Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Laatste kans op knokken in het Catshuis

ssssstnogevenvolhouden.png Vanavond is het voor het laatst stil in Residentie Radiostilte. Het CPB heeft vanmiddag de doorberekening van een conceptakkoord afgeleverd bij het Catshuis. Het trio duo's moet op basis daarvan tot een definitief akkoord komen waarin 16 miljard bezuinigd gaat worden om het begrotingstekort van 4,5% terug naar de Europese eis van 3% te krijgen. Als het vallen van de Limburgse Statencoalitie tenminste niet tot problemen leidt tussen Geert 'Nieuwe politiek, wen er maar aan' Wilders en Maxime 'oude regent' Verhagen. Maar in principe zouden we wellicht vanavond, maar waarschijnlijk maandag eindelijk te horen krijgen wat het allemaal betekend heeft dat Verhagen de dames-Gazelle van Rutte op slot zette, wat de deal met die kleurcodes en de Fuck Me Pumps van Fleur Agema was, waarom Rutte en Wilders elkaar zo joviaal op de schouders schaterden, wat er met die fles champagne gebeurd is en wat de sombere blikken danwel handen in de zakken bij de rookpaal voor signaal afgaven. En natuurlijk wie nou eigenlijk dat spelletje stoepranden tussen RTL & NOS gewonnen heeft. Maar dat de 7 weken eenzame opsluiting gaan leiden tot 7 magere jaren, is wel duidelijk. De NPO wordt kapotbezuinigd, er wordt gekort op kilometervergoeding en het kabinet gaat alle hongernegertjes laten versterven terwijl we wel 85 van die overbodige faaljagers aanschaffen. Blijft er maar één vraag over: wie van de drie onderhandelaars heeft het meeste water bij de wijn moeten doen om het impopulaire gedoogvehikel op de weg te houden? Trendwatch: Vanavond waarschijnlijk nog geen akkoord.

Reaguursels

Inloggen

@Stormageddon | 21-04-12 | 01:09

Respect storma.

@La Bailaora | 21-04-12 | 01:19

Wilders is niet schuldig. Een gedeelte van Zijn gedachtegoed wel. Het is het een of het ander.

pius | 21-04-12 | 17:28

Alles komt goed.Nu nieuwe verkiezingen zullen slecht uitpakken voor de linkse kerk,zeker voor het CDA en voor de PVDA,maar ook voor de andere linkse rakkers zou dit te vroeg zijn.De linkse kerk heeft de zaakjes voor een nieuwe regering nog niet op orde,geen duidelijke standpunten voor het oplossen van deze crissis, dat zou dan fataal worden voor Nederland.Tot nog toe alleen maar onzin gehoort van links waar wij burgers alleen maar slechter van worden dan dit kabinet al doet.Dus laat rechts nog maar even hun gang gaan en wachten op betere tijden.Ook de linkse kerk komt wel weer eens een keer aan zet,maar nu even niet hoop ik,over 3 jaar misschien.

tegenzakkenvullers | 21-04-12 | 15:53

denk.toch.eens.na | 21-04-12 | 12:09 |
Vind je zelf niet dat de linkse elite in de tijd van Pim heel erg demoniseerden en opruiend zwaar de toon zette, zoals ook nu tegen de PVV.

lanexxx | 21-04-12 | 14:42

La Bailaora | 21-04-12 | 00:21 | + 3 -

Lees eens eerst voordat je gaat typen.
Ik zeg dat je niet met verschillende maten moet meten, dus volgens mij is wilders niet verantwoordelijk voor Breivik, net als Hollande niet voor de moorden in Toulouse en als je dan logisch door redeneert is ook de linkse politiek in Nederland niet verantwoordelijk voor de dood van Pim.

Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden.

denk.toch.eens.na | 21-04-12 | 12:09

La Bailaora | 21-04-12 | 01:19 |
Dat zijn allemaal mensen zonder vrees, die hebben we op een enkeling na, niet in Nederland.

Een D66 Eurofiel in Brussel roeptoetert dat Nederland niet eens bestaat voor Brussel!

lanexxx | 21-04-12 | 10:32

Leuk zeg, die EU. We moeten meebetalen aan al die arme, Oost-Europese landen die we er eigenlijk helemaal niet bij willen, en voor het failliet van Griekenland, en in ruil daarvoor komen ze fijn alles voor ons duurder maken, en ons vertellen wat we wel en niet mogen. Nu zitten wij in de problemen, en waar is onze steun? Krijgen we niet. Dat geld dat we al die jaren meer hebben afgedragen dan alle andere EU landen? Op. Weg. Het respect dat we daarvoor hebben gekregen van de EU? Laat me niet lachen...

Piet van het Padje | 21-04-12 | 10:26

Stormageddon | 20-04-12 | 22:15 |
Hulde.
Wat zou het toch fijn en leefbaar zijn in Nederland als de meeste van die onzinnige regels werden afgeschaft!
Ijdele hoop vrees ik.

lanexxx | 21-04-12 | 10:18

Verhagen is sowieso een verliezer qua CDA én qua innovatie-lul én qua persoon.

Shareholder II | 21-04-12 | 02:27

@pius | 21-04-12 | 00:27
Nee dus, want de islam roept er rechtstreeks toe op, Wilders bekritiseert nou juist een ideologie die oproept tot moord.

En in plaats van dat men zegt, Geert, je hebt gelijk dat je kritiek hebt op een ideologie die oproept tot moord, roept men dat Geert 'hetzelfde' doet. Dat is echt compleet, maar dan ook compleet van de p*t gerukt. Nergens roept Geert op tot het afschieten van moslims.

Er zijn er die precies hetzelfde zeggen en waar daar niet dezelfde kritiek op komt. Want is Winston Churchill dan ook medeplichtig aan de moorden van Breivik? Die zei immers precies hetzelfde over islam. Hans Jansen, Wafa Sultan, Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali, Walid Sjoebat. Allemaal schuldig?

La Bailaora | 21-04-12 | 01:19

@pius | 21-04-12 | 00:23
Simpel, je moet zo min mogelijk doen.

Corporaties verbieden, of althans: strippen van de status van rechtspersoon en de aandeelhouders, directie en raden van bestuur hoofdelijk aansprakelijk en verantwoordelijk maken voor het handelen van de corporatie. (Let wel: overheden zijn ook corporaties) Dat is stap één en de aller- aller- allerbelangrijkste stap. Individuele vrijheid betekent ook individuele verantwoordelijkheid.

Stap twee: corporaties kunnen geen intellectueel eigendom claimen, alleen (beeld)merkrecht. Patenten, auteursrechten, copyrights kunnen hooguit worden geleased van natuurlijke personen. Een papieren entiteit heeft geen intellect en kan dus nooit eigenaar zijn van intellectueel eigendom.

Stap drie: Geen kapitaalhandel met vreemd vermogen. Kort gezegd: geen leningen kopen met leningen. Een bank als beurshandelaar kan dan alleen handelen in opdracht van de kapitaalverstrekker en niet ongevraagd met het vermogen van derden, tenzij dat expliciet in de overeenkomst met de kapitaalverstrekker staat. Kortom: geen handel zonder getekend contract tussen twee rechtspersonen (hetgeen corporaties dus niet zijn). Een heel simpel principe. Daar hoef je ook verder niks voor te regelen, want dat is eigenlijk allemaal al geregeld in het burgerlijk wetboek, maar dat kan met een factor 10 worden versimpeld. Ongevraagd handelen met vreemd vermogen is namelijk diefstal. Het is eigenlijk het verkopen van je huurhuis. Het is de staat, de wetgever, die dat toestaat aan banken en financiële instellingen. Dat is in wezen absurd.

Wat dat ook betekent is: geen verplichte pensioenfondsen, en pensioenfondsen moeten werknemers een individueel pensioencontract aanbieden waarin expliciet wordt afgesproken of er wel of niet en op welke markten mag en kan worden gehandeld. Dat betekent dan ook dat individuen kunnen bepalen waar wel en niet in gehandeld wordt. Nu mogen pensioenfondsen en banken overal in handelen zonder dat de klant dat weet. Met mijn geld wordt nu gehandeld in wapens, bloeddiamanten, tropisch hardhout uit natuurreservaten etc. etc. zonder dat ik daar zeggenschap over heb. Van mij mag een pensioenfonds best handelen maar ik wil ook zeggenschap waar mijn geld in wordt geïnvesteerd. Dat heb ik nu niet. Ook niet bij mijn bank.

Ik zeg niet dat je dan utopia krijgt: Mensen blijven klootzakken, mensen blijven elkaar belazeren, deze diersoort blijft tuig: maar je brengt wel verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid terug waar het hoort: bij het handelingsbevoegde individu.

Stormageddon | 21-04-12 | 01:09

La Bailaora | 21-04-12 | 00:01
Je hebt ruwweg twee typen socialisten. De Mei Li Vosjes op hun wolkjes die het bestaan van egoïsme domweg ontkennen en de miljarden het raam uitgooien zo gauw ze horen dat er ergens iemand hulpbehoevend is. Zich niet afvragend of die hulp wel zo gewenst is, of misbruikt kan worden. Dat is gewoon onnozel.

En dan heb je het tegenovergestelde type: de zwartgallige socialist die het egoïsme wel erkent maar daar alleen de slechte kanten van ziet, die geen enkel geloof heeft in vrije ontwikkeling en daarom alles wil reguleren. Christenen zijn ook zwartgallige socialisten, allemaal. (Je kunt ze herkennen aan hun finale argument dat het een zootje wordt zonder HUN hulp. Ze kunnen het maar niet bevatten dat ook met hun hulp een zeker percentage mensen naar de kloten gaat en dat een veel groter percentage hun hulp helemaal niet nodig heeft, integendeel.)

Daar kun je ook nog weer allerlei onderscheidingen in aanbrengen, en ook liberalen zijn er in allerlei soorten en maten, maar ik vind het wel welletjes geweest voor vandaag. Dus ik sluit af met een welgemeend welterusten.

harry pikkel | 21-04-12 | 01:07

pius | 21-04-12 | 00:41 | + 0 -
Oh, echt niet? Nou ja, het is maar een theorietje. PVV is tegen ontpoldering, net als VVD, CDA, SGP, SP en CU. Eigenlijk bijna iedereen dus. Maar CDA en VVD zullen de regering niet afvallen, die nu een compromis over de Hedwige-polder heeft afgesloten: gedeeltelijke ontpoldering. PVV zal de regering ook niet snel afvallen, maar de spanningen lopen op. Wilders zal wellicht iets gaan eisen in ruil voor steun voor het compromis van de regering. En dat gaat het CDA dan te ver.

triasenergetica | 21-04-12 | 01:01

@triasenergetica | 21-04-12 | 00:39

Ik snap er niet zoveel van. Van je analyse althans;)

pius | 21-04-12 | 00:41

Waarom heb ik steeds maar het gevoel dat het kabinet gaat vallen? Wellicht omdat het CDA gekke dingen doet. De stekker uit de coalitie in Limburg trekken alleen omdat de PVV niet aan wil schuiven bij een Turk die de PVV zelf beledigd heeft, slaat nergens op. Blijkbaar zijn er stevige anti-PVV krachten aan de macht, nu Verhagen aan invloed heeft verloren. Wellicht valt het kabinet niet eens over de bezuinigingen, want daar is lang genoeg over nagedacht, maar over zoiets stoms als de Hedwige-polder. Wilders zal het als extra chantage-middel gebruiken en dit gaat het CDA dan net iets te ver. Links-CDA heeft ook niet zo'n moeite met ontpoldering. CDA trekt de stekker eruit ook al staan ze er slecht voor in de peilingen. Zoals gezegd: CDA is de weg kwijt.

triasenergetica | 21-04-12 | 00:39

@Stormageddon | 21-04-12 | 00:27

Ik heb niet het idee dat de Argentijnen het zo ervoeren trouwens. Je beschrijft het net iets te poëtisch.

pius | 21-04-12 | 00:33

@Stormageddon | 21-04-12 | 00:27

En hoe ga je dat mondiaal integreren dan.

pius | 21-04-12 | 00:32

@pius | 21-04-12 | 00:16
Jawel hoor, vrije markten bestaan zeker wel. Er zijn zelfs websites voor. Ebay, marktplaats etc. Zeer succesvol ook. Nog even afgezien van allerlei Lets- en Noppes-systemen. www.lets-linkup.com/default.htm
Volgende week, op 30 april kun je ook een dag lang in alle steden en dorpen vrije markten zien.
Toen Argentinië failliet ging bloeiden de mooiste vrije markten op die zichzelf reguleerden. Het bestaat heus.

Stormageddon | 21-04-12 | 00:27

@La Bailaora | 21-04-12 | 00:21

Qua gedachtegoed heeft hij een punt. De discussie is of een ideologie of gedachtegoed verantwoordelijk is voor moord.

Aangezien bepaalde mensen vinden dat de islam verantwoordelijk was voor de dood van van Gogh en links voor de dood van Fortuyn is het dus niet onlogisch om te suggereren dat het gedachtegoed van Breivik verantwoordelijk is voor de moorden op Utoya.

En Dat gedachtegoed vertoont vrij veel overeenkomsten met dat van de PVV. Zoiets dus;)

pius | 21-04-12 | 00:27

@Stormageddon | 21-04-12 | 00:17

Ok. Ik ga het anders doen. Wat moet je dan wel doen in plaats van niet? Jij schijnt kennelijk te weten hoe het wel werkt.

Ik ben all ears;)

pius | 21-04-12 | 00:23

@denk.toch.eens.na | 21-04-12 | 00:10
Dus als de moordenaar uit Toulouse Hollande bewondert is Hollande slecht?

La Bailaora | 21-04-12 | 00:21

@pius | 20-04-12 | 23:32
Dat was de afschaffing van de goudstandaard nu juist net niet. In plaats van die goudstandaard werden meer regels opgesteld voor de circulatie en het scheppen van fiatgeld. De waarde van goud was een pure marktaangelegenheid en staten konden al naar gelang goud kopen en verkopen. De markt bepaalde de prijs van goud en de waarde van de gekoppelde valuta. Dat was dus geen deregulering maar regulering van de geldhoeveelheid. Overigens nadat FDR eerst al het goud van de burgers van de VS had gejat tegen een veel te lage prijs. De grootste goudroof in de geschiedenis van de wereld, maar dat terzijde.

Er is op zich niks met derivaten. Het verzekert een boer van inkomen op een nog te leveren oogst, en verschuift het risico van een misoogst naar de investeerder. Maar die boer moet nog wel gewoon planten en oogsten. Als de oogst meer waard is dan het derivaat is dat winst voor de investeerder en jammer voor de boer, maar die heeft wel het gegarandeerde geld al binnen. Het wordt pas tricky als je derivaten gaat bedenken op basis van aandelen of opties. Dat is pure windhandel. Op zich ook niet erg, als particulieren daarmee willen speculeren moeten ze dat vooral doen, het is hun geld en hun risico, maar institutionele beleggers en banken moeten zich daar verre van houden. Faciliteren, maar meer niet.

Het probleem is dat allerlei banken en hedge funds die derivaten in pakketjes verhandelen zonder dat iemand weet wat er in zit. De kneep zit 'm erin dat banken formeel helemaal geen marktpartijen zijn, maar zich wel feitelijk als zodanig opwerpen en gedragen. Zij handelen niet met eigen vermogen maar geld van een ander. Dat is de ellende. Dat is niet de schuld van de markt, maar van de bankeigenaren, de raden van bestuur, raden toezicht, aandeel- en rekeninghouders. Waarom konden en kunnen banken dat? Omdat het corporaties zijn en onafhankelijke rechtspersonen zonder een hoofdelijk verantwoordelijken en aansprakelijken. Daar zit de kneep. Niet in de markt zelf; de markt bepaalt slechts de prijs van een derivaat, of dat derivaat nu een intrinsieke waarde heeft of niet, daar gaat de markt verder niet over. De markt behoeft niet te worden gereguleerd, maar corporaties wel, dat is een wezenlijk verschil.

Stormageddon | 21-04-12 | 00:17

Gaat lekker met deze regering. Wat een faalhazen. Er sneuvelt nog meer, mark my words.

Hölzenbein | 21-04-12 | 00:17

@Stormageddon | 20-04-12 | 23:52

Ik zeg jou dat de vrije markt niet bestaat en nooit zal bestaan. Simpel toch.

pius | 21-04-12 | 00:16

@harry pikkel | 20-04-12 | 23:58

De kracht van het individu moet ook het uitgangspunt zijn maar zijn belang moet niet allesoverheersend worden.

pius | 21-04-12 | 00:12

@La Bailaora | 21-04-12 | 00:01

Ik plak er geen moreel label op ik kijk slechts naar de gevolgen. Zoals altijd gaat het ook met het ego om de balans.

pius | 21-04-12 | 00:11

gentle giant | 20-04-12 | 23:10 | + 0 -

Er is geen politicus geweest die Pim dood heeft gewenst.
Ik zal u vertellen wat Breivik en Wilders met elkaar te maken hebben, Breivik bewondert Wilders en heeft zijn naam ook vaak in zijn manifest laten voorkomen.

Ik beweer niet dat Wilders daarmee iets te maken heeft met de gruweldaden van Breivik, op deze manier zijn linkse politici niet verantwoordelijk voor de dood van Pim.

denk.toch.eens.na | 21-04-12 | 00:10

@harry pikkel | 20-04-12 | 23:58

Ik geloof ook niet in altruïsme trouwens maar wel in het nut en de noodzaak van samenwerken. Het primaire van de mens moet enigszins geremd worden vrees ik. Dat levert namelijk winst op voor het individu;)

pius | 21-04-12 | 00:10

@La Bailaora | 20-04-12 | 23:41

Haha. Eens. barca is alhoewel het ze wat aan inspiratie lijkt te ontbreken de laatste tijd nog steeds het meest magistrale elftal wat ik ooit gezien heb. Ik hoop dat ze die reputatie zaterdag wederom waarmaken;)

pius | 21-04-12 | 00:06

@harry pikkel | 20-04-12 | 23:58

De eigen wil is ook wee zo'n apart begrip. Misschien moeten we het tijdens een meeting eens bespreken Pikkel want zo komen we er niet uit vrees ik;)

pius | 21-04-12 | 00:05

@harry pikkel | 20-04-12 | 23:58
Socialisten zien egoisme normaal gesproken als iets dat 'slecht' is, liberalen zien het als een natuurlijk product van het menselijk 'zijn', wat we nou eenmaal allemaal hebben, een 'gegeven' dus.

Dat is echt een fundamenteel verschil van hoe de socialist en liberaal tegen de wereld aankijken.

La Bailaora | 21-04-12 | 00:01

pius | 20-04-12 | 23:12 |
Jij maakt constant een onderscheid tussen egoïsme en samenwerking. Zij niet. De mensen werken wel degelijk samen, maar vanuit hun eigen wil. Geen altruïsme omdat we zulke goede mensen zijn, maar omdat het rationeel is om samen te werken, in ieders eigenbelang.

Dat we allemaal handelen vanuit greed of zelfzucht of geef het beestje een naam, noem ik geen ideologie. Dat is snoeiharde wetenschap. Maar wat ze eruit afleidt is wel ideologie. Ze gaat ervan uit dat greed leidt tot een soort übermenschen die vrijwillig samenwerken en waarbij iedereen krijgt waar hij recht op heeft.

Lijkt uiteindelijk best veel op het communisme van Marx, paradoxaal genoeg. Alleen leidt de weg naar het walhalla bij Marx via het volk en bij Rand via de kracht van het individu.


harry pikkel | 20-04-12 | 23:58

@pius | 20-04-12 | 23:26
Onzin. De markt bepaalt de waarde en de prijs van een produkt x afhankelijk van de schaarste van het produkt en de vraag ernaar. Meer niet. De markt gaat verder nergens over.

Regelgeving beïnvloedt de markt. Door auteurswetten, anti-piracy wetgeving, patenten die door niet-natuurlijke personen kunnen worden geclaimd als "bezit", corporaties die wettelijke bescherming genieten zonder wettelijke plichten; door niet-marktpartijen deel te laten nemen aan de markt. Marktwerking an sich leidt (met ei) helemaal niet tot kartelvorming en monopolies. Regelgeving die de markt beperkt en de toelating tot de markt regelt zorgt voor kartelvorming en monopolies.

Simpel Jip-en-Janneke voorbeeld: Probeer maar eens met een karretje Vietnamese loempia's voor 80ct per stuk op de markt te gaan staan. Dat mag niet. Eerst moet je een vergunning van de gemeente (die kost geld en die moet je doorberekenen) maar de Vietnamees die er al staat heeft een vergunning en contract dat hij de enige is die met loempia's op die markt mag staan (met z'n loempia's voor 1 euro). En dat geldt in de aandelenhandel en de kapitaalmarkt net zo. Er is geen vrije markt. Marktregulering leidt tot kartels en monopolies.

Stormageddon | 20-04-12 | 23:52

Zit net naar Ned 2 te kijken en ontdek ineens dat ik socialistische hersenen heb hahahahahahahahahahahaaaa. Hoe lachwekkender kan de VARA nog worden. Het kapitalisme als de grote mythe jaja dat zal dan wel de reden zijn dat het socialisme overal al failliet is. Wie deze linkse dwaalichten nog serieus neemt wens ik een prettige toekomst toe want dat is de enigste valse hoop die dit soort valsmunters nog geloofwaardig kan maken. Als straks de maakbare wereld alsnog in elkaar stort mag deze rotzooi alsjeblieft eindelijk bij het grofvuil worden gezet. Heerlijk.

idopane | 20-04-12 | 23:42

@pius | 20-04-12 | 23:32
Ja, ben voor Barca en Atletico Madrid. Jammer dat Villa niet meedoet, maar goed, ik denk dat Barca wel wint, met Messi heb ik er vertrouwen in.

En ik heb het nou eenmaal niet zo op schoppers als Pepe, Ramos en die van de week in het veld kwam... Ook ben ik een beetje teleurgesteld in Madrid na hoe ze met de Nederlanders omgingen. Had toch iets van verwende kinderen daar in Madrid. Enne, Mourinho is nou niet het grootste voorbeeld.

La Bailaora | 20-04-12 | 23:41

@La Bailaora | 20-04-12 | 23:28

Reguleren dus.

pius | 20-04-12 | 23:32


@La Bailaora | 20-04-12 | 23:24

De goudstandaard verlaten was juist een teken van deregulatie. En we zitten juist in de shit door de ongebreidelde macht van de Financiële markten. Wat dacht je van de aard en de omvang van derivaten bijvoorbeeld.

We verschillen fundamenteel van inzicht op dit punt mijn waarde. Je bent toch wel voor Barcelona hoop ik? ;)

pius | 20-04-12 | 23:32

@pius | 20-04-12 | 23:26
Dat moet je altijd tegengaan. hoe langer je dat tegengaat, hoe langer de voorspoed duurt.

La Bailaora | 20-04-12 | 23:28

De markt lijd altijd tot kartelvorming en monopolieposities uiteindelijk. Altijd.

Dat is de enige waarheid over de markt.

pius | 20-04-12 | 23:26

Ze zoeken het maar uit, Friso, die heeft het voor mekaar.

gentle giant | 20-04-12 | 23:25

De markt heeft ons veel gebracht maar moet gereguleerd worden om goed te kunnen functioneren.
@pius | 20-04-12 | 23:18
Dat is dus een ongelooflijke denkfout. Ook financiele markten moet je niet reguleren. Daarom zitten we nu juist in de sh*t.

Het geld is in handen van een klein tal banken en centrale overheden en doen maar wat hen goeddunkt. Dat moet niet. Koppel het geld bv. aan het goud zodat ze er geen macht meer over hebben, die mannen kunnen dan namelijk niet meer 'reguleren' en geld bijdrukken.

La Bailaora | 20-04-12 | 23:24

Ik gok dat Wilders met zijn PVV door het ijs zakt.
Ik hoop het niet overigens, maar naar mening versplintert de PVV naar een erbarmelijk zetelverlies bij de (volgende?) verkiezingen. Mijn hart zegt nog altijd: Hup Geert!

grote haas | 20-04-12 | 23:22

@Stormageddon | 20-04-12 | 23:04

Bullshit.

pius | 20-04-12 | 23:19

@La Bailaora | 20-04-12 | 23:03

De markt heeft ons veel gebracht maar moet gereguleerd worden om goed te kunnen functioneren. Kijk allen maar naar de financiële markten bijvoorbeeld.

Verder is regulatie noodzakelijk om de 'mens'in de markt tegen te gaan en om dat te beseffen hoef je alleen maar om je heen te kijken.

Regulering heeft natuurlijk ook tot ongekende voorspoed geleid daar hoor je nooit iemand over alleen zoals altijd gaat het mis als het doorschiet. En dat is mijn waarheid; balans. Altijd.

Goeie tegel verder overigens;)

pius | 20-04-12 | 23:18

Gilles de la tourette :-/ zegt CDA prominent over de laatste tweet van de blonde verlosser. Morgen LPF bij nieuwsuur. Limburg is hopenlijk een try out voor het Haagse. Het wordt steeds amusanter !

Frankasd | 20-04-12 | 23:17

@La Bailaora | 20-04-12 | 23:01

Laten we niet in geneuzel vervallen. Ik vind de term springlevend en velen met mij. Ik hou hem dus;-)

pius | 20-04-12 | 23:13

@Stormageddon | 20-04-12 | 23:04

@harry pikkel | 20-04-12 | 22:51

Ze negeert de balans die er moet zijn tussen de ik en de ander en het feit dat de ik niets produceren kan zonder de ander. Haar filosofie is net zo radicaal als het communisme. En dat is ook logisch want haar gedachtegoed is niet alleen een reactie erop maar is het tegenovergestelde daarvan. Daardoor is het ook net zo kwaadaardig in potentie. Het gaat immers om de balans. Zoals altijd.

pius | 20-04-12 | 23:12

@denk.toch.eens.na | 20-04-12 | 22:50, Quotes:'Stop de Hollandse Haider', 'u bent een minderwaardig mens'.
Wat heeft Wilders met een Noorse massamoordenaar te maken, die Algerijn in Toulouse had dezelfde insteek als Breitvik, waarom kom je daar niet mee?

gentle giant | 20-04-12 | 23:10

@pius | 20-04-12 | 22:40
De werkelijkheid is helaas helemaal niet zoals ik hem wil. Was het maar zo. Het benoem slechts feiten, en die feiten benoem ik met de begrippen en woorden zoals ze in de de woordenboeken zijn gedefinieerd. Dat kun je me toch moeilijk verwijten. Mag wel, maar slaat nergens op.

Als jij je niet aan die definities wilt houden, dan vind ik dat prima, maar dat betekent dan wel dat jou teksten klinkklare nonsens worden en daar word je dan op aangesproken. Dat vind je misschien vervelend voor jezelf en hautain van mij: dat zal wel. Kan me niks schelen, doet me niks, is jouw probleem. Bovendien is het geen argument maar een drogreden ad hominem.

Ik theoretiseer ook helemaal niet, daar ben ik nog amper aan toe gekomen. Emoties en hartstochten komen er verder ook niet bij kijken, dus waar je dat vandaan haalt: geen idee. Laat het je morgen nog maar eens uitleggen bij die tweet-up. Er is vast wel een of andere slurfachtige die het je verder kan verklaren.

Stormageddon | 20-04-12 | 23:04

@pius | 20-04-12 | 22:55
Je kunt het altijd benaderen, en we gingen meer dan eens de goede kant op. Alleen al die kant op gaan, levert voorspoed op. Dus is het streven ernaar alleen al aan te raden:

"de legendarische bloei van steden als Florence, Brugge en Gent in de zeventiende eeuw was te danken aan de opkomst van een onafhankelijke koopliedenstand, die zich had ontworsteld aan het feodale systeem dat het vrije verkeer van goederen en diensten tussen vrije burgers belemmerde. (In dit stadium werpt er altijd wel een sociaal-democraat triomfantelijk tegen dat de ondernemingsvrijheid in die branche helemaal zo groot niet was, omdat gilden toen de vrije toegang tot allerlei ambachten blokkeerden. "Daar heb je helemaal gelijk in", zeg ik dan. "Zelfs in de Hanzesteden werd het vrije verkeer van goederen en diensten nog steeds belemmerd door gilden, zij het dan niet half zo rigide als onder het feodale systeem. De duimschroeven waren niet eens verdwenen; ze waren alleen maar ietsje losser aangedraaid. En bingo! Dat alleen al had een ongekende voorspoed tot gevolg." Bron:
www.theovangogh.nl/antisosialistisch%2...

La Bailaora | 20-04-12 | 23:03

@pius | 20-04-12 | 22:52
Neoliberalisme is een term die niet algemeen gehanteerd wordt en door geen stroming wordt opgeeist. Er zijn wel mensen die het gebruiken als 'markt-overheid' principe, maar er is geen enkel weldenkend mens die denkt dat liberalisme daarmee ook maar iets te maken heeft.

"... er bestaat bijgevolg geen politieke stroming die zichzelf identificeert als neoliberaal" Bron:
nl.wikipedia.org/wiki/Neoliberalisme

Vandaar ook dat die term gewoon niet meer moet worden gebruikt.

La Bailaora | 20-04-12 | 23:01

@harry pikkel | 20-04-12 | 22:51

She is an advocate of greed harry.

Je hebt mijn youtubefilmpje toch gezien? Je lijkt verdomme wel een Marokkaan man;)

pius | 20-04-12 | 22:56

@La Bailaora | 20-04-12 | 22:47

Maar het is een onbereikbaar ideaal omdat de mens en een 'vrije' markt nooit samen kunnen gaan. het een sluit het ander uit.

Denk jij niet dat de vrije markt er anders allang geweest zij zijn;)?

pius | 20-04-12 | 22:55

@harry pikkel | 20-04-12 | 22:51

Het door haar constant geopperde begrip' greed' en haar endorsement daarvan in welk licht zou dat moeten worden bezien dan?

pius | 20-04-12 | 22:53

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:49 | + 0 -
van u had ik eigenlijk ook geen andere reactie verwacht.

denk.toch.eens.na | 20-04-12 | 22:52

@La Bailaora | 20-04-12 | 22:45

Ik had het over het neoliberalisme in eerste instantie maar bedankt voor de moeite;)

pius | 20-04-12 | 22:52

pius | 20-04-12 | 22:16
Tuurlijk. Ze beschrijft tot in de kleinste details de parasitaire mentaliteit van een bepaald slag politici, 'opiniemakers', burgers en buitenlui. Dat roept weerstand op. Ze heeft het er ook wel een beetje naar gemaakt door termen als egoïsme zo vaak te gebruiken. Maar ze bedoelt het niet in de trant van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke', maar in de trant van trouw blijven aan je principes. Het wemelt in haar boeken van de figuren die het vergaren van materiële bezittingen ondergeschikt maken aan die principes.

Dat is het verschil met bijvoorbeeld Gordon Gekko. 'Greed' is 'good' als een innerlijke drijfveer, de wil om dingen te maken, maar geld is niet het doel op zich. Er moet een inspanning, creatie tegenover staan. Het is echt belachelijk om haar op één lijn te stellen met de Goldman Sachs cultuur.


harry pikkel | 20-04-12 | 22:51

gentle giant | 20-04-12 | 19:58 | + 0 -
Als je nu leest wat ik zeg kan je misschien ook begrijpen wat ik bedoel.

Hoe kun je verdedigen dat Pim wel door links is vermoord, maar dat Wilders niet mede verantwoordelijk is voor de moorden van Breivik? En nu hoef je geen onzin te roepen naar personen die je niet kent, maar gewoon eens antwoord te geven. Daarnaast wil ik best herhalen dat ik vind dat links fout was in de wijze waarop ze Pim hebben aangevallen, maar dat was niet alleen links.

Ik excuseer me als laatst nog voor mijn late reactie, heb jammer genoeg nog iets anders te doen.

denk.toch.eens.na | 20-04-12 | 22:50

@soledad | 20-04-12 | 22:47
eenzame, Spanje staat op het randje van omvallen. Van de week is de dochter van Repsol in Argentinie onteigend, schade meer dan 10 miljard Euro... Weer 7% van de Spaanse beurs af.

La Bailaora | 20-04-12 | 22:49

als ik de bedragen lees,die nog aan griekenland geschonken moeten worden,waar N.L garant voor staat
komen er geen magere maar honger jaren.
de rest van het knoflook gilde gaat ook kopje onder.
er is een geloof in india,die de ratten voeren,die de oogst opvreten,dan duurt het natuurlijk wat langer.
dan heb je uiteindelijk geen voorraad en oogst meer.
zouden de heren in brussel zich zelf wel geloven.

soledad | 20-04-12 | 22:47

@pius | 20-04-12 | 22:41
Het is waar liberalisten naar streven. Elk ander systeem is slechter, omdat het door mensen wordt gedicteerd. Dat het moeilijk is met corrupte lui, of dat nou socialisten zijn die iedereen verplicht (onvrij) opleggen 'solidair' met anderen te zijn, of corporatisten die uit zijn op eigen gewin, het maakt niet uit.

La Bailaora | 20-04-12 | 22:47

@pius | 20-04-12 | 22:40
Pius, het gaat er niet oveer 'begrippen fascisme' enzo, maar over wat we met ze alle hebben afgesproken wat een begrip betekent, zodat we samen weten waar we het over hebben.

En ik quote:
"In de meest algemene zin is de markt het geheel van omstandigheden waaronder gevraagde en aangeboden hoeveelheden van een bepaald product of een bepaalde dienst verhandeld worden en waar een prijs ontstaat. Het begrip staat centraal in de theorie van de prijsvorming in markt-economieën." Bron:
nl.wikipedia.org/wiki/Markt_(economie)

Dat is toch echt wat stormageddon zegt wat het is, en dus niet iets wat door een aantal mensen wordt gedicteerd...

La Bailaora | 20-04-12 | 22:45

Hoe zou het met Koerbagh gaan trouwens? Je vraagt het je af.

*out*

pius | 20-04-12 | 22:43

@La Bailaora | 20-04-12 | 22:33

De vrije markt is een utopie dat snap je toch hoop ik. Kijk om je heen zou ik zeggen.

pius | 20-04-12 | 22:41

@Stormageddon | 20-04-12 | 22:26

LOL. Je bent een hautaine jan jurk storma.

Het bewijs dat hoog-intelligente theoretici zoals jij geen enkel begrip van wat dan ook kunnen hebben. Jij bent het ultiem voorbeeld van de these dat de door jou zo geliefde feiten werkelijk slaven van de hartstocht en de emotie zijn.

De werkelijkheid is de werkelijkheid die jij wil dat het is. En dat noem jij feiten.

En je begrippen-fascisme en dictatoriale monologen maken geen enkele indruk op een bedroevende na dan. Ik ben klaar met jou. Als ik een god wil dan ga ik wel naar de kerk. Over lachwekkend en grotesk gesproken.

Jij bent een van de domste mensen die ik ken, een aanfluiting voor de vermogens die je van onze lieve heer hebt gekregen.

Pannenkoek.

pius | 20-04-12 | 22:40

@pius | 20-04-12 | 22:27
Ik heb diverse vage kennissen met eigen bouwbedrijven, en ik lees regelmatig de Cobouw, ik weet precies wat er aan de hand is in de bouwsector en hoe de regelgeving in de ruimtelijke ordening in dit land in elkaar zit. Daar zijn alleen maar regels bijgekomen de laatste 10 jaar. Dat is ook de reden dat een zelfstandig ondernemer in de bouw geen personeel meer wil hebben en er dus steeds meer ZZP-ers zijn. Niet door minder regels, maar door meer. En die extra regels komen ten koste van de ondernemer. Dus die nemen geen personeel aan maar huren ZZP-ers in. Anders zou een simpele verbouwing die 10 jaar geleden (geïndexeerd) 10K kostte nu 50K moeten kosten. Door extra regels.

Stormageddon | 20-04-12 | 22:38

En je hebt het alleen maar over de invloed van de overheid op de markt terwijl het andersom net zo'n groot probleem is, en zelfs groter. Staten hebben allang hun eigen financiële en economische ontwikkeling niet meer in eigen hand en dat weet jij best. Ze reageren slechts op markten.
@pius | 20-04-12 | 21:34
Het lijkt erop dat je denkt dat de corporatisten van bv. Goldman Sachs de 'markt' zijn. Die hebben de 'markt' overgenomen, maar dat is heel wat anders. Die GS en co. zijn corporatisten die met monopolistische macht die markt dicteren. Daarom moet die kerels die macht worden ontnomen zodat de vrijheid op de markten weer zijn intrede kan doen.

Monopolies en ook oligopolies zijn nou echt niet het doel van ware liberalisten en liefhebbers van de 'VRIJE markt', want die markt is dan helemaal niet VRIJ meer, want alleen maar toegankelijk voor een klein aantal. Hoe meer concurrentie, hoe beter, want dan wordt de markt weer 'vrij', en kan die niet gemanipuleerd worden door een aantal van die kerels.

La Bailaora | 20-04-12 | 22:33

@pius | 20-04-12 | 22:20
Markten bestemmen niks. Markten zijn er. Punt. De markt is gewoon verhandeling van produkt x in een spel van vraag en aanbod. Bij grote schaarste van x en een grote vraag x gaat de prijs omhoog. Zo simpel is het. Maar ze bestemmen niks. Ze kwantificeren hooguit de produktie en dus via via de kredietwaardigheid van een land. Maar als een land geen krediet behoeft dan is het nog wel enorm kredietwaardig. Quadruple of Quintuple A. Dat dicteert verder niks. Overheden hebben zelf in de hand of ze moeten lenen of niet. Dat bepaalt de markt niet.

Stormageddon | 20-04-12 | 22:32

Limburg gaat ze vooraf. Nog even wachten op Ren-je-Rutje, de witte plofkip en de CDAppendix. Doeidoei.

Thuisfluiter | 20-04-12 | 22:30

@Stormageddon | 20-04-12 | 22:15

En ook de recente ontwikkelingen in de bouwsector zijn kennelijk langs je heen gegaan. Ronduit Bedroevend storma.

pius | 20-04-12 | 22:27

@pius | 20-04-12 | 22:18
Ik lees precies wat je aan onzin debiteert en daar reageer ik op. Alinea voor alinea, alhoewel soms in een andere volgorde dan jouw onzinnige one-liners.

Ik kan het natuurlijk niet helpen dat jij niet weet waar je het over hebt, aan algehele begripsverwarring lijdt en geen idee hebt wat het werkelijke probleem van de diverse crises is, laat staan de oorzaken daarvan. Je legt de oorzaak bij mechanismen en ideeën die nu juist haaks staan op de werkelijke oorzaken. Dat is lachwekkend en grotesk. Dat wel.

Stormageddon | 20-04-12 | 22:26

@Uw Verzekeringsadvis | 20-04-12 | 22:20

Jij bent toch niet de verzekeringsadviseur van twitter of wel, anders zou ik maar een beetje inbinden. Ik voorzie een retweet-devaluatie waartegen het slecht verzekeren is. En duur bovendien;)

pius | 20-04-12 | 22:24

@Stormageddon | 20-04-12 | 22:15
Vele kudo's.

Lees ook hier Pamela Hemelrijk, een van mijn favoriete stukjes, over corporatisme, feodalisme en socialisme:
www.theovangogh.nl/antisosialistisch%2...

La Bailaora | 20-04-12 | 22:24

@Stormageddon | 20-04-12 | 22:20

LOL. Je begint steeds pathetischer te worden.

pius | 20-04-12 | 22:22

Nationale Politiek is zo 2011
Mensen de sleutels van de schatkist van Nederland zijn door het ESM verdrag in Brussel neergelegd
Vandaag kwam er nog meer nieuws uit de hoodfstad van vierde rijk
geruchten over een EU-superpresident
www.telegraaf.nl/buitenland/11956577/_...
We kunnen van de tweede en eerste kamer wel een museum maken dacht ik zo

janneman1977 | 20-04-12 | 22:21

@Stormageddon | 20-04-12 | 22:15

En de financiële markten dicteren de overheden. Hoe durf je dat te ontkennen. Je arrogantie begint steeds meer je intelligentie te verdrijven. Ik ben er klaar mee. Als hele slimme mensen hele domme dingen gaan zeggen ben ik niet het juiste publiek.

Fijne avond verder.

pius | 20-04-12 | 22:20

@Stormageddon 22.15
Goed samengevat.
Daar waar de politiek en de ambtenaren de ruimte krijgen en die pakken is het einde oefening.

Uw Verzekeringsadvis | 20-04-12 | 22:20

@harry pikkel | 20-04-12 | 21:47
Heeft hij ook niet. Het enige dat hij over Ayn Rand heeft gelezen zijn wikipedia en socialistische agit-prop websites die het uiteraard met Rand oneens zijn, maar daarvoor geen enkel feit kunnen aandragen anders dan: de groep gaat altijd boven het individu, anders is alles verloren. Of zo.

Stormageddon | 20-04-12 | 22:20

-weggejorist-

pius | 20-04-12 | 22:18

@Stormageddon | 20-04-12 | 22:15

Jij leest niet. Eerst lezen wat ik bedoel godverdomme en dan reageren. Jij typt je referaten blind. Ik word daar boos van. Bullshit.

pius | 20-04-12 | 22:18

@harry pikkel | 20-04-12 | 22:12

Je beschrijft het prachtig en overtuigend Harry, respect.

Ik zou het bijna gaan geloven, maar als je gelijk hebt dan is er toch een enorm probleem met de communicatie en het algemeen geldende opvattingen van haar gedachtegoed denk je niet?

pius | 20-04-12 | 22:16

@pius | 20-04-12 | 21:34
Dat zijn allemaal hele andere problemen met hele andere oorzaken, dat heeft nul komma nul met libertarisme te maken, nul komma nul. Er is geen dictatuur van het ego, er is een dictatuur van het staatsgeleid corporatisme. Dat is net zo ernstig als socialisme.

Het huidige systeem heeft nu juist helemaal niks met liberalisme of libertarisme te maken. Maar dan echt ook helemaal niks. Het is het tegendeel. Corporaties zijn nu juist anti-vrijheid, anti-individu. Er is geen doorgeschoten vrijheid. Was het er maar. Er is een eenzijdige vrijheid voor 1 type rechtspersoon, te weten de papieren fantasiepersoon corporatie, waar niemand voor verantwoordelijk is en niemand aansprakelijk. Dat is niet libertarisch, ook Ayn Rand heeft zich tegen de macht van de corporaties gekeerd. Dat ten eerste. Je schuift iemand iets de schoenen die zich er ook tegen keerde. Dat is op z'n minst bizar. Of je weet niet wat de persoon schreef of je hebt propaganda uit de verkeerde bron. Wat het ook is, je hebt er in elk geval niks van begrepen. Corporatisme is geen kapitalisme.
www.blog2.tshirt-doctor.com/?p=29752#m...
archive.frontpagemag.com/readArticle.a...

De markt is er gewoon. Of jij nu wilt of niet, die is er. Die wordt niet bepaald, of geregeld, die is er. Mensen willen vreten, wonen, drinken, neuken. Vraag + aanbod = markt. Simpel. In de meest primitieve cultuur en de meest geavanceerde cultuur is er altijd een marktwerking, want behoeften willen worden bevredigd en de schaarste bepaalt de waarde en de prijs van de bevrediging. Zo simpel is het. De markt dicteert niks, de overheid wel. De overheid dicteert de markten. Je moet de zaken niet omdraaien.

Het probleem van de financiële markten is een heel ander probleem. Dat heeft te maken met het verhandelen van waardepapier op waardepapier op waardepapier, en denken dat dat daadwerkelijk iets waard is. Natuurlijk geen probleem als het individuen betreft, maar institutionele beleggers die aan het spelletje meedoen betalen de prijs, of liever: leggen dat bij de belastingbetaler neer. Dat is een heel ander probleem. Dat is een probleem van onkunde, incompetentie en gebrek aan toezicht en inspraak van de eigenaren van het geld. De banken- en kredietcrisis een corporatistische faal, geen kapitalistische. En ja, staten laten zich gijzelen door corporaties. Maar dat komt alleen maar omdat ze teveel uitgeven en moeten bijlenen op de door hedge funds en corporaties gedomineerde kapitaalmarkten.

Wat betreft de bouw: Er is geen sector die meer gereguleerd is dan de bouw. Als jij als individu een stuk grond hebt, dan mag je niet met eigen handjes een huis bouwen. Nee, dat moet eerst in het bestemmingsplan passen, dan moet het aan bouwbesluiten voldoen, aan welstand en kwaliteitseisen, met erkende installateurs (want anders onverzekerbaar, en zonder verzekering ook geen hypotheek) als je zelf mag bouwen. En als je dan een aannemer inschakelt dan moet die aannemer aan een dikkere Arbo-wet voldoen dan welke andere sector dan ook. Als je het over de praktijk wilt hebben, meneer... en het totale plaatje meneer: Dat is de praktijk. Daardoor zijn woningen 3 tot 4 keer duurder dan in Duitsland of België. De bouw is in NL kapotgereguleerd.

En nee, de VVD is geen liberale partij. Het zijn dixieland-socialisten.

Stormageddon | 20-04-12 | 22:15

pius | 20-04-12 | 21:49
Ik wil nog wel een stap verder gaan. Atlas in Staking is een van de meest spirituele boeken die ik ooit gelezen heb. Ik weet ook wel dat het libertarisme niet zaligmakend is en dat het een wrede wereld wordt als je haar ideeën morgen één op één invoert.

Neemt niet weg dat ze als geen ander inzag wat zowel op spiritueel niveau als op maatschappelijk niveau het probleem was/is: consumeren, volgzaamheid, irrationaliteit versus produceren, creativiteit en ratio. Hier, hoor je het eens van een ander:

"Weiss wijst de lezer op het essay ‘The Money Making Personality’ dat Rand in 1962 schreef voor Cosmopolitan. In dit stuk maakte zij een onderscheid tussen de Money Maker, die rijkdom creëert door ‘de natuur te bedwingen’ (door iets uit te vinden of te maken) en de Money Appropriator, die aan zijn geld komt door anderen te manipuleren. De eerste soort hecht bovendien niet aan luxe en status, in tegenstelling tot de tweede. Het is duidelijk bij welke groep Rands sympathie lag. Ze liet zich in dit essay negatief uit over Wall Street. Toen ze Alan Greenspan vroeg een schatting te maken van het percentage Money Makers op Wall Street, gokte hij op vijf procent. Zo bezien lijkt het bijna onmogelijk dat Rand nu positief zou oordelen over het gros van de zakenmannen van Wall Street."

En ja, ze schrijft haar ideeën scherp op. Op het kille en onmenselijke af. Maar soms is een hamer spiritueler dan een kruidenvrouwtje.

harry pikkel | 20-04-12 | 22:12

Ik beschouw - gezien de langdurige afwezigheid van mijn onvolprezen confraters dit pleit voor beslecht en dit topic voor gesloten.

* deur dicht doet*

pius | 20-04-12 | 22:05

Ayn Rand is een Russin die als ze niet naar de VS was gevlucht zeer terecht in de goelag zou zijn beland.

lauwebal | 20-04-12 | 21:56

@harry pikkel | 20-04-12 | 21:47

LOL. Ayn rand is de absolute verpersoonlijking van het zelf en het zelfzuchtige. Jij moet je rose bril afzetten als je leest harry. Straks ga je nog zeggen dat Stalin niets had met het collectieve. Of dat Ajax geen kampioen van de armoe word.

pius | 20-04-12 | 21:49

pius | 20-04-12 | 21:34
Ego en hebzucht? Ik weet niet of jij de Fountainhead gelezen hebt, maar dat is wel andere koek dan ego en hebzucht. De held blijft trouw aan zijn eigen esthetische principes ook al verliest hij daardoor al zijn geld en moet hij in de mijnen gaan werken.

Bijna iedereen in zijn omgeving doet precies het tegenovergestelde en verkwanselt zijn principes om twee redenen: ego en hebzucht.

Ik kan me op basis van je comment niet voorstellen dat jij Ayn Rand echt gelezen hebt. Althans niet de romans.

harry pikkel | 20-04-12 | 21:47

SP PVDA cDA met een SP premier natuurlijk Roemer zal het goed doen .

kingorgasmo | 20-04-12 | 21:44

@Stormageddon | 20-04-12 | 21:11

Ik noem het niet zo. Er zijn helemaal een liberalen meer of vind jij de VVD soms een liberale partij?

Net zoals het gezweem hier met het libertarisme bijvoorbeeld. Zelden een lachwekkender filosofie gezien in relatie tot onze huidige complexe en overbevolkte verstedelijkte maatschappij. Utopische wild-west onzin.

Ook is de Ayn rand-filosofie van ego en hebzucht net zo allesbepalend voor ons huidige sociaal-financieel-economische systeem geweest als alles-vernietigend. Het heeft ons veel gebracht maar zal nog veel meer van ons afnemen. Evenwicht laat zich immers niet knechten door absurde theorieën.

De dictatuur van het ego heeft de dictatuur van het collectieve simpelweg opgevolgd. Doorgeschoten vrijheid. Een vrijheid die onze toekomst gevangen heeft genomen.

Het libertarisme is een cynische, gitzwarte a-spirituele variant van de hippie-doctrines uit de jaren 60, niets meer en niet minder.

En je hebt het alleen maar over de invloed van de overheid op de markt terwijl het andersom net zo'n groot probleem is, en zelfs groter. Staten hebben allang hun eigen financiële en economische ontwikkeling niet meer in eigen hand en dat weet jij best. Ze reageren slechts op markten.

En er is wel degelijk sprake van deregulering kijk naar de financiële markten naar de bouw sector en naar andere bepalende sectoren evenals het feit dat er inderdaad elders regulering bij is gekomen maar dat heeft veel meer met andere zaken dan met socialisme te maken, het gaat om het totale plaatje.

Je structureel eenzijdige belichting is niet de mijne en de praktijk is nu eenmaal niet de theorie. Was het maar zo makkelijk.

pius | 20-04-12 | 21:34

@pius | 20-04-12 | 20:57
Dat heeft met liberalisme niks te maken. Noem het dan ook niet zo. Het heeft ook niks te maken met deregulering: er is geen regeltje afgeschaft, er zijn alleen maar meer bijgekomen. Ook wordt de overheid er niet kleiner door. Overheden groeien nog steeds, terwijl de voorzieningen worden uitgekleed en kapotgereguleerd maar zogenaamd geprivatiseerd zijn in een door de overheden hermetisch gesloten "markten". Dat heeft met liberalisme allemaal geen reet te maken. Helemaal niks.

Stormageddon | 20-04-12 | 21:11

Knokken ?
Dat willen alleen die jongens die Wilders voor z n raap willen schieten.
De rest van de bovengestelden vergadert tot dat we met z n allen tot onze knieen in de schulden staan.
Politiek en oplossingen is een slechte combinatie.

Uw Verzekeringsadvis | 20-04-12 | 21:07

@La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:46 : Mauro en Sahar zijn het gevolg van hun eigen slechte gedrag. Ze kregen een afwijzing dus moesten ze terug. Wel kun je het de PvdA verwijten dat de gezinnen niet onmiddellijk zijn uitgezet, maar helaas ook dit kabinet doet niets aan uitzetten, laat staan actieve opsporing en opsluiting van illegalen.

lauwebal | 20-04-12 | 21:06

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:11 | | Reageer+ |
1
Had ik nog niet gehoord.
Het rommelt in de PVV.
Geen tijden om hakken in zand te zetten en poot stijf te houden. Vandaar!

Einde van de Domheid | 20-04-12 | 20:57

@Stormageddon | 20-04-12 | 20:54

Ik heb het over neoliberalisme storma. De entente tussen staat, kapitaal, en het internationale bedrijfsleven. De privatiserings en dereguleringsdoctrine. Je kent hem wel.

pius | 20-04-12 | 20:57

@pius | 20-04-12 | 20:38
Ik ontken het systeem niet, maar ik noem het bij de werkelijke naam: staatsgeleid corporatisme, dat is heel wat anders dan liberalisme. Het klinkt natuurlijk wel lekker voor socialistische gelijkhebberts: "Zie je wel, het is de schuld van het kapitalisme, het is het 'neo-liberalisme'", maar daar heeft het nou net helemaal niks mee te maken.

Met liberalen bedoel ik aanhangers van de liberale traditie: John Locke, Adam Smith, J.S. Mill, en recenter: Ludwig von Mises, Friedrich Hayek, David Friedman en bijv. Dirk Verhofstadt (niet te verwarren met de voormalige Belgische premier)

Stormageddon | 20-04-12 | 20:54

kingorgasmo | 20-04-12 | 20:31
Uiteraard, Geert en ook de SP (en de rest v/d kamer) maken gewoon deel uit van de corrupte gevestigde orde.
Alleen de SP/PVV/SGP zijn tegen de EUSSR en niet één partij is voor serieuze financiële hervorming, links- of rechtsom. Allen wensen slechts handhaving van de onhoudbare, gecorrumpeerde status quo.

Willem Hollander | 20-04-12 | 20:41

@kingorgasmo | 20-04-12 | 20:33, dan nu graag uw alternatief? Daar ben ik zeer benieuwd naar.

gentle giant | 20-04-12 | 20:40

@gentle giant | 20-04-12 | 20:37

LOLOL

pius | 20-04-12 | 20:39

@Stormageddon | 20-04-12 | 20:24

Ik ben geen socialist en ik ga niet in discussie met iemand die het neoliberale systeem ontkent.

Dat heeft net zoveel zin als discussiëren of er water in de zee zit en dat lijkt me nogal een verspilling van tijd. Sofisme noemde je dat toch?

En over welke liberalen heb je het, de cybersalon-liberalen hier of de echte in het Catshuis? Dit lijkt me niet je meest gelukkige argument ooit maar ik kan het mishebben natuurlijk. Wat u meneer.

pius | 20-04-12 | 20:38

@pius | 20-04-12 | 20:25, Ik zou graag een boek van Geert zien: 'Mijn gevecht tegen Kamp'
Maar dat gaat 'm niet worden.
En de cursus 'omgaan met teleurstellingen, is vanmiddag ook weer afgeblazen.

gentle giant | 20-04-12 | 20:37

Held Geert zal na het vallen van het kabinet cDA en VVD zwarter maken dan de zwartste moslim en zijn bekende trukendoos open trekken .

kingorgasmo | 20-04-12 | 20:33

@La Bailaora | 20-04-12 | 19:19
Van 2001 tot 2005 zat er een duidelijke daling in de immigratie cijfers mede door het beleid opgezet door?

miko | 20-04-12 | 20:32

Wilders weet nu onderhand dat er geen steun meer is voor dit kabinet en zal de stekker er eigenhandig uittrekken in de hoop dat hij er als winnaar uitkomt want de meerderheid wil dit kabinet ten slotte niet meer .
alles voor de zieltjes toch Geert ?

kingorgasmo | 20-04-12 | 20:31

@Stormageddon | 20-04-12 | 20:24
Hear! Hear!

En Eva een pijpsletje noemen is tokkielaal! Maar dat terzijde.

deraderendraaien | 20-04-12 | 20:30

gewoon opstappen er is geen steun meer voor dit kabinet ! hoe erg het ook is nieuwe verkiezingen en draag de problemen maar over aan een constructief kabinet dat er wel uit komt .... godverdomme die wilders met zijn star gedoe , verhagen de slang en rutte met zijn schijnheilige alles weglachsmoel !

.liever nu dan morgen

kingorgasmo | 20-04-12 | 20:27

@ Stormageddon | 20-04-12 | 20:24
Waar.

Pa Cartwright | 20-04-12 | 20:27

@Bart_Bart | 20-04-12 | 18:35
Greet reaGeert op alles als een verongelijkte Marokkaan.Hij is bang voor de media.Hij durft niet naar Pauw en Pauw omdat hij dan wat meer moet als zijn oneliners spuien.de media de schuld geven tssss.Wat zwak en flauw.

miko | 20-04-12 | 20:26

@gentle giant | 20-04-12 | 20:22

Als het aan henk ligt zit het gehele nederlandse volk over een tijdje in zijn achternaam. Die slaagt er zelfs in Santorum rechts te passeren.

pius | 20-04-12 | 20:25

deraderendraaien | 20-04-12 | 20:15
Kweenie, heb er nog weinig van gezien vanavond. Er zal wel voetjebal of een talentenshowtje op den treurbuis zijn...
La Bailaora | 20-04-12 | 20:17
Een voor een, inderdaad, een triest schouwspel.
-
Aargh, nu moet ik weer aan gespietste hoofden aan de binnenhofmuur denken.
*bloeddruk opneemt*

Willem Hollander | 20-04-12 | 20:25

@pius | 20-04-12 | 20:00
Corporatisme en liberalisme door elkaar halen blijft een favoriet semantisch spelletje van socialisten. Wat er ook uit het Catshuis komt, met een liberale agenda zal het niks te maken hebben. Het simpele feit dat het CPB meer dan een week nodig heeft om koopkrachtplaatjes te berekenen is een teken aan de wand. Bij werkelijk liberale hervormingen zijn koopkrachtplaatjes in een halve middag door te rekenen.

Van liberalen op deze site heb jij ook nooit gehoord dat er geld naar particuliere instellingen als banken moet. Ook niet dat wij Griekenland moeten steunen met miljardenkredieten. Dat zijn de eurofiele socialisten die dat roepen. Een echte liberaal laat failliete troep gewoon failliet gaan. Dus ja, het is de schuld van socialisten met een beroep op misplaatste, afgedwongen solidariteit. Terwijl de de grootste ruifvreters zich geen seconde solidair voelen met degenen die hun salarissen moeten ophoesten en steeds meer geld eisen voor steeds slechtere dienstverlening. Dat heeft met liberalisme helemaal geen donder te maken maar met staatsgeleid corporatisme.

Maar dat systeem consequent "neo-liberalisme" te noemen gaat er bij socialisten natuurlijk in als zoete koek, als gods woord in een ouderling, als een spuit in een heroinehoer.

De zwakste schouders worden heus wel ontzien, de rekening komt bij de werkende middenklasse te liggen, en diens nageslacht. Momenteel wordt elke Nederlandse baby al geboren met een schuld van 25.000 euro. En dat is niet de schuld van Achmed de Allochtoon, Kees de werkloze of Albert de ambtenaar maar wel in het feit dat er veel te veel Achmeds, Kezen en Alberts zijn. Zo liggen de zaken, meneer.

Stormageddon | 20-04-12 | 20:24

@deraderendraaien | 20-04-12 | 20:09
Mooi. Als u dan toch de discussie op niveau wil voeren dan doen we het niet en zeggen we:
'Ongezien de tyfus aan de internationale rechtsorde. Wij hebben ons ontdaan van onze moraal ten bate van ons egoïsme. Dictators en ander tuig, kom er maar in. Van ons heeft u niets te vrezen. Wij tellen onze Euro's achter onze dijken. Onze dijken zijn onverwoestbaar en onze vestingen onneembaar. Verkracht uw vrouwen in uw landen, buit uw volkeren uit in uw contreien. Voert oorlog met alle wapens, maar zorg ervoor dat de nucleaire wind vooral niet over onze polders waait. Voor de rest de tyfus, de pleuris en de cholera met alles wat zich elders op de wereld bevindt. Met de groeten uit Nederland!'.

Dan kunnen we heel snel nog véél meer besparen, want dan kunnen we naast Ontwikkelingssamenwerking en Defensie ook Buitenlandse Zaken, Economische Zaken en eigenlijk ook de rest opdoeken.

Chiant | 20-04-12 | 20:24

@smdyasc | 20-04-12 | 19:58

Het volk mag beslissen? Je lijkt Mao wel. Die zei dat ook altijd.

pius | 20-04-12 | 20:23

@gentle giant | 20-04-12 | 20:08
Executie gaat me dan weer wat ver, maar het daadwerkelijk verantwoordelijk gesteld worden voor wanbeleid moet absoluut weer ingevoerd worden.

Nu wordt je na de grofste en soms dodelijke fouten naar huis gestuurd met een half miljoen plus vijf jaar wachtgeld. Eventueel aangevuld met een commissariaatje wegens bewezen diensten.

Er kleven te weinig risico's aan het besturen van dit land.

koolteer | 20-04-12 | 20:19

Ik kots op het catshuis, gaat me alleen maar geld kosten.

prince | 20-04-12 | 20:19

@gentle giant | 20-04-12 | 19:50
En maar bukken voor bukshag! haha!

deraderendraaien | 20-04-12 | 20:17

@Willem Hollander | 20-04-12 | 20:07
ja, een voor een he? :-)

Spanje gisteren en eergisteren: 7% van de beurs af.

La Bailaora | 20-04-12 | 20:17

@Willem Hollander | 20-04-12 | 19:48
Pff blij toe krijg er een droge keel van.!

Weet jij waar de water naar de zee dragers op dit moment zitten?;)

deraderendraaien | 20-04-12 | 20:15

@ La Vie En Rose | 20-04-12 | 20:04
Oh. Jij stemde op die wilders omdat-ie "de vinger aan de pols houdt"?

Pa Cartwright | 20-04-12 | 20:13

@ pius | 20-04-12 | 20:08
Siert je.

Pa Cartwright | 20-04-12 | 20:11

@Chiant | 20-04-12 | 19:43
De gedachtegang die jij volgt is mooi maar niet haalbaar denk ik.Klein voorbeeld: zie een gezin met kinderen die jij moet opvoeden en onderhouden, daarnaast moet je ook nog een vriendje van jou dochter opvoeden en onderhouden, Dat vriendje echter heeft een totaal andere moraal, en is een heel stuk groter dan jou kids, en eet daardoor voor vier.Ondertussen verliest jij je baan, dus minder inkomsten.Ook heeft dat vriendje een vijand die jij van hem af moet zien te houden,en bovendien laat ie zich vaak heel ondankbaar uit voor jou inspanningen.
Hij is ook achterdochtig, en verbouwd verkoopt drugs aan de hele wereld, ook al probeer jij hem te leren aardappelen te telen.

Denk jij nou werkelijk dat de internationale gemeenschap of alleen Nederland for that matther van zo'n land een democratisch voorbeeldige natie kunt maken? ik denk ... in nog geen honderd jaar!

deraderendraaien | 20-04-12 | 20:09

@Pa Cartwright | 20-04-12 | 20:03

Ik ben maar weer op de ouwe toer gegaan. Ik weet het anders ook niet;)

pius | 20-04-12 | 20:08

@koolteer | 20-04-12 | 20:02, het groene zoodje 2.0

gentle giant | 20-04-12 | 20:08

La Bailaora | 20-04-12 | 20:05
Alles op z'n tijd, uiteraard.

Willem Hollander | 20-04-12 | 20:07

@Willem Hollander | 20-04-12 | 18:57
Eerst komt Rajoy aan de beurt.

La Bailaora | 20-04-12 | 20:05

@La Vie En Rose | 20-04-12 | 20:01
Tofik is een smerige moslim kolonist, P24 is het bewijs, en het is een kwestie van tijd, varken is moslim, moslim is varken.

smdyasc | 20-04-12 | 20:05

@Pa Cartwright | 20-04-12 | 19:58
Hij houdt de vinger aan de pols, houdt deze punten op de agenda.

Dat is al heel wat tussen die IslamlikkerTs en Eurofielen.

La Vie En Rose | 20-04-12 | 20:04

@ pius | 20-04-12 | 20:00
QED

Pa Cartwright | 20-04-12 | 20:03

@EUgenio | 20-04-12 | 19:16
Sinds de EU bis het met welvaart en sociale voorzieningen slechts bergafwaarts gegaan. Iedereen moet delen in de gemiddelde armoede. De kracht van europa bestond uit sterke landen waar de zwakkere broeders zich aan op konden trekken. Nu echter moeten de sterkere landen afdalen naar de PIGGS-stallen.

Een paar bankiers en lobbyisten zijn de boel aan het afromen en de rest mag en zal in ellende ondergaan.
Ooit zal de dag komen dat eurofielen kaalgeschoren de dan herstelde landsgrenzen overgeschopt worden.

koolteer | 20-04-12 | 20:02

@gentle giant | 20-04-12 | 19:29
Juist ja.
Met dit bord liep Tofik Dibi toch ook tijdens die demonstratie?

La Vie En Rose | 20-04-12 | 20:01

We zullen wel zien wat dit bewust-Siberische beleid oplevert op termijn met dit pakket zullen de rechts-stalinistische Ayn-Rand-hoertjes de de definitieve overwinning van het ego en de hebzucht over de geschiedenis gaan veiligstellen.

Leve 15 procent van het Nederlandse Volk! Met dank aan de zwakste schouders.

Ongetwijfeld zal elitepijpsletje Jinek in haar door een gemiddeld salaris betaalde couturehandjes wrijven a.s zondag maar dit terzijde.

Dat meer ongelijkheid minder veiligheid is en meer criminaliteit dat weet ieder ademend wezen behalve de alles is de schuld van het socialisme-blaters hier.

En we kunnen ons geld natuurlijk beter uitgeven aan de banken en rijken in de knoflooklanden dan aan onze eigen luie werkloze uitzuigers en ruifvreters terwijl we aan het Volk verkopen dat het allemaal de schuld is van Achmed de allochtoon, Kees de werkeloze en Albert de Ambtenaar.

Dat gaat erin als zoete koek bij rijkste generatie ooit die denkt dat ze de armste generatie ooit zijn.

Neoliberaliteit bestaat immer niet. Dat is een uitvinding van de socialisten.

pius | 20-04-12 | 20:00

@denk.toch.eens.na | 20-04-12 | 19:24, gestikt in je tofu?

gentle giant | 20-04-12 | 19:58

@ La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:55
Ja. Maar onderwijl lukt het die geert niet ook maar énige poot aan de grond te krijgen op dat gebied.

Pa Cartwright | 20-04-12 | 19:58

Later we de burger aan het woord laten, dan de 'eerlijke verslageving' op een rij zetten, NPO/Vara/Vpro/Rooie Nazi Omroepen bij elkaar, PO moet echt opgeheven worden. Volk mag beslissen, nu.

smdyasc | 20-04-12 | 19:58

Iedere woningcorporatie, gemeente, provincie, pensioenfonds, zit tot over de nek in de derivaten. De burgert is eigenaar van de hoogste particuliere schuld ter wereld (en nee, daar staan géén spaargelden of pensioenen tegenover, alleen wat zwaar overgewaardeerd bezit). Als hedge fund Holland eenmaal schuiven gaat, berg je dan maar. Zuid-Europa zal in een deuk liggen, en uiteraard keiharde saneringen eisen, waaraan onze EUSSR heersers maar wat graag gehoor geven. Hallo troika, hallo Goldmannetje, daaag Rutte.

Willem Hollander | 20-04-12 | 19:58

@La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:48, Eensch, maar niet door de achterdeur, het Nederland wat ik voor ogen heb/had bereiken we niet met islam idioten doch ook niet met christenbroeders, christenbroeders hebben historisch gezien enig recht van spreken, maar dat hadden we nou net aardig voor elkaar.

gentle giant | 20-04-12 | 19:57

@EUgenio | 20-04-12 | 19:21
Het ontkennen van massa immigratie is een verzinsel van lieden met een enorme granieten plaat voor hun harses.
Diezelfde lieden bejubelen ook die geweldige EU.

Ander volk eerst.
Landverraders zijn het. Allemaal.

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:55

@applaus voor de paus | 20-04-12 | 19:23
Natuurlijk!.. een bedekte waarschuwing aan het adres van Wilders.

deraderendraaien | 20-04-12 | 19:53

@EUgenio | 20-04-12 | 19:19
Doe dat eens even onderbouwen?... met bewijzen graag!

deraderendraaien | 20-04-12 | 19:50

@deraderendraaien | 20-04-12 | 19:45, blauw shirt en oranje rabo sokjes, allemaal terug naar de Boerenleenbank.
Milieu was perfect toen, te vreten had je niet.

gentle giant | 20-04-12 | 19:50

En daar gaat onze hypotheekrenteaftrek.... je zal toch VVD gestemd hebben!

NoXxa | 20-04-12 | 19:49

@denk.toch.eens.na | 20-04-12 | 19:24
Mensch ga alsjeblieft koken!

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:49

@gentle giant | 20-04-12 | 19:34
Rutte en de SGP?
Liever Rutte met de SGP op de achterbank dan met Samsom of Pechtold.

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:48

deraderendraaien | 20-04-12 | 19:39
Haha, wees gerust. Er komt steeds meer woestijnvolk:)

Willem Hollander | 20-04-12 | 19:48

@lauwebal | 20-04-12 | 19:37
Mauro, Sahar, niet uitgezette asielzoekers zijn het gevolg van PvdAbeleid. Iedereen weet dat.
Ook dat je niet binnen zo'n korte termijn alle troep op kunt ruimen met een oppositie die je onder Albayrak niet hoorde als er mensen werden uitgezet en nu over ruggen van kinderen politiek bedrijven.

De immigratiecijfers zijn overigens teruggelopen.

Verder vind ik Leers ook niet de juiste minister voor deze moeilijkste post, maar Greet zorgt als enige dat deze agendapunten op de agenda blijven.

En nog iets. Greet laat zich niet zo snel naaien.

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:46

@gentle giant | 20-04-12 | 19:22
Met de sponser naam van Unilever op je rug, of de DNB.

deraderendraaien | 20-04-12 | 19:45

@deraderendraaien | 20-04-12 | 18:56
Ik had hem verwacht.
Voorop gesteld dat in Afghanistan geen hongernegertjes wonen en de strijd daar ook niet begonnen is vanwege de armoede van de bevolking, denkt u nu werkelijk dat een dergelijk probleem op te lossen is door daar even een paar jaar naar toe te gaan? Naar mijn stellige overtuiging werkt het ook in Afghanistan.
De denkfout die u en vele anderen maken is dat men verwacht dat successen al na een paar maanden of jaren geboekt worden. Dat is natuurlijk volstrekt onmogelijk. Je zult een bevolking moeten opleiden en van het meest basale betrouwbare bestuur, rechtsgang en voorzieningen als infrastructuur moeten voorzien. Je zult hele generaties moeten opleiden om ze voorbij Maslov-2 te brengen. Regimes als in Afghanistan en dictatoriale zakkenvullerslanden in Afrika houden de bevolking dom en arm. Daardoor onafhankelijk.
Daarom moet je allereerst een veilige omgeving creëren met een krijgsmacht, gevolgd door een politiemacht. Parallel daaraan een langdurige investering doen van minstens één, bij voorkeur twee generaties in onderwijs en ontwikkeling. Pas dan kun je verwachten dat je succes hebt en dat een volk op eigen benen kan staan.
De ISAF troepenmacht is pas sinds een jaar 6 actief in Afghanistan. De eerste fase is knokken en vechten. Geen veilige omgeving. Bovendien te weinig mankracht. En net toen de omgeving zo werd dat er successen volgenden moest de PvdA zo nodig een statement maken om de gemeenteraadsverkiezingen te beïnvloeden.
De grote, grote denkfout is dat je oplossingen voor conflicten, stabiliteit en ontluikende welvaart al binnen een paar jaar kunt bereiken. Dat is net zo'n illusie als dat je oorlog kunt voeren zonder onbedoelde slachtoffers, of ontwikkelingssamenwerking kunt doen zonder derving.
Het bevrijden van een volk onder het juk van dictators en het ontwikkelen van een natie, zodat het op eigen benen kan staan is een investering met een lange adem en een investering die pas gaat renderen na decennia. Een veilige omgeving en onderwijs, onderwijs, onderwijs. Daar gaat het om.
Helaas is het ook omkeerbaar. Kijk maar naar de zogenaamde onderwijsvernieuwingen die in Nederland zijn doorgevoerd sinds de jaren 70 en wat dat heeft opgeleverd aan electoraat tegenwoordig. Maar dat geheel terzijde.

Chiant | 20-04-12 | 19:43

@Pa Cartwright | 20-04-12 | 19:15
De allerheilige export!

Wilde noord-Korea maar socialisten importeren, dat zat het met de Europese export wel snor!

deraderendraaien | 20-04-12 | 19:43

@Willem Hollander | 20-04-12 | 18:57
Goh... dat ik jou hier nou ook tegen kom in de woestijn!
Zullen we een poosje samen roepen?

deraderendraaien | 20-04-12 | 19:39

@denk.toch.eens.na | 20-04-12 | 19:24, ik vind dus dat men wel schuld heeft.

gentle giant | 20-04-12 | 19:37

@La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:28 : Nee dat lukt Geert niet. Geert zijn belangrijkste troef is strenge immigratie. Duidelijk is geworden dat hier niets van terecht is gekomen: Sahar, Mauro.. Immigratiecijfers overtreffen PvdA. Leers vindt immigratie verrijking. Bericht deze week dat er amper uitzettingen plaats vinden. Zielig negertje krijgt vandaag verblijfsvergunning. Geert is genaaid en kan nu niet meer terug.

lauwebal | 20-04-12 | 19:37

Geen akkoord op basis van een tweet waarin het argument wordt gebruikt dat Rutte casual gekleed gaat? Komop GeenStijl, kappen met die onzin. Ten eerste omdat Twitter te serieus wordt genomen. Ten tweede omdat het argument onzinnig is, Rutte heeft echt nog wel een pak liggen in het Catshuis.

lauwebal | 20-04-12 | 19:35

@La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:28, nope, daden, time is running out. Vuistdiep lachend sonderen op de achterbank, daar moet je niet mee geassocieerd willen worden.

gentle giant | 20-04-12 | 19:34

@gentle giant | 20-04-12 | 18:44
Wat we nu meemaken is volgens mij zo ongeveer wat zou zijn gebeurt als Pim niet door zo'n linkslul was omgelegd.

deraderendraaien | 20-04-12 | 19:31

@gentle giant | 20-04-12 | 19:18
Ik verlies het vertrouwen niet. Zie haarscherp waar ze mee bezig zijn. Greet en de PVV moeten kapodt.

Greet sleept eruit wat hij er uit kan slepen. Meer zit er vooralsnog niet in.

Gewoon niet meer naar het staatsjournaal, Een Vandaag en Nieuwsuur kijken en wegzappen als er Wildersbashers bij DWDD en PenW zitten. Ook de stand in de peilingen niet serieus nemen. Die worden ook door linkse lieden gemanipuleerd.

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:28

@Ven1V1d1V1c1 | 20-04-12 | 19:14
Zoals ik je al eerder zei... veel plezier ermee.

deraderendraaien | 20-04-12 | 19:27

Weet je wat? Vergeet die kudtpolder, we zetten het hele land onder water.

gentle giant | 20-04-12 | 19:26

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:09 | + 4 -

gadverdamme, steeds weer terugkomen met de schuld van Pim's dood bij links leggen. Dat is even erg als de link leggen tussen Wilders en Breiviks daden.

Net als Breivik was ook de moordenaar van Pim een gek, ik zeg niet dat links niet te ver ging in de aanvallen maar wel dat ze daardoor nog geen schuld hebben.

denk.toch.eens.na | 20-04-12 | 19:24

@Pa Cartwright | 20-04-12 | 19:15, export van de maak industrie? groot succes.

gentle giant | 20-04-12 | 19:24

@EUgenio | 20-04-12 | 19:21
Tuurlijk joh. We hebben hier helemaal geen nieuwkomers, 'allochtonen'. Moslims?, die wonen hier al 4 eeuwen. :-).

Die 'halfbaken aanscherping' ging pas in in 2001. De Europeanen die je bedoelt zijn waarschijnlijk de Polen, ook een boel idd., maar die kwamen pas veel later.

La Bailaora | 20-04-12 | 19:23

@deraderendraaien | 20-04-12 | 18:04 |

Dat gedoe in Limburg is een ouderwetse afleidingsmanoeuvre.

applaus voor de paus | 20-04-12 | 19:23

@La Bailaora | 20-04-12 | 19:19
De massa-immigratie vonden de Eurofielen noodzakelijk om het "vergrijzingsprobleem" op te lossen. Vandaar dat er nu immigranten rond de woningen van de (relatief rijke) oudjes sluipen om dat probleem en de recycling van oud geld ter hand te nemen.

Jan Passant mk2 | 20-04-12 | 19:23

@EUgenio | 20-04-12 | 19:16, "een stabiel, welvarend groen Europa", zelfs Wim Cock vreest voor instabiliteit.
Groen en welvarend? Jawel, iedereen lopend naar zijn dagloners werk.

gentle giant | 20-04-12 | 19:22

@Eurotokkie | 20-04-12 | 18:52
Zonder Wilders want de PVV stemt, net zoals de SP tegen voorstellen uit de EU.

En uw geliefde SP zou dolgraag samen met de PvdA, Groenlinks, het CDA en de CU willen regeren, mochten zij een meerderheid halen, wat niet gebeurt. Drie eurofiele partijen in de coalitie met nog drie eurofiele partijen in in de oppositie (VVD, D66 en de SGP)

Dus zeg het maar.

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:22

La Bailaora | 20-04-12 | 19:19

Massa-immigratie is een verzinsel van Wilders. Onder Kok zijn de immigratieregels aangescherpt. Het zijn bovendien vooral Europeanen die naar Nederland migreren.

EUgenio | 20-04-12 | 19:21

Jan Passant mk2 | 20-04-12 | 19:16

Als de overheid niet geprivatiseerd, hervormd en bezuinigd had, dan hadden we nu Griekse toestanden.

EUgenio | 20-04-12 | 19:19

@Jan Passant mk2 | 20-04-12 | 19:16
Vergeet de massa-immigratie onder paars niet.

La Bailaora | 20-04-12 | 19:19

@La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:09, eensch, mijn stem ook, Pim is niet aan daden toegekomen, dat zal Geert z'n probleem zijn, maar ik verlies het vertrouwen, zie ook geen alternatief, dat niet. Somalische toestanden misschien.

gentle giant | 20-04-12 | 19:18

@Pa Cartwright | 20-04-12 | 19:15
ESM, Griekenland en Spanje. Zegt jou dat iets?

La Bailaora | 20-04-12 | 19:18

@Bij de Pinken | 20-04-12 | 18:57
Omdat het nu door Bleeker aan de hand van Brussel op de spits gedreven wordt,met dreiging van boetes.

Laten we wat betreft de ontwikkelingssamenwerking en de inruil op zorg nog even wachten op de resultaten.
Ik ben er nog niet zo benauwd voor, de plannen moeten nog naar de fracties en dan nog naar de eerste kamer.
Dus herstel, toevoegingen of afschieten en opnieuw beginnen aan een bepaald plan zijn zeker ook nog opties.

deraderendraaien | 20-04-12 | 19:16

@EUgenio | 20-04-12 | 19:14
Jij bedoelt de succesformule van "vrije markt" op het spoor en in de gezondheidszorg? Met een "marktconform" inkomen voor 100% risicoloze "managers" die leiding geven aan deze monopolisten?
Ben je zelf zo'n beter betaalde semi-ambtenaar?

Jan Passant mk2 | 20-04-12 | 19:16

@gentle giant | 20-04-12 | 19:14

Eurofielen staan tenminste ergens voor: een stabiel, welvarend en groen Europa. De populisten kunnen alleen maar afbreken.

EUgenio | 20-04-12 | 19:16

@ gentle giant | 20-04-12 | 19:14
Export. Zegt dat jou iets?

Pa Cartwright | 20-04-12 | 19:15

@deraderendraaien | 20-04-12 | 19:07
Je vroeg naar mijn favorieten (al trok je je vraag weer in maar hij stond er wel).
Favorieten heb ik niet veel, maar genoeg om ze niet op te willen sommen.
Als ik al zap, dan doe ik dat bij voorkeur over buitenlandse zenders.

Ven1V1d1V1c1 | 20-04-12 | 19:14

EUgenio | 20-04-12 | 19:06, we willen geen eurofielen aan de macht.

gentle giant | 20-04-12 | 19:14

Jan Passant mk2 | 20-04-12 | 19:11

Paars is het beste wat Nederland ooit gehad heeft: lage werkloosheid, minder staatsschuld, homohuwelijk en euthanasie. En die rare Fortuyn vond het puinhopen. Fortuyn snapte niets van politiek. Wilders ook niet. Het is niets meer dan domme haat.

EUgenio | 20-04-12 | 19:14

@gentle giant | 20-04-12 | 19:07
Ik denk dat ik het meer eens ben op dit punt met Eurotokkie. Denk dat ie dat voor het catshuis had moeten doen. Het kan de komende dagen mogelijkerwijs wel klappen op het CDA-PVV-Limburg verhaal, dat zou niet onmogelijk zijn, zoiets kan escaleren. Ik weet echter niet of PVV daar zonder schade uit zou komen, ik denk het niet met de MSM. Dus ik denk dat-ie nu dan maar beter kan blijven zitten en er 'het beste van kan maken'. Het is niet anders met zoveel struisvogels in Den Haag.

La Bailaora | 20-04-12 | 19:12

@La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:09
schorem

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:12

@Einde van de Domheid | 20-04-12 | 18:41
Zei Ferry Mingele van de NOS.

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:11

Ook voor Geert is 100% niet haalbaar in polderland.
Ik ben evengoed gematigd tevreden met het op het rechte pad houden van de VVD en CDA, twee onbetrouwbare partijen die (los van den riem) er niet vies van zijn de eigen kiezers de vinger te geven en gemene zaken te maken met de PvdA.
Alles beter dan weer paarse puinhopen.

Jan Passant mk2 | 20-04-12 | 19:11

@gentle giant | 20-04-12 | 18:44
Hoop dat je niet bent vergeten wat tot de moord op Fortuyn heeft geleid.

Wilders krijgt dezelfde behandeling maar nog een graadje erger want nog een politieke moord kan het schorum zich niet veroorloven.

De enige die nog zijn mond open durft te trekken krijgt onvoorwaardelijk mijn stem. Wilders dus.

La Vie En Rose | 20-04-12 | 19:09

de=te

Eurotokkie | 20-04-12 | 19:09

Tinus Trekveer | 20-04-12 | 19:07 | + 0 -

Klopt , niet iedereen loopt de koop dat het minder gaat , maar achter de voordeuren spelen zich andere verhalen af.

Eurotokkie | 20-04-12 | 19:09

@Tinus Trekveer | 20-04-12 | 19:07, gaat u voorshands rustig slapen.

gentle giant | 20-04-12 | 19:08

@Ven1V1d1V1c1 | 20-04-12 | 18:33
Jij had het over Henk & Ingrids, dus waarom je nu opeens met GS aankomt is mij een raadsel.

deraderendraaien | 20-04-12 | 19:07

@Eurotokkie | 20-04-12 | 19:03
Eensch hoor, ook dat zijn handen gebonden zijn. We weten niet wat er allemaal nog komen gaat de komende 2 jaar, denk ook dat er ongelooflijk veel dingen van buiten Nederland invloed op de politieke ontwikkelingen gaan hebben. Soedan, de olie, EU en Spanje, enz...

La Bailaora | 20-04-12 | 19:07

@La Bailaora | 20-04-12 | 19:01, persoonlijk denk ik dat dit het moment is om de zaak op te blazen, laat Pechtold en consorten de zaak maar regelen, hoe heette dat grasveld in Den Haag ook weer?

gentle giant | 20-04-12 | 19:07

Ach en nog is het heerlijk hier in Nederland, niks aan het handje vooralsnog. Als je tenminste een beetje om je heen kijkt.

Tinus Trekveer | 20-04-12 | 19:07

Aangezien er met Wilders geen land valt te bezeilen, lijkt het me goed dat er nieuwe verkiezingen komen. Daarna hopelijk een stabiel Paars kabinet van VVD, PvdA en D66.

EUgenio | 20-04-12 | 19:06

Het valt nog onder charity ook en is dus ook nog eens fiscaal aftrekbaar.
@Ven1V1d1V1c1 | 20-04-12 | 19:02
Sh*t, jammer dat ik dat niet wist. :-)

La Bailaora | 20-04-12 | 19:04

La Bailaora | 20-04-12 | 18:57 | + 0 -

Uit de coalitie stappen daar is het nu te laat voor , dit had hij moeten doen voordat Wilders naar het Catshuis ging .
Laat Wilders deze rit maar uitzitten al zijn ze handen gebonden voor de komende jaren .

Eurotokkie | 20-04-12 | 19:03

@La Bailaora | 20-04-12 | 18:44
Het valt nog onder charity ook en is dus ook nog eens fiscaal aftrekbaar.
Graties vakantie & goede CV voor je studerende kind.

Ven1V1d1V1c1 | 20-04-12 | 19:02

@gentle giant | 20-04-12 | 18:54
Geduld, in een democratie met 126 zetels tegen is het ook geen sinecure om iets te veranderen. Eigenlijk kan dat dan ook nog helemaal niet, zie bv. het geval van tegenwerkende burgemeesters bij illegalen. Pas als er meer Nederlanders ontwaken kan er iets gaan veranderen. Dat duurt nog wel even omdat de opwarmende pan nou eenmaal maar heel langzaam opwarmt. Ik denk trouwens zelf dat de veranderingen ook helemaal niet uit Nederland gaan komen, je kunt gewoon zien dat de Nederlander dat dus helemaal niet wil. Geert wil wel, maar de rest niet.

La Bailaora | 20-04-12 | 19:01

deraderendraaien | 20-04-12 | 18:48

Keur het hele conflict Hedigge bij voorhand niet goed, laat dat duidelijk wezen.
Alleen nu Bleker met een compromis komt waar Brussel mee akkoord gaat geeft Wilders aan "geen millimeter steun te geven" Pas NA een referendum .

Waarom nu pas? Waarom komt hij hier niet eerder mee? Bijvoorbeeld toen het onderwerp referendum actueel was.

De onderstaande opmerking in mijn vorige post staat trouwens los van mijn opmerkingen daarboven.

Omdat Wilders juist zijn ontwikkelingshulp plan steevast door wil voeren zal hij juist concessies moeten doen op die gebieden (dat vermoed ik althans).
Daarom vrees ik voor een harde (nek)slag in die sectoren.

Bij de Pinken | 20-04-12 | 18:57

@Eurotokkie | 20-04-12 | 18:52
Het is altijd goed om niet te veel uit te geven, Brussel of geen Brussel. We praten immers nog altijd in alle gevallen in het 'negatieve', zelfs bij -3% geeft de overheid nog altijd meer uit dan er binnen komt.

Plus GW zit vast aan een coalitie van Eurofielen, dan wordt het toch moeilijk sturen. Zijn enige andere alternatief zou zijn uit de coalitie stappen en dan verkiezingen. Of dat zo verstandig is in deze crisis is maar de vraag.

La Bailaora | 20-04-12 | 18:57

Allemaal compleet irrelevant geneuzel in dat Catshuis.
Zonder hervorming van het financieel systeem is elke bezuiniging kansloos, nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. Daarbuiten staat onze gigavastgoedzeepbel op knappen, en kent u de term CDO nog? U weet wel die hypopakketjes uit de USA, waardoor het schuiven van de schuldenberg in 2008 werd getriggerd. Wij zijn Europees kampioen hypotheekjes verpakken en exporteren. Hoe snel denkt u dat onze meesters in Brussel een Goldmannetje installeren op Rutte's plaatsje als dat schuiven gaat, zeker gezien de veel te grote hollandsche smoel met betrekking tot de zuiderlingen.
After all(en ja ik blijf dit beyond vervelens herhalen): Nederland = IJsland (financieel waterhoofd) + Ierland (enorme vastgoedzeepbel) + Griekenland (vergaande geïnstitutionaliseerde corruptie)

Willem Hollander | 20-04-12 | 18:57

@Chiant | 20-04-12 | 18:14
Ontwikkelingssamenwerking.
De combinatie van een expeditionaire krijgsmacht met voldoende mandaat om parvenu's te verdrijven en ontwikkelingsgelden om een opgeleid en kundig democratisch lokaal bestuur mogelijk te maken is de enige optie die realistisch is.

Net als in Afghanistan?
Ja,,dat is ook compleet geslaagd toch?

deraderendraaien | 20-04-12 | 18:56

@Bart_Bart | 20-04-12 | 18:50
Als die media nou waren geschapen volgens het principe van vraag en aanbod, had je mij niet horen klagen.

Maar wij zitten met de NPO, die een belangrijke invloed heeft op de beeldvorming, en die totaal niet representatief is voor de Nederlandse bevolking.

Een grote 'bug' dus, die zoveel mogelijk hersteld moeten worden, zodat we een level playing field voor alle politieke stromingen krijgen.

Bart_Bart | 20-04-12 | 18:56

@La Bailaora | 20-04-12 | 18:48, tot een bepaalde grens geef ik Geert alle voordeel van de twijfel, probeer het zelf maar met de PO haaien tegenover je, maar dan moet je wel met wapenfeiten komen, die zie ik niet.

gentle giant | 20-04-12 | 18:54

gentle giant | 20-04-12 | 18:44 | + 0 -

Prutsers zijn het zeker , kijk naar Frankrijk daar gaat het niet zo goed denk je dat zij zich aan de 3% houden .
We moeten bezuinigen van Europa en Nederland wil een voorbeeld geven hoe het moet , en dit met Wilders die altijd een hekel heeft gehad aan Brussel rijd nu als bagage mee , als dit niet lachwekkend is.

Eurotokkie | 20-04-12 | 18:52

@Pa Cartwright | 20-04-12 | 18:44
Niet 1-op-1, maar de media zijn wel een belangrijke factor voor de beeldvorming.

De beeldvorming, op haar beurt, heeft veel invloed op het stemgedrag en de peilingen, en daar baseren partijen vaak hun standpunten op.

Zoals het CDA, dat een ruk naar links heeft gemaakt. En opeens heel 'fatsoenlijk' moet zijn. Zie eerder vandaag. Met een laffe, 'fatsoenlijke' CDA wordt het bijvoorbeeld voor Wilders lastiger streng te zijn op het immigratievraagstuk. Want hij is afhankelijk van het CDA.

En zo zijn er nog vele voorbeelden.

Bart_Bart | 20-04-12 | 18:50

@gentle giant | 20-04-12 | 18:44
het gaat altijd met vallen en opstaan, en veel alternatieven zijn er niet.

La Bailaora | 20-04-12 | 18:48

@Bij de Pinken | 20-04-12 | 18:34
Het gesteggel over die polder wordt gevoed door Brussel, en Wilders is anti bemoeienis vanuit Brussel.
Een concreet alternatief is je niet laten ringeloren door Brussel, en de afspraken met de Belgen herzien.
Daarnaast is het zo dat Wilders de enige coalitiepartner is die zich wel degelijk druk maakt om de kosten in de zorg voor de lagere en midden inkomens.

deraderendraaien | 20-04-12 | 18:48

@Eurotokkie | 20-04-12 | 18:39, maar dan?
Tiefus jantje, 10 jaar geleden zat ik te genieten van Fortuyn, en nu? Lachende prutsers.

gentle giant | 20-04-12 | 18:44

@Ven1V1d1V1c1 | 20-04-12 | 18:30
Ja, ik weet er alles van :-)

La Bailaora | 20-04-12 | 18:44

@ Bart_Bart | 20-04-12 | 18:35
Man, wát een simpel geleuter – had jou beduidend hoger zitten zeg.
De media 1-op-1 blameren voor het onvermogen van die wilders ook maar énige verkiezingsgeloften in te lossen.

Pa Cartwright | 20-04-12 | 18:44

Er komt vandaag een akkoord.

Einde van de Domheid | 20-04-12 | 18:41

@Bart_Bart | 20-04-12 | 18:30
Wilde de PS maar eens over de eigen schaduw heenstappen, en hun Polen meldpunt koppelen aan dat van de PVV! Ook Marijnissen zag al dat het multiculti verdedigen geen zin meer had, en trok aan z'n stutten.

Die twee partijen hebben meer met elkaar gemeen dan het CDA en de SGP volgens mij!

deraderendraaien | 20-04-12 | 18:41

@Graaf van Egmont | 20-04-12 | 18:33, best wel wat erfgenamen met dure hobby's.

gentle giant | 20-04-12 | 18:40

gentle giant | 20-04-12 | 18:36 | + 0 -

Dit kabinet zal vallen over een klein dingetje , bijvoorbeeld dat het wc papier niet zacht genoeg is .

Eurotokkie | 20-04-12 | 18:39

@Bart_Bart | 20-04-12 | 18:37, breng mij het hoofd van Loek Hermans en we praten verder.

gentle giant | 20-04-12 | 18:39

@gentle giant | 20-04-12 | 18:33
Kom gewoon gezellig bij de VVD, lullo!

Bart_Bart | 20-04-12 | 18:37

Het hele land staat verdomme onder water en dat dan gezeik over zo'n kudtpolder, ja, ik ben boos, ik ben blank en ik ben man.

gentle giant | 20-04-12 | 18:36

De Dansende Kater ® | 20-04-12 | 18:32 | + 0 -

Wilders heeft zijn 1 miljard aan bezuinigingen op ontwikkelingshulp
binnen , nu heeft de VVD en het CDA vrij spel , je ziel aan de duivel verkopen het dit het niet gedogen.

Eurotokkie | 20-04-12 | 18:36

@Pa Cartwright | 20-04-12 | 18:30
Tja, het is inderdaad niet bepaald een mensen-mens.

Dat zijn polemiek geen effect sorteert heeft natuurlijk meer met de linkse media, dan met Geert te maken. De Linkse Zuil, die alles wat Geertje zegt bij voorbaat al afschiet. Omdat Geertje het zegt. Die willen gewoon niets negatiefs over allochtonen horen, of het nou door Geert of iemand anders wordt gezegd.

Bart_Bart | 20-04-12 | 18:35

deraderendraaien | 20-04-12 | 18:20 "Geert is zeer stellig over die hedwigge, en Verhagen zal Bleeker niet voor joker willen zetten denk ik."

Ik geloof niet dat Wilders hier echt iets mee kan bereiken, afgezien van meer kiezers in die regio.
Kwestie speelt al langer, en nu er knopen doorgehakt zijn, spant meneer Wilders een struikelkoort.

Afijn, niets mis mee natuurlijk, al zie ik dan wel graag een andere oplossing voor het probleem.

In mijn ogen is dat het enig geen waar Wilders goed in is, en dat is tegen voorstellen aanschoppen om te kijken of het kapot kan. Concrete alternatieven worden niet geboden.

Ik denk dat de bevolking met een beneden modaal tot modaal inkomen hier heel erg hard getroffen gaat worden. En hou me hart vast voor bezuinigingen in de zorg sector (das al lachwekkend slecht nu)

Bij de Pinken | 20-04-12 | 18:34

Vraag me nog steeds af wie er schandalig aan de JSF zit te verdienen, omdat het ding gewoon niet wegbezuinigd wordt. Prins Bernard kan het in ieder geval niet zijn.

Graaf van Egmont | 20-04-12 | 18:33

@Bart_Bart | 20-04-12 | 18:30, ik ben ook PVV man, maar zo langzamerhand echt niet meer, wat dan wel? Anarchie dan maar.

gentle giant | 20-04-12 | 18:33

Prima dan kunnen we eind september naar de stembus.

Eurotokkie | 20-04-12 | 18:33

En dus motten we maar wachten, eens kijken wat ze bekokstoven.

Staatsrechtelijk bezien is 't niet helemaal in de haak hè, op 't randje zou ik zeggen. De kiezer wordt op deze wijze buitengesloten betreft onderwerpen die juist hem 't meest raakt.

Als je afspreekt te gedogen maak je compromissen, altijd een zwaktebod. Misschien is 't tijd voor nieuwe verkiezingen.

De Dansende Kater ® | 20-04-12 | 18:32

Is deze regering wel zo impopulair? Ik heb sterk het gevoel dat de zwijgende meerderheid van netto betalers ziet dat Rutte gewoon de rommel aan het opruimen is, ten koste van een hoop netto ontvangers.
Mij boeit het niet of wel of geen btw op wen theaterkaartje zit. Het boeit me wel dag de boekhouding op orde is.

Freddie Stobart | 20-04-12 | 18:32

@deraderendraaien | 20-04-12 | 18:20
Er is wel veel tegenwind.

Je merkt het zelfs in de panelen van Geenstijl. Maargoed, dat is het euvel van regerende partijen, die moeilijke beslissingen moeten nemen. Impopulariteit. Gemor, gezanik.

Als mensen een 'standvastige' partij willen, moeten ze naar de SP. Enige nadeel is dat ze nooit in de regering zullen komen. Ofwel, het is makkelijk praten als je nooit water bij de wijn hoeft te doen.

Maargoed, laten we eerst een afwachten waar de Catshuis-Six mee komen. Misschien is het toch wel totaal ruk ;-) Maar ik kan me niet voorstellen dat het slechter is dan de alternatieven.

Bart_Bart | 20-04-12 | 18:30

@ Bart_Bart | 20-04-12 | 18:16
In zijn doen&laten vind ik die geert een bijzonder onaangename verschijning, iemand die ik liever geen hand zou geven.

Met zijn Marokkanen- of Polenpolemiek heb ik geen enkele moeite. Echter sorteert het nauwelijks enig effect. Holle frasen, is wat rest.

Pa Cartwright | 20-04-12 | 18:30

@La Bailaora | 20-04-12 | 18:21
Klopt. Zoals ook bij Amerikaanse peacecorps-studenten die zes weken lang met een groep in een 3*-hotel verblijven om 'een waterput te slaan'.
www.peacecorps.gov/
Is niet alleen leuk, staat ook goed op je CV.

Ven1V1d1V1c1 | 20-04-12 | 18:30

Dat was Jolande Sap in een Mark Rutte-pak daar op die damesfiets. En die man met dat grote hoofd, dat is Emile Roemer in een Geert Wilderspak.

tipo | 20-04-12 | 18:27

@Bart_Bart | 20-04-12 | 18:18, jij dacht dat je iets in de melk te brokkelen had?
Alles wordt in Brussel beslist m'n beste, er zijn 2 partijen euro kritisch: PVV en SP, beiden blijken prutsers, en daarnaast een vracht eurofiele imbecielen aan de macht, we are fucked.

gentle giant | 20-04-12 | 18:27

@Chiant | 20-04-12 | 18:24
Helemaal eens, korten, niet 0, en effectiever besteden. Ik zou voorstellen alleen nog maar op 3 punten hulp verlenen: 1. noodhulp, 2. medische hulp, 3. opleiding.

La Bailaora | 20-04-12 | 18:26

@Ven1V1d1V1c1 | 20-04-12 | 18:18
Dus jij zit straks weer langs de indoctrinatie kanalen te zappen! Wie zijn jou favorieten? nah.. laat maar!
Veel plezier ermee!

deraderendraaien | 20-04-12 | 18:26

@La Bailaora | 20-04-12 | 18:21
Ik ben het met u eens dat veel geld verkwist is in de zieligemensenindustrie. Maar dat is voor mij nog geen argument om dan maar de geldkraan dicht te draaien. Het is wel een argument om het anders te besteden. En als civiele 'goede doelen' niet in staat zijn om dat kosteneffectief te doen, laat het dan Buitenlandse Zaken onder bescherming van Defensie maar doen.

Chiant | 20-04-12 | 18:24

@PietGeniet | 20-04-12 | 18:18
Volgende verkiezingen komt er een 'progressief' kabinet met de VVD, D66, CDA en Groenlinks. Eventueel met PvdA en zonder Groenlinks of CDA.

De SP zal eeuweig aan de zijlijn blijven schreeuwen, en niemand, behalve de VVD, wilt dan nog met de PVV.

Geen probleem voor de PVV trouwens. In de oppositie kunnen ze dan eindelijk rustig ademhalen, en de organisatie verbeteren. En groeien in de peilingen, want oppositie.

Bart_Bart | 20-04-12 | 18:22

@Chiant | 20-04-12 | 18:14
Het grootste deel van de OS komt helemaal niet ter plaatse, het gaat op aan 'vakantiereisjes' door 'experts' die dan mogen kijken hoe erg het met die mensen daar is. Eerste klas natuurlijk, en de mensen daar hebben er helemaal niets aan. Maar de mensen in dat circuit snap ik wel dat ze die gratis vakanties naar de meest exotische plekken op aarde, dus interessant, coute que coute, willen doorzetten. Op koste van de belastingbetaler onder het mom van: de zielige kindertjes ter plekke. Dat werkt nou eenmaal heel erg goed op de gevoelsplek van de Nederlander.

La Bailaora | 20-04-12 | 18:21

@Bart_Bart | 20-04-12 | 18:12
Gaan ze waarschijnlijk ook gewoon doen.
En waarom zouden ze het niet doen? De enige die ik met roet in z'n handen zou kunnen voorstellen is Verhagen.
Geert is zeer stellig over die hedwigge, en Verhagen zal Bleeker niet voor joker willen zetten denk ik.

deraderendraaien | 20-04-12 | 18:20

Hebben ze nu echt drie man nodig om die stomme fiets van het slot te halen??

Pete Stone | 20-04-12 | 18:19

Het treurige van dit alles is wel dat de coalitiepartijen zich nu dusdanig impopulair maken vanwege de noodzakelijke ingrepen dat bij de eerstvolgende verkiezingen links weer aan de macht komt. Between a rock and a hard place...

PietGeniet | 20-04-12 | 18:18

@gentle giant | 20-04-12 | 18:16
Wat is daar waanzin aan?

Dat krijg je een politiek spectrum met duizend politieke partijen, zoals in Nederland.

Je gaat op zoek naar meerderheden. En je doet water bij de wijn.

Bart_Bart | 20-04-12 | 18:18

Jammer.
Publieke omroep is zo'n beetje de enige Nederlandse televisie die ik kijk. Dit in tegenstelling tot de Henk & Ingrids die zich bij voorkeur in een hersendode comatuese staat laten brengen met uitsluitend De Mol- & Unilevertroep.

Ven1V1d1V1c1 | 20-04-12 | 18:18

Gisteren heb ik me daarover verbaasd toen ik het op journaal zag. Waarom moet de fiets van de MP bij 1 van de best bewaakte gebouwen in Nederland op slot worden gezet?
Als je toch ergens je fiets, als MP, veilig kunt neerzetten zonder 'm op slot te doen dan is het wel bij het Catshuis. Wie moet 'm daar jatten? Blijkbaar heeft Maxime een reden: hij had nog een appeltje te schillen met Mark. Zo van: "Mark, ik heb je fietssleuteltje, jij mag niet weg totdat ik ... ".
Ordinaire fietsgijzeling!

Stormageddon | 20-04-12 | 18:18

@Bart_Bart | 20-04-12 | 18:15, SGP erbij halen.

gentle giant | 20-04-12 | 18:16

@Pa Cartwright | 20-04-12 | 18:15
Wat heb jij zo tegen op gEERT?

Bart_Bart | 20-04-12 | 18:16

Laat die NPO in elk geval maar halveren, dat scheelt een hoop linkse propaganda. En dat is ook wat waard!

deraderendraaien | 20-04-12 | 18:15

@gentle giant | 20-04-12 | 18:13
Welke waanzin?

Bart_Bart | 20-04-12 | 18:15

@ funkyd | 20-04-12 | 18:13
Naait die geert zijn aanhang niet dan?

Pa Cartwright | 20-04-12 | 18:15

"het kabinet gaat alle hongernegertjes laten versterven terwijl we wel 85 van die overbodige faaljagers aanschaffen"
Als je die 'faaljagers' juist inzet voorkom je dat er hongernegertjes zijn. Voorkomen is beter dan genezen.
Hongernegertjes komen voor in verwerpelijke regimes, waar corrupte lieden zichzelf extravagant verrijken ten koste van een creperende bevolking. Of de creperende bevolking juist inzetten als wapen. Met als gevolg dat de taxpoet voor OS niet op de juiste plaatsen terecht komt, maar voor een deel in diezelfde zakken van nietsontziende en van scrupules gespeende rotzakken. Wat weer tot gevolg heeft dat de gemiddelde Kuddelander niet meer bereid is om taxpoet te spenderen aan Ontwikkelingssamenwerking.
De combinatie van een expeditionaire krijgsmacht met voldoende mandaat om parvenu's te verdrijven en ontwikkelingsgelden om een opgeleid en kundig democratisch lokaal bestuur mogelijk te maken is de enige optie die realistisch is.
Maar blijkbaar houdt de wereld tegenwoordig op achter de Afsluitdijk.

Chiant | 20-04-12 | 18:14

Geen Hedwige-referendum. Dan lijkt mij dat in het Catshuis het water inmiddels ook de plint bereikt heeft.

Charles Swietert | 20-04-12 | 18:13

Laat de boel maar ploffen Geert! Die kudt CDA naait zijn eigen aanhang in Zeeland.

funkyd | 20-04-12 | 18:13

Kappen met de waanzin, nieuwe verkiezingen nu, dan maar kijken wat eruit komt, en Friso voor koning, dat wel.

gentle giant | 20-04-12 | 18:13

Bezuinigen op de NPO is altijd +1.

Ik hoop dat ze doorgaan, gewoon omdat het kan.

Bart_Bart | 20-04-12 | 18:12

Krisztina maakt extra smakelijke goulash voor geert en Fleur.

Pa Cartwright | 20-04-12 | 18:12

de PVV natuurlijk want Henk en Ingrid betalen de rekening

klokkeluider | 20-04-12 | 18:11

Stoepranden. Mooi.

Normpje | 20-04-12 | 18:10

Wat er ook bedisselt en bekookstooft is, het gaat ons geld kosten.

brutus68 | 20-04-12 | 18:10

Misschien kan het CDA een coalitie aangaan met de Turkse Ak partij?

Moonwarrior | 20-04-12 | 18:10

Als Wilders zetels wil winnen, of op z'n minst het huidige aantal wil behouden, is het nu of nooit. Als een verkiezingsstunt de zaak laten ploffen (bedankt 'broodje') of als LPF 2.0 roemloos ten onder gaan.

kapotte_stofzuiger | 20-04-12 | 18:09

Ik mis (sgp) in het topic.

Maar het resultaat van weken gezeur is ongetwijfeld dat degenen die nu het meest betalen nog meer moeten betalen. Dat is tenslotte de groep mensen die geen tijd heeft om te protesteren aangezien ze moeten werken.

koolteer | 20-04-12 | 18:09

Ik gok nergens op. Gokken kost geld, en dit gaat ons al genoeg geld kosten.

* portemonnee verstoppen doet*

Bij de Pinken | 20-04-12 | 18:09

"... waarin 16 miljard bezuinigd gaat..."

Onze overheden kennede moet dat natuurlijk zijn:

'... waarin 16 miljard lasten-verhoogd gaat...'

ZKH EénOog | 20-04-12 | 18:08

Nee hè geen RTL 3 of SBS6*1/2!

T. Grimbek | 20-04-12 | 18:08

Ik gok er op dat Wilders de zaak laat ploffen.

broodje frikandel | 20-04-12 | 18:07

Verhagen heeft het meest moeten inleveren ,en uit sjacherijn heeft ie de coalitie in Limburg opdracht gegeven om de boel daar op te blazen!

deraderendraaien | 20-04-12 | 18:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken