zeldzaam niet boeiende topic.

irma zonderboezem | 21-05-12 | 10:35

Hoe minder mensen de browser gebruiken die jij gebruikt, hoe minder interessant die browser voor hackers is, hoe veiliger. Beter gebruik je een relatief onbekende browser.
Captain America | 21-05-12 | 10:25 | + -1 -

Wat een faal commend..

brentjuh | 21-05-12 | 10:35

Heeft GeenStijl advertenties? Nog nooit gezien. Werkt Adblock PLus dan zo goed?

Johannes D. | 21-05-12 | 10:34

Jaja zal best maar fact remains dat UWV niet via Chrome werkt en dus weer op IE moet worden geladen.

Sleurhutje2.0 | 21-05-12 | 10:34

Volgens mij wisselden ze wel vaker stuivertje. Het is even wachten tot/of Microschoft hun mobieltjes (met IE_mobile) gaan slijten. Wellicht lopen ze weer in. Je kan die browser wel afzeiken maar consumenten zijn nog veel dommer ( and in control ).

Een goeie webbrowsert moet compatible zijn met W3C standaarden. Meer wordt er niet gevraag. It sure has been some ride since Netscape 0.93

Shareholder II | 21-05-12 | 10:34

Google Chrome is een tyfus browser niets meer niets minder. Enige wat goed is van google is: Search engine en Maps.

The Russian | 21-05-12 | 10:33

Internet Explorer blokkeren is leuk en aardig, maar vergeet niet dat IE9 en IE10 in principe qua engine redelijk goed zijn met betrekking tot de standaarden. IE6/7/8 mag je per direct blokkeren, maar IE9 en IE10 blokkeren is niet al te slim.

Zeker met de opkomst van Windows 8 eind dit jaar en de bijbehorende tablets kun je jezelf nog eens flink in de vingers snijden door dit voorbarige besluit.

Dannydekr 2.0 | 21-05-12 | 10:33

@mothersfinest | 21-05-12 | 10:28
-
Lekker exotisch.

The Dominator | 21-05-12 | 10:32

"En om dit kracht bij te zetten, gaan we per 1 juni GeenStijl blokkeren voor Explorer-gebruikers."
Grote woorden! Maar dat zal ik zeker even gaan testen per 1 juni. Ik geloof er namelijk niks van.

Bascii | 21-05-12 | 10:32

Jeuj een mijn-browser-is-beter-topic. Nu maar wachten op de eerste grapjurk die zegt dat ie Lynx toch het beste vindt.

John McClane | 21-05-12 | 10:30

Harreeee | 21-05-12 | 10:14

Dat is alleen voor de tabletversie. Google staat IE ook niet toe op android, dus beetje hypocriet van Google om daar verontwaardigd over te zijn.

VDS20 | 21-05-12 | 10:29

Wat maakt die browser nou uit? Het gaat om goede content, GS!

Jadatmagikzeggen | 21-05-12 | 10:29

@The Dominator
Maandag pyamadag op de Joop dus dan zijn ze een beetje cranky.

Godsammekraken | 21-05-12 | 10:28

Safari.

mothersfinest | 21-05-12 | 10:28

Firefox vind ik toch iets fijner werken.

brentjuh | 21-05-12 | 10:28

Explorer=het paard achter de wagen spannen!

klabanus ten Haave | 21-05-12 | 10:27

Mozilla Firefox FTW!

denniswel1 | 21-05-12 | 10:27

Ik gebruik ook Google Chrome maar ik vind dit stukje weer nergens op slaan. Iedereen mag toch zeker zelf lekker weten welke browser hij gebruikt?

Samson Hunts Alone | 21-05-12 | 10:27

“Vraag maar aan een programmeur bij u in de buurt. Die haten Explorer alsof het de schoonmoeder from hell is.”
Chrome is anders net zo'n grote rotzooi, zo niet nog groter. En waar Firefox het een tijdje terug beter deed is ook dat niet veel meer waard.

Het idee dat IE niet zou werken (op IE6 na dan) is ook niet correct. Hij werkt wel, hij werkt misschien wel juist te gemakkelijk door af te wijken van standaarden. Gevolg is dat sites werden ontwikkeld afwijkend van de standaarden en dus nergens anders meer werken.

Probleem met alle brouwsers blijft echter nog dat al hou je je perfect aan alle standaarden (wat vrijwel nooit gebeurd) dan nog vinden niet alle brouwsers het leuk.

