
Wat krijg je als je religie, zorg en kinderen mixt? Precies, misbruik en mishandeling. Voorbeelden te over. En daar kunnen we er weer eentje aan toe voegen, helaas. Er liggen
zware aanklachten tegen pleegzorghuis De Loot van de grefostichting De Terebint in Staphorst. Tussen 1984 en 2010 zijn kinderen er stelselmatig geslagen met mattenkloppers en stokken, geschopt, aan de haren getrokken, de kou in geflikkerd, vernederd, getreiterd en, niet geheel
onverwacht in een dichtgetimmerde religieuze omgeving, zeer waarschijnlijk seksueel misbruikt. Het moet voor de kinderen die werden verbannen naar De Loot de hel op aarde zijn geweest. Angst, intimidatie, terreur en complete vernedering. In de Naam van God, uiteraard. Reken maar dat alles werd verantwoord en verklaard door te wijzen op de Toorn van God. Wen maar aan het feit dat je gemarteld wordt door vrome christenhonden, want Zijn hand zal in het hiernamaals nog vele malen gruwelijker zijn. Het psychisch gestoorde grefoverhaal, zeg maar. Waren er dan al die tijd geen signalen? Jawel. Er zijn verklaringen van oud-bewoners, documenten en getuigen, bovendien zou de Inspectie voor de Volksgezondheid en toezichthouder Willem Schrikker Groep voldoende zorgwekkende berichten hebben ontvangen in de loop der tijd, maar niemand greep in. Althans, dat is niet helemaal waar, er werd een keer een reactie gegeven op het reilen en zeilen van de grefo-stichting. Het echtpaar dat verantwoordelijk is voor stichting De Terebint kreeg in 2008 een koninklijke
onderscheiding voor bewezen diensten. Misselijkmakend, dit. Wanneer gaan we als moderne maatschappij inzien dat kinderen zover mogelijk van religieuze instellingen gehouden dienen te worden? God maakt kinderen kapot, ambitieus geholpen door de een aantal schijnheilige demonen die zich gelovigen noemen. Grefohonden, Paapse pedo's, orthodox gemankeerde joden en Mohammedaanse maden, het zijn stuk voor stuk walgelijke varkens als het op zorg voor kinderen aan komt. En nu dat lintje terug vorderen bij Harry en Griet. ASAP.
Reaguursels
InloggenNou Kwid, ik ben om hoor, je hebt gelijk. Waar christenen weldoend vergaderd zijn in Zijn Naam worden kinderen gemarteld en misbruikt. Komt door het geloof., en zo is het. Er zit maar éen ding op: religieuzen verbieden met kinderen om te gaan waar niemand op hun vingers kijkt: internaten dicht en weeshuizen voortaan in handen van seculiere bekommerden, onder toezicht van gegarandeerd seculiere staatsjeugdzorg! Van soosjalistiese jeugdwerkers, humanistisch bekommerden en liberale welzijnsbevorderaars is tenminste geen kwaad te duchten, want van seculiere kinderlokkers hoor je echt helemaal nooit.
Pedofiele onkerkelijken bezwijken echt helemaal nooit voor de verleiding, als ze op het spek gebonden worden, jnou ja, op een enkele rechter, zwemleraar, crechekracht of onderwijzer na dan.. Mensen die aan god geloven, daar loopt een streepje door, vanwége het geloof. Logisch toch?
Als we nou ff die religie de wereld uit helpen dan is het met het kinderleed gedaan. Je snapt niet waarom we niet eerder op het idee zijn gekomen: religieuzen richten toch zeker niet voor niets altijd van die sociale instellingen op, scholen, ziekenhuizen, weeshuizen; opvanghuizen voor kids met een deukje? Daar verraadt zich hun rotte gristelijke inborst toch al zeker?
Simpel, spijkers met koppen, grote stappen, gauw thuis - ja toch, nee dan?
@Idelette5283 | 18-05-12 | 16:11
Helemaal met je eens. Tering, wat een slechte en ronduit gevaarlijke column is dit. Deze redenatie is de basis van discriminatie en racisme. Het gedrag van een individu of een (grote) groep aan individuen projecteren op de gehele groep en daarmee op ieder individu uit de groep.
Het probleem is het gesloten zijn van de gemeenschap. Daar kan misbruik gedijen en ongemeld blijven.
En geloofsgemeenschappen zijn nu eenmaal prima thuisbases voor de gewetenloze varkens.
Als de kerk nog enigszins serieus genomen wil wordne, zullen ze hier keihard moeten optreden. Maar wat gaat gebeuren? Damage control en downplayen.
Kerk -1. (allemaal)
Vanochtend las ik het bericht op nu.nl, en dacht al: wat zal Johnny blij zijn!
Blij omdat het gebeurt zodat ie kan zeggen dat ie het vreselijk vindt dat het gebeurt.
Nou fijn, dat het niet aan katholieken is voorbehouden.
God, die overigens niet feitelijk bestaat maar sléchts een mening is, doet hyper-facepalm.
God hates us all.
Sjonge jonge wat een ellende. Tijd voor een biertje!
www.bieretiketten.nl/g/42/42408.jpg
Als kind dacht ik altijd dat ik de enige was die namens kindeke Jezus zo fijn behandeld werd. (helaas, geen grap)
Weer een illusie armer.
Hey Johnny, doe eens niet verhaaltje lezen bij "de Stentor" en de naam van de "William Schrikker groep" niet verkeerde overnemen. Anders lijkt het dat geen goed toezicht houdt op je eigen verhaaltjes.
Ik rem niet voor grefohonden. Wel voor andere beesten overigens.
Dit is stijl loos, inderdaad geen stijl om zo'n column te schrijven.
Ter vergelijking.
Voetbal moet worden afgeschaft, het is vreselijk dat zogenaamde supporters elkaar met stenen bekogelen. Een land moet zichzelf beschermen en het niet willen dat er ooit nog iemand gaat voetballen. Het is toch vreselijk dat dit gebeurd.
We moeten echt de mensen beschermen, er wordt veel vernield, er zijn veel mensen die gewond raken. Wij zijn een beschaafd land en dat kan niet.
Zoiets dus?
Overal zijn mensen die fout doen. Ook niet christenen en ook christenen. En van beide is gphet gewoon fout.
En als een zgn pleegzorginstantie signalen krijgt dat het fout zit en NIKS doet, dan zijn we pas verkeerd bezig.
Dit is stijl loos, inderdaad geen stijl om zo'n column te schrijven.
Ter vergelijking.
Voetbal moet worden afgeschaft, het is vreselijk dat zogenaamde supporters elkaar met stenen bekogelen. Een land moet zichzelf beschermen en het niet willen dat er ooit nog iemand gaat voetballen. Het is toch vreselijk dat dit gebeurd.
We moeten echt de mensen beschermen, er wordt veel vernield, er zijn veel mensen die gewond raken. Wij zijn een beschaafd land en dat kan niet.
Zoiets dus?
Overal zijn mensen die fout doen. Ook niet christenen en ook christenen. En van beide is gphet gewoon fout.
En als een zgn pleegzorginstantie signalen krijgt dat het fout zit en NIKS doet, dan zijn we pas verkeerd bezig.
Dit zijn mijn voormalige buren, nooit verwacht deze nog eens zo voorbij te zien komen. Ik ( Atheïst ) kwam hier vooral als kind, even terugrekenend moet dit ergens tussen 1994-1999 zijn geweest, regelmatig, had er wat vrienden. Behalve zwaar christelijk was mij toen in ieder geval nooit iets bijzonders opgevallen daar. Wel was bekend dat het streng was, maar er is wel een verschil tussen streng en mishandelen. Het eerste is wel voor te stellen met een huis vol kinderen van 1 tot begin 20.
De bewoners van het huis stonden er wel om bekend dat ze allerlei lichte criminaliteit uithaalden. Geven van concrete voorbeelden lijkt me niet veel toevoegen..
De Willem Schrikker Groep,schrok zich een hoedje en vroeg de verantwoordelijken:"Waarom slaat u kinderen ?".
Waarop woordvoerder Gregorius vd Religekkius antwoorde:"Wij slaan geen kinderen,dat was de hand van god".
@ La Bailaora.
Enige twijfel ?
Christenen: "Op zondag zijn ALLE parkeerplaatsen van ons", bron: www.gelderlander.nl/voorpagina/devalle...
Michiel de Kater | 18-05-12 | 13:54 | + 1 -
Oke doe mij dan maar suffert, neem jij dan sufferd?
Is Joris Demmink + internationaal netwerk ook religieus gerelateerd of zijn dat dan 'gewone' smeerlappen?
Ofzo.
@Michiel de Kater | 18-05-12 | 13:12 | + 0 -
Helemaal mee eens. Skip 'gelovige'.
Kan iemand even onderbouwen dat kindermisbruik inderdaad omvangrijker is in orthodox christelijke kring?
Want hier ontstaat toch sterk de indruk dat de geenstijl reaguurder hecht aan wetenschap wanneer het om het eigen wereldbeeld gaat, maar genoeg heeft aan mediaberichten wanneer het om (het veroordelen van) andere wereldbeelden gaat.
@ sjaakdeslinksesul | 18-05-12 | 13:40
Zou kunnen, op de foto's zelf staat echter wel de toelichting dat dit in 2008 is geweest. Ik snap de verwarring.
www.deterebint.com/album.php?id=6;Koni...
@Schoorsteenveger | 18-05-12 | 13:19 Het probleem is is het gemak waarmee mistoestanden worden genegeerd.
Eens! Doofpotten zouden strafbaar moeten worden. Ook in Christelijke omgevingen. Christenen die misdrijven begaan moeten daar ook gewoon volgens de in Nederland geldende wetten verantwoording voor afleggen. Zeker in het geval van (seksueel) misbruik van kinderen. Maar dat geldt ook voor atheïsten die structureel kinderen mishandelen door ze te verwaarlozen.
zeefert | 18-05-12 | 13:47
De nick "suffert" was zeker al bezet? Grefo's worden niet aangestuurd vanuit Italië.
Het wordt tijd dat de kerk als een criminele organisatie wordt gezien en aangepakt! Justitie zal het niet aanpakken want die criminele zitten overal. Er zijn meer overeenkomsten met de maffia dan alleen maar dat ze beide aangestuurd worden vanuit Italië!
Lieve god. Zou u voor alle mishandelde en misbruikte kindertjes bij voorbaat een plekje in de hemel willen reserveren? En voor die vieze gore sadistische klootzakken een plekje reserveren in de heetste diepste krochten van de hel?
RedBill | 18-05-12 | 12:58 |
Op de fotoserie staat anders 30/Aug/2010 bij de ontvangst van het lintje.
RedBill | 18-05-12 | 12:58
OK. Dan die lintjes bij het ene paar ophalen en aan dat andere paar toebedelen. De rest van mijn verhaal blijft overeind. Het probleem is is het gemak waarmee mistoestanden worden genegeerd.
Musset | 18-05-12 | 13:07
"Dit gedrag is het monopolie van gelovige medemensen." Dat is echt grote nonsens. Lees maar eens iets over het Stanford Prison Experiment. Iedereen, ook meneertje of mevrouwtje Musset, is tot weerzinwekkende dingen in staat.
Dus kindermisbruik komt overal voor, ook (en vooral) in leuke atheïstische (pleeg-)gezinnetjes en "neutrale" Staatstehuizen.
@Johnny Quid | 18-05-12 | 11:29 |
"Mohammedaanse maden" en..."walgelijke varkens".
Maden en varkens doen dit niet. Dit gedrag is het monopolie van gelovige medemensen.
Als je je kinderen lief hebt, kastijde hen? Zoiets?
Goed boek he, die bijbel.
@Schoorsteenveger | 18-05-12 | 12:39
Ik denk dat je niet helemaal goed hebt doorgelezen. Het zit zo:
"De Loot" heeft sinds 2010 een nieuw begeleidend echtpaar. De misstanden dateren van voor 2010. De mensen die het lintje (in 2008!) hebben gekregen staan aan het hoofd van de overkoepelende stichting "De terebint", waar "De Loot" onderdeel van is. Zij hadden dus van het misbruik op de hoogte moeten zijn door beter toezicht in "De Loot".
Wellicht weer beste intenties van het echtpaar dat stichting "De terebint" heeft opgericht, maar slecht uitgevoerd.
Ik vind het toch bijzonder opvallend dat mishandeling en misbruik van kinderen toch meestal gebeurt bij zulk soort 'gelovige'instellingen. Blijkt dus dat kinderen daar alles behalve veilig zijn, maar ja, dat wisten we natuurlijk allang.
Ik ben volledig vóór het afschaffen van elk geloof, je krijgt er alleen maar ellende van. Oorlogje voeren in naam van een persoon die nooit bestaan heeft of kinderen mishandelen omdat de geest van zulke mensen totaal verknipt is geraakt door zo'n achterlijk sprookjesboek gebeurt dan teminste ook niet meer.
de gore viezerikken dekten elkaar masaal af.
@grappert | 18-05-12 | 12:40
Tjemmig, dus toch een patroon?
En dat gebeurde in meer kindertehuizen door het hele land heen. Toezicht van destijds de kinderbescherming ? Laat me niet lachen, de gore viezerikken dekten elkaar masaal af.
En als je als slachtoffer de moed hebt je mond er over open te doen.... word vervolgd !
Hee Johnny, het ligt iets genuanceerder.
"Het echtpaar dat sinds juli 2010 De Loot beheert, wil geen commentaar geven. Hen treft volgens de mensen die aangifte deden geen enkele blaam. Sterker nog, volgens de moeder en de grootvader is het juist aan hun komst te danken dat de kinderen gingen praten over het jarenlange geweld in het huis."
Dus wellicht verdienen ze nog méér lintjes. Het werkelijke probleem is de totale context waarbinnen dit soort tehuizen hun gang kunnen gaan, een context die kennelijk alle ruimte biedt. Binnen die context spelen het geloof, de geloofsgemeenschap, en de wijze waarop de buitenwacht op geloof en geloofsgemeenschap reageert, uiteraard een grote rol. Het is kennelijk mogelijk dat een heks jaren en jaren lang een schrikbewind kan voeren, uit naam van God.
Wat hier kapot moet is het idee dat het met een tehuis wel goed zit als het woord 'christelijk' op de gevel te lezen valt. God dient geen voordeel van de twijfel meer te krijgen.
@Reinaert | 18-05-12 | 12:28 | + 2 -
"Als volwassene ben je altijd de bovenliggende partij"
Bovenliggende?
Gezien de cliënten van De Terebent stichting, waar De Loot onder valt, wil ik het onderzoek echter even afwachten.
Een valse aanklacht is tegenwoordig ook zo gemaakt en door een hijgerige media naar buiten gebracht.
Pica voor bij topic: www.poetrypusher.com/site/wp-content/u...
@irma zonderboezem | 18-05-12 | 12:09
Je blijft als volwassene sowieso altijd met je poten van kinderen af, al zijn het nog zulke grote etterbakken, je lost het maar pedagogisch verantwoord op. Met woorden dus, woorden die niet onnodig kwetsen en/of intimiderend zijn ook nog eens.
Als volwassene ben je altijd de bovenliggende partij dus moet je heel voorzichtig omgaan met je verantwoordelijkheden.
Mesjoggah | 18-05-12 | 11:43
.
Nee, Katholiek.
En maar vol houden dat de kerk geen criminele organisatie is. Hoeveel van dit soort dingen moeten nog gebeuren voor die zooi verboden wordt en elke volgeling als pedofiel te boek komt te staan.
Want dat ben je als je nu nog lid blijft van de bende van god.
Tja. Je kunt in dit land kennelijk je kinderfixatie botvieren in een verborgen godsvruchtige variant op de stichting Martijn, onder welwillend 'toezicht' jarenlang je gang gaan en dan krijg je ook nog een lintje ter verdere aanmoediging.
Ik ben nèt nog even langs de poorten van de hel gefietst, en jawel hoor;
www.capelserommelmarkt.nl/joomla/image...
De opmerking die ik nu wil maken plemp ik hier maar even niet neer uit vrees voor de toorn van Joris..
Ik krijg steeds meer de neiging om heft in eigen hand te nemen.
"" Het echtpaar dat sinds juli 2010 De Loot beheert, wil geen commentaar geven. Hen treft volgens de mensen die aangifte deden geen enkele blaam. Sterker nog, volgens de moeder en de grootvader is het juist aan hun komst te danken dat de kinderen gingen praten over het jarenlange geweld in het huis.""
Dat zijn dus Harry en Grietje van dat lintje uit 2010 of niet? Toch?
Is er ook een woord voor uiteindelijk alles terug redeneren naar het Christendom, zoals daar Godwinnen is voor alles koppelen aan de Holocaust? Quid is er een meester in.
On-topic. Het wordt hier in de reaguurderspanelen vaker geroepen, en het kan niet vaak genoeg gebeuren: dit zijn acties van falende individuen, niet van het Christendom. En inderdaad moet je je flink achter de oren krabben als je jezelf Christen noemt en misbruik pleegt. Ik hoop maar dat het seksueel misbruik niet is voorgekomen, maar ook lichamelijk en en geestelijk geweld is misbruik waarvan gegruweld moet worden. Mensen die dat doen mogen forse straffen krijgen.
Sowieso ben ik van mening dat kinderopvang in tehuizen een slechte oplossing is. Ik pleit voor meer (bewezen competente) gastoudergezinnen, die uit liefde dit soort kinderen opnemen in hun huis/gezin, wanneer eigen ouders daar niet meer toe in staat zijn, en daar een vergoeding voor krijgen. Mensen die dit soort zorg puur en alleen als beroep hebben missen een essentiële factor. Het echt geven om deze jongeren, die vaak al behoorlijk beschadigd zijn door een onveilige thuissituatie.
Zoiets verwacht je niet he!
als God dit af zou keuren zou hij er wat aan doen. Echter is dit niet zo. dusss....
Religie... Een wijs man zei eens: "Religie is als een penis. Het is fijn om er een te hebben, en prima om trots op te zijn. Maar het is niet iets om in het openbaar mee rond te zwaaien. En alsjeblieft, het is ook niet iets om mijn kind door de strot de duwen".
als je alles eens wist .........
Er liggen aanklachten, is er al bewijs?
.
Als de reaguurders de brandstapels vast willen aansteken?
Ga ik een stukje wandelen met mijn kinderen.
De bijbel staat vol met verhalen over verkrachting en incest. Misschien zijn die gristenhonden gaan denken dat dat normaal is. Ja, en dan krijg je dit soort dingen.
Reinaert | 18-05-12 | 11:58 |
Dat geloof ik nog als je een kind zonder eten naar bed stuurt of een klap op de billen geeft. Maar een kind geestelijk/lichamelijk en seksueel misbruiken. Komop zeg. Met je vingers of geslacht in een kind zitten.
Dan kun je echt jezelf ook niet meer overtuigen dat je het beste vorr hebt met je schaapjes.
Nogmaals, triest voor deze en alle kinderen die het slachtoffer zijn van religie mafketeles.
"Toezichthouder Willem Schikker Groep, die de pleegkinderen in het huis plaatst, zou diverse signalen hebben gekregen, maar greep niet in." (NRC)
Daar kan ik echt niet bij. Mocht het al überhaupt in zijn hoofd op komen om die kinderen te beschermen en zijn taak serieus te nemen.. je kan toch op zijn minst verwachten dat hier ooit narigheid van gaat komen en alleen om die reden die klachten al serieus nemen?
Misbruik en mishandeling van kinderen heeft in 1e instantie niets te maken met religie, eerder met zieke breinen bij volwassenen.
Al zal bij sommigen een zwart op wit staande religieuze invalshoek van invloed zijn op hun ziek gedrag.
En Jezus zeide: " Laat de kinderen tot mij komen". Dit hebben ze daar in Staphorst iets te letterlijk genomen...
"Een ieder kan iemand anders voordragen voor een koninklijke onderscheiding. Hiervoor dient een onderbouwd voorstel, met gegevens en referenties, te worden ingediend bij de burgemeester of gezaghebber van de woonplaats van de genomineerde. In de praktijk zal eerst een ambtenaar nagaan of de persoon in kwestie in aanmerking komt."
nl.wikipedia.org/wiki/Lintje
De totstandkoming van het lintje voor Harry en Grietje zal dus wel een gevalletje leugen, bedrog en corruptie zijn.
Die Willem Schrikker Groep is (hoe typisch ook weer) een vieze vuile Quango organisatie.
Baal Illegaal | 18-05-12 | 11:55
Uhm, misschien dat het volgende ietwat als een verassing voor u komt, maar
god bestaat niet
en 'de schrift' zal mij aan mijn aars oxyderen.
Ophef om niks. Zo ging dat gewoon vroeger. Sprak je voor je beurt kreeg je een pets met de liniaal van de leraar, vertelde je dat thuis kreeg je nog een pets van je pa. Het is niet voor niks dat jongvolwassenen eerder zo beleefd en bedeesd waren. Nu slaan we door naar de andere kant waar kinderen de baas zijn. De met harde hand opgevoede kinderen van toen zijn de slaafse ouders van nu. Dit gaat dus in golfbewegingen. De verwaande kinderen van nu gaan over 20 jaar weer respect afdwingen van hun kinderen, net zoals hun grootouders dat deden.
Seksueel misbruik is daarentegen natuurlijk niet goed te praten, maar dat staat er in zo'n schlemielig bijzinnetje bij dat ik daar m'n twijfels bij heb zo lang er geen harde bewijzen op tafel liggen.
@Reinaert | 18-05-12 | 11:52
Nou moet je als tegenstander van alle kerkelijke rituelen niet aan komen met boete en straf in de kerk
Geen beter vermaak dan leedvermaak, toch? Maar die lui horen thuis in de gevangenis, dat klopt. Waarschijnlijk zitten ze daar al, want hun twitter is al 12 uur deaud.
@irma zonderboezem | 18-05-12 | 11:56
Dergelijke lieden zijn dusdanig overtuigd van hun eigen gelijk dat ze ziende blind en horende doof worden. Ze hebben tenslotte altijd "het beste met hun schaapjes voor" en het doel heiligt vervolgens de middelen.
Compleet wereldvreemd, misdadig bovendien - maar niemand doet iets.
Het probleem is niet de religie, maar de dekmantel van een religieuze (dus veilige) instelling. En de individuele religieuze mensen die denken heilig geloven in hun handelen, als door God verordineerd. Schijn-heiligen!
De ballen eraf hakken is de beste remedie, wat zeg ik het hele zaakje eraf.
Vreselijk, je zult als kind maar in zo'n tehuis zitten. Iedereen weet hoe slecht je het daar hebt meer niemand helpt je!
Dan is je vertrouwen in de mensheid wel weg.
Wat ik niet snap is dat dit echtpaar dus gelooft in een hogere macht, eenGod en een hemel/hel.
Wat denk je dan dat die God met je gaat doen als je aanklopt en je hebt met je serige handen aan kinderen gezeten?
Dat geldt trouwens ook voor bv de leiders in de Katholieke kerk. Zelfs de paus wist al jaren van kindermisbruik en deed NIETS!
Hoe leef je dan met jezelf? Ik kan daar met mijn simpele ziel niets van begrijpen
Ik zie niet in waarom God hier in dit stuk de schuld krijgt van het misbruiken van kinderen. Wie de Schrift erop nalees ziet dat dir gedrag van de zogenaamd vromen niet geaccepteerd wordt. Dat zulke schijngelovigen demonen zijn ben ik het wel mee eens.
Maar zullen we voor de nuance nu eens puur kijken naar wat mensen doen in plaats van direct naar oven te wijzen? Wat kennis van de Bijbel in deze is geen overbodige luxe.
Er zijn mensen die kijken naar een horrorfilm waarin een groep tieners een weekend naar een afgelegen huis in een donker bos zonder verbinding met de buitenwereld gaat, en dan nog verbaasd zijn dat ze één voor één op gruwelijke wijze aan hun eind komen.
Er zijn ook mensen die werken bij quango's en kijken naar een grefo-tehuis in de biblebelt, geleid door twee doorgefokte inteeltkoppen en het dan raar vinden dat er kinderen misbruikt worden.
-weggejorist-
Dat krijg je van NCRV kijken.
Christelijk geloof lijkt behoorlijk veel op aangeleerd sadomasochisme. Verlossing door 'lijden'.
... juist ja...
Toet toet.
Als we de gristenlijke leefregels zouden volgen gaan er volgens mij meer atheïsten naar de hemel dan gristenen. Of staat er niks in de bijbel over kinderen neuken? Zou god perongelijk een hoofdstuk vergeten zijn? Of was het printpapier of de inkt op? Dat god zo in de hemel de bijbel aan het uitprinten was, en dat opeens het printpapier op was. En toen dacht god bij zichzelf: ach laat dat laatste hoofdstuk maar zitten, mijn schepsels zijn slim genoeg om te kunnen bedenken dat je geen kinderen mag neuken toch?
@rara | 18-05-12 | 11:45
Nou moet je als tegenstander van alle kerkelijke rituelen niet aan komen met boete en straf (in de kerk), dat ontkracht je aanvankelijke aversie jegens alles wat religie is natuurlijk weer een beetje ;-)
Maar hoe het ook zijn moge: begin maar eens om flinke straffen uit te delen (mits de feiten bewijsbaar zijn natuurlijk, zo zijn we dan ook wel weer). Rot in -hell- cell!
Harry en Grietje... de misbruik straalt van die gristenkoppen af.
Het oude testament is ook een prima martel-handleiding.
Het word nu eens tijd dat geloof en politiek,zorg,scholen afscheit van elkaar nemen.
Maar misschien moeten we eerst eens een petitie starten om de euro die god zij met ons predikt te verwijderen.
Terebint?? Is dat Overijssels voor teringbende?
Van enige tientallen jaren terug wat Kutholieke ervaring en ik kan maar 1 ding zeggen.Compleet kut die religie en de mensen.
Na er van verlost te zijn, mijzelf eraan te hebben ontworsteld nog steeds .Compleet kut dat hele smerige katholieke kutgeloof. Wat een smerigheid en wat ´n smerig volk wat het uitdraagt.
Gratis inwoning in een mooie villa. Das ook wat waard.
maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52.59...
@Reinaert | 18-05-12 | 11:39
Afpakken is juist voor dit soort mensen een extra straf en vernedering.
Hopelijk moeten ze ook publiekelijk in de kerk schuld bekennen, en om vergiffenis vragen aan de gemeenteleden. Lekker vernederend.
[Aluhoedje op] Dit soort zaken zouden wel eens geen incidenten hoeven zijn. In Engeland doet een Brian Gerrish onderzoek, omdat het zo vaak voorkomt, niet alleen kindermishandeling, maar zelfs ontvoering etc..., dat hij denkt dat er een 'patroon' waar te nemen valt.
Als we kijken naar zaken van de kinderbescherming zoals hier ook al een paar draadjes van zijn verschenen zou het me niet verbazen als we hier in Nederland ook zo'n patroon kunnen ontwaren. Vergeet daarbij namelijk ook niet de grote kinderporno schandalen die uitgelekt zijn nadat er een paar Amerikanen eens gingen kijken wat er in Nederland gebeurde.
Want laten we wel wezen, waarom greep de toezichthouder niet in...? Dat is toch van de p*t gerukt?
[Aluhoedje af]
Je moet natuurlijk voorzichtig zijn met ideeen over complottheorien, het hoeft ook geen complot te zijn. Het kan zomaar een symptoom zijn van algeheel moraalverval in de samenleving. Toch zou je eens kunnen kijken of dit soort zaken verbanden vertonen, bv. of mensen in die instellingen weer mensen in die andere zaken kennen, vooral in de hoogste regionen, etc... Maar dat we in een samenleving leven die zoveel rotte plekken heeft mag zonder meer duidelijk zijn.
Ja, Robert M. was ook orthodox christelijk !! Eh...
Wanneer gaan we dit soort uitwassen nu eens met wortel en tak uitroeien!? Bestuurders (lees: plegers) die dit op hun geweten hebben opsluiten, met een ketting en een ijzeren bal aan hun poten nieuwe wegen laten aanleggen. Ik word er langzaamaan doodziek van....
Christenhonden! Burn in Hell!!
@rara | 18-05-12 | 11:37
Ja hoor, durf ik wel te beweren. In absolute zin is dat ook wel zo, al is de aard van die delicten wel van een andere orde: als het in die kringen mis gaat dan gaat 't vaak ook goed mis, dáár wringt 'm de schoen.
Je verwacht het ook gewoon niet.
"toezichthouder Willem Schrikker Groep "
Toezichthouder functioneert niet. Toezichthouder opheffen, verborgen reserves terugvorderen, mandaat terugtrekken en een nieuwe toezichthouder van de grond opbouwen en uiteraard geen vertrekpremies.
De mensen die daar werkzaamwaren mogen weer solliciteren bij de nieuwe toezichthouder waar ze eerst goed doorgelicht worden.
Gewoon keiharde bezem erdoor, dan zullen die andere toezichthouders wellicht wakker worden.
Hoe werden die ook alweer genoemd, Crackio's? Geenstijl had daar onlangs een naam voor de semiambtenaren.
@rara | 18-05-12 | 11:35
Het al dan niet inleveren van een lintje zal me waarlijk den aarsch oxyderen, da's volstrekt irrelevant. Gooi dit gajes om te beginnen éérst maar eens in 't cachot, dát zou de allereerste prioriteit moeten zijn.
Schuldigen straffen en herhaling voorkomen. Dat lintje wordt door Bubba wel ingenomen vermoed ik, komt wel goed.
En toch zijn er nog steeds mensen die durven te beweren dat er in gristelijke kringen minder misdaad zou zijn.
Ik snap dat ouders het beste willen voor hun kinderen. En dat als zij zelf gebrainwasht zijn dat religie ze helpt in het leven, dat ze het die kinderen ook aan doen. Je zal dat nooit (niet de komende decennia) kunnen voorkomen.
Daarom moet de overheid religie loskoppelen van openbare instellingen. Op school leer je over religie, maar puur op kennis gericht. Opvang net zo. Wil je er meer mee, dan doe je dat maar in je eigen tijd en vanaf je 16e.
"Maar niemand greep in...."
Tja, als de inspectie ook op z'n kondt blijft zitten terwijl er wel degelijk signalen binnenkomen hebben we een probleem natuurlijk: dan faalt ook de overheid. Niet dat ik dáár nog van sta te kijken maar da's een andere discussie.
Van het zelfreinigend vermogen binnen orthodox-gristelijke kringen hoef je niet al te veel te verwachten, da's ongeveer net zo groot als dat binnen islamistische kringen: virtueel non-existent dus.
En de slachtoffers? Ach, waarom zou iemand zich daar verder druk over maken? Het gaat in dit land toch voornamelijk over de vorm en niet over de inhoud.
Dat lintje mogen ze inleveren, dit soort dingen zijn vaker voorgekomen: www.omroepbrabant.nl/?news/1618271003/...
REAGEER OOK