
Kijk, optimistische berichten in theologisch Trouw over de vijf partijen van de Kunduzclub. Die
komen er wel als er na 12 september een coalitie gevormd moet worden. Zijn ze mooi de enigen, want elders in media & politiek is de sloop van het Kontneukakkoord begonnen. In de Telegraaf bijvoorbeeld, met pakkende oneliners in bullet points en chocoladeletters. Alles wordt duurder. Iedereen
betaalt. Harde werker
gepakt. Hier, een volledige pagina
Lenteoffensief (pdf). Maar ook in de Partijkrant van de Arbeid mogen prominente PvdA'ers los op op het akkoord. Diederik Stampvoet
spint zijn verongelijkte reactie op de gelegenheidscoalitie terug in de richting van de vijf deelnemende partijen terwijl collega Plasterk hem rugdekking geeft met woorden als
'stuitend' en 'bezopen' en zijlijn-PvdA'er Rick van der Ploeg voor het gemak ook even mee draait op
Radio 1. VK maakt trouwens zelf met een stukje felrealistische redactionele
duiding de kloof tussen burger & politiek én politiek & politiek ook nog wat breder. In het AD mogen vakbonden & ouderenbonden aan het woord om hun
beklag te doen over alles dat linksom duurder wordt terwijl er rechtsom gekort wordt. Zelfs de AEX
klaagt stilletjes mee. Geef het een paar weken van dit soort oorlogstaal, en Jolande Sap & Alexander Peggold zitten zwaaiend met een wit vlaggetje in een hoekje van hun fractiekamers om genade te smeken. Hun gedroomde campagnestrijd met het Kunduzakkoord als wapen dat de zege moest garanderen kan worden omgegooid: het wordt verdedigen vanuit de loopgraven. Het is
oorlog.
Reaguursels
InloggenDe Linksche Kerk en de realiteit. Het blijft een ongrijpbaar concept voor ze.
Als een Jehova getuige die na tig keer aangekondigde eindes des werelds (die er dus nog steeds is) de volgende aankondiging volledig als waarheid aan wil nemen is het ook met deze gelovigen.
Een kind van groep 5 kan volgens mij al bekijken dat je een Euro maar één keer uit kunt geven en dat die euri dus eerst binnen moet komen voor je deze kunt uitgeven (al of niet aan belasting)
Erg moeilijk concept blijkbaar voor deze inwoners van Lalaland.
Keynes wordt weer van stal gehaald maar tegelijkertijd worden investeringen door een overheid ook ingeperkt zo schijnt het, wat dus alweer tegenstrijdig is met diens theorie.
Adam Smith kwam indertijd al met ideeën als "the invisible hand". Een maatschappij en dus een economie zijn niet maakbaar en dus feitelijk ook niet stuurbaar.
Een planeconomie kán dus ook niet werken.
Het Kunduz akkoord is niet meer of minder voortgekomen uit het berijden van politieke hobbelpaarden en dat is het slechtste wat nederland kan overkomen. Bij het vormen van het akkoord hebben alleen partijpolitieke belangen een rol gespeeld. verder niets. Lagrange van IMF formuleerde het zeer goed dat de nederlandse ovderheid de overheidsuitgaven moet saneren en NIET zo als nu alleeen d.m.v. lasten verhoging de overheids financïen op orde probeert te brengen. Zij geeft hiermee aan dat de overheidsuitgaven structureel moeten worden teruggebracht en niet zoals nu de economie een mes in de rug steken door alleen maar lasten verhoging.
Ik hoop van harte dat in de komende verkiezingen de 5 partijen (VVD, CDA, D66, GL en CU volledig worden afgestraft voor dit diefstalakkoord
La Bailaora | 18-05-12 | 17:06 | + 0 -
Dat noemt u een oplossing voor een enorme financiële systeem/europees politieke crisis??
Dat is niet een oplossing maar een begin. Oplossingen zijn moeilijk te vinden en ik kan omdat ik daar de kennis niet over heb zelf geen andere oplossing vinden voor deze crisis dan een fonds als het ESM. Wel weet ik dat het ESM fout is en daarom vraag ik van politici om met echte oplossingen te komen en niet meer te luisteren naar oude Goldman sachs medewerkers die nu de touwtjes in handen hebben.
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 16:19
Oplossing is zeer simpel, echt heeeeeel eenvoudig. Wat dacht je van het verdrag niet ondertekenen?...
De puinhopen van Kunduz
www.telegraaf.nl/dft/goeroes/alexander...
Wilders is een roepende in de woestijn in deze.
Een van de weinige in de kamer, die het landsbelang boven het dictatoriale (ESM) eu-belang stelt.
Al zou Wilders wél de discussie aangaan,dan kan hij lullen tot hij een ons weegt,maar hij zal dit uitverkoop project echt niet uit de Eurofiele koppies krijgen.
Het navolgende linkje is niet meer geheel up-to-date:
www.courtfool.info/nl_ESM_de_nieuwe_Eu...
Dit gaat nog over de "light"-versie van het verdrag,waarvoor op 11 juli 2011 is getekend.
Intussen is het verdrag een stuk zwaarder geworden en mijns inziens is dit nog niet het einde..
De rechtsgang van Wilders is niks meer of minder,dan een "ultieme roep" om de mensen wakker te schudden en (hopelijk) in te laten zien dat je met dit verdrag je eigen doodvonnis tekent.
@ Kaas de Vies | 18-05-12 | 16:35
nee joh :)
@(c)ZWITSUL | 18-05-12 | 16:24 | + 0 -
Ben jij snert?
media in gebreke bij informatie over ESM
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/de_...
La Bailaora | 18-05-12 | 16:14 | + 0 -
Het grootste deel van het filmpje wordt besteed aan een kamerdebat wat alleen over de regeling van zaken gaat, dit vind ik niet zeer inhoudelijk. Het duitse deel schetst een te kortzichtig beeld van wat het ESM is en ik vind dat als je tegen het ESM bent je ook met oplossingen moet komen. Zwak roepen vanaf de zijkant dat alles mis is helpt de wereld namelijk niet vooruit. Dit is ook waarom ik het zwak vind van wilders dat hij naar de rechter is gegaan.
Ik geef aan dat het filmpje geen inhoud bevat
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 16:00
Dan moet je ook zeggen waarom niet, want anders is het ook hol. Lijkt erop dat je het filmpje niet hebt afgekeken.
Dit is nou juist een zeer goed filmpje. Waarom? Dit filmpje heeft duidelijk als doelgroep de gewone man, niet de financieel expert. In zo'n filmpje ga je niet het verdrag en artikelen tot in de details uitspitten. Voor het gewone volk wordt in zeer simpele woorden uitgelegd wat het ESM betekent, en daar is geen woord aan gelogen. Dit filmpje zou dus door de MSM aan de burgers moeten worden getoond.
Ronman2k | 18-05-12 | 10:24
Je wilt bezuinigen op ontwikkelinghulp en stemt daarom PvdA???
Wel eens gehoord van 'van de regen in de drup komen'?
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 16:00 |
Daarom noemde ik het filmpje ook 'korte samenvatting' en plaatste ik het woord 'debat' tussen aanhalingstekens.
Het ging mij om de visualisering van de onnozele gezichtjes van de 'parlementariërs' die fnuikend iets afwijzen waar ze de ballen verstand van hebben, zoals ze telkenmale laten zien.
Jouw hele betoog van | 18-05-12 | 15:11 | haalde je onderuit door die ene, reeds besproken, zin.
Ik ben m'n survival pakket in m'n opblaasboot leggen.
Niemands Knegt | 18-05-12 | 15:52 | + 0 -
Ik geloof dat je gevoel over een filmpje en over politici uitspreken wel iets anders is dan zeggen "sodemieter op". En ook al lijkt het alleen gevoel het bevat ook inhoud. Ik geef aan dat het filmpje geen inhoud bevat, dit bent u hopelijk wel met mij eens?
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 15:38 |
Ik vond jouw plempsel van denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 15:11 | zo ontzettend zwak dat ik het mijzelf permitteerde om te beginnen met 'Sodemieter nu toch gauw op'. Als iemand op een stevig gefundeerde manier en op inhoud de discussie aangaat zal ik diegene altijd met respect behandelen.
Vooral de zinsnede 'Door Wilders en dit soort filmpjes wordt ik bijna voor dat ESM.' stuitte mij tegen de borst.
jij geeft terecht hoog op over 'op inhoud een standpunt verdedigen' terwijl je in bovenstaande zin laat zien dat je, je haast volledig door je onderbuik laat leiden.
Niemands Knegt | 18-05-12 | 15:24 | + 1 -
Naar u wordt inderdaad niet echt geluisterd, misschien omdat u uw zin begint met "sodemieter op" dat nodigt niet echt uit voor discussie.
Naar mensen als JBC wordt wel geluisterd omdat die op de inhoud hun standpunt verdedigen, je ziet meteen dat het effect heeft. Als Wilders die weg inslaat zou hij nog meer stemmen krijgen.
Greetje Duisenberg | 18-05-12 | 15:32 | + 0 -
Ik weet wel wat
*zegt iets over de franse revolutie en de oplossingen van toen*
Nou doet Trichet weer een duit in het zakje. Democratie moet maar eventjes opgeschort worden in Griekenland.
.
Ik hoop echt dat Griekenland nu heel snel failliet gaat, zodat er geen verdere reddingspogingen worden geopperd, want die kunnen toch niet langer serieus worden genomen.
.
Sterker nog, bij ieder nieuw plan van deze eu potentaten, ontmaskeren ze zichzelf meer en meer als nog grotere idioten dan dat wij denken dat ze zijn.
.
Ze weten feilloos de overtreffende trap van stupiditeit te vinden. Met alle respect, maar wat moeten we doen met deze dementerende bejaarden?
Ik heb het idee dat het hele akkoord bedoeld was als een lange neus naar Wilders.En ook dat dit de enige reden voor het aanvankelijke enthousiasme uit diverse hoeken was.
Maar het akkoord zal waarschijnlijk een politiek strategische blunder van ongekende grootte blijken te zijn.
Met Wilders alwéér als lachende derde.
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 15:11 |
Sodemieter nu toch gauw op; iedereen die met uiterst plausibele, volledig gefundeerde redenen tegen het ESM verdrag is wordt compleet genegeerd door de mainstream media, wat zeg ik het ESM wordt als onderwerp volledig genegeerd door de mainstream media.
En de familie Von Amsberg vond dat het goed was. Madam Von Amsberg is toch het "boegbeeld van democatie", volgens de lakeien? Waar zijn ze nu dan? Oh, wacht, ze zitten vast lekker in het zonnetje op hun nieuwe landgoed, betaald van uw centen.
Terwijl het ook anders kan:
www.wanttoknow.nl/nieuws/de-stille-ijs...
Kaas de Vies | 18-05-12 | 14:40 | + 1 -
Europese politici zouden de macht moeten krijgen om een Europese staat failliet te verklaren
Drie keer raden wie de rekening van een faillissements van een land krijgt
-
het economische beleid in dat land tijdelijk over te nemen
Dat is gewoon een staatgreep, en gaat op de lange termijn niet werken
Er zijn de laatste dagen al wat aanslagen gepleegd en de protesten in zuid-europa worden enkel maar luider, dit is niet de weg dat die Trichet dat niet wil zien
-
En dan is er nog de uitslag van de verkiezingen in griekenland en ook in frankrijk
Griekenland is wel duidelijk, denk ik
Frankrijk heeft hollande gewonnen in de tweede ronden, maar de uitslag van de eerste ronden geeft een beter beeld
-
Frankrijk is verdeeld
François Hollande 28,63 %
Nicolas Sarkozy 27,18 %
Marine Le Pen 17,90 %
Jean-Luc Mélenchon 11,10 %
François Bayrou 9,13 %
Niemands Knegt | 18-05-12 | 14:47 | + 1 -
slecht filmpje om zonder inhoud mensen over te halen. Door Wilders en dit soort filmpjes wordt ik bijna voor dat ESM. De discussie over het ESM is makkelijk te winnen dus moet Wilders die discussie ook gewoon aangaan.
denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 14:50
Okay.
*lezen (elzen is niets)
harry pikkel | 18-05-12 | 14:32 | + 0 -
Natuurlijk, maar u moet wel elzen over wat voor iemand de discussie ging. Hij geeft zelf aan dat hij boven modaal verdient en vraagt zich af waarom er aan zijn lasten verzwaring zo weinig aandacht wordt besteed. Natuurlijk is de btw verhoging het ergste voor mensen met de weinig geld, maar daar ging het hier niet over.
www.youtube.com/watch?v=0ektZImh1ww&am...
Korte samenvatting van 'debat' over het ESM, met zeer duidelijk de mensen in beeld die door het volk zouden moeten worden aangeklaagd op grond van Artikel 93 Wetboek van Strafrecht.
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 14:40
Verdorie, gewoon een staatsgreep legaliseren, toe maar... Alle schaamte voorbij die mensen.
Ratificeren van het ESM is een schending van de grondwet.
Tuurlijk..............
www.eurobench.com/beursnieuws/10151999...
Wat een onzin.
@Niemands Knegt | 18-05-12 | 14:36
Ja, dat is wat... :-). +10.
Misschien is dit wat, Wilders & Moszkowicz? maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artik...
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 14:32
Ze zijn er wel, alleen zijn dat helden die niet in de MSM worden besproken, zie links van Niemands Knegt | 18-05-12 | 14:10
In Griekenland zijn verkiezingen geweest de patijen die niet meer willen bezuinigen en de lenningen niet meer willen afbetalen hebben gewonnen
@janneman1977 | 18-05-12 | 14:25
Het Griekse spel is nog lang niet over. Men heeft weer een pro-Brussel anti-democratische 'interim'-regering geinstalleerd, ook dat kan zomaar weer uit de kast worden getrokken na de verkiezingen, als de verkiezingen weer ongeveer hetzelfde worden. Dan zeggen ze gewoon dat het land 'onbestuurbaar' is en 'technocraten' de oplossing zijn. Ik denk dat ook de Grieken f*cked zijn. De boosdoeners zitten in Brussel (en Den Haag dus).
Ik vind eigelijk dat het ESM-verdrag zoveel soevereiniteit aan Brussel geeft, dat het te vergelijken is met een grondwet wijziging
@janneman1977 | 18-05-12 | 14:25
Het is nog *veel* erger. De grondwet bestaat dan gewoon niet meer... Dat is eigenlijk al zo vanaf Lissabon (de Europese wet gaat *boven* de wet van de landen, iets wat ook maar weinig mensen weten), maar dit verdrag is het overgeven van de staatskas, het laatste duwtje zeg maar.
denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 14:20
Wat een onzin over die btw. Je gaat meer betalen over de producten die je nu ook al koopt. Kortom: je normale huishouden wordt duurder. Juist voor iemand die het niet breed heeft, zijn een paar tientjes extra per maand moeilijk op te brengen, niet voor iemand die toch al genoeg heeft (waarmee ik niet wil beweren dat het voor hen wel terecht is dat btw verhoogd is, dat is een andere discussie). Hetzelfde geldt voor het eigen risico.
@La Bailaora | 18-05-12 | 14:30 | + 1 -
Geen enkele universiteit of prof laat zich er hard en kritisch over uit. De universiteit heeft geen rol van betekenis meer in de maatschappij.
duidelijke definitie van 'nationale procedures' is vastgelegd
@harry pikkel | 18-05-12 | 14:25
Dan moet die definitie in het contract staan, en dat staat er niet. Als dat ergens in een ander document ergens in Den Haag ligt, is dat juridisch niet van belang, en daar gaat het om.
Verder, over financieel specialisten die wel eurosceptisch zijn, dat zijn dan waarschijnlijk economen of accountants die nooit met contracten van doen hebben gehad. Juristen zouden zich helemaal moeten schamen.
La Bailaora | 18-05-12 | 13:59 | + 0 -
Over dat door de kamer jassen van het ESM-verdrag, dit mag echt niet gebeuren
De kiezer heeft zeker het recht om zich hierover uit te spreken
Ik vind eigelijk dat het ESM-verdrag zoveel soevereiniteit aan Brussel geeft, dat het te vergelijken is met een grondwet wijziging
Daarom zou de zelfde Procedure als voor een herziening van de Grondwet nodig is ook voor het ESM-verdrag moeten worden gevolgt
-
Buiten dat ik niet snap dat iemand nog voor dit verdrag kan zijn!
De muntunie gaat vallen, er is geen ontkomen aan
In Griekenland zijn verkiezingen geweest de patijen die niet meer willen bezuinigen en de lenningen niet meer willen afbetalen hebben gewonnen
Dit gaat in de toekomst ook gebeuren in Spanje, italie, portugal, ierland en missschien Frankrijk
Als deze land of een aantal van deze landen hun lenning van het ESM-fondse niet wil terug betalen, en dat gaat gebeuren dan is Nerderland de lul
La Bailaora | 18-05-12 | 14:03
Was een verwijzing naar onze eerdere discussie, waarbij ik de tekst eerst ook zonder slag of stoot aanvaardde. :-)Die financieel specialisten (o.a. FD en De Belegger) waar ik op doelde, zijn wel eurosceptisch, ook over ESM, maar niet over eenduidigheid 10.1. Het enige wat ik nog kan verzinnen, maar daar hebben we het al eerder gehad, is dat ergens een duidelijke definitie van 'nationale procedures' is vastgelegd. Maar waarom zegt niemand dat dan?
Ook verder zit ik er net zo in als jij. Het is niet te bewijzen, maar minstens vreemd, dat gebrek aan transparantie bij zowel politici als media.
Feit is dat Samson definitief van het onderwerp afstapt en zowel vragen van mij als Ad Broere over die discutabele paragraaf negeert. Op vragen over artikel 9 gaat hij dan wel weer in.
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 10:58
Geen verlof, vrijwillig ballingschap.
harry pikkel | 18-05-12 | 13:37 | + 0 -
Nee hij vertelt zelf heel trots dat hij die zorg zelf niet gebruikt.
Daarnaast is de btw verhoging voor iedereen in Nederland en ook zijn accijnzen niet op de persoon gericht, als u meer last hebt van de btw verhoging heeft u namelijk meer geld om uit te geven en kunt u dat volgens mij best dragen.
We zijn als Nederlanders zo verwend geraakt dat we ons te goed voelen om te demonstreren, om zo onze welvaart te behouden. In Spanje en Griekenland gaat men wel de straat op, en met effect. Maarja, wie zwijgt stemt toe. Pas als in dit land de pomp gesloten is en de winkelschappen leeg gaan we dat mopperen eens omzetten in een waar geluid. Zal nog wel even duren.
@La Bailaora | 18-05-12 | 14:03 | + 0 -
Klopt is allemaal niet toevallig, vaak zijn die passages gewoon templates.
@La Bailaora | 18-05-12 | 14:03 |
Zie ook prof.dr. Rene Tissen: www.rtl.nl/components/financien/rtlz/r...
www.rtl.nl/components/financien/rtlz/r...
Zie ook prof.dr. Ewald Engelen: www.ftm.nl/followleader/mijn-dochter.a...
Aan de andere kant, dat kan de beste overkomen :-)
@harry pikkel | 18-05-12 | 13:57
Daar geloof ik niks van. De beste overkomt dat niet. Wanneer je veel contracten opstelt en tekent in die wereld, weet je dit soort dingen, zeker als iemand anders die naast je zit je hierop wijst. Ik heb vaak in dat proces gezeten, en altijd was dan het antwoord, hm ja dat is voor merelij uitleg vatbaar, die tekst moet anders. Dat gebeurt hier dus helemaal niet, ze blijven het met hand en tand verdedigen. Denk maar niet dat die lui volgende week dit gaan beweren als jij het ze uitlegt.
En heel veel financieel experts die *wel* weten wat er speelt, zie ad broere.
Ik denk dat het spel zo hoog is opgelopen dat er een aantal financieel experts worden betaald door de staat. Ik kan dat niet hardmaken natuurlijk, maar ik kan er geen andere verklaring voor geven.
@janneman1977 | 18-05-12 | 13:50
Het is heel belangrijk dat het uitgesteld wordt, omdat er tijd moet zijn om het land en zijn onderdanen over dit allerbelangrijkste issue uit de historie van de Nederlandse staat (vanaf de middeleeuwen) voor te leggen en uit te leggen. De 2e kamer is niet genoeg om dat in een week er door te jassen.
De kiezer heeft zonder meer recht om te weten en mee te beslissen om Nederland weg te geven aan een andere mogendheid en als 'provincie' van Europa verder te gaan, en dat ook nog eens door definitief in een dictatuur terecht te komen.
Het feit dat van der Staaij dat niet wil uitstellen vind ik genoeg om hem op te nemen in het rijtje: niet betrouwbaar. De bijbel is in dit geweld van ondergeschikt belang.
La Bailaora | 18-05-12 | 13:43
Het is echt wonderlijk dat iedereen, ook de financieel specialisten, die tekst voor zoete koek aannemen. Aan de andere kant, dat kan de beste overkomen :-)
Wel goed dat het eindelijk op de agenda staat. Met dank aan o.a. Wilders en Brandt Corstius. Wie had dat nu kunnen denken?
La Bailaora | 18-05-12 | 13:29 | + 0 -
ja Sgp stemde tegen Maar; tekst van twitter van van der staaij
Kees van der Staaijþ@keesvdstaaij
Juist omdat er veel kritische vragen te stellen zijn over #ESM, wil SGP hierover gedegen inhoudelijk kamerdebat!
twitter.com/#!/keesvdstaaij
-
ik vind het wel een net vent die van der staaij maar ik ben overtuigt Overtuigd atheïst
Als hij in een debat begint te citeren uit de bijbel haak ik af
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 13:38
Immuniteit is nooit standaard wat een land betreft. Alleen organisaties die 'an sich' onafhankelijk zijn, en dus geen verantwoording hoeven af te leggen, daar kan je van zeggen logisch (of misschien wat IMF en VN betreft ook weer niet logisch, maar dat is een andere discussie). Binnen een rechtstaat moeten vertegenwoordigers echter altijd verantwoording afleggen. Ministers kunnen ook gewoon een motie van wantrouwen aan hun broek krijgen. En het ESM is onderdeel van de EU, en dat hoort gewoon verantwoording af te leggen aan zijn onderdanen.
Vergelijk het met of je aan een organisatie geld doneert: dan is dat geld van hen: "eens gegeven blijft gegeven", versus je pinpas met code afgeven aan iemand anders. Dat zijn 2 fundamenteel andere zaken.
@harry pikkel | 18-05-12 | 13:42
Hij geeft geen antwoord op heikele punten, zoals de vraag over het referendum. Een verwijzing naar Art. 10.1 betekent voor mij eigenlijk dat hij niet in discussie gaat.
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 13:38
Als hij dat zegt kan het niet anders dan dat hij een ongelooflijke *** is. Ik zal maar niet zeggen wat ik dan echt denk, dat komt me zeker op een ban te staan.
La Bailaora | 18-05-12 | 13:37
Hij geeft overal antwoord op, maar niet als hem van meerdere kanten wordt gevraagd of hij die tekst ook niet dubbelzinnig vindt. Dan blijft het stil. Verder volstaat hij slechts met een verwijzing naar 10.1. Dat zegt mij in ieder geval dat hij het niet zeker weet, anders had hij wel direct gecounterd. Gisteren antwoordde hij ook al op de automatische piloot toen JBC over het ESM begon. Maar goed, hij neemt ten minste nog de moeite om de discussie aan te gaan, de rest houdt helemaal zijn mond.
In 1945 was dit landverraad compleet met doodstraf,2012 europesche eenwording compleet met leuke baan in Brussel.Met dank aan de narcisten pechthold,jan k.de j.en nog vele andere leugenaars.
@La Bailaora | 18-05-12 | 13:37 | + 0 -
Hij zat ook te wauwelen over immuniteit en dat dit standaard was, en dat men altijd nog strafrechtelijk aangepakt kan worden.
Maar dat is toch helemaal niet zo, dat staat er toch expliciet in dat het gaat om immuniteit ten aanzien van het strafrecht.
denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 13:35
Oh, jij weet nu al dat hij vanaf vandaag geen zorg gaat gebruiken. Dan laat je ook nog eens de btw-verhoging buiten schot, verhoging accijnzen en nog een paar details.
Ik ben het volledig eens met een aantal reacties over het feit dat dit hele kontneuk akkoord niets meer is als een afleidingsmanoeuvre van onze zogenaamde volksvertegenwoordigers. Het enige woord wat ik kan bedenken om hen te duiden is in werkelijkheid: LANDVERRADERS. Mensen spreek iedereen er in omgeving op aan als je ook maar een klein beetje om je eigen toekomst en die van je kinderen geeft, want wat er werkelijk aan de hand is is ronduit beangstigend. Het ESM is de laatste stap die onze landverraders gaan zetten om ons nog verder uit te gaan kleden. Zowel op financieel vlak, maar zeer zeker ook op het kleine beetje invloed wat nu nu nog hadden op beslissingen die zij nemen. We zullen echt al onze financiele souvereiniteit verpatsen aan de communisten in Brussel. Ik maak me grote zorgen dat door de onwetendheid van de meesten onder ons we niet in de gaten hebben wat voor gevolgen dit gaat hebben voor een ieder van ons. Maakt niet uit of je nu een AOW'er, ondernemer of leraar bent. Je zal gaan betalen voor onze corrupte vrienden uit landen als Spanje en Portugal. En dat dit gaat gebeuren hoef ik denk ik niemand met een beetje verstand uit te leggen. Ik kan tientallen links bij dit bericht plaatsen, maar ik hou het bij eentje waar ook een link naar een petitie staat. Niet dat dit veel zin zal hebben, maar het is in ieder geval een tool om aan je omgeving door te sturen. Nogmaals dit is de meest slinkse truc die onze landverraders ooit hebben uitgehaald. Ik kan alle negatieve gevolgen hier één voor één wel gaan opnoemen, maar dan moet ik hier minstens 20 A4´tjes vol gaan schrijven. Geloof mij, dit kontneuk akkoord is een gigantische naaistreek van oa onze zgn liberale partij, maar dat valt na 12 september allemaal terug te draaien. Het ESM is de doodsteek van onze democratie. Lees het volgende stuk maar eens dan begrijp je wat ik bedoel. Ik heb voor de ´liefhebbers´ nog veel meer feiten, maar begin maar eens met dit stuk. adbroere.nl/web/nl/artikelen/het-einds...
@harry pikkel | 18-05-12 | 13:30
Niemand kan lezen dat daar veto staat. Zelfs geen besluitvormingsrecht, een veto gaat nog veel verder dan dat. Dat financieel specialisten mogelijkerwijs besluitvormingsrecht hier in zien zou nog kunnen, maar veto?
Maar goed, prima om hem uit te horen, ben er alleen van overtuigd dat hij er omheen zal draaien. Hij zal wel zeggen: nietes, het betekent gewoon wel vetorecht. Wedden? En gaat uitleggen dat procedures ook gewoon besluitvorming kan betekenen. Dat kan, maar dat hoeft niet, dus kunnen ze het nooit opeisen, zoals ik al uitlegde. Je mag nooit dubbele uitleg laten in een contract, afgezien nog dat ze alleen 'informatie' recht (er staat *plicht*, niet eens recht) hebben.
Verder, let goed op de details van de twitterconversatie die ik hier boven plempte: geen antwoord waarom hij tegen een referendum is.
Aiii | 18-05-12 | 12:34 | + 2 -
Ik kan u geruststellen met dit akkoord wordt u niet veel erger geraakt dan daarvoor.
U hoeft namelijk geen extra zorg kosten te betalen omdat u geen zorg gebruikt, had al geen aftrekposten dus kunt ook niet minder aftrekken, en u bent geen ambtenaar. Verder werd u hiervoor al te veel geraakt dus dit brengt weinig troost.
Het Kutakkoord staat voor burger wordt genaaid .Ik zeg wie mijn wil naaien hang ik met zijn edele deel aan de hoogste boom.
La Bailaora | 18-05-12 | 12:29
Samson schermt ook met 10.1 Heb hem via twitter gevraagd of hij die tekst ook niet vaag en dus niet waterdicht vindt. Ben benieuwd of er een antwoord komt. Ook menig financieel specialist is er 100% van overtuigd dat parlementen vetorecht hebben. Waarom staat dat er dan niet letterlijk?
@janneman1977 | 18-05-12 | 13:07
SGP niet meer, die stemden tegen uitstel.
Het is niet "alles dat" maar "alles wat". Dat geldt ook bij woorden als "niets", en bij de overtreffende trap ("het mooiste wat").
Ik ga lekker niets meer doen!
niet meer om 05.00 beginnen ( hoef ik ook geen reiskosten ), niet meer onregelmatig werken ( blijf ik mooi onder de 43.000). Ik vind het allemaal wel gescheten.
Off-Topic
www.rtl.nl/components/financien/rtlz/n...
Waar doen we het voor...
denoorman | 18-05-12 | 12:50 | + 1 -
Je kan ook nog naar de sgp,dierenpoes en misschien drinkman
@Nestorix | 18-05-12 | 12:59 | + 0 -
Het is voor mij al evident dat de zittende politici helemaal geen kaas hebben gegeten van vrijheid, eerlijkheid, integer bestuur, ethiek en democratie.
Dat zie je in hun reacties op nieuwe democratische impulsen (Pim en Geert)
Kunduz-akkoord is na 12 september zo goed als waardeloos. Probleem is dat NSB-achtige types in de tweede kwamer dan al lang voor het ESM hebben gestemd en daarmee een groot deel van de financiële autonomie van Nederland aan vreemde mogendheden hebben uitgeleverd. In tegenstelling tot de 2e wereldoorlog komt de bezetting nu van binnenuit door lieden die nomaal de mond vol hebben van de rechtsstaat.
@denoorman | 18-05-12 | 12:50
en dierenpoes... Dat waren immers de drie partijen die voor uitstel over de besluitvorming ESM stemden, dus het er in ieder geval niet doorheen willen jassen. Wel netjes. Overigens kwam PVV met een voorstel tot referendum over ESM. Ik dacht dat weer dezelfde partijen daar voor stemden. Dan weet je wel hoe de verhoudingen liggen zo'n beetje.
De PVDA is zeker geen alternatief, ze zijn voor het ondemocratische stabiliteitspact. Alleen de PVV en SP blijven nog opties voor me..
Ik kan niet voor dit K!_akkoord zijn en ook niet voor het ondemocratische ESMP. Stem meestal VVD, maar gezien dit waardeloze akkoord en hun europa standpunt wordt dit moeilijk voor me. Dit betekent dat ik alleen nog maar bij volgende verkiezingen terecht kan bij PVV en SP!??
@Aiii | 18-05-12 | 12:34 | + 0 -
Klopt, jij wordt het meest uitgekleed. Altijd al zo geweest.
Ik vind het raar dat Jan Kees de Jager & Mark Rutte nog steeds een mandaat zouden hebben om deze coalitie te leiden.
.
Griekenland gaat uit de euro [volgens Fitch]. Dus die schulden worden nooit terugbetaald, ook niet zonder rente, en de twee idioten - want zo mag je ze inmiddels toch wel noemen ? - die keer op keer niet konden uitleggen wat ze precies hadden getekend en hoeveel geld ze aan het vergokken waren, zouden nog steeds vertrouwen genieten?
.
Van wie dan? Van Maurice de Hond?
.
De markten denken er toch anders over.
Het enige voordeel van dit belachelijke kontneuq-akkoord, is dat bepaalde partijen (GL, D666, CU), die zich o zo verschillig voordoen, snoeihard door de mand zijn gevallen. Van CDA en VVD wisten we al dat ze alleen en uitsluitend uit zijn op het fisten van de werkende Nederlander, maar nu kan de kiezer zelf zien wat de prioriteiten van de Wilders-bashers en zelfbenoemde wereldverbeteraars zijn: Geen structurele bezuinigingen in het uitgavenpatroon van de overheid, maar wél zonnepanelen (babyboomer-hobby) blijven subsidiëren. Uzelf, maar ook oma met haar AOW mogen 350 euri eigen risico bijlappen voor een steeds minder omvattende gezondheidszorg plus nog eens 7,50 voor elke dag dat u in een ziekenhuisbed moet doorbrengen. . Bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking, dé baantjesmachine voor (familie van) partijleden van de kontneuq-coalitie, worden teruggedraaid. Theatervoorstellingen vallen weer onder het lage BTW-tarief, wat de achterban van GL dan weer blij maakt. Dat zou verder ook geen probleem zijn, als u niet keihard gefist werd met de verhoging van het hoge BTW-tarief en het belasten van de woon-werkvergoeding.
Jolande, Tofik, Peggold, Slob en de rest, bedankt dat u mensen al vóór de verkiezingen inzicht geeft in wat jullie échte prioriteiten zijn. We hebben het genoteerd!
Houdt er eigenlijk ooit wel eens iemand rekening met mij? En met mij bedoel ik, alleenstaande hoogopgeleide man, geen ex-vrouw, geen kinderen, huurwoning, auto (niet van de zaak), geen medische kosten, geen uitkering, niets van dat alles?
.
Ik hoor weer hoeveel een-ouder gezinnen, families, jan modaal, ouderen, etc. erop achteruit gaan, maar ik hoor nooit hoe ikzelf er weer op achteruit ga? Volgens mij worden mensen zoals ik (geen uitkeringen, geen toeslagen en bovenal geen belasting-aftrek posten) het hardste geraakt in hun beurs namelijk, alle nadelen en geen enkele van de voordelen zeg maar. Waar is mijn stem in dit hele verhaal?
.
Of mogen mensen zoals ik niet klagen, omdat we enkel onszelf moeten onderhouden en (nog wel) een "goede baan hebben?"
deraderendraaien | 18-05-12 | 12:14 |
Ben geen expert op dit vlak, maar een belangrijk deel van je belasting gaat toch ook al richting EU? (NL is een gróte nettobetaler aan de EU!) Of zie ik het verkeerd?
@Niemands Knegt | 18-05-12 | 12:17
Vooral die laatste twitter is interessant als vraag naar Samsom:
@diederiksamsom Ik vraag het u nogmaals meneer samsom... waarom bent u tegen een referendum over het ESM..??
Diederik Samsom ‏@diederiksamsom
Laten we eens wat langer erover spreken. Belangrijk onderwerp.
Diederik Samsom ‏@diederiksamsom
Ieder parlement, ook het onze, heeft veto over omvang van kapitaal in ESM.
Hij liegt dus, of hij heeft het verdrag niet gelezen en heeft zich verkeerd voor laten lichten. Ik weet niet wat erger is voor een volksvertegenwoordiger. Nederland heeft namelijk geen *veto* als je gewoon het verdrag leest.
Als het aan dit hopeloos verdeelde volk ligt,komt er nooit enig akkoord.De politieke en de financiële macht staan immers tegenover het volk i.p.v. met het volk. Iedereen weet immers zijn belang te etaleren en net als de markt wordt er geen harmonie in de tegenstrijdige belangen gebracht,dan alleen op zeer laag niveau.De tijd zal wel leren dat bank-runs niet zijn uitgesloten als de koper-staking niet wordt gebroken.De garantie op het spaargeld wordt voor de staat dan onbetaalbaar en zijn we terug bij de jaren 30.De recessie wordt dan snel depressie en verarmd het volk snel.Het klokgelui van de uitvaart van deze wereld wordt in Griekenland,Portugal en Spanje reeds gehoord. Schreeuwen van het spreekgestoelte in 's lands vergaderzaal of vele directie-kamers zal niet meer opvallen.De rijen voor de banken worden gevolgd door de rijen voor de bijstand-loketten.
die GIF wat een held
@zik
I hear you man....
Je zou bijna zeggen: een zielig verhaal ophangen bij de Soos en lang leve de lol.
Andere landen maken er een zooitje van,en wij moeten het even rechtbreien,klootzakken zonder verstand zijn het.
@La Bailaora | 18-05-12 | 12:04 |
Ik heb het gisteravond aanschouwd.
Eerst uiterst positief verrast door Jelle Brandt Corstius; een man die is ingeweven in de msm die een onderwerp als het ESM ter sprake brengt, terwijl dat is doodgezwegen door diezelfde msm en daarna de ontmaskering van Diederik Samsom die totaal niet op de hoogte was wat het ESM op detail inhield. Hij brabbelde slechts zijn sociaal-democratische, eurofiele rode bijbeltje na.
Hier op Twitter is een geinige discussie tussen hem en een aantal rationalisten:
twitter.com/#!/search/realtime/Samsom%...
zik | 18-05-12 | 11:53 | + 1 -
Snap u niet helemaal. Aan de ene kant bent u verongelijkt dat u geen sociale huur woning heeft en geen kinderopvang subsidie krijgt, terwijl u boven modaal verdient. En u wil ook minder belasting betalen. Het is het een of het ander, minder belasting of meer subsidie, beide kan jammer genoeg niet.
Verder is het gewoon een onzin akkoord.
@Trombonez | 18-05-12 | 11:26
Er staat niet dat ik een Europeaans belastingbetaler ben, en dat ben ik na het tekenen van dat verdrag dus wel!
@zik | 18-05-12 | 11:53
Ik voel met u mee, ik ken meer gezinnen zoals het uwe. Je zou bijna zeggen: Laat je ontslaan en ga in de bijstand. Al het geld dat u afhandig gemaakt wordt, wordt uiteindelijk tegen u gebruikt door nog meer te heffen. Het misbuik heeft lang genoeg geduurd.
Maar dat zou ik zelf ook niet kunnen, nodeloos zonder baan.
alsmargeilismagalles | 18-05-12 | 11:44
Mijn ogen begroting:
5 miljard ontwikkelingssamenwerking.....
Marine, landmacht, luchtmacht & kustwacht samenvoegen tot een krijgsmacht, op een plek > Den Helder! 1 miljard opbrengst door verkoop alle overige militaire vastgoed.... Alle kunstsubsidies tijdelijk afschaffen, 500 miljoen... Geen JSF aanschaffen... Paar nieuwe F16 aankopen... Waterschappen afschaffen >> provincietaak. Prorail afschaffen > naar Rijkswaterstaat. 20 % van alle rijksoverheid ambtenaren ontslaan via natuurlijk verloop....4 provincies ipv van 12..... BTW naar 20 %%..... Rijkshypotheekbank opzetten waar iedere Nederlander een hypotheek kan krijgen tegen een langlopend laag tarief.(verplichte aflossing)Van de opbrengst van deze hypotheekbank financieren wij nieuwe hypotheken. Diezelfde bank gebruiken als gewone bank om onze salarissen op te zetten. Hypotheekrente aftrek beperken tot max 30 jaar, max 2,5 ton..... Salarissen in de zorg, overheid, semi overheid naar max bedrag(2 ton per jaar). Alles daarboven 100% belasten!(inclusief bonussen). Nog meer ideeen hier ?
Hij is goed:
web.me.com/heli1/Gein/_Media/vvdgriek....
D'66 verkocht zijn kroonjuwelen, de VVD (de hoer) verkoopt zichzelf.
pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?TOPIC...
@HotPotato | 18-05-12 | 12:03
Ook niet voor een halve liter?
@ janneman1977 | 18-05-12
idd .. zat gelijk op het puntje van mijn stoel want dat was voor het eerst dat een politicus rechtstreeks met het ESM werd geconfronteerd.
-
En je zag direkt de stuip en het binensmonds gebrabbel.. en snel over naar het volgende onderwerp.
-
Maar het was direkt duidelijk dat de PvdA uiteraard VOOR ESM zal stemmen.
@Niemands Knegt | 18-05-12 | 11:55
Als je janneman1977 | 18-05-12 | 11:49 even bekijkt, zie je daar dat Samsom 1) het ESM verdedigt, en 2) Tegen dit accoord is. Mensen snappen toch niks van 1, maar zijn wel tegen dit accoord. Dus gaan ze naar PvdA, maar komen zo van de drup in de regen.
La Bailaora | 18-05-12 | 11:00
Woon rural, 60 km inland Alicante.
Ga toch echt geen 2 euro voor een cerveza betalen hier.
@ funkyd | 18-05-12 | 11:34
1 tegenstem van Nederland is niet voldoende om ESM te stoppen, zover is al het al gekomen.
We kunnen eigenlijk alleen nog maar een 'signaal' afgeven hoe we erover denken.. nietwaar Markie ?
-
Er moet of een meerderheid van EU landen komen die tegenstemmen of Duitsland moet niet akkoord gaan (die gaan hier het meeste aan meebetalen)
-
en heel langzaam glijden wij af naar een 2 partijen stelsel..
van Rossum, al doe jij je best de gifpijlen op GL en D'66 te richten, op hoofdlijnen is en blijft het een 'bezuinigingspakket' van Rutte 1.
Ipv gedoogsteun van de PVV vond het minderheidskabinet een meerderheid bij D'66/GL en CU voor zijn plannen met (idem) hier een onsje eraf en daar een onsje erbij...
Wat geschiedenisles van Cor Stoker over de EU:
www.vrijechroniqueurs.nl/eva-en-de-afg...
En dan heeft hij nog niet eens het ESM dictaat kunnen meenemen.
@La Bailaora | 18-05-12 | 11:30 |
Nu snap ik ook die glibberige opmerking van de kontneuqcoalitie dat 'zij het zo ontzettend jammer vinden dat de PvdA niet is aangeschoven'.
Politiekrisk in optima forma.
Wat een asociaal accoord weer dit. Groenlinks straalt er vanaf, Sap zou gekielhaald moeten worden.
.
BTW verhoging op theaterbezoek gewoon terugdraaien, maar indertussen de normale werkende mens aan alle kanten uitwonen.
.
Ons gezin; normaal gezin, bovenmodaal inkomen, kind. Dat houdt in in nl, 'ga maar bukken, je wordt genaaid'. Betaal sowieso al een belachelijke huur omdat sociaal huren niet mogelijk is vanwege inkomensconstructies waarmee wij op de lijst voor 2030 komen te staan. Die huur mag verhoogd worden. Betaal al een belachelijk bedrag aan kinderopvang, mag nog meer gaan betalen. Idioot bedrag voor zorg -> meer. Werkelijk alles wat een gezin als het mijne doet, wordt zwaarder belast.
.
En als het nou zo was dat wij zo'n vetpot hadden, niets is minder waar. Ondanks dat er best een berg geld binnekomt hier elke maand, vliegt het er net zo hard weer uit, vnl. aan woonlasten en belastingen. We kunnen nu al amper sparen, en we leven echt niet riant, hebben geen flat-screen TV, gaan niet op wintersport, geen Mercedes voor de deur of wat dan ook.
.
Het is gewoon om van te kotsen dit accoord. Er wordt niets bezuinigd, alleen maar meer geld opgehaald, en aan de zaken waar OVERDUIDELIJK op bezuinigd kan worden, doet men niets, sterker nog, zaken waar nu EINDELIJK eens op bezuinigd zou gaan worden (ontwikkelingshulp, 'kunst') worden gewoon teruggedraaid.
.
Dingen waar men eindelijk eens goed mee bezig was (verkeer/wegen) worden teruggedraaid.
.
Nee, de naam kontneukaccoord wordt steeds beter en beter. Het dekt de lading.
Gisteren zat Samsom bij Knevel en van den Brink
Hij had het over het kunduz-akkoord en een andere gast begon zo maar over het ESM-verdrag
Gaaf die samsom toch zo maar toe dat het is om de banken te steunen!
En die Knevel gouw het gesprek afkappen, of zie ik het niet goed?
(het is na een minuut of 10)
-
www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/artik...
Denk dat iedereen die niet afhankelijk is van kwaliteitskranten en de publieke omroep nu wel van het ESM gehoord heeft. Jammer dat zo veel mensen ze nog vertrouwen.
@Leaque of Morons | 18-05-12 | 11:32
Ja. Spanje gaat zo verschrikkelijk slecht. Kwestie van tijd voordat Spanje omvalt.
Ze moeten eerst maar eens de helft van ontwikkelingshulp afschaffen. Dan hoeft een hoop van de burgernaaistreken niet meer uitgevoerd te worden.
Kaas de Vies | 18-05-12 | 11:36 |
Mijn echtgenoot.
Hij is een paar dagen in Oslo ....:-)
Volgende kabinet is vvd, cda en pvda. Rutte II
Alu hoedje opzet: Die fucking Maya's krijgen zowaar nog gelijk met hun kalender.
Ik ben benieuwd hoeveel topbestuurders van dubieuze stichtingen en projecten vandaag zullen opstappen en de gouden handdruk nog even incasseren voordat ze naar Zwitserland verkassen.
@irma zonderboezem | 18-05-12 | 11:35 | + 0 -
Nu je vriend nog afkopen.
Kaas de Vies | 18-05-12 | 11:24 |
Tuurlijk kan dat, ze zijn daar blij met elke munteenheid.
Zijn wij straks ook als we blut zijn.
@ESM mensen. ESM. De rest is afleiding. Voor onze ogen dubbeltjes pikken, terwijl achter onze rug de toekomst van ons, onze kinderen en verder wordt gestolen en wij en zij worden gereduceerd tot slaven.
ESM. Laat je niets wijsmaken door de staatsmedia.
vraagstaart | 18-05-12 | 10:33
===
Daar moeten wij ons tegen verzetten tegen dat verdoemde ESM en zien dat de bevolking wakker wordt. Zegt het voort, dat duivelse en verfoeide ESM maakt monddode slaven van ons. En Deutschland zal weer über ons regeren, wat in WO2 niet gelukt is gaat nu gebeuren met een financiele bezetting.
Is het wel wettig om zo iets te doen zonder toestemming van de bevolking, over onze hoofden heen? En nog proberen te verhullen waar het om gaat?
Mooie afleiding dat Kunduz akkoord. Wordt na 12 september door de PVV om zeep geholpen. Daarnaast is Geert met de PVV de enige die het gevaar van het ESM doorziet en ons probeerd te redden.
La Bailaora | 18-05-12 | 11:27
Niet geheel toevallig onze grootste beroepsgroep?
Ik word gewoon misselijk van dit akkoord! Ik weet nog 5 miljard te vinden die onaangeroerd blijft liggen op de plank van ontwikkelingssamenwerking! O ja die 8,5 miljard voor dat speelgoed vliegtuigje van Matt Herben! Ik hoop nu op een keiharde default van Griekenland. De dominostenen Spanje, Protugal, Ierland, Italie, Slovenie rollen dan vanzelf om!
Eerst 18 miljard bezuinigd betaald door de burger
Nu 14 miljard bezuinigd betaald door de burger
Straks 41 miljard naar het ESM - betaald door de burger
En vanwaar al die miljarden die de burger steeds mag betalen? Europa, Europa, Europa, Europa.
Heel de wereld heeft inmiddels last van dat zooitje uit Brussel, maar toch blijven ze hardnekkig koers zetten richting de afgrond en zijn vastbesloten ons allemaal mee te nemen de afgrond in.
La Bailaora | 18-05-12 | 11:29 |
Precies. Niets nieuws onder de zon!
@Niemands Knegt | 18-05-12 | 11:27
Zo is het :-) En zij maar lachen hoe dom het Nederlandse volk is.
@Trombonez | 18-05-12 | 11:26
Ja, volgens mij zijn we al uitgeleverd sinds Lissabon, alleen ons geld nog niet. De Europese wet staat immers al boven de Nederlandse wet.
@Kaas,
Dergelijke nieuwsberichten zijn niet goed voor uw bloeddruk en niet goed voor uw koffiekopjes. Maakt u zich toch niet te druk over zaken waar u weinig of geen invloed op kunt hebben. Als Nederland wakker is wordt het bijltjesdag bij de komende verkiezingen.
@La Bailaora | 18-05-12 | 11:25 |
Goddomme, je hebt gelijk.
De PvdA vangt straks de ontevreden GroenLinkserts en D'66erts op en schuift vervolgens heel geinig aan bij het nieuwe kabinet.
@Leaque of Morons | 18-05-12 | 11:25
Het MKB.
@deraderendraaien | 18-05-12 | 11:10 | + 0
Kijk eens op de éérste pagina in je pas? Daar staat al dat je een Europeaan bent. Nog bóven de melding dat je uit de provincie Nederland komt.
Even snel een rekensom gemaakt: Deze alleenstaande werkende man gaat minimaal netto 100 euro per maand minder kunnen uitgeven aan bier, eten, kleding, brandstof, etc.....1 x raden welke beroepsgroep de eerste grote klappen gaat krijgen?
@(c)ZWITSUL | 18-05-12 | 11:21
Ik denk ook de PvdA straks. Het spelletje wordt gespeeld alsof Samsom niet achter het accoord staat, dus dat wordt verkocht als alternatief. Let maar op, kiezers van Groen Links en D66 gaan straks naar PvdA (behalve SP en PVV, en dierenpoes). Alle bestaande partijen zijn 2 handen op 1 buik, alleen het volk mag dat niet weten he?
@irma zonderboezem | 18-05-12 | 11:22 | + 0 -
Griekse traditie om servies kapot te smijten en we krijgen toch een nieuwe servies als wij gaan trouwen.
Kan je eigenlijk met Noorse Kronen in Madrid betalen? Anders wordt het lastig shoppen denk ik.
We hebben al vrijwel geen flikker te vertellen in eigen land. Met het komende ESM wordt nog veel minder. Met de effecten van het Kunduz-akkoord zal het snel slechter gaan in Nederland. Intussen grijpen uitgeprocedeerde illegalen hun kans op een pardon via de zieligheidsindustrie. De EU en het Europese Hof zal ze ook wel te hulp schieten. Het gaat ons weer vele miljarden kosten. Massa-immigratie. Kanslozen met stemrecht. Pensioenen worden uitgehold. Eurofilie alom. En de enige partij die een verschil zou kunnen maken, de VVD, doet met een vrolijk lachende MP mee aan de ondergang.
Jonge mensen met goede carrière-kansen doen er goed aan dit zinkende schip te verlaten. Nu het nog kan.
@La Bailaora | 18-05-12 | 11:21 | + 0 -
Censuur en negeren is geen oplossing.
@(c)ZWITSUL | 18-05-12 | 11:21
De SP wacht totdat de andere partijen elkaar de tent uitgevochten hebben.
Om de PVV in verlegenheid te brengen is het gehele Nederlandse volk verkocht, met dank aan D-66 en GL!
Kaas de Vies | 18-05-12 | 11:14 |
Wacht maar tot we gaan shoppen in Madrid, dan weet je pas wat lastenverzwaring is:-)
En verder, maak je nou niet te druk om dingen waar je niks aan kan veranderen. Je houdt zo geen servies meer over!
Gebukt is genomen!
Het is dan ook een kutakkoord:
Geen bezuiniging op ontwikkelingsverspilling
Minder wegen
BTW verhoging op theater geschrapt
Kolenbelasting. Waarom? Gaan wij zelf betalen.
En nog meer linkse waanzin.
Dit gaan interessante verkiezingen worden.
@(c)ZWITSUL | 18-05-12 | 11:12 |
Als ik gisteravond dat gebrabbel en gestotter hoorde van die overspannen PvdA'ert die als een waus over het ESM probeerde te praten (goddomme de onwetendheid en onnozelheid droop er van af) kon je nog wel eens gelijk hebben; wat een ongelofelijke Eurofiel.
@ La Bailaora | 18-05-12 | 11:17
dat verklaart ook de 'vrij milde' reaktie van de PvdA momenteel .. grote winnaar in dit spelletje lijkt de VDD die buitenschot blijft, waarom de SP ondergedoken is kan ik nog niet helemaal plaatsen.
@Cuyahoga | 18-05-12 | 11:18
Je kunt hem in de atmos tool gewoon filteren...
@Noepje | 18-05-12 | 11:18 | + 0 -
Ja, nou ik start mijn eenwieler en ga direct naar mijn psychiater B. Andirah, voor wat extra pilletjes.
@plaklul | 18-05-12 | 11:11
Volgens mij is het niet alleen je lul die plakt. Wrijf dat zand eens uit je ogen!
plaklul | 18-05-12 | 11:11
Aaah, was het maar vast 2021. Dan is mijn PC uitgerust met een IQ-measuring-chip zodat ik dit soort comments niet meer hoef te zien.
@Kaas de Vies | 18-05-12
Heeft u mijn plemp van gisteren gelezen over mijn bezoek aan de huisarts?
@plaklul | 18-05-12 | 11:11 |
Ik kan toch goddomme zo boos worden op dit soort onbenullige plemseltjes; de banksters en de politici hebben er samen een grote teringbende van gemaakt en onze eigen plaklul, met zijn sadomasochistische gebrabbel vindt het heerlijk om in zijn kont geneuqd te worden door die zelfde banksters en politici.
@(c)ZWITSUL | 18-05-12 | 11:12
Ja, ik denk zelfs dat dat wel afgesproken is. Sterker nog, voor 'pijnverzachting' zal wel een plan zijn al voor D66 en GL'ers mochten er een aantal niet meer terug kunnen keren in de 2e kamer. De banencaroussel is groot genoeg met baantjes in het burgemeester circuit en Brussel.
@kapotte_stofzuiger | 18-05-12 | 11:16 | + 1 -
Volgens mij is het Samsom
Plaklul is niet alleen een lul, maar ook een trol.
@plaklul | 18-05-12 | 11:11
Dan moet je minder geld uitgeven, niet meer geld bij de burger weghalen!
Bezuinigen: minder ambtenaren, minder zorg, minder uitkeringen, minder jachtvliegtuigen, minder ontwikkelingshulp, etc.
Lasten verzwaren: meer BTW, meer inkomstenbelasting, meer energieheffingen, meer reiskosten, meer woonlasten, etc.
@plaklul | 18-05-12 | 11:11
Je zegt het even verkeert hoor!
Wij mogen de tering krijgen, terwijl onze nering naar Brussel doorgesluisd wordt!
@plaklul | 18-05-12 | 11:11 | + 0 -
Ja, maar dat gebeurt dus niet want er wordt NIET BEZUINIGD er WORDEN LASTEN VERHOOGD.
Serieus ik heb nu net mijn kopje koffie tegen de muur aan gesmeten.
@plaklul | 18-05-12 | 11:11
Er wordt alleen niet bezuinigd, er wordt nog steeds even veel geld uitgegeven, alleen met tracht jou te doen geloven dat je het hier met bezuinigingen te doen hebt: fout!
De enige die bezuinigt is de burger. De overheid gaat gewoon door met het door de wijd openstaande ramen naar buiten sodemieteren van goed geld. Ons geld, uiteraard.
En Donker Afrika zag dat het goed was.
@ Niemands Knegt | 18-05-12
en daarom moet je niet vreemd opkijken als uiteindelijk D66 en GL,nu ff gebruikt als 'kanonnenvoer want pluchegeil' na 12 september gewoon worden ingeruild voor de PvdA.
@deraderendraaien | 18-05-12 | 11:10
Zijn/haar.
@Jos Tiebent | 18-05-12 | 11:01
Dat wordt lastig dan want erg overtuigend zijn ze geen van allen. Schreeuwen gaat ze goed af maar als het op de inhoud aankomt dan wordt het over ´t algemeen opeens verdoemd stil.
De meesten vertrouw ik niet (meer), zeker na ook een Diederik Samsom gezien te hebben bij KVDB gisterenavond: ook mannetje Samsom zit overduidelijk al in de zak van het Brusselsche establishment. Eurofielen en ESM-fetishisten: gajes is het. Allemaal!
GL en D66 spugen op de oudere werknemer.
Dat moge duidelijk zijn als je de ontslagbescheming kapot maakt en opheft.
Wat een gehuil in de comments hierboven zeg. Er is jarenlang veel te veel geld uitgegeven en nu is het 'tering naar de nering' zetten. Hulde dat er partijen zijn die dat aandurven, zo vlak voor de verkiezingen. Dat getuigt van politieke moed.
@Parel van het Zuiden | 18-05-12 | 11:00
Elke Nederlander zou... mocht dat verdrag toch getekend worden zij/haat paspoort moeten doorscheuren en aan de gemeente balie moeten afgeven!
Bij de eerste aanhouding,boete of legitimatie verzoek hoeft hij alleen maar te zeggen ik ben Europeaan!
Knappe rechter die mij dan kan vertellen dat ik nog onder Nederlands bestuur val ,en mij aan de Nederlandse wet dien te houden!
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 11:07
mooi.
Als het de kontneuq-coalitie ernst zou zijn met economisch herstel, dan zou zij veel verder hebben gekeken dan 2013. Dit onzalig akkoord is mijns inziens slechts tot stand gekomen door druk vanuit het EU-parlement en om terloops het ESM-akkoord er zo snel mogelijk doorheen te jassen zonder burgerlijke interventie.
Vuige honden, dat zijn het.
Mijns inziens is de formatie van de partijen in het huidige demissionaire kabinet dus heel bewust gekozen; men noemt dit volgens mij 'parlementarisering van de kabinetsformatie'.
Dit betekent kort gezegd dat het parlement nu alle macht heeft om hun beleidsbeslissingen door te voeren. Dit is een zeer kwalijke zaak, vooral omdat het volk hiermee geheel buiten spel wordt gezet.
Je zou er zowat complotter van worden.
Plannen worden gesmeed:
www.reuters.com/article/2012/05/18/us-...
Zullen wij werkenden ook eens een tijdelijke stop op belastingbetalen instellen? En dan beloven we dat het echt alleen tijdelijk is en dat we het later met rente zullen terugbetalen, gegarandeerd!
@La Bailaora | 18-05-12 | 11:05 | + 0 -
Ik ben de beste in arrogant zijn, dus een paar Madrinezen of Amsterdammers wind ik zo rond mijn Euromastje.
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 11:02
Je bent arrogant of niet natuurlijk... :-)
@kapotte_stofzuiger | 18-05-12 | 11:04 | + 1 -
Ik weet het, ik ben gewoon een koppige ezel.
De VVD is wel de meest smerige partij van Nederland geworden. Van enige lastenvermindering waar ze altijd de mond vol van hebben is allang geen sprake meer, alleen omdat het pluche zo lekker zit. Lachend naait Rutte en zijn VVD kameraden Nederland een oor aan.
vergeet niet dat ook Samson erg voor dat ESM is .. dat zag je gisteren wel bij poephoofd & van de B.
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 10:52
Werk, hoger salaris, leukere mensen, geen Koos Spee en geen 'kunduzakkoorden'. Hoeft u geeneens als Donald Duck naar Timboektoe, slechts 1,5 uur rijden (oh wacht, 5 uur rijden, met files en flitsgestapo) van Amsterdam.
Gisteren nog eens steeksproefgewijs rondgevraagd bij vrienden, kennissen en andere kiesgerechtigden, maar niemand weet wat ESM betekent.
En als je het dan uitlegt denkt iedereen dat je een grapje maakt.
Maar de helf stemt wel op een partij die het wel lekker vindt om onze nek op het hakblok te leggen.
Hebben we godverdomme drie zenders voor de PO, en 80% van het stemvee weet dat Jan Smit graag hagelslag op zijn paling lust en dat boer Tjeerd alleen een boerin wil beffen als ze haar muts met kippestront insmeert, maar ze zijn er nog niet in geslaagd om de ESM-doodsteek uit te leggen aan het gepeupel.
@Guy de Lombard | 18-05-12 | 10:26
Omdat die negert toch lekker voor niksdoen gesubsidieerd kip kan blijven eten, daar zorgt het sociale vangnet wel voor.
@La Bailaora | 18-05-12 | 11:00 | + 0 -
Ik mag je nu al niet, dat kan alleen maar de pilsch-consumptie ten goede komen.
Reinaert | 18-05-12 | 10:59
Uhm, niet de partij die het hardst schreeuwt, maar het meest 'convincing' is, zeg maar.
@irma zonderboezem | 18-05-12 | 10:56 | + 0 -
Ga je mee naar Spanje als date? Ik kan natuurlijk niet alleen aankomen, anders denken ze weer dat ik homosexueel ben met mijn roze smoking.
En vind je vriend het niet erg?
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 10:51
PS: In Amsterdam noemden wij (mijn vrinden en ik) alles buiten Amsterdam, dus ook bv. Amstelveen, Utrecht of wat dan ook, 'rimboe'. Dat heb ik hier ook ingevoerd in de kroeg in Madrid. Dus Alicante is bv. 'selva'...
Als u dit leest u bent het verzet....
.
Hoewel onzalig, onverstandig, en schadelijk voor de economie zijn de maatregelen uit het lastenverzwaarakkoord stuk voor stuk na de verkiezingen terug te draaien. De politici die dit steunen zijn kortzichtig.
.
Het ESM is echter het vleesgeworden kwaad. Ratificatie is ongrondwettelijk, illegaal en een aanslag op onze democratische rechtstaat. Resultaat is afnemen van de Nederlandse souvereiniteit en van permanente aard. De politici die dit verdrag steunen zijn crimineel en plegen de facto hoogverraad.
.
De legitimiteit van onze volksvertegenwoordiging staat niet langer ter discussie. Die legitimiteit hebben ze verloren met hun voornemens ESM te steunen.
.
Nu rest de vraag... Moeten Nederlandse burgers rekenschap geven aan een onlegitiem orgaan, illegale wetgeving en verdrag, en deze tot uitvoering brengen? Ooit zeiden we "nooit meer". Wat zeggen wij vandaag?
.
Nederland souverein!
@Jos Tiebent | 18-05-12 | 10:56
Dat wordt de SPVV dusch. Geen twijfel of misverstand over mogelijk.
@rara | 18-05-12 | 10:53 | + 0 -
Hij heeft verlof genomen.
Ik ga op de partij stemmen die aan het volk het meest duidelijk maakt waarom we uit de EU moeten stappen.
La Bailaora | 18-05-12 | 10:47 |
Politiek centrum.... sorry, ik kon een glimlach niet onderdrukken:-)
@rara | 18-05-12 | 10:53
Die opstand is in Spanje al begonnen hoor :-)
Weet iemand of Bandirah een goede Hemelvaart heeft gehad? Ik hoop van wel.
Ondertussen wordt de belastingbetaler weer dubbel genaaid door 'onze' toezichthouders en waarborgfondsen. Neem het WSW, die borg stonden voor de miljardenfraude door banken en personeel bij Vestia. 'Produkten' van de banken waarvoor WSW automatisch borg staat, "want het is toch maar belastinggeld". Dit zou best een vooropgezette samenzwering kunnen zijn door dit WSW en de banken, met als doel de belastingbetaler af te persen. Maar belastingbetalers zullen hier nooit achter komen. P.s.: Volgend jaar hebben de banken weer een nieuwe truc om bij de belastingbetaler miljarden te 'vorderen'.
Laten we nu eens beginnen met de eenwording van Nederland, en in elke provincie de geldslurpende Gemeentes die bevolkt worden door partijgebonden ambtenaren af te schaffen.Die zorgen er namelijk voor dat per gemeente het beleid naar partij ideologie wordt bestuurd.
Middels bestuur wordt de werkgelegenheid naar het randgebied van de gemeenten verplaatst, waardoor woon/werk vaak te ver uit elkaar komt te liggen onder het mom van: betere leefomgeving binnen de gemeenten.
Ook zie je kantoorpanden die leeg blijven staan als paddenstoelen uit de grond schieten,omdat de verkoop van gemeentegrond een lucratieve oplossing is om groot geld te genereren voor allerhande projecten die dan ook nog met overheidssubsidie worden ondersteunt zodra een gemeente zelf ook bijdraagt.
Dus eerst maar een 1 bestuursbeleid in NL waardoor je als inwoner niet in de ene gemeente meer moet dokken dan in een andere.
Bezuinigen kan op vele manieren... dit lijkt mij er een van.
Eerst maar eens eenheid qua regelgeving en uitgave van belastinggeld, dat dan ook veel overzichtelijker wordt voor de overheid.. en dus beter controleerbaar op onzin uitgaven.
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 10:51
Ja, daar ja. En ja arrogant zijn ze wel, haha :-)
Maar goed, dat zijn hollanders ook hoor, vooral die uit de randstad en dan vooral weer Amsterdam en omstreken (waar ik dan weer vandaan kom). Vandaar dat ik me er thuisvoel hier.
Dat de zorg onbetaalbaar wordt is de schuld van Bokito !!
www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/article/de...
Weet iemand wanneer de KG van GW dient?
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 10:41
Volgens mij is het niet de vraag of opstand een goede keuze is, het is de vraag hoe we die komende opstand in de hand kunnen houden. Overigens verwacht ik eerder opstand in Griekenland en Spanje dan in Rotterdam, maar je weet het niet.
Misschien kan Che_cuevara ons wat tips geven qua revoluties?
@kapotte_stofzuiger | 18-05-12 | 10:45 | + 1 -
Waarom emigreren zij niet.
Om die reden emigreren vind ik een zwaktebod.
Het akkoord heeft helemaal niets met bezuinigen te maken. Bezuinigen houdt in dat je gaat kijken waar je minder kan uitgeven en niet waar je zoveel mogelijk kan weghalen... stelletje randdebielen zijn het.
@La Bailaora | 18-05-12 | 10:47 | + 0 -
Die arrogante lui in Madrid? Daar voel ik mij uiteraard thuis.
Hoopt dat het KG van Wilders wat gaat uithalen vwb die ESM, heb er een hard hoofd in maar wie weet zou Mosko de reddende engel zijn voor ons NL.
En de verraders D66 en GL komen op 12/9 nog wel aan hun trekken, op naar de 5- zetels !
@HotPotato | 18-05-12 | 10:42
Gelukkig wel he? Bij mij in de kroeg om de hoek kost een halve liter rond de 2 Euro, en de blikjes bier uit de super 24 cent.
En Spanjaarden zijn zulke drinkerts dat ik denk dat alcohol hier als allerlaatste zal worden verhoogd. Het is namelijk zo heilig, dat als ze dat verhogen de pleuris uitbreekt.
Pimpelpaars?
Dat wordt dan een regering PvdA, SP en PVV. Ik ben bennieuwd wat die voor een akkoord bij elkaar kunnen verzinnen.
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 10:43
In het geografische en politieke centrum van het land. Je bent altijd welkom als je daar langsgaat :-)
Ah fijn, er is al een cartoon (laatste link). Doe dan maar geen Bandirah vandaag!
Aangezien geen enkele partij de (hardwerkende) burger vertegenwoordigt, is er maar 1 manier waarop je nog kunt stemmen: met je voeten. Emigreer!
Wat enigszins onderbelicht blijft in de vele bespiegelingen over het Kunduz akkoord is dit :
Doordat de reiskosten vanaf 2013 belast gaan worden en dus het belastbaar inkomen zal gaan stijgen, is het voor een aantal mensen ook nog eens zo dat ze hun zorg- en huurtoeslag zullen zien verminderen danwel verdwijnen.
Daarnaast kan het uiteraard ook leiden tot een hoger IB percentage en afhankelijk van de top van iemands inkomen ook nog eens zeer ongunstig uitpakken.
Als je voor deze groep een calculatie maakt voor 2013 zal blijken dat het verschil tussen werken en een uitkering echt nog maar een paar tientjes netto per maand zal bedragen.
Een bedrag waarvoor je dus 5 dagen per week vroeg je nest uit moet, door weer en wind naar je baas moet om weer een hele dag stress en gezeik te moeten ondergaan.
Ben benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk deze calculatie voor zichzelf maken en er hun conlusies uit gaan trekken.
Over "dubbel genaaid" gesproken.... en er zal niet gezoend worden.
@La Bailaora | 18-05-12 | 10:40 | + 2 -
Waar zit je ergens in Spanje? Ik moet in juni een rondje familie doen en huwelijken aflopen.
La Bailaora | 18-05-12 | 10:40
En dan blijft onze cerveza gewoon 1 euro kosten.
He kijk! De meest irritante animgif ter wereld!
@rara | 18-05-12 | 10:39 | + 0 -
Ik hou niet van geweld en ik hou niet van kapitaalvernieting.
Sterker nog ik dat als Nederland in opstand komt enkele parasitaire vervelende sujetten gaan plunderen en verkrachten.
Een huldiging van een voetbalclub heeft al bizar veel beveiliging nodig.
sla ze K.O. op 12 september die eurocratieven
@rara | 18-05-12 | 10:31
Zou toch fijn zijn voor als het ESM er komt. Ik zit in Spanje namelijk, dat dan weer graties miljarden gaat krijgen, en niet 100-en zoals in Griekenland, maar 1000-en miljarden, getallen waarbij je het gewoon gaat duizelen.
En dan gaan jullie Nederlanders voor die financien in staan (en natuurlijk voor het salaris van Ronaldo en Messi). Want ja, de huisbankier van Real Madrid, Bankia, is omgevallen. Leuk toch?
Wat we nodig hebben, zijn grenzen.
Leve de republiek der Nederlanden!
Joe Speedboot | 18-05-12 | 10:28 |
.
7 fucking miljard is de jaarlijkse ontwikkelingshulp, tig fucking miljard jaarlijkse afdracht aan Brussel, als daar is voor paar jaar een streep doorheen was gezet was NL weer financieel gezond. En de EU mag de volgende oneliner krijgen:
.
Jullie willen toch dat wij een jullie begrotingsnorm voldoen, nou dan moeten jullie niet zeuren over die afdracht, wij betalen die niet om zo aan jullie norm te voldoen.
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 10:32
Opstand is een goed pressiemiddel.
Voor de kostenplaatjes die uit officiele bron komen is ook belangrijk dat steeds het *gemiddelde* van een groep wordt gegeven.
Normaal is dat logisch. Wat je uitgaven ook precies zijn, de BTW-verhoging naait je binnen een bepaalde bandbreedte hetzelfde.
De fiscalisering van het woon-werkverkeer is dit echter niet. Dat kan gaan van 0,- (NOS-interview: "Dan gaan we op de fiets.") tot honderden euros per maand.
Achteraf bezien was het een ongelofelijk briljante zet van Geert Wilders om niet akkoord te gaan.
Hij heeft de ratten gedwongen om uit hun riolen te komen en hun ware bedoelingen te laten merken.
Dat geeft veel hoop voor 12 september.
Reinaert | 18-05-12 | 10:31
de term 'NIMBY' gaat over een wens, niet over een constatering. de landmijnen in je tuin zijn jouw 'N' :)
Ik begrijp werkelijk waar niet dat geen enkele radio, krant, televisieprogramaa het ESM oppikt. Alleen Geenstijl heeft enkele artikelen er aan gewijd. Het is te weinig.
Lezen politici geenstijl? Is er enige reactie vanuit de politiek die ons gerust kan stellen, door te zeggen kaasje doe maar rustig wij politici hebben de controle, wij hebben visie we zijn niet dom. Ga maar rustig slapen.
Nou ik slaap al een tijdje onrustig. Wellicht overdrijf ik weer en stel ik mij weer aan, maar ik maak me echt grote zorgen.
Focus jongens! JkdJ rende niet voor niks zo hard tussen de verschillende partijen heen en weer om dit kontneukakkoord erdoorheen te jassen. Kijk naar z'n dikke kop, hij houdt helemaal niet van rennen. Dit is een ordinaire afleidingsmanouvre voor het ESM! En iedereen trapt er in. Paar dwaze maatregelen op een rijtje zetten en alle ogen zijn uit de richting van het ESM gehaald. ESM is het eerste dat gesloopt dient te worden. tegen september hebben we het dan wel weer over eventuele bezuinigingen Als we dan nog iets te vertellen hebben over Nederland en we niet in ESM-werkkampen zitten te zweten.
Ah, ik zie dat het einde van het betaalde voetbal in NL ook even meegenomen is. Belachelijk voorstel natuurlijk, dat niet haalbaar is. Alleen voetbalclubs de rekening presenteren en, ik noem maar wat, een dancefestival niet? Dat soort dingen horen bij de maatschappij. En via je normale belastingen betaal ik al voor de politie. Voetbalclubs of welke ander evenement dan nog een keer vragen om te betalen is van de zotte. Dat is bijna hetzelfde als mensen die in een duur huis wonen met dure spulletjes vragen om meer te betalen voor de politie, omdat ze een gewilder object zijn voor dieven....
Dus de PVV stemmers gaan nu ook een occupy verzorgen?
@MarinusWA | 18-05-12 | 10:30
Wat niet op de bank staat, is niet zichtbaar voor de roverheid.
* matrassen vullen doet *
ESM mensen. ESM. De rest is afleiding. Voor onze ogen dubbeltjes pikken, terwijl achter onze rug de toekomst van ons, onze kinderen en verder wordt gestolen en wij en zij worden gereduceerd tot slaven.
ESM. Laat je niets wijsmaken door de staatsmedia.
@rara | 18-05-12 | 10:31 | + 0 -
Dat is onmogelijk zonder grote pressiemiddelen.
@rara | 18-05-12 | 10:28
12 September staan de meeste fractiekamers opeens leeg.
Terwijl ik mijn kondt met een neuqaccoord afveeg.
Indien wij voor de overwinning gaan op het kunduz-akkoord zal het een piraeus-overwinning blijken, omdat later door middel van het ESM-verdrag wij helemaal niets meer te beslissen hebben.
Dus doei subsidie kunst, doei zielige ontwikkelingssamenwerking. Hebben ze ook nog niet over nagedacht de andere kant van ons politieke spectrum. Ook die zeggenschap verliezen wij.
@WirMachenMusik | 18-05-12 | 10:29
Nee, maar de PvdA is in ieder geval niet voor dit kontneukakkoord.
(SP en PVV zijn mij te links/rechts)
De Bende van Kunduz kan zijn gerechtvaardigde straf niet ontlopen in september.
Daarna kunnen ze weer opnieuw opkrabbelen om hun schadelijke werk tegen de samenleving voort te zetten. Het publiek heeft een kort geheugen en de gevestigde media blijven trouw aan hun polletieke meesters.
@Kaas de Vies | 18-05-12 | 10:27
Dat ESM wordt ons door de strot geduwd, daar is geen ontkomen meer aan. Na 12 september kunnen we dan eens gaan kijken hoe we ons er weer aan kunnen onttrekken.
@Ballenman | 18-05-12 | 10:28
Was het maar een gevalletje NIMBY. Het is helaas een gevalletje IMBY. Maar ze zullen nog raar opkijken want ik heb inmiddels een mijnenveld IMBY.
Wie zaait zal oogsten!
Die grote hervormingen waar Pechtold het al jaren over heeft, blijken gewoon ordinaire bezuinigingen.
Is allemaal heel leuk en aardig om dit op de Kunduzclub te gooien maar aan het betalen is niet meer te ontkomen op dit punt. Iedereen die denkt dat we nog door deze crisis heen kunnen komen zonder kleerscheuren ziet ze vliegen.
Bovendien is het zo dat ongeacht er een linkse of rechtse regering zit de middenklasse ALTIJD voor alles opdraait om de dood eenvoudige reden dat de rijken rijk genoeg zijn om alles te ontduiken en de armen niks hebben.
Bent u hardwerkende Nederlander met gezin in standaard buitenwijk? Gewoon betalen, ongeacht wie er aan het roer zit. U heeft namelijk geld, maar niet genoeg om het weg te toveren.
Stemt voor de Vrijheid. Snap ook totaal niet waarom die Samsom als een huilende kleuter loopt te verkondigen dat hij het zo jammer vindt niet aan het Kunduz akkoord mee te doen. Het is verdomme een akkoord dat voor een koopkrachtverlies van -10% zorgt hier om nog niet te spreken van lange termijn effecten.
Ronman2k | 18-05-12 | 10:24 |
"Er zijn genoeg andere zaken waarop kan worden bezuinigd zoals ontwikkelingshulp."
---------------
Ja, en dan is stemmen op de PvdA (of SP) de meest voor de hand liggende consequentie?
Tuurlijk, joh: We geven liever geld uit wat wij niet hebben en gaan Griekenland achteraan. GeenStijl kan wel fuseren met de SGP, die zijn ook altijd overal tegen.
Lastenverzwaringen zijn *geen* bezuinigingen.
@Reinaert | 18-05-12 | 10:20
12 September is de dag
dat ik het kontneuqakkoord vergeten mag.
al met al zal de reactie op wat voor soort bezuiniging of lastenverhoging altijd hetzelfde zijn: iedereen vindt dat er bezuinigd moet worden, maar dan wel op iemand anders. we hebben daar een mooie term voor: NIMBY.
Iet goat oan!
Belasting op kilometervergoeding gaat de mobiliteit op de arbeidsmarkt tegen. Hoeze "Je eigen economische graf graven"
@lion@night | 18-05-12 | 10:23
Het is zelfs niet idealistisch, het is puur opportunisme, meer niet. Niets meer of minder dan de waan van de dag die gecultiveerd wordt en als ´overwinning´ aan de achterban wordt verkocht.
En achterban die dergelijke onzin voor een groot deel niet meer pikt.
Belasting op kilometervergoeding gaat de mobiliteit op de arbeidsmarkt tegen. Hoeze "Je eigen economische graf graven"
Het leidt af van het ESM verhaal. Het hele Kunduz-akkoord boeit niet, als het ESM-verdrag wordt goedgekeurd kunnen we niets meer.
We kunnen later altijd nog het kunduz-akkoord om zeep helpen. Leg de focus op het ESM. Er wordt weer ruis gecreeerd.
Die BTW-verhoging gaat ons de nek kosten. Schandalige maatregel.
-weggejorist-
Wat zijn ze trots in Den Haag, mijn stem gaat fijn naar de PvdA dit keer, de helft van dat lenteakkoord mag van mij de prullebak in. Het is wel een keer mooi geweest met het eindeloos inleveren.
Er zijn genoeg andere zaken waarop kan worden bezuinigd zoals ontwikkelingshulp.
Dat zal Pechthold niets uitmaken deze protesten. Zijn riante pluch in Brussel is inmiddels verzekerd door het gladde ellebogenwerk en door over de ruggen te lopen van de werkenden in Nederland.
Het heeft niets met bezuinigen te maken. Bezuinigen betekent korten op de uitgavenposten. Echter daar zien we niets van terug.
Alle Linksche zuilen worden qua bezuinigen ontzien. En om die Linksche zuilen financieel in stand te houden mogen de werkenden nog harder bloeden.
Het is ook geen hervormingsplan. Het is in feite regelrecht een idealistisch akkoord in economische zware tijden.
Totaal onacceptabel.
Het is ook geen kontneukakkoord, maar een gang-bang akkoord omdat we - alle werkenden in Nederland - van alle kanten genaaid worden.
Rugop 2012.
@vraagstaart | 18-05-12 | 10:20
Als we niet op tijd betalen krijgen we gewoon een boete van Brussel. Hoppá 10 Miljard er bij. En voor straf nog drie polders onder water zetten want wie niet wil luisteren moet maar voelen!
En de Kondtneuqcoalitie zal het allemaal lachend uitvoeren.
Mensen! ... jullie schoppen tegen het verkeerde akkoord!
Jullie moeten tegen dat ESM akkoord ingaan, dat door de media steunfonds wordt genoemd, omdat dat positiever klink en daardoor aan jullie aandacht voorbij gaat!
Een ouderwetsche klassenstrijd ligt op de loer...
Het Kunduz-clubje knijpt ons zo hard uit dat we straks niet eens meer het ESM in mogen wegens te arm om te kunnen doneren.
Een vijfpartijencoalitie is natuurlijk zó gebakken.
Wel lullig alleen dat zo'n coalitie waarschijnlijk niet over meer dan let's say dertig lousy zeteltjes zal kunnen beschikken. Dan wordt het toch een béétje lastig regeren.
REAGEER OOK