DerUnterMensch | 21-05-12 | 10:26

Hoe minder mensen de browser gebruiken die jij gebruikt, hoe minder interessant die browser voor hackers is, hoe veiliger. Beter gebruik je een relatief onbekende browser.

Captain America | 21-05-12 | 10:25

google chrome... alsof ze nog niet genoeg informatie over mij hebben ga jullie ook nog hun browser gebruiken.

doe mij maar firefox met adblocker en scriptblokker ghostery.

nieuwisanders | 21-05-12 | 10:24

De senioren van Joop zijn zo te zien standaard aan het -1'en.

The Dominator | 21-05-12 | 10:24

Leuk, maar beursaanvragen etc gaat alleen per IE.

Petrus de Rewa | 21-05-12 | 10:24

Zündapp!

Bergverzet | 21-05-12 | 10:23

Safari, iemand?

Denjero | 21-05-12 | 10:23

Een beetje Puch versus Kreidler dit.

Normpje | 21-05-12 | 10:20

die Chrome only site is er al. Die heet Blogger! Log maar eens aan aan blogger met IE9 en je krijgt te horen dat Blogger hier niet goed mee werkt en dat je maar naar Chrome over moet. Zie een schermpje op www.em-ha-em-art-productions.nl/pics/c...

jan-lul-de-behanger | 21-05-12 | 10:20

Jullie gaan niets blokkeren.
En ik blijf gewoon IE gebruiken want het boeit me geen fuck.

Henk003 | 21-05-12 | 10:19

Als ze dat doen ga ik naar Netscape!

whatsnext | 21-05-12 | 10:19

@zeg maar jansen | 21-05-12 | 10:15
Lichtreclames zijn ontworpen.
Internet ads daarentegen zijn met maximale irritatiefactor effe snel in elkaar gescheten.

vetkleppert | 21-05-12 | 10:18

@Harreeee
Dus hoogste tijd om ook Windoze gedag te zeggen!

Godsammekraken | 21-05-12 | 10:18

Vakonov | 21-05-12 | 10:06 Gefelici9teerd met je fipo. En doei.

zeg maar jansen | 21-05-12 | 10:18

Enne niet om lullig te doen.
Maar Nederland is niet de rest van de Wereld.
Maar ik ben benieuwd of per 1 juni alle IE-Gebruikers geblokeerd worden. Geloof er geen bal van.
gs.statcounter.com/#browser-NL-weekly-...

Horagha | 21-05-12 | 10:17

Hooks!
Ik mis Netscape Navigator in het schemaatje, dus klopt geen kont van.

flowert | 21-05-12 | 10:17

Wij hebben hier op het werk nog I.E. 6.0, dus graag niet I.E. blocken GeenStijl!? Werkt als een zonnetje, op de helft van de sites, als je niet alle functionaliteit wil gebruiken, en het niet erg vind als alles er anders uit ziet dan door de designer de bedoeling is geweest.

Pauwtje81 | 21-05-12 | 10:17

Miss Diction | 21-05-12 | 10:15 Nu komt de aap uit de mouw.

Al die F5-ende ambtenaren. Allemaal met explorer.

zeg maar jansen | 21-05-12 | 10:16

Chrome installeert overal, zonder rechten nodig.. dat heet guerilla tactiek.. En sneller browsen is onzin, want je internetverbinding bepaalt de snelheid. Hetzelfde als dat MSN de grootste pagina was... puur omdat ie overal als default home page werd geinstalleerd.

j0shua | 21-05-12 | 10:16

Browser wars. Pathetic.

Vogon Jeltz | 21-05-12 | 10:16

Hehehe. Binnenkort een oase voor IE-flaplulletjeshaters op GS!

*grinniken doet*

kibbesoeb | 21-05-12 | 10:15

Beste GeenStijl - helaas draait 80 % van de bedrijven op Explorer en kun je niet zelf een andere browser installeren. Zou toch niet slim zijn om half werkend Nederland uit te sluiten van je website !!

Miss Diction | 21-05-12 | 10:15

DIkke onzin, GS gaat helemaal niks blokkeren! over de 30% van de mensen die dan niet meer komen, dat gaan de adverteerders, en de telegraaf nooit goed vinden.

Blafkonijn | 21-05-12 | 10:15

Ok jammer dan maar geen geen stijl meer

pajans | 21-05-12 | 10:15

Ooit was het nog apart als je chrome gebruikte, voel me nu een beetje mainstream, tijd voor wat anders? Nah, if it ain't broke don't try to fix it.

Idontgiveafunk | 21-05-12 | 10:15

Inderdaad wat een bagger. En zelfs Firefox Mozilla begint me te irriteren. Dus dan maar Chrome.

First Contact | 21-05-12 | 10:14

Quid is met dit verhaaltje weer eens vergeten om Netherlands aan te klikken.

nl2dav | 21-05-12 | 10:14

Ik browse al 20 jaar met telnet. Nooit issues mee gehad.

Taggart | 21-05-12 | 10:14

@zeg maar jansen | 21-05-12 | 10:11
Maar de bezoekers vinden het minder prettig als ze epilepsie aanvallen krijgen van het geknipper en geknetter in aan de zijkant van een site.

vetkleppert | 21-05-12 | 10:13

Okee, weg met IE. Nu Windows nog.

Magnum Force | 21-05-12 | 10:13

er is simple adblock for IE maar gratis versie gaat tot max 200 blocks per dag.

Space2012 | 21-05-12 | 10:12

Mijn pc begint spontaan te tikken en te rammelen en slaat dan vast als ik IE gebruik en zeg nu niet dat het aan de pc ligt, want die is nog maar een maand oud.

LostSandWich | 21-05-12 | 10:12

En Nederlands lopen weer eens achter op de statistieken, stelletje grijze schapen!

Metaphore | 21-05-12 | 10:12

Bye Bye Explorer.

Raffael77 | 21-05-12 | 10:12

Zolang ik maar op de Pirate Bay kom

Banana-Hollandia | 21-05-12 | 10:12

Biff Eagleburger | 21-05-12 | 10:09 Het is die add-blocker waarom Firefox hier niet genoemd wordt. Ik heb 'm ook en het werkt altijd.

Maar ja, een add-blocker, dat vinden die duur betalende adverteerders niet leuk.

zeg maar jansen | 21-05-12 | 10:11

Mijn god ik ben nu officieel oud. Het interesseert me namelijk geen ruk welke browser er loopt.

Freddie Stobart | 21-05-12 | 10:11

Dat wordt lekker rustig overdag. Aangezien 90% van alle +100 mdw bedrijven in NL gebruik maken van de standaard browser van Microsoft Windows©.

Ik zeg Haagse Bluf!

Horagha | 21-05-12 | 10:10

Me druk maken over browsers?
Dacht het niet.

De Regeering | 21-05-12 | 10:10

Chrome zal onderhuids best wel fantastisch werken, maar ik vind de hele user interface gewoon kut met vruchten. Doe mij maar FireFox inclusief de hele plezierige ad- en scriptblockers.

Biff Eagleburger | 21-05-12 | 10:09

Eindelijk

Banana-Hollandia | 21-05-12 | 10:09

Zie verlangend en benieuwd uit naar 1 juni!

Godsammekraken | 21-05-12 | 10:09

De meeste (licht autistische, allemaal) programmeurs in mijn buurt raden aan alles van microsoft te vervangen door linux. Lekker gebruikersvriendelijk ook...

Indates | 21-05-12 | 10:09

IE is godsongelofelijk traag, en belangrijker nog: er is geen fatsoenlijke adblocker voor te krijgen.

vetkleppert | 21-05-12 | 10:09

het zou tijd worden.

überfreggle | 21-05-12 | 10:08

IE blokkeren zie het niet gebeuren.
Die 35% van de gebruikers kunnen jullie goed gebruiken.

soepmetballenjongen | 21-05-12 | 10:08

IE heeft geen ad block zodat je advertenties op dumpert kan blocken.

VDS20 | 21-05-12 | 10:08

Wat? Kan Joris dan zien welke browser ik gebruik? Huilie huilie, privacy!

kapotte_stofzuiger | 21-05-12 | 10:07

Internet Explorer gebruikers zijn als babyboomers: een uitstervend ras.

The Dominator | 21-05-12 | 10:07

Alleen fossielen gebruiken nog Internet Explorer; doe mij maar Chrome.

nielsjuuh23 | 21-05-12 | 10:06

*PLOP*

Vakonov | 21-05-12 | 10:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland